سایت علمی و پژوهشی آسمان - 156

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

چک لیست کارهایی یک اقدام پژوهی باید انجام دهد

بازديد: 266
چک لیست کارهایی یک اقدام پژوهی باید انجام دهد

چك ليست مرور كارهايي كه يك اقدام پژوه ميبايست در فرآيند اجرا و گزارش تحقيق خود انجام دهد

 

برای دیدن هزاران موضوع اقدام پژوهی از لینک زیر استفاده کنید :

موضوعات اقدام پژوهی


مقدمه(بيانمسئله،اهداف ودغدغه ي پژوهشگر)

6. مقدمهي گزارش اقدامپژوهي را بنويسم:

- زمينهي اقدامپژوهي حاضر موقعيت مسئلهدار موجود را بهخوبي توصيف نمايم.

- مسئلهي پژوهش خود را بهروشني شرح دهم.

- اهداف اقدامپژوهي خود را بهوضح بيان نمايم.

- دغدغهي اصلي خود (مسئله/ مشكلي كه با آن مواجهام) را بهروشني و دقيق شرح دهم.

- تجاربي كه موجب پيدايش دغدغه و پي بردن به وجود مسئله براي من شده، بيان نمايم.

- آيا تجارب مذكور، خواننده (ي گزارش من) را براي وجود يك مشكل واقعي و قابل پژوهش در موقعيتي كه به عنوان موقعيت نامطلوب،

مبهم و مسئلهدار بيان كردهام، مجاب ميكند؟

- سؤال اصلي تحقيق را بهروشني بيان كنم.

- فهرستي توصيفي و جامع از تعريف مفاهيم و/ يا اصطلاحات، ارايه نمايم.

بررسي پيشينه

7. پيشينهاي مناسب جمعآوري نمايم:

- در رابطه با موضوع تحقيق، اطلاعات مفيدي را جمعآوري و ارايه كنم.

- با بازنگري و نقد ادبيات پژوهش در جهت افزايش دانش موضوعي و يافتن مبنايي منطقي براي پژوهش نتيجه مناسبي بهدست آورم.

- مطالبي كه بيشترين ارتباط با موضوع پژوهش من دارند، جمعآوري و ارايه نمايم.

- اگر راهحلهايي مناسب، مكفي و منطبق با مشكلي كه من در اين پژوهش با آن روبهرو هستم، در پيشينه يافت شده است، از ادامهي

پژوهش صرفنظر كنم و به مسائل احتمالي ديگر بپردازم.

جمعآوري اطلاعات ( (شواهد 1

8. شواهد مربوط به موقعيت نامطلوب موجود را فراهم نمايم:

- فرآيند جمعآوري دادهها را بهروشني مشخص كنم.

- اطلاعات لازم پيرامون مسئله را، جمعآوري نمايم.

- اطلاعات (دادههاي) جمعآوري شده را، با مسئلهي اصلي پژوهش مطابقت دهم و شواهدي ارايه كنم، كه از وجود مسئلهاي واقعي

پشتيباني ميكند.

تحليل و تفسير داد ه ها

9. دادههاي گردآوري شده را تحليل و تفسير كنم:

- دادههاي گردآوري شده را در معرض نقد گروه نقّاد قرار دهم.

- سعي كنم با مشاركت و كمك همكاران منتقد، مطالب ضد و نقيض و كم اثر در تفسير دادهها را تفكيك نمايم.

- دادهها را، بر يك مبناي منطقي و موثق كه مورد تأييد همكاران منتقد پژوهش است، تفسير كنم.

- از روش تحليل كمي يا كيفي مناسبي در تحليل دادهها استفاده نمايم.

- نتايج تحليلوتفسير دادهها را، بهروشني توضيح دهم.

راه حلها و اقد امات (انتخاب،اجرا،ارزيابي،تعديل واعتبار)

10 . راه حلها و اقدامات مناسب را تدارك ببينم:

- از تحليلوتفسير دادهها راهحلهاي موقتي منطقي و مناسبي انتخاب و جهت تأييد به همكاران و گروه نقّاد ارايه دهم.

- اقدامات تأييد و انتخاب شده و جزئيات آنها را، به خوبي توصيف نمايم.

- انطباق اقدامات انتخابي با مشكل/ مسئلهي موجود را محرز و ميزان آن را مشخص كنم.

- اقدامات انتخابشده (پيشنهادي)، از ميان يافتههاي ارايه شده در پژوهش باشد و بهوسيلهي آنها حمايت شوند.

- با مشورت صاحبنظران و همكاران به انتخاب و گزينش راهحلها و اقدامات بهينه بپردازم.

1/10 اجراي راهحلها و اقدامات؛

- راهحلها و اقدامات انتخابي، عملي و قابل اجرا باشند.

- راهحلها و اقدامات انتخابيام را مطابق با جزئيات توصيف شده _در قسمت گزينش راه حلها_ پياده كنم.

2/10 ارزيابي راهحلها و اقدامات ؛

- با طرح سؤالات انتقادي به ارزيابي فرآيندي و مداوم از نتايج پس از اجراي راهحلها و كسب بازخورد لازم، بپردازم.

- پس از دريافت بازخورد، به تغيير يا تعديل راهحلها و اقدامات بپردازم.

3/10 اعتبار راهحلها و اقدامات؛

- از وجود همكاران منتقد و سايرين در اعتباريابي راهحلها و اقدامات در مراحل مختلف (انتخاب تا تعديل) بهره بگيرم.

جمعآوري اطلاعات ( (شواهد 2

11 . شواهد مربوط به موقعيت مطلوب را ارايه دهم:

- شواهد (كمي يا كيفي و يا هر دو) دال بر ايجاد وضعيت مطلوب و بهبودي كه مدعي حصول آن شدهام، ارايه نمايم.

- شواهد ارايه شده، براي پذيرش تغيير و بهبود ادعا شده، مكفي باشد.

- شواهد را، مبتني بر اطلاعات منظم و منطقي، و از روشهاي مناسب جمعآوري نمايم.

: 1/11 مقايسهي شواهد ا و 2

- اطلاعات مربوط به شواهد 2 را بهگونهاي قابل مقايسه با اطلاعات شواهد 1 ارايه نمايم.

: 2/11 نتيجهگيري از شواهد 2

- با نتيجهگيري از شواهد 2، بهديدگاه روشني در مورد روند پژوهش (ادامه و اتمام آنو يا بازگشت بهمراحل قبل) دست يابم.

گزارش اقدام پژوهي

12 . عنوانهاي اصلي و فرعي گزارش؛

- سرفصلها و عناوين اصلي و فرعي گزارش نهايي را به درستي تنظيم نمايم (مطابق با مراحل منطقي اقدامپژوهي).

13 . نگارش و سازماندهي مطالب؛

- گزارش را بهگونهاي سازماندهي كنم، كه خواننده بهراحتي به موضوعات و مباحث اصلي آن دسترسي پيدا كند.

- گزارش من عاري از غلطهاي املايي و چاپي باشد.

- از دستور زبان فارسي (علايم نگارشي)، بهطور مناسب و بهجا استفاده كنم.

- چكيدهاي مناسب در آغاز گزارش تدارك ببينم.

- پيشنهادات مناسبي در زمينهي موضوع مورد تحقيق، براي كمك به پژوهشگران بعدي ارايه دهم.

- شيوهي مناسب استناد (مأخذنويسي) را در گزارش و همچنين در فهرست منابع رعايت نمايم.

- پيوست مناسبي از مدارك و مستندات پژوهش ارايه دهم.

- گزارش را بهگونهاي تنظيم نمايم، كه قابليت طرح بهعنوان يك سند مفيد آموزشي (درحوزهي مورد تحقيق) را داشته باشد.

چند سؤال مهم

- سؤال اول: آيا اقدامپژوهي من حتماً ميبايست داراي اطلاعات كيفي و كمي (بهصورت توأمان و پيوسته) باشد؟

نبود يكي از اين دو نوع اطلاعات و عدم كاربرد آن، از ارزش كار من ميكاهد؟

پاسخ:

اقدامپژوهي ميتواند حاوي هر دو دسته از اطلاعات كمي و كيفي و يا حتي تركيبي از اين دو روش، بهدليل ذات اين نوع از

پژوهش باشد. در عين حال استفاده از دو نوع اطلاعات و يا تركيب آنها در يك گزارش، به نسبت گزارشي كه تنها از يك نوع

اطلاعات متناسب با هدف تحقيق خود استفاده نموده باشد، امتيازي در بر نخواهد داشت. اين نكته همواره بايد مد نظر اقدام-

پژوهان و همچنين ارزيابان اين نوع از پژوهش باشد كه كاربرد كلكسيوني از نمودارها، جداول، و روايتها، مبنايي براي برتري

يك گزارش ايجاد نميكند. بايد به ياد داشته باشيم كه وجود اطلاعات ناهمخوان و نامتناسب از ارزش گزارش نيز خواهد كاست.

- سؤال دوم: آيا ما ملزم به رعايت تمامي مراحل گفته شده در مورد اقدامپژوهي و ذكر مو بهموي آنها هستيم؟

پاسخ:

در پاسخ به اين سؤال توجه شما را به ذات اقدامپژوهي جلب ميكنم. اقدامپژوهي در زمرهي پژوهشهاي كيفي است كه بايد به-

صورت كاملاً روا و معتبر گزارش شود. بنابراين ذكر تمامي مراحل به صورت سلسله وار الزامي نيست. آنچه در اين راستا از

اهميت بيشتري برخوردار است، شكل صحيح گزارش است.

- سؤال سوم: آيا گزارش اقدامپژوهي بايد گزارشي طولاني باشد؟

در پاسخ به اين سؤال بايد توجه كرد، كه اقدامپژوهي با هدف بهبود و اصلاح صورت ميپذيرد. اين نكته مهم است كه در هر كجا

كه اين بهبود، اتفاق افتاد پژوهش را ميتوان خاتمه داد، و يا حداقل به جوانب ديگر آن پرداخت. در اين راستا بهطور قطع

پژوهشي كه جامعومانع بيان شده باشد، و كوتاهترين مسير را براي رسيدن به هدف طي نموده باشد، از مزيت بيشتري برخوردار

است. علاوه بر اين، اطالهي كلام و پرداختن به جزئيات غيرضروري در هر پژوهشي از جمله اقدامپژوهي نكوهيده، و آفت آن

پژوهش بهشمار ميرود. بنابراين به اقدامپژوهان توصيه ميشود كه هرگز با اين ديدگاه كه "گزارش من هرچه قطورتر باشد، از

كيفيت بيشتري برخوردار است"، به تنظيم گزارش نپردازند.

انتشارات رشد (زير چاپ) ،(« راهنماي گام به گام معلمان » منبع: (اقدامپژوهي: از طراحي تا ارزيابي

 

 

برای دیدن هزاران موضوع اقدام پژوهی از لینک زیر استفاده کنید :

موضوعات اقدام پژوهی

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 18:37 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

کلاس های چند پایه و راهکارهای اثربخش

بازديد: 525
کلاس های چند پایه و راهکارهای اثربخش

کلاس های چند پایه و راهکارهای اثربخش

هر کودکی حق دارد که از آموزش بهره مند گردد. لذا کلاس های چند پایه فرصت یادگیری برای بسیاری از کودکان مناطق روستایی و عشایری را فراهم می آورد.
مدارس چند پایه به دلایل کاهش جمعیت و مهاجرت به شهر و موقعیت جغرافیایی قابل توسعه نمی باشند. تدریس در کلاس های چند پایه یکی از روشهای آموزشی است که می تواند نیازهای بسیاری از افراد واجب التعلیم را تامین نماید......


تدریس در این کلاس ها نیازمند برخورداری از مهارتهای ویژه و روش های مناسب سازماندهی کلاسی است.
بسیاری کلاس های چند پایه را معضل می دانند و مشکلات متعددی وجود دارد که این کلاس بازده خوبی ندارد، این مشکلات به دو بخش آموزشی و فیزیکی تقسیم می شود.

راهکارهای اثربخش جهت مدیریت کلاس های چند پایه
1- استفاده از رایانه به عنوان معلم کمکی در کلاس به کمک CD های آموزشی .
2- استفاده از آموزگارانی که دوره های ویژه دیده و با روشهای فعال آشنا باشند.
3- تدریس همشاگردی – استفاده از دانش آموزان قوی برای اعضای ضعیف گروه – این کار باعث می شود دانش آموزان قوی بر مطالب درس مسلط شوند.
4- تقسیم مناسب وقت بین پایه ها و توجه به همه پایه ها .
5- گروه بندی دانش آموزان – معلم دانش آموزان را به گروه های مختلف تقسیم می کند و برای هر گروه یک مسئول انتخاب می نماید. معلم به گروه ها کمک می کند. بین گروه ها رقابت و دوستی بوجود می آید.
6- استفاده از روشهای مناسب تدریس- در کلاس های چند پایه معلم نباید فقط از یک روش به ارائه محتوا بپردازد.
7- آموزش خاص و جداگانه معلمان – تاکنون هیچ گونه آموزش خاصی وجود ندارد و معلمان با توجه به تجربه و آزمایش خود ناچاراً روش هایی را مورد استفاده قرار می دهند . کم تجربه ترین افراد در دسترس (سرباز معلم – آموزشیار نهضت سواد آموزی و ...) برای اداره این کلاس ها استفاده می شود که علاقه چندانی هم ندارند .
8- سازماندهی کلاس – فرصت تدریس موثر در کلاس های چند پایه – اگر معلم نتواند کلاس را بخوبی سازماندهی کند هر چند طرح درس داشته باشد اما موفق نخواهد بود .
9- بالا بردن حقوق معلمان کلاس های چند پایه و اختصاص دادن وقت بیشتری به این کلاس ها به شیوه حق التدریس .
10- تعداد دانش آموزان در کلاس های چند پایه باید متناسب با آموزش چند پایه ای باشد .
11- استفاده از نیروهای بومی بخاطر دوزبانه بودن دانش آموزان در کلاس های چند پایه
12- برخورداری از امکانات و تجهیزات آموزشی از قبیل کتابخانه – آزمایشگاه حیاط بازی و وسایل کمک آموزشی
13- مناسب بودن فضای کلاس ، در اختیار داشتن میز ، صندلی و نحوه بهره گیری ازفضای کلاس و مجزا بودن آن با دفتر آموزشگاه .
14- استفاده از نیروهای انسانی – با توجه به شلوغی کلاس های چند پایه تعداد معلمان را در این کلاس ها بیشتر کنند تا به امر آموزش کمک بیشتری شود .
15- استفاده از معلمان علاقمند – از معلمانی که علاقمند هستند که در کلاس های چند پایه کار کنند استفاده شود .
16- تشویق اولیاء به امر سواد آموزی ، این کار در دراز مدت به امر آموزش در کلاس چند پایه کمک و یاری خواهد کرد .
17- کم کردن وظایف معلمان در امور کارهای اداری و نامه نگاری های بیربط – و انجام وظایف خاص و کوچک
18- طراحی و ساخت کلاس های ویژه با قابلیت جابه جایی دیوارها و نصب چند تخته در آن .
19- تدوین راهنمایی تدریس و مقررات ویژه امتحانی برای کلاس های چند پایه .
20- استفاده از ورزشکاران (دانشجویان) توانمند روستا با هماهنگی اداره متبوع و همکاری شورای مدرسه و روستا به عنوان معلم ورزشی می تواند کمبود وقت معلم را در این کلاس ها جبران کند .
21- استفاده از مربیان بهداشت روستا در امر بهداشت دانش آموزان تا اندازه ای از وظایف معلم کاسته می شود .
22- فعالیت های فوق برنامه – با همکاری اولیاء کلاس های تقویتی برگزار نمایند .
23- تغییر شیوه ی فعلی آموزش در کلاس های چند پایه ای
24- آشنایی با طرح درس کلاس های چند پایه و استفاده مناسب آن در کلاس درس .

منبع:عوض حقایق پور         سر گروه پایه پنجم شهرستان دشتستان

در همین زمینه مطالب زیر را درباره کلاس های چند پایه بخوانید :

 

  تاریخ ارسال
 
559 - طرح درس چندپایه ششم درس های شگفتی های برگ و دریا نعمت خداوندی و معرفت آفریدگار جمعه 19 بهمن 1397
 
اقدام پژوهی های آموزگار چندپایه سه شنبه 12 بهمن 1395
 
81 - گزارش تخصصی معلم چندپایه : چگونگی تقسیم فرصت یادگیری در کلاسهای چند پایه مقطع ابتدایی سه شنبه 04 آبان 1395
 
«آموزش چندپایه فرصت یادگیری برای همه» یکشنبه 16 اسفند 1394


 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 17:04 منتشر شده است
نظرات(0)

راهكارهايي براي پرورش انگيزه تحصيلي دانش آموزان

بازديد: 219
راهكارهايي براي پرورش انگيزه تحصيلي دانش آموزان

راهكارهايي براي پرورش انگيزه تحصيلي دانش آموزان

مقدمه:

در مدارس امروز، تلاش براي برقراري ارتباط با دانش‌آموزاني كه علاقه شان را به يادگيري از دست داده اند، يا دانش‌آموزاني كه بنا به دلايلي، دچار شكست تحصيلي يا ترك تحصيل شده اند، براي تمامي معلمان تجربه‌اي مايوس كننده و بسيار معمول است. در تجارب حرفه اي خودمان به عنوان معلم نيز براي برانگيختن حس سخت كوشي دانش آموزان‌مان ناكامي‌هايي را تحمل كرده ايم كه ناشي از كمبود وقت، زيادي تعداد دانش آموزان داراي نيازهاي هيجاني و يادگيري، احساس مسووليت در قبال خواسته هاي مسوولان مدرسه و والدين و ساير موقعيت هاي ايجاد كننده فشار رواني بوده است. از اين رو، با در نظر گرفتن اينكه در حال حاضر براي برانگيخته ساختن دانش آموزان به تحصيل و يادگيري چه ديدگاهي داريم؛ اين مقاله مي تواند مبنايي در اختيارمان قرار دهد كه ممكن است، پس از خواندن آن تغيير كند.

                                                                     

مفهوم انگيزش

نظريه هاي انگيزشي معاصر، انگيزش را ظرفيت طبيعي مي دانند كه در تمامي دانش آموزان، به طور بالقوه وجود دارد كه نياز به پرورش يافتن دارد تا بنياد نهادن (ابراهيمي قوام، 1384). با توجه به چنين ديدگاهي، دانش‌آموزاني كه به نظر مي رسد فاقد انگيزه يادگيري هستند، مي توانند مجدداً اين ظرفيت طبيعي را بدست آورند و به طرق مثبتي رشد و گسترش دهند تا به اهداف شخصي خود دست يابند.

تغيير ديدگاه ها درباره نقش معلمان

بر اساس ديدگاه هاي رايج يادگيري، مسووليت به يادسپاري و كاربرد اطلاعات، به گونه‌اي كه تغييرات دايمي در دانش‌ها و مهارت ها را به‌وجود آورد؛ با دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان، يادگيرندگاني خود هدايت گر، خود نظم بخش و خود انگيخته در نظر گرفته مي‌شوند كه از لحاظ اشتياق و توانايي متفاوت هستند و معلم نقش مهمي در پرورش دادن و افزايش انگيزه طبيعي آنان بر عهده دارد (ابراهيمي قوام، 1384).

به چه وسيله‌اي مي‌توان دانش‌آموزان را براي تحصيل ترغيب كرد؟

برخي از اصول اساسي بدست آمده از تحقيقات در اين مورد عبارتند از:

1) دانش‌آموزان از طريق يادگيري شرايط و فعاليت‌هايي برانگيخته مي‌شوند كه به آنها اجازه داده شود تا دست به انتخاب‌هاي شخصي بزنند و مقتضيات تكاليف را با ظرفيت‌هايشان هماهنگ سازند.

2) انگيزش دانش آموزان در صورتي افزايش مي‌يابد كه دريابند تكاليف يادگيري به‌طور مستقيم يا غير مستقيم با نيازها و علايق و اهداف شخصي آنها مرتبط است و سطوح دشواري آن به‌گونه‌اي است كه مي‌توانند به صورتي موفقيت‌آميز آنها را انجام دهند (ابراهيمي قوام، 1384). بنا به نظريه اتكينسون (1957)، اشخاص در تكاليفي كه داراي درجه دشواري متوسط هستند (نه خيلي دشوار و نه خيلي آسان) توفيق زيادي بدست مي آورند. يعني تكاليفي كه انجام دادن آنها مستلزم قدري خطر كردن است (سيف، 1387).

3) انگيزش ذاتي دانش‌آموزان به يادگيري مي‌تواند در محيطي امن، اعتماد بخش و حمايتگرانه پرورش يابد، كه داراي اين ويژگي‌ها باشد:

الف- بزرگسالان، در روابط كيفي توام با توجه، توانمندي‌هاي بالقوه جوانان را دريابند. زيرا كه، كيفيت روابط بين بزرگسالان و جوانان اساس برنامه‌هاي موفق است. از اين رو، به والدين، معلمان و ساير افراد مؤثر در زندگي دانش آموزان توصيه مي شود كه تجارب يادگيري و آموزشي مثبت را به گونه اي با ملاحظه، دلسوزانه و احترام آميز براي دانش آموزان فراهم سازند، تا آنان از احساس شايستگي و داشتن كنترل بر شرايط برخوردار شوند. به‌عنوان مثال براي آنكه معلمان بر خلاقيت و انعطافي كه لازمه كار معنادار با دانش‌آموزان است، تسلط يابند؛ مي بايد از سوي كاركنان و مسوولان اجرايي مدرسه، مورد احترام و حمايت قرار گيرند. بنابراين اصل توانمند سازي ناشي از روابط دوجانبه، براي تمام افراد درگير در سيستم صدق مي‌كند.

ب- نيازهاي منحصر به فرد دانش آموزان از نظر يادگيري و آموزشي مورد حمايت قرار گيرد.

ج- فرصت هايي براي خطر كردن (ريسك پذيري)، بدون ترس از شكست خوردن براي دانش آموزان فراهم شود.

يافته هاي پژوهشي نشان مي دهند كه بخشي از ضرورت هاي ايجاد فضاي امن و مطمئن براي دانش آموزان، بر ساختارهاي غير رقابتي- مشاركتي و آن نوع اهداف آموزشي تاكيد دارد كه مغاير با ساختارهاي رقابت آميز است. تحقق اهداف نبايد به صورتي باشد كه در بازي يادگيري برخي دانش آموزان برنده و برخي ديگر بازنده باشند (ابراهيمي قوام، 1384).

5) انگيزه دانش آموزان به تحصيل در صورتي افزايش مي يابد كه به آنها كمك شود تا خود را درك كنند و به خويشتن خويش احترام بگذارند. دانش آموزاني وجود دارند كه پس از شكست‌هاي پياپي در يادگيري، به خود پنداره ضعيفي از خود دست مي يابند و بين اين موفقيت ها و اعمال خود رابطه نزديكي نمي‌بينند و تمام شكست‌هاي خود ر ا به فقدان توانايي نسبت مي دهند. در نتيجه چنين ديدگاهي اين دانش‌آموزان دست از تلاش و كوشش بر مي‌دارند و به اين نتيجه مي‌رسند كه تلاش‌هاي آنها فايده‌اي نخواهد داشت. از اين رو، معلمان بايد به اين گونه دانش‌آموزان آموزش دهند كه ممكن است تفسيرهايشان واقعيت نداشته باشد و بايد ساير احتمالات را هم در نظر بگيرند. در نتيجه تغيير چنين ديدگاهي و آموزش تغيير تفسير واقعيت‌ها، شكست در دانش‌آموزان را بايد از فقدان توانايي به فقدان كوشش در آنان تغيير دهند (سيف، 1387).

6) تشويق دانش آموزان به استفاده از رويكردعمقي مطالعه چنانچه تكاليف و خواسته هاي آموزشگاهي و محيط اجتماعي دانش آموزان، گرايش به رويكرد سطحي مطالعه را تشويق كنند؛ يادگيرندگان نيز بر اساس اين خواسته ها رويكرد مطالعه خود را شكل مي دهند (نعمتي، 1386). از اين رو، شكل گيري رويكرد سطحي مطالعه جهت بدست آوردن نمرات قبولي و گذراندن امتحانات كلاسي باعث كاهش انگيزه دانش آموزان خواهد شد.

7) خلق فضاي مثبت يادگيري، كمك به دانش آموزان در تعيين اهداف و علايق، معرفي الگوهاي مناسب و الگوسازي و سرمشق دهي و بكار گيري تشويق‌هاي مناسب (بيروني و دروني) از ديگر راهبردهاي مناسب براي ترغيب تحصيل در دانش‌آموزان است.

بحث و نتيجه گيري:

اين مقاله يك چشم انداز كوتاهي بود بر ماهيت انگيزه يادگيري و شيوه‌اي كه بتوان آن را در دانش‌آموزان بي‌رغبت به تحصيل افزايش داد؛ بر اساس تحقيقات و نظريه‌هاي رايج، اطلاعات و پيشنهادهايي ارايه شد. اين نظريه‌ها انگيزه‌هاي يادگيري در تمام افراد را ذاتي مي‌دانند و بر اين اعتقادند كه انگيزه بايد در حالت طبيعي در دانش‌آموزان پرورانده شود نه اين كه آن را به‌وجود آورد. همچنين نمونه پيشنهادهايي كه ارايه شد، به‌عنوان يك محركي است براي بروز خلاقيت اوليا و معلمان و ترغيب آنان به تحصيل در طرح راهبردها و فعاليت‌هاي ويژه براي رفع نيازهاي منحصر به فرد دانش‌آموزان.

منابع:

ابراهيمي قوام آبادي، صغري .(1384). پرورش انگيزه در دانش آموزان، تهران: رشد

سيف، علي اكبر .(1387). روانشناسي پرورشي نوين ، تهران: دوران

 

همچنین درباره انگیزه مقالات زیر را می توانید در سایت مطالعه کنید :

تحقیق درباره تاثیر انگیزه بر رفتار افراد شنبه 24 اسفند 1398
 
   
 
   
 
477 - اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم انگیزه دانش آموزانم را برای یادگیری درس ریاضی هشتم بالا ببرم ؟ سه شنبه 27 آذر 1397
 
248 - گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی : بالا بردن انگیزه دانش آموزان با استفاده از پژوهش و فناوری دوشنبه 22 مرداد 1397
 
426-اقدام پژوهی آموزگار سوم ابتدایی: تقویت انگیزه با پژوهش و فناوری شنبه 29 اردیبهشت 1397
 
165 - گزارش تخصصی دبیر فیزیک : راه های ایجاد انگیزه در دانش آموز جهت یادگیری فیزیک سه شنبه 28 شهریور 1396
 
145-گزارش تخصصی هنرآموزحسابداری:افزایش انگیزه هنرجویان حسابداری بوسیله آشناکردن نقش آنهادر توسعه پنجشنبه 12 مرداد 1396
 
314-اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه هنرجویان رشته حسابداری رابوسیله نقش آنان درتوسعه پایدار چهارشنبه 11 مرداد 1396
 
138 - گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی : افزایش انگیزه دانش اموزان در درس انشاء بار وش های مناسب شنبه 07 مرداد 1396
 
121 - گزارش تخصصی دبیر تاریخ : راهکارهای عملی تقویت انگیزه مطالعه و یادگیری درس تاریخ دردانش آموزان دوشنبه 12 تیر 1396
 
298 - اقدام پژوهی چگونه توانستم با راهکارهای عملی،ایجاد انگیزه مطالعه و یادگیری درس تاریخ تقویت کنم شنبه 05 فروردین 1396
 
78-گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی:ایجاد انگیزه برای یادگیری دانش آموزان خوابگاهی در درس زبان انگلیسی یکشنبه 18 مهر 1395
 
271 - اقدام پژوهی چگونه توانستم با تغییر روش تدریس از سنتی به فعال، انگیزه دانش آموزانم را در درس ریاض پنجشنبه 21 مرداد 1395
 
ایجاد انگیزه برای نوشتن در کودکان و نوجوانان پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395
 
پیشرفت در ریاضیات مدیون انگیزه است نه بهره هوشی‌ چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395
 
تقویت انگیزه درسی دانش آموزان و نحوه تشویق و تنبیه در مدارس یکشنبه 19 اردیبهشت 1395
 
تقویت انگیزه درسی دانش آموزان و نحوه تشویق و تنبیه در مدارس یکشنبه 19 اردیبهشت 1395
 
تحقیق درباره رابطه رشد تحصیلی وانگیزه دانش آموزان شنبه 11 اردیبهشت 1395
 
انگیزه ای برای درس خواندن ندارم دوشنبه 17 اسفند 1394
 
انگیزه دوشنبه 17 اسفند 1394
 
216 - اقدام پژوهی چگونه در مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان خوابگاهی انگیزه بیشتری در درس زبان انگلی سه شنبه 20 بهمن 1394
 
راهکارهای ایجاد انگیزه در معلمین سه شنبه 29 دی 1394
 
پرسشنامه ایجاد انگیزه مطالعه کتاب غیر درسی دوشنبه 30 آذر 1394
 
پرسشنامه ایجاد انگیزه مطالعه یکشنبه 29 آذر 1394
 
ـ الف) انگیزه و اهداف امیرکبیر از اقدامات اصلاحی چه بود؟ شنبه 23 آبان 1394
 
ــ انگیزه ها و هدف های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اروپاییان از ارتباط با ایران دوره صفوی را از متن درس پنجشنبه 21 آبان 1394
 
172 - اقدام پژوهی چگونه توانستم علاقه و انگیزه دانش آموزانم را در درس انشا تقویت نمایم. پنجشنبه 19 شهریور 1394
 
98 - اقدام پژوهی چگونه با دانش آموزانم انگیزه تلاش را در کلاس ریاضی پیدا کردیم؟ شنبه 18 مرداد 1393
 
102 - اقدام پژوهی چگونه توانستم در کودک بازمانده از تحصیل ایجاد انگیزه کنم . پنجشنبه 12 تیر 1393
 
تحقیق و مقاله جایگاه انگیزه در حقوق جزا پنجشنبه 08 خرداد 1393
 
41 - رابطه تفکر انتقادی با انگیزه پیشرفت دانشجویان کارشناسی ارشد جمعه 26 اردیبهشت 1393
 
مقاله درباره ایجاد انگیزه در کارکنان


منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 16:52 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

شیوه نامه اقدام پژوهی یا معلم پژوهنده

بازديد: 471
شیوه نامه اقدام پژوهی یا معلم پژوهنده

شیوه نامه اقدام پژوهی یا معلم پژوهنده

گزارش اقدام پژوهی در ساحت های «عنوان اقدام پژوهی» ، «توصیف و تشخیص مساله اقدام پژوهی » ، «گردآوری، تحلیل داده‌ها و اطلاعات» ، « راه حل های پیشنهادی» ، «اجرا»، « نتایج» و « گزارش پایانی اقدام پژوهی» مورد نقد و قضاوت قرار خواهد گرفت. هر کدام از این عناوین دارای امتیازات و ملاک هایی می باشد. برای آنکه موفقیت خود را بیشتر کنید لازم است گزارش خود را مبتنی بر این ملاک ها نمایید.

شیوه نامه اقدام پژوهی و فرم های ارزشیابی آن را از لینک زیر دانلود کنید :

شیوه نامه معلم پژوهنده

 

برای دیدن هزاران موضوع اقدام پژوهی از لینک زیر استفاده کنید :

موضوعات اقدام پژوهی

لیست کلیه اقدام پژوهی ها

لیست زیر شامل بیش از 500 اقدام پژوهی  در زبان انگلیسی( Action Research یا پژوهش در عمل ) کامل  آماده و بصورت ورد می باشد.شما می توانید قبل از خرید فایل ورد ، فایل پی دی اف آنها را بصورت کامل ببنید 


روی لیست هر پست که خواستید در زیر کلیک کنید یا می توانید در همین صفحه همه موضوعات را مشاهده نمایید :

 


 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 16:44 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

نمون برگ روی جلد اقدام پژوهی

بازديد: 584
نمون برگ روی جلد اقدام پژوهی

 

باسمه تعالی

جمهوری اسلامی ایران

اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه

اداره آموزش و پرورش شهرستان/ ناحیه /منطقه

 

 

عنوان اقدام پژوهی :

 

 

 

 

 

 

 


 

 

مجری :

 پست سازمانی :

 رشته تحصیلی :

 آخرین مدرک تحصیلی :

 دوره تحصیلی :‌

 سمت فعلی :

 شماره پرسنلی :

 

سال تحصیلی

 

 

برای دیدن هزاران موضوع اقدام پژوهی از لینک زیر استفاده کنید :

موضوعات اقدام پژوهی

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 16:38 منتشر شده است
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3063

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس