دوره دبیرستان - 9

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق درباره خصلت های نابغه ها

بازديد: 157

تحقیق درباره خصلت های نابغه ها

نابغه ها در چه خصلتي مشترك اند؟ البته همه آنها با خلاقيت بسيار به دستاوردهاي عظيمي دست يافته اند، ليكن از نظر ساير خصوصيتها تفاوت‎‎هاي چشمگيري ميان آنان ديده ميشود. اسحاق نيوتون، غالباً پرخاشگر و بد خلق بود، در حالي كه چارلز داروين مردي مهربان و با محبت بود كه كمتر كسي از او مي رنجيد. آلبرت اينشتين معمولاً خوش برخورد و هميشه مايل به بحث درباره كارهاي خود بود و دوستانش او را در زمينه نوازندگي ويلن فرد قابلي مي دانستند و تحسين ميكردند، اما مايكل فاراده در لاك خودش بود و علاقهاي به گفت و گو درباره كارهاي علمي خود نداشت، مگر آن كه در آن زمينه به نتيجه قطعي رسيده باشد.

پيشينه خانوادگي نوابغ نيز با يكديگر تفاوت دارد. خانواده چارلز داروين بسيار ثروتمند بودند، ولي خانواده مايكل فاراده تنگدست به شمار مي آمدند به طوري كه وي به علت فقر در سن سيزده سالگي مجبور به ترك تحصيل شد. وي در مغازه صحافي به شاگردي پرداخت و خوشبختانه استاد وي اجازه داد تا به مطالعه كتابهايي كه صحافي ميكند بپردازد. موتزارت جوان در كودكي نيز نظير پدرش به آموزش موسيقي مشغول شد و پدرش موسيقيدان و معلم موسيقي بود كه در مورد فرزندش نقشه هاي جاه طلبانه اي در سر داشت. چنان كه ديديم جان استوارتميل متفكر جامعه شناس و سياستمدار قرن نوزدهم نيز زير نظر پدرش جيمز ميل آموزش مي ديد كه وي نيز به نوبه خود مردي فاضل اديب به شمار ميآمد و دلش مي خواست كه فرزندش دنباله رو كارهاي او باشد.

تعداد اندكي از نوابغ هم خود مربي خويشتن بوده اند و كمتر از ديگران كمك گرفته اند. يكي از اين افراد، جورج استفنسون بود كه به عنوان مهندس بزرگ راه آهن مشهور است. استفنسون در استفاده از لكوموتيو بخار براي راه آهن نقش بزرگي بازي كرد و باعث شد كه در حمل و نقل مسافر و كالا، انقلاب عظيمي پديد آيد. چنان كه ميدانيم او هرگز به مدرسه نرفت و تازه بعد از آن كه به سن هيجده سالگي رسيد و به عنوان كارگر معدن استخدام شد، توانست معلم خصوصي بگيرد و به سوادآموزي بپردازد.

 

شباهتهاي نابغه ها

اما نوابغ از جهاتي هم به يكديگر شباهت دارند. البته بعضي از اين شباهت ها ظاهري و سطحي است. مثلاً اغلب آنها كارهاي مختص خود را ظاهراً راحت و حتي بدون تلاش انجام ميدهند. اما اين راحتي ظاهري، ناشي از تلاشهاي عظيمي است كه در گذشته انجام داده اند. معروف بود كه موتزارت، شاهكارهاي موسيقي خود را با سرعت بسيار پديد ميآورد، اما سرعت عمل او حاصل آموزش و تمرين مداومي بود كه طي سالهاي بسيار به انجام رسانده بود. افراد هم عصر او گفته اند كه وي در هنگام انجام كار، بسيار متمركز بود. او قادر بود در هنگام انجام هر كاري حواس خود را كاملاً جمع كند.

يكي از شباهتهاي اساسي افراد نابغه، سخت كوشي آنهاست. تقريباً همه آنها تصميم نيرومند دارند و به فعاليتهاي خود پايبند و متعهد هستند. اين افراد، به كاري كه ميخواهند بكنند، ايمان فراوان دارند. شك و عدم اطمينان، باعث عقب افتادن كار مي شود، چنان كه در مورد جيمز وات، مخترع ماشين بخار كه بهبود عظيمي در كارآيي ماشينهاي اوليه پديد آورد، چنين شد. در ضمن همه نوابغ داراي احساس رهبري نيرومندي هستند.

در حقيقت سختكوشي خصلتي است كه در ميان همه نابغه هاي جهان مشترك است. وقتي از دابليو ترنر نقاش بزرگ انگليسي رمز موفقيت او را پرسيدند، صريحاً گفت «تنها راز اين كار، تلاش فراوان است .» اسحاق نيوتون در برابر اين سوال كه چگونه قانون جاذبه عمومي را كشف كرده است جواب داد كه مدام به اين موضوع فكر مي كرده است. چارلز داروين موفقيت خود را تا حدودي ناشي از اين مي دانست كه سالها درباره يك مساله غير قابل توضيح فكر كرده است. عوامل ديگري كه در موفقيت وي دخالت داشته اند، عبارت اند از پشتكار و تصميم. البته داروين همه اين عوامل را با قدرت مشاهده دقيق و مداوم همراه كرده بود. همچنين اينشتين عقيده داشت كه كنجكاوي غير عادي، قدرت تصميم و سخت كوشي، علل اصلي موفقيت وي را تشكيل مي داده است. او نيز قادر بود قدرت تمركز خود را براي حل مساله معيني براي مدت طولاني حفظ كند.

وقتي نابغه ها به كار معيني مشغول باشند، از بقيه امور، غافل ميشوند. موتزارت در هنگام نوشتن موسيقي كوچكترين توجهي به جهان پيرامون خود نداشت. نيوتون ميگفت كه وقتي به مساله معيني فكر ميكند همه چيز را فراموش ميكند. در چنين مواردي اوقات غذا خوردن از ياد ميرفت و عذر هر مهماني را ممكن بود بخواهند. تمام حواس نيوتون جمع مسالهاي مي شد كه درگير آن بود. اينشتين هم به جزئيات روابط اجتماعي بي اعتنا ميشد. گاهي اوقات فراموش ميكرد كه صبحها جورابش را بپوشد و غالباً ميگفت كه آموختن مهارت رانندگي براي وي بسيار دشوار است.

اغلب نوابغ با كمال ميل اعتراف ميكنند كه بيش از حد كنجكاو، و بسيار مصمم و پر تلاش هستند و در عين حال، بعضي از آنها با اصرار، مدعي هستند كه هوشمندتر از مابقي مردم نيستند. جان استوارت ميل كه بدون ترديد يكي از عميق‎‎ترين متفكران قرون و اعصار است، يقين داشت كه زيركي ذاتي او از حد افراد متوسط بيشتر نيست. داروين هم كاملاً اعتقاد داشت كه به هيچ وجه سرعت انتقال و يا هوشمندي خاصي ندارد. اينشتين تأكيد ميكرد كه موفقيتهاي او نه به علت هوش فراوان بلكه به علت كنجكاوي غير عادي او بوده است.

البته اين كه نابغه ها مدعي هستند هوش ذاتي غير عادي ندارند لزوماً به اين معني نيست كه در واقع چنين باشد، ولي البته خوب است كه به نظر آنها توجه كنيم. مردم غالباً تصور ميكنند كه نوابغ كارهايي را در كمال سهولت انجام مي دهند كه براي ديگران دشوار است، ليكن خود نوابغ كارهايي را كه انجام مي دهند،‌ آسان نميدانند.

يكي از خصوصياتي كه نوابغ را از بقيه مردم متمايز ميكند اين است كه اين افراد، دست از تلاش نمي كشند، هر چند كه ادامه فعاليت مستلزم كار فكري طاقت فرسايي باشد. يكي از معاصران نيوتون درباره وي ميگويد كه او به قدري در مطالعات خود غرق ميشد كه اگر بعضي از آزمايش ها و تجارب عملي، تنوعي در زندگي او ايجاد نمي كرد، مطالعات محض او را از پا در مي آورد. سرسختي او در مقابله با مشكلات، فوق العاده بود. زماني كه نيوتون به مطالعه هندسه دكارتي پرداخت گاهي در درك مطلب مواجه با اشكال مي‎‎شد. جان كانديوت عكس العمل وي را در چنين مواردي اين گونه بيان ميكند:

« نزد خود شروع به مطالعه و آموختن مطلب كرد. دو سه صفحه كه خواند، متوجه شد كه ديگر چيزي نميفهمد. آنگاه از اول شروع كرد و سه چهار صفحه پيش رفت تا اين كه دوباره در درك مطلب مواجه با مشكل شد. بار ديگر كتاب را از اول آغاز كرد و به همين ترتيب پيش رفت تا اين كه كاملاً بر آن بخش از رياضيات تسلط يافت.»

به عبارت ديگر نيوتون اهل پشتكار بود. بخش دشوار را بارها و بارها ميخواند تا سرانجام بر آن مسلط شود. و اين كار را نزد خود و بدون كمترين كمك و راهنمايي ديگران انجام ميداد.

سماجت و لجاجت در كار، به خصوص در كارهاي صعب و طاقت فرسا، كه در نوابغي نظير نيوتون ملاحظه مي‏شود، خصوصاً زماني به كار ميآيد كه شخص بخواهد نظير همه بزرگان، دوره هاي يادگيري درازمدتي را پشت سر بگذارد. هر چند اغلب مردم گمان ميكنند كسب دانش و مهارتي كه پايه فعاليتهاي خلاقه است براي افراد نابغه آسانتر است، ولي حقيقت مطلب به طور قطع، غير از اين است هر كس كه بخواهد مهارت دشواري را فرا بگيرد، بايد وقت بسيار و نيروي فراوان صرف كند. نوابغ هم ممكن است به اندازه افراد عادي به صرف وقت نياز داشته باشند و لازم باشد كه از سالهاي اوليه زندگاني به آموختن آن مهارتها آغاز كنند. رينولدز، هنرمند انگليسي قرن هيجدهم ميگويد:

«مهارت در نقاشي نيز هم چون مهارت در نواختن موسيقي، حاصل نميشود مگر با تلاش و تمرين پايان ناپذير. و يقين داشته باشيد كه اگر اين مهارت در جواني به دست نيايد، بعداً‌ فرصتي براي كسب آن نخواهد بود. اين كار دست كم همان اندازه دشوار خواهد بود كه كسي بخواهد بعد از بلوغ، خواندن و نوشتن را فرا بگيرد».

نويسنده: مايكل جي. اي. هاو

مترجم: مهدي مجردزاده كرماني

 

 

منبع : سایت روانشناسی و جامعه

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 17 آذر 1393 ساعت: 21:08 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق کامل درباره ریاضی

بازديد: 6477

تحقیق رایگان

سایت علمی و پژوهشی آسمان

تحقیق کامل درباره ریاضی

 هدف از علم ریاضی

«رياضيات علم نظم است و موضوع آن يافتن، توصيف و درك نظمي است كه در وضعيت‌هاي ظاهرا پيچيده‌ نهفته است و ابزارهاي اصولي اين علم ، مفاهيمي هستند كه ما را قادر مي‌سازند تا اين نظم را توصيف كنيم» .

دكتر ديبايي استاد رياضي دانشگاه تربيت معلم تهران نيز در معرفي اين علم مي‌گويد:
«علم رياضي، قانونمند كردن تجربيات طبيعي است كه در گياهان و بقيه مخلوقات مشاهده مي‌كنيم . علوم رياضيات اين تجربيات را دسته‌بندي و قانونمند كرده و همچنين توسعه مي‌دهند.»

دكتر رياضي استاد رياضي و رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير نيز در معرفي اين علم مي‌گويد: «رياضيات علم مدل‌دهي به ساير علوم است. يعني زبان مشترك نظريات علمي ساير علوم ، علم رياضي مي‌باشد و امروزه اگر علمي را نتوان به زبان رياضي بيان كرد، علم نمي‌باشد.»

 

 

اهداف گرايش‌هاي ریاضی در دانشگاه:

1- رياضي كاربردي: هدف از اين شاخه تربيت كارشناسي است كه با اندوخته كافي از دانش رياضي، توانايي تحليل كمي از مسائل صنعتي، اقتصادي و برنامه‌ريزي را كسب نموده، توان ادامه تحصيل در سطوح بالاتر را داشته باشد.

2- رياضي محض: هدف از اين شاخه رياضي، تربيت متخصصان جامع در علوم رياضي است كه آمادگي لازم براي ادامه تحصيل در جهت اشتغال به پژوهش و نيز انتقال علم رياضي در سطوح دانشگاهي را داشته باشند. آشنايي با تجزيه و تحليل مسائل در قالب رياضي و مدل‌سازي رياضي نيز از اهداف ديگر شاخه رياضي محض است.

3- رياضي دبيري: هدف از شاخه دبيري تربيت دبيران و كارشناسان متخصص آموزش رياضي است كه پاسخگوي نيازهاي آموزش و پرورش كشور در سطوح پيش‌دانشگاهي باشند.

ماهيت :

« رياضيات بر خلاف تصور بعضي از افراد يكسري فرمول و قواعد نيست كه هميشه و در همه‌جا بتوان از آن استفاده كرد بلكه رياضيات درست فهميدن صورت مساله و درست فكر كردن براي رسيدن به جواب است و براي به دست آوردن اين توانايي ، دانشجو بايد صبر و پشتكار لازم را داشته باشد تا بتواند حتي به مدت چندين ساعت در مورد يك مساله رياضي فكر كرده و در نهايت با ابتكار و خلاقيت آن را حل كند»

فارغ‌التحصيلان اين رشته مي‌توانند پس از پايان تحصيلات، در ادارات دولتي براي مسووليتهايي كه به نوعي با تجزيه و تحليل مسائل سروكار دارند، در بخش‌ خصوصي در اموري همانند طراحي سيستمها در امر بهينه‌سازي و بهره‌وري ، در بخش صنعت براي اموري همانند مدل‌سازيهاي رياضي و در آموزش و پرورش و ... ، مسووليتهاي متفاوتي را به عهده گيرند.

گرايش‌‌هاي رشته ریاضی در  مقطع ليسانس:

«رئيس اتحاديه بين‌المللي رياضيدانان جهان در يازدهمين اجلاس آكادمي جهان سوم كه اخيرا در تهران برگزار شد، عنوان كرد كه بهتر است بگوييم رياضيات و كاربردهاي آن، نه اينكه رياضيات را به محض و كاربردي تفكيك كنيم چرا كه به اعتقاد رياضيدانها هيچ مقوله رياضي نيست كه روزي كاربردي براي آن پيدا نشود.»

«رياضيات محض بيشتر به قضايا و استدلالها ، منطق موجود در آنها و چگونگي اثباتشان مي‌پردازد اما در رياضيات كاربردي چگونه استفاده كردن و به كارگرفتن قضايا، آموزش داده مي‌شود، به عبارت ديگر در اين شاخه، كاربرد رياضيات در مسائل موجود در جامعه بيان مي‌گردد»

«وقتي صحبت از رياضي محض مي‌شود نبايد تصور كرد كه تنها بايد در گوشه‌اي نشست و به حل مسائل رياضي پرداخت بلكه اين علم ، بخصوص در مدارج بالا، ارتباط نزديكي با طبيعت دارد به عبارت ديگر ايده‌هاي رياضي از ذهن پژوهشگران نمي‌رويد بلكه رياضيدانها غالبا الهام خود را از طبيعت مي‌گيرند و به قول «ژان باپتيت فوريه» رياضيدان مشهور قرن نوزدهم فرانسه «تعمق در طبيعت، پربارترين منابع اكتشافات رياضي است.»

عموما رياضيات كاربردي به شاخه‌اي از رياضي گفته مي‌شود كه كاربرد علمي مشخصي داشته باشد براي مثال در اقتصاد، كامپيوتر،‌فيزيك و يا آمار و احتمال كاربرد داشته باشد و رياضي محض نيز به شاخه‌اي گفته مي‌شود كه به نظريه‌پردازي رياضي مي‌پردازد اما بايد توجه داشت كه امروزه اين دو گرايش آن‌چنان در هم ادغام شده‌اندكه مرزي را نمي‌توان بين آنها مشخص كرد.

زيا گاه يك تئوري كاملا محض وارد مرحله كاربردي شده و چون در عمل با مشكل روبرو مي‌شود، بار ديگر به حوزه تئوري برمي‌گردد و در نهايت پس از رفع نقايص، دوباره وارد مرحله كاربردي مي‌شود. يعني يك تعامل و ارتباط دوجانبه‌اي بين رياضي كاربردي و محض وجود دارد و هريك از اين دو شاخه، از تجربيات شاخه ديگر به بهترين نحو استفاده مي‌كند و به همين دليل يك رياضيدان موفق بايد از هر دو شاخه اطلاع داشته باشد.»

معرفي مختصري از درسهاي تخصصي گرايش رياضي كاربردي

رياضيات گسسته: هدف از اين درس، آشنايي با زمينه‌هاي مختلف رياضيات گسسته و كاربردهاي آن با تاكيد بر اثبات و ارائه الگوريتمهاي مناسب است. سرفصلهاي اين درس عبارتنداز : معادله تفاضلي و رابطه بازگشتي ، تابع مولد، اصل شمول و طرد، گراف و ماتريس، تطابق و ديگر كاربردهاي گراف، جبربول و كاربردهاي آن و آشنايي با طرحهاي بلوكي، مربع لاتين، صفحه‌هاي تصويري ، كدگذاري و رمزنگاري.
برنامه‌سازي پيشرفته : در اين درس، دانشجويان به مباحثي همچون برنامه‌سازي صحيح ،‌ مستند سازي برنامه‌ها ، برنامه‌سازي ساخت يافته، آشنايي با زبان دوم برنامه‌سازي و مقايسه آن با زبان اول، اشكال‌زدايي و آزمايش برنامه، حصول اطمينان از صحت برنامه‌ها ، الگوريتمهاي غير عددي شامل : پردازش رشته‌ها، روشهاي جستجو و مرتب كردن ، آشنايي مقدماتي با كامپايلرها و ديگر برنامه‌هاي مترجم، اجراي طرحهاي بزرگ و ... مي‌پردازند

آناليز عددي: هدف از اين درس، ارائه الگوريتمهاي عددي و بررسي خطاهاي ايجاد شده از حل عددي مسائل است. در خصوص روشهاي تكراري، بررسي همگرايي و نرخ همگرايي نيز مورد تاكيد مي‌باشند. در اين درس سرفصلهاي موجود عبارتند از : نمايش اعداد حقيقي، انواع مختلف خطاها، آناليز خطاها ، حل معادلات خطي، مشتق و انتگرال‌گيري عددي و حل معادلات ديفرانسيل عددي و ... .

ساختمان داده‌ها: در اين درس، دانشجويان با آرايه‌ها ، بردارها، ماتريسها ، صفها و رديفا، ليستهاي پيوندي ، خطي، حلقوي ، روش نمايش و كاربرد ليستهاي پيوندي ، درختها و پيمايش‌ آنها، روش نمايش و كاربرد درختها، درختهاي تصميم‌گيري ، گرافها و نمايش آنها، تخصيص حافظه به صورت پويا و مسائل مربوط آشنا مي‌شوند.

تحقيق در عمليات: در اين درس ، دانشجويان با زمينه تحقيق در عمليات، انواع مدلها و مدلهاي رياضي، برنامه‌ريزي خطي، شبكه‌ها و مدل حمل و نقل، ساير مدلهاي مشابه، آشنايي با برنامه‌ريزي متغيرهاي صحيح ،‌برنامه‌ريزي پويا، برنامه‌ريزي غيرخطي و مدلهاي احتمالي آشنا مي‌گردند.

آينده شغلي ، بازار كار ، درآمد رشته ریاضی:

«كاربرد رياضي در علوم مختلف انكارناپذير است. براي مثال مبحث آناليز تابعي در مكانيك كوانتومي، كاربرد بسياري زيادي دارد و يا در بيشتر رشته‌هاي مهندسي معادله «لاپ لاسي» كه يك معادله رياضي است، مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در جامعه‌شناسي نيز نظريه احتمال و نظريه گروهها نقش بسيار مهمي ايفا مي‌كند. در كل بايد گفت كه همه صنايع ،‌زير ساخت رياضي دارند و به همين دليل در همه مراكز صنعتي و تحقيقاتي دنيا، رياضيدانها در كنار مهندسان و دانشمندان ساير علوم حضوري فعال دارند و آنچه در نهايت ارائه مي‌شود، نتيجه كار تيمي آنهاست.»

دكتر رياضي از اساتيد دانشگاه در مورد فرصت‌هاي شغلي موجود در ايران مي‌گويد:
«اگر در جامعه ما مشاغل جنبه علمي داشته باشند، قطعا به تعداد قابل توجهي رياضيدان نياز خواهيم داشت چون يك رياضيدان مي‌تواند مشكلات را به روش علمي حل كند. البته اين به آن معنا نيست كه در حال حاضر هيچ فرصت شغلي براي يك رياضيدان وجود ندارد اما بايد حضور رياضيدانها در مراكز تحقيقاتي و صنعتي پررنگتر باشد.»

هرچقدر كه شغل يك فرد تخصصي‌تر شود، ميزان رياضياتي كه لازم دارد، بيشتر مي‌گردد.

براي مثال يك مهندس الكترونيك از آناليز تابعي و فرآيندهاي تصادفي استفاده مي‌كند و يا يك برنامه‌ريز پروژه‌هاي اقتصادي از مطالب پيشرفته آماري مانند سريهاي زماني ، به عنوان ابزار كار ياري مي‌گيرد. به همين دليل امروزه تربيت متخصصان علم رياضي، يعني افرادي كه قادر هستند رياضيات مورد نياز را آموزش داده و يا توليد كنند، اهميت بسيار زيادي دارد. چرا كه لازمه پيشرفت در تكنولوژي ، توجه به دانش رياضي مي‌باشد.

اما يكي از دانشجويان اين رشته نظر جالبي در مورد توانايي يك فارغ‌التحصيل رشته رياضي دارد:

«درست است كه در جامعه ما مكان مشخصي براي جذب فارغ‌التحصيلان رياضي وجود ندارد اما يك ليسانس رياضي به دليل نظم فكري و بينش عميقي كه در طي تحصيل به دست مي‌آورد، مي‌تواند با مطالعه و تلاش شخصي در بسياري از شغل‌ها ، حتي شغل‌هايي كه در ظاهر ارتباطي با رياضي ندارد موفق گردد.»

توانايي‌هاي مورد نياز و قابل توصيه :

شايد مهمترين توانايي علمي يك دانشجوي رياضي ، تسلط بر درس رياضي دبيرستان ‌باشد كه اين امر صرفا زاييده علاقه شخصي به اين درس است.

«اين رشته نيازمند دانشجوياني است كه از نظر ذهني آمادگي جذب ايده‌هاي جديد را داشته باشند و بتوانند الگوها و نظم را درك كرده و مسائل غيرمتعارف را حل كنند. به عبارت ديگر يك روحيه علمي ، تفكر انتقادي و توانايي تجزيه و تحليل داشته باشند.»
از آنجا كه رياضيات ورود به عرصه‌هاي ناشناخته و كشف قوانين آن است ، علاقمندي به مباحث رياضي از همان دوران تحصيل در دبيرستان مشخص مي‌شود. همين علاقمندي است كه مي‌تواند راه‌هاي بسيار سخت را براي دانشجوي اين رشته هموار سازد.
يك رياضيدان قبل از هرچيز بايد جرات قدم‌گذاري در وادي ناشناخته‌ها را داشته باشد.
بطور كلي دقت ،‌تجزيه و تحليل صحيح و صبر و پشتكار سه عامل اصلي در توفيق داوطلب در اين رشته مي‌باشد.

وضعيت نياز كشور به اين رشته در حال حاضر:

دكتر بابليان معتقد است هر وزارتخانه يا شركتي نياز به افرادي دارد كه علاوه بر دانستن الفباي كامپيوتر، داراي توانايي تجزيه و تحليل و تصميم‌گيري مناسب باشند. در اين زمينه شركتها مي‌توانند فارغ‌التحصيلان رياضي محض و يا كاربردي را جذب نمايند.
رشته‌هاي مختلف رياضي جايگاه وسيعي در جامعه دارند از آن جمله : تمام رشته‌هاي مهندسي ، رشته‌هاي مختلف علوم پايه (فيزيك ، شيمي ،‌زيست‌شناسي، زمين شناسي)، پزشكي، علوم كامپيوتر، اكتشافات فضايي،‌ بازرگاني، برنامه‌ريزيهاي دولتي، غالب رشته‌هاي وابسته به صنعت ، مديريت و رشته‌هاي مختلف كشاورزي به رشته رياضي وابسته‌اند و از آن به طور مستقيم استفاده مي‌كنند؛‌ همچنين بخش بزرگي از فعاليتهاي اقتصادي و توليدي كشور در طرحهاي مختلف نظير: نفت ، پتروشيمي، حمل و نقل و ... ، مستقيم و يا غيرمستقيم از رياضي استفاده مي‌كنند.

نكات تكميلي :

گرايشهاي مختلف مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري

فارغ‌التحصيلان مقاطع كارشناسي رياضي كاربردي مي‌توانند در مقاطع كارشناسي ارشد در گرايشهاي مختلف: تحقيق در عمليات ، آناليز عددي ، بهينه سازي و نظريه كنترل به تحصيل ادامه دهند. فارغ‌التحصيلان كارشناسي رياضي محض و دبيري مي‌توانند در مقاطع كارشناسي ارشد در گرايشهاي مختلف آناليز رياضي، جبر، هندسه و معادلات ديفرانسيل ادامه تحصيل دهند. در هر يك از گرايشهاي ياد شده زير شاخه‌هاي تخصصي‌تري وجود دارد كه در مقطع دكتراي تخصصي (P.h.D) و نيز در رساله دكتري به آن پرداخته مي‌شود.

تواناييهاي فارغ‌التحصيلان مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري

نظر به اين كه در مقاطع تحصيلات تكميلي به جنبه‌هاي پژوهشي، تحقيقاتي و كاربردي با ديدي عميقتر پرداخته مي‌شود، فارغ‌التحصيلان اين مقاطع داراي تواناييهاي علمي و تحقيقاتي و محاسباتي زيادي هستند و در كارهاي اجرايي نقش مهم و ارزنده‌اي دارند. در مقطع دكتري، دانشجويان ضمن افزايش مراتب علمي خود در يك زمينه خاص، قدرت ، توان و صلاحيت خود را در جهت انجام طرحهاي تحقيقاتي در سطح ملي و منطقه‌اي افزايش مي‌دهند و قادر به توسعه مرزهاي دانش و رفع معضلات علمي و اجرايي از طريق پژوهش مي‌باشند. فارغ‌التحصيلان مقاطع تحصيلات تكميلي مي‌توانند با توجه به تخصص ويژه خود، در مراكز علمي و پژوهشي، مراكز تحقيقاتي، دانشگاهها و صنايع و مراكز آموزش عالي به عنوان عضو هيات علمي يا عضو پژوهشي جذب گردند.

خوشبختانه با رويكرد صنايع و موسسات به انجام امور تحقيقاتي، هم‌اكنون امكان جذب بسياري از فارغ‌التحصيلان تحصيلات تكميلي رشته‌هاي رياضي ، فراهم شده


منبع :

سایت علمی و پژوهشی آسمان

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 16 آذر 1393 ساعت: 11:54 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,
نظرات(1)

تحقیق درباره کشور توگو

بازديد: 301

 

تحقیق رایگان

سایت فروشگاه علمی اسمان

معرفی کشور جمهوري‌ توگو

(TOGO )

         1) جغرافياي‌ طبيعي‌ و ويژگيهاي‌ اقليمي‌کشور توگو

 جمهوري‌ توگو با 56 هزار و 785 كيلومتر مربع‌ مساحت‌ در غرب‌ آفريقا بين‌ بنين‌ و غنا قرار دارد. حداقل‌ 54 هزار و 385 كيلومتر مربع‌ از خاك‌ اين‌ سرزمين‌ در خشكي‌ و نزديك‌ به‌ 2 هزار و 400 كيلومتر از آن‌ در آب‌ مستقر است‌.

             توگو از سمت‌ غرب‌ به‌ طول‌ 644 كيلومتر با بنين‌، از سمت‌ شمال‌ به‌ طول‌ 126 كيلومتر با بوركينافاسو و از سمت‌ شرق‌ به‌ طول‌ 877 كيلومتر با غنا مرز مشترك‌ دارد. طول‌ خطوط‌ ساحلي‌ اين‌ جمهوري‌ با خليج‌ بنين‌ به‌ 56 كيلومتر مي‌رسد.

             توگو به‌ لحاظ‌ واقع‌ شدن‌ در نزديكي‌ خط‌ استوا آب‌ و هوايي‌ گرم‌ و مرطوب‌ دارد و مناطق‌ نزديك‌ به‌ اقيانوس‌ اطلس‌ از آب‌ و هوايي‌ اقيانوسي‌ برخوردارند. 38 درصد از خاك‌ اين‌ سرزمين‌ قابل‌ كشت‌ و زرع‌، 4 درصد مرتع‌ طبيعي‌ و 17 درصد جنگلي‌ است‌.

             از سوي‌ ديگر توگو سرزمين‌ نسبتاً همواري‌ است‌ زيرا بلندترين‌ نقطة‌ آن‌ در قله‌ «آگو  » 986 متر ارتفاع‌ دارد.

 ******************************************

2) جمعيت‌ و ويژگيهاي‌ فرهنگي‌ و اجتماعي‌ کشور توگو

             طبق‌ جديدترين‌ برآورد (جولاي‌ سال‌ 2000 ميلادي‌) جمهوري‌ توگو نزديك‌ به‌ 5 ميليون‌ و 18 هزار نفر جمعيت‌ دارد. 46 درصد از ساكنين‌ توگو كه‌ شامل‌ يك‌ ميليون‌ و 161 هزار پسر و يك‌ ميليون‌ و 153 هزار دختر مي‌شوند، زير 14 سال‌ سن‌ دارند. از سوي‌ ديگر 51 درصد از ساكنين‌ اين‌ جمهوري‌ كه‌ شامل‌ يك‌ ميليون‌ و 254 هزار مرد و يك‌ ميليون‌ و 327 هزار زن‌ مي‌شوند، بين‌ 15 تا 64 سال‌ سن‌ دارند.

             نسبت‌ افراد بالاي‌ 65 سال‌ توگو، كمتر از 3 درصد كل‌ جمعيت‌ اين‌ كشور است‌. نرخ‌ رشد جمعيت‌ توگو در پايان‌ سال‌ 1999 به‌

 7/2 درصد رسيد در حاليكه‌ ميانگين‌ نرخ‌ رشد جمعيت‌ اين‌ كشور در فاصله‌ سالهاي‌ 1990 تا 1998 حدود 6/2 درصد بود.

             به‌ طور ميانگين‌ در هركيلومتر مربع‌ از خاك‌ اين‌ سرزمين‌ 3/88 نفر زندگي‌ مي‌كنند. ضمن‌ آنكه‌ نرخ‌ زاد و ولد در اين‌ جمهوري‌

 02/38 نفر و نرخ‌ مرگ‌ و مير آن‌ 18/11 نفر به‌ ازاي‌ هر هزار نفر است‌. توگو به‌ ازاي‌ هر هزار نفر از جمعيت‌ خود 16/0 نفر نرخ‌ مهاجرت‌ دارد.

             مردم‌ توگو از 37 قبيله‌ تشكيل‌ مي‌شوند كه‌ 99 درصد آنها از نژاد سياه‌ پوست‌ و متعلق‌ به‌ تيره‌هاي‌ «منيا»   و «كابره‌  » هستند. اروپاييان‌ و تعدادي‌ از سيرالئونيها نيز اقليت‌ جمعيتي‌ توگو را تشكيل‌ مي‌دهند. 70 درصد از توگويي‌ها پيرو دين‌ آنيميست‌   هستند. 20 درصد نيز مسيحي‌ و تنها 10 درصد از آنان‌ مسلمانند. زبان‌ رسمي‌ مردم‌ توگو فرانسوي‌ است‌ ولي‌ عمده‌ مردم‌ به‌ لهجه‌ محلي‌ صحبت‌ مي‌كنند.

             اميد به‌ زندگي‌ در مردم‌ توگو با توجه‌ به‌ تلفات‌ بيماري‌ ايدز روز به‌ روز كاهش‌ مي‌يابد به‌طوري‌ كه‌ مردان‌ اين‌ كشور 57/52 سال‌ و زنان‌ آن‌ 71/56 سال‌ اميد به‌ زندگي‌ دارند.

             از سوي‌ ديگر تنها 67 درصد از مردان‌ و 37 درصد زنان‌ بالاي‌ 15 سال‌ توگو باسوادند.

             توگو يكي‌ از عقب‌ افتاده‌ترين‌ جوامع‌ آفريقايي‌ است‌ كه‌ سطح‌ پايين‌ سواد در ميان‌ مردم‌ آن‌ و عدم‌ دسترسي‌ آنها به‌ امكانات‌ بهداشتي‌ موجب‌ شيوع‌ انواع‌ بيماريهاي‌ مرگبار در اين‌ جمهوري‌ شده‌ است‌. طي‌ سالهاي‌ 1995 تا 2000 توگو همواره‌ در ردة‌ 10 كشور اول‌ مبتلايان‌ به‌ ايدز قرار داشته‌ است‌.

 

*************************************************************

ويژگيهاي جمعيتي جمهوري توگو

 

 

در آستانه  سال 2000 ميلادي

 

مساحت

54 هزارو 785 كيلومتر مربع

جمعيت

5018000 نفر

نسبت جمعيت زير 14 سال

46 درصد

نسبت جمعيت 15 تا64 سال

51 درصد

نسبت جمعيت بالاي 65 سال

3 درصد

نرخ رشد جمعيت 

7/2 درصد

ميانگين نرخ رشد جمعيت در سالهاي 1998-1990

6/2 درصد

تراكم نسبي جمعيت در هر كيلومتر مربع

3/88 نفر

نرخ زاد و ولد در هرهزار نفر

02/38 نفر

نرخ مرگ و مير در هر هزار نفر

18/11 نفر

نرخ مهاجرت در هر هزار نفر

16/0 نفر

نرخ مرگ و مير كودكان در هر هزار نفر

55/71 نفر

نرخ باروري زنان

5/5 درصد

اميد به زندگي در بين مردان

75/52 سال

اميد به زندگي در بين زنان

71/56 سال

نسبت  با سوادي مردان بالاي 15 سال

67 درصد

نسبت با سوادي زنان بالاي 15 سال

37 درصد

نسبت جنسي مردان در كل جمعيت

97/0 درصد

تيره هاي جمعيتي

سياهپوستان قبايل منياوكابره

مذهب اكثريت جمعيت

آنيميست

مذهب اقليت جمعيت

مسيحيت و اسلام

زبان رسمي

فرانسوي

بيماريهاي شايع

ايدز

 

ج‌) تقسيمات‌ كشوري‌ و ويژگيهاي‌ سياسي‌

             شهر «لوم‌  » پايتخت‌ توگوست‌ و از ميان‌ مراكز پرجمعيت‌ آن‌ مي‌توان‌ به‌ «كارا  » ، «بازار  » و «مانگو  »، اشاره‌ كرد. اين‌ كشور در بيست‌ و هفتم‌ آوريل‌ 1960 ميلادي‌ از زير نفوذ فرانسويان‌ خارج‌ شد و از آن‌ زمان‌ تاكنون‌ نظاميان‌ در اين‌ جمهوري‌ حكومت‌ مي‌كنند. درحال‌ حاضر ژانرال‌ «ايادما  » رئيس‌ جمهور و آقاي‌ «كوفي‌ ادوبولي‌  » نخست‌ وزير توگو هستند.

 

 

 

             توگو علاوه‌ بر سازمان‌ ملل‌ متحد  (UN) ، در كنگره‌ سراسري‌ آفريقا  (APC) ، بانك‌ توسعه‌ آفريقا  (ADB) ، كميسيون‌ اقتصادي‌ آفريقا  (ECA) ، جامعه‌ اقتصادي‌ كشورهاي‌ آفريقاي‌ غربي‌  (ECOWAS) ، سازمان‌ خواروبار و كشاورزي‌ ملل‌ متحد  (FAO) ، گروه‌ 77  (G-77) ، بانك‌ بين‌المللي‌ ترميم‌ و توسعه‌  (IBRD) ، سازمان‌ بين‌المللي‌ هواپيمايي‌ كشوري‌  (ICAO) ، اتاق‌ بازرگاني‌ اسلامي‌  (ICC) ، كنفدراسيون‌ بين‌المللي‌ اتحاديه‌هاي‌ كارگري‌ آزاد  (ICFTU) ، جامعه‌ بين‌المللي‌ توسعه‌  (IDA) ، صندوق‌ بين‌المللي‌ توسعه‌ كشاورزي‌  (IFAD) ، بنگاه‌ مالي‌ بين‌المللي‌  (IFC) ، سازمان‌ بين‌المللي‌ كار  (ILO) ، صندوق‌ بين‌المللي‌ پول‌  (IMF) ، سازمان‌ بين‌المللي‌ دريانوردي‌  (IMO) ، سازمان‌ بين‌المللي‌ ارتباطات‌ دورماهواره‌اي‌  (INTELSAT) ، سازمان‌ بين‌المللي‌ پليس‌ جنايي‌ (INTERPOL) ، اتحاديه‌ بين‌المللي‌ ارتباطات‌ دور  (ITU) ، سازمان‌ بين‌الدولتي‌ اقيانوس‌ شناسي‌  (IOC) ، جنبش‌ عدم‌ تعهد  (NAM) ، سازمان‌ وحدت‌ آفريقا  (OAU) ، سازمان‌ جهاني‌ اتحاديه‌هاي‌ كارگري‌  (WFTU) ، سازمان‌ جهاني‌ بهداشت‌  (WHO) ، سازمان‌ جهاني‌ مالكيت‌ معنوي‌

 منابع :

سایت علمی و پژوهشی آسمان

 www.asemankafinet.ir


http://www.irtp.com/farsi/references/info/bazar/rah20.htm

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 آذر 1393 ساعت: 17:11 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,
نظرات(0)

مدال های ایران در بازی های المپیک

بازديد: 483

 

مدال های هی در بازی های المپیک

 

چهاردهمین دوره :

1948 - لندن (انگلستان)

تعداد ورزشکاران ایران: 38 تن، ‌تیراندازی (3) مشت زنی (9) وزنه برداری (5) کشتی آزاد (8) تیم ملی بسکتبال (12) یمناستیک (1)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- بسکتبال: با 5 باخت و یک برد، در میان 23 کشور پانزدهم شد.

- کشتی آزاد: منصور رئیسی (چهارم)، عباس زندی (هفتم مشترک)، ابوالقاسم سخدری (پنجم مشترک). عنوان تیمی: نهم.

- وزنه برداری: جعفر سلماسی (مدال برنز)، محمود نامجو (پنجم- شکستن رکورد دو ضرب جهان).

- نتیجه: ایران با کسب یک مدال برنز در رده آخر کشورهای دریافت کننده مدال (سی و چهارم) قرار گرفت.

 

پانزدهمین دوره :

1952 - هلسینکی (فنلاند)

تعداد ورزشکاران ایران: 22 تن، کشتی آزاد (8) وزنه برداری (7) مشت زنی (6) دوومیدانی (1)

نتایج کاروان ورزشی ایران: - کشتی آزاد: محمود ملاقاسمی (مدال برنز)، مهدی یعقوبی (هشتم مشترک)، ناصر گیوه‌چی (مدال نقره)، جهانبخت توفیق (مدال برنز)، عبدالله مجتبوی (مدال برنز)، غلامرضا تختی (مدال نقره)، عباس زندی (پنجم). عنوان تیمی: سوم . - وزنه برداری: محمود نامجو (مدال نقره)، علی میرزایی (مدال برنز)، محسن عدل طباطبایی (هشتم)، حسن فردوس (پنجم)، جلال منصوری (هشتم)، محمدحسن رهنوردی (چهارم)، فیروز برهان (پنجم). عنوان تیمی: سوم. - نتیجه: ایران با کسب 3 مدال نقره و 4 مدال برنز در رده سی ام جای گرفت.

 

شانزدهمین دوره:

1956 - ملبورن (استرالیا)

تعداد ورزشکاران ایران: 17 تن، کشتی آزاد (8) وزنه برداری (7) دوومیدانی (2)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- کشتی آزاد: محمدعلی خجسته‌پور (نقره)، مهدی یعقوبی (نقره)، ناصر گیوه‌چی (ششم مشترک)، امامعلی حبیبی (طلا)، نبی سروری (چهارم مشترک)، عباس زندی (هفتم مشترک)، غلامرضا تختی (طلا). عنوان تیمی: سوم. - وزنه برداری: محمود نامجو (برنز)، هنریک تمرز (پنجم)، ابراهیم پیروی (هفتم)، جلال منصوری (چهارم)، فیروز پژمان (چهارم). عنوان تیمی: سوم. - دوومیدانی: نجم‌الدین فارابی (با 5103 امتیاز، چهاردهم). - نتیجه: ایران با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز در رده بندی نهایی، چهاردهم شد.

 

هفدهمین دوره:

1960 - رم (ایتالیا)

تعداد ورزشکاران ایران: 25 تن، مشت زنی (4) دوومیدانی (1) کشتی آزاد (8) کشتی فرنگی (4) وزنه برداری (7) تیراندازی (1(

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- کشتی آزاد: محمدابراهیم سیف پور (برنز)، مهدی یعقوبی (هفتم)، مصطفی تاجیک (چهارم مشترک)، محمدخادم ازغدی (هشتم)، امامعلی حبیبی (چهارم مشترک)، غلامرضا تختی (نقره). عنوان تیمی: پنجم.

- کشتی فرنگی: محمد پذیرایی (برنز)، حسین ملاقاسمی (ششم مشترک).

- وزنه برداری: اسماعیل علم خواه (برنز)، محمد عامی تهرانی (ششم)، هنریک تمرز (چهاردهم)، امیری منگشتی (دهم).

- نتیجه: ایران با کسب یک مدال نقره و سه مدال برنز در رده بیست و هشتم جای گرفت.

 

هجدهمین دوره:

1964 - توکیو (ژاپن)

تعداد ورزشکاران ایران: 58 تن، دوومیدانی (8) دوچرخه سواری (4) مشت زنی (1) شنا(1) شیرجه (1) ژیمناستیک (2) فوتبال (18) تیراندازی (4) کشتی آزاد (7) کشتی فرنگی (5) شمشیربازی (4)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- کشتی آزاد: اکبر حیدری (برنز)، عبدالله خدابنده (هشتم)، عبدالله موحد (پنجم)، محمدعلی صنعتکاران (برنز)، منصور مهدی زاده (چهارم)، غلامرضا تختی (چهارم). عنوان تیمی: پنجم.

- کشتی فرنگی: رسول میرمالک (ششم)، اصغر ذوقیان (هفتم مشترک).

- وزنه برداری: رجبی اسلامی (دهم)، پرویز جلایر (هفتم).

- نتیجه: ایران با دریافت 2 مدال برنز در رده بندی نهایی، سی و پنجم شد.

 

نوزدهمین دوره:

1968 - مکزیکو (مکزیک)

تعداد ورزشکاران ایران: 14 تن، دوومیدانی (1) وزنه برداری (4) کشتی آزاد (8) کشتی فرنگی (1)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- کشتی آزاد: ابوطالب طالبی (برنز)، شمس‌الدین سیدعباسی (برنز)، عبدالله موحد (طلا)، علی محمد مومنی (چهارم). مقام تیمی: ششم.

- وزنه برداری: محمد نصیری (طلا)، پرویز جلایر (نقره)، نصرالله دهنوی (ششم). مقام تیمی: چهارم.

- نتیجه: ایران با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و دو برنز در رده بندی نهایی، نوزدهم شد.

 

بیستمین دوره:

1972 - مونیخ (آلمان غربی)

تعداد ورزشکاران ایران: 51 تن، کشتی آزاد (10) مشت زنی (5) فوتبال (19) کشتی فرنگی (5) دوچرخه سواری (4) وزنه برداری (3) دوومیدانی (3) شمشیربازی (2)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- وزنه برداری: محمد نصیری (نقره)، نصرالله دهنوی (پنجم). عنوان تیمی: ششم.

- کشتی آزاد: ابراهیم جوادی (برنز)، رمضان خدر (هفتم)، منصور برزگر (پنجم مشترک). مقام تیمی: ششم.

- کشتی فرنگی: رحیم علی آبادی (نقره).

- نتیجه: ایران با دریافت 2 مدال نقره و یک برنز در رده بیست و هشتم جای گرفت.

 

بیست و یکمین دوره:

1976 - مونترال (کانادا)

تعداد ورزشکاران ایران: 88 تن، فوتبال (19) تیراندازی (4) شمشیربازی (13) مشت زنی (6) دوچرخه سواری (7) وزنه برداری (7) واترپلو (11) دوومیدانی (4) کشتی آزاد (10) کشتی فرنگی (7)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- کشتی آزاد: منصور برزگر (نقره)، محسن فره وشی (چهارم)، رمضان خدر (پنجم).

- وزنه برداری: محمد نصیری (برنز).

- کشتی فرنگی: مرادعلی شیرانی (ششم).

- نتیجه: ایران با کسب یک مدال نقره و یک برنز در رده بندی نهایی، سی و سوم شد.

 

بیست و چهارمین دوره:

1988 - سئول (کره‌جنوبی)

تعداد ورزشکاران ایران: 27 تن، کشتی آزاد(8)، کشتی فرنگی (7)، دوچرخه‌سواری(7)، دو ماراتن(1) تکواندو (غیررسمی - 4)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- کشتی آزاد: عسکری محمدیان (نقره)، اکبر فلاح (چهارم)، آیت واگذاری (ششم)، عنوان تیمی: نهم.

- نتیجه: کاروان ایران با کسب یک مدال نقره همراه با کشورهای کاستاریکا، شیلی، سنگال، جزایر ویرجین، جزایر آنتیل، پرو و اندونزی در رده سی‌وششم قرار گرفت.

 

بیست و پنجمین دوره:

1992 - بارسلونا (اسپانیا)

تعداد ورزشکاران ایران: 40 تن، کشتی آزاد (10)، کشتی فرنگی (6)، دوچرخه‌سواری (7)، مشت زنی (6)، وزنه‌برداری (5)، دوومیدانی (2)، تنیس‌روی میز (1)، تکواندو (3)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- کشتی آزاد: عسکری محمدیان (نقره)، امیررضا خادم (برنز)، رسول خادم(برنز)، علی اکبرنژاد (چهارم)، ایوب بنی‌نصرت(پنجم). عنوان تیمی: سوم - کشتی فرنگی: رضا سیم‌خواه (ششم)، عبدالله چمن‌گلی (ششم)، حسن بایک (پنجم). عنوان تیمی: دوازدهم. - نتیجه: ایران با یک مدال نقره و دو برنز به همراه بلژیک و کرواسی در رده چهل و چهارم قرار گرفت.

 

 

بیست و ششمین دوره:

1996 - آتلانتا (ایالات متحده)

تعداد ورزشکاران ایران: 19 تن، کشتی آزاد(9)، کشتی فرنگی(1)، مشت‌زنی(4)، تیراندازی زنان(1)، شنا(1)، دوومیدانی(1)، وزنه‌برداری(1)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- کشتی آزاد: غلامرضا محمدی (پنجم)، محمد طلایی (ششم)، امیررضا خادم (برنز)، رسول خادم (طلا)، عباس جدیدی (نقره).

- کشتی فرنگی: احد پازاج (دوازدهم).

- نتیجه: تیم ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز در مکان چهل‌و‌سوم جای گرفت.

 

بیست و هفتمین دوره:

2000 - سیدنی (استرالیا)

تعداد ورزشکاران ایران: 35 تن، جودو(3)، مشت زنی(5)، دوچرخه‌سواری(2) ، تیراندازی(1)، وزنه‌برداری(6)، تکواندو(2)، دوومیدانی(1)، شنا(1)، تنیس روی میز(1)، کشتی فرنگی(3)، کشتی آزاد(8)، سوارکاری(1)، قایقرانی(1)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- وزنه‌برداری: حسین رضازاده (مدال طلا)، حسین توکلی (طلا)، کوروش باقری (چهارم).

- کشتی آزاد: علیرضا دبیر (طلا)، امیررضا خادم (چهارم)، عباس جدیدی (چهارم)، علیرضا حیدری (ششم)، محمد طلایی (چهارم).

- تکواندو: هادی ساعی (برنز).

- جودو: آرش میراسماعیلی (پنجم). - نتیجه: ایران با کسب 3 مدال طلا و یک برنز به مقام بیست و ششم دست یافت.

بیست و هشتمین دوره:

2004 - آتن (یونان)

تعداد ورزشکاران ایران: 38 تن، جودو(7)، مشت زنی(1)، دوچرخه‌سواری(4)، تیراندازی(1)، وزنه‌برداری(5)، تکواندو(2)، دوومیدانی(2)، شنا(1)، تنیس روی میز(1) ، کشتی فرنگی(6)، کشتی آزاد(7)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- وزنه‌برداری: حسین رضازاده (طلا)، شاهین نصیری‌نیا (چهارم).

- تکواندو: هادی ساعی (طلا)، یوسف کرمی (برنز).

- کشتی فرنی: سجاد برزی (چهارم).

- کشتی آزاد: مسعود مصطفی جوکار (نقره)، مجید خدایی (پنجم)، علیرضا حیدری (برنز)، علیرضا رضایی (نقره).

- نتیجه: تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، دو نقره و دو برنز در رده بیست و نهم جای گرفت.

بیست و نهمین دوره:

2008 - پکن (چین)

تعداد ورزشکاران ایران: 54 تن، تکواندو(3)، بسکتبال(12)، کشتی آزاد(7)، کشتی فرنگی(5)، جودو(6)،بوکس(3)، وزنه برداری(3)، شنا(1)، بدمینتون(1)، تنیس روی میز(1)،قایقرانی(2)، تیروکمان(2)، دوچرخه سواری(3)، دوومیدانی (5)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- تکواندو: هادی ساعی (طلا)

- بسکتبال: (یازدهم)

- کشتی آزاد: عباس دباغی(دهم)، سید مراد محمدی(برنز)، مهدی تقوی(دهم)، میثم مصطفی جوکار(نوزدهم)، رضا یزدانی(یازدهم)، سعید ابراهیمی(دهم)، فردین معصومی(پنجم)

- کشتی فرنگی: حمید سوریان(پنجم)، علی محمدی(یازدهم)، سامان طهماسبی(یازدهم)، مسعود هاشم زاده(پانزدهم)

- جودو: علی معلومات(پنجم)، محمد رضا رودکی(پنجم)

- بوکس: مرتضی سپهوند(پنجم)

- وزنه برداری: اصغر ابراهیمی(هفتم)،محسن بیرانوند(یازدهم)، رشید شریفی(ششم)

- قایقرانی: محسن شادی در مجموع(بیست و ششم)، هما حسینی در مجموع(بیست وهشتم)

- دوچرخه سواری

مسیر جاده: حسین عسگری(پنجاه ودوم)، قادر میزبانی(هفتاد و نهم)

تایم تریل انفرادی: حسین عسگری(سی و پنجم)

- دوومیدانی:

پرتاب دیسک: احسان حدادی در مجموع(هفدهم)، عباس صمیمی در مجموع(بیست وششم)

دوی 800 متر: سجاد مرادی(نهم)

ده گانه: هادی سپهرزاد(بیست ودوم)

نتیجه:تیم ایران با کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز در رده پنجاه و یکم جای گرفت.

سی و امین دوره:

لندن 2012

تعداد ورزشکاران:برای نخستین بار 54 سهمیه انفرادی -تیراندازی 3 سهمیه(الهه احمدی، مه لقا جام بزرگ و ابراهیم برخورداری)-تکواندو 3 سهمیه (محمد باقری معتمد، یوسف کرمی و سوسن حاجی پور)-دوچرخه سواری 3 سهمیه (علیرضا حقی، مهدی سهرابی و امیر زرگری) دوومیدانی 10 سهمیه(کاوه موسوی، امین نیک فر، احسان حدادی، سجاد مردای، سجاد هاشمی آهنگری، لیلا رجبی، ابراهیم رحیمیان، رضا قاسمی، روح اله عسگری و محمد ارزنده- کشتی فرنگی 6 سهمیه (سعید عبدولی، امید نوروزی،بشیر باباجان زاده، حمید سوریان، قاسم رضایی و حبیب اله اخلاقی) کشتی آزاد 7 سهمیه (حسن رحیمی، رضا یزدانی، مهدی تقوی، صادق گودرزی، مسعود اسماعیل پور، احسان لشگری و کمیل قاسمی)- بوکس 4 سهمیه (احسان روزبهانی، مهدی طلوتی، علی مظاهری و امین قاسمی پور)- قایقرانی 4 سهمیه ( احمد رضا طالبیان، آرزو حکیمی، محسن شادی و سولماز عباسی)- تیرو کمان 2 سهمیه (میلاد وزیری و زهرا دهقان)- وزنه برداری 6 سهمیه(سهراب مرادی، کیانوش رستمی، سعید محمد پور، نواب نصیرشلال، بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی) تنیس روی میز 2 سهمیه (نوشاد عالمیان و ندا شهسواری) جودو 2 سهمیه (محمدرضا رودکی و جواد محجوب) شنا 1 سهمیه (محمد بیداریان) شمشیر بازی 1 سهمیه (مجتبی عابدینی)

کاروان ورزشی ایران در این رقابتها با کسب 4 مدال طلا،5نقره و 3 برنز و در مجموع با کسب 12 مدال جایگاه هفدهم را از آن خود کرد.

فهرست مدال آوران ایران در بازیهای المپیک لندن

مدال طلا

* حمید سوریان: مسابقات کشتی وزن 55 کیلوگرم

* بهداد سلیمی: مسابقات وزنه برداری دسته 105+ کیلوگرم

* قاسم رضایی: مسابقات کشتی فرنگی وزن 96 کیلوگرم

* امید نوروزی: مسابقات کشتی فرنگی وزن 60 کیلوگرم

مدال نقره

* سجاد انوشیروانی: مسابقات وزنه برداری دسته 105+ کیلوگرم

* احسان حدادی: مسابقات دوومیدانی پرتاب دیسک

* صادق گودرزی: مسابقات کشتی آزاد وزن 74 کیلوگرم

* نواب نصیرشلال: مسابقات وزنه برداری دسته 105 کیلوگرم

* محمد باقری معتمد: مسابقات تکواندو وزن 68- کیلوگرم

مدال برنز

* کیانوش رستمی: مسابقات وزنه برداری دسته 85 کیلوگرم

* احسان لشگری: مسابقات کشتی آزاد وزن 84 کیلوگرم

* کمیل قاسمی: مسابقات کشتی آزاد وزن 120 کیلوگرم

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 02 آذر 1393 ساعت: 17:24 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

تحقیق درباره سرگذشت اسکناس در ایران

بازديد: 831

 

به نام خدا

موضوع :سرگذشت اسکناس در ایران

تهیه و تنظیم :

اسکناس در زبان فرانسه Assignas نامیده می شود که به معنی تضمین پرداخت وجه از طرف دولت بوده است.روسها به آسیگناف می گفته اند که این کلمه در زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار در ایران بصورت اسکناس

اسکناس در زبان فرانسه Assignas نامیده می شود که به معنی تضمین پرداخت وجه از طرف دولت بوده است.روسها به آسیگناف می گفته اند که این کلمه در زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار در ایران بصورت اسکناس در آمد.

 

قدیمی ترین اسکناس شناخته شده در ایران،اسکناس یک درهمی،منقش به لااله الاالله و محمد رسول الله می باشد که در زمان فرمانروایی کی تون مغول به سال ۶۹۳ هجری قمری در تبریز به چاپ رسیده و به نام چاو مبارک موسوم بوده است.

 

اولین بانکی که اسکناسهای ایران را چاپ می کرده،بانک جدید شرق بود که مرکزش در لندن و در آسیا عملیات بانکی داشته است.اسکناس های چاپ شده توسط این بانک در بانک بازرگانی ایران انتشار می یافت.مبلغ این اسکناسها از ۵ قران به بالا بوده است.

در سال ۱۲۶۷ هجری قمری امتیاز نشر اسکناس از بانک جدید شرق به بانک شاهی انتقال یافت.بانک شاهی حق انتشار اسکناس یعنی توزیع آن را داشته و چاپ توسط بانک جدید شرق صورت می گرفته و سیاست های پولی نیز بعهده همین بانک بود.

در سال ۱۲۵۸ هجری شمسی،نمایندگان نخستین مجلس شورای ملی خواستار تاسیس بانک ملی شدند.

سال ۱۳۰۶ شمسی بانک ملی به نصویب می رسد و در ۱۷ شهریور ۱۳۰۷ شروع به کار می کند.از جمله سیاست های این بانک خارج ساختن کنترل اقتصاد پولی ایران از دست خارجی ها بود.

 

سال ۱۳۱۰ شمسی اسکناس های چاپ شده قبلی از جریان خارج شدند.به موجب ماده ۵ قانون اصلاح(قانون واحد ومقیاس پول) حق انحصاری انتشار اسکناس به مدت ۱۰ سال به بانک ملی واگذار شد. از آن پس تعیین نوع طرح و مبلغ،نوع اسکناس و تعداد آنها را بانک ملی تعیین می کرده و در لندن چاپ می شد.

نشر اسکناس از سال ۱۳۳۹ از بانک ملی به بانک مرکزی سپرده شد.

 

سازمان تولید اسکناس از سال ۱۳۵۱ تاسیس و طرح تاسیس چاپخانه ای برای چاپ اسکناس تهیه شد.

سال ۱۳۶۱ ساختمان چاپ اسکناس تکمیل و چاپ اسکناس به صورت آزمایشی با چاپ اسکناسهای ۲۰۰ ریالی بطور رسمی در ایران آغاز شد.

در سال ۱۳۶۷ با راه اندازی دو خط تولید دیگر،خط تولید اسکناس به ۴ واحد رسید و از آن پس تمامی اسکناسهای جمهوری اسلامی ایران در داخل چاپ می شود.

در سال ۱۳۶۸ با توجه به واردات کاغذهای مورد نیاز از خارج،طرح ساخت کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار مطرح می شود.

در سال ۱۳۷۶ عملیات اجرایی پروژه کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار آغاز می شود.

در سال ۱۳۸۱ این کارخانه پس از پشت سر گذاردن تولیدات آزمایشی به بهره برداری کامل رسید.

و اکنون با لطف الهی و تلاش مسئولان و همت مردان این خاک تمامی مراحل تهیه و تولید اسکناس در داخل کشور انجام شده و اافتخاری به افتخارات ملی افزون گشته است.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 30 آبان 1393 ساعت: 16:46 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 71

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس