تحقیق و پروژه رایگان - 379

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

بهترين حافظه‌ي كوانتومي جهان

بازديد: 201

بهترين حافظه‌ي كوانتومي جهان

يك گروه از دانشگاه ملي استراليا[1] (ANU) كارآمدترين حافظه‌ي كوانتومي جهان را براي نور به وجود آورده‌اند كه ما را به ابررايانه‌هاي بسيار سريع و مخابرات مبتني بر قانون‌هاي فيزيك نزديك‌تر مي‌كند. 

گروه مدرسه پژوهشي فيزيك و مهندسي ANU از روشي استفاده كرده‌اند كه جهت توقف و كنترل نور ليزر و كاربرد ماهرانه‌ي الكترون‌ها در بلوري ابداع كرده بودند تا 270 – درجه سلسيوس خنك شده بود. كارايي و دقت بي سابقه‌ي دستگاه امكان ذخيره‌سازي، دست‌كاري و فراخواني ماهرانه‌ي سرشت كوانتومي نور را فراهم مي‌سازد. 

مورگان هجز[2] پژوهشگر اصلي گروه مي‌گويد: «نور ورودي به بلور به تدريج كُند و متوقف مي‌شود و در آن‌جا باقي مي‌ماند تا دوباره آن را به حركت درآوريم كه در اين مورد هرچه را كه از آن انتظار داريم مانند تمام نگاشت‌هاي سه بعدي و غيره را تا آخرين فوتون از آن به دست مي‌آوريم.» 

عدم قطعيت ذاتي در مكانيك كوانتومي باعث مي‌شود كه برخي از اطلاعات موجود در اين نور هنگام اندازه‌گيري از بين برود و آن را تمام نگاشت يك بار مصرف سازد. چون مكانيك كوانتومي تضمين مي‌كند كه اطلاعات را فقط يك بار مي‌توان خواند، اين روش براي مخابرات ايمن ايده‌آل است. 

همين كيفيت‌هاي كارآمدي و دقت، حافظه را براي استفاده در محاسبات كوانتومي مطلوب مي‌سازد كه مي‌توانند بسيار سريع‌تر و توانمندتر از محاسبات كنوني باشند. 

به علاوه، پژوهشگران مي‌گويند كه ذخيره‌سازي نوري امكان آزمودن فيزيك بنيادي مانند، چگونگي برهم كنش پديده‌هاي عجيب درگيري كوانتومي با نظريه نسبيت را فراهم مي‌سازد.

به گفته‌ي دكتر مايتو سلراز[3] رهبر گروه «مي‌توانيم حالت كوانتومي دو حافظه، يعني دو بلور را طبق مكانيك كوانتومي درگير كنيم. طبق قوانين مكانيك كوانتومي، خواندن يك حافظه، بدون توجه به فاصله‌ي آن‌ها، بلافاصله آن‌چه را در حافظه‌ي ديگر ذخيره شده است، تغيير مي‌دهد. باتوجه به نسبيت، گذشت زمان در يك حافظه از حركت آن تأثير مي‌پذيرد. با يك حافظه كوانتومي خوب، اندازه‌گيري چگونگي برهم كنش اين اثرهاي بنيادي مي‌تواند به راحتي قرار دادن بلور در اتومبيل و راندن آن باشد. اين گروه آزمايشي را انجام داده‌اند كه در آن نور در بلور به مدت يك ثانيه متوقف شده است كه هزار مرتبه طولاني‌تر از چيزي است كه قبلاً امكان‌پذير بود. او مي‌گويد گروه اكنون در پي ساخت دستگاه‌هايي است كه كارايي بالا را با زمان‌هاي ذخيره‌سازي در حدود ساعت تركيب كند. 

يافته‌هاي اين گروه در شماره هفته منتهي به 24 ژوئن 2010 مجله نيچر چاپ شده است. 

منبع: دانشگاه ملي استراليا 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:45 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

بازديد: 79

بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 

بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 10 برابر دیپلمه‌ها شد نرخ بیکاری در فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی 10 برابر کسانی است که در کشور تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم دارند." این جمله جدیدترین اظهار نظر رسمی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در روزهای گذشته اعلام شد، با این حال از عمق بحران بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و ناهماهنگی کامل بین برنامه‌های دانشگاه‌ها و نیازهای بازار کار خبر می‌دهد. بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۱۰ برابر دیپلمه‌ها است که این موضوع یک هشدار جدی برای جوانان در انتخاب دقیق رشته‌های دانشگاهی و یک زنگ خطر برای برنامه ریزان به منظور بررسی دلایل ناهماهنگی کامل بین برنامه‌های دانشگاه و نیازهای بازار کار است. 

"نرخ بیکاری در فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی ۱۰ برابر کسانی است که در کشور تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم دارند." این جمله جدیدترین اظهار نظر رسمی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در روزهای گذشته اعلام شد، با این حال از عمق بحران بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و ناهماهنگی کامل بین برنامه‌های دانشگاه‌ها و نیازهای بازار کار خبر می‌دهد. 

اینکه افراد به امید آینده شغلی بهتر پس از اتمام دوران دبیرستان وارد دانشگاه شوند و چند سال از عمر گرانبهای جوانی را نیز صرف آموختن علم در مراکز آموزش عالی کنند به این امید که علم آموزی نه تنها آینده بهتری را برای زندگی آنها رقم خواهد زد، بلکه فرصت‌های شغلی مناسبی را نیز پیش پای وی قرار می‌دهد به یاس تبدیل شود فقط یک پیام دارد و آن هم اینکه امروز در کشور هیچ‌گونه ارتباطی بین برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه‌ها و نیازهای واقعی بازار کار وجود ندارد. 

دانشگاه و بازار کار در اوج ناهماهنگی 

به عبارت دیگر، دانشگاه‌ها بدون توجه به نیازهای واقعی بازار کار اقدام به جذب و پذیرش دانشجو می‌کنند و هیچ‌گونه سیستمی نیز وجود ندارد تا جوانان دیپلمه متقاضی ورود به دانشگاه‌ها را از احتمال بیکار ماندن به دلیل انتخاب رشته‌های نامناسب با نیازهای روز بازار کار آگاه نماید. 

بر پایه این گزارش، نکته ساده در بیان یک واقعیتی که ارتباط مستقیمی با آینده جوانان جویای کار دارد این است که دانشگاه به پرکردن صندلی‌های خالی خود فکر می‌کند و هر‌ساله هزاران دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی پذیرفته می‌شوند در حالی که هیچ آینده روشن شغلی برای بسیاری از رشته‌ها وجود ندارد و یا دست کم اینکه به هیچ وجه نیازهای بازار کار متناسب با حجم چندین برابری پذیرش دانشجو نیست. 

دغدغه خانواده‌ها؛ بیکاری فرزندان 

موضوع مربوط به بیکار ماندن جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی امروز از مهم‌ترین دغدغه های خانواد‌ه‌ها محسوب می‌شود و این مسأله فکر پدران و مادران بسیاری را به خود مشغول کرده است و همه آنها به دنبال پاسخ به این سوال هستند که آیا برای فرزند آنها در زمان فارغ‌التحصیلی شغلی وجود خواهد داشت؟ 

متاسفانه در دهه‌های اخیر که با گسترش ورود جوانان به دانشگاه ها و بالا رفتن سطح سواد افراد همراه بوده است هرگز به این سوال پاسخ داده نشد که چرا نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی از بقیه گروه‌ها بالاتر است و چرا این شکاف هر روز بیشتر می‌شود؟ 

دلایل کارفرمایان 

کارفرمایان و بنگاهداران عدم مهارت و ناتوانی نیروی جوان در تصدی مشاغل تخصصی و نیازمند تجربه را از دلایل اصلی بیکار ماندن کارجویان فارغ‌التحصیل دانشگاهی می‌دانند و معتقدند که دانشگاه‌ها بیشتر از آنکه به جوانان آموزش واقعی تصدی مشاغل مختلف را بیاموزند، نسبت به صدور مدارک فارغ‌التحصیلی همت می‌کنند و در این زمینه بین دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی رقابت تنگاتنگی وجود دارد. 

همچنین کارفرمایان عنوان می کنند که جوانان فراوانی به دلیل غیرمرتبط بودن رشته‌های دانشگاهی با مشاغل مختلف بازار کار بیکار می‌مانند و آنها علاقه‌ای به جذب اینگونه افراد ندارند. به عبارتی رشته‌هایی که امروز بیشتر به مباحث تئوریک می‌پردازند تا موضوعات مهارتی و تخصصی، بیکاران بیشتری را در خود جای داده‌اند. 

شکاف ۱۰ برابری بیکاری دانشگاهی‌ها 

عباس وطن‌پرور با اشاره به اینکه نگاه ناهمگون دانشگاه و بازار کار به نیروی کار باعث ایجاد چنین شکافی شده است که اعلام می شود نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱۰ برابر سایر گروه‌ها است، گفت: با این حال طبق اصل ۴۳ قانون اساسی دولت مکلف به حمایت از انسان در حال رشد است. 

نماینده سابق کارفرمایان در اجلاس جهانی کار، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل نامتوازن بودن نوع آموزش‌های دانشگاهی و نیازهای روز بازار کار و بنگاه‌ها، جوانان هیچ هنری جز مهارت رانندگی ندارند و موسسات آموزشی نیز به یک بنگاه صدور مدرک تبدیل شده‌اند. 

هنر افراد در زمان فارغ‌التحصیلی؛ فقط مهارت رانندگی! 

وطن پرور ادامه داد: در واقع باید گفت جوانی که با هزینه‌های فراوان نتیجه سالیان متمادی تلاش خانواده‌ها وارد دانشگاه می‌شود پس از فارغ‌التحصیی نه تنها تجربه واقعی ورود به بازار کار و تصدی مشاغل مختلف را ندارد بلکه آماده حضور در فعالیت‌های اقتصادی و در نهایت زندگی نیز نیست. 

وی خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت کارجویانی که به بنگاه‌های کاریابی سر می‌زنند نشان می‌دهد که آنها هیچ هنری برای تصدی مشاغل مختلف ندارند در حالی که بنگاه به دنبال جذب نیروی کاردان و باتجربه برای واگذاری امور به وی است. 

این فعال کارفرمایی در پاسخ به این سئوال که چرا کارفرمایان تمایل چندانی به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ندارند؟، گفت: وقتی کارفرما می‌بیند که یک جوان دانشگاه رفته هیچ هنری برای عرضه ندارد و فقط یک مدرک تحصیلی در اختیار دارد که باعث افزایش سطح توقع وی نیز شده است، ترجیح می‌دهد به دنبال کسی باشد که کار را بتواند انجام دهد نه اینکه یک مدرک دانشگاهی با خود یدک بکشد. 

سربازی یک فرصت یا زمانی برای استراحت؟ 

وطن پرور تصریح کرد: برخی کشورها مانند کره جنوبی برای دوران سربازی جوانان نیز برنامه شغلی ارائه می‌کنند به نحوی که افراد در طول دوران ادای دین خود به کشورشان، یک حرفه و مهارت انجام شغلی را نیز می آموزند و در زمان پایان یافتن سربازی می‌توانند ادعا کنند در یک رشته دارای مهارت شده‌اند. 

وی این مطلب را هم افزود که این نگاه در کشور ما وجود ندارد و جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی در دوران سربازی هیچ‌گونه تخصص و مهارتی را برای استفاده در بازار کار آینده نمی‌آموزند و می‌توان گفت بخش زیادی از دوران خدمت سربازی آنها اتلاف وقت است. 
منبع: اتفاق نیوز 
کلمات کلیدی: بیکاری ، فارغ التحصیل ، دانشگاهی ، بازارکار ، نرخ بیکاری ، کسب درآمد ، دلایل بیکاری

\
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:42 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

طرحی اشتغال زا بر پایه بازار سرمایه

بازديد: 81

طرحی اشتغال زا بر پایه بازار سرمایه

طرحی اشتغال زا بر پایه بازار سرمایه 

در مورخ 1389/12/21 مطلبی از نگارنده با عنوان "طرحی برای حمایت از بازار سرمایه" در یک از جراید اقتصادی کشور منتشر گردید. خلاصه آن طرح این بود که دولت به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده و به طور خاص جوانان ساکن در مناطق محروم که امید زیادی به ایجاد اشتغال دولتی برای آنان نیست، همچنین به منظور حمایت و تعمیق بازار سرمایه، اقدام به پرداخت وام به فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های مرتبط با بازار سرمایه نموده و این وام با ساز و کار مشخصی صرفاً در این بازار به گردش درآید. 

این پیشنهاد در همان زمان برای اکثر مسئولانی که به نظر می رسید اجرای پیشنهاد به نحوی در حیطه­ی اختیارات و وظایف آنها باشد و یا به نوعی ممکن است به موضوع علاقمند باشند ارسال گردید. متاسفانه به جز نهاد ریاست جمهوری (شبکه سامد)، سایر مراجع حتی از یک اعلام وصول ساده نیز دریغ نمودند چه رسد به آنکه بخواهند جزئیات طرح را از نگارنده جویا گردند هر چند همان نهاد ریاست جمهوری نیز اقدامی ننمود! علی ایحال در نوشتار فعلی، الزامات، منافع و شیوه­ی اجرای طرح با جزئیات بیشتری ارائه گردیده است. امید دارم که لااقل در این روزهای کم رونق بورس، مسئولان توجه بیشتری به پیشنهادهایی که ممکن است به رونق مجدد و پایدار بازار سرمایه بیانجامد از خود نشان دهند. نوشته قبلی خود را با این سئوال آغاز نموده بودم: 

آيا منطقي است در سالي كه بانك جهاني، نرخ رشد اقتصادي كشور را يك و نيم درصد (1.5درصد) اعلام نموده است (سال ۲۰۱۰ ميلادي) ، شاخص كل بورس رشد ۷۰ درصدي را تجربه نماید؟ مگر نه اينكه از بورس هر كشوري به عنوان دماسنج اقتصادي آن كشور ياد مي‌شود و قاعدتا بايد بين نرخ رشد اقتصادي آن كشور با نرخ رشد شاخص كل بورس رابطه معناداري وجود داشته باشد؟ آيا بايد در صحت عملکرد اين دماسنج ترديد نمود؟ 

هر چند در سال گذشته نرخ رشد شاخص کل بورس از ۸۰ درصد نیز فراتر رفت و در عوض بانک جهانی نیز نرخ رشد اقتصادی کشور را اندکی افزایش داد اما کلیت این سوال همچنان پابرجا باقی ماند. اما نکته جالب توجه برای نگارنده آن بود که وزیر محترم اقتصاد در مورخ 1390/2/5 این پرسش را با طرح معکوس همان سوال پاسخ گفت!! آقای حسینی اظهار داشت: 

“پيش‌بيني صندوق بين‌المللي پول در مورد رشد اقتصادي ايران را به هيچ وجه قبول ندارم و با هيچ منطقي سازگار نيست، چگونه ممكن است بازار سرمايه يك اقتصاد ۸۶ درصد رشد كند و صادرات غيرنفتي آن ۲۴ درصد رشد داشته باشد، اما رشد آن رشدي باشد كه آنها اعلام كرده‌اند.” 

خوانندگان محترم توجه داشته باشند که سهم بورس در تولید ناخالص ملی کشور حدود (۵) درصد برآورد می گردد و برای کارشناسان اقتصادی این سوال همچنان باقی است که آیا این (۵) درصد باید دنباله روی آن ۹۵ درصد باشد یا اینکه آن ۹۵ درصد پیرو این ۵ درصد ؟! شنیدن پاسخ این سوال از زبان متولیان اقتصاد و بازار سرمایه کشور خالی از لطف نیست. در هر حال به نظر می رسد پیش گیری از سقوط بورس و رویگردانی مردم از این بازار منوط به ورود حجم قابل توجهی منابع مالی جدید به این بازار می باشد. در حالی که به نظر می رسد منابع مالی اشخاص حقوقی فعال در بورس (از جمله شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری) در حال کاهش بوده و امکان حمایت از سهام در حال ضعیف شدن است و این موضوع می تواند نقد شوندگی سهام را کاهش داده و پایه های بورس تهران را لرزان نماید، طرح هایی از این دست، پنجره­ های امیدی برای نجات بورس و بازگرداندن اعتماد عمومی به بازار سرمایه را پیش روی مسئولان می گشایند مشروط بر آنکه آنان نیز التفاتی به این گونه پیشنهادها داشته باشند. جزئیات طرح پیشنهادی به شرح ذیل می باشد. 

وضعيت موجود: 
۱. حسب برآوردهاي كارشناسي، حجم نقدينگي کشور در انتهاي سال ۱۳۹۰ بالغ بر ۳۶۰ تریلیون تومان خواهدگرديد. اين حجم عظيم نقدينگي كه نرخ رشد آن تناسبي با نرخ رشد اقتصادي كشور ندارد تهديدي براي سلامت اقتصاد كشور است. ورود حتی بخش کوچکي از این حجم نقدينگي به هر يك از بازارهاي مسكن، طلا، ارز، سهام و ... اين بازارها را به شدت متلاطم مي سازد و به تعادل رساندن آن بازار، انرژي و فرصت زيادي از دولتمردان را مصروف به خود مي دارد. 

۲. در حال حاضر نرخ بيكاري كشور، عددي دو رقمي است (رئیس مرکز آمار ایران در مهرماه ۱۳۹۰ نرخ بیکاری کشور در تابستان ۱۳۹۰ را معادل 11.1 درصد اعلام نموده است). نرخ بيكاري در ميان تحصيل­كردگان و فارغ التحصيلان دانشگاهي بيش از ساير اقشار جامعه است و تدارك شغلي متناسب با شأن و تحصيلات اين قشر يك دغدغه مهم دولت می باشد. وزیر محترم تعاون، کار و امور اجتماعی در آبان ماه ۱۳۹۰، نرخ بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی را نسبت به سایر گروه ها ۱۰ برابر اعلام نموده است. متوسط قيمت تمام شده­ي ايجاد يك فرصت شغلي پايدار براي اين بخش از جامعه به مراتب گران­تر از ايجاد يك فرصت شغلي پايدار براي افراد با تحصيلات ديپلم و كمتر از ديپلم مي باشد. 

۳. دولت برای سال ۱۳۹۰ ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی را نوید داده است و اکنون شناسایی فرصت های شغلی پایدار (ایده یابی مشاغل جدید) خصوصاً مشاغل خانگی یکی از دغدغه های متولیان حوزه­­ی اشتغال کشور می باشد. 

۴. با افزايش سطح تحصيلات دانشگاهي در بين جوانان کشور، اكنون جامعه نيازمند مشاغل تخصصي است و ديگر همچون سال هاي گذشته نمي توان با پرداخت وام جهت خريد خودرو به سادگي فرصت هاي شغلي فوري در بخش حمل و نقل ايجاد نمود. هم اكنون وضعيت اشتغال در بخش های این چنینی اشباع و بعضاً به حد فوق اشباع رسيده است. 

۵. ايجاد فرصت هاي پايدار شغلي براي بانوان ساكن در مناطق محروم كه تقريباً اميدي به اشتغال آنان در بخش دولتي نیست و همچنين ايجاد اشتغال خانگي براي معلولان جسمي مطالبه­ي به حقی است كه دولت بايد پاسخ مناسبي براي آنها داشته باشد. 

۶. به رغم سپري شدن حدود چهل سال از فعاليت بازار سرمايه در كشور، معذالك قابليت هاي اين بخش همچنان براي عموم مردم ناشناخته باقي مانده است. در حال حاضر تعداد سهامداران بازار سرمايه كشور حدود 4.5 (چهار و نيم) ميليون نفر اعلام گرديده است. رقم مزبور با احتساب كدهاي بورسي فعال و غير فعال مي باشد. مقايسه اين رقم با جمعيت ۷۵ ميليون نفري كشور گوياي آن است كه به طور متوسط از هر ۱۰۰ نفر، فقط ۶ نفر در بازار سرمايه كشور فعاليت داشته يا دارند. اين در حالي است كه در كشورهاي صنعتي به طور متوسط بيش از ۵۰ درصد مردم در بازار سرمايه مشاركت دارند. اين مقايسه بيانگر آن است که حوزه­ي گسترش بازار سرمايه كشور بسيار وسيع بوده و هنوز تا نقطه­ي ايده آل فاصله زيادي باقي مانده است که البته این موضوع می تواند مزیتی برای توسعه­ی بازار سرمایه کشور تلقی گردد. 

۷. هم اكنون حجم بازار سرمايه كشور بیش از یک صد میلیارد دلار می باشد و بورس تهران در باشگاه بورس های با سرمایه بیش از یک صد میلیارد دلار قرار گرفته است و مقرر است که طي (۳) سال آتي اين اندازه باز هم گسترش یابد. وفق مفاد ماده ۱۴ قانون "اجرای سياست های كلي اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسي مصوب جلسه علني روز دوشنبه مورخ 1386/11/8 مجلس شوراي اسلامي" عملیات واگذاری شرکت های دولتی باید به نحوی انجام گیرد که حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۳ کلیه واگذاری ها خاتمه یابد. با توجه به کثرت شرکت های باقیمانده دولتی، واگذاری بخشی از این شرکت ها که از طریق بازار سرمایه انجام خواهد گرفت قطعاً به گسترش بازار سرمایه کشور، حداقل تا سال ۱۳۹۳ منجر خواهد گردید. در واقع گسترش بازار سرمایه کشور طی این دوره تضمین گردیده است. علاوه بر اين، مسئولان بازار سرمايه كشور تلاش مي نمايند تا شركت هاي بزرگ بخش خصوصي را نيز به ورود به بازار سرمایه (بورس یا فرابورس) ترغيب نمايند. ورود بانك پاسارگاد به بورس در سال ۱۳۹۰ يكي از نتايج موفق اين تلاش ها بوده است. در مجموع گسترش پرشتاب بازار سرمايه طي (۳) سال آتي، فرصت کم نظیری برای مسئولان اشتغال کشور ایجاد خواهد نمود که باید این فرصت مغتنم شمرده شود. 

۸. تعداد تحليل گران آگاه و مطلع بازار سرمايه كشور به نسبت حجم بازار سرمايه اندك مي باشد. قلت تعداد سهامداران خبره در بازار سرمايه، يكي از دلايل تشكيل حباب هاي قيمتي در برخي سهام و يا در كليت بازار سرمايه مي باشد. در صورتي كه تعداد تحليل گران خبره بازار سرمايه، قابل توجه باشد اين افراد قادرند به اتكاء دانش خود، سهامي را كه در بازار، كژ قيمت گذاري گرديده اند - يعني بين ارزش ذاتي آنها و ارزش بازاريشان تفاوت ايجاد گرديده است – به سرعت شناسايي نموده و با اطلاع رساني به موقع به بازار از تشكيل حباب هاي قيمتي جلوگيري نمايند. در حقيقت افزايش تعداد فعالان آگاه بازار سرمايه به افزايش كارايي بازار سرمايه نیز منتهي خواهد گرديد. تلاش جهت افزايش تعداد اين گونه فعالان بازار سرمايه يك نياز و يك اولويت اصلي بازار سرمايه كشور مي باشد. 

۹. امکان انجام معاملات برخط (آن لاین) در بازار سرمایه کشور از ابتدای سال جاری (سال ۱۳۹۰) به شکل گسترده­ای برای متقاضیان این روش مهیا شده است. اکنون ساکنان دورافتاده ترین مناطق کشور نیز در صورتی که به خطوط اینترنت دسترسی داشته باشند می توانند به سادگی در این بازار فعالیت نمایند. 

الزامات اجراي طرح: 
۱. تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح توسط دولت. با توجه به اینکه کمترین مبلغ وام مورد نیاز اجرای طرح برای هر فرد ۹۰ میلیون ریال برآورد می گردد و امکان ایجاد ۹۰۰ هزار فرصت شغلی طی سه سال آینده ( یعنی تا سال ۱۳۹۳ ) در این طرح پیش بینی می شود (سالی ۳۰۰ هزار فرصت شغلی) لذا در مجموع، باید تامین اعتباری بالغ بر ۸۱ تریلیون ریال توسط دولت یا علاقمندان به مشارکت در طرح صورت گیرد. 

۲. انتخاب دستگاه متولي اجراي طرح. 

۳. تاسيس يك صندوق سرمايه گذاري ويژه اين طرح. 

۴. معرفي يك يا چند كارگزار بورسي مورد اعتماد مجري طرح. 

۵. شفاف­سازي بيشتر در بازار سرمايه كشور. اهم موارد شفاف سازي بايد از طريق نظر سنجي از فعالان و كارشناسان بازار سرمايه احصاء گردد و اطلاعات مربوط به اين موارد به طور منظم و فوری انتشار يابد. براي مثال تعداد سهامداران حقيقي و حقوقي هر شركت بورسي و نوسانات لحظه اي اين تعداد، بايد به صورت برخط توسط تمامي كاربران قابل مشاهده باشد. يك مورد شاخص ديگر، حذف امکان درج درخواست هاي خريد و فروش به صورت مخفي مي باشد. ثبت سفارش مخفی(هیدن) با روح حاكم بر بازار سرمايه كه بازاري رقابتي است در تضاد است اما فعلاً در بورس اجراء مي گردد. در راستاي شفاف سازي هر چه بيشتر بازار سرمايه، اين گونه روش هاي معاملاتي بايد برچيده شوند. در صورتی که شفاف سازی در بازار سرمایه جدی گرفته نشود هرگونه طرحی برای توسعه این بازار، محکوم به شکست است. 

۶. شفاف سازي در بازار سرمايه بايد همراه با سرعت بالا باشد و گرنه از كارايي لازم برخوردار نخواهد بود. براي مثال تغيير ميزان سهام سهامداران عمده­ي هر شركت بورسي در انتهاي همان روز انتشار عمومي مي يابد حال آنكه اين تغييرات بايد به صورت آنی نمايش داده شود. به طور قطع هنگام معامله اين اشخاص (سهامداران عمده­­ي هر سهم) عده اي از فعاليت آنها با خبر هستند و به نوعي به اطلاعات نهاني دسترسي دارند كه مي تواند رانت­زا باشد. پس چه بهتر كه اين اطلاعات در دسترس عموم قرار گيرد تا اين رانت از بين برود. 

۷. تعيين سقف خريد از هر سهم يا هر صنعت برای شرکت کنندگان در این طرح. تدوين دستورالعملي براي انجام معاملات (خريد و فروش اوراق بهادار در بازار سرمايه). 

۸. برگزاري دوره هاي آموزشي كوتاه مدت آشنايي با فرآيند معاملات بازار سرمايه براي واجدين شرايط شركت در طرح. 

۹. از اشخاص حقیقی و حقوقی که نسبت به ایجاد سایت ها و وبلاگ های اطلاع رسانی بورسی اقدام می نمایند حمایت مالی گردد. در حال حاضر به نظر می رسد سایت ها و وبلاگ های بورسی کشور بنا بر ابتکار و هزینه شخصی تعدادی علاقمند به بازار سرمایه ایجاد گردیده اند و از کمک های دولتی برخوردار نمی باشند. 

شيوه اجراي طرح: 
۱. در مرحله نخست، دستگاه متولی اجرای طرح باید یک پایگاه اینترنتی جهت ثبت نام از متقاضیان طرح و اطلاع رسانی مراحل اجرای طرح ایجاد نماید. 

۲. پس از طراحی وب سایت ، متولی طرح از طریق رسانه های عمومی، فراخوانی مبنی بر آغاز ثبت نام از علاقمندان واجد شرایط طرح را اطلاع رسانی نماید. توصیه می گردد که دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر رشته های اقتصاد، حسابداری و مدیریت ساکن در مناطق محروم و به طور خاص بانوان، در اولویت ثبت نام قرار گیرند. فارغ التحصیلان سایر رشته های دانشگاهی در صورت گذراندن دوره های آموزشی خاص، امکان شرکت در طرح را خواهند داشت. تمامی مراحل اطلاع رسانی و ثبت نام باید از طریق وب سایت مربوطه صورت گیرد. در وب سایت طراحی شده باید اطلاعات طرح، شامل شرایط عمومی و خصوصی لازم جهت شرکت در طرح، مبلغ وام، نحوه بازپرداخت وام، میزان سود وام و به طور کلی مراحل اجرایی طرح به طور کامل تبیین گردد. پس از پایان مراحل ثبت نام، یک کد پیگیری به هر متقاضی ارائه گردد تا از طریق کد مزبور، متقاضی قادر به پیگیری وضعیت پرونده خود در آینده باشد. 

۳. مجری طرح باید تعدادی کارگزار بورسی را که امکان انجام معاملات برخط را دارا می باشند به عنوان کارگزاران منتخب خود معرفی نماید. مجري طرح مي تواند به هر يك از كارگزاران منتخب خود، مديريت و ساماندهي متقاضيان واجد شرايط در استان هاي مشخصي را واگذار نمايد. كارگزاران بايد دوره هاي آموزشي كوتاه مدت آشنايي با نحوه ی انجام معاملات برخط (آن لاين) و مفاهيم تخصصي بورسي را براي متقاضيان واجد شرايط، برگزار نمايند. اعطاي وام به متقاضيان، صرفاً پس از طی اين مرحله ممكن خواهد بود. 

۴. مجری طرح پس از پایان مهلت ثبت نام، نسبت به بررسی درخواست های واصله اقدام نموده و نسبت به معرفی واجدین شرایط اقدام خواهد نمود. افراد منتخب برای تکمیل مدارک و ارائه وثایق لازم، همچنين گذراندن دوره­­ي آموزشي كوتاه مدت بايد به کارگزار معرفی شده مراجعه نمایند. 

۵. مجری طرح نسبت به واریز مبلغ وام به حساب کارگزاری (و نه حساب خود متقاضی) اقدام می نماید. در این مرحله، متقاضی باید به کارگزاری مراجعه نموده و قراردادی جهت دریافت وام منعقد نماید. وثایق وام پرداختی باید تا حد ممکن آسان گرفته شوند. 

۶. در قرارداد منعقده تصریح خواهد گردید که یک سوم مبلغ وام به خرید سهام صندوق سرمایه گذاری طرح اختصاص خواهد یافت و مابقی وام، قابلیت خرید اوراق بهادار در بازار سرمایه را توسط متقاضی و از طریق سامانه معاملات بر خط خواهد داشت. البته در خرید اوراق بهادار، سقف خرید هر یک از اوراق رعایت خواهد گردید. برای مثال امکان خرید هیچ اوراق بهاداری بیش از ۱۰ درصد مبلغ کل وام وجود نخواهد داشت. تخصیص بخشی از مبلغ وام به صندوق سرمایه­گذاری و تعیین محدودیت برای خرید اوراق، به جهت توزیع ریسک و کاهش ریسک پرتفو می باشد. 

۷. در قرارداد تصریح خواهدگردید که دوره­ی بازپرداخت وام اعطایی (۵) سال می باشد و اقساط وام باید در (۲) مرحله پرداخت شوند. قسط اول 2/5 سال پس از اعطای وام و قسط دوم در انتهای سال پنجم پرداخت خواهد شد. علت تقسیط وام به شکل مزبور نیز آن است که سرمایه گذاری در بازار سرمایه منطقاً باید با دید بلندمدت یا حداقل میان مدت صورت پذیرد و از انجام معامله با تمام سرمایه به منظور نوسان گیری پرهیز گردد (حصول بازده مناسب در بازار سرمایه در یک دوره دو ساله محتمل تر از دوره های کوتاه مدت می باشد). در قرارداد تاکید خواهدگردید که هرگونه برداشتی از اصل وام طی دوره بازپرداخت وام، ممنوع می باشد و در صورتی که در این دوره معاملات فرد منجر به شناسایی سود شود، صرفاً آن بخش از سود که بیش از مبلغ اصل و سود وام گردد قابل برداشت خواهد بود. 

۸. حجم منابع مالی مورد نیاز این طرح قابل توجه می باشد و احتمالاً تامین این حجم منابع مالی برای دولت با مشکلاتی همراه خواهد بود. می توان بخشی از طرح را با استفاده از منابع آزاد بانک های دولتی و خصوصی پیش برد. در حال حاضر اکثر بانک های دولتی و خصوصی دارای شرکت کارگزاری بورس می باشند. با توجه به کارمزد قابل توجه انجام معاملات، همچنین گردش بالای مالی سهامداران، سود بسیار مناسبی از اجرای این طرح نصیب شرکت های کارگزاری بورس خواهد گردید. مناسب خواهد بود دولت، امکان مشارکت در این طرح را برای بانک ها (به طور کلی موسسات مالی و پولی و یا هر شخصیت حقوقی واجد شرایطی) فراهم سازد و در عوض امتیاز ساماندهی اجرای طرح در برخی استان ها را به کارگزاران تامین کننده مالی طرح واگذار نماید. بسته به میزان مشارکت در تامین منابع مالی، تعداد استان ها یا تعداد پذیرش متقاضیان متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر بانکی ۱۰ درصد منابع مالی طرح را تامین نماید، مجری طرح نیز پذیرش و مدیریت ۱۰۰ هزار متقاضی طرح را به کارگزاری این بانک واگذار نماید. 

منافع حاصل از اجرای طرح: 
۱. این طرح قابلیت ایجاد اشتغال پایدار برای ۳۰۰ هزار نفر در سال را برای اقشار تحصیل کرده خصوصاً بانوان و معلولان حرکتی مناطق محروم دارا می باشد. در مجموع طی مدت سه سال، ایجاد ۹۰۰ هزار فرصت شغلی در این طرح متصور می باشد. 

۲. با اجرای طرح، نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده و به خصوص بانوان کاهش محسوسی خواهد یافت. ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و مرزی کشور نقطه قوت این طرح می باشد. 

۳. تعمیق بازار سرمایه کشور به لحاظ سرمایه انسانی و همچنین سرمایه مالی از مزایای با اهمیت این طرح است. اجرای کامل طرح، ورود ۸۱ تریلیون ریال به بازار سرمایه کشور را طی مدت سه سال به دنبال دارد که تزریق این حجم منابع مالی، تعمیق بورس کشور را به همراه داشته ومنجر به تقویت بنیان بازار سرمایه می گردد . 

۴. تبلیغ بازار سرمایه و شناسایی این بازار در میان عموم خانوارها از مزایای جانبی اجرای طرح می باشد. در بلندمدت این نوع تبلیغات غیر مستقیم منجر به مشارکت بیشتر آحاد مردم در بازار سرمایه و توسعه آن خواهد گردید. توسعه بازار سرمایه به کاهش فشار وارده به بازار پولی کشور جهت تامین مالی طرح های سرمایه گذاری خواهد گردید. در حقیقت توسعه واقعی بازار سرمایه کشور به توسعه بازار پول و ایفای نقش واقعی توسط این بازار نیز منجر خواهد گردید. 

۵. ورود چند صد هزار سهامدار خبره به بازار سرمایه منجر به کشف قیمت عادلانه تر سهام شرکت های تازه وارد به بورس خواهدگردید. کشف قیمت های منطقی، ضمن آنکه غبطه بیت المال در خصوص سهام شرکت های دولتی که از طریق بورس واگذار می گردند و غبطه سهامداران شرکت های خصوصی را که وارد بورس گردیده اند حفظ می نماید از ایجاد حباب های قیمتی و رانت خواری های احتمالی در عرضه های اولیه تا حد قابل قبولی پیشگیری خواهد نمود. در این وضعیت، حرکت قیمتی سهام شرکت های تازه وارد به بورس روان­تر خواهد گردید و احتمال بروز نوسانات قیمتی نامعقول آنچنانکه در خصوص واگذاری برخی شرکت های دولتی از جمله بیمه دانا، پست بانک، فولاژ و ... مشاهده گردید کمتر خواهد بود. 

در پایان ذکر این نکته ضروری است که شیوه­ی تامین مالی و اجرای طرح می­تواند به صور متنوعی انجام پذیرد (مثلاً اعطای وام به صورت مستقیم توسط بانک­ها به متقاضیان) و اصراری به اجرای طرح به شکل مطرح شده وجود ندارد. مهم آن است که فرصتی که اکنون در دسترس قرار گرفته است از بین نرود. 
منبع: جامعه خبری تحلیلی الف (محمد کشوریان مقدم) 
کلمات کلیدی: طرح ، اشتغال زا ، بازار سرمایه ، قشر تحصیل کرده ، ایجاد اشتغال ، نرخ بیکاری ، استخدام ، بازار کار

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:40 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

مدرك هايي براي قاب گرفتن!

بازديد: 61

مدرك هايي براي قاب گرفتن!

مدرك هايي براي قاب گرفتن! 

بر كسي پوشيده نيست كه امروزه بسياري از فارغ التحصيلان دانشگاه ها از يافتن شغلي همسو با رشته تحصيلي خود درمانده اند.غير كاربردي بودن شمار زيادي از واحدهاي درسي كه در مراكز آموزش عالي ايران تدريس مي شود، موجب شده است كه دانشجو پس از فراغت از تحصيل نتواند در بازار كار و ميدان عمل، حرفي براي گفتن داشته باشد. 

مطابق آمار شورای عالی برنامه‌ ریزی آموزش عالی، فارغ التحصيلان رشته‌های روانشناسی، علوم اجتماعی و حقوق، بالاترين ميزان بيكاري را در بين ساير دانش آموختگان دانشگاه ها به خود اختصاص داده اند. 

همسو نبودن نيازهاي جامعه با آموزش هاي ارائه شده در دانشگاه، همچنان قرباني مي گيرد و روز به روز بر خيل بيكاران تحصيل كرده ما افزوده مي شود. 

به گونه اي كه چندي قبل، رئيس دانشگاه شهيد بهشتي، آماري تاسف بار از ميزان بيكاري فارغ التحصيلان ارائه كرد و مدعي شد كه 58 درصد از فارغ التحصيلان دوره کارشناسي و 38 درصد ازفارغ التحصيلان دوره کارداني در کشور بيکار هستند. 

حتي اخيرا مجيد ابهري، مشاور كميسيون اجتماعي مجلس نيز تاكيد كرد: حداقل 50 هزار پزشك بيكار در كشور وجود دارد! 

تمامي اين آمارهاي نگران كننده حاكي از آن است كه اگر به استمرار در پيمودن پروسه اشتباه "آموزش براي آموزش" اصرار ورزيم، افزايش شمار بيكاران تحصيل كرده در كشور غير قابل اجتناب خواهد بود. 

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاين معتقد است كه جهت رفع معضل بيكاري دانش آموختگان، تاكيد بر حرفه آموزي مبتني بر نياز هاي بازار كار بايد در اولويت فرآيند آموزش قرار گيرد. 

"يكي از دغدغه هاي عمده فارغ التحصيلان دانشگاهي در مقطع كارشناسي، بي ارتباط بودن بودن رشته هاي دانشگاهي با نياز بازار كار است. نياز سنجي جهت ارتباط تنگاتنگ نظام آموزش با بازار كار و كيفي ساختن آموزش هاي مهارتي در زمره اولويت هاي برتر سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور است." 

دكتر كورش پرند در ادامه با بيان اين كه تحصيلات آكادميك نمي تواند به تنهايي تضمين كننده شغل براي دانشگاهيان باشد، تاكيد كرد: بايد به آموزش هاي تخصصي، توام با عمل گرايي بها داد. به همين منظور و جهت نظارت بر آموزش‌هاي مهارتي متناسب با نيازهاي شغلي، آيين نامه نظام آموزش مهارت و فناوري پس از تصويب هيات وزيران، ابلاغ شده است. 

" ايجاد تسهيلات جهت ورود فارغ التحصيلان به بازار كار، معادل سازی دوره هاي فني حرفه اي با تحصيلات دانشگاهي از ماموريت هاي نظام آموزش مهارت و فناوري كشور خواهد بود. 

رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در پايان عنوان كرد كه اين نظام آموزشي جديد مي تواند دانشگاهياني را به بازار كار تحويل دهد كه از تخصص و تجربه كافي برخوردار هستند. 

"يعني با تكيه بر نظام آموزش مهارت و فناوري، از اين پس افراد مي توانند با گذراندن دوره های عمومی دانشگاه و پودمان هاي علمي و بسيار كاربردي كه سازمان آموزش فنی و حرفه اي طراحي ديده است، مدرک فوق دیپلم یا لیسانس دريافت كنند." 

يك مدير صنعتي نيز در گفتگو با خبرنگار ما، جدايي صنعت از دانشگاه را يكي از عمده دلايل بيكاري فارغ التحصيلان دانشگاهي دانست و گفت: در طي تمام سال هايي كه با مهندسان جوان و فارغ التحصيلان تازه كار سرو كار داشته ام،‌ نوعي ترس از كار عملي را در آن ها مشاهده كردم. 

"بسياري از دانش آموختگان دانشگاه براي يك سري از امورات بديهي و عملي همچون تعيين قطر لوله و كابل هم با مشكل عديده روبرو هستند و به نظرم آموزش هاي دانشگاهي در ايران با تكيه بر تئوري ها نمي تواند به طور كامل دانشجويان را براي ورود به دنياي صنعت آماده كند." 

عليرضا يونسي با بيان اين كه كارخانه هاي صنعتي جهت جبران كاستي هاي سيستم آموزش عالي، تا 50 درصد از كار علمي را دوباره به فارغ التحصيلان مي آموزند، عنوان كرد: ما جهت عملي شدن هر چه بيشتر فعاليت نيروهاي فني مان، قانون جالبي داريم كه اگر در دانشگاه هم كپي برداري شود، به كاربردي تر شدن دروس دانشگاه ها كمك مي كند. 

"سياست ما اين است كه اگر يك كار عملي را نمي دانيم بايد بپرسيم و تجربه كنيم تا آن فعاليت صنعتي را ياد بگيريم اما اگر نپرسيديم و خروجي كار اشتباه از آب درآمد، آن فرد حتما جريمه خواهد شد." 

در حالي كه امروزه شغل رانندگي به عنوان اصلي ترين گزينه اشتغال فارغ التحصيلان بيكار شناخته مي شود، افزايش رشته هاي دانشگاهي كه شانسي براي حضور در ميدان اشتغال ندارند، شايد تنها نتيجه اش، هدر دادن بودجه هاي هنگفت آموزشي باشد. 

بدون ترديد، درصورت خانه نشين شدن يك دانش آموخته دانشگاه، اولين ضربه مادي و معنوي را همان جامعه اي خواهد خورد كه براي تربيت آن فرد متخصص، دست كم 16 سال سرمايه گذاري مالي و آموزشي كرده است! 
منبع: جام جم آنلاين 
کلمات کلیدی: مدرک ، فارغ التحصیل ، دانشگاه ، شغل ، مرتبط ، رشته تحصیلی ، اشتغال ، استخدام ، بازار کار ، بیکار ، بیکاری 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:40 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

پردرآمدترین رشته های دانشگاهی

بازديد: 85

پردرآمدترین رشته های دانشگاهی

پردرآمدترین رشته های دانشگاهی 

دانشگاه هاروارد در مطالعه ای جدید نام پنج رشته تحصیلی در آمریکا که می تواند در آینده شغل دانشجویان را تضمین کرده و به منبعی برای درآمدسازی تبدیل شود را اعلام کرده است. 


بسیاری از دانشجویان به این امید وارد دانشگاه ها می شوند که پس از فارغ التحصیلی بتوانند از رشته ای که در آن تحصیل کرده اند، پول درآورند، امیدی که در بیشتر موارد به واقعیت نمی پیوندد. با اینهمه بر اساس بررسی جدید دانشگاه هاروارد از بازار کار و رشته های دانشگاهی متناسب با آن، گزینه های تحصیلی وجود دارند که می توانند آینده شغلی دانشجویان را تضمین کنند. 

بر اساس مطالعه ای که توسط تحلیلگران دانشگاه هاروارد انجام شده آموزش مبتنی بر اشتغال بهترین شیوه برای اکثریت جوانان است تا بتوانند خود را برای آینده آماده کنند. بر اساس گزارش این تحقیق با نام "مسیر موفقیت” رویکرد مبتنی بر اشتغال در آموزش عالی برای بسیاری از دانشجویان رشته های پزشکی، وکالت و معماری بسیار تاثیرگذار است اما می تواند به دیگر دانشجویان نیز کمک کند. 


این گزارش رشته های تحصیلی مبتنی بر اشتغالی که در آینده و پس از فارغ التحصیلی می توانند در جهان حقیقی به عنوان منبع قابل اعتماد درآمد زایی به کار گرفته شوند را به این ترتیب معرفی کرده است: 


● رشته اول: لیسانس مدیریت تجاری 

بر اساس آمار انجمن ملی دانشکده ها و کارفرماها در حدود ۵۲ درصد از کارفرمایان استخدام فارغ التحصیلان در این رشته را در برنامه های خود دارند. از میان فارغ التحصیلان این رشته در حدود ۲۵ درصد در سمت مدیریت، ۱۸ درصد در بخش فروش و ۱۸ درصد در بخش مالی مشغول به کار می شوند، همچنین ۱۲ درصد در بخش اداری و ۶ درصد در بخش تجاری به کار گرفته می شوند. 

● رشته دوم: کاردانی مطالعات پارالگال یا دستیاری حقوقی 

این رشته می تواند برای دانشجو زمینه دستیابی به اطلاعات کافی برای کمک به یک وکیل در زمینه تحقیقات حقوقی را فراهم آورد. بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، این رشته رایج ترین مسیر در به دست آوردن یک شغل حقوقی است. این رشته شامل درسهایی در زمینه تحقیقات حقوقی و نحوه به کارگیری از رایانه ها و نرم افزارها در انجام این مطالعات است. 

● رشته سوم: لیسانس فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی 

فناوری به واسطه بهبود کارایی و رفع مشکلات تجاری در حال متحول کردن جهان است و در صورتی که فردی بخواهد در این تحول سهیم باشد باید لیسانس این رشته را به دست آورد. در این رشته دانشجویان مباحثی از قبیل سیستمهای عامل، راه حلهای شبکه و کاربردهای اینترنتی را مطالعه خواهند کرد، این در حالی است که بر اساس گزارش هاروارد، مدیران فناوری در حال حاضر از احتمال کمبود متخصص در این رشته ابراز نگرانی می کنند. 

از میان تمامی کسانی که در این رشته به تحصیل می پردازند، ۴۸ درصد در زمینه رایانه ها، ۱۷ درصد در زمینه مدیریتی، ۸ درصد در بخش اداری، پنج درصد در بخش تجاری، و چهار درصد در بخش فروش به کار گرفته خواهند شد. 

● رشته چهارم: لیسانس بازاریابی/ارتباطات 

دانشجویان در این رشته می توانند مهارتهای ارتباطی خود را به شدت قدرت ببخشند، در این دوره مباحثی مانند تجارت، رسانه های اجتماعی، تبلیغات، روابط عمومی و فروش مورد بررسی قرار خواهند گرفت. 

● رشته پنجم: کاردانی پیراپزشکی 

دانشجویان با تحصیل در این رشته می توانند مهارتهای کلاسی و آزمایشگاهی خود را بالا برده و در آینده در کلینیک یا دفتر پزشکان به عنوان دستیار به کار مشغول شوند. دوره های پیراپزشکی دروسی از قبیل آناتومی، اصطلاحات پزشکی، حسابداری و کارپردازی بیمه را شامل خواهد شد و دانشجویان در عین حال تکنیکهای آزمایشگاهی، بالینی و فرایندهای تشخیصی را فراخواهند گرفت. 

گردآوری:پرتال فرهنگی اجتماعی پرشین پرشیا (منبع: مهر) 
کلمات کلیدی: پردرآمدترین ، رشته ، دانشگاهی ، درآمد بالا ، رشته پردرآمد ، انتخاب رشته ، حقوق بالا 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:39 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس