دانش آموزی - 517

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق درباره جزء 12و حزب اول قران

بازديد: 129

 

به نام خدا

جزو ١٢ قرآن حزب اول

 

١) روزي هر جنبنده اي از خداست و تنها خداوند از قرارگاه ( منزل دائمي ) و آرامگاه ( جاي فعلي ) انسان با خبر است و همه احوال خلق در دفتر ازلي خدا نوشته مي شود.

٢) خداوند آسمان و زمين را در ٦ روز خلق كرد و عرش با عظمتش بر آب قرار گرفت تا ما انسانها را بيازمايد كه كداميك عملمان صالح تر است.

٣) زنده شدن انسان پس از مرگ : كه كافران مي گويند : اين سخن هرگز به حقيقت نمي پيوندد مگر به سحر وخيال موحوم .

٤) به تعويق انداختن عذاب : اگر ما عذاب را به تعويق بيندازيم ( تا هنگام مرگ ) . منكران معاد مي گويند : چه چيزي موجب به تعويق افتادن عذاب شده است . آگاه باشيد كه هنگام رسيدن عذاب به هيچ وجه نمي توان از آن گريخت و به آنچه كه تمسخر مي كردند سخت گرفتار مي شوند.

٥) انسانهايي با ملكه صبر و عمل صالح داراي نعمت ابدي مي شوند : ما بشر را در دنيا از نعمت و رحمتي برخوردار گردانيم تا شكر كند. سپس آن نعمت را از او پس بگيريم سخت به خوي نوميدي و كفران در مي افتد و اگر را از سختي به نعمتي رسانديم مغرور و عافل مي شود كه ديگر روزگار رنج و زحمت به سر آمده است.

كه اين خوي بشر بي صبر كم ظرفيت ضعيف است.

٦) تبليغ كردن تمام آيات وحي شده توسط خداوند به رسولش : اي رسول مبادا آياتي را كه به تو وحي شده تبليغ نكني و از قول مخالفانت كه مي گويند : اگر اين مرد پيغمبر است چرا گنج و مالي ندارد و يا فرشته آسماني همراه او نيست . وظيفه تو نصيحت و اندرز خلق است . اما حاكم و نگهبان خداست .

٧) قران به علم ازلي پروردگار نازل شده است : چرا؟ چون هيچ يك از صفحاي عرب نتوانستند مثل صوره قرآن صوره اي بياورند.

٨) ستمكارترين انسان هاي روي زمين كساني هستند كه به خدا نسبت دروغ مي بندند . آگاه باشيد كه لعن خداوند بر ستمكاران عالم است .

٩) اهل بهشت جاويد خداوند كساني هستند كه به خدا ايمان آورده اند وبه عمل صالح پرداخته اند و به درگاه خداوند خاضع و خاشع گرديده اند .

١٠) دو گروه كفر و ايمان در مثل مانند شخص كر و كور و بينا و شنوا است . آيا اين دو شخص يكسانند!!

١١) خدا يكتاست و فقط بايد او را پرستش كرد . در غير اين صورت غذاب سخت قيامت را خريده ايد .

١٢) خداوند براي نجات بندگانش راحي را قرار داده است . براي آنان كه ايمان آورده و ايمان دارند . مانند قوم نوح كه خداوند براي نجات آنان به حضرت نوح دستور داد كشتي بسازند.

١٣) خداوند به نوح خطاب كرد كه تو با خود از هر جفتي دو فرد ( نر و ماده ) با جمع زن و فرزندانت همه در كشتي قرار بگيريد .

١٤) پسر حضرت نوح كه جزء كافران بود هم مورد عذاب خدا قرار گرفت .

١٥) قبل از اينكه به انسان چيزي وحي شود انسان از هيچ چيزي آگاهي ندارد. در آيه ي ٤٨ سوره هود آمده : اين از اخبار قيب است كه پيش از آن كه ما به تو وحي كنيم تو و قومت هيچ از آن آگاه نبوديد پس تو در طاعت حق را صبر پيش گير كه عاقبت آهل تقوا نيكوست .

١٦) انسان وقتي كاري را انجام مي دهد عجر آن كار با خداست مانند حضرت نوح كه در هنگام دعوت قوم خود به اسلام به آنان گفت : من از شما چيزي نمي خواهم عجر من با خداست .

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 04 اسفند 1393 ساعت: 9:16 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

تحقیق درباره دعای هفتم صحیفه سجادیه

بازديد: 351

 

دعاي هفتم صحيفه سجاديه

هديه به ساحت مقدس قائم آل محمد صاحب الزمان عجج

20 نكته از اين دعا

1 ـ گره مشكلات به دست خداوند گشوده مي‌گردد.

2 ـ راه بيرون آمدن از شدائد و سختي‌ها را خداوند به انسان نشان مي‌دهد.

3 ـ بدست آوردن آسايش و آرامش بايد از خدا خواست.

4 ـ دشواريها به لطف خدا آسان مي‌گردد.

5 ـ از رحمت خداوند است كه وسائل زندگي و اسباب حيات آدمي فراهم مي‌گردد.

6 ـ همه چيز به اراده خدا صورت مي گيرد.

7 ـ همه چيز تحت فرمان خدا است اگر خدا بخواهد كاري انجام نشود آن كار انجام نمي‌گيرد.

8 ـ خداوند پناه گرفتاران در هنگام طبيات و گرفتاري ها مي‌باشد.

9 ـ خداوند برطرف كننده بديها و دفع آن مي‌باشد. و كسي غير از خداوند نمي تواند بلايي را از انسان دور نگاه دارد.

10 ـ گره گشاي كارها فقط خداست.

11 ـ مشكلات و سختي‌هايي كه براي انسان پيش مي آيد از قدرت خداست زيرا خداوند مي‌خواهد با اين سختي‌ها و مشكلات ايشان را متوجه اقتدار خود بنمايد و همچنين باعث تكامل انسان شود.

12 ـ چيزي را كه خداوند به عنوان نعمت براي بنده اش بفرستد كس ديگري نمي‌تواند آن را بازگرداند.

13 ـ اگر خداوند بخواهد نعمتي كه به انسان مي‌دهد پنهان باشد. كس ديگري نمي‌تواند بسته نعمتي كه خدا به انسان مي‌دهد را بگشايد.

14 ـ اگر هم خدا بخواهد چيزي يا نعمتي آشكار باشد هيچ كس نمي‌تواند آن را پنهان نمايد.

15 ـ آن چيزي را كه خداوند در آن دشواري قرارداده كس ديگري نمي‌تواند آسان اش كند.

16 چيزي را كه خداوند خوار و ذليل كرده باشد ياوري نخواهد داشت.

17 ـ بازشدن در آسايش را از خداوند بايد بخواهيم. زيرا فقط او قادر است آسايش و آرامش را نصيبمان كند.

18 ـ از بين بردن غمها فقط با قدرت بينهايتش صورت مي‌گيرد.

19 ـ اگر از مشكلي يا مسئله‌اي خاطرمان مكدر شده و گله و شكوه‌اي داريم فقط به درگاه خداوند بگوييم زيرا فقط او حلال مشكلات ما مي‌باشد.

20 ـ استجابت دعاهايمان به خواست خداست پس دعا كنيم تا شيريني اجابت را بچشيم.

21 ـ نجات و خلاصي سريع از گرفتاريها را از خداوند بخواهيم. زيرا فقط اوست كه نجات دهنده‌اي سريع مي‌باشد.

22 ـ بعضي اوقات غم ها باعث مي‌شوند كه در انجام واجبات وبه كاربستن مستحبات كوتاهي گردد در اين هنگام است كه بايد از خداوند كمك بخواهيم تا غم‌هايمان را برطرف سازد تا با روحيه اي شاداب به انجام عبادات واجب و مستحب بپردازيم.

23 ـ هميشه از خداوند كمك بخواهيم و طلب خير بكنيم هرچند فكر مي‌كنيم مستحق آن نيستيم بدانيم كه رحمت و لطف و كرم او بيشتر از گناهان و خطاهاي ماست. پس هميشه به درگاه خداوند برويم و فقط بگوييم خدا خدا خدا

 

نتيجه:

قدرت خداوند بر همه چيز مسلط است خدا همه چيز را مي داندو همه چيز را مي‌تواند تغيير دهد و خواست و اراده او بر همه چيز احاطه دارد.

بنابراين در همه لحظات توكل مان به خدا باشد وا گر هم مواقعي در زندگيمان دچار اندوه و مشكل و گرفتاري شديم بدانيم.

خدا با ماست و او حلال همه مشكلات و چاره ساز همه گرفتاريها و شفاي همه دردمندان  و برآورد كننده همه آرزوهاست.

پس همواره رو به سوي ذات مقدس و مهربان او آوريم و از او طلب كمك و صبر و مقاومت در مقابله با مشكلات و گرفتاريها داشته باشيم.

 

يامان باشد كه خداوند برايمان كافي‌ايست.

 

ارتباط با رشته خودم

رشته كامپيوتر ارتباطي كه با مضمون اين دعا مي‌تواند داشته باشد اين است كه كامپيوتر نيز يك وسيله‌اي است كه خداوند براي رفع بسياري از گرفتاريها و مسائل علمي ـ اعتاقدي ـ پزشكي انسان قرار داده است تا از طريق اين علم نيز انسان به تكاملي كه شايسته اوست برسد.

 

و يك چيز ديگر آنكه:

راه حل‌ها و رفع بسياري از مسائل كه توسط كامپيوتر صورت مي‌گيرد هم تا خدا نخواهد عملي نخواهد شد يعني خواست خدا مقدر است كه با كامپيوتر جواب مسائل و مشكلاتمان را بدست آوريم و اگر خدا نخواهد هيچگاه به آن چه كه مي‌خواهيم نمي‌رسيم.

با تشكر از زحمات و راهنماييهاي استاد محترم سركار خانم نجاتي

با آرزوي توفيق

 

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 04 اسفند 1393 ساعت: 9:03 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

تحقیق درباره جزء اول و جزء هفتم

بازديد: 93

 

جز هفتم

1 ـ كينه دوزي و نرمش نصاري. 82 مائده

2 ـ خداوند نيكوكاران را دوست مي‌دارد. 93 مائده.

3 ـ تحريم صيد در حال احرام . 94 مائده در حال احرام صيد و شكار حيوانات حرام است.

4 ـ پيامبر مسئول اعمال شما نيست وظيفه او ابلاغ رسالت است. 99 مائده

5 ـ پناهگاهي غيرخدانيست . 14 انعام

6 ـ نور رمز رحمت و ظلمت رمز پراكندگي است. 1 انعام

7 ـ اهميت كعبه : از آنجا كه قديمي‌ترين و بدسابقه‌ترين مركز توحيد و پرستش خداست و نقطه تمركزي براي توجه ملتها و اقوام مختلف است نزد خدا اهميت زيادي پيدا كرده است. 97 مائده

8 ـ تضاد بي دليل جايز نيست (كساني بودند كه قسمتي از زبان خدو را معطل نگه مي‌داشتند و ا زآن صرفه‌جويي مي‌كردند. 103 مائده

9 ـ حتي به نام نياكان (نبايد نياكان خود را معصوم بدانيم و آنها را معصوم از خطا و اشتباه بدانيم. 104 مائده

10 ـ از حد تجاوز نكنيم. 87 مائده

11 ـ اكثريت، دليل پاكي نيست. وقتي در جامعه عده زياي كاري را انجام مي‌دهند دليل بر درست بودن آن كار نيست. 100 مائده

12 ـ هر كس مسئول كار خويش است. 15 مائده

13 ـ بيزاري مسيح از شرك پيروانش. 117 مائده

14 ـ حكم قطعي درباره شراب كه شراب حرام است و براي بدن ضرر دارد. 90 مائده

15 ـ سوگند لغو آمريزده مي‌شود. 89 مائده

16 ـ  نزول مائده‌هاي آسماني بر حواريان. 111 و 112 مائده

17 ـ مثل حواريون باشيد. 113 مائده

18 ـ قدرت قاهره پروردگار. 18 انعام خداوند تمام بندگان خد قاهر و مسلط است.

19 ـ نزول مواهب الهي بر مسيح. 110 انعام

20 ـ خداوند كافران و گناهكاارن را مجازات شديد مي‌كند و درعين حال آمرزنده و مهربان است. 98 مائده


جزء اول

1ـ بسم الله سرآغازي براي هركاري و استمداد از ذات پاك خدا را به هنگام شروع درهر كار به ما مي‌آموزد. 1 حمد

2 ـ الحمدالله رب العالمين درسي است از بازگشت همه نعمتها و تربيت همه موجودات به الهل و توجه به اين حقيقت كه همه اين مواهب از ذات پاكش سرچشمه مي‌گيرد. حمد

3 ـ الرحمن الرحيم: كه اساس خلقت و تربيت و حاكميت او بر پايه رحمت و رحمانيت است و محور اصلي نظام تربيتي جهان را همين اصل تشكيل مي‌دهد. حمد

4 ـ مالك يوم الديم: توجهي است به جهاد و سواي پاداش اعمال، و حاكميت خداوند بر آن دادگاه عظيم. حمد

5 ـ اياك نعبد و اياك نستعين: توحيد در عبادت و توحيد در نقطه اتكا انسانها را بيان مي‌كند. حمد

6 ـ اهدناالصراط المستقيم: بيانگر نياز و عشق بندگان به مسأله هدايت و نيز توجهي است به اين حقيقت كه هدايتها همه از سوي اوست. حمد

7 ـ با توجه به بسم الله: وظيفه انسان آن است كه به ياد مبداء بزرگ عالم هستي و نعمتهاي بي‌پايانش ببينند. (پيمودن صراط مستقيم). حمد

8 ـ وجوب شكر منعم را كه يك فرمان فطري و عقلي است به عنوان انگيزه خداشناسي. 1 حمد

9 ـ از آيه 2 سوره حمد: خداوند همه اين مواهب و نيكيهاي را با اراده و اختيار خود ايجاد كرده است.

10 ـ از آيه 3 سوره حمد: رحمن و رحيم كه از مهمترين اوصاف الهي است و تكرار آن در نماز كه ما حداقل 30 بار آن را تكرار مي‌كنيم اين درس را به ما مي‌دهد كه همه انسانها كه خود را در زندگي بيش از هر چيز به اين اخلاق الهي متخلق كنند.

11 ـ از آيه 3 سوره حمد: اگر ما خود را عبد و بنده خدا مي‌دانيم مبادا رفتار مالكان بي‌رحم نسبت به بردگانش در نظرها تداعي شود.

12 ـ از آيه 3 سوره حمد: باتوجه به اينكه رحمان و رحيم بعد از رب العالمين آورده شده اشاره به اين نكته است كه ما در عين قدرت نسبت به بندگان خويش با مهرباني و لطف رفتار مي‌كنيم اين بنده نوازي و لطف خدا بندگان را شيفته او مي‌سازد.

13 ـ توحيد عبادت و توحيد افعال . 5 حمد

14 ـ ايمان به رستاخيز دومين پايگاه. 4 بقره

15 ـ استمرار در طريق ايمان و عمل. 4 بقره

16 ـ يك نيروي كنترل دروني به نام تقوا انسان را در برابر طغيان شهوات حفظ مي‌كند. 5 بقره

17 ـ مجازات و كيفرهاي الهي هميشه با اعمال و رفتار انسان ارتباط دارد. 6 بقره

18 ـ پيدايش نفاق و ريشه‌هاي آن. 8 بقره

19 ـ لزو مشناخت منافقين در هر جامعه. 12 بقره

20 ـ فريب دادن وجدان. 9 بقره

نفاق وسيله‌اي براي فريب دادن وجدان و بسيار دردناك است كه انسان اين واعظ دروني را در خود خفه كند.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 04 اسفند 1393 ساعت: 9:02 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

تحقیق درباره تفسیر سوره انعام

بازديد: 579

 

سوره انعام، جزء 7 ، حزب 3

 

1 ـ با ستايش خداوند شروع مي‌شود و اشاره به اينكه نور، رمز وحدت و ظلمت، رمز پراكندگي مي‌باشد. (نور در آيه 1 به معني قرآن است.) آيه (3-1)

2 ـ اشاره به سرنوشت طغيانگران و با آيات انفسي و آفاقي ما را متوجه توحيد و عالم صغير يعني رحم مادر و عالم كبير يعني ساختمان اين جهان مي‌كند. آيه (5-4)

3 ـ قرآن يك برنامه تربيتي مرحله به مرحله را براي بيدار ساختن بت پرستان و مشركان به تناسب انگيزه هاي مختلف عرضه مي‌كند. آيه (6)

4 ـ براي كوبيدن عامل غرور كه يكي از عوامل مهم طغيان و سركشي و انحراف است به يادآوري وضع اقوام گذشته و سرانجام دردناك آنها براي از بين بردن غرور هشدار مي‌دهد. آيه (6)

5 ـ اشاره به بهانه‌جويي مشركان كه مي‌گفتند: قرآن سحر است. آيه (10-7)

6 ـ خداوند به پيامبر مي‌گويد: كه منكران را بيم دهد. (ما را متوجه معاد مي‌سازد). آيه (13-11)

7 ـ هدف، اثبات توحيد و مبارزه با شرك و بت‌پرستي است. آيه (16 15 14)

8 ـ اشاره به قدرت قاهره خداوند. آيه (18-17)

9 ـ يهود و نصارا (منكران) از پيامبر براي اثبات رسالتش نشانه ي خواستند و بر خود ظلم بزرگي كردند. زيرا بالاترين مشاهده آن حضرت قرآن و كلام وحي است. آيه (24-19)

10 ـ اشاره به آنهايي كه گوشهايشان از شنيدن حرف حق سنگين است. آيه (28-27)

11 ـ اشاره به بيداري زودگذر و بي‌اثر در مورد اعمال لجوجانه مشركين است. آيه (28-27)

12 ـ همه چيز به روز رستاخيز منتهي مي‌شود. حتي براي حيوانات. آيه (29)

13 ـ استدلال توحيد نظري به مشركان (كه در سخت‌ترين شرايط زندگي جز خدا پناهي نيست. آيه (49-40)

14 ـ مبارزه با فكر طبقاتي (كه اسلام هيچ تفاوتي نسبت به فقرا و ثروتمندان قائل نمي‌شود. برخلاف انتظار ثروتمندان). آيه (53-52)

15 ـ آمرزش گناه تنها بدست خداوند است و خداوند به حضرت محمد فرمود: هركس كه به من ايمان مي‌آورد و به سراغ تو مي‌آيد به او بگو «سلام بر شما» آيه (55-54)

16 ـ اسرار غيبي و كليد خزائن غيب نزد خداست و به موضوع وسعت علم پروردگار مي‌پردازد و بازگشت همه به سوي اوست. آيه (62-59)

17 ـ تذكر به مؤمنان كه از مجالس اهل باطل دوري كنيد. آيه (68)

18 ـ اشاره به اهميت فرزندان صالح و بستگان ابراهيم را بيان مي‌كند و موقعيت ممتاز او را از نظر وراثت و ثمره وجودي مشخص مي‌كند. آيه (87-86)

19 ـ سه امتياز مهم براي پيامبران خدا را بيان مي‌كند. كتاب، عقل، نبوت و ارتباط قرآن با ايمان و نماز و آخرت بيان مي‌شود. آيه (94-88)

20 ما را به شناسايي جهان آفريشن و شگفتي‌هاي آن و به شناسايي خداوند از طريق آن بيان مي‌كند. آيه (103 95)

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 04 اسفند 1393 ساعت: 8:59 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

تحقیق درباره تفسیر سوره ال عمران

بازديد: 251

 

                                          

                      سوره ي آل عمران  

                      

نكات مربوط به حزب سوم

ايه15و18 

1-شهادت خداوند بر يگانگي خويش چگونه است :

منظور از شهادت خداوند شهادت عملي وفعلي است نه قولي اما شهادت وگواهي فرشتگان ودانشمندان جنبه قولي دارد البته گواهي فرشتگان ودانشمندان جنبه ي عملي نيز دارد

2- قيام به قسط چيست :

يعني خداوند گواهي به يكتايي خود مي دهد در حالي كه قيام به عدالت به جهان هستي دارد راه خداوند يكي معرفي شده وراه هاي منحرف متعدد بيان شده است

ايه 19

3-  سرچشمه اختلا ف ها وكشمكش هاي مذهبي معمولا از جهل وبي خبري نيست بلكه بيشتر به خاطر ظلم وانحراف   از حق ونظرهاي شخصي است

ايه 20

4- از اين ايه بطور ضمني استفاده مي شود كه از ادامه بحث ومحاجه با مردم لجوجي كه تسليم منطق صحيح نيستند بايد پرهيز كرد

ايه 21و22

5- در ايه اول امران به عدالت ودعوت كنندگان به معروف وحق در رديف پيامبران شمرده شده اند و كفر به خداوند وكشتن پيامبران وكشتن اينگونه افراد دريك سطح قرار گرفته واين نهايت اهتمام اسلام را به مسئله بسط عدالت در اجتماع روشن مي سازد

ايه 23و25

6- ممكن است گفته شود اعتقاد به عذاب وكيفر محدود در ميان ما مسلمانان هست زيرا ما معتقد يم كه مسلمانان براي هميشه در عذاب اللهي نمي مانند و بالاخره ايمان انها موجب نجات انان مي شود اماافرادي كه معتقد ند هر گناهي را كه مرتكب شوند مجازات انها چند روزي بيش نخواهد بود سخت در اشتباهند واز روح اسلام و تعليمات ان بر كنار مي باشند

  ايه 26و27

 7- خداوند شب را در روز وروز را در شب داخل ميكند منظور از اين جمله همان تغيير تدريجي محسوسي است كه در شب وروز در طول سال مشاهده مي كنيم اين تغيير بر اثر انحراف محور كره ي زمين نسبت به مدار ان است

ايه 28

8- اسلام به انسان اجازه داده  در موردي كه جان يا مال وناموس او در خطر است واظهار حق هيچگونه نتيجه ندارد موقتا از اظهار ان خودداري كند وبه وظيفه به طور پنهاني عمل نمايد

9- تقيه درهمه جا يك حكم نداردبلكه گاهي واجب وگاهي حرام وزماني مباح مي باشد  تقيه در جاي خود يك حكم قاطع عقلي وموافق فطرت انساني است                                          

آيه 30

10- دانشمندان بزرگ اسلام معتقدند هر كرداري از ما خواه خوب خواه بد يك صورت دنيوي و يك صورت اخروي دارد كه همكنون در دل آن عمل نهفته است و روز رستاخيز جلوه مي كند و باعث آرامش يا آزاد انسان مي گردد

آيه 31 و 32

11 – دين و محبت منظور اين است كه روح و حقيقت دين همان ايمان و عشق به خدا است

آيه 33 و 34

12 – پيامبران و رهبران بشر همان اندازه كه امتياز دارند همان اندازه نيز مسوليت دارند و ديگران كه امتياز متفاوتي دارند مسوليت كمتري خواهند داشت

آيه 35 و 36

13- مريم در لغت زن عبادتكار و خدمت گذار است و نام گذاري بوسيله مادرش نهايت عشق و علاقه اين مادر با ايمان براي وقف فرزندش نشان مي دهد

آيه 38 و 40

14- تعجب و شگفتي زكريا از تولد يحي با توجه به قدرت بي پايان پروردگار براي اين بود كه مي خواست ايمانش به مرحله شهود برسد هر انساني هنگامي كه با مساله خلاف قوانين طبيعت مواجه مي شود تمايل پيدا مي كند يك نشان حسي براي آن بيابد

آيه 41

15- بسته شدن زبان پيامبر براي يك مدت كوتاه مدتي كه پيامبر مي تواند از قوم غايب گردد و به عبادت خدا بپردازد مانعي ندارد مي تواند با ايما و اشاره يا تلاوت آيات كه ذكر خدا است مردم را هدايت كند

آيه 45و46

16- مسيح به عنوان كلمه در اين آيه ياد شده در اصطلاح قران به معني مخلوق است

آيه 48 و 49

17 – پاسخ كسانيكه ولايت تكريمي مردان خدا را منكر مي شوند و آن را يك نوع شرك مي دانند به خوبي روشن مي گردد زيرا هيچكس براي پيامبران و يا امامان دستگاه مستقلي در مقابل خداوند قايل نيست معجزات پيامبران اعمالي است كه به وسيله خود آنها انجام مي شود اگر چه به فرمان خدا و استمداد از نيروي الهي و اذن او انجام مي گيرد

آيه 52

18- حواريون قلبي پلك و روحي باصفا داشتند و شستشوي افكار آلوده مردم كوشش داشتند

19- منظور آيه از مكر اين است كه دشمنان مسيح با طرحهاي شيطاني خود مي خواستند جلوي اين دعوت الهي را بگيرند اما خداوند براي حفظ جان پيامبر و آيئنش نقشه هاي آنها را نقش بر آب كرد همچنين در موارد ديگر

 

 

 

 

 

 

 

 

نكات مر بوط به حزب چهارم

 

آيه 56 و 58

1- در اين آيه علاوه بر عذاب آخرت كه نتيجه داوري پروردگار در قيامت است به مجازات شديد دنيا نيز اشاره شده كه دامنگير اقراد كافر مي شود

2- مقدم داشتن سرنوشت كافران بر مومنان به خاطر آن است كه كساني كه نسبت به مسيح كافر شدند اكثريت را داشتند

آيه 59 و 60

3- ولادت حضرت مسيح بدون پدر را دليلي بر فرزندي او نسبت به خدا و يا الوهيتش مي گرفتند آيه : مثل عيسي نزد خدا همچون مثل آدم است كه او را از خاك آفريد

آيه 61

4- دعوت پيامبر به مباهله يك از نشانه هاي صدق دعوت و ايمان قاطع او است قطع نظر از نتايجي كه بعدا از مباهله به دست مي آيد

آيه65 و 68

5- مهمترين پيوند پيوند مكتبي است هيج رابطه اي بالاتر از رابطه مكتبي نيست بلكه ارتباط با مردان خدا و اوليا الله تنها از همن طريق است سزاوارترين مردم به پيامبران آنها هستند كه به دستورهاي آنها بيش از هر كس عمل مي كنند

آيه 72و74

6- آيات فوق از آيات اعجاز آميز قران بود و پرده از روي اسرار يهود و دشمنان اسلام بر مي داشت نقشه ماهرانه آنها را متزلزل ساخت آنها در پرتوي آن بيدار شدند و از وسوسه هاي اقوا گر دشمن بر حذر گرديدند هدف آنها متزلزل ساختن پايه هاي عقايد اسلامي در افكار جوانان است قران امروز هم به مسلملنان در برابر اين جريان هشدار مي دهد

آيه 75 و 76

7- از جمله احكام قطعي اسلام اين است خيانت در امانت جايز نيست خواه اين امانت مربوط به مسلمانان باشد يا غغير آن حتي مشركان و بت پرستان

آيه 77

8- نكته اي كه در اين آيه است عواقب شوم پنجگانه اي است كه در برابر پيمان شكني و سوگندهاي دروغ در اين آيه ذكر شده است گويا اشاره به مراحل تدريجي قرب و بعد از خدا است كسي كه به خدا نزديك مي شود در گام اول مشمول مواهب معنوي مي گردد و هنگامي كه نزديكتر شد خدا با او سخن مي گويد باز نزديكتر شد خدا به او نظر رحمت مي افكند و بازهم نزديكتر شد از آثار لغزشهاي گناه پاك مي سازد و درنتيجه از عذاي  دردناك نجات مي يابد

آيه 79 و 80

9- بشر پرستي ممنوع است پرستش غير خدا و مخصوصا بشر پرستي را محكوم مي شازد روح آزادگي را در انسان پرورش مي دهد

10 – يكي از طرق شناسايي داعيلن حق و داعيان باطل اين است كه داعيان حق كه در راس آنها پيامبران و امامان قرارداشتند وقتي كه بزرگترين قدرتهارا در اختيار داشتند همانند نخستين روزها مردم را به سوي اهداف مقدس و توحيد فرا مي خواندند ولي باطلان دعوت به سوي خويش و تشويق مردم به يك نوع عبوديت بود

آيه 81 و 82

11- از آيه فوق نتيجه مي شود كه آيا پيامبري در زمان پيامبر ديگر مبعوث مي گردد . نتيجه اين است كه پيمان تنها از خود پيامبران گرفته نشده بلكه از پيروان آنها نيز گرفته شده است و منظور از پيمان گرفتن از انبياءپيمان گرفتن از امتهاي آنان و نسلهاي بعد از آنها است . هرگز پيامبران خدا هدف و دعوت جدا نداشتند و با هم جنگ و ستيز نداشتند .

12- آيه مزبور در باره جانشينان پيامبران نيز صادق است چون آنها از آنان جدا نيستند و يك هدف دارند و هميشه پيامبران جانشينان خود را معرفي كرده اند

13- تعصبهاي مزاحم . پيروان يك آيين به آساني حاضر نيستند به آيين نو تن دردهند در حالي كه قانون تكامل مي گويد بايد آيينها يكي پس از ديگري بيايند و بشر را در مسير خدا شناسي و حق و عدالت و ايمان و غيره راهنمايي كنند تا فارغ التحصيل شده

آيه 86 و 89

  14- توبه مرتد : مرتد يعني كسي كه اسلام را پذيرفته و سپس از آن بازگشته بر دو قسم است

 

 

 

15- مرتد فطري يعني پدر يا مادر مسلمان تولد يافته سپس او اسلام را پذيرفته وسپس از ان بر گشته ولي مرتد ملي پدر و مادر مسلمان تولد نيافته وبعد از بلوغ ان را پذيرفته سپس از ان برگشته

 

16-  توبه مرتد ملي پذيرفته مي شود در حقيقت مجازات او خفيف است       چون مسلمان زاده نشده است

 

 

  توبه فطري حكم شديدتر است گرچه توبه او در پيشگاه خداوند پذيرفته مي شود

ولي اگر وضع او در دادگاه اسلام ثابت شود محكوم به اعدام است حتي توبه نمي تواندجلواين احكام شديد را بگيرد سختگيري در مواقعي است كه مرتد فطري مرد باشد

 

ايه90و91

17-  كساني كه نخست ايمان آورده سپس كافر شده اند و در كفر پافشاري      دارند توبه آنهاپذيرفته نيست  

 

18- توبه كساني كه در آستانه مرگ هستند مي دانيم كه در آن ساعت درهاي توبه بسته مي شود وتوبه پذيرفته نيست

 

19- كفر تمام اعمال نيك انسان را از بين مي برد اگر تمام روي زمين پر از

طلا باشد و در راه خدا انفاق كنند با وجود آلودگي روح و جان و دشمني با حق بيفايده است و شفاعت شفاعتكنندگان شامل حال شان نميشود مهمترين عامل شفاعت ايمان به خداوند است

 

 

 

                           

                                     جزءسي ام                            

نكات مر بوط به حزب سوم

سوره اعلي   

ايه8

1-  اسلام دين اساني است

ايه13و14

2- دوزخيان نه مي ميرند نه از حيات برخوردارند

ايه16

3- دلبستگي دنيوي مانع اصلي ثمر بخشي تزكيه نفس است

 

سوره غاشيه

ايه2و3

4- انكه در قيامت وحشت زده زحمات سخت خود را بي ثمر مي بينند     

ايه17و20

5- اسمان مرتفع وزمين مسطح وكمههيمستقر مظهري از قدرت بي حد پروردگار

سوره فجر

ايه14

6- ستمگر بداند خداوند در كمين او ست

7- انسان ذلت وعزت را تهيدستي وتوانگري ميداند ولي حق اين است كه هر دو از مايش است

ايه17

 8- ذلت نزد داوند توجهنكردن به يتيم نوازي است

ايه 18

9- ذلت نزد خداوند نينديشيدن به گرسنگان جامعه است

ايه24

10- انسان ور شكسته در قيامت مي گويد : كاش براي اين زندگي حقيقي كاري مي كردم

ايه 27و28

11- وقتي مومن پنج تن (ع) را هنگم قبض رو مي بيند با خاطر جم ودل ارام جان مي دهد

 سوره بلد

ايه 4

12- طبيعت زندگي دنيوي انسان اكنده از رنج اشكار و پنهان است

ايه 7و9

13- ايا انسان گمان مي كند كسي او را نمي بيند

ايه 10

14- ما به انسان قدرت انتخابگري داديم

ايه 17

15- اهل ايمان يكديگر را ب صبوري و خير انديشي سفارش مي كنند

سوره شمس

ايه8

16- خداوند انسان را به شناسايي بد و خوب قرار مي دهد

ايه9

17- نجات قطعي در گرو تهذيب نفس است

سوره ليل

ايه 5و7

18- ميو معاد باوري تقوا است و محصول تقوا خير رساني به خلق وتوفيق روز افزون است

 

 

سوره ضحي

ايه7

19-  اگر امداد غيبي نمي رسيد پيامبر هم گمراه بود                                            ايه 11           

20- مثبت انديش باش ونعمت هاي خداوند را ببين

 

 

 نكات مر بوط به حزب چهارم     

 

سوره شرح

ايه1

1- حوصله وشرح صدر ويژگي لازم براي مبلغ موفق است

ايه5

2- اگر به دقت بينديشي در متن هر تلخي شيريني است

 

سوره تين

ايه4

3- افرينش انسان به لحاظ جسم وجان با زيبا ترين كيفيت

 

سوره علق

ايه1

4- شروع هر كار با نام خداوند

ايه4

5- قدرت انسان در نوشتن نشان اكرميت خداوند است

ايه6

6- احساس بي نيازي زمينه ساز طغيان

ايه 14

7- عالم محضر خداوند است

 

ايه 19

8- نزديكترين حال انسان به خداوند حال سجده است

 

سوره قدر

ايه1

9- نزول حقيقت قران بر قلب پيامبر در شب قدر

ايه4

10- ملائكه در شب قدر همه ساله تقدير وتفسير لوم عالم را نزد حجت زمان مي اورند

 

سوربينه

ايه8

11- رضايت نامه ي خداوند ورضايت بند از خداوند ميوهخشيت پروردگار

 

سوره زلزال

ايه 7و8

12- ترازوي قيامت حتي ذره را هم محاسبه مي كند

 

سوره عاديات

ايه 10

13- هر چه در سينه هاست اشكار مي گردد

 

سوره قارعه

ايه6و11

14- سنگين يا سبك بودن ون معنوي انسا ملاك بهشتي ويا دوزخي بودنش است

 

سوره تكاثر

ايه8

15-نسبت به نعمت عظيم ولايت همه شما بايد پاسخگو با شيد

 

سوره عصر

ايه3

16- به جز مومن صالح مصلح همه با زنده اند

 

سوره همزه

ايه 1و2

17- واي به حال انانكه غرور ثرئت او را به تحقير وعيب جويي مردم مي كشد

 

سوره فيل

ايه3و5

18- يل سواران ابره با پرتاب ريگ به وسيله پرندگان همچون كاه جويده ريز شدند

 

سوره قريش

ايه1و3

19- بندگي پروردگار شكر امنيت و راه

 

سوره ماعون

ايه4و7

20- واي به حال كسي كه نماز راسبك بشمارد رياكار است واز خدمت اندك به خلق دريغ مي رزد

 

سوره كوثر

ايه1

21- اي پيامبر غمگين مباش ما به تو فاطمه را عطا كر ديم

 

سوره كافرون

ايه1و6

22- اي كفار به هيچ مجه با شما سازش مذ هبي نداريم

 

سوره نصر

ايه 3

23- غرور وپيروزي تو را از خداوند غافل نكند

 

سوره تبت

ايه1

24- اگر حق ستيز بودي دوزخي هستي اگر چه عموي پيامبر باشي

 

سوره توحيد

ايه 1و3

25- خداوند در ذات وصفاتش احد است همه محتاج ان بي نيازيم

 

سوره فلق

ايه1و5

26- پناه ببر به خداوند از دست دشمنان تفرقه افكن حسود   

 

سوره ناس

ايه1و6

27- پناه ببر به خداوند از وسوسه هاي خناسي كه نقشه هايش را به فراورده هاي ذهن خودت جلوه مي دهد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 04 اسفند 1393 ساعت: 8:58 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 824

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس