تحقیق و پروژه رایگان - 383

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

بازار کار دانش آموختگان رشته های انسانی

بازديد: 137

بازار کار دانش آموختگان رشته های انسانی

آيا فرافکني نمي کنيم؟ 

دو- سه سال پيش مؤسسه پژوهش و برنامه ريزي آموزش عالي، نتايج مطالعه اي پژوهشي در خصوص وضعيت راهيابي دانش آموختگان رشته هاي علوم انساني و اجتماعي دانشگاه هاي دولتي به بازار کار (ورودي سالهاي 1375 - 1374 ) را منتشر نمود. در اين مطالعه با بررسي اين نکته که از 500 هزار شرکت کننده در گروه علوم انساني فقط 12 هزار نفر؛ ( 2/4 درصد) در دوره هاي روزانه رشته هاي مختلف علوم انساني؛ يعني کمتر از گروه هاي رياضي و تجربي پذيرفته مي شوند، آمده بود: اين عده که از بهترين دانش آموزان گروه علوم انساني هستند، پس از ورود به دانشگاه و چهار سال تحصيل، برخي به تحصيلات تکميلي راه مي يابند و عده اي پس از گذراندن دوره نظام وظيفه، برخي زودتر و بعضي ديرتر، وارد بازار کار مي شوند. 

دکتر محمد حسين پورکاظمي از پژوهشگران اين مطالعه، اين گونه نتيجه گرفته بود که با استفاده از روشهاي آماري روشن شده است که 76 تا 79 درصد دانش آموختگان علوم انساني به کار مشغول شده اند و آنها حداکثر تا يک سال به دنبال کار بوده اند؛ اين درصدها در رشته هاي مختلف متفاوت است. 69 تا 71 درصد شاغلان، کار خود را با رشته تحصيلي در ارتباط مي دانند؛ بر اساس آزمون آماري، بين 68 تا 75 درصد از شاغلان از کار خود راضي هستند. اين ميزان مستقل از جنسيت است و وضعيت آن دسته که دوره کارشناسي ارشد را گذرانده اند، بهتر است. 

امروز پس از دو دهه، مديران مسؤولان آموزش عالي کشور واقعيات ديگري را مطرح مي کنند و از کاهش سهم علوم انساني مي گويند. در شرايطي که برخي از مديران وزارت علوم تازه پس از اين مدت به فکر کسب آمار دقيق از مرکز آمار ايران درباره تعداد دانش آموختگان بيکار و يا افرادي که در رشته تحصيلي شان شاغل به کار نيستند افتاده اند؛ صحبت از کاهش سهم دانشجويان علوم انساني به ميان مي آيد. 

عادل آذر، رئيس مرکز آمار ايران که اتفاقاً خود نيز عضو اين شوراي «طرح آمايش آموزش عالي» است، ديروز در اظهارنظري در پاسخ به اينکه در حال حاضر در کدام رشته هاي تحصيلي بيشترين آمار دانش آموختگان بيکار داريم، گفته است: «نمي توانم استناد ويژه اي در اين خصوص داشته باشم، اما نمونه هاي ما نشان مي دهد که بيشتر در حوزه رشته هاي علوم انساني دانش آموخته بيکار داريم و پس از اين رشته ها، رشته هاي علوم کشاورزي در رتبه دوم بيشترين دانش آموختگان بيکار هستند». وي در عين حال اظهار اميدواري مي کند که بتواند آمار دقيقي از بيشترين دانش آموختگان بيکار را در اوايل دي ماه و يا اواخر آذر ماه سال جاري اعلام کند. 

واقعيت اين است که معضل بيکاري دانش آموختگان تنها مربوط به رشته هاي علوم انساني نيست و اساساً معيار پذيرش دانشجو در رشته هاي مختلف دانشگاهي بر مبناي نيازهاي جامعه نيست. 
اين موضوع که کشور ما روز به روز در علوم مختلف بويژه علوم انساني جديد وابسته تر و منفعل تر مي شود و توليد نظريه هاي نزديک به مباني تاريخي- فرهنگي ايراني در علوم انساني بسيار اندک است، قابل کتمان نيست. اما آيا تمام آنچه به آن اشاره مي شود، متأثر از افزايش شمار دانشجويان علوم انساني است. اگر اين گونه است، چرا بارها از شمار دانش آموختگان رشته هاي پزشکي و پيراپزشکي و مهندسي گفته ايم. آيا غير از اين است که بسياري از دانش آموختگان رشته هاي مذکور به دليل نبود بازار کار در اين رشته ها جذب مؤسسات علوم اجتماعي و انساني شده اند. هر يک از ما مهندسان جواني را سراغ داريم که در رشته اي غير از رشته تحصيلي خود مشغول به کار شده اند. 

از سويي پرسش ديگر اين است که مگر متولي پذيرش دانشجو و تربيت آن در کشور وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و مؤسسات تابعه آن نيست؟ اگر اين گونه است، چرا پس از گذشت چند دهه همين وزارتخانه اکنون به فکر تعديل جذب دانشجو در يک رشته افتاده است. اصلاً آيا مي توان با پاک کردن صورت مسأله بازار نابسامان اشتغال دانشجويان را سامان داد؟ 

منبع: پایگاه خبری تحلیلی انتخاب 
کلمات کلیدی: رشته های علوم انساتی ، بازار کار ، پیدا کردن کار، شغل ، اشتغال ، بیکاری ، بیکار ، دانش آموختگان بیکار

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:22 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

زمان شروع کسب و کار در ایران: 219 روز

بازديد: 123

زمان شروع کسب و کار در ایران: 219 روز

شروع کسب و کار در ایران 219 روز طول می کشد 
مشاور معاون توسعه و اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی معتقد است: هم اکنون شرایط ایجاد کسب و کار جدید در ایران مطلوب نیست و باید در جهت حذف پیچ و خم های موجود گام برداشته شود. 


«مسلم خانی» زمان شروع یک فعالیت کسب و کار در ایران را 219 روز اعلام کرد و آن را بسیار طولانی دانست. 


وی گفت: این زمان در کشور سنگاپور 5/9 روز و در عراق 6 روز است، بنابراین شکی نیست که باید در جهت روان سازی قوانین گام برداریم و پیچ و خم های کارآفرینی در کشور را کاهش دهیم. 


وی در خصوص بنگاه های زودبازده تصریح کرد: هرچه بنگاه ها به سمت بزرگ شدن حرکت کنند، پایداری اشتغال در آنها افزایش می یابد. خانی با اشاره به اینکه اگر موضوع شبکه سازی به طور جدی پیگیری نشود، توسعه بازار کار با مشکل مواجه می شود، افزود: در بحث مشاغل خود اگر به شکل جزیره ای برخورد کنیم، به جایی نخواهیم رسید. 


وی مهم ترین سیاست کنونی دولت در خصوص اشتغال را حفظ اشتغال موجود دانست و گفت: ایجاد اشتغال به معنای اضافه کردن نیروی کار به هر قیمتی نیست. 


خانی با اشاره به اینکه هم اکنون 6 هزار رشته شغلی در کشور وجود دارد، گفت: کار مطالعاتی که در دانشگاه های کشور انجام شده، نشان می دهد در مجموع دانشجویان با 38 درصد رشته های دانشگاهی آشنا هستند. این میزان در دبیرستان ها 11 درصد و در مهدکودک ها فقط 3 درصد است. وی علت عدم آشنایی جامعه با رشته های دانشگاهی را نبود فرهنگ ملی اشتغال عنوان کرد و افزود: وزارت کار و امور اجتماعی در سال جاری فرهنگنامه ملی مشاغل را منتشر می کند. 


خانی هم چنین با اشاره به سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری گفت: با سند توسعه اشتغال نقشه راه خواهیم داشت، زیرا مزیت رقابتی، مزیت سرمایه گذاری و میزان اشتغال در هر منطقه در این سند مشخص خواهد شد. 


وی سند توسعه اشتغال را خط راه برای کارفرما و کارجویان دانست و پیش بینی کرد این سند تا یک ماه دیگر عملیاتی شود. وی تأکید کرد که به طور یقین سند توسعه اشتغال می تواند راهگشای توسعه اشتغال در کشور باشد. 
منبع: روزنامه اقتصادی آسیا 
توسط : مجله اینترنتی Kamranieh.com 
کلمات کلیدی: کسب و کار ، شروع ، آغاز به کار ، ایجاد کسب و کار ، اشتغال ، بازار کار ، سرمایه گذاری

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:20 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

هنگام جستجوی کار از این اشتباهات پرهیز کنید

بازديد: 113

هنگام جستجوی کار از این اشتباهات پرهیز کنید

وقتی به دنبال کار می‌گردیم با مجموعه‌ای از "قوانین" روبرو هستیم که از طریق کتاب‌ها، اینترنت، و یا مشورت با دیگران به ما ارائه می‌شود. اما آیا لازم است همیشه این قوانین را دنبال کنیم؟ 


به گزارش ايسنا به نقل از سايت برترین‌ها، بعضی از کارشناسان می‌گویند گاهی بهتر است از قوانین معمول و مرسوم پیروی نکنیم؛ چون می‌توانند نتیجه معکوس داشته باشند. 


در زیر به قوانینی اشاره می‌کنیم که لازم است به اقتضای شرایط زیر پا گذاشته شوند: 


اشتباه1: در رزومه خود از زبان رسمی استفاده کنید. 


لازم نیست رزومه خود را به صورت کاملا رسمی بنویسیم. واقعیت این است که استفاده از زبان عادی و نرمال باعث می‌شود تا خواننده منظور ما را به خوبی درک کند. رزومه شما فرصتی است برای این که مهارتهای ارتباطی شما آزمایش شوند. اگر رزومه پر از کلمات رسمی یا تخصصی یا بیش از حد طولانی باشد، کارفرما احساس خواهد کرد که این ویژگی‌ها در واقع جزئی از شخصیت شما هستند. 

پس بهتر است در عین رعایت قوانین متداول رزومه‌نویسی، رزومه خود را با زبانی ساده و روان بنویسید. فراموش نکنید کارفرما هیچ چیز راجع به شما نمی‌داند و در عین حال وقت و حوصله‌ای برای خواندن و تفسیر یک رزومه طولانی و پیچیده ندارد. 


اشتباه2: دامنه جست‌وجوی خود را گسترده کنید. 


اگر دامنه جست‌وجوی شما وسیع باشد، یعنی شغل یا شغل‌های خاصی را در ذهن نداشته باشید مطمئنا جست‌وجوی شما بی‌نتیجه خواهد بود. رزومه‌های عمومی و کلی تنها وقتتان را هدر خواهند داد. رزومه خود را به گونه‌ای بنویسید که تنها معیارهای برگزیده مرتبط با شغل مورد علاقه شما را نشان دهد. این روش بسیار موفقیت‌آمیزتر از رزومه‌ای خواهد بود که به طور کلی و مبهم نوشته شده است. 


اشتباه3: اطمینان حاصل کنید که همه شرایط مورد نظر کارفرما را دارید. 


کارفرمایان ممکن است ایده‌آل‌ فکر کنند، ولی احتمال این که رزومه‌ای را با تمام شرایط مورد نظر خود پیدا کنند خیلی کم است؛ در واقع آگهی استخدام فهرستی از توقعات بلندپروازانه کارفرماست و خود آنها هم می‌دانند که نمی‌توان همه این شرایط را در یک نفر پیدا کرد. حتی اگر کسی ادعا کند که همه این ویژگی‌ها را دارد، آنها باور نخواهند کرد. 


به یاد داشته باشید آنچه یک کارفرما می‌خواهد کارمندی با مهارت کافی و دارای اعتماد به نفس، اشتیاق و انگیزه است. پس با اعتماد به نفس به دنبال شغل مورد علاقه‌تان بروید و نگران چیزهایی نباشید که کارفرمایان می‌خواهند و شما ندارید. 


اشتباه4: از تلفن استفاده نکنید. 


ممکن است در بعضی آگهی‌های استخدام از شما بخواهند که تماس تلفنی برقرار نکنید و حتما ملاقات حضوری داشته باشید. حتی اگر این را نگویند، معمولا برای تکمیل فرایند استخدام نیازی به تلفن کردن نیست. ولی جالب است بدانید که در برخی موارد تماس تلفنی می‌تواند سودمند باشد. سعی کنید موقعیت‌هایی برای تماس مستقیم با کارفرما و تاثیر بر او پیدا کنید. ضمن اینکه چنین تماسی اطلاعات شما را راجع به شغل مورد نظر و آنچه آنها می‌خواهند افزایش می‌دهد؛ اطلاعاتی که شاید در آگهی استخدام به آنها اشاره‌ای نشده باشد. 


اشتباه5: همه نقاط ضعف خود را پنهان کنید. 


مسلما کارفرمایان به سادگی گول نمی‌خورند، پس در مصاحبه از کلیشه‌هایی مثل " من ایده‌آل‌گرا هستم" پرهیز کنید. یادتان باشد قرار نیست خود را بی عیب و نقص و کامل نشان دهید. مصاحبه تنها فرصتی است برای آزمودن اعتماد به نفس و خودآگاهی شما، پس آنها را با اقرار به یک نقطه ضعف غافلگیر کنید ( البته این ضعف نباید مستقیما به شغل مورد نظر مربوط باشد)، سپس بگویید که فکر می‌کنید مهارتهای مربوط به این شغل به شما کمک خواهند کرد تا بر این ضعف غلبه کنید. 


اشتباه6: لازم است در مصاحبه خود را ثابت کنید. 


هنگام مصاحبه آرام باشید و ارتباطی طبیعی و بدون تنش با مصاحبه‌کنندگان برقرار کنید. سعی نکنید با زور منظور خود را بفهمانید. هرگز مصاحبه را نبردی بین خود و مصاحبه‌کنندگان تصور نکنید. لازم نیست چیزی را ثابت کنید. مصاحبه فرصتی است برای برقراری مکالمه‌ای جذاب و خلاقانه با کسی که به دنبال عضوی جدید برای تیم خود می‌گردد. عضوی که می‌تواند با سایر اعضا کنار بیاید و به خوبی کار کند. 


قبل از مصاحبه خود را در فضایی آرام و بدون استرس در حال مصاحبه تصور کنید، در حالی که سعی می‌کنید خود را بیشتر بشناسانید و به آنها بگویید که چرا می‌خواهید برایشان کار کنید. 


اشتباه7: درآمد فعلی خود را بیشتر از آنچه هست نشان دهید. 


بعضی تصور می‌کنند بیشتر جلوه دادن درآمد فعلی‌شان باعث می‌شود تا کارفرمای جدید حقوق بیشتری را برایشان در نظر بگیرد. اما این راهکار در واقع نوعی ریسک است. دروغ گفتن در مورد حقوق می‌تواند به ضرر ما تمام شود چون راههایی وجود دارد که کارفرما به درآمد واقعی‌مان پی ببرد. 

کلمات کلیدی: پیدا کردن شغل، چگونگی یافتن شغل مناسب، نحوه پیدا کردن کار، چگونه استخدام شوم، راهکارهای استخدام شدن، یافتن کار مناسب 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:18 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

پس از رزومه، از مصاحبه تا استخدام

بازديد: 81

پس از رزومه، از مصاحبه تا استخدام

پس از ارسال رزومه به شرکت موردنظر، نخستین مراحل ارزیابی سوابق شغلی و تحصیلی کارجویان آغاز می‌شود. 

مدیر پس از جمع‌آوری تمام رزومه‌ها، حداکثر بین 30 ثانیه تا 1 دقیقه هرکدام از آنان رامطالعه می کند. بازبینی نكات کلیدی مانند مدت سوابق شغلی، تعداد شرکت‌ها و موسساتی که قبلا درآن‌ها مشغول به کار بوده‌اید، عنوان پست سازمانی، تحصیلات و رشته تحصیلی از جمله مواردی هستند که مدیران به آن‌ها بیشتر توجه می‌کنند و دراولویت‌های کاری‌شان قرار می‌دهند. 

اولین تماس برای دعوت به همکاری 

نخستین تماسی که از سوی شرکت برای دعوت به همکاری با شما گرفته می شود، نشان‌دهنده رضایت مصاحبه کننده و هیئت کارشناسان است. این ارتباط به نوعی تفاوت‌ها و ویژگی‌های کاری و شخصیتی شما را در قالب یک کارشناس و متخصص برای ورود به جمعی حرفه‌ای بیان می‌کند. 

چگونه برای مصاحبه شفاهی آماده شویم؟ 

حساس‌ترین مرحله روند اشتغال هنگامی است که کارجو برای آخرین گام و مرحله نهائی، فعالیتش راآغاز می‌کند. حساسیت این مرحله به چندین دلیل موجب افزایش استرس‌های ناخودآگاه در کارجو می‌شود. اولین و مهم‌ترین دلیل بروز استرس اهمیت شغل و ترس از دست دادن موقعیت آرمانی آن برای فرد است، دومین دلیل نگرانی از نتوانستن اجرای صحیح وظایف و مسئولیت‌هايي است که به موجب فقدان تجربه و مهارت کافی در ذهن کارجویان شکل می‌گیرد. 

اما به جز دو مورد فوق، اصلی‌ترین عاملی که استرس افراد را افزایش می‌دهد، آگاهی نداشتن از نحوه برگزاری مصاحبه‌های شغلی و بی‌اطلاعی از پرسش‌های مصاحبه کننده است. البته کارجویانی که مرحله اول و ارسال رزومه را با موفقیت انجام داده‌اند و پذیرفته شده‌اند، استرس کمتری نسبت به سایر رقباي خود دارند، مصاحبه شفاهی، گفت‌وگویی دوطرفه و کاملا جدی است که در راستای صلاحیت‌ها و آموزه‌های قبلی کارجو انجام می‌شود. در همین راستا مطالعه و افزایش اطلاعات به همراه اعتماد به نفس می‌تواند جریان پرسش‌ها را به شكل مثبتي تغییر دهد. 

بايدها و نبايدهاي رزومه 

رزومه مهم‌ترين عامل تسريع‌كننده در اشتغال است. در واقع اولين گام براي استخدام در شغل مورد نظر نوشتن رزومه‌اي كاملا متناسب با استانداردها و قواهد نگارش حرفه‌اي است. با مطالعه‌اي اجمالي بر نحوه نگارش صحيح رزومه، اصلي‌ترين نكات يك رزومه ايده‌آل را بياموزيد و در شغل مورد نظرتان به كار گيريد. 

مهم‌ترين نكات ويرايشي و محتوايي كه در نوشتن رزومه بايد رعايت كنيد به شرح زيرند: 

* متن خود را با دقت بخوانيد و آن را از لحاظ دستور نگارش و تايپ بررسي كنيد. 

* در صورت امكان از شخص ديگري درخواست كنيد كه رزومه شما را از نظر املائي و مفهومي بررسي كند. 

* هدف خود را به طور مشخص شرح دهيد. 

* مهارت‌هاي‌تان را براي مديران و كارفرمايان عنوان كنيد. 

* روي استعدادهاي‌تان بيشتر مانور دهيد. 

* درنگارش رزومه كاملا دقت كنيد. هر كارفرما به مدت 30 ثانيه روي هر رزومه وقت مي‌گذارد. كارفرمايان اغلب به تجربه‌هاي موفق كاري شما در گذشته اهميت مي‌دهند تا تحصيلات. به همين دليل مهم‌ترين تجربيات خود را ذكر كنيد. 

* از كلمات اختصاري و اصطلاحات خاص حرفه‌تان استفاده كنيد تا نشان دهيد كاملا در كارتان تبحر داريد. اما دقت كنيد رزومه‌تان مملو از اين گونه كلمات نباشد. 

* از آوردن ضمير اول شخص مفرد در رزومه جدا خودداري كنيد. مثلا "من". 

* فونت‌ 12، رنگ قلم مشكلي و صفحه كاغذ A4 ايده‌آل‌ترين گزينه‌ها براي رزومه نويسي هستند. 

اطلاعات و مطالب رزومه را حداكثر در 3 صفحه خلاصه كنيد. 

*تجربه‌ها و سوابق شغلي مهم‌ترين بخش رزومه هستند. حداقل 3 و حداكثر 10 مورد از مهم‌ترين آن‌ها را ذكر كنيد. 

*از اغراق و گزافه‌گويي در كاركردها و مهارت‌ها‌‌‌ي‌تان بپرهيزيد. 

*هرگز نوع و ميزان حقوق خود را در رزومه تان مشخص نكنيد. 

* خودتان را همان‌طوري كه هستيد معرفي كنيد. 

* رزومه عناوين مشخص و محدودي دارد. بنابراين سعي كنيد هماهنگ با قالب رزومه و رعايت عناوين كاركردهاي‌تان را توضيح دهيد. مهم‌ترين عناوين به شرح زيرند: 

مشخصات شخصي، مشخصات تحصيلي، سوابق شغلي، تجربه‌ها، استعدادها، مهارت‌ها، امتيازات تحصيلي و حرفه‌اي، مقالات، گواهينامه‌هاي معتبر از مراكز مختلف علمي و غيره... 

*تمام نكات منفي را از رزومه خود حذف كنيد و به ياد داشته باشيد كه هر چه بيشتر توانايي‌ها و نكات مثبت در مورد خود را عرضه كنيد، موفق‌تر خواهيد بود. 

آن‌چه مديران و كارفرمايان بيشتر توجه مي‌كنند 

ارزشيابي كارفرما از مصاحبه‌شونده يكي از مهم‌ترين مسائلي است كه هر مدير براساس اصول سازماني خويش به آن‌ها توجه مي‌كند و در سياست‌هاي خويش آن‌را به كار مي‌گيرد. مهم‌ترين آن‌ها عبارتند از: 

*آيا فرد منتخب مي‌تواند در مشكلات شركت به ما كمك كند ؟ 

كارفرمايان افرادي را نياز دارند كه به مشكلات كاري توجه نموده و راه حل‌هايي براي آن‌ها بيابند. 

به عبارت ديگر فردي مطلوب است كه تفكرات بنيادي داشته و در خدمت اهداف كاري كارفرمايان قرار گيرد. 

* آيا تجربه كارجويان به گونه‌اي است كه در اجراي برنامه‌هاي راهبردي سازمان بهره‌وري را افزايش دهد و موجب ارتقا و موفقيت طرح‌هاي توليدي شود؟ 

بهترين روش پاسخگويي به اين سؤال، داشتن يك رزومه ايده‌آل با ذكر كامل تمامي سوابق، سال اخذ سمت‌هاي سازماني و در نهايت نام شركت‌ها و سازمان‌هاي طرف قرار داد است. سوابق شغلي و عناوين سازماني، آشكارا عملكرد هر فرد را با خصوصيات خاص خودش معرفي مي‌كند. 

*وجود چه خصوصيتي كارجويان را از يكديگر مجزا مي‌كند و آنان را در ليست برگزيدگان قرار مي‌دهد؟ 

هنگامي كه يك برنامه كاري مشخص ارائه كنيد، كارفرما بيشتر بر قابليت‌هاي شما معطوف مي‌شود شايستگي‌ها و تجربه‌هاي‌تان را بررسي مي‌كند و شما را در تصميم‌گيري‌هاي سازمان شركت مي‌دهد. 

* فرد چگونه در حل مشكلات مفيد خواهد بود؟ 

كارفرمايان و مديران آينده‌نگرازاينكه بتوانيد براي برنامه‌هاي شركت مثمرثمر باشيد و در جهت بهبود و روند رو به رشد آنها گام برداريد، خشنود مي‌شوند. 

مهم‌ترين خطاهايي كه نبايد در نگارش رزومه انجام داد 

رعايت‌نكردن برخي از اصول، كيفيت ترجمه را كاهش مي‌دهد . اين امر موجب مي‌شود كه در نخستين گام از ساير رقيبان بازبمانيد. برخي اشتباهات كارجويان در نگارش رزومه به شرح زير است: 

* مشخص نبودن هدف در رزومه. 

* عدم پاسخگويي به نيازهاي كارفرما. 

*نحوه نگارش و رعايت نكردن قواعد اوليه. 

*ساختار غير حرفه‌اي رزومه. 

* وجود اشكالات املايي و دستوري. 

*استفاده از الفاظ غير‌متعارف و نادرست . 

*بيان ننمودن تواناي‌‌ها،علائق و نيز اشاره‌نكردن به سوابق شغلي 

*قيد نكردن آدرس و شماره تماس 

* خطا در آدرس فرستنده و يا گيرنده. 

*تايپ يا پرينت غير‌استاندارد. 

*حجيم بودن نامه. 

*استفاده از كاغذ نامناسب. 

*ارسال رزومه به صورت دست‌نويس 

نگارش رزومه‌هايي با ساختار متفاوت براي موقعيت‌هاي شغلي متفاوت. 

اشتباهاتي كه نبايد در نوشتن رزومه مرتكب شد 

برخي كارجويان هنگام نوشتن رزومه مرتكب اشتباهاتي جبران‌ناپذير مي‌شوند و ارزش رزومه خود را پايين مي‌آورند. اين اشتباهات موجب از بين رفتن رزومه يا اصطلاحاً ترتيب اثر ندادن به رزومه خواهد شد. پس بهتر است مطمئن شويد رزومه شما اطلاعات مناسبي را به شكل صحيح به كارفرما ارائه مي‌دهد. برخي از اين اشتباهات به شرح زيرند: 

*درخواست مشاغلي كه متناسب با حوزه فعاليت‌ها، وظايف و توانايي‌هاي شما نيست. مثلا ارسال رزومه براي شغل مديريت مياني در حالي‌ كه شرايط احراز آن را دارا نيستيد. 

* نوشتن كلمه "رزومه" با حروف بزرگ در مركز و بالاي صفحه. 

* نوشتن اطلاعات شخصي مانند: وزن ، قد ، سن و نژاد و نسل . 

* آشكار‌كردن وضعيت شغلي و تحصيلي خانواده 

* تقاضا در مورد حقوق . 

*حجم زياد صفحات رزومه . 

* ارسال رزومه روي ديسكت همراه با نامه استخدامي و دستورالعمل استفاده از ديسكت و ديدن رزومه. 

*اشاره به سال‌هاي وقفه كاري يا بيكاري 

*اعتراف به اخراج از 3 شغل آخر خود . 

*اشتباه املايي در مورد كلمات كليدي مثل تعليمات، تحصيلات و تجربيات 

كلام آخر 

فرصت‌هاي شغلي و مصاحبه‌هاي كتبي و شفاهي فرصتي براي خودآزمايي و ارزيابي توانايي‌هاي ما هستند. براي دست‌يابي به اهداف و آرمان‌هاي شغلي و تحصيلي همواره بايد با رقيبان به رقابت بپردازيد و مهارت‌هاي‌تان را به همگان نشان دهيد. 



Writer: Alison Doyle 

مترجم: سيد رسول ميرزايي موسوي 

منبع: بازار کار 

کلمات کلیدی: داشتن یک مصاحبه شغلی موفق، راهکارهایی برای استخدام سریع، ویژگیهای یک رزومه شغلی خوب، موفقیت در مصاحبه استخدامی

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:16 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نمونه سوال آزمونهای استخدامی همراه با پاسخ - سری اول

بازديد: 155

نمونه سوال آزمونهای استخدامی همراه با پاسخ - سری اول

در این قسمت تعدادی نمونه سوال آزمونهای استخدامی همراه با پاسخ آنها ارائه شده است. به مرور تعداد سوالات آزمون استخدامی بیشتری ارائه می گردد. 

1- نقطه آغاز شکوفایی قیام شکوهمند ملت ایران چه تاریخی بود؟ 
پاسخ: خرداد ماه سال 42 

2- طرح حکومت اسلامی بر پایه ولایت فقیه در اوج خفقان و اختناق رژیم استبدادی از سوی چه کسی ارائه شد؟ 
پاسخ: امام خمینی (ره) 

3- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشتمل بر ...... فصل و ..... اصل است. 
پاسخ: 14 - 177 

4- کدام مورد از وظایف مقام رهبری نمی باشد؟ 
الف- نظارت بر قوه قضاییه 
ب- امضای حکم ریاست جمهوری 
ج- عزل و نصب فقهای شورای نگهبان 
د- نظارت بر صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی 
پاسخ: گزینه د 

5- اعضای شورای نگهبان چند نفرند و از ارکان کدام قوه می باشند؟ 
پاسخ: دوازده نفر - مقننه 

6- صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری را چه کسی بررسی می کند؟ 
پاسخ: شورای نگهبان 

7- اعضای مجلس خبرگان توسط چه کسی یا کسانی انتخاب می شوند؟ 
پاسخ: مردم 

8- مجلس از طریق چه کسانی بر اجرای درست قوانین نظارت می کند؟ 
پاسخ: هیئت های نظارت 

9- هر پیشنهادی که قرار باشد قانون شود، اگر از طرف ... مطرح شود "طرح" و اگر از سوی .... مطرح شود، "لایحه" نام دارد؟ 
پاسخ: نمایندگان مردم، دولت 

10- کدام مورد از مهمترین وظایف مجلس شورای اسلامی می باشد؟ 
الف- رای دادن به وزیران 
ب- استیضاح وزیر 
ج- رسیدگی به شکایات مردم 
د- قانون گذاری 
پاسخ: گزینه د 

11- نقش مجلس شورای اسلامی در زندگی مردم به چه صورت است؟ 
پاسخ: تهیه و تنظیم قوانین 

12- کدامیک از موارد زیر جزو وظایف مجلس شورای اسلامی نمی باشد؟ 
الف- رسیدگی به شکایات مردم 
ب- سوال کردن از رئیس جمهور و وزیران 
ج- انتخاب رهبر و تشخیص صلاحیت رهبری 
د- نظارت بر روابط خارجی کشور 
پاسخ: گزینه ج 

اختصاصی ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است) 

کلمات کلیدی: نمونه سوال آزمونهای استخدامی، سوالات آزمونهای استخدامی همراه با پاسخ، سوالات عمومی آزمونهای استخدامی، سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش، دانلود سوال آزمون استخدامی

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 10:37 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس