پروژه و تحقیق رایگان - 381

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

ایجاد رشته های جدید کارآفرینی در دانشگاه تهران

بازديد: 38

ایجاد رشته های جدید کارآفرینی در دانشگاه تهران

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از ایجاد رشته های جدید کارآفرینی خبر داد .محمدرضا زالی در گفتگو با خبرنگار مهر از ایجاد رشته های جدید کارآفرینی در مقطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: رشته های جدید پیش بینی کرده ایم که می توان به گرایش تامین مالی کارآفرینانه ، گرایش محیط کسب اشاره کرد که گرایش محیط کسب و کار در حال بررسی است . 

وی ادامه داد: درس های جدیدی تحت عنوان ایده پردازی کار آفرینانه و خودگردانی مالی پیش بینی شده که به دانشجو یاد می دهد چگونه درآمد مالی داشته و از این طریق بتواند در آینده کسب و کار راه اندازی کند. 

زالی به گسترش فعالیت های علمی این دانشکده با دانشگاه های خارجی اشاره کرد و گفت: با دانشگاه های یدی تپه و ۱۹ مایس کشور ترکیه، نیوکاسل، مدرسه بیزینس لندن، بابسون کالج کشور انگلستان و دانشگاه استنفورد کشور آمریکا همکاری داریم . 

رئیس دانشکده کارافرینی دانشگاه تهران گفت: با وجود اینکه نرخ فعالیت کارآفرینانه در کشور ما بالا است اما محیط کسب و کار وضعیت مطلوبی ندارد باید کمیت و کیفیت محیط کسب و کار بهبود یافته و به سمت کسب و کار دانش بنیان حرکت کرد.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 9:40 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

چرا مخترعان کارآفرین می‌شوند؟

بازديد: 132

چرا مخترعان کارآفرین می‌شوند؟

مترجم: عاطفه جاهدي/ منبع: Kellogg insight/ دانش تلویحی برای نوآوری حیاتی است. 
بر اساس مدل اولیه و مشهور آیرودینامیک، زنبورهای عسل نباید بتوانند پرواز کنند. البته هر حشره شناس یا باغبانی می‌داند که حشرات کرکی با موفقیت در هوا پرواز می‌کنند؛ اما این مدل به سادگی این امر را رد می‌کند. 
محققان نیز از زمان‌های بسیار دور معتقد بوده‌اند که کارآفرینی نوآورانه امری غیرممکن است. دنیل اسپیلبر، استاد مدیریت و استراتژی در مدرسه کلاگ می‌گوید: «آنها همواره تاکید می‌ورزند که کارآفرینان نمی‌توانند تحول جدیدی در اقتصاد به وجود آورند.» 
وقتی خلاقیت‌ها وارد بازار می‌شوند، شرکت‌های تاسیس شده از منافع زیادی برخوردار می‌شوند. اسپیلبر می‌گوید: آنها هر نوع دارایی را که مکمل خلاقیت است را در اختیار دارند، همچون ساختارهای شرکت‌های تاسیس شده، کانال‌های بازاریابی، پایگاه مشتریان موجود و دسترسی به سرمایه.» اما در صورتی که یک فرد خلاق این کار را به تنهایی انجام دهد، مشکلات فراوانی را برای تاسیس یک شرکت جدید باید بر عهده گیرد و این عدم اطمینان وجود خواهد داشت که آیا هر خلاقیت جدیدی را می‌توان در بازار عرضه کرد یا خیر. 
حتی جوزف شومپيتر که شاید بزرگ‌ترین حامی کارآفرینان باشد، در کتاب کلاسیک خود «سرمایه‌داری، سوسیالیسم و دموکراسی» می‌گوید که فقط شرکت‌های بزرگ منابع و نیروی بازار ضروری جهت ایجاد نوآوری را در اختیار دارند. 
اما كارآفرينان زيادي اين موضوع را نقض مي‌كنند، همانطور که جف‌بزوس باید احتمال کارکردن با کتابفروشی‌های سنتی را از ذهن گذرانده باشد؛ اما او خود وارد عمل شد و amazon را به وجود آورد. 
اسپیلبر خاطرنشان می‌سازد «هنوز هم کارآفرینان خلاق دیده می‌شوند «لاری پیج» و «سرجی براین» در گوگل، «امیدیار» در ایبِی، «مارک زوکربرگ» در فیس‌بوک و «جف بزوس» موسس amazon.com.» 
بنابراین واضح است که دیدگاه منفی در مورد مشارکت‌های کارآفرینی در اقتصاد همچون آیرودینامیک در مورد زنبور عسل، اعتبار بسیار کمی دارد. اسپیلبر اين سوال را مطرح مي‌كند: پس اگر شما ایده بزرگی در سر دارید که به ایجاد خلاقیت در بازار منجر می‌شود، چرا آن را به یک شرکت موجود ارائه نمی‌دهید؟» یک دلیل می‌تواند دانش تلویحی باشد: درک اساسی این نکته که افراد خلاق، خلاقیت خود را در اختیار دارند. 

فواید کارآفرینی 
به عنوان قسمتی از یک پروژه بزرگ به منظور کشف اینکه چرا نیاز به کارآفرینان خلاق وجود دارد، اسپیلبر از تئوری بازی‌ها در مدل‌سازی اهمیت اقتصادی دانش ضمنی tacit (دانشی که طی تجربه، مهارت و دانش شخصی در اذهان مردم پدید می‌آید) استفاده کرد. 
او می‌گوید: انتقال چنین دانش فنی به دیگران کار مشکلی است. من به این نتیجه رسیده‌ام که دانش ضمنی می‌تواند توضیحی برای این سوال باشد که چرا مخترعان کارآفرین می‌شوند. همچون آهنگسازانی که می‌توانند اغلب کارهای خودشان را با قدرتی بیشتر از رهبران حرفه‌ای ارکستر رهبری کنند، مخترعان کارآفرین نیز می‌توانند یافته‌های خود را موثر‌تر از سازمان‌های تاسیس شده که مجوز حق اختراع را صادر یا آن را خریداری می‌کنند به محصولات قابل‌عرضه در بازار تبدیل 
کنند. 
اسپیلبر در مورد مدلش اینگونه توضیح می‌دهد که «ایده اصلی این است که مخترع و شرکت موجود باید بین رقابت و همکاری یکی را انتخاب کند. در سه مرحله اول، مخترعان بر تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کنند و اختراعی را تولید می‌کنند. شرکت‌های موجود می‌توانند خود بر اختراع سرمایه‌گذاری کنند؛ اما آنها بر ظرفیت سرمایه‌گذاری می‌کنند تا اختراعات دیگران را جذب کنند.» 
او همچنین ادامه می‌دهد: «در مرحله دوم مخترعان تصمیم می‌گیرند که آیا می‌خواهند برای اختراع خود مجوز بگیرند یا حق اختراع خود را بفروشند.» شرکت‌های موجود باید تصمیم‌گیری کنند که آیا به داشته‌هاي خود تکیه کنند یا ایده‌های دیگران را خریداری کنند. در مرحله سوم، همکاری یا رقابت آغاز می‌شود. این مدل تلاش می‌کند تا مشخص کند مخترعان برای توسعه دانش ضمنی خود و شرکت‌های موجود برای جذب دانش دیگران چه مقدار سرمایه‌گذاری خواهند کرد. 
اسپیلبر می‌نویسد: «دانش ضمنی یک مخترع مهم است؛ چراکه می‌تواند بر مزایای رقابتی در اجرای تکنولوژی‌ای که شرکت‌های موجود از دارایی‌های مکمل کسب می‌کنند، غلبه کند.» مشکل انتقال دانش ضمنی نقایصی را برای شرکت‌های موجود به وجود می‌آورد و اگرچه انتقال این دانش امری بسیار موثر است؛ اما شرکت‌های موجود به اندازه مخترعان از اختراعاتشان آگاه نیستند. 
کارآفرینی خلاق منافع دیگری نیز دارد. اسپیلبر می‌گوید: «در دسترس داشتن کارآفرینی به این معنی است که مخترعان بر توسعه اختراعات بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ زیرا آنها می‌توانند خودشان آن را توسعه دهند.» او همچنین ادامه می‌دهد: این امر آنها را به سرمایه‌گذاری بیشتر در جهت تلاش بیشتر بر اختراع متقاعد می‌کند. این نتیجه اختراعی اصلی‌تر است. 
علاوه‌بر آن، کارآفرینی خلاق بر بازده بیشتر در افزایش سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه گرایش دارد. دلیل این امر این است که کارآفرین خلاق باید قیمت‌ها را بشکند تا با شرکت‌های موجود به رقابت بپردازد؛ بنابراین حراجی به راه بیندازد زيرا فروش‌های فوق‌العاده منجر به بازده‌های فوق‌العاده از محصولات توسعه‌یافته و فرآیند‌های تولید موثر می‌شود. 
سرانجام اینکه تحقیقات اسپیلبر نشان می‌دهد که ویژگی هر اختراع ویژه مسیری را که باید تا بازار طی کند، تعیین می‌کند. او اینگونه توضیح می‌دهد: «اگر شما اختراعی با کیفیت بسیار بالا و شخصی با پتانسیل بازار بسیار خوب داريد و انتقال دانش ضمنی مربوط به آن بسیار مشکل است، احتمال بیشتری وجود دارد که شما یک کارآفرین شوید. در مقابل اختراعات باكيفيت پايين‌تر با احتمال بيشتري فروخته و انتقال داده مي‌شوند. توسعه فروش آنلاين كتاب مي‌تواند مثالي از يك خلاقيت باكيفيت بالا باشد. 

تاثیر سیاست عمومی و مدیریت 
اسپیلبر که در حال کامل کردن «کارآفرینی خلاق» (کتابی که برای چاپ در سال آینده در حال آماده شدن است) است، خاطرنشان می‌سازد که این کار دارای تاثیرات سیاست عمومی است. 
او می‌گوید: «هدف مهم سیستم ثبت اختراع این است که در عوض خواهش از مخترعان در فاش کردن جزئیات آن برای دیگران، به آنها این حق داده شود که از دسترسی دیگران به اختراعشان جلوگیری به عمل آید. تشخیص دانش تلویحی مخترع نشان می‌دهد ثبت اختراع همه چیز را شامل نمی‌شود. این حقیقت، مجوز ثبت اختراع را مهم‌تر می‌سازد. با حمایت از دارایی‌های ذهنی مخترعان، ما می‌خواهیم به آنها جرات دهیم تا نه تنها دانش خود را در مجوز ثبت اختراع فاش کنند؛ بلکه اختراع خود را تجاری کنند؛ بنابراین دانش ضمنی خود را تقسیم کنند یا آن را به واسطه کارآفرینی به کارگیرند. کارآفرینان از حمایت ثبت اختراع برخوردار هستند. 
مدیران اجرایی شرکت‌ها نیز باید متوجه باشند. اسپیلبر به شوجی ناکامورا، مهندسی که دیودهای ساطع‌کننده نور آبی، سبز و سفید (LEDs) و لیزر آبی را اختراع کرده است، اشاره می‌کند و می‌گوید: «شرکت نیچا، یک شرکت ژاپنی کوچک که او را استخدام کرده،کمک بسیار کوچکی به او کرد. 
ناکامورا ماشینی را که برای تولید LED‌ها نیاز بود، خریداری کرد و قطعات آن را از هم جدا کرده و دوباره سر هم کرد تا جایی که چیزی را که می‌خواست، ساخت. او به چیزی دسترسی یافت که افراد بسیاری با در دست داشتن سرمایه و پرسنل بیشتر قادر به دستیابی آن نبودند. اطلاعاتی که او به چاپ رساند بسیار ارزشمند بودند، اما تلاش‌های او شامل دانش ضمنی فراوانی بود که فقط برای او شناخته شده بود. 
اما نیچا به او به خاطر اختراعش تنها پاداشی به ارزش 180 دلار داد و ناکامورا از شرکت شکایت کرد و سرانجام 9 میلیون دلار به او پرداخت شد؛ اما او آن شركت را ترك كرد. 
اسپیلبر خاطرنشان می‌سازد: «دانش ضمنی می‌تواند برای شرکت‌ها بسیار مهم باشد؛ چراکه این دارایی می‌تواند فرار کند.» 
این مثال حامل پیامی برای شرکت‌هایی است که کارآفرینی را مورد حمایت قرار می‌دهند – رفتار کارآفرینانه در فضای شرکت. او می‌گوید: شرکت‌ها باید درک کنند که فقط دسترسی به محصولات اختراع شده توسط کارکنانشان همه ماجرا نیست. کارکنان با استعداد علاوه‌بر اختراعاتی که در اختیار کارفرمایان خود قرار می‌دهند، دانش فراوانی در اختیار دارند. کارفرمایان باید توجه داشته باشند تا در عوض گرفتن اختراع و اجرای آنها از این کارمندان، آنها را در پروسه پیشرفت اختراعشان شریک کنند. 
منبع: پایگاه خبری تعامل

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 9:39 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

چه می‌کنید وقتی ایده کاری بزرگی در ذهن دارید؟

بازديد: 84

چه می‌کنید وقتی ایده کاری بزرگی در ذهن دارید؟

مترجم: مریم رضایی/ خیلی از افراد تمایلی به راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید ندارند، اما دوست دارند از فکری که در سرشان است پول درآورند. آیا می‌خواهید از رازی در حوزه کسب‌وکار مطلع شوید؟ 
وقتی ایده کاری بزرگی دارید، نیازی نیست خودتان کارآفرین باشید. هر کسی می‌تواند ایده‌هایی در ذهن داشته باشد. این ایده‌ها در هر زمانی به ذهن خطور می‌کنند. مثلا وقتی مشغول انجام کارهای سخت خانه هستید، به اختراع وسیله‌ای فکر می‌کنید که می‌تواند کمک بزرگی باشد. یا در اینترنت به دنبال اطلاعات مبهمی می‌گردید و به این فکر می‌کنید که یک اپلیکیشن می‌تواند این فرآیند را اتوماتیک‌سازی کند. آیا مرحله بعد، تاسیس یک شرکت جدید است؟ لزوما این‌گونه نیست. برای افرادی که ایده‌ای بزرگ در ذهن دارند، اما نمی‌خواهند که بار راه‌اندازی یک شرکت را به دوش بکشند، گزینه‌های فراوانی وجود دارد که تعدادی از آنها را در زیر عنوان می‌کنیم: 
دریافت درآمد مالی فوری 
این ساده‌ترین روش ممکن است. شخصی کلیه حقوق مربوط به یک ایده را به نام خود ثبت می‌کند، چک خود را دریافت می‌کند و از مبلغی که دریافت کرده استفاده می‌کند. این گزینه برای کسی که یک کار حقوق‌بگیری تمام وقت دارد و نمی‌خواهد آن را از دست بدهد، بسیار جذاب است. البته فردی که ایده نوآورانه در ذهن دارد، قبل از انجام هر کاری باید از دارایی ذهنی خود محافظت کند و انحصار آن را در اختیار خود قرار دهد. بهترین کار این است که با خریدار ایده خود قراردادی قانونی امضا کند و در آن جزئیات ایده خود را فاش نکند. 
دریافت درآمد دائم 
ممکن است دریافت یک دستمزد آنی، کافی نباشد. تصور کنید فردی یک ایده نوآورانه در ذهن دارد که اثری بلند مدت در زندگی انسان دارد – مثلا یک وسیله آشپزخانه را در برابر نوآوری‌هایی مانند اپلیکیشن موبایل یا لوازم فرعی مد و پوشاک که همیشه یک روند به‌روزرسانی را طی می‌کنند، در نظر بگیرید. در این صورت، فرد نوآور به جای اینکه یک بار برای همیشه چکی را دریافت کند، می‌خواهد، درآمد ثابتی از فروش ایده خود داشته باشد. این یعنی به جای فروش یکباره ایده خود، مجوز استفاده از آن را واگذار می‌کند. در این شرایط، معمولا روال بر این است که فرد نوآور مبلغ اولیه‌ای را دریافت می‌کند و پس از آن، 5 تا 15 درصد از مبلغ فروش هر کالا به او تعلق می‌گیرد. 
حفظ ارتباط بلندمدت با ایده 
در برخی موارد، فردی که ایده‌ای دارد، نمی‌خواهد خودش به تنهایی آن را اجرایی کند، اما قصد ندارد به طور کلی از آن دور شود و به جز پولی که از فروش آن دریافت می‌کند، تمایل دارد درگیر آن هم باشد و نقش مشورتی قوی ایفا کند و در مسائلی مانند نحوه قیمت‌گذاری محصول، تاثیر داشته باشد. 
در این شرایط، دو استراتژی گسترده وجود دارد که افراد می‌توانند از آن پیروی کنند. اول، می‌توانند شریک یا شرکتی پیدا کنند و با ایده خود به آن بپیوندند. این شرکا سرمایه لازم برای اجرایی کردن ایده را فراهم می‌کنند و امور روزانه را مدیریت می‌کنند و فردی که ایده خود را ارائه کرده، درگیر مسائل کلی‌تر می‌شود. البته در مورد هر چیزی می‌تواند توافق صورت بگیرد. از آنجا که فرد نوآور هیچ پولی را در این کسب‌وکار نگذاشته، ممکن است از دریافت مبلغ اولیه خودداری کند و آن را به حساب ریسک سرمایه‌گذاری شریک خود بگذارد. در شروع کار، او حتی می‌تواند زمان بیشتری را صرف امور روزانه پیشبرد ایده خود کند و اجرای درست آن را تضمین کند. به علاوه، نوآورانی که این مسیر را می‌پیمایند، ممکن است با پیشرفت شرکت و روی کار آمدن مدیران جدیدتر، با ریسک کنار گذاشته شدن و نادیده گرفته شدن روبه‌رو شوند. بنابراین، از همان ابتدا باید در توافق‌نامه عنوان و نقششان را صریحا قید کنند. گزینه دیگر برای حفظ درآمد بلندمدت از یک ایده این است که به جای پیدا کردن شریکی برای سرمایه‌گذاری، فرد نوآور می‌تواند پولی بگذارد و کارمندانی را استخدام کند که کسب‌وکاری را بر اساس ایده او راه‌اندازی کرده و آن را اداره کنند. در این صورت، او فقط مالک شرکت است و استراتژی‌های کلی شرکت را تعیین می‌کند و افرادی که استخدام کرده بقیه امور را انجام می‌دهند. 
دست کشیدن از ایده 
این ایده در نگاه اول احمقانه به نظر می‌رسد، اما اینگونه نیست. در حقیقت، افرادی که پول برایشان اهمیتی ندارد و فقط به نتیجه رسیدن ایده برایشان مهم است– مانند ایده‌هایی در حوزه محصولات آموزشی یا پزشکی که به توسعه زندگی انسان‌ها کمک می‌کند – می‌توانند این روش را در پیش بگیرند. افراد خلاقی که می‌خواهند این مسیر را طی کنند، بهتر است سرمایه‌گذاری را پیدا کنند که شخصا او را می‌شناسند یا سازمانی بیابند که به آن اطمینان دارند و سپس توافق‌نامه‌ای امضا کنند که در آن قید شود ایده آنها کاملا رایگان در اختیار آن فرد یا سازمان قرار گرفته است. 
در انتظار آینده ماندن 
در نهایت، یک گزینه مهم دیگر وجود دارد و آن صبر کردن است. در کلیه سناریوهای بالا، افراد خلاق کنترل ایده خود را به فرد دیگری می‌سپارند. اما به یاد داشته باشید که در نهایت افراد نوآور می‌توانند بهترین مجری تفکرات خود باشند، حتی اگر نخواهند همین الان شرکتی را برای به ثمر رساندن آن، تاسیس کنند. گذر زمان می‌تواند بی‌میلی افراد را به راه‌اندازی یک شرکت تغییر دهد. 
منبع: پایگاه خبری تعامل

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 9:39 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

این پنج شغل سخت را بشناسید!

بازديد: 124

این پنج شغل سخت را بشناسید!

تا حالا فکر کرده‌اید که شیشه‌ پنجره‌های برج‌ها، آسمانخراش‌ها و هتل‌ها چگونه شسته می‌شوند؟ شما باید از قدرت بدنی و آمادگی جسمی بسیار بالایی برخوردار باشید تا بتوانید یک شیشه پاک‌کن ماهر شوید. 

به گزارش ایسنا، هم اکنون مشاغل سخت بسیاری در دنیا وجود دارد که در نگاه اول شاید چندان دشوار به نظر نیاید ولی با اندکی دقت و تامل و البته قرار دادن خود به جای شاغلان این حرفه‌ها به سختی انجام این کارها پی می‌بریم. فلسفه موفقیت در یک شغل این است که هر کسی از شغلی که دارد لذت ببرد با این وجود برخی مشاغل هستند که انجام آنها سخت و دشوار و طاقت فرساست و تنها با داشتن انگیزه و روحیه بالا و البته مهارت می‌توان از عهده آنها برآمد. 

آتش‌نشان‌ها 
صحبت از آتش‌نشانان که می‌شود همه فکر می‌کنند وظیفه آتش‌نشان خاموش کردن آتش است ولی اگر احیانا یکی از دوستان یا نزدیکانتان این شغل را داشته باشد حتما به شما از تحمل مشقات این کار خواهد گفت. 

آتش‌نشانان به خاطر ماهیت حرفه‌ای خود با آتش و حرارت زیاد سر و کار دارند و ممکن است در ماموریتهای‌ خود دچار سوختگی هم بشوند، البته این تنها درد جسمی در شغل آتش‌نشانی نیست چون یک آتش‌نشان ناچار است برای مهار آتش و جنگ با شعله‌ها، شلنگ آب بزرگی را با خود حمل و فشار زیادی را بر عضلات کمر و بازوان خود تحمل کند. 

بی‌خوابی و شیفت‌های آتش‌نشانان بسیار طولانی است و مجبورند که تمام طول شب و گاها چند روز پی در پی ‌در ایستگاه آتش‌نشانی بیداری بکشند، با این حال آتش‌نشانان مردانی با اراده و قوی بنیه برای انجام هر ماموریتی هستند. 

خلبانان و مهندسین پرواز 
خیلی‌ها در بچگی آرزوی پرواز بر فراز ابرها و خلبان شدن را دارند ولی وقتی بزرگ می‌شوند جدی‌تر به این حرفه نگاه می‌کنند زیرا از فشار کار سنگینی که یک خلبان تحمل می‌کند باخبر می‌شوند، ساعتها پرواز در بلندی و بیداری‌های طولانی موجب بروز سردرد و گاها ضعف و سرگیجه در خلبانان می‌شود. 

اگرچه برای هر پروازی از قبل برنامه‌ریزی می‌شود ولی شرایط آب و هوایی و اوضاع نامساعد جوی، لغزندگی باند و مواردی از این دست می‌تواند پرواز را به تاخیر انداخته و برنامه خواب و استراحت و تمرکز خلبانان و مهندسان پرواز را به هم بریزد؛ قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، اشعه و پرتوهای زیانبار و آسیب دیدگی ستون فقرات از جمله معضلات و سختی‌های کار افرادی است که ساعتهای طولانی پرواز می‌کنند. 

تایپیست‌ها 
اگر مجبور شدید که روزی یک تایپیست تمام عیار شوید و حرفه تایپیستی را به عنوان شغل محبوبتان انتخاب کنید دقت داشته باشید که این شغل از سختی‌های خاصی برخوردار است. 

شاید شما به صورت تفننی مطلبی را تایپ کنید و مشکلی هم نداشته باشید ولی باید بدانید که اگر تاپیپست شدید ناچارید که ساعتهای متمادی با انگشتهای نازنینتان کار کنید و مچ دستتان را در یک موقیعت ثابت نگه دارید که در این حالت ابتلا به سندرم کارپال تونل (فشردگی اعصاب محیطی مچ) را باید به جان بخرید! 

پرستاران 
پرستاری از آن دست حرفه‌هایی است که سختی‌های آن بر هیچ کسی پوشیده نیست، پرستاران بیش از صاحبان مشاغل دیگر به دلیل بیماری یا آسیب جسمی دچار فرسودگی می‌شوند و از کار خود مرخصی می‌گیرند. 

اگر شما از یک مرکز توانبخشی دیدن کرده باشید حتما پرستارانی را دیده‌اید که کار مراقبت از بیماران ناتوان از کنترل خود را برعهده گرفته‌اند، آنها در حین جابه‌جا کردن بیمار و برداشتن و بلندکردن اجسام و وسایل پزشکی فشار زیادی را بر بدن خود تحمل می‌کنند. 

شیشه پاک‌کن‌ برج‌ها 
تا حالا فکر کرده‌اید که شیشه‌ پنجره‌های برج‌ها، آسمانخراش‌ها و هتل‌ها چگونه شسته می‌شود؟ درست حدس زدید! شما باید از آمادگی جسمانی و قدرت بدنی بسیار بالایی برخوردار باشید تا بتوانید یک شیشه پاک‌کن ماهر شوید و شیشه ساختمانها و هتل‌ها را برای ساکنان آن برق بیاندازید. 

در برخی مناطق مثل دوبی و تایلند شیشه پاک‌کن‌ها اعتراضی نسبت به وضع کاری خود ندارند چون بلافاصله با کوچکترین اعتراض، کارگر دیگری جای آنها استخدام می‌شود. 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 9:38 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

چه زمانی دنبال کار تازه برویم؟!

بازديد: 56

چه زمانی دنبال کار تازه برویم؟!

برای کسانی که در جایی مشغول کارند همیشه این سوال اساسی وجود دارد که تا کی در این کار مشغول کار هستم و کی باید دنبال کار تازه باشم. 
برای اینکه بفهمید چه زمانی باید دنبال کار تازه بگردیم دانستن چند نکته ضروری است: 

۱.زود خسته می شوید 

اگر با وجودی که کارتان چندان سنگین نیست دائما خسته هستید و از همان لحظات اولیه صبح به ساعت زل می زنید که کی وقت کار اداری به پایان می رسد یعنی کارتان را دوست ندارید و قبل از اینکه اخراج شوید باید به دنبال کار جدید بروید. 

۲. راهی برای پیشرفت نیست 

یک کار خوب و یک رئیس ماهر به شما انگیزه می دهد و همیشه این انتظار وجود دارد در شرکت و در کاری که انجام می دهید پیشرفت کنید. اما اگر مدتی است مانند آب راکد شده اید و نه درکارتان پیشرفت می کنید و نه امیدی بر بهبود اوضاع وجود ندارد بهتر است هر چه سریعتر کارتان را ترک کنید. 

۳. بهانه جویی رئیس 

اگر رئیستان آدم بهانه جویی است که دائما به نحوه زندگی و فعالیت شما ایراد می گیرد باید بدانید اوضاع دشواری در انتظار است و باید به دنبال کار جدیدی باشید. 

۴.محیط کار ناسالم و ناسازگار 

اگر با همکارانتان ناسازگار هستید و به هیچ عنوان نمی توانید بر روی جنبه های مشترک و مورد توافق طرفین تمرکز کنید نوبت آن است که کارتان را ترک کنید. 

۵.کارتان را دوست ندارید 

اگر به دلیل مسائل اقتصادی و کمی دریافت حقوق کارتان را دوست ندارید، اگر محیط کارتان خسته کننده و ملال آور شد و یا حتی عده ای در کار شما و مشائل شخصی تان دخالت می کنند لازم است کارتان را ترک کنید. 

۶. رئیستان فکر اخراجتان را دارد 

اگر می بینید رئیستان مشکوک شده و به طرز مخفیانه ای به دنبال استخدام نیروهای جدید است یعنی قصد اخراج شما را دارد! به دنبال کار جدید بگردید!! 

۷.سطح کارتان ارتقا یافته 

اگر به دوره های آموزشی رفته اید یا به هرشکلی مهارت هایتان را ارتقا دادید الان وقتش است که یک شغل متناسب با توانایی های جدیدتان انتخاب کنید. 

۸. پیشنهاد بهتری دارید 

اگر پیشنهاد کاری بهتری دارید که شرایط مالی شما را ارتقا می بخشد و برای آینده تان مفید تر است به فکر کارتازه باشید. 
منبع: پایگاه خبری تعامل

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 9:35 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1554

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس