جواب سوالات کتاب - 16

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

پاسخ تمرین های درس یازدهم فارسی دهم درس خاک آزادگان

بازديد: 18443
پاسخ تمرین های درس یازدهم فارسی دهم درس خاک آزادگان

 پاسخ تمرین های درس یازدهم فارسی دهم درس خاک آزادگان

معنی درس :

به خون، گَر کِشی خاک من، دشمن من

   بجوشد گُل اندر گُل از گلشن من

 ای دشمن، اگر سرزمین مرا غرق در خون کنی باز دوباره از باغ و گلزار من گل می‌روید.

آرایه: تکرار (گل) - واج آرایی (صامت «گ» و «ن») - استعاره (گلشن استعاره از سرزمین) تنم گر بسوزی، به تیرم بدوزی

   جدا سازی ای خصم، سر از تن من

 ای دشمن اگر بدنم را بسوزانی و یا با تیر مرا هدف بگیری و حتی سرم را از تنم جدا کنی.

آرایه: جناس ناقص (بسوزی و بدوزی) - مجاز (سر از کل بدن) کجا می‌توانی، ز قلبم رُبایی

   تو عشق میان من و میهن من؟

 هرگز نمی‌توانی عشق میان من و میهنم را از قلبم بگیری. من ایرانی‌ام آرمانم شهادت

   تجلّیِ هستی است، جان کندن من

 

من یک ایرانی هستم و آرزویم شهادت است. شهادت من آشکار کنندۀ هستی و بودنِ من است.     

آرایه: کنایه (جان کندن کنایه از کشته شدن) مپندار این شعله، افسرده گردد

   که بعد از من افروزد از مَدفَن من

 فکر نکن که این شعلۀ عشق خاموش شود، هرگز! زیرا بعد از مرگ من از قبرم شعله‌ ور خواهد شد.

آرایه: استعاره (شعله از عشق) - مراعات نظیر (شعله، افزوده) نه تسلیم و سازش، نه تکریم و خواهش

   بتازد به نیرنگ تو، تو سن من

  نه با تو صلح و سازش می‌کنم و نه از تو خواهش و تمنا خواهم کرد، بلکه این روح نا آرام من بر حیله و نیرنگ تو خواهد تاخت.

آرایه: سجع متوازی (سازش، خواهش) کنون رودِ خلق است، دریای جوشان

   همه خوشۀ خشم شد خرمن من

 اکنون سیل جمعیت مردم به دریای خروشانی تبدیل شده است و تمام وجود من نیز لبریز از خشم و خروش است.

آرایه: مراعات نظیر (رود و دریا، خوشه و خرمن) - تشبیه (خلق به دریا، خرمن به خوشه) من آزاده از خاکِ آزادگانم

   گل صبر، می‌پرورد دامن من

 من انسانی آزاده از سرزمین آزادگان هستم و دامان من محل رویش صبر است.

آرایه: مجاز (دامن مجاز از وجود من) (خاک مجاز از کشور) - اضافۀ تشبیهی (گل صبر) جز از جامِ توحید، هرگز ننوشم

   زنی گر به تیغ ستم گردن من

 من تنها خداوند یکتا را می‌پرستم حتی اگر با شمشیر ستم گردن مرا بزنی.

آرایه: مراعات نظیر (جام و نوشیدن) - مجاز (گردن مجاز از کل وجود)


 قلمرو زبانی (صفحهٔ ۸۴ کتاب درسی)

1- برای واژۀ «افسرده» دو معادل معنایی بنویسید.

 غمگین - پژمرده -  اندوهگین

2- اجزای هر جملۀ بیت زیر را در جدول قرار دهید.

مـن ایرانیـم، آرمانـم شـهادت

  تجّلیِ هسـتی اسـت، جانکندن من تجل

  

 نهاد

  من

گزاره

 ایرانیم (ایرانی هستم)

نهاد

 آرمانم (آرمان من)

گزاره

 شهادت (شهادت است)

نهاد

 جان کندن من

گزاره

 تجلی هستی است

 

3- در بیت زیر، ضمیر «_َ_م» به ترتیب، در نقش دستوری  مضاف‌الیه و مفعول  قرار گرفته است.

تنـم گـر بسـوزی بـه تیـرم بـدوزی

   جدا سـازی ای خصم، سر از تن من ...

  

قلمرو ادبی (صفحهٔ ۸۴ کتاب درسی)

1- «مشبّه» و «مشبّه به» را در هر تشبیه معیّن کنید.

«کنون رود خلق است، دریای جوشان   همه خوشۀ خشم شد، خرمن من»

 مشبه: خلق           مشبه به: رود

مشبه: رود خلق     مشبه به: دریای جوشان

مشبه: خرمن        مشبه به: خوشۀ خشم

2- این سروده را از نظر قالب و مضمون با شعر«مهر و وفا» مقایسه کنید.

 قالب هر دو شعر «غزل» است. با این تفاوت که از نظر مضمون غزل «مهر و وفا» عاشقانه - عارفانه است اما محتوای «خاک آزادگان»، حماسی و میهن پرستانه است.

3- در شعری که خواندید، واژه‌های «خاک» و «شعله» در کدام مفهوم مجازی به کار رفته‌اند؟

خاک: کشور     شعله: عشق

4- گاهی اجزای کلام، برای تأثیر بیشـتر سـخن در زبان ادبی، بنابر تشـخیص شـاعر یا نویسـنده جابه جـا می‌شـود؛ ماننـد مصـراع «گلِ صبر، می‌پرورد دامـن من»، که مفعـول و فعل بر نهاد، مقدّم شـده اسـت تا شـیوایی و رسـایی کلام بیشـتر شـود؛ به این گونه بیان، «شـیوۀ بلاغی» می‌گویند.

* نمونه‌ای از کاربرد شیوۀ بلاغی را در متن درس بیابید و آن را توضیح دهید.

در مصراع «زنی گر به تیغ ستم، گردن من»، فعل بر متمم و مفعول جمله، مقدم شده است. اگر گردن من (را) به تیغ ستم‌ زنی.

در مصراع «همه خوشۀ خشم شد خرمن من»، مسند و فعل بر نهاد مقدم شده است. خرمن من همه خوشۀ خشم شد.

قلمرو فکری (صفحهٔ ۸۵ کتاب درسی)

1- در کدام بیت، بر مفهوم «یگانه پرستی» تأکید شده است؟

جز از جامِ توحید، هرگز ننوشم

   زنی گر به تیغ ستم گردن من

 

2- مضمون بیت‌های دوم و سوم را با سرودۀ زیر مقایسه کنید.

تا زَبَر خاکی ای درخت تنومند   مگسل از این آب و خاک ریشهٔ پیوند

    ادیب الممالک فراهانی

همۀ این بیت‌ها بر میهن دوستی و عشق به وطن تأکید دارند.

3- در کدام بیت، به مفهوم آیۀ شـریفۀ «وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ اَمْوَاتًا َبلْ اَحْیَاء عِندَ رَبّهِمْ یُرْزَقُونَ» (سورۀ آل عمران، آیۀ 169)اشاره شده است؟

معنی آیه: ای پیامبر، هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند. بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

مپندار این شعله، افسرده گردد

 

 که بعد از من افروزد از مَدفَن من

 4- مقصود از مصراع دوم بیت زیر چیست؟

من آزاده از خاکِ آزادگانم

   گل صبر، می‌پرورد دامن من

همچنین پاسخ سایر فعالیت های دروس فارسی 1 دهم را از لینک های زیر ببینید :

حتما نظر بدهید زیر هر کدام .با تشکر

 

 

 

پاسخ تمرین های درس اول فارسی 1 دهم درس از چشمه و سنگ

پاسخ تمرین های درس دوم فارسی 1 دهم درس از آموختن ننگ مدار

پاسخ تمرین های درس هشتم فارسی 1 دهم درس در سایه سار نخل ولایت

پاسخ تمرین های درس نهم فارسی 1 دهم درس غرش شیران

پاسخ تمرین های درس ششم فارسی 1 دهم درس مهر و وفا

پاسخ تمرین های درس هفتم فارسی 1 دهم درس جمال و کمال

پاسخ تمرین های درس سوم فارسی 1 دهم درس سفر به بصره

پاسخ تمرین های درس پنجم فارسی دهم درس کلاس نقاشی

پاسخ تمرین های درس هجدهم فارسی دهم درس عظمت نگاه

پاسخ تمرین های درس هفدهم فارسی دهم درس سپیده دم

پاسخ تمرین های درس شانزدهم فارسی دهم درس خیر و شر

پاسخ تمرین های درس چهاردهم فارسی دهم درس طوطی و بقال

پاسخ تمرین های درس سیزدهم فارسی دهم درس گرد آفرید

پاسخ تمرین های درس دوازدهم فارسی دهم درس رستم و اشکبوس

پاسخ تمرین های درس یازدهم فارسی دهم درس خاک آزادگان

پاسخ تمرین های درس دهم فارسی دهم درس دریادلان صف شکن

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 26 بهمن 1398 ساعت: 9:39 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(1)

پاسخ تمرین های درس دهم فارسی دهم درس دریادلان صف شکن

بازديد: 16195
پاسخ تمرین های درس دهم فارسی دهم درس دریادلان صف شکن

پاسخ تمرین های درس دهم فارسی دهم درس دریادلان صف شکن

کار گاه متــن پژوهــی قلمرو زبانی (صفحهٔ ۸۰ کتاب درسی)

1- پنج گروه کلمۀ مهم املایی از متن درس بیابید و بنویسید. 

رعب و وحشت - غنای خالق - تحول عظیم - جزر و مدّ آب - توسّل به حضرت زهرا - به محض شکستن - زهرای مرضیه

2- با رجوع به لغت نامه، در بارۀ ساخت و معنای کلمه «سردمدار» توضیح دهید. 

ساخت آن تشکیل شده از: سر + دم + دار

 «سردمدار» کسی که در زور خانه‌ها بالای سکویی می‌نشسته همراه بانوای زنگ و ضرب، ورزشکاران را هدایت و رهبری می‌کرده است. امروزه «سردمدار» به معنی فرمانده و رهبر است.

3- از متن درس، چهار جمع مکسر بیابید و مفرد هر یک را بنویسید.

جنود: جُند        وسواس: وسوسه          قلوب: قلب       اشیاء: شی         خطوط: خط

4- یکی از راه‌های ساخت کلمۀ «مشتق»، بدین شکل است:« اسم + چی = اسم» ؛ مانند « شکارچی» در این کلمه، پسوند «چی» در معنای «پیشه و شغل» کاربرد دارد.

نمونه‌ای از آن را در متن درس بیابید. بولدوزرچی

5- به جمله‌های زیر توجّه کنید.

 * الف) خطوط دفاعی دشمن یکسره فروریخت.

 * ب) اینها دریادلان صف شکنی هستند که دل شیطان را ازرُعب و وحشت می‌لرزانند.

به جملۀ اوّل که یک فعل دارد، «ساده» و به جملهٔ دوم، که بیش از یک فعل دارد، «غیر ساده» می‌گویند.

جملهٔ غیر سادۀ «ب»، شامل دو جمله است که از نظر معنایی به یکدیگر وابسته‌اند؛ به طوری که یکی از جمله‌ها بدون دیگری ناقص است.

* حال از متن درس برای هریک از انواع جمله، نمونه‌ای بیابید و بنویسید.

 جملۀ ساده: اینجا آیینۀ تجلی همۀ تاریخ است.

جملۀ غیر ساده: تفنگ، دوربین‌ دارش نشان می‌دهد که تک‌ تیر اندازست.

قلمرو ادبی (صفحهٔ ۸۰ کتاب درسی)

1- هر قسمت مشخّص شده، دربردارندۀ کدام آرایۀ ادبی است؟

مرداب: تشخیص (خوابیدن مرداب)         دشت شب: اضافه‌ی تشبیهی

حسرت نبرم به خواب آن مرداب   کآرام درون دشت شب خفته است

 

2- در عبارت زیر کنایه را مشخّص کنید و مفهوم آن را بنویسید.

تا با خاک انس نگیری، راهی به مراتب قرب نداری.

 انس گرفتن با خاک: کنایه از اظهار بندگی و عبادت

قلمرو فکری (صفحهٔ ۸۱ کتاب درسی)

1- نویسـنده در کـدام جملـه، از مفهـوم آیـۀ «ألا بِذِکرِ اللّهِ و تَطْمَٔنُّ الْقُلوب» بهره گرفته اسـت؟

 در معرکۀ قلوب مجاهدان خدا، آرامشی که حاصل ایمان است حکومت دارد.

2- دربارۀ ارتباط محتوایی متن «دریادلان صف شکن» و این سرودۀ شفیعی کدکنی توضیح دهید.

حسرت نبرم به خواب آن مرداب    کآرام درون دشـت شب خفته است

دریایم و نیسـت باکـم از طوفان    دریا همه عمر خوابش آشـفته است

 

 در معرکۀ قلوب مجاهدان خدا، آرامشی که حاصل ایمان است حکومت دارد.

3- چـرا نویسـنده معتقـد اسـت که «همـۀ تاریخ اینجا (جبهه) حاضر اسـت؛ در بَدر و حُنین و عاشـورا اینجاست.»؟

زیرا نویسنده معتقد است رزمندگان همانند مسلمانان صدر اسلام با عشق به وطن و ایمان به خداوند در برابر تجاوز دشمنان ایستادگی و جان‌ فشانی کرده‌اند.

 

همچنین پاسخ سایر فعالیت های دروس فارسی 1 دهم را از لینک های زیر ببینید :

حتما نظر بدهید زیر هر کدام .با تشکر

 

 

 

پاسخ تمرین های درس اول فارسی 1 دهم درس از چشمه و سنگ

پاسخ تمرین های درس دوم فارسی 1 دهم درس از آموختن ننگ مدار

پاسخ تمرین های درس هشتم فارسی 1 دهم درس در سایه سار نخل ولایت

پاسخ تمرین های درس نهم فارسی 1 دهم درس غرش شیران

پاسخ تمرین های درس ششم فارسی 1 دهم درس مهر و وفا

پاسخ تمرین های درس هفتم فارسی 1 دهم درس جمال و کمال

پاسخ تمرین های درس سوم فارسی 1 دهم درس سفر به بصره

پاسخ تمرین های درس پنجم فارسی دهم درس کلاس نقاشی

پاسخ تمرین های درس هجدهم فارسی دهم درس عظمت نگاه

پاسخ تمرین های درس هفدهم فارسی دهم درس سپیده دم

پاسخ تمرین های درس شانزدهم فارسی دهم درس خیر و شر

پاسخ تمرین های درس چهاردهم فارسی دهم درس طوطی و بقال

پاسخ تمرین های درس سیزدهم فارسی دهم درس گرد آفرید

پاسخ تمرین های درس دوازدهم فارسی دهم درس رستم و اشکبوس

پاسخ تمرین های درس یازدهم فارسی دهم درس خاک آزادگان

پاسخ تمرین های درس دهم فارسی دهم درس دریادلان صف شکن

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 26 بهمن 1398 ساعت: 9:19 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

پاسخ تمرین های درس اول عربی دهم

بازديد: 617

 

پاسخ تمرین درس اول عربی دهم
التَّمارین:


(اَلتَّمرینُ الاوَّلُ)


1-وَ اجعَل لی لِسانَ صِدقِِ فِی الآخِرینَ

ترجمه
:و برای من یاد نیکو در آیندگان قرار بده.

2-یا اَیُّهَا الَّذینَ آمنوا لِمَ تَقولونَ ما لا تَفعَلون

ترجمه:ای کسانی که ایمان آورده اید،برای چه می گویید آنچه عمل نمی کنید.

3-وَ اعملوا صالِحاََ انّی بما تَعلَمونَ علیمُ

ترجمه:و کار نیکو انجام دهید قطعاََمن به آنچه انجام می دهید دانا ام.

4-رَبَّنا لا تَجعَلنا مَعَ القَومِ الظالمینَ

ترجمه:پروردگارا،مارا با گروه ستم گران قرار مده.

5-لا تَنظُروا الَی کَثرَهِ صَلاتِهِم و صَومهم و کثرَهِ الحَجَّ...وَلکِن انظُروا الَی صِدقِ الحدیث وَ اَدا الاَمانه

ترجمه:به بسیاری نمازشان و روزشان و بسیاری حجشان نگاه نکنید بلکه به راستگویی و امانت داریشان نگاه کنید.

6-اِرحم مَن فِی الاَرضِ یَرحَمکَ من فی السما

ترجمه:به کسی که در زمین است رحم کن تا کسی که در آسمان است به تو رحم کند.



(التمرینُ الثالتُ)

1-...و ما ظَلَمَهُم اللهُ وَلکِن کانوا اَنفُسَهُم یَظلِمون...

ترجمه:و خدا به آنها ظلم نکرد ولی آنها به خودشان ظلم می کردند.

2-...ولا تقتُلوا اَنفُسَکُم انَّ اللهَ کانَ بکُم رحَیماََ...

ترجمه:و خودتان را نکشید که خداوند با شما مهربان است.

3-...لا تَدخُلوا مِن بابِِ واحِدِِ وَ ادخُلوا مِن اَبوابِِ متَفَرِّقَهِِ...

ترجمه:از یک دروازه وارد نشوید از در های دیگر وارد شوید.

4-اُطلبوا العِلمَ وَلَو بالصّین فَانَّ طَلَبَ العِلمِ فَریضهُ.

ترجمه:علم را بخواهید اگه چه در چین باشد پس قطعاََ درخواست علم واجب دینی است.

5-اذا قَدَرتَ عَلَی عَدُوِّکَ،فَاجعَلِ العَفوَ عنهُ شُکرا للقُدرَهِ علیه.

ترجمه:هرگاه بر دشمنت چیره شدی،پس بخشیدن او را شکرانه برای قدرت یافتن بر او قرار بده.

6-قَولُ (لا اَعَلَمُ) نِصفُ العِلمِ.

ترجمه:گفتن نمی دانم نصف علم است.



(التمرینُ الرابعُ)

اُکتُب:
بنویس

آکتبوا:بنویسید

سَاَکتُبُ:خواهم نوشت

ما کَتَبتُم:ننوشتید

لا تَکتُب:ننویس

لا یَکتُبن:نمی نویسند

سَوفَ نَکتُب:خواهید نوشت

کانوا یَکتُبونَ:می نوشتند


منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 26 بهمن 1398 ساعت: 9:05 منتشر شده است
نظرات(0)

پاسخ فعالیت های درس چهاردهم دین و زندگی 1 دهم درس زیبایی پوشیدگی

بازديد: 12279
پاسخ فعالیت های درس چهاردهم دین و زندگی 1 دهم درس زیبایی پوشیدگی

پاسخ فعالیت های درس چهاردهم دین و زندگی 1 دهم درس زیبایی پوشیدگی

اندیشه و تحقیق (صفحهٔ ۱۶۳ کتاب درسی)

1- برای حضور سلام در جامعه، چه پیشنهادهایی برای مردان و زنان دارید؟

۱- ایمان به خدا و زندگی پس از مرگ ۲- بالا بردن سطح فرهنگ جامعه ۳- داشتن تقوا و پرهیزگاری ۴- آگاه بودن به فواید عفاف و مضرات بی عفافی در جامعه ۵- نماز و عبادت و ذکر خدا ۶- ازدواج به موقع دختران و پسران ۷- کنترل نگاه ۸- حجاب داشتن و پوشش مناسب ۹- عاقبت اندیشی ۱۰- امر به معروف و نهی از منکر ۱۱- تحکیم پیوند خانواده ۱۲- پر کردن اوقات و فراغات جوانان و ...

2- با اینکه پوشش بدن و حتی موی سر در دین حضرت مسیح (ع) یک امر پسندیده است، برخی جوامع مسیحی نسبت به این موضوع بی توجه‌اند. به نظر شما، علت آن چیست؟

به خاطر سست بودت اعتقادات دین در عرصه زندگی آنان - غفلت از دین راستین الهی و بازگشت به سنت های مشرکانه قبل از مسیح (ع) - به خاطر مصلحت‌های سیاسی و سود‌های اقتصادی ترویج بی بند و باری در آن کشور‌ها و جوامع زیاد است.

پیشنهاد (صفحهٔ ۱۶۴ کتاب درسی)

وضع جامعهٔ اطراف خود را بررسی کنید و ببینید:

1- رفتار پسران و مردان در جامعه چگونه باید باشد تا سلامت اخلاقی جامعه حفظ شود؟

دوری از چشم چرانی و کنترل نگاه به نامحرمان - پوشش هماهنگ با ارزش‌های جامعه - دوری از خلوت با نامحرمان - دوری از آرایش زننده - دوری از دوستی باافراد ناباب - دوری از دوستی دختران و پسران و عشق‌های زود گذر.

2- حفظ حرمت دختران و زنان تا چه میزان به وضع پوشش آنان بستگی دارد؟

رعایت و حفظ پوشش مناسب دختران و زنان هرچه کامل‌تر و دقیق تر باشد ارزشمند‌تر بوده، آثار فردی و اجتماعی فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به حفظ و حرمت ایشان و عزت نفس انان اشاره کرد. زیرا با رعایت پوشش مناسب خود را در معرض آسیب‌های مختلف قرار نمی‌دهند و کسی هم اجازه و جرأت تعرض به آنها را پیدا نخواهد کرد. پوشش نامناسب فساد اخلاقی به بار می‌آورد، باعث افزایش آمار‌های طلاق وسست شدن پیوند‌های خانواده شده و عدم امنیت برای زنان به دلیل تحرک جوانان در پی خواهد داشت.

3- با دوستان خود مشورت کنید و ببینید که رعایت پوشش اسلامی توسط زن در هریک از موارد زیر چه ثمراتی دارد.

1- برای زن: حضور در اجتماع، فعالیت‌های مؤثر و مفید بدون زیان، آرامش روانی، حفظ و عفت آبروی زن، علاقه به ازدواج، مصونیت برای زنان، عزت مندی و ...

2- برای مرد: آرامش روانی و وقار و احترام، علاقه به ازدواج، عزت مندی، کاهش ولع جنسی و ...

3- برای خانواده: پویایی خانواده، تعالی خانواده، پویایی جامعه، جلوگیری از هوسرانی، بهداشت روانی، حفظ نیروی کار در جامعه، حفظ ارزش‌های اسلامی، تأمین و تضمین سلامت و پاکی نسل جامعه

4- برای جامعه: سلامت اخلاقی جامعه، پویایی جامعه، جلوگیری از هوسرانی، بهداشت روانی، حفظ نیروی کار در جامعه، حفظ ارزش‌های اسلامی، تأمین و تضمین سلامت و پاکی نسل جامعه

 

 

همچنین پاسخ سایر فعالیت های دروس دین و زندگی 1 را از لینک های زیر ببینید :

حتما نظر بدهید زیر هر کدام .با تشکر

 

پاسخ فعالیت های درس چهاردهم دین و زندگی 1 دهم درس زیبایی پوشیدگی

پاسخ فعالیت های درس سیزدهم دین و زندگی 1 دهم درس فضیلت آراستگی

پاسخ فعالیت های درس دوازدهم دین و زندگی 1 دهم درس یاری از نماز و روزه

پاسخ فعالیت های درس یازدهم دین و زندگی 1 دهم درس دوستی با خدا

پاسخ فعالیت های درس دهم دین و زندگی 1 دهم درس اعتماد بر او (فقط انسانی)

پاسخ فعالیت های درس نهم دین و زندگی 1 دهم درس آهنگ سفر

پاسخ فعالیت های درس هشتم دین و زندگی 1 دهم درس فرجام کار

پاسخ فعالیت های درس هفتم دین و زندگی 1 دهم درس واقعه بزرگ

پاسخ فعالیت های درس ششم دین و زندگی 1 دهم درس منزلگاه بعد

پاسخ فعالیت های درس پنجم دین و زندگی 1 دهم درس آیندۀ روشن

پاسخ فعالیت های درس چهارم دین و زندگی 1 دهم درس پنجره‌ای به روشنایی (فقط انسانی)

پاسخ فعالیت های درس سوم دین و زندگی 1 دهم درس خود حقیقی

پاسخ فعالیت های درس دوم دین و زندگی 1 دهم درس پر پرواز

پاسخ فعالیت های درس اول دین و زندگی 1 دهم درس هدف زندگی

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 25 بهمن 1398 ساعت: 9:09 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

پاسخ فعالیت های درس سیزدهم دین و زندگی 1 دهم درس فضیلت آراستگی

بازديد: 17149
پاسخ فعالیت های درس سیزدهم دین و زندگی 1 دهم درس فضیلت آراستگی

پاسخ فعالیت های درس سیزدهم دین و زندگی 1 دهم درس فضیلت آراستگی

بررسی (صفحهٔ ۱۵۳ کتاب درسی)

با توجه به شکل پوشش‌های موجود در جامعه برای پسران و دختران، بگویید که کدام یک از آنها عفت افراد را بیشتر تضمین می‌کند؟

پوششی که در آن تمام بدن به جز گردی صورت و دست‌ها تا مچ از نامحرم رعایت شده باشد و همچنین چسبان و تحریک کننده نباشد. در پوشش باید فرهنگ جامعه مورد توجه قرار گیرد.

اندیشه و تحقیق (صفحهٔ ۱۵۳ کتاب درسی)

١- چه تفاوتی میان آراستگی و خودنمایی ظاهری است؟

خود نمایی نوعی تند روی در آراستگی و ابراز وجود و کاری جاهلانه است: اما آراستگی به معنای «مرتب و منظم کردن خود و بهتر کردن وضع ظاهری و باطنی» است که انسان به طور فطری به آن علاقه دارد. در خودنمایی خوچکی نفس ودر آراستگی سلامت نفس وجود دارد.

٢- چرا خصلت ارزشمند عفاف در وجود زنان از ارزش بیشتری برخوردار است؟

زیرا خداوند زنان را بیش از مردان به نعمت زیبایی آراسته است. زن مظهر جمال و زیبایی است؛ این زیبایی هم درونی هم ظاهری است و برای حفظ همین نعمت است که خداوند احکام ویژه‌ای را برای زن قرار داده است تا گوهر زیبای وجودش از نگاه نااهلان دور بماند و روح بلندش تحقیر نشود.

پیشنهاد (صفحهٔ ۱۵۳ کتاب درسی)

١- پیرامون ما افرادی هستند که با استفاده از خلاقیت‌های خود تحسین دیگران را برانگیخته‌اند و در زمینه‌های گوناگون هنری، ورزشی، علمی، اجتماعی و اخلاقی به فردی مؤثر در جامعه تبدیل شده‌اند. آنچه دربارهٔ عوامل این موفقیت می‌دانید، بیان کنید.

عوامل موفقیت: ۱- هدفمندی ۲- اعتماد به نفس ۳- عزم و اراده بر هدف ۴- مشورت با افراد موفق ۵- یاد خدا و خدا باوری ۶-  دوری از گناه ۷- دوری از تظاهر ۸- زندگی در محیط مطلوب ۹- تحسین خویشتن

٢- با خود بیندیشید و ببینید که تا چه اندازه کوشش کرده‌اید آراستگی همراه با عفاف داشته باشید. آیا موانع درونی در مقابل این کوشش وجود داشته است؟ آنها را برای خود مشخص کنید و برای برداشتن آن موانع، راه حل مناسب تنظیم نمایید.

یک مسلمان باید جهت پیروی از دستورات دین اسلام که دین تعادل است سعی و کوشش کند و اگر چنین باشد در تمام قسمت‌های زندگی که آراستگی هم جزئی از آن است از مرز تعادل خارج نمی‌شود تا به افراط و تفریط منجر شود. باید به عنوان یک مسلمان آراستگی خود را مرز تعادل حفظ کرده و اندام خود را وسیله‌ای برای سؤ استفاده دیگران قرار ندهیم و با استعانت از ائمه و معصومین سعی کنیم از تعادل خارج نشویم.

 

همچنین پاسخ سایر فعالیت های دروس دین و زندگی 1 را از لینک های زیر ببینید :

حتما نظر بدهید زیر هر کدام .با تشکر

 

پاسخ فعالیت های درس چهاردهم دین و زندگی 1 دهم درس زیبایی پوشیدگی

پاسخ فعالیت های درس سیزدهم دین و زندگی 1 دهم درس فضیلت آراستگی

پاسخ فعالیت های درس دوازدهم دین و زندگی 1 دهم درس یاری از نماز و روزه

پاسخ فعالیت های درس یازدهم دین و زندگی 1 دهم درس دوستی با خدا

پاسخ فعالیت های درس دهم دین و زندگی 1 دهم درس اعتماد بر او (فقط انسانی)

پاسخ فعالیت های درس نهم دین و زندگی 1 دهم درس آهنگ سفر

پاسخ فعالیت های درس هشتم دین و زندگی 1 دهم درس فرجام کار

پاسخ فعالیت های درس هفتم دین و زندگی 1 دهم درس واقعه بزرگ

پاسخ فعالیت های درس ششم دین و زندگی 1 دهم درس منزلگاه بعد

پاسخ فعالیت های درس پنجم دین و زندگی 1 دهم درس آیندۀ روشن

پاسخ فعالیت های درس چهارم دین و زندگی 1 دهم درس پنجره‌ای به روشنایی (فقط انسانی)

پاسخ فعالیت های درس سوم دین و زندگی 1 دهم درس خود حقیقی

پاسخ فعالیت های درس دوم دین و زندگی 1 دهم درس پر پرواز

پاسخ فعالیت های درس اول دین و زندگی 1 دهم درس هدف زندگی

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 25 بهمن 1398 ساعت: 9:02 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(1)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 413

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس