دانش آموزی - 85

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق درباره تاريخچه كامپيوتر

بازديد: 129

 

تاريخچه كامپيوتر

فصل اول - تاریخچه

همزمان با شناسائي عدد، براي بشر اين نياز پيدا شد تا راهي بيابد كه محاسبه را ساده‌تر انجام دهد. اولين وسيله‌اي كه انسان از آن در امر شمارش كمك گرفت است، شايد انگشتان دست باشد. در مراحل بعدي «چوب خط» به عنوان يك ماشين ساده كه مي‌توانست در امر شمارش انسان كمك كند، به كار آمد. گاهي نيز دسته‌هاي ني و چوب‌هاي باريك جانشين «چوب خط» مي‌شد و زماني نيز سنگ ريزه‌ها همين نقش را ايفامي كردند. بعدها، چرتكه به عنوان يك ماشين حساب كار آمد مورد بهره برداري قرار گرفت، تا اين كه در قرن هفدهم، اولين ماشين حساب واقعي تاريخ پا به عرصه هستي نهاد. در سال 1641، فردي فرانسوي به نام بيلز پاسكال ماشين جالبي ساخت كه به «ماشين حساب پاسكال» معروف شد. در ماشين حساب پاسكال 6 چرخ دندانه دار نصب شده بود و هر چرخ ده دندانه داشت. هر دندانه نمايشگر يكي از ارقام صفر تا 9 بود. اين چرخ‌ها طوري در جوار يكديگر قرار گرفته بودند كه دوران كامل يك چرخ، دوران چرخ‌هاي بعدي به‌اندازه يك دندانه را باعث مي‌شد. علاوه بر اين، چرخها از راست به چپ به ترتيب نماينده مرتبه‌هاي يكان، دهگان، صدگان،...عدد بودند. سي سال پس از پاسكال، يك رياضي دان آلماني به نام لايبنيتز در تكميل اختراع پاسكال كوشيد و ماشيني ساخت كه به كمك آن مي‌شد اعمال ضرب و تقسيم را نيز انجام داد و حتي جذر گرفت. ابتكار لايبنيتز بسياري از مشكلات فني ماشين را برطرف كرد و راه را براي تكامل اين ماشينها گشود. با اين حال، موضوع ماشينهاي حساب سالها به بوته فراموشي سپرده شد و تنها صاحبان صنايع براي ساخت و رواج اين ماشينها كوششهايي انجام دادند. در قرن نوزدهم يك رياضيدان انگليسي به نام چارلزبابيج به فكر طرح يك ماشين حساب خودكار افتاد كه با كارتهاي سوراخ شده ، اطلاعات و ارقام را مي‌پذيرفت. در سال 1890دانشمند جواني به نام هلريت، با توجه به نيازهاي آمارگران، از كارتهاي سوراخ شده و دستگاههاي شمارنده اين كارتها استفاده كرد. مثلاً براي تفكيك زن و مرد، سمت چپ يا راست كارت سوراخ مي‌شد و با تكامل دستگاه هلريت، وي ماشينهايش را در نيويورك، پاريس و سن پترزبورگ به نمايش گذاشت. علي رغم استقبال كم از اين دستگاه، جمعي از بازرگانان آمريكايي، ازجمله توماس واتسون، به فكر خريد امتياز ساخت ماشينهاي هلريت افتادند. او بنيانگذار International Business Machines يا IBM است.

نسل اول كامپيوترها

اولين كامپيوتر در سال 1937 در آمريكا اختراع شد. پروفسور«ايكن» با استفاده از لامپهاي خلاء(Diode) اين كار را به انجام رسانيد(لامپهاي خلاء Diode و Triodeيا دوقطبي و سه قطبي، اغلب در راديوها استفاده مي‌شود. اين لامپها خاصيت يك سو كننده جريان برق را دارند). با ديودها مشكل ايجاد حافظه و دسترسي به آن حل شد. اما، در سال 1937 ديودها، لامپي و حجيم بودند و با روشن شدن حرارت زيادي توليد مي‌كردند. اولين پيشرفت در جهت استفاده بهتر از كامپيترهاي نسل اول جايگزيني مبناي دودويي به جاي مبناي 10 بود. زيرا در طرح پروفسور ايكن، براي معرفي هر كاراكتر وجود ده ديود ضروري بود كه بايد يكي روشن و بقيه خاموش مي‌ماندند. اين امر، در افزايش خانه‌هاي حافظه در كامپيوترهاي آن زمان، محدوديت مهمي به شمار مي‌رفت. به هر حال، در سال 1947، دانشگاه پنسيلوانيا با استفاده از اين روش، كامپيوتري به نام ENIAC را طراحي كرد. با اختراع EDSAC[1] در سال 1949، انگلستان اولين كامپيوتر به معناي واقعي را عرضه داشت. اين دستگاه برنامه و دستورالعملها را در خود ذخيره مي‌كرد. در سال 1951، رمينگتون، UNIVAC-1كه بزرگترين كامپيوتر آن زمان براي مقاصد بازرگاني بود را عرضه داشت.

نسل دوم كامپيوترها

در سال 1948، باردين، ترانزيستور را اختراع كرد ولي ده سال طول كشيد كه از سطح آزمايشگاهي به سطح استفاده صنعتي برسد. ترانزيستور، در پيشرفت صنايع الكترونيك نقش مهمي را برعهده داشت. ترانزيستور از لامپ خلاء به مراتب كوچكتر است. به انرژي كمي نياز دارد، حرارت كمتري توليد مي‌كند و ارزان‌تر نيز هست. به اين دلايل ترانزيستور به زودي جاي خود را در ساختمان كامپيوتر گشود و جايگزين لامپهاي خلاء در حافظه شد. به اين ترتيب، نسل دوم كامپيوتر به دنيا آمد. كامپيوترهايي با تعداد خانه‌هاي حافظه بيشتر و امكانات و كارآيي وسيع‌تر. ترانزيستور، كامپيوترهاي نسل دوم را كوچك‌تر و ارزان‌تر كرد. تحول مهم ديگري كه در نسل دوم كامپيوترها پديد آمد، زبانهاي برنامه نويسي كامپيوتري بود. در نسل اول كامپيوترها، از زبانهاي سطح پايين، كه در آنها آشنايي با جزئيات ماشين ضرورت داشت، استفاده مي‌شد. يعني، مجموعه‌اي از اعداد و ارقام كه كدهايي قابل فهم براي كامپيتر بود. در نسل دوم، زبانها براي كاربردهاي عمومي‌تر آماده شد. اين امر رواج استفاده از كامپيوتر در امور تجاري و اداري را سرعت بخشيد. كامپيوترهاي اين نسل، حصار دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقيقاتي را شكستند و به گونه‌اي گسترده در مؤسسات دولتي و شركهاي صنعتي و بازرگاني به كار گرفته شدند.

نسل سوم كامپيوترها

از سال 1964، به جاي لامپها و ترانزيستورها، از خاصيت آهن ربايي حلقه‌ها يا ميله‌ها در اثر عبور جريان برق استفاده شد. در حقيقت، به جاي لامپ و ترانزيستور مورد استفاده در نسسلهاي پيشين، سمت عبور جريان برق را قطب‌هاي آهنربا تعيين مي‌كرد. در نتيجه دو حالت صفر يا يك به وجود مي‌آمد. اما انتخاب جنس حلقه و آلياژ لازم براي حلقه مطرح بود. در نسل دوم، اكسيد آن به سبب توانايي خود پاسخگوي اين نياز بود. معروف‌ترين كامپيوتر اين نسل IBM/360مي‌باشد.

نسل چهارم كامپيوتر

كامپيوترهاي نسلهاي اول، دوم و سوم از نظر مشخصات به سادگي قابل تفكيك اند. ولي مرز بين نسل سوم و چهارم چندان مشخص نيست. آنچه مسلم است آنكه كامپيوترهاي نسل چهارم از نظر طرح واحد پردازش مركزي و دستاههاي پيراموني، توانايي بيشتر، عمر طولاني‌تر قطعات و اطمينان بيشتري را عرضه مي‌كنند. مهمترين تغييرات سخت اَفزاري در كامپيوترهاي نسل چهارم عبارتند از: - به كارگيري مدارهاي مجتمع با تراكم زياد؛ - استفاده از «ريزپردازنده»؛ - توسعه امكان پردازش مستقيم به جاي پردازش با رسانه‌هاي ورودي(Batch).

نسل پنجم كامپيوتر ها

در نسل پنجم كامپيوترها، به سادگي استفاده كاربران از كامپيوتر و برنامه نويسي توجه بسيار زيادي شده است. چرا كه با كاهش قيمت سخت افزار، مخارج استفاده از كامپيوتر به مراتب از قيمت خود آن بيشتر خواهد بود. استفاده كنندگان خواهند توانست بودن اطلاع از طرز كار و جزئيات داخلي قسمتهاي مختلف، آنها را به صورت آماده تهيه كرده و به دلخواه خود سيستم‌هايي كامپيوتري(نرم‌افزارهاي كاربردي) بسازند. امروزه، به كمك نرم‌افزارهاي موجود، مهندسين تعميرات كامپيوتر، مي‌توانند بسياري از خرابي‌ها را تشخيص دهند. ارتباط با كامپيوتر از طريق صوت و تصوير نيز امكان پذير خواهد بود. اطلاعات از همان زمان پيدايش به صورت مناسب براي كامپيوتر ذخيره شده و در هنگام لزوم، از طريق سيستم‌هاي كامپيوتري مورد استفاده قرار خواهد گرفت. استفاده از حافظه‌هاي نوري- حافظه‌هايي با حجم كم و گنجايش غير قابل تصور- ويژگي مهم اين نسل است. استفاده از هوش مصنوعي و قدرت تفكر و استنتاج كامپيوتري، از ديگر ويژگيهاي كامپيوترهاي اين نسل است.

نسل ششم كامپيوترها

كامپيوترهاي نوع پنتيوم را مي‌توان نسل ششم ناميد. از جمله ويژگي‌هاي محسوس اين نسل مي‌توان استفاده غير قابل اجتناب از سيستم چند رسانه‌اي را بر شمرد. امكانات جانبي، جاذبه‌هاي بسياري را براي كامپيوترهاي فراهم مي‌آورد.

 

منابع :

http://www.hamshahrionline.ir/

http://amir1223.loxblog.com/

https://fa.wikipedia.org/

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت: 16:55 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

معنای قیام نهضت انقلاب و کودتا

بازديد: 205

 

قیام

قیام را کسی انجام میدهد که حکومت در دست ندارد.مثلا مختار ثقفی حکومت در دست نداشت و بر علیه بنی امیه قیام کرد.

سوال بسیارمهمی را جمله بالا پاسخ میدهد.سوال این است که چرا امام حسن(ع) قیام نکرد؟

بین جنگ و قیام تفاوت است.امام حسن(ع) قصد جنگ داشت،اما طرف مقابل با ظرافت کاری و فریبکاری توانست تمام یاران امام(ع) را بخرد و کریم ترین غریب یا غریب ترین کریم حکومتش تضعیف شد و تنها ماند.و در نهایت به دست یکی از اعضای خانواده اش به شهادت رسید.

نهضت و انقلاب

معنی نهضت و انقلاب

نهضت از نَهض به معنی خیزش و برخاستن و حرکت و آمادگی برای قیام است(1) و واژه انقلاب در اصل از قلب به معنی دگرگونی و تحول و زیر و روکردن است. و این دو واژه در اصطلاح به قیام ها و شورش هایی که موجب واژگونی رژیم گذشته، و برپایی نظامی نو به جای آن است، اطلاق می شود.

نهضت و انقلاب ها، از نظر چگونگی و محتوایی و درجات شدید و ضعیف، و یا شتابنده و دیرپا، و همچنین از نظر دگرگونی جهش و ناگهانی و تدریجی و گام به گام، دینی و غیر دینی، دارای انواع گوناگون است، و هر ملّتی بر اساس ایده و مسلک خود، انقلاب و نهضت می کند، و چگونگی آن رابطه مستقیم با طرز فکر و شیوه آرمانی انسان ها دارد. و نیز نهضت و انقلاب گاهی سطحی و روبنایی است، و گاهی عمقی و حقیقی، گاهی در بعد و عرصه خاصی است( مانند انقلاب اقتصادی) و گاهی دارای جنبه های عمومی و فراگیر می شود. در فقه اسلامی در بحث طهارت، دو عنوان از مطهرات (امور پاک کننده) شمرده شده که عبارتند از استحاله و انتقال، در مورد استحاله مثالی که می زنند این است که مثلاً سگی در نمک زار بمیرد، و پس از سال ها مبدّل به نمک شود، پاک می گردد، چرا که استحاله (یعنی حالی به حال دیگر شدن) شده است و یا چوب نجسی آن چنان بسوزد که خاکستر شود، این خاکستر پاک می شود، ولی در مورد انتقال، مثال به خون بدن انسان یا حیواناتی که خون جهنده دارند می زنند که اگر وارد بدن حشراتی که خون جهنده ندارند شود، و جزء بدن آنها گردد، پاک می شود.

کودتا

کودتا شگردی سیاسی و کوششی از سوی یک ائتلاف سیاسی غیرقانونی برای براندازی رهبران حکومت موجود است که از طریق خشونت یا تهدید به آن انجام می‌گیرد.[۱] این خشونت معمولاً محدود و ناگهانی است و از سوی عده‌ای اندک (برخلاف انقلاب که از سوی بیشتر مردم انجام می‌گیرد) به کار بسته می‌شود.[۱][۲] عاملان کودتا ممکن است کنترل نیروهای نظامی را در اختیار داشته‌باشند.[۲][۳] یک کودتا به ندرت بر سیاست‌های بنیادین اقتصادی و اجتماعی یک کشور تاثیر می‌گذارد.[۲] در دو سده اخیر کشورهای زیادی در آسیا، قاره آفریقا و آمریکای لاتین کودتا را تجربه کرده‌اند.[۲]

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت: 16:39 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره جنگ جهانی اول

بازديد: 785

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع :

جنگ جهانی اول

دبیر گرامی :

 

تهیه و تنظیم کنندگان :

 

آبان 1394

 

 

 

 

فهرست مطالب

جنگ جهانی اول. 3

دول محور3

نیروهای متفقین.. 3

زندگی در خندق. 3

علل ها :3

آلمان در مقابل فرانسه و روسیه :5

ارتش روسیه :5

انگلستان در مقابل آلمان ها :5

یونان در قابل ترکیه :6

بلغارستان مقابل صربستان و یونان :7

28 ژوئن 1914م. 7

سوم تا نهم سپتامبر1914. 8

حملات شیمیایی.. 10

دولتهای رقیب.. 11

آلمان نیرومند. 11

نگرشها به جنگ... 11

پیامدها11

جبهه غرب.. 11

قرارداد ورسای.. 12

جامعه ملل.. 12

غرامت.. 12

تورم شدید. 12

آرامش گمراه کننده13

زندگی در خندق. 13

حقایق ثبت شده16

منبع :16

 

جنگ جهانی اول

در ماه اوت 1914 م جنگ عظیمی در اروپا بین آلمان، رهبر دول محور، و نیروهای متفقین به رهبری فرانسه و بریتانیا درگرفت. هیچ یک از دو طرف نتوانستند به پیروزی کامل دست یابند و جنگ تا چهار سال بطول انجامید. پیش از پیروزی متفقین در نوامبر 1918 حدود 10 میلیون نفر کشته شدند.

دول محور

عبارت بودند از امپراتوری آلمان به رهبری «قیصر ویلیام دوم» (1941 ـ 1859م)، و امپراتوری اتریش - مجارستان. بلغارستان و امپراتوری عثمانی نیز به نفع آنها می جنگیدند. آلمان تا آن زمان قوی ترین قدرت نظامی جنگ محسوب می شد.

نیروهای متفقین

نیروهای مهم متفق عبارت بودند از: بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، روسیه، بلژیک و صربستان. ایالات متحده در آوریل 1917 به طرفداری متفقین وارد جنگ شد. روسیه پس از انقلاب بلشویک در 1917 متفقین را ترک گفت. کشورهایی که قسمتی از امپراتوری بریتانیا بودند از جمله: استرالیا، کانادا ، نیوزلند و هندوستان،هزاران زن و مرد را در اختیار منافع متحدان قرار دادند.

زندگی در خندق

با دستور حمله، سربازان در بالای خندقهای خود ظاهر می گردند تا شروع به پیشروی نمایند.

علل ها :

در 28ژوئن 1914 . آرشیدوک فرنتس فردیناند ، که وارث تاج و تخت در اتریش و مجارستان بود با همسرش در ارابه از ساریو و در صربستان بازدید کردند . از آنجایی که مردم خشمگین این علائم را در شهر برگزار کردند آرشیدوک و دوستانش تصمیم گرفتند با تعداد کمی از مردم که آنها را میدیدند از طریق جاده ها شهر را ترک کنند تا ظاهر سازی عمومی بازگشت داده شود .  گروه ناسیونالیست صرب که دست سیاه نامیده میشد پنج مرد فرستاد تا فردیناند را برای همیشه از زندگی و نفس کشیدن باز دارند . بعد آن پنج تن از مردان قادر نبودند که آرشیدوک را از نفس کشیدن باز دارند در حالیکه او توسط جمعیت منتقل میشد پرتاب نارنجک در ماشین برای همیشه به زندگی او پایان نداد . پس از ناکامی ماموریت فوق ، 5  مرد تصمیم بر رها کردن و رفتن به خانه کردند . یکی از این افراد دانش آموز بوسنیایی به نام Gravrio Princip  بوده که عضوی از یک گروه به نام جوان بوسنی بوده آرشیدوک و همسرش شر را ترک کردند زمانیکه کنترل ارابه شاه به اشتباه به یک خیابان بزرگ بسیاری از مردم انجام گرفت . در آن خیابان درحال قرار دادن ساندویچ در دهان خود در فروشگاه مواد غذایی بود او بیرون رفت و دوگ بزرگ و همسرش را دید . او اسلحه را از جیب خود بیرون آورد و چهار چهار ضربه به دوک بزرگ زد ، یک ضربه به همسرش و ضربه دیگر را به ارابه وارد کرد و هردوی آنها یعنی فدیناند و همسرش در مدت کوتاهی قطع نقش شدند . اتریش و مجارستان برای ترور صربستان را مقصد دانستند . متحد اتریش ، مجارستان ، آلمان گفت که باید آنها لیستی از چیزهایی درست کنند که صربستان باید به عنوان مجازان برای توقف کردن تنفس دوک بزرگ انجام دهد ، اتریش و مجارستان در مدت زمانی طولانی لیستی را ایجاد کردند و بسیار سختگیرانه بود هنگامیکه اگر چه صربستان با بیشتر کارهایی که در لیست باشد موافقت کرد ولی آنها نمیتوانستند همه آنها را تاثیر کنند  اتریش و مجارستان پس از آن به صربستان اعلام جنگ دادند و روسیه در جنگ به کنار صربستان پیوست چرا که مردم صربستان مانند روسی اسلاوی شد و کشور های اسلاو برای کمک به یکدیگر در صورتی که مورد حمله قرار بگیرند موافقت کرده بودند .  از آن جایی که روسیه یک کشور بزرگ بود سربازان را مجبور به حرکت و نزدیک به جنگ کرد .  آلمان میترسید که سربازان روسی به آلمان حمله کنند . روسیه مانند آلمان نشده که از این کارهایی که آلمان در گذشته انجام داده بود که قویتر شد . آلمان با روسیه اعلام جنگ داد و با انتقاد از بنامه ای که از پیش جنگ ایجاد شده بود به روسیه حمله کرد ولی در این درگیری با فرانسه و بلژیک حمله کرد و بریتانیای بزرگ و فرانسه  هم به جنگ ملحق شدند چون بریتانیا برای کمک به بلژیک موافق بود اگر چه بوسیله شخص دیگری مورد حمله قرار بگیرد

 

آلمان در مقابل فرانسه و روسیه :

 آلمان با اتریش و مجارستان دوست بوده روسیه با صربستان روابط دوستانه داشت . دولت آلمان نگران بود چون اتریش مجارستان به صربستان حمله کرده بودند و روسیه میخواست برای کمک به صربستان به اتریش و مجارستان حمله کردند . بر این اساس آلمان اساس کرد که باید به اتریش مجارستان بوسیله حمله روسیه کمک کند قبل از اینکه روسیه به اتریش مجارستان حمله کند . مشکل این بود که روسیه با فرانسه نیز دوست بود که ممکن بود فرانسه نیز برای سرعت بسیج فراهم کنند . آنها لیستی از تمام مردانی که تا به حال به ارتش ملحق شده بودند و جایی که مجبور بودند بروند . در این زبان هر قصاری که این مردان تحمل میکردند که آنها مجبور به مبارزه بودند .

فرانسه با کاری منشا بر دلالت زد ولی نتوانست آن کار را به سرعت انجام دهد آلمانها تصور میکردند که اگر آنها اول به فرانسه حمله کنند آنها میتوانند از فرانسه بد گویی کنند و قبل از حمله روسیه به آنها حمله کنند .

ارتش روسیه :

روسیه ارتش بزرگی داشت . آلمانها تصور میکردند بتوانند طی 6 هفته بسیج فراهم سازند و با مدت زدن طولانی قبل از آنها بتوانند به قدرتهای مرکزی حمله کنند که این دولت نبود چرا که ارتش روسیه در ده روز بسیج شود همچنین روس ها آنها را از عمق اتریش بیرون راندند

انگلستان در مقابل آلمان ها :

بریتانیا مقید به بلژیک بود همچنین با سرعت که جنگ در گیر شد در تاریخ 14 اوت سال 1914 در جنگ علیه آلمانها وارد شد زمانیکه آلمان ها به بلژیک حمله کردند برای رسیدن به پاریس قبل از روسیه بسیج فراهم کرد تا بتواند جبهه دوم جنگ علیه آلمان را باز کند . بریتانیا بزرگترین اپراطوری ( بخشی از جهان را حکمفرمایی میکرد ) بود که بر بیش از یک چهارم جهان حکومت میکرد و ترسیده بود که آلمان مستعمرات خود و فرانسه را یکی کند و امپراطوری بزرگ و قدرتمند در جهان بشود . بریتانیا   همچنین دوباره قدرت نظامی رو به رشد آلمان نگران بود . این امر به دلیل آن بود که آلمان در رشد بود . و ارتش آن یکی از قدرتمند ترین ارتشهای جهان بود . ارتش بریتانیا   کاملا کوچک بود . در مقایسه با ارتش آلمان یا ارتش روسیه حرفه ای تر بود

بریتانیا   بزرگترین و بهترین نیروی دریایی را در جهان داشت و در ابتدا تصور میکردند که به اندازه کافی نیروی دریایی برای حمله دارند اما در حال حاضر نیروی دریایی آلمان بیش از حد در حال رشد بود . آلمانیها به سرعت کشتی ساختند و مردان زیادی در ارتش قرار دادند و آلمان به سرعت قدرت مند شد مانند بریتانیا در جهان قدم بر میداشت .

ترکیه : ترکیه در جنگ جهانی رفت زیرا بسیاری از نقاط امپراطوری خود را قبل زا جنگ از دست داده بود و میخواست آن را از فرانسه و بریتانیا  پس بگیرد از صربستان متنفر بود . چون صربستان زمانیکه مستعمره ترکیه بود شکور خدا را قبل از جنگ مستقل کرده بود وقتی که اتریش با جنگ علیه صربستان رفت ترکیه بلافاصله بعد از آن اعلام جنگ کرد

یونان در قابل ترکیه :

یونان که چون رهبر آنها پشتیبان متفقین بود . یونان و صربستان آزاد شدند ولی هنوز بسیاری از مردم یونان در سرزمین ترکیه زندگی میکنند که متعلق به یونان بودند یونانیان به خصوص سرزمین شان که تحت حکومت بلغار و ترکی ها در شمال بود میخواستند با طرزیکه آنها پس از جنگ داخلی اعلام کردند

ترکیه یکبار و برای همیشه یونایان را مورد ضرب و شتم قرار داد و سپس ترکیه راه خود را کشت مردان خود قرار داد که آنها در ایسلند یافت که اکنون جزیره قبرس نام دارد . اگرچه عنوان  مثل یونان شناخته شده است فقط با این دلیل که انگلیسی اشتباه و وحشتناک سخاته شده بود و گفت : یونانیان که انگلیسی شده بودند بر آنها مقداری پول مشخص داده شد .. سپس به زودی جنگ بین ترکی ها و یونانی ها صورت گرفت  - ترکیه بسیاری از ارتش یونان را به قتل رساند و هرگز دوباره یونانی ها سعی نکردند که به ترکیه حمله کنند . تا یک انفجار که به وسیله یونانیان ساخته شده بود جنگ بین آن دو شروع شد یونانیان قطاری در اطرافر ترکیه را بمباران کردند که این انفجار اکنون با نام Glapsides  بود اتفاق افتاد که در قسمتی از ترکیه قرار دارد یونانیان در ماموریت فوق شکست خورد بودند و ترکیه آن را به جای که با آن داشت بیرون راند . از آن نقطه بر روی یونانیان هرگز اعلام جنگ دوباره داده نشد . ترکیه یکی از بزرگترین ارتشهای جهان را دارد و بعد از این نقطه هیچ جای امپراطوری  Otoman  وجود ندارد ترکیه و نیمی از قبرس در حال حاضر در کتابی با عنوان یک امپراطوری ترکی هستند .

بلغارستان مقابل صربستان و یونان :

بلغارستان مانند یونان و صربستان و ترکیه متعلق به قبل بود . به سمت آزادی رفت و بسیاری از سرزمین های ترکیه را گرفت ، از وقتی که بلغار ها برای مدت کوتاهی قبل از جنگ  و یونانیان احساس کردند که فریب خورده اند چون بلغار ها بسیاری از سرزمین ها را فرا گرفتند و با تحریک بلغار ها که بلغار ها دوست خود کردند و دشمن قدیمی ترکیه آنها با صربستان و یونانی اعلام جنگ دادند و این جنگ که آغاز شده بود موجب مرگ هزار نفر آدم شد

در سال 1915 میتوانیم ببینیم که ایتالیا ، آلمانی ها را از دست داد . بنابراین به منظور به دست آوردن برخی از زمینها مستقرات آلمان که بعد از پایان جنگ تسلیم شده بود ، ایتالیا آلمان را ترک کرد  و به متفقین پیوست

 

28 ژوئن 1914م

یک تروریست صرب، دوک اعظم اتریش، فرانسیس فردیناند، و همسرش را در سارایوو، شهری در بوسنی هرزگوین ، ترور می کند.

 

28 ژوئیه 1914

امپراتوری اتریش ـ مجارستان به صربستان اعلان جنگ می دهد. روسیه آماده دفاع از صربستان می گردد.

یکم تا سوم اوت 1914

آلمان که متحد اتریش ـ مجارستان است، در یکم اوت به روسیه اعلان جنگ می دهد و در سوم اوت به فرانسه، متحد روسیه، اعلان جنگ می دهد.

2 اوت 1912

بریتانیا برای دفاع از بلژیک که در جنگ بی طرف بود، در برابر آلمان مهاجم وارد جنگ می شود.

اوت 1914

آلمانیها از بلژیک گذشته و به فرانسه حمله می کنند. آلمانیها ارتش فرانسه و نیروی اعزامی بریتانیا را به سمت پاریس عقب می رانند.

20 اوت 1914

آلمانیها روسیه مهاجم را در نبرد تاننبرگ شکست می دهند و از آنها را تا «پروشا» عقب می رانند. این منطقه جنگی موسوم به جبهه شرق می گردد.

 

سوم تا نهم سپتامبر1914

فرانسویها و بریتانیاییها در نبرد مارن آلمانیها را از نزدیکی شهر پاریس، پایتخت فرانسه به عقب می رانند. تاکسی ها سربازان فرانسوی را از پاریس به خطوط مقدم نبرد انتقال می دهند.

نوامبر 1914

پیشروی در غرب متوقف می گردد. طرفین متخاصم شروع به حفر خندقهایی می کنند که از ساحل بلژیک تا مرز سوئیس امتداد دارند. این منطقه جنگی موسوم به جبهه غرب می گردد. خطوط این منطقه تا سال 1918 چندان تغییر نخواهد یافت.

25 آوریل 1915

سربازان بریتانیایی و استرالیایی به امپراتوری عثمانی حمله می کنند و در گالیپولی ، شبه جزیره ای در غرب ترکیه مستقر می گردند. در این حمله، نیروهای مهاجم به سختی شکست می خوردند.

7 مه 1915

یک زیر دریایی آلمان، کشتی مسافری بریتانیایی «لوسیتانیا» را در اقیانوس اطلس غرق می کند. در میان غرق شدگان 128 آمریکایی وجود داشتند.

21 فوریه 1916

ارتشهای آلمان و فرانسه برای تسخیر شهر نظامی وردان در شمال شرقی فرانسه، وارد نبرد می شوند. نبرد تا ماه دسامبر به طول می انجامد و یک میلیون کشته بر جا می گذازد.

31 مه 1961

ناوگان جنگی آلمان و بریتانیا نبرد دوردست دانمارک انجام می دهند.

1 ژوئیه 1916

در اولین روز نبرد سوم، رودخانه ای در شمال غربی فرانسه، سربازان مهاجم بریتانیایی متحمل 60000 کشته و زخمی می شوند که از این میان 19000 نفر کشته می شوند.

6 آوریل 1917

زیر دریایی ها به تحریک آلمان به لنگر گاه ایالات متحده در اقیانوس اطلس حمله می کنند، رئیس جمهور وودرو ویلسون علیه آلمان اعلان جنگ می دهد.

31 ژوئیه 1917

ژنرال بریتانیایی، داگلاس هیک، نبرد پاسچندیل را آغاز می کند. در طی سه ماه جنگ، بریتانیاییها 6 کیلو متر (4مایل) پیشروی می کنند.

 

7 نوامبر1917

بلشویکها در روسیه قدرت را بدست می گیرند. آنها مذاکرات صلح با آلمان را آغاز می نمایند.

3 مارس 1918

بلشویکها قرارداد صلح برست ـ بیتوفسک را با آلمان به امضاء می رسانند.

21 مارس 1918

ژنرال آلمانی، اریش لودند ورف حمله گسترده ای را به فرانسه آغاز می کند. سربازان او ارتش متفقین را به سمت پاریس به عقب می رانند.

ژوئیه تا نوامبر 1918

نیروهای متفقین تحت فرماندهی ژنرال فرانسوی فردیناند فوش دست به حمله متقابل می زنند. فرماندهان آلمانی در می یابند که دیگر نمی توانند به مبارزه ادامه دهند.

11 نوامبر 1918

یک آتش بس موقت به جنگ در جبهه غرب پایان می دهد. حکمران آلمانی، قیصر ویلیام دوم، از آلمان به هلند که اکنون یک جمهوری است، می گریزد.

در آغاز قرن بیستم رقابت بسیاری بین قدرتمند ترین دولتهای اروپا، آلمان، اتریش، مجارستان، روسیه، فرانسه و بریتانیا وجود داشت.

حملات شیمیایی

آلمان برای اولین با در آوریل1914 از گازهای سمی استفاده نمود.

گازهای سمی بسیاری از سربازان را در جنگ جهانی اول از بین برد. ابتدا، سربازان برای اجتناب از استنشاق گازهای سمی، پارچه ای آغشته به بیکربنات سود را روی صورت خود قرار می دادند. ماسکهای ضد گازهای شیمیایی بزودی برای مقابله با حملات شیمیایی تولید شدند و در میان سربازان جبهه خط مقدم پخش گردیدند.

دولتهای رقیب

این دولتها برای تصرف مستعمرات جدید و تجارت در سرتاسر دنیا به سختی با یکدیگر رقابت می کردند. آنها هم چنین نیروهای مسلح عظیمی بوجود آوردند. بسیاری از رهبران اروپایی معتقد بودند که برا شروع جنگ تنها مسئله زمان مطرح است.

آلمان نیرومند

آلمان تا آن زمان مبدل به نیرومندترین دولت اروپا شده بود. اما حاکمان آن کشور با وجود روسیه در شرق، فرانسه در غرب، و بریتانیا که کشتیهایش بر دریا ها مسلط بودند. احساس محدودیت می کردند. حاکمان آلمانی می خواستند از جنگ برای توسعه قدرت خود در اروپا و از بین بردن دشمنانشان استفاده کنند.

نگرشها به جنگ

وقتیکه در ماه اوت 1914 جنگ اعلام شد، میلیونها تن از مردم شادمان در خیابانهای شهرهای مهم اروپا شروع به رقص و پایکوبی نمودند. مردم تصمیم حاکمان خود برای رفتن به جنگ مورد حمایت قرار دادند. مردان جوان داوطلب برای جنگیدن، هجوم می آورند. با این وجود، صحنه های دهشت انگیز جنگ جهانی اول، نگرش مردم به جنگ را تغییر داد. یک نسل کامل از مردان جوان به خاک و خون کشیده شدند.

پیامدها

جنگ جهانی اول، چهار امپراتوری را نابود ساخت، امپراتوری آلمان تاج و تخت را از دست داد و دولت جمهوری جایگزین آن شد. امپراتوریهای شکست خورده اتریش ـ مجارستان و عثمانی هر دو از هم گسیختند و امپراتوری روسیه نیز بدست انقلابی های بلشویک افتاد.

جبهه غرب

 در نبرد این نقشه نشانگر موقعیت جبهه غرب و نبردهای مهمی سات که در طول این جبهه انجام یافته است.

تا پایان سال 1914م متفقین و دول محور ردیفی از خندقها را به طول 650 کیلومتر (400 مایل) از دریای مانش تا مرز سوئیس حفر نمودند و این ناحیه جبهه غرب نامیده می شد. آتشباری مداوم توپخانه ها زمین حائل میان دو نیروی متخاصم را مبدل به ناحیه ای وسیع و پر از چاله و گل و لای و بدون حفاظ نموده بود. بسیار از افراد در نبردهای سختی که در طول این جبهه اتفاق افتاد جان باختند.

قرارداد ورسای

بعد از جنگ، نشست بزرگی در سال 1919 در قصر ورسای، نزدیک پاریس، برای مذاکره بر سر استقرار صلح، به نام قرار داد ورسای، تشکیل یافت. رئیس جمهور ایالات متحده وودرو ویلسون (1924 ـ 1856) گفته بود جنگ بوجود آمد تا جهان را برای ایجاد دموکراسی امن نماید. او قصد تشکیل اروپای دموکراتیک از دولتهای ملی را داشت.

جامعه ملل

در سال 1920، امضاء کنندگان قرارداد ورسای، جامعه ملل را تشکیل دادند. اهداف این سازمان حفظ صلح در سرتاسر دنیا و حل و فصل نمودن اختلاف از طریق مذاکره بجای جنگ بود. جامعه ملل هرگز به ایفای این نقش موفق نگردید. ایالات متحده به این اتحادیه نپیوست.

غرامت

بریتانیا و بخصوص فرانسه می خواستند مطمئن شوند که آلمان نمی تواند دوباره جنگ دیگری راه بیاندازد. آلمانیها اجازه نداشتند ارتش بزرگی داشته باشند و می بایست غرامت می پرداختند (پول هنگفتی برای جبران خسارت کشورهایی که با آنها جنگیده بودند). با این وجود، آلمانیها از اصول صلحی که توسط متفقین پیروز، در قرار داد ورسای بر آنها دیکته شده یود، به وحشت افتادند. اکثر آلمانیها نمی پذیرفتند که آنها مسئول جنگ بوده اند و در برابر قرار داد صلح مقاومت می کردند.

تورم شدید

در سال 1923 بعد از آنکه آلمانیها از پرداخت غرامت خودداری کردند، سربازان فرانسوی قسمتی از آلمان به نام «منطقه صنعتی روهر» را اشغال نمودند. اقتصاد آلمان از هم پاشید و موجب تورم شدید گشت. پول آلمان بی ارزش شد و مردم حتی برای خرید یک فنجان قهوه احتیاج به یک فرغون پر از اسکناس داشتند.

 

آرامش گمراه کننده

سرانجام این بحران در آلمان فروکش کرد. تا سال 1924 زندگی در اروپا تقریبا بصورت عادی بازگشت. اما در پس پرده، آلمانیها هم چنان از نتایج جنگ جهانی اول ناخشنود باقی ماندند.

زندگی در خندق

شرایط زندگی در خندقها بسیار بد بود. زندگی افراد در زیر رگبار مسلسلها و آتش توپخانه دائما در معرض خطر بود.

 در هوای مرطوب، گل و لای همه چیز را می پوشاند. سربازها همچنین مجبور بودند که در خندقها غذا بخورند و بخوابند. موشهای بزرگ در اطراف پرسه می زدند و از اجساد رو به فساد تغذیه می کردند. پیش از حمله دشمن، آتشباری سنگین توپخانه وجود داشت که روزها به طول می انجامید و گاهی اوقات افراد را دیوانه می ساخت.

جنگ دراز تحول :

در جنگ بسیاری از مردان کشته شدند . اسلحه جدید مردان را به سرعت از کار خارج کرد و برخی از سلسل ها که آتش بسیاری از گلوله هایشان ماند گلوله از آسمان میبارید . مردان در هردو طرف چاله را رفتند چون آنها نمیخواستند که کشته شوند وسراخ ها به ترانشه ها میپویست تا زمانی که از خطوط ترانشه تمام راه از سوئیس به دریای شمال برند در مقابل سنگر سیم خاردار وجود داشت که هرکس سعی میکرد از صعود کند زخمی میشدو کسانی که سعی میکردند فرار کنند به وسیله ی مین ها ضربه میخوردند . زمین بدون انسان که در ترانشه ها بود .

گاز نیز به عنوان یکی از سلاح های مهم استفاده میشود

در شرف روسها به آلمان ها حمله کردند ،  روسها آلمان ها را عقت راندند . اما آلمان ها پس از روس ها را شکست دادند

تفنگ ماشین جنگ :

مسلسل و ترانشه و معادن و مین های ساخته شده برا یحمله بسیار دشوار بودند

ژنرال این را به خاطر نداشت و آن ها هنوز هم دستور میدادند که به هر صورت حمله کنند و در نبرد Somme  در سال 1916 بسیاری از مردان بریتانیا در یک روز کشته شدند . این یکی از خونین ترین روز در تاریخ کشور بریتانیا بود .

ایالات متحده آمریکا در برابر آلمان :

ژنرال آلمانی ها تصمیم به استفاده از زیر دریایی گرفت این زیر دریایی که زیر قایق به کشتی های آمریکایی که در حامل مواد غذایی و سلاح هایی که برای بریتانیا میبرد حمله میکرد . آلمانی ها تصور میکردند که آمریکایی ها تنها به انگلیسی ها کمک میکنند و بی طرف نیستند

خنثی بدان معناست که یک کشور در جنگ وارد نشود . ولی پس از آن بسیاری از آمریکایی ها توسط زیر دریایی کشته شدند

آلمان یک تلگراف مخفی به مکزیک نوشت در کد که اشاره میکند که دو کشور با هم همکاری کنند که به ایالات متحده حمله کنند

این یادداشت zimmermann  نایمده میشود . چون کسی که آن را نوشت آرتور zimmermann   نام داشت . برخی از جاسوسان بریتانیا یادداشتی یافته اند که درباره ایالات متحده اس. مردم آمریکا خشمگین شدند و تصمیمات بسیاری گرفتند که آنها میخواستند کشورشان را برای مجازات آلمان وارد جنگ شود . بر اساس این چیز ها ، ایالات متحده با آلمان به جنگ پیوست و بخشی از نیروهای متفقین شد

پیامد های پیوستن آمریکا به جنگ :

در بهار 1918 ژنرال های آلمان تصمیم گرفتند که قبل از وارد شدن سربازان اروپایی به آمریکا به آنها حمله کنند . حمله آلمان ها از راه جدید بود . آنها حمله کردند جایی که نیرو های متفقین در آنجا ضعیف شده بود جایی که متفقین در آنجا قوی و محکم بودند حمله نکردند . آنها متوقف شدند و سپس آمریکا شروع به آمدن در اروپا کرد . انگلیسی ها ، فرانسوی ها و آمریکایی ها همه با هم شروع به عقب راندند آلمانی ها کردند .  آلمانی ها نتوانستند آنها را متوقف کنند سر انجام ژنرال آنها با دولتمردان خود گفت : که جنگ متوقف میشود چون آلمان ها نمیتوانند به زمان طولانی مبارزه کنند . آلمان ها در خواست صلح از متفقین را پذیرفتند و در 11 نوامبر 1918 را دادند

انقلاب روسیه :

در سال 1917 انقلاب روسیه بوجود آمده . تراز میگویند که او نمیتواند بیشتر از این تراز باشد . و مردم باید قدرت داشته باشند . در ابتدا تصور میشد که روسیه سخت مبارزه خواهد حالا که تراز رفته بود مردم روسیه نمیخواستند بیشتر از این مبارزه کنند . جنگ باری شده بر روی دوش آنها و بسیاری از آنها فقیر و بسیاری گرسنه شدند و آنها شروع به نفرت نسبت به دولت جدید کردند چون نمیتوانستند جنگ را متوقف کنند

سپس ، انقلاب اکتبر که انقلاب دوم روسیه بود با رهبری کمونیست به دنبال ایده های کارل مارکس بود . رهبر انقلاب ولادیمیرلنین بود که رهبر روسیه پس از این انقلاب شد . دولت جدید برای درخواست صلح از آلمانی ها شکل گرفته بود . آلمانی ها و روش ها جنگ را با امضای معاهده با دست متوقف کردند

این معاهده زمین هایی در شرق اروپا و دریای بالتیک به آلمانی ها داد

پس از جنگ :

پس از جنگ آلمان هامجبور به قبولیمان ورسای شدند آلمانی ها مجبور به پرداخت 23000000000 غرامت شدند

در بخشی از این پیمان گفته شد کشور های جهان باید یک سازمان بین المللی برای متوقف کردن جنگ از این قبیل این اتفاق بسازند که سازمان ملل متحد شناخته شد

مجلس ایالات متحده با این موضوع موافق نبود حتی اگر ایده از رئیس جمهور آمریکا و دروولوسیون باشد. ورود ویلسون سعی کرد به مردم آمریکا بگوید آنها باید موافقت کنند ، اما ایالات متحده هرکز به سازمان ملل نپیوست .

مشکلا مربوط به این پیمان بعد ها منجر به جنگ جهانی دوم در آلمان شد

حقایق ثبت شده

بیشتر افرادی که در جنگ کشته می شدند مردان جوان بودند. فرانسه 4/1 میلیون کشته داد که در حدود یک دهم جمعیت مردان آن کشور است، آلمان نیز 3 میلیون کشته داد و رقم کشته های بریتانیا نیز 750000نفر بود. ایالات متحده 115000 و روسیه 7/1 میلیون کشته دادند.

 

منبع :

www.sid.ir

www.noormags.com

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت: 16:32 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره تنوين و نون ساكن: (اظهار، ادغام، اخفاء و قلب به میم)

بازديد: 1839

 

تنوين و نون ساكن: (اظهار، ادغام، اخفاء و قلب به میم)

تنوين و نون ساكن

تنوین عبارتست از ـًـــٍـــٌ.

اظهار:

اگر تنوین ـًـــٍـــٌ و نون ساکن به حروف حلقی که عبارتند از : « ه ء ح ع ح غ » برسد نون کاملاً اظهار می شود.

مثلاً: مِنْ عِلْمٍ ، اَنْعَمْتَ، جُرفٍ هار.

ادغام:

وقتی که بحروف یَرملون که عبارتست از : « ی ، ر ، م ، ل ، و ، ن » برسد ادغام می شود. یعنی نون خوانده نمی شود و حرف مشدّد می گردد.

مثلاً : مَنْ وّاق ، مَنْ یّشاء ، یَکُنْ لّه 

اخفاء:

و زمانی که به بقیه حروف برسد اخفاء می شود یعنی صوت در غنّه ( بینی ) می اندازد و پنهان اداء می شود.

مثلاً: اَنْتُمْ، مَنْ تابَ ، جَنّاتٍ تَجْری،

 

قلب به میم:

امّا وقتی که نون ساکن به حرف ب برسد قلب به میم می شود.

مثلاً: مِنْ بَیْن ، مِنْ بَعْدِ .

در اینجا به شعر زیر توجه فرمائید .
تنوین و نون ساکنه حکمش بدان ای هوشیار
کز خواندنش زینت بود اندر کلام کردکار
در یرملون ادغام کن در حرف حلق اظهار کن
در نزد با قلب به میم در مابقی اخفا بیار


تبصره : در قرآن چهار کلمه استثنائی وجود دارد که نون ساکن بعوض اینکه ادغام شود اظهار می شود و عبارتند از : دُنیا ، بُنیان ، قِنْوان ، صِنْوان

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 09 آبان 1394 ساعت: 18:36 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(1)

تحقیق درباره تاثیرات مثبت و منفی فضای مجازی

بازديد: 5765

 

فهرست مطالب

فضای مجازی چیست؟. 2

اما مسئله این است که در ترکیب  فضای مجازی مجاز حقیقتا به چه معناست؟. 2

تاثيرات و پيامدهاي مثبت و منفي اينترنت در خانواده ها3

الف: اينترنت و گفتگوهاي خانوادگي.. 4

ب : اينترنت و اخلاقيات.. 4

ج : اعتياد اينترنتي.. 4

د: احتياط اينترنتي.. 5

اینترنت و تاثیر آن بر نوجوانان و جوانان. 5

واکنش بزرگترها و نظر پژوهشگران:6

نتیجه گیری:7

منابع :7

 

 

 

 

فضای مجازی چیست؟

فضای مجازی جهانی موازی با جهان واقعی است که همه ی وجوه تکرار شونده ی زندگی در جهان واقعی را شامل می شود و به گفته ی دکتر عاملی فرآیندی است که به همگن سازی با جهان واقعی می انجامد.به گفته ی او:" فضاي مجازي يك تكنولو‍ژي از سنخ "تك تكنولوژي ها" مثل ماشين لباس شوئي و يخچال و يا حتي تكنولوژي هاي رسانه اي مثل راديو، تلويزيون و سينما نيست. جهان مجازي يك "ابر تكنولوژي" است كه در ذات جهان شمول خود، بعد ابزاري آن بسيار كم رنگ مي شود و جهان واقعي را به جهان مجازي نزديك مي كند."

اگر چه در تفکیک واژه های این ترکیب در معنای واژه ی مجاز ممکن است با غیر حقییقی یا ضد حقیقی بودن مواجه شویم اما مسئله این است که  فضای مجازی به همان میزان دنیای واقعی حقیقت دارد!

بنابر این در این که مجازی در این ترکیب به چه معناست باید ظرافت بیشتری به کار برد.

چنانچه مجاز برای تمامی مفاهیم در مقابل حقیقت بودن.وهمی و خیالی بودن .در مقایسه با محسوس بودن .ذهنی بودن .در مقابل عینی قرار گرفتن. خارج از معنای اولیه بودن و فضای دوم به ویژه دوم بودن به کار می رود.

اما مسئله این است که در ترکیب  فضای مجازی مجاز حقیقتا به چه معناست؟

اگر فضای مجازی را مترادف با شبکه ی جهانی اینترنت بدانیم فضای مجازی امکان بهره بری از واقعیت ها در خیال بدون کاربرد مواد را به ما می دهد پس شاید واژه ی مجازی تا حدودی به معنای خیالی بودن اشاره داشته باشد.چنانچه در این فضا ما بسیاری چیزها را خیال می کنیم.مثل حضور خیالی در فضاهای مختلف!

اما باید توجه داشت در مقایسه و در مقابل محسوس بودن این فضا به چه معنا خواهد بود؟

اینکه در این دنیای بزرگ که در تعامل با دنیای واقعی ما قرار گرفته بسیاری از مفاهیم معنای متفاوتی می یابد چندان قابل انکار نیست.

چنانچه نمی توانیم بگوییم در فضای مجازی مکان و زمان وجود ندارد.چرا که در این فضا مان هست اما مفهوم آن با آنچه در دنیای واقعی هست متفاوت است.از طرف دیگر همین محسوس بودن هم معنای جدیدی می یابد.به عنوان مثال ممکن است ما از طریق فضای مجازی بو طعم و...را حقیقتا حس کنیم ولی این حس کاملا آن چیزی که در دنیای واقعی تجربه می کنیم نیست.

معنای دیگر مجازی ذهنی است.ذهنی و انتزاعی بودن فضای مجازی به همان معنای در مقابل مسائل عینی قرار گرفتن است.چنانچه بسیاری از فعالیت هایی که در فضای مجازی انجام می گیرد عینی نیست.این معنا بسیار با معنای خیالی بودن فضای مجازی نزدیک است.

اما از نظر دکتر عاملی مهم ترین معنای مجازی در ترکیب فضای مجازی دوم بودن آن است.چرا که همه ی معانی ذکر شده کمابیش به این معنی اشاره دارند و آن چه در اولین تصورات در مورد فضای مجازی به ذهن خطور می کند دنیایی حقیقی در کنار در کنار دنیای واقعی است که پس از آن قرار دارد و ایندوم بودن نیز به سبب تصنعی بودن آن است.

فضای مجازی دنیای کاملا ساختگی و تجاری است. این بدان معنا نیست که همه ی فعالیت هایی که در رابطه با آن قرار می گیرد  مستقیما با پول سروکار دارد .امادر نهایت چون هدف تمام فعالیت های صورت گرفته در آن سود بردن و بهره وری مادی  است این دنیا کاملا تجاری و صنعتی شده است .

تاثيرات و پيامدهاي مثبت و منفي اينترنت در خانواده ها

تاثيرات و پيامدهاي مثبت و منفي اينترنت بعنوان يک پديده نوين در اجتماعات انساني در حال گسترش است. هر روز از سوي صاحبنظران و رسانه ها نقش مثبت اينترنت درتوسعه اقتصادي و نقش منفي آن در توسعه فرهنگي برجسته سازي مي شود و در جهت بهبود آثار مثبت و کاهش پيامدهاي منفي اينترنت نظرات و پيشنهادات فراواني ارائه مي گردد.

در سطح کلان اينترنت در بعد اقتصادي به تجارت الکترونيک ، در بعد سياسي به کاهش اقتدار دولت ها، در بعد اجتماعي به کاهش هزينه هاي حمل و نقل و در بعد فرهنگي تسلط زبان انگليسي را در پي داشته است. همچنين نقش اينترنت بر امنيت ملي جوامع در سطح کلان بر روند ارتباطي سازمان ها با مشتريان و بر روابط

خانوادگي بطور موثر در حال توسعه است.اينترنت در خانواده هاي مختلف کارکردهاي مختلفي از جمله احيا»کنندگي، بهبودبخشي، تخريبي و نابودکنندگي داشته است.

 

الف: اينترنت و گفتگوهاي خانوادگي

بدون شک از اوايل قرن بيستم با توسعه رسانه هاي جمعي ميزان ارتباطات ميان فردي کاهش يافته است در سازمانها، در اجتماعات فاميلي و در خانواده ها ، افراد کمتر گفتگو مي کنند و يا اينکه تمايل به گفتگو در بين انسانها کم شده است. اينترنت نقش گفتگو را کمرنگ تر کرده است و زنگ خطرات جدي را براي ارتباطات انساني به صدا درآورده است.

امروزه هرکدام از اعضاي خانواده وقتي از محل کار به کانون گرم خانواده برمي گردند به اتاق خود رفته و سرگرم فعاليت با کامپيوتر خود و اينترنت مي شوند. حتي چاي، شام و صبحانه خود را روي ميز کامپيوتر ميل مي کنند.

کاهش يا به مفهومي ديگر فقدان گفتگوهاي خانوادگي بطور حتم پس از مدتي ميزان شناخت افراد خانواده را از يکديگر کاهش مي دهد و به کاهش ميزان اعتماد اعضا» خانواده به يکديگر مي انجامد و نتايجي منفي را در پي خواهد داشت. از طرفي اين فعاليت اعضاي خانواده پس از مدتي به گوشه گيري (نوجوانان بالاخص) مي انجامد و رغبت به زندگي اجتماعي و تعامل خانوادگي را کاهش مي دهد.

ب : اينترنت و اخلاقيات

يکي از تهاجمات مخالفان اينترنت توسعه پورنوگراف يا تصاوير مستهجن يا خلاف عفت عمومي يا حداقل امکان دسترسي آسان و فوري نوجوانان به اين تصاوير است. ازطرفي اينترنت اين فرصت را مهيا کرده است که افراد به راحتي «حق مولفان» را زير پاي بگذارند و آشکارا از سايت ها و وبلاگ هاي ديگران دزدي کنند که توسعه آن مي تواند روحيه تجاوز به حقوق ديگران را افزايش دهد.

ج : اعتياد اينترنتي

يکي از خاصيت هاي خاص اينترنت جاذبه و گرايش مستمر به سير و گردش در آن توسط استفاده کنندگان از آن است که پس از مدتي افراد را به شدت به خود وابسته مي کند تا حدي که براي برخي افراد اعتياد اينترنتي مي آورد و زندگي بدون آن براي آنان غيرممکن مي شود. لذا افراد بايستي حد و مرز استفاده از اينترنت را مشخص کنند. والدين در اين زمينه مسئوليتي جدي براي تعيين زمان و مدت استفاده فرزندان را بعهده دارند.

 

د: احتياط اينترنتي

خانواده ها همچنين در استفاده فرزندان از اينترنت بايستي آنان را آگاه کنند که اسرار ، محتوا و تصاوير شخصي خانواده ، مختص خانواده است و مصرف عمومي ندارد. فرزندان بايستي آگاه شوند که تمامي محتوا و مطالب اينترنت قابل اعتماد نيست و مورداستفاده عمومي ندارد.

فرزندان بايستي بياموزند که حريم شخصي و حريم خانوادگي حرمت دارد و خودگشودگي غيرمحتاطانه مي تواند لطماتي جدي به زندگي خانوادگي بزند.

همچنين ورود به سايت هاي ناشناخته امکان ويروسي شدن نرم افزارهاي کامپيوتر و يا حتي صدمه خوردن سخت افزارها و زيان اقتصادي را نيز در پي دارد.

با برشمردن برخي از مسايل مرتبط با خانواده ها و اينترنت ، گام اول، آگاهي والدين از چگونگي مصرف اطلاعات اينترنت است و اين آگاهي روند بهره مندي از اينترنت را بهبود خواهد بخشيد.

اینترنت و تاثیر آن بر نوجوانان و جوانان

تکنولوژی کامپیوتر و امکاناتی که با خود به همراه آورده به همه عرصه ها وارد شده و طیف وسیعس از افراد به خصوص نوجوانان و جوانان را دربرگرفته و بازاری برای سرگرمی آنان فراهم کرده است.

اينترنت به عنوان يک پديده جهان مشمول امکان و فرصتي براي کاربران فراهم مي کند که بتوانند تمام اطلاعات و خدمات مورد نياز خود را هر زمان هر کجا و به هر ميزان که بخواهند دريافت کنند. بنابراين در جهان امروز فرهنگ رسانه اي با برتري رسانه اينترنت فراگيرترين و مسلط ترين فرهنگ تاثير گذار در جامعه است . مرکز ثقل اين تاثير روي نسل در حال رشد يعني نوجوانان و جوانان است . به عبارتي ديگر بخش قابل توجهي از زندگي جوانان امروز را ارتباطات با اينترنت تشکيل مي دهد اين ارتباط مي تواند به رشد مهارت هاي مختلف يادگيري منجر شود; مهارت هايي که جوانان را با نظام نوين جهاني و ضرورت جهاني شدن آشنا و سازگار مي کند. و به طور مداوم رو به رشد است . کاربران ايراني خصوصا جوانان به علت شرايط عيني و ذهني زندگي خود و همچنين عکس العمل به "هنجارهاي اجتماعي موجود و در جهت گسترش تعاملات اجتماعي با ديگراني که امکان برقراري کنش متقابل با آنان در دنياي واقعي بسيار نادر يا پرهزينه است و در پي دست يابي به فرصت هاي جديد و به دنبال کسب تجربه هاي به اصطلاح جديد به فضاي مجازي روي مي آورند و زيستن در اين فضا را به طور حاشيه اي نيمه فعال يا فعال تجربه مي کنند.

در مجموع گفتگوهاي اينترنتي عرصه جديدي را براي گذران فراغت طيف رو به افزايشي از جوانان و شکل گيري حوزه فرهنگ هاي مختلف با زمينه ها و علائق متنوع فراهم ساخته است ".(1) سرگرمي هاي مجازي علاقه جوانان به مشارکت اجتماعي و فعاليت هاي مدني را با انگيزه هاي مختلف تحت الشعاع قرار مي دهد و ممکن است بر مهارت هاي اجتماعي آنان در تدارک فراغت هاي گروهي و تفريحات و بازي هاي غيرمجازي تاثير منفي بگذارد. همچنين مجاورت طولاني با فضاي مجازي مي تواند به فرهنگ پذيري يک طرفه و تاثيرپذيري افراطي از هنجارها و ارزشها در عرصه هاي مختلف ارتباطي و اجتماعي انجاميده و با تقويت جهان وطني تعلقات ملي و سنتي کاربران را تحت تاثير قرار دهد.در کل در محیط اینترنت به دلیل اینکه افراد می توانند شخصیت حقیقی نداشته باشند به راحتی با افراد ارتباط برقرار می کنند .به راحتی سؤالاتی می پرسند و در زمینه هایی با هم حرف می زنند که حضوری شاید نتوانند! اینترنت فردی شدن شیوه های زندگی جوانان را دامن زده و مرزهای تازه ای را در شکل گیری ارزش ها و هویت یابی به ویژه ارزش های مربوط به آشنایی و دوستی های رمانتیک پیش روی جوانان ما قرار داده است.

جذابيت استفاده از اينترنت و کامپيوتر ، نه به خاطر نو بودن آن که به دليل غرق شدن در دريايی از ارتباطات و اطلاعات است: دنيايی رويايی که تنها با فشردن چند دکمه به آرامی به آن قدم می گذاريم: در اين بين کودکان، نوجوانان و جوانان بيش از هر رده سنی ديگری شيفته جست و جو و برقراری ارتباط با دنيای جديد هستند و ترديدی نيست که ذهن پويای آنها ، مستعد گرايش به سوی ناشناخته هاست ، ناشناخته هايی که گاه شناخت آنهابه بهای نابودی و تباهی آنها است.

اينترنت از همان روزهای نخست تولد به جاذبه ای ويژه برای کودکان، جوانان و نوجوانان و حتی بزرگسالان تبديل شد، جاذبه ای که به نسبت کاربری بالا، خطرات فراوانی را نيز در پی داشت.

واکنش بزرگترها و نظر پژوهشگران:

"پژوهش ها نشان می دهد نخستين واکنش والدين، منع استفاده از اينترنت است، اما به عقيده روانشناسان اين حرکت نادرست ترين گزينش بوده و خود عاملی محرک جهت گرايش بيشتر فرزندان به استفاده از اينترنت به صورت نامناسب است. در مواردی اين گرايش به حدی است که فرد را به حضور در منزل دوستان مجبور می کند. روانشناسان معتقدند رفتار صحيح والدين و اتخاذ سياست هايی خاص بهترين گزينه جهت تصحيح رفتار کودکان، نوجوانان و جوانان است، چرا که در غير اين صورت فرزندان نه تنها رفتار نادرست خود را ترک نمی کنند بلکه لجبازی با والدين را در پيش گرفته و هر روز بيش از روز قبل به سايت های غير اخلاقی مراجعه می کنند. "(2)

نتیجه گیری:

          امروز سخن از خوبي و بدي ، مفيد يا مضر بودن اينترنت مطرح نيست. همه جا از اينترنت و موفقيت هاو پیامدهاي مرتبط با آن سخن مي گويند. مردم همچون نخبگان به " جادوي جام جهان نماي هزاره سوم " چشم دوخته اند و انتظار دارند آينده اي روشن براي بشريت بسازد. چرا كه شبكه جهاني وب مشروعيتي بلامعارض يافته است و مي‌رود به سطحي دست يابد كه منشأ مقبوليت موضوعات در حوزه هاي مختلف شود. موضوع اخير ،  جاي تأمل ، مطالعه و بررسي هاي جدي دارد و بي توجهي به آن از منظر آسيب شناسي خطرات جدي براي آينده فرهنگ ايراني در جهان وب به همراه خواهد داشت.

منابع :

سایت علمی و پژوهشی اسمان

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 09 آبان 1394 ساعت: 18:13 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 824

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس