سایت علمی و پژوهشی آسمان - 216

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

چگونه توانستم با به کارگیری فنون مشاوره ای، پرخاشگری مهدی (دانش آموز مدرسه استثنایی) را در مدرسه کاهش دهم؟

بازديد: 15

چکیده

1. عنوان پژوهش: چگونه توانستم با به کارگیری فنون مشاوره ای، پرخاشگری مهدی (دانش آموز

مدرسه استثنایی) را در مدرسه کاهش دهم؟

۹. هدف پژوهش: کاهش پرخاشگری مهدی با کمک فنون مشاوره ای در مدرسه

۱۰. پرسش پژوهش: آیا به کارگیری فنون مشاوره ای تأثیری در کاهش پرخاشگری مهدی در مدرسه

دارد ؟

۱۱. توصیف وضع موجود: مهدی دانش آموز آموزشگاه استثنایی قائم (عج) مرزناک دشت در کلاس چند پایه سوم و چهارم کم توان مشغول به تحصیل است. مهدی دومین سال حضورش را در این مدرسه سپری می کند و از مدرسه عادی به این مدرسه انتقال داده شده بود. مهدی صبح که به مدرسه می آمد در سرویس مدرسه با دانش آموزان درگیر می شد. او در صبحگاه مدرسه با پرخاشگری از ایستادن در صف ممانعت می کرد. مهدی در کلاس درس به درگیری با دانش آموزان مشغول بود و در تدریس معلم اخلال ایجاد می کرد؛ معلم بارها او را به خاطر این رفتارش به دفتر مدرسه فرستاده است.

۱۲. گردآوری اطلاعات: برای بررسی مشکل مهدی از منابعی نظیر: مشاهده رفتار دانش آموز؛ مصاحبه با دانش آموز، والدین او و پرسنل مدرسه؛ پرسشنامه پرخاشگری و اسناد و مدارک برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است؛ که در تمامی این اطلاعات بر پرخاشگری مهدی در محیط مدرسه، خانه و محل زندگی تأکید شده است.

۱۳. تجزیه و تحلیل داده ها: در ایجاد پرخاشگری مهدی عوامل متعددی تاثیر گذار بود نظیر: عوامل

فردی مانند: ریزش موی سر و عدم مهارت کنترل خشم؛ عوامل اجتماعی مانند: بی توجهی و تمسخر دیگران؛ عوامل خانوادگی نظیر: عدم ارتباط عاطفی مهدی با مادر خود و تربیت نادرست

مهدی؛ عوامل آموزشی مانند انگیزه تحصیلی پایین و برخورد تند پرسنل با مهدی موجب ایجاد

پرخاشگری در مهدی شده بود.

۱۴. راه های موقتی جدید و اجرای آنها: با استفاده از روشها و فنون مشاوره از جمله؛ گوش دادن فعال، انعکاس احساس و محتوی، راز داری، سکوت، تشویق و سایر روش های مشاوره ای، در چهار حوزه کمک از خانواده، کمک از مدرسه، کنترل عوامل اجتماعی و مشاوره مستقیم به اجرای راه حل های پیشنهادی برای بهبود پرخاشگری مهدی پرداخته شد.

۱۵. ارزیابی از اقدام های جدید : اقدامات انجام شده توانست به صورت چشم گیری پرخاشگری مهدی در مدرسه را کاهش دهد.

۱۶. نتیجه گیری و پیشنهاد ها:

·        پرخاشگری شدید مهدی با کمک پرسنل مدرسه و آگاهی بخشیدن به خانواده او کاهش یافته است. مهدی به تاثیر منفی پرخاشگری بر سلامت جسم و روح خود پی برده بود.

·        پرخاشگری پی در پی مهدی در فعالیت های گروهی و مراسم ها به شرکت موثر و فعال در فعالیت های اجتماعی بدون پرخاشگری و درگیری تبدیل شده بود

پیشنهاد ها:

·        فرزندان خود را با تمام ویژگیها پذیرش نمایند و احساسات فرزند خود را درک نمایند.

·        از اختلالات رفتاری و خلقی دانش آموزان آگاه باشد و از تنبیه و تحقیر در کلاس اجتناب کنند.

 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 08 اسفند 1398 ساعت: 9:23 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

چگونه توانستم با ابزارها و روش های خلاقلانه، مشکلات غلط نویسی دانش آموزان کلاس سوم را کاهش دهم؟

بازديد: 137

عنوان اقدام پژوهی :

چگونه توانستم با ابزارها و روش های خلاقلانه، مشکلات غلط نویسی دانش آموزان کلاس سوم را کاهش دهم؟

اهداف پژوهش:

هدف کلی:

کاهش یا رفع غلط املایی دانش آموزان و رفع اشکالات املایی آنان به ویژه در مورد ضعف حافظه

دیداری.

اهداف جزیی:

1-    ارتقا یا بالا بردن وضعیت دانش آموزان ضعیف به وضع مطلوب

2-    تغییر نگرش دانش آموزان به این درس

3-    روش های تشویق و جذاب و شاداب بودن زنگ املا

4-    بهبود وضعیت دانش آموزان در اشکالات املایی

5-    نوشتن و تشخیص نشانه های یک آوا و چند شکلی در درس املا و در درس های دیگر

اهداف کاربردی:

1- از تجربیات همکاران برای بالا بردن سطح حافظه دیداری دانش آموزان استفاده کردم.

۲- بسیاری از مطالب علمی آموزشی که باعث رفع و کاهش غلط نویسی می شد را کسب کردم.

۳- استفاده از روش ها و راهکارها برای تشخیص و درست نویسی در دانش آموزانم تلاش کردم.

* پرسش پژوهشگر:

سپس سوالاتی در ذهنم ایجاد شد که به شرح زیر می باشد:

١- از چه روش ها و راهکار هایی استفاده کنم تا حافظه دیداری دانش آموزانم تقویت شود؟

۲- چگونه دانش آموزانم را به املا نوشتن و تکرار و تمرین تشویق کنم؟

۳- چگونه زنگ املای شاد و با نشاطی داشته باشم؟

۴- از چه کسانی کمک بگیرم تا در این امر به من کمک کند تا مشکل دانش آموزانم را حل کنم؟

۵- از چه روش تشویق برای پاداش درست نویسی دانش آموزانم استفاده کنم.

** توصیف وضعیت موجود: این اقدام پژوهی در سال

۱۳۹۴ - ۹۵ در مدرسه شاهد پسران

فریدونکنار که در سال ۱۳۹۰ تاسیس و شامل ۲۷۹ دانش آموز و ۲۱ نفر مدیر، معاونین، آموزگاران و مربیان می باشد. این پروژه مربوط به دانش آموزان کلاس سوم شهید شیری می باشد. اینجانب برای اولین سال بود وارد این مدرسه شده بودم. وقتی تدریس را در کلاس سوم شروع کردم غلط

نویسی دانش آموزانم شدم که در شناسایی و تشخیص نشانه های یک آوا و چند شکلی دچار مشکل هستند. وقتی علت را متوجه شدم درصدد حل آن پرداختم.

* گردآوری اطلاعات: برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از روش های مشاهده، مصاحبه،

پرسشنامه و اسناد و مدارک استفاده نمودم.

 

 

روش های گردآوری اطلاعات (شواهد 1)

 

مشاهده

مشاهده توسط آموزگار

چک لیست

مصاحبه

مصاحبه با مسئولین مدرسه

مصاحبه با دانش آموزان

پرسشنامه

محقق ساخته، بسته پاسخ، توزیع در بین والدین

اسناد و مدارک

دفتر ثبت جریان آموزشی و کارنامه

جلسه شورای آموزگاران

جلسه آموزش خانواده

املا

روش های گردآوری اطلاعات

* تجزیه و تحلیل داده ها: از روش مشاهده که شامل مشاهده توسط آموزگار و چک لیست سه ماهه اول دانش آموزان، مصاحبه از مسئولین و دانش آموزان ، پرسشنامه ی خانواده و یک سری اسناد و مدارکی که شامل دفتر ثبت شاخص، کارنامه ماهانه، صورت جلسه شورای آموزگاران و خانواده و املا استفاده شد که همراه با جدول و نمودار است که نشان می دهد، مشکل غلط نویسی در دانش آموزان وجود دارد.

* راه های موقتی جدید و اجرای آن:

۱- روش بازی

۲- توجه به مفهوم معنی و هم خانواده ی کلمات در جمله

٣- تقویت روان خوانی با مطالعه کتاب های غیر درسی و داستانی

۴- ارجاع به واژه های شناخته شده در کلاس اول ( آدرس دادن مثل ح حلزون)

۵-نوشتن کلمات مورد نظر بر روی تابلو و به خاطر سپردن و پاک کردن و برگشت دوباره با بیان دانش آموز.

۶- جداسازی کلمات یک آوا و چند شکلی در هر درس قبل شروع تدریس و نوشتن در دفتر همراه با خواندن.

۷- درست کردن کارت هایی که نشانه های هر درس که یک آوا و چند شکلی بودند نوشته شده و برای مدتی در گوشه تابلو نصب باشد.

۸- املای گروهی

9- املا نوشتن در منزل و آموزش خانواده

۱۰- تشویق و اهدای جوایز و رتبه بندی دانش آموزان در هر ماه

* ارزیابی از اقدام های جدید:

در ارزیابی پایانی از مشاهده ی آموزگار و چک لیست سه ماهه آخر، مصاحبه مسئولین و دانش آموزان، پرسشنامه از خانواده ، اسناد و مدارک که شامل دفتر شاخص، کارنامه ماهانه، صورت جلسه شورای آموزگاران و خانواده ها و املا استفاده شد که همراه با جدول و نمودار است که نشان می­دهد مشکل دانش آموزان در غلط نویسی کاهش یافته است.

نتیجه گیری: آموزگار با استفاده از بازی و روش های تقویت حافظه دیداری ، روش های یادگیری املا ، املای گروهی ، آموزش خانواده ، راهنمایی و تجربیات همکاران ، تغذیه خوب و سالم، کارت­های کلمه نویسی و با ایجاد انگیزه و محیط شاد و روش های تشویقی و مستمر و پی در پی و اهدای جوایز در کلاس توانسته است میزان درست نویسی دانش آموزان را در املا بالا ببرد و با روش بازی و راه حل های ابتکاری ، توانسته میزان حافظه دیداری دانش آموزان را در شناسایی نشانه های یک آوا و چند شکلی تقویت کرده تا بتوانند کلمه ها را تشخیص و درست بنویسند.

* پیشنهادها:

١. به همکاران گرامی توصیه می شود خلاقیت و ابتکارات خود را بروز دهند و از تغییر نهراسند، کمبود و نداشتن امکانات آنها را در انجام هدف هایشان ناامید نسازد؛ می توانید با حداقل امکانات بهترین آموزش را برای دانش آموزان داشته باشید.

٢. به آموزگاران اول و دوم توصیه می شود که در زمان آموزش دانش آموزان روی نشانه های یک آوایی و چند شکلی مانور بیشتر با روش های مختلف ابتکاری و علمی که نمونه آن در پروژه          می­باشد، تاثیر شگفتی در درست نویسی دانش آموزان دارد.

3. استفاده از روش ها و آموزش طوری باشد که دانش آموزان نسبت به آن درس علاقه و رغبت داشته باشند و گریزان نباشند.

۴. استفاده از کتب و منابع معتبر و تجربیات همکاران برای اجرای روش نو.

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 08 اسفند 1398 ساعت: 9:18 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

قضاوت های ما دربارهٔ افراد، وقایع، امور و پدیده ها تحت تأثیر چه چیزهایی قرار می گیرد

بازديد: 10329
قضاوت های ما دربارهٔ افراد، وقایع، امور و پدیده ها تحت تأثیر چه چیزهایی قرار می گیرد

قضاوت های ما دربارهٔ افراد، وقایع، امور و پدیده ها تحت تأثیر چه چیزهایی قرار می گیرد

در واقع پیش داوری بر اساس منطق و واقعیت نیست بلکه بر پایه مجموعه ای از فرضیات، مفاهیم نیمه درست و گمانه زنی ها شکل می گیرد و مبتنی بر تعمیم غلط و انعطاف ناپذیر است.

بخش عمده ای از پیش داوری بصورت ناآگاهانه انجام می شودو در فرضیات قالبی روزمره در مورد سایرین نمود پیدا می کند. این تعمیم ها رفتار ما را تحت تاثیر قرار می دهند و موجب می شود که در مورد بخش های مختلف اجتماع تبعیض قائل شویم. غالبا یاد گرفتیم که حقایق را به غلط تعمیم می دهیم. نه به دلیل بد خواهی یا تنفر، بلکه به این دلیل که در اغلب موارد این کار آسانتر از درک تفاوت ها و پیچیدگی های واقعی دنیای اطرافمان است. در ابتدا ممکن است فکر کنیم که زنان عاطفی تر از مردان اند. یا قوم خاصی را خسیس یا ساده لوح فرض کنیم. این فرض ها و بیانات مبتنی براطلاعات ناقص و ناکافی است که به تدریج از انها برای طبقه بندی و در نهایت قرار دادن اعضای این گروه ها در قالب های سفت و سخت و تغییر ناپذیر استفاده می کنیم.

روانشناسان معتقدند که پیش داوری حاصل تمایل طبیعی ما برای قالب بندی جهان به منظور معنا دادن به آن است. این قالب ها مبتنی بر واقعیت نیستند بلکه بر اساس تجارب قبلی محدود ما که آن را درست و قطعی تلقی می کنیم، شکل می گیرد.

ریشه‌ها و عوامل پیش داوری

اساسی‌ترین عوامل پیش داوری موارد زیر می‌باشند:

الف) عوامل شناختی پیش داوری

۱٫ تصورات قالبی ،به معنای نسبت دادن خصوصیات یکسان به همه افراد یک گروه است بدون اینکه تفاوت‌های واقعی میان اعضای آن گروه در نظر گرفته شود.
۲٫ عواطف؛ احساسات و عواطف مبتنی‌بر تصورات قالبی غالبا بر داوری‌های اجتماعی ما درباره دیگران تاثیر می‌گذارند.
۳٫ طبقه‌بندی اجتماعی؛ تقسیم دنیا به دو مقوله “ما” و “آنان” از لحاظ نژاد، قومیت، مذهب، جنس و غیره که منجر به ایجاد باورها و احساسات خوب درباره “ما” و احساسات منفی درباره گروه بیگانه یعنی “آنان” می‌شود.
۴٫ تجانس برون‌گروهی و درون‌گروهی؛ افرادی که پیشی‌داوری شدیدی نسبت به برخی گروه‌های اجتماعی دارند، اغلب چنین عباراتی را بیان می‌کنند: همه آنان مثل همند، مشت نمونه خروار است. مدلول این جملات آن است که اعضای گروه‌های دیگر بیش از اعضای گروه خودی باهم شباهت دارند. گرایش به مشابه دانستن اعضای گروه خودی را “توهم تجانس برون‌گروهی” و میل به متفاوت دانستن اعضای گروه خودی را “تمایز درون‌گروهی” می‌نامند.

ب) عوامل اجتماعی پیش داوری

۱٫ رقابت؛ این پدیده پایه‌ای برای قدیمی‌ترین تبیین پیش داوری یعنی تعارض واقعی محسوب می‌شود. رقابت میان گروه‌های اجتماعی درباره کالاها و فرصت‌های ارزشمند باعث پیش داوری گروه‌ها نسبت به یکدیگر شده و مادامی که چنین رقابتی ادامه داشته باشد، پیش داوری منفی گروه‌ها نسبت به یکدیگر ادامه خواهد داشت
۲٫ سپر بلا کردن؛ پیش داوری در رسیدن به یک هدف که با انگیزه اقتصادی مربوط است ولی با آن یکسان نیست، استفاده می‌شود. هدف اخیر این است که کسی (یا گروهی) را پیدا کرد تا بتوان تقصیر همه بدبختی‌ها و بلاها را به گردن او انداخت
۳٫ منافع اقتصادی؛ بنابر این نظریه و با در نظر گرفتن محدودیت منابع، گروه مسلط ممکن است بکوشد تا یک گروه اقلیت و ضعیف را استثمار و خفیف کند تا بتواند به کسب مزایای مادی نایل آید؛ مانند تحقیر ملل مستعمره و جهان سوم توسط استثمارگران و ملل غرب و ارجحیت قایل شدن برای خود جهت نیل به منافع اقتصادی و سیاسی.
۴٫ همرنگی؛ همرنگی کورکورانه با هنجارهای موجود جامعه از عوامل اساسی تداوم تعصب و پیش داوری است. افراد همرنگ معمولا این تعصبات و پیش داوری‌ها را به‌عنوان هنجارهای مورد قبول جامعه می‌پذیرند و انجام می‌دهند.

ج)عوامل انگیزشی و روان‌شناختی پیش داوری

۱٫ توجیه رفتار خود؛ یکی از علل پیش داوری در شخص، نیاز وی به توجیه رفتار خویش است. مثلا اگر کسی نسبت به فردی بی‌رحمی کرده باشد سعی می‌کند او را تحقیر کند تا بی‌رحمی خود را توجیه کند و اگر بتواند خود را متقاعد سازد که او به یک گروه بی‌ارزش و غیرانسانی ‌تعلق دارد
۲٫ شخصیت اقتدارطلب یا استبدادی؛ برخی اشخاص آمادگی و تمایل بیشتری به پیش داوری دارند. نه‌تنها به‌علت تأثیرات بیرونی مستقیم بلکه به‌علت نوع شخصیت آن‌ها. تئودور آدورنو و همکارانش این نوع افراد را شخصیت‌های استبدادی می‌نامند که اساسا دارای این مشخصات هستند: در اعتقادات خود خشک و متحجرند، پایبند ارزش‌های سنتی هستند، نسبت به ضعف و ناتوانی چه در خود و چه در دیگران بردباری ندارند، بسیار کیفر دهنده و مجازات کننده‌اند، سوء ظن دارند و برای صاحبان قدرت احترام فراوانی قائلند.

روش‌های کاهش پیش داوری

اگرچه محو کامل پیش داوری و تعصب امری بعید به نظر می‌رسد اما روان‌شناسان اجتماعی روش‌هایی را برای کاهش آن پیشنهاد داده‌اند که عبارت‌اند از:

۱٫ تغییر تصورات قالبی؛ این امر به‌وسیله دادن اطلاعات واقعی در برابر اطلاعات نادرست به افرادی که دچار پیش داوری هستند امکان‌پذیر است.

۲٫ تماس بین گروه‌ها؛ تعصب و پیش داوری چنانچه به‌طور عمیق مربوط به ساختار شخصیتی افراد نباشد، به‌وسیله برقراری موقعیت‌های مساوی بین گروه اقلیت و اکثریت، کاهش می‌یابد، خصوصا اگر از طرف نهادها و سازمان‌ها حمایت شود.

۳٫ کوشش‌ها و اهداف مشترک؛ دو گروهی که در ابتدای کار با یکدیگر دشمنی دارند اگر همکاری در پروژه مشترک را یاد بگیرند شانس یکپارچگی آن‌ها افزایش خواهد یافت.

۴٫ گذاشتن ادراک خوب به‌جای ادراک بد؛ طبقه‌بندی و تمایز بین دو گروه اغلب منبع اسناد تصورات قالبی است که به شکل‌گیری تعصب و تبعیض منجر می‌شود. می‌توان شکل طبقه‌بندی را به سه روش تغییر داد:

– طبقه‌بندی مجدد؛ اعضای دو گروه متقابل بفهمند که به نفع آن‌هاست که خود را متعلق به یک گروه بدانند.

– انفرادی کردن؛ عدم تاکید بر تفاوت‌های گروهی و تاکید بر تفاوت افراد تا مانع اسناد خصوصیات یکسان، تصورات قالبی و در نتیجه پیش داوری درباره افراد یک گروه شود.

– طبقه‌بندی متقاطع؛ اگر فردی به چند طبقه اجتماعی مختلف (شغلی، قومی و …) تعلق داشته باشد می‌توان با خارج کردن وی (در ذهن و تصور خودمان) از آن طبقه‌ای که مورد تبعیض است پیش داوری را از بین برد، مثلا در پیش داوری قومی راجع به کسی، وی را به‌عنوان عضوی در یک طبقه دیگر مثلا شغلی، در نظر بگیریم.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 07 اسفند 1398 ساعت: 22:39 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

داستانی از ادبیات فارسی یا زندگی واقعی افراد بنویسید که در آن یک فرد موجب تغییر جامعه یا جامعه موجب تغییر افراد شده است.

بازديد: 17067
داستانی از ادبیات فارسی یا زندگی واقعی افراد بنویسید که در آن یک فرد موجب تغییر جامعه یا جامعه موجب تغییر افراد شده است.

داستانی از ادبیات فارسی یا زندگی واقعی افراد بنویسید که در آن یک فرد موجب تغییر جامعه یا جامعه موجب تغییر افراد شده است.

پاسخ ها :

- داستانی فردی که موجب تغییر جامعه شده:

الف- حضرت محمد صلی الله علیه و آله موجب تغییر در جامعه شدند؛ ایشان در شرایطی مبعوث شد که اعراب جاهلیت بت می پرستیدند؛ دختران خود را زنده به گور می کردند و دائما سر مسایل مختلف با هم در جنگ و خونریزی بودند. ایشان با اخلاق خوب خود الگوی درستی برای جامعه شدند و به کلی فرهنگ جامعه را تغییر دادند. و باعث شدند که قبیله های اعراب مثل اوس و خرزج که مدت ها بود با هم در نبرد بودند دست از خونریزی بردارند و با یکدیگر احساس برادری کنند. همچنین دیگر دست از پرستش بت ها و زنده به گور کردن دختران بردارند.

ب- لویی پاستور ( Louis Pasteur : میلادی 1822-1895 )

۵ دانشمندی که جهان را متحول کردند

لویی پاستور کمک شایانی را در زمینه فناوری و پزشکی نموده‌ است. این نابغه در سال 1822 متولد شد و بیشتر عمر خود را صرف آزمایشات شیمی و میکروبیولوژیکی کرد.

پاستور اولین دانشمندی بود که به مطالعه در مورد تخمیر عناصر مواد غذایی پرداخت که منجر به کشف میکروب شد. او همچنین در مورد پیدایش حیات ارایه‌هایی را انجام داد و نظریه‌ای را به نام “نظریه میکروب” منتشر کرد. او فرآیند پیچیده‌ای را برای تصفیه خالص شیر از میکروب‌ها بوجود آورد که به اسم “پاستوریزاسیون” شناخته می‌شود.

علاوه بر این، پاستور نخستین دانشمندی بود که اقدام به کشف واکسن هاری و سیاه‌زخم و همچنین درمان تب نفاسی (puerperal) نمود. او همچنین نظریه‌ای را درمورد عدم تقارن کریستال‌های مولکولی ارایه کرد.

ج – اسحاق نیوتون ( Sir Isaac Newton: میلادی 1643-1727 )

۵ دانشمندی که جهان را متحول کردند

نیوتون در سال 1643 در شهر ولستروپ انگلستان چشم به جهان گشود. مهترین شناختی که از او وجود دارد، کشف قانون جاذبه زمین است. او دانش‌آموز ضعیفی بود و وضعیت خانوادگی سختی داشت. با این حال، علاقه زیادیبه ساخت اسباب‌بازی‌های مکانیکی و مدل‌های آسیاب بادی از خود نشان می‌داد.

نیوتون نظریه گرانش و جاذبه را با ابداع حساب دیفرانسیل و انتگرال به شکل غیر قابل وصفی انجام داد. با انقلاب نوین در ریاضیات، حساب دیفرانسیل از قضیه دوجمله‌ای تا سری‌های بی‌نهایت مشتق می‌شود که می‌تواند با دقت زیاد ناحیه داخلی منحنی یا نرخ تغییر آن را اندازه‌گیری نماید.

او همچنین نظریه جزر و مد را که به سبب نیروی گرانشی خورشید، ماه و زمین اتفاق می‌افتد، اثبات نمود.

د- آلبرت اینشتن ( Albert Einstein: میلادی 1879-1955)

۵ دانشمندی که جهان را متحول کردند

وی در سال 1879 در اولم آلمان به دنیا آمد، که به‌ عنوان یکی از بزرگترین دانشمندان متحول‌کننده جهان تاکنون شناخته شده‌ است. “مرد قرن” برخی از آثار جذاب در فیزیک را از خود برجای گذاشته‌ است که باعث شده تا او را به نام پدر فیزیک مدرن برای کمکی که در توسعه نظریه نسبیت عام انجام داد، بشناسند. معروف‌ترین معادله جهان موسوم به E = mc 2، بر اساس این تئوری بدست می‌آید.

 

2- داستان جامعه که موجب تغییر فرد شده است:

جامعه می تواند یک فرد را تغییر دهد. و از این موضوع نمونه های بسیاری وجود دارد.

مثلاً در بسیاری از کشورها جامعه و مردم توانسته است یک فرد دیکتاتور را که مدت طولانی بر آنها حکومت می کرده است به زیر کشاند. به عنوان مثال معمر قذافی در لیبی، حسنی مبارک در مصر و …. توسط مردم و جامعه سرنگون شدند و به این ترتیب حکومت ظالمانه و طولانی مدت آنها خاتمه یافت.

 

نمونه افراد دیگر :

امام حسین (ع)

امام خمینی (ره)

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 07 اسفند 1398 ساعت: 22:29 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,
نظرات(0)

درک خود از معنای واژ ههای عقل، دانش و تجربه را بر اساس گف توگوهای کلاس بنویسید

بازديد: 2931
درک خود از معنای واژ ههای عقل، دانش و تجربه را بر اساس گف توگوهای کلاس بنویسید

درک خود از معنای واژ ههای عقل، دانش و تجربه را بر اساس گفت وگوهای کلاس بنویسید

معنای واژه های عقل دانش و تجربه را بنویسید. -
عقل: یا خرد به نیروی درونی انسان گفته میشود که کنترل و مهار کننده امیال اوست
دانش: عبارتست ازمجموعه دانستنی هایی که بشر برای زندگی خود از آنها بهره می گیرد
تجربه: عبارتست از بررسی و آزمایش چیزی برای کشف مجهول یا مجهولاتی که در آن چیز وجود دارد

 

پاسخ دوم  :

 عقل: 

1-عقل انتخاب بهترین راه با توجه به تفکری که از قبل داشته ایم.

2-چیزیی که خدا به ما داده تا بتوانیم فکر کنیم و دانش کسب کنیم.

3-عقل چیزی است که به وسیله آن میتوانیم درست را از نادرست تشخیص داده تا بهترین و عاقلانه تصمیم را بگیریم.

دانش:

1-علمی است که ما یاد می گیریم و در زندگی به کار می بریم.

2-دانسته های انسانی که ما برای انجام کارهایمان استفاده م یکنیم، دانش نام دارد.

3-دانش یعنی مطالبی که ما می آموزیم واین مطلب میتواند در زندگی نیز به ما کمک کند. معلومات ما را افزایشدهد.

تجربه:

1-اتفاقات یاچیزی که برایمان پیش آمده و ما باید از آن عبرت بگیریم.

2-دانش های انسانی در طولیان سال دراز از دیگران به ما منتقل م یشود تجربه می گویند.

3-چیزی که در گذشته برای ما و یا دیگران اتفاق افتاده و ما به وسیله آن میتوانیم برای زمان حال یا آینده خود تصمیم بگیریم.




 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 07 اسفند 1398 ساعت: 20:03 منتشر شده است
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3063

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس