پروژه و تحقیق رایگان - 571

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

پرسشنامه بررسی میزان آسیبهای اجتماعی

بازديد: 303

پرسشنامه بررسی میزان آسیبهای اجتماعی


1)  آسیب های اجتماعی که در میان دانشجویان دیده می شود از کجا نشأت می گیرد؟

الف) خانواده q                                                                ب) محیط دانشگاه q                    

ج) گروه دوستان q                                       د) محیط بیرون از دانشگاه

2)  کدامیک از راهکارهای ریز می تواند از آسیب های اجتماعی دانشجویان جلوگیری کند؟

الف) برگزاری های همایش های آسیب شناسی دانشجویی q                     

ب) مشاوره q

ج) هر کدام از آنها به نوبه خود از این آسیب ها جلوگیری می کند .

 ه) نمی دانم q

3)     محیط دانشگاه تا چه اندازه دانشجویان را تحت تاثیر مشکلات و آسیب های اجتماعی قرار می دهد ؟

الف) صد در صد                                              ب) تا حدودی    q          

ج) بسیار زیاد q                                               د)  اطلاعی ندارم q

4)       آیا آزادی بیش از حد می تواند عاملی بر آسیب پذیری دانشجو باشد ؟

الف) بله می تواند باشد q                           ب) پسران q

ج) خیر نمی تواند باشد q                            ج) نمی دانم q                  د) قطعا q

5) آیا دوستان در محیط دانشگاه در شکل گیری آسیب پذیری دانشجویان دختر بیشتر اثر می گذارد یا دانشجویان پسر ؟

الف) پسران q                                                  ب) دختران q  

ج) در هر دو یکسان استq                        د) نظری ندارم q

6) به نظر شما آسیب های اجتماعی دانشجویان دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

الف) از جامعه یا گروهی به جامعه دیگر متفاوت است q

ب) ملاک شناسائی آن مشکل و واقعیت خارجی دارد q

ج) گزینه الف وب q                      

د) ملاک شناسایی آن آسان و واقعیت درونی دارد q

7) آسیب های اجتماعی در میان دانشجویان چه پیامدی می تواند داشته باشد ؟

الف) از دست دادن کارایی لازم q

ب) کاهش عملکردهای مثبت فرد q

ج) الف وب q                  

د) بر هم خوردن روند معمول زندگی و نداشتن انگیزه q                              ه) همه موارد

8) به نظر شما آسیب اجتماعی در میان دانشجویان می تواند سبب بروز آسیب دیگری گردد؟

الف) به نظر من آسیب های اجتماعی می تواند آسیب دیگری را تحت تاثیر قرار دهد q

ب) به نظر من آسیب های اجتماعی نمی تواند بر آسیب دیگری تاثیری داشته باشد q

ج) در نظر من آسیب اجتماعی امری فراگیر نیست q

د) ب و ج q

9) به نظر شما مقوله آسیب های اجتماعی بر کدام یک از ملاک های اساسی رفتار تاکید دارد؟

الف) انحراف q                                                ب) ناهنجاری ها              

        ج) الف و ب q                                                  د) تخلف از یک یا چند قاعده رفتاری q

10) به نظر شما فرد آسیب دیده اجتماعی به چه کسی گفته می شود؟

الف) فردی که رفتارش به دلیل فشارهای اجتماعی و روانی ناشی از مشکلات اقتصادی تغییر کرده استq

ب) فردی که در یادگیری، مهارتهای زندگی دچار نقص و فقدان شده است q

ج) فردی که رفتارش با هنجارهای اجتماعی جامعه مغایرت دارد. q

د) همه موارد

11) مقوله آسیب اجتماعی در میان دانشجویان دختر بیشتر دیده می شود یا دانشجویان پسر ؟

الف) دانشجویان دختر q                             ب) دانشجویان پسر q

ج) در هر دو یکسان                                        د) اولویت بندی دارد q

12) آیا آسیب های اجتماعی در میان دانشجویان مختص به یک جنس و گروه اجتماعی است ؟

الف) بله ، مختص دختران است q

ب) خیر، مختص به هر دو جنس و گروه اجتماعی اختصاص دارد q

ج) بله، مختص پسران است q

د) خیر، ممکن است به یک جنس بیشتر و به یک جنس دیگر کمتر اختصاص داشته باشدq

13) به نظر شما مسائل و آسیب های اجتماعی در میان دانشجویسان بیشتر می تواند دخالت داشته باشد ؟

الف) مجموعه ای از پدیده ها و امور اجتماعی مثل طلاق q                            

ب) فقر q                                                          ج) خانواده از هم گسیخته q                      

د) نداشتنن پشتوانه مالی q                        ه) همه موارد q

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 10:04 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

پرسشنامه میزان آگاهی دبیران از روش های ارزشیابی

بازديد: 103

پرسشنامه میزان آگاهی دبیران از روش های ارزشیابی


 این پرسشنامه یک کار تحقیقی است در زمینه بررسی میزان آگاهی دبیران از روش های ارزشیابی و طراحی سؤالات امتحانی مدارس . بدیهی است پاسخهای شما به شرایط بهتر ارزشیابی و طراحی سوال کمک فراوانی خواهد کرد. لذا از شما خواهشمندیم که با دادن پاسخ دقیق به سوالات، ما را در انجام این تحقیق یاری فرمایید. از همکاری شما کمال تشکر را داریم.

جنسیت:

مردp              زنp

رشته تحصیلی:

مدرک تحصیلی:

سابقه تدریس:

 

ر

عنوان

کاملا موافقم

موافقم

نظری ندارم

مخالفم

کاملا مخالفم

1

اندازه گیری تعیین می کند که شخص یا شئی چه مقدار از یک ویژگی برخوردار است.

 

 

 

 

 

2

ارزشیابی به منظور مقایسه نمرات یک دانش آموز با میانگین کلاس و قضاوت در مورد پیشرفت او انجام می شود.

 

 

 

 

 

3

از آزمون می توان به عنوان یک ابزار آموزشی در تدریس استفاده کرد.

 

 

 

 

 

4

از ارزشیابی آغازین می توان به عنوان یک نوع ارزشیابی پیش از اجرای آموزش استفاده کرد.

 

 

 

 

 

5

در ارزشیابی تکوینی معلم بخش مهمی از مطالب آموزش داده شده را مورد آزمون قرار می دهد.

 

 

 

 

 

6

در سنجش آغازین معمولا رفتارهای ورودی دانش آموزان مورد اندازه گیری قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

7

در ارزشیابی پایانی، هدفهای آموزشی و رفتارهای فرد بطور دقیق سنجش می شود.

 

 

 

 

 

8

آزمون تشریحی موثرترین راه برای درک و فهم عمیق دانش آموزان از مطالب درسی می باشد.

 

 

 

 

 

9

معمولا در آزمون تشریحی در انواع امتحانات، نمره گذاری با نظر و قضاوت شخصی تصحیح کننده همراه است.

 

 

 

 

 

10

بیان هدفهای رفتاری فقط با افعال رفتاری امکان پذیر است.

 

 

 

 

 

11

بهترین مورد استفاده از آزمون صحیح-غلط، سنجش دانش وقایع و رویدادها می باشد.

 

 

 

 

 

12

معمولا در سوالات جورکردنی در هنگام امتحان، تعداد سوالات باید از پاسخها کمتر باشد.

 

 

 

 

 

13

بیشترین سوالات امتحانی مربوط به طبقه دانش از حیطه شناختی است.

 

 

 

 

 

14

تهیه نقشه کار اولین مرحله ارزیابی فعالیتهای عملی دانش آموز توسط معلم است.

 

 

 

 

 

15

درج نمره منفی در امتحانات چند گزینه ای به منظور اعتبار و دقت نمره دانش آموزان صورت می گیرد.

 

 

 

 

 

16

بیان خلاصه درس توسط دانش آموزان نشانگر میزان فهم دانش آموز از موضوع تدریس است.

 

 

 

 

 

17

توانایی دانش آموزان در نمایش مطالب آموزشی مربوط به طبقه ی کاربرد از حیطه شناختی است.

 

 

 

 

 

18

اگر یادگیرنده بتواند نقاط ضعف و قوت درس را بیان کند نوعی ارزشیابی انجام داده است.

 

 

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 10:02 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

چرا دختران زودتر از پسران به سن بلوغ می رسند ؟

بازديد: 906

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع :

چرا دختران در 9 سالگي به سنّ تكليف و بلوغ مي رسند، اما پسران در 15 سالگي؟

 

بلوغ، يكي از مراحل حساس زندگي بشر بشمار مي رود، زيرا دراين مرحله از زندگي، نه تنها جسم انسان دچار تغيير مي شود، بلكه خلق و خوي و روح انسان هم متحول مي گردد و قدرت فهم و درك انسان نيز بالا مي رود. به عبارت ديگر در اين دوران، شخصيت انسان كم كم تكوّن پيدا مي كند، و از انديشه ها و كارهاي كودكانه خويش خداحافظي مي كند، و اكنون آن چيزهايي را كه قبلاً در نظرش بزرگ و مهم جلوه گر مي شدند، كوچك و حقير مي شمارد، و به چيزهاي مهم تر و بزرگتري مي انديشد، و خويشتن را براي پذيرش بعضي از مسئوليت هاي خطير، آماده مي بيند، و سعي مي كند كارهائي انجام دهد كه بزرگترها انجام مي دهند. همه ي اينها، نشان دهنده اين است كه شخص بالغ به مرحله اي از تكامل عقلي و رشد فكري رسيده است كه مي توان بر او كارها و وظايفي را محوّل كرد كه پيش از اين ممكن نبود، و شايد خداوند متعال هم به همين خاطر يكي از شرايط تكليف را بلوغ قرار داده است.

اما اينكه چرا سنّ بلوغ زن با مرد متفاوت است؟

در اين شكي نيست كه خداوند به حكم قانون خلقت، زن و مرد را متفاوت آفريده است و طبق تحقيقات زيست شناسان و فيزيولوژيست ها و روان شناسان، همه ي اين تفاوت ها را نمي توان با مطالعه و تجربه مختصر به دست آورد، بلكه بدست آوردن آن نياز به پژوهش و تحقيقات فراوان دارد، ـ كه مرحوم شهيد مطهري مقداري از اين تفاوت ها را در كتاب «نظام حقوق زن در اسلام»[1] ذکر کرده است ـ و قطعاً اين تفاوت ها داراي آثاري خواهد بود، از جمله اينكه موجب زودتر بالغ شدن دختر از پسر است.

الكسيس كارل، فيزولوژيست و جراح و زيست شناس معروف فرانسوي ـ كه شهرت جهاني دارد ـ در كتاب «انسان موجود ناشناخته» در مورد تفاوت هاي زن و مرد و تأثير اين تفاوت ها در بين وظايف زن و مرد، چنين مي نويسد: اختلافي كه ميان زن و مرد موجود است تنها مربوط به شكل اندام هاي جنسي آنها و وجود زهدان و انجام زايمان نزد زن و طرز تعليم خاص آنها نيست، بلكه نتيجه علّتي عميق تر است كه از تأثير مواد شيميايي مترشحه غدد تناسلي در خون ناشي مي شود. به علت عدم توجه به اين نكته اصلي و مهم است كه طرفداران نهضت زن، فكر مي كنند كه هر دو جنس (زن و مرد) مي توانند يك قسم تعليم و تربيت يابند و مشاغل و اختيارات و مسئوليت هاي يكساني به عهده گيرند. زن در حقيقت از جهات زيادي، با مرد متفاوت است، (حتي) يكايك سلول هاي بدني و همچنين دستگاههاي عضوي، مخصوصاً سلسله عصبي نشانه جنس (مخصوص) خود را بر روي خود دارند. قوانين فيزيولوژي نيز همانند قوانين جهان ستارگان، سخت و غير قابل تغيير است، و ممكن نيست تمايلات انساني در آنها راه يابد. ما مجبوريم آنها را طوري كه هستند بپذيريم.

زنان بايد به بسط مواهب طبيعي خود در جهت و مسير خطير خاصّ خويش بدون تقليد كوركورانه از مردان، بكوشند، وظيفه ايشان در راه تكامل بشريت خيلي بزرگتر از مردهاست و نبايستي آن را سرسري بگيرند و رها كنند.[2]

از بعضي از بزرگان در مورد زودتر بالغ شدن دختران چنين نقل شده: آنچه تحقيقات علمي ثابت كرده اين است كه: رشد زن سريعتر از مرد است، بنابراين دوراني كه مرد در مدت پانزده سال طي مي كند، زن در نه سال طي مي نمايد، و اين موضوع، اختصاص به زن و مرد ندارد، بلكه در تمام جانداران وگياهان هم، همينطور است، رشد انواع ضعيف تر در دوران كوتاهتري انجام مي پذيرد. مثلاً رشد گياهان نيلوفر خيلي سريعتر از رشد درخت چنار است. خلاصه هر موجودي كه لطيف تر است، رشد آن سريعتر است و هر موجودي كه خشن تر است، رشد آن كندتر انجام مي يابد و به همين دليل، بسياري از دختران در سنين يازده يا چهارده سالگي آماده بارور شدن و مادر شدن از نظر جنسي هستند، در حالي كه پسران در اين سنّ معمولاً آمادگي پدر شدن از نظر جنسي را ندارند.[3]

نكته ديگري كه شايد به ذهن بيايد اين است: دختر زودتر از پسر به سن تكليف مي رسد، اين به مشقّت انداختن جنس زن است، و اين يك نوع تبعيض و برتري جنس مرد را مي رساند.

در پاسخ اين اشكال بايد بگوئيم كه: اين سخن درستي نيست، زيرا رسيدن به تكليف يك نوع كمال است، و رشد عقلي مكلّف را نشان مي دهد. در واقع، اين يك توفيق براي انسان است كه لياقت پيدا كند كه مخاطب امر الهي واقع شود.

يكي از بزرگان مي فرمايد: مي توان گفت توفيق زن بيش از مرد است و اگر انسان تنزل كند حدّاقل بايد بگويد زن همانند مرد است. زيرا 6 سال قبل از اينكه مرد مكلّف بشود، زن را ذات اقدس اله به حضور پذيرفته است. زن همين كه از 9 سالگي گذشت و وارد دهمين سال زندگي شد، خدا او را به حضور پذيرفته است و با او سخن مي گويد و روزه را بر او واجب مي كند، مناجات هاي او را به عنوان دستور مستحب شرعي گوش مي دهد، آن وقتي كه هنوز مرد به عنوان يك نوجوان مشغول بازي است، زن مشغول راز و نياز و نماز ست. همه ي اينها نشانه آن است كه زن براي دريافت فضايل شايسته تر از مرد است. اگر اين منطق درست تبيين و اجرا گردد، نتيجتاً معلوم خواهد شد كه زن بالاتر از مرد و لااقل همتاي مرد است... عمده آن است كه مرد وقتي پانزده سالگي را تمام کرد و وارد شانزده سالگي شد، شايستگي خطاب الهي را كسب مي كند و قبل از آن چنين لياقتي را ندارد، زيرا بلوغ زمينه تشرّف به مقام عبوديت است.

باز در ادامه مي فرمايد: بلوغ يك شرافت است، آنها كه اهل سلوكند، مي گويند، ما مشرّف شديم، نه مكلّف، چون زحمت و مشقّتي در كار نيست، بلكه شرف در كار است... اگر كسي به جائي برسد كه ذكر خدا گويد و در سايه اين ذكر، به ياد خدا و خدا به ياد او باشد شرافتي نصيب او گرديده است، و زن 6سال قبل از مرد به اين شرافت مي رسد.[4]

نتيجه آن‌که بين بلوغ و تکليف تفاوت وجود دارد. بلوغ يکي از شرايط تکليف است و چون دختر زودتر بالغ مي‌شود، زودتر هم مکلف مي‌شود، و اگر در کسي - دختر يا پسر- نشانه‌هاي بلوغ آشکار نشد، معيار ديگري مطرح مي‌شود که رسيدن به سن خاص است.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 28 آذر 1394 ساعت: 18:48 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره هدهد

بازديد: 1162

 

هدهد:

نام:

این پرنده نام‌های مختلفی در زبان فارسی دارد. هدهد و شانه به‌سر دو نام اصلی اویند که اولی به صدای وی و دیگری به کاکل شانه‌مانند روی سرش اشاره دارد. پوپک نام دیگری است که آن هم از آواز این پرنده گرفته شده و مرغ سلیمان هم نامی ست که به نقش وی در ماجرای پیام‌بری او از سلیمان به بلقیس ملکهٔ سبا اشاره دارد.

زیستگاه:

زیستگاه این پرنده در آسیا، اروپا، شمال آفریقا، آفریقای جنوب صحرا و ماداگاسکار است. بیشتر هدهدهای شمال آسیا و اروپا در زمستان به نواحی گرمسیری مهاجرت می‌کنند، اما هدهدهای آفریقایی تمام طول سال را در یک جا می‌مانند. این پرنده به‌طور سرگردان در بسیاری از نواحی دیگر دنیا از جمله در آلاسکا هم مشاهده شده‌است.

زیستگاه هدهد بایستی دو ویژگی اصلی را داشته باشد؛ وجود زمین‌های بایر یا با پوشش گیاهی اندک که بتواند در آن‌ها به دنبال حشرات، غذای اصلیش، بگردد و و وجود اجسام عمودی دارای شکاف (مثل درخت‌ها، صخره‌ها و حتی دیوار) که بتواند در آن لانه‌سازی کند. این دو ویژگی در بسیاری از زیست‌بوم‌ها دیده می‌شود، در نتیجه هدهدها در زیستگاه‌های مختلف و متفاوتی مانند مناطق گرمسیری، استپ‌های جنگلی، ساوانا، علفزار و فضاهای خالی درون جنگل‌ها زندگی می‌کنند و در زمین‌های تغییریافته توسط انسان‌ها همچون مراتع، زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و حتی نواحی شهری هم دیده می‌شوند. اما در زمین‌های شدیدأ زراعتی کمتر دیده می‌شوند در جنوب اروپا و آسیا هم شکار عامل دیگر کاهش جمعیت آن‌ها در نواحی نزدیک به سکونت انسان‌هاست.

مشخصات:

هدهدی در هند:

اندازه هدهد ۲۵ تا ۲۹ سانتی‌متر است، طول بالهایش به ۴۴ تا ۴۸ سانتی‌متر می‌رسد. این پرنده سیاه و سفید و صورتی در واقع یکی از بی اشتباه‌ترین پرنده‌ها است مخصوصا پرواز نا منظم این پرنده بی نظیر است. می‌توان به آن عنوان یک پروانه غول‌پیکر را اعطا کرد. کاکل شانه‌مانند این پرنده بیشتر اوقات بسته است و گاهی در مواقع بروز خطر آن را باز می کند.

این پرنده سر و بدن قهوه‌ای مایل به صورتی کم رنگ، دم و بالها با راه راه عرضی پهن سیاه و سفید، کاکل بلند با پرهای بلند نوک سیاه و منقار دراز و خمیده دارد که از آن برای بیرون آوردن کرمها و حشرات از سوراخ ها و زمین استفاده می کتد.

هدهد ماده در هنگام لانه سازی و پرورش جوجه‌ها از انتهای بدنش ترشحات بد بویی خارج می‌شود و موجب می‌شود تا بوی بسیار بدی از لانه بیاید. این بو شکارچیان این جانور و انگل‌ها را فراری می‌دهد و خصوصیات ضدمیکروبی نیز دارد. این ترشحات با خروج جوجه‌ها از لانه متوقف می‌شود. این درحالی‌ست که اکثر مردم بر این تصورند که بوی بد به علت مدفوع این حیوان است.

هدهد پرنده‌ای است که بیشتر روی زمین و در فضای باز تغذیه می‌کند، پروازش کند و موجی‌ست، توام با باز و بسته کردن آهسته بالهاست.

تشخیص این پرنده خیلی آسان است، نر و ماده همشکل هستند، نشانه‌های تشخیص آن عبارت است از سر وبدن حنایی کمرنگ دم وبالها را راهراه عرضی پهن سیاه وسفید. کاکُل بلند (تاجی قشنگ) بر سر دارد. باپرهای بلند نوک سیاه، ومنقار دراز خمیده، بیشتر روی زمین ودر فضای باز تغذیه می‌کند. پروازی کند وموجی وهمراه با باز و بسته کردن آهسته بالهاست. در زمین‌های باز و پردرخت دیده می‌شود.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 28 آذر 1394 ساعت: 17:02 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره فرهنگ و آداب و رسوم شهرستان اسفراین

بازديد: 371

 

فرهنگ بومی اسفراین

مردم اسفراین پیرو دین اسلام و مذهب شیعه جعفری هستند از آن جا که ترکیب جمعیتی آن یک دست نیست معمولا هر کدام از قومیت های ساکن در آن آداب و رسوم خاص خود را دارد. و این اداب و رسوم مخصوصا در روستائیان و عشایر بیشتر بروز دارد. و طیفی از آداب و رسوم را در بر می گیرد  که به مرور،  همه در جامعه  جدید  به یک شکل در آمده است. آداب خاص عزاداری ، عروسی ، جشن های مختلف نظیر عید نوروز

 نوروز: در شهر اسفراین رسم است وقتی لحظه تحویل نزدیک شد عده ای به مسجد می روند تا دعا بخوانند و از برکت آن دعا در تمام سال از خطرات مصون و غرق نعمت گردند گروهی نیز در خانه نزد زن و فرزند خود می مانند زیرا عقیده دارند که انسان اگر در موقع تحویل سال از خانه و خویشان خود دور باشند والا تمام یا قسمتی ازاعظم سال را به دوری از خانواده خود مبتلا خواهد شد. و همچنین در اسفراین مرسوم است که اگر کسی در موقع تحویل سال سنجد بخورد تا آخر سال هیچ گزنده ای به او آسیب نخواهد رساند. و اگر سیر بخورد رطوبت و سردیش نخواهد کرد و اگر سه یا چهار عدد مروارید غلطان(بی سوراخ) بخورد دیگر مریض نخواهد شد، سمنو هم چون نظر حضرت زهراست باید اندکی خورد تا از آسیب بیماریها محفوظ ماند، قدری آب هم باید نوشید و سپس در آینه نگاه کرد تا قلب و چشم، همیشه روشن باشد.

چهارشنبه سوری: شب چهارشنبه آخر سال یکی از شبهای بسیار دلپذیر و شیرین ایرانی است.

در این شب مردم شادی‌ها می کنند و مجالس سور و سرور برپا می سازند و آداب و مراسم مخصوصی انجام می دهند که از هر جهت دل انگیز و زیباست این آداب و مراسم در هر نقطه و در هر شهری رنگی مخصوص به خود می گیرد و مطابق ذوق و سلیقه اهالی هر محل به طرز خاصی اجرا می گردد. در این شب در تمام شهرها و دهات آتش می افروزند و با خواندن اشعار شیرین و گرفتن فال و انجام مراسم دیگر بدبختی و پلیدی را از خود دور می سازند و در عوض خوشبختی و تندرستی وطالع نیک برای خود آرزو می کنند.

کشتی باچوخه : شهرستان اسفراین تنها جایی در ایران است که در آن علاوه بر مراسم سیزده فروردین، مراسم چهارده فروردین نیز برگزار می شود و در بین اقوام مختلف کرد،ترک،فارس و تات از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است .همه ساله در این روز بزرگترین مراسم کشتی باستانی و سنتی چوخه ایران در فضایی باز و بر روی خاک در محل گود چشمه زینل خان(واقع درشمال شهر اسفراین)برگزار می گردد و هر سال جمعیتی بالغ بر یکصدهزار نفر از این رقابتها دیدن می نمایند  که جمع کثیری از آنها از اقصی نقاط کشور به اسفراین سفر می کنند . این مسابقه علاوه بر روز چهارده فروردین در بسیاری از مراسم محلی بخصوص جشن های عروسی نیز به نمایش در می آید . لباسی که کشتی گیران به تن دارند چوخه نام دارد. چوخه در اصل کلمه ای کردی است و آن  عبارتست ازشنل کوتاهی که کشتی گیران آن را با شال سفیدرنگی محکم می کنند. ازآنجا که این ورزش از قدیم الایام در بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده به این نام (کشتی با چوخه)معروف گشته است.

اسفراین شهر دارالقران:

اسفراین یکی از شهر هایی است که در هر کوچه یا محله آن یک جلسه قرآن بر پا می باشد که به همین دلیل آن را شهر دارالقرآن می نامند . در اسفراین بیش از ١٤٠ جلسه قرآنی هفتگی وجود دارد که بیش ١٢٠ جلسه  هفتگی خواهران و بیش از  ٢٥ جلسه هفتگی برادران در سطح شهر  بر پا می باشد . کسب مقام های استانی ، کشوری و بین المللی در رشته های قرائت ،حفظ ،تواشیح و اذان   تعدد برگزاری محافل انس با قرآن با حضور اساتید قرآنی انتخاب خادمین قرآن کریم از شهرستان و وجود استعدادهای فراوان قرآنی در بین جوانان و نوجوانان از شاخص ها و افتخارات قرآنی این شهرستان می باشد .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 24 آذر 1394 ساعت: 18:29 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1554

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس