دانش آموزی - 223

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

حسابداري

بازديد: 133

حسابداري

 

تعريف و شناسايي شغل

حسابداري عبارتست از فن طبقه بندي ، ثبت ، خلاصه، و تجزيه و تحليل ارقام درآمد و هزينه منطبق با نيازهاي موسسه. به عبارت ديگر، حسابداري عبارت است از ثبت، طبقه بندي و خلاصه كردن حسابها و اسناد مالي.

 

نمونه وظايف و مسئوليتهاي شغلي

تنظيم سند براي هر يك از فعاليتهاي موسسه، طبقه بندي حسابها و ثبت آنها در دفاتر كل و روزنامه ، و تهيه ترازنامه و بيلان در پايان هر دوره مالي از جمله وظايف مربوط به اين شغل است.

 

خصوصيات جسماني و توانايي ذهني لازم براي احراز شغل

حسابدار بايد برخوردار از سلامت كامل رواني ، داراي قدرت تشخيص در حد بالا، و با حوصله باشد تا بتواند موارد مبهم در امور حسابرسي و حسابداري را سريع بفهمد. كساني كه بجز از ناحيه چشم و دست نقص عضو دارند گرچه مي توانند در اين شغل مشغول شوند. ولي سرعت لازم را نخواهند داشت.

 

مدارك تحصيلي و دوره هاي آموزشي لازم براي احراز شغل

دارندگان ديپلم متوسطه، در صورت قبولي در كنكور سراسري ، مي توانند در اين رشته در سطوح فوق ديپلم، ليسانس و حتي دكترا ادامه تحصيل دهند.

مدت دوره اموزش ، محل آن و هزينه هاي احتمالي

مدت دوره آموزش تا مرحله فوق ديپلم 2 سال، ليسانس 4 سال، و فوق ليسانس 6 سال مي باشد. محل تحصيل دانشكده هاي علوم اداري دانشگاههاست. چنانچه دانشجويي تعهد خدمت سپرده باشد، از تحصيل رايگان و كمك هزينه تحصيلي استفاده مي كند.

 

 

شرايط محيط كار، محل استخدام و وسايل كار

محيط ساكت و آرام، مناسبترين محل براي كار دقيق حسابداري است. ضمناً نور، دما، و روشنايي مناسب و كافي در بهتر انجام شدن كارها بي تاثير نيست. محلهاي احتمالي استخدام وزارت دارايي، بانكها، ساير سازمانهاي دولتي و خصوصي است. از جمله وسايل لازم براي كار حسابداري عبارتند از خودكار، مداد، مدادپاك كن، مدادتراش، خط كش، ماشين دوخت، و وسايل تخصصي مانند ماشين حساب، ماشين پرفراژ چك، ماشين شماره زني و كامپيوتر.

 

حقوق و مزايا و شرايط ارتقاي شغل

حقوق حسابداران بستگي به عنوان شغل، محل كار و اعتبار سازمان دارد. حقوق كارمندان دولتي ، طبق جدول تنظيمي از طرف سازمان امور استخدامي كشور تعيين مي شود. شرايط ارتقاء در سازمانهاي دولتي و خصوصي تابع ميزان تحصيلات و تجربه است.

 

 

روابط انساني حاكم بر محيط كار

در شغل حسابداري، روابط انساني بيشتر از روابط اداري ، يعني رئيس و مرئوسي، حكومت مي كند.چون حسابداري كاري گروهي است و به همكاري و تشريك مساعي همكاران محتاج است. خصوصاً در مواردي كه اشتباه در حسابي روي دهد اين همكاري بيشتر احساس مي شود.

 

آينده نگري درباره شغل با توجه شرايط اجتماعي

هر موسسه اي كه به نحوي داراي دريافت و پرداخت منظم و دائمي باشد نيازمند حسابدار است. در سالهاي اخير صاحبان موسسات به اين نتيجه رسيده اند كه وجود حسابدار و بخش حسابداري در ادارات، براي نگهداري حسابها، برنامه ريزي ، تعيين خط مشي، تهيه بودجه و نظاير آن ضروري است. بنابراين حسابداري شغلي است مورد نياز جامعه، و به نظر نمي رسد حسابداران هيچگاه بيكار بمانند.

 

محل كسب اطلاعات بيشتر درباره شغل

مي توان به سازمان امور اداري و استخدامي كشور، وزارت دارايي ، دانشكده هاي علوم اداري و بازرگاني و همچنين حسابداران شاغل در موسسات مختلف مراجعه کرد

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 19:44 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

زندگی نامه عطار نیشابوری

بازديد: 127

زندگی نامه عطار نیشابوری

عطار از شعرا و نویسندگان قرن ششم هجری قمری است.

نام اصلی او "فرید الدین ابوحامد" بوده است و اطلاع دقیقی از سال تولد او در دست نیست و تاریخ ولادتش را از سال 513 هجری قمری تا 537 هجری قمری دانسته اند.

عطار در روستای "کدکن" که یکی از دهات نیشابور بود به دنیا آمد و از دوران کودکی او جزئیات خاصی در دست نیست.

پدر عطار به شغل عطاری (دارو فروشی) مشغول بوده و "فریدالدین" هم پس از مرگ پدرش به همین شغل روی آورد.

عطار علاوه بر دارو فروشی به کار طبابت هم مشغول بود و خود در این مورد می گوید:

به داروخانه پانصد شخص بودند ----- که در هر روز نبضم می نمودند

آنچه مسلم است عطار در اواسط عمر خود دچار تحولی روحی شد و به عرفان روی آورده است.

در مورد چگونگی این انقلاب روحی داستانهایی وجود دارد که درستی آنها از نظر تاریخی معلوم نیست ولی معروف ترین آنها این است که روزی عطار در دکان خود مشغول به معامله بود که درویشی به آنجا رسید و چند بار با گفتن جمله چیزی برای خدا بدهید از عطار کمک خواست ولی او به درویش چیزی نداد .

درویش به او گفت : ای خواجه تو چگونه می خواهی از دنیا بروی؟

عطار گفت : همانگونه که تو از دنیا می روی . درویش گفت :تو مانند من می توانی بمیری؟ عطار گفت : بله ، درویش کاسه چوبی خود را زیر سر نهاد و با گفتن کلمه الله از دنیا رفت.

عطار چون این را دید شدیدا" منقلب گشت و از دکان خارج شد و راه زندگی خود را برای همیشه تغییر داد.

او بعد از مشاهده حال درویش دست از کسب و کار کشید و به خدمت عارف رکن الدین رفت که در آن زمان عارف معروفی بود و به دست او توبه کرد و به ریاضت و مجاهدت با نفس مشغول شد و چند سال در خدمت این عارف بود.

عطار سپس قسمتی از عمر خود را به رسم سالکان طریقت در سفر گذراند و از مکه تا ماورالنهر به مسافرت پرداخت و در این سفرها بسیاری از مشایخ و بزرگان زمان خود را زیارت کرد.

در مورد مرگ عطار نیز روایت های مختلفی وجود دارد و بعضی می گویند که او در حمله مغولان به شهر نیشابور به دست یک سرباز مغول کشته شد و زمان مرگ او احتمالاً بین سالهای 627 یا 632 هجری قمری بوده است.

آرامگاه عطار در نزدیکی شهر نیشابور واقع شده است.

 

ویژگی های آثار

عطار شاعری است که شیفته عرفان و تصوف است. کلام عطار ساده گیر است. او با سوز و گداز سخن می گوید و اگر چه در فن شاعری به پای استادانی چون سنایی نمی رسد ولی سادگی گفتار او وقتی با دل سوختگی همراه می شود بسیار تأثیرگذار است.

عطار در مثنوی "منطق الطیر" با بیان رموز عرفان، سالک این راه را قدم به قدم تا مقصود می برد.

عطار در سرودن غزل های عرفانی نیز بسیار توانا است و اندیشه ژرف او به بهترین شکل در این اشعار نمود یافته است.

عطار برای بیان مقصود خود از همه چیز از جمله تمثیلات و حکایت هایی که حیوانات قهرمان آن هستند بهره جسته است و امروزه می توان مثنوی "منطق الطیر" را یکی از مهمترین فابل ها در ادب فارسی دانست.

بدون شک عطار سرمایه های عرفانی شعر فارسی را - که سنایی آغازگر آن است- به کمال رساند و به راستی می توان گفت که عطار راه را برای کسانی چون مولوی باز کرده است.

عطار از معدود شاعرانی است که در طول زندگی خود هرگز زبان به مدح کسی نگشود و هیچ شعری از او که در آن امیر پادشاهی را ستوده باشد یافت نمی شود.

 

آثار

دیوان اشعار:

1- مجموعه قصاید و غزلیات عطار، که بیشتر آنها عرفانی و دارای مضمونهای بلند صوفیانه است به نام "دیوان عطار" چند بار چاپ شده است.

از میان مثنویهایی که بی گمان از اوست می توان به این آثار اشاره کرد:

2- منطق الطیر

این مثنوی، که حدود 4600 بیت دارد مهم ترین و برجسته ترین مثنوی عطار و یکی از مشهورترین مثنویهای تمثیلی فارسی است.

این کتاب که در واقع می توان آن را "حماسه ای عرفانی" نامید، عبارت است از داستان گروهی از مرغان که برای جستن و یافتن سیمرغ – که پادشاه آنهاست- به راهنمایی هدهد به راه می افتند و در راه از هفت مرحله سهمگین می گذرند.

 

در هر مرحله گروهی از مرغان از راه باز می مانند و به بهانه هایی یا پس می کشند تا این که، پس از عبور از این مراحل هفتگانه که بی شباهت به هفت خان در داستان "رستم" نیست، سرانجام از این گروه انبوه مرغان که در جستجوی "سیمرغ" بودند تنها "سی مرغ" باقی می مانند و چون به خود می نگرند در می یابند که آنچه بیرون از خود می جسته اند- سیمرغ- اینک در وجود خود آنهاست.

منظور عطار از مرغان، سالکان راه و از "سی مرغ" مردان خدا جویی است که پس از عبور از مراحل هفت گانه سلوک – یعنی طلب، عشق، معرفت، استغنا، توحید، حیرت، فقر و فنا- سرانجام حقیقت را در وجود خویش کشف می کنند.

3- الهی نامه

این منظورمه در واقع مجموعه ای است از قصه های گوناگون کوتاه و مبتنی بر گفت و شنود پدری با پسران جوان خود که بیهود در جستجوی چیزهایی برآمده اند که حقیقت آن با آنچه عامه مردم از آن می فهمند تفاوت دارد.

4- مصیبت نامه

از دیگر منظومه های مهم عطار مصیبت نامه است که در بیان مصیبت ها و گرفتاری های روحانی سالک و مشتمل است بر حکایت های فرعی بسیار که هر کدام از آنها جذاب و خواندنی است.

در این منظومه شیخ نیشابور خواننده را توجه می دهد که فریفته ظاهر نشود و از ورای لفظ و ظواهر امر، به حقیقت و معنی اشیا پی ببرد.

5- مختار نامه

عطار یکی از شاعرانی است که به سرودن رباعیات استوار و عمیق عارفانه و متفکرانه مشهور بوده است.

رباعیات وی گاهی با رباعیات خیام، او بسیار نزدیک شده و همین امر سبب گردیده است که بسیاری از آنها را بعدها به خیام نسبت دهند و در مجموعه ترانه های وی به ثبت برسانند.

همین آمیزش و نزدیکی فکر و اندیشه، کار تمیز و تفکیک ترانه های این دو شاعر بزرگ نیشابوری را دشوار کرده است.

6- تذکرة الاولیا

عطار از آغاز جوانی به سرگذشت عارفان و مقامات اولیای تصوف دلبستگی زیادی داشته است.

همین علاقه سبب شده است که او سرگذشت و حکایات مربوط به نودو هفت تن از اولیا و مشایخ تصوف را در کتابی به نام تذکرة الاولیا گردآوری کند.

بیش از او در کتاب کشف المحجوب هجویری و طبقات الصوفیه عبدالرحمان سُلَمی نیز چنین کاری صورت گرفته است. اگر چه این دو کتاب به علت قدیمی تر بودن همیت دارند ولی تذکرة الاولیای عطار، نزد فارسی زبانان شهرت بیشتری پیدا کرده است. این کتاب در سالهای آخر سده ششم یا سالهای آغاز سده هفتم هجری تألیف شده است.

 

نمونه آثار

نمونه ای از شعر عطار

دریغا

ندارد درد ما درمان دریغا ----- بماندم بی سرو سامان دریغا

در این حیرت فلک ها نیز دیری است----- که میگردند سرگردان دریغا

رهی بس دور میبینم در این ره----- نه سر پیدا و نه پایان دریغا

چو نه جانان بخواهد ماند و نه جان----- ز جان دردا و از جانان دریغا

پس از وصلی که همچون یاد بگذشت ----- در آمد این غم هجران دریغا

 

نمونه ای از نثر عطار از "تذکرة الاولیاء"

حکایتی از ذوالنون مصری

نقل است که جوانی بود و پیوسته بر صوفیان انکار کردی.

یک روز شیخ انگشتری خود به وی داد و گفت: "پیش فلان نانوا رو و به یک دینار گرو کن".

انگشتری از شیخ بستد و ببرد. به گرو نستدند. باز خدمت شیخ آمد و گفت: "به یک درم بیش نمی گیرند".

شیخ گفت: "پیش فلان جوهری بر تا قیمت کند." ببرد. دو هزار دینار قیمت کردند. باز آورد و با شیخ گفت. شیخ گفت: "علم تو با حال صوفیان، چون علم نانواست بدین انگشتری". جوان توبه کرد و از سر آن انکار برخاست.

حکایتی از بایزید بسطامی

نقل است که شیخ را همسایه ای گبر بود و کودکی شیرخواره داشت و همه شب از تاریکی می گریست، که چراغ نداشت.

شیخ هر شب چراغ برداشتی و به خانه ایشان بردی، تا کودک خاموش گشتی.

چون گبر از سفر باز آمد، مادر طفل حکایت شیخ باز گفت. گبر گفت: "چون روشنایی شیخ آمد، دریغ بُوَد که به سر تاریکی خود باز رویم".

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 19:43 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره حدیث2

بازديد: 115

تحقیق درباره حدیث2

1- صدقه هفتاد نوع بلا رادفع مي كند.     پيامبر اكرم (ص)          صندوق صدقه

2- ترس از خدا سرآمد هر حكمتي است.    پيامبر اكرم (ص)          برادر

3- زكات زيبايي عفت است.   حضرت علي (ع)             برادر

4- قناعت گنجي است كه هرگز تمام شدني نيست.    حضرت علي (ع)        از كتاب

5- بخيل ترين مردم كسي است كه از سلام كردن دريغ كند.  امام حسين (ع)                   از تقويم پرسپوليس

6- هركس دوست خود را پنهان اندرز دهد او را آراسته است.     امام حسن عسكري          از تلتكس

7- كسي كه ابتدا سلام كند از تكبر مبرا است.    پيامبر اكرم (ص)         از تلتكس

8- هركسي امروز از دست دهد فردا را نخواهد يافت.  امام محمد باقر(ع)               از دفتر حديث هاي برادر

9- خود پسندي انسان را از آموختن باز مي دارد.   امام هادي (ع)        از اينترنت

10- پاداش خوشرويي در برابر مؤمن ، بهشت است.    حضرت زهرا(س)    ازاينترنت

11- ذكر نعمت هاي خدا شكر است.   حضرت محمد (ص)    از دفتر حديث هاي برادر

12- خنده ي بيجا نشانه ي ناداني است.     امام حسن عسكري(ع)      از پدر

13- صبر بر تهنايي نشانه از قوت عقل است.    امام موسي كاظم(ع)   از پدر

14- اشخاص نادان به وسيله ي بهالت خود نابود مي شوند.     امام جواد(ع)    از مادر

15- از آنچه به كارتان نمي آيد پرسش مكنيد.    امام زمان (عج)      از چهارده معصوم

16- هيچ چيز مانند گناه دل را فاسد نمي كند.   امام محمدباقر(ع)      از مادر 

17- از دوستي با نادان پرهيز كن.    امام سجاد(ع)         از ديوار مسجد

18- همواره به تأخير انداختن انجام كارها ، سرگرداني است.  امام جواد (ع)  دايي

19- ياري رساندن به ناتوان ، برتر از صدقه است.    امام رضا(ع)         از تقويم پرسپوليس

20- حسن خلق نصف دين است.     امام علي (ع)      از عمو

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 19:42 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ساختمان مولکول DNA

بازديد: 219

ساختمان مولکول DNA

در اواخر قرن نوزدهم یک بیوشیمیست آلمانی نشان داد که اسیدهای نوکلئیک ( مولکولهای زنجیری بلند که از واحد های ساختمانی کوچک تری به نام " نوکلئوتید" تشکیل شده اند . ) دارای قند، اسید فسفریک و چند باز نیتروژن دار می‌باشند. اندکی بعد مشخص شد که قند موجود در اسیدهای نوکلئیک می‌تواند ریبوز یا دئوکسی ریبوز باشد و لذا اسیدهای نوکلئیک به دو دسته DNA ( DeoxyriboNucleic Acid ) - که قند موجود در آنها دئوکسی ریبوز است - و ( RNA RiboNucleic Acid ) - که قند موجود در آنها ریبوز است - تقسیم می‌شوند. پس از کشف اسوالد اوری لازم شد تا ساختار دقیق مولکول DNA و شیوه عمل آن معین شود.

در سال 1948 لینوس پاولینگ (Linus Pauling) کشف کرد که بسیاری از مولکولهای پروتئینی به شکل یک مارپیچ (helix) هستند، و تقریباً شکلی شبیه فنر دارند. در سال 1950 نیز اروین شارگاف (Erwin Chargaff) نشان داد که اگرچه آرایش بازهای موجود در ساختار DNA بسیار متنوع است، اما همواره نسبت باز ادنین (A) و باز تیمین (T) موجود در آن با هم برابر است و همین طور نسبت باز سیتوزین (C) با باز گوآنین (G). این دو اکتشاف نقش مهمی را در آشکار شدن ساختمان مولکول DNA ایفا نمود.

در دهه 1950 همچنان رقابت برای کشف ساختار DNA ادامه داشت. در دانشگاه کمبریج کریک (Francis Crick) و واتسون (James Watson) تحت تأثیر کارهای پاولینگ سعی داشتند تا با ارائه مدلهای فیزیکی ساختارهای احتمالی ممکن برای DNA را محدود کنند تا سرانجام به ساختار صحیح دست یابند. گروه دیگری متشکل از ویلکینز (Maurice Wilkins) و فرانکلین (Rosalind Franklin) نیز در کالج کینگ لندن به طور همزمان مشغول مطالعه DNA بود. روش کار این گروه با گروه قبلی متفاوت بود. آنها سعی داشتند تا با روش آزمایشگاهی به ویژه با استفاده از تصاویر پراش اشعه X از مولکول DNA، ساختار آن را معین کنند.

در سال 1951، فرانکلین دریافت که DNA با توجه به میزان رطوبت هوای محیط، می‌تواند دو شکل متفاوت داشته باشد و بنابراین نتیجه گیری کرد که بخش فسفات مولکول در سمت خارجی آن قرار دارد. اندکی بعد او با استفاده از تصاویر اشعه X فهمید که DNA در حالت " مرطوب " (Wet) از تمامی ویژگی های یک مارپیچ (helix) برخوردار است؛ این احتمال که حالت دیگر مولکول DNA نیز به شکل مارپیچی باشد به ذهن او خطور کرد، اما نمی خواست تا زمانی که شواهد قطعی برای این حدس پیدا کند آن را اعلام نماید. در ژانویه 1953 ویلکینز که از به نتیجه رسیدن تحقیقات ناامید شده بود، نتایج تحقیقات فرانکلین را بدون اطلاع و رضایت او، با واتسون در میان گذاشت.

واتسون و کریک با استفاده از این نتایج مدلی بسیار شگفت انگیز را برای ساختار DNA پیشنهاد نمودند. آنها مولکول را به صورت دو زنجیر مارپیچی متشکل از نوکلئوتیدها تصور کردند که یکی از آنها بالا می‌رفت و دیگری پایین می‌آمد. کریک که به تازگی یافته های شارگاف را هم مطالعه کرده بود سعی کرد با استفاده از آنها نحوه قرار گرفتن بازها را در مولکول DNA مشخص کند.

او اظهار کرد که بازها در میانه این مارپیچ دوتایی دو به دو به هم متصل می‌شوند تا فاصله بین دو مارپیچ ثابت بماند. آنها ادعا کردند که هر یک از این دو مارپیچ مولکول DNA می‌تواند به عنوان قالبی برای ایجاد دیگری استفاده شود.

در تقسیم سلولی این دو رشته از هم جدا می‌شوند و بر روی هر یک از آنها یک نمونه جدید شبیه رشته مقابل قبلی ساخته می‌شود. با این روش بدون اینکه ساختار DNA عوض شود، یک DNA شبیه آن تولید می‌شود. در اندک مواردی که در این روند خطایی پیش بیاید، شاهد " جهش " خواهیم بود. مدل آنها چنان با اطلاعات حاصل از آزمایش‌ها مطابقت داشت که بلافاصله مورد قبول همه واقع شد. کشف ساختار DNA را می‌توان مهمترین اکتشاف زیستی در صد سال اخیر دانست. در سال 1962 واتسون، کریک و ویلکینز موفق به دریافت جایزه نوبل شدند، اما متأسفانه فرانکلین در گذشته بود.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 19:41 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تحقیق درباره دندانپرشکی

بازديد: 139

تحقیق درباره دندانپرشکی

تعريف و عمليات شغل :

دندانپزشكي علم مطالعه و تشخيص علائم بيماري هاي دهان و دندان، و راههاي پيشگيري و درمان اين بيماريهاست. دندانپزشك كسي است كه به اين امور مي پردازد.

 

تاريخچه شغل :

 اين شغل از قديم بوده، ولي مثل امروزه مدرن نبود.

 

شرايط و احراز شغل :

دندانپزشك بايد از سلامت كامل جسمي و ذهني برخوردار باشد و فرد دقيق و علاقه مند و صبوري باشد.

 

خصوصيات جسماني شغل، مدت و راههاي آموزش و هزينه هاي شغل :

مدت تحصيل تا دوره دكترا پنج سال و تا دوره تخصصي ارتودنسي سه الي چهار سال است. محل تحصيل اين رشته تا مرحله دكترا، در دانشكده هاي دندانپزشكي دانشگاه هاست. گذراندن دوره تخصصي ارتودنسي، در كشورهاي ديگر، از جمله آمريكا، آلمان و انگلستان امكان پذير است.  دانشجويان در صورت سپردن تعهد خدمت مي توانند از تحصيل رايگان استفاده كنند.

 

 

 

شرايط محيط كار :

محيط كار دندانپزشك بايد آرام و منظم و مرتب باشد محل احتمالي استخدام مي تواند وزارت بهداري و شركت ها و مؤسسات دولتي و غير دولتي و يا مطب خصوصي باشد. دندانپزشك وسايل و لوازم زياد و پيچيده اي را براي انجام كارش لازم دارد.

 

ميزان متوسط حقوق و مزايا و شرايط ارتقاء شغل :

حقوق و مزاياي دندانپزشك به محل استخدام، موقعيت جغرافيايي، و ساعات كار بستگي دارد. اگر در استخدام مؤسسات و يا وزارتخانه ها باشد، بر اساس قوانين اداره امور استخدامي كشور حقوق ماهانه و ترفيع دريافت مي كند. در صورتي كه مطب خصوصي داشته باشد، درآمدي به مراتب بيشتر از حقوق دولتي خواهد داشت.

 

نمونه اي از وظايف و مسئوليت هاي شغل :

از جمله وظايف مربوط به اين شغل عبارتند از معاينه و درمان بيمار، جراحيهاي فك و دهان و دندان، مسئوليت ارشاد و آشنا نمودن عموم به حفظ بهداشت دهان و دندان، و مطالعه دائمي در رشته ي دندانپزشكي.

 

روابط انساني حاكم بر محيط كار :

روابط بين دندانپزشك و بيمار، و همچنين ميان دندانپزشك با همكاران خود، بايستي دوستانه و حسنه و جنبه ارشادي داشته باشد.

 

آينده نگري در ارتباط با شغل با توجه به شرايط اجتماعي :

دانش عمومي و بهداشت و افزايش جمعيت، نياز به دندانپزشك را افزايش مي دهد.

 

ارتباط شغل با مشاغل ديگر :

با تكنسين وسايل دندانپزشكي، داروخانه و مطب، بيمارستان

 

اهميت شغل در ارتباط خدمت به جامعه و نقش آن در خودكفايي كشور :

بزرگترين خدمت به جامعه است. چون ديگر محتاج نيستيم براي بعضي از مسائل دندانپزشكي به جاهاي ديگر سفر كنيم. و يا اينكه وسايل را از جاهاي ديگر فراهم سازيم و همه چيز آن و دستگاههاي آن در ايران مي باشد.

 

محل كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با شغل :

براي كسب اطلاعات بيشتر مي توان به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي، سازمان نظام پزشكي، جامعه دندان پزشكان ايران، دندانپزشكان خصوصي و دانشكده هاي دندانپزشكي مراجعه كرد.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 19:39 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 824

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس