سایت علمی و پژوهشی آسمان - 215

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

چگونه توانستم از طریق روش های فعالانه، علاقه مندی دانش آموزان را به بخش گیاهی زیست شناسی افزایش دهم

بازديد: 127

چگونه توانستم از طریق روش های فعالانه، علاقه مندی دانش آموزان را به بخش گیاهی زیست شناسی افزایش دهم 

هدف پژوهش: هدف اصلی این پژوهش، افزایش علاقه مندی و انگیزه دانش آموزان به بخش گیاهی در درس زیست شناسی، با استفاده از روش های فعالانه بوده است.

پرسش پژوهش:

سوال های اصلی این پژوهش به شرح زیر می باشد:

1- آیا تسلط و علاقه معلم به مباحث تخصصی علوم گیاهی در علاقه مندی دانش آموزان موثر است؟

۲- آیا استفاده از امکانات آزمایشگاهی می تواند منجر به افزایش علاقه مندی دانش آموزان گردد؟ 3- آیا ملموس نبودن مطالب گیاهی می تواند دلیل بی علاقگی دانش آموزان باشد؟

۴- آیا آگاهی از کاربرد بخش گیاهی در زندگی، می تواند علاقه مندی دانش آموزان را افزایش دهد؟

۵- آیا ارائه بخش های گیاهی با مثال های عینی و نمونه های واقعی می تواند منجر به افزایش دانش آموزان شود؟

۶- آیا انجام فعالیت های گروهی نظیر جمع آوری نمونه های گیاهی، تهیه ی عکس و... می تواند علاقه مندی دانش آموزان را افزایش دهد؟

توصیف وضعیت موجود:

دانش آموزان هدف در این پژوهش، کلاس سوم تجربی با تعداد ۳۳ نفر بودند. دلیل انتخاب این کلاس این بود که نسبت به این دانش آموزان در سال اول و دوم شناخت کافی داشتم و این دانش آموزان در سال اول و دوم نسبت به مباحث گیاهی بی انگیزه و بی حوصله بودند، در ساعت تدریس گیاهی، مشابه بخش های دیگر زیست شناسی شور و اشتیاق نداشتند و به فعالیت های تکمیلی در زمینه گیاهی رغبتی نشان نداده و به طور کلی در مورد بخش گیاهی نگرش مثبت نداشتند. از طرفی به علت این که دانش آموزان هدف ما افراد مستعدی بوده و به خاطر رقابت زیاد بین آنها، از بخش گیاهی نمره خوبی می­آوردند، ولی کلاس نسبت به دیگر جلسات فعال نبوده و دانش آموزان سوالات زیادی               نمی­پرسیدند و در بحث های کلاسی خیلی شرکت نداشتند. چنین کلاسی انگیزه مطالعه را در معلم نیز کاهش می دهد، چرا که معلم باید برای پاسخ گویی به سوالات آنها به منابع اضافی مراجعه کرده و اطلاعات خود را افزایش دهد.

گردآوری اطلاعات:

به منظور دستیابی به راه حل های مسأله، جمع آوری اطلاعات با استفاده از روش های مشاهده، نظرسنجی از دانش آموزان، مصاحبه با همکاران و پرسشنامه انجام شد.

تجزیه و تحلیل داده ها:

پس از مشاهده ی رفتار دانش آموزان در کلاس و مصاحبه با آنها، تبادل نظر با همکاران، بررسی و تجزیه و تحلیل پرسشنامه با نرم افزار Excel، عوامل موثر در ایجاد مسأله شناسایی شد که به شرح زیر میباشد: 1- خشک و بی روح بودن مطالب و تصاویر کتاب ۲- فرار بودن و ملموس نبودن بخش گیاهی ۳- عدم علاقه برخی همکاران به بخش گیاهی ۴- سنتی بودن روش آموزش بخش گیاهی ۵- عدم تشویق دانش آموزان به فعالیت های گروهی ۶- عدم استفاده از امکانات آزمایشگاهی 7- عدم استفاده از فن آوری IT  8- عدم آگاهی از اهمیت و کاربرد علوم گیاهی در زندگی.

راه های موقتی جدید و اجرای آن ها:

پس از مطالعه کتب، مجلات و پژوهش های انجام شده و همچنین نتایج حاصل از مشاهدات خود، مصاحبه و نظرخواهی از همکاران و با توجه به جدول مربوط به پرسش نامه و اولویت بندی پاسخ ها، راه حل های زیر انتخاب و اجرا گردید:

۱- تشکیل گروه های درسی ۲- تدریس در طبیعت ۳- تدریس بر اساس فن آوری اطلاعات ۴- ارائه مطالب جذاب و کاربردی در زمینه بیوتکنولوژی گیاهی ۵- معرفی گرایش های مختلف زیست شناسی گیاهی و آینده شغلی آن ۶- جمع آوری نمونه های گیاهی و خشک کردن آن ۷- تشکیل هرباریوم کوچک در مدرسه  ۸- برگزاری جشنواره گیاهان دارویی  ۹- تشویق گروه برتر

ارزیابی از اقدام های جدید:

با اجرای موارد فوق در مدرسه مشخص شد که دانش آموزان با شور و علاقه بیشتری در کلاس حاضر می شدند. حتی خارج از برنامه کلاسی نیز در ساعات تفریح یا اوقات بیکاری از من سوال می پرسیدند و در مورد کارهای گروهی اشان با من مشورت می کردند. لذا براساس شواهدی از جمله عدم خستگی و کسلی، گذشت سریع زمان موقع تدریس، جذاب بودن مطالب و مشاهدات عینی، بحث و پرسش موقع تدریس و رقابت گروهها برای ارائه مطالب جذاب و ایده جدید، به این نتیجه رسیدم که اتخاذ راه کارهای فوق موجب ارتقاء علاقه مندی و انگیزه آنها در بخش گیاهی گردیده است. برای تبیین وضع مطلوب، شاخص های کمی زیر ارائه گردید:

1- پرسش نامه

۲- نظرسنجی از همکاران مدرسه

٣- خود ارزیابی دانش آموزان

نتیجه گیری:

اجرای این طرح در دبیرستان هوشمند نمونه دولتی خورشید نکا، موفقیت آمیز بوده و نتایج حاصله نشان می دهد که علاقه مندی و انگیزه دانش آموزان به بخش گیاهی خیلی بیشتر گردید. به عنوان مثال، با توجه به نظرسنجی از دانش آموزان مشخص گردید که تدریس در طبیعت و فضای خارج از کلاس توانسته است میزان علاقه مندی دانش آموزان به بخش گیاهی را از ۶٪ (قبل از اجرای طرح) به میزان ۸۸٪ (بعد از اجرای طرح) افزایش دهد. لذا اینجانب بعد از اجرای طرح به این نتیجه رسیدم که استفاده از روش های فعالانه به ویژه تشکیل گروه های درسی، تدریس و مشاهدات عینی در طبیعت، علاوه بر دست یابی به اهداف تعیین شده در زمینه ی افزایش علاقه مندی به بخش گیاهی، منجر به ایجاد بستر مناسب جهت تقویت اظهار نظر و بروز خلاقیت دانش آموزان، ایجاد محیطی فعال و پویا، یادگیری عمیق و پایدار و تقویت همکاری گروهی خواهد شد.

پیشنهادها:

۱- ساعت فوق برنامه برای دروس تخصصی مثل زیست شناسی در مدارس خاص در نظر گرفته شود.

۲- به تفاوت های فردی دانش آموزان در اجرای طرح توجه گردد.

٣- با توجه به تحلیل داده ها و تاثیر ۸۸ درصدی تدریس در طبیعت در افزایش علاقه مندی به بخش گیاهی، پیشنهاد می شود که همکاران گرامی متناسب با سطح علمی دانش آموزان و امکانات مدرسه روش مناسب برای تدریس بخش گیاهی در فضای خارج از کلاس را مد نظر قرار دهند.

۴- یافته های حاصل از تحلیل داده های مربوط به تشکیل گروه های درسی نشان می دهد که بحث و پرسش و پاسخ گروهی موجب افزایش ۷۳ درصدی علاقه مندی دانش آموزان به بخش گیاهی گردیده است، لذا پیشنهاد می شود که همکاران گرامی دانش آموزان را در قالب گروه های چند نفره تقسیم کرده و وظایف گروهها را از قبل تعیین نموده و فعالیت های مرتبط با این فصل را به صورت گروهی ارزیابی نمایند.

۵- فعال نمودن دانش آموزان در فرایند تدریس با استفاده از روش های نوین تدریس.

۶- توجه خاص به فعالیت های آزمایشگاهی با اختصاص ساعت و امتیاز ویژه به آن.

۷- در صورت امکان، بازدید علمی از پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری.

۸- مدیران محترم بر روش تدریس نظارت داشته و در ارتباط با انتخاب شیوه مناسب در تدریس به معلم کمک نمایند.

 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت: 22:51 منتشر شده است
نظرات(0)

چگونه توانستم با استفاده از روش ها و ابزار های جذاب، تمرکز دانش آموزم را به یادگیری افزایش دهم؟

بازديد: 329

بسمه تعالی

 

عنوان اقدام پژوهی:

چگونه توانستم با استفاده از روش ها و ابزار های جذاب، تمرکز دانش آموزم را به یادگیری افزایش دهم؟

اهداف پژوهش:

هدف کلی: افزایش دادن تمرکز دانش آموز با استفاده از روش ها و ابزارهای جذاب برای یادگیری

اهداف جزیی:

1. بالا بردن تمرکز دانش آموز در یادگیری

2. استفاده از روش های تدریس جذاب

٣. درگیر کردن دانش آموز در فرایند یاددهی یادگیری

۴. استفاده از ابزارهای جذاب برای یادگیری بهتر

اهداف کاربردی:

١. با استفاده از فاکتورهای ایجاد تمرکز، پیشرفت تحصیلی دانش آموزم را فراهم کردم.

۲. بسیاری از مطالب علمی آموزشی که باعث ایجاد تمرکز و پیشرفت تحصیلی دانش آموزم می­شد را کسب کردم.

٣. استفاده همکاران از نتایج این پژوهش، برای بالا بردن تمرکز دانش آموزان

سوالات پژوهشی حاضر به شرح زیر می باشد:

1.       چگونه تمرکز را در دانش آموزم ایجاد کنم؟

2.      از چه روش تدریسی جذابی استفاده کنم؟

3.     چطور دانش آموز را درگیر فرایند یاددهی یادگیری کنم؟

4.     از چه امکانات جذابی برای ایجاد تمرکز استفاده کنم؟

توصیف وضعیت موجود:

جمعیت این مدرسه ی پسرانه ۲۰۰ نفر است و مساحت این مدرسه حدود ۱۸۰۰ متر مربع است که با همکاری ۱۶نفر از کادر دفتری، اجرایی، آموزگاران و خدمت گذار مشغول به کار است؛ تعداد دانش آموزان کلاس ۱۹ نفر پسر بوده است همچنین رنگ لباس فرم آنها آبی است.

با شروع سال تحصیلی جدید به عنوان آموزگار پایه اول در این مدرسه مشغول به خدمت شدم با توجه به این که دانش آموزان در ماه مهر لوحه را یاد می گیرند متوجه شدم که یکی از دانش آموزان در فرایند یاد دهی و یادگیری حواسش را به خوبی جمع نکرده و در حال جنب و جوش زیاد است. دانش آموز مورد نظر با نام (طاها) که در این کلاس مشغول تحصیل هست که قدش از همه ی همکلاسی هایش کوتاه تر و اندامی ریزه میزه دارد؛ او اکثر اوقات نمی تواند در یک جا بنشیند و به سوالات آموزگار به درستی جواب دهد، در یادگیری نشانه ها هم خیلی ضعیف بود و نمی توانست نشانه ها را تشخیص دهد و در موقع نوشتن املا اغلب اشتباه می نوشت یا کلمات را نمی نوشت، این بی توجهی ها باعث شد که سر صف صبحگاهی به او توجه کنم و متوجه شدم که در

موقع صف هم به جای گوش دادن به برنامه و صحبت های معاونین و مدیر، در حال بازیگوشی و نگاه کردن به اطراف است و حواسش به صحبت ها نیست. به همین دلیل خیلی نگران شدم که اگر همین روند ادامه پیدا کند او چیزی را یاد نمی گیرد و یادگیری برای او دشوار است بعد از جلساتی که با مادر دانش آموز و آموزگار پیش دبستانی داشتم متوجه شدم که عوامل متعددی مانع تمرکز حواس اوست و بیشتر به حاشیه توجه می کند لذا به دنبال پرونده ی دانش آموز گشتم و کارت سنجش را پیدا کرده و مطالعه کردم و متوجه شدم در قسمت آمادگی تحصیلی علامت مثبت خورده که نشان دهنده ی اختلال دانش آموز در یادگیری است و باید کاری کرد که او مشتاق به یادگیری شود و انگیزه ی او بیشتر شود تا حواس خود را جمع کند و با تمرکز بالا درس بخواند.

گردآوری اطلاعات:

برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از روش های: مشاهده و پر کردن چک لیست، مصاحبه با دانش آموز و والدین او، پرسشنامه از دانش آموزان کلاس و اسناد و مدارک مثل دفتر ثبت جریان آموزشی، صورت جلسه شورای آموزگاران و آزمون ها استفاده نمودم.

تجزیه و تحلیل داده ها:

با توجه به چک لیست، مشاهداتی که آموزگار انجام داده، مصاحبه از دانش آموز و مادر او همچنین اسناد به این نتیجه رسیدم که: یادگیری، در دانش آموز به کندی صورت می گیرد و بیشترین علت آن نداشتن تمرکز دانش آموز است و باید شیوه ای به کار گیرم تا تمرکز دانش آموزم در یادگیری، بیشتر شود.

راه های موقتی جدید و اجرای آن ها:

با مطالعه ی کتاب های گوناگون، مقاله های مختلف، استفاده از تجربیات سایر همکاران با تجربه، ۱۰ راه حل برای رساندن وضعیت از حالت، نامطلوب به مطلوب ارائه کردم. البته راه حلهای مورد نظر پس از نظر خواهی از تعدادی از همکاران و بازبینی و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنها ارائه شده است با توجه به اعتبار سنجی و نقد و بررسی راه حل ها توسط صاحب نظران، پژوهشگر راه حل هایی که تیک آنها در قسمت زیاد و خیلی زیاد بود را در صد گرفته و راه حل هایی که از ۶۰% به بالا بود قبول و بقیه رد شد و راه حل های قبول شده را در پژوهش مورد استفاده قرار داده است.

1.       روش تدریس متنوع (قصه گویی، ایفای نقش و ....)

2.      استفاده از تشویق (کلامی، ستاره، کارت و جایزه)

3.     استفاده از ابزار مناسب (خمیر بازی، کاغذ، چینه و ...)

4.     مسابقه خواندن، نوشتن، گوش دادن، لمس کردن)

5.     امکانات هوشمند استفاده از رایانه و تابلو هوشمند)

6.      دادن مسئولیت فردی و گروهی)

7.     آموزش خانواده

8.     تغییر جای دانش آموز

ارزیابی از اقدام های جدید:

با توجه به چک لیست، مشاهداتی که آموزگار انجام داده، مصاحبه از دانش آموز و مادر او همچنین اسناد به این نتیجه رسیدم که: یادگیری، در دانش آموز بالا رفته و پیشرفت کرده است یعنی دقت و تمرکز دانش آموز بالا رفته است.

جمع بندی و نتیجه گیری:

پژوهشگر با توجه به نتایج مشاهدات، مصاحبه، پرسش نامه و اسناد و مدارک به این نتیجه رسیده است که:

-        برای یافتن راههای ایجاد و افزایش تمرکز حواس، ابتدا باید مانع تمرکز را تشخیص داد.

-        شوق یادگیری را در دانش آموز تقویت و عطش او برای درس خواندن بیشتر کنیم.

-        با استفاده از روش های تشویقی می توانیم تمرکز، علاقه و اشتیاق یادگیری را در دانش آموز بالا ببریم.

-        با استفاده از امکانات هوشمند و نرم افزار ها توجه دانش آموز به یادگیری بیشتر می شود.

-        با کمک ابزار های متنوع و جذاب تمرکز دانش آموز در یادگیری رشد می کند.

-        آموزگار با استفاده از تشویق هایی مانند: ستاره، چک کارت تشویقی، جایزه، مسابقه و ساختن کاردستی دانش آموز را درگیر فرایند یاد دهی یادگیری کرده است.

-        تغییر فیزیکی (جای دانش آموز) باعث رشد تمرکز او می شود.

-        دانش آموز بعد از اجرای راه حل ها به موقع تکالیف را انجام می دهد و باعث شده تا تثبیت یادگیری در دانش آموز بیشتر صورت گیرد.

-        پژوهش حاضر با پیشینه ی تحقیق و یافته های پژوهشگران همخوانی دارد.

پیشنهادها:

پژوهشگر با توجه به پژوهش، پیشنهاداتی را ارائه داده است:

1. به همکاران گرامی توصیه می شود خلاقیت و ابتکارات خود را بروز دهند و از تغییر نهراسند، کمبود و نداشتن امکانات آنها را در انجام هدف هایشان ناامید نسازد.

٢. استفاده از ابزار مناسب و متنوع را حتما مورد نظر قرار دهند زیرا باعث ایجاد قابلیت و شور و شوق در دانش آموزان شده و آنها را وادار به تلاش کند.

3. استفاده از ابزار های تشویقی متنوع و کارآمد برای بالا بردن تمرکز در دانش آموزان.

۴. استفاده از کتب و منابع مرتبط جهت علمی تر کردن شیوه های بالا بردن تمرکز.

 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 09 اسفند 1398 ساعت: 16:14 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

طرح درس ملی فارسی چهارم ابتدایی درس آرش کمانگیر

بازديد: 1323
طرح درس ملی فارسی چهارم ابتدایی درس آرش کمانگیر

معرفی طرح درس : شماره 1971

طرح درس ملی فارسی چهارم ابتدایی درس آرش کمانگیر

 

 نام کتاب درسی: فارسی   مقطع تحصیلی:چهارم  ابتدایی  موضوع درس: آرش کمانگیر

 

 اهداف :

 

حیطه شناختی :

دانش آموزان به طور اجمالی با داستان ارش کمانگیر آشنا شوند .

حیطه عاطفی :

دانش آموزان با ذوق و علاقه به داستان آرش کمانگیر توجه کنند و نسبت به شخصیت آرش کمانگیر علاقمند شوند .

حیطه روانی حرکتی : دانش آموزان ایثارگری آرش کمانگیر را در زندگی خود الگو قرار دهند .

حیطه مهارتی :

تقویت قدرت درک متن و دریافت پیام اصلی درس (مهارتی)

رئوس :

 

1-آشنایی با فردوسی و شاهنامه

2 آشنایی با ارش جهانگیر

3- تقویت روحیه دفاع از وطن و میهن دوستی (عاطفی )

 

-   فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد صفحات : هفت صفحه - قیمت : فقط  سه هزار تومان  :

  برای اطمینان شما عزیزان:

  فایل پی دی اف کامل این طرح درس فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این طرح درس به قیمت  سه هزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید .ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

 

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این طرح درس را از لینک خرید زیر و با قیمت سه هزار تومان دریافت نمائید :

 

راهنمای خرید :   برای خرید آنلاین و دریافت بلافاصله فایل ورد ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی آسمان شوید . لینک خرید :

 

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

 

توجه :

همچنین می توانید سایر طرح درس های همه کتاب های پایه چهارم ابتدایی را از لینک های زیر ببینید و دریافت کنید :

بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید :

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی :

273 - طرح درس ملی ریاضی چهارم ابتدایی آشنایی با ضرب دوعدد دو رقمی

468 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس ضرب عدد در کسر صفحه 38 و 39

469 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس ضرب عدد در کسر صفحه 40 و 41

470 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس ارزش مکانی عددهای اعشاری

471 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس ضرب و تقسیم فصل سوم

472 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس عدد اعشاری

473 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس اعداد والگوها

474 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس جمع و تفریق کسر صفحه 32 و 33

475 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس جمع و تفریق کسر صفحه 30 و 31

477 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس عددنویسی صفحه 4 و 5

478 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس عددنویسی صفحه 6 و 7

479 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس ارزش مکانی عددهای اعشاری صفحه 112 و 113

480 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس آشنایی با ارزش مکانی اعداد 4 رقمی

481 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس شناخت کسرها

482 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس محاسبه تقریبی

483 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس کسر صفحه 23 تا 25

484 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس آشنایی با کسرهای منفصل و کسر صفر

485 - طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس محاسبه تقریبی صفحه 57 تا 59

561 - طرح درس ملی ریاضی چهارم ابتدایی درس آشنایی با ضرب دوعدد

1377 - طرح درس روزانه ریاضی چهارم ابتدایی درس الگوها

1378 - طرح درس روزانه ریاضی چهارم ابتدایی درس ماشین ورودی – خروجی (ماشین حساب )

1379 - طرح درس روزانه ریاضی چهارم ابتدایی درس عدد نویسی - میلیون

1380 - طرح درس روزانه ریاضی چهارم ابتدایی درس حل مسئله

1381 - طرح درس روزانه ریاضی چهارم ابتدایی درس تساوی کسرها

 

 

 طرح درس علوم چهارم ابتدایی :

274 - طرح درس بعد از جشن علوم دوم ابتدایی

307 و 308 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس مخلوط ها در زندگی

309 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس انرژی نیاز هر روز ما

310 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس انرژی الکتریکی

311 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس گرما و ماده

312 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی بر اساس برنامه سند ملی درس سنگ ها

313 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهن ربا در زندگی

314 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آسمان در شب

315 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس بی مهره ها

316 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس گوناگونی گیاهان

317 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس زیستگاه

48 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهنربا

213 - طرح درس علوم تجربی چهارم ابتدایی درس سنگ ها

571 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس مواد رسانا و غير رسانا

591 - طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس سنگ ها

1392 - طرح درس روزانه علوم چهارم ابتدایی درس زنگ علوم

1393 - طرح درس روزانه علوم چهارم ابتدایی درس بدن ما 1

1394 - طرح درس روزانه علوم چهارم ابتدایی درس بدن ما 2

 

 

 طرح درس فارسی چهارم ابتدایی :

35 - طرح درس روزانه فارسی چهارم ابتدایی درس پرسشگری

160 - طرح درس با موضوع ارزش علم فارسی پایه چهارم ابتدایی

284 - طرح درس پویندگان دانش فارسی چهارم ابتدایی

337 - طراحی آموزشی فارسی چهارم ابتدایی درس رهایی از قفس

346 - طرح درس فارسی چهارم درس باغچه اطفال

604 - طرح درس روزانه فارسی چهارم ابتدایی درس راز نشانه ها

981 - طرح درس فارسی چهارم ابتدایی درس ادب از که آموختی

996 - طرح درس روزانه فارسی چهارم ابتدایی درس شیر و موش

1257 - طرح درس املا چهارم ابتدایی درس پستچی

1258 - طرح درس روزانه فارسی چهارم ابتدایی درس آفریدگار زیبایی

1259 - طرح درس روزانه فارسی چهارم ابتدایی درس کوچ پرستوها

1260 - طرح درس روزانه فارسی چهارم ابتدایی درس آرش کمانگیر

1261 - طرح درس روزانه فارسی چهارم ابتدایی درس مهمان شهر ما

1262 - طرح درس روزانه فارسی چهارم ابتدایی درس ازاد با موضوع فرهنگ بومی

1263 - طرح درس روزانه فارسی چهارم ابتدایی درس فرمانده دل ها

1264 - طرح درس روزانه فارسی چهارم ابتدایی درس اتفاق ساده

1265 - طرح درس روزانه فارسی چهارم ابتدایی درس لطف حق

1266 - طرح درس روزانه فارسی چهارم ابتدایی درس مدرسه هوشمند

 

 

 

 

 

 

 طرح درس هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی :

277 - طرح درس هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی درس همیشه با هم

575 - طرح درس هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی درس کودک شجاع

576 - طرح درس هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی درس روزی برای تمام بچه ها

1133 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی چهارم درس پسر شجاع (نمونه دوم )

1137 - طرح درس تیمم هدیه های آسمانی چهارم

1138 - طرح درس روزانه درس اسب طلایی هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

1139 - طرح درس روزانه درس آقای بهاری هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

1142 - طرح درس روزانه درس چشمان همیشه باز هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

1143 - طرح درس روزانه درس حرمی با دو گنبد هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

1144 - طرح درس روزانه درس همسر فدارکار هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

1145 - طرح درس روزانه درس خدا جون از تو ممنونم هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

1146 - طرح درس روزانه درس دانه ای که نمی خواست بروید هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

1147 - طرح درس روزانه درس دیدار دوست هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

1148 - طرح درس روزانه درس سخنی که سه بار تکرار شد هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

1151 - طرح درس عید مبعث هدیه های چهارم

1152 - طرح درس روزانه درس مساجد مسلمانان هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

1153 - طرح درس یک نماز و ده رکوع هدیه آسمانی پایه چهارم ابتدایی

1154 - طرح درس و طراحی اموزشی کودکی بر آب هدیه آسمانی پایه چهارم ابتدایی

1288 - طرح درس هدیه آسمانی پایه چهارم ابتدایی درس ما به مسجد می رویم

1289 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی درس نماز در کوهستان

1290 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی درس روشن ترین شب

1291 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی درس آشنایی با ویژگی های دوست خوب

1292 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی درس خاله نرگس

1293 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی درس اولین بانوی مسلمان

1294 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی درس یک ماجرای زیبا

 

 

 

   طرح درس های مطالعات چهارم :

36 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم نشانه های ملی

176 - طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس خرید و فروش در محله

189 - طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی بر اساس سند ملی درس مورخان چگونه گذشته را مطالعه میکند

528 - طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس آب و هوا

545 - طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس تخت جمشید1

546 - طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس سفری به تخت جمشید

547 - طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس سفری به شهر باستانی کرمانشاه

592 - طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس کوه ها و دشت های زیبا

1267 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس اینجا محله ی ماست

1268 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس نقشه ی محله ی ما

1269 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس زندگی در شهر و روستا

1270 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس جهت های جغرافیایی

1271 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم جغرافی دانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند؟

1272 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس نخستین روستاها چگونه به وجود آمدند؟

1273 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس نخستین شهرها چگونه به وجود آمدند؟

1274 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس سفری به شهر باستانی همدان

1275 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس پوشش گیاهی و زندگی جانوری در ایران

1276 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس از محیط زیست مراقبت کنیم

1277 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس تقویم

1278 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی درس روزهای مهم

 

 

 طرح درس قرآن چهارم ابتدایی :

19 - طرح درس روزانه قرآن چهارم ابتدایی : سوره ی اعلی

275 - طرح درس آموزش وقف کتاب قرآن چهارم ابتدایی

758 - طرح درس حروف مقطعه قرآن چهارم ابتدایی

769 - طرح درس ملی روزانه قرآن چهارم ابتدایی درس سوره یوسف

 طرح درس تربیت بدنی چهارم :

289 - طرح درس روزانه تربیت بدنی آموزش پنجه والیبال

 طرح درس سالانه چهارم :

28 - طرح درس سالانه همه دروس چهارم ابتدایی

204 - طرح درس سالانه علوم چهارم ابتدایی

207 - طرح درس سالانه قرآن چهارم ابتدایی

293 - طرح درس سالانه فارسی بخوانیم چهارم ابتدایی

534 - طرح درس سالانه تاریخ چهارم ابتدایی

535 - طرح درس سالانه ریاضی چهارم ابتدایی

536 - طرح درس سالانه مدنی چهارم ابتدایی

537 - طرح درس سالانه هنر چهارم ابتدایی

569 - طرح درس سالانه هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی

توجه :

همچنین لیست بروز شده طرح درس های پایه چهارم ابتدایی را از صفحه زیر ببینید ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

لیست طرح درس های پایه چهارم ابتدایی

 

همچنین لیست بیش از 1500  طرح درس از همه پایه ها را از صقحه زیر ببینید و به همکاران اطلاع دهید. ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

 

لیست کلیه طرح درس ها

 

 

توجه :

همچنین شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 

 
 
 
 
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 09 اسفند 1398 ساعت: 15:59 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

چگونه توانستم مشکلات یکی از دانش آموزان بیش فعال کلاسم را حل نمایم

بازديد: 873
چگونه توانستم مشکلات یکی از دانش آموزان بیش فعال کلاسم را حل نمایم

نمونه کامل اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی  حل مشکلات دانش آموز داری بیش فعالی

معرفی :اقدام پژوهی  شماره 495

اقدام پژوهی  چگونه توانستم مشکلات یکی از دانش آموزان بیش فعال کلاسم را حل نمایم .فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات سی صفحه -  قیمت فقط سه هزار تومان

چکیده و قسمتی از مقدمه و  فایل کامل پی دی اف (فقط برای مشاهده) را در زیر ببینید:

 

چکیده

از آنجا که مسأله اخلاق و تربیت از نظر اجتماعی و آموزشی و از دیدگاه دین مبین اسلام بسیار مورد اهمیت می باشد و اینجانب نیز نسبت به این موضوع حساسیت خاص خصوصاً در زمینه ی دانش آموزان داشته ام . پس از آغاز سال تحصيلي و ورود به کلاس يكي از دانش آموزان را را از نظر نظم و انضباط  ضعیف و کم انگیزه دیدم و برخی کارهای غیر هنجار از جمله بیش فعالی ، بی انگیزگی در یادگیری و بی حوصلگی در تحمل کلاس و . . . را در مورد او مشاهده می نمودم. ، بر آن شدم تا منشأ این مشکلات را پیدا کنم. و در این راه از راه های متفاوتی استفاده کردم و اقداماتی انجام دادم گرفتن آزمون هایی در زمان وضع نامطلوب و مطلوب، گرفتن نظر همكلاسي هايش در هر دو شرایط، نظرخواهی از همکاران و مدیریت به طریقه پرسشنامه در رابطه با این موضوع، و کمک گرفتن از والدین این دانش آموز و با توجه به شواهد موجود و وقت اندکی که در این راه در اختیار داشتم شروع به کار کردم برای اعتباریابی این پروژه از وجود همکاران، دانش آموزان، اولیاء بهره بردم.

براي اينكه انسان بتواند در اجتماع زندگي كند بايد رفتار اجتماعي را بياموزد به اين معني كه رفتارش بايد مورد قبول اجتماع باشد . يكي از راههاي اجتماعي شدن و مورد قبول قرار گرفتن رعايت انضباط و مقرراتي است كه در اجتماع حكمفرماست . مقررات و قوانيني انضباطي رفتار را تحت كنترل درمي آورد و چون اين كنترل اغلب مانع انجام خواسته هاي كودكان مي شود ، گاهي موجب خشم و عصبانيت آنها مي گردد . در تعليم و تربيت كودكان انضباط هميشه مورد توجه بوده ، ولي در اينكه اين انضباط چگونه بايد باشد و چگونه مي توان آن را آموزش داد عقايد متفاوت است . «هدف از انضباط اين است كه كودك را قادر به سازش با قوانين و مقرراتي كه فرهنگ يك گروه پذيرفته است بنمايد ، به طوري كه رفتار خود را با توقعات و خواستهاي گروه اجتماعي كه در آن زندگي مي كند هماهنگ نمايد» (بدري مقدم ، 1379)

از این رو بنده تصمیم گرفتم در سال تحصیلی اخیر درباره مشکل بی انضباطی محمد و عدم توجه او به درس که احتمالا از بیش فعال و عدم توجه او سرچشمه گرفته بود به پژوهش بپردازم.

مقدمه

کودکان‌ بیش ‌فعالی‌ که‌ دچار نقص‌ توجه‌ هستند، در تحصیل‌ با مشکل‌ مواجهند. دامنهِ توجه‌ در آنها بسیار محدود است‌ و به‌ همین‌ علت‌ نمی‌ توانند تمرکز لازم‌ را حین‌ درس ‌خواندن‌ داشته‌ باشند. این‌ کودکان‌ به ‌سرعت‌ حواسشان‌ پرت‌ می ‌شود و به‌ کوچکترین‌ محرک‌ بیرونی‌ واکنش‌ نشان‌ می ‌دهند. در نتیجه‌ عملکرد تحصیلی‌ آنان‌ پایین‌ می‌ آید و در یادگیری‌ دچار مشکل‌ می ‌شوند.

توصيف وضعيت موجود

اینجانب مدت سال است كه در نهاد آموزش و پرورش مشغول به خدمت مي باشم و هم اكنون نيز در كسوت آموزگار چند پایه آموزشگاه .. شهرستان ….خدمت مي نمايم.پس از شروع سال تحصيلي زمزمه هاي از بي انضباطي ، ناهنجاري و انجام رفتار هاي مخل نظم درباره يكي از دانش آموزان به نام محمد مي شنيدم. و خود نیز شاهد این قضیه در این دانش آموز بی نظم و بیش فعال بودم. دانش آموزان هم كلاسي اش از رفتار هاي او به ستوه آمده بودند و به رفتار او اعتراض داشتند. تا اينكه تصميم گرفتم مشكل اخلاقي و انضباطي او را بر طرف نمايم.

اهداف پژوهش

اهداف کلی: شناسایی  مشکلات ناسازگاری محمد

اهداف جزئی:

1)  شناخت روشهای حل مشکل ناسازگاری محمد

2) ارائه راه حل درمورد بوجودآمدن مشکل اخلاقی در محمد

برای اطمینان شما عزیزان

  فایل پی دی اف این اقدام پژوهی  بصورت ورد در زیر فقط برای مشاهده آمده است . ابتدا فایل پی دی اف و  را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش در متن ، را از لینک خرید و به قیمت فقط سه هزار تومان دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید:


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

 

در صورت مشاهده فایل پی دی اف و رضایت ، فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی   را از لینک خرید زیر و به قیمت فقط سه هزار تومان دریافت نمائید.

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

( توجه)

برای مشاهده سایر اقدام پژوهی های مشترک و قابل استفاده برای همه دبیران و آموزگاران بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

لیست اقدام پژوهی های مشترک

لیست اقدام پژوهی های مشترک مشکلات روحی عاطفی

 

( همچنین می توانید)

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 450 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران و معاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنید وبه سایر همکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )

http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 08 اسفند 1398 ساعت: 23:26 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

چگونه توانستیم با روش های خلاق ، توانایی حل مسئله ریاضی را در دانش آموزان در پایه اول ابتدایی بهبود بخشم

بازديد: 27

چکیده:

1- عنوان پژوهشی : چگونه توانستیم با روش های خلاق ، توانایی حل مسئله ریاضی را در دانش آموزان در پایه اول ابتدایی بهبود بخشم

9- اهداف پژوهش:

هدف کلی: دست یابی به پیشرفت دانش آموزان پایه اول ابتدایی با استفاده از روش های خلاق در ساعات آموزشی که این

اهداف جزئی : ایجاد محیط مناسب برای یادگیری درس ریاضی و و استفاده از وسایل کمک آموزشی متناسب با علایق کودکان

اهداف کاربردی: ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی و اینکه دانش آموزان حل مسئله ریاضی را به صورت کاربردی آموزش ببینند و توانایی حل مسائل زندگی خود را پیدا کنند.

10-پرسش پژوهش:

آیا می توانم با استفاده از روش های خلاق موجب پیشرفت و تحصیلی دانش آموزان شویم؟

جایگاه خلاقیت در کلاس های درس ما کجا قرار دارد؟

نوع وسایل کمک آموزشی و امکانات در پیشرفت حل مسئله تاثیر دارد؟

11-توصیف وضعیت موجود:

این اقدام پژوهی در مدرسه شهید سید خلیل حسینی در روستای کاردگر محله شهرستان فریدونکنار در سال 1377 تاسیس شده است که ساختمان مدرسه روبروی حرم مطهر امام زاده قاسم می باشد. در 3 ماه دوم تدریس متوجه افت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی شده بودیم. و این دانش آموزان در زنگ ریاضی برای حل مسئله بی انگیزه و بی حوصله بودند و با توجه به آزمون های مداد کاغذی که در پایان هر ماه ، برگزار می شد متوجه شدیم آنان مسئله های آزمون را حل نمی کردن و با توجه به بررسی های انجام شده 2 عامل نقش داشت. 1- عدم علاقه دانش آموزان به درس ریاضی 2- عدم توانایی والدین به آموزش حل مسئله دانش آموزان باعث ضعف آنان در حل مسئله ریاضی شده بود.

12-گرد آوری اطلاعات:

در این پژوهش برای جم آوری اطلاعات دقیق تر جهت بررسی وضعیت نامطلوب از روش های زیر استفاده نمودیم و ابزار گرد آوری اطلاعات در این پژوهش به شرح ذیل می باشد. مشاهده ، مصاحبه، پرسشنامه، اسناد و مدارک که در این گردآوری آمده است.

13-تجزیه و تحلیل داده ها:

تحليل: با مشاهدات انجام گرفته ریز نمرات دانش آموزان و میانگین نمرات کیفی درس ریاضی، در 3 ماه دوم نشان دهنده میزان نامحسوس پیشرفت در تعداد اندکی از دانش آموزان بود همچنین برخی مشاهدات والدین در منزل مزید به علت می باشد. معتقد بودند علی رغم تلاشهای بسیار زیاد به ندرت شاهد تغییر در وضعیت درسی فرزندشان بودند. از جمله عواملی که باعث شد برای فعال نمودن و راهبردهای موثر برای دانش آموزان در عمر یاد دهی و یادگیری مورد استفاده قرار گیرد. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل با استفاده از نمودار چرا؟ چرا؟ و الگوی ترسیم مفاهیم انجام شد.

14- ارائه راه حل های پیشنهادی و موقتی جدید:

مهم ترین راه حل های پیشنهادی و موقتی عبارت اند از: 1- استفاده از روشهای فعال و خلاق و الگوهای تدریس جهت آموزش مفاهیم ریاضی 2- مراحل حل مسئله را بر اساس الگوی 4 مرحله­ای) باید به دانش آموزان آموزش داد.3- باید به دانش آموزان فرصت داد تا خودشان مسئله را طرح نمایند زیرا مفاهیم را بهتر و عمیق تر درک کنند. 4-جلسات آموزش خانواده با موضوع نحوه تدریس در منزل هماهنگ با مدرسه باشد. 5- با دیدن دفتر های بد خط و نامرتب ، تصمیم گرفته شد به دفتر های مرتب و دفتر های که مسئله ها را کاملا حل کرده باشند برچسب عکس دار زده شود و وقتی که تعداد این برچسب ها به 5 عدد برسد به آنان جایزه بدهیم.

15- ارزیابی از اقدام های جدید:

در این اقدام ، با در نظر گرفتن عوامل موثر در بروز مشکل ناتوانی در حل مسئله و راه کارهای پیشنهادی ، 14 اقدام زیر را جهت رفع آن به انجام رساندیم.

1- دادن فرصت به دانش آموزان جهت طرح مسئله توسط آنان با برنامه ریزی قبلی.

2- بررسی مبحث حل مسئله کتاب های ریاضی پایه اول ابتدایی.

3- اقدام به طرح مسئله های مورد علاقه دانش آموزان و کاربردی تحقیقی توسط معلم.

4- آموزش روش حل مسئله و راهبردهای آن بر اساس الگوی 4 مرحله ای جورج پولیا.

16-نتیجه گیری:

در این مرحله باید یکسری از آیتم ها را در روش حل مسئله رعایت کنیم تا بتوانیم توانایی دانش آموزان را در حل مسئله افزایش دهیم.

1- از دست ساخته های موجود (وسایل کمک آموزشی) بهینه استفاده کنیم.

2- در همه درس ها مخصوصا ریاضی از روش های خلاق، بازی، شعر و.... بیشتر استفاده شود تا علاقه و انگیزه دانش آموزان بیشتر تقویت شود.

3- دانش آموزان بتوانند خلاقانه، با استفاده از روش بارش مغزی مسئله بسازند و ....

16-پیشنهادات: در این قسمت بر اساس یافته های این پژوهش و تجارب به دست آمده پیشنهاداتی ارائه شد.

1- میتوان روش حل مسئله را بر اساس الگوی جرج پولیا به شاگردان آموزش داد.

2- خواندن مسئله توسط دانش آموزان و استفاده از فنون مختلط برای تقویت مهارت خواندن در آنها.

3- استفاده از روش های خلاق به صورت مسابقه با بازی با اعداد توسط کارت.

4- با طرح مسئله توسط شاگردان وضعیت آنان در حل مسئله پیشرفت خواهد کرد.

5- استفاده از خود دانش آموز، تحت عنوان معلم محور که هفته ای 1 بار دانش آموزان نقش معلم را ایفا کنند که این کار اعتماد به نفس بیشتری به آنان خواهد داد.

 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 08 اسفند 1398 ساعت: 9:25 منتشر شده است
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3063

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس