سایت علمی و پژوهشی آسمان - مطالب ارسال شده توسط reyhaneh

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

راهنمای خرید LCD

بازديد: 121

راهنمای خرید LCD




روی صفحه LCD ها با ماده ای مات پوشیده شده است كه نور كمتری را نسبت به CRT ها منعكس می كند . یعنی شما بازتاب كمتری خواهید داشت و می توانید تصویر را بهتر ببینید ، خصوصاً وقتی بازتاب نور خورشید روی دیوار پشت مانیتور و یا حتی خود مانیتور می افتد.


این مقاله ما به شما توضیح خواهیم داد كه درباره یك مانیتور LCD باید چه نكاتی را در نظر بگیرید تا انتخاب صحیحی داشته و خریدی را كه مطابق نیازتان نیست انجام ندهید . نكاتی كه توضیح خواهیم داد به شرح زیر است : 
• مزایای داشتن یك صفحه نمایش LCD . 
• نكاتی كه به هنگام خرید یك صفحه نمایش LCD باید در نظر داشت . 
• توضیح درباره خصوصیات و ویژگی های ظاهر ی یك صفحه نمایش LCD . 
• معایب و مشكلاتی كه ممكن است با آن ها مواجه شوید . 
• راهنمایی های لازم در مورد مشخصات بعضی LCD ها كه به هنگام خرید باید در نظر بگیرید . 
● مزایای داشتن یك صفحه نمایش LCD . 
اولا نگران سرمایه گذاری برای خرید چنین كالایی نباشید . LCD ها آینده صفحه نمایش كامپیوتر ها هستند . در سال ۲۰۰۳ شاهد رشد سریع بازار LCD ها پیشرفت تكنولوژی و پایین آمدن قیمت آن ها بودیم . اگر این مساله را با بازار مانیتورهای CRT ( مانیتورهای اشعه كاتدی كه قبل از آمدن LCD ها متداول بود ) مقایسه كنید ، خواهید دید كه تكنولوژی آن ها در طی این چند سال اخیر پیشرفت چندانی نداشته است و حتی در سال ۲۰۰۳ ، قیمت مانیتورهای CRT كاهش قابل ملاحظه ای نداشت . 
مهمترین مزایای داشتن یك LCD به شرح زیر است : 
• تصویری شفاف تر ، با میزان ناهمگویی خیلی كمتر و گرافیك بسیار بالا . 
• برای چشمها خیلی بهتر است زیرا مانیتورهای LCD بر عكس CRT ها اشعه زیادی تولید نمی كنند . 
• نداشتن لرزش تصویر كه دلیل اصلی سردرد كاربران كامپیوتر است . 
• از نظر اندازه ، مانیتورهای LCD نسبت به CRT ها كوچكتر و فضای كمتری را اشغال می كنند . 
• از نظر قیمت ، با وجود اینكه LCD ها گرانتر هستند اما برق كمتری را نسبت به CRT ها مصرف می كنند كه این مساله در دراز مدت باعث صرفه جویی هزینه برق می شود . خصوصاً اگر مانیتور شما معمولاً روشن است همچنین مصرف كمتری انرژی به نفع محیط زیست است . 
• روی صفحه LCD ها با ماده ای مات پوشیده شده است كه نور كمتری را نسبت به CRT ها منعكس می كند . یعنی شما بازتاب كمتری خواهید داشت و می توانید تصویر را بهتر ببینید ، خصوصاً وقتی بازتاب نور خورشید روی دیوار پشت مانیتور و یا حتی خود مانیتور می افتد . 
• در سال ۲۰۰۳ ( در استرالیا ) بازار فروش مانیتور های LCD ۵/۵۱ درصد و صفحه نمایش های CRT ۵/۴۸ درصد بود . انتظار می رود كه این دو رقم تا پایان سال ۲۰۰۴ فاصله بیشتری از هم پیدا كند . همانطوری كه می بینید داشتن یك مانیتور LCD مزایای بهتری دارد و با توجه به پیشرفت سریع علم ، قیمت و تكنولوژی LCD ها در حد متوسط است . پس هم اكنون بهترین زمانی است كه به جای جعبه تولید اشعه كه بعنوان مانیتور دارید یك LCD جدید به خانه بیاورید . 
● نكاتی كه به هنگام خرید یك صفحه نمایش LCD باید در نظر داشت . 
بهنگام خرید یك صفحه نمایش LCD باید نكات زیر را مد نظر داشته باشید : 
۱ ـ نیازتان را مشخص كنید كه به راحتی بدانید به دنبال چه هستید . 
۲ ـ تحقیق كنید . چندین مقاله و راهنمای خرید مثل این نمونه بخوانید . 
۳ ـ بدانید كه چه چیزی می خرید . به یك فروشگاه بروید و LCD های آنجا را ببینید . خصوصیات هر یك را چك كرده و آن ها را با هم مقایسه كنید . اجازه ندهید فروشندگان به شما كمك كنند زیرا فعلاً شما قصد خرید ندارید و برای نگاه كردن آمده اید . مگر اینكه بدانید آن ها درباره گفته هایشان مدركی دارند . 
۴ ـ قیمت ها را در فروشگاه ها و روی سایت اینترنتی با هم مقایسه كنید ، مطمئن شوید كه عامل گارانتی را هم جزء قیمت محاسبه كرده اید زیرا این نكته خود به اندازه خصوصیات صفحه LCD مهم است . 
۵ ـ وقتی با در نظر گرفتن موارد بالا به تعداد انگشت شماری مانیتور كه مطابق نیازتان است رسیدید ، نوبت به خواندن بروشورهایی در مورد همان انتخابهاست . 
به این ترتیب می توانید ایده كلی نسبت به مانیتوری كه قصد خرید آن را دارید ، داشته باشید . 
۶ـ وقتی به اندازه كافی مطمئن شدید ، به فروشگاه بروید و خرید خود را انجام دهید . با وجود اینكه قیمتهای آن لاین ( روی سایت اینترنتی كالایی كه قصد خرید دارید ) بسیار مناسب است ، اما دقت كنید كه اگر مشكلی برای مانیتور شما پیش بیاید ، برگرداندن آن به یك فروشنده آن لاین بسیار سخت است . خرید از یك فروشگاه نزدیك محل خودتان در برگرداندن مانیتور مساله دار ، باعث كم شدن دردسر و صرفه جویی در هزینه پست و ارسال مانیتور به محل دیگر است . 
● پیكسل مرده ( Dead Pixel ) . 
فرض كنید صفحه نمایش TFT جدید خود را باز كرده و آن را روشن می كنید و یك نقطه سبز ۲۵ میلیمتری روی صفحه می بینید . از آن جایی كه تازه پول خرج كرده و یك صفحه نمایش مارك دار جدید خریده اید ، فوراً با خود فكر می كنید حتما جنس نامرغوبی خریده ام ، آن را برده و عوض خواهم كرد . مهم نیست . 
آنوقت با فروشنده تماس می گیرید و تازه متوجه می شوید كه باید ۳ پیكسل مرده دیگر نیز داشته باشید تا بتوانید مانیتورتان را عوض كنید . كاملاً بی انصافی است در حالیكه شما پول خوبی برای یك مانیتور جدید پرداخت كرده اید . حتی بدتر از آن ، مانیتور شما ممكن است تا زمانی كه ۳ پیكسل مرده دیگر پیدا كند ، از گارانتی خارج شده باشد . متأسفانه این مشكل برای اكثر خریدارانی كه از سیاست پیكسل اطلاعی ندارند اتفاق می افتد . به دنبال تولید كنندگانی كه كمترین آمار سیاست پیكسل مرده را دارند بگردید . بعضی از آن ها در حال كاهش تعداد پیكسل مرده روی صفحه نمایش خود تا میزان صفر هستند . شما باید حداقل دنبال ماركی باشید كه گارانتی ۳۰ روزه برای تعداد صفر پیكسل مرده داشته باشد ، به این ترتیب حداقل اطمینان دارید كه مانیتور خریداری شده ، بدون عیب و نقص است . برای اطلاعات بیشتر درباره پیكسل مرده به بخش معایب داخلی مراجعه كنید . 
● میزان وضوح تصویر یا كنتراست ( Contrast ) . 
این میزان در حقیقت معرف قدرت مانیتور شما در نمایش نقاط مختلف رنگی و سایه های سایه و سفید است . برای مثال ، یك TFT با میزان كنتراست ( ۳۰۰:۱ ) ، تصویر مات تری را نسبت به یك TFT به میزان كنتراست ( ۵۰۰:۱ ) ، نمایش می دهد . 
هر چه میزان كنتر است افزایش یابد ، مانیتور تصویر واضح تری را نمایش می دهد . در بیشتر مواقع توصیه می شود مانیتوری كه میزان كنتراست آن حداقل ( ۴۰۰:۱ ) و یا بالاتر است ، خریداری كنید . 
● زمان پاسخگویی ( Response Time) . 
این زمان ، معرف سرعت عكس العمل هر پیكسل روی صفحه نسبت به تغییرات رنگی و یا روشنایی است . به طور كلی صفحه نمایش های با زمان پاسخگویی بالا نسبت به صفحه نمایش های با زمان پاسخگویی پایین بیشتر در معرض بی رنگ شدن هستند . 
مهمترین مزیت زمان پاسخگویی پایین این است كه چشمهای شما كمتر تحت فشار قرار می گیرد ، خصوصا وقتی در حال تماشای DVD و یا انجام بازی هستید ( زیرا تنوع رنگی بیشتر است و صحنه ها سریع تر تغییر می كنند ) البته در محیط شركت ، وقتی كاربران فقط به پنجره های ثابت ( بدون تصاویر متحرك ) نگاه می كنند ، این مساله چندان مهم نیست . 
برای شركتها ، زمان پاسخگویی LCD ، ۳۵ میلی ثانیه و یا كمتر قابل قبول است برای بازی یا كاربردهای چند رسانه ای ( صوتی ـ تصویری ) مانیتوری با زمان بالاتر از ۲۰ میلی ثانیه نخرید . 
البته بهترین زمان پاسخگویی برای این كاربردها ( صوتی ـ تصویری ) ، ۱۶ میلی ثانیه یا پایین تر ، توصیه می شود . 
● روشنایی ( Brightness) . 
همانطوری كه از اسم آن پیداست این مورد ، معرف میزان روشنایی كلی مانیتور است و با واحد ( cd/m۲ ) سنجیده می شود كه هر چه میزان آن بالاتر باشد ، كارایی بهتری دارد . مانیتور با میزان روشنایی بالا در نور زیاد ( مثل اتفاق پر نور ) ، بهتر قابل دیدن است . همچنین میزان روشنایی بالا به معنی داشتن تصویری روشن تر به رنگ های سفید و درخشان تر است . 
برای خرید مانیتور LCD ، به میزان روشنایی در حد cd/m۲ ۳۰۰ یا بیشتر باشید . 
● زاویه دید ( Viewing Angle ) . 
در گذشته یكی از مهمترین معایب صفحه نمایش های LCDاین بود كه شما حتما باید روبروی آن می نشستید تا تصویر واضحی ببینید ، اگر از گوشه های صفحه به آن نگاه می كردید ، رنگ ها تغییر می كردند ( بنفش به نارنجی تبدیل می شد و ... ) با وجود اینكه تكنولوژی LCD ، تا حدی پیشرفت كرده است ، این مشكل هنوز باقی است ، اما كمتر باعث اذیت می شود . 
زاویه دید افقی ۱۲۰ درجه به این معنی است كه تصویر به صورت مجازی تغییر شكل نخواهد داد تا زمانیكه چشمهای شما نسبت به صفحه نمایش ، خارج از كمان ۱۲۰ درجه قرار گیرد . 
معمولا صفحه LCD ، زاویه دید افقی ( چپ / راست ) بهتری نسبت به زاویه ئدید عمودی ( بالا / پایین ) دارد . در اینجا این مساله بسته به علاقه شخصی شما دارد ، اما واضح است كه زاویه های دید بزرگتر بهتر است . 
● اتصال ( Connectivity ) . 
برای اتصال كامپیوتر به مانیتور LCD دو روش وجود دارد : 
از طریق اتصالات D_Sub ( آنالوگ ) و یا DVI ( دیجیتال ) ، بیشتر LCD ها به صورت استاندارد دارای ورودی D_Sub هستند و شما معمولاً با پرداخت مبلغ جزئی می توانید مدل DVI را نیز تهیه كنید با وجود اینكه ورودی DVI برای داشتن تصویر صاف و بهتر توصیه می شود ، اما اتصال D_Sub نیز مشكلی ایجاد نمی كند . 
گر چه گاهی اوقات خطوط موج دارای روی صفحه نمایش ظاهر می شود ( درست مثل اختلال امواج رادیویی روی صفحه تلویزیون ، اما این مشكل به راحتی از طریق منوی پیكربندی صفحه قابل تنظیم است . 
شما باید ابتدا خروجی تصویركارت گرافیك سیستم خود را چك كنید تا مطمئن شوید كه آیا LCD مورد نظرتان خروجی كارت را پشتیبانی می كند . 
اگر سیستم شما قدیمی است فقط می توانید از اتصالات D_Sub استفاده كنید ، البته اكثر سیستم های جدید هر دو نوع پورت را دارند . ولی اگر مانیتوری بخرید كه هر دو اتصال را پشتیبای كند ، با وجود پرداخت هزینه بیشتر ، آینده نگری بهتری انجام داده اید .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت: 9:14 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

افزایش سرعت راه اندازی كامپیوتر

بازديد: 101

افزایش سرعت راه اندازی كامپیوتر




اما سیستم عامل ویندوز در كامپیوترهای شخصی این گونه نیست و برای راه اندازی آن، بسته به عوامل مختلف باید حدود ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه صبر كنید. البته می‌توانید از این مدت زمان نسبتاً طولانی، برای انجام كار دیگری استفاده كنید اما اگر فرد كم طاقتی هستید، روش‌هایی برای افزایش سرعت راه اندازی كامپیوتر وجود دارد كه برخی از آنها به بهبود عملكرد ویندوز نیز كمك شایانی می‌كنند.


فناوری های امروزی با امكانات فراوان ، موجب رضایت خاطر كاربران می شوند . فرضاً با فشار یك دكمه در دستگاه كنترل از راه دور ، تلویزیون را روشن می كنید و یا با فشردن دكمه Start در مایكروفر ، دستگاه بلافاصله شروع به كار می كند ؛ اما سیستم عامل ویندوز در كامپیوتر های شخصی این گونه نیست و برای راه اندازی آن ، بسته به عوامل مختلف باید حدود ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه صبر كنید . البته می توانید از این مدت زمان نسبتاً طولانی ، برای انجام كار دیگری استفاده كنید اما اگر فرد كم طاقتی هستید ، روش هایی برای افزایش سرعت راه اندازی كامپیوتر وجود دارد كه برخی از آنها به بهبود عملكرد ویندوز نیز كمك شایانی می كنند . پیش از اعمال این تغییرها ابتدا از سیستم خود ، نسخه پشتیبان تهیه كنید . 
۱ـ تغییر در برنامه Setup كامپیوتر . 
ممكن است سخت افزار كامپیوتر شما موجب تاخیر زیادی در راه اندازی ویندوز شود . می توانید با ایجاد تغییراتی اندك در تنظیمات برنامه Setup كامپیوتر ، این زمان را كاهش دهید . برای این منظور ، مراحل زیر را طی كنید . 
▪ ورود به Setup : 
روش های مختلفی برای انجام این كار وجود دارد ؛ اما معمولاً با پایین نگه داشتن دكمه Delete یا دكمه ای دیگر به هنگام راه اندازی سیستم ، این كار را انجام می دهند . بدین منظور به پیام های ظاهر شده روی صفحه نمایش در هنگام راه اندازی سیستم توجه كرده و یا دفترچه راهنمای مادربرد یا PC خود را مطالعه كنید . تنظیمات مورد نظر شما ، غالباً در زیر گروه ها قرار دارند و نام به كار رفته برای هر تنظیم بر حسب سیستم ، متفاوت است ، از این رو پیام های ظاهر شده را با دقت بخوانید تا گزینه های مربوطه و فرمان های پیمایش مناسب را بیابید . 
▪ تسریع فرآیند Power On Self_Test ( آزمایش خودكار به هنگام روشن شدن ) : 
این گزینه را روی Fast یا Enabled تنظیم كنید تا در هنگام راه اندازی ، زمان به بررسی حافظه و سخت افزار اختصاص نیابد . با انجام این كار تنها مشكل این است كه اگر در RAM یا مادربرد ، اشكالی باشد ، شما متوجه آن نمی شوید . 
▪ جست و جوی فلاپی ( Floppy Seek ) : 
اگر درایو فلاپی كامپیوتر شما به خوبی عمل می كند ، لازم نیست در هر بار راه اندازی سیستم این مسئله بررسی شود . بنابراین آن را در حالت Disabled قرار دهید . 
▪ درایوهای lDE : 
به دنبال لیست كانال های اولیه و ثانویه lDE سیستم بگردید . اگر این گزینه ها در حالت Auto قرار داشته باشد ، كامپیوتر شما به هنگام راه اندازی ، مدت زمانی را صرف شناسایی هر دستگاه lDE می كند . بنابراین بهتر است در كانال های lDE كه از آنها استفاده نمی كنید ، این گزینه را در حالت None قرار دهید . 
۲ـ بررسی سیستم و حصول اطمینان از عدم حضور ویروس ، برنامه های جاسوسی و تبلیغاتی . 
برنامه های پنهانی و زیان آور غالباً در هنگان راه اندازی سیستم بارگذاری می شوند و فرآیند راه اندازی را كند می كند . با اسكن كردن سیستم ، ویروس ها و برنامه های مزاحم را بیابید . اگر برنامه های ضد ویروس و ضد جاسوسی نصب نكرده باشید ، با خطرات بسیاری رو به رو خواهید بود . با مراجعه به سایت Trend Micro(housecall.trendmicro.com) ، می توانید به صورت Online رایگان سیستم خود را بررسی كرده و از عدم وجود ویروس اطمینان یابید . برنامه Adaware نیز می تواند در از بین بردن نرم افزارهای جاسوسی و تبلیغاتی به شما كمك كند . همچنین می توانید از برنامه تشخیص دهنده Online و رایگان PastScan (www.pestscan.com) نیز استفاده كنید . 
۳ـ حذف برنامه های غیر ضروری . 
در ویندوز ۹۸ ، Me و XP و می توانید مشاهده كنید كه چه برنامه هایی به هنگام راه اندازی بارگذاری می شوند . برای این كار به منوی Start رفته و گزینه Run را انتخاب كنید ، سپس عبارت msconfig را تایپ كرده و OK را بزنید . (msconfig در ویندوز ۲۰۰۰ وجود ندارد اما می توانید به جای آن از برنامه هایی مانند Start up Control Panel استفاده كنید . ) 
سپس روی زبانه Start up كلیك كنید تا فهرستی از برنامه هایی را كه به هنگام راه اندازی بارگذاری می شوند، مشاهده كنید . كادرهایی را كه در سمت چپ پنجره msconfig قرار دارند ، از حالت علامت دار خارج كنید تا این برنامه ها دیگر بارگذاری نشوند . نام و مكان فایلها به شما كمك می كند تا عملكرد آن برنامه ها را دریابید . 
در ویندوز XP ، برنامه msconfig زبانه ای به نام Services دارد كه برنامه های كاربردی دیگر و نیز اجزای سیستم عامل را نشان می دهد برخی از آنها را می توانید غیر فعال كنید تا به هنگام راه اندازی بارگذاری نشوند اما وجود برخی دیگر برای ویندوز ضروری هستند . 
۴. تنظیم رجیستری . 
برنامه هایی مانند Reg Clean می توانند تنظیمات سخت افزار و نرم افزارهای منسوخ را از بین ببرند . Reg Clean برای نسخه های قدیمی ویندوز مناسب است ، اما در ویندوز XP می توانید از برنامه های تجاری مانند Norton System Works محصول شركت System و SystemSuite محصول شركت V Communications و اشتراك افزارهایی مانند Registry First Aid استفاده كنید . 
۵. یكپارچه سازی هارددیسك . 
هارددیسك سیستم شما ، غالباً فایل ها را فقط در یك مكان ذخیره نمی كند ، بلكه بخش های فایل را در هر كجا كه فضای خالی باشد ، قرار می دهد . برنامه Sisk Defragmenter را در هر یك از درایوهای خود اجرا كنید تا فایل ها به صورت یكپارچه در آیند . این كار ، هم موجب بهبود فرآیند راه اندازی و هم عملكرد كلی ویندوز خواهد شد . بدین منظور ، به منوی Start رفته و به ترتیب گزینه های Programs ، Accessories ، System Tools و Disk Defragmenter و را انتخاب كنید . سپس نام درایو مورد نظر را انتخاب كرده و روی Start كلیك كنید.


 






منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت: 9:12 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

راهنمای انتخاب و خرید Laptop

بازديد: 144

راهنمای انتخاب و خرید Laptop در سال ۱۹۷۰ میلادی اولین Laptop توسط William Moggridge طراحی گردید كه تنها دارای ۳۴۰ كیلو بایت حافظه بود و وزنی بیش از ۴ كیلوگرم داشت ، و بعد از این بود كه كم كم Laptop ها با مشخصات مختلف تولید شده و هم اكنون بازار داغی برای آن بوجود آمده و هر روز رقابت بین شركتهای تولید كننده بیشتر می شود . مقدمه : در حال حاضر ، Laptop (یا همان كامپیوتر كتابی یا كیفی / Notebook) ، یكی از انواع متنوع كامپیوترهای موجود می باشد ، كه دارای قدرت محاسباتی و عملیاتی نظیر كامپیوترهای شخصی است . Laptop ها قابلیتهای زیادی دارند كه مهمترین آنها قابل حمل بودن آن است . در سال ۱۹۷۰ میلادی اولین Laptop توسط William Moggridge طراحی گردید كه تنها دارای ۳۴۰ كیلو بایت حافظه بود و وزنی بیش از ۴ كیلوگرم داشت ، و بعد از این بود كه كم كم Laptop ها با مشخصات مختلف تولید شده و هم اكنون بازار داغی برای آن بوجود آمده و هر روز رقابت بین شركتهای تولید كننده بیشتر می شود . امروزه با توجه به بازار وسیع و متنوع موجود ، انتخاب یك Laptop كارآمد و مناسب با بودجه و سلیقه شما ، تا حدودی مشكل شده است و همیشه سوالات بسیاری در مورد خرید Laptop خوب مطرح می گردد . البته نظرات بسیاری در مورد خرید Laptop وجود دارد كه در این مقاله سعی گردیده اطلاعات كاملتری در خصوص خرید Laptop جمع آوری شده و به نظر شما خوانندگان گرامی برسد ، امید آنكه مطالعه این نوشتار ، در انتخاب شما مفید و مؤثر واقع گردد . ▪ نكته مهم اینكه در وهله نخست : باید تصمیم بگیرید كه آیا حقیقتاً به Laptop احتیاج دارید یا كامپیوتر جیبی (PDA) . جواب این پرسش ساده این است : اگر سایز و وزن برای شما خیلی اهمیت دارد ، و نیاز به یك كامپیوتر بسیار كوچك برای كارهای ضروری مانند خواندن ایمیل ، تقویم ، خواندن كتابهای الكترونیك و غیره دارید ، PDA انتخاب خوبی به نظر می رسد ، ولی اگر به یك كامپوتر كامل نیاز دارید ، (اگر چه خیلی از كامپیوترهای جیبی نرم افزارهای كاملی مانند Office دارند) به دلیل قدرت بیشتر و استفاده آسانتر (مانند صفحه كلید بزرگتر در مقایسه با قلم كامپیوترهای جیبی) ، آنگاه Laptop توصیه می شود . ▪ دوم اینكه ... در خرید Laptop باید تصمیم بگیرد كه چه نوع كامپیوتری نیاز داری ؟ كامپیوتر هایی كه این روزها طرفداران زیادی دارند ، Tablet PC ها هستند كه از نظر طراحی و ساخت ظریف تر می باشند و می توانید روی صفحه آنها با استفاده از قلم مخصوصشان بنویسید . قیمت این كامپیوترها ابتدا بسیار زیاد بود ، ولی به دلیل سر و صدای زیاد آنها ، مدت كوتاهی نگذشته بود كه شركتهایی مانند BENQ آنها را به قیمت بسیار ارزان روانه بازار نمودند . استفاده از این كامپیوترها بسیار آسان است ، زیرا بسیار كوچك و سبك هستند ، ولی از نظر قدرت به پای خیلی از Laptop های معمولی نمی رسند . البته اگر قرار بر این است كه كامپیوتر دوم شما باشد ، از این نوع كامپیوترها بیشتر لذت خواهید برد . اما اگر می خواهید كامپیوتر اصلی خود را با خودتان حمل كنید ، شركتهایی مانند ESC و Asus كامپیوترهایی به نام Desknote را ارائه می دهند كه برای استفاده ، هم به جای Laptop و هم به جای كامپیوتر رومیزی قابلیت استفاده و كاربرد را دارند . این كامپیوتر ها از قطعات كامپیوتر های معمولی استفاده می كنند ، لذا قیمت كمتری دارند . تنها ایراد بزرگ این كامپیوترها ، این است كه باطری ندارند و اگر هم باطری تهیه نمایید ، نه تنها در داخل كامپیوتر جا نمی گیرد ، بلكه خیلی زود هم باید آن را شارژ كنید . ▪ اما اگر Laptop می خواهید ... باید به نكاتی از قبیل نوع پردازنده ، حافظه ، درایو ها ، پورتهای ورودی و خروجی ، وزن و از همه مهمتر گارانتی توجه شود . ضمناً گویا توصیه می شود كه خریدن یك Laptop دست دوم ، اصلاً به صلاح نیست ، چرا كه اولاً استهلاك Laptop بسیار بالا می باشد ، به خصوص در مورد Laptop هایی كه دارای Desktop CPU هستند ( CPU های مخصوص كامپیوتر های شخصی رومیزی ) . این گونه از CPU ها حرارت زیادی تولید می كنند كه این حرارت باعث استهلاك بیشتری برای Laptop می شود . هم اكنون نوعی از CPU توسط Intel و AMD تولید می شود كه Mobile CPU نام دارد و ویژگی های عمده ای نسبت به Desktop CPU دارند ، كه به شرح ذیل می باشد : ▪ جریان و ولتاژ كمتری مصرف می كنند . ▪ دارای Clock متغیر و قابل تنظیم هستند . ▪ حرارت كمتری ایجاد می كنند . موارد فوق ۲ هدف عمده را تأمین می كنند : الف ـ طول عمر بیشتر باطری در حالتی كه از باطری استفاده می كنید . ب ـ استهلاك كمتر قطعاتی كه در اثر حرارت زیاد CPU ایجاد می گردد . موارد فوق منجر به این می شود كه عمر Laptop هایی كه دارای CPU های Mobile هستند ، از Laptop هایی كه دارای CPU های Desktop هستند ، بیشتر باشد و كارایی و راندمان كاری بیشتری را فراهم آورند . ▪ البته درایورها نیز در انتخاب بسیار مهم هستند ، معمولاً Laptop های امروزی شامل درایوهای F.D.D DVD و CD Writer می باشند كه آنها هم به نسبت سرعت طبقه بندی می شوند . اما مهمتر این است كه به صورت ثابت طراحی شده باشند ، زیرا در بعضی از مدلها ، برای استفاده از CD_ROM و F.D.D ، مرتباً باید جای این دو را با هم عوض كرد كه این اصلاً خوب نیست و باعث استهلاك بیشتر دستگاه می شود . در ضمن امكان استفاده همزمان وجود ندارد . بنابراین بهتر است تمام درایوها به طور ثابت در Laptop موجود باشد تا نیاز به جابه جا كردن قطعات نباشد و استفاده همزمان از CD_ROM و F.D.D ممكن باشد . یكی دیگر از موارد مهم در مورد خرید Laptop ، پورتهای ورودی و خروجی آن است . معمولاً Laptop های ارزان قیمتی كه برای استفاده خانگی تولید می شوند ، فاقد اكثر این پورتها می باشند . بنابراین اگر به دنبال نوعی بهتر هستید ، سراغ Laptop هایی بروید كه مخصوص كار حرفه ای طرحی شده اند . در حقیقت باید تأكید كرد كه انتخاب و خرید مدلهای رده (Business Laptop) ، توصیه ما به كسانی است كه حاضرند مبلغی بالاتر برای خرید و تهیه Laptop پرداخته ، اما در عوض چیزی بهتری نصیبشان شود . این نوع دارای اكثر پورتهای مورد نیاز و نیز Mobile CPU می باشند . در واقع باید اذعان نمود كه تفاتهای Laptop ها بسیار زیاد است ، ولی برای انتخاب خوب ، اگر به موارد ذكر شده توجه داشته باشید ، انتخاب ساده تری پیش رو خواهید داشت . فقط فراموش نكنید كه هر چه بیشتر در مورد خرید Laptop تحقیق كنید ، به نكات جدیدتری می رسید كه باز هم انتخاب را سخت تر می كند . به عقیده ما بهتر است با توجه به نیاز خود ، مطمئن ترین انتخاب را داشته باشید ، البته همیشه امكانات یك محصول و خدمات بعد از فروش آن را نیز به عنوان یك اصل مهم در نظر داشته باشید . نكته مهم دیگر ، مسئله مانیتور یا نمایشگر می باشد . امروزه خوشبختانه با پیشرفت فناوری ساخت مانیتوهای تخت TFT و كریستال ، در این مورد نگرانی و وسواس خاصی وجود ندارد و در حقیقت اكثر Laptopهای جدید موجود در بازار ، با حداقلی از اختلاف كیفیت ، دارای نمایشگر هایی مناسب و قابل اعتنا می باشند و شما می توانید صرفاً با انتخاب سایز نمایشگر خود كه اكثراً ۱۵ اینچ و یا در همین رده می باشند ، اطمینان داشته باشید كه در صورت انتخاب یك مارك مشهور و معتبر Laptop ، صاحب یك نمایشگر با كیفیت وضوح و عمق رنگ مناسب نیز خواهید شد.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت: 9:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نسل تازه حافظه های کامپیوتری چگونه خواهند بود؟

بازديد: 65

نسل تازه حافظه های کامپیوتری چگونه خواهند بود؟




گرچه حافظه های کامپیوتری فشرده تر شده‌اند و اطلاعات بیشتری را در خود جای داده‌اند، اما باز هم طراحان و سازندگان این قطعات، راضی نیستند و از هم اکنون به فکر تولید نسل بعدی حافظه های کامپیوتر و حتی نسل بعد از آن هستند.


اشتهای ما برای حافظه‌های کامپیوتری سیری ناپذیر است.هرچه ظرفیت حافظه‌ها بیشتر می شود، نیازهای تازه ما هم افزایش می یابند و روز به روز فضای بیشتری برای ذخیره اطلاعات لازم داریم. 
شیوه ها و ابزارهای رایج ذخیره اطلاعات، همگی در حال تغییر هستند تا با نیازهای ما تطبیق پیدا کنند. 
گرچه حافظه های کامپیوتری فشرده تر شده‌اند و اطلاعات بیشتری را در خود جای داده‌اند، اما باز هم طراحان و سازندگان این قطعات، راضی نیستند و از هم اکنون به فکر تولید نسل بعدی حافظه های کامپیوتر و حتی نسل بعد از آن هستند. 
برای مثال، نسل تازه دیسکهای نوری که به تازگی به بازار عرضه شده‌اند، تا ۲۵ گیگا بایت ظرفیت دارند، اما در همین حال، کارشناسان به دنبال یافتن جایگزینی هستند که ظرفیتی بیش از این داشته باشد. 
این دیسکهای نوری، از لیزر آبی به جای قرمز استفاده می کنند و به همین دلیل "بلو – ری" نامیده می شوند. لیزر آبی دقیقتر از لیزر قرمز است و می تواند اطلاعات بیشتری را در جای کمتری ذخیره کند. 
دکتر پیتر توروک از ایمپریال کالج لندن می گوید: "دیسکهای بلو – ری، نسل بعدی حافظه های کامپیوتری، پس از ظهور دی وی دی هستند. این دیسکها قادر خواهند بود در هر لایه ۲۵ گیگا بایت اطلاعات را ذخیره کنند." 
اما او حتی این میزان را کافی نمی داند: "ما می خواهیم این ظرفیت را به پنج برابر افزایش دهیم." 
اشتهای ما برای حافظه های کامپیوتری، واقعا سیری ناپذیر است. 
●کوچک، زیباست 
داده ها و اطلاعات کامپیوتری در قالب رشته هایی از صفر و یک ذخیره می شوند. این "صفر و یک"ها یا داده های دیجیتال به صورت برجستگی‌هایی بر روی سطح دیسک نقش می بندند که اشعه لیزر را باز می تابند. 
هر نقطه‌ای که برجسته باشد و اشعه را منعکس کند، دارای ارزش "یک" و اگر فاقد برجستگی باشد و اشعه را بازنگرداند دارای ارزش "صفر" خواهد بود. به این ترتیب، هر نقطه از سطح دیسک می تواند حاوی یک بیت داده باشد. 
اما دیسک خوانی که دکتر توروک طراحی کرده است نه تنها بازتاب اشعه لیزر را دریافت می کند بلکه زاویه تابش این اشعه را هم اندازه می‌گیرد. اکنون، به جای استفاده از یک و صفر، هر برجستگی بر روی سطح دیسک می تواند اطلاعات بیشتری را ذخیره کند. 
به این ترتیب می توان از سطح دیسک، استفاده بیشتری برد و فضای کمتری را برای ذخیره اطلاعات بیشتری صرف کرد. 
این نکته از آنجا اهمیت دارد که امروزه در دنیای تکنولوژی، "کوچک" جای "بزرگ" را می گیرد و رقابت اصلی در مهندسی بر سر این است که چگونه همه چیز را در فضای بسیار تنگی گنجاند. 
آدریان مارس، آینده شناس، که در زمینه ترسیم آینده جهان مطالعه می کند، می گوید: "هدف غایی بشریت رسیدن به همان سطح تکاملی است که در بدن انسان دیده می شود؛ جایی که هر مولکول به تنهایی کارکرد محسوسی را انجام می دهد." 
او به همین دلیل، روش تازه شرکت هیولت پاکارد را برای استفاده از مولکولهای جداگانه و منفرد در ذخیره اطلاعات، "گام بزرگی به پیش" توصیف می کند. 
"هیولت پاکارد در تقاطع میان دو سیم، توانسته مولکولهایی را جای دهد که تقریبا جداگانه و منفرد هستند. در این تقاطع، حدود هزار مولکول جای گرفته‌اند. این مولکولها به جریان الکتریکی که از یک سیم به سیم دیگر منتقل می شود، واکنش نشان می دهند و می توانند موقعیت خود را تغییر دهند." 
●توان خارق العاده 
به کار بردن مولکولهای منفرد به مثابه بیتهای داده در مقیاس نانو، هنوز در مرحله آزمایشی است. 
اما طراحان مطمئن هستند که در آینده نه چندان دور قادر خواهند بود ابزارهای بسیار کوچک برای ذخیره سازی اطلاعات در مقیاس نانو را در دسترس ما قرار دهند. 
یکی از چنین شیوه هایی که طراحی و تولید آن به تازگی آغاز شده، پروژه "میلی پید" نامیده می شود. 
دکتر دیوید واتسن از آی بی ام می گوید: "در تکنولوژی میلی پید، سوزنهای بسیار ریز در هشتاد ردیف هشتاد تایی، یک شبکه تشکیل می دهند تا حفره های بسیار ریزی را بر سطحی که از جنس پلیمر است ایجاد کنند." 
به گفته دکتر واتسن، این تکنولوژی قابلیت خواندن و نوشتن اطلاعات را داراست؛ صفحه پلیمری، انعطاف پذیر است بنابراین می توانید حفره‌ای را ایجاد کنید تا حاوی ارزش "یک" شود یا آنکه آن را دوباره به سرجای خود برگردانید تا به ارزش "صفر" بازگردد. 
به گفته او، این تکنولوژی پتانسیل خارق العاده ای برای ذخیره اطلاعات ایجاد می کند. 
این محقق می گوید: "یک دستگاه میلی پید، به تنهایی می تواند اطلاعاتی معادل ششصد هزار عکس دیجیتال را در سطحی به اندازه یک تمبر پستی ذخیره کند." 
●ابعاد تازه 
در بسیاری از شیوه های کنونی، اطلاعات به صورت خطی و بر روی یک باریکه طولانی ذخیره می شود؛ مانند حلقه نوار یا خطوط مارپیچی که روی سی دی وجود دارند. 
این شیوه های ذخیره سازی اطلاعات، کاملا یک بعدی هستند. 
بعضی از شیوه های دیگر، مانند حافظه های فلش و میلی پید که به زودی عرضه می شود، داده ها را روی یک سطح دوبعدی ذخیره می کنند. 
پروژه های دیگری که در حال ساخت و طراحی هستند، از این هم پیشتر می روند و داده‌ها را به صورت سه بعدی ذخیره می کنند. 
بیست سال پیش هولوگرام ها یا تصاویر سه بعدی محبوب شدند و رواج فراوانی یافتند؛ عکس های سه بعدی درون تصویری ذخیره می شدند که ظاهری دوبعدی داشت. 
اکنون به نظر می رسد که اطلاعات و داده ها نیز می توانند به شیوه مشابهی ذخیره شوند. 
آدریان مارس می گوید: "ذخیره سازی سه بعدی اساسا بر مبنای نگارش تصاویر یا هولوگرامها بر مکعبی با ابعاد یک حبه قند است. هدف این است که بتوانیم اطلاعاتی با حجم دست کم یک ترابایت (هزار گیگا بایت) را بر هر حبه قند ذخیره کرد." 
پیش از آنکه واژه "حبه قند" باعث سردرگمی و اشتباه شود، او توضیح می دهد: "روشن است که این قطعات از قند و شکر ساخته نشده اند! تاکنون در آزمایشها از موادی مانند پلیمر یا کریستالهای ویژه ای استفاده شده که به نور حساس هستند." 
امروزه، دست بردن در ساختارهای کریستالی به طرز حیرت آوری آسان تر شده است. 
البته این تکنولوژی های تازه و نوظهور، هنوز با موانعی روبرو هستند و همه آنها به بازار راه نخواهند یافت. 
اما یک چیز، قطعی است: ما همیشه به ظرفیت بیشتری برای ذخیره اطلاعات نیازمند خواهیم بود و در آینده ابزارهایی را برای ذخیره سازی به کار می بریم که امروز در تصورمان هم نمی گنجد.


منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت: 9:09 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درمورد شركت دل

بازديد: 101

شركت دل




شركت «دل» برپایه یك مفهوم ساده شكل گرفت: فروش مستقیم سیستم‌های رایانه‌ای به مصرف‌كننده. گرچه مایكل دل در سالهای پیش از ۱۹۸۴ كه شركت را بااین دیده تاسیس كرد عملا با فروش تمبر و یا روزنامه آن را آزموده و به آن دل بسته بود.


 

شاید بتوان این موضوع را از ویژگیهای منحصر به فرد عصر جدید به‌شمار آورد كه شركتها و بنگاههای صنعتی و اقتصادی و تجاری كوچك و نوپا با رشد سریع و بهت‌آور خود، به‌عنوان رقیب جدی شركتهای بزرگ و باسابقه به میدان می‌آیند و حتی در این رقابت سخت و پرتنش پیروز می‌شوند. نگاهی به فهرست شركتهای برتر جهانی در حال حاضر و مقایسه آن با فهرست چنددهه گذشته به‌خوبی گواه این واقعیت است. شركت رایانه‌ای دل (DELL CORPORATION) یكی از مثالها و الگوهای مطرح در این زمینه است. شركتی كه تنها دودهه پیش با همت و جدیت و خلاقیت جوانی ۱۹ ساله و گریزان از درس و دانشگاه، تنها با سرمایه ۱۰۰۰ دلار شكل گرفت و به‌سرعت باابداع روش فروش مستقیم اینترنتی رایانه و سیستم‌های آن به شركتی چندمیلیارد دلاری با بیش از ۶۰ هزار كارمند در ۱۵۰ كشور جهان تبدیل شد. 
● تاریخچه 
شركت «دل» برپایه یك مفهوم ساده شكل گرفت: فروش مستقیم سیستم‌های رایانه‌ای به مصرف‌كننده. گرچه مایكل دل در سالهای پیش از ۱۹۸۴ كه شركت را بااین دیده تاسیس كرد عملا با فروش تمبر و یا روزنامه آن را آزموده و به آن دل بسته بود. پس از آن با خرید دستگاههای رایانه و بازكردن آن و به هم ریختن و تعویض و تبدیل اجزای آن، دستگاه جدید را برای فروش عرضه می‌كرد. مایكل دل دریافته بود كه با حذف واسطه‌های فروش و عــــرضه مستقیم رایانه به مصرف‌كننده نهایی می‌تواند سریعتر و ارزان‌تر خدمات خود را به مشتری ارائه دهد. او همین رویكرد بی‌واسطه‌بودن را در شــــاكله سازمانی كه تاسیس كرد به‌كار برد. شركت «دل» در سال ۱۹۸۴ با سرمایه ۱۰۰۰ دلار ثبت شد. گروه تولید تنها سه نفر بودند كه با آچار در كنار میزهای كوچك می‌ایستادند و بهسازی دستگاهها را انجام می‌دادند. 
یك سال بعد، شركت اولین سیستم رایانه‌ای را با طراحی خود به بازار عرضه كرد؛ ریزپردازنده اینتل ۸۰۸۸ و سرعت ۸ مگاهرتز. دوسال پس از آن، توسعه بین‌المللی شركت با گشایش دفتر آن در انگلستان آغاز شد و به‌سرعت به چین، فرانسه، ژاپن، كانادا و دیگر كشورها تعمیم یافت. در سال ۱۹۸۹ «دل» اولین رایانه كیفی (NOTE BOOK) خود را عرضه كرد. ۸ سال پس از تاسیس یعنی در سال ۱۹۹۲، «دل» جزو ۵۰۰ شركت برتر جهانی قرار گرفت و سال بعد در رده ۵ فروشنده برتر جهانی در زمینه سیستم‌های رایانه‌ای ایستاد. تا سال ۱۹۹۷، شركت ۱۰ میلیون سیستم رایانه فروخت. در سال پایانی قرن بیستم، فروش شركت از طریق اینترنت به ۵۰ میلیون دلار در روز رسید. پیش از آن دل جایگاه خود را به عنوان اولین شركت رایانه‌ای كه فروش سالانه بیش از یك میلیارد دلار را به‌دست آورده، تثبیت كرده بود. در این سالها عرضه(SERVER) سرور و چاپگر نیز به جمع فرآورده‌های متنوع شركت افزوده شده بود. 
● چشم‌انداز و ماموریت 
«دل» در سال ۱۹۸۴ با یك چشم‌انداز ساده شركت را تاسیس كرد: مطابق سفارش مشتری مستقیما آن‌طور كه او می‌خواهد و آنچه كه او می‌خواهد می‌فروشیم. ۲۰ سال پس از آن تاثیر این دیدگاه در شركت كاملا روشن است. بیانیه ماموریت شركت چنین است: می‌خواهیم موفق‌ترین شركت رایانه‌ای در جهان در ارائه بهترین تجربه‌ها به مشتریان باشیم. 
● حوزه فعالیت 
شركت «دل» به‌سرعت فعالیت خود را به خارج از آمریكا نیز گسترش داد و اكنون در بیش از ۱۵۰ كشور جهان به فعالیت مشغول است. حوزه فعالیت عرضه محصولات و خدمات شركت عبارت است از: 
- سرورها؛ - حافظه‌ها؛ - سیستم‌های تصویری و چاپگری؛ - ایستگاههای كاری؛ - رایانه‌های كیفی؛ - رایانه‌های رومیزی؛ - محصولات شبكه‌ای؛ - نرم‌افزارها؛ - خدمات مدیریتی؛ - خدمات پشتیبانی؛ - خدمات اجرایی؛ - خدمات آموزشی. 
● ویژگیها 
ویژگی انحصاری شركت «دل» كه در چشم‌انداز و ایده اولیه تاسیس شركت نیز وجود داشته است «بی‌واسطگی» است. سیستم فروش بی‌واسطه یا مستقیم(direct sale) یعنی نداشتن هزینه انبارداری و حذف توزیع و پخش توسط واسطه‌ها، یعنی فروش بی‌واسطه رایانه به مشتری، یعنی بی‌واسطه با تامین كنندگان در تماس بودن. ۱۰ سال پیش یعنی سال ۱۹۹۶ موجودی انبار شركت ۳۰ روز و شركت كمپك ۶۰ روز بود. این عدد امروز و برای شركت «دل» به چهار روز رسیده است، یعنی متوسط گردش موجودی انبار شركت چهارروز است. الگوی بی‌واسطه كه نماد و ویژگی كسب و كار «دل» است به‌معنای حذف گامهای غیرضروری است. مایكل دل این الگو را حتی در ساختار سازمان خود پیاده كرده و معتقد است پسندیده نیست كه معاونان مدیرعامل یا مدیران بخشها تنها با همتایان خود در تماس باشند. یك ساختار خشك مانع جریان روان اطلاعات می‌شود. مدل مستقیم (direct model) «دل» یك انقلاب در مدیریت زنجیره تامین است. اساس این مدل عبارت است از نزدیك‌ماندن نسبت به مشتری و بهبود مستمر و پایدار. مزایای این مدل عبارت است از: 
۱ – دسترسی مشتری به فناوری روز. عرضه آخرین فناوریها بسیار سریعتر از سایر شركتها. (the dell effect) 
۲ – مشتری تنها برای آنچه نیاز دارد هزینه می‌پردازد. عرضه انبوه كالا مطابق دلخواه مشتری. (mass customization) 
۳ – مشتری می‌داند كمك موردنیاز خود را كجا دریافت كند. 
۴ – منفعت و مزایای نوآوری به مشتری می‌رسد. 
ارتباط مستمر با مشتری محور مدل مستقیم «دل» است. كاركنان «دل» هر روز مستقیم و بی‌واسطه با میلیونها مشتری تعامل دارند. به‌تعبیر مایكل دل، هیچ شركت دیگری نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد كه مثل «دل»، به مشتری گوش می‌دهد، نوآوری و فناوریهای مربوط به آن را موثر و كارا ارائه و با همكاران خود تشریك مساعی می‌كند. علاوه‌بر هزاران تماس تلفنی روزانه، در سال ۲۰۰۵، ۴/۱ میلیارد ملاقات مجازی از طریق اینترنت با dell.com وجود داشته است. بدین طریق شركت اطلاعات بسیاری از مشتریان خود به‌دست می‌آورد. مایكل دل براین باور است كه بسیاری از چیزهایی كه ما یاد می‌گیریم از مشتریانمان است كه حقیقتا موضوع اصلی مدل كسب و كار مستقیم (direct business) است. این رویكرد یا مدل همان مدل بی‌واسطه است كه به‌عنوان یك روش جدید برای انجام كسب و كار باافزودن اینترنت به‌كار می‌رود. شركت، این‌گونه ارتباط و ملاقات و تماس با مشتریان خود را فرصت یادگیری و ارزش‌آفرینی برمی‌شمارد و حتی بهترین مشتریان را كسانی می‌داند كه در جهت بهبود ایده دارند و انتقادی را مطرح می‌كنند. به‌همین دلیل نشستهای دفاع از مشتری را راه انداخته است كه در آن اعضای تیم فروش، بازخوردهای دریافتی خود از مشتریان را به‌همراه حضور یك نمونه مشتری ناراضی در اختیار كارشناسان دیگر بخشهای سازمان قرار می‌دهند. 
پنج اصل ساده مدل مستقیم دل عبارت است از: 
۱- در كنار مشتری باقی بمان. 
۲ - جایگاهی را برای پاسخگویی فراهم كن. 
۳ - مشتری را با ارائه آنچه او می‌خواهد توانمند ساز. 
۴ - با بهبود مستمر، هزینه‌ها را كاهش ده. 
۵ - آن فناوری را عرضه كن كه استفاده از آن راحت باشد.

 



 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت: 9:01 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 407

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس