دوره دبیرستان - 12

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق در مورد بینایی

بازديد: 3473

 

حس بینایی

حس بیناییبینایی حسی است که به ما اجازه می دهد ببینیم. ما برای دیدن از چشم ها استفاده می کنیم و این عضو مانند دوربین عمل می کند. تصاویر به داخل چشم های ما می آیند و از طریق رشته های عصبی به مغز می روند.

بعضی از حیوانات مانند عقاب چشم های قوی تری نسبت به ما انسان ها دارند و حیوانات دیگری مثل گربه حتی می توانند در تاریکی هم به خوبی ببینند.

بعضی وقت ها ما نمی توانیم به خاطر ضعیف شدن چشم هایمان به خوبی ببینیم اما جای نگرانی نیست و برای برطرف شدن این مشکل می توانیم از عینک استفاده کنیم.بچه های خوب باید بدانند که تماشای زیاد و از فاصله نزدیک تلویزیون برای چشم ها خیلی ضرر دارد.ما باید بهداشت را در مورد چشم های خود هم رعایت کنیم یعنی دست های آلوده را به چشم ها نمالیم، بعد از مدت مطالعه، کار کردن با رایانه و تماشای تلویزیون به چشم های خود استراحت بدهیم و خواب کافی و تغذیه مناسب داشته باشیم.استفاده از عینک های آفتابی مناسب هم به ما کمک می کند تا نور شدید آفتاب در فصل تابستان یا نوری که از روی برف ها در فصل زمستان منعکس می شود، چشم ها را اذیت نکند.کار خیلی خوبی است اگر ما سعی کنیم در مورد اعضای مختلف بدن خود اطلاعاتی به دست بیاوریم و بهتر از قبل مراقب سلامتی و بهداشت خود باشیم.

ساختمان دستگاه بینایی

دستگاه بینایی از یک قسمت اصلی (چشم) و یک سری ضمائم (غدد اشکی و پلک ها، ابروان و مژه ها) تشکیل شده است. کره چشم قسمت اصلی دستگاه بینایی است که در یک حفره استخوانی از جمجمه قرار گرفته است. به این حفره استخوانی کاسه چشم می گویند.

کاسه چشم مثل هرمی است که قاعده آن در جلو و رأسش در عقب قرار دارد. کاسه چشم با داخل جمجمه و با حفره زیر گیجگاهی و با حفره بینی ارتباط دارد و این ارتباطات باعث انتقال عفونت به داخل یا خارج جمجمه می شود.

ساختمان کره چشم

کره چشم عضو محیطی دستگاه بینایی است که در حفره استخوانی کاسه چشم قرار گرفته و توسط چربی کاسه چشمی در بر گرفته شده است. این کره به وسیله کپسولی از چربی جدا شده است. به این کپسول، کپسول «فاسیایی تنون» می گویند. قطر عمودی کره چشم 23.5 میلی متر و قطرهای عرضی و جلوی-عقبی آن 24 میلیمتر است. کره چشم در وسط کاسه چشم واقع نشده بلکه به دیواره های بالایی و داخلی کاسه چشم نزدیک تر است.

پوسته یا دیواره کره چشم از سه لایه درست شده است:

لایه خارجی

لایه میانی (عروقی) که رگ های خونی دارد.

لایه داخلی که همان شبکیه است.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 03 آبان 1393 ساعت: 17:28 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

رابطه دين و اخلاق

بازديد: 181

 

تحقیق رایگان 

سایت فروشگاه علمی اسمان
رابطه دين  و  اخلاق

درباره رابطه دين و اخلاق از جهات مختلفى مى‏توان بحث كرد. يكى از اين مباحث، بحث قلمرو دين و قلمرو اخلاق است. اخلاق درباره خوبى يا بدى و درستى يا نادرستى اعمال و ملكات ما سخن مى‏گويد. خوبى و درستى واژه‏هايى نيستند كه فقط در قضاياى اخلاقى به كار روند بلكه ممكن است آنها را درباره چيزهاى مادى هم به كار بريم؛ مثلا بگوييم قلم خوب يا اسب بد واژه خوب و بد در اين جا هيچ معناى اخلاقى ندارد؛ زيرا قضاياى اخلاقى مربوط به اعمال اختيارى و ملكات نفسانى ما هستند.

حتى در مورد اعمال اختيارى انسان هم هميشه نمى‏توانيم واژه‏هاى خوب و بد و درست و نادرست را به معناى اخلاقى بگيريم. مثلا در جملات: نماز صبح را اگر پس از طلوع آفتاب بخوانيم نادرست است و نماز بدون سلام نادرست است. واژه نادرست به معناى اخلاقى ندارد البته مى‏توان از اين جملات معنايى اخلاقى هم دريافت؛ ولى آن چه به ذهن متبادر مى‏شود معناى اخلاقى نادرست نيست بنابراين اين واژه‏ها هر گاه درباره اعمال اختيارى انسان به كار روند و مستحق مدح و يا ذم بودن فاعل را بيان كنند، آن گاه معناى اخلاقى خواهند داشت. استحقاق مدح و ذم نيز تنها مستند به پيكر ظاهرى عمل نيست بلكه به نيت عامل نيز بستگى دارد.

پس از ذكر اين مقدمه لازم است توجه داشته باشيم كه دين نيز انسان‏ها را در انتخاب اعمال درست و خوب راهنمايى مى‏كند؛ ولى محدوده راهنمايى آن منحصر به رفتارهاى اخلاقى انسان نيست در دين احكام عبادى و حقوقى نيز وجود دارد در احكام عبادى و حقوقى نيز اعمال درست و خوب يا نادرست و بد معرفى شده‏اند ولى خوب و درست در اين احكام به معناى اخلاقى نيست همچنين دين در بردارنده عقايدى درباره خدا انسان و جهان نيز هست.

با توجه به اين مطالب قلمرو دين را بايد گسترده‏تر از قلمرو اخلاق بدانيم البته برخى از نويسندگان غربى به دليل عقايد خاص فلسفى و معرفت شناختى در پذيرش عقايد دينى راجع به جهان و انسان دچار ترديد شده‏اند و كوشيده‏اند اهداف و قلمرو دين را همان هدف و قلمرو اخلاق قرار دهند؛ ولى در صورتى كه به معارف دينى در بعد وسيع آن معتقد باشيم قلمرو دين گسترده‏تر از قلمرو اخلاق است.

يكى از مباحث ديگرى كه درباره رابطه دين و اخلاق مطرح شده است وابستگى اخلاق به دين است

اين وابستگى را تاكنون به صورت‏هاى مختلفى بيان كرده‏اند:

1 - برخى گفته‏اند اخلاق به دين وابسته است زيرا خوب بودن افعال تنها از آن روست كه متعلق امر الهى قرار گرفته‏اند. به عبارت ديگر خوب بودن هر عملى به خاطر آن است كه خداوند بدان آن امر نموده است. براى اين افراد، حسن و قبح اعمال ذاتى نيست بلكه به امر و نهى خداوند وابسته است لازمه اين عقيده اين است كه آن چه را كه اكنون بد و ناپسند مى‏شماريم، اگر به امر خداوند بود، خوب و پسنديده مى‏شد خداوند به راستگويى امر كرده است و ما آن را خوب مى‏دانيم و اگر روزى هم خداوند به دروغگويى امر كند، دروغگويى خوب خواهد بود. متكلمان شيعه اين عقيده را نپذيرفته‏اند و معتقد به حسن و قبح ذاتى افعال شده‏اند. در نظريه حسن و قبح ذاتى امر و نهى خداوند ناشى از خوبى و بدى ذاتى اعمال است و خداوند هيچ گاه به اعمال بد امر و از اعمال خوب نهى نمى‏كند به عبارت ديگر خداوند به چيزهاى ذاتا خوب امر مى‏كند؛ نه آن كه خداوند به چيزهاى امر مى‏كند و و پس از امر خداوند آن چيزها خوب شوند.

با توجه به ديدگاه صحيح كه قائل به حسن و قبح ذاتى اعمال است اين گونه وابستگى اخلاق به دين را نمى‏توان پذيرفت.

2 - گروه ديگرى از عالمان گفته‏اند خوبى و بدى اخلاقى اعمال وابسته به امر و نهى الهى نيست ولى شناختن اعمال خوب و تمييز آنها از اعمال بد براى انسان در همه موارد ممكن نيست از اين رو در موارد بسيارى، معرفت ما نسبت به خوبى اعمال خوب و بدى اعمال بد به واسطه امر و نهى الهى پديد مى‏آيد. بنابراين نظر اگر آگاهى‏هاى انسان كافى باشد خوبى همه چيزهايى كه خداوند بدان امر كرده است قابل شناخت است ولى ما براى عمل به كارهاى خوب به فرامين خداوند رجوع مى‏كنيم تا در اثر ضعف آگاهى كارهاى بد و نادرست انجام ندهيم.

ممكن است به اين نظر اعتراض شود و گفته شود برخى از انسان‏هاى ملحد با وجود بى اعتقادى به خدا نسبت به احكام و وظايف اخلاقى آگاهند و تكاليف اخلاقى خود را انجام مى‏دهند. ملحدان چون به خداوند اعتقاد ندارند، به كلام او هم مراجعه نمى‏كنند، پس از كجا به احكام اخلاقى آگاهى پيدا كرده‏اند.

در پاسخ برخى گفته‏اند آگاهى ملحدان از احكام اخلاقى به واسطه مؤمنان است يعنى نخست انسان‏هاى مؤمن به كلام خداوند رجوع كرده‏اند و كارهاى خوب و درست را از كارهاى بد و نادرست باز شناخته‏اند سپس آگاهى خود را به ديگران منتقل كرده‏اند. در نتيجه ملحدان بى‏آن كه خود بدانند از طريق كلام خداوند به آگاهى‏هاى اخلاقى دست يافته‏اند.

پاسخ ديگرى هم به اين اعتراض داده شده است و آن اين كه: مؤمنان پس از رجوع به كلام خداوند و آگاهى از احكام و تكاليف اخلاقى، جامعه‏اى را پديد آورده‏اند كه به اين وظايف اخلاقى عمل مى‏كرده است. تشكيل جامعه اخلاقى موجب شده است ملحدان نيز با احكام و هنجارهاى اخلاقى آشنا شوند و به طور ناخود آگاه كارهاى خوب اخلاقى را خوب و كارهاى بد را بد بدانند.

به هر حال به نظر مى‏رسد درستى برخى از احكام اخلاقى چنان واضح است كه حتى كسانى كه خواسته‏اند با آن مخالفت كنند عملا شيفتگى خود را به اجراى آن احكام نشان داده‏اند از سوى ديگر خوبى برخى از اعمال و بدى برخى ديگر از كارها براى انسان به سادگى آشكار نمى‏شود؛ در نتيجه خداوند براى آن كه انسان‏ها از كمال خود باز نمانند آنها را راهنمايى كرده و خوب و بد اين گونه اعمال را بيان نموده است.

3 - نوع ديگر وابستگى اخلاق به دين جنبه روان شناختى دارد. يعنى كسانى كه به كيفر و پاداش اخروى معتقدند انگيزه بيشترى براى پيروى از احكام اخلاقى دارند. آنان تخلف از هر حكم اخلاقى را به منزله روبرو شدن با يك كيفر و يا حداقل محروم شدن از يك پاداش اخروى مى‏دانند. در نتيجه به خاطر محبتى كه به خويش و منافع خويش دارند تبعيت از احكام اخلاقى را ترجيح مى‏دهند و با انگيزه كافى وظايف اخلاقى خود را انجام مى‏دهند.

اگر مؤمنان درجات بالاترى از ايمان را دارا باشند، انگيزه‏اى به مراتب بالاتر خواهند داشت. اين گونه مؤمنان همواره خداوند را ناظر بر اعمال خويش مى‏دانند و رضايت الهى را بالاترين آرزو و مقصد خود مى‏شناسند. به همين دليل نتايج همه اعمال خود را تنها در آخرت و زندگى واپسين نمى‏جويند بلكه نتيجه هر عمل را همراه با آن مى‏بينند و حتى خداوند را از نيات خويش آگاه مى‏دانند و خشنودى و ناخشنودى خداوند را حتى قبل از انجام هر عمل و همزمان با نيت آن عمل محقق مى‏دانند. چنين افرادى مى‏كوشند نيت و عمل خود را از هر كار غير اخلاقى پاك كنند و با انگيزه‏اى قوى در پى كسب رضاى الهى انسانى ملتزم به تكاليف اخلاقى باشند.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 02 آبان 1393 ساعت: 19:11 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره سقف تیرچه و بلوک

بازديد: 1343

 

تحقیق درباره  سقف تیرچه و بلوک

سقف اجرا شده با تیرچه و بلوک از انواع سقف های با پشت بند ( تیرک دار ) بتنی است که تحمل فشار به بتن بالایی با ضخامت حداقل پنج سانتیمتر واگذار می گردد و کشش توسط میلگردهای کششی تیرچه ( میلگردهای تحتانی تیرچه ) تحمل می شود.

سقف اجرا شده با تیرچه و بلوک از انواع سقف های با پشت بند ( تیرک دار ) بتنی است که تحمل فشار به بتن بالایی با ضخامت حداقل پنج سانتیمتر واگذار می گردد و کشش توسط میلگردهای کششی تیرچه ( میلگردهای تحتانی تیرچه ) تحمل می شود
بتن بالایی همچنین ، همانند یک دال نازک با دهانه ای برابر فاصله دو تیرچه ، خمش موضعی را در محل بین دو تیرچه تحمل می کند. در این نوع سقف ، تیرچه ها به فاصله حداکثر 70 سانتیمتر ( محور تا محور ) کنار هم و در امتداد دهانه کوتاهتر سقف قرار می گیرند و با بتن پوششی که در محل ریخته می شود و ضخامت آن حداقل پنج سانتیمتر است ، تیرهای T شکل چسبیده و مجاور هم را تشکیل می دهند. برای پرکردن فاصله تیرچه ها ، از عناصر گوناگون ، مانند آجرهای توخالی ، بلوکهای بتنی و حتی پلاستیک و چیزهای دیگر استفاده می شود. این عناصر پرکننده در سقف تحمل نیرو نمی کنند.
بنابراین ، سقف تیرچه و بلوک از اجزای اصلی ، به شرح زیر تشکیل می شود :
1-
تیرچه
2-
بلوک
3-
میلگرد حرارتی و افت و میلگرد منفی
4-
بتن پوششی ( درجا )
که نقش هریک از این اجزا در مراحل دو گانه باربری ، یعنی مرحله حمل و نقل تیرچه و اجرای سقف و مرحله بهره برداری را ، به ترتیب زیر می آوریم :
1-
تیرچه : عضو پیش ساخته ای است ، متشکل از بتن و فولاد به مقطع تقریبی T ، که در دو نوع تیرچه خرپایی و تیرچه پیش تنیده ، تولید می شود و مانند همه قطعه های پیش ساخته در دو مرحله تحت اثر نیرو قرار می گیرد. این دو مرحله به علت اهمیت آنها باید به دقت مورد ملاحظه قرار گیرند :الف) مرحله اول باربری : در این مرحله باید تیرچه به تنهایی قادر به تحمل بار ناشی از وزن خود در هنگام حمل و نقل بوده و همچنین قادر به تحمل وزن مرده سقف ( وزن تیرچه ، بلوک و بتن پوششی ) بین تکیه گاههای موقت ( شمعبندیها ) در زمان اجرای سقف باشد.

ب) مرحله دوم باربری : این ملرحله در تیرچه پس از حصول مقاومت بتن پوششی فرا می رسد که تکیه گاههای موقت اجرایی برداشته شده و تیرچه به عنوان عضو کششی مقطع تیرT تحمل نیرو می نماید.
1-1
تیرچه پیش ساخته خرپایی : تیرچه پیش ساخته خرپایی فولادی و پاشنه بتنی تشکیل شده است و در صورتی که دارای قالب سفالی باشد ، تیرچه کفشک دار نامیده می شود.
تیرچه پیش ساخته خرپایی برای تحمل مراحل دوگانه باربری ، از اجزای زیر تشکیل می شود :
-
عضو کششی  - میلگردهای عرضی - میلگردهای بالایی
عضو کششی : در مرحله اول باربری تیرچه ، فولاد زیرین خرپا به عنوان عضو کششی خرپای تیرچه باید قادر به تحمل نیروی کششی ( حاصل از لنگر خمشی ) ناشی از وزن خود تیرچه در زمان حمل ونقل باشد و همچنین قادر به تحمل نیروی کششی ( حاصل از لنگر خمشی ) ناشی از وزن مرده سقف در فاصله محور تا محور تیرچه ها و بین دو تکیه گاه موقت ( شمعبندی ) باشد.
در مرحله دوم باربری تیرچه ، فولاد زیرین خرپا به عنوان عضو کششی تیر T عمل می کند.
حداقل تعداد میلگرد کششی دو عدد بوده و سطح مقطع میلگردهای کششی از طریق محاسبه تعیین می شود. توصیه می شود قطر میلگردهای کششی از 8 میلیمتر کمتر و از 16 میلیمتر بیشتر نباشد. برای صرفه جویی در مصرف فولاد و پیوستگی بهتر آن با بتن ، معمولا" از میلگرد آجدار ، به عنوان عضو کششی استفاده می شود.
میلگردهای عرضی : در مرحله اول باربری ، میلگردهای عرضی همانند عضو مورب خرپا عمل می کنند و به کمک اعضای کششی و بالایی ، ایستایی لازم را جهت تحمل وزن خود تیرچه ( در هنگام حمل و نقل ) و وزن مرده سقف بین تکیه گاههای موقت ( در هنگام اجرا ) تامین می نمایند. در مرحله دوم باربری تیرچه ، میلگردهای عرضی ، پیوستگی لازم بین میلگرد کششی خرپا و بتن پوششی ( بتن درجا ) را تامین می کنند. همچنین مقابله با نیروی برشی تیر T به وسیله میلگردهای عرضی انجام می گیرد. در بعضی از انواع تیرچه های پیش ساخته ، در خرپا به جای میلگرد از ورق خم کاری شده به جای عضو کششی میلگردهای عرضی میلگردهای بالایی استفاده می شود.
این میلگردها جهت منظورهای زیر در تیرچه مصرف می شوند : الف) تامین اینرسی لازم جهت مقاومت تیرچه در هنگام حمل و نقل   ب) تامین مقاومت لازم جهت تحمل بار بلوک و بتن پوششی در بین تکیه گاههای موقت ، پیش از به مقاومت رسیدن بتن    ج) تامین پیوستگی لازم بین تیرچه و بتن پوششی    د) تامین مقاومت برشی مورد نیاز تیرچه
میلگرد بالایی :در مرحله اول باربری ، فولاد تعبیه شده در قسمت بالای تیرچه ، به عنوان میلگرد بالایی خرپا عمل می نماید و به کمک دیگر اعضای خرپا ، وزن تیرچه را هنگام حمل و نقل و همچنین وزن مرده سقف را در فاصله دو تکیه گاه موقت ( هنگام قالب بندی و بتن ریزی پیش از به مقاومت رسیدن بتن پوششی ) تحمل می کند.
در مرحله دوم باربری تیرچه اگر میلگرد بالایی در ضخامت بتن پوششی و بالاتر از سطح بلوکها قرار گیرد ، در نقش فولاد افت حرارتی مقطع مرکب سقف عمل میکند( در مقطع تیر T )، و در صورتی که پایین تر از سطح بلوکها قرار گیرد ، نقشی نخواهد داشت .
بتن پاشنه تیرچه پیش ساخته : برای تامین تکیه گاه بلوکها و نیز برای پرهیز از قالب بندی قسمت زیرین جان تیر T در موقع اجرا ، بتن پاشنه تیرچه در کارخانه ریخته می شود. حسن دیگر این عمل این است که بعلت فراهم بودن شرایط بهتر اجرا در کارخانه ، پوشش آرماتورهای کششی به صورت مطمئنتری تامین می گردد. این پوشش در مقاومت سقف در برابر آتش سوزی اثر بسزایی دارد.
حداقل عرض بتن پاشنه 10 سانتیمتر است و نباید از 3.5/1 برابر ضخامت سقف کمتر باشد. ارتفاع بتن پاشنه باید به میزانی باشد که قابل بتن ریزی بوده و پوشش بتنی روی میلگرد را جهت ایجاد مقاومت در برابر آتش سوزی تامین نماید و همچنین پس از قرار گرفتن بلوک روی تیرچه ها ، سطح زیرین بلوک با سطح زیری تیرچه همسطح گردد. معمولا" ضخامت بتن پاشنه 4.5 تا 5.5 سانتیمتر و عرض آن 10 تا 16 سانتیمتر است. حداقل تاب فشاری بتن پاشنه ، 250 کیلوگرم بر  سانتیمتر مربع است.
1-2
تیرچه پیش ساخته پیش تنیده : این نوع تیرچه که فقط در کارخانه های مجهز تولید می شود ، از مقطع بتنی T و سیمهای فولادی با مقاومت بالا ( 17500 تا 19000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع ) تشکیل می شود . سیمها را پیش از بتن ریزی تیرچه توسط جکهایی تحت کشش قرار داده و پس از حصول مقاومت لازم بتن ، آنها را آزاد می کنند. در نتیجه ، بتن تیرچه تحت تنش فشاری قرار می گیرد.
2-
بلوک : برای پرکردن محلهای خالی بین تیرچه ها ، از بلوکهای توخالی استفاده می شود که جنس آنها از سفال یا بتن و حتی پلاستیک و یونولیت است. بلوکها علاوه بر خاصیت پرکنندگی فضای خالی ، در حکم قالب بتن پوششی نیز هستند. بلوکها در سقفهای اجرا شده با تیرچه و بلوک ، تحمل نیرو نمی کنند و فقط خاصیت پرکنندگی دارند.
از بلوک به عنوان قالب همیشگی یا قالبی که پس از اجرا باقی می ماند ، برای قالب بندی بغل گونه جان تیرهای T و همچنین بتن پوششی درجا استفاده می شود. قسمت زیرین بلوک ، جهت تامین سطحی مسطح برای انجام نازک کاری و قسمتهای تیغه داخلی بلوک به منظور تقویت مقطع تعبیه می گردند. بلوکها در محاسبات مقاومت سقف به حساب نمی آیند و اساسا" به منزله قالبهایی هستند که باید نیروهای اجرایی پیش از بتن ریزی سقف را تحمل نمایند

مثلا" در روی سقف ، پیش از بتن ریزی ، تحمل نیروی حاصل از رد شدن چرخ فرغون را داشته باشد و همچنین باید مقاومت کافی برای تحمل نیروهای حاصل از حمل و نقل و دپو نمودن را داشته باشد. شکل بلوک با توجه به موارد یاد شده طراحی می شود و بلوک توخالی معمولا" از مواد مختلف تولید می شود. مانند : 1- بتن با مصالح سنگی معمولی 2- بتن با مصالح سبک وزن  3- سفال  4- مصالح چوبی یا مقوایی  5- یونولیت و مشابه یا نی
مواد تشکیل دهنده بلوک نباید روی بتن درجا اثر شیمیایی داشته باشند. ارتفاع و طول بلوک ، تابع ضخامت کل سقف و فاصله تیرچه ها از همدیگر می باشد.عرض بلوک ، معمولا" 20 تا 25 سانتیمتر است. وزن بلوک باید طوری باشد که به آسانی با دست در روی سقف جا به جا گردد. بلوکهای سفالی باید عاری از ترک و دانه های آهکی باشند ، و رنگ آنها کاملا" یکنواخت بوده و به طور یکسان پخته شده باشند.سطوح بلوک سفالی باید صاف و عاری از انحنا و خمیدگی و دارای لبه های تیز و مستقیم بوده و بافت ریز و متراکم داشته باشند. سطح خارجی بلوک ، به جهت ایجاد چسبندگی لازم به بتن بالایی و همچنین به نازک کاری زیر سقف شیاردار می باشد.
3-
میلگردهای افت حرارتی : جهت مقابله با تنشهای متفرقه در بتن پوششی و به منظور جذب تنشهای ناشی از افت و تغییر حرارت ، میلگردهایی در دو جهت عمود برهم و در قسمت بالایی تیر نواری T و روی بلوکها نصب می گردند ، که میلگرد افت و حرارتی نامیده می شوند.
در صورتی که ارتفاع تیرچه خرپایی به حدی باشد که میلگرد نصب ( بالایی ) در محل تعبیه میلگرد افت قرار گیرد ، می توان از میلگرد مزبور به عنوان میلگرد افت و حرارتی در جهت طولی تیرچه استفاده کرد.
قطر میلگرد افت حرارتی بر ای میلگرد ساده ، دست کم 5 میلیمتر ، و برای میلگرد با مقاومت بالا 4 میلیمتر و حداکثر فاصله بین دو میلگرد افت حرارتی 25 سانتیمتر است.
4-
بتن پوششی ( بتن درجا ) : بتن پوششی ، قسمتی از تیر مرکب است که در محل کارگاه پس از جاگذاری تیرچه ها و بلوکها بتن ریزی می گردد و پس از حصول مقاومت لازم به کمک عضو کششی بار وارد بر سقف را تحمل می کند.
محدودیتها و ویژگیهای فنی سقف تیرچه و بلوک
سقفهای اجرا شده با تیرچه بلوک ، دارای محدودیتهای اجرایی به شرح زیر هستند :  
1 -
فاصله محور تا محور تیرچه ها نباید از 70 سانتیمتر بیشتر باشد.
2 -
تن پوششی قسمت بالایی تیر ( بتن روی بلوک ) نباید از 5 سانتیمتر ، یا 12/1 فاصله محور به محور تیرچه ها کمتر باشد.

3-
عرض تیرچه نباید از 10 سانتیمتر کوچکتر باشد و همچنین نباید از 3.5/1 برابر ضخامت کل سقف کمتر باشد.
4 -
حداقل فاصله دو بلوک دو طرف یک تیرچه ، پس از نصب نباید کمتر از 6.5 سانتیمتر باشد.
5 -
ضخامت سقف برای تیرهای با تکیه گاه ساده نباید از 20/1 دهانه کمتر باشد. در مورد تیرهای یکسره نسبت ضخامت به دهانه ، به 26/1 کاهش می یابد. در سقفهایی که مسئله خیز مطرح نباشد ، این مقدار تا 35/1 دهانه نیز کاهش می یابد.
6-    
حداکثر دهانه مورد پوشش سقف ( در جهت طول تیرچه پیش ساخته خرپایی ) با تیرچه های منفرد ، نباید از 8 متر بیشتر شود. توصیه می شود برای اطمینان بیشتر ، دهانه مورد پوشش ، بیشتر از 7 متر نباشد و در صورت وجود سربارهای زیاد ، و یا دهانه بیش از هفت متر ، از تیرچه های مضاعف استفاده شود.
تکیه گاههای موقت اجرایی
به طور کلی به محض اینکه تیرچه ها و بلوکهای انتهایی بین دو تکیه گاه اصلی قرار گرفتند ، شمعبندی و قالب بندی به وسیله چهار تراشهای عمود بر جهت تیرچه که در مورد تیرچه های پیش ساخته خرپایی ، فاصله آنها از همدیگر ، 1 تا 1.20 متر است ، انجام می شود. موقع شمعبندی ، خیز مناسبی برابر 200/1 دهانه به طرف بالا در نظر گرفته می شود تا پس از بارگذاری خیز منفی اولیه حذف شده و سقف مسطح گردد. به طور کلی ، چهار تراشها و شمعها باید طوری نصب شوند که بتوانند در مقابل نیروهای وارده مقاومت نمایند؛ آنها را باید طبق اصول و قواعد مربوط به آن ، به یکدیگر متصل کرد.
در اجرای تکیه گاههای موقت و جمع آوری آنها ، نکته های زیر باید رعایت گردند :
الف) در صورتی که شمعها روی زمین تکیه داشته باشند ، باید مطمئن بود که زمین زیر شمع ، به علت دستی بودن خاک یا جذب رطوبت بعدی ، نشست نکند. به طور کلی ، در صورت سست بودن زمین ، باید با افزایش سطح تکیه گاه شمعها و جلوگیری از نمناک شدن زمین ، از نشست جلوگیری کرد.
ب) چنانچه تکیه گاه شمعها ، سقف طبقه زیرین باشد ، باید وزن شمع بندی و سقف مورد احداث به منزله سربار سقف زیرین در نظر گرفته شده و با توجه به عمر بتن سقف زیرین ، تقویت لازم برای آن پیش بینی گردد. در غیر این صورت ، سقف زیرین تحمل سربار وارده را ننموده و این باعث آسیب دیدن آن خواهد شد.

ج) در جمع آوری تکیه گاههای موقت نیز باید از حصول مقاومت کافی سقف مورد نظر ، جهت تحمل وزن خود و سربارهای وارده از جمله شمعهای مربوط به سقف بالاتر ، اطمینان حاصل کرد.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 01 آبان 1393 ساعت: 18:20 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره چگونگی کار با میکروسکوپ

بازديد: 1041

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع  تحقیق :

چگونگی کار با میکروسکوپ

تهیه و تنظیم :

 

پائیز 1393

 

 

 


 آشنایی با میكروسكوپ و طرز كار آن در بررسیهای میكروسكوبی .

میكروسكوپ دستگاهی است كه برای دیدن اشیاء بسیار ریز بكار می رود. میكروسكوپ از سه قسمت تشكیل شده است:

1- لوله      2- دسته       3- پایه 

   لوله میكروسكوپ حامل دستگاههای ویژه دیدن است كه توسط دو پیچ یكی بزرگ بنام ماكرومتر و دیگری كوچك بنام میكرومتر. حركت بطئی لوله با كمك پیچ میكرومتریك كه یكی از حساسترین قسمتهای میكروسكوپ است انجام می گیرد. در قسمت پایین لوله صفحه مدوری بنام رولور وجود دارد كه در حول محوری می گردد و بر روی آن عدسیهای چشمی مختلف نصب شده اند كه به ترتیب می توانند در مقابل لوله میكروسكوپ قرار گیرند. لوله از عدسیهای چشمی و عدسیهای شیئی تشكیل شده است. اوكولر از دو عدسی كه در دو طرف آن قرار گرفته اند تشكیل شده است و بر حسب قدرت درشت نمایی دارای درجات مختلف میباشد. در وسط لوله اوكولر سوراخی است بنام دیافراگم اوكولر كه جهت قرار دادن میكرومتر اوكولر است.

عدسیهای شیئی از یك سری عدسیهای مختلف تشكیل شده است كه درون لوله ای قرار گرفته اند. نمرات پایین را عدسیهای خشك و نمرات بالا را عدسیهای ایمرسیون می نامند كه برای دیدن اشیاء خیلی ریز بكار می روند و لازم است از آنها در محیطی با اندیس رفراكسیون معیین استفاده كرد. این محیطها محتوی آب و روغن سدر می باشند كه روغن سدر متداول بوده و دارای اندیس رفراكسیون 52/1 می باشد. بعضی از میكروسكوپها بجای یك اوكولر دارای دو اوكولر می باشند كه آنها را میكروسكوپ دو چشمی می گویند.

پایه به دسته متصل می شود و در بعضی از میكروسكوپها به شكل نعل اسبی است.دسته روی پایه بطور عمودی قرار گرفته و در داخل آن در سمت پایین دستگاههای تنظیم كننده نور یا آیینه نصب شده است كه آیینه متحرك بوده و یك طرف آن مسطح و طرف دیگر آن مقعر است.

دستگاه تنظیم كننده نور یا كوندانسور دارای مدلهای مختلفی است كه از چند عدسی تشكیل شده و می تواند تمام نورهاییرا كه از  آیینه منعكس می شوند روی نمونه آزمایشی جمع كند. در زیر این دستگاه دیافراگم قرار دارد كه شبیه دیافراگم دوربین بوده و برای تنظیم نور بكار می رود. صفحه میكروسكوپ معمولا به رنگ سیاه و به شكل مربع یا گرد بوده و وسط آن دارای سوراخی است كه نمونه های مورد آزمایش  را روی آن قرار می دهند. این صفحه ممكن است ثابت یا متحرك باشد.

 طرز كار با میكروسكوپ

هنگام استفاده از میكروسكوپ ابتدا با پارچه نرم یا در صورت امكان با Lens paper  تمام عدسیها را پاك میكنند و سپس دستگاه را روی میز ثابتی قرار می دهند و سپس با نور طبیعی یا مصنوعی آنرا روشن می نمایند. برای استفاده از نور طبیعی كافیست كه میكروسكوپ را در مقابل پنجره آزمایشگاه گذاشته و آیینه را در یك جهت مناسب كه دسته ای از نور را  بتواند به شیئی بفرستد قرار می دهند.

موقعیكه از عدسیهای شیئی( اوبژكتیوها) خشك استفاده می شود طرف مقعر آیینه را در مقابل نور قرار می دهند. علاوه بر  اینها  لازمست سوراخ دیافراگم را تغییر داد. موقع استفاده از ابژكتیوهای خشك ممكن است كندانسور را پایین كشید ولی  موقع  استفاده  از ایمرسیون لازم است كندانسور كاملا در سطح تحتانی شیئی مورد آزمایش قرار گیرد.

هنگام  كار با ابژكتیو ایمرسیون یك قطره روغن سدر را روی لامی كه نمونه را پوشانیده قرار می دهند. سپس ایمرسیون را با تماس با روغن سدر پایین می آورند. برای میزان كردن میكروسكوپ، عدسی شیئی را با پیچ ماكرومتر تا نزدیكی لازم پایین آورده بعد چشم را روی اوكولر گذاشته سپس با پیچ بزرگ لوله را آنقدر پایین می آورند تا نمونه دیده شود. بعد میزان كردن را با پیچ میكرومتر كامل می كنند. در صورت لزوم با حركت دادن رولور میتوان ابژكتیوها را بدون اینكه میزان میكروسكوپ  بطور محسوسی تغییر كند عوض كرد. در میزان نمودن میكروسكوپ آسانتر این است كه ابتدا با ابژكتیوهای كوچك(ضعیف)  میزان نموده و نقاط قابل اهمیت را با حركت دادن صفحه پلاتین با لام پیدا كرد و با گیره های صفحه میكروسكوپ ثابت  نگهداشت (در بسیاری از میكروسكوپها بوسیله یادداشت كردن شماره های روی خط كشهای مدرج كنار صفحه پلاتین این  كار را میتوان انجام داد) سپس با ابژكتیوهای قوی آنرا مطالعه كرد.

در تمام مدت آزمایش دست نباید پیچ میكرومتر را رها كند. بعد از اتمام مطالعه میكروسكوپی لوله را بالا آورده نمونه را برداشته  و صفحه میكروسكوپ و عدسیها را پاك می كنند. اگر ابژكتیو ایمرسیون بكار برده شود لازمست به آرامی و با كمی كلروفرم آن را پاك كرد.

میكروسكوپوانواعآن

میكروسكوپ یكی از وسایل آزمایشگاهی اصلی در آزمایشگاه گیاه شناسی است . كه در اینجا انواع آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و طرز كار با میكروسكوپ نوری معمولی را به تفصیل ارائه مینمائیم .

میكروسكوپهای مختلف دارای بزرگنمائی های متفاوتی میباشند كه عموماً با وجود عدسیهای گوناگون، تصویر نمونه مورد نظر چند برابر میشود . اصول كلی در تمامی انواع میكروسكوپها براساس عبور نور با طول موجهای متفاوت از چندین عــدسی محدب میباشد كه هرچقدر طول موج نور بكار رفته در میكروسكوپ مزبور كوتاهتر باشد قدرت تفكیك و یا جــداكنندگی آن میكروسكوپ بیشتر است . برای مثال قدرت تفكیك چشم انسان 1/0 میلیمتر میباشد و میكروسكوپ نوری معمولی 24/0 میكرون .

 1 -  میكروسكوپ نوری ( Light Microscope  )

منبع نور در این میكروسكوپ نور مرئی میباشد و با عبور از چندین عدسی محدب كه در آن تعبیه شده است و نیز یك منشور كه مسیر نور را تغییر میدهد ( قدرت تفكیك 24/0 میكرون ) .

2 میكروسكوپ ماوراء بنفش ( Ultra Violet Microscope )

میكروسكوپ ماوراء بنفش یا میكروسكوپ U.V.  كه منبع تغذیه نور ، اشعه U.V. میباشد. نسبت به میكروسكوپ نوری معمولی قدرت تفكیك بالاتری داشته چراكه اشعه ماوراء بنفش طول موج كوتاهتری نسبت به نور مرئی دارد . عدسی شیئی بكار رفته در این میكروسكوپ از جنس كوارتز میباشد. بدلیل مضر بودن اشعه ماوراء بنفش برای چشم انسان، از تصویر شیء عكسبرداری شده و سپس بر روی صفحه مانیتور قابل مشاهده است ( قدرت تفكیك 600 آنگستروم ).

 3 میكروسكوپ فلورسنس (Fluorescence Microscope )

بطوركلی مواد از لحاظ خاصیت فلورسانس دو نوعند :

- فلورسانس اولیه كه این مواد ذاتاٌ خاصیت فلورسانس دارند یعنی از خود نور ساطع میكنند مثل ویتامینها و رنگها .

- فلورسانس ثانویه كه از خود خاصیت فلورسانسی نداشته و با رنگ آمیزی و معرفهای گوناگون از قبیل سولفات بربرین و نارنجی آكریدین خاصیت فلورسانسی را به آنها القاء میكنیم. 

منبع تغذیه نور در این میكروسكوپ اشعه U.V. میباشد. در اینجا نیز از تصویر شیء عكسبرداری شده كه بر روی صفحه مانیتور قابل مشاهده است

 4 –  میكروسكوپ زمینه سیاه ( Dark Field Microscope )

منبع تغذیه نور در این نوع میكروسكوپ نور مرئی میباشد و با ایجاد انكسار نور توسط آئینه های محدب و مقعر شیء یا نمونه مورد بررسی، شفاف و نورانی در زمینه سیاه دیده میشود.

5 -  میكروسكوپ اختلاف فاز ( Phase Contrast Microscope )

منبع تغذیه نور در این نوع میكروسكوپ نور مرئی میباشد و برای بررسی بافتها یا نمونه هایی كه اختلاف انكساری نوری كمی دارند مورد استفاده قرار میگیرد بدین منظور صفحه سوراخ داری به نام پلاك فاز در كندانسور تعبیه میشود .

6 -  میكروسكوپ الكترونی ( Electron Microscope )

پیشرفته ترین میكروسكوپ قرن حاضر، با قدرت تفكیك 2 آنگستروم است. در این میكروسكوپ با عبور پرتوهای الكترونی ساطع شده از رشته سیمی تنگستن با طول موج بسیار پائین از عدسی های متعدد كه در نهایت بر روی یك صفحه فلورسنت یا صفحه مانیتور، عكسبرداری صورت گرفته و تصویر شیء قابل مشاهده میباشد.

اجزای میكروسكوپ نوری

      1- اجزای نوری : اجزای نوری عمدتاً مشتمل بر منبع تغذیه نور و قطعات مرتبط با آن میباشد ، از قبیل لامپ با ولتاژ 20 وات ، فیلتر تصحیح نور و كندانسور كه كندانسور مشمل بر پنج قطعه است كه نور را تصحیح كرده و بر روی نمونه یا شیء مورد بررسی متمركز میكند:

1 فیلتر رنگی ( تصحیح نور )                     2 دیافراگم كه حجم نور را تنظیم میكند

3 دو عدد عدسی محدب        4 پیچ نگهدارنده كندانسور      5 - پیچ تنظیم دیافراگم

     2 اجزای مكانیكی :

1 پایه ( Base ) : كلیه قطعات میكروسكوپ بر روی پایه مستقر میباشد . در برخی از مدلهای میكروسكوپ نوری منبع نور ، فیوز و كابل برق در پایه تعبیه میگردد .

2 دسته ( Handle ) : جهت حمل و نقل میكروسكوپ از دسته استفاده میشود . نكته قابل توجه آنكه به هنگام جابجایی میكروسكوپ آن را روی میز كار نمی كشیم .

3 لوله میكروسكوپ  ( Barrel ): مشتمل بر عدسی شیئی ( Ocular lens ) و عدسی چشمی (Objective lens) كه با بزرگنــمائی های مختلف طراحی می شوند. عــدسی شیـئی دارای بزرگنمائی های X4 ، X10 ،X40 ، X60 و X100 و عدسی چشمی دارای بزرگنمائی های X10 ، X15 ، X18 میباشد كه بسته به نوع میكروسكوپ متفاوت است. عدسی شیئی معمولاً از چندین عدسی محدب كه در آن تعبیه شده است تشكیل میگردد.

4 -  صفحه گردان یا متحرك ( Revolver ) : عدسیهای شیئی بر روی این صفحه قرار میگیرند و با چرخاندن آن موقعیت عدسیهای شیئی تغییر میكند.

5 -  پیچ حركات تند ( Macrometrique ) : این پیچ بر روی دسته تعبیه شده است و باعث میگردد كه صفحه پلاتین با سرعت بیشتری در جهت عمودی جابجا شود.

6 پیچ حركات كند ( Micrometrique ) : این پیچ بر روی پیچ حركات تند قرار داد و صفحه پلاتین را در جهت عمودی و درحد میكرون جابجا میكند .

7 صفحه پلاتین ( Platine plate )  : صفحه ای است كه نمونه مورد نظر روی آن قرار میگیرد و در جهت طول و عرض دارای دو خط كش مدرج میباشد كه جهت ثبت و یادداشت مكان یك نمونه خاص بكار میرود .

8 پیچ طول و عرض : این پیچ زیر صفحه پلاتین قرار دارد كه آن را در جهت طول و عرض جابجا میكند .

بزرگنمائی یك میكروسكوپ حاصل ضرب بزرگنمائی عدسی شیئی در بزرگنمائی عدسی چشمی میباشد .         

                                                         

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 29 مهر 1393 ساعت: 17:45 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,
نظرات(0)

متن شعار برای تبلیغات شورای دانش اموزی

بازديد: 894899
متن شعار برای تبلیغات شورای دانش اموزی

 

نمونه شعارهای تبلیغاتی شوراهای دانش اموزی

در زیر نمونه های زیادی از تبلیغات شورای دانش آموزی بصورت متنی و تصویری اورده شده است : تا اخر ببینید ونظر بدید .شامل عکس و متن : حتما همه رو نگاه کنید و استفاده کنید هر کدوم میخاین و نظر هم در پایان مطلب بدید :

متن یک :

 

بیا و باغ امید مرا بهاری کن                                محبتت را با رای به من ثابت کن

رای ما .....................................

متن دو :

 

دوستان پر مهرم، ای تندیس های طراوت، ای آیه های بهار، ای عزیزان دل، ای آرزوهای شکفته ، من در این انتخابات لطف رای شما را می طلبم.  مهرتان مدام و لطفتان مستدام. رای شما...................

 

متن سه :

 

  بیا ز شوق محبت در طلیعه ی مهر                  ترانه ساز دل غمگسار هم باشیم

کنون که بانگ صداقت ز لطف می آید               بیا، بیا که در این دوره یار هم باشیم  . رای شما و یار شما ...........

 

متن چهار:

 

انسان های رشد یافته و کمال یافته در کارهایشان مشورت می کنند و این ویژگی از شدت تدبر و بیداری و هوشیاری آنان در امور است.

رای ما ..............................

متن پنج:

 

بگذارید خود را معرفی کنم:   ........................ هستم و دل بر تو بستم           من از عالم در این دنیا گسستم. راي شما ...........

 

متن شش :

 

ای نرگس های عاطفه، ای بنفشه های مهربانی، ای شبنم های پاک سحری، ای سوسن های سخندان، ای غنچه های مهرپرور، ای روزنه های رشد، ای دوستان عزیز و محبوبم، نسیم بهاری رای شما موجب رویش گل باغ مدرسه ی ماست

.

متن هفت :

 

حضور سبز و استوار شما در این انتخابات با رای به  ...................  پرصلابت و با طراوت باد

.

متن هشت :

 

باید با تلاش و کوشش به دریا رسید، مثل رود خروشان بود، مثل کوه بلند و سرافراز بود، باید تا اوج آسمان پرواز نمود، دلم می خواهد جوانه بزنم، پر از شکوفه شوم و فضای مدرسه را بهاری کنم.

متن نه :

 

فرشته ی گلم با گل رای خود، مدرسه را گلباران کن             رای من، رای تو ، رای شما و رای همه فقط ................................

 

متن ده :

 

از مهم ترین وظایف شورای دانش آموزی که بدان عمل خواهم کرد:

1-همکاری و تقویت هویت دینی، انقلابی و ملی دانش آموزان،

2 - پیشنهاد به مدیر مدرسه و مشارکت در فعالیت های آموزش و پرورش و اجرایی آموزشگاه

3 - همکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبت های مختلف اعم از نشریه، امور اردویی و نماز جماعت

4 -مشارکت در امور مربوط به مسایل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه

5 -  ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه

6 - ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان و اولیای مدرسه و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری

7 - تقویت پذیری و مشارکت جویی، حس تعهد ، مسئولیت و ارتباط موثر با دانش آموزان و اولیای مدرسه

8 - برقراری دوستی و صمیمیت  بین دانش آموزان و اشاعه ی  احترام و اکرام نسبت به اولیای مدرسه

9 -  گسترش اخلاق اسلامی ، برقراری آرامش و صلح و دوستی و کمک به همه ی دانش آموزان

10 - کشف استعدادها  و مدیریت همه جانبه در جهت رشد و پیشرفت تحصیلی مدرسه

با رای مثبت شما  می توانم اهداف شورای دانش آموزی را تحقق بخشم و شما، مدرسه و ایران عزیز را با یاری و همیاری شما سرافزار و سربلندتر نمایم.

رای همه ی ما ، بلند و یک صدا : ...........................

متن یازده :

 

(و شاورهم فی الامر)

برقراری شورا برای لطف به شما و کرامت به شخصیت شما ست.

من در این جمع لطیف ، لطف رای زیبای تو را می طلبم

ای وقت تو خوش ، وقت ما  هم کن خوش                    همه با هم یک صدا:       رای ما  .........................

 

 

متن دوازده :

 

یک سلام از واژه های یکدلی تقدیم تو                           برگ رای کوچه ی دلواپسی تقدیم تو

هستی من گرچه ناقابل ، ولی تقدیم تو                        یک سبد گل های ناز اطلسی تقدیم تو

تقدیم به تو که با رای سرشار از عطوفت و محبت به.................. شور می آفرینی.سرت سبز باد و دلت شادمان

.

و اما از متن و عکس های زیر نیز می توانید استفاده کنید :


 

به نام خدا

                          به  ...............................................................رای بدهید .  

   تا خواسته و نیازهای شما را براورده کنم .

  اگر به من رای بدهید :

1-    برای شما اردوهای متنوع و لذت بخش می گذارم .

2-  انتقادها ، پیشنهادات و نظرات و خواسته های شما را با مدیر و معاونین مدرسه در میان بگذارم و با کمک هم بتوانیم مدرسه ای ایده آل و دوست داشتنی داشته باشیم .

 

پس به ........رای بدهید .

 

 

 

 

 

 

تبلیغات شماره دو :

به نام خدا

به رضا لعل رمضانی رای دهید تا :

               به همه مشکلات شما رسیدگی کنم .

                همه مشکلات و پیشنهادات و انتقادات  شما را به مدیران و معاونین مدرسه می رسانم .

                         در طول سال برای شما اردوهای تفریحی و شاد برگزار کنم

       و هر انچه برای بهتر شدن مدرسه لازم است انجام می دهم

رای ما فقط :  ...........................

 

 

 

Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

 

Image result for ‫تبلیغات شورای دانش اموزی‬‎

 

 

 

تبلیغات سه :

به نام خدا

به                رای بدهید تا :

      برای شما اردوهای تفریحی و با نشاط برگزار نمایم.

                 

و باکمک همه دانش اموزان تلاش می کنم که مدرسه ای بهتر داشته باشیم

           تمامی خواسته ها و انتقادات و پیشنهادات شما       را به گوش مدیر و معاونین مدرسه برسانم .                

                   ا دعا نمی کنیم که بهترینیم

         اما خرسندیم که بهترین ها  ما را برمی گزینند.

 

 

Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

 

 Image result for ‫تبلیغات شورای دانش اموزی‬‎

 

متن شماره چهار

 

رای ما :

   کیانوش

کوشش،دانش=ورزش،گردش

کاندیدای شورای دانش آموزی  

 

 

 

متن پنج

به نام خدا

 کوشش،دانش=ورزش،گردش

کاندیدای شورای دانش آموزی   

((برنامه های اجرایی))

برنامه های آموزشی:

1-اجرای آزمون های ماهانه برای تشخیص پیشرفت درسی دانش آموزان

2-برگزاری کلاس های رفع اشکال

3-اجرای طرح دانش آموز محوری

برنامه های ورزشی:

1-انجام مسابقات فوتبال،والیبال،بسکتبال و پینگ پنگ در روز بدون کتاب

2-اجرای پیاده روی و کوه نوردی با حضور معلمان

برنامه های تفریحی:

1-اجرای اردو های درون شهر، بیرون شهر و بیرون استان

2-تجلیل از دانش آموزان ممتاز و مقام آوران مسابقات ورزشی

3-اجرای جشن ها به مناسبت روز معلم و اعیاد

برنامه های مذهبی:

1-اجرای مراسم مذهبی و اجرای اعتکاف در مسجد

 

 

 متن 6

 

و امرهم شورا بينهم

شعار نمي دهم عمل مي كنم

منصفانه حرف بزنيم       عادلانه كار كنيم  اگر مدرسه اي        آباد مي خواهيد

به     ………………….     راي دهيد.

"بياييد در مورد هر كاري قبل از انجام اندكي درنگ كنيم "

دانش آموزان عزيز به كسي راي دهيد كه قوه بيان ، تفكر و تعقل را دارا باشد

 

متن هفت.

كانديداي اصلح :

توپ تانك فشفشه       اربابی شورا ميشه

بازم ميگم هميشه          اربابی شورا میشه

با اجازه بزرگترها       بله

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«و امرهم بینهم شوراهم» (توجه توجه) [و امرهم شورا بینهم]

«برقراری حفظ و امنیت و آرامش سرلوحه ی کار ماست»

دوستان گرامی من، دوست دارم در کنار تکالیف مدرسه یتان

کلاس های شاد و مُفَرّحی هم بگذاریم. مثل کلاس موسیقی و شعر

و سرود هم می گذارم. اگر به من رأی بدهید با شما در کلاس بازی

می کنم. «به من رأی بدهید»

Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

 

 

 

بقیه شعارها :

بازم ميگم هميشه         ........ شورا ميشه

برخي ديگر

.به عمل کار براید به سخنرانی نیست

2.ما عهد بستیم با اشتیاق و شور هم همراه شدیم تا قله نور پس تا قله نور بیا

3.شعار نمی دهیم شما را به انتخاب درست دعوت می کنیم 

4.انتخابی ارزشمند برای راه های ارزشمند

5.قول ما وعده ما عملکرد ما 

6.یک کاندیدا با ولتاژ بالای سازندگی

7.اگر می خواهید مدرسه ای اباد داشته باشید پس همه باهم به اصلحترین رای دهید

8بیایید همه با هم دست به دست هم دهیم و اینده ای روشن بسازیم

9.من یکی هستم از میان شما

10.مدرسه ای پویا وفعال با شورایی فعال

11.انجام وظیفه عالی ترین مقصود در زندگانی است

12.از هر چیز از هر لحظه برای پیشرفت استفاده کن

 

Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

 

و اما نمونه های دیگر :

بیا و باغ امید مرا بهاری کن                                محبتت را با رای به من جاری کن

رای ما ................................

 دوستان پر مهرم، ای تندیس های طراوت، ای آیه های بهار، ای عزیزان دل، ای آرزوهای شکفته ، من در این انتخابات لطف رای شما را می طلبم.  مهرتان مدام و لطفتان مستدام.

 

Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

 

 

 

 بیا ز شوق محبت در طلیعه ی مهر                  ترانه ساز دل غمگسار هم باشیم

کنون که بانگ صداقت ز لطف می آید               بیا، بیا که در این دوره یار هم باشیم

 رای شما و یار شما ........................

 

 

 

 

Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

 

 

 

 بگذارید خود را معرفی کنم:

..................... هستم و دل بر تو بستم           من از عالم در این دنیا گسستم

 ای نرگس های عاطفه، ای بنفشه های مهربانی، ای شبنم های پاک سحری، ای سوسن های سخندان، ای غنچه های مهرپرور، ای روزنه های رشد، ای دوستان عزیز و محبوبم، نسیم بهاری رای شما موجب رویش گل باغ مدرسه ی ماست.

 

Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

 

 

 

حضور سبز و استوار شما در این انتخابات با رای به ......................... پرصلابت و با طراوت باد.

 باید با تلاش و کوشش به دریا رسید، مثل رود خروشان بود، مثل کوه بلند و سرافراز بود، باید تا اوج آسمان پرواز نمود، دلم می خواهد جوانه بزنم، پر از شکوفه شوم و فضای مدرسه را بهاری کنم.

فرشته ی گلم با گل رای خود، مدرسه را گلباران کن

 

 

Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

رای من، رای تو ، رای شما و رای همه : ............................

 از مهم ترین وظایف شورای دانش آموزی که بدان عمل خواهم کرد:

 همکاری و تقویت هویت دینی، انقلابی و ملی دانش آموزان،

 پیشنهاد به مدیر مدرسه و مشارکت در فعالیت های آموزش و پرورش و اجرایی آموزشگاه

 همکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبت های مختلف اعم از نشریه، امور اردویی و نماز جماعت

 مشارکت در امور مربوط به مسایل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه

 ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه

 ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان و اولیای مدرسه و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری

 تقویت پذیری و مشارکت جویی، حس تعهد ، مسئولیت و ارتباط موثر با دانش آموزان و اولیای مدرسه

 برقراری دوستی و صمیمیت  بین دانش آموزان و اشاعه ی  احترام و اکرام نسبت به اولیای مدرسه

 گسترش اخلاق اسلامی ، برقراری آرامش و صلح و دوستی و کمک به همه ی دانش آموزان

10  کشف استعدادها  و مدیریت همه جانبه در جهت رشد و پیشرفت تحصیلی مدرسه

با رای مثبت شما  می توانم اهداف شورای دانش آموزی را تحقق بخشم و شما، مدرسه و ایران عزیز را با یاری و همیاری شما سرافزار و سربلندتر نمایم.

رای همه ی ما ، بلند و یک صدا : ...........................

 

 

Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

 (و شاورهم فی الامر ) :

برقراری شورا برای لطف به شما و کرامت به شخصیت شما ست.

من در این جمع لطیف ، لطف رای زیبای تو را می طلبم

ای وقت تو خوش ، وقت ما  هم کن خوش

همه با هم یک صدا:       رای ما  .........................

 یک سلام از واژه های یکدلی تقدیم تو                           برگ رای کوچه ی دلواپسی تقدیم تو

هستی من گرچه ناقابل ، ولی تقدیم تو                        یک سبد گل های ناز اطلسی تقدیم تو

تقدیم به تو که با رای سرشار از عطوفت و محبت به.............................. شور می آفرینی.

 

 Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

بقیه شعارها :

شما به ....... راي مي دهيد ؟   با اجازه بزرگترها       بله

شعار ....... اندیشه ، مشورت ، تلاش

من به خود نامدم اينجا كه به خود باز روم        

مراكلاس دوم انتخاب كردند شما چه كسي را انتخاب مي كنيد.

مرا باور كنيد دوستان عزيز         من مي توانم 

توانستن را با باور كردن من امتحان كنيد

من مي توانم بازوي كمكي شما باشم

بدونيد من حرف زدن رو خوب بلدم 

در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی  با من همراه شويد

 Image result for ‫تبلیغات شورای دانش اموزی‬‎

 

*اهداف و انگیزه‌های کاندیدای محبوب مدرسه: -دادن پست‌های مهم مدرسه به افرادی که به بنده رأی بدهند.

نگرفتن زیرمیزی برای حل مشکلات شما(رشوه) شامل: -فراهم آوردن اسباب فرار از مدرسه، دست‌کاری نمره‌های درسی شما و غیره از جانب بنده.

-تعطیل کردن مدرسه در مناسبت‌های بی‌خودی با توجه به قدرت… در عرصه‌ی همه‌چیز.

-خلاصه رأی دهید، به جناح ….‌ رأی دهید.

توجه! توجه! تمام قول‌های من در صورت”رد صلاحیت” نشدن است.

*…. کاندیدای شورای دانش‌آموزی

بدین‌گونه پیمان که من کرده‌ام

به یزدان سوگند‌ها خورده‌ام

اگر سر بگردانم از راستی

فرود آید از هرسوی کاستی

*….. اهداف ما:

-ساخت برج ایفل در حیاط مدرسه؛

-ایجاد فضای سبز در حیاط خلوت مدرسه؛

(جالب است این مدرسه در یک ساختمان کوچک استیجاری قرار دارد که حیاط بسیار کوچکی دارد.)

*باید از مدرسه شروع کنیم

رأی ما …. (مرد عمل)

(آن‌چه را که نوشته‌ام تنها بخشی از اقداماتی است برای مدرسه‌ای بهتر و با امکانات بیش‌تر برای پیشرفت شما در آینده‌ای نه چندان دور.)

در صورت انتخاب سبزتان موارد زیر را با جدیت پیگیری خواهم نمود:

-انجام ورزش در زمین چمن.

-پیگیری افتتاح آزمایشگاه و سایت.

-پخش فیلم و نیز پخش بازی‌های فوتبال در طول هر ماه در مکانی کاملاً سینمایی.

-ایجاد کلاس‌های جبرانی برای افراد ضعیف.

-اردوهای تفریحی چند روزه به خارج و داخل استان.

-برگزار کردن آزمون سطح علمی و معرفی کردن دانش‌آموزان ممتاز در طول هر ماه.

-انداختن پرده و هواکش برای تمام کلاس‌ها.

-به راه انداختن سفرهای علمی برای درک بهتر درس.

-راه‌اندازی سایت مخصوص مدرسه در سرتاسر جهان.

پس بیایید دست به دست هم دهیم به مهر، مدرسه‌ی خویش را کنیم آباد.

(من همان شیر شیرانم که برای پیشرفت شما می‌کوشد.)

* یکی دیگر با کنایه شعارش این بود:

برای آبادانی این آبادی به من رأی بدهید.

Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

 

 

 

 

Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

 بگذارید خود را معرفی کنم:

..................... هستم و دل بر تو بستم           من از عالم در این دنیا گسستم

 ای نرگس های عاطفه، ای بنفشه های مهربانی، ای شبنم های پاک سحری، ای سوسن های سخندان، ای غنچه های مهرپرور، ای روزنه های رشد، ای دوستان عزیز و محبوبم، نسیم بهاری رای شما موجب رویش گل باغ مدرسه ی ماست.

حضور سبز و استوار شما در این انتخابات با رای به ......................... پرصلابت و با طراوت باد.

 باید با تلاش و کوشش به دریا رسید، مثل رود خروشان بود، مثل کوه بلند و سرافراز بود، باید تا اوج آسمان پرواز نمود، دلم می خواهد جوانه بزنم، پر از شکوفه شوم و فضای مدرسه را بهاری کنم.

فرشته ی گلم با گل رای خود، مدرسه را گلباران کن

رای من، رای تو ، رای شما و رای همه : ............................

 از مهم ترین وظایف شورای دانش آموزی که بدان عمل خواهم کرد:

1 همکاری و تقویت هویت دینی، انقلابی و ملی دانش آموزان،

2 پیشنهاد به مدیر مدرسه و مشارکت در فعالیت های آموزش و پرورش و اجرایی آموزشگاه

3 همکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبت های مختلف اعم از نشریه، امور اردویی و نماز جماعت

4 مشارکت در امور مربوط به مسایل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه

5 ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه

6 ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان و اولیای مدرسه و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری

7 تقویت پذیری و مشارکت جویی، حس تعهد ، مسئولیت و ارتباط موثر با دانش آموزان و اولیای مدرسه

8 برقراری دوستی و صمیمیت  بین دانش آموزان و اشاعه ی  احترام و اکرام نسبت به اولیای مدرسه

9 گسترش اخلاق اسلامی ، برقراری آرامش و صلح و دوستی و کمک به همه ی دانش آموزان

10 کشف استعدادها  و مدیریت همه جانبه در جهت رشد و پیشرفت تحصیلی مدرسه

با رای مثبت شما  می توانم اهداف شورای دانش آموزی را تحقق بخشم و شما، مدرسه و ایران عزیز را با یاری و همیاری شما سرافزار و سربلندتر نمایم.

رای همه ی ما ، بلند و یک صدا : ..........................

 

Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

 

 IMG_1871

 

 (و شاورهم فی الامر ) :

برقراری شورا برای لطف به شما و کرامت به شخصیت شما ست.

من در این جمع لطیف ، لطف رای زیبای تو را می طلبم

ای وقت تو خوش ، وقت ما  هم کن خوش

همه با هم یک صدا:       رای ما  .........................

 یک سلام از واژه های یکدلی تقدیم تو                      برگ رای کوچه ی دلواپسی تقدیم تو

هستی من گرچه ناقابل ، ولی تقدیم تو                       یک سبد گل های ناز اطلسی تقدیم تو

تقدیم به تو که با رای سرشار از عطوفت و محبت به.............................. شور می آفرینی

 

 IMG_1872

 Image result for ‫تبلیغات شورای مدرسه‬‎

IMG_1882

 IMG_1876

اگر به من رای بدهید:

1-به نظرات شما احترام خواهم گذاشت

2- انتقادات وپیشنهادات سازنده شما را با مدیریت محترم مدرسه در میان خواهم گذاشت

3- تلاش خواهم کرد تا در زمینه های علمی مشکلات  درسی یکدیگر را بصورت گروهی  حل کنیم

4- تلاش  خواهم کرد تا برنامه های ورزشی از جمله اردو استخر و... را با موافقت مسولین محترم به انجام برسانم

 

 

شعارهای تکی :

۱)مدرسه ای خوب و شاد       دانش آموزی باسواد

۲)گلهای باغ مدرسه شکوفا می شوند با رای به.....

۳)کلام گویا.....مدرسه ای پویا

۴)نماینده ای پیگیر و مسئولیت پذیر

۵)گرد از گردون برآرد همت مردانه ام!

۴۰)شورا یعنی:

مشورت،تصمیم،انتخاب

۴۱)با انتخاب .......سرنوشت دوباره از سر می نویسد.

۴۲)امروز شما چون چشمه ی رخشان

      مدرسه تان چون جهان بدخشان

۴۳)به کاری که همت بسته گردد/اگر خاری بود،گلدسته گردد

۴۴)به قدم کوش،تا به کام رسی...

با انتخاب..... کامروا می شوید!

۴۵)با رای دادن به.......

کبوتر آرزوهایتان بر بامی بلند خواهد نشست!

۴۶)سر رشته ی کارها دست من است!

۴۷)کار را به کاردان بسپارید!

۴۸)همت مردان برآرد از نهاد کوه گرد!

با همتی بلند کوه مشکلات را در هم خواهم شکست!

۴۹)رویا پردازی نمی کنم!

با تلاش مدرسه را از نو می سازم.

۵۰)دوباره می سازمت مدرسه!

 

باآرزوی موفقیت در انتخابات شورای دانش آموزی

                                     ارادتمند همه برو بچه های پرتلاش این مرزو بوم

                                                         به امید سربلندی ایرانی آباد- حتما نظر بدید در پایان این مطلب درباره شعارها در قسمت نظرات مطلب

 

 

فقط شعر درباره تبلیغات دانش آموزی را از روی لینک زیر ببینید :


شعر برای تبلیغات شورای دانش آموزی

 

 

همچنین می توانید از صفحه زیر در مورد اهداف و کمیته های شورای دانش آموزی بیشتر بدانید بر روی لینک زیر کلیک کنید  :

 

 

معرفی شورای دانش آموزی و اهداف آن

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 
تجربیات ارتقای شغلی دبیران و معلمان

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 28 مهر 1393 ساعت: 17:24 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(187)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 71

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس