تحقیق دانشجویی - 325

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق درباره رشته مهندسي هوافضا

بازديد: 177

تحقیق درباره رشته مهندسي هوافضا

 

هدف :
هدف تربيت كارشناس در صنايع هواپيما و هليكوپترسازي و فردي آشنا به مقدمات و اصول مهندسي هوافضا است. طول متوسط دوره 4 سال است. دانشجويان موظفند 3 واحد پروژه بگيرند و 2 تابستان در دفاتر مهندسي صنايع مربوط كارآموزي كنند. فارغ‌التحصيلان كادر مورد نياز محاسبات ، طراحي، تحقيقات و ساخت صنايع مختلف هواپيمايي، هليكوپترسازي، موشكي و صنايع ديگر را تامين مي‌كنند. دروس اين مجموعه شامل دروس عمومي، پايه، اصلي، تخصصي، كارگاهي و كارآموزي است و زمينه‌هايي چون آيروديناميك، سازه هوايي، مكانيك پرواز و جلوبرنده‌ها را در بر مي‌گيرد. پايه‌هاي اصلي لازم براي تحصيل در اين رشته رياضيات، فيزيك و زبان خارجي است. براي فارغ‌التحصيلان اين رشته امكان ورود به دوره كارشناسي ارشد مهندسي هوافضا وجود دارد. بايد توجه داشت كه صنايع هوافضا در دنيا يكي از پيشروترين زمينه‌هاي تحقيقاتي است و همواره موجبات ترقي و جهش در ساير رشته‌هاي علوم و مهندسي را فراهم ساخته و در اين راستا بودجه‌هاي عظيم نظامي و غيرنظامي را به خود اختصاص داده است، موضوعاتي از قبيل طراحي و ساخت هليكوپتر، هواپيماي بدون سرنشين، بدون موتور، عمود پرواز و يا جنگنده از يك طرف و ساخت پايگاههاي فضايي، مسافرت به كرات ديگر و جنگ ستارگان از طرف ديگر جامعيت و حساسيت اين رشته را بيش از پيش روشن مي‌سازد.
دكتر كامران رئيسي استاد رشته مهندسي هوافضاي دانشگاه صنعتي اميركبير در معرفي اين رشته مي‌گويد: مهندسي هوافضا مجموعه‌اي از علوم و توانايي‌هاي علمي و عملي در زمينه تحليل، طراحي و ساخت وسايل پرنده‌ نظير هواپيماها، چرخ‌بال‌ها، گلايدرها، موشك‌ها و ماهواره‌ها است. اين رشته بر چهار پايه آيروديناميك 1 ، جلوبرندگي 2 ، مكانيك پرواز 3 و سازه‌هاي هوافضايي استوار است.
وي در توضيح چهار پايه علمي اين رشته مي‌گويد: «آيروديناميك» به مطالعه و بررسي جريان هوا، محاسبه نيروها و گشتاورهاي ناشي از آن بر روي جسم پرنده مي‌پردازد و مهندس هوا فضا با فراگيري اين علم به تحليل جريان‌هاي پيچيده در اطراف اجسام پرنده پرداخته و با به دست آوردن نيروهاي آئروديناميكي امكان بررسي پايداري و طراحي سازه را فراهم مي‌كند.
«جلوبرندگي» به مطالعه و بررسي سيستم‌هاي جلوبرنده اعم از موتورهاي پيستوني ، توربيني ، راكت‌ها و نحوه توليد نيروي رانش در آنها مي‌پردازد.
«مكانيك پرواز»‌ به مطالعه و بررسي رفتار و حركات جسم پرنده با استفاده از اطلاعات آئروديناميكي ، هندسي و وزني مي‌پردازد و در واقع علم مكانيك پرواز از «عملكرد» تشكيل مي‌شود و «عملكرد» به بررسي برد، مسافت نشست و برخاست، مداومت پروازي در سرعت‌هاي مختلف و پايداري و كنترل وسايل پرنده مي‌پردازد.
و در نهايت «سازه‌هاي هوافضايي» به مطالعه و بررسي سازه‌هاي هواپيما و ديگر وسايل پرنده مي‌پردازد و هدف آن طراحي سازه‌هايي است كه علاوه بر استحكام كافي در برابر بارهاي آئروديناميكي و ساير بارهاي استاتيكي وارد بر وسايل پرنده، حداقل وزن ممكن را نيز داشته باشند.
يكي از دانشجويان كارشناسي ارشد اين رشته نيز مهندسي هوا فضا را علمي استراتژيك مي‌داند كه در آن از همه علوم از جمله متالوژي ، كامپيوتر و الكترونيك استفاده مي‌شود و هدف آن تربيت كارشناساني است كه كادر مورد نياز محاسبات ، طراحي ، تحقيقات و ساخت صنايع مختلف هواپيمايي، چرخ‌بال‌سازي و موشكي را تامين سازند. به همين دليل دانشجويان اين رشته موظف هستند كه در طي تحصيل 3 واحد پروژه بگيرند و در تابستان نيز در دفاتر مهندسي صنايع مربوط كارآموزي بكنند.
آينده شغلي ، بازار كار ، درآمد:
در مورد مشكلات و دشواري‌هاي شغلي فارغ‌التحصيلان اين رشته نيز دكتر رئيسي مي‌گويد: مهمترين مشكل اين رشته جديد بودن آن است و اين كه هنوز براي آن برنامه‌ريزي‌هاي لازم به صورت كلان تدوين نشده است و در نتيجه پراكنده‌كاري در اين رشته زياد است و در كل جذب نيروي انساني از كانال صحيحي انجام نمي‌گيرد وگرنه عمدتا فارغ‌التحصيلان اين رشته از نظر بازاركار مشكلي ندارند.
همان‌طور كه پيش از اين گفتيم هدف اصلي صنعت هوافضا طراحي و ساخت وسايل پرنده است، در نتيجه فارغ‌التحصيلان مهندسي هوافضا مي‌توانند در صنايع و موسسات تحقيقاتي هواپيمايي ، موشكي و ماهواره فعاليت بكنند و همچنين در كليه موسسات و سازمانهايي كه به نحوي از وسايل پرنده استفاده مي‌كنند، به عنوان كارشناس تحقيق در عمليات و تعمير و نگهداري خدمت كنند. اما علاوه بر اشتغال در مراكز فوق يك مهندس هوافضا با تسلط بر علوم آئروديناميك، طراحي سازه و روشهاي طراحي توربو ماشين‌ها توانايي‌ كار در شاخه‌هاي متعددي از مهندسي و پروژه‌هاي خارج از حيطه صنايع هوافضايي را نيز دارد.
دكتر رئيسي در همين زمينه مي‌گويد: كاربرد زمينه‌هاي مطالعاتي يك مهندس هوافضا تنها به طراحي هواپيما و وسايل پرنده محدود نمي‌شود. براي مثال آئروديناميك خودروهااز برخي جهات شباهت زيادي به آئروديناميك هواپيما دارد و امروزه در اغلب صنايع خودروسازي با استفاده از تونل باد و علم آئروديناميك ، خودروهاي كم مصرفتري مي‌سازند. فرايند سيستم‌هاي كنترل صنعتي نيز با فرايندهاي طراحي كنترل در وسايل پرنده بر يك مبنا است و همچنين سازه اتومبيل و كشتي مشتركات زيادي با سازه يك هواپيما دارد و بالاخره توربين‌هاي گاز يك نيروگاه يا ايستگاه پمپ گاز همانند يك موتور جت تحليل و طراحي مي‌گردند. در نتيجه يك مهندس هوافضا علاوه بر شركت‌هاي هوايي در نيروگاهها، صنايع نفت و گاز و صنايع خودروسازي فرصتهاي شغلي خوبي دارد.
توانايي‌هاي مورد نياز و قابل توصيه :
دكتر رئيسي همچنين معتقد است كه دانشجوي اين رشته بايد در كارهايش نظم و برنامه‌ريزي داشته باشد چون حجم مطالبي كه در طول يك ترم ارائه مي‌شود، زياد بوده و مطالعه آنها مستلزم يك برنامه‌ريزي دقيق مي‌باشد.
وي در مورد دروس مهم در اين رشته نيز مي‌گويد: زيربناي اين رشته رياضيات است و همچنين فيزيك و شيمي تا حدودي لازم مي‌باشد و البته همين‌جا لازم است توصيه كنم كه دانش‌آموزان اگر در درس زبان خارجي ضعيف هستند، وارد اين رشته نشوند چون بيشتر دروس اين رشته به زبان انگليسي وابسته مي‌باشد.
آقاي جهاني دانشجوي كارشناسي ارشد مهندسي هوافضاي دانشگاه اميركبير نيز معتقد است كه دانشجوي اين رشته بايد آمادگي كار در كارخانجات را داشته باشد. وي در توضيح مي‌گويد: مهندسي هوافضا يك رشته فني است و عموما كساني كه وارد رشته‌هاي فني مي‌شوند، بايد آمادگي كار در كارخانجات را داشته باشند و همچنين بايد افراد قوي و داراي پشتكار وارد اين رشته بشوند تا به ياري اراده قوي خود در پيشبرد اين رشته نوپا موفق گردند.
وضعيت ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر:
امكان ادامه تحصيل در مقاطع كارشناسي ارشد در گرايشهاي «جلوبرندگي ، مكانيك پرواز، سازه‌هاي هوايي ، آيروديناميك ، هوافضا» ميسر مي‌باشد.
رشته‌هاي مشابه و نزديك به اين رشته :
اين رشته قبلا از زيرشاخه‌هاي مهندسي مكانيك بوده است لذا داراي تعداد واحدهاي مشترك زيادي با رشته مهندسي مكانيك مي‌باشد.
وضعيت نياز كشور به اين رشته در حال حاضر:
رشته مهندسي هوافضا نيازمند سرمايه‌گذاري كلان است و بيش از ساير صنايع از وضعيت اقتصادي كشور تاثير مي‌پذيرد يعني اگر رشد اقتصادي خوبي داشته باشيم سرمايه‌گذاري در اين بخش بيشتر مي‌باشد و البته عكس اين قضيه نيز صادق است.
دكتر مهدي سبزه‌پرور استاد مهندسي هوافضاي دانشگاه اميركبير نيز با اشاره به فعاليت فارغ‌التحصيلان اين رشته در بخش خصوصي مي‌گويد: در سال 70 وزارت صنايع لايحه‌اي به مجلس داد كه بر اساس آن بخش خصوصي مي‌توانست در كشور فعاليت‌هايي در زمينه هوافضا انجام بدهد. از سال 72 نيز به صورت رسمي مجموعه‌اي در وزارت صنايع متولي اين كار شد و به صورت هدايت‌كننده شركت‌ها و مجموعه‌هاي بخش خصوصي فعاليت خود را آغاز كرد كه حاصل اين كار، توليداتي مثل ساخت هواپيماي گلايدر بود كه طراحي آن توسط فارغ‌التحصيلان همين رشته انجام شد و در حال حاضر نيز 10 فروند از اين هواپيما توليد شده و با اخذ مجوزهاي بين‌المللي در باشگاههاي سازمان هواپيمايي كشوري شروع به فعاليت كرده است. همچنين مي‌توان به پروژه طراحي و ساخت هواپيماي سبك موتوردار اشاره كرد كه با موفقيت انجام شده و پروازهاي آزمايشي را نيز انجام داده است و بالاخره پروژه هواپيماي سم‌پاش از پروژه‌هايي است كه به تازگي در كشور مطرح شده است.
حسين شاهوردي دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه اميركبير نيز مي‌گويد: در حال حاضر در كشور ما به ساخت هواپيما به دليل عدم سرمايه‌گذاري توجه زيادي نمي‌شود اما فارغ‌التحصيلان اين رشته مي‌توانند در فرودگاهها در قسمت تعمير و نگهداري هوايي و همچنين در صنايع دفاع روي طراحي موشك و جنگ‌افزارها فعاليت بكنند.
علاوه بر اينها مي‌توانند روي آئروديناميك خودروها، سازه‌هاي خودروسازي و توليد توربين‌هاي بخار براي توليد برق كار بكنند. وي همچنين درمورد فعاليت‌هايي كه دانشجويان اين رشته در بخش خصوصي مي‌توانند انجام دهند، مي‌گويد: فارغ‌التحصيلان اين رشته مي‌توانند در شركت‌هاي خصوصي، هواپيماهاي كوچك دو نفره و يا چهارنفره‌اي را كه در دست ساخت است با استانداردهاي بين‌المللي تطابق داده و براي هواپيما گواهي پرواز يا توليد بگيرند.

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 26 اسفند 1393 ساعت: 15:27 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(1)

تحقیق درباره رشته مهندسی معماری

بازديد: 1715

تحقیق درباره رشته مهندسی معماری :

 

مقدمه :

معماري در لغت به معناي علم بنائي و آباد سازي آمده و معمار به معناي بسيار عمارتکننده و کسي است که در آباداني جهان مي کوشد.
قدمت معماري به عنوان يک فن برايايجاد سرپناه، به قدمت تاريخ بشر مي رسد اما معماري امروزه در جهان ترکيبي از صنعتساختمان سازي به علاوه هنر، فلسفه، جامعه شناسي، روان شناسي اجتماعي، اخلاقي،اقتصاد، جغرافياي طبيعي و انساني، برنامه ريزي و توسعه اقتصادي و علوم طبيعي نظيرزيست شناسي و محيط زيست است.
از اين رو مي توان گفت که رشته مهندسي معماري بهدليل اين خصلت و به ويژه با توجه به ماهيت هنري و نقش مهمي که خلاقيت هنري در آنايفا مي کند اساساً با ساير رشته هاي مهندسي متفاوت است.
دروسي مانند ترکيب ها،طراحي ها، دروس نظري معماري دروس خاصي هستند که عموماً به شيوه آتليه اي يا کنفرانسهاي دانشجويي برگزار مي شود و از نظم و قاعده مشخصي پيروي نمي کنند. مفاهيمي که دراين دروس وجود دارد برپايه طرز تفکري کاملاً متفاوت با دروس دبيرستان بوده بدين روموفقيت فرد در دوره دبيرستان و کنکور تضميني براي اقبال فرد در اين دروس به شمارنمي رود. داشتن استعداد هنري و به کار گرفتن عنصر خلاقيت در روند طراحي لازم موفقيتاست. و نکته ديگر آنکه از دست دادن آينده شغلي براي فرد اهل ذوق رابطه اي با عدمتوفيق در تحصيلات آکادميک معماري ندارد چه بسا همين فرد بتواند يک مهندسي ناظر خوب،مدير پروژه، برنامه ريز شهري بشود، رشته معماري برحسب کمبود ظرفيت قبولي اش بسيارمشکل است.

درسهای رشته :

رديف

نام دانشگاه

کارداني

کارشناسي

ارشد

دکترا

1

آزاد- آزاد شهر

 

 

 

2

آزاد- استهبان

 

 

 

3

آزاد- بجنورد

 

 

 

4

آزاد- بردسیر

 

 

 

5

آزاد- بم

 

 

 

6

آزاد- بندر لنگه

 

 

 

7

آزاد- بیرجند

 

 

 

8

آزاد- بیضاء

 

 

 

9

آزاد- پیشوا

 

 

 

10

آزاد- تبریز

 

 

 

11

آزاد- تفت

 

 

 

12

آزاد- تفرش

 

 

 

13

آزاد- تهران

 

 

 

14

آزاد- تهران مرکزی

 

 

 

15

آزاد- تویسرکان

 

 

 

16

آزاد- خرم آباد

 

 

 

17

آزاد- خنج

 

 

 

18

آزاد- داراب

 

 

 

19

آزاد- دورود

 

 

 

20

آزاد- زنجان

 

 

 

21

آزاد- ساری

 

 

 

22

آزاد- سپیدان

 

 

 

23

آزاد- سواد کوه

 

 

 

24

آزاد- شهر بابک

 

 

 

25

آزاد- شهرکرد

 

 

 

26

آزاد- شوشتر

 

 

 

27

آزاد- شیراز

 

 

 

28

آزاد- علوم و تحقیقات تهران

 

 

 

29

آزاد- علی آباد کتول

 

 

 

30

آزاد- قزوین

 

 

 

31

آزاد- لارستان

 

 

 

32

آزاد- مشهد

 

 

 

33

آزاد- ملایر

 

 

 

34

آزاد- نور

 

 

 

35

آزاد- نوشهر و چالوس

 

 

 

36

آزاد- کرمان

 

 

 

37

آزاد- کرمانشاه

 

 

 

38

آزاد-ابهر

 

 

 

39

آزاد-خوراسگان

 

 

 

40

آزاد-زاهدان

 

 

 

41

آزاد-همدان

 

 

 

42

امام خمینی قزوین

 

 

 

43

ایلام

 

 

 

44

بابلسر

 

 

 

45

تبریز

 

 

 

46

تربیت دبیر فنی وحرفه ای تهران

 

 

 

47

تهران

 

 

 

48

رازی کرمانشاه

 

 

 

49

زابل

 

 

 

50

زاهدان

 

 

 

51

شهیدچمران اهواز

 

 

 

52

صنعتی اصفهان

 

 

 

53

صنعتی شاهرود

 

 

 

54

محقق اردبیلی اردبیل

 

 

 

55

هنر اصفهان

 

 

 

56

هنر تبریز

 

 

 

57

هنر تهران

 

 

 

58

کاشان

 

 

 

59

یزد

 

 

 

درسهای  رشته :

رديف

نام درس

1

آشنايي با سير هنرها

2

آشنايي با مباني برنامه‌ريزي کالبدي

3

آشنايي با مرمت ابنيه

4

آشنايي با معرماري معاصر

5

آشنايي با معماري اسلامي

6

آشنايي با معماري جهان

7

اخلاق معماري

8

انسان، طبيعت، معماري

9

ايستايي

10

برداشت از بناهاي تاريخي

11

بيان معماري 1

12

بيان معماري 2

13

تأسيسات مکانيکي

14

تاريخ شهرهاي ايران

15

تاسيسات الکتريکي (نور و صدا)

16

تحليل فضاهاي شهري

17

تعمير و نگهداري ساختمان

18

تنظيم شرايط محيطي

19

حقوق معماري

20

درک و بيان محيط

21

روستا 1

22

روستا 2

23

روش تحقيق

24

رياضيات و آمار

25

زبان تخصصي

26

ساختمان 1

27

ساختمان 2 و گزارش کارگاه

28

سازه‌هاي بتني

29

سازه‌هاي نو

30

طراحي فني

31

طرح معماري 1

32

طرح معماري 2

33

طرح معماري 3

34

طرح معماري 4

35

طرح معماري 5

36

طرح نهائي

37

فرآيند و روشهاي معماري

38

مباني نظري معماري

39

متره و برآورد

40

مديريت و تشکيلات کارگاه

41

مصالح ساختماني

42

معماري جهان اسلام

43

مقدمات طراحي معماري 1

44

مقدمات طراحي معماري 2

45

نقشه برداري

46

هدسه کاربردي

47

هندسه مناظر و مزايا

48

کاربرد کامپيوتر در معماري

49

کارگاه مصالح و ساخت

 

صنعت و بازار کار

فارغ‌التحصيلان رشته معماري در نهايت مي‌توانند در زمينه‌هاي زير ايفاي نقشكنند:
1-
طراحي (تك بنا يا مجموعة زيستي كوچك)، از طراحهاي اوليه تا مراحلاجرايي كار و طراحي اجزا عناصر تشكيل دهنده بنا.
2-
رهبري و سرپرستي دفاتر مشاورمعماري (مهندسي مشاور)
3-
نظارت عمومي و عالي بر صحت انجام كار در عمليات اجراييساختماني (مهندسي ناظر)
4-
مديريت و هماهنگي اجرايي پروژه‌هاي معماري (مديريتپروژه)
5-
تأسيس و سرپرستي مؤسسات پيمانكاري و احداث ساختمان.
6-
همكاري با كليهمتخصصيني كه كارشان با ساماندهي فضاي زيست مرتبط است، مانند اكولوژيست‌ها، جغرافيدانان، اقليم شناسان، برنامه ريزان اقتصادي و اجتماعي و. . . .
7-
طراحي پارك‌هاو ميادين شهري و محوطه سازي.
8-
مشاركت در پروژه‌هاي برنامه ريزي و طراحي شهري وشهرسازي.
9-
طراحي تك بناها در مقياس كوچك و انجام دكوراسيون داخلي.
10-
انجام كارهاي پژوهشي و آموزشي در زمينه طراحي فضاي زيست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاردانی معماری :

مقدمه :

بديهي است كه معماري هر كشوري نماد تفكر ، فرهنگ و آداب و رسوم اصيل يك ملت منسجماست حركت كمال گراي معماري هيچ گاه متوقف نمي شود اما چارچوب خاصي را نيز به صورتاجبار تحمل نمي كند . این دوره کاردانی یکی از دوره های آموزش عالی است و هدف آنتربیت افرادی است که بتوانند فاصله تخصصی بین مهندس معمار و سطوح پائین تخصصی را درکارهای طراحی و اجرائی پر کرده و درزمینه طرح اجرای ساختمان دردفاتر فنی و کارگاههای ساختمانی دستیار مهندس معمار باشند .

 

رديف

نام دانشگاه

کارداني

کارشناسي

ارشد

دکترا

1

آزاد- بجنورد

 

 

 

درسهای رشته :

رديف

نام درس

1

آشنايي با معماري جهان

2

آشنایی با طراحی معماری

3

ايستايي 1

4

ايستايي 2

5

برآورد

6

ترسیم فنی 1

7

ترسیم فنی 2

8

تعمیر و نگهداری ساختمان 1

9

تمرینهای معماری

10

تنظيم شرايط محيطي 1

11

تنظيم شرايط محيطي 2

12

روستا 1

13

رياضيات

14

ساخت و ارائه 1

15

ساخت و ارائه 2

16

ساخت و ارائه 3

17

شناخت مواد و مصالح

18

طراحی فنی ساختمان

19

عناصر و جزئیات ساختمانی1

20

عناصر و جزئیات ساختمانی2

21

مدیریت و تشکیلات کارگاهی

22

نقشه برداري

23

هندسه 1

24

هندسه 2

25

کارورزي

 

صنعت و بازار کار :

فارغ التحصیلان این رشته می توانند با آشنایی با الزاماتی که یک طرح در کار خوددارد از یکطرف و شناسایی زمینه های عملی و اجرائی کار ازسوی دیگر در زمینه کارهایساختمانی انجام وظیفه نموده خلا تخصصی موجود را پر نمایند . فارغ التحصیلان اینرشته در زمینه های زیر میتوانند ایفای نقش نمایند :
1-  نظارت بر کارهای اجرائیساختمانی و کمک به طراح در جهت صحت و دقت انجام کار.
2- کار در دفاتر معماری وکمک به طراح در جهت ارائه کار طراحی .
3- مدیریت کارگاههای کوچک ساختمانی.

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 26 اسفند 1393 ساعت: 15:22 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره رشته علوم کامپیوتر

بازديد: 287

تحقیق درباره رشته علوم کامپیوتر

علوم‌ کامپیوتر پل‌ ارتباطی‌ دانش‌ کامپیوتر و ریاضی‌ است‌ و مهمترین‌ هدف‌ آن‌دست‌یابی‌ به‌ بهترین‌ الگوریتم‌های‌ موجود (روش‌های‌ حل‌ مسأله‌) در کمترین‌ زمان‌و با کمترین‌ خطا و بیشترین‌ دقت‌ است.
به‌ عبارت‌ دیگر هدف‌ این‌ رشته‌ تربیت‌گروهی‌ متخصص‌ کامپیوتر است‌ که‌ با دید ریاضی‌تر و منطقی‌تر به‌ حل‌ مسایل‌ مطرح‌شده‌ در علوم‌ کامپیوتر یا ریاضی‌ بپردازند.
این‌ رشته‌ در مقطع‌ کارشناسی‌دارای‌ چهار گرایش‌ محاسبات‌ علمی ‌، نظریه‌ الگوریتم‌ها ، سخت‌افزار‌ ، سیستم‌های‌اطلاعاتی‌ است‌.

دروس گرایش محاسبات علمی در زمینه برنامه‌ریزی خطی ، غیرخطی ، آنالیز عددی ونرم‌افزار در ریاضی است ؛ یعنی در این گرایش کاربرد ریاضیات در کامپیوتر مطالعهمی‌شود

گرایش نظریه الگوریتم‌ها به بررسی راه‌های مختلف حل مسیله به یاری روش‌هایبهینه‌تر ، سریعتر و بهتر می‌پردازد . به عبارت دیگر هدف این گرایش پیاده‌سازی وبهینه کردن الگوریتم است.

در گرایش سخت‌افزار نیز معماری یا ساختار کامپیوتر مطالعه می‌شود

و گرایش سیستم‌های اطلاعاتی نیز به مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری و سیستم‌هایاطلاعاتی می‌پردازد .

گفتنی‌ است‌ که‌ تفاوت‌ این‌ رشته‌ با مهندسی‌ کامپیوتر گرایش‌ نرم‌افزار دراین‌ است‌ که‌ رشته‌ علوم‌ کامپیوتر برخلاف‌ مهندسی کامپیوتر فاقد دروس‌آزمایشگاهی‌ و کارگاهی‌ است‌ و بیشتر جنبه‌ تحقیقات‌ نظری‌ دارد

توانایی‌های‌ لازم ‌:
تسلط‌ و علاقه‌ به‌ ریاضیات‌ شرط‌اول‌ موفقیت‌ در رشته‌ علوم‌ کامپیوتر است‌ و دانشجوی‌ این‌ رشته‌ باید بتواند بااستدلال‌ ریاضی‌ با مسایل‌ برخورد نماید . در ضمن‌ باید اطلاعات‌ عمومی‌ خوبی‌داشته‌ و حتی‌ پس‌ از فارغ‌التحصیلی‌ به‌ مطالعه‌ و تحقیق‌ پشت‌ نکند چون‌ در طی‌تحصیل‌ تنها اطلاعات‌ پایه‌ای‌ و کلی‌ را فرا می‌گیرد و برای‌ حضور در بازار کارباید خود تلاش‌ کند و اهل‌ مطالعه‌ و تحقیق‌ باشد

موقعیت‌ شغلی‌ در ایران ‌:
موقعیت‌های‌ شغلی‌ فارغ‌التحصیل‌علوم‌ کامپیوتر شباهت‌ بسیاری‌ با مهندسی‌ کامپیوتر گرایش‌ نرم‌افزار دارد اما درکل‌ نقش‌ فارغ‌التحصیل‌ این‌ رشته‌ به‌ عنوان‌ مدیر و هماهنگ‌ کننده‌ بسیار مهم‌ وقابل‌ توجه‌ است‌. فردی‌ که‌ مسیول‌ انتخاب‌ راه‌حل‌ مسایل‌ و حل‌ آنها همچنین‌تقسیم‌ الگوریتم‌ها در بین‌ مهندسین‌ نرم‌افزار و در انتها جمع‌ کردن‌ قسمت‌های‌توزیع‌ شده‌ می‌باشد

درس‌های‌ این‌ رشته‌ در طول‌ تحصیل ‌:
دروس‌ اصلی‌ و تخصصی‌مشترک‌ در گرایش‌های مختلف علوم کامپیوتر:
ریاضی‌ عمومی‌ ، فیزیک‌پایه ‌، آمار و احتمال‌، اصول‌ کامپیوتر ، اصول‌ سیستم‌های‌ کامپیوتری‌ ، جبر خطی‌عددی ‌، ریاضیات‌ گسسته‌ ، آنالیز عددی ‌، ساختمان‌ داده‌ها و الگوریتم‌ها ، نظریه‌اتوماتها و زبان‌ها ، کامپایلر ، نظریه‌ محاسبات ‌، اصول‌ طراحی‌ نرم‌افزار ، منطق‌، ذخیره‌ و بازیابی‌ اطلاعات ‌، پایگاه‌ داده‌ها ، اصول‌ سیستم‌های‌ عامل‌ ،شبیه‌سازی‌ کامپیوتری‌ ، زبان‌های‌ برنامه‌سازی ‌، اصول‌ مدیریت ‌، مبانی‌اقتصاد

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ محاسبات‌ علمی‌:
برنامه‌ریزی‌ خطی‌،برنامه‌ریزی‌ غیرخطی‌، نرم‌افزار ریاضی‌، آنالیز عددی‌، طراحی‌ هندسی‌کامپیوتری

دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ نظریه‌ الگوریتم‌ها :
برنامه‌ریزی‌پویا ، نظریه‌ گراف ‌، بهینه‌سازی‌ ترکیبی‌ و آنالیز شبکه‌ها ، نظریه‌ کدگذاری ‌،سیستم‌های‌ صفی‌ و مدل‌های‌ کارآیی

‌دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ سخت‌افزار :
مدارهای‌ منطقی ‌،معماری‌ کامپیوتر ، ریزپردازنده

‌دروس‌ تخصصی‌ گرایش‌ سیستم‌های‌ اطلاعاتی ‌:
تحلیل‌ وطراحی‌ سیستم‌های‌ اطلاعاتی‌ ، متدولوژی‌ ساخت‌ سیستم‌های‌ اطلاعاتی ‌، مدیریت‌پروژه‌های‌ نرم‌افزاری ‌، سیستم‌های‌ اطلاعاتی‌

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 26 اسفند 1393 ساعت: 15:21 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره رشته علوم سیاسی2

بازديد: 189

تحقیق درباره رشته علوم سیاسی2

مقدمه

برای شما دانش آموزان واضح است که سیاست آنقدر وسعت و کارائیپیدا کرده که گاهی از حد و مرز نیز می گذرد و نخود هر آشی می شود رشتهعلومسیاسیاین وظیفه را به عهده دارد که هر آنچه بهعلم سیاستدر جهان امروز مرتبط می شود را درحد دوره های تعیین شده بیان کند.
این رشته‌ نیز از رشته‌های مورد توجه و ویژهدر بین رشته‌های علوم انسانی است.
انسان در برخورد با اسم این رشته نگاهش باسرعت به سوی وزارت خارجه و ... می‌رود .
موضوع این رشته مطالعه و تحقیق دربارهپدیده‌های سیاسی مثل اشکال مختلف حکومت و دولت است. کشف علل و پدیده‌های سیاسی،نحوه اداری سیاسی جامعه و ایجاد ارتباط محترمانه با کشورهای دنیا در عرصهروابط بین‌المللیمی‌باشد.
دانش‌آموزانایران در سطح جهان اطلاعات سیاسی بالائی را دارند که متأثر از انقلاب اسلامی است. آشنائی بهزبان انگلیسیو یا به عبارتی زبان‌های خارجیو همچنین داشتن اطلاعات خوب در زمینه ‌تاریخ و جغرافی از عوامل توفیق در این رشتهاست.در کنکور سراسری ، ضریب درس تاریخ و جغرافی برای این رشته 3 است.

سطوح رشته

 

ردیف

نام دانشگاه

کاردانی

کارشناسی

ارشد

دکترا

1

آزاد- آزاد شهر

 

*

 

 

2

آزاد- آشتیان

 

*

 

 

3

آزاد- اهواز

 

*

 

 

4

آزاد- ایلام

 

*

 

 

5

آزاد- بافت

 

*

 

 

6

آزاد- بجنورد

 

*

 

 

7

آزاد- تهران

 

*

 

 

8

آزاد- خرم آباد

 

*

 

 

9

آزاد- دامغان

 

*

 

 

10

آزاد- زنجان

 

*

 

 

11

آزاد- سواد کوه

 

* ‌

 

 

12

آزاد- شهرضا

 

*

 

 

13

آزاد- شیراز

 

*

 

 

14

آزاد- قم

 

*

 

 

15

آزاد- لامرد

 

*

 

 

16

آزاد- لبنان

 

*

 

 

17

آزاد- مشهد

 

*

 

 

18

آزاد- نوشهر و چالوس

 

*

 

 

19

آزاد- کرج

 

*

 

 

20

آزاد-تاکستان

 

*

 

 

21

امام خمینی قزوین

 

*

 

 

22

بابلسر

 

*

 

23

تهران

 

*

 

 

24

رازی کرمانشاه

 

*

 

25

شیراز

 

*

 

 

26

صنعتی اصفهان

 

*

 

 

27

علوم و فنون فارابی تهران

 

*

 

 



درسهای رشته

 

ردیف

نام درس

ردیف

نام درس

1

فارسی

2

اداره امور دولتی

3

ارتش و سیاست

4

اسلام و ایران

5

اصول روابط بین الملل (الف و ب)

6

اعراب و اسراییل و مسئله فلسطین

7

اقتصاد بین‌الملل

8

اندیشه‌های سیاسی در اسلام و ایران

9

اندیشه‌های سیاسی در شرق باستان

10

اندیشه‌های سیاسی در قرن بیستم

11

انقلاب اسلامی ایران

12

انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن

13

انقلابهای جهان

14

تئوریهای انقلاب

15

تاریخ اسلام

16

تاریخ اندیشه‌های سیاسی در غرب

17

تاریخ روابط بین اللمل از 1871 تا 1945

18

تاریخ روابط خارجی ایران از قاجاریه تا 1320

19

تحول سیاسی و اجتماعی ایران (از 1228 تا 1320)

20

تحول سیاسی و اجتماعی ایران از (1320 تا 1357)

21

تربیت بدنی 2

22

تکدرس در اختیار گروه آموزشی دانشکده

23

جامعه شناسی سیاسی

24

جغرافیای اقتصادی ایران

25

جغرافیای سیاسی (تاکید بر جهان اسلام)

26

جمهوری اسلامی ایران و نهضتهای رهایی بخش

27

جنبشهای اسلامی معاصر

28

حقوق اداری (کلیات و ایران)

29

حقوق اساسی (کلیات)

30

حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران

31

حقوق بین الملل اسلام

32

حقوق بین الملل خصوصی

33

حقوق بین الملل عمومی

34

خلیج فارس و مسایل آن

35

خوار میانه و سیاست بین الملل

36

دیپلامسی و رفتار سیاسی در اسلام

37

روابط خارجی ایران از 1320 تا 1357

38

روانشناسی اجتماعی

39

روش تحقیق در علوم سیاسی (الف - ب)

40

زبان خارجی

41

سازمانهای بین اللملی

42

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

43

سیاست خارجی قدرتهای بزرگ

44

سیاست و حکومت در آفریقا

45

سیاست و حکومت در اروپای باختری

46

سیاست و حکومت در اسیای جنوبی

47

سیاست و حکومت در امریکای لاتین

48

سیاست و حکومت در ایالات متحده امریکا

49

سیاست و حکومت در چین

50

سیاست و حکومت در خاورمیانه

51

سیاست و حکومت در شوروی

52

سیر قدرت دریاها

53

شناخت ماهیت و عملکرد امپریالیسم

54

فن دیپلماسی و اداب کنسولی

55

مالیه عمومی

56

مبانی جامعه شناسی عمومی

57

مبانی علم اقتصاد

58

مبانی علم حقوق

59

مبانی علم سیاست

60

متون اسلامی (آموزش زبان عربی)

61

متون سیاسی به زبان خارجی (الف و ب)

62

مسایل اقتصادی و سیاسی نفت در ایران

63

مسایل سیاسی و اقتصادی جهان سوم

64

مسایل سیاسی و اقتصادی و اروپای غربی

65

مسایل سیاسی و اقتصادی کشورهای اروپای شرقی

66

مسایل نظامی و استراتژیک معاصر

67

مطبوعات سیاسی ایران از انقلاب مشروطیت به بعد

68

معارف اسلامی 2

69

نظام سیاسی و دولت در اسلام

70

نظامهای اقتصادی تطبیقی

71

نظامهای سیاسی تطبیقی

72

نوسازی و دگرگونیسیاسی




صنعت و بازارکار

 

دوره کارشناسی علوم سیاسی بر اساس نیازهای جامعهتدوین شده است و فارغ‌التحصیلان این دوره علاوه بر کسب توانائی علمی در تجربه وتحلیل مسائل سیاسی اجتماعی ایران و جهان می‌توانند در وزارتخانه‌ها و مؤسسات وسازمانهای عمومی کشور به ویژه وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش ودیگر ارگانهای اجرائی کشور به تحقیق و حل مسائل مربوطه اشتغال ورزند.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 26 اسفند 1393 ساعت: 15:20 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ویژگی آب و هوای خشک

بازديد: 115

ویژگی آب و هوای خشک

بارندگی در مناطق خشک کم و نامنظم است

مقدار باران در سال‌های مختلف متفاوت است و ممکن است حتی چند سال بارندگی صورت نگیرد

بارندگی اغلب شدید و به صورت رگبار است

به علت خشکی و وزش باد میزان تبخیر و تعرق بیشتر از بارندگی سالانه‌است

وزش باد در مناطق خشک به ویژه بیابان‌ها شدید است که علاوه بر حمل ذرات گرد و غباربر خشکی هوا می‌افزاید

از مهم‌ترین مشخصات مناطق بیابانی بارش کم‌باران، کم بودن پوشش گیاهی و اختلاف زیاد دمای روزانه است. در واقع بیابان به نواحی اطلاق می‌شود که با کمی رطوبت، موجودات زندهو تغییر شدید دمای شب و روز مشخص می‌شوند. صحرای غربینام خاص یک منطقه جغرافیایی در جنوب مغرب یا مراکش است. در فارسی به بیابان بسیار خشک و خالی اصطلاحاً بیابان برهوتگفته می‌شود.

فشار زیاد جنب حاره‌ای

فشار هوا در همه عرضهای جغرافیایی یکسان نیست. وقتی در جایی فشار هواکم باشد، هوا به علت سبکی بالا رفته و پس از سرد شدن در صورت وجود رطوبت کافی و سایر شرایط لازم موجب بارندگی می‌شود. هوای گرم و مرطوب استوایی پس از ایجاد بارش به اطراف مدار رأس‌السرطانو راس الجدی حرکت می‌کند. اما به علت سنگین شدن وتراکم در عرض‌های جغرافیایی مذکور فرو می‌نشیند و یک منطقه پر فشار به وجود می‌آورد. این توده هوا با از دست دادن رطوبت خود فرو می‌نشیند نتیجه این امر خشکی و گرمی هوا و صاف بودن آسمان در این مناطق است. در دریا این منطقه را مدار بدون بادیا عرض جغرافیایی اسب، بر گرفته از نام کاشف آن ساتاسپدریانورد ایرانی دوران خشایارشا می‌نامند.

 

 

 

جریان‌های آب سرد ساحلی

ریان‌های سرد اقیانوسی که از قطب جنوببه سمت استواحرکت می‌کند، در برخی نقاط ساحلی به علت ایجاد هوای سرد و نشست هوا، مانع ایجاد بارش در این مناطق می‌شود، مانند بیابان آتاکامادر آمریکای جنوبی. بیابان نامیبدر آفریقا.

دوری از منبع رطوبتی (دریا) و وجود کوهستان: بسیاری از بیابانهای دنیا در اثر دوری از منبع رطوبتی و وجود کوهستان مانع در برابر رطوبت شکل گرفته‌اند. در این حالت به اثر سایه کوه می‌گویند.. بیابان تکلامکان (تکله مکان) در آسیای مرکزیو بیابان گبیدر مغولستاناز دریا دورند و بیابان مرکزیایراننیز تحت تاثیر اثر کوهرشته کوه البرزو زاگرساست.

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 26 اسفند 1393 ساعت: 15:19 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 792

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس