سایت علمی و پژوهشی آسمان - مطالب ارسال شده توسط asemankafinet2

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق درباره سوالات اجتماعی اول دبیرستان

بازديد: 145

 

تحقیق درباره سوالات اجتماعی اول دبیرستان

 

به نام خدا

نام و نام خانوادگي:                                                       هنرستان :                                                   خرداد ماه                                              

نام درس:                                                                            سال: اول عمومي                                             مدت آزمون: 70 دقيقه

رديف

سوالات

بارم

1

شناخت علمي را تعريف كنيد. و براي آن مثال بزنيد؟

5/1

2

مفهوم آرمان اجتماعي را بنويسيد؟

1

3

يك نطام اجتماعي نام ببريد و براي آن يك خرده نظام بنويسيد؟

5/0

4

چرا خانواده به عنوان يك گروه محسوب مي شود؟

1

5

جملات مذكور را كامل كنيد:

الف) مجموعه روابطي كه حول توليد يا مبادله كالا و خدمات بر اساس قاعده مالكيت شكل مي گيرد ............................ ناميده مي شود.

ب) گاه فرد در نظام اقتصادي نقش توليد كننده يا ارائه دهنده خدمت يا توزيع كننده است كه در اين صورت وي را ............................ مي نامند.

ج) به اشتغالي كه در آن از حداكثر استعداد و توانايي فرد استفاده نمي شود بيكاري ............................. مي گويند.

د) جايگزيني ماشين به جاي انسان و هر چه بيشتر ماشيني كردن كارها را ........................... مي نامند.

 

 

5/0

 

5/0

5/0

5/0

6

اختصاص سود بيشتر به سپردهاي بلند مدت چه نتايجي به دنبال دارد؟( ذكر دو مورد كافي است).

2

7

رابطة اقتصاد و محيط طبيعي را با مثال بررسي كنيد؟

1

8

مفهوم ركود اقتصادي يعني چه؟

1

9

چهار ويژگي نظام قانوني را بنويسيد؟

1

10

وظيفه شوراي نگهبان را بنويسيد؟

1

11

افراد با همكاري در احزاب و انجمن ها چه اهدافي را دنبال مي كنند؟ (ذكر دو مورد كافي است).

1

12

دو شيوه از راههاي شناسايي نامزد را بنويسيد؟

2

 

فعاليتهاي زير را انجام دهيد:

1 - كلاس خودرا در نظر بگيرد:          الف: دو نقش در آن ذكر كنيد؟                    ب: براي هر نقش يك الگوي عمل بنويسيد؟   1

2 يك واحد اقتصادي نام ببريد و يك رابطه اقتصادي براي آن بنويسيد؟                                                                1

3 دو نمونه از مشاغل واسطه اي نام ببريد كه در نظام اقتصادي اثر نامطلوب دارند؟                                        1

4 موارد زير را بررسي كنيد:                                                                                                           

الف: چگونه خويشاوند گرايي موجب عدم مشروعيت در نظام سياسي مي شود؟                                                         1

ب: دو مورد از مواردي كه نشان دهنده انتخاب كور است را نام ببريد؟                                                           1

 

 

 

 

 

 

 

 

موفـق باشيـد.ش

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 21 اسفند 1393 ساعت: 16:16 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره فهرست آموزش بزرگسالان در جهان

بازديد: 107

تحقیق درباره فهرست آموزش بزرگسالان در جهان

عنوان                                                                                 صفحه

                                                                        1

تاریخچه مختصر آموزش بزرگسالان در ایران                                             6

هدفهای آموزش بزرگسالان                                                                 6

ویژگی های آموزش بزرگسالان                                                             7

علل شکست برنامه های آموزشی بزرگسالان در کشورهای جهان سوم                        8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استاد محترم: جناب آقای نیر آبادی

 

تهیه کننده: فرشته بخشی نیت

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 21 اسفند 1393 ساعت: 16:14 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره برخی از مشکلات کلاس های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان

بازديد: 371

تحقیق درباره برخی از مشکلات کلاس های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان

 

الف ) ساعات تشکیل کلاس ها :

از جایی که بیشتر کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان در ساعاتی از شبانه روز تشکیل می گردند که زمان استراحت و رفع خستگی آنان است و در همین زمان فرد مجبور است بنا به دلایل فرآوان در این کلاس ها شرکت کند ، خود عاملی است برای پایین آمدن کیفیت آموزش آنان .

ب ) امکانات رفاهی

اکثر کلاس های ضمن خدمت در مدارسی تشکیل می گردد که معلم مجبور است در زمان آموزش پشت میز های فلزی یا چوبی دانش آموزی بنشیند که از نظر فرم اندام و روحیات اصلاً با یکدیگر همخوانی ندارند ، گرماو سرما و فضای نامناسب کلاس ها ، پذیرایی ساعات استراحت نیز از جمله موارد موجبه نارضایتی در بین همکاران است .

ج ) عدم آگاهی کامل مدرسان ازموضوع تدریس :

یکی دیگراز مشکلات مهم این کلاس ها عدم تسلط مدرسان به موضوعات آموزشی ضمن خدمت است که بعضاً اطلاعات آنان یا کافی نبوده و یا در حدّ شاگردان آنان ( همکاران ) است ، می باشد و ...

موارد و مسائلی دیگر نیز در این زمینه فراوان است که از آن جمله می توان به عدم رعایت حرمت همکاران از طرف مسئولین ضمن خدمت ، بعضی سو گیریهای نابجا و ... اشاره کرد .

ضمن خدمت و ارتباط آن با ارتقاء شغلی فرهنگیان :

از زمانیکه ارتقاء شغلی مطرح و مصوب شد تأثیرات چشم گیر آن بر حقوق و مزایای فرهنگیان مشهود گشت و به تبع آن عواملی که باعث رسید ن به این ارتقاء می شد مورد توجه قرار گرفت .آموزش ضمن خدمت از جمله مواردی بود که در رسید ن به ارتقاء شغلی مؤثر واقع شد و تعداد ساعات ضمن خدمت و همچنین مدارک تحصیلی کسب شده از مراکز آموزش عالی فرهنگیان یا دانشگاهها ارزش بالایی یافت .

برخلاف گذشته که فرهنگیان بخصوص آموزگاران و کارکنان با مدرک تحصیلی پائین علاقه ای برای شرکت در کلاس ها ی ضمن خدمت از خود نشان نمی دادند اکنون حاضر بودند در هر کلاس ضمن خدمتی هر چند با ساعات محدود شرکت فعال داشته باشند . به نظر می رسد اگر در مواردی از این قبیل با سنجش نیاز و نوع انگیزه های کارکنان بیشتر تحقیق شود می توان مواردی از قبیل ارتقاء شغلی فرهنگیان را در ارتقاء علمی آنان نیز مؤثر یافت .


تشکر و پیشنهاد :

با وجود تمام مشکلاتی که در سیستم آموزشی و پرورشی کشور و از آن جمله در آموزش ضمن خدمت فرهنگیان مشاهده می شود لازم به ذکر است که بسیاری از همکاران در جایگاه های پستی متفاوت از جان و دل و دلسوزانه در راستای بهبود این شیوه آموزشی قدم برداشته اند که الحمد الله تا کنون بسیار موفق بوده است ، لیکن جهت هر چه بهتر شدن این مسیر پیشنهاد هایی ارائه می گردد که به پاره ای از آنها اشاره می گردد .

1-  سعی شود انگیزه هایی برای همکاران فراهم گردد که بیشتر در راستای ارضای معنوی آنان گام بردارد .

2-  آموزش ها به گونه ای صورت گیرد که از هر لحاظ درخور مقام همکار فرهنگی باشد .

3-  آموزش ها به نوعی باشد که همکاران آثار آن را در طول تحصیل ، تدریس و حتی زندگی روزمره خود مشاهده کنند .

4-  سعی گردد ازمدرسانی استفاده شود که سطح معلومات آنان برای خود و دیگر همکاران ثمر بخش و ارضاء کننده باشد .

5-  زمینه ای فراهم گرددکه علاوه بر تأثیرات ضمن خدمت در ارتقاء شغلی ، تعجیل در گروه و غیره در زمینه های دیگری نیز مؤثر باشد .

6-   کتب ، جزوات و نرم افزار هایی که می توانند اطلاعات همکاران را بروز و مفید سازند فراوان و با مبلغ پایین ( یا حتی رایگان ) در اختیار آنان قرار گیرد ( همراه با ارزشیابی ).

و ...

 

در پایان از زحمت تمام همکاران از وزارت تا مدرسه که در این راستا و با نیات الهی قدم برمی دارند تشکر به عمل می آید .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 21 اسفند 1393 ساعت: 16:12 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره اموزش ضمن خدمت

بازديد: 329

تحقیق درباره اموزش ضمن خدمت

مقدمه :

قالرسولالله(ص):

اطلبواالعلممنالمهدالىاللحد(زگهوارهتاگوردانشبجوى)

پيشرفتهاىسريععلومتجربي،رياضي،فنىوعلومانساني،بهويژهعلومتربيتي،روانشناسىوتکنولوژىآموزشىدرجهانامروز،ايجابمىکندکهمعلمانِتمامدورههاىمختلفتحصيلىبهطورمستمربهدانشافزائي،خودسازىوکسبمهارتهاىلازمدرانتقالعناصرفرهنگىبهنسلآيندهبپردازندوکودکان،نوجوانانوجوانانراباحاصلتحقيقاتوتجربياتونوآورىهاىبشرىبااستفادهازشيوهها،فنونوابزارمناسبآشناسازند. اينامرمعمولاًدردوشکلآموزشپيشازخدمت(تحصيلدرمراکزتربيتمعلم)وضمنخدمتانجاممىپذيردودرآموزشضمنخدمتنيزازروشهاىحضوري،نيمهحضوري،مکاتبهاي،خودآموزي،آموزشراديوئىوتلويزيونىوغيرهاستفادهمىشود.

درايرانيادگيرىهنگامياددهىسابقهاىطولانىدارد،اساتيدبرجستهٔمدارسنظاميهومدارسعلومدينىوديگرسازمانهاىتربيتىوآموزشىکشورماضمنآموزشبهدانشجويان،خودبهدانشاندوزي،پژوهش،تأليفوتصنيفکتابهاىمتعددهمتگماشتهاند. باگسترشمدارسابتدائىومتوسطهبهسبکجديدونيازمعلماناينمدارسبهاطلاعاتروانشناسىوعلومتربيتىوروشهاىتدريس،دردارالفنونکلاسهاىآموزشضمنخدمتتشکيلشدوتوجهبهآموزشمعلماندرحينتدريسدرقانونتعليماتاجبارىوديگرقانونهاىآموزشوپرورشازجملهقانوناستخدامکشورىموردتأکيدقرارگرفت. درتشکيلاتادارىوزارتآموزشوپرورشتاسال۱۳۴۷ادارهٔآموزشکارکنانزيرنظردفترتشکيلاتوروشهابهوجودآمدودرسال۱۳۵۱درتشکيلاتجديداينوزارتخانهبراىاولينباردفترىباعنواندفترآموزشضمنخدمتايجادشد. درسال۱۳۵۲دردفترآموزشضمنخدمتچهارواحدپژوهشوانتشارات،برنامهريزي،اجراءکارآموزىهاوارزشيابىپيشبينىشد.

براىآموزشمديرانردههاىمختلفوکارشناسانوزارتآموزشوپرورش،انستيتوىمديريتباتشکيلاتخاصىدردفترآموزشضمنخدمتبهوجودآمدواعتباراتوامکاناتگستردهاىبراىآموزشکارکنانادارىوآموزشىاينوزارتخانهاختصاصيافت. بهتدريجدرتبريز،مشهدوشيرازمراکزآموزشضمنخدمتتوسعهيافت. تاسال۱۳۷۰درتشکيلاتونامايندفتروحيطهٔوظايفآنتغييراتىصورتگرفت.


دورهٔآموزشهاىضمنخدمتوپارهاىازمقرراتآنها

آموزشهاىضمنخدمتکارکناندروزارتآموزشوپرورشبهدوشکلصورتمىگيرد:

۱. آموزشهاىکوتاهمدتکههمهسالهگروهبسيارىازکارکنانرادربرمىگيردوشاملدورههاىمختلفکارآموزي،بازآموزي،دانشافزائىوگردهمائىهاىآموزشىاست. بهمعلمانوکارکنانىکهدرهردورهشرکتمىکنند،درصورتموفقيتگواهينامهٔکارآموزىآموزشضمنخدمتدادهمىشود. معمولاًگذراندنايندورههاعلاوهبردانشافزائي،مزاياىاستخدامىومالىنيزدارد.

۲. آموزشهاىبلندمدتياادامهتحصيل. ازسال۱۳۵۶باتهيهٔطرحادامهٔتحصيلمعلمانمدارسراهنمائىتحصيلىازطريقگذراندنکلاسهاىحضورىوخودآموزىتاسطحفوقديپلم،انديشهٔآموزشهاىبلندمدتمعلمانموردتوجهقرارگرفتهواينامرهماکنونتوسعهٔفراوانىيافتهاست.

بامجوزهاىدادهشدهازطرفسازمانامورادارىواستخدامىکشوروشوراىعالىآموزشوپرورشوشوراىعالىبرنامهريزىوزارتفرهنگوآموزشعالي،معلمانوديگرکارکنانآموزشوپرورشمىتوانندازطرقزيرادامهتحصيلدهند:

- دورهٔکاردانىدررشتههاىمختلفبهصورتحضورىوخودآموزى

- دورهٔکارشناسىپيوستهدررشتههاىمختلفنظري،فنىوحرفهاى

- دورهٔکارشناسىناپيوستهدررشتههاىمختلف

- تحصيلدردورههاىکارشناسىارشدودکترىبااستفادهازبورستحصيلىيامأموريتتحصيلى.

دورههاىآموزشضمنخدمتبلندمدتدرکلاسهاىروزانه،شبانهوايامتابستانانجاممىگيرد. دورههاىفوقرامعمولاًدانشگاههاىدولتي،دانشگاهآزاداسلامي،مرکزمديريتدولتىووزارتآموزشوپرورشانجاممىدهند. شرکتکنندگاندردورههاىبلندمدتازطريقکنکورسراسرىدانشگاهها،کنکورآموزشضمنخدمتفرهنگيانوديگرمسابقاتورودىوطبقسهميهوضوابطمقررپذيرفتهمىشوند.


بررسىکمىوکيفىتربيتمعلم،آموزشهاىضمنخدمتوتأميننيروىانسانى

بررسىروندتأسيسمراکزتربيتمعلمباساختارهاىمتفاوتنشاندهندهٔآناستکهتعداددانشسراهاومراکزتربيتمعلمودبيروميزانفارغالتحصيلانآنهاازبدوتأسيستاکنونازرشدخوبىبرخورداربودهاست. طبقآماررسمىوزارتآموزشوپرورشدرسالتحصيلى۱۳۱۳-۱۳۱۴تعدادهفتدانشسراىمقدماتىبا۵۴۲دانشآموزدايربودهاست. درسالتحصيلى۱۳۳۱-۱۳۳۲،بيستوسهدانشسراىمقدماتىوهفتدانشسراىکشاورزىبا۱هزارو۷۰۹دانش‌‌آموزودرسالتحصيلى۱۳۳۹-۱۳۴۰،سىدانشسراىمقدماتي،سيزدهدانشسراىکشاورزي،سهدانشسراىتربيتبدني،ششدانشسراىعشايرىويکمرکزتربيتمعلمکمکآموزشىبا۶هزارو۵۱۷دانشآموزفعاليتداشتهاست. درسالتحصيلى۱۳۵۵-۱۳۵۶،يکصدوبيستوسهدانشسراىمقدماتي،يکدانشسراىعشايري،بيستوچهاردانشسراىراهنمائىتحصيلىوبيستوهفتمرکزتربيتمربىکودکبا۴۹هزارو۹۰۰دانشآموزودانشجودايربودهاست.

براساسخلاصهآماروزارتآموزشوپرورش،درسالتحصيلى۱۳۷۰-۱۳۷۱حدود۱۰۴هزاردانشآموزودانشجودردانشسراهاومراکزتربيتمعلمعمومىفنىوحرفهاىمشغولتحصيلبودهاند. دراينسال۵۴هزارو۶۵۹نفردرچهاردهرشتهدرمراکزتربيتمعلمدوسالهو۳۶هزارو۲۵۹نفردردانشسراهاىروستائىچهارسالهو۱۰هزارو۲۳۴نفردردانشسراهاىروستائىدوسالهو۲هزارو۸۸۷نفردرمراکزتربيتمعلمدوسالهٔفنىوحرفهاىتحصيلکردهاندکهفارغالتحصيلاناينمراکزدرمدارسابتدائي،استثنائي،راهنمائىتحصيلىوهنرستانهابهخدمتگماردهمىشوند. درصدبالائىنيزازطريقدانشگاههاىتربيتمعلمورشتههاىدبيرىدانشگاههاىمختلفکشورطبققانونمتعهدانخدمتدبيرىبراىتدريسدردورهٔدبيرستانهاوهنرستانهاآمادهشدهاند.

ازسالهاى۱۳۷۳تا۱۳۷۷تعداددانشسراهاومراکزتربيتمعلمودانشجومعلمانآنهامرتباًکاهشيافتهاست. بهنحوىکهدرسال۷۶-۷۷تعدادمراکزتربيتمعلمبهشصتوششوتعداددانشجوبه۱۰هزارنفررسيدهاست. دانشسراهاىتربيتمعلمتعطيلشدهوپذيرشدانشجودر۱۳رشتهدرمراکزدوسالهتربيتمعلمدرسالتحصيلى۱۳۷۶-۱۳۷۷به۶هزارنفررسيدهاست.

ادامهتحصيلمعلماندرمراکزعالىضمنخدمتفرهنگيان

بهمنظورادامهتحصيلمعلماندردورههاىبلندمدتضمنخدمت،باموافقتسازمانامورادارىواستخدامىکشور،دورههاىبلندمدتکاردانىوکارشناسىناپيوستهوکارشناسىارشدبااستفادهازظرفيتهاىخالىمراکزتربيتمعلمدرتابستانهاونوبتدومبهوجودآمد. استقبالکارکنانادارىوآموزشىوزارتآموزشوپرورشازتحصيلدرايندورههاموجبشدکههرسالآزمونورودىباشرکتحدود۲۰۰هزارنفربرگزارشودوازاينطريقعلاوهبرايجادروحيهمثبتدرفرهنگيان،سطحاطلاعاتعلمىوحرفهاىآنانافزايشيابد.

طبقاسنادوزارتآموزشوپرورشازسال۱۳۶۸تا۱۳۷۵تعدادفارغالتحصيلاندورهٔکاردانى۱۱۰هزارو۴۰۰وکارشناسى۳۶هزارو۶۰۰نفربودهاست(نفيسي،عبدالحسين؛هشتسالتلاش؛۱۳۷۵،ص۵۷.).

درسال۱۳۷۴مجوزاجراءدورهٔکارشناسىارشددرچهاررشتهازسازمانامورادارىواستخدامىکشورکسبشدهاست. اينرشتههادرتهرانوزيرنظرمعاونتبرنامهريزىوتأميننيروىانسانىادارهمىشود. باتعطيلشدنبعضىازمراکزتربيتمعلم،مراکزىباناممرکزعالىضمنخدمتفرهنگياندايرگرديدهاست.

درسالتحصيلى۱۳۷۵-۱۳۷۶درسراسرکشورتعداداينمراکز۵۲واحدبودهاست. علاقهمندىتعدادزيادىازکارکنانوزارتآموزشوپرورشبهادامهتحصيلدرسالهاىاخيروفراهمشدنزمينهادامهٔتحصيلدردانشگاههاىدولتي،آزاداسلامىومراکزعالىضمنخدمتفرهنگيانموجبشدهاستکهسهمکارکنانىکهتحصيلاتليسانسوبالاتر،فوقديپلم،ديپلموکمترازديپلمدارنداز۴/۱۰،۷/۲۷،۱/۵۷و۸/۴درصددرسال۶۷-۶۸به۱/۱۹،۶/۳۹،۳۸و۳/۳درصددرسال۱۳۷۵-۱۳۷۶برسد(همان؛ص۵۲.)ودرمجموعسهمدارندگانتحصيلاتکاردانىوبالاتراز۱/۳۸درصددرسال۶۷-۶۸به۷/۵۸درصددرسال۷۵-۷۶افزايشيابد. ميانگينسالهاىتحصيلکارکنانآموزشوپرورشاز۹/۱۲درسال۶۷-۶۸به۶/۱۳درسال۷۵-۷۶افزايشيافتهاست. همچنينزناندرمشاغلآموزشىواستقبالازتحصيلدردورههاىمختلفسهمزيادىداشتهاند.

براساسآماروزارتآموزشوپرورشتعدادکلنيروىانسانى(رسمي،حقالتدريسوقراردادي)درسالتحصيلى۷۶-۷۷بيشازيکميليوننفربودهاستکهازاينتعداد۷/۴۶درصدرازنانتشکيلدادهاند.


ادامهتحصيلمعلماندردانشگاەها

طبقمصوبهشوراىعالىبرنامهريزىدرسال۱۳۶۷،۸۰درصدظرفيترشتههاىعلومتربيتىدردورهٔکارشناسىبهآموزگاراناختصاصيافتهاست. امکانادامهٔتحصيلمعلماندردانشگاههاومدارسعالىکشورازيکسووبرقرارىمأموريتتحصيلتماموقتونيمهوقتموجبشدکهازسال۱۳۶۸تاپايان۱۳۷۳بيشاز۲۶هزارنفرازکارکنانآموزشوپرورشازمأموريتتحصيلىاستفادهکنند. ازاينتعدادحدود۲۳هزارنفردردورهٔکارشناسي،۹۲۷نفردردورهٔکارشناسىارشدو۱۷۷نفردردورهٔدکتراتحصيلمىکنند.

علاوهبردانشگاههاىدولتي،دانشگاهآزادنيزپذيراىتعدادزيادىازمعلمانبراىادامهٔتحصيلبودهاست. ازسالهاى۶۴تا۷۴حدود۵۰هزارو۸۶۴نفرازفرهنگيانازدورههاىکاردانىوکارشناسىاستفادهکردهاند.

درتاريخ۳۰/۷/۱۳۷۰براساسمصوبهشوراىعالىانقلابفرهنگي،وزارتفرهنگوآموزشعالىموظفگرديدتا۲۰درصدازظرفيتدورههاىدکترىخودرابهپذيرفتهشدگانسايردستگاههاازجملهوزارتآموزشوپرورشاختصاصدهدکهاينمصوبهمتأسفانهباضوابطىکهبراىادامهتحصيلقبولشدگانوضعگرديدبامشکلمواجهشدهاست. هماکنونتعدادىازکارکنانآموزشوپرورشدردانشگاهآزاداسلامىدردورههاىکارشناسىارشدودکترىبهتحصيلاتخودادامهمىدهند.

آموزشهاىکوتاهمدتفرهنگيان

بهمنظورايجادتخصصودانشافزائي،دورههاىکوتاهمدتضمنخدمتتشکيلگرديدهاست. براساسآماروزارتآموزشوپرورشازسال۱۳۷۲تا۱۳۷۶،۱۶۸هزارو۵۳۰نفرازدبيراندردورههاىکوتاهمدتآموزشىو۵۶۰هزارو۵۷۸نفرازکارکنانآموزشوپرورشدرکارگاههاىآموزشىوگردهمائىشرکتکردهاند.

آمارفوقومطالعاتانجامشدهدراينزمينهحاکىازآناستکهعلىرغمرشدمراکزتربيتمعلمودبيرطىدستکمهفتادسالوتوسعهآموزشهاىضمنخدمتووضعقانونهاىمتعدددرموردتربيتوتأمينمعلمان،هنوزيکىازمشکلاتاساسىومهموزارتآموزشوپرورشکمبودکادرآموزشىواجدصلاحيتوموردنيازدورههاىمختلفتحصيلىدرشهرهاوروستاهاىکشوراست.

دراينامرعواملمتعددىدخالتدارند،ازجمله:

- افزايشجمعيتوجوانىجمعيتومهاجرتازروستاهابهشهرهاکهنظامبرنامهريزىتربيتوتأمينمعلمانرابااختلالمواجهکردهاست

- استقبالازتحصيلدرشهرهاوروستاهاىکشور

- مکانيزمبرنامهريزىتوسعهوعدماستفادهٔبهينهازآمارواطلاعاتوتحقيقات

- عدمتناسبفارغالتحصيلاندانشسراهاومراکزتربيتمعلمودانشکدههاىتربيتدبيربانيازهاىهمهسالهٔمناطقآموزشى

- کاهشتدريجىظرفيتدانشگاههادررشتههاىدبيرىوبهکارگيرىبيشترامکاناتعلمىوفيزيکىدانشگاههاازجملهدانشگاهتربيتمعلمدردورههاىبالاترازکارشناسى(دبيرى)

- فقدانجاذبههاىلازمبراىورودبهخدمتمعلمى

- نظاماستخدامىوبوروکراسى(ديوانسالاري)ناشىازآندراستخداموبهکارگيرىفارغالتحصيلانرشتههاىدبيرىوداوطلبانمعلمى

- نظامتوزيعونقلوانتقالاتمعلمان

- کمبودآموزگارانودبيرانشايستهوعلاقهمندوآگاهبهشيوههاىبرخوردمطلوببادانشآموزانماهردرامرتدريسوفرآيندياددهىويادگيرى

- ملاحظاتکلىدرموردآموزشضمنخدمت.

براىمطالعهبيشتربهمقالهسياستهاوتدابيرلازمبراىجذب،تربيتونگهدارىمعلماندرفصلنامهمديريتدرآموزشوپرورش؛ش۱،۱۳۷۰مراجعهشود.


نتیجه گیری:

گرچهبابرنامهريزىهاىانجامشدهتعدادبسيارىازآموزگاران،دبيران،مربيان،معاونان،مديرانوکارکنانادارىآموزشوپرورشمىتواننددردورههاىکوتاهمدتودرازمدتشرکتکنند،اماافزايشکارکنانوزارتآموزشوپرورشوضرورتدانشافزائىوافزايشمهارتافرادىکهدراينسازمانکارمىکنند،ايجابمىکندکهمواردزيرموردتوجهجدىقرارگيرد:

۱. تشکيلانستيتومديريتوبرنامهريزىآموزشىبراىتربيتمديرانوکارشناسانردههاىمختلفمديريتآموزشوپرورش

۲. بررسىنيازهاىکارکنانادارىوآموزشىوطراحىدورههاىمختلفآموزشىمتناسببانيازهاىآنان

۳. تهيه،تأليفوانتشارکتابهاىمناسببراىدورههاىمختلفآموزشى

۴. اختصاصمراکزخاصآموزشضمنخدمتمجهزبهامکاناتوتجهيزاتکاملآموزشىوشبانهروزىدرهرمنطقه

۵. تربيتوتأمينمدرساندورههاىمختلفآموزشضمنخدمتازطريقدانشگاههاىمختلفکشور

۶. استفادهازروشهاىآموزشحضوري،غيرحضوري،نيمهحضورىوخودآموزىوآموزشازراهدوربااستفادهازوسايلارتباطجمعى.

اختصاصمراکزتربيتمعلمبهمراکزعالىضمنخدمتفرهنگيانوتربيتنيروىانسانىموردنيازاينوزارتخانهمهمتريناقدامىاستکهبايدبهصورتگستردهصورتگيرد.

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 21 اسفند 1393 ساعت: 16:09 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره اهمیت آموزش و پرورش در پیش از دبستان

بازديد: 1147

تحقیق درباره اهمیت آموزش و پرورش در پیش از دبستان

 

سر مقاله

آموزش و پرورش کودکان قبل از دبستان در نظام های آموزشی بسیاری از کشورهای جهان جایگاه حساس و ارزشمندی دارد و با توجه به توصیه کارشناسان تعلیم وتربیت مبتنی بر ضرورت سرمایه گذاری برای دوره پیش ا ز دبستان تعداد زیادی از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، آموزش پیش دبستانی را جزئی از نظام آموزش و پرورش همگانی قلمداد کرده اند مثلاً: کشور هلند: در سال 1990 آموزش کودکان سنین 4 سال به بعد را همگانی اعلام کرد و آلمان و استرالیا، فرانسه، کره جنوبی، تایوان، کانادا، مالزی، آفریقای جنوبی تیز در تلاش اند تا آموزش کودکستانی را زیر پوشش آموزش همگانی در آوردند کشور سوئد: در سال 1995 اعلام کرد که تمام کودکان بالاتر از سن هجده ماه را در مهدکودک دولتی، مشروط بر آن که پدر و مادر مشغول کار یا تحصیل باشند، خواهند پذیرفت.

در کشور ژاپن، کودکان قبل از ورود به مدارس ابتدایی در کلاس های آمادگی یا کودکستان حضور می یابند در حال حاضر 90% کودکان پنج ساله این کشور در این مراکز تربیتی حضور دارند و 50% این مراکز توسط بخش خصوصی اداره می شود.

بیماری های کودکان

کودکان، آسیب پذیرفتن قشر جمعیت های انسانی هستند که در مقابل شداید و ناملایمات زندگی از جمله بیماریها، به تنهایی توان مقابله  و دفاع را ندارند. بنابراین باید توسط گروه  های دیگر اجتماعی مانند خانواده، مربیان، و سرپرستان و سایر افراد و نهادها مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند. امروزه چگونگی بروز و عوامل ایجاد کننده بسیاری از بیماریها و همچنین راه های پیشگری از آنها شناخته شده است. آموزش بهداشت و شناخت راه های  حفاظت و جلوگیری از بیماری ها باید طیفهای وسیعی از جامعه را در بر  گیرد. همه مردم باید با اصول و چگونگی آموزش، حفاظت، توسعه و ارتقای بهداشت برای فرد و جامعه آشنا گردد. یک گروه مهم از اینان کودک یاران، مربیان بهداشت در مدارس و مربیان مهدهای کودک هستند که وظیفه خطیر حفاظت و پرستاری از کودک را به عهده دارند.

مهمترین اصل از اصول مراقبت از کودک حفظ و نگهداری سلامت کودک است. سلامت در مقابل بیماری قرار                می گیرد.

چیستان

آن چیست که خودش می نویس اما نمی تواند بخواند؟

شیرین است آن اما طعم ندارد، سنگین است اما وزن ندارد؟

آن چیست که هرچه سیاه تر باشد تمیز تر است؟

سفید است اما برف نیست، ریشه دارد اما درخت نیست، خرد می کند اما آسیاب نیست؟

آن چیست که مال ماست ولی دیگران از آن استفاده می کنند؟

آن چیست که موقعی که لازمش نداریم نگهش می داریم ولی وقتی نیاز داریم می اندازیمش دور؟

روی زمین نیستم، یکجا می ایستم اگر گریستم بهار می شود من چیستم؟

لطیفه:

اولی میگه: اگه گفتی چرا وسط قرص خط داره؟

دومی می گه: برای اینکه از گلو پایین نرفت آن را با پیچ گوشتی بپیچانیم.

 

نگرانی

مادر: پسرم توی این غذا اسفناج ریختم، اسفناج آهن داره و برایت خوبه.

پسر: الآن آب خوردم می ترسم زنگ بزنه.

 

شیر خشک

معلم: بگو ببینم شیر خشک را چگونه به دست می آورند؟

دانش آموز: گاو بیچاره را اینقدر حرس و جوش می دهند تا شیرش خشک شود.

 

مردی به شهر آمد و به حمام رفت وقتی دوش را باز کرد با تعجب گفت نمردیم آب چرخ کرده را هم دیدیم.

 

اولی می گه: من از بس گوشت گاو خوردم مثل گاو قوی شدم.

دومی می گه: خیلی عجیب است من چهار سال است ماهی می خورم و لی شنا یاد نگرفتم

 

دست اندرکاران

آمنه چوبداری - اکرم عمارلو

افسردگی در کودکان

در زندگی همه ما روزهایی وجود دارند که همه چیز را سیاه می بینیم، هیچ چیز شادی ما را بر نمی انگیزد و هیچ امیدی به موفقیت نداریم بدخلق و غمگین هستمی  احساسا تنهایی، خلأ، ناامیدی و گنهکاری بر ما چیره می شود و اضطراب ما را فرا می گیرد... . همه ما با چنین حالت ها و احساس هایی که اغلب پس از شکست ها یا فقدانها و یا حتی بدون دلیلی آشکار به وجو می آیند، کم و بیش آشنا هستیم و با آنها با موفقیت بیش و کم مقابله می کنیم اما آنچه موجب می شود تا چنین احساساتی به صورت اختلال های روانی درآیند ، نوع و تعداد نشانه ها، شدت و طول مدت و همچنین حدی است که به جریان به هنجار زندگی روزمره آسیب می رسانند. در قلمرو  زندگی به هنجار و در زمینه تجربه  آسیب شناختی، این احساس ها و شیوه دریافت آنها را با مفهوم (افسردگی) مرتبط ساخته اند. گرچه غمگینی معادل افسردگی نیست اما بی تردیدف افسردگی شامل حالت غمگینی است که بر زندگی روزمره، فعالیت، ارزشیابی خود، قضاوت و کنش های ابتدایی مانند خواب و اشتها اثر می گذارد. غمگینی می تواند واکنشی نسبت ب یک رویداد رنج آور باشد و هنگامی مرضی محسوب می شود که از لحاظ و طول مدت با در نظر گرفتن اهمیت این رویداد ، جنبه افراطی  پیدا کند و به خصوص وقتی بدون علت ظاهری آشکار می شود. بنابراین غمگینی افراطی یا بدون علت موجه، در چارچوب افسردگی قرار می گیرد و وجود عوامل آمادگی و آسیب پذیری فردی را القا یم کند. این عوامل می توانند ژنتیکی، روانشناختی زیست شناختی یا محیطی باشند ودر اغلب موارد با درهم تنیدگی آنها مواجه هستیم.

از زبان کودک

فقط آنهایی که از من پایین ترند می توانند به من حسادت و تنفر بورزند من هرگز مورد حسرت و نفرت کسی قرار نگرفته ام پس بالاتر از هیچ کس نیستم فقط کسانی که زا من بالاترند می توانند مرا حقیر بشمارند من هرگز مورد ستایش و تحقیر کسی قرار نگرفتم پس بالاتر از هیچ کس نیستم.

نکات علمی در زمینه تربیت کودک پیش از دبستان

اولین همایش کشوری، استانی آموزش و پرورش پیش از دبستان

محور مقاله ها

1- بازی و پیش دبستانی

2- رشد کودک و پش دبستانی

3- پیش دبستانی و  مهارت های زندگی

4- دنیای کودکان و پیش دبستانی

5- دنیای مجازی و کودکان پیش دبستانی

6- ارتباطات، رسانه ها، پیش دبستانی

7- پیش دبستانی و تفکر خلاق

8- پیش دبستانی و عصر دانایی

9- تربیت دینی و پیش دبستانی

مهلت ارسال مقالات: 15/11/84

زمان: 8 اسفند 1384

مکان: فرهنگسرای سیمرغ نیشابور

خبر علمی

مادران مضطرب ، کودکان مضطرب

زنانی که در دوران بارداری  دچار استرس هستند به احتمال زیاد کودکانی مضطرب خواهند داشت بر اساس یافته های جدید دانشمندان دانشگاه بریس تول نوعی هومون به نام کرتیزول در زمان استرس در بدن مادر ترشح می شود که                    می تواند از جفت عبور کرده و اثرات دراز مدتی بر روی جنس بگذارد. به طوری که کوذکان مادران پر استرس حتی در سن 10 سالگی نیز مضطرب تر از سایر همسالان خود هستند.

2-هر دقیقه یک کودک در دنیا گرفتار ایدز می شود بنابر گزارش یونیسف در هر دقیقه یک کودک از بیماری های مرتبط با ایدز جان خود را از دست می دهد. پیتر پایت مدیر اجرای برنامه ایدز سازمان ملل با اعلام این خبر افزود همچنین در هر دقیقه یک کودک در دنیا به ویروس HIV مبتلا شده و چهار جوان بین 15 تا 24 سال در دنیا به ویروس HIV مبتلا می شوند در حال حاضر حدود 15 میلیون کودک حداقل یکی از  والدین خود را به دلیل ایدز از دست داده اند که حدود 80 درصد از آنان از مادر خود این بیماری را گرفته اند.

نوزادان چاق و خطرات احتمالی

نوزادانی که هنگام تولد وزنشان زیاد است در معرض خطر بیشتری بریا ابتلا به چاقی هستند . محققان معتقدند نوزادان سنگین وزن و کودکانی که رشد زیادی دارند در خطر بیشتری ابتلا به چاقی در آینده هستند دانش مندان می گویند غیر از اندازه کودک عواملی مانند تغذیه با شیر مادر و شیر خشک و یمزان خواب کودک ممکن است در ازدیاد چاقی  موثر باشد کارشناسان بهداشتی پیش بینی کرده اند که در جهان 155 میلیون  کودک مدرسه یا اضافه وزن دارند و 30 میلیون آنها دچار چاقی هستند آنها معتقدند روند چاقی در جوامع رو به افزایش است و یان چاقی  از دوران نوزادی سرچشمه می گیرد.

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 21 اسفند 1393 ساعت: 16:06 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 185

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس