تحقیق و پروژه رایگان - 565

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تفاوت هاي درس پژوهي و اقدام پژوهي

بازديد: 2357

تفاوت هاي درس پژوهي و اقدام پژوهي

   درس پژوهي مثل اقدام پژوهي  به شيوه مشاركتي  به ارزيابي دقيق فعاليت هاي آموزشي ا نجام شده در ارتباط با موضوع مورد نظر مي‌پردازد. در اين شيوه دانش آموزان را در پژوهش خود سهيم و در واقع  در حين عمل پژوهش مي كند ( سركار آراني ، 1378: 62) . در درس پژوهي كه در مدرسه و كلاس است، بيشتر بر مسائل آموزشي درس و كلاس تمركز دارند و به جنبه‌هاي جزئي و كاربردي در كلاس تمركز دارد.

درس پژوهي ( كه سركار آراني ، آنرا "پژوهش مشاركتي معلمان در كلاس درس" آورده است ) مثل اقدام پژوهي‌، پژوهش‌حين عمل است كه مي‌تواند تأثير بسياري در بهبود كيفيت كاري، آموزش درمدرسه و پرورش حرفه‌اي معلمان داشته باشد . در اين بخش ابتدا به تفاوت‌هاي درس پژوهي و اقدام پژوهي از دیدگاه بختیاری (1386)  می پردازیم و بعد، شباهت‌ها آنرا مي آوريم:

درس پژوهي

 

اقدام پژوهي

درس پژوهي نقطه عزيمت عمل است

 

اقدام پژوهي عزيمت تئوري و عمل

هدف درس پژوهي، پرورش حرفه‌اي معلم است

 

هدف اقدام پژوهي ، انجام پژوهش در حين عمل

ماهيت درس پژوهي بازانديشي (تفكر ) است

 

ماهيت اقدام پژوهي تفسير داده ها

بهسازي كلاس درس

 

بهسازي فرآيند آموزش و نتيجه بهتر

درس پژوهي فقط در كلاس و مدرسه قابل اجرا است

 

 

اقدام پژوهي‌در‌همه‌جا ،هر سازماني قابل اجرا است

درس‌پژوهي‌بيشتر ارگانيك‌و كمتر سيستماتيك است

 

 

اقدام پژوهي  بيشتر سيستماتيك است

درس پژوهي خيلي جزئي و محدود است

 

 

اقدام پژوهي گسترده است

درس پژوهي گروهي (تيمي ) است

 

 

اقدام پژوهي فردي هم مي‌شود اجرا شود

درس پژوهي‌يا طرح درس وراهنمايي‌عمل‌خاصي است

 

 

راهنمايي عمل خاصي ندارد

تاكيد بر غني سازي فرآيند آموزش و يادگيري است

 

 

شناخت مسأله و بهسازي عمل درمدرسه و سازمان‌هاي مختلف مورد توجه است

برنامه درسي مورد توجه است

 

 

شناخت مسأله وكاربرد يافته درمحل كار، مورد توجه است

درس پژوهي مبتني بر برنامه درسي است

 

 

اقدام پژوهي به برنامه درسي، كاري ندارد

 

هدف اساسي يادگيري معلم است

 

 

هدف‌عمده‌شناسايي و حل كاربرد‌آن در عمل‌است

 

   شباهت هاي درس پژوهي و اقدام پژوهي :

1-   هر دو (درس پژوهي و اقدام پژوهي) به توسعه و پرورش حرفه‌اي كمك مي كند .

2-   هر دو (درس پژوهي و اقدام پژوهي) مشاركتي است.

3-    هر دو (درس پژوهي و اقدام پژوهي) گروهي (تيمي) است ( تاكيد بر كار جمعي).

4-   هر دو (درس پژوهي و اقدام پژوهي) چرخه‌اي ( گردشي) است .

5-   هر دو (درس پژوهي و اقدام پژوهي) توسط معلم شروع مي شود .

6-   هر دو (درس پژوهي و اقدام پژوهي)، پژوهشي است با سئوال و مسأله‌اي شروع مي شود.

7-   هر دو (درس پژوهي و اقدام پژوهي) به ترويج و گسترش علم كمك مي كند .

8-   هر دو (درس پژوهي و اقدام پژوهي) ، معلم تازه كار و با سابقه را در كنار هم براي هم آموزي و از دگرآموزي دعوت مي كند.

9-   هر دو (درس پژوهي و اقدام پژوهي) نيازمند نقادي فعال و متفكرانه است ( تفكر انتقادي ).

10-هر دو (درس پژوهي و اقدام پژوهي)، زمان و نتيجه (هر دو )مهم است .

11- هر دو (درس پژوهي و اقدام پژوهي)، تمركز در مسائل واقعي مدرسه و كلاس است .

12- هر دو (درس پژوهي و اقدام پژوهي)، كاربرد يافته و نتايج در عمل بكار گرفته مي‌شود .

 

 

( توجه)

همچنین می توانید لیست کامل ودسته بندی شده بیش از430  اقدام پژوهی  دسته بندی شده برای  دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنیدوبه سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 05 دی 1394 ساعت: 10:28 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ویژگی های شخصیتی مدیران موفق

بازديد: 106

 

ویژگی های شخصیتی مدیران موفق                                                                                                                                                      

 انگيزه

 انگيزه يكي از ويژگي هاي مدير موفق است كه حتي مي توان به عنوان يك  صفت شخصيتي از آن نام برد . وقتي تاريخچه زندگي مديران موفق بررسي مي شود ، همگي آنها داراي انگيزه هاي قوي براي مدير شدن بوده اند .
 مهارتهاي ارتباطي
مدير زماني در امر مديريت موفق است كه قادر به سخنراني مفيد و  اثر بخش در اماكن عمومي و در بين زيردستانش باشد . رهبر يا مدير بايد قادر به برقراري ارتباط با سبك و شيوه خاص سازمان يا گروه بوده و پيام و منظور او مناسب با فهم و درك شنوندگان و حضار باشد . براي مثال كلمات پيچيده و تخصصي نمي تواند براي كاركناني كه داراي دانش تخصصي محدود هستند ، مفيد باشد . كاركنان آموزش ديده مي توانند منظور خاص مدير را درك بكنند ، اما زيردستاني كه داراي محدوديت در آموزش هاي رسمي هستند ، ممكن است منظور مدير را درك نكنند . در كل زبان مدير بايد متناسب با ويژگي ها ، معلومات و اطلاعات زيردستان باشد .
 استقامت
     از آنجايي كه تغييرات كوچك و بزرگ در باور ها و عقايد زيردستان به صورت تدريجي و با صرف وقت ايجاد مي‌شود مديري موفق است كه براي تلاش چندين ساله آماده و در اين راه داراي روحيه مقاومت و پشتكار بوده و از هيچ گونه تلاشي دريغ نكند و آماده رويارويي با ناكامي ها و شكست ها باشد .
 صبر و شكيبايي
      صبر ، شكيبايي و خودنظمي از صفات اصلي و اساسي مدير است . مدير هميشه بايد به خاطر داشته باشد كه گذشت زمان ، عنصري ضروري براي مديريت و اعمال تغييرات است . براي بسياري ازمديران جوان ، صبر و مقاومت بسيار دشوار است . آنها بايد آگاه باشند كه پذيرش عقايد جديد و تغيير در رفتار زيردستان زماني صورت ميگيرد كه زمان لازم براي تفكر در مورد تغييرات وجود داشته باشد .
ذكاوت و زيركي 

         يك مدير موفق ، مديري است كه نسبت به نيازها و خواسته هاي زيردستانش آگاهي دارد . آگاه بودن از خواسته هاي زير دستان و تأمين آنها عامل موثري در گسترش اعتماد آنان به مدير است ، مدير باهوش و با ذكاوت ، مديري است كه بتواند به طور دقيق وضعيت خلقي زيردستان را تشخيص داده و به رفع ناراحتي ها و مشكلات روحي آنها بپردازد . توانايي گوش دادن از مهارت هاي ضروري يك مدير خوب و موفق است . مدير بايد با زيردستان تماس داشته و در جريان مشكلات و ناراحتي هاي آنان باشد .

 راستي و صداقت
مدير نياز به اصل صداقت و اطمينان در برخورد با زيردستانش دارد .  زيردستان اغلب از مديري اطاعت مي‌كنند كه صادق و قابل اطمينان باشد . پذيرا بودن و خلوص دو ويژگي هستند كه اغلب زيردستان از آن تقدير مي‌كنند و دوست دارند كه مدير آنان داراي اين دو ويژگي باشد ، راستي و صداقت مدير باعث گسترش روابط زيردستان باوي و حرف شنوي آنها و در نتيجه مديريت اثر بخش مي شود 
 تشويق و پاداش دادن 
        همه افراد دوست دارند به خاطر كارهايي كه براي سازمان انجام مي دهند از  آنها قدرداني و تعريف شود . مديري موفق است كه بتواند به موقع و به طرز مناسبي كليه كاركنان تحت امرش را كه به گونه اي مفيد و اثر بخش براي سازمان كار مي كنند ، مورد تشويق قرار دهد ، حتي تشويق كلامي و در اين راه رعايت عدل و انصاف را نيز بكند .
مردم سالاري
         مديران بايد از خود زيردستان ، با آنها و براي آنها باشند . تنها دليل مديريت بايد منافع زيردستان باشد . مدير بايد به منافع زيردستان احترام بگذارد و تمام تلاش خود را صرف ارضاء و تأمين نيازهاي آنها نمايد . نگرش منفي و سوء ظن زيردستان نسبت به مدير زماني شكل مي گيرد كه مدير نسبت به خواسته ها و منافع آنان بي اعتنا و به فكر تأمين منافع خودش باشد . بايد تمام نيازهاي يك مدير ارضاء شده باشد تا وي در راه تأمين منافع زيردستانش از هيچ گونه كوششي دريغ نكند .
قدرت پيش بيني 
         مدير موفق ، مديري است كه در تعيين احتمالات ، واقع بين باشد   مدير بايد هنر درك امكانات و احتمالات را داشته باشد . بايد از خصوصيات ، توانايي ها ، امكانات ، ميزان حمايت زيردستان و سازمان مربوطه ، نقاط ضعف و قوت خود و احتمال موفقيت برنامه هاي طراحي شده اطلاع كامل داشته باشد . در نهايت مدير بايد آشنايي كامل با قوانين احتمالات داشته باشد . قدرت پيش بيني ارزش زيادي براي يك مدير دارد .
 عملگرا بودن 

               مدير زماني موفق است كه در اجراي تصميماتش راسخ باشد و آنها را به منصه ظهور برساند . مدير بايد آمادگي رويارويي با ناكامي ها ، كارشكني ها و انتقادات درست و نادرست را در راه اجراي تصميماتش داشته و در اين راه از هيچ گونه كوششي دريغ نكند .

 پيشرو بودن
         مدير موفق ، زيردستانش را به جلو حركت مي دهد . در مديريت ، ارتباطات و تركيب راهبردهاي جديد مهم هستند . مدير پيشرو ، اسباب و امكانات لازم را براي پيشرفت سازمان و زيردستان فراهم مي كند .
تفويض قدرت
        گاهي اوقات حتي بهترين مديران نمي‌توانند به تنهايي از عهده شغل مديريت برآيند ، آنها نياز به ترغيب زيردستان براي انجام كارهاي سازمان دارند . آنها بايد به زيردستان اعتماد كنند و قادر به تفويض مسئوليت ها بين آنها باشند . ويژگي مشترك در تمام مديران موفق توانايي آنها در كار گروهي و پيوند با زيردستاني است كه قادر به همكاري در جهت اداره بهينه سازمان هستند .

جذابيت 

         معمولاً زيردستان ، مدير را به عنوان شخصي مي‌شناسند  كه جلوتر از زمان خود حركت مي كند ، جذبه نقش اساسي در اين برداشت دارد . مدير جذاب توانايي بيشتري در هدايت زيردستان و ترغيب آنان در انجام وظايف محوله دارد .

همدلي 

         درك دنيا از ديدگاه زيردستان از صفات اصلي مديران موفق است . بدون همدلي ، مدير نمي‌تواند اعتماد زيردستان را نسبت به خود جلب كند ، و بدون اعتماد زيردستان ، مدير قادر به هدايت موفق سازمان نيست .
آگاهي و شهود 
         تغييرات سريع در دنياي امروز باعث مي‌شود كه مدير براي اتخاذ تصميمات صحييح و مناسب در زمينه هاي مختلف ، آگاهي زيادي داشته باشد . بنابراين مديران موفق ، افرادي آگاه و مطلع در زمينه هاي مختلف هستند . استدلال و منطق نمي‌تواند در هر موقعيتي به مدير كمك كند به همين دليل بيشتر مديران موفق ، به ارزش شهود و ادراك خود در فرايند تصميم گيري واقف هستند .
 انرژي بالا 
         ساعات كاري طولاني و سفرهاي زياد دو شرط لازم و اساسي مديريت به شمار مي‌آيند . داشتن هوشياري و تمركز  ،  موانع عمده اي هستند كه هر مدير  با آنان مواجه خواهد شد . داشتن روحيه ، انرژي ، نيروي زياد و نشاط از ويژگي هاي اصلي مدير موفق و كارآمد است .
دقيق بودن 
   مديران موفق در تعاملات اجتماعي ، افرادي دقيق و ريزبين بوده و داراي شهرت و ثبات در روابط اجتماعي هستند و در نتيجه تمايل به آگاهي اجتماعي دارند . مديران موفق در پيش بيني ها ، تصميم گيري ها و انجام وظايفشان خيلي دقيق هستند .
 اعتماد به نفس 
   يكي ديگر از ويژگي هاي شخصيتي مشترك مديران موفق ، اعتماد به نفس و انعطاف پذيري آنان است . نياز خيلي كمي به تأييد ديگران دارند ، آنها كلاً افرادي مطمئن و فاقد احساس گناه بوده و معمولاً تحت تأثير اشتباهات و شكست هاي گذشته قرار نمي‌گيرند .
 شهامت اجتماعي
    يكي از ويژگي شخصيتي مديران موفق ، تمايل آنها به پذيرش خطرات خود انگيخته است . آنها معمولاً از نظر اجتماعي افراد جسور ، منطقي ، مسئوليت پذير و داراي ثبات هيجاني مي‌باشند .

وظيفه شناسي 

  مديران موفق افرادي وظيفه شناس و داراي وجدان كاري قوي هستند . معمولاً آنها در سطح بالايي از برتري ، پاكدامني ، خودنظمي و ميل دروني براي انجام وظايف به نحو احسن ، قرار دارند .

 اشتياق 
    مديران موفق افرادي فعال و پر تلاش هستند ، آنها در اغلب موارد ، تغييرات و مسائل پيش آمده را با آغوش باز مي‌پذيرند . آنها ، افرادي تيز بين و هوشيار و در اغلب موارد در جست و جوي روش هاي جديد براي انجام امور بر مي آيند .

تسلط

    مدير بايد فردي قاطع ، جسور و مسلط بوده و در شيوه هاي تفكر و نگرش نسبت به ديگران راسخ و مصمم باشد .
 ثبات هيجاني 
  يك مدير خوب بايد قادر به تحمل ناكامي و فشار رواني باشد . بنابراين او بايد بلوغ فكري و قدرت سازگاري مناسب را براي كنار آمدن با مشكلات پيش آمده داشته باشد .
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 05 دی 1394 ساعت: 10:27 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

معیارهای ارزشیابی پوشه ای

بازديد: 379

معیار ارزشیابی پوشه ای:
هدف اصلی ارزشیابی پوشه ای شناخت وضعیت فعلی دانش آموز و کمک به رشد و تعالی اوست
در ضمن پوشه كار  استفاده از نمونه هاي منتخب و توضيح درجهت انتخاب نمونه هاي مفيد مطالب از بين بقيه كارها ي دانش آموزان  بين معلم ودانش آموز وديگر همسالان خود  معيار هاي  يك كار خوب را به وجود مي آورند ودانش آموزان براي شروع هر كاري به رهنمودها ومثال هاي روشن نياز دارند در مورد پوشه بحث و سازماندهي هر چه سريعتر در ابتداي سال تحصيلي انجام بگيرد بهتر است..
بعد از اینکه پوشه ها تنظیم شدند نوبت به ارزیابی آن ها می رسد که در این راستا باید معیار و ترازوی را اختیار کنیم  حال بنظر شما کدام یک از معیارها مهمترند و می توانیم استفاده کنیم.
v دقت در کار
v تمیزی ونظافت ظاهری
v خلاقیت ونو آوری
v کنجکاوی وپرسشگری
v پشتکار،صبر وحوصله
v پیشرفت کار دانش آموز
v کاربرد علوم در زندگی
v تأمل اصلاح خطاها
v توانایی استفاده از ابزار و وسایل آزمایشگاهی
v توانایی برقراری ارتباط
v توانایی طرح مسئله
v هماهنگی در کار گروهی
یا راهکارهایی برای بهبود استفاده از پوشه عملکرد در مدارس : 
روش پوشه كار با موضوعات مختلف درسي مورد استفاده قرار مي گيرد با اين حال اين روش بيشتر براي خواندن ونوشتن به كار رفته است.
1-در مدارس با تراکم بالا برای جلوگیری از تعدد مجموعه کار که بررسی آن ها مشکل می شود به دو روش عمل می کنیم .
الف-تشکیل پوشه مجموعه کار گروهی برای تکالیف گروهی و ایجاد گروه های  کلاسی
ب- بکار گیری دانش آموزان در انتخاب مسئله و افراد هم گروه برای فعالیت
2-با جمع آوری نمونه ها یی از کارهای آن ها به تلاش ها  آن ها ارج نهیم.
3- از والدین آن ها در جلسات اولیا و مربیان بخواهید در این مشارکت نمایند.
4-برای اینکه در زمان صرفه جویی کرد پوشه توسط دانش آموز به سلیقه وی با راهنمایی معلم انجام پذیرد و توسط وی نگهداری شود.
4-به بحث و بررسی محتوای پوشه کار بپردازید تا دانش آموز قسمت هایی از کار خود را انتخاب کند که معرف دقت، علاقه ، تنوع و کوشش آنان است.
5- درباره قطعات و اجزای انتخاب شده دانش آموز  بحث کنیم.
6-دانش آموزان دليل انتخاب كارهايشان براي درج هر كار در كارپوشه ذكر نمايند.
7-براي درج كار  وعناصر در پوشه در كلاس به بحث بپردازيد
8-بروز آوري پوشه كار خيلي مهم است.
9-به انتخاب کار آن ها در پرونده پوشه کمک کنیم .
10-پرونده ها را به دقت بررسی کنیم و نقاط ضعف و قوت آن ها را بررسی کنیم و در کنار آن ها بنویسیم و در هرچند یک بار در اختیار دانش آموز قرار دهیم.
11-برای نگهداری آن ها در مدرسه می توان قفسه هایی از کتابخانه را اختصاص داد.
12-مجموعه کار های مهم را در سطح مدرسه یا بالاتر منتشر کنیم.
نقاط ضعف پوشه کار:
1-پشتکار معلم و کمک مسئولین آموزش و پرورش و مدیران مدارس
2-فشار زیاد بر معلمین ، دانش آموزان و سایر عوامل دخیل
3-نیازمند به مطالعه و حوزه وسیع  مهارت  های آموزش و پرورشی
4-زمان زیاد (تبادل نظر بادیگر معلمان ،ایجاد گروه های کوچک و ملاقات با دانش آموزان و...)
5-جای کافی و مناسب
6-احتیاج به تجهیزات از جمله دوربین فیلمبرداری ،ویدئو، کامپیوتر و دیگر وسایل )
7- کلاس های کم جمعیت
8-و...
ولی با تمام مشکلات معلمین کوشا وبا انگیزه در جهت اهداف آموزش و پرورش  از این روش استفاده می کنند.
مراحل اجراي پوشه كار :
1-معرفي وچگونگي استفاده از پوشه كار (والدين ودانش آموزان)
در شروع سال تحصيلي دانش آموزان وخانواده هايشان درمورد چگونگي استفاده  و اجرا و ضرورت آن اطلاع داده شود زيرا بدون  حمايت والدين ومشاركت فرگيران ساختار واستفاده بهينه از آن بهم مي خورد. نخستين هدف براي اغلب معلمان ،جلب مشاركت دانش آموزان ، حمايت از برنامه  درسي - آموزشي خوب وبهبود همكاري آن هاست كه درنهايت رشد تحصيلي يادگيرنده را با بررسي  بهترين كارهاي  او مي دهد .اگر شيوه سنتي ارزشيابي حذف شود و به والدين در مورد پوشه كار توضيح  لازم وكافي داده شود فرايند پوشه كار واثرات آن تبيين شود در عمل بطور مشتاقانه از پوشه كار حمايت شده و اجراي صحيح آن  آينده رويكرد آموزشي تضمين مي شود.
2-بحث وگفت گو درباره محتويات پوشه كار : دادن نمونه هاي از پوشه كار به دانش آموزان و روش هاي مختلف اجراي آن تصميم بگيرند اينكه محتويات پوشه چگونه باشد آن ها محتواي آن رابه صورت گروهي يا انفرادي تهيه كنند معلم بادنش آموزان طي جلسات كلاسي به بحث وگفتگو بپردازد.
3-ارزيابي پوشه كار: در ابتداي دوره معلم بطور كلي درباره ارزيابي پوشه كار به فراگيران توضيح مي دهد دونوع كلي ارزيابي براي پوشه كار عبارتند ار:الف-ارزيابي معلم در طي اجرا وتشكيل پوشه خواهد بود .ب-نحوه ارزيابي دانش آموز از عملكرد خودش در رابطه با پوشه كار و ََ اجام آن.اين نوع ارزيابي بطور مستمر در جريان اجراي بطور دقيق با همكاري بين معلم ودانشاموز انجام مي گيرد

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 05 دی 1394 ساعت: 10:23 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

انواع شيوه هاي نوين ارزشيابي در نظام آموزشی

بازديد: 183

كار تيمي، تيم هاي كاري موفق و ساختن تيم در سازمانها از موضوع هاي داغ مورد بحث روز هستند. تيم هاي موفق و كار تيمي اهداف استراتژيك شما را برآورده مي سازند. كار تيمي موفق سبب افزايش توان انجام كار هر كدام از كارمندان شما مي شود و به شما كمك مي كند بهتر به مشتريان خود خدمات بدهيد.
اگر شما يك تيم كاري داريد كه اكنون فعال است، ابتدا بايد مشخص كنيد سازمان شما به چه فعاليتهاي تيمي احتياج دارد و از كداميك از آنها مي تواند پشتيباني كند. تيم ها به منابع و به خصوص زمان نياز دارند. راندمان تيم شما زماني در اوج است كه:
ــ يك گروه از كارمندان مختلف در آن بتوانند با يكديگر مشاركت كنند.
ــ تعداد تيم ها محدود باشد تا ميزان مشاركت كاركنان را افزايش دهد.
ــ تيم ها زماني را براي شركت در جلسات منظم قرار دهند.
ــ شما احتياج به اهداف دوره اي داريد، كه بايد براي هر تيم تعريف شود.
ــ از هر جلسه خلاصه و نتايج يادداشت شده و اجرا شوند.
ــ تيم ها با اضافه كردن كارمندان جديد جاودانه مي شوند.

تيم رهبري
معمولاً رئيس، مدير يا سرپرست قسمت هستند. تيم رهبري گروهي كه بايد با همكاري يكديگر سازمان شما را رهبري كنند. تيم رهبري مسئول اهداف استراتژيك سازمان شماست. تيم رهبري نقشه مي ريزد، اهداف را تعيين مي كند، رهنمودها را فراهم مي كند و سازمان را مديريت مي كند.
تيم محرك
اين تيم در سازمان هاي مختلف نام هاي مختلفي دارد. اين تيم طرح هايي را ارائه مي كند و فعاليتهايي را انجام مي دهد تا در كارمندان رمق و انگيزه مثبت ايجاد كند. وظايف اين تيم مي تواند شامل تهيه ناهار، برنامه ريزي براي سفرهاي تفريحي، ايجاد صندوق هاي حمايتي براي مشكلات كارمندان و غيره باشد. اين تيم مي تواند وقايع مهم و مثبت سازمان را جشن بگيرد، يا براي روز تولد افراد يا نوزاد تازه بدنيا آمده آنها تبريكاتي در نظر بگيرد يا براي آنها جشن بگيرد. اين تيم مي تواند اسپانسر يك تيم ورزشي شود. اين تيم مي تواند بساط سرگرمي و دلگرمي پرسنل را فراهم مي كند و تنها محدوديت آن تخيل افراد اين تيم است.
تيم ايمني و بهداشت
اين تيم مراقب ايمني افراد در محل كار است. اين تيم آموزش هاي لازم بهداشت و ايمني را برگزار مي كند. جلسات ماهيانه ايمني بسيار مهم و ضروري است حتي آموزشهايي براي خانواده كارمندان مي تواند ارائه شود. رعايت بهداشت و پاكيزگي محيط با همكاري كارمندان بسيار اهميت دارد و بايد توسط اين تيم پي گيري شود.
تيم رفاه كارمندان
تيم رفاه بر روي سلامتي و تناسب اندام كاركنان كار مي كند. از آن جمله مي توان به ارائه برنامه هاي پياده روي، دو و همچنين انجام آزمايشات دوره اي مانند آزمايش خون و فشار خون از جمله فعاليت هاي اين تيم هاست.
تيم ارتباط و فرهنگ
اين تيم كار مي كند تا فرهنگ لازم براي رسيدن به موفقيت سازمان را تعريف و ايجاد كند. اين تيم همچنين ارتباط دو طرفه را آموزش مي دهد تا مطمئن شود در سازمان شما كارمندان زنجيره دستورات را رعايت مي كنند. اين تيم مي تواند به صورت هفتگي روزنامه تهيه كند، آخرين رخدادهاي سازمان را بيان كند. و هر سه ماه در زمينه ميزان رضايت كارمندان تحقيق كند. و مشكلات را پيدا كرده و براي رفع آنها با تيم رهبري مشورت كند و در صورت نياز پيشنهاد استخدام نيروي جديد كند. نكته اينجاست كه اين تيم زماني به اوج موفقيت مي رسد، كه دو تيم قبلي كار خود را بدرستي انجام دهند.
شايد اگر شما به عنوان مدير يك سازمان اين مقاله را بخوانيد بگوييد خوب اينكه مي شود افزايش هزينه؟! ولي بدانيد كه شما اگر اكنون اين تيم ها را نداريد و اين اقدامات را براي پرسنل خود انجام نمي دهيد. هزينه زيادي براي پرسنل خود مي كنيد ولي اين هزينه آنقدر نيست كه به آنها اجازه دهيد با فراغ خاطر و عشق به كار معجزه دروني خود را بروز دهند.  اين كار اخيراً در چند سازمان انجام شده است. و با وجود مخالفت و مقاومت بعضي از مديران نتيجه آن افزايش رغبت پرسنل براي شركت در اين تيم ها و همينطور افزايش تعهد و ميزان مشاركت آنها در رسيدن به اهداف سازمان بوده است. كه همه اينها در نهايت منجر به يك سازمان قوي و رو به رشد است كه پرسنل با تعصب آن را به سوي موفقيت سوق مي دهند .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 05 دی 1394 ساعت: 10:18 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

انواع شيوه هاي نوين ارزشيابي 1- سنجش و ارزشيابي با رويکرد پويا و رشد دهنده = ارزشيابي مستمر

بازديد: 571

انواع شيوه هاي نوين ارزشيابي
1- سنجش و ارزشيابي با رويکرد پويا و رشد دهنده = ارزشيابي مستمر
خصلت عمده اين نوع ارزشيابي در پويايي و گستردگي آن است و از معلم انتظار اقداماتي فراتر از آزمون هاي سنتي را دارد، تا تصويري کلي از تماميت شخصيت دانش آموز ارائه دهد. از نتايج اين نوع سنجش و ارزشيابي در جهت رشد و ارتقاي دانش آموز استفاده مي شود و مهم تر از همه اين که از هر دانش آموز توقع رشد و بالندگي را د رحد توان خود او دارد. در اين رويکرد فرايند ارزشيابي با فرايند آموزش در هم تنيده، جاري و مستمر است. از نتايج اين سنجش براي مقايسه يا نمره دادن به دانش آموزان استفاده نمي شود. امروزه اين شيوه سنجش که تفاوت هاي فردي دانش آموزان را مي پذيرد و به قابليت رشد هر يک اعتقاد دارد، در نظام هاي پيشرفته آموزشي مورد توجه قرار گرفته و نقطه عطف ارزشيابي هاي معتبر شده است.
نقش ارزشيابي مستمر در فرايند آموزش چيست ؟
ارزشيابي مستمر يا سازنده بخشي از فرايند آموزش تلقي مي شود. به اين معنا که ارزشيابي در جريان آموزش جاري است و معلم به طور مرتب با آن درگير است. ارزشيابي مستمر در طراحي برنامه درسي معلم جاي خاصي دارد. يعني معلم از نتايج سنجش مستمر در تعيين گام بعدي خود در آموزش استفاده مي کند و به اين دليل است که آموزش و ارزشيابي در هم تنيده مي شوند و دانش آموز رشد مي کند. ارزشيابي تشخيصي هم نوعي ارزشيابي مستمر و سازنده است، زيرا هدف آن دريافت کاستي ها و مشکلا ت و خطاهاي احتمالي دانش آموز است تا در طراحي مراحل بعدي آموزش مورد استفاده قرار گيرد.
درسنجش و ارزشيابي رشد دهنده، استفاده از نتايج ارزشيابي حد اقل به اندازه جمع آوري آنها اهميت دارد. در فرايند چنين ارزشيابي دانش آموزان نقش اساسي دارند، چون آنان هستند که در مرکز يادگيري قرار دارند و نقش اصلي را در پرورش يا اصلا ح يک آموخته ايفا مي کنند. هر چه دانش آموزان بيشتر درفرايند آموزش سهيم شوند، بهتر و بيشتر مي توانند آموخته هاي خود را در ابعاد مختلف گسترش دهند يا بهبود بخشند; به عبارتي شيوه آموختن را بهتر ياد مي گيرند.
به يک مثال که در آن به نقش ارزشيابي در فرايند آموزشي مي پردازند، توجه کنيد:
فرض کنيد معلم دانش آموز را در فعاليتي درگير کرده است تا از اين طريق اطلا عات مناسبي درمورد حدود آموخته هاي او جمع آوري کند. او در اين راه از شيوه هاي مختلف استفاده مي کند، با دانش آموز گفتگو مي کند، بر کار او نظارت دارد... سپس اطلا عاتي که جمع آوري کرده است، تفسير مي کند. در اين کار معلم ضمن توجه به هدف ها، به تجارب و يافته هاي قبلي دانش آموز نيز توجه دارد.
بنابراين زماني که دانش آموز را ارزشيابي مي کند، با توجه به هدف هاي آموزشي، به جزئيات پيشرفت دانش آموز و بهبود يافته هاي او نيز نظر دارد. در اين فرايند دانش آموز نيز نقش دارد، زيرا فرصت مي کند تا کار خود را ارزيابي کند و دريابند که تا چه حد رضايت بخش است يا اين که مي توانست بهتر باشد.
گفت وگو در مورد کار و نتيجه آن جزئي از فرايند تعاملي است که بين معلم و دانش آموز انجام مي شود و بخشي از هدف ارزشيابي مستمر و رشد دهنده است.
براي ارزشيابي مستمر چهار نوع ارزشيابي پيشنهاد مي شود:
1- پرسش هاي کلاسي و آزمونک ها
2- ارزشيابي فعاليت هاي کلاسي
3- ارزشيابي خارج از کلاس
4- ارزشيابي از تکاليف
1- ارزشيابي از پرسش هاي کلاسي و آزمونک ها:
پرسش هاي کلاسي: پرسش هايي هستند که در جريان کلاس مطرح مي شود هدف از اين پرسش ها يادآوري پيش نيازهاي يادگيري براي درس کلا س، جمع آوري ايده ها و اطلاعات دانش آموزان در ارتباط با يک موضوع و مواردي از اين قبيل و يک دانش آموز طي يک دوره آموزشي چندين بار مورد پرسش قرار مي گيرد و در ليست علامت گذاري مي شود.
آزمونک ها ابزاري براي ارزشيابي تدريجي هستند در اين نوع ارزشيابي هدف نمره دادن نيست بلکه منظور اين است که در هر مرحله هدف هاي رفتاري معين ميزان پيشرفت فراگيران چگونه است و تا چه مقدار به اهداف آموزشي دست يافته اند بنابراين لازم است آزمونک ها پيشرفت گام به گام هدف ها را بسنجند و در پايان تدريس يک يا تعداد معدودي از هدف هاي رفتاري مربوط به هم انجام شوند.
2- ارزشيابي فعاليت هاي کلاسي:
فعاليت هاي کلاسي که ممکن است فردي يا گروهي انجام شوند مهمترين بخش ارزشيابي مستمر است.
بنابراين ارزشيابي فعاليت کلاسي نمره دادن به پرسش هاي کلاسي نيست بلکه ارزشيابي روند شکل گيري و پيشرفت مهارت ها و نگرش ها است و بيشتر با مشاهده رفتار دانش آموزان ممکن مي باشد و در جريان آن دانستي ها، پرورش نگرش، نظافت در کار و انضباط، توجه به صحبت هاي ديگران، قبول مسووليت در گروه، تحمل نظر مخالف، انعطاف پذيري و... مورد توجه قرار مي گيرد.
3- ارزشيابي خارج از کلاس:
فعاليت هاي خارج از کلاس فرصتي است تا فراگيران براساس علاقه موقعيت و امکانات خود، کلاس درس را به زندگي واقعي گسترش دهند و با خلاقيت هاي خود موقعيت هاي تازه اي براي يادگيري ايجاد کنند. تهيه فهرست ارزشيابي براساس نوع فعاليت مي تواند معلم را در قضاوت نهايي فعاليت ها و ارائه باز خورد مناسب به دانش آموزان ياري دهد.
4- ارزشيابي از تکاليف:
دفتر تکاليف در حقيقت کتابي است که دانش آموزان در آن موضوع درس را تدوين مي کنند. لازم است تکاليف به صورتي تدارک ديده شوند که به عنوان منبعي براي تقويت و پاداش دانش آموزان در آينده و فرصتي براي برانگيختن مشارکت و پشتکار در يادگيري فراگيران باشد و بايد از طرف معلم با توجه به تفاوت هاي فردي دانش آموزان مورد ارزشيابي قرار گيرد.
2- ارزشيابي از طريق فهرست مشاهدات :
استفاده از فهرست مشاهدات در برنامه آموزش شيوه نو و تازه اي است که از طريق آن معلم مي تواند در مورد حدود آموخته هاي دانش آموز يا گروهي از دانش آموزان در حيطه هاي مختلف مهارتي، نگرشي و دانشي قضاوت کند. اين يادداشت ها به معلم امکان مي دهد تا در برنامه تدريس خود ميزان حصول به هدف هاي آموزشي را تعقيب و کنترل کند و دريابد که هر دانش آموز تا چه اندازه به هدف هاي موردنظر رسيده است و احتمالا به چه کمک هايي نياز دارد و براساس آن اطلاعات، فرايند تدريس خود را بازنگري کند.
استفاده از فهرست مشاهدات روش ساده و سريعي است که از طريق آن معلم مي تواند دانش آموزان را در بسياري از هدف هاي آموزشي که در آزمون هاي پاياني امکان پذير نيست، ارزيابي کند و از نتايج آن در جهت بهبود فرايند دانش آموزان استفاده کند. اگر اين کار به صورت مستمر انجام شود و معلم به موقع از نيازهاي آموزشي هر دانش آموز مطلع شود، مي تواند در رفع آن نيازها اقدام کند، کاري که از عهده ارزشيابي پاياني بر نميآيد. مرور فهرست ارزشيابي به معلم امکان مي دهد تا نقاط ضعف مشترک دانش آموزان را هم دريابد.
3- ارزشيابي پوشه اي
يک پوشه کارنما مانند يک جورچين يا پازل مجموعه قطعاتي از کارهاي دانش آموز است که با اتصال آنها مي توان تصوير کامل و روشن تري از دانش آموز به عنوان يک يادگيرنده مادام العمر به نمايش گذاشت.
پوشه مي تواند شامل فهرست هاي ارزشيابي معلم، گزارش کارهاي دانش آموز، يادداشت هاي معلم، گزارش هاي گردش هاي علمي و کارهاي عملي و پروژه هاي دانش آموز باشد. پوشه بيش از اين که قطعاتي از کارهاي دانش آموز باشد که بي هدف جمع آوري شده است، مجموعه اي از کارهاي مشخص، هدفدار و آگاهانه دانش آموز است که به او امکان مي دهد تا توانايي هاي خود را از جهات مختلف به نمايش بگذارد.
پوشه، چيزي بسيار فراتر از يک ظرف پر از خرت و خورت است. پوشه مجموعه اي سازماندهي شده از مدارک مستندي است که معلم و دانش آموز با استفاده از آن، ميزان پيشرفت دانش آموز را در حيطه هاي مختلف دانش، مهارت و نگرش در موضوعات معين درسي، به نمايش مي گذارند. (واوروس، 1990)
مرور پوشه دانش آموز به معلم امکان مي دهد تا با اطمينان بيشتر و براساس دلايل مستند در مورد دانش آموز قضاوت کند. مرور پوشه دانش آموز به معلم فرصت مي دهد تا قابليت هاي او را به درستي شناسايي و باتوجه به تئوري هوش هاي چندگانه، براي آموزش او برنامه ريزي کند.

 

4- ارزشيابي توصيفي:
به استناد تعريفي که توسط دکتر حسني و همکاران ايشان از ارزشيابي توصيف شده است، به مصداق ذيل دست پيدا مي کنيم.
«به کارگيري مقياس مقوله اي رتبه اي، به جاي مقياس فاصله اي (20-0) و به کارگيري کارنامه توصيفي و ابزارهايي براي سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان متناسب با مقياس موردنظر»

 

 محاسن طرح ارزشیابی توصیفی:
1-افزایش اعتمادبه نفس دانش آموزان .
2-تکیه نداشتن به نمره ی بیست.
3-افزایش پارامترهاجهت تشخیص سطح یادگیری هردرس به طورجداگانه ودرنتیجه یافتن ضعف دانش آموزان.
4-ایجادرابطه ا ی صمیمی تربین معلّم ودانش آموز.
5-تکیه برکاروآموزش علمی وعملی.
6-افزایش شورونشاط وشادابی دانش آموزان وروحیّه ی آنان درکلاس ومدرسه.
7-حذف اضطراب ناشی ازامتحان ونمره که به نوعی استرس مانعی جدی برای فرایندیاددهی ویادگیری خواهدبود.
8-دراین طرح یادگیری عمیق وپایدارصورت می گیردوروش علمی که همان حل مساله است انجام می پذیرد.
9-افزایش روحیّه ی همیاری ،همکاری،همدلی و...دردانش آموزان .
10-افزایش حس مسئولیّت پذیری دردانش آموزان.
11-چون دانش آموزان کم کاردرکناردانش آموزان فعّال قرار می گیرندازاین جهت آنها نیز به نوعی خودرابامحیط تطبیق می دهند.
12-روانی وروایی کاربرای معلّم کلاس ودانش آموز.
13-انگیزه هاکه همانا جرقه های ایجاد خلاقیت درذهن دانش آموزان است شکل می گیرد.
14-افزایش رقابت مثبت دردانش آموزان .
15-کلّ دانش آموزان درامریادگیری دخالت دارند وهمین باعث ایجاد مهارتهای اجتماعی ومهارتهای زبان آموزی درسطح عالی می گردد.
16-رفتارهای دانش آموزبهترمورد مشاهده قرارمی گیردومی توان آن راموردمطالعه قرارداد.
17-هردانش آموزباتوجّه به فعّالیتش باخودش مقایسه می شود وپیشرفتش موردارزشیابی وتقدیرقرارمی گیرد.(اصل تفاوتهای فردی).
18-ازبین رفتن احساس ناتوانی وضعف دانش آموزان درحضوردیگردانش آموزان.
19-ایجادمهارت وتوانایی برای برطرف کردن نیازهای فردی.
20-این طرح باشرایط ومواردپیشرفت دردنیای جدیدهمگام است.
21-برای اندازه گیری فرایندهای ذهنی وبازده حاصل ازآن مناسب است.
22-دانش آموزان رادرموقعیّت های حل مساله قرارمی دهد.
23-دانش آموزان راواداربه کارگیری دانش فراگرفته قرارمی دهد.
24-جنبه های مختلف دانش ودرک فراگیررامی توان مطالعه نمود.
25-دانش آموزراواداربه عمل کردن ،تولیدکردن وخلق کردن می نماید.
26-ایجادحس موثّربودن دردانش آموز.
27-برخورداری ازکارنامه توصیفی وتشریح ضعف وقوّتهای آموزشی وپرورشی هردانش آموز.
28-نبوداسترس دردانش آموزوخانواده ی ایشان.
29-سهل وآسان نمودن ادامه ی تحصیل وفراهم نمودن زمینه ی مناسب طی کردن آموزش عمومی برای کلیّه ی دانش آموزان.
30-اولیا به طورمستمردرجریان پیشرفت یاافت فرزندشان قرارگرفته ودراین مورد بیشتراحساس مسئولیت می نمایند.
31-ایجاد روحیّه ی خودباوری دردانش آموزتادرآینده بتواندگوینده ی خوب،شنونده ی خوب،محقق ومنتقد خوبی گردد.
32- انجام فعالیتهای مشابه به فعالیتهای دنیای واقعی درکارروزانه دانش آموزان.

معایب طرح ارزشیابی توصیفی:
1-ایجادزمینه برای دانش آموزان کم کاروآنان که برحسب شرایط مجبورندبه مدرسه بروند وبسترآماده برای شانه خالی کردن ازانجام تکلیف.
2-ایجادزمینه برای معلمان کم انگیزه ویابی انگیزه به گونه ای که خوداین طرح دست ایشان رانسبتا بازمی گذارد .
3-عدم تعریف پارامترهای مورد نظربه گونه ای که هرکدام ازاین پارامترهابراساس توان وظرفیت وعلاقمندی هرهمکاردرامرتعلیم وتربیت می تواند متغیرباشد.
4-ازآن جائیکه انجام این طرح مستلزم وقت زیاد است به نظرمی رسدکه تراکم دانش آموزبه طورمستقیم برروی کاروفعّالیت یک همکارموثّرمی باشدوچنانچه به این موضوع توجّه نشودبه لحاظ این که معلّم ولوهرچندعلاقمند،امّابه خاطراین که ازبودجه بندی عقب نماندمجبوراست به شیوه های دیگرارزش گذاری متوسّل شود.
5-تعداددانش آموزدرکلاس درمیزان موفقّّّّیّت موثّراست.
6-به علّت این که نمره اهمیّت نداردحسّ رقابت ازبین می رود ودانش آموزان به مرور انگیزه ی خودراازدست می دهند.(طبق گفته ی معلّمین مجری طرح ،برای بچّه هاچگونگی وکیفیّت مطالعه خیلی مهم نیست).
7-چون تعداد چک لیستها وفرمهایی که برای هردانش آموزیاهرگروه تکمیل می گردد زیاد است معلّم فرصت زیادی رابرای این کار صرف می کند وعملا دقّت وتوجّه کمتری درارزشیابی صورت می پذیرد.
8-استفاده ازفرمهای متعدّد بودجه زیادی می طلبد وشایداصل فدای فرع گردد.
9-برطبق مشاهدات چون آموزگاردرتمام مدّت حضور درکلاس بایددانسش آموزان رابه صورت فردی ویادرگروه موردبررسی وارزیابی قرار دهدوبه تمام جنبه های عاطفی،اجتماعی،آموزشی و...توجّه نمایدبه نکات اساسی ازجمله زیبانویسی ودرست نویسی درکتاب بنویسیم توجّه نکرده ،به همین دلیل دانش آموزان درپایه های اوّل ودوّم مخصوصادرمدارس پسرانه خط تحریری رابه خوبی نسبت به دانش آموزان مدارس دیگرنیاموخته اند.
10-چون مدارک مشخّصی برای ارزشیابی وجودندارد می تواند فضای مناسبی برای معلّمان باری به هرجهت وبی انگیزه فراهم کندتاباخونسردی وبی خیالی فقط درکلاس وقت بگذرانند،چراکه هیچ گونه مدرکی مبنی برچگونگی کیفیّت اموزشی آنها موجودنیست ووجودندارد.
11-تکیه ی اولیا به گرفتن حرف دال به نوعی نمره ی بیست.
12-دشوارشدن ارزشیابی ازکلاس توسّط مدیر.
13-معلمان دراین طرح بایدفعّال ،باانگیزه وکارآمد و...باشند.
14-دراین طرح پارامتربالاترازحدّانتظاربرای دانش آموزان نخبه و...وجودندارد.و....

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 05 دی 1394 ساعت: 10:18 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس