سایت علمی و پژوهشی آسمان - 155

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

آدرس سایت ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان

بازديد: 973
آدرس سایت ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان

آدرس سایت ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان

همکارانی که فاقد کارت شناسایی هستند و یا اینکه اعتبار کارت شناسایی آن ها منقضی و یا کارت شناسایی ایشان مفقود شده است می توانند جهت دریافت کارت به سامانه مراجعه و ثبت نام فرمایند.

جهت ورود به سایت ثبت نام کارت شناسایی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

http://card.medu.ir

اطلاعیه درباره کارت شناسایی فرهنگیان ( مرحله دوم ) :

به اطلاع همکاران عزیز می رساند مرحله اول صدور کارت شناسایی انجام و به حراست استان/منطقه تحویل شده است. همکاران قبل از مراجعه به حراست می توانند از آخرین وضعیت درخواست خود در سامانه به آدرس https://card.medu.ir مطلع شوند. همچنین همکارانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند می توانند تا ۳۰ بهمن اقدام به ثبت درخواست نمایند.

بنا بر اطلاعیه ثبت شده در سامانه ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان، مهلت ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده است . لذا آن دسته از همکارانی که نتوانسته اند در این مرحله درخواست کارت شناسایی خود را ثبت کنند می توانند درخواست خود را در مرحله دوم ثبت کنند . متن این اطلاعیه به شرح زیر است :

مرحله ی اول ثبت درخواست کارت پرسنلی تا ۳۰ مهر است ، تاریخ مرحله ی دوم اعلام میشود

همکاران متقاضی انتقال ، لطفا در خواست خود را به تعویق بندازید و پس از اول مهرماه اقدام کنید تا وضعیت انتقال شما مشخص شود.

همکاران محترم در این فاز فقط برای شاغلین رسمی ، پیمانی و قراردادی امکان ثبت نام وجود دارد

پاسخ به سوالات متداول در باره کارت شناسایی فرهنگیان برگرفته از سایت وزارت

سوال۱:آیا امکان ثبت نام کارت شناسایی فرهنگیان برای افراد بازنشسته و حق التدریس و سرباز معلم وجود دارد؟

در این فاز وجود ندارد

سوال ۲: در صورت مغایرت در اطلاعات ثبت شده کارت شناسایی فرهنگیان چه باید کرد؟

دکمه اصلاح اطلاعات را زده ، اطلاعات دارای مشکل را انتخاب کرده و سپس دکمه ی درخواست صدور کارت را زده ، پس از اصلاح اطلاعات توسط کارگزینی ، کارت با اطلاعات اصلاح شده صادر میشود

سوال ۳: آیا با زدن دکمه اصلاح اطلاعات درخواست کارت فرهنگیان و اصلاح اطلاعات ثبت میشود؟

خیر ، در صورتی که درخواست کارت زده نشود نه ثبت نام شما تکمیل شده و نه درخواست اصلاح به کارگزین اعلام میشود.

سوال ۴ : در صورتی که در فرم ثبت نام کارت شناسایی‌فرهنگیان ، ورود اطلاعات شناسنامه ای خطای اطلاعات ورودی را داد چه باید کرد؟

همکار گرامی لطفا اطلاعات کد ملی ، شناسنامه و تاریخ تولد خود را براساس آخرین حکم وارد کرده و در صورتی که با خطا رو به رو شدید با پشتیبانی شرکت تماس گرفته و این موضوع را اعلام نمایید تا با پیگیری شرکت در اسرع وقت اطلاعات اصلاح شود و درخواست کارت برای شما امکان پذیر باشد.

سوال ۵: در صورت رد شدن درخواست کارت شناسایی فرهنگیان چه باید کرد؟

در صروتی که درخواست شما توسط حراست منطقه رد شده باشد ، در صفحه ی نمایش اطلاعات در پایین صفحه دکمه درخواست مجدد وجود دارد ، دکمه درخواست مجدد را زده و دوباره عکس خود را بارگذاری کرده و دکمه درخواست را بزنید تا فرآیند درخواست کارت شما دوباره آغاز شود.

کلمات کلیدی : ادرس سایت ثبت نام  ، ادرس سامانه ثبت نام و درخواست کارت شناسایی معلم ها . سامانه card.medu.ir

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 22:20 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,
نظرات(0)

آدرس های جدید سامانه سناد و ثبت نام دانش آموزان سناد

بازديد: 1899
آدرس های جدید سامانه سناد و ثبت نام دانش آموزان سناد

  آدرس های جدید سامانه سناد و ثبت نام دانش آموزان سناد توجه کنید که در سال تحصیلی ۹۷/۹۸ هر مقطع آدرس جداگانه ای برای ثبت نام دارد دوره ابتدایی لینک ریر کلیک کنید schsnd.medu.ir دوره پیش دبستانی ریر کلیک کنید p.snd.medu.ir دوره متوسطه اول ریر کلیک کنید 

 

 

آدرس های جدید سامانه سناد و ثبت نام دانش آموزان
سناد توجه کنید که در سال تحصیلی ۹۷/۹۸ هر مقطع آدرس جداگانه ای برای ثبت نام دارد

دوره ابتدایی لینک ریر کلیک کنید
schsnd.medu.ir

دوره پیش دبستانی ریر کلیک کنید
p.snd.medu.ir

دوره متوسطه اول ریر کلیک کنید
https://m1-snd.medu.ir/

دوره متوسطه دوم ریر کلیک کنید
پایه دهم: https://m2-snd.medu.ir/

سامانه ستادی:(ویژه کارشناسان) ریر کلیک کنید
snd.medu.ir

آدرس سناد قدیمی(بسته می باشد)
sanaad.medu.ir

 

سناد بزرگسالان

https://t-snd.شmedu.ir/

 

بروز رسانی سایت ۲۸ دی ماه ۱۳۹۸

قابل توجه مدیران محترم واحد های سازمانی ۱۳۹۸/۰۹/۱۷

با توجه به تغییرات ایجاد شده در آدرس های سامانه سناد لطفا در هنگام ورود به سامانه مانند موارد ذکر شده اقدام نمایید.

مدارس پیش دبستانی: آدرس قدیم p.snd.medu.ir آدرس جدید p-snd.medu.ir

مدارس متوسطه اول: آدرس قدیم M1.snd.medu.ir آدرس جدید M1-snd.medu.ir

مدارس متوسطه دوم: آدرس قدیم M2.snd.medu.ir آدرس جدید M2-snd.medu.ir

مدارس بزرگسال: آدرس قدیم T.snd.medu.ir آدرس جدید T-snd.medu.ir

مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای -استثنایی: آدرس قدیم esm1p.snd.medu.ir آدرس جدید esm1p-snd.medu.ir

مدارس دوم متوسطه حرفه ای – استثنایی: آدرس قدیم esm2p.snd.medu.ir آدرس جدید esm2p-snd.medu.ir

مدارس متوسطه اول استثنایی: آدرس قدیم esm1.snd.medu.ir آدرس جدید esm1-snd.medu.ir

مدارس متوسطه دوم استثنایی: آدرس قدیم esm2.snd.medu.ir آدرس جدید esm2-snd.medu.ir

مدارس پیش دبستان استثنایی: آدرس قدیم ps.snd.medu.ir آدرس جدید ps-snd.medu.ir

مدارس ابتدای استثنایی: آدرس قدیم es.snd.medu.ir آدرس جدید es-snd.medu.ir

سامانه پشتیبانی: آدرس قدیم support.snd.medu.ir آدرس جدید support-snd.medu.ir

مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات

 

آدرس جدید سامانه سناد مدارس ابتدایی

https://schsnd.medu.ir

آدرس جدید سامانه سناد مدارس پیش دبستانی

p-snd.medu.ir

 آدرس جدید سامانه سناد مدارس متوسطه اول

M1-snd.medu.ir

آدرس جدید سامانه سناد مدارس متوسطه دوم

M2-snd.medu.ir

آدرس جدید سامانه سناد مدارس بزرگسال

T-snd.medu.ir

آدرس جدید سامانه سناد مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای -استثنایی

esm1p-snd.medu.ir

آدرس جدید  سامانه سناد مدارس دوم متوسطه حرفه ای – استثنایی

esm2p.snd.medu.ir

 آدرس جدید سامانه سناد مدارس متوسطه اول استثنایی

esm1-snd.medu.ir

آدرس جدید سامانه سناد مدارس متوسطه دوم استثنایی

esm2-snd.medu.ir

 آدرس جدید سامانه سناد مدارس پیش دبستان استثنایی

ps-snd.medu.ir

آدرس جدید سامانه سناد مدارس ابتدای استثنایی

es-snd.medu.ir

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 22:11 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

الگوی گزارش اقدام پژوهی

بازديد: 1005
الگوی گزارش اقدام پژوهی

الگوی گزارش اقدام پژوهی

1. عنوان پژوهش(موضوع)(صفحه عنوان)

 

 2. تشکر و قدردانی

 

3.چکیده

 

4.فهرست محتوا

 

5. مقدمه

 

6.بیان مسأله

 

7.گردآوری داده ها برای شناخت بهتر وضع موجود(شواهد 1)

 

8 . پیشینه پژوهش(نظری ـ عملی)

 

     الف) مبانی نظری:

 

     ب) پیشینه‌ی عملی:

 

9. تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها(اطلاعات)

 

10. اهداف

 

     الف: هدف کلّی

 

     ب: اهداف اختصاصی

 

11. ارایه‌ی راه‌حل‌های پیشنهادی

 

12.انتخاب بهترین راه حل یا راه‌حل‌ها

 

13. اجرای راه‌حل‌ها ی انتخابی

 

14. جمع آوری داده پس از اجرای راه حل ها (شواهد 2)

 

15. ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن (ارزیابی و اعتبار بخشی)در این مرحله دلایل محکم خود را مبنی بر ایجاد تغییر بیان کنیم و برای ادعای خود از شواهد 2 استفاده می کنیم. نظر همکاران منتقد خود را که مبنی بر تأیید تغییر باشد؛ قید می نماییم.

 

16.فهرست منابع

 

17.پیوست‌ها

 

محققان عزیز دقت بفرمایید که شماره صفحات گزارش شما از بخش «مقدمه» تا بخش نهایی«ارزشیابی اقدام و تأثیر آن» تا جایی که امکان دارد از 20 صفحه بیشتر نشود.جهت مطالعه راهنمای نگارش اقدام پژوهی به مطلب مربوط به راهنمای اقدام پژوهی در همین وبلاگ مراجعه بفرمایید.

همچنین می توانید از لینک های زیر اقدام پژوهی های آماده و کامل سایت را ببینید و دریافت نمائید :

روی لیست هر پست که خواستید در زیر کلیک کنید یا می توانید در همین صفحه همه موضوعات را مشاهده نمایید :

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 18:47 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

آﺳﯿﺐ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﮔﺰارش ﻫﺎي اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﭘﮋوﻫﻨﺪه در ﺳﺎل ﻫﺎي ﮔﺬﺷﺘﻪ

بازديد: 91
آﺳﯿﺐ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﮔﺰارش ﻫﺎي اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﭘﮋوﻫﻨﺪه در ﺳﺎل ﻫﺎي ﮔﺬﺷﺘﻪ

 آﺳﯿﺒﻬﺎي ﻣﻮﺟﻮد در اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺴﺎﻟﻪ و ﻋﻨﻮان اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ 

 ١- ﻋﺪم ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻫﺎي ﻣﻬﻢ و اﺳﺎﺳﯽ و اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻫﺎي ﮐﻢ اﻫﻤﯿﺖ و ﻏﯿﺮ اوﻟﻮﯾﺘﺪار2- اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ وﻇﺎﯾﻒ و ﺷﻐﻞ و ﺧﺎرج از 

اﺧﺘﯿﺎرات ﻓﺮد .3- اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﻋﻤﻞ ﮔﺮا 4- ﺑﯿﺎن راه ﮐﺎر در ﻋﻨﻮان اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ ( ﻋﻨﻮان ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ راﻫﮑﺎر ﺑﺎﺷﺪ)5- اراﺋﻪ ﻋﻨﺎوﯾﻦ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ادﺑﯽ 

 و ﺷﺎﻋﺮاﻧﻪ 6- ﻋﺪم ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﺪرﺳﻪ ،ﮐﻼس و ﻧﺎﺣﯿﻪ در ﻋﻨﻮان ٧-درج اﺳﺎﻣﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان در ﻋﻨﻮان 

 آﺳﯿﺐ ﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد در ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ : 

1- ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻋﻮاﻣﻞ ﻏﯿﺮ ﺿﺮوري و ﺑﯽ رﺑﻂ در ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ . 

2- ﻋﺪم ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻋﻠﻤﯽ در ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ 

3- ﻋﺪم اﺷﺎره ﺑﻪ ﺷﺎﺧﺼﻬﺎي ﻣﺴﺎﻟﻪ ( از ﻧﻈﺮ ﻓﺮاواﻧﯽ ، ﺷﺪت ، ﻣﺪت ، وﺳﻌﺖ و..) از اﺑﻌﺎد ﻣﺨﺘﻠﻒ 

4- ﻋﺪم اﺷﺎره ﺑﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻨﻔﯽ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮ روﻧﺪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎ و اﺳﯿﺒﻬﺎي اﯾﺠﺎد ﺷﺪه ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ وﺟﻮد اﯾﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ . 

5- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺴﺎﻟﻪ اﺻﻠﯽ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺳﻮاﻟﯽ در اﻧﺘﻬﺎي ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ . 

 آﺳﯿﺒﻬﺎي ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺷﻮاﻫﺪ ﯾﮏ : 

1- ﻋﺪم ﻣﻌﺮﻓﯽ اﺑﺰارﻫﺎي ﮔﺮدآوري ﺷﻮاﻫﺪ 1 و ﺷﯿﻮه ﺟﻤﻊ آوري داده ﻫﺎ ،در ﺷﺮوع اﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ 

2- ﻋﺪم اراﺋﻪ داده ﻫﺎي ﺟﻤﻊ آوري ﺷﺪه ﺑﻄﻮر دﻗﯿﻖ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه اﺑﺰار ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده و روش ﻫﺎي اراﺋﻪ داد ﻫﺎ از ﻗﺒﯿﻞ ﺟﺪول و ﻧﻤﻮدار و ... 

1- اراﺋﻪ ﺟﺪاول و ﻧﻤﻮدار ﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﺿﺮوري و ﺑﺪون ﻣﺴﺘﻨﺪ 

2- اﺳﺘﻔﺎده از ﻫﻤﻪ اﺑﺰار ﻫﺎي ﻋﻠﻤﯽ ﻣﻮﺟﻮد و ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده . ( ﺗﻌﺪاد اﺑﺰار ﻫﺎ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻗﻮت ﮐﺎر ﻧﯿﺴﺖ اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻪ ﺟﺎ و ﻣﻮﺛﺮ از اﺑﺰار ﻫﺎ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻗﻮت ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ) 

3- ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ اﺑﺰار ﻫﺎي ﮔﺮدآوري دادﻫﺎ و اﻧﻮاع آﻧﻬﺎ ( ﺿﺮورت دارد اﺑﺰار ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺮاي ﮔﺮدآوري داد ﻫﺎ ﺑﻪ درﺳﺘﯽ ﺗﺒﯿﯿﻦ و ﺗﻮﺿﯿﺢ داد ه ﺷﻮد) 

 آﺳﯿﺐ ﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد در ﻗﺴﻤﺖ اراﺋﻪ ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ : 

1- ﻋﺪم ﻧﻮﺷﺘﻦ ﭘﯿﺎم و ﻣﻄﻠﺐ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه و ﺑﺴﻨﺪه ﮐﺮده ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺘﺎب، ﻣﺠﻠﻪ ﯾﺎ اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ (. ﺑﺎﯾﺪ از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺮﺗﺒﻂ ،ﻣﻄﻠﺐ ﻣﺮﺗﺒﻂ دﻗﯿﻘﺎ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﻮد.) 

2- اراﺋﻪ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﮐﻠﯽ و ﻏﯿﺮ ﺿﺮوري و ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده در ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ در ﻗﺴﻤﺖ ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﻧﻈﺮ ي و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﻋﻤﻠﯽ. 

3- اراﺋﻪ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﺪون ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ . (ﻫﺮﭼﻪ از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺘﻔﺎده درﺳﺖ ﺑﻌﻤﻞ آﯾﺪ ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ . ) 

4- ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ وﺗﻔﺴﯿﺮ ﻫﺮﮐﺪام از ﻣﻄﺎﻟﺐ ارﺋﻪ ﺷﺪه از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﻄﻮر ﺟﺪا ﮔﺎﻧﻪ ( اﯾﻦ ﻣﻮرد ﻫﯿﭻ ﺿﺮورﺗﯽ ﻧﺪارد ) 

 ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﺗﻔﺴﯿﺮ دادﻫﺎ واﻃﻼﻋﺎت : 

1- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﺗﻔﺴﯿﺮ دادﻫﺎ در اﮐﺜﺮ آﺛﺎر ﯾﺎ ﻋﺪم اراﺋﮫ ﯾﮏ ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪي ﻋﺎﻟﻤﺎﻧﻪ از دادﻫﺎ ي اراﺋﻪ ﺷﺪه در ﺷﻮاﻫﺪ ﯾﮏ و ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ 

 2- ﻋﺪم دﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪي اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه از ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داد ﻫﺎ ﺑﻪ روش ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اراﺋﻪ اﻫﺪاف 

1- ﻋﺪم اراﺋﻪ اﻫﺪاف ﺑﺼﻮرت روﺷﻦ و دﻗﯿﻖ . 

2- ﻋﺪم ﻗﺮار دادن اﻫﺪاف در ﺟﺎي ﺧﻮد . 

3- ﻋﺪم اراﺋﻪ اﻫﺪاف ﮐﻤﯽ ﻗﺎﺑﻞ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي در ﺻﻮرت ﻣﻮﺟﻮد . 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در ﻣﺮﺣﻠﻪ اراﺋﻪ راه ﺣﻞ ﻫﺎي ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي: 

1- ﻋﺪم اراﺋﻪ اﺑﺰار ﻫﺎ و روش ﻫﺎي ﺟﻤﻊ آوري و ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ راه ﺣﻠﻬﺎي ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ( ﻣﺜﺎل : ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ، ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ، ﺑﺮﮔﺰاري ﺟﻠﺴﺎت ﺑﺎرش ﻓﮑﺮي ، ﻣﺸﺎﻫﺪه ، و...) 

2- ﻋﺪم ﺗﺸﺮﯾﺢ راه ﺣﻠﻬﺎ ي اراﺋﻪ ﺷﺪه ﺑﻄﻮر ﻣﺨﺘﺼﺮ و ﺑﺴﻨﺪه ﮐﺮدن ﺑﻪ درج ﻋﻨﻮان راه ﺣﻠﻬﺎ 

3- اراﺋﻪ راه ﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﻣﺮﺗﺒﻂ و ﺑﺪون ﻣﺴﺘﻨﺪ ﻋﻠﻤﯽ و ﭘﯿﺶ ﭘﺎ اﻓﺘﺎده 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اﻧﺘﺨﺎب راه ﺣﻠﻬﺎ: 

1- ﻋﺪم اراﺋﻪ دﻻﯾﻞ ﻣﺴﺘﻨﺪ و ﮐﺎﻓﯽ ﺑﺮاي ﭼﺮاﯾﯽ اﻧﺘﺨﺎب راه ﺣﻠﻬﺎ ( اﻋﺘﺒﺎر ﺑﺨﺸﯽ ) 

2- اﻧﺘﺨﺎب ﻫﻤﻪ راه ﺣﻠﻬﺎي اراﺋﻪ ﺷﺪه در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻗﺒﻞ ( ﺗﻌﺪاد زﯾﺎد راه ﺣﻠﻬﺎ اﻣﺘﯿﺎز ﻧﺪارد . ﮐﯿﻔﯿﺖ اﻧﺘﺨﺎب و ﺑﺪﯾﻊ و ﻣﺒﺘﮑﺮاﻧﻪ ﺑﻮدن و ﻣﻮﺛﺮ ﺑﻮدن راه ﺣﻞ ﻫﺎ اﻣﺘﯿﺎز ﺑﯿﺸﺘﺮ دارد .) 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اﺟﺮاي را ه ﺣﻞ ﻫﺎ : 

1- ﻋﺪم ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﮐﺸﯿﺪن ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ اﺟﺮاي راه ﺣﻠﻬﺎ ( ﻫﺮﮐﺪام از راه ﺣﻠﻬﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ ؟ ﺗﻮﺳﻂ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ؟ ﭼﻪ زﻣﺎﻧﯽ ؟ ﺑﺎ ﭼﻪ اﻣﮑﺎﻧﺎﺗﯽ اﺟﺮا ﺷﺪه اﺳﺖ . و اﮔﺮ ﺑﺎ ﻣﻮاﻧﻌﯽ روﺑﺮو ﺷﺪه 

2- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﺷﯿﻮه ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮاي ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﺟﺮاي راه ﺣﻠﻬﺎ (ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮔﺮوه ﻧﻈﺎرت ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻧﻮع اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ) 

3- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻻزم ﺑﺮاي ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻫﻤﮑﺎران در ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﺟﺮا و درﺳﺖ اﺟﺮا ﺷﺪن ﻓﺮاﯾﻨﺪ راه ﺣﻞ ﻫﺎ . (. اﯾﻦ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از : ﺑﺮ داﺷﺖ ﻫﺎي 

ﺷﻤﺎ ، اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ داﻧﺶ آﻣﻮزان ، اوﻟﯿﺎي داﻧﺶ آﻣﻮزان ، ﻣﺪﯾﺮ ﻣﺪرﺳﻪ و ﺳﺎﯾﺮ ﻫﻤﮑﺎران ، ﻋﮑﺲ ، ﻓﯿﻠﻢ و ..) 

4- اراﺋﻪ ﺗﻤﺎم ﻧﻤﺎي ﻧﻘﺎط ﻣﺜﺒﺖ و ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺸﮑﻼت و ﻧﺎﮐﺎﻣﯽ ﻫﺎ 

5- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﺗﻌﺪﯾﻞ و ﺗﻐﯿﯿﺮ در ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﺟﺮاي راه ﺣﻞ ﻫﺎ (ﺿﺮورﺗﯽ ﻧﺪارد ﺗﻌﺪﯾﻞ ﻫﺎ و ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻫﺎ ﺑﻄﻮر ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ اراﺋﻪ ﺷﻮد). 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اراﺋﻪ ﺷﻮاﻫﺪ 2: 

1- ﻋﺪم ﻣﻌﺮﻓﯽ اﺑﺰار ﻫﺎ و روﺷﻬﺎي ﺟﻤﻊ آوري داده ﻫﺎي ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺷﻮاﻫﺪ2. 

2- اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات و ﺷﻮاﻫﺪ ﺑﺼﻮرت ﮐﻠﯽ . 

3- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻻزم راي ﻧﺸﺎن دادن ﺗﺎﺛﯿﺮ اﺟﺮاي راه ﺣﻠﻬﺎ در ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎ ﺣﻞ ﻣﺴﺎﻟﻪ ( اﯾﻦ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮارد ذﯾﻞ ﺑﺎﺷﺪ : اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ ﻫﻤﮑﺎران ، ﮔﻮاﻫﯽ 

ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮔﺮوه ﻧﺎﻇﺮان و ﻣﺪﯾﺮ و ﻣﻌﺎوﻧﯿﻦ ﻣﺪرﺳﻪ ، اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ اوﻟﯿﺎي داﻧﺶ آ ﻣﻮزان ، اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ داﻧﺶ آﻣﻮزان ،ﻋﮑﺲ ، ﻓﯿﻠﻢ ، و ﺳﺎﯾﺮ اﺑﺰارﻫﺎي ﺟﻤﻊ آوري اﻃﻼﻋﺎت ) 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﻧﻬﺎﯾﯽ : 

1- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎي اراﺋﻪ ﺷﺪه در ﺷﻮاﻫﺪ 2 وﻋﺪم ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺷﻮاﻫﺪ 1 ﺑﺎ ﺷﻮاﻫﺪ 2 

2- ﺷﺎﺧﺺ ﻗﺮار ﻧﺪادن اﻫﺪاف ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻌﯿﺎر ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ .( اﻫﺪاف ﺷﺎﺧﺺ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي اﺳﺖ )وﮐﻠﯽ ﮔﻮﯾﯽ و ﺑﺪون ﻣﺴﺘﻨﺪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮي ﮐﺮدن 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ : 

1- اراﺋﻪ ﻣﻨﺎﺑﻌﯽ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ اﺳﺘﻔﺎدﻫﺎي از آن ﻧﺸﺪه اﺳﺖ . ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻣﯽ ﺷﻮد ﻓﻘﻂ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه ﺑﻄﻮر دﻗﯿﻖ در اﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ آورده ﺷﻮد . 

2- ﻋﺪم رﻋﺎﯾﺖ اﺻﻮل ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ در ﻣﺘﻦ و ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ . 

3- درج ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه در ﯾﮏ ﮐﺎر ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﯾﺎ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻌﻨﻮان ﻣﻨﺎﺑﻊ (. اﯾﻦ ﺷﯿﻮه ﮐﺎﻣﻼ اﺷﺘﺒﺎه اﺳﺖ . ) 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اراﺋﻪ ﭘﯿﻮﺳﺘﻬﺎ : 

1- اراﺋﻪ ﻫﻤﻪ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﻓﺮم ﻫﺎي ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺷﺪه 

2- اراﺋﻪ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﯾﯽ از داﻧﺶ آﻣﻮزان دﺧﺘﺮ دوره راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ و ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺑﺪون رﻋﺎﯾﺖ ﺣﺠﺎب 

3- اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات اﺳﺘﻔﺎده ﻧﺸﺪه در ﻣﺘﻦ و ﻏﯿﺮ ﺿﺮوري در ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ . 

 

ﮔﺮوه ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﭘﮋوﻫﺶ 

 

اداره ﮐﻞ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﺳﺘﺎن ﻗﻢ

 

همچنین می توانید از لینک های زیر اقدام پژوهی های آماده و کامل سایت را ببینید و دریافت نمائید :

روی لیست هر پست که خواستید در زیر کلیک کنید یا می توانید در همین صفحه همه موضوعات را مشاهده نمایید :

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 18:45 منتشر شده است
نظرات(0)

اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه ی شرکت در مراسم آغازین را افزایش داده و از تاخیر ورود دانش آموزان جلوگیری کنم

بازديد: 207

 

اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه ی شرکت در مراسم آغازین را افزایش داده و از تاخیر ورود دانش آموزان جلوگیری کنم

·        آمار تاخیرات دانش آموزان در ماه های مهر و آبان هر روز بطور میانگین 18 نفر بود( 36/11 درصد از کل دانش آموزان)

·        همکاران از نامنظم بودن ورود دانش آموزان در ساعت اول روز ناراضی بودند.

·        دانش آموزان در ابتدای ساعت اول کسل و خواب آلوده بوده و آمادگی لازم را برای آموزش نداشتند.

·    استفاده درست و بهینه از وقت آموزشی ساعت اول به دلیل نبودن برخی دانش آموزان ممکن نبود و این در حالی بود که ساعت اول از نظر زمانی طولانی تر از ساعات دیگر آموزشی است.

·        برقراری نظم و ترتیب در برنامه صبحگاه و صف جمع ممکن نبود.

·        اجرای برنامه ای خاص یا دادن تذکرات و خبرهایی به دانش آموزان به علت نبودن همه دانش آموزان میسر نبود.

1-   جمع آوری اطلاعات و رائه ی راه حل های پیشنهادی:

1-  قانون تنبیه: دانش آموزان تاخیردار در صورت همراه نبودن ولی و یا در صورت نداشتن عذر موجه برای تاخیر، آن روز غایب محسوب شوند و به میزان یک روز غیبت غیر موجه از نمره انضباطشان کم شود.("انضباط بهتر است مبتنی بر پیشگیری باشد تا تنبیه یعنی قبل از بروز مشکل باید آموزش های لازم را داد" ، این پیشنهاد را رد کردم)

2-  استفاده از موسیقی و ورزش: ورزش و نرمش صبحگاهی به صورت هماهنگ،همراه با موزیک و آهنگ های شاد برای ایجاد انگیزه ی حضور در برنامه صبحگاه خیلی خوب بود و برای مدتی نتیجه داد ولی با شروع فصل سرما و بارندگی پاییزی همه چیز به هم خورد.

3-  بیان لطیفه: استفاده از لطیفه های بامزه توسط خودم یا دیگر دانش آموزان تا حدودی به حل مشکل کمک می کرد ولی آنقدر لطیفه پیدا نکردم که همه بچه های 6 تا 12 ساله به همه نکات ظریف و خنده دارش پی ببرند و تازه مشکل اخلاقی هم نداشته باشد؛ علاوه بر آن روزهای شهادت و سوگواری و... هم نمی شد از این راه حل استفاده کرد.

4-  مشارکت: اجرای برنامه توسط بچه ها که به صورت رقابتی انجام می گرفت هم راه حل خوبی بود ولی برای همه ی دانش آموزان عملی نبود و علاوه بر این روزهای امتحان و اوقاتی که بچه ها درس های سنگین داشتند؛ وقت کافی برای برنامه ریزی و یا تمرین برنامه ها پیدا نمی کردند.

5-  استفاده از تئوری های علمی: در مطالعات و تحقیقاتم، در مورد ایجاد و تغییر و یا تعدیل رفتار؛ تئوری ها و مطالبی خوانده بودم اما چاره ی مشکل مدرسه ی ما یک راه حل عملی بود که بتوان عمل کرد و به کار بست و نتیجه گرفت.

2-   انتخاب و اجرای راه حل:

استفاده از ارزش های ملی و ایرانی: طبق تحقیقات انجام شده، علاقه مندی و پای بندی به ارزش های ملی، در بین ایرانیان، مقام دوم را (پس از ارزش های دینی و اعتقادی) دارد؛ نظر به اقتضای رشته ی تحصیلی و علاقه ی خودم، از قصه های مثنوی و منطق الطیر و شاهنامه و...استفاده کردم.با قصه گویی، برنامه صبحگاه را به سریالی چند قسمتی تبدیل کردم که در جایی حساس و جذاب،تمام می شد و ادامه ی ان به فردا موکول می شد در نتیجه، بچه ها به حضور به موقع در مراسم فردا برای شنیدن قصه ترغیب می شدند و سعی می کردند به موقع در مدرسه حاضر باشند.

3-   ارزشیابی:

هیجان دانش آموزان برای دنبال کردن ادامه ی قصه، به قدری زیاد بود که ریحانه، به پدرش پیشنهاد کرده بود برای جایزه ای که قول داده بود؛ برای او کتاب مثنوی بخرد. سارا، دیوان حافظش را که خیلی دوستش داشت با کتاب منطق الطیر عمویش عوض کرده بود.مادر مژگان، سراغ کتابخانه ای را می گرفت که کتاب امانت بدهد و پدر فریده، اسم قصه ی مثنوی این هفته را می پرسید که ادامه اش را برای فریده پیدا کند. جالب تر از همه، روزی بود که برای اولین بار به بهانه ای داستان را نگفتم و واکنش و تغییر بچه ها را در کلاس، از همکاران پرسیدم.

4-   ارایه نتایج و شواهد نوع دوم:

در حین گفتن داستان ها؛ بچه های باذوق، صحنه های داستان را نقاشی می کردند،بجای شخصیت های داستان بازی می کردند،ادامه  داستان را حدس می زدند و... کاهش روند تاخیر در عرض چند هفته کاملا محسوس بود؛ من به نتیجه ای که می خواستم رسیده بودم:

رشد، کیفیت، آرامش، قانونمندی، شادی و نشاط، صمیمیت و...

·        تاخیر ورود دانش آموزان به شدت کاهش یافت ( به طور میانگین 1 نفر و 27/2 درصد کل دانش آموزان)

·    بچه ها با اصرار از من می خواستند که برنامه صبحگاه را زودتر شروع کنم تا پس از خواندن قرآن و دعا و... وقت بیشتری برای گفتن داستان داشته باشم.

·        همکاران از وضعیت آمادگی دانش آموزان در ساعت اول کلاس کانلا راضی بودند.

 

·        در حین جستجوی ادامه ی داستان در کتاب ها و... روحیه ی مطالعه و پژوهش بین دانش آموزان به شدت گسترش یافت. 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

همچنین می توانید از لینک های زیر اقدام پژوهی های آماده و کامل سایت را ببینید و دریافت نمائید :

روی لیست هر پست که خواستید در زیر کلیک کنید یا می توانید در همین صفحه همه موضوعات را مشاهده نمایید :

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 18:42 منتشر شده است
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3063

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس