پروژه و تحقیق رایگان - 149

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

نکاتی درباره انتخاب لوازم التحریر

بازديد: 65

نکاتی درباره انتخاب لوازم التحریر

آخرین روزهای تابستان است، اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید پدر و مادرانی را می بینید که مشغول خرید لوازم التحریر برای بچه ها هستند.بازار لوازم التحریر است و بوی خاص دفتر و کیف نو، بازاری پر از رنگ و هیجان، برای بعضی ها نوستالژی دارد، برای بعضی ها هم سردرد افزایش قیمت. همه اینها یک طرف، اما برای ورود به این بازار باید چند نکته را هم مد نظر داشت. از همه مهم تر باید به دو نکته همان اول توجه کرد.
 
اول اینکه آغاز سال تحصیلی برای بچه ها خیلی مهم است، می تواند به خاطره ای تا پایان سال تبدیل شود؛ بنابراین تلاش کنید در عین صرفه جویی و حفظ سلامت فرزند خود، رضایت آنها را هم جلب کنید. و بعد موقع خرید لوازم التحریر باید سن فرزند خود را در نظر بگیرید. برای دانش آموزان کم سن و سال باید نکات ایمنی بیشتری رعایت شود. برای مثال ابزاری مانند مداد، پرگار و گونیا به دلیل نوک تیز بودن می توانند برای چشم بچه خطرناک باشند. رنگ های غیرمجاز بعضی از نوشت افزارها مانند ماژیک و مداد شمعی هم ممکن است تولید آلرژی کند.
 
مداد با نرمی مناسب
اصلی ترین ابزار برای نوشتن، مداد و خودکار است. مدادهای معمولی ترکیبی از گرافیت، خاک رس و کمی دوده است که بسته به میزان حرارتی که مدادهای مختلف موقع ساخت می بینند، میزان سفتی و نرمی شان متفاوت است. بهتر است برای بچه ها مداد خیلی نرم نگیرید، چون زود نوکش گرد می شود و مدام باید تراشیده شود. به همین علت مدادهای با نوک نرم خیلی به صرفه نیستند.
 
از طرفی نوشتن با مدادهایی که نوک خیلی سفت دارند برای بچه ها دشوار است، ضمن اینکه این جور مدادها بعد از تراشیده شدن خیلی تیز می شوند و ممکن است در حال شیطنت و بازی در چشم دانش آموز فرو روند. مدادهای اتود هم برای دانش آموزان بالاتر از سن دبستان مناسب هستند، چون تعویض نوک این مداد برای بچه های کوچک کار آسانی نیست. مزیت این مداد به مداد معمولی این است که نیازی به تراشیدن ندارد و تا مدت ها قابل استفاده است، اما این عیب را هم دارد که در صورت فشار زیاد یا گذاشتن داخل جامدادی نوک شان می شکند.
 
مواظب خودکارهای آلرژی زا باشید
در مورد خرید خودکار هم جنس و کیفیت آن را در نظر بگیرید. بدنه خودکارها را معمولا از پلاستیک، چرم، سرامیک، آلومینیوم، چوب و استیل می سازند. بهتر است خودکاری تهیه کنید که سبک وزن باشد و در داشته باشد تا داخل کیف یا جا مدادی را خط خطی نکند و در صورت پس دادن جوهر، وسایل دانش آموز را کثیف نکند.
 
 در خرید خودکارهای معطر دقت کنید این خودکارها توجه بسیاری از دانش آموزان را به خود جلب می کنند، اما ممکن است برخی دانش آموزان به این مواد آلرژی داشته باشند. خودکار نامناسب باعث درد مچ دست و انگشتان می شود. از ویژگی های یک خودکار خوب برای نوشتن های درازمدت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
- خودکارهای با سطح مقطع سه گوش از خودکارهای با سطح مقطع دایره ای بهتر هستند.
- خودکارهایی که دارای پوشش لاستیکی نرم هستند، باعث ناراحتی انگشتان نمی شوند.
- افرادی که به هنگام نوشتن خودکار را زیاد فشار می دهند، معمولا در انگشت اشاره خود احساس درد می کنند. در این صورت باید از خودکارها با پوشش لاستیکی ارتجاعی استفاده کنند.
- یکی دیگر از ویژگی های یک خودکار خوب، کیفیت بالای جوهر و روان نویسی آن است که باعث آرامش اعصاب نویسنده می شود.
- البته بچه های دبستانی معمولا برای استفاده از خودکار محدودیت دارند و بیشتر از مداد استفاده می کنند.
 
ماژیک سمی به خانه نبرید
مدادشمعی و ماژیک هم به دلیل تنوع رنگ شان، از لوازم مورد علاقه بچه ها برای نقاشی هستند، اما در عین حال ممکن است آلرژی زا و سمی هم باشند. مداد شمعی را از ترکیب پارافین و رنگ می سازند و به همین دلیل خیلی مراقب باشید بچه بعد از استفاده از مداد شمعی دستش را به دهان یا چشمش نزند. خرید مداد شمعی روکش دار بهترین راه برای ایمن کردن دانش آموزان در برابر مسمومیت و آلرژی است.
 
درباره ماژیک هم مانند مداد شمعی بهتر است مارک های مرغوب و قابل اطمینان را تهیه کنید. ماژیک های غیرسمی که در بازار موجود هستند با عبارت «Not poisoning» مشخص می شوند و اگرچه کمی گران تر از دیگر ماژیک ها هستند، برای بچه های کوچک که عادت به دهان بردن همه چیز را دارند مناسب تر است. انواع رنگ های فسفری و روشن ماژیک هم می توانند چشم بچه ها را خسته و ناراحت کنند.
 
مداد تراش خوب؛ مداد تراش کامل
ابزاری مانند گونیا و پرگار و خط کش به خاطر نوک تیز بودن برای دانش آموزان خطرناک هستند. بهتر است انواع پلاستیکی این وسایل را به جای انواع فلزی شان برای فرزند خود بخرید. از خریدن خط کش های بلند و پرگارهای فلزی بدون درپوش پرهیز کنید. مدادتراش و مدادپاک کن هم از دیگر وسایل پرکاربرد دانش آموزان هستند. بهتر است برای بچه ها مدادتراش مخزن دار تهیه کنید تا مدام مجبور به جمع کردن تراشه ها از روی زمین نباشید. مدادتراش رومیزی هم از این لحاظ که قابل حمل نیست و بچه را در تراشیدن مداوم مدادهایش محدود می کند گزینه خوبی است. در خرید مدادتراش رومیزی دقت کنید که دسته آن متناسب با اندازه دست دانش آموز باشد و جنس آن طوری باشد که در دست لیز نخورد. جنس بیشتر مدادپاک کن ها لاستیک است و ممکن است برای چشم یا پوست ایجاد آلرژی کند. پاک کن به دلیل کوچک بودن سایز آن معمولا زود گم می شود. در گذشته والدین برای حل این مشکل پاک کن را با نخ به گردن بچه ها آویزان می کردند؛ ولی امروز پاک کن هایی به بازار آمده اند که خودشان بنددار هستند.
 
دفتر کم برگ؛ آسایش بیشتر
دفترچه هم از دیگر لوازم اصلی مورد استفاده دانش آموزان است که در انواع متعدد خط دار و بی خط، ۴۰برگ، ۶۰ برگ، ۸۰ برگ، ۱۰۰ برگ و ۲۰۰ برگ در بازار موجود است. بهتر است برای بچه های کوچک دفترچه هایی با تعداد برگ کم بخرید، چون دفترچه های قطور دیر تمام می شوند و مدت ها در دست دانش آموز ورق می خورند و ممکن است ورق هایشان لوله یا کثیف شوند. دفترچه های سیمی با جلدهای محکم بهترین انتخاب برای همه مقاطع تحصیلی هستند. بهتر است موقع خرید دفتر، دفترهایی با رنگ و طرح جلد متفاوت بگیرید تا بعد برای پرهیز از اشتباه فرزندتان در تشخیص دفترهایش، برای هر درس دفتری با یک رنگ یا طرح متفاوت اختصاص دهید.
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395 ساعت: 8:35 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

همه ادعاهای شبه علمی سال های اخیر

بازديد: 127

همه ادعاهای شبه علمی سال های اخیر

تکثیر تاسف برانگیز اینشتین
دانش آموزی که ثابت کرد اعداد اول وجود ندارد، الگوریتم درمان سرطان را ارائه کرد. یکی دیگر که ثابت کرد عدد «پی» گویاست. یکی دیگر ملاصدرا را بنیانگذار فیزیک کوانتومی دانسته بود و این آخری که می گویند با نیوتن و اینشتین مشکل شخصی دارد. میان همه این اخبار دو جزء مشترک وجوددارد: فقدان تحصیلات دانشگاهی دست کم مرتبط در سوژه خبری و فقدان درک مفهوم علم در خبرگزاری هایی که لباس جدید این پادشاهان کوچک شبه علمی را سری دوزی می کنند. در اینجا برخی از رسواترین خبرهای پر سروصدای شبه علمی را با هم مرور می کنیم. قسمت های داخل گیومه از اصل خبر انتخاب شده اند.
 
ماجرای آقای دیرینه شناس
سال ۸۱ نگارنده همراه تیمی بود که برای نخستین بار در ایران به پی جویی برنامه ریزی شده سنگواره دایناسورها می رفت. گروه ما پس از چند هفته کار زیر آفتاب داغ تابستان، آثار مهمی پیدا کرد که با وجود ارزش علمی، با تصور اغلب مردم درباره اسکلت های غول آسای دایناسورها بسیار تفاوت دارد. در آخرین روزهای سفر، مردی که خبرساز شد، از ما دعوت کرد از سنگواره های دایناسوری که کشف کرده بازدید کنیم. ما با خوشحالی و امید پذیرفتیم.
 
اما از همان نگاه اول مشخص بود که مجموعه ایشان به جز چند نمونه سنگواره های نه چندان کمیاب صدف مشتی سنگ های رسوبی فرسایش یافته است. جواب ما به ایشان روشن بود: اینها هیچ چیز نیستند اما گویا ایشان توانستند در سال های بعد موزه ای تاسیس و کمک هایی برای آن دریافت کنند. ایشان را که برای گرفتن تایید علمی به دانشگاه تهران آمده اند، مدتی بعد دوباره دیدم. باز همان آش و همان کاسه.

ایشان نظر دانشگاهیان را نمی پذیرفت زیرا کتابی به زبان انگلیسی با پرینتر جوهرافشان خانگی چاپ کرده بود که یک نسخه از آن بیشتر موجود نیست. ناشر کتاب هم دانشگاهی ناشناخته در سرزمین نیولیند بود. خودش هم با وجود عنوان افتخاری «دیرینه شناس» نه تحصیلات مرتبطی داشت، نه مطالعه ای. این عنوان را خبرنگارانی به او دادند که از خبر تنها به دنبال گزکی برای «انتقاد سازنده» بودند: «سنگواره های دایناسور که توسط دیرینه شناس ایرانی کشف شده بودند، در گونی ریخته شد.»
 
آیا عدد «پی» سوراخ است؟
این عدد واقعا چقدر است؟ یعنی تمام ریاضی دانان بزرگی که مقدار عدد «پی» را تا صد رقم و هزار رقم و صد هزار قم اعشار محاسبه کرده بودند، دروغ می گفتند؟ آیا همه درس هایی که در مدرسه خواندیم کشک بود؟ بله! در خیلی از روزنامه ها و خبرگزاری ها صحبت از مردی بود که ادعا می کرد ۳.۱۴۱۵ عدد «پی» نیست، بلکه ۳.۱۵۴۷ است!
 
این ریاضیدان نابغه به علاوه در مصاحبه هایش ابراز می کرد از این ادعا با گیوتین دفاع می کند. به قسمت های دیگری از بیانات ایشان توجه فرمایید: «زمان تحمیل جهل به سر آمد، جهال پوست اندازی کنید، خرقه تهی نمایید، علم از خفا به در آمد، ستر علم دریده شد ...» فروتنی تا کجا؟! ایشان که مؤلف چندین عنوان کتاب از جمله «پی چیست؟»، «شگفتی های ریاضی»، «تربیع دایره»، «تثلیث زاویه»، «تضعیف مکعب»، «رسم n ضلعی های محیطی و محاطی»، «تثبیت زاویه ۶۰ درجه»، «روش اثبات آن به وسیله خط کش و پرگار» و «نوادر فریاد سکوت» هستند، تمام مباحث گذشتگان در هندسه را باطل کرده اند، در حالی که «هیچ مرکز یا مجمعی در سراسر جهان آن را رد نکرده است». ایشان چندین عنوان کتاب دیگر هم دارند که به دلیل مشکلات مالی «قادر به تألیف آنها نیستند». اکنون چه چیزی از این بهتر که آرزو کنیم ایشان به یونان باستان بازگردند؟
 
نظریه افزایش جاذبه زمین
دیرینه شناسان هیچ وقت تنها نیستند! تقریبا ۱۳ ۱۲ سال پیش برای نخستین بار سر و کله نظریه ای انقلابی در نشریات علمی کشور پیدا شد. نظریه ای که در حقیقت یک فرضیه بود، آن هم یک فرضیه بدون سند، مدرک و حتی استدلال منطقی درست. شخصی با مطالعه کتاب های دیرینه شناسی احساس وظیفه کرده بود توجیهی برای اندازه بزرگ بدن دایناسورها بیابد؛ به علاوه توضیح دهد چرا امروز چنین موجودات بزرگی روی زمین نیستند.

بنابراین اولین چیزی که به ذهنش رسید، به عنوان «نظریه» برای نشریات علمی آن زمان فرستاد و با استقبال خوبی مواجه شد؛ تا جایی که حتی کتابی در این زمینه منتشر کرد. طبق نظر این دوست بسیار دانشمند، جاذبه زمین در گذشته کمتر بوده و به مرور افزایش یافته، بنابراین دیگر موجودات غول آسا نمی توانند روی زمین زنندگی کنند. نکته جالب درباره این نظریه اینجا بود که روندی کاهشی در وزن متوسط جانوران غول آسای خشکی زی توسط واضع «نظریه» کشفانده شده بود.

در حقیقت هیچ دیرینه شناسی تاکنون احساس نکرده بود چنین روندی وجود دارد، چون هر چند میلیون سال چند موجود غول آسا پیدا شده اند و منقرض شده اند و دوباره این روند تکرار شده اما این بار نظریه ای در کار است و باید به نفع آن، برخی شواهد را نادیده گرفت و برخی شوادهد دیگر را موجودیت بخشید.
 
مدال های اینشتین
این یکی خبر بیشتر به لطیفه شبیه بود اما لطیفه ای تلخ. اینکه یک دختر خانم فکر کند کشف بزرگی کرده، خیلی عجیب نیست؛ حتی اگر کمی درباره آن غلو کند و احیانا مصاحبه ای ساختگی به زبان انگلیسی با روزنامه تخیلی (روزنامه «دیلی نیوز»ی پر از غلط های دستوری و املایی) دست و پا کند.
 
عجیب آنجاست که رسانه ملی در چند برنامه خبری از «کشف» مدال های اینشتین پس از ۵۰ سال» رونمایی کند و صفحات همان مصاحبه ساختگی را به بینندگان نمایش دهد. باز هم دانشمندی در کار است که تحصیلات دانشگاهی در رشته ای نامرتبط [اما ذهنی کنجکاو و دلی قرص و محکم] دارد که «توانست مدال های اتمی مد نظر اینشتین را طراحی و توجیه کند»؛ به گزارش واحد مرکزی خبر «اینشتین در سال ۱۹۴۸ بر این باور بود که چون قدرت انرژی اتمی مهار نشده است، برای مهار شدن انرژی هسته ای نیاز به شناسایی ذرات نگهدارنده هسته اتم است. او معتقد بود می شود با مهار کردن انرژی هسته ای ماشین های پرنده ای طراحی کرد که در ارتفاع ۳۰ متری سطح زمین بتوانند پرواز کنند.»

به هر حال خیلی طول نکشید که این «ستاره دنباله دار ذهن اینشتین در ایران» رسوا شد و خاطره اش چند صباحی (پیش از اینکه فراموش شود) دستمایه لطیفه های عامیانه گشت. عجیب اینجاست که حتی این لطیفه ها هم کار خودشان را نمی کنند و باز خیلی ها یادشان می رود از این سوراخ گزیده شده اند.
 
دستگیره را بچرخان
حالا اینطور به نظر می آید که موقع تماشای کارتون های کودکی، از میان داوینچی – که برای ساختن ماشین پرنده، بارها و بارها آزمایش می کرد و شکست می خورد – و بالتازار – که برای حل هر مساله ای کافی بود بعد ازت چند ثانیه «تفکر»، دستگیره دستگاهش را بچرخاند – ما دومی را به عنوان الگو انتخاب کرده ایم.

ظاهرا بالتازار با آن دستگاه معجزه گر و بازده صددرصدی فعالیت های «علمی» اش، به ناخودآگاه مانزدیکتر بوده است: مگر ما باهوش ترین قوم جهان نیستیم؟ مگر همه چیز را یک بار در گذشته دور، ما اختراع نکرده ایم؟ مگر امروز تک تک شرکت ها و موسسات عظیم دانش بنیان جهان – از ناسا گرفته تا اینتل – روی کاکل یک ایرانی نمی چرخد؟ و بالاتر از آن، مگر هر روز یک بالتازار جدید ادعا نمی کند که برای همه چیز، راه حلی جدید، سریع، معجزه آسا و مطلقا بی ربط به همه تجربه های پیشین بشری در اختیار دارد؟ مگر دائما به همین «بی ربطی»، به همین شکافتن سقف فلک و انداختن طرحی «نو»، به همین چرخاندن دستگیره دستگاه بعد از لختی تفکر افتخار نمی کنیم؟ مگر منتهای آرزوی تک تکماناین نیست که بدون تن دادن به ملزومات دشوار «مسیر» (چیزهای کسل کننده ای مثل «پژوهش» و «برنامه» و «تداوم» و «شکست» و «تجربه») با یک گام بسیار بسیار بسیار بلند، گذشته درخشان اجدادمان را به دنیای امروز بدوزیم و یک شبه همه را پشت سر بگذاریم؟

در این بالتازارسرا، مخترع ماشین زمان، نمونه غریبی نیست. اگر اینطوربه نظر می آید، نتیجه اشتباه استراتژیک خودش است در انتخاب حیطه کیمیاگری؛ با علم تجربی، مخصوصا فیزیک، به این راحتی نمی شود شوخی کرد. نتیجه چند هزار سال اندیشه بشر درباره قوانین طبیعت، نتیجه چندین قرن تلاش متفکرانی که هر کدام روی دوش پیشینیانشان ایستاده اند حالا به بنای استواری تبدیل شده که ورود به آن یا دست زدن به آجرهایش نیازمند پشت سر گذاشتن آزمون های دشوار است؛ آنقدر که حتی چندین میلیارد دلار و چندین میلیون ساعت، سرمایه و زمان صرف شده برای ساخت بزرگترین شتاب دهنده جهان هم نمی تواند اعلام کشف بوزون هیگز را تسهیل کند. علی رازقی می توانست حیطه دیگری (عملا هر حیطه دیگری، از هنر و فرهنگ گرفته تا اقتصاد و سیاست و باقی علوم انسانی و حتی پزشکی و روانشناسی) را انتخاب کند و خیلی راحت میان بقیه بالتازارهای مشغول به فعالیت در آن حیطه ها گم شود و حتی با یک بازی حساب شده، به جایی برسد به جای اینکه اینطور سوژه تمسخر قرار بگیرد. نتیجه مازاد جاه طلبی است یا توهم، او راه دشوار را انتخاب کرده و – اگر از من می پرسید – بابت این انتخاب شایسته تقدیر است!
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ساعت: 17:22 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

هوش تجاری چیست؟

بازديد: 97

هوش تجاری چیست؟

پیدایش تکنولوژی های ارزان قیمت ذخیره داده و گستردگی ارتباطات اینترنتی، دسترسی به مقادیر زیاد اطلاعات را برای اشخاص و سازمان ها را فراهم کرده است. اکثر داده ها در آغاز از نظر محتوا و نمایش، غیرهمگن شامل تراکنش های تجاری، اقتصادی و اداری، آدرس های وب، ایمیل، متن، ابرمتن، نتایج آزمایشات پزشکی و ... هستند، که دسترسی به آنها می تواند فرصت ها و امید های تازه ای ایجاد کند. اما سوالی که مطرح است این است که آیا امکان دارد هر داده ای را به اطلاعات و دانش تبدیل کرد تا تصمیم گیرندگان بتوانند با استفاده از آن ها مدیریت سازمان را بهبود بخشند؟
 
هوش تجاری را می توان به عنوان یکسری مدل های ریاضی و روش های تحلیلی برای استخراج اطلاعات و دانش از داده های موجود دانست که برای فرآیند تصمیم گیری های پیچیده استفاده می شود. در سازمان های بزرگ تصمیمات بر یک پایه متناوب گرفته می شوند. برخی تصمیمات ممکن است بیشتر یا کمتر بحرانی باشند یا اثر دراز مدت یا کوتاه مدت داشته باشند و شامل افراد و نقش های متفاوت و سلسله مراتبی باشند. توانایی تصمیم گیری کارمندان دانشی یک سازمان به طور شخصی و جمعی، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر روی بهره وری و مزیت رقابتی یک سازمان می باشد.

اکثر این کارمندان دانشی، برای تصمیم گیری از روش های شهودی و ساده استفاده می کنند، مانند تجربه، دانش در دامنه موضوع و اطلاعات در دسترس.  این مسئله منجر به ایجاد یک فرایند تصمیم گیری راکد می شود که در شرایط ناپایدار و با تغییرات زیاد و سریع محیط های اقتصادی، هماهنگ نیست. پر واضح است که فرآیند تصمیم گیری در سازمان های امروزی پیچیده و وابسته به اندازه دیدگاه شهودی است و نیازمند به مدل های قوی ریاضی و متدولوژی های تحلیل اطلاعات است. مثال زیر نمونه ایی از یک فرآیند پیچیده تصمیم گیری در شرایط سریعا در حال تغییر است.
 
مثال 1 : حفظ صنعت تلفن همراه.
مدیر بازاریابی یک کارخانه تلفن همراه متوجه شد که تعداد زیادی از مشتریان، دیگر از سرویس های این شرکت استفاده نمی کنند و به سراغ رقیبان تجاری رفته اند. کاهش وفاداری مشتری نشانه کاهش و پراکنده شدن مشتری است. این مسئله یکی از عوامل مهم برای اکثر صنایعی است که خدمت ارائه می دهند. فرض کنید مدیر بازاریابی بودجه مناسب برای تعقیب و حفظ 2000 مشتری را داشته باشد در حالیکه شمار مشتریان به 2 میلیون نفر می رسد.  بنابراین این سوال ایجاد می شود که او چگونه باید این افراد را انتخاب کند که این نبرد بهینه و تاثیرگذار باشد. به عبارت دیگر، چگونه می توان احتمال اینکه هر مشتری سرویس را رها کند را تخمین زد تا بتوان بهترین گروه مشتریان رو هدف قرار داد تا وفاداری آن ها را به ماکزیمم رساند و از پراکنده شدن آن ها جلوگیری کرد؟ با دانستن این احتمالات، گروه هدف را میتوان از 2000 نفری ایجاد کرد که احتمال پراکنده شدن بیشتری دارند. بدون استفاده از مدل های ریاضی پیشرفته و تکنیک های داده کاوی، ایجاد یک تخمین قابل اعتماد که بتوان گروه هدف را با استفاده از آن تعیین کرد بسیار دشوار است.

هدف اصلی سیستم های هوش تجاری تامین کارمندان دانشی با ابزارها و روش هایی است که آن ها را در تصمیم گیری موثر و به موقع یاری کند.
 
تصمیم موثر: به کارگیری روش های تحلیلی قوی باعث می شود تصمیم گیرندگان به اطلاعات و دانش قابل اطمینان تری دسترسی پیدا کنند. در نتیجه آن ها می توانند بهتر تصمیم بگیرند و برنامه های اجرایی موثرتر و سودمندتری را تبیین کند.  استفاده از روش های فرمال تحلیل، تصمیم گیرندگان را مجبور می کند که شرایط ارزیابی راه حل های متفاوت و مکانیزم مدیریت مشکل را به صورت صریح شرح دهند. این بررسی عمیق و تفکر منجر به آگاهی عمیق تر و دریافت منطقی تر در فرآیند تصمیم گیری می شود.
 
تصمیمات به موقع: سازمان ها در یک محیط اقتصادی شدیدا رقابتی و بسیار متغیر فعالیت می کنند. بنابراین توانایی عکس العمل سریع نسبت به عمل رقیبان و شرایط جدید بازار، عامل مهمی در موفقیت و حتی بقای سازمان است. به هنگام بروز مشکل تصمیم گیرندگان از خودشان سوالاتی می پرسند و تحلیل های متقابل را انجام می دهند. با این حال بررسی و مقایسه موارد مختلف و انتخاب بهترین تصمیم از بین آن ها به شرایط وابسته است.
 
اگر تصمیم گیرندگان به اینکه استفاده از سیستم های هوش تجاری فعالیت های آن ها را تسهیل می کند اعتماد داشته باشند، می توانیم این انتظار را داشته باشیم که کیفیت عمومی فرآیند تصمیم گیری به صورت قابل توجهی بهبود یابد. به کمک مدل های ریاضی و الگوریتم ها، تحلیل تعداد زیادی عملیات ممکن می شود و ما می توانیم به تصمیم موثر و به موقع دست پیدا کنیم و به نتیجه مطلوبمان برسیم.
 
بنابراین مهمترین منفعت استفاده از سیستم های هوش تجاری، افزایش اثربخشی  در فرآیند تصمیم گیری است.
 
داده های زیادی در سیستم های اطلاعاتی موجود در سازمان ها وجود دارد. قسمتی از این داده ها از تراکنش های داخلی سازمان و قسمتی از آن از منابع خارجی است. به هر حال حتی اگر آن ها به روش های سیستماتیک و ساخت یافته جمع آوری و ذخیره شده باشد، نمی توان به طور مستقیم از آن ها برای تصمیم گیری استفاده کرد. این داده ها باید توسط ابزار مناسب استخراج و با استفاده از روش های تحلیل، پردازش و به اطلاع و دانش مبدل شوند تا بتوان از آن ها در فرآیند تصمیم گیری استفاده کرد.

تفاوت بین داده، اطلاع و دانش با توجه به شرح زیر قابل فهم تر است.

داده: بطور عموم داده به یک قانون ساخت یافته از یک موجودیت اولیه اطلاق می شود . به عنوان مثال یک تراکنش از یک یا چند موجودیت اولیه ایجاد می شود. مثلا برای یک خرده فروش داده عبارت است از مشتری ها، خرید های انجام شده و محصولات .

اطلاع: اطلاع خروجی عملیات پردازش بر روی داده هاست و در حوزه ی کاری فردی که آن را دریافت می کند معنی دار است. به عنوان مثال برای مدیر فروش یک شرکت خرده فروشی، میزان فروش در یک هفته 100 پوند است و یا تعدادی از  مشتریانی که کارت وفاداری خود را نگه داشته اند از کسانی بوده اند که در سه ماه اخیر از 50 % تخفیف آخر ماه استفاده کرده اند. این ها نشان دهنده یک گزاره معنی دار هستند که از پردازش داده ها به دست آمده اند.

دانش: هنگامی که اطلاع برای تصمیم گیری مورد  استفاده قرار می گیرد به دانش تبدیل می  شود و عملیات متناظر تدوین می شود. بنابراین می توان دانش را مجموعه ای از اطلاعات مورد استفاده در یک حوزه در نظر گرفت که با استفاده از تجربه و صلاحیت تصمیم گیرندگان بهبود می یابد و در حل مسائل پیچیده به ما کمک می کند. برای شرکت خرده فروشی، تحلیل فروش می تواند نشان دهد مقدار خرید گروهی از مشتریان، در محدوده ای که یکی از رقبای ما آنجا شعبه جدید باز کرده است، کاهش یافته است. داشتن این دانش می تواند ما را به سمت عملکرد منطبق بر رفع مشکل مشاهده شده، کمک کند. به عنوان مثال برای این نمونه می توانیم سرویس تحویل رایگان در منزل را پیاده کنیم تا بتوانیم فروش خود را افزایش دهیم. این دانش را می توان به دو روش استخراج کرد : روش منفعل که بر اساس پیشنهادات تصمیم گیرنده و داده های موجود تصمیم گیری می شود. روش دوم، روشی فعال است که درآن اطلاع و دانش با استفاده از سیستم ها و مدل های ریاضی از داده ها استخراج می شود.

بسیاری از سازمان ها در حال حاضر از روش سیستماتیک برای جمع آوری، ذخیره سازی و اشتراک دانش خود استفاده می کنند، چیزی که به آن دارایی های نامشهود گفته می شود.

در حال حاضر پشتیبانی از کارمندان دانشی در فرآیند یکپارچه تصمیم گیری و استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان به مدیریت دانش اطلاق می شود.

به نظر میرسد که مدیریت دانش و هوش تجاری در اهداف خود دارای درجه ای از مشابهت باشند . هدف هر دوی آن ها ایجاد محیطی است که در آن کارمندان دانشی بتوانند در فرآیند تصمیم گیری، مسائل پیچیده به وجود آمده را بررسی و برای حل آن راهکار ارائه کنند. اگر بخواهیم بین این دو تفاوتی قائل شویم، می توانیم بگوییم تمرکز روش های مدیریت دانش بر روی تفسیر اطلاعاتی است که اغلب به صورت غیر ساخت یافته و پراکنده شامل اسناد، مکاتبات و تجربیات گذشته، می باشد . اما سیستم های هوش تجاری بر اساس اطلاعات ساخت یافته در یک محیط قابل اندازه گیری و اغلب موجود در پایگاه داده انجام می شود. اما این تفاوت بسیار ظریف است. به طور مثال توانایی بررسی ایمیل ها و وب سایت ها می تواند توسط روش های تدریجی موجود در سیستم های هوش تجاری انجام شود با اینکه منبع اطلاعات غیر ساخت یافته است.
 
مأخذ:
Carlo Vercellis," Business Intelligence:Data Mining and Optimization for Decision Making"  ,  2009 John Wiley & Sons, Ltd
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ساعت: 17:21 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

5 راه برای باهوش تر شدن

بازديد: 259

5 راه برای باهوش تر شدن

هوش چيست و چگونه میتوان باهوش‌تر شد
 برخی از مردم امتيازات به دست آمده از آزمون‌ها و نتايج و معدل‌ها را معياری برای هوش در نظر می گيرند. برخی ديگر هوش را توانايی حل مشكلات مي‌دانند. اما به راستی هوش چيست؟  ثابت شده‌است كه اين استانداردها و آزمون‌ها معيار خوبی برای سنجيدن هوش نيست. 
 
با اينكه نمیشود بر سر استانداردی برای هوش به توافق رسيد، اما همه توافق داريم مغز انسان كليد آن است. مغز انسان ظرفيت زيادی برای سازگاری و رشد دارد. شبكه های عصبی در طول تجربيات آموزشی گسترده و قوی می شوند و تمرينات ذهنی ، مغز انسان را قویتر و حياتی تر میكند. تقويت قدرت مغز بيشتر از استانداردها و آزمون‌ها روی هوش تاثير میگذارد.
 
در اين شماره 5 روشی را كه با آن مي‌توان ظرفيت مغز را برای دريافت اطلاعات جديد افزايش داد را بررسی مي‌كنيم. به عبارت ديگر در اين شماره به شما میگوييم كه چگونه مي‌توانيد باهوش‌تر شويد.
 
 راه پنجم :‌ مراقبه
بيشتر از هزاران سال است كه فوايد مراقبه بر همگان روشن شده است . انجام مراقبه برای هر فردی متفاوت است اما عموما مراقبه نياز  به سكوت برای تمركز روی تنفس دارد كه بتواند به آرامش ذهنی منجر شود. آرامش ذهنی گامی است كه شما را به حس آگاهی يا هوشياری هدايت مي‌كند، هيچكس نمي‌تواند فوايد آسايش را انكار كند. اسكن‌های FMRI آشكار كرده‌است كه مراقبه به‌صورت منظم روی ساختار حقيقی مغز نيز تاثيرگذار است. محققان باور دارند كه حافظه، كارايي، محدوده توجه تمركز همگی از فوايد مراقبه هستند. يكی از تحقيقات نشان مي‌دهد مراقبه هر روزه مي‌تواند مي‌تواند باعث افزايش اندازه قسمتی از قشر مخ بشود. تعجب آور نيست  كه برخی از شركت‌ها كلاس‌های مراقبه را به كارمندانشان پيشنهاد مي‌كنند.
 
راه چهارم : ورزش مغز

مغز مانند بيشتر قسمت‌های بدن، به ورزش‌های منظم برای قوی شدن و زنده ماندن نياز دارد. بيشتر ورزش‌های رايج برای قدرتمند كردن مغز شامل فعاليت‌های مفرح مثل حل كردن جدول، سودوكو است. راه‌هايی آكادميك‌تری هم مانند حل كردن مسائل رياضی و روابط هندسی نيز وجود دارد. حتی خواندن اين خواند اين مطلب هم برای مغز شما ورزشی سبك است.  البته اگر اين ايده‌ها از نظر شما  يكمی زيادی پژوهشگرانه است چيزهای ساده‌ای مانند برهم زدن عادت‌هايتان را تمرين كنيد. برای مثال اگر راست دست هستيد سعی كنيد با دست چپ مسواك بزنيد.
 
راه سوم : مصرف باكتری 
در ماه ژوئن سال 2010 ، محققان گزارشی را ارائه كردند كه طی آن كشف كردند كه نوع خاصی از باكتري‌ها كه عمدتا در كثيفی وجود دارد باعث باهوش‌تر شدن موش‌ها مي‌شود. موش هايی كه به آن‌ها مايكوباكتريانوم داده شده بود در آزمايش ماز بهتر عمل مي‌كردند و نشانه‌های كمتری از اظطراب را از خود نشان مي‌دادند و هم‌چنين سطح سروتونين پيش مغز آن‌ها بالاتربود. پيش‌مغز قسمتی است كه مسئول تفكر در سطح بالاتر است. 
 
به نظر مي‌رشد اين نوع باكتری به رشد نرون‌ها كمك مي‌كند و اما اين موضوع به اين معنی نيست كه بايد در محيط كثيف قرار بگيريم، انسان‌ها مي‌توانند با كار در محيط بيرون خانه مثل حياط ، باغبانی كردن و يا حتی با پياده روی در جنگل‌ها مي‌توانيم اين باكتری را به بدنمان وارد كنيم.
 
راه دوم : خوابيدن
ورزش در زمان بيداری برای مغز ضروری و مفيد است و به مغز كمك مي‌كند تا كارايی خود را بهبود بخشد و در نتيجه باعث باهوش‌تر شدن مي‌شود. اما خواب چه تاثيری بر كارايی مغز انسان دارد؟ برای زمان طولانی دانشمندان در اين مورد به اشتباه باور داشتند كه در طول مدت خواب مغز خاموش است و هيچ فعاليتی ندارد اما امروزه مي‌دانيم كه مغز در طول مدت خواب نيز همچنان به فعاليت‌های خود ادامه مي‌دهد و اطلاعات مربوط به مربوط به روز قبل را دسته‌بندی مي‌كند وباعث روندی مي‌شود كه اطلاعات را از حافظه كوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل مي‌كند. مشكلات مربومط به خواب به عنوان تشديد كننده معضلات مغذی شناخته مي‌شوند پس منطقی است كه يك خواب شبانه خوب و كامل به افزايش كارايی مغز و تمركز كمك مي‌كند. البته ميزان خواب شبانه برای افراد مختلف متفاوت است اما عموما برای بزرگسالان 6 الی 8 ساعت خواب توصيه میشود.
 

راه يكم : سلامتی بدن 
اعضای بدن انسان بهم مرتبطند، و حفظ سلامت يكی از اعضا طبيعتا به سامتی ديگر اعضا نيز كمك مي‌كند. ورزش‌های فيزيكی برای سلامتی انسان مفيد است، هم برای بدن و هم برای مغز. ورزش‌های فيزيكی جريان خون را در افزايش مي‌دهد و باعث مي‌شود اكسيژن و قند بيشتری به مغز انسان برسد. همكاری برای انجام حركات ورزشی تمرينی برای ذهن شماست، مخصوصا اگر حركات جديدی را تمرين كنيد. ورزش مبارزه‌ای با زندگی ماشينی است. تغذيه نيز در سلامت مغز مهم است، روغن ماهي، تخم مرغ‌ها،‌ پروتئين و سبزيجات تيره رنگ. چای سبز و چای گياهی و مغزها نيز مواد غذايی مناسبی برای مغز است. عادت‌های درست غذايي، خوابيدن به اندازه‌ی كافی  و ورزش كردن باعث بهبود حافظه و كارايی مغز میشوند.
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ساعت: 17:20 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

کدام کودک باهوش‌ تر است؟

بازديد: 83

کدام کودک باهوش‌ تر است؟

 همه والدین دوست دارند فرزندی مستعد و باهوش یا شاید بهتر است بگوییم تیزهوش داشته باشند. بخصوص در زمانه‌ای که ظاهرا آرزوی والدین حد و مرزی نمی‌شناسد، اما آیا واقعا ما می‌توانیم در میزان بهره‌مندی فرزندان‌مان از هوش و استعداد ذهنی موثر باشیم و آیا علم، چنین تاثیری را تائید می‌کند؟
 
شاید برای بسیاری از والدین خالی از لطف نباشد که بدانند آنها هم می‌توانند تاثیراتی در افزایش یا کاهش ضریب هوشی فرزندشان داشته باشند. شاید هم این مطلب برای برخی بسیار حیاتی باشد. بخصوص برای والدینی که دوست دارند فرزندشان به نابغه‌ای بی‌بدیل مثلا آلبرت اینشتین تبدیل شود. هر چند این هم از شوخی‌های روزگار است! اگر آلبرت دیگری متولد شود، آن هم به تعداد آرزومندانی که دوروبرمان سراغ داریم، فکر می‌کنم دیگر اینشتین بودن امر کاملا معمولی و پیش پا افتاده خواهد بود نه یک اتفاق محیرالعقول!
 
شیر مادر
پژوهش‌هایی که تاکنون صورت پذیرفته است رابطه‌ای را میان شیرخوردن از سینه مادر و رشد شناختی و ادراکی کودکان نشان می‌دهد. برخی از این پژوهش‌ها حتی پا را فراتر گذاشته و تاثیر شیردادن مادر به فرزند را گسترده‌تر از این دیده و آن را در ارتقای موقعیت اجتماعی آینده کودک نیز سهیم دانسته‌اند. با این حال هرگز بدرستی معلوم نشده است آیا این آثار مثبت فقط حاصل شیر مادر است یا حاصل پیوندی که شیر دادن مادر به فرزندش میان آن دو ایجاد می‌کند؟ شاید هم موقعیت اجتماعی و تحصیلات شخص مادر (و پدر) است که خواه ناخواه در ایفای نقش مادر و پدری‌شان بروز کرده و در شکل‌گیری ضریب هوشی فرزندشان تاثیر می‌گذارد.
 
اکنون محققان بیمارستان اطفال بوستون ادعا می‌کنند به جامع‌ترین بررسی در این زمینه دست زده‌اند تا دقیقا مشخص کنند شیرخوردن از سینه مادر تا چه اندازه می‌تواند بر رشد مغزی نوزادان تاثیر گذارد و احیانا چه سهمی از این رشد را به عهده دارد؟ آنها برای این کار تمام عوامل شناخته‌شده‌ای را که ممکن است در شکل‌گیری هوش کودک سهمی داشته باشند مورد بررسی و حلاجی قرار داده‌اند. این عوامل از ضریب هوشی مادر گرفته تا درآمد و تحصیلات پدر و مادر را شامل می‌شود. حتی مسائلی مانند این که آیا کودکان در طول روز زمانی را خارج از منزل و در مراکز نگهداری از کودکان مانند مهد کودک می‌گذرانند نیز مورد توجه این پژوهشگران بوده است. آنها همچنین اطلاعات جزئی و دقیقی از 1312 کودک و مادر جمع‌آوری کرده‌اند. این که مادر چه مدتی از سینه خودش به کودک شیر می‌دهد، آیا نوزاد فقط از سینه مادر شیر می‌خورد و این که مادر چه میزان ماهی مصرف می‌کند؟ میزان مصرف ماهی در دوران شیردهی بسیار مهم است زیرا اسیدهای چرب امگا3 موجود در برخی ماهی‌ها پس از گوارش در بدن مادر به شیر او راه پیدا می‌کنند و امروزه برای ما مسلم است که این اسیدهای چرب بر رشد مغزی کودک تاثیر مثبتی می‌گذارند. تاثیر تغذیه مستقیم از شیر مادر به قدری است که امروزه یافته‌های علمی می‌گویند هر چه مادر بیشتر از سینه خود به کودکش شیر بدهد، بیشتر احتمال دارد فرزندش در آزمون‌های واژگان در سه سالگی و در آزمون‌های هوش هفت سالگی امتیازات بالاتری به دست آورد. تغذیه شیر از سینه مادر طی سال اول زندگی می‌تواند ضریب هوشی فرزند را هنگام ورود به مدرسه حدود 4 امتیاز ارتقا دهد.
 
اما آیا این همه صرفا کار شیر مادر است؟ برای پاسخ به این پرسش اکنون پژوهش‌هایی در حال انجام است که مواد غذایی مانند اسیدهای چرب موجود در شیر مادر را در کانون توجه قرار داده است، اما این پژوهش‌ها هنوز شواهد محکمی به دست نیاورده‌اند که نشان دهد این مواد غذایی عامل اصلی افزایش ارتباط سلول‌های عصبی یا افزایش رشد نواحی شناختی مغز است.
 
با این حال و حتی در غیاب این شواهد هم، آخرین یافته‌های علمی که در دهه‌های اخیر رو به افزایش است حاکی از تاثیر انکارناپذیر شیر مادر است و بسیاری از محققان می‌کوشند مادران را تشویق کنند در ماه‌های نخست زندگی فرزندشان، او را فقط و مستقیم از شیر خود تغذیه کنند. مثلا آکادمی طب اطفال آمریکا و سازمان بهداشت جهانی به مادران توصیه می‌کند در شش ماهه نخست زندگی کودکشان فقط از شیر خودشان به آنها بدهند و این کار را نیز صرفا از طریق شیر دادن مستقیم انجام دهند نه این که شیر خود را بدوشند و مثلا از طریق شیشه به کودکشان بدهند. همچنین این مراکز به مادران توصیه می‌کنند تغذیه با شیر مادر باید دست‌کم تا یک سالگی کودک ادامه یابد.
 
اما نه فقط شیر مادر
اما فقط شیر خوردن از سینه مادر نیست که می‌تواند تاثیری اساسی بر شکل‌گیری و رشد قوای شناختی کودک داشته باشد. اکنون علم بوضوح برای ما آشکار کرده است که مادران حتی پیش از تولد کودکشان و در دوره بارداری نیز می‌توانند تاثیر مهمی بر هوش فرزندان خود بگذارند. عوامل متعددی در افزایش توان ذهنی و افزایش هوش فرزندان موثر است و این عوامل در یک دوره زمانی چند ساله از شکل‌گیری جنین در رحم مادر تا چند سال نخست زندگی دست به کار تیزهوشی یا کندذهنی کودکان‌اند:
 
ژنتیک: محققان از تحلیل‌های گسترده ژنوم انسان و نیز تصاویر مغز برای تعیین ژن‌هایی که والدین به کودکانشان منتقل می‌کنند، استفاده کرده‌اند. این کار برای تشخیص ژن‌هایی بوده است که در واقع اندازه مغز و ضریب هوشی فرد را تعیین می‌کنند. آوریل 2012، دانشمندان دو ژن را تشخیص دادند که هم بر اندازه مغز و هم بر ضریب هوشی تاثیر می‌گذارد، اما در عین حال همین ژن‌ها سبب افزایش خطر ابتلا به اختلالات مغزی مانند آلزایمر هم می‌شود.
 
آلاینده‌ها: همواره توصیه‌های فراوانی به مادران باردار می‌شود که تا حد ممکن از قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی‌های محیطی پرهیز کنند. این توصیه‌ها بخصوص در تهران و شهرهای بزرگ کشورمان در روزهایی که آلودگی هوا به وضع هشدار می‌رسد، بسیار شنیده می‌شود. در واقع صرف‌نظر از تمام مشکلاتی که آلاینده‌های محیطی می‌توانند برای سلامت جنین به همراه داشته باشند، یافته‌های علمی نشان می‌دهد مادرانی که طی دوران بارداری در معرض آلاینده‌هایی نظیر سرب، جیوه و تمام آلاینده‌هایی که از اگزوز اتومبیل خارج می‌شوند و حتی سموم دفع آفات کشاورزی قرار دارند، رشد مغزی و ذهنی کودکشان را در معرض خطر قرار می‌دهند. فرزندان چنین مادرانی ممکن است بیش از سایر کودکان در معرض خطر ابتلا به انواع مشکلات مغزی و ذهنی از اوتیسم گرفته تا ضریب هوشی پایین قرار داشته باشند.
 
ترتیب تولد: شاید ترتیب تولد در نگاه نخست، مساله چندان مهمی در میزان بهره‌مندی فرزندان از هوش به نظر نرسد. شاید هم دوروبر خودمان خانواده‌های زیادی را بشناسیم که اتفاقا فرزندان میانی یا فرزند آخر از فرزند ارشد خانواده باهوش‌تر است. با این حال، مطالعه‌ای که سال 2007 انجام شده نشان می‌دهد ضریب هوشی فرزند ارشد خانواده به طور میانگین حدود سه امتیاز بیش از فرزند بعدی خانواده است. توجه داشته باشید که «به طور میانگین» یعنی نه در همه موارد، اما چرا باید فرزند ارشد از هوش بهره بیشتری ببرد؟ این مسأله بیشتر به مسأله سروکله زدن والدین با کودکان‌شان برمی‌گردد. در واقع ممکن است والدین زمان بیشتری را با نخستین فرزند خود صرف کنند. از آنجا که این زمان عموما به بازی‌کردن با آنها یا خواندن کتاب و داستان برای آنها می‌گذرد، بر رشد قوای ادراکی و شناختی این فرزندان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
 
تنبیه بدنی: تنبیه بدنی برای برخی والدین در حکم ابزاری بسیار قوی است تا کودکشان را البته به ظاهر به قالبی درآورند که مطلوبشان است، اما این ابزار زودبازده بسیار مخرب و خطرناک است. مطالعات نشان می‌دهد میان تنبیه بدنی کودکان و ضریب هوشی پایین‌تر آنها رابطه‌ای برقرار است. در واقع آسیب‌های روحی ـ روانی ناشی از تنبیه بدنی می‌تواند سبب بروز استرس و ترسی شود که مسلما مانع یادگیری است. به این ترتیب کودک و والدین در یک دور باطل گرفتار خواهند شد.
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ساعت: 17:19 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1554

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس