سایت علمی و پژوهشی آسمان - مطالب ارسال شده توسط reyhaneh

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

ترفندهای جستجو در گوگل

بازديد: 99

ترفندهای جستجو در گوگل




 


 

مبانی جستجوی گوگل:
وقتی شما چند کیورد (Keywords) را با هم جستجو می‌کنید، یک موتور جستجو یک استراتژی از پیش تعیین شده‌ای برای بررسی و ترکیب کیوردهای شما دارد. آیا هر یک از کیوردها می‌توانند به تنهایی در هر جای صفحه وجود داشته باشند یا باید کنار هم قرار گرفته‌ باشند؟ آیا موتور جستجو کلمات کلیدی را با هم جستجو می‌کند یا تک‌تک؟


جستجوی یک عبارت:
گوگل به صورت پیش‌فرض، کلمات کلیدی شما را در هر کجای صفحه، چه کنار هم باشند و چه به صورت پراکنده، جستجو می‌کند. برای تغییر نتایج صفحات با کلمات مرتب شده موردنظر ما، آنها را در بین دو کوتیشن قرار می‌دهیم.

برای جستجوی کیوردهای زیر:

to be or not to be


گوگل کیوردها را در هر جای صفحه که آمده باشند، پیدا خواهد کرد. اگر شما می‌خواهید تنها نتایجی را ببینید که کیوردها با هم و به عنوان یک عبارت در صفحه آمده‌اند، آنها را در بین دو کوتیشن قرار دهید:

"to be or not to be"


گوگل در این حالت تنها نتایجی را نشان می‌دهد که کیوردها با هم ظاهر شده‌اند. البته گوگل کلماتی مثل «or» و «to» را در این حالت جستجو نمیکند.
جستجوی عبارت به این روش همچنین زمانی مفید است که شما می‌خواهید عبارتی را بیابید، اما مطمئن نیستید که جمله‌بندی عبارت مورد نظر شما درست باشد که این مطلب که مکمل این قسمت است در بخش Full-Word Wildcards شرح داده شده است.

 


اساس بول
یک موتور همه کیوردها یا هر یک از آنها را جستجو می‌کند که بر اساس پیش‌فرض بولی صورت می گیرد. موتورهای جستجو می توانند از AND برای جستجوی همه کیوردها یا OR برای جستجوی هر کلمه استفاده کنند. 
در نتیجه حتی اگر موتو جستجو به صورت پیش فرض همه کیوردها را جستجو کند شما می توانید معمولا به آن یک دستور خاصی بدهید تا آن‌را برای یافتن هر کیورد راهنمایی کنید.

پیش فرض بولی گوگل AND است، یعنی اگر شما کلماتی را بدون اصلاح کننده ها جستجو نمایید همه کلمات شما را با هم جستجو می نماید. 
به عنوان مثال اگر شما برای کلمات زیر جستجو کنید:

snowblower Honda "Green Bay"


موتور، جستجو را برای همه کیوردها باهم انجام می‌دهد. اگر شما مایلید که مشخص کنید که هر کدام از کلمه‌ها یا عبارات قابل قبول است یک OR بین هر کدام قرار دهید:

snowblower OR snowmobile OR "Green Bay"


اگر شما اصطلاحی را به همراه یک یا دو اصطلاح دیگر میخواهید، ‌آنها را در پرانتز قرار دهید مثل:

 

snowblower (snowmobile OR "Green Bay")


میتوانید جستجو برای کلمه snowmobile یا عبارت "Green Bay" به همراه کلمه Snowblower را با پایپ که معادل OR است به صورت زیر جستجو کنید که علامت | پایپ نامیده میشود:

snowblower (snowmobile | "Green Bay")

 


خنثی سازی:
اگر شما مایلید که آیتمی در جستجوی شما ظاهر نشود قبل از آن – قرار دهید:

snowblower snowmobile -"Green Bay"


موتور در این حالت صفحاتی را که شامل snowblower snowmobile هستند و "Green Bay" را در بر ندارند خواهد یافت. نکته ای که باید به آن توجه کرد، علامت – باید درست قبل از کلمه ای که شما آن را در نتایج نمی‌خواهید، باید قرار بگیرد اگر از فاصله نیز استفاده شود دیگر این دستور جواب نمیدهد.

<!--pagebreak-->

بعضی از موتورهای جستجو تكنیكی به نام Stemming را پشتیبانی می‌كنند كه تكنیكی است كه معمولا با اضافه كردن * یا گاهی ؟ به عبارت موردنظر از موتور جستجو درخواست می‌كند كه به جای این علامت، مشتقات آن‌را جستجو كند.


به عنوان مثال جستجوی moon* نتایجی مثل moons, moonlight, moonshot را در برخواهد داشت.
گوگل از این ویژگی به طور صریح استفاده نمی‌كند. ولی زمانی كه شما جای یك كلمه را در عبارتی نمی‌دانید، می‌توانید از * استفاده كنید كه از این ستاره به معنای جانشین یك كلمه كامل در گوگل، برداشت می‌شود. بنابراین طبق گفته های بالا جستجو برای "three * mice" موارد زیر را در نتایج خواهد داشت:

finds three blind mice, three blue mice, three green mice,


چقدر این ویژگی گوگل بدرد می‌خورد؛ مطمئنا به اندازه ویژگی stemming مفید نیست ولی بازهم موجب گیج شدن مبتدیان نمی‌شود. یك * یك جانشین برای یك كلمه است، دو * به معنای دو كلمه و ...

 


این ویژگی در موارد زیر قابل استفاده است:


1- فائق آمدن بر محدودیت 10 كلمه گوگل ( در گوگل عبارت‌هایی كه بین دو كوتیشن قرار می‌گیرد، نباید بیش از 10 كلمه باشد) شما این مثال‌ها را (مثلا عبارت Fourscore and seven years ago, our fathers brought forth on this continent) كه زیاد برای پیدا كردن یك شعر یا نقل قول تكرار می‌شوند را، اگر امتحان كنید، گوگل تنها تا كلمه on عمل جستجو را انجام خواهد داد و همه آنچه بعد از آن می‌آید، توسط گوگل نادیده گرفته می‌شود.


2-بررسی تكرار یك عبارت معین یا مشتق عبارت مثل: (درباره دستور این‌تایتل بعدا توضیح داده خواهد شد)

intitle:"methinks the * doth protest too much"


و یا 

intitle: "the * of Seville"

 


3- پر كردن جاهای خالی حافظه یك آدم‌حواس‌پرت! شاید شما فقط یك قسمت كوتاه یك ترانه را به یاد بیاورید كه جستجو تنها از آنچه شما به یا می‌آورید، به جای بازسازی تصادفی استفاده می‌كند.
بیایید یك مثالی را مرور كنیم، سرود "Good Times" كه توسط چیك سروده شده است، كه خط زیر را بیان میكند:

"You silly fool, you can't change your fate."


شاید شما یك ترانه را گوش كرده‌اید، اما شما یادتان نمی اید كه كلمه fool درست است یا چیز دیگری بوده، اگر شما اشتباه كرده باشید ( اگر درستش به عنوان مثال "You silly child, you can't change your fate" باشد) شما هیچ جوابی نخواهید یافت.

 


راه حل استفاده از ویژگی گوگل است كه به جای آن كلمه سرچ كنیم:

"You silly *, you can't change your fate"


شما این تكنیك را می‌توانید برای نقل‌قول‌ها و شعرهای غنایی و ... به كار ببرید، شما باید حواستان را جمع كنید که به اندازه كافی از متن نقل‌قول را سرچ كنید تا به یك نتیجه واحد برسید. مثلا عبارت زیر كه قسمتی از مثال بالاست نتایج زیادی در بر خواهد داشت:

"you * fool"

 


<!--pagebreak-->

دستورات و المان‌های خاص:
علاوه بر OR و AND و جستجو‌های عبارتی، Google دستورهای خاص زیادی را برای محدود نمودن جستجوی شما فراهم نموده است.
همانند همه موتورهای جستجوی Full Text، در گوگل به جای اینکه صفحات وب تنها بر اساس عنوان و توضیحات انها ایندکس شوند، صفحات وب کلا ایندکس می‌گردند. دستورهای خاص به کاربران گوگل اجازه می‌دهند که جاهای معینی از صفحات وب را برای اطلاعات به خصوصی، جستجو 
نمایند، و این اجازه را به کاربران گوگل می‌دهند که بتوانند جاهای معینی از صفحات وب را برای اطلاعات به خصوصی، جستجو نمایند (که آن‌ها اپراتورهای پیشرفته نیز نامیده می‌شوند). این ویژگی (دستورات و المانهای خاص) خیلی چاره‌ساز است مخصوصا زمانی که شما با بیش از 8 بیلیون صفحه وب مواجهید و می‌خواهید دامنه جستجوی خود را محدودتر نمایید!


مثلا ذکر اینکه اینکه کلمات عبارت مورد نظر شما تنها بایستی در عنوان یا URL صفحات وب باشد، می‌تواند کمک شایانی به شما برای به دست 
اوردن نتایج بسیار خاص داشته باشد. در ادامه مطلب به شرح برخی از المان‌های دستوری معمول خواهیم پرداخت:


intitle:
این المان جستجوی شما را به عنوان صفحات وب محدود می‌کند و متغیر allintitle: صفحاتی که عنوانشان تمام کلمات ذکر شده جستجو را دربردارد را پیدا می‌کند و هر دو دستور، قبل کیوردها استفاده می‌شوند.

intitle:"windows xp"
allintitle:"windows xp" microsoft


همچنین ممکن است شما ترجیح دهید از دستور allintitle: استفاده نکنید، چون در ترکیب با دستورات دیگر ممکن است خوب کار نکند.


site:
این دستور به کاربر اجازه می‌دهد که جستجوی خود را به یک سایت محدود نماید.

site:loc.gov
site:thomas.loc.gov
site:edu
site:nc.us

نکته ای که تذکرش لازم است این‌است که این دستور، دستور خوبی برای یک وب‌سایتی که شامل زیرشاخه‌هایی (مثل /~sam/album/ ) است، نمی‌باشد. مثلا شما نمیتوانید با دستور site: همه صفحات را در http://www.geocities.com/test/test1/6485 بیابید و گوگل هیچ
نتیجه‌ای برای جستجوی شما نخواهد یافت. به جای این دستور، دستور inurl: پیشنهاد می‌شود.


inurl:
این دستور جستجوی شما را به URL صفحات وب محدود می‌کند. این دستور برای یافتن صفحات help بسیار خوب کار می‌کند، زیرا آن‌ها نسبتا در 
ساختار خود منظم‌اند و allinurl: متغیری است که همه کلمات لیست شده در URL را پیدا می‌کند ولی در ترکیب با دستورت دیگر خوب کار نمی‌کند.

inurl:help
allinurl:search help


همانطور که می‌بینید استفاده inurl: به جای site: یک مزیت ضروری دارد و آن اینست که شما می‌توانید از آن برای جستجوی ساب‌دایرکتوری‌ها (زیرفهرست‌ها) نیز استفاده نمایید.


تذکر: در استفاده از دستور inurl: برای داشتن نتایج بیشتر از //:http استفاده نکنید.


همچنین شما می‌توانید inurl: را در ترکیب با site: به کار برید تا بتوانید اطلاعات ساب‌دامین‌ها (زیردامنه‌ها) را استخراج نمایید. برای مثال opensource.org چند تا ساب‌دامین دارد؟ یک جستار سریع به شما کمک می‌کند تا به پاسخ این جواب برسید:

 

site:opensource.org -inurl:www.opensource.org

 


این جستجو از گوگل میخواهد تا تمام صفحات دامنه opensource.org را لیست کند، اما صفحاتی را که از زیر دامنه معمول www هستند و شما آن‌ها را قبلا دیده بودید، نادیده بگیرید.


link:
این دستور فهرستی از صفحاتی که به URL تعیین شده لینک داده‌اند را، می‌یابد. اگر link: را وارد کنید شما به فهرستی از صفحاتی که به
صفحه گوگل لینک داده‌اند، دست می‌یابد ( نه در هر جای دامنه google.com ) نگران نباشید اگر ادرس شما با //:http همراه نباشد، شما
به آن نیازی ندارید. بنابراین اگر ادرس شما //:http هم داشت، باز گوگل آن‌را نادیده می‌گیرد. این دستور به خوبی با هر URL با محتوای بزرگ کار 
می‌کند. مثلا سرعت جستجویش در http://www.opensource.org/test/test1 فرقی با بالاترین مرتبه سایت، مثل opensource.org ندارد.


cache:
این دستور یک کپی از صفحه‌ای که در گوگل ایندکس گذاری شده است را، می‌یابد. حتی اگر آن صفحه دیگر در URL اصلی در دسترس نباشد یا
محتوایش به کلی تغییر کرده باشد.

cache:www.yahoo.com

catch گوگل مخصوصا برای باز یافتن نگارش قبلی یک صفحه که بارها تغییر می‌کند، مناسب است.


daterange:
این دستور جستجوی شما را به تاریخ به خصوصی یا یک محدوده تاریخی که صفحه در گوگل ایندکس گذاری شده، محدود می‌نماید. باید در نظر داشت که این جستجو، کاری به تاریخی که یک صفحه ساخته شده است، ندارد و تنها بر مبنای تاریخ ایندکس گذاری در گوگل، عمل می‌کند.

"Microsoft" "Windows XP" daterange:2450958-2450968

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت: 11:01 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

42 عاملی که باعث افزایش قیمت وبلاگ یا سایت شما می شوند

بازديد: 5

42 عاملی که باعث افزایش قیمت وبلاگ یا سایت شما می شوند




 


نام سایت یا وبلاگ مثل یک قطعه زمین خالی است. اما کل یک وبلاگ یا سایت  مثل مجموع زمین و ساختمانش است. حالا یکسری وبلاگها یا سایتها هستند که محبوبیتشان صرفا بخاطر کاراکتر و شخصیت منحصربفرد و استثنایی نویسنده آن سایت یا وبلاگاست، و نه تاپیک ها و محتوایش. خرید یا فروش ایننوع وبلاگها/سایتها بسیار مشکل و پیچیده است چراکه اگر پس از فروشش، نویسنده اولیه اش دیگر در ان وبلاگ/سایت همکاری نداشته باشد خوانندگانش را - یعنی مشتریانش را- از دست میدهد و آن سود مالی مورد نظر خریدار را نخواهد داشت.

   در امریکا خریداران سایتها یا وبلاگها عوامل و فاکتورهای زیاد و متفاوتی را در نظر میگیرند. درین نوشتار  42 نکته مهم توضیح داده میشوند. وبلاگها/سایتهای قدیمی تر - یعنیestablished ها- قیمت بیشتری دارند و در رتبه بندی گوگل - یعنی گوگل رنک- با ارزشترند و قیمت شان معمولا 10-12 برابر درامد ماهانه شان است.. مثلا اگر درامد ماهانه وبلاگ شما (از آگهی هایش) بفرض  100$ است قیمتش بین 1000$ تا 1200$ است. ولی یک وبلاگ یا سایت تازه و جدید که فقط چند ماه از عمرش میگذرد و درامدی کمتر دارد قیمتش بین  3-5  برابر درامد ماهانه اش است. وبلاگهای پرخواننده و فعال حتی تا 15 برابر درامد ماهانه شان هم به فروش رفته اند. البته درآمد ماهانه همیشه ملاک نیست: بعضی از خریداران صرفا بخاطر دیزاین و یا زیبایی طراحی قالب وبلاگها هم حاضرند پول خوبی به شما بپردازند و محتوای وبلاگ برایشان مهم نیست . (ضمنا منظور از  BEST OFFER یعنی مزایده و بهترین پیشنهاد)...  حال به این نکات مهم می پردازیم:

\"\\"\\"\"

  • Domain Name:  نام جالب یا منحصر بفرد بویژه اگر با محتوای وبلاگ هم هماهنگ باشد.
  • Date Blog Established:  قدمت تاسیس وبلاگ: مخصوصا در رتبه بندی گوگل بسیار موثر است.
  • Google Page Rank  : رتبه جهانی وبلاگ شما از یک تا 10 . ( پیج رنک های از هفت به بالا بسیار کمیاب اند و سخت بدست می آیند و برای خریداران بسیار مهمند)  
  • SEOMoz.org  Page strength : قدرت یا ضعف وبلاگ /سایت شما در موتورهای جستجوگر : تا چه اندازه مثلا در گوگل یا یاهو و غیره نام و ادرس شما نمایش و دیده میشود؟
  • Technorati Ranking : تعداد دفعاتی که یک منبع ، وبلاگ یا سایت شما را معرفی و لینک می دهد به دیگران.
  • Alexa Ranking : آنالیز ترافیک وبلاگ یا سایت
  • Yahoo / Google Top Keyword Search Results: کدام کلید واژه ها در گوگل و یاهو بیشتر به وبلاگ یا سایت شما سرازیر و معرفی میشوند؟
  • Branding: ارزش و شهرت و محبوبیت نام وبلاگ/سایت شما.
  • Transferable Revenue from Ads: میزان درامد ماهانه وبلاگ/سایت شما همراه با جزییات قراردادهای مالی آن با صاحبان آگهی ها
  • Web Traffic Statistics: آمار میانگین روزانه/هفتگی/ماهانه و غیره بازدیدکنندگانتان.
  • Recent Traffic Spikes:  دلایل و آماری از ترافیک های شلوغ و غیر منتظره بازدیدکنندگان از وبلاگ یا سایت شما بخاطر مثلا معرفی یا لینک به شما از سوی سایتهای معروفی چون Digg, Slashdot, Wired, Engadget, و غیره.
  • Consistent Return Traffic Levels: چه تعداد از بازدیدکنندگان تان مشتری و خواننده دایمی هستند؟  
  • Feed and Feed Subscriber Statistics: میانگین آماری و چگونگی تعداد و کیفیت مشترکان دایمی وبلاگ /سایت شما از طریق فید (دریافت مثلا ایمیلی و غیره مطالب تان) و اینکه آیا فیدهای مطالب وبلاگ شما طبقه بندی شده هست یا نه؟ 
  •  Unique Visitors Statistics ( آمار ویزیتورهای جدید)
  • Market Specific Content Description: اینکه آیا محتوای وبلاگ/سایت شما برای تخصص یا صنعت یا مخاطبان مشخص و ویژه ای نوشته میشوند یا نه؟ 
  • Number of Posts/Articles : تعداد مطالب مندرج در وبلاگ/سایت
  • Number of Comments : تعداد نظرات بازدیدکنندگانش
  • Demographics: چه نوع آدمهایی با چه میانگین سنی به وبلاگ/سایت شما مراجعه می کنند و ایا دایمی هستند و چرا (یعنی بدنبال چی هستند؟) 
  • Google Inbound Links: آماری از لینکهایی که از سایر سایتها به وبلاگ شما داده میشود.
  • Incoming Link Sources: اینکه بیشتر لینکها به شما از کجاها و کدام سایتها می آید?
  • Inclusion in Blogging Networks and Social Bookmarking Networks: : ایا سایت/وبلاگ تان عضو شبکه های وبلاگی دیگری هم هست و آیا این عضویت هم قابل خرید برای خریدار هست یا نه?
  • Email Lists/Subscribers: ایا وبلاگ/سایت شما دارای اعضا و مشترکین ایمیلی هم هست یا نه؟ و ایا قابل خریدند یا نه?
  • Newsletters:  آیا وبلاگ/سایت شما خبرنامه هم دارد؟. و آیا مشترکین آن خبرنامه هم قابل فروشند؟. هر چند وقت یکبار این خبرنامه منتشر میشه و محتوایش چیست؟
  • Forum Included: آیا اتاق گفتگو و چت روم هم در وبلاگ/سایتتان دارید؟. و آماری از آنها. 
  • Press Coverage: آیا شده که سایر رسانه ها و خبرگزاریها از محتوای وبلاگ/سایت تان استفاده و به شما لینک داده باشند؟. 
  • Events Associated With the Blog: آیا وبلاگ/سایت شما هر از چند گاهی مراسم و میتینگی هم برگزار می کند؟ 
  • Sponsorships:  آیا وبلاگ/سایت تان مراسمی یا برنامه ای را تابحال اسپانسر کرده؟ و یا از طرف دیگران اسپانسر شده؟
  • Inventory of Assets: آیا دارایی های این وبلاگ/سایت ( یعنی مثلا کدهای ویژه، کپی رایت دیزاین قالب و غیره اش و یا هر سورس کد و چت روم و فتوبلاگ و تصاویر و نقاشی و شعرهایش مثلا ) قابل فروش و واگذاری هستند یا نه؟ 
  • Inventory of Intellectual Property: آیا لایسنس ها کپی رایت ها و خلاصه زحمات مادی-معنوی که برای این سایت/وبلاگ کشیده اید هم قابل فروشند؟ و شرایطشان چیست؟ 
  • Host Server Agreement Transferable:  آیا قراردادهایتان با شرکتی که هوست (میزبان) سایتتان است هم قابل واگذاری به فروشنده هست؟.
  • Syndication Rights and Agreements: آیا مطالب و طرحهای وبلاگ/سایت شما در سایر رسانه ها و سایتها هم بازتکثیر میشوند و آیا این حق هم قابل فروش است و چگونه؟.
  • Your Participation After Sale: وضعیت ماندگاری یا ترک شما از وبلاگ بعد از فروش: اگر می مانید و همکاری می کنید شرایطتان چیست؟
  • On-site Content Used and Referenced by Off-Sites: آیا مثلا عکسها و طرحها و محتوای سایت یا وبلاگتان را بر روی وب سایتهای جداگانه ای قرار داده اید؟ اگر بله، وضعیت و قراردادهای آنها بعد از فروش وبلاگتان به چه صورت خواهد بود؟ 
  • Unique Content:  آیا محتوای وبلاگ/سایتتان ساخته و پرداخته و محصول و تولید خودتانند یا اینکه فقط یکسری لینکهایی از سایر جاها و کپی - پیست هستند؟ 
  • Current State of the Blog: آیا مطالب تان به روز و تازه اند یا اینکه قدیمی و فقط هر از چندگاهی به روز میشوند؟ 
  • Posting Frequency: آیا روزهای بخصوصی مطالب جدید اضافه می کنید یا مثلا ایا ویزیتورهایتان میدانند که شما چه روزهایی به روز می کنید؟..
  • Content Freshness: ایا مطالب شما جذاب و تازه اند و تا مدتها قابل خواندن اند یا اینکه قدیمی و از دور خارج شده؟ 
  • Competition: رقبای وبلاگ/سایت شما چه تیپ سایتها و ادمهایی اند و نحوه رقابت شما با انها و بلعکس چگونه است؟ 
  • Blog Authors: این وبلاگ/سایت شما چندتا نویسنده و مسئول داره و ایا اونها هم بعد از فروش به همکاریشان با سایت ادامه میدهند یا اینکه هرکدامشان برای کارهایشان یک قرارداد و کپی رایت جداگانه میخواهند؟
  • Non-competition Agreement: آیا فروشنده وبلاگ/سایت حاضر است کتبا امضا کرده و قول بدهد که بعد از فروش، هیچگونه سایت یا وبلاگ مشابهی را تا مثلا چند سال آینده در جایی دیگر نسازد و با خریدار جدید رقابت نکند ؟ یا نه؟
  • Use of Inventory After Sale: آیا خریدار میتواند و یا اجازه دارد که از سورس کدها، طرحها، شعرها، قالبها، برنامه ها و خلاصه تمام دارایی این سایت/وبلاگ مجانا استفاده کند یا اینکه باید حق اشتراک و غیره جداگانه ای به شما (فروشنده) بپردازد؟ 
  • Blocks or Blacklists:  این یعنی نوعی گواهی عدم سو پیشینه برای وبلاگ /سایت، یعنی مثلا آیا این وبلاگ قبلا از طرف رسانه یا سایتی بعنوان مزاحم و spam در لیست سیاه و ممنوعیت قرار گرفته یا نه؟ اگر بله، چگونه و تحت چه شرایطی از آن لیست سیاه خارج شده؟. .... منبع: Lorelle VanFossen blog  ... ترجمه: اکبر شیخ زاده (تورنتو)

 

 


منبع: پی سی دانلود

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت: 11:00 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

42 عاملی که باعث افزایش قیمت وبلاگ یا سایت شما می شوند

بازديد: 129

42 عاملی که باعث افزایش قیمت وبلاگ یا سایت شما می شوند




 


نام سایت یا وبلاگ مثل یک قطعه زمین خالی است. اما کل یک وبلاگ یا سایت  مثل مجموع زمین و ساختمانش است. حالا یکسری وبلاگها یا سایتها هستند که محبوبیتشان صرفا بخاطر کاراکتر و شخصیت منحصربفرد و استثنایی نویسنده آن سایت یا وبلاگاست، و نه تاپیک ها و محتوایش. خرید یا فروش ایننوع وبلاگها/سایتها بسیار مشکل و پیچیده است چراکه اگر پس از فروشش، نویسنده اولیه اش دیگر در ان وبلاگ/سایت همکاری نداشته باشد خوانندگانش را - یعنی مشتریانش را- از دست میدهد و آن سود مالی مورد نظر خریدار را نخواهد داشت.

   در امریکا خریداران سایتها یا وبلاگها عوامل و فاکتورهای زیاد و متفاوتی را در نظر میگیرند. درین نوشتار  42 نکته مهم توضیح داده میشوند. وبلاگها/سایتهای قدیمی تر - یعنیestablished ها- قیمت بیشتری دارند و در رتبه بندی گوگل - یعنی گوگل رنک- با ارزشترند و قیمت شان معمولا 10-12 برابر درامد ماهانه شان است.. مثلا اگر درامد ماهانه وبلاگ شما (از آگهی هایش) بفرض  100$ است قیمتش بین 1000$ تا 1200$ است. ولی یک وبلاگ یا سایت تازه و جدید که فقط چند ماه از عمرش میگذرد و درامدی کمتر دارد قیمتش بین  3-5  برابر درامد ماهانه اش است. وبلاگهای پرخواننده و فعال حتی تا 15 برابر درامد ماهانه شان هم به فروش رفته اند. البته درآمد ماهانه همیشه ملاک نیست: بعضی از خریداران صرفا بخاطر دیزاین و یا زیبایی طراحی قالب وبلاگها هم حاضرند پول خوبی به شما بپردازند و محتوای وبلاگ برایشان مهم نیست . (ضمنا منظور از  BEST OFFER یعنی مزایده و بهترین پیشنهاد)...  حال به این نکات مهم می پردازیم:

\"\"

  • Domain Name:  نام جالب یا منحصر بفرد بویژه اگر با محتوای وبلاگ هم هماهنگ باشد.
  • Date Blog Established:  قدمت تاسیس وبلاگ: مخصوصا در رتبه بندی گوگل بسیار موثر است.
  • Google Page Rank  : رتبه جهانی وبلاگ شما از یک تا 10 . ( پیج رنک های از هفت به بالا بسیار کمیاب اند و سخت بدست می آیند و برای خریداران بسیار مهمند)  
  • SEOMoz.org  Page strength : قدرت یا ضعف وبلاگ /سایت شما در موتورهای جستجوگر : تا چه اندازه مثلا در گوگل یا یاهو و غیره نام و ادرس شما نمایش و دیده میشود؟
  • Technorati Ranking : تعداد دفعاتی که یک منبع ، وبلاگ یا سایت شما را معرفی و لینک می دهد به دیگران.
  • Alexa Ranking : آنالیز ترافیک وبلاگ یا سایت
  • Yahoo / Google Top Keyword Search Results: کدام کلید واژه ها در گوگل و یاهو بیشتر به وبلاگ یا سایت شما سرازیر و معرفی میشوند؟
  • Branding: ارزش و شهرت و محبوبیت نام وبلاگ/سایت شما.
  • Transferable Revenue from Ads: میزان درامد ماهانه وبلاگ/سایت شما همراه با جزییات قراردادهای مالی آن با صاحبان آگهی ها
  • Web Traffic Statistics: آمار میانگین روزانه/هفتگی/ماهانه و غیره بازدیدکنندگانتان.
  • Recent Traffic Spikes:  دلایل و آماری از ترافیک های شلوغ و غیر منتظره بازدیدکنندگان از وبلاگ یا سایت شما بخاطر مثلا معرفی یا لینک به شما از سوی سایتهای معروفی چون Digg, Slashdot, Wired, Engadget, و غیره.
  • Consistent Return Traffic Levels: چه تعداد از بازدیدکنندگان تان مشتری و خواننده دایمی هستند؟  
  • Feed and Feed Subscriber Statistics: میانگین آماری و چگونگی تعداد و کیفیت مشترکان دایمی وبلاگ /سایت شما از طریق فید (دریافت مثلا ایمیلی و غیره مطالب تان) و اینکه آیا فیدهای مطالب وبلاگ شما طبقه بندی شده هست یا نه؟ 
  •  Unique Visitors Statistics ( آمار ویزیتورهای جدید)
  • Market Specific Content Description: اینکه آیا محتوای وبلاگ/سایت شما برای تخصص یا صنعت یا مخاطبان مشخص و ویژه ای نوشته میشوند یا نه؟ 
  • Number of Posts/Articles : تعداد مطالب مندرج در وبلاگ/سایت
  • Number of Comments : تعداد نظرات بازدیدکنندگانش
  • Demographics: چه نوع آدمهایی با چه میانگین سنی به وبلاگ/سایت شما مراجعه می کنند و ایا دایمی هستند و چرا (یعنی بدنبال چی هستند؟) 
  • Google Inbound Links: آماری از لینکهایی که از سایر سایتها به وبلاگ شما داده میشود.
  • Incoming Link Sources: اینکه بیشتر لینکها به شما از کجاها و کدام سایتها می آید?
  • Inclusion in Blogging Networks and Social Bookmarking Networks: : ایا سایت/وبلاگ تان عضو شبکه های وبلاگی دیگری هم هست و آیا این عضویت هم قابل خرید برای خریدار هست یا نه?
  • Email Lists/Subscribers: ایا وبلاگ/سایت شما دارای اعضا و مشترکین ایمیلی هم هست یا نه؟ و ایا قابل خریدند یا نه?
  • Newsletters:  آیا وبلاگ/سایت شما خبرنامه هم دارد؟. و آیا مشترکین آن خبرنامه هم قابل فروشند؟. هر چند وقت یکبار این خبرنامه منتشر میشه و محتوایش چیست؟
  • Forum Included: آیا اتاق گفتگو و چت روم هم در وبلاگ/سایتتان دارید؟. و آماری از آنها. 
  • Press Coverage: آیا شده که سایر رسانه ها و خبرگزاریها از محتوای وبلاگ/سایت تان استفاده و به شما لینک داده باشند؟. 
  • Events Associated With the Blog: آیا وبلاگ/سایت شما هر از چند گاهی مراسم و میتینگی هم برگزار می کند؟ 
  • Sponsorships:  آیا وبلاگ/سایت تان مراسمی یا برنامه ای را تابحال اسپانسر کرده؟ و یا از طرف دیگران اسپانسر شده؟
  • Inventory of Assets: آیا دارایی های این وبلاگ/سایت ( یعنی مثلا کدهای ویژه، کپی رایت دیزاین قالب و غیره اش و یا هر سورس کد و چت روم و فتوبلاگ و تصاویر و نقاشی و شعرهایش مثلا ) قابل فروش و واگذاری هستند یا نه؟ 
  • Inventory of Intellectual Property: آیا لایسنس ها کپی رایت ها و خلاصه زحمات مادی-معنوی که برای این سایت/وبلاگ کشیده اید هم قابل فروشند؟ و شرایطشان چیست؟ 
  • Host Server Agreement Transferable:  آیا قراردادهایتان با شرکتی که هوست (میزبان) سایتتان است هم قابل واگذاری به فروشنده هست؟.
  • Syndication Rights and Agreements: آیا مطالب و طرحهای وبلاگ/سایت شما در سایر رسانه ها و سایتها هم بازتکثیر میشوند و آیا این حق هم قابل فروش است و چگونه؟.
  • Your Participation After Sale: وضعیت ماندگاری یا ترک شما از وبلاگ بعد از فروش: اگر می مانید و همکاری می کنید شرایطتان چیست؟
  • On-site Content Used and Referenced by Off-Sites: آیا مثلا عکسها و طرحها و محتوای سایت یا وبلاگتان را بر روی وب سایتهای جداگانه ای قرار داده اید؟ اگر بله، وضعیت و قراردادهای آنها بعد از فروش وبلاگتان به چه صورت خواهد بود؟ 
  • Unique Content:  آیا محتوای وبلاگ/سایتتان ساخته و پرداخته و محصول و تولید خودتانند یا اینکه فقط یکسری لینکهایی از سایر جاها و کپی - پیست هستند؟ 
  • Current State of the Blog: آیا مطالب تان به روز و تازه اند یا اینکه قدیمی و فقط هر از چندگاهی به روز میشوند؟ 
  • Posting Frequency: آیا روزهای بخصوصی مطالب جدید اضافه می کنید یا مثلا ایا ویزیتورهایتان میدانند که شما چه روزهایی به روز می کنید؟..
  • Content Freshness: ایا مطالب شما جذاب و تازه اند و تا مدتها قابل خواندن اند یا اینکه قدیمی و از دور خارج شده؟ 
  • Competition: رقبای وبلاگ/سایت شما چه تیپ سایتها و ادمهایی اند و نحوه رقابت شما با انها و بلعکس چگونه است؟ 
  • Blog Authors: این وبلاگ/سایت شما چندتا نویسنده و مسئول داره و ایا اونها هم بعد از فروش به همکاریشان با سایت ادامه میدهند یا اینکه هرکدامشان برای کارهایشان یک قرارداد و کپی رایت جداگانه میخواهند؟
  • Non-competition Agreement: آیا فروشنده وبلاگ/سایت حاضر است کتبا امضا کرده و قول بدهد که بعد از فروش، هیچگونه سایت یا وبلاگ مشابهی را تا مثلا چند سال آینده در جایی دیگر نسازد و با خریدار جدید رقابت نکند ؟ یا نه؟
  • Use of Inventory After Sale: آیا خریدار میتواند و یا اجازه دارد که از سورس کدها، طرحها، شعرها، قالبها، برنامه ها و خلاصه تمام دارایی این سایت/وبلاگ مجانا استفاده کند یا اینکه باید حق اشتراک و غیره جداگانه ای به شما (فروشنده) بپردازد؟ 
  • Blocks or Blacklists:  این یعنی نوعی گواهی عدم سو پیشینه برای وبلاگ /سایت، یعنی مثلا آیا این وبلاگ قبلا از طرف رسانه یا سایتی بعنوان مزاحم و spam در لیست سیاه و ممنوعیت قرار گرفته یا نه؟ اگر بله، چگونه و تحت چه شرایطی از آن لیست سیاه خارج شده؟. .... منبع: Lorelle VanFossen blog  ... ترجمه: اکبر شیخ زاده (تورنتو)

 

 


منبع: پی سی دانلود

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت: 11:00 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

چگونه در داخل ایران با SMS وبلاگ بنویسم؟

بازديد: 89

چگونه در داخل ایران با SMS وبلاگ بنویسم؟




 


 

نوشتن وبلاگ با سرویس پیام کوتاه یا همان SMS بسیار جذاب است. شاید یکی از دلایل محبوب شدن سایت توییتر ، همین ویژگی این سایت باشد. تصور کنید که سر کار ، یا در جاده به هنگام،مسافرت ، زرمانیکه به اینترنت دسترسی ندارید و در هر زمانی ، هر وقت سوژه‌ای به نظرتان رسید با ارسال یک SMS ، اندیشه‌های خود را روی وبلاگتان بیاورید. به سبب کوتاه بودن ذاتی این گونه نوشته‌ها ، هر وبلاگ‌نویس با این کار در واقع شیوه جدیدی از وبلاگ‌نویسی را تجربه می‌کند.

در خارج کشور ،  سرویس‌های رایگان زیادی برای وبلاگ‌نویسی دارد که بتوان ویژگی SMS‌نویسی را در آنها فعال کرد. اما اگر اشتباه نکنم در داخل ایران فقط پرشین‌بلاگ است که چنین ویژگی‌ای را از مدت‌ها قبل فعال کرده است.

پس چاره کار چیست؟
* اگر در پرشین‌بلاگ وبلاگ دارید که مشکلی ندارید و می‌توانید به راحتی با SMS وبلاگ بنویسید.

* اما اگردر پرشین‌بلاگ نمی‌نویسید ، می‌توانید با انجام کارهای زیر به نحوی وبلاگ‌نویس SMSای شوید ، «گرچه مسلما این کار نوعی میانبر زدن است و لطف SMSنویسی واقعی را ندارد» :

1- باز کردن یک وبلاگ در پرشین‌بلاگ و فعال کردن ویژگی وبلاگ‌نویسی با SMS:
- یک وبلاگ در پرشین‌بلاگ باز کنید.
راهنمای فعال کردن موبایل و استفاده کردن از آن را برای نوشتن وبلاگ با 
SMS بخوانید. خیلی ساده است.
بسیار خوب! حالا اولین نوشته خود را SMS کنید و وبلاگ پرشین‌بلاگی‌تان را چک کنید تا ببینید متن ارسال شده یا نه.

2- خروجی فید وبلاگ پرشین‌بلاگی‌تان را فیدبرنری کنید:
- در مرحله بعد ، به سایت فیدبرنر بروید و ثبت‌نام کنید.
آدرس خروجی فید وبلاگ پرشین‌بلاگی‌تان را به فیدبرنر بدهید ، در پرشین‌بلاگ معمولا خروجی فید این فرمت را دارد :http://yourblogname.persianblog.com/rss.xml و با آیکون  مشخص می‌شود. next را بزنید.
- عنوانی برای خروجی فید فیدبرنری شده خود انتخاب کنید ( در جلوی Feed Title و با کلمات انگلیسی) ،  آدرس خروجی فید را هم بنویسید که هر عبارت دلخواهی می‌تواند باشد (در جلوی Feed Address)
- روی 
activate feed کلیک کنید.
- وارد صفحه‌ای می‌شوید که خبر می‌دهد ، موفق شده‌اید فید وبلاگ پرشین‌بلاگی‌تان را وارد فیدبرنر کنید ، 
next را بزنید.

3- خروجی فید را وارد وبلاگ اصلی کنید:
- حالا به اینجا بروید و روی نام فید ( و نه آیکون آن) کلیک کنید.

- روی 
publicize کلیک کنید.

- حالا روی 
BuzzBoost کلیک کنید

در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود ، در کنار Plain Text Excerpt Length ، شما باید 
full item را انتخاب کنید و متغیرهای دیگر را مشخص کنید. بهتر است تعداد آیتم‌هاي به نمایش‌گذاشته شده را زیاد انتخاب کنید. دست آخر روی activate کلیک کنید.
- کدی به شما داده می‌شود که می‌توانید آن را در جای دلخواه وبلاگتان بگذارید تا 
smsنوشته‌های وبلاگ پرشین‌بلاگی‌تان در وبلاگ اصلی‌تان به نمایش درآید.
- توجه داشته باشید که فیدبرنر هر نیم ساعت خروجی فید وبلاگ‌ها را چک می‌کند ، پس ممکن است از زمانی که 
sms می‌زنید تا زمانی که نوشته در وبلاگتان ظاهر می‌شود ، نیم ساعت زمان لازم باشد.

البته لازم به ذکر است که سایتهای فارسی جدیدی نیز وجود دارد که می توانند آر اس اس خروجی را برای نمایش در سایت آماده ککند نیز وجود دارند که از آن جمله می توان به سایت وب گذر اشاره کرد که شما از طریق این سایت نیز می توانید استفاده کنید.

 

 



 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت: 10:59 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

GPRS واقعا چیست؟

بازديد: 95

GPRS واقعا چیست؟




 


 

به طور حتم اين روزا  GPRS زياد به گوشتون خورده و بي شك در تبليغات تلويزيوني و روزنامه ها و حتي مسابقات فوتبال و …. تبليغات اپراتور دوم تلفن همراه رو زياد شنيده ايد .

شايد شما نيز بخواهيد بدونيد كه اصلا اين GPRS چي هست و به چه دردي مي خوره ؟

 

GPRS حروف اختصاري براي General Packet Radio Service است كه به نام شبكه GSM نسل 2/5 هم شناخته مي‌شود. ماهيت ديجيتالي بودن، مبتني بودن بر بسته‌هاي اطلاعاتي و قابليت آنلاين بودن اين سرويس به كاربران امكان مي‌دهد تا هميشه به اينترنت متصل باشند. همچنين سرعت اين شبكه بسيار بالاتر از سرعت 9/6 كيلوبيت بر ثانيه‌اي موجود در شبكه GSM است.

طبق اعلام اپراتور دوم تلفن همراه با اين سرويس، به هنگام حركت و رفت و آمد، بدون پرداخت هزينه آنلاين بودن به طور دائمي به اينترنت متصل خواهيد بود. بدين ترتيب، شما هميشه و همه جا آنلاين هستيد و مي‌توانيد از طريق لپ‌تاپ، رايانه دستي (PDA) يا مرورگر WAP روي گوشي خود در كمترين زمان به اينترنت وصل شويد و از تمامي امكانات آن استفاده كنيد.
GPRS چه امكانات جديدي ارائه مي‌كند؟

در واقع، با توجه به محدوديت‌هاي موجود در شبكه‌هاي تلفن همراه، سرعت GPRS ،ا10 تا 20 و يا حداكثر 64 كيلوبيت بر ثانيه خواهد بود. با اين سرعت نمي‌توان يك كنفرانس ويدئويي را لحظه به لحظه تحت پوشش قرار داد؛ ولي خاصيت آنلاين بودن هميشگي آن، امكان دريافت و ارسال حجم بالاي اطلاعات را فراهم مي‌كندكه ارسال و دريافت ايميل در برابر آن بسيار ساده خواهد بود.

در شبكه‌هاي پكت سويچد (Packet-Switched) جريان اطلاعاتي در نقطه ارسال به تعدادي بلوك كوچك به نام بسته (Packet) ، شكسته مي‌شود. هر بسته داراي اطلاعات مربوط به مبدا، مقصد، جايگاه آن در رشته‌ داده‌ها و يك كد مربوط به چك كردن خطاست. براي افزايش كارايي شبكه و استفاده بهينه از منابع انتقال اطلاعات، بسته‌هاي اطلاعاتي مي‌توانند مسيرهاي مختلفي را براي انتقال به مقصد طي كنند و سپس در نقطه مقصد با ترتيب اوليه دوباره مونتاژ شوند.

براي مثال شبكه جهاني اينترنت يك شبكه پكت سويچد (Packet-Switched) است. در فناوري مخابرات بي‌سيم، پكت سويچد (Packet-Switched) بدان معني است كه به جاي تخصيص يك كانال راديويي به يك مشتري خاص براي يك مدت زمان معين، منابع مخابراتي فقط وقتي استفاده مي‌شوند كه ارسال و دريافت اطلاعات انجام مي‌شود. اين نحوه استفاده، امكان به اشتراك گذاشتن منابع ارسال و دريافت بين كاربران را فراهم مي‌آورد.

جهت مشاهده ادامه مطلب بر روي More كليك كنيد …

 

محاسبه هزينه استفاده از GPRS

مدل‌هاي قيمت‌گذاري براي خدمات GPRS متفاوت است. محاسبه هزينه برپايه حجم اطلاعات ارسال شده و يا دريافت شده يا قيمت ثابت براي حداقل ميزان مشخص ماهانه، نمونه‌هايي از نحوه محاسبه هزينه اين خدمات‌اند. معمولا تركيبي از اين روش‌ها براي محاسبه هزينه اين سرويس به كار گرفته مي‌شود. در هر صورت، معمولا افراد تخمين درستي از اين كه”يك كيلوبايت داده شامل چه مقدار اطلاعات است” و يا “در هر نوبت انتقال اطلاعات چند كيلوبايت منتقل مي‌شود” ندارند. بنابراين، از ديدگاه مشتريان محاسبه قيمت براساس حجم اطلاعات، پيچيده و گمراه‌كننده خواهد بود.

درهرحال، محاسبه هزينه خدمات GPRS بسيار پيچيده بوده و از چالش‌هاي پيش روي شركت‌هاي مخابراتي است حتي گاهي هزينه محاسبه ترافيك بسته‌هاي اطلاعاتي بيش از ارزش افزوده آن خواهد بود.

در حال حاضر اپراتور دوم تلفن همراه با پيشنهاد تعرفه‌هاي استفاده از خدمات GPRS با سازمان تنظيم مقررات در حال مذاكره است كه پس از تصويب اين تعرفه‌ها از سوي كميسيون تنظيم مقررات، امكان دريافت هزينه استفاده از مشتركان خدمات جديد فراهم مي‌شود.

هزينه ارتقاء خدمات

ايجاد سيستم 2/5G ، شامل ارتقاء شبكه GSM است كه اين ارتقاء عمدتا در بخش نرم افزار صورت مي‌گيرد. بدين ترتيب كه شبكه GPRS از منابع متعدد شبكه GSM به طور موازي استفاده مي‌كند و به اين شكل سرعت و كارايي منابع مخابراتي تا سطحي قابل توجه افزايش مي‌يابد. انجام اين ارتقا آسان و ارزان نيست؛ براي مثال كارشناسان تخمين مي‌زنند كه تحت پوشش قرار دادن كشور انگليس براي يك اپراتور بيش از 100 ميليون پوند (180‌ ميليون دلار) هزينه در بردارد.

با استفاده از GPRS ، خدماتي مانند انتقال فايل و دسترسي موبايل به شبكه‌هاي داخلي (Intranet) امكان‌پذير مي‌شود. اين فناوري امكان انتقال اسمي اطلاعات با سرعتي تا حد 114 كيلوبيت برثانيه را فراهم مي‌كند كه حدود سه برابر سريع‌تر از سرعت ممكن با استفاده از خطوط ثابت تلفن و 12 برابر سريع‌تر از شبكه GSM است. درحال حاضر، سرعت اوليه ارائه شده توسط اپراتورهاي تلفن همراه در حدود 20 تا 26 كيلوبيت بر ثانيه است.

در مجموع، به دليل اين كه هنوز استفاده گسترده از اين خدمات معمول نشده و سرمايه‌گذاري هنگفت ايجاد شبكه‌هاي GPRS مورد استفاده انبوه كاربران در جهان قرار نگرفته‌ است، شبكه‌هاي مخابراتي پكت سويچد (Packet-Switched)، يكي از راه‌هاي گران براي انتقال اطلاعات محسوب مي‌شوند.

 برای اولین بار در ایران اینترنت 24 ساعته در تلفن همراه شما!

 

درهنگام حرکت و رفت و آمد، بدون هیچ زحمتی می توانید به شبکه جهانی اینترنت متصل باشید.

(General Packet Radio Service) GPRS سرویسی است که از طریق آن شما همیشه و همه جا آنلاین بوده و می توانید از اینترنت استفاده نمایید. شما می توانید از طریق لپ تاپ، رایانه دستی (PDA) یا مرورگر WAP روی گوشی خود در کمترین زمان به اینترنت متصل شوید.

چگونه می توان به GPRS متصل شد؟
گوشی شما باید برای اتصال به شبکه GPRS مناسب باشد (برای اطلاع از این موضوع و اينكه چه گوشي هايي از اين قابليت پشتيباني مي كنند ، اینجا را کلیک کنید. ).
تنظیمات GPRS بطور خودکار در یک پیام کوتاه (SMS) برای شما ارسال می شود. برای آنکه تنظیمات این سرویس به گوشی شما منتقل شود، باید اطلاعات ارسال شده را در تلفن همراهتان ذخیره (save) کنید.

توجه:
درصورتیکه پیام کوتاه حاوی تنظیمات را دریافت و یا ذخیره نکرده اید، می توانید از تاریخ 10 اسفند با شماره گیری [YES/OK] #5*3*130*این اطلاعات را دریافت نمایید.

اگر از دیتا کارت (PCMCIA) برای اتصال لپ تاپ خود استفاده می کنید، هنگام نصب کارت یا تنظیم اتصال به شبکه این اطلاعات را وارد کنید (*اسامی اطلاعات زیر ممکن است برای مدل های مختلف کارت متفاوت باشد):

 

Value

Item

Irancell-GPRS

Connection Name

GSM-GPRS/GPRS

Bearer

mtnirancell

APN

http://google.com

Home Page

10.131.26.138

WAP Proxy

9201

Port

CO-WSP

Service

10.131.26.138

HTTP Proxy

8080

Port

HTTP

Service

 

این سرویس برای کلیه مشترکین ایرانسل (اعم از پیش پرداخت یا پرداخت ماهیانه) که گوشی با قابلیت GPRS دارند، موجود می باشد.

نحوه دسترسی به اینترنت
پس از اینکه از تنظیمات گوشی خود مطمئن شدید و علامت اتصال به شبکه GPRS (یک علامت G یا یک مثلث برعکس در کنار علامت آنتن) بر روی صفحه تلفن همراه شما ظاهر شد، می توانید با انتخاب مرورگر (WAP/ Web browser) در منوی گوشی خود و سپس وارد کردن آدرس اینترنتی (URL) به شبکه جهانی اینترنت دسترسی پیدا کنید.

این مرورگر (browser) در اغلب گوشی ها با علامت “کره زمین” نشان داده شده است.

رایانه دستی (PDA) و GPRS 
با داشتن یک PDA و سرویس GPRS، جهان در دستان شماست. می توانید ایمیل تان را چک کرده و گشتی در اینترنت بزنید. امروزه رایانه های دستی به سرعت در حال فراگیر شدن هستند بطوریکه بسیاری از وب سایت ها نسخه هایی از صفحات خود را بطور ویژه برای کاربران PDA طراحی نموده اند تا صفحات بطور کامل با اندازه صفحه رایانه دستی شما سازگار باشند.

حتی برای مرور آن دسته از وب سایت هایی که نسخه ویژه PDA ندارند نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. صرفاً مجبورید در صفحه کمی بالا و پایین بروید تا کل صفحه را مشاهده کنید.

آشنایی با GPRS
GPRS در واقع روش نوینی برای ارسال داده ها از طریق تلفن همراه است. با استفاده از GPRS:

  • اینترنت از آن شماست!
    با قابلیت GPRS تلفن همراهتان می توانید 24 ساعته به اینترنت متصل باشید.
  • اینترنت همه جا، همه وقت
    اطلاعات بر سرانگشتان شما جاریست! دیگر محدود به دفتر کار، میزتان یا رایانه تان نیستید.
  • همیشه آنلاین هستید!
    بطور دائمی به اینترنت متصل هستید و صرفاً برای ارسال و دریافت اطلاعات هزینه می پردازید. بنابراین نگران هزینه آنلاین بودن خود نباشید.
  • سرعت و راحتی اینترنت
    مرور اینترنت یا ذخیره اطلاعات (download) به سادگی و با سرعتی بالا امکانپذیر است. همیشه اولین چیزی که روی گوشی شما ظاهر می شود، متن ها و لینک های موجود در صفحه است تا سرعت شما برای دسترسی به داده های مورد نظرتان افزایش یابد.

هزینه منطقی
صرفاًٌ زمانی هزینه به حساب شما منظور می شود که داده ای ارسال و یا دریافت کرده باشید. همین! شما برای متصل ماندن به شبکه جهانی هزینه ای نمی پردازید. این منصفانه است زیرا شما فقط پول آنچه را مصرف می کنید می پردازید.

تعرفه GPRS 
بطور کلی حجم داده ها براساس بایت سنجیده می شود. همانطور که می دانید، حدوداً به هر 1000 بایت یک کیلوبایت (KB) و به هر 1000 کیلوبایت یک مگابایت (MB) می گویند. شما به آسانی می توانید در هرلحظه هزینه های خود را محاسبه کنید. کافی است تا تعداد بایت هایی که ارسال یا دریافت کرده اید را در تعرفه ضرب کنید.

لطفاً به خاطر داشته باشید که کارکرد دیتای شما شامل کلیه اطلاعاتی خواهد بود که توسط خود شما یا به صورت خودکار از گوشی، رایانه دستی یا لپ تاپ شما ارسال و یا دریافت می گردد.

 


منبع:ww.shahvar.net




منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت: 10:58 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 407

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس