سایت علمی و پژوهشی آسمان - 219

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

پاسخ فعالیت های درس 3 آمادگی دفاعی نهم انقلاب اسلامی تداوم نهضت عاشورا

بازديد: 7111
پاسخ فعالیت های درس 3 آمادگی دفاعی نهم انقلاب اسلامی تداوم نهضت عاشورا

پاسخ فعالیت های درس 3 آمادگی دفاعی نهم انقلاب اسلامی تداوم نهضت عاشورا

نام درس: انقلاب اسلامی تداوم نهضت عاشورا

کتاب: آمادگی دفاعی کلاس نهم

امام حسین با خون خود اسلام را زنده کرد. شما هم باتبعیت از او انقلاب و اسلام را ضمانت نمایید.
عاشورا درس می دهد که برای حفظ دین فداکاری باید کرد

فعالیت-۱ درس ۳ دفاعی نهم
چند شعار از دوران شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب کنید و درباره ی مفهوم آن در کلاس گفت وگو کنید.

 

سکوت هر مسلمان/ خیانت است به قرآن ====> مفهوم: لزوم مبارزه با استکبار و کفر از دیگاه مسلمانان

این شعار داری وزن است و «مسلمان» و «قرآن» نیز هم قافیه اند.

در بهار آزادی جای شهدا خالی راه شهدا باقی =====> زنده نگه داشتن و گرامیداشت یاد شهدایی که در راه آزادی جان خود را فدا نمودند

نه سازش سیاسی، نه قانون اساسی به گفته خمینی جمهوری اسلامی ======> نشان دادن پیروی مردم از امام خمینی که فقط حرف ایشان را حجت میبینند

این شعار دارای یک ریتم خاصی است تکرار «س» در آن ایجاد «موسیقی حرف» کرده است تکرار «س» «هیس» و امر به سکوت را به ذهن متبادر می کند خطاب به دشمنان است و آنان که خواهان سازشند.

خون رنگین بهتر از زندگی ننگین است ==========> مرگ با افتخار بهتر از زندگی با ذلت است = لزوم ذلم ستیزی

جمله فوق چون دیوار نوشته است نه شعار، دارای وزن نیست، اما تکرار «ن» در آن ایجاد موسیقی کرده است.

فعالیت-۲ درس ۳ دفاعی نهم

دلایل قیام و مبارزه امام خمینی و مردم ایران با حکومت فاسد پهلوی :

 

۱ – استبدادی بودن حکومت پهلوی

۲ – نفی استعمار

۳ – تفکر شیعه طاغوت را نمی‏پذیرد

۴-گرفتن حق مظلومان از ظالمان

فعالیت-۳ درس ۳ دفاعی نهم

درباره قیام های مردمی در برابر زورگویان و متجاوزان و پیروزی آنها در طول تاریخ کشورمان، تحقیق و بررسی کنید.

 

انقلاب اسلامی

انقلاب مشروطه

قیام جنگل و انقلاب گیلان

قیام ۳۰ تیر

قیام ۱۵ خرداد

تحقیق درباره قیام ۱۵ خرداد :
به دنبال انتشار خبر بازداشت امام در سحرگاه ۱۵خرداد ۱۳۴۲ به مناسبت سخنرانی تاریخی امام که علیه اسرائیل و رژیم شاه بوده از نخستین ساعات روز ۱۵خرداد، اعتراضات گسترده ای در قم، تهران، ورامین، مشهد و شیراز برگزار شد که با شعارهایی بر ضد شاه و در طرفداری از امام همراه بود. مأموران نظامی که در نقاط مرکزی و حساس شهرهای قم و تهران مستقر بودند به روی تظاهرکنندگان آتش گشودند. مردم نیز با چوب و سنگ به دفاع از خود برخاستند.
نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی:
هر باغی محصولاتی دارد. شهدای انقلاب اسلامی که با خون خویش نهال اسلام و انقلاب را آبیاری کردند،
آثار و محصولات ارزنده ای را به ارمغان آوردند. در این راه مبارزانی خستگی ناپذیر با الهام از فرهنگ عاشورایی، پایه های استقرار نظام جمهوری اسلامی را بنا نهادند.

فعالیت-۴ درس ۳ دفاعی نهم

دستاوردهای انقلاب اسلامی:

الف- تأثیر جدی بر نظریه‌های سیاسی

 

ب- تأثیر بر مسایل راهبردی جهان و از جمله فروریختن نظام دو قطبی حاکم بر جهان با ضربه های اساسی که از سوی انقلاب اسلامی بر اندیشه مارکسیسم وارد گردید.

 

ج- بازتاب و تأثیر جدی بر حرکت‌های رهایی‌بخش در جهان اسلام و خارج از آن، به‌گونه‌ای که اکنون بیداری اسلامی را می‌توان به عنوانی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد مطالعه قرار داد. با انقلاب اسلامی جریان مقاومت اسلامی در منطقه در برابر رژیم صهیونیستی پدید آمد و در کوتاه‌ترین زمان از جریان سازش پیشی گرفت. جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه معادلات صهیونیست‌ها را برهم ریخت و بحران سوریه نتوانست جبهه مقاومت را فرو ریزد.

 

د- ایجاد و تقویت روح مبارزه، مقاومت و ایستادگی در ملت‌ها برای مبازه با آمریکا

 

ه- معرفی اسلام ناب به عنوان یک مکتب تعالی‌بخش و تمدن‌ساز

 

و- تبدیل ایران به یک قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تاثیرگذار

جواب فعالیت های درس ۳ دفاعی نهم

فعالیت-۵ درس ۳ دفاعی نهم

باجست وجو در آثار امام خمینی )ره( ازجمله صحیفه نور، برخی از نصایح ، انتظارات و توصیه های ایشان به نوجوانان را انتخاب کرده و در کلاس قرائت کنید.

 

 

جواني‏ها و عيش و نوش‏هاي آن بسيار زودگذر است كه من خود همه مراحلش را طي كردم و اكنون با عذاب جهنمي آن دست به گريبانم و شيطان دروني دست از جانم بر نمي‏دارد تا – پناه به خداي تعالي – آخر ضربه را بزند، ولي يأس از رحمت واسعه خداوند خود از كبائر عظيم است و خدا نكند كه معصيت كاري مبتلاي به آن شود.

 

نمونه سوالات متن :

مفهوم انقلاب اسلامی را بنویسید؟*

انقلاب اسلامی ایران ، به معنی قیام و اراده مردم مسلمان و با ایمان ما برای سرنگونی حکومت ستم شاهی و برقراری حق و عدالت براساس مکتب انسان ساز اسلام است.

2- چند شعار از دوران شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی را بنویسید؟

« استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی »

«  خمینی خمینی ـ تو وارث حسینی »

«نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، « الله‌اکبر، خمینی رهبر»

3- انقلاب اسلامی در حقیقت ریشه درچه چیزی دارد؟

ریشه در اعتقاد مردم به اسلام و پیروی آن ها از پیامبر اسلام ( ص) و ائمه اطهار دارد.

4-پیامبران و امامان  مردم را به چه دعوت می کردند و و ازچه باز می داشتند؟

همه پیامبران و امامان ما که از طرف خدا و رسولش انتخاب می شدند مردم به یکتا پرستی ، صلح و دوستی ، صداقت و دانایی دعوت می کردند و از ظلم و ستم و شرک و نادانی باز می داشتند.

5- پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) مردم را به چه دعوت می کرد؟

مردم را به پرستش خدای یگانه و مبارزه با شرک و بت پرستی دعوت می کرد.

6-چرا مردم با ایمان میهن ما، رفتار و گفتار رسول خدا (ص)و تمامی امامان را الگو و سرمشق خود قرار می دهند؟

زیرا سعادت دنیا و آخرت  خود را در دوستی پیامبر(ص) و اهل بیت آن حضرت می دانند.

7- دلایل قیام و مبارزه امام خمینی (ره) و مردم ایران با حکومت فاسد پهلوی (شاه) را بیان کنید؟*

الف)زیر پا گذاشتن قوانین و احکام اسلام مثل بی حجابی ، فساد و...

ب) وابستگی به بیگانگان

ج) روحیۀ خودکامگی و استبداد پهلوی

د) فکرتشیع که مخالف با طاغوت و ظلم بود

8-قیام بزرگ مردم با ایمان و غیور ایران به رهبری امام خمینی(ره) از چه سالی شروع شد و چند سال به طول انجامید؟*

از سال 1342 شروع شد و پس از 15 سال بسیار گسترده شد . و سر انجام در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید.

9- نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کنید؟*

الف) اجرای دستورات اسلامی و برقراری نظام جمهوری اسلامی

ب) شکستن ابهت پوشالی ابرقدرتها

ج )صف آرایی در برابر نمایش قدرت آمریکا

د)انتقال وحشت از دل مظلومان به دل مستکبران

ه)الگوسازی برای ملتهای مستضعف

و ) روی کارآمدن مسئولانی مردمی

10- امام راحل(ره)چه چیزی مهم تر از پیروزی انقلاب اسلامی است؟ 

حفظ و دفاع از انقلاب اسلامی مهم تر از پیروزی است.

11- چند نمونه از توطئه های دشمنان این نظام را بنویسید؟*

الف)کودتا

ب) جنگ تحمیلی 8 ساله

ج) تهاجم فرهنگی

د) تحریم های اقتصادی

12- رمز پیروزی انقلاب اسلامی در چیست؟*

راه حفظ و ادامه انقلاب ما ، «ایمان به خدا ، وحدت مردم و پیروی از رهبری» است که در پرتو بصیرت و هوشاری حاصل می شود.

13- خداوند در آیه 5 از سوره قصص ، در قرآن کریم به بنده های خود چه وعده داده است؟*

« و ما اراده کردیم تا بر مستضعفان روی زمین منت نهاده و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و وارثان زمین کنیم».

14- چگونه ما دانش آموزان می توانیم زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم سازیم؟

با اعتقاد به قرآن کریم ، با استفاده از تفکر و تعقل ، کسب علم و دانش و با اخلاق نیکو و عمل صالح ، زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

سوالات جاخالی

1- ملّت ما درس عزت  و آزادگی را از مکتب  امام حسین (ع) و قیام عاشورا آموخته اند.

2- شهدای انقلاب اسلامی که با خون خویش نهال اسلام و انقلاب را آبیاری کردند، آثار و محصولات ارزنده ای به ارمغان آوردند.

3- مبارزان خستگی ناپذیر با الهام از فرهنگ عاشورایی ، پایه های استقرار نظام جمهوری اسلامی را بنا نهادند.

4- ریشه ها و پایه های انقلاب اسلامی مردم ایران در اعتقاد آنها به مکتب انسان ساز اسلام و الگو قرار دادن پیامبر اعظم (ص) و امامان (ع) قرار دارد.

5-مردم ایران در 12 فروردین 1358 با رأی قاطع 98/2 درصدی خود به جمهوری اسلامی ایران رسمیت بخشیدند.*

6- در حال حاضر خطرناک ترین روش دشمن تهاجم فرهنگی است.*

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 02 اسفند 1398 ساعت: 19:18 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,
نظرات(0)

پاسخ فعالیت های درس 2 آمادگی دفاعی نهم درس تهاجم و امنیت

بازديد: 567
پاسخ فعالیت های درس 2 آمادگی دفاعی نهم  درس تهاجم و امنیت

پاسخ فعالیت های درس ۲ – دو آمادگی دفاعی کلاس نهم

نام درس: تهاجم و امنیت

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی در زمان دفاع مقدس فرمودند:
>>امروز ما در حال دفاع هستیم و دفاع از کشور یکی از عبادات بزرگ است

 

در بخش تهدید ماجرا از این قرار بود که دو قلاده گرگ گوسفندان یک روستا را تهدید کرده بود.
اگر دامداران و مردم روستا اقدامات بازدارنده ای را مثل تعقیب و ترساندن گرگ ها، نگهبانی شبانه روزی از
گلهّٔ گوسفندان و … انجام دهند، تهدید دفع می شود و خطر از بین می رود اما اگر دامداران به گزارش های
سیّدحسن و مشهدی بهادر توجه نکنند و تهدید و خطر پیش رو را جدّی نگیرند یا خطر و تهدید را به طور کلّی
انکار کنند، چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

 

پاسخ:گرگ به گله حمله میکند و آن ها دام های خود را از دست میدهند و خسارت مالی میبینند

اگر گروه های سیار مرزبانی در مرزهای آبی کشور پهناور ما برای خدمت و نگهبانی از مرزها آماده نباشند،
چه خطراتی کشور را تهدید می کند؟

پاسخ:کشور های بیگانه به خود اجازه ی حمله و دست درازی به کشور ما را میدهند و امنیت مرز ها از بین خواهد رفت

 

تهاجم به چه معنی است؟

تهاجم به معنای شبیخون هجوم و حمله یک کشور به کشوری دیگر به منظور اشغال و سلطه بر سرزمین است

جواب فعالیت 1 درس ۲ دفاعی نهم


به روش گروهی درباره موضوعات زیر بحث کنید و نتیجه را در جدول مربوطه یادداشت کنید

 

نمونه هایی از آمادگی اعتقادی روحی و معنوی:

الف-شرکت در مجالس مذهبی ب- بالا بردن علم و معرفت و به موقع تصیم مناسب را اتخاذ نمایید ج-در همه کارها بر خداوند توکل نماییم د – بالا بردن روحیه رزمندگان از طریق مداحی

 

نمونه هایی از آمادگی نظامی، سیاسی، اقتصادی:

  • ۱- ساختن وسایل نظامی جدید و کارآمد
  • ۲-استفاده از رزمایش های مختلف در خاک و هوا و آب
  • ۳-خودکفایی در زمینه های مختلف اقتصادی
  • ۴-آشنایی با مسایل روز دنیا

تهاجم ممکن است به دو شکل نظامی و فرهنگی انجام شود

فعالیت 2

در گروه های خود بحث کنید که به چه دلایلی ممکن است بین دو کشور جنگ صورت بگیرد؟

  • بدست آوردن منافع مادی
  • کشور گشایی کشور ها از نظر جغرافیایی
  • زیر سلطه بردن کشور ها
  • از بین بردن حکومت ها

فعالیت 3

با مشورت گرفتن از معلم خود برخی از نمونه های دفاع از ارزش های معنوی را فهرست کنید و بنویسد

  • برگزاری نماز جماعت
  • شرکت در نماز جماعت
  • برگزاری مراسم های عزا داری در ماه محرم و صفر
  • برگزاری یاد واره ی شهدا
  • راه اندازی سایت ها و مجله های مذهبی

چند نمونه از دفاع و پیروزی گروه ها و کشورهای کوچک تر در مقابل قدرت های بزرگ تر را به صورت
گزارشی مستند به کلاس ارائه نمایید

  • کشور ما ایران در مقابل استکبار جهانی و قدرت های بزرگ ۸ سال جنگید و به پیروزی رسید
  • کشور لبنان در مقابل صهیونیست ها در جنگ های مختلف به پیروزی رسید

فعالیت 4)

دو نمونه از مبارزات دفاعی مردم غیرتمند میهن ما در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی؟

 

  • تحریم تنباکو
  • قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲
  • ملی شدن صنعت نفت

فعالیت ) ۵

همان گونه که می دانید دفاع در برابر تهاجم بیگانگان آثار و نتایج فراوانی دارد.

چند نمونه از این آثار را در جدول زیر اضافه کنید

 

  • حفظ سرزمین و حراست از ارزش های جامعه
  • سربلندی مردم و حفظ اعتبار کشور در مقابل جهانيان
  • پيش گيری از طمع و تجاوز ساير کشورها
  • جلوگيری از ظلم و فساد تجاوزگران
  • جلوگيری از ايجاد نا امنی در جامعه

 

دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است هرملتی که نتواند از خود دفاع بکند زنده نیست.

هرملتی هم که به فکر دفاع از خود نباشد و خود را آماده دفاع نکند، در واقع زنده نیست.

هر ملتی هم که اهمیت دفاع را درک نکند به یک معنا زنده نیست

 

سوالات از متن درس دوم امادگی دفاعی نهم :

1- امام خمینی (ره) در زمان دفاع مردم از دین و سرزمینشان چه فرمودند؟

«امروز ما در حال دفاع هستیم و دفاع از کشور یکی از عبادات بزرگ است.»

2- اگر مرزبانان آبی در مرزهای آبی کشور پهناور ما آماده نباشند ، چه خطراتی کشور را تهدید می کند؟

الف- دشمن به راحتی به مرزهای آبی نفوذ می کند

ب-قاچاق کالا و سوخت به آسانی صورت می گیرد

ج- شهر های ساحلی در معرض تهدید قرار می گیرند.

د: اطلاعی از نیروهای خارجی نزدیک مرز به دست نمی آیدو نمی توان به موقع تصمیم مناسبی اتخاذ نمود..

3- تهاجم به چه معناست؟*

به معنای شبیخون ، هجوم و حمله یک کشور به کشوری دیگر به منظور اشغال و سلطه بر سرزمین است.

4- معمولاً قبل از تهاجم ،کشور تهدید کننده چه کاری انجام می دهد؟و چه زمانی تهاجم صورت می گیرد ؟

با ایجاد ترس ، میزان توان و آمادگی دفاعی آن کشور را آزمایش می کند.اگر این کشور در آمادگی کامل نبود ، آن وقت تهاجم آغاز می شود.

5-معمولاً دشمن قبل از تهاجم چه کاری انجام می دهد؟

تحریم

6- آمادگی دفاعی چیست؟*

به هرگونه آمادگی در مقابل شبیخون ، هجوم و حمله دشمن به کشور (تهاجم دشمن ) آمادگی دفاعی گفته می شود.

7-نمونه هایی از آمادگی اعتقادی ، روحی و روانی را بنویسید؟

الف-شرکت در مجالس مذهبی

ب- بالا بردن علم و معرفت و به موقع تصیم مناسب را اتخاذ نمایید

ج-در همه کارها بر خداوند توکل نماییم

8- نمونه هایی از آمادگی نظامی ، سیاسی و اقصادی را بنویسید؟

الف- ساختن وسایل نظامی جدید و کارآمد

ب-استفاده از رزمایش های مختلف در خاک و هوا و آب

ج-خودکفایی در زمینه های مختلف اقتصادی

د-آشنایی با مسایل روز دنیا

9- تهاجم به چند شکل انجام می شود آنها را نام ببررید؟*

1- نظامی(سخت)     2- فرهنگی

10- تهاجم نظامی چگونه است ؟با مثال.*

دشمن با ابزارهای مادی مانند: هواپیما ، تانک و سرباز  به قصد اشغال یک کشور اقدام به حمله نظامی می کند.

مانند: تهاجم رژیم بعثی عراق به ایران(1367-1359)

11-در تهاجم فرهنگی چه کاری صورت می گیرد؟

دشمن با ابزار های غیرنظامی دست به حمله می زند . ابزار دشمن در این شکل از تهاجم ، ابزار و وسایل فرهنگی است.

12- تفاوت تهاجم نظامی و تهاجم فرهنگی چیست؟چهار مورد*

الف)هدف از تهاجم نظامی، اشغال سرزمین و خاک است ولی هدف در تهاجم فرهنگی ، اشغال ذهن و اعتقادات و تغییر ارزش ها و باورهای دینی مردم است

ب)در تهاجم نظامی از ابزار توپ ، موشک و... استفاده می شود ولی در تهاجم فرهنگی از امواج ماهواره ای و سایر رسانه ها استفاده می شود.

ج)زمان تهاجم نظامی معمولاً کوتاه مدت است ولی در تهاجم فرهنگی تدریجی ، بلند مدت و نامحدود است.

د)در تهاجم نظامی تلفات انسانی و زیان های اقتصادی زیاد است ولی در تهاجم فرهنگی فساد اخلاقی و شیوع مواد مخدرو... زیاد است.

13- کدامیک از تهاجم ها خطرناک تر است؟

تهاجم فرهنگی

14-چه زمانی جنگ اتفاق می افتد؟

زمانی که تهاجم نظامی یا تهاجم سخت یک کشور علیه کشور دیگر صورت بگیرد.

15-جنگ را تعریف کنید؟*

نبرد خشن و مسلحانه ای است که بین دو یا چند اجتماع مستقل اتفاق می افتد.

16-دلیل جنگ های اوّلیّه چه بود؟ و عمدتاً برای چه می جنگیدند؟

در ابتدا جنگ ها دلایل ساده و مشخصی داشت و عمدتاً دو طرف برای به دست آوردن غنایم ، قدرت نمایی و مقابله به مثل (تلافی کردن حملات قبلی ) با یکدیگر می جنگیدند.

17- دلايل شروع جنگ های بزرگ در طول تاريخ را بنویسید.

الف -طمع به خاک کشور ديگر و رسيدن به منافع مادی؛

ب- تحت تسلط قرار دادن کشورهای ديگر؛

ج- اختلافات مرزی و منطقه ای؛

د- اختلافات سياسی، قومی، مذهبی و …؛

ه- روحيه خودخواهی و قدرت طلبی حاکمان.

18- در جنگ چه اتفاقاتی می افتدکه اکثریت انسان ها با آن مخالفند؟

جنگ امر خوشایندی نیست و عموم انسان های عاقل آن را دوست ندارند و مخالف وقوع جنگ هستند، زیرا می دانند افراد زیادی در جنگ کشته می شوند و آسیب های فراوانی به امکانات و ثروت های مادی و معنوی هر دو طرف وارد می شود.

19- دفاع از سرزمین و اعتقادات باعث چه می شود؟*

زمینه بروز دلاوری در جوانان را فراهم می سازد و باعث گسترش اخلاق جوانمردانه ، تقویت روحیه سلحشوری و از خود گذشتگی مردم می شود.

20-معمولاً چه افرادی در جنگ تبدیل به قهرمان ملت خود می شوند؟

بهترین و با انگیزه ترین افراد از سرزمینشان تا پای جان دفاع می کنند و تبدیل به  قهرمانان ملت خود می شوند.

21- چگونه عزت و سربلندی و رسیدن به کمال به دست می آید؟

با مقاومت در برابر تجاوز گران

22- قرآن کریم در مورد اهمیّت دفاع چه می فرماید؟(آیه 40، سوره حج )*

اگر خداوند بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نمی کرد صومعه ها ، کلیساها ، کنسیه ها و مساجدی که نام خدا در آن ها بسیار برده می شود ، ویران می شد.

23- دفاع چیست؟ *

به مجموعه اقداماتی گفته می شود که انسان برای حفظ و حراست از حیات ، اعتقادات ، سرزمین و ...خود در برابر خطراتی که او را تهدید می کند ، انجام می دهد.

24-چگونه انسان مسلمان نوع و شیوه دفاع خود در برابر تهدیدات را انتخاب می کند؟*

متناسب با شرایط زمانی ، مکانی و چگونگی خطر و ... انتخاب می کند. و علاوه بر دفاع از جسم ، جان و امور مادی ، از امور معنوی دفاع می کند.

25-ملت ها برچه اساس در مقابل تهاجم بيگانگان ايستادگی و مقاومت می کنند؟

هرملتی براساس فطرت ذاتی خود و با بهره مندی از تفکر و اراده خويش در مقابل تهاجم بيگانگان ايستادگی و مقاومت می کنند.

26- خداوند در آیه 249 از سوره بقره چه می فرماید؟*

«چه بسا گروه اندک که بر گروهی بسیار به اذن خدا پیروز شدند.»

27- چند نمونه از دفاع و پيروزی گروه ها و کشورهای کوچک تر در مقابل قدرت های بزرگ تر را بیان کنید.

الف) ویتنام در مقابل آمریکا

ب) امام خمینی (ره) در برابر شاه

ج) حزب ا... لبنان در مقابل اسرائیل

28- چند نمونه ازآثار و نتايج دفاع دربرابرتهاجم بيگانگان را بنویسید.

١ - حفظ سرزمين و حراست از ارزش های جامعه؛

٢ - سربلندی مردم و حفظ اعتبار کشور در مقابل جهانيان؛

٣ - پيش گيری از طمع و تجاوز ساير کشورها؛

٤ - جلوگيری از ظلم و فساد تجاوزگران؛

٥ - جلوگيری از ايجاد ناامنی در جامعه.

29-ادامه حيات هرملتی به چه چیزی بستگی دارد؟

به توانايی و اراده آن ملت در دفاع از کشورشان بستگی دارد.

30- در تهاجم وحشيانه صدام به ايران اسلامی، مردم ایران چرا از کشور دفاع کردند؟

مردم ایران به پاخاستند و قهرمانانه از سرزمين، شرف، ناموس، اعتقادات و… خود دفاع کردند و تجاوزگران را با ذلت و خواری به بيرون راندند.

31-سوالات جاخالی

  1. گاهی دشمن بدون تهدید تهاجم را شروع می کند.
  2. تهاجم ممکن است به دو شکل نظامی و فرهنگی انجام شود.
  3. تهاجم فرهنگی از جهات مختلف خطرناکتر از تهاجم نظامی است.
  4. تهاجم نظامی یا تهاجم سخت یک کشور علیه کشور دیگر منجر به جنگ می شود.
  5. برای وقوع جنگ های بزرگ در طول تاریخ دلایل فراوانی وجود دارد.
  6. دفاع از سرزمين و اعتقادات زمينه بروز دلاوری جوانان را فراهم می سازد.
  7. هر ملتی بر اساس فطرت ذاتی خود و با بهره مندی از تفکر و ارداه خویش در مقابل تهاجم بیگانگان ایستادگی و مقاومت می کنند.*
  8. حفظ عزت و سربلندی و رسیدن به کمال بدون مقاومت در برابر تجاوزگران به دست نمی آید.
  9. انسان مسلمان نوع و شیوه دفاع خود در برابر تهدیدات را، متناسب با شرایط زمانی ، مکانی و چگونگی خطر و ... انتخاب می کند.*

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 02 اسفند 1398 ساعت: 17:15 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

پاسخ فعالیت های درس 1 آمادگی دفاعی نهم امنیت و تهدید

بازديد: 225
پاسخ فعالیت های درس 1 آمادگی دفاعی نهم امنیت و تهدید

پاسخ فعالیت های درس 1 آمادگی دفاعی نهم امنیت و تهدید

جواب فعالیت های درس ۱ (یک ) دفاعی نهم
——————————————–
فعالیت شماره ۱ درس ۱ دفاعی نهم: با اعضای گروه خود بحث کنید که چرا انسان های نخستین غارها را به عنوان اولین محل زندگی خود انتخاب کردند؟ همچنین نتیجه گیری و یادداشت کنید

پاسخ (جواب):

برای در امان ماندن از خطرات طبیعی و غیر طبیعی مانند حیوانات درنده و سیل آتش سرما و گرما و…..

_چرا در گذشته مردم یک روستا یا شهر در قلعه ای بزرگ زندگی می کردند؟
چرا آنان اطراف شهر خوددیوار می کشیدند؟ نتیجه گیری و یادداشت کنید.

پاسخ (جواب):
آن ها برای دفاع از خود در برابر حملات دشمنان از این استحکامات استفاده میکردند

_ اگر ایجاد امنیت برای منزل مسکونی تان به شما واگذار شود راهکارهای پیشنهادی خود
را ارائه دهید؟

پاسخ (جواب):

قفل کردن در ها -استفاده از دزدگیر و دوربین مدار بسته – – استفاده از نرده – از ورودی مقاوم استفاده نماییم – از سالم بودن لوله های گاز مطمئن شویم و

_برای ایجاد امنیت در مدرسه چه اقداماتی را باید انجام داد؟

پاسخ (جواب):
چند نفر از بچه ها را پلیس مدرسه بگذاریم – گزاشتن نگهبان برای درب ورودی مدرسه-عدم استفاده از موادی که قابلیت اشتعال دارند-روی شیشه های بزرگ برچسب بزنیم و ….

_اگر پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس انتظامی یا کلانتری ها در جامعه حضور نداشته باشند یا نیروهای مسلح کشور از مرزهای آبی، خشکی و هوایی کشور مراقبت نکنند چه اتفاقی می افتد؟

پاسخ ( جواب):
باعث هرج و مرج در جامعه میشود و مقررات راهنمایی و رانندگی رعایت نمیشوند- دشمنان به فکر تجاوز به کشور ما می افتند و امنیت کشور از بین می رود
——————————————–
جواب فعالیت های درس ۱ دفاعی نهم
فعالیت شماره ۲ درس ۱ دفاعی نهم:
اگر در کشور امنیت برقرار باشد این امنیت چه آثار مثبتی در پی خواهد داشت؟

امنیت موجب برقراري آرامش مردم و پیشرفت اقتصادي کشور می شود و همچنین باعث افزایش قدرت نظامی در برابر دشمنان نیز می شود

تعریف ساده ی امنیت؟
ساده ترین تعریف امنیت چیست ؟

پاسخ (جواب): امنیت یعنی دور بودن از خطراتی که جان مال عقاید و ارزش های ما را تهدید میکند

در ساده ترین تعریف، تهدید یعنی خطرات و عواملی که امنیت ما و کشور را از بین ببرد.امنیت یعنی دور بودن از خطراتی که علیه منافع مادي (جان، مال، سرزمین و … )و ارزش هاي معنوي (دین، فرهنگ، اعتقادات و …) ما وجود دارد.

 

ابعاد امنیت: امنیت ملی- امنیت سیاسی – امنیت اقتصادی-نظامی -سیاسی و فرهنگی-زیست محیطی

_سیدحسن یکی از دامداران روستای احمدآباد است. او امروز که گوسفندان را به کوه برده بود، با دوربین
شکاری خود، دو قلّده گرگ درّنده را در ارتفاعات حوالی روستا دیده است. او غروب برای سایر دامداران
توضیح می دهد که گرگ ها جثهٔ بزرگی داشتند و از راه دور گلهّ های گوسفند روستا را زیرنظر داشتند. مشهدی
بهادر می گوید: برادر همسر من از روستای مجاور تماس گرفته که دیشب گرگ به گوسفندان آنها حمله کرده و
تعدادی از گوسفندان را دریده است!
به نظر شما اقدامات دامداران و اهالی روستا چه خواهد بود؟ چند مورد را برشمرید.

تعداد بیشتری سگ برای نگهبانی قرار میدهتد هم چنین در آغل و طویله را قفل میکنند و افرادی را برای نگهبانی مستقر میکنند
————————————————-
جواب فعالیت درس ۱ دفاعی نهم
جواب فعالیت ۳ درس ۱ دفاعی نهم:
در گذشته های دور چه خطراتی جامعه را تهدید می کرده است؟

پاسخ (جواب) :قحطی – خشک سالی – حمله حیوانات وحشی – سرما و گرمای زیاد – حمله سایر قبایل

 

سایر سوالات درس یک دفاعی نهم :

 

اگر گروه هاي مرزبانی دریایی از مرزهاي آبی نگهبانی نکنند، چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد؟

پاسخ :

ممکن
است دشمن از راه دریا به خاك ما تجاوز کند یا دزدان دریایی امنیت کشتی هاي تجاري ما را به خطر بیاندازند .
نقش مرزبانان در تأمین امنیت کشور را برشمرید.

۱- کنترل عبور و مرور از مرز ( تسهیل عبور و مرور مجاز و مانع
رفت و آمد غیر مجاز ) ۲- جلوگیري از انتقال کالاهاي غیر مجاز ۳- حراست از مرزهاي کشور در مقابل تجاوز خارجی ۴- جمع
آوري اطلاعات از وضع نیروهاي خارجی و ارائه آن به مرکز کشور ۵- کمک به مرزنشینان براي بهبود وضع زندگی شان

 

امروزه چه خطراتی جامعه و کشور ما را تهدید می کند؟ تحریم اقتصادي- تهاجم فرهنگی- تهاجم نظامی- اعتیاد و

«تهدید» از چند جنبه قابل مطالعه است ؟ برخی از تهدیدات طبیعی هستند، مانند زلزله، سیل، توفان و … و برخی
منشأ انسانی دارند که خود دو نوع است : تهدید سخت و تهدید نرم
تهدید هاي انسانی چند نوع هستند ؟ ۱- تهدید سخت ۲- تهدید نرم
تهدید سخت چیست ؟ اگر کشوري ، کشور دیگر را تهدید به حمله ي نظامی کند ، تهدید از نوع سخت است .
تهدید نرم چیست ؟ اگر ارزش ها ، باور ها و اعتقادات یک جامعه هدف قرار بگیرند ، تهدید از نوع نرم است .
هدف تهدید نرم چیست ؟ تهدیدات نرم با این هدف صورت می گیرند که یک ملت از ارزش هاي خود دست
بردارد و به ارزش هاي دیگران تمایل پیدا کند .
چرا تهدید در مقابل امنیت قرار دارد ؟ زیرا هدف تهدید از بین بردن امنیت است.

نمونه اي از تهدید کشورهاي استعمارگر را نام ببرید ?

نظام سلطه گر آمریکا که براي جلوگیري از فعالیت هاي صلح آمیز هسته اd کشور ما را به حمله نظامی، تحریم اقتصادي و … تهدید می کند.

 

نمونه سوالات و پاسخ درس اول آمادگی دفاعی نهم :

 

1-حدیثی از پیامبر اکرم (ص) درباره امنیت بیان نمایید؟

" نعمتان مجهولتان ،الصحه و الامان " دو نعمت که قدرشان شناخته نمی شود ، سلامتی و امنیت است .

2- از نظر مقام معظم رهبری امنیت در جامعه موجب چه پیشرفت هایی می گردد؟

 امنیت برای یک ملت جزو اساسی ترین نیازهاست ، اگر امنیت باشد ، پیشرفت به وجود می آید ، علم رشد می کند ، اقتصاد شکوفایی پیدا می کند و سازندگی در جامعه ایجاد می شود.

3-یکی از مهمترین نیازهای فطری و ضروری انسان چیسـت ؟

 امنیت

4- یکی از مهمترین دلایلی که باعث پیدایش شهرها شده چیست ؟

 نیاز مشترک انسانها به امنیت

5-چرا انسان هاي نخستین ، غارها را به عنوان اولین محل زندگی خود انتخاب کردند ؟

براي در امان ماندن از خطرات طبیعی و سرما و گرما

6- چرا در گذشته مردم یک روستا یا یک شهر در قلعه اي بزرگ زندگی می کردند ؟ چرا آنان اطراف شهر خود دیوار (برج و بارو) می کشیدند؟

براي دفاع از خود در مقابل دشمنان

7-الف) اگر پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس انتظامی یا کلانتري ها در جامعه حضور نداشته باشند ، چه اتفاقاتی راپیش بینی می کنید؟

مقررات راهنمایی و رانندگی رعایت نمی شود و باعث ایجاد ترافیک می شود

 باعث هرج و مرج واختلاف در بین مردم می شود .

ب) اگر روزي نیروهاي مسلح کشور از مرزهاي آبی، خشکی و هوایی کشورمان مراقبت نکنند ! چه اتفاقاتی را پیش بینی می کنید ؟

دشمنان به فکر تجاوز به کشور ما می افتند و امنیت کشور ما از بین می رود .

8- ساده ترین تعریف امنیت چیست ؟(امنیت را تعریف کنید؟)

 امنیت یعنی دور بودن از خطراتی که علیه منافع مادي (جان، مال، سرزمین و ... )و ارزش هاي معنوي (دین، فرهنگ، اعتقادات و ...) ما وجود دارد.

9- اگر در کشور امنیت برقرار باشد، چه آثار مثبتی درپی خواهد داشت؟

امنیت موجب برقراري آرامش مردم وپیشرفت اقتصادي کشور می شود .و همچنین باعث افزایش قدرت نظامی در برابر دشمنان نیز می شود .

10- ساده ترین تعریف «تهدید» چیست ؟(تهدید چیست؟)

تهدید یعنی خطرات و عواملی که امنیت ما و کشور را از بین ببرد .

11-در گذشته هاي دور چه خطراتی جامعه را تهدید می کرده است؟

 قحطی - خشک سالی

حمله حیوانات وحشی -سرما و گرماي بیش از حد

حمله قبایل وحشی و ...

12- اگر گروه هاي سیار مرزبانی دریایی از مرزهاي آبی نگهبانی نکنند، چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد؟

ممکن است دشمن از راه دریا به خاك ما تجاوز کند یا دزدان دریایی امنیت کشتی هاي تجاري ما را به خطر بیاندازند .

13- نقش مرزبانان در تأمین امنیت کشور را برشمرید.

1- کنترل عبور و مرور از مرز ( تسهیل عبور و مرور مجاز و مانع رفت و آمد غیر مجاز )

2- جلوگیري از انتقال کالاهاي غیر مجاز

3- حراست از مرزهاي کشور در مقابل تجاوز خارجی

4- کمک به مرزنشینان براي بهبود وضع زندگی شان

١4 - امروزه چه خطراتی جامعه و کشور ما را تهدید می کند؟ *

تحریم اقتصادي- تهاجم فرهنگی- تهاجم نظامی- اعتیاد و...

15- «تهدید» از چند جنبه قابل مطالعه است ؟ *

برخی از تهدیدات طبیعی هستند، مانند زلزله، سیل، توفان و ... و برخی منشأ انسانی دارند که خود دو نوع است : تهدید سخت و تهدید نرم

16- تهدید هاي انسانی چند نوع هستند ؟ (انواع تهدید را نام ببرید؟)*

1- تهدید سخت 2- تهدید نرم

17-تهدید سخت چیست ؟ *

اگر کشوري ، کشور دیگر را تهدید به حمله ي نظامی کند ، تهدید از نوع سخت است .

18-تهدید نرم چیست ؟ *

اگر ارزش ها ، باور ها و اعتقادات یک جامعه هدف قرار بگیرند ، تهدید از نوع نرم است .

19-هدف تهدید نرم چیست ؟*

تهدیدات نرم با این هدف صورت می گیرند که یک ملت از ارزش هاي خود دست بردارد و به ارزش هاي دیگران تمایل پیدا کند .

20-چرا تهدید در مقابل امنیت قرار دارد ؟

زیرا هدف تهدید از بین بردن امنیت است.

21-نمونه اي از تهدید کشورهاي استعمارگر را نام ببرید .

نظام سلطه گر آمریکا که براي جلوگیري از فعالیت هاي صلح آمیز هسته اي، کشور ما را به حمله نظامی، تحریم اقتصادي و ... تهدید می کند.

22-سوالات جاخالی

1-امنیت از مهم ترین نیازهاي فطريو ضروري انسان است.*

2-یکی از مهم ترین دلایلی هم که باعث پیدایش سکونت گاه ها و شهرها شده، نیاز مشترك انسان ها به امنیت بوده است.

3-تهدید در مقابل امنیت قرار دارد.

4-همه تهدیدها از یک نوع و یک جنس نیستند بلکه می توانند ابعاد گوناگونی داشته باشند.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 02 اسفند 1398 ساعت: 16:46 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

چرا مردم از حکومت بنی عباس ناراضی بودند صفحه ۱۰۱ مطالعات پنجم

بازديد: 6431
چرا مردم از حکومت بنی عباس ناراضی بودند صفحه ۱۰۱ مطالعات پنجم

سوال :

چرا مردم از حکومت بنی عباس ناراضی بودند صفحه ۱۰۱ مطالعات پنجم

پاسخ :

 

چون آن ها می گفتند که می خواهند با ظلم و ستم مبارزه کنند و انتقام خون امام حسین(ع) و یارانش را بگیرند.

اما پس از مدتی، خاندان بنی عباس هم ستمگری را آغاز کردند و به دستورات اسلام توجهی نداشتند. در این دوره نیز امامان شیعه و پیروان آن ها را مورد اذیت و آزار قرار دادند.

توضیحات کامل :

زمانی که دستگاه خلافت عبّاسی دریافت اعزام لشکر از مرکز خلافت و گماشتن فرمانروایان غیر بومی در تأمین اهداف مورد نظر کارایی ندارد سیاست تأیید محافل متنفّذ ایرانی را در پیش گرفت تا از این طریق نهضتهای ضد عبّاسی را سرکوب نموده، جریان انتقال ثروت به بغداد را نیز تضمین نماید.
طاهریان از جمله دهقانان و اعیان ایرانی بودند که در اوایل قرن سوم هجری با توجه به ملاحظات دو سویه خود و عبّاسیان قدرت را در شرق ایران به دست گرفتند.
پیوستگیهای طاهریان با عبّاسیان آنقدر زیاد بود که برخی از مورّخان به هنگام بیان تاریخ آنان، به طور جداگانه به طاهریان به عنوان سلسلهای مستقل نپرداخته و اخبار آنان را در ضمن تاریخ عبّاسیان گزارش کردهاند.
چون طاهریان هیچگاه به فکر تأسیس حکومتی ملی و ایرانی جدای از عباسیان نبودند، فقط حکومت را در خاندان خود موروثی کرده و در امور داخلی رویهای مستقل در پیش گرفتند.
طاهربن حسین، مؤسس حکومت طاهریان که از سران نظامی خراسان بود، به عنوان فرمانده سپاه مأمون به جنگ با امین فرستاده شد. وی در شوال ۱۹۵ ق در دشت ری سپاه امین را به فرماندهی علی بن عیسی بن ماهان به سختی شکست داد.
در این میان، علویان نیز تلاش میکردند از طاهر بهرهبرداری نمایند و او را قانع کنند که با آنها همراهی نماید; ولی طاهر به علت دوستی با عبّاسیان این کار را نپذیرفت.
بنابراین، طاهر در پیروزی مأمون بر امین نقش مهمی داشت و این موضوع میتوانست در قدرتگیری طاهر مؤثر باشد. هرچند که ارتباط دوستانه طاهر و احمدبن ابی خالد (وزیر مأمون) باعث شد تا وزیر، مأمون را مجاب نماید که طاهر را به ولایت خراسان انتخاب نماید،۸ولی تهدید امنیت خراسان توسط خوارج نیز در انتخاب طاهر به عنوان عامل منطقه خراسان مؤثر بود، تا هم خدمات او را پاداش داده باشد و هم قاتل برادر را از پیش چشم خود دور نماید.

 


منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 29 بهمن 1398 ساعت: 18:51 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

1970 - طرح درس ملی فارسی سوم ابتدایی درس دریا

بازديد: 905
1970 - طرح درس ملی فارسی سوم ابتدایی درس دریا

معرفی طرح درس :

 طرح درس ملی فارسی سوم ابتدایی درس دریا

 نام کتاب درسی: فارسی   مقطع تحصیلی:سوم  ابتدایی    موضوع درس: دریا

این طرح درس براساس برنامه سند ملی می باشد و کامل است :

 

 اهداف :

هدف کلی:تقویت مهارت زبانی-توجه به آثار و قدرت خدا(دریاو...)

اهداف شناختی : آموزش صدا و نشانه¬ی(یـ ،ی)- تقویت مهارت های گوش دادن و سخن گفتن- تشخیص صدای«یـ ، ی» در آخر،وسط و اول کلمه- توانایی خواندن کلمات با حروف خوانده شده

ج)اهداف رفتاری:دانش آموزابتدا بتواند کلمات درون درس را با تصویربخواند-دانش آموز بتواند حرف «یـ ،ی» را در کلمات تشخیص دهد-دانش آموز در انتهای درس بتواند کلمات را بدون تصویر بخواند

اهداف شناختی : آموزش صدا و نشانه¬ی(یـ ،ی)- تقویت مهارت های گوش دادن و سخن گفتن- تشخیص صدای«یـ ، ی» در آخر،وسط و اول کلمه- توانایی خواندن کلمات با حروف خوانده شده

ج)اهداف رفتاری:دانش آموزابتدا بتواند کلمات درون درس را با تصویربخواند-دانش آموز بتواند حرف «یـ ،ی» را در کلمات تشخیص دهد-دانش آموز در انتهای درس بتواند کلمات را بدون تصویر بخواند

 

 

.

-   فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد صفحات : هفت صفحه - قیمت : فقط سه هزار تومان  :

  برای اطمینان شما عزیزان:

  فایل پی دی اف کامل این طرح درس فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این طرح درس به قیمت دو  هزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید .ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

 

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این طرح درس را از لینک خرید زیر و با قیمت هزار تومان دریافت نمائید :

 

راهنمای خرید :   برای خرید آنلاین و دریافت بلافاصله فایل ورد ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی آسمان شوید . لینک خرید :

 

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

توجه :

همچنین می توانید سایر طرح درس های روزانه و سالانه همه کتاب های پایه سوم ابتدایی را از لینک های زیر ببینید :

بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید :

 

 

طرح درس های پایه سوم ابتدایی :

طرح درس علوم سوم ابتدایی :

290 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس زنگ علوم (درس اول)

375 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس خوراکی ها(درس دوم)

376 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس مواد اطراف ما و گازها(درس سوم)

377 - طرح درس علوم سوم ابتدایی فصل چهارم اندازه گیری مواد(درس چهارم)

565 - طرح درس علوم سوم ابتدایی اندازه گیری مواد(درس چهارم نمونه دوم )

378 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس آب ماده ی با ارزش و اب های شور و شیرین و چگونگی تشکیل ابرها(درس پنجم)

379 - طرح درس ملی علوم سوم ابتدایی درس آبهای شور وشیرین(درس پنجم نمونه دوم)

380 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس زندگی ما و آب(درس ششم)

381 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نور و مشاهده اجسام(درس هفتم)

1367 - طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس جستجو کنیم و بسازیم(درس هشتم)

382 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نیرو همه جا (1) (درس نهم)

383 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نیرو همه جا (2)(درس دهم)

384 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس بکارید و ببینید(درس یازدهم)

385 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس هرکدام جای خود 1(درس دوازدهم)
1368 - طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس هر کدام جای خود2(درس سیزدهم)

1369 - طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده (درس چهاردهم)

1371 - طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس ویژگی و کاربرد آیینه ها

طرح درس ریاضی سوم :

343 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس الگویابی

1341 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس شمارش چند تا چند تا

466 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ماشین های ورودی خروجی

465 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ساعت در بعدازظهر

1059 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس الگوهای تقارن

1342 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله – الگوسازی

1343 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس هزار

1344 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ارزش مکانی عدد هزار

1345 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ارزش پول

1346 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس عدد های تقریبی

1347 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله – رسم شکل

467 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس کسر

1348 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس کاربرد کسر در اندازه گیری

1349 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس تساوی کسرها - زاویه

1350 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس مقایسه کسر ها – زاویه

1351 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مساله – روش نمادین

41 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس مفهوم ضرب

548 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ضرب

463 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ضرب اعداد یک رقمی

1353 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس خاصیت های ضرب

574 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس مفهوم تقسیم

1354 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس خط، نیم خط، پاره خط، چند ضلعی

542 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس محیط با روش بازی

786 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس محیط

1355 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس اندازه سطح

1356 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس واحد اندازه گیری مساحت

1357 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله ساده تر کردن

1358 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس مقایسه اعداد – انواع مثلث

1359 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس جمع اعداد در جدول ارزش مکانی

1360 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس تفریق در جدول ارزش مکانی

2080 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله حدس و آزمایش

1361 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس جدول داده

1060 - طرح درس ریاضی سوم و ششم ابتدایی درس آمار و احتمال

1362 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس نمودار دایره ای

1363 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس انتخاب نمودار

2081 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله حذف حالت های نامطلوب

1364 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ضرب در عدد10

2082 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله حذف حالت های نامطلوب

1365 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس محاسبه ضرب

1366 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس تقسیم باقی مانده

461 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس عددهای چهاررقمی

553 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس خواندن ساعت

554 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس تفریق با انتقال

580 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس شعاع و قطر دایره

583 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس ضرب در صفر

 

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی :

573 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس من به دنیا آمده ام (درس اول)

1297 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس من بزرگ تر شده ام(درس دوم )

1298 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس آیا ما مثل هم هستیم؟(درس سوم )

557- طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس اعضای خانواده(درس چهارم )

977 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانواده ام را دوست دارم(درس پنجم )

173 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس تغییر در خانواده(درس ششم )

1299 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس از بزرگ تر ها قدردانی کنیم(درس هفتم )

174 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس چرا باید همکاری کنیم؟(درس هشتم )

169 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس مقررات خانه ما(درس نهم )

183 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس نیاز های خانواده چگونه تامین میشود؟(درس دهم )

1300 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس منابع(درس یازدهم )

177 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس درست مصرف کنیم(درس دوازدهم )

1301 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس بازیافت(درس سیزدهم )

1302 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانه ام را دوست دارم(درس چهاردهم )

165 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم درس خانه ها باهم تفاوت دارند(درس پانزدهم )

1303 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانه های شما چه شکلی است(درس شانزدهم )

1304 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس از خانه محافظت کنیم(درس هفدهم )

1305 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس مدرسه ی دوست داشتنی ما(درس هجدهم )

1306 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس مکان های مدرسه را بشناسیم(درس نوزدهم )

175 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانه شما کجاست؟(درس بیستم )

1307 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس جهت های اصلی(درس بیست و یکم )

1308 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس پست(درس بیست و دوم )

1309 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس ایمنی در کوچه و خیابان(درس بیست و سوم )

172 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس پیدایش روستاها

179- طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس دوستی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی :

306 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس محله ما(درس اول )

296 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس زنگ ورزش(درس دوم )

297 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس آسمان آبی طبیعت پاک(درس سوم )

298 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس آواز گنجشک ها(درس چهارم )

299 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس برزگر و بلدرچین(درس پنجم )

134 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس فداکاران(درس ششم )

300 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس کار نیک(درس هفتم)

344 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس کار نیک(درس هفتم نمونه دوم )

301 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس پیراهن بهشتی(درس هشتم )

1372 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس بوی نرگس(درس نهم )

302 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس یار مهربان(درس دهم )

303 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس نویسنده ی بزرگ(درس یازدهم )

304 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس ایران عزیز(درس دوازدهم )

1373 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس آزاد(درس سیزدهم )

133 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس ایران آباد(درس چهاردهم)

287 و 305 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس دریا(درس پانزدهم )

1970 - طرح درس ملی فارسی سوم ابتدایی درس دریا(درس پانزدهم نمونه دوم )

1370 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس اگر جنگل نباشد(درس شانزدهم )

1374 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس چشم های آسمان(درس هفدهم )

 طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی :

1224 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس آستین های خالی (درس اول )

1225 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس غروب یک روز بهاری (درس دوم )

1226 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس همیشه با من (درس سوم )

1227 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس در کاخ نمرود (درس چهارم )

1228 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس روز دهم (درس پنجم)

1229 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس بانوی قهرمان (درس ششم)

1230 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس بوی بهشت (درس هفتم )

550 - طرح درس روزانه هدیه های اسمانی سوم ابتدایی درس جشن تکلیف (درس هشتم )

278 - طرح درس روزانه هدیه های اسمانی سوم ابتدایی درس گفت و گو با خدا (درس نهم )

551 - طرح درس روزانه هدیه های اسمانی سوم ابتدایی درس ماه مهمانی خدا (درس دهم )

1231 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس عید مسلمانان (درس یازدهم)

1232 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس سخن آسمانی (درس دوازدهم )

1233 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس انتخاب پروانه (درس سیزدهم )

1234 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس اُم ابیها (درس چهاردهم )

1235 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هم سفر ناشناس (درس پانزدهم)

1236 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس داناترین مردم (درس شانزدهم)

1237 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس خواب شیرین (درس هفدهم )

1238 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس آینه ی سخن گو (درس هجدهم)

1239 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس گندم از گندم بروید (درس نوزدهم )

1240 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس باغ همیشه بهار (درس بیستم )

طرح درس هنر سوم ابتدایی :

288 - طرح درس روزانه هنر سوم ابتدایی نقاشی با موضوع معین

 طرح درس قرآن سوم ابتدایی :

1241 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس اذان و اقامه

1242 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید

1243 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس اذکار نماز

1244 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس آیه صلوات و پیام قرآنی

1039 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس آشنایی با وضو

1245 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز اول ﻳﺎدآوری ﺗﺮﮐﻴﺐ ﺣﺮوف و ﺣﺮﮐﺎت

1246 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز سوم ﺗﻤﺮﻳﻦ ﺣﺮف ﺳﺎﮐﻦ

3 - طرح درس قرآن پایه سوم ابتدایی نام درس : یاد اوری تنوین پایه اول دبستان

1247 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز پنجم ﺗﻤﺮﻳﻦ ﺗﻨﻮﻳﻦ

1248 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز ششم یادآوری تشدید

1249 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز هفتم تشدید

20 - طرح درس قرآن سوم ابتدایی بر اساس برنامه ملی تمرین تشدید ( 1 )

1250 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز هشتم تشدید

1251 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز نهم یادآوری خواندن «ـه و» و «ـه ی»

1252 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس درس روز دهم تمرین خواندن «ـه و» و «ـه ی»

1253 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز یازدهم پایه های همزه

1254 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز دوازدهم تمرین پایه همزه

1255 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز چهاردهم حروف ناخوانا

1256 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز پانزدهم تمرین حروف نا خوانا

1037 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس حروف ناخوانا

997 - طرح درس روزانه قرآن پایه سوم ابتدایی درس موسی (ع)

1038 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره ی ابراهیم آیات 35 تا 41

طرح درس سالانه سوم ابتدایی :

281 - طرح سالانه هنر پایه سوم ابتدایی

136 - طرح درس سالانه علوم سوم ابتدایی

586 - طرح درس سالانه ریاضی سوم ابتدایی

587 - طرح درس سالانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

588 - طرح درس سالانه هدیه های آسمانی سوم ابتدایی

2184 - طرح درس سالانه فارسی سوم ابتدایی

2203 - طرح درس سالانه کتاب قرآن سوم ابتدایی

 

 

توجه :

همچنین لیست بروز شده طرح درس های پایه سوم ابتدایی را از صفحه زیر ببینید ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

لیست طرح درس های پایه سوم ابتدایی

 

همچنین لیست بیش از 2500  طرح درس از همه پایه ها را از صقحه زیر ببینید و به همکاران اطلاع دهید. ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

 

لیست کلیه طرح درس ها

 

 

توجه :

همچنین شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 

 
 
 
 
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 29 بهمن 1398 ساعت: 17:05 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3063

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس