تحقیق و پروژه رایگان - 545

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

معرفی رشته مهندسی منابع طبیعی

بازديد: 83

مقدمه:

محدوده مکانی از کهکشان راه شیری تا اجزا مولکولهای سیاره ی زمین را شامل می شود و زندگی جانداران کره زمین تحت تاثیر شرایط آن قرار دارد.

انقلاب صنعتی باعث شد توان بشر برای استفاده از طبیعت بسیار بیشتر از توان بدنی او باشد و از طریق انسان رفته رفته سبب تخریب بی سابقه ای در طبیعت شد. ازجمله: نابودی و تخریب جنگل ها، فرسایش خاک، نابودی گونه ها، آلودگی های گسترده در سطح جهانی، گرمایش زمین و تغییرات شدید اقلیمی، آلودگی آب ها و ...و از طرفی با گسترش ناموزون شهرها (به دلیل میل انسان به شهرنشینی) و مناطق صنعتی این تاثیرات منفی در طبیعت را فزونی بخشید.

تقریبا پس از جنگ جهانی دوم بود که انسان به فکر طبیعت افتاد و پس از آن با برگذاری کنفرانس ها و تاسیس ارگان ها و سازمان های زیست محیطی مختلف، بشر به فکر حفاظت طبیعت و اصلاح محیط زیست تخریب شده ی اطرافش افتاد.

گسترش روز افزون جمعیت انسانها در سرار دنیا، نیاز هر کشور را بر حفظ محیط پیرامون خود دوچندان کرده است. زیرا که امروزه بشر خود هم میتواند باعث تخریب محیط زیست خود شود و هم آن را حفظ کند.

به نظر کارشناسان محیط زیست میزان جنگل های موجود در دنیا ممکن است تا 50 سال آینده کاهش چشم گیر داشته باشد به طوری که بیشتر وسعت یک کشور را بیابان تشکیل دهد. همچنین نیاز به حفظ حیات و حش و جانورانی که در آن زندگی می کنند باعث شده تا افرادی برای حراست از این نعمت های خدادای اموزش های لازم را ببینند و تخصص لازم را کسب کنند. از این رو در هر کشور برای تربیت افرادی که بتوانند به طور تخصصی به حفظ محیط زیست خود بپردازند، رشته ای با نام محیط زیست تشکیل شده است.

محیط زیست لطیف ترین قسمت زندگی در هر مکانی است. رشته محیط زیست در ایران زیر شاخه مهندسی منابع طبیعی است و اساس آن بر حفاظت از طبیعت می باشد؛ در ابتدا مباحث زیست محیطی در دل رشته های دیگر تدریس می شد. اما با گسترش روزافزون و چشم گیر این علم در جهان و با سرعتی کمتر در کشور ما، این رشته با عنوان مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست هم اکنون در دانشگاه های کشور ما تدریس می شود. اما در سایر کشورها محیط زیست به عنوان یک رشته مجزا ارائه می شود. این رشته تمام مسائلی را که در حیطه محیط زیست وجود دارد را در بر می گیرید پس دارای گستره ای بسیار زیاد می باشد.

به وجود آمدن رشته ی تحصیلی با این عنوان نیز یکی از دستاورد های این تفکر بشر است، زیرا برای رسیدن به این مقصود نیاز به نیروی متخصص در این عرصه است تا با جمعبندی علوم مختلف رشته های گوناگون و با ارائه راه حل های منطقی تر و نه به شکل انحصاری و قابل قبول کارشناسان یک رشته بتواند به این مهم دست یابد.

 

معرفی رشته مهندسی منابع طبیعی- گرایش محیط زیست:

رشته مهندسی منابع طبیعی- گرایش محیط زیست- یك رشته چند بخشی یا بین رشته‌ای است و آمیخته‌ای از علوم بیولوژی، اكولوژی، فیزیك، شیمی، ریاضی، آمار،‌ اكولوژی كاربردی و جغرافیا می‌باشد. این گرایش تلاش می‌كند تا بین محیط انسان یا محیط شهری و محیط فراشهری مثل مرتع، جنگل و ... پل بزند تا بشر با استفاده از دانش روزافزون خود به نحوی عمل كند كه با نیازها و امیدهایش هماهنگی بیشتری داشته باشد و در نهایت زندگی بهتری رابرای خود و آیندگان فراهم سازد.همچنین تلاش می‌كند تا با ارائه دانش و آگاهی‌های لازم درباره اكولوژی حیات وحش، اكولوژی دریاها، نحوه آلودگی محیط‌زیست، نحوه طراحی پارك‌های ملی و جنگلی و ... به حمایت و حفاظت از محیط‌زیست و حل مشكلات زیست‌ محیطی بپردازد. در كشور ما محیط زیست در مقطع كارشناسی یكی از گرایش‌های مهندسی منابع طبیعی است و در آن بیشتر به اكوسیستم‌های طبیعی پرداخته می‌شود، اما استادان محیط‌زیست معتقدند كه باید مثل سایر كشورهای دنیا، محیط‌زیست را به عنوان یك رشته مجزا ارائه دهیم و در آن علاوه بر اكوسیستم‌های طبیعی به اكوسیستم‌های شهری نیز پرداخته شود. چون در حقیقت محیط‌زیست به تعامل و ارتباط بین محیط‌های انسانی و طبیعی می‌پردازد و صحیح نیست كه این دو را مجزا از یكدیگر بررسی كنیماساس رشته محیط زیست در ایران بر حفاظت از طبیعت می باشد. این رشته تمام مسائلی را که در حیطه محیط زیست وجود دارد را در بر می گیرید و دارای گستره ای بسیار وسیع می باشد.

 

درسهای ارائه شده در رشته محیط زیست:

دروس پایه:

ریاضیات عمومی- فیزیك عمومی- شیمی عمومی- شیمی آلی- آمار و احتمالات- گیاه شناسی عمومی- اكولوژی- کارتوگرافی- رسم فنی- میکروبیولوژی- ژنتیک- زمین شناسی- جانور شناسی

دروس اصلی:

هوا و اقلیم شناسی- اقتصاد عمومی- خاک شناسی- شناخت محیط زیست- هیدرولوژی - جامعه شناسی- مساحی و نقشه برداری- عکس های هوایی- حفاظت خاک- درختان و درختچه های ایران- آشنایی با رایانه- گیاهان آبزی- شناسایی گیاهان مرتعی- مبانی سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی

دروس تخصصی الزامی:

بوم شناسی مهره داران- مبانی مدیریت حیات وحش- زیست شناسی و شناخت حیوانات شکاری- حقوق و مدیریت محیط یست- اکولوژی دریاها- فنون و مدیریت حیات وحش- آلودگی هوا- انسان و محیط زیست- مناطق حفاظت شده پارکهای ملی و جنگلی- پارکداری- طراحی و مهندسی پارکهای ملی و جنگلی- آلودگی آب و خاک- زیست شناسی حفاظت- جلسه بحث- پروژه

دروس تخصصی انتخابی:

محیط زیست و کشاورزی- بهسازی طبیعت و حفظ محیط زیست- بوم شناسی سیمای سرزمین- تاکسیدرمی- ماهی شناسی-آبزی پروری- جنگل شناسی عمومی- ترویج و آموزش منابع طبیعی- آبزیان- ژئومورفولوژی- جاده سازی- طرح آزمایشات کشاورزی- فیزیولوژی جانوری- مدیریت مواد زائد و جامد- جنگلداری- بوم شناسی تالاب ها- مرتعداری- کارآفرینی عمومی-فضای سبز شهری-اکوتوریسم- دوزیستان و خزندگان ایران- پرنده شناسی- لیمنولوژی عمومی

 

رشته های مرتبط با محیط زیست:

کشاورزی- شیمی- شیلات عمران- مکانیک- هنر- زمین شناسی- پزشکی- زیست شناسی- هواشناسی- ریاضی و آمار- فیزیک- نفت- کامپیوتر- صنایع- جغرافیا- آبیاری و ...

ارگانهای مرتبط جهت اشتغال:

سازمان حفاظت محیط زیست- ادارات جهاد کشاورزی- منابع طبیعی- شهرداری و فرمانداری- هواشناسی- جنگل بانی- آموزش و پرورش- راه و ترابری- مسکن و شهرسازی- شرکت نفت- شرکت لوله سازی- شرکت فولاد- شرکت ملی حفاری- اداره و آزمایشگاه های آب و فاضلاب- کارخانجات صنایع غذایی

کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست:

نحوه پذیرش:

دانشجویان فارغ التحصیل از رشته کارشناسی رشته محیط زیست یا سایر رشته های دیگر می توانند با شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد یا ازمون دانشگاه آزاد و قبولی در این مقطع ادامه تحصیل بدهند.

همچنین دو یا سه نفر از دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی با نظر گروه محیط زیست دانشگاه مربوطه بدون ازمون وارد مقطع فوق لیسانس شوند.

 

گرایش ها:

این رشته دارای 3 گرایش است.

۱-پزیستگاه ها و تنوع زیستی

۲-آلودگی های محیط زیست

۳-ارزیابی و آمایش سرزمین

 

لازم به ذکر است که هر یک از دانشگاه ها بسته به امکانات و تخصص هیت علمی این گرایش ها را ارائه می دهند.

دانشجویان این دوره جمعا باید 32 واحد را با نمره بالای 12 و معدل بالای 14 پاس کنند.

دروس اصلی (مشترک 3 گرایش) .................................................. ........11 واحد

دروس گرایش(فرعی).............................. ...........................................9 واحد

دروس انتخابی.................................... .............................................5 واحد

پایان نامه.......................................... .............................................6 واحد

سمینار...................................... .................................................. .1 واحد

جمع............................................ ...............................................32 واحد

تبصره: دانشجویانی که لیسانس رشته غیر محیط زیست هستند باید علاوه بر 32 واحد مذکور باید با نظر گروه آموزشی چندین واحد کمبود را بگذرانند. که در معدل تاثیری ندارد.

 

برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد محیط زیست به تفکیک گرایش:

الف- دروس اصلی (مشترک 3 گرایش)

مدیریت مهره داران و مناطق حفاظت شده............................................ ......2واحد

آمایش سرزمین...................................... .........................................2واحد

سیستم اطلاعات جغرافیایی در محیط زیست.......................................... ....2واحد

آلودگی صنعتی........................................ .......................................3واحد

روش تحقیق........................................ ...........................................2واح د

پایان نامه.......................................... .............................................6وا حد

سمینار...................................... .................................................. .1واحد

 

دروس تخصصی گرایش زیستگاه ها و تنوع زیستی:

بوم شناسی تکمیلی مهره داران........................................ .....................3واحد

مدیریت تالاب ها و پرندگان مهاجر........................................ .....................2واحد

مدیریت تنوع زیستی 2 واحد.......................................... ........................2واحد

ارزیابی زیستگاه.................................... ............................................2واد

جمع............................................ ................................................9 واحد

 

دروس اختصاصی گرایش آلودگی های محیط زیست:

آلودگی دریا.......................................... ...........................................3واح د

پسماندها و بازیابی انها.......................................... ..............................2واحد

الودگی محیط زیست تکمیلی...................................... ............................2واحد

مکانیابی و طراحی دفن زباله........................................ ...........................2واحد

جمع............................................ .................................................9 واحد

 

برنامه درسی گرایش ارزیابی و آمایش سرزمین:

ارزیابی اثرات توسعه........................................ ...................................2واحد

سنجش از دور تکمیلی...................................... ...................................3واحد

ارزیابی سرزمین...................................... ..........................................2واح

کارگاه ارزیابی و برنامه ریزی.......................................... ..........................2واحد

جمع............................................ .................................................9 واحد

 

دروس تخصصی انتخابی:

پویایی شناسی جمعیت........................................ ...............................2واحد

ارزیابی زیستگاه تکمیلی...................................... .................................2واحد

ژنتیک تکمیلی...................................... ............................................2واد

شیمی الاینده ها.............................................. ................................2واحد

الودگی آبهای سطحی.......................................... ...............................2واحد

تصفیه فاضلاب...................................... ............................................2واد

انرژی و محیط زیست.......................................... .................................3واحد

تعیین ظرفیت برد زیستگاه.................................... ..................................2واحد

آمایش رایانه ای سرزمین...................................... .................................2واحد

نقشه های گیاهی........................................ ......................................2واحد

پرنده شناسی........................................ ...........................................3واح د

اکولوژی شهرنشینی.................................. ..........................................2واح

روشهای پیشرفته آماری........................................ ................................3واحد

برنامه نویسی رایانه...................................... .......................................3واحد

تذکر: از مجموعه دروس تخصصی انتخابی اخذ 5 واحد در رابطه با گرایش و با نظر گروه الزامی است.

 

پایان نامه:

دانشجویان می توانند موضوع پایان نامه خود را با مشورت اساتید در راستای هر یک از گرایش های مذکور انتخاب کرده و در طول 4 ترم آن را به اتمام رسانده و از آن دفاع نمایند.

 

دانشگاه های ارائه دهنده:

در حال حاضر دانشگاه های زیر در مقطع کارشناسی ارشد رشته محیط زیست دانشجو می پذیرند.

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

دانشگاه تربیت مدرس واحد نور

دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه کردستان

دانشگاه بیرجند

دانشگاه شهیدبهشتی

دانشگاه تهران واحد کرج

دانشگاه یزد

 

معرفی منابع:

رشته علوم محیط زیست(آزاد) و محیط زیست دولتی از نظر طرح کنندگان پرسش آزمون و منابع امتحانی تا حدود زیادی همانند هستند.

 

۳گرایش علوم محیط زیست نیز از نظر درس ها و منابع امتحانی یکی هستند ولی ضریب درس گرایش مورد نظر و درس زبان تخصصی، ۳ می باشد.

 

الف)کتاب ها:

۱)آلودگی های محیط زیست (آب ، هوا ، خاک ، رادیواکتیو و)

-آلودگی محیط زیست(آب ، خاک ، هوا) عرفان منش و افیونی انتشارات ارکان اصفهان.

-آلودگی محیط زیست(هوا ، آب ، خاک ، صوت) مینو دبیری انتشارات اتحاد.

-مهندسی محیط زیست مجید عباسپور انتشارات دانشگاه آزاد

 

۲) شناخت و حمایت محیط زیست

-شناخت محیط زیست ترجمه وهاب زاده انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد.

-اکولوژی اردکانی انتشارات دانشگاه تهران.

-شالوده بوم شناسی ترجمه میمندی نژاد انتشارات دانشگاه تهران.

 

۳) پارکداری و ارزیابی محیط زیست

-طرح ریزی پارک های ملی(پارکداری) هنریک مجنونیان انتشارات سازمان حفاظت محیط زیست.

-شالوده آمایش سرزمین مجید مخدوم انتشارات دانشگاه تهران.

-ارزیابی اثرات زیست محیطی مسعود منوری انتشارات سازمان حفاظت محیط زیست.

 

۴) زبان تخصصی

-زبان تخصصی برای دانشجویان محیط زیست جعفر نوری انتشارات دانشگاه آزاد.

-واژه نامه های آخر برخی کتاب ها از جمله کتاب شناخت محیط زیست یا مهندسی محیط زیست.

-فرهنگ دوسویه محیط زیست منوری انتشارات سازمان حفاظت محیط زیست.

 

۵) اکولوژی حیات وحش

این درس مجموعه ای است از درس های بوم شناسی مهره داران، اکولوژی عمومی، مبانی مدیریت حیات وحش، فنون مدیریت حیات وحش و زیست شناسی حفاظت.

-جغرافیای زیستی نیشابوری انتشارات سمت.

-بوم شناسی و مدیریت حیات وحش ترجمه مصداقی انشارات دانشگاه امام رضا(ع).

-مبانی محیط زیست ترجمه وهاب زاده انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد.

-مقدمه ای بر اکولوژی رفتار ترجمه وهاب زاده انتشارات جهاد دانشگاهی

-اکولوژی عمومی نیشابوری انتشارات دانشگاه پیام نور.

-تنوع حیات ترجمه وهاب زاده انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد.

-غایه ها و کاربرد آنها در شناسایی پستانداران خالق زاده بیگ انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان.

 

۶) بیولوژی حیوانات شکاری

-جانور شناسی۲ بهرام کیابی انتشارات دانشگاه پیام نور.

-راهنمای صحرایی پستانداران ایران هوشنگ ضیایی انتشارات سازمان حفاظت محیط زیست.

-راهنمای صحرایی پرندگان ایران جمشید منصوری انتشارات ذهن آویز.

-پرنده شناسی جمشید منصوری انتشارات دانشگاه آزاد تنکابن.

-حیات وحش ایران اسکندر فیروز انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.

 

ب) سایر منابع:

۱)مطالعه جزوه کلاسی استادان زیر:

-مهندس جلیل سرهنگ زاده(استاد دانشگاه یزد)

-دکتر محمود کرمی (دانشگاه تهران + علوم و تحقیقات تهران)

-دکتر بهروز بهروزی راد (واحد علوم تحقیقات اهواز + نور مازندران«تربیت مدرس»)

-مهندس خلیلی پور (دانشگاه علوم و فنون دریایی ، خرمشهر)

-دکتر همامی (دانشگاه صنعتی اصفهان)

-دکتر کابلی (دانشگاه صنعتی اصفهان + دانشگاه تهران)

-دکتر مخدوم و دکتر یاوری (دانشگاه تهران)

-دکتر کیابی (جزوه های قدیمی دانشگاه گرگان + دانشگاه شهید بهشتی)

 

۲) کتاب های آموزشی انتشارات خانیران

۳) جزوه های سنجش تکمیلی

۴) تست های سال گذشته

۵) مراجعه به جهاد دانشگاهی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران کرج

 

در رشته مدیریت محیط زیست گرایش مدیریت به جای درس های اکولوژی حیات وحش و بیولوژی حیوانات شکاری، از درس های ریاضیات و آمار و مبانی مدیریت پرسش داده می شود.

دانشگاه های پذیرنده کارشناسی ارشد:

دانشگاه های دولتی: تهران تربیت مدرس

دانشگاه های آزاد: علوم و تحقیقات تهران علوم و تحقیقات اهواز-بندر عباس-کرج-لاهیجان- چالوس - بافت

 

رشته های موجود در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات اهواز:

مهندسی محیط زیست(آب و فاضلاب)

مهندسی محیط زیست(آلودگی هوا)

محیط زیست(زیستگاه ها و تنوع زیستی)

محیط زیست (آلودگی های محیط زیست)

محیط زیست(ارزیابی و امایش سرزمین)

 

رشته های موجود در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران:

مهندسی محیط زیست(آب و فاضلاب)

مهندسی محیط زیست(آلودگی هوا)

مهندسی محیط زیست(منابع آب)

مهندسی طراحی محیط زیست

ترویج و آموزش منابع طبیعی

مهندسی منابع طبیعی (جنگلداری)

مهندسی منابع طبیعی(چوب)

محیط زیست(زیستگاه ها و تنوع زیستی)

محیط زیست (آلودگی های محیط زیست)

محیط زیست(ارزیابی و امایش سرزمین)

مهندسی منابع طبیعی(مرتعداری)

مهندسی منابع طبیعی (آبخیز داری)

مدیریت محیط زیست

اقتصاد محیط زیست

حقوق محیط زیست

 

دانشگاه آزاد اسلامی بندر عباس:

مهندسی محیط زیست(آب و فاضلاب)

دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان:

مهندسی منابع طبیعی (جنگلداری)

 

دانشگاه آزاد اسلامی کرج:

مهندسی منابع طبیعی(چوب)

 

دانشگاه آزاد اسلامی بافت:

مهندسی منابع طبیعی(مرتعداری)

 

دانشگاه آزاد اسلامی چاوس:

 

مهندسی منابع طبیعی(چوب)

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 9:44 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق در مورد تجهیزات شبکه Network structure

بازديد: 41

تحقیق در مورد تجهیزات شبکه Network structure

سرویس دهنده ها ( Servers ) :

1- حافظه های جانبی HDD
2-
حافظه اصلی RAM
3-
کارت شبکه
4-
پردازنده

تجهیزات خاص شبکه :
1-
تجهیزات خاص شبکه محلی : MAU ، Hub ، Switch
2-
تجهیزات شبکه راه دور : Gateway ، Bridge ، ، Router

سرویس دهنده ها : یک سرویس دهنده ، یک کامپیوتر پر قدرت در شبکه می باشد که یک سری از منابع خود را بر روی شبکه به اشتراک گذاشته و یا سرویسی بر روی آن نصب شده و در حال اجرا می باشد . آنچه برای یک سرویس دهنده در شبکه حائز اهمیت می باشد ؛ قابلیت اطمینان ، صحت و پیوستگی سرویسها است ، همچنین کارآیی یک سرویس دهنده از اهمیت ویژه ای برخوردار است . سرویس دهنده ها دارای پردازنده قوی و میزان RAM آنها دو تا چهار برابر حافظه های اصلی بر روی PCها است و همچنین دارای حافظه جانبی با سرعت و حجم بالا می باشند .

تجهیزات شبکه های محلی ( LAN ) : در شبکه ها با گذرگاه مشترک اطلاعات بر روی کارت شبکه کلیه کامپیوترها قرار می گیرد و هر کامپیوتری که اطلاعات مربوط به آن باشد آنرا از روی شبکه بر می دارد . در این شبکه ها کلیه کامپیوترها به یک کانال مشترک وصل هستند . معمولا در این شبکه ها از کابل کواکسیال استفاده می شود و در هر لحظه فقط یک کامپیوتر می تواند اطلاعات ارسال نماید . به دلیل آسیب پذیر بودن این نوع توپولوژی

( 10Base-2
حالت استاندارد Ethernet ) ساختارهای شبکه جدیدی بوجود آمد که با توپولوژی Star عمل مشابهی را انجام می داد . در این شبکه ها ( 10Base-T ) از دستگاهی به نام Hub استفاده می شود که گذرگاه شبکه را شبیه سازی و قدری از مشکلات روش قبل را حل کرده است .

Hub :
سخت افزاری است که اطلاعات را از روی یک پورت خود دریافت نموده و بر روی کلیه پورتهایش در روی شبکه Broad cast یا ارسال می کند . از Hub در شبکه هایی استفاده می شود که دارای توپولوژی شبکه Star باشند ؛ در این شبکه ها امکان برخورد اطلاعات وجود دارد .

Switch :
این ابزار در شبکه هایی با توپولوژی Star نصب می شوند و ساختار شبکه ای مشابه با ساختار قبل بوجود می آورند . تفاوتی که Switchها یا در واقع متمرکز کننده های مجهز به سیستم Switching با Hubها دارند این است که در این ابزارها بسته ها را در شبکه Broad cast نمی کنند بلکه کامپیوترهای متصل به هر پورت خود را تشخیص داده و یک بسته دریافتی را از مبدا مستقیما به سوی مقصد هدایت می نمایند . بنابراین در این شبکه ها امکان برخورد اطلاعات تقریبا به صفر رسیده و همچنین می توان شبکه های کوچکتر را به یکدیگر متصل نمود .

MAU ( Multi Access Unit ) :
سخت افزاری است که در شبکه های Ring استفاده می شود و یک شبکه حلقه را تبدیل به شبکه ای با توپولوژی Star - مانند آنچه Hub برای شبکه Bus انجام می داد - می نماید .

تجهیزات شبکه WAN :

Bridge :
سخت افزاری است که پل ارتباطی دو LAN مختلف می باشد . تفاوت بین یک پل یا Bridge در تکنیک برقراری ارتباط بین دو LAN و Router در این است که Router در هر شبکه ای عمل مسیریابی را انجام می دهد و بر اساس IP مبدا و مقصد اطلاعات را در شبکه انتقال می دهد اما یک Bridge که معمولا در شبکه های مخابراتی و بی سیم بکار می رود ، سخت افزار یا نرم افزاری است که اطلاعات از جنس لایه دوم یک شبکه

( Frame )
را در شبکه دیگر کپی می کند ؛ به عنوان مثال دو LAN می توانند به وسیله خط تلفن به یکدیگر متصل شوند . استفاده از Bridge کارایی شبکه را تا حد زیادی کاهش می دهد و باعث کندی شبکه می شود . پلها اصولا در شبکه هایی استفاده می شوند که از پروتکل های غیر قابل مسیردهی استفاده کنند یعنی آدرس مبدا و مقصد ندارند . این پروتکل ها به راحتی از Bridge عبور می کنند . نمونه ای از این پروتکل ها NetBios ، NetBeui می باشند .

Gateway
یا مترجم پروتکل : وسیله ای است که معمولا مانند یک دروازه ورودی/خروجی در شبکه عمل می کند . لفظ Gateway برای هر سخت افزاری بکارمی رود که معمولا دو شبکه غیر همجنس را به هم متصل کند . یک Gateway می تواند یک کامپیوتر ، یک مسیریاب ، یک Firewall ، یک Proxy Server و یا هر چیز دیگری باشد . اما تجهیزاتی که خاص Gateway هستند معمولا در شبکه هایی بکار می روند که براساس پروتکل TCP/IP کار نمی کنند . این تجهیزات وظیفه ترجمه پروتکل بین دو شبکه غیر همجنس را انجام می دهند . به عنوان مثال در شبکه هایی که TCP/IP Base نیستند با استفاده از یک Gateway می توان پروتکل شبکه را به پروتکل TCP/IP و برعکس تبدیل نمود .

Router
یا مسیریاب : وسیله ای است که بسته ها را در طول شبکه گسترده هدایت می کند و در واقع ساختار شبکه اینترنت (Back Bone ) در لایه IP از مسیریابها و اتصالات بین آنها تشکیل شده است . مسیریابها در لایه سه کار می کنند ؛ یعنی هر مسیریاب بسته را شناخته و می تواند از روی Header بسته ها مبدا و مقصد را تشخیص دهد . وقتی کامپیوتری در یک شبکه بسته ای را ارسال می کند که مقصد آن در شبکه محلی متصل به آن کامپیوتر موجود نیست آن بسته را تحویل Gateway می دهد تا از شبکه خارج شود . Gatewayها در شبکه معمولا تجهیزاتی هستند که عمل مسیریابی را نیز انجام می دهند . پس Router شبکه یا همان Gateway آدرس مقصد بسته ها را با مسیرهای خود مقایسه می کند تا کوتاهترین و بهترین مسیر را بین مبدا و مقصد انتخاب کنند و در صورت وجود مسیر بسته به خروجی مورد نظر ارسال می شود و در صورت عدم وجود مسیر یا برای مسیریابی Router با مسیریابهای مجاور مشورت می نماید و یا بسته را تحویل مسیریاب بعدی که در واقع Gateway مربوط به این مسیریاب می باشد هدایت می کند . هر Router دارای یک Routing table می باشد که این جدول به صورت پویا نسبت به مسیریابهای همسایه به روز رسانده می شود ( پروتکلهایی مانند RIP و ( OSPF به عبارت بهتر مسیریابها همیشه در مورد مسیرهای موجود برروی اینترنت با یکدیگر تبادل نظر می نمایند . مسیریابها همواره به دنبال بهترین مسیر با کمترین هزینه برروی اینترنت می گردند .

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 9:43 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق در مورد تجهیزات شبکه Network structure

بازديد: 271

تحقیق در مورد تجهیزات شبکه Network structure

سرویس دهنده ها ( Servers ) :

1- حافظه های جانبی HDD
2-
حافظه اصلی RAM
3-
کارت شبکه
4-
پردازنده

تجهیزات خاص شبکه :
1-
تجهیزات خاص شبکه محلی : MAU ، Hub ، Switch
2-
تجهیزات شبکه راه دور : Gateway ، Bridge ، ، Router

سرویس دهنده ها : یک سرویس دهنده ، یک کامپیوتر پر قدرت در شبکه می باشد که یک سری از منابع خود را بر روی شبکه به اشتراک گذاشته و یا سرویسی بر روی آن نصب شده و در حال اجرا می باشد . آنچه برای یک سرویس دهنده در شبکه حائز اهمیت می باشد ؛ قابلیت اطمینان ، صحت و پیوستگی سرویسها است ، همچنین کارآیی یک سرویس دهنده از اهمیت ویژه ای برخوردار است . سرویس دهنده ها دارای پردازنده قوی و میزان RAM آنها دو تا چهار برابر حافظه های اصلی بر روی PCها است و همچنین دارای حافظه جانبی با سرعت و حجم بالا می باشند .

تجهیزات شبکه های محلی ( LAN ) : در شبکه ها با گذرگاه مشترک اطلاعات بر روی کارت شبکه کلیه کامپیوترها قرار می گیرد و هر کامپیوتری که اطلاعات مربوط به آن باشد آنرا از روی شبکه بر می دارد . در این شبکه ها کلیه کامپیوترها به یک کانال مشترک وصل هستند . معمولا در این شبکه ها از کابل کواکسیال استفاده می شود و در هر لحظه فقط یک کامپیوتر می تواند اطلاعات ارسال نماید . به دلیل آسیب پذیر بودن این نوع توپولوژی

( 10Base-2
حالت استاندارد Ethernet ) ساختارهای شبکه جدیدی بوجود آمد که با توپولوژی Star عمل مشابهی را انجام می داد . در این شبکه ها ( 10Base-T ) از دستگاهی به نام Hub استفاده می شود که گذرگاه شبکه را شبیه سازی و قدری از مشکلات روش قبل را حل کرده است .

Hub :
سخت افزاری است که اطلاعات را از روی یک پورت خود دریافت نموده و بر روی کلیه پورتهایش در روی شبکه Broad cast یا ارسال می کند . از Hub در شبکه هایی استفاده می شود که دارای توپولوژی شبکه Star باشند ؛ در این شبکه ها امکان برخورد اطلاعات وجود دارد .

Switch :
این ابزار در شبکه هایی با توپولوژی Star نصب می شوند و ساختار شبکه ای مشابه با ساختار قبل بوجود می آورند . تفاوتی که Switchها یا در واقع متمرکز کننده های مجهز به سیستم Switching با Hubها دارند این است که در این ابزارها بسته ها را در شبکه Broad cast نمی کنند بلکه کامپیوترهای متصل به هر پورت خود را تشخیص داده و یک بسته دریافتی را از مبدا مستقیما به سوی مقصد هدایت می نمایند . بنابراین در این شبکه ها امکان برخورد اطلاعات تقریبا به صفر رسیده و همچنین می توان شبکه های کوچکتر را به یکدیگر متصل نمود .

MAU ( Multi Access Unit ) :
سخت افزاری است که در شبکه های Ring استفاده می شود و یک شبکه حلقه را تبدیل به شبکه ای با توپولوژی Star - مانند آنچه Hub برای شبکه Bus انجام می داد - می نماید .

تجهیزات شبکه WAN :

Bridge :
سخت افزاری است که پل ارتباطی دو LAN مختلف می باشد . تفاوت بین یک پل یا Bridge در تکنیک برقراری ارتباط بین دو LAN و Router در این است که Router در هر شبکه ای عمل مسیریابی را انجام می دهد و بر اساس IP مبدا و مقصد اطلاعات را در شبکه انتقال می دهد اما یک Bridge که معمولا در شبکه های مخابراتی و بی سیم بکار می رود ، سخت افزار یا نرم افزاری است که اطلاعات از جنس لایه دوم یک شبکه

( Frame )
را در شبکه دیگر کپی می کند ؛ به عنوان مثال دو LAN می توانند به وسیله خط تلفن به یکدیگر متصل شوند . استفاده از Bridge کارایی شبکه را تا حد زیادی کاهش می دهد و باعث کندی شبکه می شود . پلها اصولا در شبکه هایی استفاده می شوند که از پروتکل های غیر قابل مسیردهی استفاده کنند یعنی آدرس مبدا و مقصد ندارند . این پروتکل ها به راحتی از Bridge عبور می کنند . نمونه ای از این پروتکل ها NetBios ، NetBeui می باشند .

Gateway
یا مترجم پروتکل : وسیله ای است که معمولا مانند یک دروازه ورودی/خروجی در شبکه عمل می کند . لفظ Gateway برای هر سخت افزاری بکارمی رود که معمولا دو شبکه غیر همجنس را به هم متصل کند . یک Gateway می تواند یک کامپیوتر ، یک مسیریاب ، یک Firewall ، یک Proxy Server و یا هر چیز دیگری باشد . اما تجهیزاتی که خاص Gateway هستند معمولا در شبکه هایی بکار می روند که براساس پروتکل TCP/IP کار نمی کنند . این تجهیزات وظیفه ترجمه پروتکل بین دو شبکه غیر همجنس را انجام می دهند . به عنوان مثال در شبکه هایی که TCP/IP Base نیستند با استفاده از یک Gateway می توان پروتکل شبکه را به پروتکل TCP/IP و برعکس تبدیل نمود .

Router
یا مسیریاب : وسیله ای است که بسته ها را در طول شبکه گسترده هدایت می کند و در واقع ساختار شبکه اینترنت (Back Bone ) در لایه IP از مسیریابها و اتصالات بین آنها تشکیل شده است . مسیریابها در لایه سه کار می کنند ؛ یعنی هر مسیریاب بسته را شناخته و می تواند از روی Header بسته ها مبدا و مقصد را تشخیص دهد . وقتی کامپیوتری در یک شبکه بسته ای را ارسال می کند که مقصد آن در شبکه محلی متصل به آن کامپیوتر موجود نیست آن بسته را تحویل Gateway می دهد تا از شبکه خارج شود . Gatewayها در شبکه معمولا تجهیزاتی هستند که عمل مسیریابی را نیز انجام می دهند . پس Router شبکه یا همان Gateway آدرس مقصد بسته ها را با مسیرهای خود مقایسه می کند تا کوتاهترین و بهترین مسیر را بین مبدا و مقصد انتخاب کنند و در صورت وجود مسیر بسته به خروجی مورد نظر ارسال می شود و در صورت عدم وجود مسیر یا برای مسیریابی Router با مسیریابهای مجاور مشورت می نماید و یا بسته را تحویل مسیریاب بعدی که در واقع Gateway مربوط به این مسیریاب می باشد هدایت می کند . هر Router دارای یک Routing table می باشد که این جدول به صورت پویا نسبت به مسیریابهای همسایه به روز رسانده می شود ( پروتکلهایی مانند RIP و ( OSPF به عبارت بهتر مسیریابها همیشه در مورد مسیرهای موجود برروی اینترنت با یکدیگر تبادل نظر می نمایند . مسیریابها همواره به دنبال بهترین مسیر با کمترین هزینه برروی اینترنت می گردند .

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 9:42 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

آب انبارهاي يزد نشانگر هنر معماران چيره دست خطه كوير است

بازديد: 39

آب انبارهاي يزد نشانگر هنر معماران چيره دست خطه كوير است

داخلي. فرهنگي. ميراث. آب انبار.

معماران چيره دست يزدي طي قرنها با احداث آب انبارهايي زيبا ، " آب " اين مايه حيات را در قلب كوير ايران به كام تشنگان خسته و گرمازده گوارا كرده‌اند.

در گذشته شدت گرما توام با كمبود شديد آب اين هنرمندان را بر آن داشت تا در دل زمين به ايجاد محلي براي ذخيره آب بپردازند.

مردمان اين ديار در زبان محلي از آب انبار با عنوان " امبار " ((ombar ياد مي‌كنند.

اكنون اين آب انبارها يكي از شاخص‌ترين نمادهاي معماري يزد و جلوه‌گر نبوغ و توانمندي معماران اين خطه كويري است.

آب آب انبارها از طريق هدايت آبهاي باران و برف تامين مي‌شده و امروزه اين آب انبارهاي تاريخي كه روزگاري محل اصلي تامين آب اهالي بوده به فراموشي سپرده شده و مخازن آنها از آب خالي شده است.

خنك بودن اين اماكن در قديم باعث شده بود تا از آن بعنوان يخچال نيز استفاده شود و از طريق نصب ميخ‌هايي بر روي ديوارها مواد غذايي خود را در آن نگهداري كنند.

از آب اين اماكن براي آشاميدن استفاده مي‌شده‌است ولي در كتاب تاريخ يزد از منابع آبي با عنوان " چاههاي آب سرد" نيز ياد شده كه براي شستشو و رفع ديگر نيازها كاربرد داشته است.

معماران يزدي، خشت و آجر به همراه ملات " ساروج " ( مخلوط خاكستر ، آهك و ماسه) را در كنار هم قرار داده و به شكل زيبايي آب انبارها را احداث كرده‌اند.

آب انبارها يا " خانگي " بودند كه توسط اهل خانه ساخته مي‌شد و جنبه شخصي داشت و يا "عمومي" كه براي استفاده اهالي محل و شهر احداث مي‌شدند.

ورود به اب انبارها از طريق پله‌هاي زيبا و طولاني است كه به آن "راچينه" گفته مي‌شود و نظر هر بيننده‌اي را جلب مي‌كند و او را به تامل در اين نوع معماري وا مي‌دارد.

رطوبت دلكش و بوي نم در راه‌پله‌هاي آب انبارها به انسان آرامش مي‌دهد و خستگي را در دل‌مردمان گرمازده كوير برطرف مي‌كند و طراوت و شادابي مي‌بخشد.

آب انبارها داراي قسمت‌هاي مختلفي هستند كه خزينه استوانه‌اي شكل از قسمت‌هاي اصلي آن و محل ذخيره‌سازي آب است.

" گنبد " پوشش نيم كره‌اي شكل كه به منظور حفاظت از آب ، جلوگيري از آلودگي‌و خنك نگه داشتن، روي خزينه احداث مي‌شود نماد بيروني اب انبارهاست.

سقف اين‌اماكن به صورت نيم دايره ساخته شده كه در اصطلاح محلي به آن "طاق ضربي " گفته مي‌شود.

 

اين طاق‌ها با محاسبات دقيق و بدون استفاده از آهن و تيرآلات ساخته شده و خلق آن از توان معماران امروزي خارج است.

همه آب انبارها داراي راه‌پله است كه اولين پله آن از سطح زمين آغاز شده و به طرف درون زمين ادامه مي‌يابد و راه دسترسي ورودي به " پاشير" است.

سقف و راچينه (پله) ،آب انبارها از آجرهاي باريك ولي مقاوم ساخته مي‌شده كه هنوز هم پابرجاست.

بيشتر آب انبارها داراي يك ورودي و پاشير هستند اما بعضي از آنها به لحاظ موقعيت شهرسازي و نحوه استقرار در بافت شهري داراي دو يا سه ورودي مي باشد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد مي‌گويد: آب انبارها به دليل اهميت و نقشي‌كه در زندگي و ادامه حياط و زيست مردم گذشته داشته، مي‌تواند در زمره جذابيت‌هاي تاريخي قرار گيرد.

"عزيزالله سيفي " روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: آب انبارها معمولا در مركز مناطق مسكوني واقع شده‌اند.

وي گفت: در استان يزد بيش از ۴۰۰باب آب انبار وجود دارد كه ۱۰۰مورد آن در مركز استان واقع است.

سيفي تصريح كرد: اغلب آب انبارها موقوفه بوده و اصول حاكم بر طراحي آن نيز تقريبا يكسان است.

وي بر حفظ و احياي آثار تاريخي به ويژه آب انبارها توسط مردم تاكيد كرد و افزود: بسياري از آب انبارهاي استان يزد به دليل خنك بودن فضاهاي داخلي مي‌تواند با تغييراتي به استراحتگاه گردشگران تبديل شود.

آب انبارهاي وزيري، شش بادگيري، هفت بادگيري عصرآباد، وقت الساعت، گلشن ، دو دهانه، خواجه، رستم گيو، نصرآباد، حاجي يوسف، مسعودي، فخار، قندهاري و سيد صحرا از مهمترين آب انبارهاي استان يزد محسوب مي‌شوند.

بيشتر آب انبارها در استان يزد داراي سه يا چهار بادگيرند اما در برخي مناطق اين استان آب انبارهاي يك بادگيري، دو بادگيري، شش بادگيري و هفت بادگيري نيز وجود دارد.

آب انبار يزد واقع در خيابان دهه فجر ،" خدا مراد" اردكان و"شاه عباسي" ندوشن داراي يك بادگير و آب انبارهاي "آيت‌الله خاتمي" و " قملاق " اردكان دو بادگير دارند.

آب انبارهاي مرزبان و ميدان سنگ در شهرستان اردكان داراي سه بادگير و آب انبارهاي نظير گلشن، وزيري، وقت الساعت و رستم گير يزد چهار بادگيري هستند.

آب انبارهاي پنج بادگيري امير چقماق ، شش بادگيري يزد و آب انبار هفت بادگيري عصرآباد نيز در استان منحصر به فرد هستند.

آب انبارهاي شهرستان طبس فاقد بادگير هستند.

 

 

يكي از قديمي‌ترين آب انبارهاي استان در شهرستان تفت قرار دارد كه قدمت اين اثر كهن منطقه را يكهزار و ۲۷۵سال ذكر كرده‌اند.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 9:39 منتشر شده است
نظرات(0)

تحقیق در مورد جغرافياى طبيعى و اقليم استان

بازديد: 113

جغرافياى طبيعى و اقليم استان

استان يزد در قلمرو سلسله جبال مرکزى ايران واقع شده و از پستى و بلندى و چاله‌‌ها و کفه‌‌هاى کويرى متعدد تشکيل شده است. اين ناهموارى‌ها عمدتاً به پنج گروه کوه‌‌ها و تپه‌هاى پاى‌کوه، دشت‌ها و جلگه‌ها، بيابان‌ها، مناطق شور و کويرها و تپه‌هاى ماسه‌اى تقسيم مى‌شوند.            

در سطح استان يزد، دو رشته کوه متمايز از هم وجود دارد. يکى بخشى از کوه‌هايى است که در جهت شمال غربى - جنوب شرقى از مرکز ايران عبور مى‌کنند و به کوه‌هاى مرکزى ايران معروف هستند و دومى شامل رشته‌کوه‌هايى است که در مناطق مرکزى، شمالى و شرقى استان قرار دارند.

رشته‌کوه شيرکوه، مانند ديوارى، ‌قسمت‌هاى مرکزى استان يزد را از بخش غربى استان (چالهٔ ابرقو) جدا مى‌کند. اين ارتفاعات که همواره از برف و يخ پوشيده شده‌‌اند، در ادامه حيات شهرهاى بزرگ يزد، تفت و مهريز نقش مهم و اساسى دارند. از ارتفاعات ديگر استان يزد، به کوه خرانق در مرکز استان يزد نيز مى‌توان اشاره کرد.   

خشکى اقليمى استان يزد، ‌دو علت اساسى و عمده دارد : يکى اين که روى کمربند خشک جهانى قرار دارد و ديگر آن‌که از درياهاى آزاد عمان و خليج‌فارس و درياچه‌هاى داخلى و بادهاى رطوبت‌زاى دريايى دور است. عامل مهم اعتدال نسبى آب و هواى يزد، ‌که قابليت زيست نسبتاً مناسبى به آن بخشيده است، ارتفاعاتى است که بيشتر به صورت موضعى مؤثراند و اين امر باعث شده است مناطقى که در ارتفاعات بيش از ۲۵۰۰ متر قرار دارند از اعتدال و رطوبت بيشترى نسبت به دشت‌هاى يزد و اردکان برخوردار باشند.            

در بررسى مربوط به يک دورهٔ‌ هشت ساله (۱۹۹۲-۱۹۸۴)، متوسط دماى هوا برابر ۱۸/۹ درجهٔ سانتى‌گراد گزارش شده است. حداکثر مطلق دما در تيرماه برابر ۴۳ درجهٔ سانتى‌گراد و حداقل آن در دى ماه برابر ۷/۲- درجهٔ‌ سانتى‌گراد گزارش شده و اختلاف درجهٔ‌ حرارت سالانهٔ حوالى يزد ۵۰ درجهٔ سانتى‌گراد است. به استثناى منطقهٔ کوهستانى شيرکوه، ساير نقاط استان يزد اقليم گرم و خشک و بيابانى دارد که از مغرب و جنوب غربى به سمت شمال شرقى و شرق خشک‌تر مى‌شود.    

 

به اين ترتيب، آب و هواى استان يزد به علت قرار گرفتن در کمربند خشک جهانى، داراى زمستا‌ن‌هاى سرد و نسبتاً مرطوب و تابستان‌هاى گرم و طولانى و خشک است. در ايام تابستان، ‌ييلاق‌هاى شيرکوه پناهگاه مردم گرمازدهٔ اين استان است.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 9:36 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس