تحقیق و پروژه رایگان - 564

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

زندگی نامه کارآفرین نمونه ایرانی

بازديد: 193
زندگی نامه اکرم رستم پور کارآفرین سال 1392 
 
زمینه فعالیت:
مشاوره بهبودفعالیت کاری واستغال زایی خرد وکلان ( شناسایی نقاط قوت وبحران بنگاه اقتصادی ، شناسایی استعدادهای شخصی افراد وایجادانگیزه ، هندلینگ و تیم سازی درشروع فعالیت ) ، مشاغل خانگی ، بازاریابی شبکه ای : تیم سازی ومعرفی کار وآموزش وپشتیبانی ، شرکت مخا
جنسیت: زن
وضعیت تاهل: مجرد
عکس:
 
 اطلاعات کارآفرینی:
بخش کار آفرینی: استانی
استان: اصفهان
کارآفرین سال: سال 1392
نام جشنواره: منتخبین سایت کارآفرینان ایرانی
نوع کارآفرینی: خدمات
تاریخ تولد: دوشنبه, فروردين 27, 1363
مدرک تحصیلی: لیسانس
رشته تحصیلی: روانشناسی
محل اخذ مدرک: پیام نور
زندگی نامه شخصی: متولد 27/1/1363 صادره از اصفهان ،دیپلم ریاضی فیزیک ،دانشجوی روانشناسی دانشگاه پیام نور ،شاغل درشرکت مخابرات استان اصفهان از سال 1382
تجربیات و سوابق کاری:

مدیرامورمشتریان (crm & cem )درآژانس مسافرتی هوایی ،آموزش ، مشاوره (فردی وگروهی ) درراه اندازی کسب وکار شرکت ها و گروه های کاری ،شرکت درنمایشگاه ها درمحل دائمی نمایشگاه ها ی استان ،مدیراجرایی وتیم سازی دراردوهای تفریحی وتحقیقاتی ،مقاله وگزارش نویس خبری ،بازاریابی شبکه ای e – commerce ،انجام پروژه های پیمانکاری وحجمی موقت ،سوپروایزری مراکز تماس شرکت مخابرات استان اصفهان (9990 و 2020)

تخصص ها و مهارت ها:

دارای گواهینامه های داخلی وخارجی درزمینه :اصول وفنون مذاکره واقناع مخاطب ،چگونگی انتقال خبر بد درمواقع بحران ،مدیریت تغییر ،بالینت گروه ، مدیریت زمان ،مهارت ها وتکنیک های نوین فروش ،شم اقتصادی ومقابله بابحران ،تکنیک های حل خلاقانه مسائل TRIZ ،رفتارهای غیرکلامی وربان بدن ، روش های نوین حفظ سهم بازار وافزایش فروش دربحران اقتصادی ،مهارت های ارتباطات موثر ،مدیریت ارتباط بامشتری CRM ،مدیریت سلامت وزندگی ، مدیریت احساس مشتری CEM ،برندسازی وتبلیغات موثر ، گزارش نویسی / روزنامه نگاری مطبوعاتی / اصول خبرنویسی وخبرنگاری ،سایکوسوماتیک ( شناسایی بیماریهای روان تنی ) ، اصول قراردادهاو قوانین ومقررات اداره کارو تعاون ، تامین منابع مالی ، اصول وفنون ارتباطات وفروش تلفنی ،فن بیان واصول گویندگی ،شبکه های کامپیوتری MCSE ، مهارت های صنایع دستی ،کاریکاتور ،TEAM WORK ،هوش هیجانی ،تدوین فرآیندهای کاری براساس قواعد تضمین کیفیت وایزو

علایق کاری{ کدام زمینه های کاری برای شما مفید خواهد بود؟} ::

آموزش /تحقیقات /مدیریت منابع انسانی وارتباط بامشتری

محصولات و خدماتی که ارائه می دهید::

خدمات توریستی وگردشگری ،خدمات چاپ وطراحی تبلیغات ،خدمات فیلمبرداری از مجالس وبرگزاری جشن ها ،صنایع دستی : کیف دست دوز چرمی ،بازاریابی وفروش : محصولات غذایی ، محصولات آرایشی وبهداشتی ، لوازن خانگی ونوشت افزار ، محصولات مخابراتی /محصولات نساجی

جدیدترین فعالیتهای کارآفرینی::

ارائه طرح دپارتمان آموزشی تلفیقی 3 علم ( روانشناسی ، روابط عمومی و فروش ) در 3 سطح اداری ( قبل ، حین وبعد استخدام ) ، خانگی ( مشاغل خانگی وفرهنگی خانواده ها ) ، اجتماعی ( شبکه های اجتماعی وفرهنگ سازی محیط های فیزیکی )

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 05 دی 1394 ساعت: 18:45 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ويژگيهاي مدرسه خوب

بازديد: 177

ويژگيهاي مدرسه خوب

اولین ودرعین حال  مهمترین محیط آموزشی که فرد درآن قدم می گذارد مدرسه می باشد پس بجاوشایسته است که انگیزه وعلاقه به فراگیری ویادگیری علم ودانش باایجاد نشاط درکلاس درس وشاداب سازی مدرسه صورت پذیرد.اهمیت این امربرکسی پوشیده نیست لذا سیستم آموزشی کشورمی بایست باتوجه به مطالبات رده های سنی مختلف ونیازسنجی دقیق درقالبهای گوناگون بررسی شده ودرآماده نمودن محیط فیزیکی مدارس لحاظ شود.درمحیط آموزشی ژاپن شادابی دانش آموزان به عنوان یک عنصرمهم دریادگیری ارزیابی  شده وبحث شادابی مدارس درژاپن ازفضا شروع می شودومحتوای کتابها،عکس ها،شکل کتاب وحتی شکل لباسهای دانش آموزان هم دراین زمینه موردتوجه قرارمی گیرد.یعنی چیدمان صندلی هافضای کاربردی کلاس وآزادی عمل دانش آموزان سبب افزایش شادمانی دانش آموزان می گردد.نظام آموزشی انعطاف پذیردبیرستان محل زندگی اینشتین وتجهیزات آزمایشگاهی خوب آن انقلابی دراوایجادمی نمایدکه سبب تغییردادن تلقی وی ازمدرسه شده وموجبات شکوفایی استعدادهای اومی شودبه طوری که پس ازچهارسال دررشته فیزیک پلی تکنیک فارغ تحصیل می شود واین درصورتی است که دردانشگه سابق به دلیل مردودی به وی پیشنهادمی دهند که تحصیلات خودراازمقطع پایین شروع کند.

باتوجه به اهمیت مدرسه وفضای آن درذیل به ویژگیهای یک مدرسه خوب ازنظرفرم ظاهری اشاره می شود :

- فضاي آموزشي مدرسه خوب ( كلاس درس ) متناسب با سن و پايه تحصيلي دانش آموزان محرك و جذاب باشد .

2- مدرسه خوب داراي محيطي زيبا و با طرا وت  و نشا ط آور است .

3 درمدرسه خوب ابعاد كلاسها و صندليها استاندارد و متناسب با سن دانش آموزان مي باشد .

4- فضاي فرهنگي ، هنري و فن آوري براي رفع نيازهاي علمي و تحقيقي دانش آموزا ن مهيا مي  باشد .  

5- مدرسه خوب به شكوفايي استعداد و توانايي جسمي دانش آموزا ن اهتمام دارد و در جهت تامين  فضا و امكانات ورزشي كوشا مي باشد .

6- در مدرسه خوب فضاي نمازخانه رغبت انگيز ، سالن ها وسيع وتميز ، سرويهاي بهداشتي تميز و استاندارد مي باشد .

7 در مدرسه خوب مكا ن نشستن راحت بوده سيستمهاي گرما يي و برودتي مناسب و كلاس ها به دور از سر و صد ا و داراي  نوركا في مي باشند.

8- در و ديوار و حياط  و رنگ مدرسه خوب ، داراي پيام آموزشي و تربيتي هستند .

9- در مدرسه خوب با تامين سرويس اياب و ذهاب به سلامت جسمي دانش آموزا ن توجه كافي ميشود .

11- مدرسه خوب به بهداشت روحي دانش آموزان توجه كافي دارد و با ايجاد  كتابخانه ، آزمايشگاه ، اتاق خلاقيت و سالن سمعي و بصري در جهت تامين آن مي كوشد .

12 - مدرسه خوب داراي امكانات آموزشي و آزمايشگاهي از قبيل رسانه هاي ديداري و شنيداري، تجهيزات آزمايشگاهي و ...   مي باشد .

13- محيط آموزشي گوياي معماري ايراني و اسلامي و داراي پيام فرهنگي هنري است .

عوامل نشاط درمدرسه : نشاط را مي توان به شادي و شور و شعف معنا كرد، اما نشاط به خودي خود شادي آفرين نيست و نيازمند يك سري ابزارها، لوازم، امكانات و محيط مناسب است تا به نشاط معناي واقعي بخشد. اكنون بايد ببينيم نشاط در مدرسه كه يك محيط آموزشي، تربيتي محسوب مي شود به چه امكانات و شرايطي نيازمند است كه با آنها بتوان محيطي مناسب و موفق در تربيت و آموزش و ارتقاي علمي دانش آموزان در فضايي كاملاً متنوع، صميمي و با انگيزه هاي مثبت ايجاد كرد. براي رسيدن به چنين هدفي بايد به عوامل ذيل به عنوان ضروريات يك محيط علمي با نشاط توجه شود.
    (( ايجاد نشاط براي دانش آموزان))
    1- تأسيس بانك جايزه و تشويق دانش آموزان با ارائه كارت امتياز
    2- برپايي جشن هاي شادي و مسابقات مختلف
    3- تقويت و توسعه بازديدهاي علمي و تفريحي
    4- تشكيل نمايشگاه هاي متعدد با مشاركت دانش آموزان از دست سازهاي كارهاي تحقيقي امور آموزشي و پرورشي
    5- ورزش صبحگاهي به صورت دسته جمعي قبل از شروع كلاس
    6- دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سرصف
    7- تشويق و تقدير از فعاليتهاي كوچك و كم ارزش از نظر ديگران
    8- زيبا و جذاب كردن محيط مدرسه و استفاده از رنگ هاي شادي آور در كلاس ها- سالن ها- ديوارهاي حياط
    9- توجه به رعايت بهداشت فردي دانش آموزان
    10- مشاركت مؤثر اولياي دانش آموزان در انجام امور مدرسه
    11- پرهيز از ايجاد تنش در مدرسه 
    12- پرهيز از تنبيه- توهين، سرزنش، تحقير در مدرسه
    13- اجراي روش هاي تدريس فعال با محوريت كلاسي بانشاط
    14- نصب عكس دانش آموزان ممتاز در تابلوي اعلانات
    15- توجه خاص به زنگ تفريح
    16- نمايش فيلم و اسلايد در مدرسه
    17- تقويت فعاليت هاي هنري در مدرسه: گروه تئاتر- گروه سرود
    18- حضور فعال دبیران با نشاط همراه با ظاهري مناسب و آراسته
    19- پرهيز از بي انضباطي و بي عدالتي در مدرسه
    20- تقويت اميد به آينده در دانش آموزان
    21- بررسي عوامل مؤثر در افت تحصيلي و ترك تحصيل دانش آموزان
    22- تقويت احترام متقابل بين دانش آموزان و ديگر كاركنان مدرسه
  23 - توزيع شيريني به مناسبت هاي مختلف از جمله جشن ها و ميلاد ائمه بين دانش آموزان
    (( پيشنهادات براي ايجاد نشاط و بهره وري بيشتر در كلاس))
    1- شروع فعاليت كلاس با قرائت سوره اي از قرآن و حفظ آن از طرف دانش آموزان.
    2- تدريس به روش هاي مختلف از جمله با شعر، نمايش- نقاشي و هر روش ديگري كه منجر به يادگيري بهتر دانش آموزان در سر كلاس درس مي شود.
    3- مسئوليت دادن به دانش آموزان به صورت نوبتي در كلاس.
    4- گذشت و بخشش درمورد اشتباهات دانش آموزان و سخت گيري كردن در برخي موارد براي دانش آموزان بي قيد و بي خيال.
    5- ياد دادن و تشويق دانش آموزان براي درست كردن كاردستي بدون دخالت والدين به منظور تقويت توانايي هاي فردي و اتكا به نفس.

   6 .سپردن مسئولیت مدرسه به دانش آموزان به مدت یک روز

  7  .دعوت ازفارغ التحصیلان پذیرفته شده درکنکور با رتبه های خوب

  8.برگزاری جلسات مشاوره ای خاص هرکلاس

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 05 دی 1394 ساعت: 11:05 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

فـــــوايد استفاده از وسايل كمك آموزشـــي

بازديد: 101

استفاده از وسايل آموزشي موجب مي شود كه دانش آموزان از همه حواس خود جهت يادگيري مطالب استفاده كنند . از آنجا كه % 75  از يادگيري مطالب توسط چشم و بينايي ياد گرفته مي شود، اين موضوع باعث شد كه معلمان بيشتري به استفاده از وسايل كمك آموزشي و وسايل بصري روي آوردند. يكي از عللي كه تعدادي از معلمان از وسايل كمك آموزشي استفاده نمي كنند اين است كه فكر مي كنند كه منظور از وسايل كمك آموزشي همان وسايلي است كه فقط به منظور آموزش دانش آموزان و با هدف وسيله كمك آموزشي از قبل ساخته شده مي باشد. ولي اين فكر اشتباهي مي باشد، زيرا با وسايل دور ريختني و مازاد نيز مي توان يك وسيله كمك آموزشي ساخت كه به اهداف مورد نظر درس برسيم.

1- وسايل كمك آموزشي بازده آموزشي را از لحاظ كمي و كيفي افزايش مي دهد.

2- وسايل كمك آموزشي مي تواند يادگيري را انفرادي كند.

3- وسايل كمك آموزشي آموزش را با قدرت بيشتري عملي مي سازد.

4- وسايل كمك آموزشي دسترسي به فرهنگ و آموزش را به طور يكسان براي همه ميسر مي سازد.

5- وسايل كمك آموزشي اساس قابل لمس را براي تفكر و ساختن مفاهيم فراهم مي سازد و در نتيجه از ميزان عكس العمل گفتاري دانش آموز مي كاهد.

6- مورد علاقه زياد و فراون شاگردان هستند و توجه به آنها را به موضوع اصلي معطوف مي سازد.

7- اساس لازم را براي يادگيري تدريجي و تكميلي آماده مي سازد و در نتيجه يادگيري را دائمي مي كند.

8- تجارب واقعي و حقيقي را در اختيار شاگردان قرار مي دهد و در نتيجه موجب فعاليت ايشان مي شود.

9- پيوستگي افكار را موجب مي گردد.

10- در توسعه و رشد معني در ذهن شاگرد مؤثر هستند.

11- مهارتــي را به طور كامل و مؤثر به دانش آموزان مي آموزد.

12- تجاربي را در اختيار شاگردان قرار ميدهد كه از راههاي ديگر امكان ندارد.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 05 دی 1394 ساعت: 11:04 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

متن بيانات مهم رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظيم زائران و مجاوران حرم رضوي (ع)

بازديد: 131


به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در نخستين روز از سال 1392 ، در جمع گسترده و پرشور هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت علي بن موسي الرضا سلام ا...  عليهما در سخنان بسيار مهمي به ارزيابي دستاوردها و پيشرفتهاي زيربنايي بزرگ ملت ايران درسال 1391 برغم ايجاد موانع عملي و تبليغات گسترده و پرحجم از جانب بدخواهان ملت پرداختند و ضمن بيان نكات اساسي در خصوص موضوع مذاكره با آمريكا، همچنين الزامات حماسه اقتصادي به ويژه لزوم رهائي از وابستگي به نفت و توجه جدي به سياستهاي كلان اقتصادي ، و اقدام هوشمندانه پيش از اجراي نقشه دشمن را تبيين كردند و در خصوص حماسه سياسي نيز انتخابات رياست جمهوري را مظهر آن دانستند و تاكيد كردند، در انتخابات بايد همه سليقه ها و جريانهاي سياسي معتقد به نظام جمهوري اسلامي حضور داشته باشند و با عنايت پروردگار و همت ملت ايران ، مشاركت گسترده اي نيز تحقق يابد زيرا انتخابات رياست جمهوري در همه مسائل اصلي كشور تاثير گذار است.حضرت آيت ا... خامنه اي در سخنان خود ضمن تبريك مجدد سال نو به ملت ايران ، ارزيابي نقاط قوت و ضعف كشور در سال گذشته و برنامه ريزي  بر اساس اين ارزيابي كلان را يك ضرورت برشمردند و افزودند: همانگونه كه انسان در مسائل فردي و شخصي نيازمند ارزيابي و محاسبه دائمي است ، در مسائل كشور نيز ارزيابي و محاسبه ملي ، كاري  با اهميت است، زيرا قابل عبرت گرفتن وبهره گيري براي آينده است . ايشان با اشاره به زيرنظر بودن عملكرد و موفقيت هاي ملت ايران از جانب  ملتها و نخبگان كشورهاي مختلف براي استفاده از تجارب آن و همچنين نگاه دقيق دشمنان ، به دستاوردها و احياناً نقاط ضعف ايران خاطر نشان كردند: از اين نظر نيز ملت ايران بايد نگاهي كلان و واقع بينانه و ارزيابي صحيحي از شرايط كشور  داشته باشند .رهبر انقلاب اسلامي، ارزيابي شرايط كشور با نگاه صرف به مسائلي همچون  گراني ها ، كاهش توليد در برخي واحدهاي توليدي و فشارهاي اقتصادي را  ارزيابي ناقص و نادرست خواندند و تاكيد كردند : نگاه صحيح آن است كه در ميدان عظيم پرچالش ملت ايران ، در كنار نقاط ضعف ومشكلات ، پيشرفتها و دستاوردهاي بزرگ نيز ديده شوند كه در اين صورت نتيجه ي چنين ارزيابي كلاني، سربلندي و قهرماني ملت ايران است.حضرت آيت ا... خامنه اي با اشاره به اظهارنظر صريح مقامات آمريكائي مبني بر اعمال تحريم براي فلج كردن ملت ايران افزودند: در اين صحنه پرچالش، ملت ايران توانسته است با هوشمندي و ظرفيت وقدرت بالا ، تهديدها را تبديل به فرصت كند و همانند قهرماني ورزشي ، از يك هماوردي سخت و همراه با زحمت و تلاش وخستگي ، پيروز خارج شود و تحسين همگان را نيز برانگيزد .  ايشان خاطرنشان كردند : اگر چنين نگاهي به كشور و شرايط آن باشد ، قطعاً قهرمان اين صحنه عظيم ، ملت ايران است . رهبر انقلاب اسلامي افزودند : موفقيت ها و دستاوردهاي ملت ايران در اين عرصه پرچالش به گونه اي است كه حتي تحسين هوشمندان نكته بين و نخبگان سياسي و دانشگاهي دنيا در كشورهاي مختلف از جمله كشورهاي بدخواه ايران را نيز برانگيخته است .حضرت آيت ا... خامنه اي به گروهي هم كه همواره از پيشرفتهاي ملت ايران ناخرسند هستند ، اشاره و تاكيد كردند : اين گروه كه همان دشمنان ملت هستند از دو شيوه براي مقابله با پيشرفتها استفاده مي كنند : 1-مانع تراشي عملي همچون تحريم وتهديد و مشغول كردن مسئولان ، نخبگان و ملت به كارهاي فرعي وغير اولويت دار 2- تبليغات گسترده و پرحجم براي پنهان كردن پيشرفتهاي ملت ايران و بزرگنمائي برخي نقاط ضعف. ايشان سال 91 را از اين منظر يكي از پركارترين سالها براي بدخواهان ملت ايران برشمردند و افزودند: آنها هدف خود را فلج كردن وبه زانو درآوردن ملت اعلام كرده اند ، بنابراين اگر ملت ايران در مقابل همه اين فشارها ، سرپا و بانشاط بايستد و به پيشرفتهاي بيشتري دست يابد ، آنها بي آبرو خواهند شد . رهبر انقلاب اسلامي سپس دو سوال را مطرح كردند:1- لانه اصلي توطئه برضد ملت ايران كجاست ؟ 2- دشمنان اين ملت چه كساني هستند ؟ حضرت آيت ا... خامنه اي در پاسخ به سوال اول تاكيد كردند : مركز اصلي توطئه ها بر ضد ملت ايران ، آمريكا است و امروز بعد از گذشت 34 سال ، هر گاه كه نام دشمن برده  مي شود ، ذهن ملت ايران به سرعت متوجه آمريكا مي گردد . ايشان افزودند : مسئولان آمريكا بايد در مورد اين موضوع بدقت تامل كنند واز خود بپرسند كه چرا ذهن ملت ايران در خصوص دشمن ، همواره متوجه  آمريكا است ؟رهبر انقلاب اسلامي همچنين در خصوص دشمنان ملت ايران ، خاطرنشان كردند : علاوه بر آمريكا كه دشمن درجه اول و مركز توطئه است ، دشمنان ديگري هم وجود دارند ، كه دولت انگليس خبيث از جمله آنها است ، اما از خود استقلالي ندارد و با دنباله روي، نقش مكمل دولت آمريكا را دارد . حضرت آيت ا... خامنه اي ، در اين بخش از سخنان خود ، نكته اي را هم به  دولت فرانسه گوشزد كردند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران با دولت و ملت فرانسه مشكلي نداشته است اما دولت فرانسه در سالهاي اخير و بويژه از زمان ساركوزي ، سياست دشمني آشكار با ملت ايران را در پيش گرفته است كه اين سياست غلط همچنان ادامه دارد و اين كار ، غيرمدبرانه و ناهوشمندانه است .ايشان به رژيم صهيونيستي نيز اشاره و خاطر نشان كردند : رژيم غاصب صهيونيستي در حد و اندازه اي نيست كه در صف دشمنان ملت ايران به حساب بيايد . رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي تهديدهاي سردمداران رژيم صهيونيستي مبني بر حمله نظامي به ايران ، تاكيد كردند : اگر غلطي از آنها سر بزند ، جمهوري اسلامي ايران ، تل آويو و حيفا را با خاك يكسان خواهد كرد .حضرت آيت ا... خامنه اي خاطر نشان كردند :آمريكائيها دائماً براي اين چند دشمن ملت ايران ، تعبير نادرستِ "جامعه جهاني" را  بكار مي برند در حاليكه " جامعه جهاني " بهيچ وجه درصدد دشمني با ايراني و ايران اسلامي نيست .ايشان بعد از تبيين دشمنان واقعي و معدود ملت ، به تشريح اقدامات خصمانه آنها در سال 91 پرداختند و افزودند : آمريكائيها بر خلاف اظهار دوستي هاي ظاهري به ملت ايران ، از اوايل سال گذشته تحريم هاي شديد و گسترده نفتي و بانكي را برضد ايران آغاز كردند و اصرار دارند كه با وجود اين اقدامات خصمانه ، دشمن تلقي نشوند . رهبر انقلاب اسلامي اين سياست را ادامه همان سياست "پنجه چدني زير دستكش مخملي" دانستند و خاطرنشان كردند : آآنها بر خلاف اين ظاهر فريبي ها ، حركت برنامه ريزي شده اي را آغاز كردند و انتظار داشتند  بعد از چند ماه ، ملت ايران تسليم زورگوئي آنها شود و دست از فعاليت ها ي فزاينده علمي خود بردارد اما آنچه كه اتفاق افتاد خلاف خواسته و پيش بيني بدخواهان بود. حضرت آيت ا... خامنه اي با اشاره به اظهار خرسندي مقامات آمريكائي از تاثيرگذاري تحريم ها و اظهارات برخي مقامات ايراني در اين ارتباط ، افزودند : تحريم ها اثر گذاشته اما آن اثري را كه آنها بدنبال آن بودند ، نداشته است.ايشان خاطر نشان كردند : اگر تحريم ها اثر گذاشته است ، علت آن اشكال اساسي در وابسته بودن اقتصاد كشور به نفت است و بر همين اساس بايد اقتصاد بدون نفت از  برنامه هاي اصلي و اولويت هاي دولت آينده باشد . رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان چندين سال قبل خود مبني بر لزوم رسيدن به شرايطي كه امكان بستنِ درِ چاههاي نفت و اداره كشور بدون نفت وجود داشته باشد، افزودند : درآن زمان برخي آقاياني كه به تعبير خودشان ( تكنوكرات ) هستند ، در مقابل اين سخن لبخند معنا داري زدند و گفتند مگر چنين چيزي امكان دارد ؟حضرت آيت ا... خامنه اي تاكيد كردند: رسيدن به اقتصاد بدون نفت امكان پذير است اما شرط آن برنامه ريزي صحيح و اجرا ، است . ايشان بعد از تشريح اقدامات خصمانه دشمنان در عرصه اقتصادي  در سال 91 ، به تلاشهاي آنها در عرصه سياسي نيز اشاره كردند و افزودند : يكي از اقدامات بدخواهان ملت ايران در عرصه سياسي ، تلاش براي منزوي كردن نظام اسلامي بود كه برگزاري اجلاس سران عدم تعهد در تهران با حضور سران و مسئولان بلند پايه جنبش عدم تعهد و تحسين ايران بدليل پيشرفتهاي شگرف علمي و فناوري و اقتصادي ، طراحي دشمنان را با شكست كامل مواجه كرد . رهبر انقلاب اسلامي ايجاد ترديد در ملت ايران و جدائي آنان از نظام اسلامي را يكي ديگر از اقدامات بدخواهان در عرصه سياسي برشمردند و تاكيد كردند: حضور متراكم و پرشور و شوق مردم در راهپيمائي 22 بهمن و ابراز احساسات آنان به اسلام و انقلاب اسلامي مشت محكمي بر دهان دشمنان بود. حضرت آيت ا... خامنه اي برخي تلاشهاي ناموفق در عرصه امنيتي و كوشش براي كاهش نفوذ و قدرت منطقه اي جمهوري اسلامي ايران را از ديگر اقدامات خصمانه بدخواهان دانستند و افزودند : حضور قدرتمندانه ايران در پشت صحنه ي جنگ هشت روزه غزه و به زانو درآمدن رژيم صهيونيستي در مقابل مبارزان فلسطيني و همچنين اقرار بدخواهان  به غيرقابل حل بودن مسائل منطقه اي بدون حضور ايران ، موجب  بي نتيجه شدن دشمني ها در اين عرصه ها شد.ايشان تاكيد كردند : همه اين فشارها و دشمني ها بويژه تحريم ها در كنار برخي از آثار منفيِ آن ، آثار مثبت بزرگي نيز داشته است كه مهمترين آن ، فعال شدن نيروهاي دروني و استعدادهاي ملت ايران و تحقق كارهاي عظيم و زيربنائي در سال گذشته است .حضرت آيت ا... خامنه اي سپس به برخي از پيشرفتها و دستاوردهاي بزرگ و زيربنايي سال 91 كه در شرايط تحريم ها تحقق يافته است اشاره كردند و افزودند: كشف منابع جديد نفت و منابع جديد اورانيوم ، ايجاد و توسعه نيروگاهها و پالايشگاهها ، اقدامات زيربنائي در بخش راه و در حوزه انرژي ، دستاوردهاي مهم علمي و فناوري از جمله پرتاب ماهواره ناهيد و پرتاب كاوشگر پيشگام به همراه موجود زنده ، ساخت جنگنده فوق پيشرفته ، توليد داروهاي حساس و نوتركيب، كسب رتبه اول در حوزه نانو فناوري در منطقه ، كسب مقام هاي برجسته علمي ، افزايش سرعت پيشرفت علمي ، رشد تعداد دانشجويان در كشور ، موفقيت هاي علمي در سلول هاي بنيادي و انرژي هاي نو و انرژي هسته اي ، بخشي از پيشرفتهاي شگرف جوانان و دانشمندان ايراني در سالي است كه قرار بود ملت ايران بر اثر تحريم ها فلج شوند .ايشان تاكيد كردند : درس بزرگ موفقيت ها و دستاوردهاي سال 91 ، اين است كه يك ملت زنده هرگز بر اثر تحريم ، فشار و سخت گيري دشمن به زانو در نخواهد آمد .رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند : سال 91 ، در واقع يك ميدان تمرين و رزمايشي بود كه ملت ايران توانست توانائي ها و پيشرفت هاي خود را نشان دهد و در عين حال برخي نقاط ضعف را نيز بشناسد .حضرت آيت ا... خامنه اي در بيان نقاط ضعف اقتصادي كشور در سال گذشته افزودند : وابستگي كشور به نفت ، بي اعتنائي به سياستهاي كلان اقتصادي و گرفتار شدن به سياستهاي روزمره از جمله نقاط ضعفي هستند كه لازم است مسئولان كشور، بخصوص دولت آينده به آنها توجه كنند و بدانند كه كشور بايد سياست اقتصادي كلان ، روشن ، برنامه ريزي شده و مدون داشته باشد .ايشان يكي ديگر از درس هاي سال 91 را مشخص شدن بنيه قوي كشور دانستند و خاطر نشان كردند: هر اندازه كه بنيه كشور قوي باشد و مسئولان با وحدت وهمدلي و بر اساس تدبير عمل كنند ، تاثير اقدامات خصمانه دشمنان به حداقل خواهد رسيد .  رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه علاوه بر اقتصاد ، موضوعات مربوط به امنيت ، سلامت مردم ، پيشرفتهاي علمي ، استقلال و عزت ملي نيز از مسائل مهم كشور هستند ، افزودند : ملت ايران با موفقيت هاي خود در سال گذشته ثابت كرد كه وابسته نبودن به آمريكا و قدرتهاي بزرگ نه تنها موجب عقب ماندگي نيست بلكه موجب پيشرفت مي شود .حضرت آيت ا... خامنه اي بعد از ارائه ارزيابي كلان از شرايط واقعي كشور درسال 91، دو نكته معطوف به آينده را با درس گرفتن از مسائل سال گذشته ، مورد اشاره قراردادند . خواندن دست دشمن از پيش و اقدام فعال و هوشمندانه در مقابل طراحي هاي او اولين نكته اي بود كه رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره كردند.حضرت آيت ا... خامنه اي در اين خصوص افزودند : اقدام دانشمندان جوان ايراني در تامين سوخت غني شده بيست درصد راكتور تحقيقاتي تهران بمنظور توليد راديو دارو ، يك نمونه از اين پيش دستي هاي هوشمندانه است كه بايد به همه         مسائل اساسي كشور تسّري يابد .ايشان پيشدستي در كارهاي عملي را وظيفه بزرگ اخلاقي و عاقلانه دولت ها ، صنعت گران ، كشاورزان ، سرمايه داران و كارآفرينان ، پژوهشگران،  طراحان  علمي و صنعتي ، استادان دانشگاهها، مديران اقتصادي و پارك هاي علمي و فناوري دانستند و تاكيد كردند: وظيفه همه اين است كه كشور را در برابردشمنان، مستحكم ، غيرقابل نفوذ و غيرقابل تاثيرپذير كنند .رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند : اين موضوع ، يكي از اقتضائات اقتصاد مقاومتي است .دومين نكته اي كه حضرت آيت ا... خامنه اي در اين بخش از سخنان خود  به آن اشاره كردند ، موضوع پيغام هاي مكرر و اظهارات مقامات آمريكائي براي مذاكره دوجانبه بود.ايشان افزودند: آمريكائي ها مدتي است كه از طرق گوناگون پيغام مي دهند كه خواهان مذاكره جداگانه با ايران در خصوص موضوع هسته اي هستند اما من بر اساس تجربه هاي گذشته به چنين گفتگوهائي خوشبين نيستم . رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه در ديدگاه آمريكائيها گفتگو به معناي مذاكره براي رسيدن به راه حل منطقي نيست ، خاطرنشان كردند: از نظر آمريكائيها گفتگو بمعناي  وادار كردن طرف مقابل براي قبول حرف آنها است ، بنابراين ما همواره اين نوع گفتگو را تحميلي مي دانيم و جمهوري اسلامي ايران نيز زير بار تحميل نمي رود.حضرت آيت ا... خامنه اي با تاكيد مجدد بر خوشبين نبودن به چنين گفتگوئي افزودند : البته من مخالفتي هم ندارم .ايشان سپس چند موضوع را براي آمريكائيها ، به صراحت بيان كردند. موضوع اولي كه رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره كردند ، پيغام هاي مكرر آمريكائيها مبني بر نداشتن قصد تغيير حكومت ايران بود .حضرت آيت ا... خامنه اي در اين خصوص تاكيد كردند : ما هيچگاه نگران قصد تغيير نظام جمهوري اسلامي از جانب شما نيستم زيرا آن زماني كه اين قصد را داشتيد و به صراحت هم مي گفتيد ، هيچ كاري نتوانستيد انجام دهيد و بعد از اين هم نخواهيد توانست .ايشان به موضوع دوم ، يعني تاكيد آمريكائيها مبني بر صداقتشان در پيشنهاد مذاكره اشاره و خاطر نشان كردند : ما بارها گفته ايم كه بدنبال سلاح هسته اي نيستيم اما آمريكائيها مي گويند باور نمي كنيم. در اين شرايط چرا ما بايد حرف آمريكا را در مورد صادقانه بودن پيشنهاد مذاكره ، باور كنيم .رهبر انقلاب اسلامي افزودند : برداشت ما اين است كه پيشنهاد مذاكره يك تاكتيك آمريكائي براي فريب افكار عمومي دنيا و مردم ايران است و اگر اينگونه نيست ، بايد آمريكائيها اين موضوع را در عمل ثابت كنند.حضرت آيت ا... خامنه اي در همين بخش به يكي از تاكتيك هاي تبليغاتي آمريكائيها اشاره و خاطرنشان كردند : آنها در مواردي گفته اند كه برخي افراد از طرف رهبر ايران با آمريكا مذاكره كرده اند ، در حاليكه اين سخن ، دروغ محض است و تاكنون هيچ كس از طرف رهبري با آمريكا مذاكره نكرده است . ايشان افزودند : فقط در چند مورد ، دولتهاي مختلف ، در برخي موضوعات مقطعي ، با آمريكا مذاكراتي انجام دادند كه در همان مذاكرات هم دولت موظف به رعايت خطوط قرمز رهبري بود و امروز نيز ، بايد اين خطوط قرمز رعايت شود .موضوع سومي كه رهبر انقلاب اسلامي در مورد مذاكره با آمريكا ، به آن اشاره كردند ، تمايل نداشتن آمريكائيها براي به نتيجه رسيدن و پايان مذاكرات هسته اي بود .حضرت آيت ا... خامنه اي افزودند : اگر آمريكائيها واقعاً تمايل به حل موضوع هسته اي ايران دارند ، راه حل آن نيز آسان است و بايد به حق غني سازي هسته اي ايران براي اهداف صلح آميز اعتراف كنند . ايشان با تاكيد بر اينكه اجراي مقررات نظارتي آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز مي تواند نگراني ها را  از بين ببرد ، خاطرنشان كردند : تجربيات و شرايط صحنه نشان مي دهد كه آمريكائيها بدنبال حل اين موضوع نيستند و مي خواهند با باقي ماندن آن، بهانه اي براي فشار به ملت ايران و به قول خودشان فلج كردن ملت داشته باشند اما به كوري چشم دشمنان، ملت ايران فلج نخواهد شد . نكته آخر رهبر انقلاب اسلامي در اين موضوع، ارائه يك راه حل به آمريكائيها بود.حضرت آيت ا... خامنه اي گفتند : اگر آمريكائيها صادقانه مي خواهند ، قضايا تمام شود ، راه حل پيشنهادي ما اين است كه در گفتار و عمل ، دست از دشمني با ملت ايران بردارند .ايشان با يادآوري سياست هاي خصمانه آمريكا بر ضد ملت ايران در 34 سال گذشته و شكست آن سياستها تاكيد كردند ، اگر اين سياستها ادامه پيدا كند باز هم شكست خواهند خورد.رهبر انقلاب اسلامي در بخش پاياني سخنان خود به موضوع بسيار مهم انتخابات رياست جمهوري در 24 خردادماه اشاره كردند و افزودند : انتخابات مظهر حماسه سياسي، اقتدار نظام اسلامي، مردم سالاري اسلامي، اراده ملي و آبروي نظام است .حضرت آيت ا... خامنه اي مشاركت گسترده مردم در انتخابات را با اهميت برشمردند و تاكيد كردند: حضور گسترده مردم و شور انتخاباتي علاوه برتامين امنيت كشور ، تهديدهاي دشمنان را بي اثر و آنان را نا اميد خواهد كرد.ايشان با تاكيد بر ضرورت حضور همه جريانها و سليقه هاي سياسي معتقد به نظام اسلامي در انتخابات رياست جمهوري افزودند: انتخابات مخصوص يك جريان و سليقه خاص سياسي نيست بلكه وظيفه و حق همه كساني كه دل در گرو منافع ملي و استقلال كشور دارند ، حضور در انتخابات است .رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: روي گرداني از انتخابات مناسب كساني است كه با نظام اسلامي مخالفند .حضرت آيت ا... خامنه اي ، رأي مردم را تعيين كننده نهائي در انتخابات دانستند و افزودند :تشخيص مردم در شناخت اصلح مهم است و مردم بايد با تحقيق از افراد مورد اطمينان و دقت در كانديداها ، به فرد اصلح برسند .ايشان با تاكيد بر اينكه رهبري در انتخابات يك راي بيشتر ندارد و كسي هم از اين راي اطلاع نخواهد داشت ، خاطر نشان كردند : هرگونه سخن يا اظهار نظر ي مبني بر اينكه رهبري به فرد خاصي نظر دارد ، نادرست است . رهبر انقلاب اسلامي به مردم توصيه كردند : مراقب باشند تا در شناخت فرد اصلح تحت تاثير نسبت ها و اظهارات در رسانه هاي گوناگون از جمله پيامك هاي انبوهي كه رواج پيدا كرده ،قرار نگيرند .حضرت آيت ا... خامنه اي با تاكيد بر لزوم تمكين همه در برابر قانون خاطر نشان كردند : حوادث سال 88 از آنجا آغاز شد كه عده اي نخواستند به قانون و رأي مردم تمكين كنند و در مقابل، مردم را به شورش هاي خياباني دعوت كردند كه يكي از خطاهاي جبران ناپذير بود.ايشان افزودند : خوشبختانه سازوكارهاي قانوني براي رفع هرگونه شبهه اي وجود دارد بنابراين همه بايد به انتخاب اكثريت مردم ، تمكين كنند .رهبر انقلاب اسلامي در خصوص ويژگيهاي رئيس جمهور آينده تاكيد كردند : رئيس جمهور آينده بايد ضمن اينكه داراي امتيازات رئيس جمهور قبلي باشد ، از نقاط ضعف او نيز به دور باشد .حضرت آيت ا... خامنه اي افزودند : بايد انتخاب مردم در انتخابات رياست جمهوري نشانگر پيشرفت و تكامل و انتخاب بهترين ها در هر دوره نسبت به دوره هاي قبل باشد .ايشان در پايان خاطرنشان كردند : كساني كه وارد عرصه انتخابات رياست جمهوري مي شوند بايد پايبند به انقلاب اسلامي وارزشها، پايبند به منافع ملي ومعتقد به اداره كشوربا عقل جمعي و تدبير باشند.پيش از سخنان رهبر انقلاب ، آيت ا... واعظ طبسي نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي ضمن خوش آمد گويي به زائران امام رضا (ع) به نامگذاري امسال اشاره كرد و گفت : در سال " حماسه سياسي وحماسه اقتصادي" ملت هوشيار و بصير ايران در عرصه هاي مختلف سياسي و اقتصادي به موفقيت هاي بزرگي دست خواهد يافت و مشكلات را با تلاش و همدلي پشت سرخواهد گذاشت
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 05 دی 1394 ساعت: 11:03 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

كلاس هاي درس چند پايه :

بازديد: 241

 كلاس هاي درس چند پايه :

يكي از مسائل اساسي در كلاس هاي  چند پايه ، نيروي انسان است . در اين كلاس ها معمولاً معلم علاوه بر تدريس محتواي آموزشي ، امور اداري مربوط به مدير ، معاون ، متصدي امور دفتري و وظايف مربي بهداشت ، معلم ورزش و ... را نيز عهده دار است و از سوي ديگر او بايد به عنوان يك پژوهشگر در آموزش كيفي و يك مشاور اجتماعي نيز ايفاي نقش كند . اين در حالي است كه هيچ انگيزه اجتماعي ، اقتصادي ويژه اي براي آن ها فراهم نشده است و افراد علاقمند و شايسته  حرفه معلمي تمايلي به خدمت  در اين كلاس ها ندارند. از سوي ديگر حق معلمان فارغ التحصيلي مراكز تربيت معلم هم براي تدريس در اين كلاس ها ، آمادگي ، اطلاعات و تجربه مناسب ندارند و از هيچ اموزش پيش از خدمتي كه زمينه ساز تجربه عملي و تفكر درباره‌ي تدريس چند پايه باشد ، برخوردار نيستند. در مجموع براي معلمان چند پايه آموزش جداگانه وجود ندارد و آن ها ناچارند از طريق  تجربه و آزمايش ، روش هايي را مورد استفاده قرار دهند و هيچ تدبيري جهت ارتقاي توانايي ها و صلاحيت  ايشان جهت به كارگيري روش هاي مؤثر تبادل تجارب و اطلاعات و .... انديشيده نشده است. اين ديدگاه كه معلمان آموزش ديده براي تدريس تك پايه به طور اتوماتيك مي‌توانند در كلاس هاي چند پايه تدريس كنند، غير قابل قبول است و مخصوصاً كه از كم تجربه ترين افراد در دسترس (سرباز معلم ، آموزشياران نهضت سواد‌آموزي، بوميان با سواد و .... ) براي اداره اين كلاس ها استفاده مي‌شود.

در مجموع مشكلات خاصي همچون كمبود وقت ، نقصان تجربه و كمبود اطلاعات معلمان مدارس چند پايه در امر تدريس و كلاس داري حرفه اي ، نا مناسب بودن فضاي آموزشي و كمبود كلاس درس ، عدم هماهنگي بين مدرسه و خانواده و كمبود تجهيزات آموزشي منجر به نارضايتي معلمان مي‌گردد مخصوصاً در مواردي كه معلم به عنوان مدير ، دفتر دار ، خدمتگزار ، معاون ، نامه رسان هم ايفاي نقش مي‌كند . و در كلاس نيز بايد بيش از يك معلم تك پايه مهارت ، توانايي و اطلاعات داشته باشد.

مديريت در كلاس هاي درس چند پايه:

مديريت كلاس درس در آموزش و پرورش كلاس هاي درس چند پايه حائز اهميت زيادي است مديريت كلاس درس به پيش بيني ها و روند ضروري براي ايجاد و حفظ محيطي كه در آن ياد دهي و يادگيري به وضوح مي‌پيوندد تعريف شده . هدف اوليه مديريت كلاس اثر بخش ، كاستن از بدرفتاي يا حتي ايجاد يك محيط منظم نيست. ارائه تمرين ها و فعاليت هايي كه دانش آموزان را به انفعال بكشاند و سبب به هم ريختن نظم هم نگردد ، به معناي افزايش فرصت يادگيري نيست . درست  ، بر عكس چنين شرايطي از فرصت‌هاي يادگيري مي‌كاهد . اين موضوع  ، در كلاس هاي درس چند پايه در خور توجه است ، زيرا بسياري از دانش آموزان مجبورند ساعاتي از روز را ساكت و بي هدف در گوشه اي از كلاس سپري كنند  تا معلم بتواند به گروه ديگري از دانش آموزان تدريس نمايد و يا از آنها  خواسته مي‌شود به روخواني مطالب كتاب يا فعالت ديگري بپردازند اما بر كلاس و فعاليت هاي دانش آموزان نظارت و مديريت هدفمند اعمال نمي‌شود كلاس آرام و منظم است اما بر يادگيري و ميزان يادگيري افزوده نمي‌شود . اين موضوع در كلاس چند پايه در خور توجه است . زيرا بنايي ترين هدف از مديريت كلاسي اثر بخش ، يادگيري يا افزايش يادگيري دانش آموزان است.

 سازماندهي كلاس:

سازماندهي كلاس يكي از مهمترين عوامل براي كمك كدن به فراهم نمودن فرصت تدريس موثر است اگر كلاس درس به خوبي سازماندهي شود هر اندازه طرح درس به خوبي فراهم شده باشد راهي به سوي موفقيت نخواهد داشت .

معلم كلاس چند پايه ، هم بايد درس را سازمان بدهد و هم بايد فضاي فيزيكي كلاس را  به خوبي سازمان بدهد. چگونگي آرايش ميز و نيمكت در كلاس و نحوه بهره گيري از ديوارها و سقف و كف كلاس تأثير زيادي براي عملكرد كلاسي معلم و دانش آموزان دارد. معلم كلاس درس چند پايه متوجه توانايي طبيعي دانش‌آموزان براي شناخت و كنجكاوي باشد و برپايه اين ويژگي دانش آموزان فعاليت هاي يادگيري مناسبي را طراحي و به آنان ارائه دهد.

شايسته است معلمان وظيفه ذاتي خود در كلاس دس را هم مورد توجه قرار دهند . يكي از وظايف معلم در كلاس درس پديد آوري محيط يادگيري بر انگيزنده است.

رهنمودهايي جهت مديريت مؤثر در كلاس هاي چند پايه:

1- معلم كلاس درس چند پايه بايد روشها ، فنون و راهبردهاي متعدد مؤثري براي تدريس آماده بوده و به طور اثر گذاري آنها را براي جلب رضايت مندي دانش آموزان به كار گيرد.

2- در كلاس هاي درس چند پايه، دانش آموزاني با سنين مختلف و توانايي متفاوت حضور دارند معلم نبايد و نمي تواند فقط با تكيه بر يك روش به ارائه محتوا بپردازد.

3- معلم بايد طرح درس روزانه اش را به دقت آماده كند تا دانش آموزان پايه هاي مختلف را به انجام انواعي از فعاليت هاي يادگيري سودمند وادار سازد.

4- به كارگيري راهبردهاي تدريس بايد همراه با انعطاف پذيري باشد . در برخي مواقع نياز است براي اثر گذاري بيشتر ، راهبردهاي تدريس با توجه به نوع محتوا و نيازمندي دانش آموزان مورد بازنگري قرار گيرد.

5- گروهبندي بر پايه توانمندي را به عنوان يك راه كار در نظر گرفته شود براي تدريس دو سويه و انجام تدريس جبراني فراهم مي‌كند . گروه بندي بر پايه هاي تحصيلي غير يكسان در كلاس هاي چند پايه فرصت مناسبي براي فعاليت هاي مشاركتي و پويا فراهم مي‌كند.

6- گاهي فعاليت يكسان را براي همه دانش آموزان كلاس ارائه شود. شمار زيادي از فعاليت ها را مي‌توان طراحي كرد كه دانش آموزان پايه هاي اول تا پنجم در انجام دادن آن ها شركت كنند.

7- معلم شرايطي ايجاد كند تا دانش آموزان از همديگر يا بگيرند . نظر به اينكه در بسياري از موارد ياد گيرندگان  بزرگسال الگوي يادگيري بسيار خوبي براي يادگيرندگان تازه كارند.

8- مشاركت در گروه‌ هاي يادگيري به مثابه يك عضو فعال گروه براي مثال معلم مي‌تواند خود را به عنوان عضوي در گروه يادگيري دانش آموزان پايه سوم، چهارم و پنجم دبستان نمايد.

9- معلم كلاس درس چند پايه متوجه توانايي طبيعي دانش آموزان براي شناخت و كنجكاوي باشد و بر پايه اين ويژگي دانش آموزان فعاليت هاي يادگيري مناسبي را طراحي و به آنان ارائه دهد.

منابع و مأخذ :

فرايند ياد دهي يادگيري كلاسهاي چند پايه                            سهيلا حاجي اسحاق

راهنماي آموزش در كلاسهاي درس چند پايه                        دكتر محرم آقا زاده- رخساره فضلي

مجله رشد معلم                                          

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 05 دی 1394 ساعت: 10:30 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس