پروژه و تحقیق رایگان - 384

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

متوسط درآمد پزشکان چقدر است؟

بازديد: 63

متوسط درآمد پزشکان چقدر است؟

متوسط درآمد پزشکان از زبان وزیر بهداشت 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره انتقادات مطرح به درآمد جامعه پزشکی، ضمن بیان اینکه درآمد پزشکان از متوسط سطح زندگی اقشار مختلف پایین‌تر است، گفت: چرا باید راجع به چند نفر از پزشکان در رسانه‌ها اینطور صحبت شود؛ این بی‌انصافی است و به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند. 

به گزارش خبرنگارسرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر سیدحسن هاشمی در همایش سراسری مدیران عامل مجمع خیرین سلامت استان‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که متوسط حقوق پزشکان زمان ورود به بازار چقدر است؟ گفت: یک پزشک از زمان تحصیل تا هنگامی که به خدمت سربازی رفته و بازگردد سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کند. از 18 هزار نفر شرکت‌کننده در آزمون پزشکی تنها 2 هزار نفر پذیرفته می‌شوند و یک پزشک تا 50 سالگی گرفتار تحصیل است. 

وی افزود: رسانه‌ها کمک می‌کنند برخی پزشک‌ها شهرت زایدالوصفی پیدا کنند، در حالی که به طور کلی درآمد جامعه پزشکی حتی از متوسط سطح زندگی اقشار مختلف پایین‌تر است. به عنوان مثال یک حقوق پزشک عمومی ماهیانه بین یک میلیون و 200 تا یک میلیون 600 هزار تومان است؛ چرا باید راجع به چند نفر از پزشکان در رسانه‌ها اینطور صحبت شود. این بی‌انصافی است و به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند. 

وزیر بهداشت در ادامه درباره طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت مورد رضایت مردم و ائمه جمعه است و دولت در قالب این طرح کمک‌های فراوانی کرده است. البته مرحله سوم این طرح سخت‌ترین مرحله آن است و رسانه‌ها نباید در دام افرادی که با تابلوهای خیرخواهانه اما در حمایت از افراد متخلف به جامعه پزشکی بی‌مهری می‌کنند، بیفتند. 

وی ادامه داد: نباید صنف‌های مختلف را در تریبون‌های عمومی با یکدیگر مقایسه کنیم. برخی از افراد علاقه‌مند هستند از طریق این تریبون‌ها بیشتر مطرح شوند. جامعه پزشکی در طول سال‌های مختلف مورد هجمه قرار گرفته است. اما من فکر می‌کنم جامعه پزشکی از نظر محبوبیت نزد مردم در رتبه دوم قرار دارد. 

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طبق نظرسنجی‌های انجام شده خیلی از مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایت لازم را ندارند، گفت: برای به کار بردن واژه خیلی نامناسب، باید درصد و آمار دقیق به کار ببریم. براساس نظرسنجی‌های انجام شده 15 درصد مردم از این طرح خیلی راضی هستند. بیش از 40 درصد نسبتا راضی و عده‌ای دیگر نیز ناراضی هستند. مسلم آن است که ما کمبودهای زیادی داریم. برای مثال تعداد تخت‌های بیمارستانی ما کم است. پذیرش آنگونه که شایسته است صورت نمی‌گیرد و اوضاع اورژانس و آی‌سی‌یو چندان مطلوب نیست. همچنین با کمبود تخت‌های سوختگی و روانی مواجه هستیم. کسی ادعا نمی‌کند که این کمبودها در این دولت یا چند سال آینده برطرف می‌شود، اما باید در جهت رفع آنها تلاش کنیم. 

وزیر بهداشت در ادامه در مورد استفاده از توان خیرین در طرح تحول نظام سلامت اظهارکرد: در این مورد هیچ انتظاری از خیرین نداریم و محتاج دعای خیر آنها هستیم و مطمئن هستیم که حضور خیرین باعث برکت کار ما خواهد شد. ما علاقه‌مندیم که بتوانیم در این دولت قدم‌های موثری در این زمینه برداریم. به همین منظور وزارت بهداشت در کنار مجمع خیرین سلامت، بخشی را به عنوان قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکت‌های مردمی و امور خیر تاسیس کرده است. ماه‌ها از تاسیس آن می‌گذرد و کارهای خوبی هم انجام شده است که امیدواریم در آینده بهتر شود. 

وی همچنین افزود: البته نمی‌توان گفت که در حوزه پیشگیری در مقایسه با درمان، کار چشمگیری توسط خیرین انجام شده است. زیرا کار پیشگیری حرفه‌ای‌تر است و زودبازده نیست، اما می‌تواند در قالب مشارکت‌های مردمی و حوزه بیماری‌های غیرواگیردار کمک‌های شایسته‌ای انجام شود. 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی مردم، گفت: تغییر سبک زندگی مردم جزو برنامه‌های ما است. به این منظور اقداماتی انجام شده است. از جمله بنیاد بیماری‌های خاص که به صورت خودجوش فعالیت می‌کند. قصد داریم مردم در این حوزه فعالیت کنند؛ اما از آنچه که اتفاق می‌افتد راضی نیستیم و امیدواریم حمایت‌ها ادامه یابد. 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 8:47 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

پر درآمدترین شغل های دستی را بشناسید

بازديد: 67

پر درآمدترین شغل های یدی را بشناسید

مشاغل یدی از جمله مشاغلی است که سختی‌های خاص خود را دارد و همین ویژگی موجب می‌شود تا کسانی که در این قبیل حرفه‌ها مشغول به کار می‌شوند شرایط خاصی را تجربه کنند اما در بین مشاغل یدی چند شغل در زمره پردرآمدترین مشاغل یدی قرار دارند. 


وب‌سایت آمریکایی CareerCast، در گزارشی که اخیرا منتشر کرده به بررسی تعدادی از مشاغل پرداخته و از میان آنها پردرآمدترین مشاغل یدی را انتخاب کرده است. 
در تحلیل‌های این مشاغل، مواردی همچون سطح مهارت مورد نیاز برای انجام شغل و میزان حقوق و دستمزد پرداختی مدنظر قرار گرفته است. 

پر درآمدترین شغل های یدی 

*نصاب و تعمیر کار آسانسور 

شاید تا به حال در آسانسور گیر کرده‌ باشید و می دانید که یکی از راههای رهایی از این اتاقک فلزی آوردن یک تعمیرکار آسانسور است! بد نیست بدانید افرادی که در این رشته مشغول کار هستد به طور متوسط ۷۴ هزار دلار درآمد در سال کسب می کنند و همین رقم وسوسه انگیز موجب شده تا این شغل در رده اول مشاغل پردرآمد یدی قرار بگیرد. 

*مکانیک هواپیما 

نگهداری از هواپیماهای غول پیکر که ساعت‌های طولانی را در ارتفاعات زیاد و در شرایط آب و هوایی مختلف می‌گذرانند یکی از کارهای مهم در صنعت هوایی است؛ تعمیر و نگهداری از هواپیماها مستقیما با جان انسانها سر و کار دارد چرا که با کوچکترین سهل ‌انگاری ممکن است فجایع انسانی جبران‌ ناپذیری رخ دهد. درآمد یک مکانیک هواپیما در سال به طور متوسط بیش از ۵۵ هزار و۶۹۰ دلار است. 

*تعمیرکاران برق 

درآمد ۶۷ هزار و ۳۸۰ دلار در سال برای کسانی که جان خود را کف دستشان می گیرند و با غول بی شاخ و دمی به نام برق سر و کله می زنند رقم چندان بالایی نیست! تعمیرکار برق تنها محدود به کارهای ساختمانی نمی‌شود و افرادی که کار کردن در این حرفه را دوست دارند می‌توانند در نیروگاه‌های برق یا پست‌های توزیع برق کار کنند. 

* نقشه بردار 

حتما شما هم در خیابان کسانی را دیده‌اید که از دوربینی مخصوص به نقطه‌ای دور خیر شده باشند، آنها نقشه‌بردارند و در محیط‌های مختلف از سازه‌های کوچک صنعتی و ساختمانها گرفته تا آثار باستانی کار می‌کنند. 

یک نقشه بردار برای این که بتواند در شغل خود موفق باشد باید دقت بالایی داشته باشد. درآمدی که یک نقشه بردار در طول سال کسب می کند رقمی معادل ۵۹ هزار و ۱۸۰ دلار است. 

*بازرسان حمل و نقل 

این بازرسان به بررسی کالاها و تجهیزاتی می‌پردازند که در شبکه حمل ونقل و با وسایل حمل ونقل مختلف همچون کامیون و خطوط ریلی جابه‌جا می‌شوند، هدف از این بازرسی‌ها ایمنی کالاها و کسانی است که به حمل ونقل آن‌ها مشغول هستند. 

کسانی که در این شغل مشغول به کارند باید از دقت نظر بالایی برخوردار باشند. این افراد به طور متوسط ۶۶ هزار و ۴۷۰ دلار در سال درآمد کسب می کنند. 

*اپراتور پالایشگاه 

کارکردن زیر آفتاب سوزان و در مناطق نفت خیز گرم و داغ کار ساده‌ای نیست و از عهده هر کسی بر نمی‌آید، علاوه بر این کار کردن در پالایشگاه‌ها خطراتی همچون احتمال آتش سوزی را نیز به دنبال دارد با این حال شاغلان این شغل به طور متوسط ۶۰ هزار و ۷۳۰ دلار در سال درآمد کسب می کنند. 

*اپراتور مترو و اتوبوس 
توسعه حمل و نقل‌ عمومی و استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک خیابان‌ها و همچنین کاهش آلودگی هوا دارد. بسیاری از متروهای کشورها مثل متروی پاریس و مسکو، زیباترین مکان‌ آن کشورها محسوب می شود. یک اپراتور مترو در سال به طور متوسط بالغ بر ۵۸ هزار و ۲۲۰ دلار درآمد کسب می‌کند.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 8:35 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

معیارهایی برای انتخاب شغل مناسب

بازديد: 95

معیارهایی برای انتخاب شغل مناسب

حدود ۷سال پیش ازدواج کردم. شوهرم مدام شغلش را عوض می‌کند، برای همین اوضاع مالی خوبی نداریم. او به حرف من گوش نمی‌کند و خانواده‌اش مرا سرزنش می‌کنند لطفا کمکم کنید. 
با توجه به اینکه حدود ۷سال از ازدواج شما می‌گذرد انتظار می‌رود همسرتان شغل ثابتی را برای خود انتخاب کرده باشد و به آن ادامه دهد. داشتن تخصص و یا مهارتی خاص برای مشغول شدن به کار مهم است. در صورتی که همسرتان در زمینه خاصی علاقه‌مند و یا ماهر است، بهتر است به‌‌ همان کار مشغول شود. چرا که‌‌ همان طور که عنوان کردید تغییر مداوم شغل مشکلات خاصی را در پی دارد. همچنین اگر همسرتان از نظر سنی هنوز در شرایط یادگیری قرار دارد می‌تواند با استفاده از آموزش‌های مراکز معتبر فنی و حرفه‌ای و یا... مهارت لازم را کسب کند و مشغول به کار شود. مراجعه به مراکز کاریابی و استفاده از خدمات این مراکز نیز بی‌تاثیر نخواهد بود. 

این نکته را هم به یاد داشته باشید که هر شخص در زندگی مسئول انتخاب‌های خود است، چنانچه شما آنچه را که در توان داشته‌اید برای هدایت همسرتان و بهبود شرایط زندگی مشترکتان انجام داده‌اید، تقصیری متوجه شما نخواهد بود. 

در ابتدا به تفاوت تعاریف شغل، کار و حرفه اشاره می‌کنم و در ادامه به معیارهای انتخاب شغل می‌پردازم که امیدوارم این معیار‌ها به همسرتان در انتخاب شغلی بهتر کمک کند: 

کار: فعالیتی دائمی که به تولید کالا و یا خدمات منتهی می‌شود و فرد دستمزد دریافت می‌کند. دائمی بودن، تولید و دریافت دستمزد از ویژگی‌های اساسی کار است. 
حرفه: مجموعه کارهایی که فرد در طول زندگی خود به آن مشغول است. 
شغل: به موقعیت‌های شبیه به هم در یک موسسه، اداره یا کارگاه اطلاق می‌شود. 

معیارهای انتخاب شغل: هنگامی که فرد تصمیم به انتخاب شغل می‌گیرد لازم است این نکات را درنظر بگیرد: 

۱ - توانایی ذهنی: مشغول شدن به هر شغلی به میزان معینی از رشد و توانایی ذهنی نیاز دارد. توانایی ذهنی برای انتخاب، آمادگی و اشتغال موفقیت آمیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

۲ - استعداد: مشاغل مختلف به استعدادهای خاص و معینی نیاز دارند. به طور کلی موفقیت در هر شغلی به چندین استعداد نیازمند است. استعداد نحوه و میزان یادگیری فرد را در زمینه‌های گوناگون مشخص می‌کند. 

۳ - رغبت: و یا به عبارتی‌‌ همان ترجیح‌ها و موارد دوست داشتنی که فرد در مدت زمانی معین به آن می‌اندیشد، به انجام آن می‌پردازد و از آن لذت می‌برد. 

۴ - شخصیت: به مجموعه‌ای از استعداد‌ها، طرز فکر‌ها، خصوصیات جسمانی، نیاز‌ها، خلق و خو و.... فرد گفته می‌شود. آگاهی از خود و توجه به ویژگی‌های شخصیتی در انتخاب بهتر شغل موثر است. 

۵ - توجه به واقعیت: این معیار با معیارهای قبلی ارتباط مستقیم دارد؛ به این معنا که در صورتی که فرد در شناخت خود، استعداد‌ها و.... به واقعیت توجه نکند در انتخاب شغل با مشکل مواجه خواهدشد. 

۶ - عوامل محیطی: توجه به فرهنگ خانوادگی، طبقه اجتماعی و حتی محل زندگی فرد از لحاظ امکانات نیز در انتخاب شغل موثر است. 

درنظر داشته باشید بنانهادن زندگی بر اساس درآمد و توجه به سطح توقعات فردی می‌تواند زندگی راحت‌تر و بی‌دغدغه تری را برای شما فراهم کند. همچنین علاقه به پیشرفت و میل به بهتر کردن شرایط زندگی و تلاش برای دستیابی به آن نیز کمک رسان خواهدبود. 

(سیمین قربانی -کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان) 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 8:33 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

عوارض جانبی بیم از دست‌ دادن شغل

بازديد: 61

عوارض جانبی بیم از دست‌ دادن شغل

بیم از دست‌ دادن شغل، احتمال ابتلا به آسم را افزایش می‌دهد 

بر اساس پژوهش جدید محققان دانشگاه دوسلدورف آلمان، بیم از دست‌ دادن شغل می‌تواند امکان ابتلا به آسم را برای نخستین بار در افراد افزایش دهد. 


به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این یافته‌ها مطالعات همه‌گیرشناسی دیگری با عنوان ارتباط بین ابتلا به آسم و استرس و به ویژه استرس‌های کاری را پشتیبانی می‌کند. 


محققان اساس تحقیقاتشان را روی 7000 بزرگسال شاغل قرار دادند که به «مطالعه پانل اجتماعی اقتصادی آلمان» در سال‌های 2009 تا 2011 پاسخ داده بودند و در این پرسشنامه سوالاتی درباره آسم مطرح شده بود. 


این مطالعه، همه‌پرسی سالانه‌ بازنمودی جمعیت آلمان است و دوران رکود اقتصادی شدید در اروپا را پوشش داده بود که در سال 2008 آغاز شد. در سال 2009، از تمامی پاسخ‌دهندگان این سوال پرسیده شد که چه میزان احتمال می‌دهند طی دو سال بعد شغلشان را از دست بدهند. 


پاسخ‌های آن‌ها از در افزایش‌های 10 درصد و از صفر تا صد درصد درجه‌بندی و همچنین به تهدید بالا، پایین یا صفر تقسیم شدند. بین سال‌های 2009 و 2011، 105 مورد جدید آسم در میان گروه تحت مطالعه مشاهده شد که نیمی از آن‌ها زن بودند. 


افرادی که احساس می‌کردند احتمال از دست‌دادن شغلشان طی دو سال بعد بالا بود، در مقایسه با افرادی که میزان خطر از دست‌دادن کارشان را پایین (2787 نفر) یا صفر (2593 نفر) می‌دانستند، اندکی جوان‌تر بودند، دارای سطح تحصیلات پایین‌تر و درآمد ماهیانه کمتری بودند و بیشتر احتمال داشت مجرد باشند. 


همچنین افرادی که احساس نمی‌کردند امنیت شغلی دارند، کمتر احتمال داشت قراردادهای دائم داشته باشند و احتمال ابتلای آن‌ها به افسردگی نیز بیشتر بود. 


در این تحقیق، پس از در نظرگرفتن مولفه‌های اجتماعی‌-جمعیتی، افسردگی و سبک‌ زندگی مشخص شد خطر آسم در حالت ناامنی شغلی فزاینده، بالاتر بود و برای هر 25 درصد افزایش تهدید درک‌شده از دست‌دادن شغل، خطر آسم تا 24 درصد افزایش یافت. 


در میان افرادی که معتقد بودند احتمال از دست‌دادن شغلشان بیشتر بود، در مقایسه با افرادی که خطری احساس نمی‌کردند یا از دست‌دادن شغلشان را بعید می‌دانستند، امکان ابتلا به آسم 60 درصد بود. 


هیچ نتیجه‌گیری قطعی نمی‌توان از علت و معلول این موضوع استنباط کرد اما محققان بر این باورند نتایج‌شان با مطالعات اجتماعی‌-جمعیتی همخوانی دارد. این مطالعات نشان داده‌اند استرس فیزیولوژیکی به ویژه استرس مرتبط با کار می‌تواند مولفه خطری برای ابتلا به آسم باشد. 


علاوه بر این، یافته‌های جدید می‌توانند توضیحی احتمالی برای شیوع افزایش‌یافته علائم بیماری‌های تنفسی در طول بحران اقتصادی اخیر در بریتانیا باشند. 


جزئیات این پژوهش در BMJ-British Medical Journal منتشر شد. 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 8:32 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

راهکارهایی برای موفقیت در استخدام

بازديد: 101

راهکارهایی برای موفقیت در استخدام

10پرسش برای موفقیت در جلسه استخدام 

10 پرسش برای این که جلسات استخدام را موفق پشت سربگذارید 
شناختن افراد در اولین برخوردها همیشه برای استخدام نیروهای کاری مهم بوده است 
در کسب و کار و در زندگی، حساسترین انتخابی که ما انجام می­دهیم، مربوط به مردم است. اما هنوز، قضاوت خوب داشتن از مردم سخت و دشواراست. چگونه می­توانیم در اولین برخورد با مردم، درباره آنها تصور درستی داشته باشیم و بدون نقص و شفاف آنها را بشناسیم و درک کنیم و دانش خودمان را درباره افراد، گسترش دهیم؟ 

کارآسانی که انجام شده است، تمرکز برشاخص­های بیرونی یعنی نمره­های سیستم پژوهشی و دانشگاهی، ارزش در شبکه­های بین مردم، موقعیت اجتماعی وعنوان شغلی است. رسانه­های اجتماعی اجازه اضافه کردن لایه­های جدیدی از ارزش بیرونی را به ما داده است: چقدردوست در فیس بوک داشته باشند؟ معمولا چه کسی از افرادی که ما می­شناسیم، در بین افراد به اشتراک گذاشته شده هستند؟ چه مقدار از کاربران توییتر را دارند؟ 

اما ارزش­ها و اعتبارات بیرونی، فقط بخشی از داستان یک شخص را بازگو می­کنند. آنها لازمند اما کافی نیستند. مسایل و جنبه­هایی که آنها در نظر نمی­گیرند، خصوصیات «نرم­تر» و کمتر پیدای یک شخصیت است که به مراتب، عامل تعیین­کننده­تری از شخصیت یک فرد محسوب می­شوند. شما می­توانید مهارت­ها، شخصیت و نگرش را- البته نه آن قدر زیاد- تعلیم بدهیم. 

قضاوت با عوامل بیرونی و مبتنی بر مهارت درباره افراد، نسبتا یک مسئله عینی و کار سرراست و بی­آلایش است. اندازه­گیری صفات و ویژگی­های نرمتری مانند اراده یا نگرش، بسیار بسیار سخت­تر است و ارتباط فرد به فرد، با توجه و به دقت گوش دادن و مشاهده دقیق را شامل می­شود. به همین دلیل است که یک مصاحبه شغلی باید از چند دقیقه پرسش و پاسخ درباره مهارتها فراتر برود و به مسایل پنهان­تر و پیچیده­تر نیز بپردازد. 

در طول سالیان، نگارنده این مقاله، سوالات بالا را که در بهبود قضاوتش نسبت به مردم، به خصوص درباره شخصیت و نگرششان، کمک کرده­اند، جمع­آوری و منعکس کرده است. در این جا، ده سوال کلیدی که به شما در درک درونی بهتر "چرا" و "چگونه" ویژگی­های شخصیتی پشت سر یک فرد کمک می­کند، آمده است: 

1- نسبت گوش دادن به سخن گفتن چیست؟ شما افرادی می­خواهید که اعتماد به نفس داشته باشند و ازبیان دیدگاه های خود نترسند اما اگر نسبت حرف زدن به گوش دادن آنها بیشتر از حدود 60 درصد باشد، شما خواهید پرسید که چرا؟ آیا این به دلیل است که این شخص خودستا است و علاقه­مند به یادگیری از دیگران نیست، یا فقط به خاطر این که عصبی و درهم و برهم است، این همه حرف می­زند؟ 

2- آیا این فرد انرژی دهنده است یا انرژی گیرنده؟ نوع خاصی از افراد وجود دارند که متاسفانه فقط انرژی منفی پراکنده می­کنند؛ شما می دانید که آنها چه کسانی هستند. از آن سو، کسانی هم هستند که به طور مداوم انرژی مثبت را به اشتراک می­گذارند و نسبت به زندگی خوش­بین هستند. یک ضرب­المثل چینی وجود دارد که می­گوید: «بهترین راهی که برای به دست آوردن انرژی وجود دارد، این است که آن را بدهید.» انرژی­دهندگان مهربان و سخاوتمند هستند و از آن نوع افرادی هستند که شما فورا می­خواهید با آنها وقت بگذرانید. 

3- احتمال این که فرد به یک وظیفه «کنش» نشان دهد بیشتر است یا این که «واکنش» نشان دهد؟ بعضی از مردم، زمانی که یک وظیفه جدید بر عهده­شان گذاشته می­شود، بلافاصله وضعیتی بحرانی و تدافعی به خود می­گیرند. اما افراد دیگر، به سوی کنش نشان دادن به وظیفه خود می­روند و برای حل مشکل تلاش می­کنند. برای بسیاری از مشاغل، شما نوع دوم را می­خواهید. 

4- آیا این فرد قلبا اعتماد دارد یا آدم چاپلوس و متملقی است؟ هیچ چیز چاپلوسانه­ای مورد ستایش نیست و مدیران نباید با افراد متملق که بسیار رییس را بالا می­برند یا احساسات اغراق شده از خود نشان می­دهند، کنار بیایند. کار کردن با کسانی که می­خواهند خودشان باشند، بسیار لذت­بخش­تر و راضی­کننده­تر است. 

5.همسرش شبیه چیست؟ یکی از شرکای تجاری نگارنده، به یک نکته بسیار مهم برای مصاحبه استخدام افراد اشاره کرد؛ بیرون رفتن با همسر، شریک یا نزدیک ترین دوستش فرد. ما با شناختن کسی که بیشترین حشر و نشر را با فرد دارد و نیز با دیدن رفتار فرد با کسی که او را خیلی می­شناسد، بسیاری حقایق درباره افراد می­فهمیم. 

6- فرد با کسی که او را نمی­شناسد، چطور رفتار می­کند؟ از سوی دیگر، مشاهده این که چگونه فرد با کسی که او را به سختی می­شناسد، رفتار می­کند، بسیار آموزنده است. این همان چیزی است که آزمایش "راننده تاکسی" نامیده می­شود؛ آیا فرد در یک مکالمه واقعی با یک پیشخدمت در یک رستوران و یا راننده تاکسی، آدمی باز، مهربان و خوشحال است؟ آیا او آنها را نادیده می­گیرد یا به صورتی جسورانه با آنها رفتار می­کند؟ 

7- آیا در پیشینه شخص یا عنصر ستیزه­جویانه وجود دارد؟ مسائل مربوط به تاریخچه و پیشینه افراد را جدی بگیرید. تحقیقات نشان داده است که در دوسوم مواقع، استقامت یک فرد برای اصرار در موفق شدن در یک کار، به موفقیتهای او در گذشته ارتباط داشته است. بنابراین اگر یک فرد در پیشینه کاری خود و در اولین سالهای کسب و کار، شکست بخورد، احتمال شکست خوردن در سالهای بعد هم در او وجود دارد و برعکس، اگر یک فرد در دوران جوانی موفقیتهایی کسب کرد، در سالهای بعدی نیز بیشتر احتمال دارد که موفق باشد. بنابراین موفقیت یا شکست در پیشینه افراد، عنصر مهمی برای تصمیم­گیری شما می­تواند باشد. 

8- این فرد چه چیزهایی را خوانده است؟ خواندن عمق می­دهد؛ یکی را در درک تاریخ یا شکل دادن به ایده­ها کمک می­کند، در یکی باعث می­شود که افکار و نکات ظریف جدید جرقه بزند و شما را در وضعیت مطلع شدن از وقایع جاری نگه می­دارد. این یک کلی­نگری به افراد است اما باید گفت که بیشترین افراد جالبی که نگارنده با آنها روبه­رو شده است، زیاد می­خوانده­اند و خواندن عموما به افراد درجه­ای از زکاوت و کنجکاوی را می­دهد. 

9.آیا شما می­خواهید با این فرد به گردش­های طولانی بروید؟ این بند، یک نوع از «آزمون فرودگاه» است؛ این تست را سالها پیش نگارنده در اولین کارش یاد گرفت؛ وقتی که یک داوطلب برای کار را می­خواهید استخدام کنید، به این فکر کنید که اگر در یک فرودگاه با او تنها گیر افتادید، چه رفتاری خواهد داشت و آیا می­توانید او را تحمل کنید. این کمک می­کند که درباره افراد راحت­تر تصمیم بگیرید. در مدلی مشابه، به این فکر کنید که آیا این فردی است که شما مدتی طولانی با او در خارج از کشور در یک ماشین رانندگی می­کنید؟ 

10.آیا شما باور دارید که این شخص از خود آگاه است؟ مهم ترین پیش شرط برای رهبران بزرگ خود آگاهی آنها است. آیا فردی که می­خواهید استخدام کنید، از یک زکاوت صادقانه که او چه کسی است و نقاط قوت و ضعفش چیست، برخوردار است؟ آیا او یک میل به یادگیری و گرفتن اقدامات لازم بر اساس آگاهی­های خود را دارد؟ معمولا این سوال خیلی سخت­تر از پاسخ آن است اما نگریستن به فروتنی و تجانس بین آن چه که فرد فکر می­کند، می­گوید و عمل می­کند، برای شناختن او و پی بردن به قدرت رهبری­اش، لازم است. 

این ده سوال را در مورد کسی بپرسید یا حتی می­توانید سئوالاتی به زیر مجموعه هر یک از آنها اضافه کنید. اینها شما را برای قضاوت بهتر درباره مردم و افراد که می­خواهید استخدام کنید، کمک می­کند. 

منبع: بیزینس هاروارد ریویو 

ترچمه: سعید ارکانی 

----------------------------------------------------- 

5 تکنیک ظریف برای یک استخدام سریع 

گزارش های متعددی از لباس پوشیدن تا شیوه بیان در مصاحبه های استخدامی را شرح داده اند این گزارش نکات زیری به شما می آموزد که چطور سریع سر کار بروید: 
5 تکنیک ظریف برای یک استخدام سریع 
این روزها استخدام شدن و قبولی در آزمون های استخدامی خودش یک علم است و در کنار داشتن مهارت های فنی و تخصصی رشته تان باید بتوانید آنهارا خوب ارائه نمایید. 
گزارش های متعددی از لباس پوشیدن تا شیوه بیان در مصاحبه های استخدامی را شرح داده اند این گزارش نکات زیری به شما می آموزد که چطور سریع سر کار بروید: 

1 - تفاوت قائل شدن بین ذوق زدگی و مشتاقی 
هنگام مصاحبه استخدامی باید به کارفرما بقبولانید که برای پذیرش در آن موقعیت شغلی مشتاق هستید و خوشحال می شوید به تیم کاری ایشان بپیوندید در عین حال باید دقت کنید ذوق زده به نظر نرسید و این توهم در مدیر شرکت ایجاد نشود که هیچ جایی حاضر به استخدام شمانیست. 
پس هیچ گاه از موضع ضعف برخورد نکنید و سعی کنید موفقیت های پیشین و نحوه عملکرد خودتان را به بهترین شیوه ممکن ارائه کنید. 

2 - تحقیق کنید 
اعتماد به نفس داشتن خوب است اما این به معنی آن نیست که چشم بسته و بدون تحقیق پا به مصاحبه استخدامی بگذارید شما می بایست از هر طریق ممکن در مورد شرکت و سوابق کاری مجموعه ای که داوطلب استخدام در آن هستید اطلاعات بدست آورید. گاهی همین اطلاعات ساده موجب برتری شما بر سایر داوطلبین خواهد شد. 

3 - واقع بین باشید 
ایده آل گرایی آن هم در شرایط سخت کنونی فقط باعث می شود در وضعیت بیکاری و بلا تکلیفی بمانید. بهتر است کمی توقعات خودتان را پایین بیاورید و سعی کنید سازش و همکاری بیشتری نشان دهید. 

4 - پیگیر باشید 
یکی از نکات بسیار مهم در استخدام این است پس از انجام مصاحبه پیگیر باشید. بسیار پیش آمده در برخی شرکت ها بعضی افراد از سوی کار فرما مناسب شناخته می شوند اما شماره تماس شان را گم می کنند. رزومه شان ناپدید می شود و یا اسمشان را با دیگری اشتباه می گیرند!! 
باور کنید خود کارفرما ها هم از این اتفاقات شاکی می شوند اما هر از چند گاهی پیش می آید به همین دلیل توصیه ما به شما این است که پس از مصاحبه حد اقل یک بار برای پیگیری نتایج آن تماس بگیرید. 

5 - بچه پر رو نباشید! 
اعتماد به نفس داشتن در مصاحبه استخدامی یک امر ضروری است اما حواستان باشد در نظر مدیر عامل شرکت یک موجود خود خواه و بی هنر جلوه نکنید چرا که در این صورت اگر تنها انسان با مهارت در این زمینه باشد هم فایده ندارد از استخدام خبری نخواهد بود. 

--------------------------------------------------------------- 

5 مهارت مصاحبه که به استخدام کمک می‌کند 

کارشناسان؛ تسلط بر این ۵ مهارت مهم را برای افزایش بخت‌تان برای گرفتن شغلی که می‌خواهید، را توصیه می‌کنند: 
5 مهارت مصاحبه که به استخدام کمک می‌کند 


مصاحبه‌های شغلی یقینا یکی از مهم‌ترین دیدارهایی است که شما در طول زندگی‌تان باید انجام دهید. نتیجه مصاحبه می‌تواند اثری عمده بر مسیر حرفه‌ای شما داشته باشد، چه در مصاحبه پذیرفته شوید و مسیری را که برای آینده شغلی‌تان دارید، ادامه دهید، یا مسیر جدیدی را در پیش بگیرید تا حرفه‌ای رضایت‌بخش‌تر پیدا کنید. 

بدون توجه به اینکه چه پستی را می‌خواهید بگیرید، مهم است که خودتان را کاملا برای مصاحبه آماده کنید. علاوه بر دانستن اینکه چرا برای این شغل مناسب هستنید، آگاهی از مهارت‌های پایه‌ای مصاحبه کمک زیادی به شما می‌کند. کارشناسان؛ تسلط بر این ۵ مهارت مهم را برای افزایش بخت‌تان برای گرفتن شغلی که می‌خواهید، را توصیه می‌کنند: 


۱- توضیح خواستن درباره پرسش‌های مصاحبه 

اغلب افراد از این که از مصاحبه‌گر بخواهد پرسش‌هایش را روشن‌تر بیان کند، می‌هراسند. ممکن است نگران باشید که مصاحبه‌گر تصور کند که شما به او توجه کافی ندارید، اما اطمینان از اینکه شما سوال را به طور کامل فهمیده‌اید، می‌تواند به شما کمک کند که پاسخی کامل و متناسب به او بدهید. در مواردی که سوال را درست نفهمیده‌اید، برداشت خود از پرسش را برای مصاحبه‌گر بیان کنید و از او بپرسید آیا منظورش همین است یا نه. 

۲- با صدای بلند فکر کنید 

یک اشتباه که بسیاری از مصاحبه‌شوندگان مرتکب می‌شوند این است که هنگامی که پاسخی آماده برای پرسش مصاحبه‌کننده ندارند، ساکت می‌مانند یا می‌گویند: «نمی‌دانم.» در این مورد به اصطلاح با صدای بلند فکر کردن راهکار خوبی است. بهترین رویکرد در این موارد این است که از خود اطمینان خاطری همراه با فروتنی نشان دهید. پرسش مصاحبه‌گر را تکرار کنید، و در این حال روی فرآیند فکری‌تان کار کنید. اگر به جای خاموش ماندن با صدای بلند فکرتان را به زبان بیاورید، ممکن است مصاحبه‌گر اشاره‌ای کند که به پاسخ دادن شما کمک کند. 

۳- به طور غیرکلامی ارتباط برقرار کنید 

هنگامی دارید مصاحبه می‌کنید، و به پرسش‌ها پاسخ می‌دهید آیا بی‌تاب هستنید و به زمین یا میز خیره شده‌اید؟ اگر اینگونه است حتی اگر کاملا شرایط گرفتن آن شغل را داشته باشید، ممکن است بخت خود در این مورد از دست بدهید. ارتباط درست غیرکلامی تاثیر بسیار زیادی بر مصاحبه‌‌گر خواهد داشت. اغلب افراد بر روی ارتباط غیرکلامی تمرین نمی‌کنند، اما هنگامی که عصبی هستید، میزان مهارت شما در این مورد خودش را نشان می‌دهد. توصیه‌ای که در این باره می‌توان کرد این است که مصاحبه‌های فرضی با یک دوست یا در جلوی آینه انجام دهید تا بتوانید بر روی تماس چشمی‌، وضعیت قامت و سایر شاخص‌های زبان‌ بدن‌تان که بیانگر میزان اعتماد به نفس شماست، تمرین کنید. دست دادن محکم با مصاحبه‌گر و برقراری تماس چشمی با او امکان موفقیت شما در مصاحبه را بالا خواهد برد. 

۴- بر سابقه کاری‌تان مسلط باشید 

شاید این موضوع بدیهی به نظر برسد، اما به یاد داشتن سابقه‌کاری‌تان و جزییات آن مانند زمان شروع و اتمام یک دوره کاری برای موفقیت در مصاحبه شغلی ضروری است. اگر مانند بسیاری از جویندگان کار در حال حاضرِ سابقه‌ کاری‌تان را طوری تنظیم کرده‌اید که با این شرکت یا پست خاص متناسب باشد، برای به یاد سپردن این نسخه خاص از سابقه‌کاری‌تان وقت بگذارید تا برای پاسخ دادن به هر پرسشی که استخدام‌کننده درباره آن از شما می‌کند، آماده باشید. اگر مصاحبه‌گر درباره موردی درباره شغلی در هشت سال پیش در سابقه کاری‌‌تان سوال کند، باید آن را بدانید، چرا که در سابقه کاری‌تان آن را نوشته‌اید. 

۵- درباره شرکت و مصاحبه‌گر اطلاعات جمع کنید 

هر جویای کاری می‌داند که باید تحقیق کاملی درباره شرکت و پستی که برای گرفتن آن مورد مصاحبه قرار می‌گیرد، انجام دهد، اما کار شما به اینجا ختم نمی‌شود. موضوعی که همین اندازه مهم این است که بدانید چگونه از این اطلاعات به نفع خودتان استفاده کنید. بنابراین نه تنها باید درباره خصوصیات شغل و سازمان عرضه‌کننده آن تحقیق کنید، بلکه باید درباره اجتماعی که این سازمان در آن قرار دارد، نیز اطلاع کسب کنید. اگر شما به عنوان نامزد یک پست سازمانی - علاوه بر عللی خود را برای این پست مناسب می‌دانید، صحبت می‌کنید - چیزهایی درباره اجتماعی که این شرکت در آن قرار دارد بگویید، این امر می‌تواند تاثیر مثبتی بر مصاحبه‌گر ایجاد کنید. 
استفاده از شبکه اجتماعی لینکداین (Linkedin) که افراد حرفه‌ای را به هم ارتباط می‌دهد، نیز برای تحقیق درباره مدیری که می‌خواهد شما را استخدام کند و هر کسی دیگری که پیش از مصاحبه باید او صحبت کنید به شما کمک می‌کند تا با این ترتیب شناختی از سابقه هر یک از این افراد به دست آورید و احتمالا زمینه‌های مشترکی را پیدا کنید تا بحث با آنان را تسهیل کند. 
منبع: میگنا

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 8:32 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1554

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس