سایت اقدام پژوهی - گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان
1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819 - صارمی
2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2 و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .
3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل را بنویسید.
در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا پیام بدهید آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet
كداميك از فعاليت ها جزء زمان رسمي كلاسي به شمار مي آيد ؟ ورزش كردن كتابخانه آزمايشگاه تماشاي فيلم
۲
براساس سند تحول بنيادين ، وزارت آموزش و پرورش ماموريت دارد كه به كدام دوره تحصيلي بپردازد ؟
سه دوره تحصيلي چهار ساله چهار دوره تحصيلي سه ساله
سه دوره لازم التعليم سه دوره ( 6-3-3 )
۳
كدام عنوان به حوزه هاي يادگيري اضافه شده است ؟
زبان خارجه فرهنگ و ادبيات فارسي سلامت و تربيت بدني كار و فناوري
۴
گسترش مباني ارزشهاي اسلامي جزء كداميك از ارزشها مي باشد ؟ ارزشهاي مربوط به خلق ارزشهاي مرتبط با خود ارزشهاي مربوط به خلقت ارزشهاي مرتبط با خدا
۵
"يادگيريهايي كه همه خروجي هاي آ.پ بايد به گونه اي به آن ها دست يابند " دلالت بر كدام گزينه دارد ؟ محتواي آموزشي حوزه هاي يادگيري صلاحيت ها و يادگيريهاي مشترك كتابهاي درسي
۶
منظور از محيط يادگيري در برنامه درسي ملي چيست ؟
خانواده محيط مدرسه و ساير محيط هاي متنوع
كلاس درس محيط مدرسه
۷
كداميك از موارد زير رويكرد برنامه درسي ملي است ؟
فرهنگي و تربيتي آموزشي و پرورشي فطرت گرايي توحيدي تقويت هويت ملي
۸
بستر اصلي براي تسهيل فرآيند تعليم و تربيت جهت دستيابي به اهداف برنامه درسي ملي تعريف كدام گزينه است ؟ الف) حوزه هاي يادگيري
صلاحيت هاي مشترك
كار و فناوري آداب و مهارتهاي زندگي
۹
كدام مورد جزء چهار عرصه ارتباطي الگوي هدف گذاري نيست ؟ خلقت خلق خدا طبيعت
۱۰
سندي كه نقشه كلان ياددهي و يادگيري را به منظور تحقق اهداف آموزش و پرورش تبيين و تعيين مي كند چه نام دارد ؟
الگوي هدف گذاري حوزه هاي يادگيري برنامه درسي ملي اصول و فلسفه آ .پ
۱۱
حكمت نتيجه تركيب كدام عناصر است ؟ تفكر و تعقل ايمان و اخلاق علم و عمل تفكر و ايمان
۱۲
مقدم شمردن تزكيه بر تعليم و غني سازي محيط تربيتي و يادگيري بر كدام اصل حاكم بر برنامه هاي درسي و تربيتي اشاره دارد ؟
اصل محوريت معلم و مربي اصل جامعيت اصل توجه به تفاوتها اصل مشاركت
۱۳
پايين ترين سطح اهداف برنامه درسي ملي كدام است ؟
اهداف كلي هدف غايي اهداف جزيي اهداف تفضيلي
۱۴
مسئوليت خلق موقعيت هاي تربيتي و آموزشي ، انطباق ، اجرا و ارزشيابي برنامه هاي درسي و تربيتي در سطح مدرسه بر عهده چه كسي است ؟
وزير آموزش و پرورش مدير مدرسه معلم مدرسه رئيس آموزش و پرورش منطقه
۱۵
تربيت انسانهاي موحد ، مومن ، معتقد به معاد و متعهد به مسئوليت ها جزء كدام اهداف مي باشد ؟
اهداف كلان راهبردهاي كلان اهداف عملياتي برنامه چشم انداز
۱۶
– تعليم وتربيت بر اساس سند تحول بنيادين بايد تحقق بخش كدام موضوع باشد ؟
حيات طيبه
ارزشها
تعالي و پيشرفت انسانهاي عالم و متقي
۱۷
ارزشيابي پيشرفت تحصيلي بايد به عنوان بخش جدايي ناپذير از كدام فرآيند تلقي شود ؟ الگوي هدف گذاري
فرآيند معرفت شناختي
فرآيند حوزه هاي يادگيري فرآيند ياددهي و يادگيري
۱۸
علت تدوين سند تحول بنيادين آموزش و پرورش چيست ؟ نظام آموزش وپرورش فعلي با چالش هاي جدي روبرو است نظام آموزش وپرورش فعلي پاسخگوي تحولات محيطي نمي باشد. نظام آموزش وپرورش فعلي پاسخگوي نيازهاي جامعه نمي باشد . همه موارد
۱۹
كدام حوزه يادگيري سبب ارتقاي هويت ملي متربي مي شود ؟ الف) حوزه تفكر و حكمت حوزه فرهنگ و هنر
آداب و مهارتهاي زندگي حوزه علوم انساني
۲۰
در ميان عناصر پنج گانه الگوي هدف گذاري كدام عنصر مهمترين و محوري ترين جايگاه را دارد ؟
الف – نقشه ی تحول و تطبیق ب – نقشه ی تحول ، هماهنگی عوامل ج- نقشه ی تحول فلسفه ی تربیت د – الف و ج 2-منظور از اهداف غایی در تربیت کدامند ؟ الف – قرب الهی ب- حیات طیبه ج – خداشناسی د- الف و ب
3- تفکر و تعقل ، ایمان ، علم ، عمل و اخلاق پنج عنصر ....... هستند. الف – اهداف غایی ب – اهداف کلی ج – اهداف اهداف تفصیلی د اهداف جزئی
4-کدام گزینه از اصول حاکم بر برنامه ی درسی و تربیت است ؟ الف – اصل توجه به تفاوت ها ب – اصل خود یادگیری مادام العمر ج – اصل مشارکت و تعامل د – همه ی موارد
5-در مرکز نمودار دایره ای اهداف کدام یک از عناصر پنجگانه قرار می گیرد ؟ الف – تفکر و تعقل ب – ایمان و باور ج – اخلاق د – علم
6-سندی است که نقشه ی کلان برنامه ی درسی و چارچوب نظام برنامهریزی درسی کشور را به منظور تحقق اهداف آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین و تبیین می نماید. الف – تحول بنیادین ب – برنامه ی درسی ملی ج – نظام آموزش و پرورش د – الف و ج
7-کدام گزینه «روح حاکم» بر همه ی عناصر برنامه و «جهتگیری کلی» آن برنامه را نشان میدهد ؟ الف - اصول برنامه ی درسی ملی ب- محتوای برنامه ی درسی ملی ج – رویکرد برنامه ی درسی ملی د- مبنای برنامه ی درسی ملی
8- کدام گزینه از اهداف تولید برنامه درسی ملی نمی باشد ؟ الف - تعیین اصول، سیاستها و فرایند طراحی و تدوین برنامه درسی ب- تعیین منطق، جهتگیریها و ابعاد تعداد محدودی از حوزههای یادگیری ج - تعیین اصول، سیاستها و فرایند اجرای برنامه درسی د- تعیین اصول و سیاستهای ناظر بر مواد و منابع آموزشی
9-تحولی عمیق وریشه ای همه جانبه ،نظام مند ،آینده پژوهانه مبتنی بر آموزه های وحیانی ومعارف اسلامی کدام است ؟ الف – نظام آموزش و پرورش ب – برنامه ی درسی ملی ج – تحول بنیادین د – سند ملی
10- فرایند تعلیم و تربیت شامل کدام موارد است ؟ الف – اعتقادی و عبادی ب- نظری و عملی ج- اجتماعی و عملی د – سیاسی و نظری
11- کدام یک از موارد ریر انسان را به گناه فرا می خواند ؟ الف – نفس لوامه ب- نفس مطمئنه ج – نفس اماره ج – همه ی موارد
12- کدام گزینه ازمنابع اسناد قانونی بالادستی نمی باشد ؟ الف - سند چشم انداز بیست ساله کشور ب - سیاست های کلی تحول نظام آموزشی مصوب مجمع تشخیص مصلحت ج - نقشه جامع علمی کشور د - اسناد و یافته های علمی و پژوهشی موجود
13- فعالیت هایی که ترجیحاَ خارج از کلاس و مدرسه انجام می گیرد فعالیت های ................. می نامند . الف – رسمی و غیر رسمی ب – رسمی کلاسی ج – رسمی غیر کلاسی د – همه ی موارد
14- از رویکردهای تغییر و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کدام گزینه درست است ؟ الف – پویا ب- بالنده ج – تعالی بخش د – همه ی موارد
15- کدام یک به معنای قدرت تجزیه و تحلیل است ؟ الف – تعلیم ب – حکمت ج – تعقل د – علم
16- زمان تربیت دو نوع است ......... و ........ الف – رسمی ، غیر رسمی ب – کلاسی ،غیر کلاسی ج – کلاسی ، رسمی د – غیررسمی ،غیر کلاسی
17- بجز علوم و ریاضی چند حوزه ی دیگر یادگیری داریم ؟ الف – 8 ب – 9 ج – 10 د – 11
18- مهارت های عملی برای اداره ی زندگی کدام است ؟ الف – عمل ب – کار و فناوری ج – علم د – همه ی موارد
19- کدام گزینه از عوامل و ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش می باشد ؟ الف - ضعف در پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی در سطح ملی و جهانی ب - کهنگی و عدم به روزآوری ساختارها ،روندها و فرایندها ج - پایین بودن نرخ بهره وری و اثر بخشی د – همه ی موارد
20- کدام یک از گزینه های زیراز الزامات اجرایی تحول بنیادین در آموزش و پرورش نمی باشد ؟ الف - تدوین برنامه های میان مدت و دراز مدت (پنج ساله- یکساله) ب – عدم گسترش فرهنگ تحول خواهی ج - تربیت نیروهای کارآمد و باورمند به تحول د - تأمین، امکانات ومنابع موردنیاز
21- در اصول حاکم بر انتخاب راهبردها ی یاددهی –یادگیری به چه مواردی باید توجه شود ؟ الف – جامعه ، خود یادگیرنده ،خانواده ب – فقط جامعه ج – خانواده د – ب و ج
22- راهبردهای آموزشی کدامند ؟ الف – آموزش مستقسم و غیر مستقیم ب – آموزش رسمی و غیر رسمی ج – تعاملی و تجربی د – الف و ج
23- کدام گزینه نادرست است ؟ الف – معلم در وضع مطلوب مربی،اسوه و تسهیل کننده یادگیری است . ب – فراگیر در وضع مطلوب فعال،تربیت جو و مشارکت پذیر است . ج- مدرسه در وضع موجود محل کسب تجربه های تربیتی محله وکانون تربیتی محلهاست . د – خانواده در وضع موجود تامین بخشی از منابع مالیرا بر عهده دارد .
24- در فلسفه ی تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران ، کدام گزینه از مبانی هستی شناسی می باشد ؟ الف - خداوند مبدا، مالک ،مدبر و رب همه ی جهان ب - دگرگونی و حرکت مداوم جهان طبیعت ج – الف و ب د - عدالت اساسی ترین ارزش اجتماعی
25- اهداف کلان آموزش و پرورش کدام است ؟ الف – تربیت انسانی موحد ب – ارتقای نظام تعلیم و تربیت ج – افزایش مشارکت همگانی د – همه ی موارد
26- .......... برآیند مجموعه ای از بینش ها، باورها،گرایش ها، اعمال و صفات آدمی است. الف– اخلاق ب – تربیت ج – هویت د – همه ی موارد
27- برنامه درسی ملی پاسخ کدام پرسش فلسفه ی تعلیم و تربیت را می دهد ؟ الف – چیستی تعلیم و تربیت ب – چگونگی تعلیم و تربیت ج – چرایی تعلیم و تربیت د – همه ی موارد
28- مهم ترین بخش برنامه ی درسی کدام است ؟ الف – محتوا ب – اجرا ج – اهداف د – ارزشیابی
29- مدیر لازم است چه مهارت هایی داشته باشد تا بتواند سبک های یادگیری را به کار گیرد ؟ الف – استفاده از روش های مختلف رهبری ب- تشخیص نیازهای افراد تحت مدیریتی ج – توافق با افراد زیر دست د – همه ی موارد
30- کدام گزینه نادرست است ؟ الف – نظام آفرینش به طبیعت خلاصه نمی شود . ب – جهان طبیعت و همه ی واقعیت های آن محدود ، پایان پذیر و فنا شدنی نیستند . ج – نظام آفرینش فعل و آیت خداوند است . د – نظام آفرینش دارای مراتب شهود و غیب است .
31- "کشف جهان به عنوان فعل خداوند ، خود آگاهی ، فرهنگ و هویت " صلاحیت ها و یادگیری های مشترک کدام عنصر از عناصر پنچگانه می باشند ؟ الف – علم ب – ایمان و باور ج – تفکر و تعقل د – اخلاق
32- این که "علم انسان مراتب و سطوح مختلف دارد" جزء کدام یک از مبانی فلسفی – علمی است ؟ الف – مبانی معرفت شناختی ب – مبانی دین شناختی ج – مبانی هستی شناختی د - مبانی ارزش شناختی
33- این که "برنامه ی درسی ملی به دنبال ایجاد رابطه ی تعاملی با جامعه و استعلای فردی و اجتماعی است " جزء کدام مبانی از مبانی فلسفی – علمی است ؟ الف – مبانی معرفت شناختی ب – مبانی جامعه شناختی ج – مبانی روان شناختی د – مبانی دین شناختی
34- در مورد آسیب شناسی ساختار موجود (1+3+3+5) کدام مورد از معایب این ساختار است ؟ الف - ناکارآمدی دوره پیش دانشگاهی و ازبین رفتن فلسفه ی وجودی آن ب- ضعف کارایی دوره راهنمایی تحصیلی در تحقق اهداف دوره ج -عدم تناسب با مراحل رشد و یادگیری و ویژگی ها و شرایط سنی و روانی دانش آموزان د – همه ی موارد
35- کدام یک از گزینه های زیر از پیش فرض های راهبردی یاددهی – یادگیری تلقی نسبت به معلم و مربی نیست ؟ الف - الگو و اسوه اخلاقی ، معنوی و علمی متربی است . ب – برنامه ریز درسی و تربیتی است . ج – رهبر آموزشی و تربیتی است . د –یک پژوهشگر آموزشی و پرورشی است .
36- کدام گزینه از اصول تولید مواد و رسانه های یادگیری می باشد ؟ الف – بومی گرایی ب – خلاقیت و نو آوری ج – چند منظوره بودن د – همه ی موارد
1- دو گام اساسی در تحول کدامند ؟
الف – نقشه ی تحول و تطبیق ب – نقشه ی تحول ، هماهنگی عوامل ج- نقشه ی تحول فلسفه ی تربیت د – الف و ج 2-منظور از اهداف غایی در تربیت کدامند ؟ الف – قرب الهی ب- حیات طیبه ج – خداشناسی د- الف و ب
3- تفکر و تعقل ، ایمان ، علم ، عمل و اخلاق پنج عنصر ....... هستند. الف – اهداف غایی ب – اهداف کلی ج – اهداف اهداف تفصیلی د اهداف جزئی
4-کدام گزینه از اصول حاکم بر برنامه ی درسی و تربیت است ؟ الف – اصل توجه به تفاوت ها ب – اصل خود یادگیری مادام العمر ج – اصل مشارکت و تعامل د – همه ی موارد
5-در مرکز نمودار دایره ای اهداف کدام یک از عناصر پنجگانه قرار می گیرد ؟ الف – تفکر و تعقل ب – ایمان و باور ج – اخلاق د – علم
6-سندی است که نقشه ی کلان برنامه ی درسی و چارچوب نظام برنامهریزی درسی کشور را به منظور تحقق اهداف آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین و تبیین می نماید. الف – تحول بنیادین ب – برنامه ی درسی ملی ج – نظام آموزش و پرورش د – الف و ج
7-کدام گزینه «روح حاکم» بر همه ی عناصر برنامه و «جهتگیری کلی» آن برنامه را نشان میدهد ؟ الف - اصول برنامه ی درسی ملی ب- محتوای برنامه ی درسی ملی ج – رویکرد برنامه ی درسی ملی د- مبنای برنامه ی درسی ملی
8- کدام گزینه از اهداف تولید برنامه درسی ملی نمی باشد ؟ الف - تعیین اصول، سیاستها و فرایند طراحی و تدوین برنامه درسی ب- تعیین منطق، جهتگیریها و ابعاد تعداد محدودی از حوزههای یادگیری ج - تعیین اصول، سیاستها و فرایند اجرای برنامه درسی د- تعیین اصول و سیاستهای ناظر بر مواد و منابع آموزشی
9-تحولی عمیق وریشه ای همه جانبه ،نظام مند ،آینده پژوهانه مبتنی بر آموزه های وحیانی ومعارف اسلامی کدام است ؟ الف – نظام آموزش و پرورش ب – برنامه ی درسی ملی ج – تحول بنیادین د – سند ملی
10- فرایند تعلیم و تربیت شامل کدام موارد است ؟ الف – اعتقادی و عبادی ب- نظری و عملی ج- اجتماعی و عملی د – سیاسی و نظری
11- کدام یک از موارد ریر انسان را به گناه فرا می خواند ؟ الف – نفس لوامه ب- نفس مطمئنه ج – نفس اماره ج – همه ی موارد
12- کدام گزینه ازمنابع اسناد قانونی بالادستی نمی باشد ؟ الف - سند چشم انداز بیست ساله کشور ب - سیاست های کلی تحول نظام آموزشی مصوب مجمع تشخیص مصلحت ج - نقشه جامع علمی کشور د - اسناد و یافته های علمی و پژوهشی موجود
13- فعالیت هایی که ترجیحاَ خارج از کلاس و مدرسه انجام می گیرد فعالیت های ................. می نامند . الف – رسمی و غیر رسمی ب – رسمی کلاسی ج – رسمی غیر کلاسی د – همه ی موارد
14- از رویکردهای تغییر و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی کدام گزینه درست است ؟ الف – پویا ب- بالنده ج – تعالی بخش د – همه ی موارد
15- کدام یک به معنای قدرت تجزیه و تحلیل است ؟ الف – تعلیم ب – حکمت ج – تعقل د – علم
16- زمان تربیت دو نوع است ......... و ........ الف – رسمی ، غیر رسمی ب – کلاسی ،غیر کلاسی ج – کلاسی ، رسمی د – غیررسمی ،غیر کلاسی
17- بجز علوم و ریاضی چند حوزه ی دیگر یادگیری داریم ؟ الف – 8 ب – 9 ج – 10 د – 11
18- مهارت های عملی برای اداره ی زندگی کدام است ؟ الف – عمل ب – کار و فناوری ج – علم د – همه ی موارد
19- کدام گزینه از عوامل و ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش می باشد ؟ الف - ضعف در پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی در سطح ملی و جهانی ب - کهنگی و عدم به روزآوری ساختارها ،روندها و فرایندها ج - پایین بودن نرخ بهره وری و اثر بخشی د – همه ی موارد
20- کدام یک از گزینه های زیراز الزامات اجرایی تحول بنیادین در آموزش و پرورش نمی باشد ؟ الف - تدوین برنامه های میان مدت و دراز مدت (پنج ساله- یکساله) ب – عدم گسترش فرهنگ تحول خواهی ج - تربیت نیروهای کارآمد و باورمند به تحول د - تأمین، امکانات ومنابع موردنیاز
21- در اصول حاکم بر انتخاب راهبردها ی یاددهی –یادگیری به چه مواردی باید توجه شود ؟ الف – جامعه ، خود یادگیرنده ،خانواده ب – فقط جامعه ج – خانواده د – ب و ج
22- راهبردهای آموزشی کدامند ؟ الف – آموزش مستقسم و غیر مستقیم ب – آموزش رسمی و غیر رسمی ج – تعاملی و تجربی د – الف و ج
23- کدام گزینه نادرست است ؟ الف – معلم در وضع مطلوب مربی،اسوه و تسهیل کننده یادگیری است . ب – فراگیر در وضع مطلوب فعال،تربیت جو و مشارکت پذیر است . ج- مدرسه در وضع موجود محل کسب تجربه های تربیتی محله وکانون تربیتی محلهاست . د – خانواده در وضع موجود تامین بخشی از منابع مالیرا بر عهده دارد .
24- در فلسفه ی تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران ، کدام گزینه از مبانی هستی شناسی می باشد ؟ الف - خداوند مبدا، مالک ،مدبر و رب همه ی جهان ب - دگرگونی و حرکت مداوم جهان طبیعت ج – الف و ب د - عدالت اساسی ترین ارزش اجتماعی
25- اهداف کلان آموزش و پرورش کدام است ؟ الف – تربیت انسانی موحد ب – ارتقای نظام تعلیم و تربیت ج – افزایش مشارکت همگانی د – همه ی موارد
26- .......... برآیند مجموعه ای از بینش ها، باورها،گرایش ها، اعمال و صفات آدمی است. الف– اخلاق ب – تربیت ج – هویت د – همه ی موارد
27- برنامه درسی ملی پاسخ کدام پرسش فلسفه ی تعلیم و تربیت را می دهد ؟ الف – چیستی تعلیم و تربیت ب – چگونگی تعلیم و تربیت ج – چرایی تعلیم و تربیت د – همه ی موارد
28- مهم ترین بخش برنامه ی درسی کدام است ؟ الف – محتوا ب – اجرا ج – اهداف د – ارزشیابی
29- مدیر لازم است چه مهارت هایی داشته باشد تا بتواند سبک های یادگیری را به کار گیرد ؟ الف – استفاده از روش های مختلف رهبری ب- تشخیص نیازهای افراد تحت مدیریتی ج – توافق با افراد زیر دست د – همه ی موارد
30- کدام گزینه نادرست است ؟ الف – نظام آفرینش به طبیعت خلاصه نمی شود . ب – جهان طبیعت و همه ی واقعیت های آن محدود ، پایان پذیر و فنا شدنی نیستند . ج – نظام آفرینش فعل و آیت خداوند است . د – نظام آفرینش دارای مراتب شهود و غیب است .
31- "کشف جهان به عنوان فعل خداوند ، خود آگاهی ، فرهنگ و هویت " صلاحیت ها و یادگیری های مشترک کدام عنصر از عناصر پنچگانه می باشند ؟ الف – علم ب – ایمان و باور ج – تفکر و تعقل د – اخلاق
32- این که "علم انسان مراتب و سطوح مختلف دارد" جزء کدام یک از مبانی فلسفی – علمی است ؟ الف – مبانی معرفت شناختی ب – مبانی دین شناختی ج – مبانی هستی شناختی د - مبانی ارزش شناختی
33- این که "برنامه ی درسی ملی به دنبال ایجاد رابطه ی تعاملی با جامعه و استعلای فردی و اجتماعی است " جزء کدام مبانی از مبانی فلسفی – علمی است ؟ الف – مبانی معرفت شناختی ب – مبانی جامعه شناختی ج – مبانی روان شناختی د – مبانی دین شناختی
34- در مورد آسیب شناسی ساختار موجود (1+3+3+5) کدام مورد از معایب این ساختار است ؟ الف - ناکارآمدی دوره پیش دانشگاهی و ازبین رفتن فلسفه ی وجودی آن ب- ضعف کارایی دوره راهنمایی تحصیلی در تحقق اهداف دوره ج -عدم تناسب با مراحل رشد و یادگیری و ویژگی ها و شرایط سنی و روانی دانش آموزان د – همه ی موارد
35- کدام یک از گزینه های زیر از پیش فرض های راهبردی یاددهی – یادگیری تلقی نسبت به معلم و مربی نیست ؟ الف - الگو و اسوه اخلاقی ، معنوی و علمی متربی است . ب – برنامه ریز درسی و تربیتی است . ج – رهبر آموزشی و تربیتی است . د –یک پژوهشگر آموزشی و پرورشی است .
36- کدام گزینه از اصول تولید مواد و رسانه های یادگیری می باشد ؟ الف – بومی گرایی ب – خلاقیت و نو آوری ج – چند منظوره بودن د – همه ی موارد
ج) آﻣﻮزشﻫﺎی ﺣﺮﻓﻪای و آﻳﻴﻦ و رﺳﻮم د) ﻣﻮارد اﻟﻒ و ب 19- در راﺳﺘﺎی ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻧﻘﺶ ﺷﻮراﻫﺎی آﻣﻮزش و ﭘﺮورش درﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﻨﻴﺎدﻳﻦ ﭼﻪ راﻫﻜﺎری اراﺋﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ؟ اﻟﻒ) اﺻﻼح ﻗﻮاﻧﻴﻦ و ﻣﻘﺮرات ﻣﻮﺟﻮد
ب) ﻓﺮاﻫﻢ ﻛﺮدن ﺗﺴﻬﻴﻼت و اﻣﺘﻴﺎزات ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﻋﻀﺎی ﺷﻮرا
ج) اﻳﺠﺎد ﺳﺎز و ﻛﺎر ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﺑﺮای اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﺸﺎرﻛﺖ اوﻟﻴﻪ
20-كداميك از موارد زير جزو راهكارهاي تغيير و نواوري در نظام تعليم و تربيت بر اساس سند تحول بنيادين مي باشد؟
الف) ايجاد شبكه پژوهشي فعال و فراگير در درون ساختار نظام تعليم و تربيت
ب) اصلاح و به روز آوري روشهاي تعليم و تربيت ج) توسعه ضريب نفوذ شبكه ملي اطلاعات
و ارتباطات ( اينترانت) د) ايجاد تنوع، فرصتهاي تربيتي در مراكز آموزشي و تربيتي
21-جهت ارتقاي جايگاه و افزايش كيفيت و كارآمدي علوم انساني در نظام تعليم و تربيت كدام راهكار زير مناسب است؟
الف) جذب و تربيت معلمان مستعد ب) دانش افزايي مستمر معلمان ج) تدوين منابع علوم انساني مبتني بر جهان بيني اسلامي د) همه موارد
22-طبق بند تامين و بسط عدالت در تعليم و تربيت، چند درصد از برنامه هاي آموزشي به معرفي حرفه ها و هنرها اختصاص مي يابد؟
الف)10 تا 20 درصد ب) 20 تا 30 درصد ج) 15 تا 25 درصد د) تا 40 درصد
23-اضافه شدن درس مديريت و سلوك مناسب خانواده به جدول برنامه ي درسي كدام دوره الزامي مي باشد؟
الف) دوره ابتدايي ب) متوسطه ج) پيش دبستاني د) دانشگاه
24-بر اساس سند تحول بنيادين، در متناسب سازي فضاهاي فيزيكي، آموزشي و تربيتي با نيازهاي ويژه و تفاوت هاي جنسيتي دانش آموزان، چه مواردي مورد تاكيد مي باشد؟
الف) الزامات نهادينه سازي فرهنگ ايماني و عفاف و پوشش و رعايت احكام محرميت در
محيط ب) اهتمام به طراحي، ساخت و تجهيز مناسب نمازخانه
ج)طراحي و ساخت فضاهاي تربيتي متناسب با اقتضائات برنامه درسي
د) اهتمام به طراحي، ساخت و تجهيز مناسب فضاي سبز
25-اختصاص اعتبارات خاص براي فعاليتهاي پژوهشي معلمان در كدام هدف عملياتي سند تحول بنيادين قيد شده است؟
الف) باز مهندسي سياستها و باز تنظيم اصول حاكم ب)ايجاد و متناسب سازي
فضاهاي تربيتي ج) تامين و بسط عدالت در برخورداري از فرصتهاي تعليم و
تربيت د) تنوع بخشي در ارائه خدمات آموزشي
26-بر اساس سند تحول بنيادين"رابطه معلم و دانش آموز"بر چه اصلي تاكيد شده است؟
۱-مبانی نظری تحول بنیادین آموزش پرورش شامل کدام مورد می باشد؟
الف-فلسفه ی تعلیم و تربیت ب- فلسفه ی تعلیم و تربیت رسمی عمومی
ج- رهنامهی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در جمهوری اسلامی د *-همه موارد
۲- در بیانه ارزش ها استمرار فرهنگ اسلامی-ایرانی بر اساس نظام معیار اسلامی از این طریق پیش بینی شده است .
الف تدوین فرهنگ متناسب نیازهای جامعه ب *- ارزیابی آگاهانه و تعامل با سایر فرهنگ ها
ج- ارزیابی و به کار بستن فرهنگ های دیگر د- ارایه تصویری روشن از واقعیت های فرهنگی جامعه
۳- موثرترین عنصر در تحقق ماموریت های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی به شمار می رود:
الف *- معلم ب- دانش آموز ج ) اولیا د ) برنامه ریزان نظام تعلیم و تربیت
۴- در سند تحول کانون تعلیم و تربیت رسمی عمومی و محل کسب تجربه های تربیتی به شمار می رود:
الف - کلاس ب*- مدرسه ج - مراکز پژوهشی د- اماکن کارگاهی
۵ - در بیانیه ی ماموریت دستیابی به مراتبی از حیات طیبه در سنین لازم التعلیم در چند دوره تحصیلی
تعریف شده است ؟ الف - سه دوره چهار ساله ب - دو دوره شش ساله
ج - یک دوره شش ساله و دو دوره سه ساله د *- چهار دوره سه ساله
۶ - مدرسه در افق چشم انداز ۱۴۰۴ جلوه ای است از :
الف*- تحقق مراتب حیات طیبه ب- علم و دانش مستمر تربیتی
ج - رشد همه جانبه ظرفیت ها د - تحول روز افزون امکانات و تجهیزات
7 – مدرسه در افق چشم انداز ،زمینه ساز درک و اصلاح موقعیت توسط دانش آموزان و تکوین
وتعالی پیوسته ی هویت آنان بر اساس ...... است .
الف- نیازهای فردی و اجتماعی ب*-نظام معیار اسلامی
ج- تغییر کارکردهای اجتماعی د- تصمیم برنامه ریزان آموزشی
8 – در دیدگاه مقام معظم رهبری طراحی برای آموزش و پرورش توسط کدام گروه باید محقق شود؟
الف- صاحب نظران تعلیم و تربیت ب- متخصصان حوزه ی تربیتی
ج- بهترین طراحان نظام های آموزشی د*- بهترین و برجسته ترین فکرها
9 – راهبردهای کلان در سند تحول بنیادین بر اساس ..... در این سند مدون شده است .
الف – بیانیه ارزش ها ب- بیانیه ی مأموریت ج- چشم انداز د*- هدف های کلان
10 –گسترش و تأمین همه جانبه ی عدالت آموزشی و تربیتی یکی از .... در سند تحول بنیادین به شمار می رود .
الف *- راهبردهای کلان ب- هدف های کلان ج – هدف های عملیاتی د – مأموریت های ضروری
11 – یکی از هدف های کلان در سند تحول کسب......و ارتقای فزاینده ی جایگاه تعلیم و تربیتی ایران
در سطح جهانی تعیین شده است .
الف – جایگاه شایسته ی آموزشی و علمی فرهنگی در داخل ب*- موقعیت نخست تربیتی در منطقه و جهان اسلام ج – جایگاه ممتاز جهانی در فرایندهای تربیتی د – موقعیت قابل قبول در عرصه های مختلف علمی ،فرهنگی
12-ارتقای جایگاه علم و علم آموزی به عنوان عاملی مؤثر در دستیابی به حیات طیبه با تأکید بر کدام مورد صورت می گیرد ؟
الف – تثبیت موقعیت ها و تایید آن ها ب- توسعه ی نظر پردازی های علمی
ج*- حیثیت کاشفیت و مطلوبیت علم د – توانمندیسازی جنبه های تربیتی ، علمی و حرفه ای
۱۳- یکی از راهبردهای کلان در سند تحول توسعه ی مستمر شایستگی ها و توانمندی های اعتقادی، تربیتی،
علمی و حرفه ای ....... است .
الف- دانش آموزان ب *- فرهنگیان ج- صاحب نظران د- مردم
14- متناسب سازی حجم و محتوای کتاب های درسی، ساعات و روزهای آموزشی با توانمندی ها
و ویژگی های دانش آموزان در راستای طراحی،تدوین و اجرای ......شکل گرفته است ؟
الف- دوره های تحصیلی جدید ب- نظام های نوین آموزشی
ج*- برنامه های درسی ملی د – موقعیت های محلی ،منطقه ای
15- آشنایی با مفاهیم کلیدی قرآن در این دوره به عنوان یک راهکار در پرورش تربیت یافتگان مورد توجه قرار گرفته است .
الف- دوره ابتدایی ب*- دوره متوسطه اول ج- دوره متوسطه دوم د – دوره پایانی تحصیلات
16 – ایجاد سازو کارهای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری،روحیه ی جهادی و انتظار و زمینه سازی
استقرار دولت عدل مهدی"عج" با بهره گیری از این ظرفیت مورد توجه قرار گرفته است :
الف *- حوزه های علمیه و نقش الگویی معلمان ب- کانون های فرهنگی و مؤسسات علمی و فرهنگی
ج – نهاد های دینی و تربیتی د- رسانه های فرهنگی و نقش الگویی معلمان
17 – گسترش و تنوع دادن به حرفه ها و مهارت های مورد نیاز جامعه و تعلیم متناسب و برنامه ریزی شده ی
آن در کدام دوره ی تحصیلی به آن توجه شده است .
الف- ابتدایی ب –متوسطه اول ج – متوسطه دوم د* - همه ی دوره های تحصیلی
18- ایجاد ساز و کارهای لازم برای هماهنگی رسانه ها و تولید کنندگان کتب و مواد آموزشی، لوازم التحریر
و تجهیزات آموزشی و تربیتی می تواند در جهت تحقق این هدف عملیاتی مؤثر واقع شود:
الف *- ترویج و تعمیق فرهنگ حیا،عفاف و حجاب ب- تقویت بنیان خانواده
افزایش نقش مدرسه به عنوان کانون پیشرفت تحصیلی د- ایجاد فرصت برخورداری از عدالت اجتماعی
19- هدف عملیاتی تأمین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت در این راهکار آمده است .
الف- تنظیم و اجرای برنامه ی جامع کار آفرینی ب- ایجاد موزه و نمایشگاه علم و فناوری
ج- ایجاد شبکه ای از محیط های یادگیری
د *- اختصاص حداقل 10 و حداکثر 20% از برنامه های آموزشی به معرفی حرفه ها
20 – تنظم و اجرای برنامه های جامع کار آفرینی و مهارت آموزی تا پایان برنامه ی
پنجم توسعه در برنامه درسی و آموزشی راهکار مناسب برای هدف عملیاتی زیر است:
الف افزایش نقش مدرسه ب- توسعه فعالیت های علمی
ج *- تنوع بخشی به محیط یادگیری د- تأمین وبسط عدالت
21- ایجاد سازو کارهای مناسب برای حفظو ارتقای مستمر سطح مشارکت واقفین و خیرین مدرسه ساز در جهت تحقق این هدف عملیاتی است .
الف- ارتقاء منزلت اجتماعی افراد ب *- جلب مشارکت ارکان سهیم و مؤثربخش عمومی و غیر دولتی
ج- روحیه ی تعون و همکاری متقابل د – ترسیم باورهای اجتماعی لازم
22- استقرار نظام ملی تربیت معلم و راه اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان با چه رویکردی می باشد ؟
الف- ارتقاء جایگاه ساختار مرکزی علمی ب * - آموزش تخصصی و حرفه ای تربیت محور
ج- اصلاح ساز و کارهای فعلی مرکزی د – آموزش مستمر و ویزه فرهنگیان
23-طراحی و ارتقای نظام تربیت حرفه ای معلمان در آموزش و پرورش با تاکید بر این بخش صورت گرفته است؟
الف – حفظ تعامل مستمر دانشجو معلمان با مدارس ب- ارتباط با نهادهای علمی و پژوهشی
ج – امکان کسب تجربیات واقعی از کلاس و محیط های آموزشی د-*- هموه موارد سه گانه
24- در امر تربیت تخصصی،حرفه ای و دینی معلمان و کارشناسان با همکاری دانشگاه
فرهنگیان جلب مشارکت این نهاد مورد توجه قرار گرفته است.
الف *- دانشگاههای برتر و حوزه های علمیه ب – نهادهای فرهنگی و رسانه ها
ج- دانشگاهها و رسانه های ملی د- حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی
25- در هدف عملیاتی باز مهندسی سیاست ها و باز تنظیم اصول حاکم بر، برنامه ی
درسی تربیت معلم و مشارکت فعال در تعاملات بین المللی ،اولویت با کدام مورد می باشد.
الف –کشورهای منطقه ب- کشورهای آسیایی ج *- جهان اسلام د- کشورهای هم پیمان
26- فراهم آوردن تسهیلات و امتیازات مناسب برای جذب و نگهداشت نیروهای کار آمد
دوره ابتدایی در راستای تحقق این هدف است ؟
الف *-برقراری الگوی جبران خدمات و تامین رفاه نیروی انسانی ب- ایجاد و متناسب سازی فضاهای تربیتی
ج- ایجاد انگیزه در دوره های متفاوت تحصیلی د – استقرار نظام تعلیم و تربیت رو به روشد
27 راهکار گسترش و تقویت مدارس و مجموعه های آموزشی و تربیتی خاص علوم انسانی
در سراسر کشور در جهت این هدف عملیاتی است .
الف- تنوع بخشی در ارایه خدمات آموزشی ب *- اصلاح محتوا، ارتقای جایگاه و کارآمدی علوم انسانی
ج- رشد همزمان همه رشته های تحصیلی د- تغییر ساختار رشته های موجود و توجه به علوم انسانی
28- این راهکار در راستای ارایه خدمات آموزشی و فرصت های تربیتی متناسب با مصالح جامعه و
علایق دانش آموزان طراحی شده است .
الف *- رعایت اقتضائات هویت جنسیتی ب- اصلاح طراحی و معماری فضاهای آموزشی
ج- گسترش و تدوین برنامه های خاص آموزشی د- متناسب سازی فرهنگ سازمانی
29- این راهکار در جهت ارتقا منزلت لجتماعی و جایگاه حرفه ای منابع انسانی با
تاکید بر نقش الگویی و جایگاه معلم است :
الف *- طراحی و استقرار نظام خاص باز نشستگی فرهنگیان ب- تبیین دستاوردهای علمی و فنی تمدن اسلامی ج- توسعه مشارکت بخش های دولتی و غیر دولتی د- برقراری ارتباط سازمان یافته مراکز علمی- پژوهش
30 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در .....به تصویب نهایی رسیده است:
الف- شورای عالی آموزش و پرورش ب *- شورای عالی انقلاب فرهنگی
ج- مجلس شورای اسلامی د – وزارت آموزش و پرورش
31- در بیانیه ی ارزش ها ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت از این ویژگی برخوردارند:
الف*- جامعیت ،یکپارچگی و توجه متوازن به آن ها ب- ترجیح بعضی از ساحت ها بر دیگر موارد
ج – اجرای مورد ی ساحت ها در صورت ضرورت د- تدوین راهکارهای علمی در تحقق ساحت ها به تشخیص برنامه ریزان
32- فرایند ترمیم سند تحول راهبردی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در بازده های
زمانی چند ساله پیش بینی شده است :
الف – سالانه ب- دو ساله ج سه ساله د *- پنج ساله
33- کدام مورد به عنوان یک هدف عملیاتی به شمار می رود .
الف * - استقرار نظام ارزش یابی و تضمین کیفیت ب- ایجاد نظام رتبه بندی مدارس
ج- ساماندهی ساعات کار مربیان د – استقرار نظام مکان یابی مدارس
34- ارتقاء جایگاه ایران در ارزیابی های کیفیت جهانی در چار چوب معیارهای اسلامی
راهکار مناسبی برای هدف عملیاتی زیر است :
الف – تامین تخصیص و تنوع بخشی به منابع مالی ب *- استقرار نظام ارزیابی و تضمین کیفیت
ج- مدیریت بهینه منابع و مصارف د – ارزیابی از طرح های آموزشی داخلی
35- تولید به کار گیری محتوای الکترونیکی متناسب با نیازدانش آموزان و مدارس راهکار ی برای تحقق هدف عملیاتی زیر است ؟
الف تغییر نظام آموزشی فعلی ب- اهتمام به طراحی و اصلاح محتوا
ج- تغییر و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت رسمی د *- استفاده هوشمندانه از فناورهای نوین در ارتقا کیفیت
36 – بازنگری و باز مهندسی ساختارها، ویه ها و روش هابا کدام راهکار زیر همخوانی ندارد.
الف – اصلاح و بازنگری ساختار دوه های آ؛موزشی ب – استقرار نظام مکان یابی مدارس
ج *- بهینه سازی و بهره برداری از منابع مادی و فیزیکی د- استقرار و استفاده از نظام« دوری»
37- اولویت بخشی به رویکرد مدیریت مجتمع های آموزشی و تربیتی به این منظور صورت گرفته است :
الف *- اعمال مدیریت یکپارچه تربیتی در طول مدت تحصیلی ب- هماهنگی بیشتر بخش های آموزشی
ج- تغییر در ساختار نظام آموزشی فعلی د – تعدد کمتر در ساختار و افزایش عملکرد
38- طراحی و اجرای الگوی بالندگی شغلی- حرفه ای برای منابع انسانی در راستای تحقق هدف عملیاتی زیر است :
الف – باز مهندسی ساختار ها و رویه ها ب *- استقرار نظام ارزش یابی و تضمین کیفیت
ج- استقرار نظام جامع هدایت تحصیلی د – ارتقا و بهبود مستمر کیفیت مدیریت و راهبرد ی آموزشی
39- مسئو لیت بررسی ،تصویب و ابلاغ سیاست های اجرایی، طراحی ساز و کار، تحقق اهداف،
اصلاح ساختارها و ....توسط کدام نها د انجام می شود ؟
الف – وزارت آموزش و پرورش ب – شورای عالی آموزش و پرورش ج * - شورای عالی انقلاب فرهنگی د – هیأت دولت
40 – وزارت آموزش و پرورش در تحقق اهداف و مفاد سند چه مسئولیتی دارد :
الف سیاست گذاری و تصمیم گیری کلان ب * - نهادینه سازی و اجرای سند ملی آموزش و پرورش
ج – تصویب و ابلاغ سیاست اجرایی د – اصلاح ساختار ها و فرایند های مربوط
41- مهمترین نهاد تعلیم و تبت رسمی عمومی در بیانیه ی مأموریت ......است :
الف - شورای عالی آموزش و پرورش ب - شورای عالی انقلاب فرهنگی
ج *- وزارت آموزش و پرورش د- کمسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش
42- در افق چشم انداز 1404 این مجموعه دارای ظرفیت تصمیم سازی برای تعلیم و تربیت رسمی عمومی است .
الف - وزارت آموزش و پرورش ب – فرهنگ سراها ج *- مدرسه د – مراکز تربیتی
43- در دیدگاه مقام معظم رهبری طراحی برای آموزش و پرورش توسط کدام گروه باید محقق شود >
الف – صاحب نظران تعلیم و تربیت ب- متخصصان حوزه ی تربیتی
ج- بهترین طراحان نظام های آموزشی د *- بهترین و برجسته ترین فکرها
44- تعامل اثر بخش وفعال نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی با سایر نهادها و دستگاههای مرتبط به ویژه نهاد خانواده
و رسانه با تأکید بر چه اصلی صورت گرفته است ؟
الف *- کاهش مرزهای تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی ب- فرهنگ سازی مناسب توسط این نهادها
ج- تغییر رفتار لازم در مخاطبان د- انتقال پیام های مؤثر
45- در یکی از هدف های کلان،بهسازی و تحول در نظام ........پیش بینی شده است .
الف – برنامه ریزی آموزشی و درسی ب- مالی و اداری ج- زیر ساخت های کالبدی د *- همه موارد
سامانه خرید و امن این
سایت از همهلحاظ مطمئن می باشد . یکی از
مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می
توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت
بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم
اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه 09159886819 در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما فرستاده می شود .
آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی
سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس
مطالب پربازديد
متن شعار برای تبلیغات شورای دانش اموزی تحقیق درباره اهن زنگ نزن انشا در مورد 22 بهمن