تحقیق و پروژه رایگان - 508

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق در مورد سلسله قاجاریه

بازديد: 181

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

 

موضوع:

سلسله قاجاریه

 

 

نام:

نام خانوادگی:

 

 

 

 

 

 

 

 

۹آبان ۱۳۰۴ شمسی، مجلس موسسان احمدشاه قاجار را از سلطنت معزول کرد. چندروز بعد مجلس به تغيير قانون اساسی رای داد؛ رضا خان، رضا شاه شده بود وبه رای مجلس، اعضای خاندان قاجار ديگر هرگز نمی توانستند بر تخت سلطنتبنشينند. صد و سی سال حکمرانی قاجاريان به پايان رسيده بود.

بسياریانقراض قاجاريه و آغاز دوره پهلوی را نقطه عطفی در تاريخ ايران می دانند. به باور آنها، انديشه تجدد طلبی رضا شاه و منش افتدارگرايانه اش در پيادهسازی آن انديشه ها، تغييراتی بنيادين در سياست و اجتماع ايران به وجودآورد.

اما در سوی ديگر، گروهی بر اين باورند کهتحولات ايران در عصر پهلوی ريشه در تغييرات دوران قاجار داشته و پديدهنوظهوری نبوده است. در اين تعبير، همانا بازيگران اصلی دوره قاجاريه بودندکه پس از انقراض اين سلسله، پايه های حکومت پهلوی را تشکيل دادند.

در کنار اين دو تحليل، يک نکته را در باب سلسله قاجاريه نمی توان ناديدهگرفت: کشور ايران در سال ۱۳۰۴ شمسی (۱۹۲۵ ميلادی) با سرزمينی که آقا محمدخان قاجار در سال ۱۱۷۵ (۱۷۹۶) به پادشاهی آن رسيده بود، تفاوت های چشمگيریداشت.

تغييرات جغرافيايی سرزمين ايران

آنچهامروز به نام کشور ايران شناخته می شود، بيش و کم محصول نهايی تحولاتی استکه در دوران قاجار در مرزهای اين سرزمين رخ داد. اين آقا محمد خان قاجاربود که پس از چيرگی بر بيشتر نقاط ايران، ده تهران واقع در کوهپايه جنوبیرشته کوه البرز را به پايتختی برگزيد. (۱۱۷۵ هـ. ش).

از سوی ديگر فتحعلی شاه، برادر زاده آقا محمدخان و دومين شاه قاجار، که دردهه های اول قرن نوزدهم ميلادی بخش های قابل توجهی از زمين های شمال غربیايران آن روزی را از دست داد.

دو شکست پياپی از روسيه تزاری شاه قاجار را ناگزير ساخت تا قراردادهای گلستان (۱۸۱۳) و ترکمنچای (۱۸۲۸) را بپذيرد.

دراين دو معاهده، ايران ابتدا حق حاکميت روسيه را در منطقه گرجستان و سپس برکليه سرزمين های شمال رود ارس (ارمنستان و آذربايجان امروزی) به رسميتشناخت.

در ميانه قرن نوزدهم ميلادی، ناصرالدينشاه، چهارمين پادشاه قاجار، تحت فشار بريتانيا سرزمين هرات در شرق ايرانرا نيز به کشور افغانستان امروزی واگذار کرد. درست شصت سال پس از تاسيسسلسله قاجار، مساحت ايران از هر زمانی در تاريخ اين سرزمين کمتر شده بود.

 

گسترش ارتباط با غرب

بهسلطنت رسيدن فتحعلی شاه (۱۷۹۷ ميلادی) همزمان بود با موج انقلاب فرانسه وکشور گشايی های ناپلئون بناپارت. تابستان سال ۱۷۹۸، ارتش ناپلئون با غلبهبر مملوک ها در خاک مصر، قاهره را اشغال کرد.

تصرف سرزمين مسلمانان نقطه عطفی بود در تاريخ روابط دنيای غرب و تمدناسلامی. از اين زمان نفوذ سياسی و فرهنگی قدرت های غربی در کشورهای مسلمانروز به روز بيشتر می شد؛ کشور ايران نيز از اين قاعده مستثنی نبود.

مواجهه ايران با تمدن غرب در دوران قاجار، ميراث دوگانه ای برای ايرانيانبرجای گذاشت. از يک سو، تمايل شاهان قاجار به پياده کردن الگوهای غربیبه ويژه پس از سفر ناصرالدين شاه به اروپا راه ورود دستاوردهای انقلابصنعتی را به ايران هموار می کرد.

علاوه بر اين،اشتياق قاجاريان برای اعزام دانش آموز به اروپا، موج جديدی به راه انداختکه در بازگشت انديشه تجددطلبی را به همراه می آورد. اما از سوی ديگر، رویخوش شاهان قجر به مظاهر دنيای غرب وابستگی روزافزون ايران را نيز در پیداشت.

شايد سپردن اختيار گمرکات يا راه آهنايران به خارجی ها به هدف سامان بخشی به اوضاع نابسامان اقتصاد ايران بود،اما در نگاه عامه ايرانيان، دربار قاجار با اعطای امتيازهای گوناگون بهقدرت های خارجی، چوب حراج به سرمايه های کشور زده بود.

ترورناصرالدين شاه در سال های واپسين قرن نوزدهم ( ارديبهشت ۱۲۷۵ شمسی) و جنبشتنباکو در آغاز پادشاهی مظفرالدين شاه نشانه هايی بود از لبريز شدن کاسهصبر بخشی از جمعيت ايران که ارتباط روزافزون دربار قاجار و اروپا را مايهفساد و خيانت به دين و سرزمين می دانستند.

مناسبات دين و دربار: اوج گيری روحانيت شيعه

دردوران صد و سی ساله حکمرانی قاجاريان، روابط علمای شيعه و شاهان فراز وفرود بسياری داشت؛ با اين همه عصر قاجار را می توان عصر احيای روحانيت وتثبيت نهاد مرجعيت شيعه دانست.

پس از سرنگونی شاه سلطان حسين، آخرين پادشاه صفوی، علمای شيعه نفوذ بی چون و چرای خود را در امور مملکت داری به سرعت از دست دادند.

پس از حدود نيم قرن دوره فترت، با روی کار آمدن آقا محمد خان و تاسيسسلسله قاجار در سال ۱۱۷۵ بار ديگر ورق برای علمای شيعه برگشت. در توجهويژه فتحعلی شاه به علما همين بس که به هنگام تاجگذاری نزد اعلم مراجعشيعه، شيخ جعفر کاشف الغطاء، رفت و او شاه قاجار را "نايب" خويش قرار داد.

ديگر تحول اساسی که در اين دوران رخ داد، تفوقعلمای مکتب "اصولی" بر "اخباريون" بود. علمای "اصولی" نقش عقل را باورداشته و به اجتهاد در فقه قايل بودند. شايد بتوان گفت که تمام علمای دويستسال اخير پيرو مکتب فقهی ای هستند که وحيد بهبهانی مقارن با شروع سلسلهقاجاريه پی ريزی کرده بود و شيخ مرتضی انصاری در دوران ناصرالدين شاه آنرا تکميل کرد.

در دهه های پايانی دوران قاجار،علمای تجددطلب بسياری پديدار شدند. حضور گسترده روحانيون در جنبش مشروطه،گواهی بود بر نزديکی بيش از پيش دين و سياست در جامعه ايران.

ورود لوازم و مظاهر تجدد به ايران

عصرقاجار عصر ورود بسياری از مظاهر و دستاوردهای دنيای غرب به ايران بود. اشتياق شاهان قاجار به جلوه های "فرنگ" و تلاش اصلاح گرانی چون ميرزا تقیخان اميرکبير، روند آشنايی ايرانيان با فن آوری های آن روز را سرعتی دوچندان می بخشيد.

اگر علاقه وافر ناصرالدين شاهبه ثبت تصاوير، هنر عکاسی را برای اولين بار به ايران آورد؛ شوق مظفرالدينشاه به تصوير متحرک، سينما را در ايران پايه ريزی کرد. از سوی ديگر، دردوران ناصرالدين شاه بود که به دستور اميرکبير "وقايع اتفاقيه"، اولينروزنامه ايرانی، منتشر شد؛ سنگ بنای دانش جديد در "دارالفنون" نهاده شد وکارخانه ضرب سکه و قالب گيری در تهران داير گرديد.

در سال ۱۲۶۲ شمسی (۱۸۸۳) اولين خط آهن در فاصله کوتاه تهران و حرمعبدالعظيم به راه افتاد. (در ميان عامه مردم لکوموتيو به ماشين دودی مشهورشده بود)

در کنار اين همه، اثرگذار ترين تحولدوران قاجار شايد معرفی و گسترش وسايل ارتباط جمعی بود. در سال ۱۸۶۳ميلادی اولين تمبر ايرانی چاپ شد.

پانزده سالبعد (۱۸۷۸) ايران جزو اولين کشورهايی بود که به عضويت اتحاديه بين المللیپست درآمد. نخستين خط آزمايشی تلگراف در سال ۱۲۶۷ هجری بين کاخ گلستان وباغ لاله زار کشيده شد.

دو سال بعد پايتخت بهوسيله شبکه تگلراف به رشت و تبريز و اصفهان و همدان و شيراز و مشهد متصلشده بود. به باور بسياری، نقش تلگراف در تحولات سال های آغازين قرن بيستمايران و به ويژه در گسترش جنبش مشروطه غير قابل انکار است.

مشروطه و اصلاحات سياسی

ازديدگاه سياسی، شايد کمتر تحولی در تاريخ دو سه قرن گذشته ايران به اهميتجنبش مشروطه شکل گرفته باشد. انديشه تجددطلبی نخبگان اعم از مذهبی وغيرمذهبی در کنار موج مردمان خسته از استبداد ايران، مظفرالدين شاهقاجار را وادار کرد تا در تابستان ۱۲۸۵شمسی فرمان مشروطيت سلطنت را صادرکند.

از اين فرمان و از جنبش مشروطه در نگاه کلیتر، آثار بسياری در جامعه و سياست ايران به جا مانده است. مفاهيمی چون "قانون اساسی" و "عدالتخانه" برای اولين بار در دوران قاجار به ادبياتسياسی ايران وارد شد.

تاسيس مجلس تحول اساسیديگری بود؛ اگرچه که اين نهاد سياسی در دوره های مختلف تاريخی ايران باچالش های فراوانی روبه رو شد و شايد به ندرت جايگاه واقعی خود را درمعادلات قدرت به دست آورد.

ميراث ديگر سياستورزی در دهه های پايانی حکمرانی قاجاريه، پديد آمدن انجمن ها، خانه هایاصناف و به زبانی ايجاد "احزاب سياسی" بود در ابتدايی ترين شکل آنها. درواقع کنش سياسی شهروندان به معنای امروزی آن برای اولين بار در دورانقاجار و پس از موفقيت جنبش مشروطه مفهوم يافت. شرکت در فرايند گزينشنمايندگان مجلس دستاوردی بود که شايد حتی يک قرن بعد و در جامعه امروزينايران نيز به امری بديهی تبديل نشده باشد.

سرنوشت خاندان قاجار

بههنگام تصويب ماده واحده خلع سلطنت در مجلس موسسان (۹ آبانماه ۱۳۰۴ شمسی) احمدشاه قاجار در ايران نبود. آخرين شاه قاجار که روزهای بسياری ازفرمانروايی خود را با بيم سرنگونی سر کرده بود، پس از اين تاريخ نيز هرگزبه ايران بازنگشت.

احمدشاه قاجار سرانجام در زمستان سال ۱۳۰۸ شمسی (۱۹۳۰ ميلادی) در يکی از حومه های ثروتمند نشين شهر پاريس در کشور فرانسه در گذشت.

پس از مرگ احمدشاه برادر و وليعدش، محمد حسن ميرزا که در انگلستان به سر می برد، خود را شاه ايران ناميد.

محمد حسن ميرزا نيز به سال ۱۳۲۲ شمسی درگذشت اما خاندان قاجار تا چندیهمچنان رييس خاندان سلطنتی و شاه احتمالی ايران را طبق آيين پيشين و ازنوادگان محمدعلی شاه قاجار بر می گزيدند.

 

 

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 13 اسفند 1394 ساعت: 16:17 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق در مورد فیثاغورث

بازديد: 51

بسم الله الرحمن الرحیم

 

موضوع:

فیثاغورث

 

نام :

نام خانوادگی:

 

 

فیثاغورث اهل جزیزهٔ ساموسفیثاغورث

 حدود ۴۹۶ (پیش از میلاد)). از فیلسوفان و ریاضیدانان یونان باستان بود. شهرت وی بیشتر بخاطر ارائه قضیه   فیثاغورث است. وی را یونانیان یکی از هفت فرزانه بشمار می‌آوردند.

زندگی

فیثاغورث در جزیره ساموس، نزدیک کرانه‌های ایونی، زاده شد. او در عهد قبل از ارشمیدس، زنون و اودوکس (۵۶۹ تا ۵۰۰ (پیش از میلاد)) می‌زیست.

او در جوانی به سفرهای زیادی رفت و این امکان را پیدا کرد تا با مصر، بابل و مغان ایرانی آشنا شود و دانش آنها را بیاموزد. به طوری که معروف است فیثاغورث، دانش مغان را آموخت. او روی هم رفته، ۲۲ سال در سرزمین های خارج از یونان بود و چون از سوی پولوکراتوس، شاه یونان، به آمازیس، فرعون مصر سفارش شده بود، توانست به سادگی به رازهای کاهنان مصری دست یابد. او مدتها در این کشور به سر برد و در خدمت کاهنان و روحانیون مصری به شاگردی پرداخت و آگاهی‌ها و باورهای بسیار کسب کرد واز آنجا روانه بابل شد و دوران شاگردی را از نو آغاز کرد.

وقتی او در حدود سال ۵۳۰، از مصر بازگشت، در زادگاه خود مکتب اخوتی را بنیان گذاشت که طرز فکر اشرافی داشت. هدف او از بنیان نهادن این مکتب این بود که بتواند مطالب عالی ریاضیات و مطالبی را تحت عنوان نظریه‌های فیزیکی و اخلاقی تدریس کند و پیشرفت دهد.

شیوه تفکر این مکتب با سنت قدیمی دموکراسی، که در آن زمان بر ساموس حاکم بود، متضاد بود. و چون این مشرب فلسفی با مذاق مردم ساموس خوش نیامد، فیثاغورث به ناچار، زادگاهش را ترک گفت و به سمت شبه جزیره آپتین (از سرزمینهای وابسته به یونان) رفت و در کراتون مقیم شد.

در افسانه‌ها چنین آمده است که متعصبان مذهبی و سیاسی، توده‌های مردم را علیه او شوراندند و به ازای نور هدایتی که وی راهنمای ایشان کرده بود مکتب و معبد او را آتش زدند و وی در میان شعله‌های آتش جان سپرد.

این جمله معروف را دوستدارانش در رثای او گفته‌اند : «Sic transit gloria mundi» یعنی «افتخارات جهان چنین می‌گذرند».

وی نظرات ریاضی خویش را با ترهات فلسفی و باورهای دینی درهم آمیخته بود. او در عین حال هم عارف و هم ریاضیدان بود و بقولی یکدهم شهرت او نتیجه نبوغ وی و مابقی ماحصل ارشاد و رسالت اوست.

فیثاغورث و مسئله استدلال در ریاضیات

برای آنکه نقش فیثاغورث را در تبیین اصول ریاضیات درک کنیم، لازم است کمی درباره جایگاه ریاضیات در عصر وی و پیشرفتهایی که تا زمان وی صورت گرفته بود، بدانیم که این هم به نوبه خود، در خور توجه است. جالب است بدانید با اینکه مبنای ریاضیات بر «استدلال» استوار است، قبل از فیثاغورث هیچ کس نظر روشنی درباره این موضوع نداشت که استدلال باید مبنی بر مفروضات باشد. به عبارتی استدلال، مسئله تعریف شده‌ای نبود.

در واقع می‌توان گفت بنا به قول مشهور، فیثاغورث در بین اروپاییان اولین کسی بود که روی این نکته ا صرار ورزید که در هندسه باید ابتدا «اصول موضوع» و «اصول متعارفی» را معین کرد و آنگاه به اتکاء آنها که «مفروضات» هم نامیده می‌شوند، روش استنتاج متوالی را پیش گرفت به پیش رفت. از نظر تاریخی «اصول متعارفی» عبارت بود از «حقیقتی لازم و خود بخود واضح».

اینکه فیثاغورث استدلال را وارد ریاضیات کرد، از مهمترین حوادث علمی است و قبل از فیثاغورث، هندسه عبارت بود از مجموعه قواعدی که ماحصل تجارب و ادراکات متفرق بوده‌اند؛ تجارب و قواعدی که هیچگونه ارتباطی با هم نداشتند حتی کسی در آن زمان حدس نمی‌زد مجموعه این قواعد را بتوان از عده بسیار کمی اصول نتیجه گرفت. در صورتی که امروزه حتی تصور این موضوع که ریاضیات بدون استدلال چه وضع و حالی داشته است برای ما ممکن نیست. اما در آن عصر این موضوع گام بلندی به سوی نظام قدرتمند هندسه محسوب می‌شد.

مجمع فیثاغوری

بنیان فلسفی مجمع فیثاغوری بر آموزش رازهای عدد قرار داشت. به اعتقاد فیثاغورثیان، عدد، بنیان هستی را تشکیل می دهد، علت هماهنگی و نظم در طبیعت است، رابطه‌های ذاتی جهان ما، حکومت و دوام جاودانی آن را تضمین می‌کند. عدد، قانون طبیعت است، بر خدایان و بر مرگ حکومت می کند و شرط هرگونه شناخت و دانشی است. چیزها، تقلید و نمونه‌ای از عدد هستند.

چنین برداشت ستایش‌آمیزی از عدد، با خیال‌بافی‌های اسرارآمیزی درآمیخته بود، که همراه با مقدمه‌های ریاضی، از کشورهای خاورنزدیک اقتباس شده بود.

فیثاغوریان، ضمن بررسی نواهای موزون و خوش‌آهنگی که در موسیقی به دست می‌آید، متوجه شدند که آهنگ موزون روی صدای سه سیم، زمانی به دست می‌آید که طول این سیم‌ها، متناسب با عددهای ۳ و ۴ و ۶ باشد. فیثاغوریان این بستگی عدد را در پدیده‌های دیگر نیز پیدا کردند. از جمله، نسبت تعداد وجه‌ها، راسها و یال‌های مکعب هم برابر است با نسبت عددی ۶:۸:۱۲.

همچنین فیثاغوریان متوجه شدند که اگر بخواهیم صفحه‌ای را با یک نوع چندضلعی منتظم بپوشانیم، فقط سه حالت وجود دارد؛ دور و بر یک نقطه از صفحه را می‌توان با ۶ مثلث متساوی‌الاضلاع ، با ۴ مربع، و یا با ۳ شش‌ضلعی منتظم پر کرد، به طوری که دور و بر نقطه را به طور کامل بپوشاند. همانطور که مشاهده می‌شود، تعداد این چندضلعی‌ها با همان نسبت ۳:۴:۶ مطابقت دارد و اگر نسبت تعداد اضلاع این چندضلعی‌ها را در نظر بگیریم، به همان نسبت ۳:۴:۶ می‌رسیم.

بر اساس همين مشاهده‌ها بود که مکتب فيثاغوری اعتقاد داشت همه پديده‌های گيتی از بستگی‌های عددی مشخصی پیروی می کنند و يک هماهنگی وجود دارد. از جمله فيثاغوريان گمان می‌کردند فاصله بین اجرام آسمانی را تا زمین در فضای کیهانی میتوان با نسبت‌های معینی پیدا کرد. به همین دلیل بود که در مکتب فيثاغوری به بررسی دقيق نسبتها پرداختند. آنها به جز نسبت حسابی و هندسی، درباره نوعی بستگی هم که به همساز يا توافقی معروف است، بررسی‌هايی انجام دادند.

سه عدد را به نسبت همساز گويند وقتی که وارون آنها به نسبت حسابی باشد. به زبان ديگر سه عدد تشکیل تصاعد همساز یا توافقی می‌دهند، وقتی وارون آنها تصاعد حسابی باشد. سه عدد ۳، ۴ و ۶ به نسبت توافقی هستند، زيرا کسر های ۱/۳، ۱/۴ و ۱/۶ به تصاعد حسابی هستند زیرا :

1 / 4 − 1 / 3 = 1 / 6 − 1 / 4

 

 

 

 

به گزارش رویترز، این دانشمندان درطول 6هفته اندازه گیری فشارخون4700 فرد 40 تا 59 ساله ساکن انگلستان ،آمریکا،چین وژاپن وبررسی نحوه تغذیهودیگرعوامل مربوط به شیوه زندگی آنها دریافتند،میانگین فشارخون کسانی که پروتئینگیاهی بیشتری با منشا غلات، حبوبات، سبزی ومیوه مصرف می کنند کمتر از کسانی است کهپروتئین حیوانی مصرف می کنند.
نتایج ا ین تحقیق که درمجله طب داخلی منتشرشدهاست،نشان داد پروتئین های گیاهی حاوی مقادیر بالای فیبرو منیزیم هستند که توضیحیبرای تاثیرآن ها بر فشارخون است. این پروتئینها همچنین دارای اسیدهای آمینه یا بهعبارتی واحدهای سازنده پروتئینی هستند که به کنترل فشار خون کمک می کنند.
دکترالیوت سرپرست این تحقیق اظهارداشت تاثیر این پروتئین جدا از تاثیر عوامل دیگر مانندورزش ، مصرف سدیم ووزن بدن است .

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 13 اسفند 1394 ساعت: 16:16 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

چهارده صیغه ی فعل ماضی و مضارع عربی

بازديد: 477

 

 

مـاضـــي

مـضــارع

امــــر

ذَهَبَ

يَذْهَبُ

ـــ

ذَهَبا

يَذْهَبانِ

ـــ

ذَهَبُوا

يَذْهَبُونَ

ـــ

ذَهَبَتْ

تَذْهَبُ

ـــ

ذَهَبتا

تَذْهَبانِ

ـــ

ذَهَبْنَ

يَذْهَبْنَ

ـــ

ذَهَبْتَ

تَذْهَبُ

اِذْهَبْ

ذَهَبتُما

تَذْهَبانِ

اِذْهَبا

ذَهَبتُم

تَذْهَبُونَ

اِذْهَبُوا

ذَهَبْتِ

تَذْهَبينَ

اِذْهَبي

ذَهَبتُما

تَذْهَبانِ

اَذْهَبا

ذَهَبتُنَّ

تَذْهَبْنَ

اِذْهَبْنَ

ذَهَبْتُ

أذْهَبُ

ـــ

ذَهَبْنا

نَذْهَبُ

ـــ

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 13 اسفند 1394 ساعت: 16:15 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق در مورد توصيف بهشت در قرآن

بازديد: 121

توصيف بهشت در قرآن

 

در قرآن آمده است كه : هركس كار خطاي ي بكند به خاطر آن كارش مجازات خواهد شد و او كس ديگري را غير از خدا، به عنوان حامي و ياور نخواهد داشت.

هدف نهايي هر مسلماني رسيدن به بهشت است . با توجه به تمام جوانب غير مشهود، بهشت ، فقط از طريق شبيه سازي ذهني امكان تصورش وجود دارد. اما بايد توجه داشت كه حقيقت بهشت ، در فراسو ي توصيف زبان و انديشه هر انساني است و خداوند سبحان الله و تعالي ، آن را برا ي بندگانش فراهم آورده است  ( آنچه كه ، هيچ چشمي نمي تواند نمي بيند و هيچ گوشي نمي تواند بشنود) و هرگز در قلب انسان به وقوع نپيوسته البخاري در كتابش مي گويد اين سر منزل ابدي ، به آنچه در « كتاب البخاري ، مسلمان و ديگران » است لذت هاي مادي و معنوي كه توصيف شده ، محدود نيست ، زيرا بهشت شامل تمام ارواح انساني در طول زمان مي شود و سرانجا م بزرگترين و كامل ترين لذت هاي فوق تصور است يعني درك حضور و قرب انسان به خالق.

حال سؤال اين است كه چه كساني وارث يك چنين خير و بركتي هستند؟ و ارواحي كه ارزش چنين پاداشي را دارند كدامند؟ يك باور عموم ي در بين مسلمانان وجود دارد مبن ي بر اينك ه: هر كس ي اقرار كند يا به زبان بياورد وارد بهشت مي شود. اما اين شهادتين چيزي بيشتر از يك بيان « لا اله الا الله محمد رسو ل الله » لفظي است ، اين يك عهد است ، عهدي كه بايد تكميل شود، اين عهد داراي شرايط و لوازمي است كه بر تمامي جنبه هاي زندگي تأثير مي گذارد، اي ن عهد متمركز بر اقتدار فرد اس ت يعني آن چيزي كه حقيقتاً رفتار و كردار ما را در اختيار خود ش مي گيرد.

اعراب قريش كه از اداي اين كلمه امتناع مي كردند به اين دليل بود كه كاملاً التزامش را درك مي كردند. اما امروزه ، مسلمانان هر روز چند بار آن را تكرار مي كنند، بدون اينكه هيچ فكري در خصوص چگونگي عمل به آن داشته باشند. رفتارشان ، عملشان و شيو ه زندگيشان به چيز ديگري كه كاملاً متفاو ت با عبارت شهادتين است ، شهادت مي دهد و همچنين آنها بهشت را استثناء م يكنند.

در قرآن ، الله آگاه هست از آنچه كه مقابل رضاي اوست . به عنوان مثال در مذاهبي مانند يهوديت و مسيحيت پيروانش به اشتباه ادعا مي كنند خداوند آنها را بر ديگران برگزيده است و بهشت تنها متعلق به آنهاست.

در قرآن آمده است كه : هركس كار خطايي بكند به خاطر آن كارش مجازات خواهد شد و او كس ديگري را غير از خدا، به عنوان حامي و ياور نخواهد داش ت. اما، امروزه بسياري از مسلمانان خودشان را به عنوان افراد برگزيده در نظر مي گيرند در حاليكه فرمان هاي پروردگارشان را ناديده مي گيرند و پشت مي كنند به سنت پيامبرشان ( ص ) و به يك زندگي دنيوي دور از بركات قانون الهي پافشاري مي كنند و شايد تا جايي پيش بروند كه جنبه هاي يقيني آن قانون را انكار كنند.

آداب و سنن ، دنيا گراي ي، نظا مهاي اجتماعي ساخته دست بشر، رهبران و حتي تعهداتشان را با خداوند يكتا شريك مي كنند يا به عبارتي براي خداوند شريك قائل مي شوند.

پاداش بهشت ، بسيار عظيم است . خدائي كه بهاء داشته باشد، بهاي واقعي نيست ، بها ي واقعي بهشت ، بهايي است كه با فرمانبرداري از خداوند و پيامبرش ثاب ت مي شود. قرآن مي فرمايد : آن كساني كه آخرت را مي خواهند و در آ ن جهت تلاش مي كنند اينان معتقداني هستند كه خداوند از تلاششا ن قدرداني مي كنند . سوره 17 ، آيه 19

در هر حال ، ما بايد بازگشت به قرآن داشته باشيم نه به راحتي يك روش احساسي و آكادميك ، بلكه با حس فراگيري براي فرمانبرداري و اطاعت ، بايد درك كنيم كه رضايت خداوند از ما در چيست ؟ و بعد آنگونه شويم كه مورد رضاي خداوند اس ت و.... اين راه بهشت است .

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 13 اسفند 1394 ساعت: 16:12 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق در مورد چرخ گوشت

بازديد: 353

چرخ گوشت

 

 

 

چرخ گوشتابزاری برای تبدیل کردن قطعات بزرگگوشت به قطعات ریز تر می‌باشد . این ماشین در نوع دستی و برقی یافت می‌گردد کهامروزه نوع دستی آن بطور کامل منسوخ شده و فقط در کشور‌هایی با وضعیتاقتصادی ضعیف مانندکوبا،زیمبابوه،کره شمالی و در بخش‌هایی ازروسیه مصرف می‌شود.

تاریخچه

نیاز بشر به خوردن گوشت برای تأمینپروتئین‌های لازم بدن،انسان را به اختراع وسایلی واداشت تا بتواند گوشت شکار خود را قطعه‏قطعه کند تابرای خوردن مناسب‏تر گردد. اما با گذشت زمان و تغییر نحوهٓ غذا خوردن واحتیاج بشر به تنوع غذایی، انسان به فکر اختراع وسیله‌ای افتاد تا بتواندبه کمک آن قطعات گوشت را ریزتر کند. در ابتدا از هاون برای این کاراستفاده می‏شد، بدین‏صورت که گوشت را در ظرفی توخالی می‌ریختند و با ضرباتمتعدد و زیاد، اقدام به کوبیدن گوشت در این ظرف به‏وسیلهٓ هاونگ می‌کردند؛اما به‏دلیل هوشمندی انسان و میل به راحتی بیشتر، در اوایل قرن بیستم،یعنی قبل از جنگ جهانی اول، در کشورآلمان آشپزی ناشناس اقدام به ساخت وسیله‌ای کرد که با چرخاندن دستهٓ آن می‌توانست گوشت را به حالت خمیری دربیاورد.

 

همان‏گونه که در شکل مشاهده می‌کنید، این وسیله بسیار ساده بوده و تنها از اجزا بسیار ساده‌ای ساخته می‌شد.
که عبارتند از تیغه که از جنسفولاد ساخته می‌شده، میله جلو برنده که به حالت حلزونی ساخته شده و گوشت را بافشار به طرف تیغه هدایت می‌کرد قطعه بعدی فیلتر بوده که شامل ورقه‌ای صافبا سطحی سوراخ سوراخ (متخلخل) است که محل خروج گوشت خمیر شده از دستگاهبوده است. قسمت دیگر محفظه اولیه گوشت است که دارای دهنه گشاد بوده و محلانداختن گوشت به داخل دستگاه محسوب می‌شود. اما بعد از جنگ جهانی دوم واستفاده از وسایل برقی به میزان گسترده اولین چرخ گوشت برقی توسط مختراعانآمریکایی ساخته و بطور گسترده وارد بازار جهانی شد بطوری که اولین چرخگوشت برقی توسط شرکت جنرال موتورز وارد بازار جهانی شد دارای قیمتی زیاد ،صدای بسیار بلند و بازده کمی بود اما با ورود کشور ژاپن به جمع تولیدکنندگان این وسیله با بازدهی بهتر و قیمت مناسب تر وارد هر خانه‌ای دردنیا که داری برق بود شد.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 13 اسفند 1394 ساعت: 16:11 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس