تحقیق و پروژه رایگان - 194

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

41 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس مفهوم ضرب

بازديد: 7844
41 - طرح درس روزانه  ریاضی سوم ابتدایی   درس مفهوم ضرب

معرفی طرح درس :

نام کتاب:ریاضی پایه سوم ابتدایی.                 زمان تدریس:45 دقیقه.

عنوان درس:مفهوم ضرب.                              تاریخ تدریس:

روش تدریس:                                              تعداد فراگیر: 32 نفر.

نام مدرس:

معرفی :

 

طرح درس ریاضی سوم -مفهوم ضرب

 

اهداف

 

هدف کلی :

آموزش مفهوم ضرب.

هدف جزئی :

عبارت ضربی را بخواند .

ضرب مربوط به شکل رابنویسد.

مفهوم ضرب را بیان کند .

شکل مربوط به ضرب را نشان دهد

 

فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد صفحات : هفت صفحه - قیمت : فقط هزار تومان  : در زیر فهرست مطالب و فایل پی دی اف کامل فقط برای مشاهده ببینید و در صورت خواستید فابل ورد و قابل ویرایش  را به قیمت فقط هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

هدف کلی :3

هدف جزئی :3

هدف رفتاری:3

حیطه کلامی :3

حیطه مهارت ذهنی :4

حیطه شناختی :4

حیطه نگرشی :4

ابزار و وسایل:5

ورود به کلاس :5

ارزشیابی ورودی :5

دیدن تکالیف :5

ارائه درس :5

گام اول :5

گام دوم:6

گام سوم:6

ارزشیابی تکوینی:6

ارزشیابی پایانی :6

ارائه تکالیف:7


برای اطمینان شما عزیزان:

  فایل پی دی اف کامل این طرح درس فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قایل ویرایش و بدون آرم این طرح درس به قیمت  هزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید .ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

 

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این طرح درس را از لینک خرید زیر و با قیمت هزار تومان دریافت نمائید :

 

راهنمای خرید :   برای خرید آنلاین و دریافت بلافاصله فایل ورد ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی آسمان شوید . لینک خرید :

 

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

توجه :

همچنین می توانید سایر طرح درس های روزانه و سالانه همه کتاب های پایه سوم ابتدایی را از لینک های زیر ببینید :

بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید :

 

 

طرح درس های پایه سوم ابتدایی :

طرح درس علوم سوم ابتدایی :

290 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس زنگ علوم (درس اول)

375 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس خوراکی ها(درس دوم)

376 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس مواد اطراف ما و گازها(درس سوم)

377 - طرح درس علوم سوم ابتدایی فصل چهارم اندازه گیری مواد(درس چهارم)

565 - طرح درس علوم سوم ابتدایی اندازه گیری مواد(درس چهارم نمونه دوم )

378 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس آب ماده ی با ارزش و اب های شور و شیرین و چگونگی تشکیل ابرها(درس پنجم)

379 - طرح درس ملی علوم سوم ابتدایی درس آبهای شور وشیرین(درس پنجم نمونه دوم)

380 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس زندگی ما و آب(درس ششم)

381 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نور و مشاهده اجسام(درس هفتم)

1367 - طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس جستجو کنیم و بسازیم(درس هشتم)

382 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نیرو همه جا (1) (درس نهم)

383 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نیرو همه جا (2)(درس دهم)

384 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس بکارید و ببینید(درس یازدهم)

385 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس هرکدام جای خود 1(درس دوازدهم)
1368 - طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس هر کدام جای خود2(درس سیزدهم)

1369 - طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده (درس چهاردهم)

1371 - طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس ویژگی و کاربرد آیینه ها

طرح درس ریاضی سوم :

343 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس الگویابی

1341 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس شمارش چند تا چند تا

466 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ماشین های ورودی خروجی

465 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ساعت در بعدازظهر

1059 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس الگوهای تقارن

1342 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله – الگوسازی

1343 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس هزار

1344 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ارزش مکانی عدد هزار

1345 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ارزش پول

1346 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس عدد های تقریبی

1347 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله – رسم شکل

467 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس کسر

1348 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس کاربرد کسر در اندازه گیری

1349 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس تساوی کسرها - زاویه

1350 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس مقایسه کسر ها – زاویه

1351 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مساله – روش نمادین

41 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس مفهوم ضرب

548 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ضرب

463 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ضرب اعداد یک رقمی

1353 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس خاصیت های ضرب

574 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس مفهوم تقسیم

1354 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس خط، نیم خط، پاره خط، چند ضلعی

542 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس محیط با روش بازی

786 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس محیط

1355 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس اندازه سطح

1356 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس واحد اندازه گیری مساحت

1357 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله ساده تر کردن

1358 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس مقایسه اعداد – انواع مثلث

1359 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس جمع اعداد در جدول ارزش مکانی

1360 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس تفریق در جدول ارزش مکانی

2080 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله حدس و آزمایش

1361 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس جدول داده

1060 - طرح درس ریاضی سوم و ششم ابتدایی درس آمار و احتمال

1362 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس نمودار دایره ای

1363 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس انتخاب نمودار

2081 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله حذف حالت های نامطلوب

1364 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ضرب در عدد10

2082 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله حذف حالت های نامطلوب

1365 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس محاسبه ضرب

1366 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس تقسیم باقی مانده

461 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس عددهای چهاررقمی

553 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس خواندن ساعت

554 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس تفریق با انتقال

580 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس شعاع و قطر دایره

583 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس ضرب در صفر

 

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی :

573 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس من به دنیا آمده ام (درس اول)

1297 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس من بزرگ تر شده ام(درس دوم )

1298 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس آیا ما مثل هم هستیم؟(درس سوم )

557- طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس اعضای خانواده(درس چهارم )

977 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانواده ام را دوست دارم(درس پنجم )

173 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس تغییر در خانواده(درس ششم )

1299 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس از بزرگ تر ها قدردانی کنیم(درس هفتم )

174 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس چرا باید همکاری کنیم؟(درس هشتم )

169 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس مقررات خانه ما(درس نهم )

183 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس نیاز های خانواده چگونه تامین میشود؟(درس دهم )

1300 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس منابع(درس یازدهم )

177 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس درست مصرف کنیم(درس دوازدهم )

1301 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس بازیافت(درس سیزدهم )

1302 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانه ام را دوست دارم(درس چهاردهم )

165 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم درس خانه ها باهم تفاوت دارند(درس پانزدهم )

1303 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانه های شما چه شکلی است(درس شانزدهم )

1304 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس از خانه محافظت کنیم(درس هفدهم )

1305 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس مدرسه ی دوست داشتنی ما(درس هجدهم )

1306 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس مکان های مدرسه را بشناسیم(درس نوزدهم )

175 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانه شما کجاست؟(درس بیستم )

1307 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس جهت های اصلی(درس بیست و یکم )

1308 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس پست(درس بیست و دوم )

1309 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس ایمنی در کوچه و خیابان(درس بیست و سوم )

172 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس پیدایش روستاها

179- طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس دوستی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی :

306 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس محله ما(درس اول )

296 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس زنگ ورزش(درس دوم )

297 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس آسمان آبی طبیعت پاک(درس سوم )

298 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس آواز گنجشک ها(درس چهارم )

299 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس برزگر و بلدرچین(درس پنجم )

134 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس فداکاران(درس ششم )

300 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس کار نیک(درس هفتم)

344 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس کار نیک(درس هفتم نمونه دوم )

301 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس پیراهن بهشتی(درس هشتم )

1372 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس بوی نرگس(درس نهم )

302 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس یار مهربان(درس دهم )

303 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس نویسنده ی بزرگ(درس یازدهم )

304 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس ایران عزیز(درس دوازدهم )

1373 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس آزاد(درس سیزدهم )

133 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس ایران آباد(درس چهاردهم)

287 و 305 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس دریا(درس پانزدهم )

1970 - طرح درس ملی فارسی سوم ابتدایی درس دریا(درس پانزدهم نمونه دوم )

1370 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس اگر جنگل نباشد(درس شانزدهم )

1374 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس چشم های آسمان(درس هفدهم )

 طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی :

1224 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس آستین های خالی (درس اول )

1225 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس غروب یک روز بهاری (درس دوم )

1226 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس همیشه با من (درس سوم )

1227 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس در کاخ نمرود (درس چهارم )

1228 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس روز دهم (درس پنجم)

1229 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس بانوی قهرمان (درس ششم)

1230 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس بوی بهشت (درس هفتم )

550 - طرح درس روزانه هدیه های اسمانی سوم ابتدایی درس جشن تکلیف (درس هشتم )

278 - طرح درس روزانه هدیه های اسمانی سوم ابتدایی درس گفت و گو با خدا (درس نهم )

551 - طرح درس روزانه هدیه های اسمانی سوم ابتدایی درس ماه مهمانی خدا (درس دهم )

1231 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس عید مسلمانان (درس یازدهم)

1232 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس سخن آسمانی (درس دوازدهم )

1233 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس انتخاب پروانه (درس سیزدهم )

1234 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس اُم ابیها (درس چهاردهم )

1235 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هم سفر ناشناس (درس پانزدهم)

1236 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس داناترین مردم (درس شانزدهم)

1237 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس خواب شیرین (درس هفدهم )

1238 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس آینه ی سخن گو (درس هجدهم)

1239 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس گندم از گندم بروید (درس نوزدهم )

1240 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس باغ همیشه بهار (درس بیستم )

طرح درس هنر سوم ابتدایی :

288 - طرح درس روزانه هنر سوم ابتدایی نقاشی با موضوع معین

 طرح درس قرآن سوم ابتدایی :

1241 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس اذان و اقامه

1242 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید

1243 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس اذکار نماز

1244 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس آیه صلوات و پیام قرآنی

1039 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس آشنایی با وضو

1245 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز اول ﻳﺎدآوری ﺗﺮﮐﻴﺐ ﺣﺮوف و ﺣﺮﮐﺎت

1246 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز سوم ﺗﻤﺮﻳﻦ ﺣﺮف ﺳﺎﮐﻦ

3 - طرح درس قرآن پایه سوم ابتدایی نام درس : یاد اوری تنوین پایه اول دبستان

1247 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز پنجم ﺗﻤﺮﻳﻦ ﺗﻨﻮﻳﻦ

1248 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز ششم یادآوری تشدید

1249 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز هفتم تشدید

20 - طرح درس قرآن سوم ابتدایی بر اساس برنامه ملی تمرین تشدید ( 1 )

1250 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز هشتم تشدید

1251 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز نهم یادآوری خواندن «ـه و» و «ـه ی»

1252 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس درس روز دهم تمرین خواندن «ـه و» و «ـه ی»

1253 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز یازدهم پایه های همزه

1254 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز دوازدهم تمرین پایه همزه

1255 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز چهاردهم حروف ناخوانا

1256 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز پانزدهم تمرین حروف نا خوانا

1037 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس حروف ناخوانا

997 - طرح درس روزانه قرآن پایه سوم ابتدایی درس موسی (ع)

1038 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره ی ابراهیم آیات 35 تا 41

طرح درس سالانه سوم ابتدایی :

281 - طرح سالانه هنر پایه سوم ابتدایی

136 - طرح درس سالانه علوم سوم ابتدایی

586 - طرح درس سالانه ریاضی سوم ابتدایی

587 - طرح درس سالانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

588 - طرح درس سالانه هدیه های آسمانی سوم ابتدایی

2184 - طرح درس سالانه فارسی سوم ابتدایی

2203 - طرح درس سالانه کتاب قرآن سوم ابتدایی

 

 

توجه :

همچنین لیست بروز شده طرح درس های پایه سوم ابتدایی را از صفحه زیر ببینید ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

لیست طرح درس های پایه سوم ابتدایی

 

همچنین لیست بیش از 2500  طرح درس از همه پایه ها را از صقحه زیر ببینید و به همکاران اطلاع دهید. ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

 

لیست کلیه طرح درس ها

 

 

توجه :

همچنین شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 

 
 
 
 
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت: 9:17 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

طرح درس ریاضی چهارم - خواص مستطیل

بازديد: 325

بسمه تعالی

عنوان : خواص مستطیل                                                                             مدرس : آقا/خانم ...........................

درس : ریاضی                                                                                                     زمان : 25 دقیقه

پایه : چهارم                                                                                                           تعداد فراگیر : 20 نفر

روش تدریس : دریافت مفهوم

 

هدف کلی : آموزش خواص مستطیل

هدف جزئی :

1-    آشنایی با خواص مستطیل

2-    آسنایی با کاربرد خواص مستطیل

3-    درک ارتباط بین خواص متوازی الاضلاع  و مستطیل

هدف رفتاری :

1-    خواص مستطیل را در کلاس درس بیان می کنند . (کلامی)

2-    با استفاده از وسایلی مانند خط کش و قیچی خواص مستطیل را ثابت کنند . (مهارتی)

3-    مسئله های خواص مستطیل را می توانند حل کنند . (ذهنی )

4-    با علاقه مندی و شرکت فعال اشکال هندسی را رسم کنند .(نگرشی)

5-    چهار نمونه از خواص مستطیل را بدون استفاده از کتاب نام ببرند .

ارزشیابی ورودی :

فعالیت ورودی را با چندین سوال از درس قبل (خواص مستطیل) آغاز می کنیم .

1-    به وسیله لبه های خط کش مستطیل رسم می کنند .

2-    مستطیل را تعریف کنند .

3-    در شکل های زیر ضلع های موازی را با یک رنگ مشخص کنند .

                               
     
                     
 
 

 

 

وسایل مورد نیاز : کتاب و دفتر ریاضی ، تخته ، گچ (ماژیک) ، تخته پاک کن ، مداد و خودکار و مدل کلاس به صورت U و گروهی . مدل کلاس : به صورت U و گروهی

ارائه درس :

قبل از شروع درس معلم از بچه ها می پرسد :

1-    آیا در اطراف خود شکل مستطیل را دیده اید . بچه ها جواب می دهند : بله . شیشه ، تابلو کلاس ، اشکال چوبی که به صورت مستطیل هستند ، درب ورودی کلاس .

2-    سوال معلم : مستطیل چند تا ضلع دارد ؟ پاسخ 4 تا ضلع دارد . دوباره معلم می پرسد :

3-    ضلع های آن نسبت به هم چگونه اند ؟ پاسخ : ضلع های رو به رو با هم موازی هستند .

4-    معلم : آیا ضلع های آن با هم موازی هستند ؟ بچه ها با خط کش اندازه می گیرند و پاسخ می دهند : بله . ضلع های رو به رو با هم موازی هستند .

5-    مستطیل چند قطر دارد ؟ 2 تا

6-    قطر های آن را رسم کنید .

برای ارائه درس دانش آموزان باید مراحل زیر را انجام دهند :

1-    بچه مستطیل در دفتر خود بکشید .

2-    بچه ها با خط کش ضلع های مستطیل را اندازه بگیرید و با هم مقایسه کنید . چه نتیجه ای می گیرید ؟

 

 

3-    بچه ها دو تا از قطر های مستطیل را تا نصفه قیچی کنید و روی قسمت دیگر قرار دهید چه نتیجه ای می گیرید بیان کنید .

 

 
     
 

                           

                                                                                                                                            قیچی

پاسخ 2: دانش آموزان پاسخ دادند : وقتی که ضلع ها را با خط کش اندازه گرفتیم متوجه شدیم که ضلع های رو به رو با هم مساوی هستند .

پاسخ 3: گروه دیگر پاسخ دادند : در مستطیل زاویه های رو به رو با هم موازی هستند .

                                                                                                      م                                                      د

 

                                                                                                    

                                                                                                      هـ                                                    س

وقتی که زاویه (م) را با قیچی بریدیم و روی زاویه (س) قرار دادیم و متوجه شدیم که این دو زاویه با هم قائمه اند .

نتیجه : گروه دیگری پاسخ دادند : متوجه شدیم که در مستطیل هر یک از زاویه ها با هم قائمه اند .

ارزشیابی تکوینی :

در حین تدریس معلم به کار عملی بچه ها نظارت می کند و سوالاتی از آنها می پرسد . در صورت اشتباه دوباره خواص مستطیل باز آموزی و یادآوری می شود .

مانند :

1-خواص مستطیل را نام ببرید .

2-متوازی الاضلاع و مستطیل چه شباهت هایی با هم دارند ؟

 

 

 

ارزشیابی پایانی :

سوالاتی در ارتباط با درس جدید (خواص مستطیل) با توجه به اهداف رفتاری از گروه ها می پرسیم .

گروه اول : با استفاده از خط کش و قیچی خواص مستطیل را  ثابت کنند .

گروه سوم : مستطیلی رسم کنند که اندازه هر قطر آن 4 سانتی متر باشد .

گروه دوم : مستطیل و متوازی الاضلاع چه تفاوت هایی دارند ؟

ارائه تکلیف :

الف :  تمرین صفحه 110 را داخل دفترچه ریاضی نوشته و حل کنند .

ب : مسئله های صفحه 140 کتاب را در داخل دفتر نوشته و حل کنند .

تکالیف خلاقانه :

گروه چهارم : برای جلسه آینده پازلی درست کنند که بیانگر خاصیت های مستطیل باشد .

گروه دوم : برای جلسه آینده با سیم مفتولی زاویه و قطر های مستطیل را نشان دهند .

 

 خدایا

دوست بدارآنهایی راکه دوستمان دارندونمی دانیم،

 

وسلامت بدارآنهایی راکه دوستشان داریم ونمی دانند.

 

 

 توجه :

شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت: 9:09 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

طرح درس ریاضی پنجم - مساحت دایره

بازديد: 333

طرح درس شماره 3

عنوان: مساحت دایره                            مدرس:

درس: ریاضی                                        زمان: 45 دقیقه

پایه: پنجم                                            تعداد فراگیر: 30

روش تدریس: الگوی یادسپاری

 

هدف کلی :

آشنا شدن دانش آموزان با چگونگی بدست آوردن مساحت دایره

اهداف جزئی:

1) رابطه بین مساحت دایره و مستطیل را درک نمایند.

2) رابطه بین مساحت دایره و متوازی الاضلاع را بفهمند.

3) چگونگی به دست آوردن مساحت دایره را بدانند.

4) قاعده به دست آوردن مساحت دایره را در تمرین ها به کار ببرند.

5) رابطه بین طول مستطیل و محیط دایره را تشخیص دهند.

اهداف رفتاری

1) با درک رابطه ای که بین مساحت دایره و متوازی الاضلاع نظیرش می باشد مسائل مربوط به آنرا حل نمایند (حیطه شناختی ـ درک و فهم)

2) نحوه انجام مساحت دایره را بیان کند (کلامی)

3) به انجام مساحت دایره علاقه نشان دهد (نگرشی)

4) مساحت دایره را از محیط دایره تمیز کند (روانی حرکتی)

5) با توجه به تمرین های انجام شده در مورد مساحت دایره اشتباهات خود را رفع کند (مهارتی حرکتی)

6) دانش آموز بتواند با توجه به درس مساحت دایره یک مسئله برای آن بسازد (مهارتی ذهنی)

نکات کلیدی

مساحت دایره، مساحت قسمت رنگی، مساحت مستطیل.

ابزار و وسایل آموزشی

گچ و تخته،  کتاب درسی، کارتهای رنگی، قیچی، مقوای رنگی

ایجاد انگیزه

در جلسه قبل از تدریس از کلیه شاگردان خواسته می شود که دایره ای بر روی مقوا رسم کنند و همراه خود به کلاس بیاورند.

برقراری ارتباط

سلام و احوال پرسی و حضور و غیاب دانش آموزان و دقت و بررسی دراوضاع جسمی و روحی تک تک دانش آموزان

ارزشیابی تشخیصی

آوردن چند دانش آموز پای تابلو و دادن نمونه ای از سوالات درسی گذشته و حل کردن آنها توسط آنها و پرسیدن چند سوال در مورد مساحت مستطیل

ارائه درس

گام اول

از همه دانش آموزان خواسته می شود دایره ای را که خود آنها رسم کرده و آورده شعاع دایره را رسم نمایند.  دایره را رنگ قرمز و نیم دیگر را رنگ زرد یا سبز بزنند و حالا با قیچی این دو قسمت را از هم جدا کرده و باز نموده و کنار هم بچینند که درنهایت به شکل مستطیل در می آیند.

و حالا چنین نتیجه می گیریم که مساحت دایره با مساحت مستطیل برابر است و طول مستطیل نصف محیط دایره و عرض آن شعاع دایره است.

گام دوم

با انجام مراحل قبل حال با نمونه هایی در پای تابلو با فرمول مساحت دایره آشنا می شوند و تمرین های در پای تابلو حل می شود.                  مساحت دایره = شعاع × شعاع × 14/3

                                      4 = 2 × 2

                             56/12 = 14/3 × 4

گام سوم

تمرین های صفحه 129 کتاب را حل کنند.

ارزشیابی پایانی

خلاصه کردن درس با استفاده از نوشته های روی تخته و یادداشت آن توسط دانش آموزان رسم چند دایره و نیم دایره توسط دانش آموزان و پرسیدن چند سوال از دانش آموزان

1) مساحت دایره چیست

2) عرض مستطیل با کدام قسمت دایره مساوی است

3) طول مستطیل با کدام قسمت دایره مساوی است

4) شعاع چه قسمتی از قطر است.

ارائه تکالیف

تکلیف تمرینی: تمرین صفحه 130 را در منزل در دفتر حل نمایند.  

تکلیف خلاقیتی: در منزل فکر کنند که چه چیزهایی دایره شکل است و مساحت دو نمونه از وسایل خانه را بنویسند.

 

 

 توجه :

شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت: 9:07 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

طرح درس روش بازی - محیط دایره

بازديد: 359

روش بازی

مادّه ی درس: ریاضی                                              موضوع : محیط

 اهداف درس:

انتظار می رود که پس از اجرای این روش فراگیرندگان به موفّقیّت های زیر دست یابند:

1 ـ چند ضلعی های منتظم را بشناسند.

2 ـ ابعاد یک چند ضلعی را مشخّص کنند.

3 ـ محیط (پیرامون) یک چند ضلعی را نشان دهند.

4 ـ چند ضلعی های مربع، مستطیل، لوزی، مثلث و ... را بشناسند.

5 ـ کاربرد محیط چند ضلعی ها را در زندگی بیان کنند.

6 ـ قوانین محاسبه ی محیط چند ضلعی ها را درک و فهم کنند.

7 ـ توانایی اندازه گیری ابعاد چند ضلعی را کسب کنند.

 

وسایل مورد نیاز:

تعداد آجر ـ پازل هایی به ابعادی همانند آجرهای مستطیل شکل ـ خطّ کش چوبی یا نواری ـ کاغذ و قلم

 

فضا و مدل کلاس:

فضای آزاد یا سالنی که برای فعّالیّت علمی و اجرای بازی مناسب باشد.

ارزشیابی تشخیصی:

1 ـ چند شکل را نام ببرید.

2 ـ مربع و مستطیل رسم کنید.

3 ـ مثلث و مربع چه فرقی دارند؟

4 ـ اطراف و محیط یک شکل را توضیح دهید.

 

راهبردهای ایجاد انگیزه:

معلّم: دانش آموزان عزیز، بنّا به چه کسی می گویند؟ به نظر شما بنّایی شغل خوبی است؟ امروز می خواهیم به حیاط مدرسه برویم و برای خودمان خانه درست کنیم. پس قبل از این که به حیاط برسیم، خانه ی مورد علاقه ی خود را در ذهنتان بسازید.

 

اجرای مراحل روش:

مرحله ی اوّل و دوّم

دو مرحله ی اوّل و دوّم به تدوین اهداف محتوا و انتخاب بازی مناسب برای تحقّق اهداف مربوط است. بنابراین، معلّم باید قبل از این که دانش آموزان فعّالیّت را شروع کنند به انتخاب بازی مناسب مبادرت ورزد. او باید سعی کند در انتخاب بازی، نکات زیر را در نظر بگیرد:

1 ـ بازی انتخاب شده جذّاب باشد.

2 ـ اهداف درس به طور شایسته ضمن اجرای فعّالیّت ها متحقّق شود.

3 ـ هنگام فعّالیّت به نکات ایمنی توجّه شود.

4 ـ علاوه بر محتوای درس، بعضی از اهداف پرورشی و مهارت های اجتماعی نیز در بازی تقویت شود.

5 ـ بازی به صورت گروهی طراحی شود.

در این موضـوع درس، معلّم می خواهد که دانش آموزان از آجر یا هر شیء شبیه به آن شکل های بسته مثل مربع، مستطیل، مثلث و غیره بسازند و به محاسبه ی محیط آن ها بپردازند. بر این اساس او باید برای عملی شدن فعّالیّت ها، امکانات کافی و شرایط لازم را فراهم آورد.

 

مرحله ی سوّم: اجرای بازی

معلّم (پس از حضور دانش آموزان در حیاط): همه بیایید دور من حلقه بزنید تا روش بازی امروز را برای شما توضیح بدهم. شما باید به گروه های 2 یا 3 نفری تقسیم شوید، سپس با استفاده از این آجرها، روی زمین شکل های مربع، مستطیل، لوزی و مثلث درست کنید.

سعی کنید این خانه ها را با همکاری یک دیگر بسازید. دیوار خانه ها را به اندازه ی دو ردیف بچینید. برای این کار هم 5 دقیقه تا 10 دقیقه فرصت دارید.

معلّم (پس از اجرای فعّالیّت): از همه ی شما که بنّاها و مهندسان خوبی هستید تشکّر می کنم، حالا با استفاده از وسایل اندازه گیری دور خانه های خود را حساب کنید و در دفتر بنویسید. برای این کار هم 10 تا 15 دقیقه وقت دارید.

بدین صورت دانش آموزان ضمن درست کردن خانه و اندازه گیری دیوارهای آن، قوانین مورد نظر برای محاسبه ی محیط ها را فرا می گیرند. معلّم نیز در همه ی مراحل در مقام راهنما، نقش خود را ایفا می کند.

 

 

مرحله ی چهارم: نتیجه گیری

معلّم: خوب، اکنون همه با من بیایید تا به سراغ گروه ها برویم و ببینیم چه خانه ای درست کرده اند و چگونه محیط آن را حساب کرده اند. اوّل نوبت گروه یک است (اعضای گروه یک نحوه ی ساخت و محاسبه ی محیط را توضیح می دهند و بقیّه ی دانش آموزان با دقّت گوش می کنند. به همین ترتیب همه ی گروه ها گزارش کار خود را ارائه می دهند به کلاس برمی گردند و جدول بعد را کامل می کنند. (روی تخته سیاه)

محاسبه ی شکل
   

روش های ارائه شده به وسیله ی گروه ها

مربع
   

 

لوزی
   

 

مثلث
   

 

متوازی الاضلاع
   

 

 

با توجّه به جدول بالا همـه ی دانش آمـوزان نتـایج این درس را در دفتـر خـود یـادداشـت می کنند.

 

ارزشیابی پایانی:

1 ـ محیط شکل های مربع و مثلث را چگونه حساب می کنند.

2 ـ محیط را تعریف کنید.

3 ـ محیط شکل ها را نشان دهید.

 

ارائه ی تکلیف:

الف ـ تکلیف تمرینی

1 ـ واحد اندازه گیری محیط یک شکل چیست؟

2 ـ دو مسئله بسازید و از طریق محاسبه محیط مستطیل آن را حل کنید.

3 ـ لوزی و مربع چه فرقی دارند؟

ب ـ تکلیف بسطی و خلاقیّتی

1 ـ از محیط در چه جاهایی استفاده می شود؟ چند نمونه بنویسید.

2 ـ برای محاسبه ی محیط یک متوازی الاضلاع، دو روش پیشنهاد کنید.

3 ـ محیط با مساحت چه فرقی دارد؟

4 ـ محیط کف آشپزخانه ی خانه ی خودتان را حساب کنید.

 

 

 توجه :

شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت: 9:06 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

طرح درس فارسی - نشانه خ

بازديد: 295

پایه تحصیلی: اول ابتدائی    موضوع تدریس: نشانه (ﺧ .خ)

ماده درسی: فارسی     زمان تدریس: 30 دقیقه  

روش های تدریس: تلفیقی(همیاری مکاشفه ای)

 

هدف کلی: خواندن و نوشتن حرف ﺧ.خ

 

هدف جزئی:

1.      دانش آموز با صدای ﺧ.خ آشنا شود.

2.      دانش آموز مغموم و حرف ﺧ.خ را بشناسد.

3.      رفع اشکال تلفظ خ

 

اهداف رفتاری: دانش آموز پس از پایان درس باید بتواند:

دانش:  

             1- در تصویر هر چیزی را که می بینند بیان کنند.

            2- پازل ها را به صورت داستان بیان کنند.

            3- با توجه به تصاویر کارت های تند خوانی را بخوانند.

            4- نشانه های جدید ﺧ.خ را تکرار کنند.

             5- نشانه های جدید در کلمات را پیدا کنند

             6- بتوانند فکر کنند و با حرف ﺧ.خ در آخر یک کلمه را بیان کنند

       7- با نشانه های جدید کلمه بسازند

       8- متن درس را بخوبی بخوانند

مهارت:

               9- پازل ها را کنار هم چیده تصویر مورد نظر را بسازند

           10 - با توجه به محیط کلاس کلمه هایی با نشانه جدید پیدا کنند.

          11  - نشانه های آموخته شده را با خط تحریری زیبا بنویسند

          12  - املای صحیح کلمات را بنویسند

نگرشی:

             13- به تدریس معلم با اشتیاق گوش دهند

           14- نسبت به یادگیری نشانه جدید علاقه نشان دهند

           15- فراگیران در کار گروهی شرکت فعال داشته باشند

           16- از به کار گرفتن این نشانه جدید در کلماتی که پیدا می کنند لذت ببرند.

 

ارزیابی تشخیصی:

1.      کلمات کبوتر، اردک، دریا، بینا را پای تابلو بنویسند.

2.      با کلمات جمله بسازند

3.      حشره ای را نام ببرند که گیاه می خورد، رنگ آن سبز یا قهوه ای کم رنگ است، در فصل گرم دیده می شود و 2 پای آن بلند است

4.      حیوانی را نام ببرید که هویج را خیلی دوست دارد

5.      پرندگان در کجا لانه می سازند

 

ایجاد انگیزه: معلم با سبدی از میوه، خیار و خرس عروسکی خوش خواب وارد کلاس می شود.

 

وسایل مورد نیاز برای تدریس:

پازل، کارت های تند خوانی، سبدی از خیار، خرس عروسکی، نشانه های ساخته شده، تخته، گچ(ماژیک)، شهرک الفبا.

 

مدل و شکل کلاس: گروه های 3 نفره، شکل کلاس U شکل.

ارائه درس جدید:

فعالیت معلم
    

فعالیت دان آموزان

- سلام، سلام آی بچه ها، گل های ناز و زیبا

- حالتون خوبه، سرحالید؟

- بله، منم خوبم. خدا رو شکر که یک روز قشنگ رو هم، کنار شما هستم.

- همانطور که می بینیم همه حاضرند.

- حالا غایب ها دست شان را بالا ببرند...

- معلم به نام خدا را پای تابلو می نویسد و از بچه ها سوال می کند که اول  هر کاری را با چه چیزی آغاز می کنیم؟  

- گل های قشنگ کی دوست داره پای تابلو بیاد؟

- حالا که همه ی شما دوست دارید بیاید پای تابلو اجازه بدهید من انتخاب کنم (علی پسر گلم شما بیا!)  

- خطاب به علی: درس قبل رو خوب یاد گرفته ای؟

- پس بنویس اردک، کبوتر

- بچه ها دوستتان را تشویق کنید

- بچه ها دوست دارید امروز یک تشویق جدید یاد بگیرید؟   

- ای پسر، آقا       بهت می گیم مرحبا!

- حالا محمد جان شما بیا پای تابلو!      

- بنویس دریا، بینا

حالا می تونی یک جمله بسازی؟  

بچه ها دوستتان را تشویق کنید.   

خیلی خوب. معلومه که درس قبلی را یاد گرفته اید.  

- الان می خواهم چند تا سوال بپرسم. هر کی بلد بود دستشو بالا ببره.

- بچه ها حیوانات رو دست دارید؟    

حالا بعد از سوالات من فقط دست هاتون را بالا ببرید

کدام حیوان هویج را دوست دارد ؟

پرنده ها کجا بیشتر لانه می سازند؟

اگر نیاز به راهنمایی بود راهنمایی می کنیم.

بیشتر کدام قسمت درخت؟

می توانید بگویید کدام حشره است که گیاه خوار است و رنگ آن هم سبز یا قهوه ای است؟

آفرین خودتان را تشویق خوب بکنید.

دانش آموزان خود سوال می کنند (وجود خرس و خیار باعث انگیزه می شود)

صبر کنید آخر درس امروز متوجه می شوید.                           
    

 سلام   

بله ، شما خوبید؟

 بچه ها می خندند

با نام خدا

بچه ها دست بلند می کنند

 

علی پای تابلو حاضر می شود.

بله

علی می نویسد: اردک، کبوتر

- بچه ها تشویق می کنند

- بله

- تکرار از طرف دانش آموزان

محمد پای تابلو حاضر می شود

می نویسد دریا، بینا

جمله مورد نظر خود را می گوید

ای پسر آقا   بهت می گیم مرحبا

 

 

بله

 

خرگوش

روی درخت

 

شاخه درخت

 

ملخ

تشویق می کنند. قشنگیم چون کبوتر  از همه هستیم بهتر!

 

معرفی درس

فعالیت معلم
    

فعالیت دانش آموزان

بچه ها دوست دارید با یک نشانه جدید آشنا شویم؟

حالا به شما تک تک یک تکه پازل می دهم شماها بگردید هم رنگ خودتان را پیدا کنید. کنار هم بنشینید و بعد پازل را درست کنید

- حالا برای گروه خودتان اسم انتخاب کنید و با صدای بلند برای دوستتان بگویید.

سریع سرگروه انتخاب کنید و بعد برای تصویر پازلتان قصه بسازید.

سرگروه های هر گروه پازل خودشان را پای تابلو بچسباند و قصه خود را تعریف کند

آفرین به شما بجه های زرنگ (خودتان را تشویق کنید)

 

به این کارت ها خوب نگاه کنید و بگویید چه می بینید؟

نشانه های نوشته شده با رنگ قرمز چه صدایی دارد(در عین نشان دادن کارتها)

(اشاره ﺧ) به بچه ها من چی هستم؟

بچه ها ﺧ مثل چی؟

اشاره به خ بچه ها من چی هستم؟

بچه ها خ مثل چی؟

اگر نتوانستید معلم برای رسیدن به کلمه های نخ و شاخ و .. راهنمایی می کند

پاسخ به سوال ایجاد انگیزه

حالا در کلاس بگردید ببینید چه چیزهایی هستند که خ دارند؟

 

آفرین بله، خیار و خرس هم خ دارند.

حالا متوجه شدید که چرا این ها را من آورده بودم؟

بعد از اینکه درسمان تمام شد خیارها را هم می خوریم.

کتاب هایتان را باز کنید به صورت گروهی از روی درس بخوانید.

خواندید؟

گروه درخت سطر اول را شما بخوانید

گروه شاخه سطر دوم را شما بخوانید

گروه خرگوش سطر سوم را شما بخوانید

گروه رودخانه از اول تا آخر بخوانید

خودتان را تشویق کنید.
    

بله

کار خواسته شده را انجام می دهند

 

اسم گروه خود را اعلام می کنند (درخت، ملخ، خرگوش)

کار خواسته شده را انجام میدهند

سرگروه ها آمده و کار خواسته شده را انجام می دهند

قشنگیم چون کبوتر از همه هستیم بهتر

خرگوش، درخت، شاخه، ملخ

صدای ﺧ.

ﺧ غیر آخر

خرگوش، درخت، شاخه

 خ آخر

نخ، ملخ

 

 

خانم خیار، خرس، خوش خواب که شما آورده اید.

تخته و ...

 

 

بصورت گروهی می خوانند.

بله

می خوانند

می خوانند

می خوانند

می خوانند

قشنگیم چون کبوتر از همه هستیم بهتر

 

نتیجه گیری درس:

(رضا آقا) می توانی بگویی امروز از اول ساعت تا حالا چی یاد گرفتیم؟ با چه نشانه و چه کلمه هایی آشنا شدیم؟

سپس شعر را در آخر می خوانیم:

ملخ و درخت و خرگوش                                                                   بچه ها به ما دهید گوش

اومدیم داریم می ریم                                                                      یادگاری می ذاریم

خ ای که اول میاد                                                                          همون ﺧ خرگوشه

خ ای که وسط میاد                                                                        همون ﺧ درخته

خ ای که آخر میاد                                                                         همون ﺧ ملخه

یک صدا و دو شکل داریم                                                                همیشه ﺧ نام داریم

تو جدول الفبا                                                                             خونه ای زیبا داریم

 

ارزش یابی پایانی:

بچه ها من روی کارت هایی که در دستم می بینید کلمه هایی نوشته ام که شما می آیید و کلمه مورد نظر را روی شکل خودشان آویزان می کنید و بعد کلمه را می خوانید

(محسن آقا) شما با رودخانه می توانید جمله بسازید؟

(اشاره به یکی دیگر از دانش آموزان) پسرم شما. می توانید 2 کلمه بگویید که خ آخر داشته باشد؟

درس امروز را یاد گرفتید؟

حالا یک دست و هورا برای خود بکشید.
    

دانش آموزان مورد نظر کار خواسته شده را انجام می دهند

 

جمله خود را بیان می کند

نخ، شاخ، ...

 

بله

دست و هورا

 

تعیین تکلیف:

1.      بچه ها شکل یک چیزی را که می دانید نشانه (ﺧ.خ) دارد بکشید و برای جلسه آینده به کلاس بیاورید.

2.      در این برگه هایی که به شما می دهم شکل هایی هست که شما باید زیر شکل ها اسم شکل ها را بنویسید.

3.      حالا نوبت چیه بچه ها؟          (نوبت خوردن خیارها)

با یک صلوات کلاس را به پایان می رسانم

 

پایه اول ابتدایی                        چک لیست رفتاری:                             درس بخوانیم

                         اسامی دانش آموزان

 

اهداف
    

گروه اول

 
    

گروه دوم
    

گروه سوم

1
    

2
    

3
    

4
    

5
    

1
    

2
    

3
    

4
    

5
    

1
    

2
    

3
    

4
    

5

دانش

10 نمره

گوش دادن

خواندن

گفتن
    
1- در تصویر هر آنچه می بینید بیان کنید

2- با توجه به تصاویر کارتهای تندخوانی را بخوانید

3- نشانه جدید ﺧ.خ را تکرار کنید

4- بتوانند فکر کنند و با حرف ﺧ.خ در آخر یک کلمه بسازند.

5- با نشانه های جدید کلمه بسازند.
    
مهارت

4 نمره
    

1- پازل ها را کنار چیده تصویر مورد نظر را بسازند

2- با توجه به محیط کلاس کلمه هایی با نشانه جدید پیدا کنند
    
نگرش
    
1- به تدریس معلم با اشتیاق گوش دهند

2- نسبت به یادگیری نشانه جدید علاقه نشان دهند

3- فراگیران در کار گروهی شرکت فعال داشته باشند

 

 

 توجه :

شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت: 9:05 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس