سایت علمی و پژوهشی آسمان - 2856

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

طبقه بندی انواع نقشه ها در کارتوگرافی

بازديد: 3821

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع :

طبقه بندی انواع نقشه ها در کارتوگرافی

درس :

اصول کارتو گرافی

استاد :

تهیه و تنظیم :


خرداد 1393

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف کارتوگرافی.. 3

تاریخچه مختصر کارتوگرافی در نقاط مختلف جهان.. 4

بابلیها -. 4

مصری ها -. 4

تاریخچه نقشه کشی.. 5

کروکی ها5

نقشه های تثبیت حدود مالکیت... 5

نقشه های نظامی.. 6

نقشه های جغرافیایی.. 6

نقشه و طبقه بندی جدید آن.. 8

طبقه بندی نقشه. 8

طبقه بندی نقشه بر اساس اهداف تهیه نقشه. 8

طبقه بندی بر طبق نوع و گونه. 8

انواع نقشه از نظر مقیاس... 9

طبقه بندی نقشه ها بر اساس دقت وارزش مدارک مبنایی.. 9

نقشه دقیق.. 9

نیمه دقیق -. 9

کروکی -. 9

تقسیم بندی نقشه ها از نظر محتوا10

انواع نقشه بر اساس چگونگی تهیه. 10

نقشه مشتقه :10

نقشه تالیفی :10

انواع نقشه بر حسب اهداف نظامی.. 10

منابع :11

 

تعریف کارتوگرافی

   کارتوگرافی دانش تهیه نقشه است. از آنجا که نمی توان قسمتی از سطح کره زمین را به اندازه واقعی خود بر روی صفحه ای تصویر کرد باید عوارض پدیده های مختلف زمین را به نسبت معینی کوچک نمود و این عمل بر اساس مبانی و اصول کارتوگرافی به نحوی انجام می شود که کاربران با توجه به نسبت کوچک شده و مشخصات فنی آن بتوانند به مقدار اصلی پی ببرند

بنابراین علم و هنری که طی مراحل مختلف اندازه گیری و محاسبه و ترسیم ، بخشی یا تمام سطح کره زمین را بر سطحی مستوفی با تکیه بر اصول ریاضی و تناسب هندسی به نمایش در می آورد ، کارتوگرافی نامیده می شود

برای کارتوگرافی چند تعریف علمی وجود دارد که قبول هر یک از تعاریف و دامنه فعالیت آن متاثر از وضعیت نقشه برداری  و نقشه های هر یک از کشورهای دنیاست . آنچه که در مجامع علمی بنا به تعریف کمیسیون فنی سازمان ملل مورد توجه است ، یکی کارتوگرافی به عنوان دانش تهیه نقشه می باشد ، و دیگر حالت خاص از کارتوگرافی است که بخشی از فعالیت ها و مراحل تهیه نقشه را در برمی گیرد و قسمت اعظم تهیه محسوب می شود که پس از انجام مراحل نقشه برداری و ژئودزی و فتوگرامتری و تهیه پیش نویس (مسوده) تا مراحل نهایی تهیه نقشه را در بر می گیرد

به منظور هماهنگی با پیش رفتارهای علمی و فنی روز ، گروه کار انجمن بین المللی کارتوگرافی تعریف زیر را توصیه نموده است

کارتوگرافی سازماندهی  ، نمایش ، ارتباط  و بهره برداری اطلاعات زمین است . که بر اساس این تعریف و مشخصه یک سیستم مبنایی کامپیوتری ، تعریف سیستم اصلاعات کارتوگرافی مشخص می گردد .این سیستم اطلاعات کارتوگرافی یک سیستم مبنایی کامپیوتری است که هدف از آن تولید نقشه  ، نقشه های چاپی ، نقشه های ترسیمی ، و یا نقشه هایی است که بر صفحه نمایش دیده می شوند.

     تاریخچه مختصر کارتوگرافی در نقاط مختلف جهان

مشاهدات کاشفین از قسمت های دنیا حاکی است ، زمانی که بومی محلی ، پیرامون موقعیت اطرافش سئوال می کرد ، با یک قطعه چوب خطوطی بر زمین رسم کرده، راهنمایی می نماید. هرچند این اطلاعات در حدود چندین کیلومتر است و در محدوده ارتباط وی با سایر قبایل همسایه است . در مقابل درخواستی که از یک فرد بومی در مجمع الجزایر پلی نزی می شود ، وی قسمتی از جنوب اقیانوس آرام  را با گچ بر روی عرشه  کشتی رسم می نماید . جزایر مارشال واقع در اقیانوس کبیر و در شمال شرقی استرالیا را با اشیاء مختلف مثل گوش ماهی ، برگ درختان و هسته های میوه به صورت نقشه هایی تهیه کرده  و عوارض مهم را بر روی آن نشان می دهد.  در مناطق اسکیمو ها و یا اقوام سرخ پوست مکزیک و دیگر جاهای مختلف نقشه هایی با علائم خاصی که مد نظرشان بوده ، کشیده شده و راهنمایی های لازم را با نظری به نقشه های گذشته مشاهده می کنیم

بابلیها -

در نمایشگاه موزه دانشگاه هاروارد ، نقشه ای متعلق به بابلی ها وجود دارد که متعلق به 2500 سال قبل از میلاد است و بر لوح گلی کوچکی به عرض هفت سانتی متر نقش بسته است . در موزه بریتانیا نیز لوحه های زیادی است که مربوط به شهر بابل و تقسیم بندی آن می باشد

مصری ها -

قسمتی از نقشه ای که بر روی لوح گلی پیدا شده ، نشانگر آن می باشد که مصری ها در ردیف اولین اقوامی بودند که مشاهدات خود را در سطح زمین پس از اندازه گیری مستقیم به صورت نقشه معرفی کرده اند. نقشه کانسار طلای جبل البارد در حدود 2000 سال قبل از میلاد تهیه شده که در حال حاضر در کشور مصر موجود می باشد . این گونه نقشه ها اغلب برای تعیین حدود اراضی کشاورزی ساحل نیل تهیه شده . گویا رامسس دوم در سال های  قبل از میلاد روش مساحی را پایه گذاری کرده ( 1300 - 1332 قبل از میلاد ).

تاریخچه نقشه کشی

 دانش کارتوگرافی  ، از ابتدا با دانش ریاضی ، نجوم  و جغرافیای ریاضی پیوستگی گسترده ای داشته است . فکر تهیه نقشه مربوط به سال های بسیار دور و قرن ها پیش از میلاد می باشد . آثار و نوشته هایی که تا کنون بررسی شده است حکایت از آن دارد که کروکی اولین کار در این زمینه می باشد

کروکی ها

بشر در ادوار اولیه زندگی ، شناخت اطراف و مناطقی را که برای تهیه غذا و عبور و مرور و گذشتن از موانع یا گذرگاه ها برایش پیش می آمده مورد توجه قرار داده  و بر این اساس تلاش داشته که مسیرها را به خاطر بسپارد و همچنین به فرزندانش بیاموزد که خود تهیه نقشه را رسانده و به کمک علامت های کروکی تهیه گردد هرچند رعایت اصول ریاضی نشده است اما حکایت از ضروریات ترسیم دارد . اغلب این نقشه ها ( کروکی ها ) بر بدنه درختان یا دیوار غارها حک شده است

  نقشه های تثبیت حدود مالکیت

با تحولات زندگی بشر ، کار کشاورزی و توسعه دامداری و موضوع تثبیت مالکیت ها در اراضی مطرح بوده است ، که بنای خشت اول نقشه های ثبتی  ( کاداستر ) گذاشته  می شود . نشانه های به دست آمده ، حکایت از آن دارد که سابقه تاریخی ترسیم این گونه نقشه ها به پنج هزار سال قبل از میلاد می رسد . هرچند ممکن است با چند خط شکسته و منحنی و علائم و نشانه هایی در نظر افراد بسیار ساده  و بی اهمیت جلوه کند . لیکن با شناخت محدود اطراف و محیط زمین و عدم وجود ابزارهای مختلف برداشت ، محاسبه و ترسیم در زمان بوده و بسیار ارزشمند بوده اند که قدمت نمونه های از آن نقشه ها به هزاره های قبل از میلاد مسیح می رسد . کم کم با تشکیل حکومت ها نقشه های ثبتی  ( کاداستر ) ، اهمیت بیشتری پیدا کرده  و برای تثبیت حدود املاک و گستره شهر ها و روستا ها و اصلاع از میزان محصولات و تولیدات و در نتیجه گرفتن مالیات های مختلف نقش گسترده تری می یابد . مساحی اراضی و مناطق مسکونی یکی از کارهای حکومت بوده و تنظیم خراج را با تکیه بر آن انجام می دادند . در ترجمه تاریخ طبری چنین آمده است

بیش از قباد در جهان خراج نبود. مگر ده یک و پنج یک . جای بود که بیست یک گرفتندی بر مقدار آبادانی و نزدیکی و دوری آب ، پس قباد بگفت تا همه مملکت مساحت کردند تا خراج معین  کنند  ... موبد موبدان و وزیر گفتند : این تدبیر آن است که زمین های همه مملکت وزرها مساحت کنی تا هرچند جفت بود و درختان بارآور بشمری تا چند بود . هر جفتی زمین و هر جفتی زر و بر هر درختی بارآورد خراجی معین کنند ... قباد گفت چنین کنند . به خانه رفت و مساحان را گرد کرد تا همه مملکت را مساحت کنند

از این پیدا است که وجود مساحان و تهیه نقشه هایی در دوران های قبل هم وجود داشته است

        نقشه های نظامی

زمانی که مسئله تجاوزگری  بعضی از قبایل و حکومت ها ، شدت می گیرد و لشکر کشی ها گسترش می یابند ، برای شناسایی سرزمین بیگانه وضعیت حرکت لشکریان خودی و بیگانه و دیگر مسائل انسانی می باشد که در اوایل به صورت یک نقشه ترسیم شده در اختیار فرمانده هان قرار داشته و منجم باشیها ، که وظایف تشریح و توصیف نقشه و شناخت موقعیت را از روی ستارگان ، ماه ، آفتاب و ... به عهده داشتند ، کار مشاور فرماندهی را نیز انجام می دادند

     نقشه های جغرافیایی

کار  تهیه نقشه ، طی قرون متمادی ، به شیوه ابتدایی و غیره هندسی صورت گرفته است تا این که در پرتو پیشرفت دانش بشری دانشمندان جغرافیای  ریاضی ، منجم ، ریاضیدانان و زمین شناسان را که در پی شناخت و معرفی جهان بودند به دانش کارتوگرافی جهت بخشیدند . دانشمندان ابتدا به تصور نظریات خود از جهان ، نقشه های جهان نمایی را تهیه نمودند . جغرافی دانان خود به ترسیم نقشه های متعدد پرداختند و با توجه به این که اغلب این نقشه ها مبتنی بر تصورات دانشمندان بوده است ، نسبت به زمان خود دارای اهمیت ویژه ای می باشند . علوم جغرافیایی ، چه از نظر وسعت و تعداد مباحت قدیم و چه شاخه های علمی و رشته های تخصصی امروزی ، همیشه نیاز به نقشه داشته و دارند . با توسعه و تکامل دانش کارتوگرافی ، کار تهیه و ترسیم نقشه  ها  به عهده کارتوگرافان قرار گرفته است و علوم ریاضی ، مخصوصا هندسه و مثلثات در گذشته و حال ارتباط پیوسته ای با علوم جغرافیایی داشته و نقش موثری در کاربرداشت و محاسبات نقشه داشته و دارد . سیاحان نیز در سفرنامه ها گزارش های سفری خود را با تهیه  نقشه های متناسب همراه می نمودند . دریانوردان برای جهت یابی و ناوبری کشتی ها و سیستم های قدیم ناوبری ، احتیاج به نقشه داشته اند

 

 

 نقشه و طبقه بندی جدید آن

نقشه تصویر افقی و قراردادی بخشی از سطح زمین یا منطقه جغرافیایی و یا از کل کره زمین می باشد که به طریقه هندسی ، عوارض موجود در سطح زمین را بر روی سطح مستوی نشان می دهد

 طبقه بندی نقشه

نقشه ها را بر حسب عواملی از جمله هدف  ، نوع مقیاس ، دقت ، محتوی ، ارزش و کاربرد که در تهیه آن نیز موثر هستند ، می توان طبقه بندی نمود . البته در این تقسیم بندی ها سلیقه کارتوگراف ها تاثیر زیادی دارد

  طبقه بندی نقشه بر اساس اهداف تهیه نقشه

اهداف تهیه نقشه بسیار متنوع است . از جمله نقشه های دریایی ، کشاورزی ، زمین شناسی و ... که به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند .

 نقشه های عمومی ، از نظر اهمیت دادن به عوارض ، در همه موارد رعایت مساوات شده و استثنایی وجود ندارند

نقشه های خاص ، بر حسب نیاز به نقشه به مواردی توجه بیشتر شده و بعضی عوارض اهمیت کمتری می یابند

طبقه بندی بر طبق نوع و گونه

الف) نقشه های مسطح ( پلانیمتری ) ، نقشه های  توپوگرافی ، نقشه های عکسی ، نقشه های برجسته پلاستیکی و نقشه های شهری

ب) نقشه های مخصوص ، آب نگاری (هیدروگرافی) ، نقشه های هوانوردی ، نقشه های ثبتی ( کاداستر) ، نقشه های اداری ، نقشه های سیاسی ، نقشه های زمین شناسی ، نقشه های پوشش گیاهی ، نقشه های شبکه ارتباطی ، نقشه های هیدرولوژی و نقشه های جمعیت

 

 

  انواع نقشه از نظر مقیاس

پلان ها که مقیاس آن ها بزرگتر از  1:1000 می باشد

نقشه های بزرگ مقیاس ، نقشه هایی که مقیاس آن ها از 1:1000 تا 1:25000 می باشد

نقشه های متوسط مقیاس ، نقشه هایی که مقیاس آن ها از 1:25000 تا 1:10000 می باشد

نقشه های کوچک مقیاس ، نقشه هایی که مقیاس آن ها از 100000 تا 1:2500000 می باشد

نقشه های خیلی کوچک مقیاس یا جغرافیایی که مقیاس آن ها کمتر از  1:500000 می باشد و از آن ها جهت مطالعه حدود و چهره تقریبی طبیعت استفاده می شود

طبقه بندی نقشه ها بر اساس دقت وارزش مدارک مبنایی

نقشه دقیق

نقشه هایی که بوسیله عملیات نقشه برداری بسیار دقیق تهیه می شود و میزان خطا از حد مجاز کمتر است که به آن ها نقشه های نظامی گویند -

نیمه دقیق -

عملیات نقشه برداری با دقت کمتری انجام گرفته و خطای عملیات بیشتر از خطای گرافیک می باشد

کروکی -

نقشه هایی هستند که به صورت سریع جهت شناسایی برداشت می شوند ، دقت کافی ندارند و کلا جزء نقشه ها نمی باشند

 

 

تقسیم بندی نقشه ها از نظر محتوا

نقشه ها از نظر توپوگرافی ، عوارض سطح زمین متناسب با مقیاس و بر روی نقشه نمایش داده می شوند -

نقشه های جغرافیایی ، که با استفاده از نقشه های توپوگرافی  ، مسائل مختلف و موضوعات جغرافیای انسانی ، اقتصادی ، جمعیت و ... تهیه شده اند -

  انواع نقشه بر اساس چگونگی تهیه

نقشه پایه یا مبنا : این گونه نقشه ها با عملیات نقشه برداری زمینی و یا نقشه برداری هوایی و هیدروگرافی تهیه می شوند

نقشه مشتقه :

از روی نقشه های مبنا ، به مقیاسی کوچکتر و با تقلیل بخشی از اطلاعات جغرافیایی آن تهیه می شوند

نقشه تالیفی :

 اغلب برای تهیه نقشه های کوچک مقیاس و تهیه نقشه های موضوعی با استفاده از نقشه های موجود استفاده می شود و اطلاعات موضوعی خاص در شکل گرافیکی بر آن اضافه می گردد

انواع نقشه بر حسب اهداف نظامی

نقشه های استراتژیکی

نقشه های تاکتیکی

نقشه های تکنیکی

 

 

منابع :

1-    اصول کارتوگرافی تالیف جمشید جداری عیوضی

2-    www.sid.ir

3-    www.noormags.com

4-     http://shayeq1347.mihanblog.com/

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 12 تیر 1393 ساعت: 9:29 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس را در شبنم حل نمایم

بازديد: 11034
اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس را در شبنم حل نمایم

معرفی :

101 - اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل کم رویی و عدم اعتماد به نفس را در شبنم حل نمایم، مخصوص  همه مقاطع استفاده کنید.فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست و هفت صفحه - قیمت ده هزار تومان

 

چكيده

توجه خاص اولیاء و مربیان به مبانی تربیت اجتماعی و تقویت مهارت های ارتباطی، از اساسی ترین مسائل درپیشگیری و درمان کمرویی کودکان و نوجوانان است .

در این تحقیق که اینجانب در مورد کمرویی یکی از دانش آموزان کلاس سوم راهنمایی انجام دادم پس ازاینکه این وضعیت را در این دانش اموز مشاهده نمودم به گردآوری اطلاعات از والدین و مدیر و دیگرهمکاران پرداختم و پس از اینکه با یکی از دوستان که مشاور بود تبادل نظر کردم به این مطلب دست یافتم کهاین دانش آموزبه دلیل اینکه فرزند اول بوده ودر کارها امر ونهی زیادی شده و همچنین از قبول مسئولیت هاتاحدی سر باز زده است این عوامل از جمله مهمترین عوامل کمرویی وی شده است .

در این تحقیق با انجام این اقدامات که به والدین و دیگر همکاران این آموزشگاه اشاره کردم توانستیم تاحدیدر کاهش کمرویی این دانش آموز موثر باشیم :

1-   به خانواده او تذکر داده که در کار های منزل و خارج از منزل بیشتر اورا مشارکت دهیم

2-در سر کلاس و همچنید در منزل به او داشتن شهامت و عزت نفس را تلقین کنیم

3-در مدرسه و خصوصا در ساعت ورزش اورا در بازی و ورزش مشارکت بیشتری دادیم

4- به او در کلاس مسئولیت داده که گروه کلاسی درس حرفه را بگرداند و از وی در کلاس سوال و جوابمی کردم

5-در کلاس سایر دانش آموزان به علت ساکتی و کمحرفی وی اورا مورد تمسخر قرار می دادند که با اینقبیل از دانش آموزان برخورد کرده و آنها را از انجام این کار باز داشتم .

فهرست مطالب

چكيده4

مقدمه. 5

تعاريف واژگان :6

معرفي خود. 7

توصيف وضعيت موجود و تشخيص مسئله. 7

بيان اهميت و ضرورت مسئله. 8

گردآوري اطلاعات (شواهد 1)9

تجزیه و تحلیل داده ها10

انتخاب راه جديدموقتی.. 11

اجراي راه جدید موقتی.. 11

پيشينه تحقيق.. 13

داخلي.. 13

پژوهش هاي خارجي.. 14

يافته هاي علمي.. 14

گردآوري اطلاعات (شواهد 2)25

نتيجه گيري.. 27

·  منابع

 

برای اطمینان شما عزیزان فایل پی دی اف این اقدام پژوهی بصورت ورد در زیر فقط برای مشاهده آمده است . ابتدا فایل پی دی اف و دارای آرم را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش در متن و بدون هیچ آرمی ، را از لینک خرید و به قیمت فقط ده هزار تومان دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت  ده هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

( توجه)

همچنین می توانید لیست کامل ودسته بندی شده بیش از430  اقدام پژوهی  دسته بندی شده برای  دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنیدوبه سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 12 تیر 1393 ساعت: 8:53 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

اقدام پژوهی چگونه توانستم در کودک بازمانده از تحصیل ایجاد انگیزه کنم .

بازديد: 2831
اقدام پژوهی چگونه توانستم در کودک بازمانده از تحصیل ایجاد انگیزه کنم .

معرفی :

102 - چگونه توانستم در کودک و دانش اموز بازمانده از تحصیل ایجاد انگیزه کنم .، مخصوص  همه مقاطع استفاده کنید.فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست و هفت صفحه - قیمت ده هزار تومان

 

 

چکیده

گاهی آمار کودکان بازمانده از تحصیل سه و نیم میلیون نفر ارائه می شود و گاه بیشتر ازاین ،اما می توان آمار ارائه شده از دفتر پژوهشهای مجلس را ملاک قرار داد.  با این وجود  این آمار تا چه اندازه صحیح می باشد و تا چه اندازه در آمار ارائه شده ی کودکانی که جذب بازار کارشده اند و خانواده ها به دلایلی این آمار را ارائه نمی دهند و یا سهم کودکانی که اسیر گروه های بزهکاری و یا تکدی گری شده اند .

این پژوهش درباره دختری به نام زینب است که به دلایلی از تحصیل بازمانده است . از آنجایی که معلمان پایه اول او را مخل کلاس خود می دانستند من خود به شخصه مسئولیت آموزش او را جهت ورود به پایه اول به عهده گرفتم .

در پایان بعد از 4 ماه توانستم تغییرات شگرفی در این دانش آموز ایجاد کنم که باعث تحسین همکاران شد و اوتوانست با پشتکار خود به پایه اول وارد شود .

 

 

فهرست مطالب

چکیده2

مقدمه :3

الف تشخیص و تبیین مساله :5

1- تشخیص مساله :5

2-   شرح و توضیح مساله و توصیف وضع موجود :6

3- گردآوری    شواهد 1 :6

گرد آوری اطلاعات.. 7

تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات جمع آوری شده8

الگوهای تدریس فردی.. 10

انتخاب راه حل یا راه حل ها12

انتخاب بهترین راه حل :17

شرح و توضیح تغییر ایجاد شده و توصیف وضع موجود. 21

گرداوری شواهد 2. 22

نتیجه گیری.. 24

منابع و ماخذ

برای اطمینان شما عزیزان فایل پی دی اف این اقدام پژوهی بصورت ورد در زیر فقط برای مشاهده آمده است . ابتدا فایل پی دی اف و دارای آرم را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش در متن و بدون هیچ آرمی ، را از لینک خرید و به قیمت ده هزار تومان دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت  ده هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :

 

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

( توجه)

همچنین می توانید لیست کامل ودسته بندی شده بیش از430  اقدام پژوهی  دسته بندی شده برای  دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنیدوبه سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 12 تیر 1393 ساعت: 8:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

اقدام پژوهی چگونه با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی برخورد کردم

بازديد: 3254
اقدام پژوهی چگونه با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی برخورد کردم

معرفی :

104 - اقدام پژوهی چگونه با دانش آموز بیش فعال در کلاس درس فارسی دوم راهنمایی برخورد کردم  ، مخصوص مقطع راهنمایی و لی با کمی تغییر می توانیددر همه مقاطع استفاده کنید.فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات سی صفحه - قیمت ده هزار تومان

 

چکیده

در این تحقیق ابتدا به توصیف وضعیت موجود پرداخته ام و اطلاعات وشواهدی را از طریق مشاهده رفتار دانش آموز بی قرار ( بیش فعال ) و مصاحبه با خود دانش آموز و دیگر دانش آموزان،همکاران،مدیرودیگرکارکنان مدرسه و تدارک دیدن یک نمونه پرسشنامه (مخصوص والدین او ) ،را جمع آوری نموده و سپس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بی قراری ( بیش فعالی ) سعی کردم از منابعی چون اینترنت ، کتابخانه ، مشاوران و .. استفاده کنم در مرحله بعد به تجزیه و تحلیل عوامل مختلف این مشکل پرداختم و با انتخاب راه حلهای  اعتبار بخشیده آنها را به اجرا در آورم ودر پایان هم شاهد بهبود رفتار دانش آموز بیش فعال شدم.

فهرست مطالب

چکیده5

مقدمه. 6

توصیف وضعیت موجود. 7

بیان مسئله :7

تعریف واژگان :8

گردآوری اطلاعات (شواهد (1)9

یافته های علمی:9

تعریف بیش فعالی ADHD :9

رژیم غذایی و تاثیر آن بر بیش فعالی دانش آموزان:13

آزمونی برای تشخیص کودکان بیش فعال. 16

هنگام جواب دادن به سوال‌های زیر، این نکته‌ها را در نظر داشته باشید:17

قسمت دوم: عملکرد کودک.. 20

روشهای گرد آوری اطلاعات.. 21

مشاهده:21

مصاحبه :22

پرسشنامه    :22

پیشینه تحقیق.. 23

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها23

انتخاب راه حل یا راه حلهای موقتي.. 24

اعتبار بخشي به راه حل ها:26

شیوه های اجرا:26

شواهد 2. 28

نتیجه گیری و پیشنهادات.. 29

ضمائم. 30

منابع

 

برای اطمینان شما عزیزان فایل پی دی اف این اقدام پژوهی بصورت ورد در زیر فقط برای مشاهده آمده است . ابتدا فایل پی دی اف و دارای آرم را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش در متن و بدون هیچ آرمی ، را از لینک خرید و به قیمت ده هزار تومان دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب ده هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

( توجه)

همچنین می توانید لیست کامل ودسته بندی شده بیش از430  اقدام پژوهی  دسته بندی شده برای  دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنیدوبه سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 12 تیر 1393 ساعت: 7:27 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از فناوری اطلاعات ( IT ) بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آ

بازديد: 3585
اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از  فناوری اطلاعات ( IT )  بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آ

معرفی :

110 - اقدام پژوهی تأثیرآموزش شیمی با استفاده از  فناوری اطلاعات ( IT )  بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ، مخصوص مقطع دبیرستان.فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات چهل و هفت صفحه - قیمت ده هزار تومان

 

در اين طرح اقدام پژوهي سعي بر اين بوده است كه در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهاني شدن آموزش شيمي همگام شوم. بنابراين در پي روشي براي تلفيق فناوري هاي نو در امر تدريس بودم. به دليل حساسيت هاي خاص كتاب شيمي2، و وجود مطالب حجيم و سنگين در اين كتاب، تصميم گرفتم كه امسال  اين روش را در كلاس دوم رياضي انجام دهم. لازم به ذكر است اين روش البته با كمي تفاوت سال قبل در كلاس اول انجام شد كه نتيجه خوبي داشت.

در انجام اين طرح مشكلات بسياري سر راهم بود كه با ترفندهاي مختلف آن ها را از سر راه خود برداشتم و جو مناسبي را در كلاس به وجود آوردم. مشكل عمده اي كه داشتم اين بود كه روش هاي تدريس سنتي بخصوص در درس شيمي بيشتر از هر روش ديگري مورد قبول همگان بود، درنتيجه مي بايست روش سنتي را با فناوري هاي نو و از جمله IT و ICT ادغام مي كردم. با در نظر گرفتن شرايط حاكم بر مدرسه محتاطانه عمل نمودم. دانش آموزان را بدون آن كه متوجه شوند آهسته آهسته درگير فناوري هاي نو از جمله IT كردم.

نتيجه كاملاً رضايتبخش بود. علاقمندي دانش آموزان به قدري زياد بود كه مجبور بودم بيشتر وقت و زمان خود را صرف مطالعه براي بهره وري مفيدتر از رايانه و اينترنت كنم. ضمناً زمان بيشتري را صرف بررسي تكاليف دانش آموزانم نمايم. به اين ترتيب توانستم با جهاني شدن آموزش شيمي همگام شوم و دانش آموزاني فعال، محقق، پويا و آشنا به فناوري نو تربيت كنم. نظر آن ها را نسبت به درس شيمي مثبت كنم و اطلاعات علمي آن ها را به روز كرده و افزايش دهم.

فهرست مطالب

چكيده. 4

مقدمه. 5

توصيف وضعيت موجود و تشخيص مسئله. 8

گردآوري اطلاعات (شواهد1)12

گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله اول.. 12

تجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول.. 13

اجراي راه حل، مرحله اول.. 14

گرد آوري اطلاعات (شواهد2)، مرحله اول.. 15

تجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول.. 17

گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله دوم. 17

پيشينه تحقيقات... 19

نوآوري و تحول در كلاس درس.... 22

استفاده از CD هاي آموزشي در تدريس.... 24

استفاده از وبلاگ آموزشي در تدريس.... 26

استفاده از روش فعال ياددهي   يادگيري مبتني بر ICT.. 27

اجراي راه حل ، مرحله دوم. 28

گرد آوري اطلاعات (شواهد2)، مرحله دوم. 30

تجزيه و تحليل نتايج، مرحله دوم. 33

گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله سوم. 33

اجراي راه حل، مرحله سوم. 34

گردآوري اطلاعات (شواهد2) و تجزيه و تحليل، مرحله سوم. 35

نتايج حاصل از اقدام. 36

نتيجه گيري و پيشنهادات... 37

منابع مورد استفاده:

 

برای اطمینان شما عزیزان فایل پی دی اف این اقدام پژوهی بصورت ورد در زیر فقط برای مشاهده آمده است . ابتدا فایل پی دی اف و دارای آرم را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش در متن و بدون هیچ آرمی ، را از لینک خرید و به قیمت ده هزار تومان دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب ده هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

 

( توجه)

همچنین می توانید لیست کامل ودسته بندی شده بیش از430  اقدام پژوهی  دسته بندی شده برای  دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنیدوبه سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 11 تیر 1393 ساعت: 8:23 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(1)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3063

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس