پروژه و تحقیق رایگان - 191

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

نمونه تمرینات وصل

بازديد: 181
نمونه تمرینات وصل "نقطه چین "- "ماز" و "تقویت دقت"


اهداف:
-هماهنگی چشم و دست کودک
-افزایش دقت و تمرکز حواس کودک
-تقویت عضلات ظریف کودک
-خوش خط  نویسی
-تقویت دقت بینایی
- تقویت استقلال عمل
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت: 17:03 منتشر شده است
نظرات(0)

نکات مهم در "املانویسی"

بازديد: 182
نکات مهم در "املانویسی"


 املای فارسی یكی از مهم ترین و اصلی ترین درس های دوره ی ابتدایی است كه در كسب مهارت در اركان دیگر زبان آموزی مؤثر است .، آشنا بودن معلم به ویژگی ها و روش های تدریس این درس می تواند در فرآیند آموزش آن كارآمد و اثر بخش باشد . هدف كلی در آموزش املای فارسی “ نوشتن درست صورت كلمات و جملات ” ؛ یعنی ، املای صحیح كلمات است .
املا دارای فواید زیادی است، از جمله :
1 – دانش آموز شكل درست كلمات و جملات را می آموزد .      
2 – مهارت گوش كردن را كسب می كند  .
3- هماهنگی بین چشم ، گوش ، مغز، دست و …    را افزایش می دهد .    
 4 – تلفّظ درست كلمات و جملات را می آموزد .
 5- مهارت تبدیل گفتار به نوشتار را كسب می كند . 
 6 – دقّت و حافظه را تقویت می كند  .
7 -  موجب درك بیشتر شنیده ها می شود .
8 – از طریق به كار گیری خط تحریری  هنر خوشنویسی را می آموزیم  .
9 – موجب  كسب مهارت در پاكیزه نویسی و صفحه آرایی می شود  .
 10- خواندن و قرائت متن تقویت می شود .

   برای رسیدن به اهداف املای فارسی و آموزش كارآمد و اثر بخش آن نیاز داریم كه به اصول و مبانی درس املا پای بند باشیم كه به پاره ای از این اصول و مبانی اشاره می شود : 

1 – در آموزش آن از رسم الخط نوین و حاكم بر نظام آموزشی و كتاب های درسی كشور تبعیت كنیم  . 
2- در خواندن املا توجه كنیم كه واحد سخن جمله است نه كلمه پس بهتراست جمله را یك جا بخوانیم نه آن كه كلمه به كلمه و منقطع .
3 – در خواندن املا فرآیند های واجی سخن را كه در گفتار وجود دارد، تغییر ندهیم و بر اساس آن ها بخوانیم تا دانش آموز با زبان گفتار به صورت طبیعی آن آشنا شود . ( از آوردن فرآیند های غیر اجباری بپرهیزیم .)
فرآیند های واجی مهم :  افزایش ( سیاست ، دانایان و …   ) كاهش (   دستگیره ،   قندشكن ، … ) ابدال( انبار ،اجتماع ، … )  ادغام (   بدتر ،  یاد داشت  ،  …   )   
4 – در هنگام خواندن املا از قدم زدن و  حركت هایی كه با عث اختلال و پژواك در صدا و نرسیدن آن به دانش آموز می گردد ، بپرهیزیم و در مكانی مناسب قرار گیریم تا دانس آموز بتواند حركت لب های مارا ببیند .
5 – خط مناسب برای نوشتن املا خط تحریری است پس به دانش آموز بیاموزیم كه به این خط بنویسد نه به خط شكسته .
6 – هر جمله یا تركیب را فقط دو بار بخوانیم نه بیشتر تا در تقویت دقّت مؤثر باشد 
7 – در خواندن و تلفّظ از لهجه هاو گویش های محلّی و صورت عامیانه ی واژه ها و تركیب ها و جمله ها بپرهیزیم و حتما از زبان و لهجه ی معیار استفاده كنیم .
زبان معیار زبان نظام آموزشی كشور و تحصیل كرده ها و رسانه ها و صدا و سیما و زبانی كه به غیر فارسی زبان ها آموزش می دهیم ، می باشد .
8 – با تغییر در خواندن ، شكل نوشتاری كلمات را به دانش آموزان یادآور نشویم ؛ مثلا ، سر هم نویسی یا جدانویسی و تلفظ عربی برای واج هایی كه در حروف فارسی چند شكل نوشتاری دارند . تغییر در خواندن بسیاری از اهداف املا را با مشكل روبه رو می كند و آموزش املا ناكارآمد می شود .
9 –  از آوردن املای یك كلمه ای برای تعدیل در متن املا بپرهیزیم .
10- برای تعدیل و ایجاد تناسب در متن املا جهت ارزشیابی و برای كلماتی كه اهمیت املایی دارند و در متن املا منظور نشده اند می توانیم از گروه كلمه استفاده كنیم و حداكثر بیست مورد به متن املا بیفزاییم .
   
 گروه كلمه تركیبی است كه جمله نیست و بین كلمات آن به نحوی رابطه ی معنایی وجود دارد :
 ترادف ( حیات و زندگی ) تضاد( حیات و ممات ) تضمن ( شهر وكشور ) موصوف و صفت ( حیات زود گذر )
مضاف و مضاف الیه ( حیاط منزل ) تناسب ( گل و باغ )
11- تعداد واژه های مهم و دارای اهمیت املایی در یك متن املایی بیش از بیست واژه نباشد .
12 – معلم سرعت خواندن املا و دفعات خواندن آن را تابع سرعت نوشتن دانش آموزان قرار دهد . این كار را می تواند با توجه به یك یا چند دانش آموز انجام دهد .
13 – استفاده از دانش آموزان برای تصحیح املا می تواند در آموزش املا و كمك به معلم در كلاس های شلوغ مفید باشد . البته این كار باید با نظارت كامل معلم انجام شود .
14 – علائم نگارشی در خواندن املا به طور كامل رعایت شود و معلم سعی كند با نظارت بر كاربرد نشانه ها در متن املا آن ها را عملی به دانش آموز بیاموزد .
15 – معلم باید در خواندن املا علاوه برشكل درست واحد های زنجیری گفتار ( واج ، تكواژ ، واژه ، گروه ، جمله و جمله ی مستقل ) واحدهای زبر زنجیری یا عوامل فرا زبانی را به صورت صحیح و كامل به كار ببرد .
 واحد های زبر زنجیری : آهنگ ، تكیه ، مكث ، شدت و …..
برخی از ویژگی های مهم رسم الخط به كار گرفته شده در املای فارسی :
1 – رعایت موازین دستور زبان فارسی .
2 – رعایت استقلال كلمه .
3- همخوانی نوشتار با گفتار .
4- پیروی واژگان بیگانه از خط فارسی .
5 – آسانی در خواندن و نوشتن .
6 – گزینش بهترین شكل نوشتاری .
7 – انعطاف پذیری .
8 – چشم نوازی و زیبایی خط .

http://adabestanefarsi.mihanblog.com
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت: 17:02 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ویژگیهای" یک تصمیم خوب"

بازديد: 94

ویژگیهای" یک تصمیم خوب"

 

انتخاب های شما به عنوان یک کارآفرین می توانند اثرات و پیامدهای قابل توجهی داشته باشند.همان شانسی که یک بار درِ خانه ی هر کس را می زند ممکن است به یکباره سر راه شما قرار بگیرد و شما نتوانید آن را تشخیص بدهید و تصمیم درست را بگیرید. از طرف دیگر فرصت هایی وجود دارند که حتی ممکن است به نظر ارزش دوباره فکر کردن را هم نداشته باشند اما در نهایت از فهرست فرصت های از دست رفته ی شما سر در بیاورند. شما نباید هر فرصتی که سر راهتان قرار می گیرد را امتحان کنید، بلکه باید به دنبال فرصت مناسب باشید. هرچه باشد کاری که انجام می دهید فرزند دُردانه ی کارآفرینی شماست و شما چیزی جز موفقیت آن را نمی خواهید. این یعنی تصمیماتی که امروز می گیرید، بر فردای شما اثر مستقیم دارند. اگر ندانید چطور استرس خود را مدیریت کنید و یا در صورت ایده آل نبودن پیامد ها، تصمیم گیری می تواند وزنه ی سنگینی باشد که بر دوشتان سنگینی خواهد کرد. با این تفاسیر، چگونه می توان فهمید تصمیمی خوب است یا بد؟ خصوصیات یک تصمیم خوب کدام اند؟

در ادامه ۹ ویژگی یک تصمیم خوب را می توانید از نظر بگذرانید.

۱- تصمیمات خوب روی دیگران تأثیر مثبت می گذارند

این عنوان ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر اینگونه بود، هیچکدام از تصمیمات بدی که همه ی ما گرفته ایم وجود نمی داشت. 

هر کسی که به شکلی منفی تحت تأثیر تصمیمی قرار بگیرد بلافاصله آن را یک تصمیم بد طبقه بندی می کند. البته با این توضیح لازم است تعریف فراگیری از «مثبت» نیز داشته باشیم.

۲- قابل کپی برداری هستند

همه دوست دارند تصمیمات خوب دیگران را در زندگی خود نیز به کار بگیرند و از تصمیمات بد آنها اجتناب کنند.

۳- فرصت ساز هستند

یک تصمیم مؤثر، دیگران را برای برداشتن گامی عملی توانمند می کند.

۴- دیگران را نیز مشارکت می دهند
 
رسیدن به نتیجه ای که در خدمت شرکت و منافع آن باشد یک فرایند است. در این فرایند باید ملاحظاتی را مد نظر قرار داد و از تفویذ مسئولیت ها و اختیارات به افراد مناسب، اطمینان حاصل کرد.

۵- قابل اجرا هستند

شفافیت پیرامون چیستی یک تصمیم، لازمه ی تمام تصمیم گیری ها محسوب می شود. اگر در مورد قدم های بعدی ابهامی وجود داشته باشد، تصمیم مورد نظر به اندازه ی کافی واضح نیست. شفافیت، عدم قطعیت را به حد اقل می رساند. با اینکه این جمله هم ممکن است بدیهی به نظر برسد، به یاد داشته باشید آنچه برای شما واضح و بدیهی به نظر می رسد ممکن است برای دیگری تازگی و ابهام داشته باشد.

۶- سازمان یافته و حساب شده اند

جدا کردن معیار های خوب و بد از یکدیگر نیازمند زمان، منابع، نیازمندی های مشخص، و قوه ی تشخیص برای تخمین احتمال موفقیت است.

۷- همراه خود مسئولیت می آورند

شفافیت با خود مسئولیت می آورد. سلب مسئولیت و مخفی شدن پشت تصمیمی که نقش ها، مسئولیت ها یا انتظارات مرتبط با آن به دقت و با جزئیات شرح داده شده اند کار آسانی نخواهد بود. اگر جدول زمانبندی، دارایی های مورد نیاز و شرایط تعیین کننده ی موفقیت را کاملاً مشخص کنید، تا حد زیادی در بزرگراه یک طرفه ی اجرا قرار خواهید گرفت که دوربرگردانی هم نخواهد داشت.

۸- واقع گرایانه اتخاذ شده اند

انسان ها موجوداتی احساسی هستند و این یعنی حذف کردن احساسات از فرایند تصمیم گیری عملی نخواهد بود. با این حال جانبداری های احساسی و شخصی را می توان از این فرایند حذف کرد. برای مثال در تیم های یگان ویژه ی نیروی دریایی ایالات متحده تصمیم ها بر اساس سه معیار اتخاذ می شوند: مأموریت، تیم و فرد. برای مثال می توانید بپرسید تصمیم مورد نظر به نفع چه کسی خواهد بود؟ راهنمایی: فرد، آخر از همه قرار می گیرد.شما نیز بار دیگری که با یک تصمیم گیری دشوار مواجه شدید، از خودتان بپرسید گزینه ی مورد نظر شما به نفع چه کسی خواهد بود؟

۹- بر خودآگاهی افراد می افزایند

اگر وظیفه ی مشخص کردن استراتژی شرکتتان برای ۱۰ سال آینده به شما واگذار شده، اما شما تا کنون هیچگاه چنین کاری انجام نداده اید، بهتر است این کار را به متخصص دیگری در این زمینه واگذار کنید. برای اینکه تصمیمی روی دیگران تأثیر مثبت داشته باشد، فرصت ساز باشد و باقی ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره شد را نیز داشته باشد، باید بدانید کِی در حوزه ی نفوذ و اثرگذاری خود عمل می کنید و کِی مجبور خواهی بود مرزهای آن را پیش برانید.از آن دسته افرادی نباشید که تنها به خاطر مهم جلوه کردن، تصمیم گیری ها را از دیگران می ربایند. این مسئولیت باید به کسی واگذار شود که نزدیک ترین فاصله را با مشکل دارد.تصمیم گیری هم یک هنر است و هم یک علم. ۹ ویژگی بالا را در ساختاربندی انتخاب های خود بگنجانید تا قوت قلب بیشتری پیدا کنید. دیگران را نیز به همین کار تشویق کنید.

منبع:http://www.migna.ir
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت: 17:01 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

۱۰ شغل با بالاترین نرخ افسردگی

بازديد: 156
۱۰ شغل با بالاترین نرخ افسردگی

در دنیای کسب و کار برای برخی از مشاغل بیشتر احتمال بروز افسردگی می‌رود و این عمدتا به علت استرس، ساعات کاری غیرقابل پیش‌بینی و طولانی، و یا عدم کنترل بر فضای کاری است. در اینجا ۱۰ طیف شغلی معرفی می‌شود که بین کارکنان آن سطوح زیادی از افسردگی گزارش شده است.
در این مقاله به ۱۰ زمینه‌ی شغلی از ۲۱ طبقه‌ی شغلی اشاره می‌شود که کارکنان شاغل در آنها بسیار بیشتر از سایرین در طول یک‌سال علامت‌های افسردگی حاد را گزارش کرده‌اند. با این حال، چنانچه می‌خواهید یک پرستار باشید(مورد شماره ۴) این مطلب بدان معنی نیست که به سراغ حرفه‌ی دیگری بروید.
دکتر دبورا لگ، مشاور بهداشت روان معتقد است: " جنبه‌های معینی در هر شغل وجود دارد که می‌تواند منجر به افسردگی یا تشدید آن شود. افرادی که در مشاغل پراسترس کار می‌کنند، اگر به خوبی از خودشان مراقبت کنند شانس بیش‌تری برای مدیریت افسردگی‌شان دارند."
۱.پرستاران خانگی/ نگه‌داری از کودکان

افرادی که خدمات شخصی می‌دهند در بالای این فهرست قرار دارند. در حدود ۱۱ درصد افرادی که این شغل را برعهده دارند، افسردگی شدید را گزارش کرده‌اند(این نرخ بین بی‌کاران ۱۳ درصد و برای کل جمعیت ۷ درصد است.)
دکتر کریستوفر ویلارد، روانشناس بالینی در دانشگاه تافتس معتقد است: یک روز عادی کاری برای این افراد می‌تواند شامل غذا دادن، حمام کردن و مراقبت از افرادی باشد که اغلب "توانایی تشکر و سپاسگزاری را ندارند..." چون یا بیش‌ از حد بیمار هستند یا خیلی کم‌سن هستند یا اصلا عادت به قدردانی و تشکر کردن ندارند. دیدن افراد بیماری که هیچ نیروی تازه و مثبتی به آدم نمی‌دهند، استرس‌زا است.

۲.کارکنان خدمات غذایی

افرادی که امور مربوط به خدمات‌دهی در امر غذا را برعهده دارند، در رده‌ی دوم این فهرست قرار دارند. افراد شاغل در این کار حقوق پایینی دریافت می‌کنند و از طرفی هم هر روز آدم‌های زیادی بهشان امر و نهی می‌کنند که باعث خسته‌کنندگی این شغل می‌شود. در حالی که ۱۰ درصد از کارکنان خدمات تهیه‌ی غذا یک دوره‌ی افسردگی‌ حاد را در مدت یک‌سال گزارش کرده‌اند؛ ۱۵ درصد زنان شاغل در این شغل هم در معرض افسردگی قرار گرفته‌اند.
لگ ‌معتقد است: "این کار یک شغل فاقد هرنوع تشکر و سپاسگزاری است. ممکن است مردم در برخورد با این کارکنان بی‌ادب باشند و کار حتی به درگیری فیزیکی هم بکشد. وقتی فردی افسرده است، همچنان پرانرژی و پرجنب‌وجوش بودن برایش سخت می‌شود. و اگر لازمه‌ی کارش حتما پرانرژی بودن است، کار خیلی سخت می‌شود."

۳.مددکاری اجتماعی

این که مددکاران اجتماعی در رده‌های بالای این فهرست باشند خیلی هم تعجب‌آور نیست. سروکار داشتن با بچه‌هایی که مورد سوءاستفاده و آزارجنسی و بدنی قرار گرفته‌اند، یا خانواده‌هایی که در بحران به سر می‌برند-یک سری کاغذبازی‌های اداری را هم به این مشکلات اضافه کنید- می‌تواند این شغل را تبدیل به یک کار استرس‌زای ۷/۲۴ ( ۲۴ ساعته در تمام ۷ روز هفته) تبدیل کند.
ویلارد معتقد است " یک فرهنگی هست که می‌گوید برای انجام شغل به شکلی مطلوب، ‌باید واقعا به سختی کار کنید و در اغلب موارد فداکاری کنید. از آنجا که مددکاران اجتماعی با افراد بسیار نیازمند سروکار دارند، این فداکاری خیلی زیاد برای انجام کار بسیار سخت است. من با بسیاری از مددکاران اجتماعی و دیگر حرفه‌های امور مراقبتی سروکار داشته‌ام و دیده‌ام که آنها واقعا خیلی زود از پا می‌افتند.

۴.کارکنان امور بهداشت و سلامت

کارکنان امور بهداشت و سلامت شامل پزشکان، پرستاران، درمانگران و سایر افراد حرفه‌ای می‌شود که بیشترین زحمت را با حداقل تسهیلات متحمل می‌شوند. این کارکنان که زندگی سایر افراد در دستان آنها است ساعت‌ها و روزهای کاری نامنظم زیادی دارند.
ویلارد معتقد است: "آنها هر روز بیماری، انواع زخم‌ها و مرگ را می‌بینند و با خانواده‌ی بیماران سر و کار دارند. این قضیه می‌تواند بر دیدگاه‌های فرد تاثیر بگذارد و او را به این نتیجه برساند که جهان، جای غمگین‌تری است."

۵.هنرمندان، بازیگران ‌و نویسندگان

این شغل با حقوق نامطمئن، ساعت‌های نامشخصی از زندگی فرد را درگیر می‌کند و او را به انزوا می‌کشاند.
افراد خلاق، بیش از سایرین در معرض اختلالات خلقی و روحی-روانی هستند، در حدود ۹ درصد این آدم‌ها در یک‌سال گذشته به افسردگی شدید مبتلا شده‌اند. احتمال ابتلا به افسردگی در هنرمندان و نویسندگان مرد بیشتر است. (تقریبا ۷ درصد کسانی که تمام‌وقت کار می‌کنند.)
دبورا لگ معتقد است: "یک چیزی که بین هنرمندان و بازیگران زیاد دیده‌ام، بیماری اختلال دوقطبی است. در بسیاری مواقع در افراد هنرمند اختلالات خلقی تشخیص داده نشده و یا درمان نشده‌ای وجود دارد. افسردگی در افرادی که به سمت کار هنری کشیده می‌شوند امری معمولی و رایج است و بعد از شیوه‌ی زندگی‌شان به این موضوع بیشتر دامن می‌زند.

۶.معلمــان

به نظر می‌رسد نیاز به معلمان روز به روز در حال افزایش است. بسیاری از معلمان، بعد از یک شیفت کاری دوباره کار می‌کنند و حتی کار خود را به خانه هم می‌برند.
ویلارد معتقد است: از جهات مختلفی به معلم‌ها فشار وارد می‌شود، از طرف بچه‌ها، والدین‌شان و مدرسه‌هایی که به دنبال ارتقای استانداردهایشان هستند؛ و همه‌ی این افراد هم خواسته‌های متفاوتی دارند. انجام این کارها برای معلم‌ها آنقدر سخت می‌شود که گاهی حتی یادشان می‌رود از روز اول با چه انگیزه‌ای به این شغل وارد شده‌اند.

۷.کارکنان مدیریت پشتیبانی

افرادی که در این شغل مشغول به کار هستند از کوچک‌ترین مسائل تا موضوعات سطح بالای سازمان را باید تحمل کنند و چه بسا در بسیاری موارد برنجند و ناراحت شوند.
لگ در این باره می‌گوید: آنها همه‌ی امور سازمان، از گرفتن سفارش‌ها تا جهت‌دهی تمام امور در خط مقدم هستند. اما از سوی دیگر در چارت اداری در سطح پایینی قرار دارند که کنترلی بر سایر امور ندارند.
آن‌ها یک روز کاری غیرقابل پیش‌بینی و سخت را پشت سر می‌گذارند و ادامه‌ی کار و زندگی را برای بقیه راحت و آسان می‌کنند در حالی که هیچ‌کس آنها را نمی‌شناسد و نمی‌داند چه زحمتی را متحمل شده‌اند.

۸.کارکنان واحد تعمیر و نگهداری

وقتی یک چیزی در محل کار یا منزل‌تان خراب می‌شود معمولا چه کار می‌کنید؟ این اساسا چیزی است که کارکنان شاغل در واحد تعمیر و نگهداری هر روز با آن سروکار دارند. آنان اغلب در ساعت‌های غیرعادی، هر فصل از سال بدون توجه به سرما یا گرما، و در شیفت‌های کاری شبانه به کارشان مشغول هستند.
آن‌ها بابت درست کردن خرابکاری وحشتناک دیگران اغلب حقوق بسیار ناچیزی می‌گیرند.
ویلارد می‌گوید شیفت کاری آنان مدام تغییر می‌کند و می‌چرخد و به همین سبب اغلب از سایر همکاران‌شان جدا می‌افتند و این بسیار خطرناک است.

۹.حسابداران و مشاوران مالی

 بیشتر افراد علاقه‌ای ندارند با پس‌اندازهای دوران بازنشستگی‌شان سروکار داشته باشند. حالا تصور کنید در شغلی باشید که هزاران یا میلیون‌ها دلار از دارایی دیگران را سروسامان دهید؟
لگ می‌گوید: "مسئولیت پاسخگویی بسیار زیادی برای امور مالی دیگران وجود دارد و این در حالی است که در بسیاری مواقع بازار در کنترل حسابدار و مشاور مالی نیست و نمی‌داند چه اتفاقاتی در دنیای کسب و کار در حال وقوع است." هم‌چنین اگر یک مشتری بخشی از دارایی‌اش در هنگام کار از دست برود احساس گناه و عذاب وجدان زیادی برای مشاور مالی به همراه خواهد داشت و علاوه بر آن همواره افرادی هستند که مداوم بر سر حسابدار یا مشاور مالی و اقتصادی در حال جیغ کشیدن هستند! "

۱۰.کارکنان بخش فروش

افراد شاغل در بخش فروش در رده‌ی دهم این فهرست جای دارند، و مجموعه‌ای از دلایل وجود دارند که چرا این شغل هم باعث افسردگی در افراد می‌شود. بسیاری از فروشندگان بر مبنای دریافت پورسانت کار می‌کنند و این بدان معنی است که هرگز به طور دقیق نمی‌دانند چه زمانی حقوق‌شان را می‌گیرند. معمولا آنان در سفر هستند و زمان بسیاری را دور از خانه، خانواده، و دوستان‌شان می‌گذرانند.درشرایطی هم که بخواهند به تنهایی و مستقل کار کنند منافع و سود کمی عایدشان خواهد شد.
لگ می‌گوید: "این درآمد نامطمئن، فشار زیادی را برای آنان به همراه دارد و این شغل را به کاری پراسترس تبدیل می‌کند."

منبع:http://www.migna.ir

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت: 17:01 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تبدیل کودکی سازگار به نوجوانی ناسازگار

بازديد: 166
تبدیل کودکی سازگار به نوجوانی ناسازگار

نوجوانی

شیوه‌ی تفکر کودک با تفکر نوجوان، کاملاً متفاوت است . کودک واقع‌گرا و سازگار، به نوجوانی آرمان‌گرا و غالباً ناسازگار تبدیل می‌شود.
یکی از مهم‌ترین تغییرات دوره‌ی نوجوانی، تغییرات فکری است . تحول فکری دوره نوجوانی تأثیرات گوناگونی بر رفتار و شخصیت فرد می گذارد. با ورود به دوره نوجوانی یك تحوّل كیفی در تفكر پیدا می شود.  تغییر رفتار و گفتگوها، استدلال ها و اظهارنظرها و دیدگاه های انتقادی نوجوانان از نتایج این تحول فکری است که به آرمان گرایی ، رشد هویت ، خود مرکز بینی ، خیال پردازی، برنامه ریزی برای زندگی می انجامد واز تأثیرات همین تفکر دوره نوجوانی است. به چند مورد از مهم ترین این تأثیرات تحول فکری اشاره می کنیم:
 
آرمان گرایی نوجوانان
به نسبتی که نوجوانان به دنیای بزرگسالی پای می گذارند ، آن چه را می آموزند مورد ارزیابی قرار می دهند. با رشد ذهنی ، نوجوانان آرمان گرا می شوند . وقتی متوجه می شوند وضعیت واقعی کمتر از وضعیت مطلوب است از بزرگسالان به شدت انتقاد می کنند و تا چند وقتی دچار تقدس مآبی می شوند.
خانواده و نهادهای تعلیم و تربیت ایرانی باید جهت گیری سالمی را در این ویژگی شخصیت نوجوانان به وجود آورند و آرمان گرایی نوجوانی رابه تدریج با واقعیت گرایی نوجوانی در هم آمیزند و آن را دستمایه رشد نوجوانان قرار دهند.
 
رشد تدریجی ارزش های دراز مدت
در دوره نوجوانی ارزش هایی که مضمون دراز مدت دارد رشد می کند، برخلاف دوران کودکی که هدف دسترسی فوری به هدف و رضایت آنی است. ویژگی اصلی قابل مشاهده در نوجوانان قبول تدریجی نقش های بزرگسالی است.این ویژگی شامل تمایل آن ها برای برابر دانستن خود با بزرگسالان ، پیدا کردن یک برنامه زندگی خوب، توجه به مسائل آینده خود و داشتن آرمان هایی در مورد تغییر دادن جامعه است.
تأثیر دیگر تحول تفکر نوجوانی، رشد شکل تازه ای از خود مرکز بینی است. ظرفیت فکر کردن درباره افکار خویش ، آگاهی موشکافانه درباره خود و خصوصیات شخصی و آرمان های خویش شدت می گیرد. نتیجه این تحولات آن است که نوجوان دچار خودمرکز بینی و خودآگاهی و درون نگری می شود
رشد هویت
برای رشد هویت ضرورت دارد که نوجوانان بتوانند به افکار خویش بیندیشند. باید تعدادی اصول درباره خود مثلاً این که " من از نظر جسمی فرد قدرتمندی هستم" ، یا " دیگران به من احترام می گذارند" ایجاد کنند. این اصول بر تعدادی از ویژگی ها مبتنی است. توانایی نوجوانان در تفکرات انتزاعی باعث می شود که چند نظر را به طور همزمان به ذهن بیاورند و به بررسی و مقایسه آن ها بپردازند. مثلاً می توانند از دوست خود بپرسند که" تو درباره قدرت بدنی و عضلات من چه فکر می کنی؟" یا " تو فکر می کنی بدن من ضعیف و عضلاتم صاف است؟"
به این ترتیب نوجوان به تدریج یاد می گیرد که از نظریه هایی که مورد بررسی قرار می دهد بعضی را نادرست بداند و کنار بگذارد و آن چه را حقیقی می داند قبول کند. نتیجه این امر آن است که او مفاهیمی درباره خود و ویژگی های هویت خویش می سازد.
 
خودمرکز بینی
تأثیر دیگر تحول تفکر نوجوانی، رشد شکل تازه ای از خود مرکز بینی است. ظرفیت فکر کردن درباره افکار خویش ، آگاهی موشکافانه درباره خود و خصوصیات شخصی و آرمان های خویش شدت می گیرد. نتیجه این تحولات آن است که نوجوان دچار خودمرکز بینی و خودآگاهی و درون نگری می شود.
نوجوانان افکار خود را به جای آن که متوجه دیگران کنند بر خود متمرکز می کنند و به قدری در این راه جلو می روند که گمان می کنند دیگران نیز به همین اندازه متوجه و متمرکز بر حضور و رفتار آن ها هستند. مثلاً وقتی که در اتوبوس نشسته اند و یا حتی وقتی که در آشپزخانه تنها هستند فکر می کنند که کسی ناظر رفتار آن هاست. و چنین است که نوجوانان اکثر وقت ها فکر می کنند که " در صحنه" هستند و انرژی زیادی در واکنش به مخاطب خیالی صرف می کنند . افسانه سازی شخصی نوجوانان در ادامه این خودمرکز بینی پیدا می شود و آنان خود را از هر جهت بی همتا و مخصوص تلقی می کنند.
 
 
خیال پردازی
یکی از نتایج توانایی فکر کردن به افکار خود در نوجوانان این است که آنان از عالم واقع فاصله می گیرند و به عالم رویا فرو می روند. رویاهای نوجوانی می تواند مفید باشد و به این وسیله می توانند رفتارها و راه حل های گوناگون مسائل را از طریق تخیلات خود مورد بررسی و آزمایش قرار دهند.
 
برنامه ریزی برای زندگی
نوجوانان قادرند طرح های شگفتی را برای رسیدن به هدف های جسورانه خود ، برای تقلید از الگوهای زندگی بزرگسالی و برای شرکت در محافل بسته دوستان خود ، بیافرینند. با رشد تفکر و واقع بینی ناشی از افزایش تجاربشان ، راه های تازه ای برای زندگی و رشد خود پیدا می کنند. این گونه بحران های خیال پردازی و افراطی گری را پشت سر می گذارند و به سوی شناخت بیشتر واقعیت هایی که زندگی آن ها را فرا گرفته است روی می آورند. فکر کردن به زندگی شغلی و جستجو برای کسب دانش و مهارت هایی که بتوان به تخصصی برای گذران زندگی دست یافت نشانه روشنی است از عبور آنان به دنیای جوانی و بزرگسالی است .
وارد کردن نوجوانان به زندگی شغلی ( به صورت پاره وقت) برای تسهیل رشد انسانی و ورود به دوره جوانی و بزرگسالی ، ضرورتی انکار ناپذیر است. کار کردن نیاز هر انسان سالم و درمانگرِ احساسی نگری و خیال پردازی های نوجوانی است. نوجوانی که به دنیای کار ( به صورت پاره وقت در طول سال و در ایام تعطیلات تابستان ) وارد می شود فشارهای ناشی از هیجانات نوجوانی را بهتر تحمل خواهد کرد و رشد اجتماعی و فکری و عاطفی او تسریع خواهد شد.
مهم تر از خود کار این است که به نوجوان فرصت داده شود ایده های خود را در جریان کار به مرحله آزمایش بگذارد و از این طریق رشد "خود" را به تدریج گسترش دهد، طرح مناسبی برای ایفای نقش های شغلی و اجتماعی خویش بریزد و برنامه زندگی خود را معین کند.
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت: 17:00 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1554

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس