سایت علمی و پژوهشی آسمان - 189

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

متن تمرین دیکته و روان خوانی نشانه ی ن

بازديد: 327
متن تمرین دیکته و روان خوانی نشانه ی ن

روانخوانی_ن

نا نا نا نا نان, دا نا, نا دان, انار
نو نو نو نو سمنو, نور, تنور, ممنون
نَ، نَ ن َ ،نَ ندارد ،ندا د ،نبر ،نبند ،نم نم

آن مرد ساسان نام دارد.
او در بندر بود .
آن بندر آبادان نام دارد.
در آبادان باران نم نم آمد.
آرمان برادرم است.
برادرم درس دارد.
درس آسان است.
بابا دربان است.
اودانااست.
در آسمان ابر بود.
ابر باران دارد.
نادان ادب ندارد.
دربان در را نبند!
آنان در بوستان بودند.
آدم دندان, مو, ابرو, ران, دارد.
مامان با سوسن دست داد.
سوسن دندان درد دارد.
سامان با دوستان آمد.
سامان با اسبم آرام در سرما آمد.
آن مرد دامدار است.
او در روستا دام دارد.
آن روستا تنور دارد.
در تنور نان نبود.
من با مامان آمدم.
در آبان باران با سرما آمد.
من داستان دوست دارم.
نور تابان است.
توران با ادب نان داد.
اودر دست انار ندارد.
انار آبدار است.
بابا با بند بادبان را بست.
توران سمنو دوست ندارد.
آدم در بدن ران دارد.
مامان دوستت دارم؛ممنونم

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 05 فروردین 1399 ساعت: 12:05 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

متن تمرین دیکته و روان خوانی نشانه ی ایـ یـ ی ای

بازديد: 987
متن تمرین دیکته و روان خوانی نشانه ی ایـ یـ ی ای

متن تمرین دیکته و روان خوانی نشانه ی ایـ یـ ی ای

 گل زیبایم با دقت و توجه چند بار از روی متن زیر بخوان سپس نوشتن کلمات جدید را تمرین کن .

نوری دَر آسمان بود .

آسمان آبی بود.

باد می آمَد .

 نَسیم می آمَد .

برادَرَم بیمار اَست .

بَرادَرَم اَمین نام دارَد. 

او در ساری بَستَری اَست . سینا با سیما دَر ساری بودَند. 

سینا با اَمین دوست اَست . اَمین بیدار بود . او سینا را دید.

سیما روسری دارَد .او دَر سینی سیب با بَستنی دارَد.

بَرادَرَم سیب بَر می دارَد .سینا بَستَنی بَر می دارَد .

مَن سیب با بَستَنی بَر می دارَم .اَمیر با مَن دوست اَست .

او ایرانی اَست . ما ایران را دوست داریم . ایران آباد باد .

سیب - سینی - ایران - ایرانی - بیدار - بیداری - آبی - اَمیر - اَمین - دَبیر - اَسیر - دیر - سیر - تیر - سیم - سیمی - نَسیم - تیم - بیم - بینا - مینا - نا بینا - سینا - سیما - این - بین - مین  - دین - دینی - بینی - نی نی -

سی - ساری - باری - دوری - اَبری - آبادی - بارانی - نیرو - بیرون - بیمار - بیماری - روسَری - ایمان - بَستَنی -

ایست - بیست - مینو - تَمرین - تَرتیب - دیدَنی - نورانی - دیدَم - دیدی - نیستَم - نیستی - می بینَم - می بینی - می دانَم - می دانی - بَر می داری - بَر می دارَم - ایستادَم - ایستادی - می بندَم - می بَندی - می تَرسَم -

می تَرسی - تَرسیدَم - تَرسیدی - می بارَد.

 ایـ --- اول       یـ --- وسط        ی ---- آخر          ای -----  آخر مستقل

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 05 فروردین 1399 ساعت: 11:09 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

متن تمرین دیکته و روان خوانی نشانه ی اُ ُ

بازديد: 4587
متن تمرین دیکته و روان خوانی نشانه ی اُ ُ

متن تمرین دیکته و روان خوانی نشانه ی اُ ُ

فرزندم با دقت متن زیر را بخوان سپس نوشتن کلمات جدید را تمرین کن .

 

باران تُند آمَد.

اُمید در باران آمَد.

او با مُدیر اَز دَبِستان آمَد.

این سیب دُرُشت اَست .

بز دُم دارَد.

اُستانِ یَزد اُستانِ زیبایی اَست .

روستایِ مُراد در یَزد اَست . او در روستا بُز دارَد.

بابایِ مُراد اُستادِ مُمتازی اَست . او میز می سازَد . مَردُمِ روستا او را دوست دارَند.

اُمید دوستِ مُراد اَست . بابایِ اُمید دَر سیستان شُتُر دارَد. اِمروز مُراد با مُدیرِ مَدرِسه دانِش آموزان را به اُردو بُرد.

دانِش آموزان دَر مینی بوس سُرودِ شادی سَر دادَند. آنان به دَشت رِسیدَند.

بادِ تُندی می آمَد . مُراد به دانش آموزان سیبِ دُرُشت داد. او می دانَد سیب برایِ رُشدِ بَدَن مُناسِب اَست .

اُمید - مُدیر - دُرُست - دُ رُشت - شُتُر - تُند - دُم - بُز - سُرسُره - سُس - سُست - اُستان - اُستاد - اُردو - اُردُن - دُرنا - دُنیا - دُزد - مُزد - سُرود - دُرود - سُم - رُشد - تُرش - تُرشی - تُرُب - تُرمُز - بُرد - شُد - شُما - بُرید - مُشت -شُست - مَردُم - مُرداد -مُراد - مُرداب - مُمتاز - مُناسِب - دُشمَن - اُستادِ مُمتاز - سیبِ دُرُشت - اُستانِ زیبایِ یَزد - سُرودِ آزادی - شیرِ بُز - مَردُمِ ایران - دُنیایِ زیبا - آبِ مُرداب - دُشمَنِ تَرسو - دُمِ شُتُر - مُدیرِ مَدرِسه - بادِ تُند - رُشد مویِ سَر - تُرُبِ ریز - اَنارِ تُرش .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 05 فروردین 1399 ساعت: 11:07 منتشر شده است
نظرات(0)

اختلالات دیکته نویسی و درمان آن ها

بازديد: 149
اختلالات دیکته نویسی و درمان آن ها

  اختلالات دیکته نویسی و درمان آن ها

  نوع اختلال: بي دقتي  

درصد فراواني: 12

  رتبه: دوم  

مثال: نهنفته، عسبل، كندم، سيز

  علت: عدم تمركز و توجه به صداها و شكل حروف هنگام نوشتن

  راهكار مناسب براي رفع اختلال:   1- دو تصوير مشابه كه اختلالات جرئي با هم دارند در اختيار دانش‌آموزان گذشته تا اختلالات را پيدا كنند.

  2- كلمه‌اي را روي كارتي نوشته به طوري كه يك از حروف يا دندانه‌هاي آن جا افتاده باشد و يا كلمه‌ي مورد نظر نقطه و دندانه‌ي اضافه داشته باشد. (مهربان، تنور) تا دانش‌آموز آن را اصلاح كند.  

3- براي تصحيح ديكته دانش‌آموزان ديگر از او كمك بگيريم.

  نوع اختلال: حافظه شنوايي

درصد فراواني: 20

رتبه: اول

مثال: جا انداختن كلمه در جمله

علت: عدم دقت در خوب گوش دادن و عجله در هنگام نوشتن

راهكار مناسب براي رفع اختلال: 1- تكرار جمله‌اي كه در ديكته به كار برده شده، براي كل كلاس و جلب توجه همه.

2- دانش‌آموزي كه دچار اين مشكل است در جايي بنشيند كه نزديك معلم باشد.

3- از چنين دانش‌آموزي بخواهيم كه جمله را براي بقيه دانش‌آموزان بخواند.

نوع اختلال: حساسيت شنيداري

درصد فراواني: 6

رتبه: هفتم

مثال: پمبه (پنبه)، ژاله (جاله)

علت: عدم حساسيت در شنيدن صداها

راهكار مناسب براي رفع اختلال:

1- استفاده از نوار كاست و شنيدن انواع صداها و تشخيص نوع صدا

2- ريختن انواع اشيا (برنج، لوبيا، سنگ و . . .) در قوطي‌هاي مجزا و به صدا در آوردن آن‌ها و تشخيص نوع شئ داخل قوطي

3- پايين آوردن تن صدا توسط معلم به طوري كه به سختي تشخيص داده شود. 

نوع اختلال: نارسا نويسي

درصد فراواني: 9

رتبه: سوم

مثال: رستم و سهراب نيستند

علت: در دست گرفتن مداد به صورت نا مناسب، وضعيت قرار گرفتن نا مناسب كاغذ نسبت به بدن، صحيح نبودن جهت كاغذ، ضعيف بودن عضلات و كوچك بودن انگشتان دست (بيش از حد شل و يا سفت نگه داشتن قلم، دوربودن انگشت از سر مداد)

راهكار مناسب براي رفع اختلال:

1- كشيدن خطوط به صورت دلخواه توسط دانش‌آموزان به وسيله‌ي روان نويس، وايت برد، گچ نرم.

2- اصلاح نشستن كودك هنگام نوشتن تكاليف از نظر ارتفاع و موقعيت 

3- راست نگه داشتن دفتر به صورت زاويه قائمه هنگام نوشتن

4- استفاده از مدادهاي با قطر مناسب با توجه به وضعيت انگشتان او و تمرين‌هايي همچون ماساژ خمير بازي، مچاله و بريدن كاغذهاي باطله، بستن دكمه و زيبا و قفل و كليد

نوع اختلال: موارد آموزشي

درصد فراواني: 8

رتبه: چهارم

مثال: شوده‌ام (شده‌ام)، خوروس (خروس)، خراك (خوراك) علت: آموزش نادرست آموزگار به ويژه تدريس (با ربط) و استثنا

راهكار مناسب براي رفع اختلال:

1- براي تدريس ( اِ ربط) بازباني ساده چند مثال مي‌زنيم و از آن‌ها مي‌پرسيم كه بعد از شنيدن اين كلمات منتظر كلمه‌ي ديگري هستيد يا نه؟ اگر منتظر شنيدن كلمه‌ي ديگري هستند از ( اِ ربط) و اگر منتظر شنيدن كلمه‌‌ي ديگري نباشد از ( ـه ه ) استفاده مي‌كنيم مانند: مدادِ ، خانه

2- نوشتن كلماتي كه داراي ( اُ استثنا) هستند بر روي مقوا و نصب در جلوي ديد آنها و تقويت حافظه بصري.

نوع اختلال: حافظه توالي ديداري

درصد فراواني: 7

رتبه: پنجم

مثال: دادر (دارد)، آزرو (آرزو)

علت: عدم توانايي يادآوري كلمات به همان ترتيبي كه بوده است

راهكار مناسب براي رفع اختلال:

1- نام بردن ترتيب صف دانش‌آموزان توسط دانش‌آموزي كه اين مشكل را دارد.

2- انجام چند حركت ورزشي توسط معلم و تكرار ترتيب آن ورزش‌ها توسط دانش‌آموز.

3- نوشتن چند حرف روي مقوا و سپس يك فرصت كوتاه براي ديدن، به او مي‌دهيم. دانش‌آموز به ياد مي‌آورد، كه از راست به چپ چه حروفي را ديده است. (ص هـ ر م ز)

4- به جاي حروف در تمرين بالا از كلمه استفاده شود. (مادر بهار باران سبز)

نوع اختلال: حافظه ديداري

درصد فراواني: 7

رتبه: پنجم

مثال: اَمو (عمو)، سابون (صابون)

علت: كودك قادر به خاطر آوردن تصوير كلمه نيست

راهكار مناسب براي رفع اختلال:

1- انجام بازي چه كسي يا چه چيزي در كلاس جا به جا شده است.

2- ابتدا دو تصوير ساده را به كودك نشان مي‌دهيم و پس از مخفي كردن تصوير از او مي‌خواهيم كه تصاوير را به ياد آورد. در مرحله‌‌ي بعد از سه تصوير و تصاوير مركب و پيچيده‌تر استفاده مي‌كنيم.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 05 فروردین 1399 ساعت: 11:05 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,
نظرات(1)

نکات مهم در مورد تدریس کتاب فارسی پایه اول ابتدایی بخوانیم و بنویسیم

بازديد: 61
نکات مهم در مورد تدریس کتاب فارسی پایه اول ابتدایی بخوانیم و بنویسیم

نکات مهم در مورد تدریس کتاب فارسی پایه اول ابتدایی بخوانیم و بنویسیم

 

1- در کتاب بخوانیم مطلقا از نوشت افزار استفاده نمی شود .

 2 -  در کتاب بخوانیم بخش کردن و صدا کشی نداریم و از بخش کردن و صدا کشی به عنوان یک ابزار استفاده می شود .

3 – در تدریس نگاره ها بیشتر به تصویر خوانی و کلمات هم آغاز و هم پایان  توجه شود .

4 – در تدریس نگاره ها یادگیری کلمات موجود در زیر تصاویر لازم نیست ولی تصویر برداری ذهنی از شکل خطی کلید واژه ها از  اهداف مهم نگاره هاست .

5 – در هر هفته 2 یا3نگاره تدریس می شود بنابراین بهتر است در مهر ماه تمامی 10نگاره تدریس شده باشد .

 6– شعر های موجود در کتاب جنبه التذاذی دارد وحفظ کردن آن ها ضروری نیست .

7 -  در آموزش نشانه های قسمت اول ، متن درس طوری انتخاب شده است که اگر بصورت آهنگین و موزون وسطر به سطر خوانده شود دانش آموزان خوب یاد می گیرند .

8 – در هنگام نوشتن زیر نویس ها در کتاب بنویسیم دانش آموزان اول بخوانند و سپس بنویسند چون خواندن مقدمه و پیش نیاز نوشتن است .

9 – در کتاب بنویسیم حتما ازخط نوشتاری موجود در کتاب بنویسیم (نستعلیق تحریری) استفاده شود .

10- در نوشتن نشانه ابتدا معلم باید با گچ یا ماژیک خوب روی تخته بنویسدسپس دانش آموزان روی تخته بنویسند و تمرین کنند آنگاه از روی کتاب بنویسیم تمرینات را بنویسند.  (دقیقا مانند نوشته کتاب)

11 – در نوشتن وترکیب حروفات بهتر است تمام کلمه ویا حروفی که به هم چسبیده اند با یک حرکت دست نوشته شود .

12 – در تدریس کتاب بخوانیم در مورد تصویر عنوان با استفاده از شیوه داستان گویی و کمک گرفتن از دانش آموزان به تقویت مهارت سخن گفتن بپردازید.

13 – به نحوه اتصال حروف به هم بیشتر دقت کنید تا در مراحل بعدی ، روان بنویسند .

14 – اگر دانش آموزی در خواندن کلمه ای مشکل داشت راهنمایی کنید تا از تصاویری که کلمه مورد نظر در زیر آن نوشته شده است برای خواندن کمک بگیرد .

15 –  توصیه می شود در اوایل آموزش نوشتن باتوجه به انعطاف پذیری دست دانش آموزان  حتما از گچ و تخته سیاه که دارای خط زمینه می باشد استفاده شود .

16- در هنگام املا گفتن بهتر است از صدا کشی کمتر و یا استفاده نشود وشکل کلی کلمه توسط دانش آموزان نوشته شود .

17 – ازگفتن مشق ها به روش قدیمی جدا خودداری شودو از تکالیف مهارت محور استفاده کنید  وتمرینات کتاب بنویسیم در مدرسه و با نظارت معلم توسط دانش آموزان انجام شود .

18 – به والدین توصیه شود قبل از آموزش درس در منزل به کودکان خود آموزش ندهند و هر تمرینی در منزل با راهنمایی آموزگار صورت گیرد .

19 – در بخش روان خوانی آخر کتاب هدف اصلی تقویت مهارت خواندن و پی بردن به معنا ومفهوم آن است .

20 – در اواخر آموزش نشانه ها بهتر است اسم حروف را نیز به دانش آموزان یاد دهیم .

21- اگر تمرینات بنویسیم دقیق و با نظارت معلم توسط دانش آموزان انجام شود املا وجمله نویسی دانش آموزان نیز تقویت خواهد شد .

22 – در بودجه بندی کتاب فارسی طوری عمل کنید که در اردیبهشت ماه فرصت کافی برای روان خوانی داشته باشید .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 05 فروردین 1399 ساعت: 11:03 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3063

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس