سایت علمی و پژوهشی آسمان - 186

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

گزارش کنش پژوهی ابتدایی مقايسه رنگ قرمز و مشكي در عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدائي

بازديد: 41
دسته بندي: کنش پژوهی,
گزارش کنش پژوهی ابتدایی مقايسه رنگ قرمز و مشكي در عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدائي

نمونه کامل کنش پژوهی ابتدایی 

معرفی :

کنش پژوهی با موضوع: مقايسه رنگ قرمز و مشكي در عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدائي  - بصورت ورد و قابل ویرایش - تعداد صفحات 70 صفحه صفحه ، قیمت 3000 تومان (سه هزار تومان) 

چکیده و فایل کامل پی دی اف (فقط برای مشاهده) را در زیر آمده است :

 

چکیده:

  هدف ازتحقیق حاضرمقایسه رنگ قرمزومشکی و عزت نفس دانش¬آموزان مقطع دانش¬آموزان ابتدایی وراهنمایی شهرستان ابهرکه فرضیه تحقیق عبارت است ازبین دانش¬آموزانی که تمایل به رنگ قرمز و مشکی دارند از لحاظ عزت نفس تفاوت معنی داری وجودداردکه جامعه مورد مطالعه عبارتنداز: دانش-آموزان دختر مقطع سوم راهنمایی و پنجم ابتدایی شهرستان ابهراست که طبق آمار بدست آمده از بین 5 مدرسه راهنمایی و دهها مدرسه ابتدایی که 120نفربه عنوان نمونه انتخاب گردیده ازمون عزت نفس کوپراسمیت بر روی آنها به شیوه گروهی اجرا گردیده است که جهت آزمون فرضیه تحقیق  از روش اماری t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که به جای دانش آموزان تمایل به رنگ قرمز و مشکی از لحاظ عزت نفس تفاوتی وجود ندارد. چون t محاسبه شده برابر906/1از t جدول 671/2با درجه ازادی 118درسطح معنی داری 5%کوچکتراست پس فرضیه خلاف ردشده است.

قبل ازاین که دوباره خودپنداری هویت وعامل بودن بحث کنیم بد نیست قدری مکث کنیم وعقیده اساسی ای را که افراد زیادی به آن پای بند هستند به چالش بطلبیم یعنی بهترین راه برای افزایش دادن انگیزش دیگران این است که عزت نفس آنها ر ابالا ببریم اموزگاران کارفرمایان مربیان همواره بااشتیاق می‌گویند برای با انگیزه کردن دانش آموزان وکارمندان و ورزشکاران بایدعزت نفس آنها را بالابردکاری اینک که آنها از آنچه هستند احساس رضایت کنند بعد ببینندکه چه چیزهای شگفت اوری اشکارمی شودبالابردن عزت نفس هدف خوبی است هرچه باشدعزت نفس یاشادبودنهمبستگی مسبت داردامامشکل تقویت کردن عزت نفس به عنوان مداخله انگیزش این است که تقریبا هیچ یافته ای وجود نداردکه نشان دهدعزت نفس موجب چیزی میشودبلکه عزت نفس راکل موفقیت هاوشکست هابه وجودمی اوردوچیزی که باید بهبود یابد عزت نفس نیست بلکه بهبود مهارتهایی برای پرداختن به دنیااست(سگدیمن نقل شده درازار1994)

 

برای اطمینان شما عزیزان

فایل پی دی اف این کنش پژوهی در زیر فقط برای مشاهده آمده است . ابتدا فایل پی دی اف و دارای آرم را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش در متن و بدون هیچ آرمی ، را از لینک خرید و به قیمت فقط سه هزار تومان دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت مشاهده فایل پی دی اف و رضایت ، فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این کنش پژوهی  را از لینک خرید زیر و به قیمت فقط سه هزار تومان دریافت نمائید.

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید:  لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 08 فروردین 1399 ساعت: 21:34 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

سوالات درس نهم آمادگی دفاعی پایه نهم درس نظام جمع

بازديد: 1579
سوالات درس نهم آمادگی دفاعی پایه نهم درس نظام جمع

سوالات درس نهم آمادگی دفاعی پایه نهم

 

به نام خدا

سوالات درس نهم آمادگی دفاعی پایه نهم مطهره ، متوسطه دوره اول، شاهد زینب کبری(س)، اسفند 98

  1. نظم در لغت به چه معناست؟
  2. نظم در کارهای فردی و اجتماعی ما چه تاثیری دارد؟
  3. یک نمونه نظم در امور اجتماعی را با ذکر دلیل مثال بزنید؟
  4. یادگیری نظام جمع برای شما دانش آموزان چه فایده ای دارد؟
  5. نظام جمع را تعریف کنید؟
  6. هر حرکت نظام جمع از چند بخش تشکیل می شود؟ نام ببرید؟
  7. در نظام جمع، خبر به چه معناست؟
  8. در نظام جمع، منظور از  اجرا چیست؟ چه معنایی دارد؟ با ذکر مثال
  9. نوع ابزار هایی که انسان در طول تاریخ از آن ها استفاده نموده به چه عواملی بستگی دارد؟
  10. سیر تحول ابزارهای جنگی مورد استفاده انسان را در طول تاریخ تا زمان حال شرح دهید؟
  11. سلاح های غیر متعارف را نام ببرید؟
  12. چه عواملی باعث شده است استفاده از سلاح های غیر متعارف ممنوع شود؟
  13. در دوران کنونی، قدرت های نظامی بر استفاده از کدام نوع جنگ ها تاکید دارند؟
  14. یکی از محورهای مهم توانمندی دفاعی کشور های امروز چیست؟
  15. چه عواملی باعث شده است دشمنان کمتر به فکر تهاجم نظامی به میهن عزیز ما باشند؟
  16. منظور از اسلحه انفرادی چیست؟
  17. یک نمونه اسلحه انفرادی مثال بزنید؟
  18. مهمترین عامل توانمندی دفاعی کشورمان چیست؟
  19. چرا آشنایی با بقایای وسایل و ادوات جنگی ضرورت دارد؟
  20. کدامیک از تجهیزات جنگی باقیمانده از جنگ بسیار خطرناکند؟
  21. انفجار مین های خنثی نشده چه خطراتی به دنبال دارد؟  عواقبی به دنبال دارد؟
  22. خنثی سازی مین یعنی چه؟ و توسط چه کسانی انجام می شود؟
  23. چه ویژگی هایی باعث شده است مین ها را در گروه تجهیزات جنگی خطرناک قرار دهند؟

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 07 فروردین 1399 ساعت: 19:49 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

شعر های کودکانه برای کلاس اول ابتدایی

بازديد: 19408
شعر های کودکانه برای کلاس اول ابتدایی

  شعر کودکانه« نخود هر آش»

                            دیگچه می خواست آش بپزه

                              یه آشِ ترش و خوشمزه

عدس آورد؛ لوبیا و ماش                    نخودی پرید تو دیگ آش

 :« منم میام، منم میام                   تو دیگچه خیلی خوبه جام»

                           دیگچه می خواست آش بپزه

                          یه آشِ رشته ، خوشمزه

کشکُ آورد با سبزی هاش                    نخودی پرید تو دیگه آش

 :« منم میام، منم میام                   تو دیگچه خیلی خوبه جام»

                       دیگچه می خواست آش بپزه

                             یه آش دوغ خوش‏مزه

ماست رو آورد با کاسه‏ هاش                   نخودی پرید تو دیگ آش

 :« منم میام، منم میام                        تو دیگچه خیلی خوبه جام»

                               دیگچه خانم جوش آمد

                                 صدایی از توش آمد

:« نخود هر آشی نخودی                      قاطیِ هر آشی شدی

 به تو می گن فضولچه!                        آش می پزم به تو چه! »

 


« گردش آب »  

 

 

   اوّل من آب بودم                               بودم ميان دريا

 

 

 

  كم كم بخار گشتم                         رفتم به آسمان ها

 

 

 

  درآسمان آبي                                 يك تكّه ابر ديدم

 

 

 

  رفتم به آن رسيدم                          برذرّه ذرّه ي خاك

 

 

 

  باران شدم چكيدم                            برف شدمُ باريدم

 

 

 

  سرزد از آن خاك پاك                         گل گل هزار گل


 

 پايه اوّل دبستان شهید فراهانی تایباد  

 


« حسني و دندون درد »

 

 

 

حسني بي دندون شده                زارو پريشون شده

 

 

 

بي احتياطي كرده                     حالا پشيمون شده

 

 

 

با دندو ناش شكسته              بادُم سخت وپسته

 

 

 

مُك زده به آبِ نبات             هي جويده يك شكلات

 

 

 

قندونُ خالي كرده                  واي كه چه كاري كرده

 

 

 

دونه به دونه دندوناش            خراب شدن يواش يواش

 

 

 

تا خونه ي همسايه ها            مياد صداي گريه هاش

 

  

 

            پايه اوّل دبستان شهید فراهانی تایباد

 

                      ادهمی

 

«   پيامبر » 

 

پيامبرم محمّد                                درآسمان ها احمد

 

عبدالّه پدر اوست                             آمنه مادر اوست

 

خديجه همسر اوست                     فاطمه دختر اوست

 

دايه ي او حليمه                             با اخلاق كريمه

 

صلّ علي محمّد                            صلوات برمحمّد

 

پايه اوّل دبستان شهید فراهانی تایباد

 

«  پاييز »

 

        پاييزه  ، پاييزه                                برگ از درخت مي ريزه

 

 

 

  هوا شده كمي سرد                          روي زمين پراز برگ

 

 

 

 ابر سياه وسفيد                               رو آسمونُ پوشيد

 

 

 

دسته دسته كلاغ ها                     ميرن به سوي باغ ها

 

 

 

با هم ميگن به يكبار                         قار،    قار،   قار


اي ايران

 

ماگل هاي خندانيم                    فرزندان ايرانيم

 

ايران اسلامي را                 مانند جان مي دانيم

 

ما بايد دانا باشيم                      هوشياروبينا باشيم

 

ازبهر حفظ ايران                         بايد توانا باشيم

 

  آباد باش اي ايران                     آزاد باش اي ايران


  از ما فرزندان خود                 دلشاد باش اي ايران




 

 


منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 07 فروردین 1399 ساعت: 19:37 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,
نظرات(0)

فرمهای پوشه کار

بازديد: 85
فرمهای پوشه کار

برای دانلود فرم های پوشه کار بر روی لینک زیر کلیک کنید :

فرم های پوشه کار

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 07 فروردین 1399 ساعت: 19:33 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

ارزشیابی توصیفی چیست و مطالبی راجب به ان

بازديد: 57
 ارزشیابی توصیفی چیست و مطالبی راجب به ان

ارزشیابی توصیفی چیست و مطالبی راجب به ان

رویکردهای سنجش و ارزشیابی :

الف)رویکرد سنتی
ب) رویکرد سازنده و پویا
ویژگی های رویکرد ارزشیابی سنتی
1-مغالطه جزء و کل ( ارزشیابی برابر امتحان گرفته شده است )
2-مغالطه هدف با وسیله (سایه سنگین امتحان در تمامی فعالیتهای تربیتی کلاس و مدرسه افکند ه شده است )
3- امتحان ارباب تعلیم و تربیت است در صورتی که باید خدمتگذار آن باشد )
4- فرصت بازخوردهای مناسب از طرف معلم به دادنش آموز داده نمی شود .
5- ارزشیابی نقشی در برنامه ریزی معلم ندارد .
6- امتحان محوری عوارض روانی و اخلاقی به دنبال دارد (اضطراب – رقابت نامطلوب – تهید و ارعا ب – برچسب و نگرش منفی به مدرسه )
7- تعامل بین معلم و دانش آموز وجود ندارد
8- پرسش های امتحانی مجرد و اکثرا ناملموس هستند
9- منحصرا به سنجش دانش اموز می پردازد و فرصت ارزشیابی از خود داده نمی شود .
10-تعداد پاسخ های صحیح نمره دانش آموز را تعیین می کند نه کیفیت عملکرد او
11-نقشی در برنامه ریزی آتی معلم ندارد
12-به حیطه های مختلف یادگیری توجه نمی کند
ویژگی های ارزشیابی با رویکرد توصیفی و پویا
1-به کیفیت فعالیت دانش آموز توجه می شود نه کمیت

2-ارزشیابی بخشی از فرایند آموزش تلقی می شود
3-از نتایج ارزشیابی برای تعیین گام بعدی آموزش استفاده می
شود
4-دانش آموز را در فرایند یادگیری سهیم می سازد
5-موجب تعامل بین معلم و دانش آموز می شود
6-به معلم کمک می کند تا علایق دانش آموزان را شناسایی کند
7-فرایند یادگیری بیش از نتایج اهمیت دارد
8-به افزایش اعتماد به نفس و تقویت علاقه دانش آموز منجر می شود
9- در این رویکرد اعتقاد بر این است که هر دانش آموز توان پیشرفت دارد
10- به حیطه های مختلف یادگیری توجه می شود

ارزشيابي ضرورتي اجتناب ناپذير براي :
1- قضاوت صحيح
2- تصميم درست
3- اقدام آگاهانه

ارزشيابي تحصيلي دوره ابتدايي
ارزشيابي تحصيلي در دوره ابتدايي با توجه به موارد ذیل از ظرافت ، پيچيدگي و اهميت مضاعف برخوردار است:

- حساسيت دوره رشد كودك
- پايداري يادگيري دانش‌آموز
- برقراري ارتباط عميق دانش آموز با معلم
- شكل گيري شخصيت دانش آموز
- شكل گيري تصورات اوليه ذهني از مدرسه، كلاس، معلم، يادگيري و ...
- عامل تعيين كننده براي دوره‌هاي بعد
 ضرورت تغيير نظام ارزشيابي فعلي
- آسيب‌ها و كاستي‌هاي موجود نظام ارزشيابي تحصيلي
- يافته‌هاي جديد علمي در حوزه روان‌شناسي و علوم تربيتي
- شرايط جديد و نيازهاي نوين
- تجارب به دست آمده از ساير ملل
 آسيب‌ها و كاستي‌هاي موجود در نظام ارزشيابي تحصيلي
 كم توجهي به حيطه‌هاي مختلف يادگيري
 تحميل اضطراب نامطلوب به دانش‌آموزان
 افزايش تكرار پايه تحصيلي
 هدف شدن امتحان به جاي يادگيري
 کم توجهی به بهداشت روانی محیط یاد دهی و یادگیری
 کم توجهی به پرورش خلاقیت و روحیه پرسشگری
 حاکمیت امتحانات پایانی
 کمی گرایی افراطي
 حافظه محوري به جاي فهم محوري
 يافته‌هاي جديد علمي در حوزه روان‌شناسي و علوم تربيتي
 نقش ممتاز و بي‌بديل يادگيرنده در يادگيري و مديريت فرآيندهاي آن
(روانشناسي شناختي و فراشناختي)
 تأثير فضاي رواني – عاطفي برعملكرد واقعي دانش‌آموزان
(محيط يادگيري پسند)
 شرايط جديد و نيازهاي نوين
 محيط غني و پربار جامعه
 تغيير در انتظارات دانش‌آموزان و والدين از مدرسه با توجه به تحولات به وجود آمده در ابعاد علمي و فناوري
 تغيير در محتواي كتاب‌هاي درسي و شيوه‌هاي آموزش
 تغییر نقشها
 تغییر نقش دانش آموز
 تغییر نقش معلم
 تجارب به دست آمده از ساير ملل
- در اكثر كشورها ارتقاء دانش آموزان در دوره ابتدايي تا پايه سوم بدون تكرار و اتوماتيك است.كشورهاي توسعه يافته در دوره ابتدايي براي ارزشيابي دانش آموزان از روشهاي كيفي استفاده مينمايند (چين-ژاپن – استراليا – آلمان – كانادا و ...)

راهکارهايی براي رفع آسیب های موجود :
1-توجه به فرآيند ارزشيابي
2- پرهيز از نتيجه گرايي صرف
3- تقويت فعاليت‌هاي عملكردي
4- تسهيل شرايط ارتقاء با اصلاح و بازنگري آيين نامه پيشرفت تحصيلي
5- به كارگيري مقياس‌هاي كمي و كيفي
6- بهره‌گيري از ابزارهاي متفاوت براي ارزيابي ابعاد مختلف يادگيري
7- توانمند سازي معلمان در استفاده از روش‌هاي نوين سنجش

ارزشيابي توصيفي رويكردي براي:
1- حذف و كاهش آسيب‌هاي مطرح شده
2- تقويت و بازسازي نظام ارزشيابي تحصيلي دوره ابتدايي با يافته‌هاي جديد علمي، تجارب به دست آمده و نيازهاي جديد
ارزشيابي توصيفي الگويي كيفي است كه تلاش مي كند به عمق و كيفيت يادگيري همه جانبه دانش آموزان توجه كند و توصيفي از وضعيت يادگيري آن ها ارائه دهد كه موجب اصلاح و بهبود و توسعه مهارت ها ، دانش ها و نگرش هاي دانش آموزان مي شود .
اهداف ارزشیابی توصیفی:
 بهبود کیفیت فرآیند یاد دهی و یادگیری
 فراهم نمودن زمینه مناسب برای حذف بیست گرایی
 تاکید بر اهداف آموزش و پرورش ، از طریق توجه به فرایند یادگیری به جای تاکید بر محتوي
 فراهم نمودن زمینه مناسب برای حذف حاکمیت مطلق امتحانات پایانی در تعیین سرنوشت تحصیلی
 افزایش بهداشت روانی محیط یاد دهی و یادگیری با کاهش اعتبار نمره

پنج محوری که طرح ارزشیابی توصیفی در نظام ارزشيابي تغيير و تحول به وجود می آورد :
 محور اول : تغيير تأكيد از ارزشيابي پاياني به ارزشيابي تكويني
 محور دوم : تغيير مقياس فاصله‌اي (20 – 0) به مقياس ترتيبي (در حد انتظار، نزديك به انتظار، نيازمند تلاش بيشتر)
 محور سوم: تنوع‌بخشي به ابزارهاي جمع‌آوري اطلاعات
 محور چهارم: تغيير در ساختار كارنامه
 محور پنجم: تغيير در مرجع تصميم‌گيرنده درباره ارتقاء دانش‌آموزان

پیامدهای ارزشیابی توصیفی:
 1- بهبودیادگیری
 2- ایجاد نگرش مطلوب نسبت به مدرسه
 3- افزایش بهداشت روانی کلاس
 4- اعتماد به نفس
 5- افزایش روحیه انتقادپذیری در کودکان
 6- افزایش مشارکت در یادگیری
 7- رشد مهارت خود اصلاحی و خود تنظیمی
 8- رشد و توانایی نقد خود
 9- بهبود عملکردها
 10- خارج شدن از برنامه های کلیشه ای و چارچوبی
 11- آرامش در آموزش

ابزار های ارزشیابی توصیفی:
 پوشه کار ( کارنما)
 چک لیست ( سیاهه رفتار – فهرست وارسی – فهرست بررسی )
 برگ ثبت مشاهدات ( فهرست مشاهدات – فهرست واقعه نگاری )
 آزمون ها ( عملکردی – مداد کاغذی و ...)
 تکالیف درسی
 کارنامه توصیفی( با مقیاس خیلی خوب – خوب – قابل قبول - نیازبه آموزش و تلاش بیشتر )

شیوه های بازخورد در ارزشيابي توصيفي
1- به صورت كيفي است و با استفاده از كلمات و عبارتهاي توصيفي انجام مي‌پذيرد به گونهاي كه:
الف) وضعيت يادگيري دانشآموز را مشخص مي‌نمايد.
ب) رهنمودهاي لازم براي افزايش تلاش و بهبود پيشرفت دانشآموز در يادگيري صورت ميگيرد
2- در طول فرايند ياددهي – يادگيري و متناسب با شرايط دانشآموز انجام ميپذيرد.
3- به صورت تراكمي و پاياني در پايان هر نيمسال در قالب كارنامه توصيفي گزارشي ارايه ميشود.

نتایج حاصله از 5 سال اجراي آزمايشي طرح ارزشيابي توصيفي:
1- كاهش اضطراب نامطلوب ناشي از امتحانات مكرر و پاياني
2- تقويت اعتماد به نفس دانش‌آموزان
3- بهبود مهارت‌هاي اجتماعي
4- تقويت خودباوري و اعتماد به نفس در معلمان براي پيگيري برنامه‌هاي تحولي
5- توليد ادبيات غني در زمينه ارزشيابي تحصيلي
6- تسهيل شرايط ارتقاء و جلوگيري از تكرار نامعقول
 انتظارات در زمينه ي توجه به حيطه هاي گوناگون رشد شخصيتي دانش آموز در ارزشيابي توصيفي
 دقت در رعايت نكات بهداشتي
 كسب عادت هاي مطلوب جسماني
 همكاري با ديگران
 عمل به قوانين مدرسه
 احترام گذاشتن به ديگران
 شركت در مباحث و گفتگو ها

 ارزشیابی در این دیدگاه فرایندی است که باید از بیرون به درون منتقل شود
ودر واقع توسط خود فرد انجام پذیرد.
بنابراین ارزشیابی باید زمینه ی رشد خلاقیت را با؛تقویت مهارت جستجوگری و رشد قدرت انتقاد را فراهم آورد .
 انسان موجودی یکپارچه: نمی توان آدمی را چند پارچه فرض نمودوابعاد واجزایش را منفک از همدیگر دید لذا یک نظام ارزشیابی بایدبه تمام ابعاد جسمانی؛اخلاقی؛عقلانی؛اجتماعی و... فراگیر توجه نماید

 ارزشها واخلاق
هیچ اصل وروش تربیتی وعمل مربی نباید مخالف شئون اخلاقی وناسازگار با ارزشها باشد بنابراین آن نوع ارزشیابی که منجر به ضایع کردن حقوق کودکان
می شود وهرگونه آسیب وآزار عاطفی بر آنها وارد می نماید با ارزشهای اخلاقی در تضاد خواهد بود

 هدف ارزشیابی:
 هدف ارزشیابی خدمت به آموزش است، نه در کمین نشستن برای غافلگیر کردن دانش آموز و محک زدن او با معیار آنچه «نمی داند» فرهنگ موفقیّت را می توان با کاربرد روش صحیح در آموزش و ارزشیابی بر فضای کلاس غالب کرد.
 الگوهای جدید ارزشیابی
برخلاف نظریه های سنتی؛یادگیری امری خطی نیست بلکه جریانی پیچیده است که از راههای گوناگون و در تمامی محیطهاوموقعیتها رخ می دهد وانسانها توانایی دارند با استفاده از تجاربشان دانش خود را بسازند (یادگیری سازندگی)
 اصول یادگیری سازندگی
توانایی عقلانی به صورت اجتماعی وفرهنگی رشد می یابد یعنی زمینه ی اجتماعی وفرهنگی دارد؛لذا نظریه های وراثتی هوش جای خود را به نظریه تعامل گرایی داده است.
یادگیری های جدید از طریق دانشهای قبلی و دیدگاههای فرهنگی فرد شکل می گیرد.
یادگیرنده ی ماهر وتوانا قادر است فرایند یادگیری خود رااز طریق فرایند خود بازنگری وتقویت تحریک نماید.
 ارزشیابی برای یادگیری نه ارزشیابی از یادگیری:
به جای آنکه برای دانش آموز تکلیفی معین کنید تا انجام دهد و شما بر اساس نتیجه کار او میزان موفقیتش را در انجام آن تکلیف اندازه گیری کنید زمانی را که او درگیر انجام تکلیف است کارش را به دقت مشاهده کنید و دریابید که به چه نوع کمکی و تا به چه اندازه نیازمند است تا بتواند کارش را به درستی انجام دهد .
 تعریف آزمون های عملکردی:
 آزمونهای عملکردی با مهارت سروکار دارند –مهارت در استفاده از فرایندها و شیوه های اجرایی و نیز مهارت در تولید فراورده ها.
 آزمون های عملکردی از آزمون شونده می خواهند تا به انجام نوعی رفتار اقدام کنند نه این که صرفا سوالهایی را جواب دهند.
 آن دسته از وسایل اندازه گیری که میکوشند که بسنجند که چگونه کسی میتواند کاری را انجام دهد غالبا آزمون های عملکردی نام دارد .
 و آن دسته از وسایل اندازه گیری که می کوشند تا دامنه و صحت دانش شخص را بسنجد معمولا آزمونهای کتبی نامیده می شوند.
 ویژگی های آزمونهای عملکردی:
 1-تاکید بر کاربست : یعنی سنجش اینکه آیا دانش آموز علاوه بر دانستن دانش می تواند آن را بکار بندد
 2-تاکید بر سنجش مستقیم
 3-استفاده از مسائل واقعی زندگی یا مسائل شبیه به آنها
 4-ترغیب و تشویق تفکر باز برای پیدا کردن راه حل های مختلف
 انواع آزمون های عملکردی
 آزمون عملکرد کتبی
 این آزمون عمدتا در کاربرد آموخته ها در موقعیت های عملی تاکید دارد.
 مانند : طراحی سیم کشی یک اتاق یا نوشتن یک داستان کوتاه
 آزمون شناسایی
 روشی است برای سنجش توانایی یادگیرنده در تشخیص ویژگی ها ، محاسن،معایب و موارد استفاده امور مختلف مانند تشخیص تلفظ درست یک کلمه یا تشخیص روش درست حل یک مسئله
 انجام عملکرد در موقعیت های شبیه سازی شده
 از یادگیرنده خواسته می شود تا در یک موقعیت شبیه سازی شده یا مصنوعی یا خیالی همان اعمالی را انجام دهد که در موقعیت های واقعی ضروری هستند .
 مانند :انجام حرکات مختلف شنا در بیرون از آب
 نمونه کار
 از یادگیرنده خواسته می شود تا اعمالی را انجام دهد که معرف عملکر د واقعی مورد سنجش هستند .
 مانند : تدریس دانشجوی تربیت معلم با استفاده از روش خاص به گروهی از دانش آموزان
 تایپ یک نامه
 آزمونهای عملکردی چگونه طراحی می شوند
 کارپوشه
 مجموعه ای از کارهای یک دانش آموز است که کوشش،پیشرفت و موفقیت تحصیلی او را در یک زمینه خاص نشان می دهد.
 از کارپوشه به قصد برآوردن دو هدف عمده استفاده می شود :
 1-ارائه بهترین کارها
 2-نشان دادن رشد تحصیلی یادگیرنده
 هرپوشه میتواند شامل کار یک فرد یا یک گروه باشد که در آن کارهای مربوط به یک یا چند موضوع درسی آمده است.
 چرا باید از پوشه استفاده کرد ؟
 1-دانش آموز از طریق ارائه کارخود از طریق پوشه فرصت پیدا می کند تا میزان توانایی ها و دانش خود را مستند سازد .
 2-پوشه یک دانش آموز به او امکان می دهد تا شاهد رشد و پیشرفت خود باشد و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد.
 3- پوشه فرصت شناخت و اصلاح اشتباهات را به دانش آموز می دهد .
 4- پوشه به دانش آموز فرصت میدهد تا بین آموخته های قبلی و جدید ارتباط برقرار کند.
 5-دانش آموز مرور پوشه های متعدد خود در سال های
 متوالی می تواند قابلیت های خود را شنا سایی کند .
 6- به معلم امکان می دهد تا با اطمینان بیشتر و بر اساس دلایل مستند قضاوت کند .
 7-ابزاری برای تعامل با همکلاسی ها ،معلمان و والدین است .
 و ...
 چه چیزهایی را باید در پوشه بگذاریم ؟
 1-تکالیف انفرادی و گروهی درمدرسه 2-برگه های امتحانی 3-گزارش های علمی 4- یاد داشت های کلاسی یا خارج کلاسی دانش آموز 5-ثبت پرسشنامه ها و اظهار نظر ها در رفتارهای دانش آموز 6-خودآزمایی ها و مسائل 7 –خلاصه داستان ، فیلم ، بازدیدها 8-نمونه کارهای هنری و ...
 معیارهای ارزشیابی پوشه
 1-دقت در کار 2-نظم کار و نظافت ظاهری 3-خلاقیت و نوآوری -4-کنجکاوی و پرسشگری 5-پشتکار و صبر و حوصله 6-شواهد حاکی از پیشرفت 7- کاربرد آموخته ها 8- تامل و تصحیح اشتباهات 9- توانایی استفاده از ابزار
 10-توانایی حل مسئله
11-توانایی طرح مسئله
 برای هر معیاری نشانگرهایی از قبیل : بیش از حد انتظار ،درحد تلاش ، نیازمند تلاش تعریف می شود .
 روش های سنجش مشاهده ای
 روش فهرست وارسی:
 یک شیوه نظام دار برای گزارش قضاوت های مشاهده گر ی مشاهده گران است . با این روش می توان معلوم نمود که در عملکرد شخص مورد سنجش ویژگی های مورد نظر موجودند یا نه .
 ویژگیهای فهرست وارسی خوب
 1-فهرست نسبتا کوتاه باشد.
 2-هر ماده فهرست به طور کاملا روشن موضوع مورد ارزشیابی را بیان کند.
 3-هر ماده بر یک رفتار یا ویژگی قابل مشاهده تاکید می کند.
 4-تنها رفتارها یا ویژگیهای مهم منظور می شود .
 5- ماده های فهرست به گونه ای آرایش می یابند که کل فهرست را به سادگی می توان مورد استفاده قرار داد.
 روش مقیاس درجه بندی
 برخلاف روش فهرست وارسی که در آن تنها بود یا نبود میژگی مورد نظر یا وقوع یا عدم وقوع رفتار مورد سنجش ثبت می شود در مقیاس درجه بندی ،درجه یا مقدار رفتار یا ویژگی مورد نظر تعیین می گردد .
 انواع مقیاس های درجه بندی :
 1-عددی 2- نگاره ای
 روش واقع نگاری
 روش واقع نگاری یا روش ثبت رویداد به توصیف های واقعی از رویدادها و اتفاقات معنی دار که معلم در نتیجه مشاهده از زندگی دانش آموزان بدست می آورد .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 07 فروردین 1399 ساعت: 19:17 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3063

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس