تحقیق و پروژه رایگان - 576

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

پرسشنامه خلاقیت در نوشتن

بازديد: 249

پرسشنامه خلاقیت در نوشتن


منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 12:26 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس

بازديد: 97

پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس


 آزمون سنجش خلاقيت تورنس

پرسشنامه اي را كه در پيش رو داريد حاوي 60 سئوال است كه هر سؤال مشتمل بر سه گزينه يا پاسخ مي باشد. 
لطفاً هر يك از سئوالات را با دقت مطالعه نموده ،‌سپس يكي از پاسخ هاي ارائه شده در زير هر سئوال را با علامت (×) انتخاب نماييد . بديهي است اظهار نظر واقعي و دقيق شما مدنظر مي باشد . 
آزمونگر پس از اداي جملات بالا براي دستيابي به نتيجه آزمون بايد به ازاي هر پاسخ (الف) صفر امتياز ، پاسخ (ب) يك امتياز و پاسخ (ج) دو امتياز بدهد.
جدول نرم آزمون تورنس
امتيازميزان خلاقيت
از 120 الي 100خلاقيت بسيار زياد
از 100 الي 85خلاقيت زياد
از 85 الي 75متوسط
از 50 الي پايينخلاقيت بسيار كم

 
نام و نام‏خانوادگي: ..........................................سن: ..................................كلاس: .............................
چندمين فرزند خانواده خود هستنيد؟ ............تعداد برادران: ..................تعداد خواهران: .............
شغل پدر: ..........................................................تحصيلات پدر: .................
شغل مادر: .......................................................تحصيلات مادر: ...............

وقتي كه با مسئله خيلي دشواري روبرو مي شويد ، معمولاً چه مي كنيد؟
الف ـ گريه نمي كنم بتوانم مسأله را حل كنم.
ب ـ‌ گريه نمي كنم ،‌اما ناراحت مي شوم؟
ج ـ سعي مي كنم راه مناسبي راي حل مسأله بيابم.

اگر سرگرم ساختن وسيله اي باشيد ، ناگهان دريابيد قطعه مهمي از آن را گم كرده ايد ،‌چه مي كنيد؟
الف ـ كار را متوقف مي كنم . 
ب ـ سعي مي كنم قطعه گم شده را پيدا كنم و اگر نتوانم آن را پيدا كنم كار را متوقف مي كنم . 
ج ـ قطعه گم شده را پيدا مي كنم و اگرنتوانم آن را پيدا كنم به جاي آن يك قطعه ديگر مي سازم . 

 وقتي در مكاني عمومي هستيد ، آيا سعي مي كنيد حدس بزنيد افرادي كه دور شما هستند درباره چه چيزي بحث مي كنند؟‌
الف ـ هرگز علاقمند نيستم حدس بزنم ديگران درباره من چه چيزي بحث مي كنند.
ب ـ گاهي دوست دارم حدس بزنم ديگران درباره من چه چيزي بحث مي كنند. 
ج ـ هميشه دوست دارم حدس بزنم ديگران درباره من چه چيزي بحث مي كنند. 

4-  آيا از حل مسائل دشوار لذت مي بريد؟
الف ـ خودم كاري نمي كنم و مي گذارم ديگر اعضاي گروه مسأله را حل كنند. 
ب ـ گاهي در آنچه گروه انجام مي دهد ،‌شركت مي كنم .
ج ـ به طور فعال در آنچه گروه انجام مي دهد ،‌شركت مي كنم .

 اگر عضو گروهي باشيد كه بايد مسأله را با همكاري حل كنند،‌ چه مي كنيد؟ 
الف ـ خودم كاري نمي كنم و مي گذارم ديگر اعضاي گروه مسأله را حل كنند.
ب ـ گاهي در آنچه گروه انجام مي دهد ،‌شركت مي كنم.
ج ـ به طور فعال در آنچه گروه انجام مي دهد ، شركت مي كنم .
 
وقتي كه با مساله تازه‌اي روبرو مي شويد معمولاً چه مي‌كنيد؟
الف- از كسي كه ميخواهم آن را برايم حل كند.
ب- سعي مي‌كنم با كمك كسي ديگر آن را حل كنم.
ج- سعي مي‌كنم اطلاعات بيشتري بدست آورم تا بتوانم خودم آن را حل كنم.
 اگر درگير حل مسأله مشكل رياضي باشيد ،‌چه مي كنيد ؟‌
الف ـ از معلم يا شخصي مي خواهم به من كمك كند. 
ب ـ يك كتاب رياضي مربوط به مسأله را مي خوانم . 
ج ـ‌ از منابعي كه در دسترس دارم استفاده مي كنم . 
 وقتي در گروهي براي حل مسأله اي كار ميكند،‌اعضاي گروه چگونه از نظرات مبتكرانه شما استقبال مي كنند؟‌
الف ـ به ندرت از نظرات مبتكرانه من استقلال مي كنند.
ب ـ‌ گاهي از نظرات مبتكرانه من استقبال مي كنند.
ج ـ‌ اغلب از نظرات مبتكرانه من استقبال مي كنند. 

 وقتي با مشكلي غير عادي موجه مي شويد،‌معمولاً آن را چگونه رفع مي كنيد؟‌
الف ـ اغلب از كسي كمك مي گيريم .
ب ـ قبل از اينكه از كسي كمك گيرم مدت كوتاهي تلاش مي كنم تا خودم آن را حل مي كنم تا خودم آن را حل كنم .
ج ـ مدتي بسيار طولاني تلاش مي كنم آن را خودم آن را حل كنم.
 آيا به نظر ديگران شما سؤلات مشكلي طرح مي كنيد؟
الف ـ خير ،‌اين طور فكر نمي كنم . 
ب ـ گاهي اين طور فكر مي كنم . 
ج ـ اغلب اين طور فكر مي كنند.

11 – آيا معمولاً دوست داريد به كارهاي تازه دست بزنيد؟‌
الف ـ معمولاً به كارهاي تازه دست نيم زنم .
ب ـ گاهي به كارهاي تازه دست مي زنم . 
ج ـ اغلب به كارهاي تازه دست مي زنم . 
12ـ وقتي با مسأله اي پيچيده اي رو به رو مي شويد، چه مي كنيد؟‌
الف ـ سعي مي كنم خود را درگير حل آن نكنم.
ب ـ ممكن است زمان كوتاهي براي حل آن تلاش كنم.
ج ـ‌زماني بسيار طولاني براي حل آن تلاش مي كنم . 

13ـ آيا از تجارب تازه لذت مي بريد؟ 
الف ـ از تجارب تازه لذت نمي برم .
ب ـ گاهي از تجارب تازه لذت مي برم . 
ج ـ‌از تجارب تازه لذت نمي برم..

14 ـ وقتي در موقعيتي قرار مي گيرند كه از عهده آن بر نمي آييد.
الف ـ اغلب به ديگران متوسل مي شوم . 
ب ـ به آنچه خودم مستقلاً انجام مي دهم تا حدودي اطمينان دارم.
ج ـ به آنچه خودم مستقلاً انجام مي دهم اطمينان زيادي دارم . 

16 ـ آيا از انجام آزمايش هاي علمي لذت مي بريد ؟‌
الف ـ ‌از انجام آزمايش لذت نمي برم . 
ب ـ از انجام آزمايش تا حدودي لذت مي برم .
ج ـ از انجام آزمايش خيلي لذت مي برم.

17 ـ آيا هرگز به رويا فرو مي بريد؟‌
الف ـ خير ،‌من به رويا فرو نمي روم . 
ب ـ گاهي ،‌اگر وقت داشته باشم به رويا فرو مي روم . 
ج ـ اغلب اگر وقت داشته باشم به رويا فرو مي روم . 

18 ـ‌ در بيان مطالب خود با چه سهولتي از كلمات استفاده مي كنيد؟‌
الف ـ معمولاً اشكال دارم . 
ب ـ گاهي اشكال دارم . 
ج ـ به ندرت اشكال دارم . 

19- بيان شما تا چه اندازه خوب است ؟ 
الف ـ مطالبم را به خوبي بيان نمي كنم. 
ب ـ گاهي مطالبم را به خوبي بيان مي كنم . 
ج ـ اغلب مطالبم را به خوبي بيان مي كنم.

20 ـ نوشتن شما تا چه اندازه خوب است ؟ 
الف ـ در نوشتن نظراتم اشكال دارم. 
ب ـ شايد بتوانم نظراتم را بنويسم.
ج ـ كاملاً مي توانم نظراتم را بنويسم . 

21 ـ اگر عده اي از افراد غيره منتظره از شما بخواهند بيش از پنج دقيقه درباره موضوعي صحبت كنيد تا چه اندازه از عهده اين كار برخواهيد آمد؟‌
الف ـ از عهده اش بر نخواهم آمد زيرا براي آن آمادگي نداشته ام . 
ب ـ نهايت سعي خود را خواهم كرد تا از عهده آن برآيم . 
ج ـ به خوبي از عهده آن بر خواهم آمد.

22ـ براي توصيف چيزي با چه سهولتي به كلمات دست پيدا مي كنيد ؟‌
الف ـ معمولاً اين كار برايم دشوار است . 
ب ـ گاهي اين كار برايم آسان است . 
ج ـ اغلب اين كار برايم آسان است . 

23 ـ آيا به شغلي علاقه داريد كه مستلزم فراهم ساختن انديشه هاي بسيار باشد؟ 
الف ـ‌ علاقمند نخواهم بود. 
ب ـ شايد علاقه مند باشم . 
ج ـ هميشه علامند خواهم بود. 

24 ـ براي بيان يك انديشه با چه سهولتي به كلمات مترادف دست پيدا مي كنيد؟ 
الف ـ معمولاً اين كار برايم دشوار است . 
ب ـ گاهي اين كار برايم آسان است . 
ج ـ اغلب اين كار برايم آسان است. 

25 ـ اگر به ناچار مسابقه اي كنيد كه در آن بايد تا حد امكان كلمه هاي بسياري را كه با حرف «ج» شروع مي شوند بيان نماييد،‌ تا چه اندازه از عهده اين كار بر مي آييد ؟‌
الف ـ‌ چندان از عهده اين كار بر نمي آيم . 
ب ـ تا اندازه اي عهده اين كار بر مي آيم . 
ج ـ در حد خيلي زيادي از عهده اين كار بر مي آيم . 

26 ـ اگر از شما خواسته شود در مسابقه اي شركت كنيد كه در آن بايد چيزهاي متعلق به يك طبقه معين مانند غذا ها يا گياهان را نام ببريد تا چه اندازه اي از عهده اين كه بر آييد؟ 
الف ـ چندان  از عهده اين كار بر نمي آيم . 
ب ـ تا اندازه اي از عهده اين كار بر مي آيم . 
ج ـ در حد خيلي زيادي از عهده اين كار بر مي آيم . 

27 ـ چند جمله مي توانيد بنويسيد كه همه آنها با كلمه «همه » شروع شود؟
الف ـ‌ مي توانم فقط چند تا بنويسم . 
ب ـ مي توانم تعدادي بنويسم . 
ج ـ مي توانم تعدادي زيادي بنويسم .

28 ـ آيا مي توانيد غير از كاربرد معمولي اشياء موارد استفاده ممكن ديگري نيز براي آنها پيدا كنيد؟ 
الف ـ اين كار برايم خيلي دشوار است . 
ب ـ شايد بتوانم چند مورد استفاده ديگر كنم . 
ج ـ مي توانم موارد استفاده بسياري پيدا كنم. 

29 ـ نوشتن تعداد زيادي داستان تازه چقدر برايتان آسان است؟‌
الف ـ‌ اين كار برايم دشوار است. 
ب ـ مي توانم چند داستان بنويسم . 
ج ـ مي توانم داستان هاي بسيار بنويسم . 

30 ـ كداميك از موارد زير برايتان آسان ترين است ؟‌
الف ـ‌ حفظيك شعر ده بيتي . 
ب ـ تفسير يك شعر ده بيتي . 
ج ـ سرودن يك شعر ده بيتي .
31 ـ اگر از شما خواسته شوده تا مقاله اي براي روزنامه درباره جامعه خود بنويسيد، ‌ترجيح مي دهيد درباره كداميك از موارد زير بنويسيد؟‌
الف ـ آنچه را كه پيش از آن درباره جامعه ام نوشته شده است خلاصه مي كنم . 
ب ـ بر آنچه كه پيش از آن درباره جامعه ام نوشته شده است اطلاعات ديگري مي افزيم . 
ج ـ پس از مطالعه مطالبي كه پيش از آن در باره جامعه ام نوشته شده است به نوشتن مقاله خود اقدام مي كنم . 

32 ـ از كدام مورد زير بيشترين لذت را مي بريد؟ 
الف ـ از مطالعه كتاب هاي معروف لذت مي برم . 
ب ـ از مطالعه كتاب هاي معروف و نوشتن چند كتاب توسط خودم لذت مي برم . 
ج ـ از نوشتن كتاب هاي خودم لذت مي برم . 

33ـ در طراحي اسباب بازي هاي جديد  براي كودكان موفق مي شويد؟‌
الف ـ چندان موفق نخواهم بود . 
ب ـ شايد بتوانم چند طرح ارئه كنم .‌
ج ـ مي توانم طرح هاي بسياري ارائه كنم . 

34 ـ اگر به جاي معلم به كلاس كودكان كودكستاني برويد و طرح درس نداشته باشيد تا چه اندازه از عهده آن بر مي آييد؟
الف – شكست خواهم خورد.
ب- مشكل خواهم داشت.
ج- موفق خواهم شد.
   35- نوشتن مترادف‌هاي بسيار براي كلمه «سريع» چقدر برايتان آسان است؟
الف- اين كار برايم خيلي دشوار است.
ب- اين كار تا اندازه‌اي برايم دشوار است.
ج- اين كار برايم آسان است.
36- فرض كنيم همه راه‌هاي معمولي براي گرم كردن غذا را از دست داده‌ايم، تهية فهرستي طولاني از راه‌هاي ديگر براي گرم كردن غذا چقدر برايتان آسان است؟
الف- اين كار برايم خيلي دشوار است.
ب- اين كار تااندازه‌اي برايم دشوار است.
ج- اين كار برايم آسان است.
37- اگر ناچار به ايراد سخنراني باشيد تا چه اندازه از عهدة آن برمي‌آييد؟
الف- به طور كامل از روي يادداشتهايم مي‌خوانم.
ب- بيشتر از روي يادداشتهايم مي‌خوانم.
ج- گاهي به يادداشتهايم نگاه مي‌كنم.
38- اگر با گروهي از دوستانتان باشيد و آنان از شما بخواهند دربارة چيزي كه در آن تجربه داريد يك ساعت صحبت كنيد چه كار مي‌كنيد؟
الف- سعي مي‌كنم از صحبت كردن دربارة آن خودداري كنم.
ب- مي‌توانم فكر كنم و چيزهايي بگويم.
ج- مي‌توانم مدتي طولاني دربارة آن صحبت كنم.
39- آيا هرگز به شغلي علاقه‌منديد كه مستلزم سرهم كردن داستان در مقابل شنوندگان باشد؟
الف – علاقه‌مند نيستم.
ب- شايد علاقه‌مند باشم.
ج- علاقه‌مند هستم.
40- وقتي ناچار باشيد با كسي كه فارسي خوب بلد نيست ارتباط برقرار كنيد يافتن راه‌هاي ساده‌تر براي بيان مطالب خود به فارسي تا چه اندازه برايتان آسان است؟
الف- معمولاً اين كار برايم دشوار است.
ب- گاهي اين كار برايم آسان است.
ج- اغلب اين كار برايم آسان است.
41- چقدر از ساختن چيزهاي جديد لذت مي‌بريد؟
الف – معمولاً از ساختن چيزهاي جديد لذت مي‌برم.
ب- گاهي از ساختن چيزهاي جديد لذت مي‌برم.
ج- اغلب از ساختن چيزهاي جديد لذت مي‌برم.
42- با افرادي كه به سختي متقاعد مي‌شوند چگونه برخورد مي‌كنيد؟
الف- دريافتن دلايل متقاعد كننده اشكال دارم.
ب- سعي مي‌كنم براي متقاعد كردن آنها دلايل مختلف بيابم.
ج- براي متقاعد كردن آنان دلايل بسيار مي‌يابم.
43- وقتي مي‌خواهيد كار پيچيده‌اي را انجام دهيد، معمولاً كدام روش را برمي‌گزينيد؟
الف- روشي واحد مي يابم.
ب- شايد بتوانم چند  روش بيابم.
ج- مي‌توانم روشهاي متنوعي بيابم.
44- چه نوع كاري را بيشتر دوست داريد؟
الف- كاري كه تقريباً همة مراحل آن از پيش مشخص و معين شده باشد.
ب- كاري را كه بخشي از آن از پيش مشخص شده و بخشي از آن نيازمند به ابتكار باشد.
ج- كاري را كه بيشتر مراحل آن نيازمند ابتكار باشد.
45- آيا توضيح دلايل رفتار پيچيده مانند رفتار يك كودك نابهنجار براي شما دشوار است؟
الف- توضيح رفتار پيچيده براي من خيلي دشوار است.
ب- مي توانم توضيحات كلي ارائه دهم.
ج- مي‌توانم توضيحات بسياري ارائه دهم.
46- اگر به يك گردهمايي دعوت شودي تا مسايل جامعه خود را مورد بحث قرار دهيد ، تهية فهرستي طولاني از مسايل آن چقدر برايتان دشوار است ؟ 
الف ـ خيلي دشوار است . 
ب ـ تا حدي دشوار است . 
ج ـ‌ چندان هم دشوار نيست. 
47ـ اگر از شما دعوت شود تا به انجمن شهر به منظور دريافت كمك مالي پيشنهادهايي ارائه دهيد تا چه اندازه اي از عهده اين كار برمي آييد؟ 
الف ـ‌ ارائه پيشنهادهايي فراتر از آنچه شوراي شهر قبلا درنظر گرفته است برايم دشوار است. 
ب ـ مي توانم تعداد اندكي پيشنهاد فراتر از آنچه قبلا شوراي شهر در نظر گرفته است ارائه دهم . 
ج ـ مي توانم پيشنهادهاي زيادي فراتر از آنچه قبلاً شوراي شهر در نظر گرفته است ارائه دهم . 
48ـ آيا مي تواندي به يك معلم كلاس اول كمك كنيد تا راه هاي گوناگون بسياري براي آموزش اعداد بيابد ، به طوري كه به فراگيري اعداد علاقه مند شوند؟ 
الف ـ خير ، نمي توانم اين كار را انجام دهم . 
ب ـ شايد بتوانم چند راه معدود ارائه دهم . 
ج ـ بله مي توانم راه هاي گوناگون بسياري ارائه دهم. 
49ـ‌كمك فكري به مدرسه اي با امكانات محدود، براي دستيابي به راههايي جهت تأمين امكانات ورزشي و سرگرمي ها چقدر براي شما آسان است؟ 
الف ـ خيلي دشوار است. 
ب ـ‌ مي تونم راه هاي جديدي ارائه دهم . 
ج ـ مي توانم راه هاي بسياري ارائه دهم. 
50 ـ وقتي حادثه غير عادلانه اي براي شما رخ مي دهد ،‌آيا سعي مي كنيد به عوامل مختلفي كه احتمالا در آن دخالت داشته اند پي ببريد ؟ 
الف ـ سعي نمي كنم 
ب ـ گاهي سعي مي كنم 
ج ـ‌معمولا سعي مي كنم 
51- وقتي حادثه عجيبي رخ مي دهد ،‌معمولا چه مي كنيد ؟ 
الف ـ به آن توجه نمي كنم 
ب ـ به جستجوي برخي از علل اصلي آن مي پردازم 
ج ـ به جستجوي همة علل ممكن مي پردازم 
52ـ وقتي به چيزي علاقه مند مي شويد چقدر به تجزئيات آن توجه مي كنيد ؟ 
الف ـ زياد به جزئيات توجه نمي كنم . 
ب ـ به جزئيات كلي آن توجه مي كنم 
ج ـ به همة جزئيات آن توجه مي كنم . 
53ـ وقتي كه به يك آواز گوش مي كنيد ، چقدر به محتواي آن توجه مي كنيد؟ 
الف ـ هرگز توجه نمي كنم . 
ب ـ گاهي توجه مي كنم . 
ج ـ خيلي توجه مي كنم . 
54 ـ‌ وقتي به يك اثر هنري نگاه مي كنيد آيا به آنچه كه هنرمند سعي دارد بگويد توجه مي كنيد ؟‌
الف ـ به آنچه كه هنرمند سعي دارد بگويد نمي انديشم . 
ب ـ گاهي اوقات به آنچه كه هنرمند سعي دارد بگويد مي اندشم . 
ج ـ‌ اغلب به آنچه كه هنرمند سعي دارد بگويد ، مي انديشم . 
55ـ وقتي يك نمايش بدون كلام ( پانتوميم) تماشا مي كنيد ، چه واكنشي نشان مي دهيد ؟‌
الف ـ  فقط براي لذت بردن تماشا مي كنم . 
ب ـ آن را تماشا مي كنم و سعي مي كنم پيام عمومي آن را درك كنم. 
ج ـ آن را تماشا مي كنم و سعي مي كنم همة پيام آن را درك كنم. 
56- پس از تماشاي فيلمي كه شما را تحت تأثير قرار داده است ، معمولا چه مي كنيد ؟ 
الف ـ به كار بعدي خود مي پردازم 
ب ـ شايد دربارة يك جنبه از فيلم با ديگران صحبت كنم  . 
ج ـ دربارة حوادث فيلم فكر مي كنم و دربارة آنها با ديگران صحبت مي كنم. 
57ـ وقتي نامه اي مي نويسيد، معمولا چه مطالبي در آن مي گنجانيد؟ 
الف ـ درباره‌چيزهايي مي نويسم كه ديگران به دانستن آن نيازمندند. 
ب ـ دربارة مهمترين حوادث مي نويسم. 
ج ـ در بارة جزئيات زندگي خودم مي نويسم . 
58ـ وقتي كه كتابي را مي خوانيد ، آيا آنچه را مي خوانيد در ذهن خود مجسم مي كنيد ؟ 
الف ـ آنچه را مي خوانم درذهن خود مجسم نمي كنم . 
ب ـ آنچه را مي خوانم گاهي در ذهن خود مجسم مي كنم . 
ج ـ همه آنچه را كه مي خوانم مجسم مي كنم. 
59- در آنچه كه انجام مي دهيد از چه مقدار پيچيدگي لذت مي بريد؟ 
الف ـ از انجام امور ساده و سر راست لذت مي برم . 
ب ـ از انجام امور زندگي پيچيده لذت مي برم . 
ج ـ از انجام امور زندگي بسيار پيچيده لذت مي برم. 
60- چقدر به جزئيات كاري كه انجام مي دهيد ، مي پردازيد؟ 
الف ـ به ندرت به جزئيات مي پردازم . 
ب ـ گاهي به جزئيات مي پردازم . 
ج ـ اغلب به جزئيات مي پردازم.
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 12:25 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

پرسشنامه حوادث طبیعی

بازديد: 107

پرسشنامه حوادث طبیعی

 

پرسشنامه ای که در دست دارید ، در زمینه حوادث طبیعی و میزان تاثیرات آن ها بر محیط زیست است . هدف از تهیه این پرسشنامه ، رابطه سطح آگاهی مردم با موضوع تحقیق است ؛ امید است شما پاسخ دهنده گرامی با صبر خویش به سوالاتی که در ذیل آمده ، به دقت پاسخ دهید .

با تشکر از شما پاسخ دهنده گرامی
1- آیا حوادث طبیعی ها را می شناسید ؟   بلی         خیر
- اگر بلی، این شناخت تا چه حد است ؟
کم               متوسط                  زیاد                 تخصصی
2- آیا می دانید ایران دارای چند نوع حوادث طبیعی است ؟           بلی        خیر
- اگر می دانید ، لطفا ذکر کنید .
3- آیا تا بحال به یک منطقه که دچار حوادث طبیعیی شده سفر کرده اید ؟
بلی         خیر
4- نزدیکترین محل حوادث طبیعیی به محل زندگی خود را نام ببرید.
5- تا بحال چند بار به دیدن یک محل که دچار حوادث طبیعیی شده رفته اید ؟
1تا2             2تا3              بیشتر از 3 بار              هیچوقت
6- میزان تحصیلات شما چیست ؟
دیپلم          فوق دیپلم            کارشناسی            کارشناسی ارشد و بالاتر
- در چه رشته ای ؟
7- در حال حاضر شما :           بیکار           خانه دار               شاغل
- در صورت شاغل بودن ، نام شغل ذکر شود.
8- تا چه حد از اخبار روز دنیا آشنا هستید ؟
کم                 تا حدودی                    زیاد                   اطلاعی ندارم
9- آیا می دانید آخرین حوادث طبیعی ، کی و در کجای کره زمین اتفاق افتاده است ؟        بلی        خیر
- اگر بلی ، چگونه این اطلاعات را یافته اید ؟
اینترنت        صدا و سیما           دوستان و آشنایان             مجلات و روزنامه ها
10- به نظر شما حوادث طبیعی ها تا چه حد برای محیط زیست مضرند ؟
زیاد             متوسط                    کم                  اطلاعی ندارم
11- آیا یک حوادث طبیعی می تواند برای محیط زیست مفید باشد ؟     بلی        خیر
- اگر بلی ، چند فایده را نام ببرید.
12- نظر خود را درباره تاثیرات حوادث طبیعی بر محیط زیست بنویسید.
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 12:24 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

پرسشنامه کودکان عقب مانده ذهنی

بازديد: 201

پرسشنامه کودکان عقب مانده ذهنی

 

 دانش آموز عزيز

هر يک از سوالات زير با دقت بخوانيد وسپس يکي از جوابهاي « الف » يا « ب» راکه فکر    مي کنيد بهتر از حالتهاي شما رانشان مي دهد انتخاب کنيد ودر مقابل آن علامت « × » بگذاريد .

نام نام خانوادگي :                         سن :                کلاس:

1- شما دريک امتحان نمره بسيار خوبي مي گيري .

الف - من زرنگ هستم.

ب- امتحان آسان بود.

2- شما بابعضي از دوستانت بازي مي کني وبرنده مي شوي .

الف - کساني که بامن با آنجا بازي مي کردم خوب بازي نمي کردند.

ب- من بازيکن خوبي هستم .

3- تو شب را درمنزل دوستت مي گذراني و خوش مي گذرد .

الف- اخلاق ورفتار دوستم در آن شب خوب بود .

ب- اخلاق ورفتار تمام اعضاي خانواده دوستم در آن شب خوب بود.

4- شما تعطيلات را با گروهي از دوستانت مي گذراني وخوش مي گذرد .

الف-  من در آن موقع سر حال بودم .

ب- افرادي که همراه من بودن سر حال بودند.

5- بجز شما تمام دوستانت ( سرما) خورده اند.

الف -  من بازگيها تندرست هستم .

من يک آدم تندرست هستم .

6-حيوان مورد علاقه شما زير ماشين مي رود            

   الف-من از او خوب مراقب نکردم .

ب-  را ننده ها به اندازه کافي احتياط نمي کنند .    

          7- کسي نمره بسيار خوبي مي آوريد .

الف-  تکاليف مدرسه آسان بود.

ب- من سخت کوش هستم .

1-    يکي از دوستان خوبت به تو مي گويد « از تومتنفرم                                         

  الف- دوستم در آن روز حالش خوب نبود .                                                           

         ب- من درآن روز بادوستم برخورد خوبي نداشتم.                                                  

   9- لطيفه اي ( جوکي ) را تعريف مي کني ولي کسي نمي خندد .

الف - من لطيفه را خوب بيان نکردم .

  ب- لطيفه آنقدر تکراري بود که ديگر کسي به آن نمي خندد.

10 - معلم درسي را مي دهد ولي شما آن را متوجه نمي شوي .        

الف - من در آن روز به هيچ چيز توجه نمي کردم .          

  ب - وقتي معلم مشغول درس دادن بود من به حرفهاي او توجه نکردم.

11- شما دريکي از درسهايت تجديد مي شوي.                                            

الف معلم من امتحانات مشکلي مي گيرد .

ب از چند هفته قبل به اين طرف ، معلم ما امتحانات مشکلي گرفته است.

12- يک دزد کمي از پول شما را مي ربايد.

الف- او آدم درستکاري نيست .

ب- آدم ها درستکار نيستند.

13- پدر ومادرت شمارا به خاطر کاري که انجام داده اي تحسين مي کنند.

الف -  من گاهي اوقات کارها بخوبي انجام مي دهم.

ب -  پدر ومادرم از بعضي از کارهايم خوششان مي آيد.

14- شما در مسابقه اي شرکت مي کني وجايزه مي گيري .

الف - من آدم خوش شانسي هستم .

ب - وقتي که درمسابقه شرکت مي کنم معمولاً شانس مي آوريم.

15- به هنگام شنا کردن دررودخانه نزديک بود غرق شوي .

الف - من آدم خيلي محتاطي نيستم .

ب - بعضي از روزها من احتياط نمي کنم .

16- شما به ميهماني هاي زياد دعوت مي شوي .

الف تازگيها برخورد بسياري از مردم بامن دوستانه بوده است .

ب- تازگيهاي برخوردمان بابسياري از مردم دوستانه بوده است .

17- شما با گروهي از بچه ها براي مدرسه کار عملي انجام مي دهيد ولي بد از آب درمي آيد.

الف - من با بچه ها گروه خوب کار نمي کنم .

ب- من هرگز باهيچ گروهي خوب کار نمي کنم .

18 - يک دوست تازه پيدا مي کني.

الف - من آدم خوبي هستم .

ب- کساني که با آنها معاشرت مي کنم آدمهاي خوبي هستند.

19 شما با خانواده ات زندگي خوبي را مي گذراني .

الف وقتي که با خانواده هستم احساس آسايش وراحتي مي کنم .

ب- گاهي اوقات نزد خانواده ام هستم احساس آسايش وراحتي مي کنم .

20- شما درمدرسه نمره بد مي گيري .

الف- من کودن هستم .

ب- معلمان خوب نمره نمي دهد.

21- شما به « درب» برخورد مي کني وخون دماغ مي شوي .

الف من نگاه نکردم که کجا دارم مي روم .

ب- تازگيها بي دقت شده ام .

22- شما درحين توپ بازي توپ را ز دست مي دهيد وتيم شما درمسابقه مي بازد.

الف در بازي آن روز خوب تلاش نکردم .

ب- معمولاً هنگام بازي خوب تلاش نمي کنم .

23- مچ پاي شما در کلاس ژيميناستيک « در» مي رود.

الف- درطي چند هفته گذشته تمرينات خطرناکي در کلاس ژيميناستيک انجام داديم.

ب- درطي چند هفته گذشته در کلاس ژيميناستيک آمادگي خوبي نداشتم.

24- والدين شما رابه کنار دريا مي برند وآنجا به شما خوش مي گذرد.

الف- آن روز کنار دريا همه چيز زيبا بود.

ب - در آن روزهواي کنار دريا خوب بود.

25- اتوبوسي که با آن مسافرت مي کني بصورت دير مي رسد که از تماشاي فيلم بازمي ماني.

الف در چند هفته گذشته مشکلاتي براي اتوبوس ها پيش مي آيد که نمي توانند سر فرصت برسد .

ب- اتوبوس ما تقريباً هيچ وقت سر موقع به مقصد نمي رسد

26- تيمي که شما در آن بازي مي کنيد مسابقه را مي بازد .

الف-اعضاي تيم با همديگر خوب بازي نمي کنند .

ب-اعضاي تيم در روز مسابقه با همديگر خوب بازي نمي کردند.

27- شما تکاليف مدرسه ات را بسرعت انجام مي دهي.

الف- تازکيها من همه چيز را به سرعت انجام مي دهم .

ب- تازگي من تکاليف مدرسه را به سرعت انجام مي دهم .

28- معلم از شما سوال ميکند ولي شما آن را اشتباه پاسخ مي دهيد.

الف- وقتي که مجبور  به جواب دادن باشم مضطرب مي شوم.

ب- در آن روز وقتي مجبور شدم سوالي را جواب بدهم مضطرب شدم.

29- شما به يک پارک تفريحي ميرويد و آنجا اوقات خوشي را مي گذرانيد.

الف- معمولا در پارکهاي تفريحي به من خوش مي گذرد.

ب- معمولا من اوقات خوشي دارم .

30- بچه اي بزرگتر از خودت به صورت تو سيلي ميزند .

الف- من برادر کوچکترش را اذيت کردم.

ب- برادر کوچکش به او گفت که من او را اذيت کردم .

31- شما براي گذراندن تعطيلات به روستايي نزديک مي رويد و اوقات خوشي را در آنجا     مي گذرانيد.

الف- روستا جاي زيبايي است .

ب- ما در زمان مناسبي از سال به آن روستا رفتيم.

32- همسايه ها شما را براي صرف شام دعوت مي کنند.

الف- گاهي اوقات مردم خوشرو و مهربان هستند .

ب- آدمها مهربان هستند.

33- معلم جديدتان در همان روز اول به شما علاقمند مي شود.

الف- رفتار من در آن روز سر کلاس خوب بود .

ب- رفتار من سر کلاس تقريبا هميشه خوب است.

34- شما دوستانت را شاد مي کني.

الف- من آدم شوخي هستم.

ب- بعضي از اوقات من شوخ هستم.

35- شما سعي مي کنيد يکي از دوستانت را راضي کني تا با شما به سينما بيايد ولي او       نمي آيد.

الف- او در آن روز حوصله هيچ کاري را نداشت.

ب- او در آن  روز حوصله رفتن به سينما را نداشت.

36- پدر ومادرت از همديگر جدا مي شوند ( طلاق مي گيرند).

الف- براي افراد متاهل زندگي کردن با هم مشکل است.

ب- زندگي مشترک پدر ومادرم با سختي همراه بود.

 مقياس نمره گذاري:

 

مقياس دروني

مقياس پايداري

مقياس کلي بودن

2

 

4

7

13

16

18

5

19

31

32

33

34

1

3

4

24

27

29

 

ب

 

الف

 

ب

 

الف

 

ب

 

الف

 

ب

 

الف

 

الف

 

ب

 

ب

 

 

الف

 

ب

 

الف

 

الف

 

الف

 

ب

مقياس دروني منفي

مقياس پايداري منفي

مقياس کلي بودن منفي

6

8

9

20

23

30

 

11

15

22

26

28

 

10

12

17

21

35

 

الف

 

ب

 

 

 

الف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الف

 

 

 

 

 

 

الف

 

ب

 

 

الف

 

الف

 

 

ب

 

ب

 

 

 

 

 

 

الف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الف

 

ب

 

ب

 

ب

 

الف

                                         
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 12:24 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

پرسشنامه عوامل موثر بر اعتیاد

بازديد: 267

پرسشنامه عوامل موثر بر اعتیاد

 

 پرسشنامه ای که در پیش رو دارید تحقیقی  است  در زمینه ی بررسی عوامل موثر براعتیاد 


ردیف

                          ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــؤالات

خیلی

زیاد

زیاد

متوسط

کم

خیلی

کم

1

به نظرشما وجود سابقه ی اعتیاد به مواد مخدربین والدین و افراد خا نواده در اعتیاد نوجوان تأثیر دارد؟

 

 

 

 

 

2

آیا سرزنش وتحقیر های مکرروالدین ازفرزندان،مخصوصاً درحضوردیگران دراعتیاد نوجوان تأثیردارد؟

 

 

 

 

 

3

آیا غیبت پدرومادردردوران بلوغ فرزندان در روی آوردن به مواد مخدر تأثیر دارد؟

 

 

 

 

 

4

آیا تعداد زیاد فرزندان، در اعتیاد نوجوان تأثیر دارد؟

 

 

 

 

 

5

آیا کشمکش زنا شویی بین پدرومادردرروی آوردن نوجوان به مواد مخدر تأثیر دارد؟

 

 

 

 

 

6

آیا محروم ساختن نوجوان از مسئولیت پذیری درخانواده باعث اعتیاد در نوجوان می شود؟

 

 

 

 

 

7

آیا انتظار بیش از حد والدین از فرزندان تأثیری در روی آوردن فرزندان به اعتیاد دارد؟

 

 

 

 

 

8

آیا پایبندی به مذهب، در معتاد نشدن نوجوان تأثیر دارد؟

 

 

 

 

 

9

آیا تجربه و حس کنجکاوی فردی در اعتیاد به مواد مخدر در نوجوان نقش دارد؟

 

 

 

 

 

10

به نظر شما مسائل و مشکلات روانی و فردی تا چه اندازه در گرایش نوجوان به مواد مخدر تأثیردارد؟

 

 

 

 

 

11

آیا کمبود اعتماد به نفس و احترام به خود، در اعتیاد نوجوان تأثیر دارد؟

 

 

 

 

 

12

آیا محل ومکان زندگی نوجوانان نقشی در اعتیاد آنان دارد؟

 

 

 

 

 

13

در دسترس بودن مواد مخدر چه اندازه در اعتیاد نوجوانان تأثیر دارد؟

 

 

 

 

 

14

فرهنگ حاکم بر محلِ زندگی نوجوانان تا چه اندازه در روی آوردن آنان به اعتیاد تأثیر دارد؟

 

 

 

 

 

15

طردشدن ازطرف معلمان ومسؤولان مدرسه به هنگام بروزمشکلات تا چه اندازه در معتادشدن جوانان تأثیر دارد؟

 

 

 

 

 

16

آیا فشار های اجتماعی ونبود تـفریحـات سـالم در اعتیاد نـوجوانان تـأ ثیر دارد؟

 

 

 

 

 

17

قدرت « نـه گـفتـن » در مقابل فشـار همسـالان تا چه اندازه دراعتیاد نوجوان تأ ثـیر دارد ؟

 

 

 

 

 

18

وجود باور هـای غلـط در فرهنگ ما، تا چه اندازه در اعتیاد نوجوان تأ ثیر دارد؟

 

 

 

 

 

19

همنشینی با دوسـتان معتاد و سـرکش ،تا چه اندازه در اعتیاد نوجوانان تأ ثیر دارد؟

 

 

 

 

 

20

آیا وضـع اقتصادی خانواده دراعتیاد نوجوانان تــأ ثیـر دارد؟

 

 

 

 

 

21

ارزانی  مواد مخدر تا چه اندازه در اعتیاد نوجوان تأثیر دارد ؟

 

 

 

 

 

22

آیاعدم رعایت ممنوعیت استعمال دخانیات دراماکن عمومی وبی تفاوتی سایر مردم دراعتیاد نوجوانان تأثیر دارد؟

 

 

 

 

 

23

کم رنگ بودن ارزش های اخلاقی یا نبود توجیهات منطقی درمورد ارزش های اخلاقی در مورد نوجوانان تاچه حد در اعتیاد نوجوانان تأ ثیـر دارد؟

 

 

 

 

 

24

افسـرد گی واضطراب تا چه حـد در اعتیاد نوجوانان تـأثیر دارد؟

 

 

 

 

 

25

آیا اقـتصاد نا بسامان کشور های در حال توسعه،در اعتیاد نوجوانان تأ ثیر دارد؟

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 12:03 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس