تحقیق و پروژه رایگان - 543

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق در مورد قوانين بازى:

بازديد: 93

قوانين بازى:
بازى بيسبال بين دو تيم نه نفره انجام مى شود و هر تيم زير نظر مربى خود كه خارج زمين است بازى مى كند. برنده تيمى است كه تعداد «دورهاى بيشترى» را برده باشد.
زمين بازى:
زمين داخلى، مربعى شكل است و
۹۰ فوت (حدوداً ۲۷ متر) طول دارد. زمين خارجى، فضايى است كه از امتداد دو طرف مربع داخلى به وجود مى آيد. زمين داخلى درجه بندى مى شود تا خط هاى زمينه و محدوده تيم خودى مشخص شود. محدوده پرتاب كننده توپ (pitcher) ۲۴ سانتيمتر بالاتر از خط زمينه محدوده خودى است.
زمين داخلى و زمين خارجى شامل خطوط مرزى و منطقه بى طرف مى شوند، بقيه زمين، محدوده مسابقه است. منطقه زمين خودى با نوار فلزى مشخص مى شود و نسبت به آن، زمين دوم را (كه تا زمين اول
۲۷ متر فاصله دارد) مشخص مى كنند. تقاطع اين خطوط، زمين اول را مى سازند. از زمين خودى ۲۷ متر به سمت زمين سوم و از زمين دوم ۲۷ متر به سمت زمين سوم، تقاطعى ايجاد مى كنند كه منطقه سوم است، خلاصه اين كه زمين به چهار بخش تقسيم مى شود. تمام اندازه گيرى هاى زمين بايد از نقطه اى كه خط هاى زمين اول و سوم همديگر را قطع كرده اند صورت بگيرد. محل گيرنده توپ (catcher)، ضربه زننده ها به توپ (batters)، جايگاه مربى، سه خط اول زمين و محدوده دوم ضربه زننده به توپ بايد مشخص شوند. خطوط مسابقه و تمام خط هاى بازى با گچ سفيد مشخص مى شوند.
زمين خودى را با يك قطعه پنج گوشه پلاستيكى سفيد رنگ كه البته شكل خاصى دارد (دو گوشه آن كامل نيست) و تقريباً
۴۲ سانتيمتر طول آن است علامتگذارى مى كنند. اين علامت ها در محل تقاطع خطوط زمين خودى با زمين اول و سوم قرار مى گيرند.
زمين هاى اول، دوم و سوم را با كيسه هاى پارچه اى كه روى زمين مى گذارند، علامتگذارى مى كنند. كيسه هاى زمين اول و سوم در زمين داخلى (
infield) و كيسه هاى زمين دوم در مركز زمين دوم قرار مى گيرد. اين كيسه ها پر از شن هستند.
روش بازى:
هر تيم نه بازيكن دارد از يك توپ سفت با پوشش چرمى، يك باتوم چوبى (در بازى هاى حرفه اى جنس آن فقط از چوب است) يا آلومينيومى و دستكش هاى حفاظ دار استفاده مى كنند. به علاوه، ضربه زننده، گيرنده و رهبر محدوده خودى، لباس هاى محافظ مخصوص مى پوشند. در زمين بازى، يك پرتاب كننده توپ، يك گيرنده توپ، چهار بازيكن داخلى و سه بازيكن خارجى قرار مى گيرند. هر تيم تلاش مى كند كه امتياز بيشترى بياورد كه در بيسبال به اين كار اصطلاحاً «بردن هر دور»
score runs مى گويند. تيم اول، بازى را با يك - اصطلاحاً - «حمله» شروع مى كند. بازيكن هاى اين تيم به نوبت هر كدام نقش ضربه زننده به توپ (batter) را بازى مى كنند. ضربه زننده، تنها بازيكن مهاجمى است كه اجازه دست زدن به توپ را دارد. تيم دوم بازى خود را با ۹ نفر در حالت دفاعى شروع مى كند بيشتر مواقع توجه بيشتر معطوف به دو بازيكن اصلى است: يعنى پرتاب كننده تيم دوم كه توپ را پرتاب مى كند و ضربه زننده تيم اول كه بايد توپ او را پاسخ بدهد.
اما توضيحى هم درباره وظيفه مهم ضربه زننده:
او مى تواند يك ضربه (
hit) بزند. كلاً سه نوع ضربه در بيسبال وجود دارد: الف) ضربه به توپ (بى طرف) كه توپ اگر از ديوار بگذرد يك امتياز براى ضربه زننده مى آورد (homerun) ب) اگر ضربه طورى باشد كه توپ از روى ديوار بپرد علاوه بر امتياز homerun يك امتياز زمين دوم با عنوان (runner) براى ضربه زننده ارمغان مى آورد. ج) ضربه اى كه قبل از دفاع، توپ در هر يك از زمين ها بيفتد كه در اين حالت ضربه زننده بيرون از بازى مى رود (out اوت)
اگر ضربه زننده اولين و دومين اوت خود را در نيمه دور اول مرتكب شود بايد روى نيمكت بنشيند! و اگر اوت سوم را بزند تيم او كاملاً از حالت حمله خارج شده و بايد به حالت دفاعى بازى كنند. اگر بازيكنان دفاعى توپ بى طرف يا مسابقه را قبل از اين كه از هوا بر زمين فرود آيد، بگيرند هم يك نوع خطاى اوت مرتكب شده اند كه
fly-out ناميده مى شود.
يك نوع خطاى ديگر پرتاب اوت يا
strikeout است كه در مواقع زير رخ مى دهد: ضربه زدن به يك پرتاب ولى گم كردن توپ، ضربه نزدن به پرتاب در منطقه ضربه (strike zone). ضربه زدن به يك توپ بى طرف كه هيچ كس قبل از پرت شدن توپ آن را نمى گيرد. حالا برگرديم به بازى، وقتى كه حمله شروع مى شود اعضاى تيم هر كدام سعى مى كنند كه در هر دور تيمشان را برنده كنند. وقتى كه نوبت به يك نفر مى رسد، چوبش را برمى دارد و در نقطه مشخصى خيلى نزديك به محدوده خودى، در سمت چپ يا راست مى ايستد. ترتيبى كه ۹ بازيكن در موقعيت ضربه زننده (batter) قرار مى گيرند بايد در طول بازى رعايت شود.
تيم دوم بازى خود را با
۹ بازيكن دفاعى شروع مى كند. يكى از آن ها كه pitcher يا پرتاب كننده نام دارد بايد مهارت خاصى در پرتاب كردن توپ از نقطه اى معين به سمت محدوده خودى و ضربه زننده تيم مخالف داشته باشد.
اگر ضربه زننده تيم اول، موفق به ضربه زدن به توپ و رد كردن آن نشود، گيرنده يا
catcher كه ماسك و ساير لباس هاى محافظ مى پوشد توپ را گرفته و آن را براى هم تيمى خودش يعنى پرتاب كننده مى فرستد تا دوباره آن را به سمت ضربه زننده پرتاب كند.
در حالى كه بازى تيم دفاعى توسط دو بازيكنش (پرتاب كننده و گيرنده توپ) انجام مى شود
۲ بازيكن ديگر مى توانند در هر جاى محدوده بى طرف قرار بگيرند كه البته در يك الگوى قابل پيش بينى پخش مى شود: هر كدام در حالت آماده براى گرفتن توپ تيم حريف از محدوده خاصى محافظت مى كنند. همه بازيكنان دفاعى، خصوصاً اين هفت نفر، بازيكن ميدان (fielder) ناميده مى شوند چرا كه همگى در زمين بازى field پخش هستند.
در طول هر يك از توقف هاى بازى، هر تيم مى تواند يك جانشين به جاى بازيكن خود به زمين بفرستد كه ديگر براى بازيكن تعويضى امكان بازگشت به زمين وجود نخواهد داشت.
تيم اول هر بار كه ضربه زننده يك دور كامل دور چهار نقطه مشخص كه
base يا زمينه ناميده مى شوند حركت مى كند امتياز يك دور را مى برد. گاهى ضربه زننده يك دور را يكجا مى زند و گاهى هم از يك base به base بعدى تأخير مى كند تا هم تيمى هايش جاى او را در موقعيت ضربه زننده بگيرند تا فرصت پيشروى در يك دور كامل را داشته باشند.
معمولاً هر تيمى با دو يا سه خطا جايش را به تيم مقابل مى دهد و در طول يك بازى
۹ موقعيت دفاعى و بين ۸ ، ۹ موقعيت حمله (بسته به اين كه كداميك مى برند) براى هر تيم ايجاد مى شود. (تيم دوم يك فرصت نهايى براى برد هم دارد) درست مثل يك نمايش كه ۹پرده و هر پرده آن دو صحنه داشته باشد. هر نيمه سه خطا مى تواند داشته باشد. هيچ محدوديت زمانى و هيچ ساعتى براى بازى بيسبال وجود ندارد، بستگى به اين دارد كه چقدر طول مى كشد تا خطاها رخ بدهند، معمولاً بازى ها تا سه ساعت طول مى كشند.
شما تنها در صورتى دورها را مى بريد كه در موقعيت حمله قرار گرفته باشيد. در خيلى از ورزش ها تيم مدافع مى تواند يكباره كل بازى را در دست بگيرد (مثل فوتبال، واليبال، بسكتبال و ...) و به سرعت امتياز به دست آورد اما در بيسبال اينطور نيست و تيم مدافع در حالى كه مى تواند توپ را بگيرد نمى تواند آن را تبديل به امتياز كند.
چيزى از توضيحات ما نفهميده ايد؟! مجله را ببنديد و برويد سراغ برنامه هاى ورزشى تلويزيون و همان فوتبال را تماشا كنيد، هر كس توپ را بيشتر توى گل كرد برنده است،

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 9:59 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق در مورد ویروس و ضدویروس

بازديد: 147

تحقیق در مورد ویروس و ضدویروس 

حجم عظیم ویروس ها، کرم ها، ایرادات نرم افزارها و تهدیدهای ناشی از آنها، نرم افزارهای ضدویروس را تبدیل به یکی از ابزارهای لازم برای همه کامپیوترها نموده است. در صورت آلوده شدن یک کامپیوتر به ویروس بسته به نوع آن ممکن است مصائب مختلفی برای سیستم کامپیوتری بوجود آید که در پاره ای موارد جبران آن ها هزینه های زیادی را تحمیل می کند. آسیب های بعضی از ویروس ها به گونه ای است که آثار سوء آن ها را به هیچ وجه نمی توان از بین برد. مستقل از نوع ویروسی که باید با آن مقابله شود نیاز به برنامه های ضد ویروس همواره وجود دارد و در شرایطی که محصولات ضد ویروس متنوعی تولید شده اند، انتخاب نرم افزار مناسب دغدغه کاربران می باشد.

این مقاله ضمن معرفی انواع ویروس ها، نحوه عمل کرد برنامه های ضدویروس و انواع ویروس هایی که ضدویروس ها شناسایی و پاکسازی می کنند را معرفی می کند. همچنین اطلاعاتی که برای انتخاب ابزار مناسب لازم است بیان شده و تعدادی از برنامه های ضد ویروس با هم مقایسه  خواهند شد.

\"\"ویروس چیست؟

ویروس های کامپیوتری برنامه هایی هستند که مشابه ویروس های بیولوژیک گسترش  یافته و پس از وارد شدن به کامپیوتر اقدامات غیرمنتظره ای را انجام می دهند. با وجودی که همه ویروس ها خطرناک نیستند، ولی بسیاری از آنها با هدف تخریب انواع مشخصی از فایل ها، برنامه های کاربردی و یا سیستم های عامل نوشته شده اند.

 ویروس ها هم مشابه همه برنامه های دیگر از منابع سیستم مانند حافظه و فضای دیسک سخت، توان پردازنده مرکزی و سایر منابع بهره می گیرند و می توانند اعمال خطرناکی را انجام دهند به عنوان مثال فایل های روی دیسک را پاک کرده و یا کل دیسک سخت را فرمت کنند. همچنین یک ویروس می تواند مجوز دسترسی به دستگاه را از طریق شبکه و بدون احراز هویت فراهم آورد.

برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ واژه «ویروس» در این معنا توسط فرد کوهن در متون آکادمیک مورد استفاده قرار گرفت. د‍ر این مقاله که «آزمایشاتی با ویروس های کامپیوتری» نام داشت نویسنده دسته ای خاص از برنامه ها را ویروس نامیده و این نام گذاری را به لئونارد آدلمن نسبت داده است. البته قبل از این زمان ویروس ها در متن داستان های عملی و تخیلی ظاهر شده  بودند.

انواع ویروس

انواع ویروس های رایج را می توان به دسته های زیر تقسیم بندی نمود:

boot sector:

 boot sector اولین Sector بر روی فلاپی و یا دیسک سخت کامپیوتر است. در این قطاع کدهای اجرایی ذخیره شده اند که فعالیت کامپیوتر با استفاده از آنها انجام می شود. با توجه به اینکه در هر بار بالا آمدن کامپیوتر Boot sector مورد ارجاع قرار می گیرد، و با هر بار تغییر پیکربندی کامپیوتر محتوای boot sector هم مجددا نوشته می شود، لذا این قطاع مکانی بسیار آسیب پذیر در برابر حملات ویروس ها می باشد.

این نوع ویروس ها از طریق فلاپی هایی که قطاع boot آلوده دارند انتشار می یابند. Boot sector  دیسک سخت کامپیوتری که  آلوده شود توسط ویروس آلوده شده و هر بار که کامپیوتر روشن می شود، ویروس خود را در حافظه بار کرده و منتظر فرصتی برای آلوده کردن فلاپی ها می ماند تا بتواند خود را منتشر کرده و دستگاه های دیگری را نیز آلوده نماید. این گونه ویروس ها می توانند به گونه ای عمل کنند که تا زمانی که دستگاه آلوده است امکان boot کردن کامپیوتر از روی دیسک سخت از بین برود.

این ویروس ها بعد از نوشتن بر روی متن اصلی boot سعی می کنند کد اصلی را به قطاعی دیگر بر روی دیسک منتقل کرده و آن قطاع را به عنوان یک قطاع خراب (Bad Sector) علامت گذاری می کند.

Macro viruses:

 این نوع ویروس ها مستقیما برنامه ها را آلوده نمی کنند. هدف این دسته از ویروس ها فایل های تولید شده توسط برنامه هایی است که از زبان های برنامه نویسی ماکرویی مانند مستندات Exel یا Word استفاده می کنند. ویروس های ماکرو از طریق دیسک ها، شبکه و یا فایل های پیوست  شده با نامه های الکترونیکی قابل گسترش می باشد.

ویروس تنها در هنگامی امکان فعال شدن را دارد که فایل آلوده باز شود، در این صورت ویروس شروع به گسترش خود در کامپیوتر نموده و سایر فایل های موجود را نیز آلوده می نماید. انتقال این فایل ها به کامپیوتر های دیگر و یا اشتراک فایل بین دستگاه های مختلف باعث گسترش آلودگی به این ویروس ها می شود.

\"\"File infecting viruses:

 فایل های اجرایی (فایل های با پسوند .exe و .com) را آلوده نموده و همزمان با اجرای این برنامه ها خود را در حافظه دستگاه بار نموده و شروع به گسترش خود و آلوده کردن سایر فایل های اجرایی سیستم می نمایند. بعضی از نمونه های این ویروس ها متن مورد نظر خود را به جای متن فایل اجرایی قرار می دهند.

ویروس های چندریخت(Polymorphic):

این ویروس ها در هر فایل آلوده به شکلی ظاهر می شوند. با توجه به اینکه از الگوریتم های کدگذاری استفاده کرده و ردپای خود را پاک می کنند، آشکارسازی و تشخیص این گونه ویروس ها دشوار است.

ویروس های مخفی:

این ویروس ها سعی می کنند خود را از سیستم عامل و نرم افزارهای ضدویروس مخفی نگه دارند. برای این کار ویروس در حافظه مقیم شده و حائل دسترسی به سیستم عامل می شود. در این صورت ویروس کلیه درخواست هایی که نرم افزار ضدویروس به سیستم عامل می دهد را دریافت می کند. به این ترتیب نرم افزارهای ضدویروس هم فریب خورده و این تصور به وجود می آید که هیچ ویروسی در کامپیوتر وجود ندارد. این ویروس ها کاربر را هم فریب داده و استفاده از حافظه را به صورت مخفیانه انجام  می دهند.

ویروس های چندبخشی

رایج ترین انواع این ویروس ها ترکیبی از ویروس های boot sector و file infecting می باشد. ترکیب انواع دیگر ویروس ها هم امکان پذیر است.

\"\"سایر برنامه های مختل کننده امنیت

برخی از محققین اسب های تروا(Trojan)، کرم ها و بمب های منطقی را در دسته ویروس ها قرار نمی دهند ولی واقعیت این است که این برنامه ها هم بسیار خطرناک بوده و می توانند خساراتی جدی به سیستم های کامپیوتری وارد نمایند.

اسب های تروا تظاهر می کنند که کاری خاص را انجام می دهند ولی در عمل برای هدف دیگری ساخته شده اند، به عنوان مثال برنامه ای که وانمود می کند که یک بازی است ولی در واقع اجازه دسترسی از راه دور یک کاربر به کامپیوتر را فراهم می آورد.

  کرم ها برنامه هایی هستند که مشابه ویروس ها توان تکثیر کردن خود را دارند، ولی برعکس آنها برای گسترش خود نیاز به برنامه هایی دیگر ندارند تا آنها را آلوده کرده و تحت عنوان فایل های آلوده اقدام به انتقال و آلوده کردن دستگاه های دیگر نمایند. کرم ها معمولا از نقاط آسیب پذیر برنامه های e-mail برای توزیع سریع و وسیع خود استفاده می نمایند.

  بمب های منطقی برنامه هایی هستند که در زمان هایی از قبل تعیین شده؛ مثلا یک روز خاص؛ اعمالی غیر منتظره انجام می دهند. این برنامه ها فایل های دیگر را آلوده نکرده و خود را گسترش نمی دهند.

علی رغم تنوع انواع برنامه های مخرب، برنامه های قوی ضد ویروس می توانند نسخه های مختلف آنها را شناسایی و از بین ببرند. در ادامه این متن برای سادگی به همه انواع این برنامه ها عنوان عمومی ویروس اطلاق می شود.

در بخش های بعدی نرم افزارهای ضدویروس مورد بررسی قرار خواهند گرفت

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 9:58 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق د ر مورد نرم افزاربا بهروری عمومی : نشررومیزی

بازديد: 125

تحقیق د ر مورد نرم افزاربا بهروری عمومی : نشررومیزی

داده پرداز فقط می تواند وطبقه تولید سخت امابرخی از مردم نیازبه تولیداسناد طرحهای پیچیده واسناد آماده برای چاپ حرفه ای دارند.برای این مردم برنامه کاربردی منتخب نشررومیزی است.بجای مجدو کردن به ماشین تحریر چاپ خانه تجاری میلیون کاربر امروزه خبرنامه ها- بروشورها- راهنمای کاربر- رسانه ها- آگهی ها- منوهای رستورانها گاهنامه ها- کارتهای تبریک و گواهینامه های پایان تحصیلات و هزاران مورد چاپی نشرهادیگرراایجاد می کنند .نشررومیزی به توانایی تولید اسناد آماده دوربین اطلاق می شود (آماده برای چاپ حرفه ای)اسنادنتیجه شده سپس توسط ابزارهای مختلفی از ماشین های تکثیر گرفته تاچاپ آفست دوباره تولیدمی شود (یک برآیندچاپ تجاری که برای چاپ در تیراژ بالا استفاده میشود فایل ها در اسناد نتیجه گرفته شده از نشرروی میزی باسخت افزاراستفاده شد. درچاپ آفست سازگارات نرم افزار نشرروی میزی میتواند به شما درتولید هر نوع ممکن از موارد چاپی از کارتهای تجاری تا کاتولگ ها کمک  کندوروش برآورده شدن نیازهای چاپی سازمانها واشخاص در حال تغییراست.

واژه پردازی ونشرروی میزی تفاوت چیست؟                                          

هم نرم افزار واژه پردازی و هم نشرروی میزی به شمادرتولیداسناد کمک می کنند اما نتیجه نهایی وروشی که می تواند کاملامتفاوت باشد.دروازه پردازی تاکید برروی کلمات است متنی که اسنادرا می سازد درواژه پردازی ماسند رابا کلمات پرمی کنم سپس تصاویر حاشیه ها  سایر وغیره را در اطراف متن درحال اجرااضافه می کنیم . متن ازابتداتا انتهای نامه کتابچه دستی یاهر سندی که ایجاد شده اجرا می شود درنشررومیزی تاکید برروی ترکیب کلی سند است انواع مختلفی ازاشیاء در کنار یکدیگرقرارداده شده وبرروی یک صفحه قرارداده میشوند .توانایی های طرح صفحه نشر رومیزی بادقت آن ترکیب شده و نشررومیزی رابعنوان برگزیده طراحان حرفه ای موارد چاپی قرار می دهد.

ایجاد وگرایش متن بایک برنامه نشرروی میزی می تواند کاغذ فرم باشد بنابراین اکثر ناشران رومیزی باتجربه متنشاء را بااستفاده از نرم  افزارواژه پردازفراهم می کنند. وقتی که طرح صفحه شکل گرفت متن کپی میشود (از سند واژه پرداز ) وفیس درج می شود در سند نشررومیزی در محل مناسب درج میشود هم  واژه پردازی وهم نشرروی میزی به شما اجازه ذخیره کردن سند دریک قالب سازگاری با وب گسترده جهانی رامیدهد .

مفاهیم وویژگی های نشررومیزی :

کیفیت خروجی محصولات نشرروی میزی به کیفیت دستگاههای ورودی وخروجی موجودداراد.یک اداره معمولی سرفصلهایی دارد (اسکنرها-چاپگرها-وغیره)که برای اکثر نیازهای چاپی مناسب است هرکس که استادیرهای گرافیکی حرفه ای سخت افزارهایی با وضوح خیلی بالا دارند که برای برخی کارهامناسب است. ایجاد یک سند بانرم افزار نشرروی میزی شامل انجام فرایند ترکیب سند است .این برآیند شامل یک پارچه سازی گرافیک ها تصاویر ومتن سایر منابع دریک طرح سندی جذاب

نرم افزار نمایش

درطی دهه گذشته نرم افزارارائه متنی PCجایگزین پرژکتورهای گردان بعنوان ابزار ارائه منتخب درسخنرانی ها وخطابه هاشده است. نرم افزار به شما اجازه ایجادتصاویر کیفیت بالابرای ارائه های گروهی اسالایدهای نمایش خود اجرا(مثلا اطلاعات متنبی برPCکه اجزاهای تجاری نمایش داده میشود)گزارش ها وسایر موقعیت های دیگر که نیاز به ارائه سازمان دهی شده اطلاعات بسری دارد.

نرم افزاری ازقبیل میکروسوفت های 2000به شما ابزارهای طبقه بندی شده ارزشمندی برای کمک به شما در ایجاد انواع مختلف از نمودارها-گراف ها وتصاویر وکمک درایجادارائه را میدهد.

یک مدیر پروژه موفق گزارش افزایش فروش رادرقالب جدول برروی کاغذ چاپ شده کامپیوتردرنظرنمی گیرد .یک سال موفق که درسطر ها وستون های جداوال فروش مخفی شده است دریک گراف ستونی رنگی یا در یونیت به وضوح آشکار می گردد.آنهایی که درسایرحوزه های تجارت هستند به بهترین نحوه پاپیش گذارند.

 

برای این کار آنها از نرم افزار ارائه متبی برPCاغلب بایک پراژکتورLCD سازگاربانمایش تصاویربرروی یک صفحه برای مشاهده همگاه استفاده کنند .  

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 9:57 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق در مورد ماهواره و فرکانسهای مخابراتی

بازديد: 91

ماهواره و فرکانسهای مخابراتی

لايه أنيوسفر در فركانس حدود 30 مگا هرتز به صورت شفاف عمل مي كند. علائم ارسالي بر روي اين فركانس مستقيما از ميان آن مي گذرد و در فضاي بيرون گم مي شوند. اين فركانس ها همچنين در خط مستقيم ديد حركت مي كنند. به اين دلايل براي مقاصد ارتباطي آن ها را بايد به طريقه هاي گوناگون به كار گرفت.

فركانسهاي 30 تا 300 مگاهرتز بسيار مفيد و كارامد هستند چون انتشار آنها با وجود محدود بودن پايدار است. اين امواج با چنين فركانسي براي امواج تلويزيون كارامدند زيرا فركانسهاي بالاي آن ها اجازه حمل مقادير فراواني از اطلاعات مورد لزوم را مي دهد و براي پخش صداي داراي كيفيت بالا نيز سودمند مي باشد. علت اين امر اين است كه در اين محدوده از فركانس براي كانالهاي پهن جا وجود دارد. قسمتي از باند UHF را كه بين 790 تا 960 مگاهرتز قرار دارد مي توان براي مرتبط ساختن ايستگاههايي با فاصله بيش از 320 كيلومتر به شيوه به اصطلاح پراكندگي در لايه تروپوسفر زمين به كار برد. اين شيوه به توانايي گيرنده دوردست در گرفتن بخش كوچكي از علائم فركانس UHF كه به دليل ناپيوستگي هاي بالاي لايه تروپوسفر پراكنده شده بستگي دارد. يعني علائم در جايي پراكنده مي شوند كه تغييرات شديدي و تندي در ضريب شكست هوا وجود دارد.


امواج مايكروويو چه نوع امواجي هستند؟
فركانس هاي بين 3000 تا 12000 مگاهرتز براي رابطهاي در خط مستقيم كه در آن پيام رساني از طريق آنتن هايي بر فراز برجهاي بلند ارسال مي شود به كار مي رود. ايستگاههاي تكرار كننده را كه ساختاري برج مانند دارند نيز در فواصل 40 تا 48 كيلومتري ( معمولا بالاي تپه ها ) كار مي گذارند. اين ايستگاهها امواج را مي گيرند تقويت مي كنند و دوباره به مسير خود مي فرستند. بخش مربوط به امواج مايكروويو براي ارتباط مراكز پرجمعيت بسيار مفيد است چون فركانس بالا به معناي آن است كه امكان حمل باند عريضي از طريق مدولاسيون وجود دارد و اين نيز به اين معني است كه هزاران كانال تلفن را مي توان روي يك فركانس مايكروويو فرستاد. باند عريض اين نوع فركانس اجازه مي دهد كه علائم ارسالي تلويزيون سياه و سفيد و تلويزيون رنگي بر روي يك موج حامل منفرد ارسال شوند و چون اين امواج داراي طول موج بسيار كوتاه هستند براي متمركز كردن علائم رسيده مي توان از بازتابنده هاي بسيار كوچك و اجزاي هدايت مستقيم بهره گرفت.


ماهواره چيست ؟
دستگاههاي ارتباطي ماهواره ها در باند مايكروويو عمل مي كنند در واقع ماهواره ها صرفا ايستگاه مايكروويو غول پيكري است در مدار زمين كه با كمك پايگاه زميني بازپخش مي شود. اين مدار تقريبا دايره شكل در ارتفاع 36800 كيلومتري بالاي خط استوا قرار دارد و در اين فاصله سرعت ماهواره با سرعت زمين برابر است و نيروي خود را به وسيله سلولهاي خورشيدي از خورشيد مي گيرد. نيروي جاذبه زمين شتاب زاويه شي قرار گرفته در مدار را دقيقا بي اثر مي سازد. در اين فاصله دور چرخش ماهواره ها با حركت دوراني زمين كاملا همزمان و برابر است و باعث مي شود ماهواره نسبت به نقطه مفروض روي زمين ثابت بماند.

ايستگاه زميني در كشور اطلاعات را با فركانس 6 گيگاهرتز ارسال مي كند. اين فركانس فركانس UPLINK ناميده مي شود. سپس ماهواره امواج تابيده شده را گرفته و با ارسال آن به نقطه ديگر كه بر روي فركانس حامل متفاوت DownLink برابر 4 گيگا هرتز است عمل انتقال اطلاعات از فرستنده به گيرنده را انجام مي دهد. در واقع ماهواره اطلاعات گرفته شده را به سمت مقصد تقويت و رله مي كند. آنتن ماهواره ترانسپوندر نام دارد. از مدار همزمان با زمين هر نقطه از زمين بجز قطبين در Line ofsight است. و هر ماهواره مي تواند تقريبا 40 % از سطح زمين را بپوشاند. آنتن ماهواره ها را طوري مي شود طراحي كرد كه علائم پيام رساني ضعيف تر به تمام اين ناحيه فرستاده شود و يا علائم قويتر را در نواحي كوچكتري متمركز كند. بر حسب مورد اين امكان وجود دارد كه از ايستگاه زميني در كشوري فرضي به چندين ايستگاه زميني ديگر واقع در كشورهاي گوناگون علائم ارسال كرد. به طور مثال : وقتي برنامه اي تلويزيوني در تمام شهر ها و دهكده هاي يك يا چند كشور پخش شود در اين حالت ماهواره ماهواره پخش برنامه است ولي وقتي علائم ارسال ماهواره در سطح گسترده اي از زمين انتشار يابد ايستگاههاي زميني بايد آنتنهاي بسيار بزرگ و پيچيده اي داشته باشند. هنگامي كه علائم ارسالي ماهواره در محدوده كوچكترين متمركز مي شوند و به حد كافي قوي هستند مي توان از ايستگاههاي زميني كوچكتر ساده تر و ارزانتر استفاده كرد.

از آنجاييكه ماهواره ها براي جلوگيري از تداخل امواج راديويي بايد جدا از هم باشند لذا شماره مكان هاي مداري در مدار همزمان با زمين كه امكان استفاده آن براي ارتباطات وجود دارد محدود است. از اين رو جاي شگفتي نيست كه وظيفه مديريت در امور دستيابي به مدار و استفاده از فركانس ها براي انواع روز افزون و متنوع كاربردهاي زميني و ماهواره اي بوسيله شمار روزافزوني از كشورها بي نهايت دشوار شده است. از سويي استفاده از ماهواره ها در كش.رهاي متمدن و پيشرفته به عملكرد دقيق و عمليات روز به روز دقيق تر نه تنها از نظر به كارگيري شيوه خودشان بلكه از نظر همسايگانشان در مدار همزمان با زمين نياز مي باشد.

برخي از ماهواره ها نيز در مدار ناهمزمان با چرخش زمين non- geosynchronous قرار داده مي شوند.در ماهواره هاي ناهمزمان با مدار زمين ماهواره ديگر در ديد ايستگاه زميني نيست زيرا كه سطح افق زمين را پشت سر مي گذارد و از ديررس خارج مي شود در نتيجه براي اينكه ارسال همواره ادامه يابد به چندين ماهواره از اين نوع نياز است و چون نگهداري و ادامه كار چنين شيوه ارتباطي بسيار پيچيده و گران است لذا كاربران و متخصصان طراحي ماهواره ها بيشتر جذب ماهواره همزمان با زمين مي شود.


فركانس هاي بالاي فركانس مايكروويو چه نوع فركانس هايي هستند؟
با كشف ليزر براي نخستين بار آن قسمت از محدوده فركانسي كه بالاتر از باند فركانس هاي مايكروويو بودند به منظور حمل پيام هاي بي سيم در نظر گرفته شدند.

پرتو هاي ليزري تحت تاثير عواملي مانند مه - غبار -- خرابي وضع هوا و روزهاي بسيار داغ به شدت ضعيف مي شوند. اگر چه ليزر براي حمل اطلاعات تا مسافت هاي كوتاه خط ارتباطي بسيار عالي ايجاد مي كند ولي چون پرتو ليزر خاصيت هدايت شونده بالايي دارد بازداشتن يا سد كردن آن بسيار دشوار است. اين امر سبب مي شود براي ارتش و بعضي از مقاصد نظامي كه شيوه هاي آن ها بايد داراي حفظ اسرار باشد بسيار سودمند است در ضمن دستگاه ليزر براي كاربردهاي ارتباط سيار از سبكي و قابليت حمل خوبي برخوردار است. برخلاف امواج راديويي امواج نوري را نمي توان با عبور دادن جريان هاي متناوب در سيم ها توليد كرد آن ها تنها با فرايند هايي كه داخل اتم روي مي دهد به وجود مي ايند فن آوري تار نوري مشابه موج رسان فلزي مايكروويو براي پرتو تاباني الكترومغناطيسي در ناحيه نور مرئي تعريف شده است. اين شيوه به طور كلي شامل رشته اي شيشه اي با نازكي موي انسان است كه از هدر رفتن انرژي نور در مسافت طولاني جلوگيري مي كند همچنين بر خلاف پرتوي نور معمولي پرتوي نور ليزري تكفام است يعني فقط داراي يك فركانس تنها است. پرتوي ليزر داراي گستره پهن فركانس است كه خاصيت گسيختگي نور را ندارد به همين دليل آن ها را مي توان دقيقا به همان طريق كه با فركانس هاي مايكروويو تعديل مي شوند و تغيير نوسان مي دهند را با پيام هاي تلفني و اطلاعات و علائم تصويري تعديل كرد.

به هر حال چون فركانس آن ها خيلي بالاتر است به تناسب آن مي توان تعداد بيشتري از امواج و كانالها را انتقال دهند. به طور كلي مقايسه بين شيوه هاي مختلف ارسال امكان پذير مي باشد. روابط بين فرستنده و گيرنده خواه انتشار از روي سيم و خواه از هوا به نوع ساخت شيوه ارتباطي بستگي دارد و به همين ترتيب باند به فركانس به كار رفته به شرايط حل مساله ارتباطاتي وابسته است. بيشتر فركانسهاي در دسترس را مقررات ملي و توافق هاي بين المللي تعيين مي كنند. اگر چه تصميمات مربوط به شيوه ها و نحو ارسال امري فني به شمار مي آيد ولي در اكثر اوقات ملاحظات سياسي آن را در بر مي گيرد.

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 9:54 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق در مورد گرافیک رایانه‌ای

بازديد: 277

گرافیک رایانه‌ای

گرافیک رایانه‌ای یکی از قدیمی‌ترین شاخه‌های علوم رایانه است که به ترسیم، تغییر، و کار با تصاویر به شیوه‌های محاسباتی و رایانه‌ای اقدام می‌نماید. گرافیک رایانه‌ای یکی از پرجاذبه‌ترین و وسیع‌ترین کاربردهای رایانه‌هاست. بازیهای رایانه‌ای، برنامه‌های ساخت پویانمایی‌ دوبعدی و سه‌بعدی، شبیه‌سازیهای محاسباتی*[1]، و پردازش تصاویر را می‌شود به‌عنوان چند نمونه نام برد

نرم‌افزارهای گرافیکی

نرم‌افزارهای مورد استفاده در کارهای گرافیکی را می‌توان به دو دستهٔ بزرگ تقسیم کرد:

1-نرم‌افزارهای با کاربرد ویژه

2-نرم‌افزارهای عمومی گرافیکی

نرم‌افزارهای دستهٔ اوّل را برای افرادی طرّاحی نموده‌اند که در برنامه‌نویسی خبره نبوده و تنها مایل‌اند به ایجاد تصویر، گراف، یا چارت در یک زمینهٔ خاصّ (بدون نگرانی از چند و چون مسائل گرافیکی آن) اقدام نمایند. از جملهٔ اینگونه برنامه‌ها می‌شود نرم‌افزارهای ویژهٔ نقّاشی در کارهای هنری، و نیز انواع سیستم‌های کَد*[2] برای معماری، کسب و کار، امور پزشکی، و مهندسی را ذکر کرد. در مقابل اینها، بسته‌های برنامه‌نویسی عمومی گرافیکی (دستهٔ دوّم) قرار دارد، که وظیفهٔ آنها تأمین و ارائهٔ کتابخانه‌های پیش‌نوشتهٔ نرم‌افزاری‌است. این کتابخانه‌ها پر شده‌است از توابع گرافیکی که می‌شود آنها را در زبانهای برنامه‌سازی مختلفی همچون سی‌پلاس‌پلاس، جاوا، سی‌شارپ، یا فرترن مورد استفاده قرار داد

گرافیک رایانه‌ای به استفادهٔ وسیع از ریاضیّات کاربردی نیاز دارد. از مهم‌ترین زمینه‌های مربوط، باید به هندسه مسطحه*[3]، هندسهٔ فضائی*[4]، جبر خطی، و در سطوحی پیشرفته‌تر، به حسابان، معادلات دیفرانسیل، هندسهٔ دیفرانسیل، و روشهای عددی اشاره نمود

گرافیک دوبعدی

تمامی تصاویر ثبت شده به وسیله رایانه که از یک نمای ثابت بدست آمده‌است و قدیمی ترین راه ویرایش تصاویر به وسیله رایانه‌است تا صحنه‌ای که بدست می‌آید صحنه صبت شده از یک نما باشد . که به شاخه‌های مختلف تقسیم می‌گردد.(نقاشی دیجیتالی -ویرایش تصاویر- انیمیشن)

نقاشی دیجیتالی

نقاشی دیجیتالی در مجموع به تصاویر خلق شده توسط رایانه که بوسیله نرم افزارهای مختلف ایجاد می‌شود، اطلاق می‌گردد. این شاخه از گرافیک دو بعدی به شیوه‌های مختلف انجام می‌پذیرد درست مثل نقاشی دستی شیوه‌های مثل رئال یا سورئال دارد

ویرایش تصاویر

ویرایش تصاویر به ایجاد تغییرات در تصاویری گفته می‌شود که در گذشته به وسیله ورودی‌ها به را یانه داخل شده‌است . مانند رتوش تصاویر در عکاسی‌ها یا ویرایش چند عکس برای یک صحنه فیلم . برای معرفی بهترین نرم افزار برای این کار میتوان به نرم افزار Photoshop از شرکت Adobe نام برد

انیمیشن

این شیوه را تمامی ما می‌شناسیم امروزه بیشتر فیلم‌های کارتونی به این شیوه تولید می‌شوند. ایجاد تصاویر دیجیتالی و کنار هم قرار دادن آنها را انیمیشن می‌نامند. در گرافیک دوبعدی مقولاتی از جمله کارتون های معمولی به چشم میخورد

گرافیک سه‌بعدی

کاربردهاس مشترک گرافیک سه بعدی :

گرافیک سه بعدی در برنامه های کامپیوتری جدید کاربرد بسیاری دارد. استفاده که برنامه ها از گرافیک سه بعدی میکنند از بازیهای اینتراکتیو سه بعدی تا شبیه سازی و پزشکی و مصارف شغلی متفاوت است. محصولات پر کیفیت سه بعدی راه خودشان را به سمت فیلمها و صنعت و آموزش به خوبی پیدا کرده اند

   Real-time 3D :

همانگونه که قبلا تعریف شد گرافیک های سه بعدی بلادرنگ متحرک هستند و با کاربر فعل و انفعال دارند. یکی از اولین استفاده ها از گرافیک بلادرنگ سه بعدی شبیه سازی پرواز در امور نظامی بود

هر چند امروزه شبیه سازهای پرواز به سرگرمی مشهوری برای مشتاقان خانگی تبدیل شده اند. تصویر 15-1 یک اسکرین شات از یک شبیه ساز پرواز معروف را نشان میدهد که از OpenGL برای رندر سه بعدی استفاده کرده است

برنامه ها برای گرافیک سه بعدی بر روی کامپیوترها تقریبا بیشمار هستند. شاید عمومی ترین استفاده از گرافیک کامپیوتری سه بعدی بازیهای رایانه ای باشند. امروزه به سختی میتوان کامپیوتری را یافت که نیاز به یک کارت گرافیک سه بعدی نداشته باشد. سه بعدی همیشه برای تجسمات علمی و برنامه های مهندسی معروف بوده است. رابط های گرافیکی نرم افزاری هم از سخت افزار سه بعدی استفاده فراوان میبرند. برای مثال ورژن جدید سیستم عامل Macintosh os x برای رندر کردن تمام پنجره ها و کنترل ها و جلوه های تصویری از OpenGL استفاده میکند.

گرافیک سه بعدی غیر همزمان Non-Real-Time :

برای برنامه هایی که از گرافیک سه بعدی بلادرنگ استفاده میکنند قانونی و.جود دارد. با دادن فرصت بیشتری برای پردازش تصاویر شما میتوانید گرافیک های سه بعدی با کیفیت بالاتری ایجاد نمایید. به طور مثال بعضی از نرم افزارهای مدل سازی از گرافیک سه بعدی بلادرنگ برای تقابل با هنرمند برای خلق محتوای مورد نظرش استفاده میکنند. سپس تصاویر به برنامه دیگری فرستاده میشوند (ray tracer) که تصاویر را رندر میکنند. رندر کردن یک فریم تنها برای انیمیشنی مانند داستان اسباب بازی به ساعتها زمان بر روی یک کامپیوتر سریع نیاز دارد. این پروسه رندر و ذخیره سازی صدها فریم یک انیمیشن را میسازد که بطور رشته متوالی قابل پخش مجدد میباشد. اگرچه پخش تصاویر انیمیشن ممکن است یک عمل بلادرنگ به نظر برسد اما اینطور نیست. چون آن اینتراکتیو نیست در نتیجه آن بلادرنگ نیست بلکه بیشتر یک سری تصاویر از پیش رندر شده میباشد

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 9:53 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس