سایت اقدام پژوهی - گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان
1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819 - صارمی
2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2 و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .
3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل را بنویسید.
در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا پیام بدهید آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet
نام درس: شيمي موضوع درس: اندازه اتم مدت جلسه: 30 دقيقه
تعداد دانش آموزان: 45 نفر مقطع تحصيلي: اول راهنمايي نام معلم: سميه طالبي
هدف هاي كلي درسي ورفتاري:
دانش آموزان در پايان اين درس:
1- اتم را تعريف كنيد. 2- اندازه گيري اتم را تعريف كنيد.
3- اجزاي تشكيل دهنده هسته را نام ببريد. 4- انواع اشعه را نام ببريد.
وسايل لازم :
تحقيق اينترنتي، گچ و تخته، كتاب اول راهنمايي
قبل ازشروع درس:
سلام واحوالپرسي، معرفي معلم، حضور وغياب، دقت دروضع جسمي ورواني آنان
ارزشيابي تشخيص:
در مورد درسي كه قرار است تدريس شود چند سؤال از دانش آموزان پرسيده مي شود تا بفهيم دانش آموزان چه وقدار اطلاعات دارند.
آماده سازي:
اندازه گيري اتم، نام بردن اجزاء تشكيل دهنده اتم و هسته
ارائه درس جديد:
بعد از ارزيابي شروع به تدريس مي كنيم. و اجزاء اتم و اندازه گيري اتم را تعريف مي كنيم و چگونگي واكنش يك اتم را نام مي بريم و طريقه اندازه گيري اتم را توضيح مي دهيم و بارمؤثر هسته را بررسي مي كنيم و به چه علتي در يك گروه با افزايش اندازه اتم مواجه مي شويم و بررسي مي كنيم روند عمومي تغيير شعاع اتمي در گروه و دوره را بررسي مي كنيم و شعاع اتمي در فلزات و نافلزات را توضيح مي دهيم. ساختمان و اجزاء تشكيل دهنده هسته را بررسي مي كنيم و پرتوزايي مواد راديواكتيو را توضيح مي دهيم و به انواع اشعه ها پي مي بريم به بررسي اشعه الفا و بتا و گاما مي پردازيم و اندازه هسته را تعريف مي كنيم.
و در آخر ارزشيابي تشخيصي:
بعد از ارائه درس جديد از دانش آموزان چند سؤال به صورت تشريحي و يا كتبي مي كنيم تا بفهيم درس را ياد گرفتند.
ارزشيابي تكويني:
از دانش آموزان مي خواهيم كه تكاليف جلسه قبل را آماده كنند. دقت در رفتارهايي كه نشانه علاقه مندي و يا عدم علاقه دانش آموزان نسبت به درس مي باشد.
نام درس: شيمي موضوع درس: تركيب هاي يوني مدت جلسه: 30 دقيقه
شماره طرح درس: 1 مقطع تحصيلي: سوم راهنمايي
تعداد دانش آموزان: 45 نفر نام معلم: زهرا سقا نصرتي
هدف هاي كلي درسي ورفتاري:
دانش آموزان در پايان اين درس:
1- تركيب هاي يوني را مي شناسند. 2- ويژگي هاي تركيبات يوني را مي شناسند.
3- پيوندهاي يوني را تعريف مي كنند. 4- چند پيوند يوني را نام مي برند.
وسايل لازم :
تحقيق اينترنتيع گچ، كتاب سال سوم
قبل ازشروع درس:
سلام واحوالپرسي، معرفي معلم، حضور وغياب، دقت دروضع جسمي ورواني آنان
ارزشيابي تشخيص:
در مورد درسي كه قرار است تدريس شود چند سؤال از دانش آموزان پرسيده مي شود تا بفهيم دانش آموزان چه مقدار اطلاعات دارند.
آماده سازي:
تعريف تركيب يوني. نام بردن ويژگي هاي تركيبات يوني
ارائه درس جديد:
بعد از ارزيابي شروع به تدريس مي كنيم. تركيب يوني را تعريف مي كنيم. پيوند يوني جاذبه اي است كه بين يون هاي مثبت و منفي وجود دارد و آنها را در يك ساختار بلورين به هم نگه مي دارد. در مورد رساناي الكتريكي مواد مركب يوني توضيح مي دهيم. علت سختي ونقطه جوش بالا را در تركيبات يوني توضيح مي دهيم. ساختار بلوري Naol را تشريح مي كنيم. زمان تشكيل يون هاي مثبت را در تركيبات يوني شرح مي دهيم. ويژگي هاي هم تركيبات يوني را شرح مي دهيم.
در آخر ارزشيابي تشخيصي:
بعد از ارائه درس جديد از دانش آموزان چند سؤال به صورت تشريحي و يا كتبي مي كنيم تا بفهيم درس را ياد گرفتند.
ارزشيابي تكويني:
از دانش آموزان مي خواهيم كه تكاليف جلسه قبل را آماده كنند. دقت در رفتارهايي كه نشانه علاقه مندي و يا عدم علاقه دانش آموزان نسبت به درس مي باشد.
نام درس: علوم راهنمایی موضوع درس: تصعید چگالش مدت جلسه: 45 دقيقه
شماره طرح درس: 3 كلاس ومقطع تحصيلي: علوم اول راهنمايي
تعداد دانش آموزان: 45 نفر نام معلم: مهتا كامياب
هدفهای کلی درسی ورفتاری :
دانش آموزان درپایان این درس :
1- با حالت ها و تغییرات مواد آشنا می شوند.
2-با حالت تصعید و تعاریف آن آشنا می شوند.
3- با حالت چگالش و تعاریف آن آشنا می شوند.
4- با همه خصوصیات و حالات مواد را درک می کنند.
5- با حالت چگالش بوز- انیشتن آشنا می شوند.
6- حالت ششم ماده یعنی چگالش نرمیدن را درک می کنند.
وسایل:
کتاب درسی، استفاده ازاشکال کتاب، تصاویری از تصعید نفتالین، گچ رنگی
قبل از شروع درس:
سلام و احوال پرسی از دانش آموزان، دقت در وضع جسمی و روانی آنان، حضور و غیاب، جمع آوری تکالیف
ارزشیابی تشخیص:
پرسش از چند دانش آموز در مورد مشخصات مواد و حالات آن
رئوس مطالب:
تصعید، چگالش، پلاسما، چگال فرمیون، چگال بوزانیشتن
در بعضی از مواقع بعضی از مواد می توانند مستقیماً از حالت جدید به حالت بخار درآیند. مثلاً قرص نفتالین را مدتی در یک ظرف در باز بگذارید مشاهده می کنید که قرصها روز به روز کوچکتر می شوند. نفتالین بدون ذوب شدن مستقیماً به بخار تبدیل می شود. به تبدیل مستقیم جامد به بخار تصعید یا فرازش می گویند. نفتالین یا بوگیر توالت دو مثال خوب برای تصعید هستند که در دمای اتاق از حالت جامد به گاز تبدیل می شوند. تصعید در مورد بعضی از مواد دیگر هم اتفاق می افتد. مثلاً یخ گرچه معمولاً اول از حالت جامد به مایع و بعد از حالت مایع به بخار تبدیل می شود، اما مستقیماً هم می تواند به بخار تبدیل شود. مثلاً اگر در یک روز بسیار سرد زمستانی لباسهایی شسته و خیس را روی بند رخت آویزان کنیم، ابتدا آب موجود در لباس ها یخ می زند و سپس به آرامی تصعید می گردد.یا وقتی گاز دی اکسید کربن فشرده یا سرد می شود جامد شده و به آن یخ خشک می گویند.
یخ خشک در شرایط عادی مستقیماً از حالت جامد به گاز تبدیل می شود.
از طرف دیگر برفکی که روی گیاهان یا شیشه یا ÷نجره ماشین ها در فصل زمستان می نشیند را در نظر بگیرید در این پدیده بخار آب مستقیماً به بلور یخ تبدیل می شود که اصطلاحاً این پدیده را چگالش می گویند. چگالش تبدیل مستقیم بخار به جامد را می گویند.
همه ما خصوصیات حالات معمول ماده را می دونند، مواد جامد در برابر تغییر شکل مقاومت می کنند و آنها سفت و شکننده اند، مایع ها جاری می باشند به سختی متراکم می شوندو شکل ظرف خودشان می گیرند. گازها کم چگالترند و ساده تر متراکم می شوند و تنها شکل ظرف خودشان می گیرند بلکه منبسط می شوند و کاملاً آن را پر می کنند.
حالت چهارم مادوپلاسما می باشد که شبیه گاز می باشد و از اتم های تشکیل شده است که تماماً یا تعدادی از الکترونهای خود از دست داده اند. بیشتر ماده جهان در حالت پلاسماست مثل خورشید.
حالت پنجم ماده به نام چگال بوز-انیشتن که در اثر سرد شدن ذراتی به نام بوژونها تا دماهایی بسیار پایین پدید می آیند. چگال بوزانیشتن شکننده اند و سرعت عبور نور در آن بسیار کم می باشد.
حالت جدید هم چگال فرمیونی است این ماده بسیار شبیه ماده چگال بوزانیشتن می باشد. آنها این ماده را با سرد کردن ابری از پانصد هزار اتم پتاسیم یخ تا دمایی کمتر از یک میلیومنم درجه بالاتر سدر بعضی مطلق پدید می آید.
هر دو از فرورفتن اتم ها در دماهای بسیار پایین ساخته می شوند.
به طور کلی اگر تعداد الکترونها+پروتونها+ نوترونها اتمی عددی زوج باشد آن یک بوزون است مثل اتمهای سیم و هر اتمی که تعداد الکترونها+ پروتونها+ نوترون هایش عددی فرد باشد مثل پتاسیم یخ یک فرمیون است.
فعالیت های تکوینی:
نوشتن چند سؤال در مورد درس امروز روی تابلو و نوشتن پاسخ آنها توسط دانش آموزان و جمع آوری پاسخ آن ها.
دقت در رفتارهایی که نشانه علاقه مندی و یا عدم علاقه دانش آموزان نسبت به درس می باشد.
پرسش از چند دانش آموزدرمورد مخلوط، و اينكه چند مثال كه مي شناسند نام ببرند.
آماده سازي:
- رائوس مطالب:
مخلوط و انواع مخلوط و خواص آنها
- فعاليت هاي مربوط به روش ها:
سؤال: بچه ها وقتي به يك ظرف نگاه مي كنيم چه چيزي مشاهده مي كنيم؟
وقتي به خاك باغچه نگاه مي كنيم چه چيزهايي مي بينيم؟
وقتي به ظرف آب و نمك نگاه مي كنيم چه چيزهايي را در آن مي بينيم؟
ارائه درس جديد:
- رئوس مطالب:
مخلوط و انواع مخلوط و خواص آنها
- فعاليت هاي مربوط به روش ها:
اول مفهوم كلي ماده مخلوط را بيان مي كنم و از بچه ها مي خواهم چند نمونه مخلوط را نام ببرند. سپس انواع مخلوط و خواص آنها را ذكر مي كنم و چند نمونه اي از مخلوط همگن و ناهمگن براي آنها مثال مي زنم. ونمونه اي از خاك باغچه و آجيل و آب و نمك را كه تهيه كردم به بچه ها نشان مي دهم و از آنها مي خواهم خواص هر يك را بيان كنند.
تكميلي:
- رئوس مطالب:
مخلوط و انواع مخلوط و خواص آنها
- فعاليت هاي مربوط به روش ها:
چند مخلوط همگن و ناهمگن را به كلاس برده و از چند دانش آموز سؤال مي پرسم كه همگن است يا ناهمگن.
ارزشيابي تكويني:
سؤال رابه طور كلي در كلاس بيان مي كنم و از بچه ها صدا مي زنم تا سؤال من را پاسخ دهد:
1- آيا مواد خالص جزء مواد همگن مي باشد؟
2- نام ديگر مخلوط هاي همگن چيست؟
توجه :
سایر طرح درس های شیمی دبیرستان به صورت کامل همه درس ها رو از لینک های زیر ببینید :
سامانه خرید و امن این
سایت از همهلحاظ مطمئن می باشد . یکی از
مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می
توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت
بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم
اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه 09159886819 در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما فرستاده می شود .
آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی
سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس
مطالب پربازديد
متن شعار برای تبلیغات شورای دانش اموزی تحقیق درباره اهن زنگ نزن انشا در مورد 22 بهمن