سایت اقدام پژوهی - گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان
1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819 - صارمی
2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2 و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .
3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل را بنویسید.
در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا پیام بدهید آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet
جامعیت و گستردگی افق اندیشه و دیدگاه های تحلیلی درباره كاركردهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زنان از اهمیت ویژهای برخوردار است. نقش كلیدی و محوری زنان در فراز و فرود جامعه انسانی در این كلام امام خمینی(ره) خلاصه می شود كه فرمودند: «صلاح و فساد جامعه در گرو صلاح و فساد زن ها است»
تجلی حضور بانوان مسلمان و محجبه ی انقلابی
جایگاه و نقش زنان مسلمان را در نظام اسلام:
1ـ تساوی حقوق با مردان: در نظام اسلامی بر خلاف نظرات افراط گرایانه فیمینیستی ، زنان همسان مردان از تمام حقوق اجتماعی برخوردارند و فلسفه تفاوت های موجود حفظ ارزش و كرامت زنان است. اما تفاوت به معنی تبعیض نیست.
2ـ مسؤولیت پذیری: مسؤولیت پذیری بانوان در نظام آفرینش دارای ابعاد گسترده ای است:
الف ـ مسؤولیت پذیری در تربیت فرزندان صالح و شایسته.
ب ـ حسن معاشرت با همسر و خوب همسرداری كردن.
ج ـ تعیین سرنوشت سیاسی اجتماعی و مشاركت عمومی.
د ـ دفاع از مملكت و ارزش های اسلامی و حفظ نظام و... .
3ـ الگوپذیری: اسوهگیری و الگوپذیری از سیره عملی نخبگان و انسان های كامل و همگونی به ویژگی های اخلاقی و رفتاری آنان یكی از راه های رسیدن به كمال انسانی است و سیره عملی حضرت زهرا و زینب كبری(س) برترین الگو در تمامی ابعاد زندگی فردی، سیاسی و اجتماعی به شمار می رود.
4ـ گسترش ارزش های دینی: عشرت طلبی، مدگرایی و تقلید از فرهنگ منحط غرب از مشكلات زنان در اعصار گذشته بوده است؛ اما پس از پیروزی انقلاب ارزش های دینی، حجاب، حیا، عفت و حجب گسترش یافت و زنان برای حضور در اجتماع از انواع فشار های روانی و امنیتی در امان ماندند.
5ـ نقش تربیتی: اگر زن مسلمان نقش مادری و تربیتی خود را به خوبی انجام دهد نسل آینده نظام، یك نسل سالم، مؤمن و معتقد خواهد بود كه می تواند جامعه دینی را از گزند آفت ها و تهاجمات فرهنگی بیگانگان پاس دارد و همان طور كه امام(ره) فرمودند: «قرآن كریم انسان ساز است و زن ها نیز انسان ساز هستند.»
6ـ آموزش و پرورش: افزایش بار علمی فرهنگی و تبلیغی بانوان و نوآوری های علمی و پژوهشی به عنوان نیمی از افراد جامعه بسیار حائز اهمیت است چرا كه موجبات گسترش و توسعه جامعه اسلامی را فراهم میآورد.
7ـ فعالیت های تبلیغی: نقش زنان در فعالیت های تبلیغی و جلوگیری از تحمیل بحران های فرهنگی از سوی دشمنان بسیار مهم نمود پیدا می كند كه می بایست با مخاطب شناسی، پیام رسانی و نیاز سنجی، زنان تحصیل كرده و آموزش دیده، پیام دین را تبلیغ كنند.
8ـ فعالیت های هنری: از آن جا كه زن مظهر جمال خداوندی است و ظرافت های خاص هنری در نهاد آفرینش زنان نهفته شده است؛ لذا فعالیت های هنری زنان می تواند خانواده و اجتماع را در جهت زیبائی بیشتر یاری كند.
9ـ جلوه های ایثار و فداكاری: زنان در طول تاریخ نشان دادهاند كه برای دست یابی به اهداف والای انسانی و كمال مطلق و برای قرب الهی از هیچ عملی فروگذار نگشتهاند و در حد توان در خدمت خانواده، همسر و اجتماع بودهاند.
11- بینش سیاسی و دینی: بررسی دقیق و هوش مندانه مسائل روز، دشمن شناسی، تحلیل حوادث و آشنایی با تكالیف دینی و سیاسی، رهائی از شبهه زدگی را در پی دارد. كسانی كه به حوادث با دقت و از روی آگاهی و بصیرت بنگرند هیچ گاه به دام شبهات نمی افتند، امام صادق(ع) می فرمایند: (العالم بزمانه لاتهجم علیه الّوابس) بر آگاه به زمان خود افكار آلوده و شبهات هجوم نخواهد آورد.(اصول كافی، جلد1 ص27).
12ـ خنثی سازی توطئه های فرهنگی دشمن: تلاش دشمنان اسلام برای رویاروئی با جوامع اسلامی به صورت های مختلف انجام می شود؛ اما تمركز تلاش ها و شدید ترین حملات به اسلام به صورت تهاجم فرهنگی صورت می گیرد، تا هویت انسانی و اسلامی نیرو های متعهد جامعه را تغییر دهد و آنان را استحاله معنوی و فرهنگی كند. یكی از ابزارهایی كه به عنوان سلاح كارآمد در تهاجم فرهنگی به شمار می آید، استفاده ابزاری از زنان و ترویج فساد، فحشا، لاابالیگری و بی حجابی است. در نظام اسلامی ایران زنان به عنوان مقاوم ترین پایگاه در برابر تهاجمات فرهنگی بیگانگان به شمارمی آیند و با تأثیر عمیق تربیتی كه در خانه دارند توانستهاند بسیاری از خانواده ها را از گزند تهاجم فرهنگ بیگانه مصون نگه دارند و نیز با پرورش فرزندان پاكدامن، توطئه های دشمنان را خنثی كرده و نسل انقلاب را به سلامت حفظ كنند؛ چرا كه آنان دژ محكم عفت و عصمت اند.
13ـ رعایت حجاب و عفت اسلامی: از اصلی ترین و محوری ترین ویژگی های روحی و اخلاقی زنان رعایت عفت و حجاب اسلامی است كه سایر فعالیت ها بدان ارزش پیدا می كند. بارزترین مشخصه زن مسلمان ایرانی در نظام اسلام، پاكدامنی، عفت، حجاب و رعایت شئونات اسلامی است كه كامل كننده و متمم نقش آفرینی در فعالیت های سیاسی و اجتماعی آنان است.
14ـ الگودهی به زنان كشورهای اسلامی: نظام اسلامی كه با دگرگونی معجزه آسا در اندیشه عملكرد زنان، جوشش، جنبش، حماسه و ایثار، فداكاری و اخلاص را در كالبد فسرده زن احیاء كرد. این قشر بزرگ اجتماع در پرتو عنایات الهی به عنصر فعال، شجاع، آگاه و كارآمد تبدیل گشت و این تحول شگرف انسانی و ایمان بانوان باید مایه عبرت سایر كشورهای اسلامی قرار گیرد تا با الگوپذیری از زن مسلمان ایرانی به آزادی، استقلال و شكوفایی در تمام زمینه های علمی، فنی، آموزشی، هنری و تبلیغی و غیره دست یابند.
دماهاي بالاي پرورش ، موجب افزايش تلفات در مزارع طيور گوشتي مي شود كه همراه شدن اين شرايط با رطوبت نسبي بالا ، مي تواند اثرات بدتري در پي داشته باشد. تنش گرمايي ، بر آرامش پنده تاثير گذاشته كه اين امر ، به كاهش بازدهي توليد منجر مي گردد. به هنگام بروز تنش گرمايي ، جوجه هاي گوشتي براي مقابله با مرگ ، كه در اثر تلاش بي وقفه پرنده براي خارج كردن حرارت اضافي بدن رخ مي دهد ، ناچار به تحمل فعاليت زياد براي تنظيم گرمايي به منظور سازگار شدن با شرايط گرم هستند. بنابراين در چنين شرايطي، اغلب تمامي توانمندي هاي ژنيتيكي جوجه هاي گوشتي در توليد محصول ، نمايان نمي شود.
مديريت دما و کنترل آمونياک در اوائل دوره پرورش جوجه های گوشتی
مديريت دما و كنترل توليد آمونياك در ده تا چهارده روز اوايل پرورش جوجه گوشتيبسيار اهميتدارد. اگر در اين دوره به دليل گرمادهی ضعيف جوجه ها آسيب ببينند سرعت رشد کاهش يافته و ضريب تبديل غذايي در طول دوره پرورش افزايش خواهد يافت. اين افزايش در ضريب تبديل در اين دوره را نمی توان تا آخر دوره جبران کرد.
تاثير مدت تغذيه جيره آغازين - پاياني (رشد) و سطح ليزين جيره بر عملكرد توليدي جوجه هاي گوشتي
مهدي راشكي قلعه نو؛ به راهنمايي: بهروز دستار، يوسف جعفري آهنگري
اين تحقيق به منظور تعيين اثر سطوح مختلف اسيد آمينه ليزين و زمان تغذيه جيره آغازين و پاياني بر عملكرد جوجه هاي گوشتي در يك آزمايش فاكتوريل 2*2*2 در قالب كاملا تصادفي انجام شد. فاكتور اول ، مدت تغذيه جيره آغازين، فاكتور دوم ، مدت تغذيه جيره پاياني و فاكتور سوم ، سطح ليزين جيره بود. به هر يك از تيمارهاي آزمايش چهار گروه 16 قطعه اي اختصاص يافت. براي اين منظور تعداد 512 قطعه جوجه خروس گوشتي سويه راس 308 ، براي 49 روز بر روي بستر پرورش يافت و عملكرد توليدي آنها در دوره 0 تا 42 و 0 تا 49 روزگي مورد بررسي قرار گرفت . در دوره 0 تا 42 روزگي زمان تغذيه جيره آغازين بر افزايش وزن ، پروتئين مصرفي و بازده پروتئين مصرفي اثر معني داري نداشت ولي باعث افزايش مصرف خوراك، ضريب تبديل خوراك ، انرژي مصرفي و بازده انرژي شد. زمان تغذيه جيره پاياني بر عملكرد جوجه ها اثر معني داري نداشت. افزايش سطح ليزين باعث افزايش وزن زنده و كاهش هزينه هر كيلوگرم گوشت توليدي گرديد. ولي بر ديگر فراسنجه هاي آزمايش اثر معني داري نداشت. همچنين كاهش زمان تغذيه جيره آغازين به 14 روز اثر معني داري بر فراسنجه هاي آزمايش در دوره تا 49 روزگينداشت. ولي شروع زود هنگام تغذيه جيره پاياني در 35 روزگي باعث بهبود پروتئين مصرفي و راندمان پروتئين و هزينه خوراك مصرفي شد. افزودن سطح اسيد آمينه ليزين جيره به مقدار 115 درصد ، توصيه انجمن ملي تحقيقات، باعث افزايش وزن جوجه ها در دوره 0 تا 49 روزگي شد ولي بر ديگر فراسنجه ها تاثير معني داري نداشت. افزودن ليزين به مقدار 115 درصد توصيه شده سبب بهبود وزن لاشه شد، در صورتي كه بر ساير تركيبات لاشه تاثير معني داري نداشت.وحیدرضاغفاری-مصطفی بیانی
اثرات تغذيه در كيفيت مرغ گوشتي
در حال حاضر تحقيقات در علوم طيور عمدتاٌ بر روي ارتقاي كارايي و تركيب بدن طيور متمركز شده است. هر چند كه پيشرفتهاي حاصل اغلب به دنبال انتخابهاي ژنتيكي بودهاند ولي نقش عوامل تغذيهاي نيز در اين ميان حائز اهميت ميباشد. علاوه بر اين، تغذيه تاثير بهسزايي بر روي خصوصيات كيفي گوشت مرغ دارد. در اين مقاله به گوناگونيهاي احتمالي كيفيت مرغ گوشتي در ارتباط با عوامل تغذيهاي اشاره شده است.
هضم نشاسته با سرعت كند در تغذیه جوجه های گوشتی
شايد متخصصان تغذيه طيور، در جيره نويسي براي جوجه هاي گوشتي ، نيازمند بازنگري مجددي در رابطه با نحوه و چگونگي ارزيابي منابع اصلي تامين كننده انرژي جيره هاي غذايي باشند. هر چند متخصصان تغذيه طيور براي دستيابي به منافع اقتصادي مورد انتظار ، استفاده از مواد مغذي با قابليت هضم سريع را همواره توصيه مي نمايند واين مطلب به صورت يك عقيده متدوال براي بسياري از مرغداران پذيرفته شده است .اما آزمايشات انجام شده در هلند پيشنهاد كرده است كه احتمالا بين سرعت تجزيه پذيري پايين نشاسته در دستگاه گوارش و بهبود عملكرد جوجه هاي گوشتي ارتباط نزديكي وجود دارد.
ايجاد جوجه هاي گوشتي نر بيشتر به كمك عصاره سير
تزريق عصاره سير به جنين جوجه ها در مراحل اوليه تكامل سبب افزايش جمعيت جوجه هاي گوشتي نر در طي آزمايش انجام شده در خاورميانه گرديده است .
از آنجايي كه جوجه هاي گوشتي نر نسبت به جوجه هاي گوشتي ماده سريع تر رشد ميكنند و ضريب تبديل پائين تري دارند ، تعجب آور نيست كه كوشش هايي جهت افزيش جمعيت جوجه هاي نر هچ شده صورت گيرد . محققين اثرات نسبي عصاره سير و چندين محرك گياهي ديگر را در تغيير جنسيت جوجه ها مورد مقايسه قرار دادند . محرك هاي گياهي در هفته هاي ابتدايي سبب رشد غدد بيضوي در جوجه هاي گوشتي جنس ماده شده اند .
تخم مرغها توسط يكي از تركيبات محرك كننده ( و نيز آب مقطر به عنوان گروه شاهد ) در سن 5 روزگي تلقيح شدند و هنگام جوجه آوري ، جوجه هاي حاصله تعيين جنسيت شدند و تا سن 8 هفتگي پرورش داده شدند . نسبت جنس نر به ماده در گروه كنترل 1/1 به 1 بود كه به طور مشخص كمتر از ساير گروه اي آزمايشي بود . عصاره سير سبب ايجاد نسبت 6/2 به 1 گرديد كه در هنگام استفاده از محرك هاي گياهي ديگر اين نسبت تا 5 به 1 افزايش يافت . در اين گروهها هيچگونه تغييري در اندام يا عملكرد جوجه هاي گوشتي تا سن 8 هفتگي مشاهده نشد.وحیدرضا غفاری - محمد رضا خیریه
تغذيه سنين ابتدايي جوجه گوشتي
تغذيه جوجه پس از خروج از تخم تاثير زيادي بر عملکرد گله در پايان دوره پرورش دارد به عبارت ديگر اگر شروع پرورش گله اي با تغذيه و مديريت مناسب و صحيح توام باشد نه تنها گله اي يکنواخت از نظر وزني توليد مي شود بلکه عملکرد آن از نظر ضريب تبديل غذايي و ميزان تلفات نيز بهينه خواهد شد لذا براي موفقيت در اين امر رعايت اصول تغذيه و مديريت به ويژه در هفته اول پرورش از اهميت ويژه اي برخوردار است حال سوال مطرح اين است که اصول صحيح تغذيه در 48 ساعت اول پرورش کدام است ؟
يکنواختي جوجه هاي گوشتي
هدف پرورش دهنده جوجه گوشتي توليد گله اي يکنواخت و خوب رشد يافته با کمترين هزينه ممکن مي باشد دراين معادله يکنواختي گله نقش مهمي در دست يابي به بالاترين سود ايفا مينمايد اغلب مرغداران گلايه دارند که 20 درصد گله آنها تنها 4/1 کيلوگرم وزن داشته حال آنکه 80 درصد آنها 8/1 کيلوگرم مي باشند تحت اين شرايط مرغداري که داراي گله اي شامل 1000 پرنده است 80 کيلوگرم وزن زنده را از دست مي دهد .
اهميت آب و رطوبت در پرورش جوجه گوشتي
پرندگان از مهر داران خونگرم هستند که در سير تکاملي از خزندگان منشا گرفته اند يکي از مواد اصلي تشکيل دهنده ي بدن پرندگان آب مي باشد آب حساسترين ماده مغذي و بزرگترين جز سازنده بدن بوده و حدود 70 درصد از کل بدن را تکسيل مي دهدکه از اين ميزان حدود 70 درصد از داخل سلولي و 30 درصد به صورت مايع خارج سلولي مي باشد و اين رابطه بايد تعادلي باشد و اختلاف بيش از حد باعث اختلال در کل متابوليسم بدن مي گردد . هنگامي که جوجه از تخم خارج مي شود داخل دستگاه هچري ، حدود 70 درصد رطوبت در اختيار دارد هنگام بار زدن جوجه ها جدا کردن و قرار گرفتن آنها در جعبه هاي حمل اين ميزان رطوبت کاهش چشم گيري دارد و هنگام ورود به داخل سالن با توجه به فضاي باز سالن و شرايط آب و هوايي منطقه ميزان رطوبت نسبت به هچري بسيار اختلاف دارد . بنابراين بايد شرايطي را فراهم آورد که جوجه ها از نظر ژنتيکي بتوانند خود را با محيط جديد وفق دهند زيرا اشتها در هفته اول از اهميت خاصي برخوردار است و حاکي از سلامت جوجه مي باشد به همين منظور رعايت کردن موارد ذيل از اهميت خاصي برخوردار است .
1-دسترسي به آب آشاميدني در طول 24 ساعت شبانه روز بايد فراهم گردد .
2-براي چهار روز اول دوره پرورش ، آبخوري اضافي بايد در نظر گرفته شود .
3-ميزان آب مصرفي را بايستي به طور مرتب به صورت دستي و يا بوسيله کنتور اندازه گيري نمود با مشاهده ي تغييرات ناگهاني در مقدار مصرف آب مي توان مشکوک به بيماري شد .
4-با بالا رفتن دما حدود 5/6 در صد افزايش آب به ازاي هر يک در جه بالاتر از 21 درجه سانتي گراد در نظر گرفته شود وقتي هواگرم مي شود ظرفيت آن در حفظ رطوبت افزايش پيدا مي کند بنابراين وقتي درجه حرارت هوا افزايش مي يابد رطوبت نسبي کاهش يافته وجوجه ها در سن پايين و هفته اول با کمبود روطوبت روبرو مي شوند زيرا منابع دفع رطوبت از طيور از بازدم و همچنين مدفوع مي باشد براي رفع اين مشکل مي توان از مه پاش و يا با اسپري کردن آب به ديواره ها رطوبت را به حد استاندارد رساند بهتر است در فصول گرم سال محل اسقرار جوجه ها در وسط سالن بوده و کف سالن ديوارها ودرهر دوطرف را به وسيله اسپري خيس کرد و در فصول سرد سالن يک طرف سالن را محفوظ کرده و به وسيله اسپري و يا با قراردادن آب بر روي شعله و بخار حاصل اين کمبود را جبران نمائيد .
5-قبل از ورود جوجه به سالن بايد آبخوري ها پر باشند و بهترين دماي آب براي روزهاي اول حداقل 15 درجه سانتي گراد وحداکثر 22 درجه سانتي گراد مي باشد با بزرگ شدن و افزايش سن جوجه هاي گوشتي اين حساسيت کمتر خواهد شد .
6-کيفيت آب در برگيرنده تمام عوامل موجود در آب است که بر توليد گله موثر بوده و بايد کاملا مورد توجه قرار گيرد چه ازنظر تراکم املاح و چه از نظر آلودگي ميکروبي بنابراين لازم است قبل از جوجه ريزي کيفيت آب مدام مورد سنجش قرار گيرد . در مناطق خاصي آب انقدر شور است که توليد و کيفيت گله را شديدا کاهش مي دهد دراين مواقع ممکن است حذف مقداري از نمک جيره لازم باشد وجود هرگونه آلودگي ميکروبي در آب نشان دهنده ورود آب هاي سطحي به منبع آب است .
تأهل، در مورد همه ی ابنای بشر ماهیتی سرشتی دارد و غالب وجود آن عالمگیر میباشد. لذا تفاوت فرهنگها موجب دگرگونیهای اساسی در قواعد آن نمیشود!
مطالبی که در ذیل می آید بر اساس تحقیقاتی است که استیون ناک ( Steven I.nox ) استاد جامعهشناسی دانشگاه ویرجینیا، پیرامون "علل و پیامدهای تغییرات در خانواده آمریکایی" انجام داده است. بر همین اساس باید در ابتدا ذکر شود که عواملی که در "نفع بیشتر مردان از ازدواج " مطرح میشود، عواملی جامع و مانع برای جامعه ی ایرانی نیست و با توجه به اعتقادات مسلمین در باب ازدواج باید تاکید کرد که نفع طرفین از ازدواج خیلی بیشتر از مطالب عنوان شده است....
با توجه به تحقیقات افراد متأهّل عموما افراد سالم تری هستند و عمر طولانی تری دارند و از سلامت عقلانی و نفسانی بیشتری برخوردارند، شادترند و در آمد بیشتری دارند.
هر چند ازدواج تاثیرات مثبتی را در هر دو جنس باعث میشود اما ذی نفع اصلی آن مردان میباشند. مردان در تمام اموری که ازدواج در آنها تاثیر دارد، منفعت بیشتری بدست می آورند و انتفاع زنان از ازدواج در صورتی حاصل میشود که یک رابطه ی زناشویی مطلوب و کانونی گرم و صمیمی ایجاد شود. در حالیکه به نظر میرسد مردان کمتر تحت تاثیر کیفیت زندگی مشترک خود قرار میگیرند و بطور ساده و اولیه به محض تأهل از مزایای آن بهره مند میشوند، به عبارت دیگر نفس عمل ازدواج باعث بهبود زندگی مردان میشود، اما بهبود زندگی زنان تحت تأثیر کیفیت زندگی زناشویی خواهد بود.
ازدواج و تشکیل زندگی مشترک در واقع تشکیل یک کانون اجتماعی است. این بدان معنی است که همراه با مفهوم ازدواج یکسری انتظارات وابسته به فرهنگ نیز وجود دارد و بدینگونه مردان با این اقدام کاری بیش از شروع یک زندگی ساده با یک زن را آغاز میکنند و در واقع با این عمل خود را به مجموعه ای از قوانین قرار دادی و انتظارات متصل میسازند. او در مقام همسر و پدر مورد انتظارات دیگران قرار میگیرد و از دیدگاه سایرین باید رفتاری متفاوت از زمان تجرد داشته باشد.
ازدواج بیش از ارتباط بین دو شریک جنسی را پدید می آورد و ارتباطی است که مفاهیم آن از باورهای فرهنگی نش?ت گرفته، با ازدواج زوجین تعهداتی را پذیرا میشوند از جمله وفاداری، غمخواری، تحمل...
زوجهایی که برای طولانی مدت تنها رابطه ی همزیستی داشتهاند از جنبه های قابل پیش بینی بسیاری از زوجهایی که به ازدواج یکدیگر در آمده اند متفاوتند. اینگونه زوجها توسط تمایلات جنسی به یکدیگر وابسته هستند و روابط اخلاقی دیگر در آن ها بسیار کم است، آزادی بیشتری نسبت به افراد متاهل دارند و قانون تعیین کننده ای برای اینگونه روابط وجود ندارد، شانس بیشتر طلاق و رضایتمندی کمتر از روابط جنسی از معایب این نوع زندگی است و طرفین حداقل تعهد را نسبت به یکدیگر دارند.
مفهوم ازدواج در جامعه امریکا بدین معنی است:
۱) شخص انتخابی آزاد دارد که بر پایه ی عشق است
۲) بلوغ و استقلال نیاز مسلم اقدام به ازدواج است
۳) ازدواج ارتباط بین دو جنس مخالف است
۴) در زندگی مشترک مرد تامین کننده اصلی معاش است و او رئیس است
۵) وفاداری جنسی و تک همسری انتظارات یک ازدواج است
۶) ازدواج بطور طبیعی با تولد فرزندان همراه است.
و ماهیت مردانگی در ازدواج هم یعنی: مرد پدر فرزندانی است که از همسرش متولد میشود / تامین معاش زن و فرزندان بر گردن اوست / حافظ و محافظت کننده ی خانواده است.
بر این اساس اگر مرد از محافظت یا تامین معاش سر باز زند، نه تنها همسری ناشایست تلقی میگردد، بلکه به نوعی کمتر از یک مرد کامل محسوب میگردد. در یک زندگی مشترک مرد آنگونه رفتار میکند که به حسب فرهنگ مطابق با هویت مردانگیاش باشد. موضوع اصلی در مورد ازدواج در زندگی مردان عبارتست از اینکه ازدواج به دلیل آنکه موقعیتی جهت تکامل و حفظ ماهیت مردانگی میباشد باعث ایجاد تغییراتی در مردان میگردد. حقیقت آشکار آنست که غالب مردان و زنان، زندگی مشترک خود را به گونه ای طراحی میکنند که نسبت به کلیات ازدواج اصولی تطابق زیادی داشته باشد. و ازدواج اصولی تنها راهی است که همسران ِ مرد، میتوانند به یک مرد کامل تبدیل شوند. هنگامیکه قضیه اساسی مفهوم گردید، درک علت اثرات مثبت ازدواج در مردان بسیار آسانتر خواهد بود. هویت مردانگی موقتی است و می بایست در دوران پس از بلوغ مستمراً و فعالانه حفظ گردد که این امر بوسیله ی یک ازدواج اصولی امکان پذیر میشود و یک مرد هویت مردانگی خود را طی زندگی مشترک حفظ کرده، توسعه میدهد و به نحوی آن را ابراز میکند. نقش تکامل و بلوغی که یک مرد به عنوان همسر ایفا میکند هسته ی اصلی هویت مردانگی وی قرار میگیرد و این موضوع راهنمای اصلی در علت ثمر بخش بودن ازدواج در زندگی مردان است.
مردان متاهل بیش از مردان مجرد در زمینه فعالیتهای اجتماعی و معقول درگیر میشوند و پاداش چنین فعالیتهایی به صورت شاءن و اعتبار یا مادیات به ایشان برمیگردد. مردان متاهل تابعیت خود از روابط غیر رسمی یا دوستانه را با شرکت در روابط مبتنی بر نقشهای اصولی جایگزین میکنند و در واقع به این طریق اجتماعات خصوصی خود را تغییر میدهند، آنها در اجتماع بر نقشهایی تاکید میکنند که جزئی از کانونهای اجتماعی هستند مثل نقشهای مذهبی و اقتصادی.
Card gillian" " نیز در تحقیق خود در مورد مردان متاهل میگوید: مردان متاهل در مواد و نوع و سطح، روابط خود را بر اساس میزان نیل به اهداف تنظیم میکنند و طبیعتاً موفقیت و شکست آنها تعیین کننده خواهد بود. بر خلاف وابستگی به دیگران، اینگونه موفقیتهای شخصی خصوصیات مردانگی را تحکیم می بخشد....
اگر دانشآموزان برای مطالعه زمان بگذارند، ممکن است به یک اعتماد به نفس کاذب برسند که مطالب را فرا گرفتهاند در حالی که مطالب زیادی را به خاطر نمیسپارند. این اتفاق به این علت رخ میدهد که آنها کاراترین روش را برای مطالعه انتخاب نکردهاند.
هفت اشتباه که در زمان مطالعه اتفاق میافتد
در صورتی که شما روش درستی را برای مطالعه نداشته باشید، ممکن است در روز امتحان احساس کنید که برای امتحان آماده هستید و سپس در جلسه امتحان، چیزی را به خاطر نیاورید.
آیا شما مرتکب 7 اشتباهی که در زمان مطالعه اتفاق میافتد، میشوید؟
1. مطالعه غیر فعال
خواندن کتاب اولین گام در مطالعه است اما شما نباید تنها متن را بخوانید. این نوع مطالعه را، مطالعه غیرفعال مینامند. برای این که مطالعهای تأثیر گذار داشته باشید، باید با مطالبی که در کتابتان ذکر شده است درگیر شوید. هر چه مطالب را بیشتر کار کنید، از طریق خواندن، نوشتن، ترسیم کردن و آزمون گرفتن، باعث میشود که آنها را بیشتر به خاطر بسپارید.
2. مطالعه بدون ساختار
هر موضوعی را که مطالعه میکنید، با ساختاری معقول به شما ارائه میشود، خواه موضوع ریاضی باشد؛ که به ترتیب مباحث پایهای مورد نیاز ارائه میشود و خواه مطالعات اجتماعی باشد که در طبقهبندیهای مختلف ارائه میشود. زمانی را برای پی بردن به ساختار مطالب ارائه شده بگذارید و وقتی مطالعه میکنید مطالب را به همین روش چارچوببندی کنید.
به عنوان مثال، شما مجبورید ریاضی را در گامهای متوالی که در هر فصل ارائه شده است مطالعه کنید، زیرا غیرمحتمل است که گام 3 را بدون فراگیری گامهای 1 و 2 به عنوان پیشنیاز این گام، یاد بگیرید.
در مورد علوم اجتماعی، بایستی به دستهبندیها و یا بخشهایی که در متن ارائه شده است توجه کنید. به عنوان مثال، اگر در مورد چند تمدن یا جامعه مطالعه میکنید، چه سرفصلهایی را باید در نظر بگیرید؟ میتوان آداب و رسوم، حکومتها، خصیصههای ارثی و ... را به عنوان سرفصل در نظر گرفت. سپس، نمودارهایی برای قیاس با قابلیت استفاده مجدد را ایجاد کنید و آنها را چند بار با استفاده از حافظهتان پر کنید.
زمانی که هر موضوع اجتماعی را مطالعه میکنید، بایستی موضوعات فرعی را شناسایی کنید و نمودارهایی را برای مقایسه، بیان تقابلها و محتوا ایجاد کنید.
برای مثال، با مقایسه و بیان تقابلهای حکومتهای مختلف، قادر خواهید بود در امتحان، گزینهی اشتباه را در بین چند گزینه مشخص کنید.
3. اختصاص تنها یک جلسه برای مطالعه
حافظه با تکرار تقویت میشود. خود را با این باور که میتوانید مطالب را تنها با یک بار مطالعه فرا بگیرید، گول نزنید. بخشی از مطالب در خاطر ثبت میشوند اما برخی دیگر در حافظه باقی نمیمانند، که اگر نمرهی C برای شما رضایتبخش است، این روش، استراتژی خوبی است.
هرچه مطالب را بیشتر مرور کنید، اطلاعات بیشتری فرا میگیرید و بیشتر در خاطرتان باقی بماند. یک هفته یا خیلی قبلتر از روز آزمون، برای آزمون مطالعه کنید و آنقدر بخوانید تا مسلط شوید. این روش، فرمولی برای کسب نمرهی A است.
4. عدم ایجاد پیشزمینه
مغز انسان بهترین عملکرد را خواهد داشت هر گاه به مغز زمان داده شود تا برای اطلاعاتی که درونش قرار میگیرد، چارچوبی ایجاد کند. برای فهم این موضوع، میتوان مغز را به عنوان یک قفسه در نظر گرفت. زمانی که فرد، مباحث تعیین شده را قبل از کلاس مطالعه کند، کشوها و پروندههایی را برای مطالبی که در کلاس میشنود، ایجاد میکند.
بدون این سیستم ذخیرهسازی، مغز نمی داند که اطلاعات را کجا ذخیره کند و بسیار محتمل است که به علت سردرگمی، آن اطلاعات را از دست دهد.
5. نادیده گرفتن تصاویر
یک اشتباه رایج دانشآموزان این است که در زمان مطالعه، به اشکال و نمودارها توجه کمی دارند. این تصاویر بنا به دلایلی انتخاب شدهاند و اغلب، معلمان اطلاعات مربوط به این تصاویر را به عنوان سؤال در امتحانات در نظر میگیرند.
زمانی که دوباره فصلی را برای امتحان مطالعه میکنید، باید توجه لازم را به تصاویر داشته باشید و اطلاعات مربوط به آنها را در فلشکارتها وارد کنید.
6. فلشکارتهای ضعیف
فلشکارتها، ابزار فوقالعادهای برای مطالعه هستند، اما برای این که از زمانی که صرف مطالعه مینمایید بیشترین بهره را ببرید، بایستی روش صحیح استفاده از فلش کارتها را فرا بگیرید. گام اول در بهره گیری از فلشکارتهای مؤثر، همان روشی است که از پیش استفاده مینمودید: واژهها و تاریخهای کلیدی در یک سمت و معنای آنها در سمت دیگر. بارها و بارها از خود آزمون بگیرید تا زمانی که بتوانید هر واژهای را با استفاده از حافظهتان تعریف کنید.
گام دوم در استفاده از فلش کارتها، استفاده از کلمات برای مقایسه است. به سراغ فلش کارتهایتان بروید و دو کارت را به صورت تصادفی انتخاب کنید. سپس، این که چگونه این دو واژه به یک دیگر مربوط میشوند را در یک پاراگراف کوتاه بنویسید. این تمرین به شما کمک میکند تا بیاموزید که چگونه کلمات مجزا در کنار یک دیگر قرار میگیرند و ساختارهای بزرگتر را میسازند.
7. مطالعه کردن تا دیر وقت در شب قبل از امتحان
دانشآموزان علاقمندند که تا دیر وقت برای مطالعه بیدار بمانند اما این کار در شب قبل از آزمون خظرناک است. اغلب دانشآموزان سعی میکنند با بیدار ماندن تا دیر وقت، خود را برای آزمون آماده کنند و سپس با آدرنالین یا کافئینی که در رگهای آنها پخش شده است، به رختخواب میروند.
زمانی که این اتفاق میافتد، شما به میزان بسیار کمی میتوانید بخوابید و در جلسه آزمون شبیه به مردهای متحرک خواهید بود. اگر شما با خواب آلودگی در آزمون شرکت کنید، قطعاً در وهله اول به هدف خود از مطالعه نمیتوانید برسید. مراقب مغزتان باشید و اجازه دهید که به اندازهی کافی در شب قبل از آزمون استراحت کند
آشنایی با نظام آموزش عالی چین / بزرگترین نظام آموزشی جهان
چین، صاحب قدیمیترین و بزرگترین نظام آموزشی جهان است به طوری که بسیاری از محققان معتقدند قدمت آموزش در چین به قرن 16 پیش از میلاد مسیح بازمیگردد که در این عصر تحصیل برای افراد برگزیده یک امتیاز محسوب میشد.
آشنایی با نظام آموزش عالی چین / بزرگترین نظام آموزشی جهان
چین، صاحب قدیمیترین و بزرگترین نظام آموزشی جهان است به طوری که بسیاری از محققان معتقدند قدمت آموزش در چین به قرن 16 پیش از میلاد مسیح بازمیگردد که در این عصر تحصیل برای افراد برگزیده یک امتیاز محسوب میشد.
بیش از 2000 سال پیش دانشجویان کشورهای غرب و شرق آسیا برای ادامه تحصیل عازم چین شدند. از قرن نوزدهم میلادی به بعد چین شروع به ساخت دانشگاههای پیشرفته کرد. پس از تاسیس دانشگاه مردمی جمهوری خلق چین در سال 1949 میلادی، تاسیس تعداد بیشتری از دانشگاهها آغاز شد. در طول دهه 50 میلادی، چین پذیرش دانشجو از کشورهای ویتنام و کشورهای شرق آسیا را در دستور کار خود قرار داد.
امروز 600 دانشگاه از مجموع 3000 دانشگاه در چین، دانشجویان کشورهای مختلف جهان را ثبتنام میکنند. به دنبال ادامه رشد اقتصادی چین، مهاجرت تحصیلی به چین محبوبیت بالایی پیدا کرده است به طوری که تنها در سال 2009 میلادی 240 هزار دانشجوی بینالمللی در این کشور به تحصیل مشغول بودهاند. برخی از این دانشجویان در چین تا اخذ مدرک تحصیل کرده، برخی به تحصیل موقت پرداخته و برخی دیگر نیز به تحصیل زبان و فرهنگ چینی میپردازند.
به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی CUCAS (سیستم پذیرش دانشگاهها و کالجهای چین و مرکز ملی کمک و پذیرش دانشجویان چین)، در این مقاله به بررسی و معرفی نظام آموزش چین میپردازیم:
نظام آموزش عالی چین
چین با داشتن بیش از 3000 موسسه آموزش عالی که 25.4 میلیون دانشجو را در خود جای دادهاند، بزرگترین نظام آموزش عالی در جهان محسوب میشود. از این جمع 1867 موسسه آموزش عالی را موسسات آموزش عادی تشکیل میدهند که در این موسسات مجموعا 17.4 میلیون نفر مشغول به تحصیل هستند. 444 موسسه آموزشی نیز به بزرگسالان اختصاص دارند که در مجموع پذیرای 5.2 میلیون دانشجو هستند. 994 موسسه آموزشی باقی مانده نیز موسسات آموزش خصوصی هستند. همچنین 1789 موسسه خصوصی وجود دارند که از طریق آنها 2.8 میلیون نفر در مقطع کارشناسی به تحصیل راه دور و اینترنتی میپردازند. وزارت آموزش چین با کمک یک نظام آموزشی مرکزی، کنترل تمام موسسات آموزش عالی را در بخشهای سیاستگذاری، قانونگذاری، برنامهریزی، تامین اعتبار و ارزشیابی برعهده دارد.
روسای هر یک از موسسات آموزش عالی از سوی کمیتهای متشکل از حزب کمونیست چین هدایت میشوند و کمیته دانشگاهی و هیئت نمایندگی دانشکده و کارکنان مسؤل رسیدگی به مشکلات مربوط به دانشکده و کارکنان آن است.
از دهه 80 میلادی تاکنون اصلاحات آموزشی بسیاری در آموزش عالی چین رخ داده که شامل موارد ذیل است:
- تفویض اختیارات
وزارت آموزش چین بخشی از مسؤلیتهای خود را به برخی ادارات محلی و موسسات خاص واگذار کرد. در نتیجه دانشگاهها و کالجها استقلال و آزادی بیشتری پیدا کردند.
- ادغامات
در اوایل دهه 90 میلادی صدها موسسه آموزش عالی با هدف بهبود کارآیی و بهرهوری با هم ادغام شدند.
- آموزش عالی خصوصی
پس از یک غیبت سی ساله از سال 1952 تا 1982 میلادی، آموزش عالی خصوصی در چین طی دو دهه اخیر به سرعت رشد کرد و حدود 10 درصد از کل ثبتنام دانشگاهها را به خود اختصاص داد.
- کمک هزینههای تحصیلی
برای فایق آمدن بر مشکلات مالی و تقاضای بسیار برای تحصیلات عالی، دولت مرکزی چین در اواخر دهه 80 و اوایل 90 میلادی، سیاست ثبتنامی «دوگانه» را اجرا کرد که طی آن داوطلبانی که نمرات پایینتر از حد مجاز ورودی دانشکدههای ملی اخذ میکنند میبایست شهریه تحصیلی خود را پرداخت میکردند. از سال 1997 میلادی به بعد تمام دانشجویان برای تحصیل در آموزش عالی باید شهریه میپرداختند.
- افزایش ثبتنامها
دولت چین به منظور پاسخگویی به استقبال بسیار گسترده برای تحصیلات عالی، سیاستهای افزایش ثبتنام با عنوان «چشمانداز 211» و «چشمانداز 985» را در پیش گرفت.
همچنین از سایر تغییرات اساسی در آموزش عالی این کشور میتوان به نظام متنوع تامین اعتبارات دانشگاهها اشاره کرد.
پیشنیاز عمومی دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاههای چین
دانشجویان بینالمللی جویای تحصیل در دانشگاههای چین باید پیشنیازهای تعیین شده از سوی دولت و دانشگاههای چین را پشت سر بگذارند که شامل موارد ذیل میشوند:
1- فرد متقاضی باید دانشجوی واقعی بوده و ویزای دانشجویی یا توریستی داشته باشد.
2- فرد متقاضی نباید دارای سوابق کیفری باشد. دانشجویان برخی از کشورها میبایست به سفارت چین گواهی عدم سوء پیشینه ارائه کنند.
3- افراد متقاضی باید دارای مدارک مرتبط بوده و تمامی پیشنیازها را رعایت کنند. این پیشنیازها شامل مدرک تحصیلی و وضعیت مالی مناسب میشوند.
پیشنیازهای دانشگاههای چین
دانشگاههای چین بسته به سطح مدرکی که ارائه میدهند، شرایط خاصی را برای پذیرش دانشجویان خود در نظر میگیرند. معمولا رشتههای فرهنگ و زبان که بدون مدرک هستند آسانترین شرایط پذیرش را دارند و در صورت داشتن مدرک دیپلم میتوانید به راحتی در این رشتهها ثبتنام کنید.
رشتههای تحصیلی چینی زبان
دانشجویان برای پذیرش در این رشتهها باید آزمون زبان چینی را با موفقیت پشت سر بگذرانند. داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد باید همچنین یک نسخه از معرفینامه خود ارائه دهند.
رشتههای تحصیلی انگلیسی زبان
این داوطلبان نیازی به مدرک زبان چینی ندارند و در عوض باید مدارک زبان انگلیسی نظیر تافل و آیلتس که دانش زبانی آنها را تایید میکند، داشته باشند.
از آنجا که دانشگاههای چینی هر روز بیش از گذشته نسبت به ارائه رشتههای تحصیلی انگلیسی زبان اهتمام میورزند، این رشتهها برای دانشجویان بینالمللی بسیار مناسب هستند.
انواع دانشجویان در چین
انواع مختلف دانشجویان در چین شامل دانشجویان موقت (با طول تحصیل یک تا 20 هفته)، دانشجویان زبان (با طول تحصیل یک تا دو سال)، دانشجویان کارشناسی (با طول تحصیل چهار تا پنج سال)، دانشجویان کارشناسی ارشد (با طول تحصیل دو تا سه سال)، دانشجویان دکتری (با طول تحصیل سه سال) و دانشجویان انتقالی (با طول تحصیل نامعین) هستند.
شناسایی دانشگاههای مطرح چین
چین در حال حاضر 600 دانشگاه و کالج دارای صلاحیت پذیرش دانشجویان بینالمللی دارد که این تعداد دانشگاه کار را برای داوطلبان بسیار دشوار میکند. برای تشخیص دانشگاههای مطرح و باکیفیت یکی از روشها، مراجعه به رتبهبندی دانشگاههای جهان است که از سوی موسسات معتبر اعلام میشوند.
اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاههای چین
به دنبال نوسازی صنایع تولیدی چین برای ورود به رقابت جهانی، نظام آموزشی عالی چین، اعتبار و قدرت خود را در جهان به رخ رقبایش میکشد. فارغالتحصیلان دانشگاههای چین از سوی دانشگاههای معتبر اروپایی، آمریکایی، آسیایی، استرالیایی و سایر کشورهای جهان با استقبال مواجه میشوند. سالانه حدود 20 هزار دانشجوی فارغالتحصیل شده از دانشگاههای چینی به کشورهای اشاره شده میروند تا ادامه تحصیل دهند. در سال 2009 میلادی، دولت چین با 64 کشور جهان تفاهمنامه دوجانبهای را برای گسترش فعالیتهای آموزشی امضاء کرده است.
رشتههای مفید تحصیلی در چین
فارغ از رشتههای زبان چینی، طب سنتی چین، هنرهای رزمی، تاریخ، فلسفه، ورزش و هنرهای فولکور چینی (شامل موسیقی و نقاشی)، رشتههایی نظیر ریاضیات، مهندسی، علوم و پزشکی به علاوه اقتصاد، بازرگانی، تجارت و مدیریت بازرگانی، رشتههای بسیار مناسبی هستند.
کمک هزینه تحصیلی
به دنبال اجرایی شدن دریافت شهریه و افزایش هزینههای تحصیلی در آموزش عالی چین، نظام کمک هزینه تحصیلی دانشجویان طی سالهای اخیر در چین راهاندازی شده است که این کمک هزینههای تحصیلی شامل موارد ذیل میشوند:
- کمک هزینه تحصیلی (grants)
برنامه کمک هزینه تحصیلی دولتی که از سال 2002 میلادی راهاندازی شده به دانشجویان نیازمند و با استعداد دانشگاههای عادی چین اهدا میشود.
- کمک هزینه تحصیلی (Scholarship)
کمک هزینههای تحصیلی مبتنی بر شایستگی و صلاحیت یکی از اصلیترین انواع کمک هزینههای تحصیلی است که از سال 1986 میلادی در دسترس دانشجویان چین قرار دارد.
کار برای تحصیل
در سال 1994 میلادی آئیننامه «کار برای تحصیل» در دانشگاههای عادی چین تصویب شد که طی آن دانشجویان نیازمند میتوانند با یافتن کار نیمهوقت هزینه تحصیل خود را بپردازند.
وام دانشجویی
اولین برنامه اعطای وام دانشجویی در سال 1986 میلادی در این کشور اجرا شد. در چین دانشجویان سه نوع وام دانشجویی دریافت میکنند.
معرفی دانشگاه معروف چین
دانشگاه فودان Fudan
ویژگی های زیادی است که دانشگاه فودان را مشهور می کند اما عناوین قدیمی ترین و برگزیده ترین دانشگاه چین نیست که این مرکز آموزشی را مهم کرده بلکه عضویت در گروه 21 و همکاری با 30 دانشگاه برتر دنیا فودان را منحصر به فرد کرده است.
دانشگاه فودان که در شهر شانگهای واقع شده، یکی از قدیمی ترین و برگزیده ترین دانشگاه های کشور چین به حساب می آید. این دانشگاه، با شعار «مشتاقانه به دنبال دانش باشید تا از آن به شیوه خودتان بهره ببرید» در سال 1905 تاسیس شد. دکتر یانگ یولیانگ در حال حاضر، سکانداری این دانشگاه عومی را برعهده دارد و بر کار، تدریس و فعالیت دوهزار و 300 استاد و کارمند، 15 هزار و 700 دانشجوی دوره کارشناسی و 11 هزار دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی نظارت می کند.
نوری آسمانی فودان، به زبان چینی به معنای نور آسمانی است که هر روز می درخشد!
این عبارت توسط استاد مشهور «ما ژیانبو» از متون کلاسیک فرهنگ چین انتخاب شد. اما این مرکز آموزشی که در ابتدا به عنوان یک کالج خصوصی فعالیت می کرد، در سال 1911 و در پی انقلاب زین های در چین – که در پی آن آخرین سلسله پادشاهی در چین با نام نظام کینگ از بین رفت – برای یک سال به یک پایگاه نظامی برای نیروهای انقلابی تبدیل شد.
کالج فودان در سال 1917 به دانشگاه تبدیل شد و پس از سه دهه یعنی در سال 1941 براساس رای دولت چین، یک دانشگاه دولتی شد و نام آن به دانشگاه ملی فودان تغییر یافت. تحولات فودان به اینجا ختم نشد و پس از کمونیست شدن حکومت چین، نام ملی از اسم دانشگاه حذف و روش های ارائه دروس و اداره دانشگاه از د انشگاه های برتر شوروی الگوبرداری شد. بالاخره هم در دهه 70 میلادی و پس از دوران انقلاب فرهنگی در این کشور، دانشگاه فودان به تدریج ساختاری مدرن و بازتری از نظر تعامل با دنیای دانگشاهی خارج از چین پیدا کرد.
17دانشکده و 69 گروه آموزشی
ساختار دانشگاه فودان متشکل از 17 دانشکده و 69 گروه آموزشی است. این دانشگاه همچنین دارای 77 موسسه تحقیقاتی است که موسسه تحقیقاتی هنرهای تصویری شانگهای مشهورترین این موسسات به حساب می آید. به علاوه این دانشگاه در حال حاضر هزار و 350 پروفسور در تیم دانشگاهی خود دارد که 30 نفر آنها عضو آکادمی علوم چین هستند. این دانشگاه 10 بیمارستان دارد که بخش آموزشی رشته های مختلف پزشکی فودان آنها را اداره می کنند.
فودان همچنین عضو گروه 21 نیز هست؛ بد نیست بدانید این گروه از 21 دانشگاه برجسته دنیا در زمینه تحقیقات تشکیل شده و دانشگاه های مک گیل، بریتیش کلمبیا و مبورن و دانشگاه ملی سنگاپور ازجمله اعاضی شناخته شده این گروه دانشگاهی هستند. نکته جالب توجه آنکه اعضای این گروه به صورت گسترده ای در خصوص انجام تحقیقات علمی و برگزاری همایش ها با یکدیگر همکاری دارند.
دانشجویان بین المللی
از دهه 1950 میلادی، دانشگاه فودان شروع به ثبت نام از دانشجویان بین المللی کرد. فودان یکی از اولین مراکز آموزش عالی در کشور چین بود که اقدام به این کار کرد. از آن زمان تاکنون بیش از 10 هزار دانشجوی بین المللی از بیش از 100 کشور جهان از فودان فارغ التحصیل شدند. به گزارش برترین ها در پایان سال 2010، تعداد دانشجویان خارجی سه هزار و 125 نفر گزارش شد که رتبه دوم را در میان دانشگاه های چین در این زمینه احراز کرد.
برنامه های درسی دانشجویان خارجی شامل قسمت های دریافت مدرک و بدون دریافت مدرک می شود. به این شکل برخی از دانشجویان خارجی تنها برای گذراندن یک ترم تحصیلی و به شکل میهمان به صورت موقت در فودان به تحصیل می پردازند. یکی از مهم ترین بخش های آموزشی مربوط به دانشجویان خارجی، گروه آموزشی زبان و فرهنگ چین است. این گروه آموزشی زیر مجموعه دانشکده هنر است و در آن به صورت اختصاصی توسط اساتید برجسته چینی و بعضا غیرچینی به تدریس ادبیات، تاریخ، اقتصاد، فلسفه و حقوق چین اختصاصا برای دانشجویان خارجی پرداخته می شود.
معروف های فودان
امروزه انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه فودان در سرتاسر دنیا از ژاپن و استرالیا گرفته تا کانادا و آمریکا وجود دارند. فارغ التحصیلان فودان از نظر اقتصادی، آکادمیک و آموزشی دارای ارتباطات وسیعی با دانشگاه کنونی فودان هستند. برنامه های معمول انجمن های فارغ التحصیلی فودان عبارتند از به روز رسانی لیست اعضا، برگزاری کنفرانس ها، اجرای طرح تبادلات فرهنگی چین با دیگر کشورها و ارتباط گسترده با دیگر انجمن های فارغ التحصیلی در دنیا.
این هم لیستی از برترین فارغ التحصیلان شناخته شده دانشگاه فودان.
زانگ زیرانگ: قاضی برجسته چین
تانگ جیاکژوان: وزیر خارجه سابق چین
لی لانکینگ: معاون سابق نخست وزیر چین
ژوکژان: ریاضیدان برجسته
شنمن ژانگ: مدیریت عالی اجرایی بانک جهانی یک بنیاد چینی – آمریکایی
دانشگاه فودان عضو گروه بین المللی دانشگاه های رده بالای ارائه دهنده کمک های تحصیلی و بورسیه کردن دانشجویان است اما به تازگی بنیاد توسعه آموزشی را با همکاری دانشگاه ییل تاسیس کرده که مرکز آن در شهر نیویورک است. بد نیست بدانید فودان اولین دانشگاه چینی است که چنین بنیادی تاسیس کرده است.
شبکه تیندال
در سال 2011، فودان عضو شبکه تیندال شد، این شبکه از مجموعه ای از مراکز تحقیقاتی و عملیاتی که در زمینه تغییرات آب و هوایی کره زمین فعالیت می کنند، تشکیل شده و پروفسور یولیانگ یانگ استاد فودان که مسئول این دانشگاه در شبکه تیندال هم هست، در ماه می امسال در شهر نوورویچ انگلستان جایزه ارزشمندترین فعال محیط زیستی را دریافت کرد.
تعویض دانشجو با 200 دانشگاه
دانشگاه فودان با همکاری با بیش از 200 دانشگاه در 30 کشور دنیا برنامه های تعویض و جا به جایی دانشجو دارد که اطلاعات کامل و به روز شده آن را در سایت مرکزی خود دانشگاه می توانید ببینید اما برای اینکه به عملکرد مثبت فودان پی ببرید، بد نیست بدانید این مرکز آموزشی با دانشگاه هایی مانند هاروارد، ییل، دورهام، توکیو، دانشگاه ملی سنگاپور و سیدنی همکاری دارد.
تحصیل به یوان
هزینه تحصیل در دوره کارشناسی در هر ترم مابین 4200 تا 4800 یوان می شود. هزینه تحصیل در دروه کارشناسی ارشد در هر ترم مابین 4750 تا 5240 یوان می شود. هزینه تحصیل در مقطع دکترا در هر ترم مابین 5360 تا 6500 یوان می شود.
خوابگاه
دانشگاه فودان دارای هشت مجموعه خوابگاهی است و ظرفیت آن را دارد که پاسخگوی همه دانشجویان متقاضی باشد. این خوابگاه ها دارای اکثر امکانات رفاهی مانند غذاخوری، اینترنت و مجموعه ورزشی هستند اما نکته جالب درباره خوابگاه های فودان، برگزاری شب فرهنگی کشورهای مختلف در شب های مختلف هفته و کتابخوانی و شعرخوانی و دیگر کارهایی است که بازتاب فرهنگ و آداب و سنن کشورهای مختلف است.
سامانه خرید و امن این
سایت از همهلحاظ مطمئن می باشد . یکی از
مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می
توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت
بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم
اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه 09159886819 در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما فرستاده می شود .
آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی
سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس
مطالب پربازديد
متن شعار برای تبلیغات شورای دانش اموزی تحقیق درباره اهن زنگ نزن انشا در مورد 22 بهمن