تحقیق دانشجویی - 591

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

علت و عوارض گوش میانی و چرا از نقاط دیگر گوش خطراتش بیشتر است ؟

بازديد: 695

 

به نام خدا

موضوع :

علت و عوارض گوش میانی و چرا از نقاط دیگر گوش خطراتش بیشتر است ؟

تهیه و تنظیم :

 

 

علت و عوارض گوش میانی و چرا از نقاط دیگر گوش خطراتش بیشتر است ؟

به علت موقعیت قرار گیری گوش میانی این قسمت بیشتر از همه قمست ها عوارض و خطرات دارد .

توضیحات :

عفونت گوش در بچه ها شایع است اما می‌تواند در هر سنی رخ دهد. علامت اصلی درد گوش و احساس ناخوشایند در گوش است. درمان اصلی استفاده از مسكن است. به مصرف آنتی بیوتیك معمولا نیازی نیست اما در برخی موارد باید تجویز شود. عفونت معمولا ظرف چند روز از بین می‌رود.

عفونت گوش میانی چیست ؟

عفونت گوش میانی هنگامی‌ اتفاق می‌افتد كه باكتری ها به گوش میانی حمله كنند .

گوش میانی شامل پرده صماخ و فضای پشت آن است . به عفونت گوش میانی گاهی اوقات  " اوتیت حاد مدیا " می‌گویند. البته یك نوع دیگر از عفونت مجرای شنوایی هم وجود دارد در اثر عفونت گوش خارجی رخ می‌دهد كه به آن " اوتیت اكسترن " می‌گویند .

چگونه عفونت گوش اتفاق می‌افتد ؟

فضای كوچك پشت پرده صماخ به صورت طبیعی پر از هوا است . این فضا از طریق یك كانال باریك به نام لوله استاش به حلق مرتبط می‌شود .

فضای گوش میانی برخی از اوقات پر از ترشحات یا مایع می‌شود و برخی اوقات در اثر تماس با سرما ، این ماده مخاطی می‌تواند توسط باكتری یا ویروس دچار عفونت شود .

كودكانی كه در گوش میانی خود ترشح ، به خصوص ترشحات غلیظ و چسبنده دارند ، بیشتر از دیگران مستعد عفونت گوش میانی هستند . برخی از اوقات ، عفونت گوش میانی بدون هیچ دلیل خاصی به صورت ناگهانی اتفاق می‌افتد .

عفونت گوش چه علایمی‌ دارد ؟

* درد گوش علامت شایعی است اما همیشه، یا در همه افراد اتفاق نمی‌افتد .

* كاهش شنوایی می‌تواند برای چند روز ایجاد شود .

* درجات تب بالا نیز در این بیماری شایع است .

* كودكان می‌توانند دچار احساس ناخوشی و بیماری یا استفراغ شوند، علائم این بیماری در كودكان ناخوشایند است .

* كودكان كوچكتر نمی‌توانند محل درد خود را نشان دهند و یكی از دلایل تب با علت ناشناخته در كودكان و یا گریه بیش از حد و تحریك پذیری شیرخواران می‌تواند عفونت گوش میانی باشد . 

* گاهی از اوقات در این بیماری، پرده گوش پاره شده و ترشحات از گوش خارج می‌شود، پس از خروج ترشحات، درد به صورت ناگهانی، كم می‌شود و پرده صماخ چند روز پس از آن خود به خود ترمیم می‌شود .

گوش درد:

درد گوش علامت شایع عفونت گوش است. اما هر گوش دردی نشانه ی عفونت گوش نیست. اگر كودك گوش در دارد اما حال عمومی‌اش خوب است، احتمال عفونت گوش كم است.

 

 گوش درد خفیف می‌تواند به خاطر تشكیل ترشحات در گوش میانی، پس از یك سرماخوردگی باشد. این مشكل معمولا ظرف چند روز خود به خود برطرف می‌شود. برخی اوقات دردی كه در گوش احساس می‌كنید ممكن است در اثر مشكلات دیگری مانند مشكلات دندانی باشد.

 

درمان عفونت گوش چیست؟

 

بیشتر عفونتهای گوش بدون درمان و خود به خود ظرف 3-2 روز برطرف می‌شوند و سیستم ایمنی معمولا می‌تواند باكتریها و ویروسهایی را كه منجر به عفونت گوش می‌شوند را از بین ببرد. اما درمانهایی كه انجام می‌شوند شامل این موارد هستند:

 

مسكنها:

 

اگر عفونت گوش ایجاد درد كند برای كودكان مسكن تجویز می‌شوند تا وقتی كه شدت درد كاهش پیدا كند و برطرف شود. ممكن است استامینوفن و یا ایبوپروفن تجویز شود. این داروها تب را نیز كاهش می‌دهند و كودك احساس بهتری خواهد داشت. اگر آنتی بیوتیك تجویز شود نیز می‌توان تا زمانی كه درد برطرف شود از مسكنها استفاده كرد. مطالعات جدید نشان می‌دهند كه ممكن است استفاده از بی حس كننده ی موضعی به ساكت شدن درد كمك كند البته برای اینكه بتوان از این داروها استفاده كرد باید مطالعات بیشتر ی انجام گیرد.

 

آنتی بیوتیكها فقط در برخی موارد تجویز می‌شوند:

 

در بیشتر موارد آنتی بیوتیك تجویز نمی‌شود چون اكثر اوقات عفونت گوش خود به خود طی  3-2 روز بهبود می‌یابد. اگر به مصرف آنتی بیوتیك نیاز نباشد بهتر است استفاده نشود چون ممكن است عوارضی مانند اسهال یا بثورات پوستی ایجاد كنند. آنتی بیوتیك در این موارد تجویز می‌شوند:

 

* بچه های زیر دوسال، چون خطر ایجاد عوارض در این سنین بیشتر است.

 

* عفونت شدید

 

* برطرف نشدن عونت طی 3-2 روز

 

* عفونت گوشی كه عوارض ایجاد كند.

 

وقتی عفونت گوش ایجاد می‌شود باید به پزشك مراجعه كنید. معمولا پزشك 3-2 روز منتظر می‌ماند تا ببیند عفونت برطرف می‌شود یا نه. در این روزها از مسكنها و ضد درد استفاده می‌شود. در اكثر موارد عفونت برطرف می‌شود. اما اگر خوب نشود آنتی بیوتیك تجویز می‌شود. ممكن است از همان اول پزشك برای شما آنتی بیوتیك تجویز كند كه در صورتی كه ظرف 3-2 روز آینده مشكل برطرف نشد آن را مصرف كنید.

 

عوارض عفونت گوش كدامند؟

 

* بعد از برطرف شدن عغونت گوش ممكن است ترشحات مخاطی ، پشت پرده ی صماخ باقی بماند. این حالت ممكن است برای مدتی منجر به كاهش شنوایی شود. معمولا این مشكل ظرف یك هفته رفع می‌شود و شنوایی به حد نرمال برمی‌گردد.

 

* بعضی اوقات ترشح گوش كاملا برطرف نمی‌شود و حالت چسبنده پیدا می‌كند. در این حالت ممكن است شنوایی كم شود. اگر بعد از عفونت گوش شنوایی شما به حالت اول برنگشت به پزشك مراجه كنید.

 

* اگر پرده ی صماخ سوراخ شود معمولا طی چند هفته بعد از برطرف شدن عفونت ترمیم می‌شود. برخی موارد سوراخ پرده گوش باقی می‌ماند و برای بهبود آن به درمان نیاز است.

 

* در صورتی كه كودك مبتلا به صورت طبیعی خوب شود خطر عوارض جدی كه در اثر عفونت گوش ایجاد می‌شود بسیار كم است.

 

* ندرتا ممكن است استخوان پشت گوش در اثر عفونت دچار عفونت جدی شود. به این حالت ماستوئیدیت گفته می‌شود. در موارد بسیار نادرتری عفونت پیشرفت می‌كند و به گوش داخلی ، مغز یا سایر بافتهای مجاور منتشر می‌شود.  این مشكل علائم متفاوت و مختلفی ایجاد می‌كند و می‌تواند مغز و اعصاب مجاور را تحت تاثیر قرار دهد.

 

در صورتی كه كودك بیمارتر شد یا طی 2-3 روز خوب نشد و یا دچار علائمی‌شد كه به نظر شما غیر طبیعی است و اطلاعی راجع به آنها ندارید حتما به پزشك مراجعه كنید.

 

آیا عفونت گوش بازهم ایجاد می‌شود؟چگونه می‌توان از عفونت گوش پیشگیری كرد؟

 

ممكن است كودك در طول دوران كوركی دچار 2 یا چند بار عفونت گوش شود. در بیشتر موارد برای پیشگیری از عفونت گوش كار زیادی نمی‌توان انجام داد.

 

 اما شواهدی هست كه نشان می‌دهد احتمال ایجاد عفونت گوش در این موارد كمتر است:

 

* در كودكانی كه از شیر مادر تغذیه كرده اند.

 

* در بچه هایی كه از پستانك استفاده نمی‌كنند.

اگر به كودك خود پستانك می‌دهید بهتر است استفاده از آن را محدود كنید. برای مثال از آن فقط برای خواباندن كودك استفاده كنید نه همیشه.

* در بچه هایی كه در هوای عاری از دود سیگار تنفس می‌كنند.

 در شیرخواران و كودكانی كه در محیط خانه در معرض دود سیگار هستند ، خطر ایجاد عفونت گوش و بسیاری از مشكلات دیگر افزایش می‌یابد.

به ندرت در برخی از كودكان عفونت گوش مكرر و با فواصل زمانی كم روی می‌دهد. در این موارد ممكن است پزشك برای مدت طولانی تری آنتی بیوتیك تجویز كند تا از ایجاد عفونت بعدی پیشگیری شود.

 منبع : سایت علمی و پژوهشی اسمان

www.asemankafinet.ir


منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت: 16:51 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره استاندارد خروجي فاضلابها

بازديد: 127

 

تحقیق رایگان

سایت علمی و پژوهشی آسمان

تحقیق درباره استاندارد خروجي فاضلابها

پیش گفتار و تعاریف

اين استاندارد به استناد ماده 5 آيين نامه جلوگيري از آلودگي آب و با توجه به ماده 3 همين آيين نامه و با همكاري وزارتخانه هاي بهداشت درمان و آموزش پزشكي ، نيرو، صنايع، صنايع سنگين، معادن و فلزات، كشور و كشاورزي توسط سازمان حفاظت محيط زيست تهيه و تدوين گرديده است. در اين استاندارد تعاريف و اصطلاحاتي كه به كار رفته است به شرح ذيل مي باشد:

آب سطحي:

عبارت است از آبهاي جاري فصلي يا دائمي ، درياچه هاي طبيعي يا مصنوعي و تالابها

چاه جذب:

عبارت است از حفره يا گودالي كه قابليت جذب داشته و كف آن تا بالاترين سطح ايستايي حداقل 3 متر فاصله داشته باشد.

ترانشه جذبي:

عبارت است از مجموعه اي از كانالهاي افقي كه فاضلاب به منظور جذب در زمين به آنها تخليه شده و فاصله كف آنها از بالاترين سطح ايستايي حداقل 3 متر باشد.

كنار گذر:

كانالي است كه فاضلاب را بدون عبور از بخشي از تصفيه خانه يا كل آن بخش ديگر و يا كانال خروجي هدايت كند.

نمونه مركب:

عبارت است از تهيه يك نمونه 24 ساعته از نمونه هايي كه با فواصل زماني حداكثر 4 ساعت تهيه شده اند.

 

ملاحظات كلي:

1-   تخليه فاضلابها بايد ير اساس استانداردهايي باشد كه به صورت حداكثر غلظت آلوده كننده ها بيان مي شود و رعايت اين استانداردها تحت نظارت سازمان حفاظت محيط زيست ضروري است.

2-   مسئولين منابع آلوده كننده بايد فاضلابهاي توليدي را با بررسي هاي مهندسي و استفاده از تكنولوژي مناسب و اقتصادي تا حد استانداردها تصفيه نمايند.

3-   اندازه گيري غلظت مواد آلوده كننده و مقدار جريان در فاضلابها بايد بلافاصله پس از آخرين واحد تصفيه اي تصفيه خانه و قبل از ورود به محيط انجام گيرد.

4-   اندازه گيري جهت تطبيق با استاندارهاي اعلام شده قبل از تأسيسات تصفيه فاضلاب بايد بر مبناي نمونه مركب صورت گيرد. در سيستم هايي كه تخليه ناپيوسته دارند اندازه گيري در طول زمان تخليه ملاك خواهد بود.

5-   لجن و ساير موارد جامد توليد شده در تأسيسات تصفيه فاضلاب قبل از دفع بايستي به صورت مناسب تصفيه شده و تخليه نهايي اين مواد نبايد موجب آلودگي محيط زيست گردد.

6-   فاضلاب تصفيه شده بايد با شرايط يكنواخت و بنحوي وارد آبهاي پذيرنده گردد كه حداكثر اختلاط صورت گيرد.

7-   فاضلاب خروجي نبايستي داراي بوي نامطبوع بوده و حاوي كف و اجسام شناور باشد.

8-   رنگ و كدورت فاضلاب خروجي نبايد ظواهر طبيعي آبهاي پذيرنده و محل تخليه را به طور محسوس تغيير دهد.

9-   روشهاي سنجش پارامترهاي  آلوده كننده بر مبناي روشهاي ذكر شده در كتاب Standard Methods for the Examination of water and  wastater خواهد بود.

10-                       استفاده از سيستم سپتيك تانك و ايمهوف تانك با بكارگيري چاهها و يا ترانشه هاي جذبي در مناطقي كه فاصله كف چاه يا ترانشه از سطح آبهاي زيرزميني كمتر از 3 متر مي باشد ممنوع است.

11-                       ضمن رعايت استانداردهاي مربوطه خروجي فاضلابها نبايد كيفيت آب را براي استفاده هاي منظور شده تغيير دهد.

12-                       رقيق كردن فاضلاب تصفيه شده يا خام به منظور رسانيدن غلظت مواد آلوده كننده تا حد استانداردهاي اعلام شده قابل قبول نمي باشد.

13-                       استفاده از كنار گذر ممنوع است كنار گذرهايي كه صرفا جهت رفع اشكال واحدهاي تصفيه اي به كار رفته و يا در زمان جمع آوري توام فاضلاب شهري و آب باران مورد استفاده قرار مي گيرند مجاز است.

14-                       تأسيسات تصفيه فاضلاب بايستي به گونه اي طراحي  احداث و بهره برداري گردد تا پيش بيني لازم جهت به حداقل رسانيدن آلودگي در مواقع اضطراري از قبيل شرايط آب و هوايي نامناسب ، قطع برق، نارسايي تجهيزات مكانيكي و... فراهم گردد.

15-                       آن دسته از فاضلابهاي صنعتي كه آلودگي آنها بيش از اين استانداردها نباشد مي تواند فاضلاب خود را با كسب موافقت سازمان بدون تصفيه دفع نمايند.

 

 

 

جدول استانداردهاي خروجي فاضلابها

شماره

مواد آلوده كننده

تخليه به آبهاي سطحي

Mg /I

تخليه چاه جاذب

Mg /I

مصارف كشاورزي و آبياري

Mg /I

1

 

1

1/0

1/0

2

 

5

5

5

3

 

1/0

1/0

1/0

4

 

2

1

1

5

 

5

1

1

6

 

1/0

1

5/0

7

 

75

-

-

8

 

1/0

1/0

5 0/0

9

 

1

1

21/0

10

 

600

600

600

11

 

1

1

1

12

 

1

ناچيز

1

 

شماره

مواد آلوده كننده

تخليه به آبهاي سطحي

Mg /I

تخليه چاه جاذب

Mg /I

مصارف كشاورزي و آبياري

Mg /I

13

 

5/0

1/0

1/0

14

 

1

1

5 0/0

15

 

5/0

1

1

16

 

2

2

2

17

 

1

1

2/0

18

 

5/2

2

2

19

 

3

3

3

20

 

ناچيز

ناچيز

ناچيز

21

 

5/2

5/2

5/2

22

 

100

100

100

23

 

1

1

1

24

 

1 0/0

1 0/0

1 0/0

 

 

شماره

مواد آلوده كننده

تخليه به آبهاي سطحي

Mg /I

تخليه چاه جاذب

Mg /I

مصارف كشاورزي و آبياري

Mg /I

25

 

2

2

2

26

 

5/2

1

-

27

 

10

10

-

28

 

50

10

-

29

 

6

6

-

30

 

1

1

1

31

 

1

1/0

1/0

32

 

3

3

3

33

 

1

1

1

34

 

400

400

500

35

 

1/0

1/0

-

36

 

2

2

2

 

 

شماره

مواد آلوده كننده

تخليه به آبهاي سطحي

Mg /I

تخليه چاه جاذب

Mg /I

مصارف كشاورزي و آبياري

Mg /I

37

 

 

 

 

38

 

5/1

5/0

 

39

 

30

30

100

40

 

60

60

200

41

 

2

-

2

42

 

تبصره يك

تبصره دو

-

43

 

40

-

100

44

 

0

-

-

45

 

5/8 -5/6

9-5

5/8-6

46

 

0

0

0

47

 

50

-

50

48

 

75

75

75

 

 

شماره

مواد آلوده كننده

تخليه به آبهاي سطحي

Mg /I

تخليه چاه جاذب

Mg /I

مصارف كشاورزي و آبياري

Mg /I

49

 

تبصره 3

-

-

50

 

400

400

400

51

 

1000

1000

1000

52

 

-

-

تبصره 4

 

 

تبصره يك:

تخليه با غلظت بيش از ميزان مشخص شده در جدول در صورتي مجاز خواهد بود كه پساب خروجي غلظت كلرايد سولفات و مواد محلول منبع پذيرنده را در شعاع 200 متري بيش از 10 % افزايش ندهد.

تبصره دو:

تخليه با غلظت بيش از ميزان مشخص شده در جدول در صورتي مجاز خواهد بود كه افزايش كلرايد سولفات و مواد محلول پساب خروجي نسبت به آب مصرفي بيش از

10 % نباشد.

تبصره سه:

درجه حرارت بايد به ميزاني باشد كه بيش از 3 درجه سانتيگراد در شعاع 200 متري محل ورود آن درجه حرارت منبع پذيرنده را افزايش يا كاهش ندهد.

تبصره چهار:

تعداد تخم انگل (نماتد) در فاضلاب تصفيه شده شهري در صورت استفاده از آن جهت آبياري محصولاتي كه به صورت خام مورد مصرف قرار مي گيرد نبايد بيش از يك خدد در ليتر باشد.

منبع

سایت علمی و پژوهشی اسمان

www.asemankafinet.ir


منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت: 16:42 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

آیا مورچه صدا ندارد یا انسان صدایش را نمی شنود ؟

بازديد: 1879

 

آیا مورچه صدا ندارد یا انسان صدایش را نمی شنود ؟

مورچه صدا دارد ولی انسان آن را نمی شنود .

مورچه در هنگام احساس خطر , صدايي كه مخصوص به احساس خطر كردن را نشان مي‌دهد از خود صادر مي كند در همين حين مورچه‌ها اين نوع صدا را به همه دوستانشان مي‌فرستند و آنها اين صدا را مي‌شنوند و در مقابل آن عكس‌العمل نشان مي‌دهند.

 

دانشمندان تأكيد دارند كه مورچه‌ها به انسانها شباهت دارند. به اين ترتيب كه مورچه كارهايش را به طور منظم انجام مي‌دهد. هنگام كار كردن با همديگر صحبت مي‌كنند. بعضي از مورچه كار جمع آوري غذا را انجام مي دهند و بعضي ديگر مسير رفت و آمد را تنظيم مي‌كنند.

همه اين كارها را با اصوات خاصي كه نوع امر كردن, ياد دادن و ... مي‌باشد صادر مي‌كند و ديگر مورچه‌ها نسبت به اين صداها عكس‌العمل نشان مي‌دهند.

 

هنگامي كه مورجه‌اي از طرف دشمن مورد حمله قرار مي‌گيرد, صداي وحشتناك از خود صادر مي‌كند. اين صدا كاملاً ناشناس بوده و به صداي جنگ ميان انسانها شباهت دارد. اين صدا را براي ترساندن دشمن از خود درمي‌آورد.

 

 Phil Devries به اين نتيجه رسيد كه حشرات, ارتعاشات صوتي ضعيفي را از خود صادر مي‌كنند كه فقط مورچه مي‌تواند آن را تشخيص بدهد. به اين منوال كه مورچه حشراتي كه ماده اي شيرين از خود ترشح مي‌كنند را دوست دارد. حشرات در هنگام اين كار ارتعاشات صوتي خاصي را از پراكنده مي‌كنند كه مورچه آن را دريافت كرده و به سوي روزي خود روان مي‌شود.

 

در پايان ارتعاشات صوتي تنها وسيله براي ارتباط حشرات با يكديگر است و به اين منظور است كه خداوند فرموده:

 

«و هیچ موجودی نیست مگر اینکه به ستایش او تسبیح می گوید. ولی شما تسبیحشان را نمی فهمید، به راستی که او بردبار و آمرزنده است.»

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 آذر 1393 ساعت: 16:45 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(1)

تحقیق در مورد آسفالت

بازديد: 1119

 

 

تحقیق رایگان

سایت علمی و پژوهشی آسمان

تحقیق در مورد آسفالت

آسفالت بطور کلی مخلوطی است از مصالح سنگی بادانه بندیپیوسته و یک ماده چسباننده کهمعمولاقیراست. آسفالت با توجه به کاربرد آن بهصورتهای گوناکون ساخته می شود. آشناترین نوع آسفالت همان آسفالت گرم یا بتن آسفالتیگرم است. مصالح سنگی معمولا بیش از 90 درصد مخلوط آسفالت را تشکیل می‌دهند. ازاینرو مصالح سنگی تاثیر بسزایی در کیفیت آسفالت حاصلهدارد.

 

بتن آسفالتی

بتن آسفالتی ، پوسته متراکم و سیاهرنگی است که قسمت عمده وبطور کلی استخوان بندی آن را مصالح سنگی دارای دانه بندی پیوسته (با کمترین فضایخالی) تشکیل می‌دهد و ذرات آن به توسط قیر به هم چسبیده‌اند. بتن آسفالتی جسم همگنو توپری است که خود بار می‌برد،مقاومت برشینسبتا زیاد دارد، در برابرعوامل جوی و چرخ وسایل نقلیه پایداری می‌کند و نیاز به تعمیر همیشگیندارد.

به عبارت دیگر بتنی است که در آن ، به جای دوغاب سیمان ، قیر بکاررفته است و برای پر کردن هر چه بیشتر فضاهای خالی آن از گرد سنگ استفاده شده است. بتن آسفالتی را به روش گرم و معمولا در ماشینهای خودکار ساخته و مخلوط می‌کنند وسپس در سطح راه پخش نموده و می‌کوبند. آسفالت را تا 4 یا 5 سانتیمتر در یک قشر وکلفت تر از آن را در بیش از یک قشر می‌سازند.

ویژگیهای آسفالت در قسمتهای مختلف راه

معمولا قشرها از رویه و آستر تشکیلمی‌شود. لایه رویی که تحت تاثیر عوامل جوی و چرخ وسایل نقلیه است، باید از جنسممتاز ساخته شود. یکی از وظایف اصلی لایه زیرین که در روی پی (زیرسازی) راه قرارمی‌گیرد و ممکن است خود از یک یا چند لایه درست شده باشد، انتقال بار از رویه بهزیرسازی راه است. قشر آستر معمولا با دانه بندی درشت تر و قیر کمتر و قشر رویه بادانه بندی ریزتر و قیر بیشتر ساخته می‌شود.
در زمان تهیه آسفالت ، علاوه برنوع مصرفی که خواهد داشت به حمل مصرف آن توجه می‌شود. از آن جمله است: آفتابی یاسایه بودن محل ، روباز بودن یا قرار گرفتن درون تونل ، خشکی و نمناکی محل کار ،تغییرات دمایی که باید تحمل کند، فصل ساختن راه و مانند آن.

انواع مصالح سنگی آسفالت

مصالح سنگی درشت

شامل ذرات درشت تر از الک شماره 8 (یا 10) است. این مصالحکه معمولا از شن طبیعی و سنگ یاقلوه سنگشکسته است، باید عاری از موادپوشاننده سطح دانه‌ها (مانند لای یا رس) یا هر نوع ماده مضر دیگر که مانع چسبیدنقیر به ذرات می‌شود ذرات سست و کلوخه‌های گلی و سنگهای تجزیه شده باشد. ساییدگی اینمصالح در 500 دور چرخش ماشین لوس آنجلس نباید از 40 برای آستر و از 30 برای رویهتجاوز کند. همچنین باید لااقل 60 درصد وزنی دانه‌های درشت ، حداقل در دو چشمه شکستهباشند. مقاومت اینگونه مصالح در مقابل عوامل جوی پس از 5 چرخه آزمایش باسولفات سدیمنباید از 8 درصد بیشتر باشد.

مصالح سنگی ریز

به مصالحی اطلاق می‌گردد که از الک شماره 8 می‌گذرند، ولیروی الک شماره 200 باقی می‌مانند. این مصالح از شکستن سنگ یا شن یا از ماسه طبیعییا مخلوطی از آنها بدست می‌آیند. مصالح سنگی ریز ، باید تمیز و سخت و بادوام و تاحد امکان گوشه‌دار و عاری از پوشش رسی ، لای یا هرگونه مواد مضر دیگر ، که مانعچسبیدن قیر به ذرات می‌گردد، باشند. علاوه بر آن باید عاری از کلوخه‌های رسی ودانه‌های سست سنگهای تجزیه شده باشند. مقاومت این مصالح در مقابل عوامل جوی پس از 5چرخه آزمایش با سولفات سدیم باید کمتر از 8 درصد باشد (افت وزنی کمتر از 8 درصد

 

 

 

مصالح سنگی فیلر (پرکننده)

فیلربه دانه‌های ریزی از مصالح سنگی اطلاقمی‌شود که از الک شماره 200 می‌گذرند. این ذرات باید عاری ازمواد آلیورس باشند. فیلررا می‌توان از شکستن و خرد کردن سنگهای مناسب بدست آورد. هرگاه فیلر موجود (حاصل ازشکستن سنگ یا قلوه سنگ و شن) کافی یا مرغوب نباشد، می‌توان از گردسنگهای آهکی، آهک شکفته ،سیمان پرتلندیا سایر موارد معدنی مشابه کهخمیرسان نباشند و با استاندارد کار وفق دهند، استفاده کرد

فیلر مصرفی درآسفالت ، چه به صورت فیلر موجود در مصالح سنگی درشت و ریز و چه به صورت فیلری کهاحیانا جداگانه تهیه و به مخلوط اضافه می‌شود، باید به اندازه‌ای باشد که دانه بندیمصالح سنگی و فیلر به روی هم در حدود فرمول کارگاهی شود.

ویژگیهای مصالح سنگی بتن آسفالتی

مصالح سنگی بتن آسفالتی باید دارای دانهبندی پیوسته باشد. به نحوی که ذرات ریز فضاهای بین ذرات درشت تر را پر نماید. دانهبندی مصالح سنگی و فضای خالی آن فوق العاده در کیفیت آسفالت حاصله تاثیر دارد. مصالح سنگی پس از آن که بر طبق فرمول کارگاهی مخلوط شدند، باید آزمون ارزش ماسه‌ایبر روی آنها انجام شود. نتیجه این آزمون باید لااقل 50 باشد. قیر مصنوعی در آسفالتگرم معمولا 70/60 است. البته ممکن است، با توجه به وضع آب و هوا و نوعترافیک، از انواع دیگر قیر نیز استفادهشود. مقدار قیر مصرفی در مخلوط آسفالت بیشتر به صورت درصد قیر نسبت به مخلوط آسفالتنشان داده می‌شود.

کمیت و کیفیت مصالح سنگی و قیر و نحوه اختلاط آنها معمولابر طبق بررسیهایی که در مورد همان کار مخصوص انجام گرفته و به طرح آسفالت موسوماست، انجام می‌شود. آسفالتها انواع دیگری نیز دارند که از آن میان می‌توان ازآسفالت نفوذناپذیر نام برد که برای جلوگیری از نفوذآب به داخل جسم راه اجرا می‌شود یاآسفالت سرد که در آن به عنوان ماده چسبنده از مخلوطقیرو قطران ، که در سرما نیز مایع است،استفاده می‌شود. آسفالت سرد را بیشتر بطور برجا می‌سازند.

مباحث مرتبط با عنوان

·         راه سازی

·         زیر سازی راه

·         شن و ماسه

·         فیلر

·         قیر

·         ماشین آلات سنگین

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 آذر 1393 ساعت: 11:18 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

تحقیق درباره صادرات و بازاریابی

بازديد: 675

 

 

تحقیق رایگان

سایت علمی و پژوهشی آسمان

تحقیق درباره صادرات و بازاریابی

پیشگفتار :

در برنامه سوم و چهارم ، صادرات به عنوان یک عنصر موثر و کلیدی در توسعه اقتصادی کشور محسوب شده است و بر آمادگی زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی جهت بکارگیری استراتژی های صادراتی تأکید گردیده است .

توسعه صادرات و ورود صحیح به بازارهای جهانی و حفظ شرایط ماندگاری در آن حاصل نمی شود مگر با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی که بصورت قانون غیر قابل تغییر درآمده و هر کدام از دستگاههای اجرایی مرتبط با امر صادرات و همچنین اتحادیه ها
و تشکلهای صادراتی و سازمانهای خدمات رسانی تجاری از قبیل بانکها ، بیمه ، حمل و
نقل و . . . به وظایف خود به خوبی عمل نمایند و در جامعه نیز آمادگی فرهنگی تولید بهترین کالا برای صادرات بوجود آید .

در این گزارش بطور مختصر و مفید به مفهوم صادرات و بازاریابی می پردازیم با این
شعار که :

 

« در دنیای آینده ، بازاریابی جهانی و جهان بازاری شدن ملاک عمل قرار می گیرد . »

 

 

 

 

***************************************

 

مفهوم و تعریف صادرات :

صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها .

صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است . صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر برای کسب
درآمد ارزی حاصل می شود و در برقراری موازنه تجاری وایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می نماید .

 

شرایط  صادرات  :

1.  اولین شرط صادرات ، تسلط بر مهارتهای ارتباطی با انسانها و گروههای خارجی است .

2.  دومین شرط صادرات کار کردن است کار به مفهوم جهانی یعنی هدف گرا کار کردن .

3.  سومین شرط صادرات ، پیکار نمودن در میدان رقابت است .

4.  چهارمین شرط صادرات ، پشتکار داشتن در امر صادرات است .

 

اصول و قواعد صادرات چیست

یکی از قواعد و مقررات صادرات شناخت اصول و ضوابط حرفه ای و بین المللی بازار است .

بازار سه اصل دارد :

1.          هیچ چیز ثابت نیست .

2.          هیچ کس کامل نیست .

3.          هیچ چیز مطلق نیست .

 

 

پنج ویژگی حرفه ها در صادرات :

1.      تخصص داشتن علمی ، اخلاقی ، رفتاری و کاری در امر صادرات

2.      تعهد داشتن به صادرات

3.      تعلق داشتن به صادرات

4.      تداوم داشتن در امر صادرات

5.      تحول داشتن در امر صادرات

 

صادرات نیازمند حرفه ای شدن است چون کل صادرات شکارگاهی است که به قدرت فرصتهایی بدست می آید برای شکار ، در بازارهای جهانی فرصتها به ندرت بدست می آید و به سرعت از بین می رود .

صادرات یعنی بازاریابی فرامرزی یعنی حرکت در آنسوی مرزهای ملی که از نظر فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و اقلیمی با ما فرق دارند و لذا شیوه های برخورد ما هم باید متناسب با آن باشد .

اصول بازاریابی در تمام دنیا یکی است ولی شرایط محیطی و فرهنگی فرق دارد بنابراین

در بازاریابی جهانی نکات زیر را باید مورد توجه قرار داد :

1.          تلاش برای متمایز ساختن محصول و شرکت

2.          تولیدات انعطاف پذیر به جای تولیدات انبوه

3.          سرعت و نوآوری در ارائه خدمات بهتر و بیشتر

4.          بازار گرایی و توجه به نیازها و خواسته های روز بازار

5.          تلاش برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر نسبت به سایر محصولات رقبا

6.          توجه به تشکل گرایی و هم گرائی در بازار

7.          ارتباط نزدیک و دائمی با توزیع کنندگان و مشتریان

8.          توجه به تحقیق و بررسی بازار به شکل های مختلف

9.          حضور هدفمند در نمایشگاهها و انجام تبلیغات هدفمند

10.     توجه به خدمات فراگیر ( خدمات قبل از فروش ، خدمات در جریان فروش و خدمات بعد از فروش )

11.     مطالعه جدی در مورد بهره وری و مدیریت کیفیت و ا ستانداردهای بین المللی

12.     آشنایی و استفاده از تکنیک های مدرن فروش از جمله E-Commerce

13.     استفاده از قدرت روابط عمومی خود برای ایجاد ارتباط با مقامات و تصمیم گیرندگان و هسته های قدرت

14.     حساس شدن به عوامل محیطی و برون سازمانی

15.     مدیریت و واکنش سریع در مقابل عملکرد رقبا

 

بطور کلی می توان گفت :

صادرات یک سیستم است با اجزاء مختلف و همه اجزاء بایستی با هم فعالیت کنند تا سیستم بخوبی کار کند .

 

تعریف بازاریابی چیست (MARKETING )

بازاریابی شامل شناخت نظام بازار و نیازها و خواسته هاورفع آنها ازطریق مبادلات مطلوب است .

سه بعد بازاریابی :بازارشناسی ، بازارسازی و بازارداری

1 – بازارشناسی چیست :یعنی انجام تحقیقات بازاریابی برای شناخت نظام بازار و نظام صادرات قبل از هرگونه انجام عملیات صادراتی .

مدل 4C برای بازار شناسی وجود دارد :

الف : شناخت خودمان ( شرکت )  Company

ب : شناخت مشتری یا مخاطب     Costumer

ج : شناخت رقبا                         Competitor

د : شناخت محیط و عوامل محیطی Change Fuctor

 

2 – بازارسازی چیست یعنی استفاده از کلیه عوامل تکنیک ها و استراتژی ها جهت ایجاد و افزایش سهم بازار

 

مدل 4P برای بازار سازی وجود دارد :

الف : محصول خوب Product

ب : قیمت مناسب price

ج : توزیع بموقع Place

د : تبلیغ بجا Promation

بایستی این چهار عامل را طوری ترکیب کنیم که مورد قبل مشتری قرار گیرد .

 

3 – بازار داری چیستیعنی روشها و تکنیک ها و ابزارهایی را بکار برد  تا سهم بازار و مشتریان حفظ شوند و روابطی بلندمدت و توأم با وفاداری برای ایجاد صادرات پایدار بوجود آورد .

مجموعه بازارشناسی ، بازار سازی و بازار داری رابازارگردانی می گویند .

 شناسائـی ، شناسانـدن ، رضایـت              کـنـد بازاریابـی را حکایـت

دریغـا قـدر آن را کـس نـدانـد             در ایـن آشفتـه بـازار ولایت

 

 

 

 

 

اطلاع رسانی در صادرات

در سیستم اطلاع رسانی مهمترین ویژگی اینست که موقعیت هر کس را در بازار شناخت و الگوبرداری کرد و نوآوری نمود و الگوی جدید ارائه داد .

یک سیستم اطلاع رسانی در صادرات و بازاریابی بایستی علائم زیر را دارا باشد .

جذابیت ظاهری ( Attention )

علایق های مشتری ( Interests  )

کشش و جاذبه ایجاد کردن ( Desire )

انجام فروش کالا ( Action  )

رضایت مشتری ( Satisfaction  )

 

فردی در سیستم اطلاع رسانی موفق است که یاد بگیرد هر چیزی را لازم است دریافت کند و خوب پردازش دهد و خوب در اختیار متقاضیان قرار دهد

در مورد اطلاع رسانی می توان گفت 20 درصد از اطلاعات ما هشتاد درصد نقش را در فعالیتهای ما خواهد داشت و بنابراین بایستی رفت و این 20 درصد اطلاعات کلیدی را بدست آورد که شامل تجزیه و تحلیل رقبا ، تجزیه و تحلیل شرکت ، تجزیه و تحلیل محیط و تجزیه و تحلیل بازار می باشد .

 

الف : تجزیه و تحلیل رقبا در بازار یابی و صادرات :

1 شناخت رقبای اصلی و اهداف و رفتار آنان در بازار .

2 سهم رقبا در بازار و میزان رشد آنان .

3 کیفیت خدمات رقبا در بازار .

4 جایگاه بازار رقبا .

5 عملیات رقبا در بازار .

6 منابع و امکانات رقبا در بازار .

ب : تجزیه و تحلیل شرکت در بازاریابی و صادرات:

1 اهداف و آرمان های خودمان .

2 سهم خودمان در بازار چگونه است .

3 رشد در بازار چگونه است .

4 کیفیت خدمات در بازار چیست .

5 جایگاه در بازار کدام است .

6 منابع و استراتژی ما در بازار چگونه است .

 

ج : تجزیه و تحلیل محیط دربازاریابی :

1 رابطه ما با کشور بازار هدف از نظر سیاسی چگونه است .

2 ساختار اقتصادی آن کشور چیست .

3 فرهنگ و آداب اجتماعی کشور بازار هدف چگونه است .

4 نوع تکنولوژی غالب در کشور بازار هدف چگونه است .

5 قوانین و مقررات حاکم بر آن کشور چیست .

6 اثرات محیط جهانی در آن بازار چگونه است .

 

د : تجزیه و تحلیل بازار چیست:

1 اندازه بازار هدف به لحاظ میزان خرید و مصرف کالای مورد نظر .

2 رشد بازار هدف چگونه است .

3 تقسیمات جمعیتی بازار به لحاظ عرضه و تقاضا .

4 شناخت رفتار خریداران و سبک زندگی افراد آن جامعه .

5 شناخت واسطه ها در بازار ( شرکتهای تجاری و صادراتی و . . . )

6 شناخت علائق و رضایت مشتریان .

 

 اصطلاحات بازرگانی

 

·            اعتبارات اسنادی LC  چیست ؟

تعهدی است که بانک گشایش کننده اعتبار بر عهده می گیرد تا در قبال دریافت اسنادی وجه اعتبار را به فروشنده پرداخت کند .

 

·            اعتبار اسنادی غیرفعال (LC ) NON Operative کدام است ؟

اعتباری است که گشایش شده و به ذینفع ابلاغ گردیده است اما در متن آن شرایطی ذکر شده تا در صورت تحقق آن شرایط این اعتبار اسنادی فعال گردد .

 

·            اعتبار اسنادی یوزانس Usance LC چیست ؟

اعتباری است که پرداخت وجه کالا به فروشنده در صورت تحقق شرایط اعتبار بصورت مدت دار ( 90 یا 180 روز ) توسط بانک گشایش کننده اعتبار یا بانک کارگزار پرداخت
می گردد .

 

·            فرم S.A.D در گمرک چیست ؟  

سند یا اظهار نامه واحد گمرکی است که به منظور یکسان سازی جمع آوری اطلاعات و پدازش ماشینی آن طراحی گردیده است .

 

·            CRF چیست ؟

یک سند گمرکی  است که توسط موسسات بازرسی کالا صادر می شود و نشان می دهد که قیمت کالا در مبدأ مورد تأیید شرکت بازرسی قرار  گرفته است .

 

·            معامله Bay back چیست ؟

فروشنده در یک کشور خارجی ماشین آلات و دانش فنی و تأسیسات و امکانات را به کشور خریدار می دهد تا در آنجا کالا تولید شود و به کشور فروشنده برگردد .

·            فرم SD چیست ؟

سندی که تولیدکننده کالا به موجب آن کتباً اقرار می کند که کالای تولید شده مطابق استاندارد خواسته شده آن تولید گردیده است .

 

·             فرم  MD چیست ؟

اظهار نامه تولید کننده کالاست که به موجب آن تأئید می کند کالا براساس ضوابط استاندارد تولید گردیده ا ست .

 

·            گواهی SFR چیست ؟

گواهی ثبت استاندارد در موسسه استاندارد است .

 

·            منطقه آزاد تجاری – صنعتی چیست ؟

قسمتی از قلمرو سیاسی یک کشور که کالای عرضه شده در آنجا از لحاظ ارتباط حقوق و عوارض ورودی مشمول نظارتهای معمول گمرکی نمی شود . واردات کالا به مناطق آزاد از خارج تابع مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی مناطق آزاد جمهوری اسلامی و مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی ( UCP500 )بوده و از مقررات صادرات و واردات کشور مستثنی می باشد .

 

·            کشورهای CIS ( کشورهای مستقل مشترک المنافع ) کدامند ؟

جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در سال 1991 تأسیس گردیده و اتحادیه ای است که از جنبه های قوانین داخلی و بین المللی جانشین اتحاد جماهیر شوروی سابق شده است و سه کشور روسیه ، اوکراین و روسیه سفید آن را بنیاد نهاده اند و کشورهای آذربایجان ، ارمنستان ، ازبکستان ، ترکمنستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، قزاقستان و مولداوی و گرجستان به عضویت آن درآمده اند .

 

·            بازارچه های مرزی چیست ؟

محوطه ای است محصور واقع در نقطه صفر مرزی و در جوار گمرکات مجاز به انجام تشریفات ترخیص کالا قرار دارند و اهالی دو طرف می تواند کالا و محصولات مورد نیاز خود را با رعایت مقررات صادرات و واردات در این بازارچه ها عرضه نماید .

 

·            روش خریدهای متقابل چگونه است ؟

روش خریدی است که در آن پرداخت بهای کالای خریداری شده بصورت غیرنقدی صورت می گیرد .

 

·            ورود موقت چیست ؟

رویه گمرکی است که به موجب آن برخی از کالاها بدون پرداخت حقوق ورودی عوارض به قصد خروج مجدد در مدت مقرر وارد قلمرو گمرکی می گردد و سه گونه است :

1 ورود موقت کالا جهت تعمیر یا تولید و بسته بندی

2 ورود موقت به منظور نمایش در نمایشگاهها

3 ورود موقت خودرو

 

·            اصطلاحات اینکوترمز : international  commercial terms کدامند ؟

طبقه بندی چهارگروه اینکوترمز

گروه      E

گروه F

گروه C

گروه D

تحویل کالا در نقطه عزیمت در مبدأ (EXW)

تحویل کالا به خریدار بدون پرداخت کرایه حمل در مبدأ

Fas – Fca

FOB

تحویل کالا در مبدأ به خریدارباپرداخت کرایه حمل

Cif – Cfr

Cip ,Cpt

تحویل کالا در مقصد

DAF

DES-DEQ

DDU , DDP

EXW        تحویل کالا در محل کار ( کارخانه ، انبار و . . . )

Fca         تحویل کالا به حمل کننده در مبدأ

Fas         تحویل کالا در کنار کشتی در مبدأ

FOB         تحویل کالا در عرشه کشتی در مبدأ

Cfr         ارزش و کرایه حمل تا مقصد

Cif          ارزش ، بیمه و کرایه حمل تا مقصد

Cpt         تحویل با پرداخت کرایه حمل تا مقصد

Cip          تحویل با پرداخت کرایه حمل و بیمه تا مقصد

DAF         تحویل در مرز ( مرز تعیین شده )

DES          تحویل در عرشه کشتی ( در مقصد )

DEQ         تحویل در اسکله ( در مقصد )

DDM        تحویل در مقصد بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی

DDP         تحویل در مقصد با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی

 

·            معنی صادرات چیست ؟  

کسب درآمد ارزی برای رشد و توسعه اقتصادی است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر حاصل می شود و می تواند در برقراری موازنه تجاری و ایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی نماید .

 

·            مشکلات داخلی صادرات کدام است ؟

این مشکلات اصولاً به تولید و کیفیت و قیمت و حمل و نقل داخلی و بازاریابی و بسته بندی برمی گردد .

 

·            مشکلات بین المللی صادرات کدامند ؟

محور بودن اقلام صادراتی ، کشش پذیری کالاها ، وجود رقبا ، عدم انجام به موقع تعهدات ، عدم شناخت فرهنگ مصرفی کشورهای خریدار ، ضعف تبلیغات .

·            مراحل انجام صادرات کدام است ؟  

1 بازاریابی ( شناخت بازارهای خارجی و راههای نفوذ به آن )

2 کسب مجوز صدور که در حال حاضر صدور اغلب کالاها نیاز به مجوز ندارد و فقط کالاهای خارجی نیاز به مجوز دارند .

3 تعیین قیمت صادراتی توسط کمیسیون 5 نفره نرخ گذاری .

4- صدور پروفرما ( سندی که توافقات اولیه فروشنده و خریدار را نشان می دهد )

5 تهیه و تدارک و بسته بندی کالا

6 دریافت گواهی بازرسی کالا از اداره استاندارد

7 صدور فاکتور و اخذ گواهی مبداء

8 سپردن پیمان ارزی

9 عقد قرارداد حمل و نقل و بیمه

10 اظهار کالا به گمرک

11 ارسال کالا

12 دریافت واریز نامه یا تصدیق صدور

 

·            روش های پرداخت در معاملات تجاری چگونه است ؟

در حال حاضر متداولترین و مهمترین شیوه پرداخت در معاملات که در دنیا متداول است روش پرداخت با شیوه اعتبارات اسنادی است .

اعتبارات اسنادی تعهدی است که بانک گشایش کننده اعتبار برعهده می گیرد تا در قبال اخذ اسناد معینی ، مطالبات ذینفع اعتبار یا فروشنده را بپردازد ، یا برات وی را قبول نویسی کند ، یا حواله های درخواستی وی را پرداخت کند و یا بانک دیگری را مأمور این عملیات نماید .

این پرداخت یا از طریق برات ارزی (  B/E ) و یا اعتبارنامه (L/C ) صورت می گیرد .

 

·            اعتبار نامه (L/C) یا (  latter of credit) چیست ؟  

فرم قراردادی است که به موجب آن بانک بازکننده اعتبار بنا به درخواست خریدار ، بانک دیگری را که بانک ذینفع یا کارگزار نام دارد مجاز می دارد حداکثر تا پایان مدت تعیین شده ، اسناد حمل کالاهای مورد معامله را به بانک تسلیم کند و آن بانک حداکثر تا میزان اعتبار را پرداخت نماید .

بانک کارگزار سپس اسناد مزبور را جهت واگذاری به خریدار برای بانک دستور دهنده ارسال می کند .

اعتبار نامه قابل معامله نمی باشد .

 

·            برات ارزی (B/E ) یا (Bill of Exchange ) چیست ؟

برات ارزی توسط فروشنده ( ذینفع ) نوشته می شود و از طریق بانک ابلاغ کننده یا بانک ذینفع ارسال می شود و پس از قبول نویسی ، صادرکننده یا فروشنده می تواند بلافاصله و یا بعد از تاریخ تعیین شده مبلغ مندرج در آن را دریافت کند . برات قابل معامله است .

 

·            فاینانس ( Finance ) چیست ؟

در مواقعی که فروشنده کالا حاضر به قبول اعتبار اسنادی مدت دار نمی گردد و خریدار به خاطر فقدان نقدینگی قادر به افتتاح اعتبار اسنادی نمی باشد معمولاً خریدار از یک شرکت مالی درخواست می کند که وارد معامله شود و وجه معامله را به فروشنده نقداً پرداخت کند و بهره گیرد . این موسسات را فاینانس مالی می گویند .

 

·            کنوانسیون های حمل و نقل کدامند ؟

1 کنوانسیون CMR :

این کنوانسیون جهت تأمین منافع و حقوق دست اندرکاران حمل و نقل جاده ای و یکنواخت کردن شرایط حاکم بر قرارداد حمل و نقل بین المللی جاده ای ایجاد شده است .

 

2 کنوانسیون TIR :

این کنوانسیون برای ایجاد تسهیلات در رابطه با تشریفات گمرکی کامیونهای حامل کالا که در جاده های بین المللی تردد و از گمرکات کشورهای ثالث عبور می کنند تدوین و به مرحله اجرا درآمده است .

 

3 کنوانسیون کوتیف COTIF  :

این کنوانسیون مربوط به حمل و نقل بین المللی با راه آهن است .

 

·            ارزش CIF کالا چگونه محاسبه می شود ؟

ارزش کالا ( COST ) + بیمه ( IN SURANC ) + کرایه حمل ( FRESGHT  )

 

·            ترانزیت چیست ؟

روش گمرکی است که براساس آن کالاها تحت نظارت گمرک از یک گمرک به گمرک دیگر حمل می گردد .

 

·            ترخیص چیست ؟

به معنی تسویه حساب با گمرک پس از انجام تشریفات قطعی گمرک است .

 

·            اظهار نامه گمرکی چیست ؟

عبارتست از هر اظهار یا اقدامی راجع به اطلاعات خاص مورد نیاز گمرک به هر شکل که توسط گمرک توصیه شده یا مورد قبول واقع شده است .

 

·            کابوتاژ چیست ؟

حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر در یک کشور از راه دریا یا رودخانه های مرزی .

انواع واردات : 1 واردات قطعی . 2 ورود موقت . 3 کالای مرجوعی . 4 ترانزیت که شامل : داخلی و خارجی می باشد .

 

·            حق العمل کاری گمرکی چگونه است ؟

حق العملکار در گمرک به شخصی اطلاق می شود که تشریفات گمرکی کالای متعلق به اشخاص دیگر را به وکالت از طرف آن شخص در گمرک انجام دهد .

 

·            تعرفه چیست ؟

تعریف اول : طبقه بندی (NOMENCLATURE  ) مثلاً تعرفه 15/85 تعیین کالا در فصل 85 و ردیف 15 قرار دارد .

تعریف دوم : حقوق و عوارض گمرکی (TARIFE ) مثلاً می گویند تعرفه تلویزیون 30% است یعنی حقوق و عوارض گمرکی آن 30% است . غ/گزارش/6/10

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 آذر 1393 ساعت: 11:06 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(1)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 792

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس