دانش آموزی - 80

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

چرا دختران زودتر از پسران به سن بلوغ می رسند ؟

بازديد: 905

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع :

چرا دختران در 9 سالگي به سنّ تكليف و بلوغ مي رسند، اما پسران در 15 سالگي؟

 

بلوغ، يكي از مراحل حساس زندگي بشر بشمار مي رود، زيرا دراين مرحله از زندگي، نه تنها جسم انسان دچار تغيير مي شود، بلكه خلق و خوي و روح انسان هم متحول مي گردد و قدرت فهم و درك انسان نيز بالا مي رود. به عبارت ديگر در اين دوران، شخصيت انسان كم كم تكوّن پيدا مي كند، و از انديشه ها و كارهاي كودكانه خويش خداحافظي مي كند، و اكنون آن چيزهايي را كه قبلاً در نظرش بزرگ و مهم جلوه گر مي شدند، كوچك و حقير مي شمارد، و به چيزهاي مهم تر و بزرگتري مي انديشد، و خويشتن را براي پذيرش بعضي از مسئوليت هاي خطير، آماده مي بيند، و سعي مي كند كارهائي انجام دهد كه بزرگترها انجام مي دهند. همه ي اينها، نشان دهنده اين است كه شخص بالغ به مرحله اي از تكامل عقلي و رشد فكري رسيده است كه مي توان بر او كارها و وظايفي را محوّل كرد كه پيش از اين ممكن نبود، و شايد خداوند متعال هم به همين خاطر يكي از شرايط تكليف را بلوغ قرار داده است.

اما اينكه چرا سنّ بلوغ زن با مرد متفاوت است؟

در اين شكي نيست كه خداوند به حكم قانون خلقت، زن و مرد را متفاوت آفريده است و طبق تحقيقات زيست شناسان و فيزيولوژيست ها و روان شناسان، همه ي اين تفاوت ها را نمي توان با مطالعه و تجربه مختصر به دست آورد، بلكه بدست آوردن آن نياز به پژوهش و تحقيقات فراوان دارد، ـ كه مرحوم شهيد مطهري مقداري از اين تفاوت ها را در كتاب «نظام حقوق زن در اسلام»[1] ذکر کرده است ـ و قطعاً اين تفاوت ها داراي آثاري خواهد بود، از جمله اينكه موجب زودتر بالغ شدن دختر از پسر است.

الكسيس كارل، فيزولوژيست و جراح و زيست شناس معروف فرانسوي ـ كه شهرت جهاني دارد ـ در كتاب «انسان موجود ناشناخته» در مورد تفاوت هاي زن و مرد و تأثير اين تفاوت ها در بين وظايف زن و مرد، چنين مي نويسد: اختلافي كه ميان زن و مرد موجود است تنها مربوط به شكل اندام هاي جنسي آنها و وجود زهدان و انجام زايمان نزد زن و طرز تعليم خاص آنها نيست، بلكه نتيجه علّتي عميق تر است كه از تأثير مواد شيميايي مترشحه غدد تناسلي در خون ناشي مي شود. به علت عدم توجه به اين نكته اصلي و مهم است كه طرفداران نهضت زن، فكر مي كنند كه هر دو جنس (زن و مرد) مي توانند يك قسم تعليم و تربيت يابند و مشاغل و اختيارات و مسئوليت هاي يكساني به عهده گيرند. زن در حقيقت از جهات زيادي، با مرد متفاوت است، (حتي) يكايك سلول هاي بدني و همچنين دستگاههاي عضوي، مخصوصاً سلسله عصبي نشانه جنس (مخصوص) خود را بر روي خود دارند. قوانين فيزيولوژي نيز همانند قوانين جهان ستارگان، سخت و غير قابل تغيير است، و ممكن نيست تمايلات انساني در آنها راه يابد. ما مجبوريم آنها را طوري كه هستند بپذيريم.

زنان بايد به بسط مواهب طبيعي خود در جهت و مسير خطير خاصّ خويش بدون تقليد كوركورانه از مردان، بكوشند، وظيفه ايشان در راه تكامل بشريت خيلي بزرگتر از مردهاست و نبايستي آن را سرسري بگيرند و رها كنند.[2]

از بعضي از بزرگان در مورد زودتر بالغ شدن دختران چنين نقل شده: آنچه تحقيقات علمي ثابت كرده اين است كه: رشد زن سريعتر از مرد است، بنابراين دوراني كه مرد در مدت پانزده سال طي مي كند، زن در نه سال طي مي نمايد، و اين موضوع، اختصاص به زن و مرد ندارد، بلكه در تمام جانداران وگياهان هم، همينطور است، رشد انواع ضعيف تر در دوران كوتاهتري انجام مي پذيرد. مثلاً رشد گياهان نيلوفر خيلي سريعتر از رشد درخت چنار است. خلاصه هر موجودي كه لطيف تر است، رشد آن سريعتر است و هر موجودي كه خشن تر است، رشد آن كندتر انجام مي يابد و به همين دليل، بسياري از دختران در سنين يازده يا چهارده سالگي آماده بارور شدن و مادر شدن از نظر جنسي هستند، در حالي كه پسران در اين سنّ معمولاً آمادگي پدر شدن از نظر جنسي را ندارند.[3]

نكته ديگري كه شايد به ذهن بيايد اين است: دختر زودتر از پسر به سن تكليف مي رسد، اين به مشقّت انداختن جنس زن است، و اين يك نوع تبعيض و برتري جنس مرد را مي رساند.

در پاسخ اين اشكال بايد بگوئيم كه: اين سخن درستي نيست، زيرا رسيدن به تكليف يك نوع كمال است، و رشد عقلي مكلّف را نشان مي دهد. در واقع، اين يك توفيق براي انسان است كه لياقت پيدا كند كه مخاطب امر الهي واقع شود.

يكي از بزرگان مي فرمايد: مي توان گفت توفيق زن بيش از مرد است و اگر انسان تنزل كند حدّاقل بايد بگويد زن همانند مرد است. زيرا 6 سال قبل از اينكه مرد مكلّف بشود، زن را ذات اقدس اله به حضور پذيرفته است. زن همين كه از 9 سالگي گذشت و وارد دهمين سال زندگي شد، خدا او را به حضور پذيرفته است و با او سخن مي گويد و روزه را بر او واجب مي كند، مناجات هاي او را به عنوان دستور مستحب شرعي گوش مي دهد، آن وقتي كه هنوز مرد به عنوان يك نوجوان مشغول بازي است، زن مشغول راز و نياز و نماز ست. همه ي اينها نشانه آن است كه زن براي دريافت فضايل شايسته تر از مرد است. اگر اين منطق درست تبيين و اجرا گردد، نتيجتاً معلوم خواهد شد كه زن بالاتر از مرد و لااقل همتاي مرد است... عمده آن است كه مرد وقتي پانزده سالگي را تمام کرد و وارد شانزده سالگي شد، شايستگي خطاب الهي را كسب مي كند و قبل از آن چنين لياقتي را ندارد، زيرا بلوغ زمينه تشرّف به مقام عبوديت است.

باز در ادامه مي فرمايد: بلوغ يك شرافت است، آنها كه اهل سلوكند، مي گويند، ما مشرّف شديم، نه مكلّف، چون زحمت و مشقّتي در كار نيست، بلكه شرف در كار است... اگر كسي به جائي برسد كه ذكر خدا گويد و در سايه اين ذكر، به ياد خدا و خدا به ياد او باشد شرافتي نصيب او گرديده است، و زن 6سال قبل از مرد به اين شرافت مي رسد.[4]

نتيجه آن‌که بين بلوغ و تکليف تفاوت وجود دارد. بلوغ يکي از شرايط تکليف است و چون دختر زودتر بالغ مي‌شود، زودتر هم مکلف مي‌شود، و اگر در کسي - دختر يا پسر- نشانه‌هاي بلوغ آشکار نشد، معيار ديگري مطرح مي‌شود که رسيدن به سن خاص است.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 28 آذر 1394 ساعت: 18:48 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره هدهد

بازديد: 1161

 

هدهد:

نام:

این پرنده نام‌های مختلفی در زبان فارسی دارد. هدهد و شانه به‌سر دو نام اصلی اویند که اولی به صدای وی و دیگری به کاکل شانه‌مانند روی سرش اشاره دارد. پوپک نام دیگری است که آن هم از آواز این پرنده گرفته شده و مرغ سلیمان هم نامی ست که به نقش وی در ماجرای پیام‌بری او از سلیمان به بلقیس ملکهٔ سبا اشاره دارد.

زیستگاه:

زیستگاه این پرنده در آسیا، اروپا، شمال آفریقا، آفریقای جنوب صحرا و ماداگاسکار است. بیشتر هدهدهای شمال آسیا و اروپا در زمستان به نواحی گرمسیری مهاجرت می‌کنند، اما هدهدهای آفریقایی تمام طول سال را در یک جا می‌مانند. این پرنده به‌طور سرگردان در بسیاری از نواحی دیگر دنیا از جمله در آلاسکا هم مشاهده شده‌است.

زیستگاه هدهد بایستی دو ویژگی اصلی را داشته باشد؛ وجود زمین‌های بایر یا با پوشش گیاهی اندک که بتواند در آن‌ها به دنبال حشرات، غذای اصلیش، بگردد و و وجود اجسام عمودی دارای شکاف (مثل درخت‌ها، صخره‌ها و حتی دیوار) که بتواند در آن لانه‌سازی کند. این دو ویژگی در بسیاری از زیست‌بوم‌ها دیده می‌شود، در نتیجه هدهدها در زیستگاه‌های مختلف و متفاوتی مانند مناطق گرمسیری، استپ‌های جنگلی، ساوانا، علفزار و فضاهای خالی درون جنگل‌ها زندگی می‌کنند و در زمین‌های تغییریافته توسط انسان‌ها همچون مراتع، زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و حتی نواحی شهری هم دیده می‌شوند. اما در زمین‌های شدیدأ زراعتی کمتر دیده می‌شوند در جنوب اروپا و آسیا هم شکار عامل دیگر کاهش جمعیت آن‌ها در نواحی نزدیک به سکونت انسان‌هاست.

مشخصات:

هدهدی در هند:

اندازه هدهد ۲۵ تا ۲۹ سانتی‌متر است، طول بالهایش به ۴۴ تا ۴۸ سانتی‌متر می‌رسد. این پرنده سیاه و سفید و صورتی در واقع یکی از بی اشتباه‌ترین پرنده‌ها است مخصوصا پرواز نا منظم این پرنده بی نظیر است. می‌توان به آن عنوان یک پروانه غول‌پیکر را اعطا کرد. کاکل شانه‌مانند این پرنده بیشتر اوقات بسته است و گاهی در مواقع بروز خطر آن را باز می کند.

این پرنده سر و بدن قهوه‌ای مایل به صورتی کم رنگ، دم و بالها با راه راه عرضی پهن سیاه و سفید، کاکل بلند با پرهای بلند نوک سیاه و منقار دراز و خمیده دارد که از آن برای بیرون آوردن کرمها و حشرات از سوراخ ها و زمین استفاده می کتد.

هدهد ماده در هنگام لانه سازی و پرورش جوجه‌ها از انتهای بدنش ترشحات بد بویی خارج می‌شود و موجب می‌شود تا بوی بسیار بدی از لانه بیاید. این بو شکارچیان این جانور و انگل‌ها را فراری می‌دهد و خصوصیات ضدمیکروبی نیز دارد. این ترشحات با خروج جوجه‌ها از لانه متوقف می‌شود. این درحالی‌ست که اکثر مردم بر این تصورند که بوی بد به علت مدفوع این حیوان است.

هدهد پرنده‌ای است که بیشتر روی زمین و در فضای باز تغذیه می‌کند، پروازش کند و موجی‌ست، توام با باز و بسته کردن آهسته بالهاست.

تشخیص این پرنده خیلی آسان است، نر و ماده همشکل هستند، نشانه‌های تشخیص آن عبارت است از سر وبدن حنایی کمرنگ دم وبالها را راهراه عرضی پهن سیاه وسفید. کاکُل بلند (تاجی قشنگ) بر سر دارد. باپرهای بلند نوک سیاه، ومنقار دراز خمیده، بیشتر روی زمین ودر فضای باز تغذیه می‌کند. پروازی کند وموجی وهمراه با باز و بسته کردن آهسته بالهاست. در زمین‌های باز و پردرخت دیده می‌شود.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 28 آذر 1394 ساعت: 17:02 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره فرهنگ و آداب و رسوم شهرستان اسفراین

بازديد: 371

 

فرهنگ بومی اسفراین

مردم اسفراین پیرو دین اسلام و مذهب شیعه جعفری هستند از آن جا که ترکیب جمعیتی آن یک دست نیست معمولا هر کدام از قومیت های ساکن در آن آداب و رسوم خاص خود را دارد. و این اداب و رسوم مخصوصا در روستائیان و عشایر بیشتر بروز دارد. و طیفی از آداب و رسوم را در بر می گیرد  که به مرور،  همه در جامعه  جدید  به یک شکل در آمده است. آداب خاص عزاداری ، عروسی ، جشن های مختلف نظیر عید نوروز

 نوروز: در شهر اسفراین رسم است وقتی لحظه تحویل نزدیک شد عده ای به مسجد می روند تا دعا بخوانند و از برکت آن دعا در تمام سال از خطرات مصون و غرق نعمت گردند گروهی نیز در خانه نزد زن و فرزند خود می مانند زیرا عقیده دارند که انسان اگر در موقع تحویل سال از خانه و خویشان خود دور باشند والا تمام یا قسمتی ازاعظم سال را به دوری از خانواده خود مبتلا خواهد شد. و همچنین در اسفراین مرسوم است که اگر کسی در موقع تحویل سال سنجد بخورد تا آخر سال هیچ گزنده ای به او آسیب نخواهد رساند. و اگر سیر بخورد رطوبت و سردیش نخواهد کرد و اگر سه یا چهار عدد مروارید غلطان(بی سوراخ) بخورد دیگر مریض نخواهد شد، سمنو هم چون نظر حضرت زهراست باید اندکی خورد تا از آسیب بیماریها محفوظ ماند، قدری آب هم باید نوشید و سپس در آینه نگاه کرد تا قلب و چشم، همیشه روشن باشد.

چهارشنبه سوری: شب چهارشنبه آخر سال یکی از شبهای بسیار دلپذیر و شیرین ایرانی است.

در این شب مردم شادی‌ها می کنند و مجالس سور و سرور برپا می سازند و آداب و مراسم مخصوصی انجام می دهند که از هر جهت دل انگیز و زیباست این آداب و مراسم در هر نقطه و در هر شهری رنگی مخصوص به خود می گیرد و مطابق ذوق و سلیقه اهالی هر محل به طرز خاصی اجرا می گردد. در این شب در تمام شهرها و دهات آتش می افروزند و با خواندن اشعار شیرین و گرفتن فال و انجام مراسم دیگر بدبختی و پلیدی را از خود دور می سازند و در عوض خوشبختی و تندرستی وطالع نیک برای خود آرزو می کنند.

کشتی باچوخه : شهرستان اسفراین تنها جایی در ایران است که در آن علاوه بر مراسم سیزده فروردین، مراسم چهارده فروردین نیز برگزار می شود و در بین اقوام مختلف کرد،ترک،فارس و تات از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است .همه ساله در این روز بزرگترین مراسم کشتی باستانی و سنتی چوخه ایران در فضایی باز و بر روی خاک در محل گود چشمه زینل خان(واقع درشمال شهر اسفراین)برگزار می گردد و هر سال جمعیتی بالغ بر یکصدهزار نفر از این رقابتها دیدن می نمایند  که جمع کثیری از آنها از اقصی نقاط کشور به اسفراین سفر می کنند . این مسابقه علاوه بر روز چهارده فروردین در بسیاری از مراسم محلی بخصوص جشن های عروسی نیز به نمایش در می آید . لباسی که کشتی گیران به تن دارند چوخه نام دارد. چوخه در اصل کلمه ای کردی است و آن  عبارتست ازشنل کوتاهی که کشتی گیران آن را با شال سفیدرنگی محکم می کنند. ازآنجا که این ورزش از قدیم الایام در بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده به این نام (کشتی با چوخه)معروف گشته است.

اسفراین شهر دارالقران:

اسفراین یکی از شهر هایی است که در هر کوچه یا محله آن یک جلسه قرآن بر پا می باشد که به همین دلیل آن را شهر دارالقرآن می نامند . در اسفراین بیش از ١٤٠ جلسه قرآنی هفتگی وجود دارد که بیش ١٢٠ جلسه  هفتگی خواهران و بیش از  ٢٥ جلسه هفتگی برادران در سطح شهر  بر پا می باشد . کسب مقام های استانی ، کشوری و بین المللی در رشته های قرائت ،حفظ ،تواشیح و اذان   تعدد برگزاری محافل انس با قرآن با حضور اساتید قرآنی انتخاب خادمین قرآن کریم از شهرستان و وجود استعدادهای فراوان قرآنی در بین جوانان و نوجوانان از شاخص ها و افتخارات قرآنی این شهرستان می باشد .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 24 آذر 1394 ساعت: 18:29 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

خلاصه زندگی نامه پیامبر اکرم (ص ) برای روزنامه دیواری

بازديد: 2787

 

خلاصه زندگی نامه پیامبر اکرم  (ص ) برای روزنامه دیواری

ولادت

 حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در سال عام الفیل (570 میلادی) در ماه ربیع الاول دیده به جهان گشود. مورخان و دانشمندان شیعی ولادت رسول گرامی اسلام را در صبح جمعه روز هفدهم ربیع الاول و اکثر علمای تسنن دوازدهم همان ماه می دانند.

بعثت پیامبر اکرم

 پیامبر اکرم هر سال مدتی را در غار حرا به اعتکاف می نشست. در این مدت که دور از مردم، تنها به عبادت خداوند می پرداخت کسی جز علی علیه السلام او را نمی دید. پس از پایان اعتکاف به مکه باز می گشت، گرد خانه خدا طواف می کرد و سپس به خانه می رفت. محمد در بامداد بیست و هفتم ماه رجب سیزده سال قبل از هجرت، در غار حراء با نزول جبرئیل (فرشته وحی) و تلاوت آیات ابتدای سوره علق از جانب خداوند به پیامبری مبعوث گردید. پیامبر پس از نزول وحی از حرا پاپین آمد و به سوی خانه خدیجه رهسپار شد. اولین بانویی که به محمد صلی الله علیه و آله ایمان آورد و رسالت او را تصدیق کرد همسرش خدیجه و اولین مرد، علی علیه السلام بود؛ چنانکه خودش در نهج البلاغه می گوید: «در آن زمان، اسلام درخانه ای نیامده بود مگر خانه ی رسول خدا و خدیجه، و من سوم ایشان بودم. نور وحی و رسالت را می دیدم و بوی نبوت را استشمام می کردم».

 دعوت سری به اسلام

 پیامبر اسلام سه سال تمام به دعوت سری پرداخت و عده ای مخفیانه به آیین اسلام گرویدند. برخی از این افراد عبارتند از: زید ابن حارثه، زبیر، عبدالرحمن ابن عوف، سعد ابن ابی وقاص، طلحه، ابوعبیده جراح، ابو مسلمه، ارقم بن ابی الارقم، خباب ابن ارت، ابوبکر.

دعوت همگانی

 در مرحله دوم از دعوت پیامبر، فرمان وحی رسید که: « فاصدع بما تؤمر و اعرض عن المشرکین * انا کفیناک المستهزئین؛ پس آنچه را بدان مأموری، آشکار کن و از مشرکان دوری جوی که ما شر مسخره کنندگان را از تو برطرف خواهیم کرد» (سوره حجر، آیه 94 - 95). در پی این فرمان پیامبر، رسالت خود و دعوت به اسلام را علنی نمود. مردم قریش او را مسخره کردند و مورد آزار و اذیت قرار دادند. به ویژه به این دلیل که وی به صراحت از بتان و آیین و روش های ضد انسانی آنان انتقاد می کرد. ابوطالب در این دوران علی رغم مخالفت ها و دشمنی های قریش ایستادگی کرد و از برادرزاده خود، محمد صلی الله علیه و آله، نگاهبانی نمود.

هجرت پیامبر به مدینه

 کسی جز رسول خدا و امام علی علیه السلام و تعداد انگشت شماری از مسلمانان در مکه باقی نمانده بودند که سران قریش تصمیم نهایی را گرفتند. آنها در دارالندوه (مجلس شورای مکه) گرد آمدند و به پیشنهاد ابوجهل قرارشد از هر قبیله، جوانی شجاع انتخاب شود و همگی شبانه، دسته جمعی به خانه پیامبر هجوم ببرند و او را بکشند. این فکر به اتفاق آرا تصویب شد و قرار شد چون شب فرا برسد، آن افراد ماموریت خود را انجام دهند. در این هنگام جبرئیل فرمان هجرت به مدینه را از جانب خداوند به آن حضرت ابلاغ نمود. آن شب (شب پنج شنبه اول ماه ربیع الاول سال چهاردهم بعثت)، علی علیه السلام به جای پیامبر در بستر خوابید. (خداوند درباره همین شب «لیلة المبیت» و فداکاری امام علی آیه 207 سوره بقره را نازل کرده است). با ناکام ماندن نقشه قریش، پیامبر اکرم پس از سه روز توقف در غار ثور، به مدینه هجرت نمود. وی روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول، نزدیک ظهر وارد منطقه قبا واقع در 6 کیلومتری مدینه شد و در مدت توقف خود (که مدتش را از 3 تا 23 روز نقل کرده اند)، اولین مسجد اسلام «مسجد قبا» را بنا نهاد و پس از پیوستن علی علیه السلام و بعضی افراد خانواده اش وارد مدینه شد. سپس مسجد رسول خدا را بنا نهاد و پس از امضاء صلحنامه با یهودیان مدینه، بین مسلمانان، پیمان برادری منعقد نمود. در سال دوم هجرت قبله مسلمانان از مسجد الاقصی به کعبه تغییر یافت. در همین سال اولین نبرد مسلمانان با کفار به نام جنگ بدر اتفاق افتاد که با پیروزی قاطع مسلمانان پایان یافت. ازدواج امام علی علیه السلام با حضرت فاطمه، دختر پیامبر، از دیگر وقایع سال دوم هجرت است.

وفات پیامبر اکر (ص )

 در این سال پیامبر اکرم آخرین حج خود را انجام داد که به حجة الوداع معروف است. همچنین در بازگشت از همین سفر پیامبر به امر خداوند امام علی را به جانشینی خود منصوب نمود که چون این کار در منطقه ای به نام غدیر خم اتفاق افتاد، این واقعه نیز به «عید غدیر خم» مشهور گردید. پس از این که پیامبر به مدینه بازگشت و پس از توصیه مردم به پیروی از قرآن و اهل بیت، در بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری از دنیا رفت.

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 23 آذر 1394 ساعت: 9:32 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

مزایای استفاده از رایانه در ترسیم

بازديد: 18865

 

مزایای استفاده از رایانه در ترسیم

با شروع تحولات عظيم در دهه هاي پاياني قرن بيستم و نفوذ بي وقفة رايانه ها بر زندگي بشري ، در استفاده از ابزار معماري ، دگرگوني ايجاد گرديد . اين بار ، طراحان حقيقتاً ابزار كارآمدي را وارد حوزة كار خود نمودند ؛ رايانه ها توانستند به سرعت و به راحتي از پس بسياري از معضلات قبلي برآيند ؛ سرعت و دقت عمل آنها بي مانند بود ؛ جامعيت آنها نيز براي انجام وظايف خواسته شده بي رقيب مي نمود ؛ آنها در بسياري ازمراحل طراحي از تهيه تا ساخت ابنيه ، مورد استفاده قرار گرفته اند . از جمله :

تهيه بانكهاي اطلاعاتي و پردازش اطلاعات ( براي تهيه مواد خام طرحهاي معماري )

براي تهيه نقشه هاي دو بعدي و نقشه هاي اجرايي دقيق طرحها

براي تهيه مدلها و ماكتهاي سه بعدي رايانه اي

براي تهية پرسپكتيوهاي سه بعدي -  راندوهاي رنگي و ...

براي تهية انيميشنها

براي انجام محاسبات متره و برآورد مقادير مصالح ساختماني و برآورد ريالي طرحها

براي انجام محاسبات و تحليل سازة طرحها و ...

براي مديريت و برنامه ريزي اجرايي طرحها

براي ارتباط و تبادل اطلاعات طرحها از طريق شبكه و اينترنت .

سرانجام ، آنها به راحتي توانستند دنياي جديدي را به نمايش بگذارند . دنياي واقعيتهاي مجازي ، دنياي معماري مجازي ، دنياي جديد رايانه اي است كه به خيال نزديك تر است تا به واقعيت ولي كاملاً واقعي ست . در اين دنيا ، معماران مي توانند طرحهاي خود را بسازند ؛ درون آن حركت كنند ؛ مشكلاتش را بسنجند و عيوب آن را برطرف نمايند ، آنها مي توانند ديگران را هم به اين دنيا ببرند و آنچه را كه خلق نموده اند در معرض نمايش آنها بگذارند .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت: 19:41 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(4)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 824

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس