تحقیق و پروژه رایگان - 571

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

بررسی دیدگاه تربیتی ارسطو معرفی ارسطو

بازديد: 211

بررسی دیدگاه تربیتی ارسطو

 معرفی ارسطو

ارسطو ملقب به "معلم اول" پایه گذار فلسفه مشاء و شاگرد افلاطون در سال 384 قبل از میلاد مسیح در شهر "استاگیرا" شهری کوچک در شما یونان به دنیا آمد. پدرش "نیکوماخوس" پزشک و دوست پادشاه مقدونی بود و مادرش "ناسیتیس" نام داشت که این پدر و مادر، هر دو در زمان کودکی ارسطو از دنیا رفتند و او تحت سرپرستی یکی از خویشاوندانش درآمد که بعدها، پسر او را به فرزندی قبول کرد. ارسطو در سن 17 سالگی به «آتن» رفت و عضو آکادمی افلاطون شد و حدود 20 سالگی یعنی تا هنگام مرگ استادش افلاطون آنجا ماند. او بزرگترین و مبرزترین شاگرد افلاطون بود. زمانی که 41 سال داشت، یعنی در سال 343 قبل از میلاد، فیلیپ مقدونی او را دعوت کرد تا تعلیم و تربیت فرزندش "اسکندر" را که آن زمان 13 ساله بود بر عهده بگیرد، ارسطو هم این پیشنهاد را قبول کرد و به تربیت او پرداخت. بعد از چند سال، یعنی سال 336 قبل از میلاد، اسکندر پادشاه و عازم فتوحات شد. در این موقع، ارسطو مقدونیه را ترک کرد و به آتن برگشت و یکسال بعد، مدرسه مشهور خود را در کنار معبد «آپولون لوکی را تأسیس کرد و از این رو به "لوکیون" معروف شد.
این آکادمی مجهز به کتابخانه بود و دروس در آن بطور منظم تدریس می شد و متفکران و محققان در آن به مطالعات خود می پرداختند! و چون ارسطو به هنگام تدریس و بحث و گفتگو با شاگردان خود در آن باغ راه می رفت، فلسفه او به فلسفه مشاء مشهور شد. پس از مرگ اسکندر، سال 323 ق م حزب مخالف مقدونیه نیرومند شد و ارسطو به خاطر ارتباطی که با اسکندر مقدونی داشت، مورد خشم مردم آتن قرار گرفت. و ی در سال 322 قبل از میلاد، در سن 62 سالگی از دنیا رفت. ارسطو از بزرگترین فلاسفه جهان است که درباره تمام مسائل مهم و موضوعات اصلی فکری و فلسفی، نظریات گسترده و بی مانندی ارائه کرده است. از فیزیک و منطق گرفته تا اخلاق و سیاست و نجوم و ... نظریات او مخصوصا مابعدالطبیعه و منطقش در سراسر قرون وسطی، حاکم بر مکاتب فکری اروپا و کلیساها بود و پس از آن نیز افکارش، زمینه ای برای ظهور رنسانس علمی و فرهنگی شد. در فلسفه اسلامی نقش او بیش از دیگر فلاسفه یونان است و بسیاری از فلاسفه اسلامی مانند فارابی و ابن سینا به مکتب مشاء تعلق دارند.

ارسطو به بقای شخص پس از مرگ اعتقاد ندارد او عقل را مرکب از عقل بالقوه و عقل فعال می داند . عقل بالقوه به وسیله قوای جسمی تعیین می یابد و وقتی بدن از بین می رود آ ن هم دچار نیستی می گردد . عقل فعال براستی فنا ناپذیر است . و وقتی ما حقیقت را درک می کنیم ، در نتیجه ناظر دائمی وجود خود می شویم . از طرف دیگر ،هر چیزی که اختصاصی  باشد پس ازمرگ باقی نمی ماند . عقل فعال به هیچ نیروی خارجی وابسته نیست و از زمان و مکان در می گذرد  بشر با بکار بردن عقل فعال مانند خدا می شود و بخشی از جلال او را جذب می کند .ارسطو می گفت : انسان مخلوقی است با ماهیت حیوانی و الهی که جزئ دوم آن بیشتر از اولی می باشد . چون زندگی او دارای بنیان حیوانی است با خدا تفاوت دارد و چون اصلیت اولیه او می تواند رشد مطلوبی پیدا کند از حیوان متمایز می باشد . امکان چنین رشد مطلوبی بخاطر این است که انسان مجهز به استدلال و منطق می باشد و او را برتر از تمام حیوانات دیگر می سازد .

تعلیم و تربیت از دیدگاه ارسطو

ارسطو معتقد است که تعلیم و تربیت باید بدن سالم متربی  را در نظر بگیرد و در کارش باید تغذیه صحیح و ورزش مناسب باشد البته عوامل دیگری را هم در این مهم می داند رشد فرد تا حدود زیادی به عوامل ارثی می داند . از دید ایشان آنچه را ما ماهیت یا طبیعت سالم می نامیم  در وسیعترین معنای کلمه ترکیبی از امور ارثی و امور اکتسلبی است . به خاطر اهمیت توارث ، نژاد فرد اهمیت برجسته دارد و در جای دیگر تعلیم و تربیت را متکی برطبیعت می داند تا نیروهای بالقوه او رشد پیدا کند

ارسطو تعلیم و تربیت را به دو عامل مشروط می سازد :

1-     عامل اول جسم سالم با غرائز سالم

که در این خصوص ارسطو می گوید طبیعت فضیلت را به ما می دهد این خصوصیت داده سده یک عامل تصادفی نیست بلکه این امر به وسیله ارثی روانی – بدنی شخص تعیین می شود .برای رشد استعدادهای ذاتی شخص عامل دومی ضروری است . یعنی

2-     عامل دوم عادت دادن

 در کتاب « سیاست » ارسطو می گوید : آشکار است که تعلیم و تربیت به وسیله عادت دادن باید بیش از تعلیم و تربیت به وسیله عقل صورت گیرد بر اساس عادت دادن اولیه باید ذهن بچه ها ارزشهای شریف حیاتی را وارد ساخت .یا ارسطو معتقد است که همه رشته های مفید را نباید به جوانان آموخت باید رشته های که ضروری هستند به جوانان یاد داد . رشته های که آزاد تلقی می شوند متما یز از رشته های غیر آزاد هستند و آنها باید دررشته های مفید مشارکت نمایند که در آنها آنچه عامیانه است القاء نمایند  ارسطو معتقد است که آنچه فرد در نظر می گیرد در پیگیری و مطالعه او تفاوت زیادی به وجود می آورد ایشان تقلید از علوم دیگران رد می کند و آن را غالبا رویه ای پست و برده وار  می داند . ایشان عامل خوشبختی را امری رویایی می داند  از دید گاه ارسطو تعلیم و تربیت آزاد برای هر فردی که می خواهد خوشبخت شود یا به تعبیر یونانی با روح خوب زندگی کند اگر چه خوشبختی امری رویایی است برای اینکه زندگی خوشبختی داشته باشیم باید همه  افکار و فعالیت های خود را تحت یک اصل عقلانی در آوریم . ارسطو می گوید : اگر وظیفه انسان صورتی خاص از زندگی است و این صورت زندگی را به عنوان تمرین قوا و فعالیت های روح در ارتباط با یک اصل عقلانی تعریف کنیم و بگوییم که وظیفه انسان اجرای فعالیت ها ی خوب و صحیح است از این فعالیت های  نتیجه گیری می شود  که خوبی فرد همان تمرین فعال قوای روح  در پیروی از فضیلت یا ارزش است

دیدگاه ارسطو در مورد انسان :

 ارسطو معتقد است که همه فعالیت های خوب انسان باید در راستای اصل عقل قرار گیرد و همچنین معتقد است که خوبی فرد در پیروی از فضیلت  است . ایشان اصل عقلانی همراه با خرد را در این می داند که فرد خود تربیت شده است یا معتقد است که تنها این اصل است که می تواند فضیلت را به درجه ی از کمال برساند و بدون خرد و عقل نمی تواند به اهداف زندگی برسد . ایشان بطور منطقی عالی ترین و بزرگترین خوشبختی انسان را در سایه اصل عقلانی می داند .

اختلاف ارسطو با افلاطون :افلا طون ایده آلیست یا ( ذهن گرا ) است ولی ارسطو رئالیست یا ( واقعیت گرا ) است . افلاطون ایده اش نسبت به زندگی  آرمانی است  ولی ارسطو به مشاهدات و موضوعات معتقد است . ارسطو اشیاء را بر اساس واقعیات آزمایش و توصیف می کند و پی به دلیل آن می برد در حالیکه افلاطون اشیاء را نماد تلقی می کند چرا که افلاطون یک فیلسوف ذهن گرا و شهودی است . دیگر اینکه ارسطو  تجربه حسی را راهی برای رسیدن به تجربیات عقلانی می داند. هردو معتقد به عامل عقلانی در رفتار انسانی هستند . از نظر ارسطو تفاوتی به لحاظ  اهمیت میان علوم  قائل نیست و معتقد است که هریک از علوم به اندازه علوم دیگر در فهم جهان تاثیر دارد او معتقد است که همه دانشهای علمی صورتی از اداراک هستند که با اموری که ضروری هستند سروکار دارند پس در هر رشته ای که ما مطالعه می کنیم باید وظایف خود را از طریق مشاهده و توجه به دلایل منطقی خود انجام دهیم . 

 دیدگاه ارسطو نسبت به جهان و عقل :

 ارسطو جهان را بعنوان یک فرایند دائما در حال تکوین می داند ایشان معتقدند همه چیزهایکه ما در جهان کسب می کنیم  منشاء خارجی ندارد بلکه بعنوان محرکات پویا در کل حیات ظاهر می گردند .ما از طریق اقدام توام با تفکر ، از طریق آزمایش و مشاهدهات حسی ، از طریق علم و مهم تر از همه آنها از طریق اصل « تامل » بدست می آوریم . پس ارسطو عقل شهودی را به عنوان یک اصل اساسی انسان همانند ساختن خود با موجود مقدس می داند . ارسطو معتقد است که خوشبختی کامل انسان از طریق تامل عقلانی بدست می آید  . ایشان می گوید اگر عقل در مقایسه باانسان امری مقدس تلقی شود ، حیات عقل مقدس نیز برتر از حیات انسان است . بر اساس نظر ارسطو ابزارهای که انسان از طریق آنها محیط را درک می کند حواس هستند و این حواس برای اینکه بصورت تجربه با دوام در اید نیاز به حافظه و قدرت مفهوم سازی دارد .اگر این حواس یعنی حافظه و قدرت مفهومی او به اندازه کافی رشد پیدا کند این انسان می تواند در برابر تغیرات پیرامونی خود دچار حیرت و تعجب می شود . آنچه ما در صدد آن هستیم یعنی تعادل و تولید درونی یا به عبارت دیگر خوشبختی  . بنابراین دو نیروی تحریک کننده قوی برای رشد خود دارد :

کنجکاوی و تمایل به خوشبختی   بدون اینها قدرت بالقوه ی او بی ثمر و بی نتیجه است .به وسیله این دو نیرو است که وظایفش را دنبال می کند و تلاش می کند که ارتباطش را با انسانها و جهان گسترش دهد به جهت اینکه از دانستن لذت می برد . امور را فرا می گیرد و با افزایش شناخت علاه اش به تجربیات تازه افزایش می یابد بنابراین یادگیری یک فرایند پایان ناپذیر رشد است .                                                                                                                                                                          

  دیدگاه ارسطو نسبت به مربی

ایشان وظیفه ای یک مربی  را ملاحظه شرایط روانی و اخلاقی طبیعت شاگرد می داند دانستن از دیدگاه ارسطو یعنی شناختن راه خود نه راه هر شخص دیگر . زیرا فردی که آگاه است می تواند خودش را در خلال رشد و یادگیری پیشرفت دهد .

ارسطو مراحل رشد را وابسته به سن بدنی می داند اما مسن تر شدن را به معنای عاقلتر شدن نمی داند زیرا که افراد مسن را جزء افراد کودن و  احمق های رشد نیافته می داند . رشد واقعی را ارسطو پیوسته  نتیجه کل تکامل فرد می داند . از طریق همین تکامل فرد است که با محیط به سوی فهم عقلانی حرکت می کند و با درک و شناخت از خوشبختی خودش است که اصول حاکم بر جهان را کشف می کند و اصول مهم همواره یکسان هستند .  

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 03 دی 1394 ساعت: 17:30 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

زندگی نامه شهید قرنی

بازديد: 173

 

زندگی نامه شهید قرنی
محمدولی قرنی، نخستین رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، فروردین ۱۲۹۲ در تهران و در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

پدرش، میرزا آقاجان، از مدیران مخابرات تهران بود. وی در ده سالگی پدرش را از دست داد و از آن پس، در کنار مادرش زندگی سختی را ادامه داد.

دوره ابتدایی را در دبستان گلبهار اصفهان گذراند و دوره متوسطه را در دبیرستان‌ دارالفنون تهران آغاز کرد و در دبیرستان نظام ارتش در تهران به پایان رسانید.

پس از دریافت دیپلم، در اول مهرماه 1309 در دانشکده افسری ارتش پذیرفته شد و در 1311 با درجه ستوان دومی در رسته توپخانه دانش‌آموخته شد.

قرنی افزون بر دانشکده افسری، دوره ستاد دانشگاه جنگ و دوره سه ماهه این دانشگاه را نیز سپری نمود.

قرنی؛ پیش از انقلاب اسلامی:

قرنی به علت شایستگی و کاردانی، رتبه‌های نظامی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و در آخرین مرحله پس از کودتای 28 مرداد 1332، با درجه سرتیپی در راس رکن دوم ستاد ارتش قرار گرفت و تا 20 بهمن 1336 در این سمت بود. در زمان کودتای 28 مرداد 1332، فرمانده نظامی تیپ گیلان بود.

 

بر پایه اسناد موجود، خرده‌گیری سیاسی قرنی علیه حکومت سرسپرده محمدرضا شاه پهلوی، مهره استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل، از پایان 1335 و در دوران نخست‌وزیری حسین علاء آغاز شد. در این دوران، جایگاه سیاسی قرنی در چارچوب انتقاد از دولت‌های وقت بود و این انتقاد، با نخست‌وزیری منوچهر اقبال در فروردین 1336 بالا گرفت.

قرنی در مهرماه 1336 به درجه سرلشکری رسید که این امر نشانگر اعتماد محمدرضا پهلوی به او تا این تاریخ می‌باشد. در 20 بهمن 1336 وی که با درجه سرتیپی در جایگاه رکن دوم ستاد ارتش بود، با به دست‌آوردن عنوان محترمانه معاون دوم ریاست ستاد ارتش، از سمت یاد شده، برکنار و در 26 بهمن 1336 از جایگاه پایانی نیز کنار گذارده شد.

مبارزه سیاسی عمل‌گرایانه سپهبد قرنی از 1336 آغاز شد. او دردوران خدمت، به فساد مالی در درون ارتش پی برد و در رایزنی با گروهی از همفکران و همکاران، خود را برای اصلاح این وضعیت شروع نمود. برای اینکار، در 1336 هنگامی که ریاست رکن دوم ارتش را به دوش داشت، طرح کودتایی را برای براندازی تاج و تخت محمدرضاشاه پهلوی ریخت که افشای آن، به دستگیری وی در هشت اسفند 1336 انجامید.

پس از رو شدن سندهایی درباره نقش آمریکا در این ماجرا و دستگیری قرنی، وی در 31 تیر1337، از ارتش شاهنشاهی اخراج گردید.

قرنی در هشتم آذر 1339، پس از گذراندن 2 سال و 8 ماه زندان، آزاد شد. پس از آزادی از زندان، از 1341 کوشش خود را علیه حکومت بیگانه‌دوست پهلوی پررنگ‌تر ساخت. برپایه گزارش ساواک، در این دوره از فعالیت قرنی که تا انقلاب اسلامی دنبال گردیده است، هیچ ردپایی از ارتباط وی با آمریکا موجود نیست.

همزمان با آغاز مبارزه سیاسی حضرت امام خمینی(ره)علیه حکومت دست‌نشانده شاهنشاهی پهلوی و آمریکا و اسراییل، دلبستگی محمدولی به خواندن کتاب‌های سیاسی و مذهبی، او را نیز به گرد شاگردان جنبش اسلامی امام(ره) وارد کرد.

در همین راستا، به چهره‌های مذهبی؛ همچون آیت‌الله سیدمحمود طالقانی و آیت‌الله سید محمدهادی میلانی نزدیک می‌گردد. به زودی پیوند‌های قرنی با آیت‌الله طالقانی، دیدار وی با آیت‌الله میلانی در جریان قیام 15 خرداد 1342و حضورش در برخی نشست‌های مذهبی فاش شد.

ساواک، در پنجم دیماه 1342، او را به همراه شماری دیگر دستگیر کرد. پس از دستگیری، برخورد حکومت ساواک با قرنی خشن بود. او به مدت 9 ماه در زندان انفرادی به سر برد. سپس، در بیدادگاه نظامی به سه سال زندان محکوم شد و تا 20 آذر 1345 در زندان بود. از این زمان تا واپسین روزهای دستگاه حاکم پهلوی، پیوسته ساواک قرنی را می‌پایید.

وی از نظر گذران زندگی، سخت در تنگنا افتاده بود. گزارش ساواک، پس از رهایی قرنی از زندان، نشان از آن داشت که او مبارزه را از سر گرفته است. از این رو، در 14 خرداد 1346، تیمسار حسین فردوست، جانشین ساواک، شهید قرنی را فراخواند و به وی چنین یادآوری شد: «شما فعالیت‌های مشکوکی دارید و لازم است از این قبیل فعالیت‌ها خودداری نمایید

قرنی؛ پس از انقلاب اسلامی:

قرنی به این باور رسیده بود که تنها راه رهایی از سرکوب حکومت دست‌نشانده محمدرضا پهلوی، پیروی از فرمان‌های امام(ره) می‌باشد. او با پیروزی انقلاب اسلامی ایرانپیوسته برای دیدار با امام(ره) به مدرسه علوی تهران می‌‌رفت.

با برپایی نظام جمهوری اسلامی ایران و پایه‌ریزی ارتش مکتبی و مردمی ایران، بنابر حکمی از سوی حضرت امام (ره) به درجه سرتیپی ارتقاء یافت و به سمت نخستین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب برگزیده شد. همزمان، عضو شورای انقلاب اسلامی نیز بود.

در همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی، گروهک‌های مجاهدین خلق، فداییان خلق و بسیاری ضدانقلاب‌های دیگر شعار انحلال ارتش سر داده بودند که امام(ره) مخالف این شعار بودند. در همین دوران، سرلشکر قرنی، رییس ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گفتگویی اظهار داشت که «اگر ارتش ملی را به هر وسیله تضعیف کنند، استقلال ملی و تمامیت ارضی کشور به خطر می‌افتد.

در ارتش شکلی به‌وجود می‌آورم که دشمنان کشور نتوانند کوچکترین لطمه‌ای به ایران وارد کنند. ارتش بر مبنای ایدئولوژی اسلامی و عدل، باید به‌تدریج و با مرور زمان صورت بگیرد ... .»

در دولت نوپای جمهوری اسلامی، سپهبد قرنی پس از بازگرداندن نظم اولیه در نیروهای سه‌گانه ارتش، در سرکوب و ناکامی گروهک‌‌های ضدانقلاب نقش بسزایی ایفا کرد.

شهادت:

شهید سپهبد قرنی که در جریان آشوب‌آفرینی ضدانقلاب در کردستان توانسته بود جلو پیشروی آنها را بگیرد، خشم این پادوهای استکبار و سازمان‌های جاسوسی سیاسی آمریکا و موساد اسراییل را برانگیخت و نخستین شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی شد.

گروهک فرقان، در سوم اردیبهشت 1358 شهید سپهبد محمدولی قرنی را در حالی‌که هیچ سمتی نداشت، در حیاط خانه‌اش در میدان ولیعصر تهران زیر گلوله‌های آتشین خود قرار داد و به شهادت رساند.

پیکر پاک شهید قرنی، در حرم حضرت معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 01 دی 1394 ساعت: 17:56 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

برای شهروند خوب چه رفتارهایی را پیشنهاد می کنید ؟

بازديد: 6285

 

برای شهروند خوب چه رفتارهایی را پیشنهاد می کنید ؟

برای یک شهروند خوب بودن پیش از هرچیز باید انسان خوبی بود؛ کسی که پایبند اصول اخلاقی است و در هر شرایطی ارزش‌های انسانی را زیر پا نمی‌گذارد.

روش‌های یک شهروند خوب بودن

با تعاریفی که از یک شهروند خوب شد می‌توان به این نتیجه رسید که شهروندان خوب در جامعه‌شان زندگی فعالی دارند و برای بهبود و ارتقای آن بسیار تلاش می‌کنند. همه ما دوست داریم به‌عنوان یک شهروند خوب شناخته شویم و هرکس که واقعا چنین آرزویی دارد می‌تواند با روش‌های زیر به این هدف دست پیدا کند:

1ـ آگاهی

پیش از هرچیز باید آگاه به امور و مسائل مختلف جامعه تان باشید. برخی این آگاهی را با تحصیل در رشته‌های مختلف به دست می‌آورند و برای بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی جامعه شان قدم‌هایی برمی‌دارند و برخی دیگر با مطالعه فراوان به این منظور می‌رسند. آگاهی بیشتر منجر به تصمیم‌گیری‌های بهتر، هم برای زندگی فردی و هم اجتماعی منجر می‌شود. به طور مثال هنگام رای گیری و دیگر فعالیت‌های مدنی می‌توانید امیدوار باشید که انتخاب درستی داشته‌اید.

2ـ سختکوشی

سختکوشی یکی دیگر از ویژگی‌های یک شهروند خوب است. فرقی نمی‌کند در چه حرفه‌ای مشغول به کار باشید. درعین حال که می‌توانید شغل و درآمد داشته باشید، به جامعه‌تان هم خدمت می‌کنید و در نتیجه جامعه‌تان اقتصادی قوی‌تر خواهد داشت.

3ـ به روز بودن

یک شهروند خوب هرگز از مسائل روز که روی زندگی جامعه و در نهایت وضع شخصی‌اش اثرگذار است، بی‌خبر نیست. باید از اخبار و وقایع روز مطلع باشید و در عین حال وظیفه دارید نظرات و عقاید گروه‌های مختلف را بشنوید و همه چیز را صرفا سفید یا سیاه نبینید. در برنامه‌های مختلف جامعه شرکت کنید و هر کمکی از دست‌تان برمی‌آید، انجام دهید. البته به دنبال سود شخصی در کمک‌هایتان نباشید.

4ـ همیاری و کارهای داوطلبانه

هرگز از کمک کردن به دیگران اجتناب نورزید. شما به روش‌های مختلف می‌توانید به جامعه‌تان کمک کنید:

می‌توانید در سازمان‌های محل زندگی‌تان که در جامعه و بهبود آن نقش بسزایی دارند، داوطلبانه کمک کنید. مثلا سازمان‌هایی که برنامه‌های خانه‌سازی برای فقرا دارند.

خودتان را به رفتارهای انسانی عادت دهید. اگر توان مالی دارید، به کسانی که دچار مشکل هستند، یاری برسانید.

در برنامه‌های عام‌المنفعه مانند تهیه غذا برای بی‌پناهان و بی‌خانمان‌ها شرکت کنید.

خون و پلاسما اهدا کنید. خون و پلاسما مایعات حیاتی بدن هستند و می‌توانند جان هزاران بیمار را نجات دهند، بویژه اگر دارای گروه خونی کمیاب هستید. کوچک‌ترین کمک شما می‌تواند تفاوتی بزرگ بین مرگ و زندگی دیگری باشد. این کار بویژه در مواقع بحران ـ مانند بلایای طبیعی و جنگ ـ بسیار حیاتی است.

به سازمان‌های خیریه پول اهدا کنید. البته باید سازمان خیریه مورد نظرتان را بخوبی بشناسید و سازمانی باشد که در کار خود صداقت دارد. زیرا برخی سازمان‌ها از پول‌های جمع‌آوری شده فقط برای اداره موسسه خود بهره می‌جویند.

در برنامه‌های بهبود و پاکسازی محیط زیست شرکت کنید.

از خریدن اجناس خارجی امتناع ورزید و با خریدن کالاهای ساخت کشور خود، از صنایع کشورتان و رونق اقتصادی جامعه‌تان حمایت کنید.

در مصرف انرژی، مقتصدانه و صرفه‌جویانه رفتار کنید و به آیندگان خود نیز اهمیت بدهید.

5ـ کمک‌های اولیه

یادگرفتن کمک‌های اولیه و دیگر عملیات اورژانسی، یکی از کارهایی است که هر شهروند خوب و مسئولی باید بداند تا بتواند در مواقع بحران به داد همنوعان خود برسد‌. اگر شما قبلا این آموزش‌ها را دیده‌اید، سعی کنید هرچند سال یکبار اطلاعات‌تان را به روز کنید تا از مهارت‌تان کم نشود؛ زیرا تحت فشار روحی ممکن است براحتی آموخته‌هایتان را فراموش کنید.

6- سالم بودن

یک شهروند خوب به سلامت خود نیز اهمیت می‌دهد. زیرا بیماری نه‌تنها باعث آزار خود فرد می‌شود، بلکه دیگران را هم به دردسر می‌اندازد. بنابراین با دوری از رفتارهای مخرب مانند اعتیاد و رعایت تغذیه درست و ورزش‌های مناسب، تا جایی که می‌توانید مراقب سلامت و بهداشت خود باشید.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 01 دی 1394 ساعت: 16:43 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

پرسشنامه خودپنداره

بازديد: 151

پرسشنامه خودپنداره

 

فرم الف

نام و نام خانوادگي                       سن                                            میزان سواد

با توجه به صفات زير خود را چگونه شخصي مي دانيد بر حسب آنكه خود را از نظر هر صفت چگونه مي بينيد   يكي از نمره ها 1 تا 7 را براي خود منظور نمائيد و در جاي مناسب علامت * بگذاريد .

 

 

 

7

6

5

4

3

2

 

 

 

 

       1.        قوي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      1.        ضعيف

 

 

 

       2.        عميق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      2.        سطحي

 

 

 

       3.        مهربان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       3.        ظالم

       4.        عصبي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       4.        راحت

       5.        خوشايند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       5.        ناخوشايند

       6.        فعال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       6.        غير فعال

       7.        خوشحال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       7.        غمگين

       8.        خوب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       8.         بد

       9.        زيبا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       9.        زشت

     10.      باارزش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     10.       بي ارزش

     11.      روراست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     11.      متقلب

     12.      سخت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     12.       نرم

     13.      تميز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     13.      كثيف

     14.       تند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     14.       كند

     15.      پريشان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     15.       آرام

     16.       تلخ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     16.      شيرين

     17.      سالم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     17.      مريض

     18.      واضح

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     18.      مبهم

     19.      خشن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     19.      ملايم

     20.      شجاع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     20.      ترسو

     21.      نامعتبر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     21.      معتبر

     22.      نابالغ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     22.       بالغ

     23.       بي استعداد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     23.      بااستعداد

     24.      خونسرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     24.      خونگرم

     25.      متواضع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     25.      خودخواه

 

 

 

 


فرم ب

نام و نام خانوادگي                       سن                                               میزان سواد

اكنون مي خواهيد چگونه شخصي باشيد، به عبارت ديگر شخص ايده آل ،كه دوست داريد مانند او باشيد بايد داراي چه خصايصي باشد خصايص اين شخص را با نمره هاي 1 تا 7 درجه بندي كنيد و در جاهاي مناسب علامت  * بگذاريد .

 

 

 

7

6

5

4

3

2

 

 

 

 

1.       قوي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.      ضعيف

 

 

 

2.       عميق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.       سطحي

3.       مهربان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.       ظالم

4.       عصبي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.       راحت

5.      خوشايند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.      ناخوشايند

6.       فعال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.       غير فعال

7.      خوشحال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.       غمگين

8.       خوب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.       بد

9.       زيبا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.       زشت

10.   باارزش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.   بي ارزش

11.   روراست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.   متقلب

12.   سخت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.   نرم

13.   تميز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.   كثيف

14.   تند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.   كند

15.   پريشان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15.   آرام

16.   تلخ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.   شيرين

17.   سالم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.   مريض

18.   واضح

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.   مبهم

19.   خشن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.   ملايم

20.   شجاع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20.   ترسو

21.   نامعتبر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21.   معتبر

22.   نابالغ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22.   بالغ

23.   بي استعداد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.   بااستعداد

24.   خونسرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24.   خونگرم

25.   متواضع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25.   خودخواه

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 01 دی 1394 ساعت: 10:01 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

پرسشنامه توزیع ژنوتیپ‌ های هپاتیت B

بازديد: 203

پرسشنامه توزیع ژنوتیپ‌ های هپاتیت B

 

پرسشنامه جهت طرح تحقیقاتی توزیع ژنوتیپ‌های هپاتیت B در اهدا كنندگان خون ایران و آرشیو نمونه‌های مثبت در آزمایش‌های غربالگری 

شماره اهدا كننده : ..................(كه اهدا كننده در صورتي كه تعريف شده باشد): ................... 
سن : ..................... جنس : زن  مرد  ميزان تحصيلات : ............................................
شغل : ............................ اهدا كننده : مستمر  با سابقه نوبت اول  
زمان اهداي خون قبلي : ............................
شهر محل تولد : ........................................شهر محل سكونت : ................................
آزمايش مثبت در : HBsAg  HCV RIBA  HIV W.Blot  
نتيجه (S/Co)HCV ELISA : ............... نتيجه HCV RIBA (با ذكر باندهاي RIBA) : .............
عوامل خطر ساز :‌
تزريق خون و يا فرآورده‌هاي آن  اعتياد تزريقي  Needle Stick 
تاريخ آخرين تزريق خون ............... تاريخ آخرين تزريق مواد مخدر ................... تاريخ Needle Strik : ...........
سابقه عفونت (HBV  HCV  HIV ) در : فاميل درجه اول  مادر همسر
سابقه جراحي        سابقه بستر در بيمارستان        سابقه دياليز  
تاريخ جراحي ...................... تاريخ بستري ............................... تاريخ آخرين دياليز ...........................
سابقه خك كوبي   اعمال دندانپزشكي  مانند : ..................................................
تاريخ خالكوبي ......................... آرايشگاه (مانيگور، پسبكور و يا اقدامات مشابه  
.....................................................................................................................................................................
اينجانب اهدا كننده خون واحد اعلام شده رضايت خود را جهت شركت در برنامه تحقيقاتي فوق اعلام مي‌نمايم. 
امضاء 
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 01 دی 1394 ساعت: 10:00 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس