تحقیق و پروژه رایگان - 118

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق درباره 8 سال دفاع مقدس

بازديد: 439

 

بسم الله الرحمن الرحيم

تحقیق  درباره 8 سال دفاع مقدس

مقدمه:
به خود مي باليم در كشوري زندگي ميكنيم كه جاي جاي آن عطرآگين از حضور شهيداني است كه تاريخ مارا با نثار خون خويش ، براي سربلندي ايران عزيز رقم زدند.به روح پاكشان درود مي فرستيم و خاضعانه در برابر آرمان هاي بزرگ امام سر فرود مي آوريم.

آغاز تهاجم
در جريان كنفرانس سران اوپك كه در سال 1353 در شهر الجزيره تشكيل شد ،  با تلاش هايي كه رييس جمهور الجزاير به عمل آورد  ، مذاكراتي بين شاه ايران و صدام حسين انجام شد كه نتيجه آن اعلاميه (6 مارس 1975) بود كه به قرداد 1975 الجزاير معروف شد.صدام حسين با پاره كردن قرداد 1975 الجزاير در مقابل دوربين هاي تلويزيوني ، جنگ و تجاوزعليه ايران را در ساعت 20/14 روز 31 شهريور ماه 1359 با حملات هوايي آغاز و ظرف چند ساعت ، 19 نقطه مهم ، از جمله فرودگاه هاي كشور مارا مورد هدف قرار داد.
رژیم بعثي عراق در پي موافقت كاخ سفيد ، عمليات تهاجم سر تا سري ارتش خود به خاك ايران را با رمز (يوم الرعد)به معناي (روز تندر) آغاز كرد.

دفاع مقدس و آمار
در كل دفاع مقدس 7 سال و 11 ماه ،  يا 2900روز و به عبارتي ديگر 95 ماه طول كشيد كه اين مدت دو برابر جنگ دو كره و دو برابر جنگ جهاني اول مي باشد.
مجموعا در طول8 سال دفاع مقدس 163 عمليات كوچك و بزرگ وبه طور تقريبي هر 7 ماه يك عمليات عليه دشمن انجام شده كه در اين ميان 19 عمليات بزرگ ، 19 عمليات متوسط و125 عمليات كوچك انجام شده است.

شهدا
تعداد كل شهدايجنگ ايران و عراق ، طي آخرين آمار 188 هزار و 15 نفر اعلام شده است.
در جنگ تحميلي 172056 نفر در درگيري با دشمن و 15959 نفر در بمباران شهر ها به شهادت رسيده اند.

شركاي دزد ،  رفقاي قافله
شوروي
 بزرگترين تامين كننده نياز هاي تسليحاتي عراق بود.
آمريكا
 بزرگترين متحد عراق بر عليه ايران بود.
آلمان
 بزرگترين كارخانه ساخت سلاح شيميايي را در عراق ساخت.
فرانسه
 علاوه بر صدها هواپيما موشك و... يك بمب اتمي به عراق براي حمله به ايران هديه نمود.
ايتاليا
 چند ميليون مين ضد نفر به عراق فرستاد.
سوئیس
 كابرد پروژه اورانيوم را در عراق آغاز كرد.
بلژيك
 قرداد ساخت پايگاه نظامي در عراق به قيمت 830 ميليون دلار منعقد كرد.
برزيل
 قردادي 10 ساله با عراق براي همكاري هسته اي امضاء كرد.
شيلي
 در ساخت بمب هاي خوشه اي به عراق كمك كرد.
اسپانيا سوئد ژاپن و آرژانتين
 كمك هاي نظامي متنوعي به عراق عليه ايران اعطا كردند.
اردن
 اولين كشوري بود كه به طور رسمي از عراق حمايت كرد و نيروي انتظامي به عراق اعزام نمود.
كويت
 وام بلا عوض 15 ميليون دلاري به عراق در جنگ عليه ايران اعطا كرد و جزيره بوبيان كه جزو خاك اين كشور مي باشد را از آغاز تا پايان جنگ به عنوان پايگاه موشكي و باند پرواز هواپيماهاي عراقي براي زدن كشتي ها و حتي موشك باران شهر هاي ايران در اختيار عراق گذاشته بود.
مصر
 3/5 ميليارد دلار موشك و تسليحات به صورت رايگان براي عراق فرستاد.
سودان
 صدها تن از سربازان ارتش خودرا به جبه هاي جنگ عليه ايران اعزام نمود.
سازمان ملل
 سكوت ، مسامحه و تعلل در مقابل جنگ نابرابر عليه ايران.

سقوط خرمشهر
از رويا هاي رژيم عراق اضافه كردن بندر خرمشهر به خاك عراق بود كه سرانجام براي تحقق اين رويا در31 شهريور 1359 ارتش صدام با استعداد 2 لشكر به شهر خرمشهر هجوم آورد و پس از 35 روز مقاومت بي نظير و فراموش نشدني  ، در تاريخ 4/8/1359 خرمشهر را به تصرف ارتش خود در آورد.
ارتش عراق پس از اشغال خرمشهر 700هزار تن كالا به همراه 500اتومبيل خارجي كه در بندر عظيم خرمشهر تخليه شده بود را غارت برد.
پس از تخليه اموال ، سرتيپ احمد زيدان ، فرمانده نيروهاي عراقي مستقر در خرمشهر دستور تخريب كامل شهر را صادر مي كند.منازل شهر با 300 تن
 »تي ان تي« (مواد انفجاري) تخريب مي شود.

فتح خرمشهر
و سرانجام در روز سوم خرداد 1361در ساعت 50/13 خرمشهر پس از 575 روز اشغال
  در مرحله چهارم عمليات بيت المقدس به دست توانمند رزمندگان اسلام آزاد شد.

خاطرات
سال 1361 ، قرار بود كنفرانس سران كشور هاي غير متعهد در بغداد برگزار شود.اگر اين كنفرانس برگزار مي شد صدام به مدت 8 سال رياست آن را بر عهده مي گرفت.تنها راهي كه مي شد از برگزاري كنفرانس جلوگيري كرد
  ، نا امن نشان دادن بغداد بود كه صدام به امنيت آن خيلي افتخار مي كرد.
صبح روز 31 تيرماه سال 1361 خلبان شجاع عباس دوران
  ،  كه عراق براي سرش جايزه گذاشته بود.پس از بمباران پالايشگاه بغداد ، هواپيماي خود را كه آتش گرفته بود به هتل محل برگزاري اجلاس سران غير متعهد ها كوبيد و بدين ترتيب با شهادت خود كاري كرد كه اين اجلاس به علت فقدان امنيت در بغداد ، برگزار نشود.پيكر پاك شهيددوران به همراه 570 شهيد ديگر در دوم مرداد 1381 به خاك ميهن باز گشت.
در عمليات كربلاي يك وقتي يكي از عراقي ها خود را تسليم كرد
  ، گفت:من شيعههستم هنگام اعزام مادرم يك تكه پارچه ي سبز حرم امام حسين (عليه السلام) را به قصد تبرك به من داد و گفت:اگر اسير شدي اين پارچه نزد ايراني ها خيلي ارزشمند است بگو مال كربلاست.باتو كاري نخواهند داشت.

دانستنيها
رژيم عراق از ابتدا تا پايان جنگ به هيچ يك از سربازان خود ،  كارت پايان خدمت نداد.
رژيم عراق در طول 8 سال دفاع مقدس ، 242 بار از سلاح هاي شيميايي عليه ايران استفاده كرده است.
طبق اعلام سازمان حمايت از مجروحين سلاح شيميايي مستقر در انگليس ، عراق اولين رژيمي است كه غير نظاميان خود را با سلاح شيميايي بمباران كرده است.

پايان مقاومت
و سرانجام جنگي كه در تاريخ 31/6/1359 از طرف صدام با حمايت بيش از 50 كشور ، با نام "قادسيه" و با هدف اصلي براندازي نظام جمهوري اسلامي ، بر ايران تحميل شده بود در تاريخ 7/5/1367 با سركوب حمله مشترك منافقين و ارتش بعثي عراق متوقف شد.

پس از هشت سال دفاع دليرانه رزمندگان ، نه تنها دشمن نتوانست يك وجب از خاك كشورمان را اشغال كند ، بلكه در اوج درماندگي و عجز ، شكست را پذيرفت و همگان به عظمت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران اعتراف نمودند.

منابع:
سيري در جنگ هاي ايران و عراق جلد هاي 1 تا 6 و تاملي در جنگ ايران و عراق
آمارها پرده بر مي دارند
اطلس نبرد هاي ماندگار
همپاي صاعقه
اولين هاي دفاع مقدس
نشريه امتداد و ديگر نشريات
كتب و سايت هاي مربوط به دفاع مقدس

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 آبان 1395 ساعت: 16:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

تحقیق درباره کاتبان وحی

بازديد: 281

 

کاتبان وحی چه کسانی بودند و دارای چه شخصیتی بودند؟

پيامبر اكرم‏ صلى الله عليه وآله وسلم همگان را به خواندن و نوشتن وحى تشويق مى‏فرمود. در آغاز بعثت از تمام قريش، فقط هفده نفر خواندن و نوشتن مى‏دانستند. آنان در مدينه از اين هم، كمتر بودند،  اما تشويق‏هاى پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم موجب شد بيش از چهل نفر، كاتب وحى شوند. در تعداد كاتبان وحى، اختلاف است؛ ابن عساكر در تاريخ دمشق آنان را 23 نفر مى‏داند. ابوشامه و نيز ابن عبدالبر كاتبان وحى را 25 نفر ذكر مى‏كنند. شبر املسى تعداد آنان را چهل نفر مى‏شمارد. حافظ عراقى نام 42 نفر كاتب وحى را به نظم در آورده است. [6] حلبى در حواشى شفا  و نيز مجتهد زنجانى تعداد آنان را 43 نفر نقل كرده‏اند. مستشرقان نيز در اين زمينه سخن گفته‏اند؛ مثلاً: بلاشر فرانسوى مى‏گويد: تعداد كاتبان وحى چهل نفر است.

نويسندگان مكه در صدر اسلام عبارت بودند از: خلفاى چهارگانه، شرحبيل بن حسنة، عبد اللَّه بن سعد بن أبى السّرح قرشي (م. 37 ه ق)، خالد بن سعيد بن عاص بن أميه، طلحه، زبير (م. 36 ه ق)، سعد بن أبي وقاص (م.55 ه ق)، عامر بن فهيرة (42 ه ق)، علاء بن حضرمي (م. 21 ه ق)، معيقيب بن أبي فاطمة الدوسي (م402 ه. ق)، أرقم بن أبى الارقم (م. 11 ه ق)، حاطب بن عمرو، حاطب بن أبي بلتعه (م30 ه. ق)، مصعب بن عمير، عبد اللَّه بن حجش (32. ه ق)، جهم بن قيس و سالم مولى ابى حذيفة (م. 12 ه ق).

نويسندگان مدينه در صدر اسلام

نويسندگان به تدريج در مدينه بيشتر شدند؛ در آغاز، نويسندگى را بيشتر ابى بن كعب انجام مى‏داد؛ سپس زيد بن ثابت آموخته‏تر شد و كتابت را نزد اسيران بدر تكميل كرد. او بيشتر در محضر نبى اكرم‏ صلى الله عليه وآله وسلم بود. كسان ديگرى نيز بعداً به اين جمع افزوده شدند كه عبارتند از:

1. عبد اللَّه بن رواحه (م. 8 ه ق)؛

2. ثابت بن قيس (م. 12 ه ق)؛

3. حتظلة بن الربيع الاسيدى (م. 45 ه ق)؛

4. حذيفة بن يمان (36. ه ق)؛

5. علاء بن عقبة؛

6. جهيم بن الصلت.؛

7. عبد اللَّه بن زيد (م. 63 ه ق)؛

8. محمد بن مسلمة (م. 43 ه ق)؛

9. حنظلة بن أبي عامر (م. 3 ه ق)؛

10. عبد اللَّه بن عبد اللَّه بن أبي بن سلول؛

11. أبو زيد قيس بن السكن؛

12. عقبة بن عامر (م. 58 ه)؛

13. معاذ بن جبل؛

14. أبو أيوب انصارى (م. 52 ه ق)؛

15. مغيرة بن شعبة (م. 50 ه ق)؛

16. أبان بن سعد بن عاص (برادر خالد) (م. 13 ه ق)؛

17. عمرو بن عاص (م. 43 ه ق)؛

18. خالد بن وليد (م. 12 ه ق).

البته برخى مى‏گويند: ابوسفيان و دو پسرش معاويه و يزيد؛ عبد اللَّه بن أرقم (م. 44 ه ق) و حويطب بن عبد العزى (م. 54 ه ق) نيز، از سال هفتم هجرى (فتح مكه) در اين جمع بوده‏اند؛ بنابراين در مجموع نام چهل و پنج تن از صحابه ذكر شده است كه از كاتبان وحى بوده‏اند.

امّا آيا همه كاتبان وحى، در صداقت و ايمان يكسان بوده‏اند يا خير؟ در پاسخ مى‏توان گفت: صرف كتابت وحى، دليل صداقت، ايمان و اهل نجات بودن نيست؛ چنان‏كه نوشته‏اند: عبد اللَّه بن سعد بن أبى السرح يكى از نخستين كاتبان وحى بود كه خط خوشى داشت امّا پس از مدّتى مرتد شد و از مدينه به مكه گريخت. در آنجا به خود مى‏باليد كه گاهى به جاى «سميع»، يا به جاى «خبير»، «بصير» مى‏نوشته است تا اين‏كه درباره او آيه «106 سوره 16» و «93 سوره 6» نازل شد. [10] وى يكى از شش نفرى بود كه روز فتح مكه، پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم [11] فرمان قتل او را صادر كرد اما عثمان، برادر رضاعى عبداللَّه بن سعد چند روز بعد او را نزد رسول خدا آورد و اصرار كرد كه او را امان بدهند، رسول خدا ساعتى درنگ فرمود سپس او را امان داد. [12] وقتى از آنجا خارج شدند پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم به اصحاب فرمود: چرا كسى از شما گردنش را نزد؟ يكى از آنان گفت: چشم دوخته بوديم كه اشاره‏اى بفرمايى! پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم فرمود: اشارت چشم در شأن پيامبران نيست؛ [13] بدين ترتيب، او هم رها شد و كرد آنچه را كه كرد. [14]

ابن ابى داود نيز يكى ديگر از اين كاتبان خائن را ذكر مى‏كند. [15] ولى او ناشناس مانده است و سرنوشتش با عبداللَّه بن سعد بن ابى السرح تفاوت دارد، مى‏گويند: زمين جنازه‏اش را رد كرده، و در گوشه‏اى افتاده بود؛ پس چنين نيست كه هر كه نامش در جرگه كاتبان وحى باشد انسان بافضيلتى به شمار بيايد.

امام علی اولین کاتب وحی مکه

«حضرت علی (علیه‌السّلام)» به دلیل ملازمت و همراهی همیشگی با رسول‌خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) یکی از مهمترین و مشهورترین «کاتبان وحی» بوده است. «این امر مورد اتفاق همه مسلمانان است که حضرت علی (علیه‌السّلام) امام مسلمین و اعلم آن‌ها به قرآن کریم و شئون آن است و او مؤسس علم تفسیر و یکی از کاتبان مهم وحی بوده است.» [۲۸] آن حضرت بیش از سایر «کاتبان وحی» به نگارش وحی موفق بود. ایشان از همان ابتدای نزول وحی طبق فرمایش خودشان نور وحی و رسالت را می‌دید. [۲۹]

لذا «اولین کسی که در مکه عهده‌دار کتابت، مخصوصا کتابت وحی شد، علی (علیه‌السّلام) بود و تا آخرین روز حیات پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به این کار ادامه داد.» [۳۰]

پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) ‌نیز اصرار فراوان داشت تا علی (علیه‌السلام)، آن چه را نازل می‌شود، نوشته و ثبت نماید تا چیزی‌ از قرآن و وحی آسمانی از علی (علیه‌السلام) دور نماند.

سلیم بن قیس هلالی، که یکی از تابعین بود، می‌گوید:

نزد حضرت علی (علیه‌السلام) در مسجد کوفه ‌بودم و مردم گرد او را گرفته بودند آن حضرت فرمود: «تا در میان شما هستم‌ پرسش‌های خود را از من دریغ مدارید. درباره کتاب خدا از من بپرسید، به خدا قسم آیه‌ای نازل نشد مگر آنکه پیامبر گرامی (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) آن را بر من می‌خواند و تفسیر و تاویل آن را به من‌ می‌آموخت‌».

عبدالله بن عمرو یشکری معروف به ابن الکواء که از صحابه حضرت علی (علیه‌السلام) و بسیار دانا و دانشمند و یکی از پرسش‌کنندگان بود، از ایشان پرسید: آن‌چه ‌نازل می‌گردید و شما حضور نداشتید، چگونه است؟ علی (علیه‌السلام) فرمود: «هنگامی که‌ به حضور پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) می‌رسیدم، می‌فرمود: یا علی در غیبت تو آیه‌هایی نازل شد، آن گاه ‌آن‌ها را بر من می‌خواند و تاویل آن‌ها را به من تعلیم می‌فرمود» [۳۱] [۳۲] .

حضرت در سخنی دیگر می‌فرماید: «سلونی عن کتاب اللّه فانه لیست آیة الا و قد عرفت ابلیل نزلت‌ام بنهار فی سهل او جبل؛ [۳۳] از من در مورد کتاب خدا، قرآن بپرسید آیه‌ای در قرآن نیست، مگر آن که من می‌دانم آیا در شب نازل شده یا در روز، در بیابان هموار (دشت) نازل شده یا در کوهسار

قرآنی که امام علی‌ (علیه‌السّلام) نوشته بود همراه با توضیح و تفسیر آیات بود. علی (علیه‌السّلام) می‌فرمود: «لو ثنیت لی الوسادة لاخرجت لهم مصحفا کتبته و املاه علی رسول‌ الله [۳۴] اگر فرصتی به دست آید قرآنی را که پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) برای من املاء کرده و من آن را نوشته‌ام، رو خواهم کرد.»

شیوه کتابت در عهد رسالت‌ بدین گونه بود که بر هر چه یافت می‌شد و امکان‌ نوشتن روی آن وجود داشت، می‌نوشتند. از جمله چیزهایی که قرآن روی آن نوشته می‌شد، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- عُسُب: جمع عسیب، جریده نخل یا چوب وسط شاخه‌های درخت‌ خرما که‌ برگ‌های آن را جدا می‌ساختند و در قسمت پهن آن می‌نوشتند.

۲- لِخاف: جمع لخفه، سنگ‌های نازک و سفید.

۳- رُقاع: جمع رقعه، تکه‌های پوست ‌یا ورق (برگ) یا کاغذ.

۴- اُدُم: جمع ادیم، پوست آماده شده برای نوشتن. [۵۲]

۵- اکتاف: جمع کِتف به معنای استخوان شانه (شتریا گوسفند)

۶- اقتاب: چوب‌هایی که بر شتران می‌نهادند تا بر آن‌ها سوار شوند.

۷- حریر و پارچه که گاهی قرآن را بر روی آن‌ها می‌نوشتند. [۵۳]

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 05 آبان 1395 ساعت: 17:43 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

تحقیق کامل در مورد ورزش شنا

بازديد: 291

 

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع :

ورزش شنا

درس : ورزش

تهیه و تنظیم کنندگان :

 

کلاس ششم

 

 

 

معرفی ورزش شنا

شنا مهارت يا ورزش شناور ماندن و حرکت درون آب است. شنا کردن به معني حرکت انسان يا حيوان بدون هر گونه کمک خارجي درون آب است. آموختن شنا علاوه بر تقويت جسم در مواقع اضطراري و افتادن ناگهاني درون آب زندگي انسان را نجات خواهد داد. بسياري از حيوانات هنگام تولد و به طور غريزي، قادر به شنا کردن هستند؛ اما انسان بايد شنا کردن را ياد بگيرد.يادگيرندگان شنا تمرين‌هاي خود را اغلب در استخرهاي کم عمق و کناره درياها شروع مي‌کنند. آن‌ها ابتدا شناور ماندن روي آب و سپس حرکت‌هاي پا را مي‌آموزند و در پايان حرکت‌هاي دست را نيز ياد خواهند گرفت. براي شنا کردن آسان و روان، شناگران در مفاصل اصليشان به انعطاف‌پذيري مطلوبي نياز دارند.شناگران تازه کار بايد چگونگي حرکت‌هاي هماهنگ دست با نفس کشيدن را تمرين کنند. شناگران معمولاً يک يا چند شنا مي‌آموزند.

تاريخچه شنا در جهان

شواهد باستان‌شناسي نشان مي‌دهند که قدمت شنا و شنا کردن به ۲۵۰۰سال قبل از ميلاد در تمدن مصر و بعد از آن در تمدن‌هاي آشور و يونان و روم باستان باز مي‌گردد. آنچه از گذشته آموزش شنا مي‌دانيم بر اساس يافته‌هايي است که از «حروف تصويري» هيروگليف مصريان به دست آورده‌ايم. يوناني‌هاي باستان و رومي‌ها شنا را جزو برنامه‌هاي مهم آموزش نظامي خود قرار داده بودند، و مانند الفبا يکي از مواد درسي در آموزش مردان بوده‌است. شنا در شرق به قرن اول قبل از ميلاد باز مي‌گردد. ژاپن جايي است که شواهد و مدارکي از مسابقات شنا در آن وجود دارد. در قرن هفدهم به دستور رسمي حکومتي شنا به صورت اجباري در مدارس تدريس مي‌شد.

مسابقات سازمان يافته شنا در قرن ۱۹ميلادي قبل از ورود ژاپن به دنياي غرب شکل گرفت. از قرار معلوم مردم ساحل نشين اقيانوس آرام، به کودکان هنگامي که به راه مي‌افتادند يا حتي پيش تر شنا مي‌آموختند. نشانه‌هايي از مسابقات گاه و بي گاه ميان مردم يونان باستان وجود دارد و همچنين يکي از بوکسورهاي معروف يونان شنا را به عنوان تمرين در برنامه ورزشي خود گنجانيده بود. رومي‌ها اولين استخرهاي شنا را بنا کردند و گفته مي‌شود که در سدهٔ يکم پيش از ميلاد گايوس ماسناسرايزن سياسي سزار آگوست رومي، نخستين استخر آب گرم را ساخت.

برخي عدم تمايل اروپائيان به شنا را در سده‌هاي ميانه ترس از گسترش و سرايت عفونت و بيماري‌هاي مسري مي‌دانند از طرفي شواهدي وجود دارد که نشان مي‌دهد در سواحل بريتانياي کبير در اواخر قرن ۱۷ميلادي از شنا در آب به عنوان وسيله‌اي براي درمان استفاده مي‌شود. البته تا پيش از قرن نوزدهم شنا به عنوان تفريح و ورزش در ميان مردم جايگاهي پيدا نکرد. زماني که نخستين سازمان شنا در سال ۱۸۳۷تأسيس شد در پايتخت بريتانيا يعني لندن، ۶استخر سر پوشيده وجود داشت که مجهز به تخته شيرجه بودند. در سال ۱۸۴۶اولين مسابقه شنا در مسافت ۴۴۰يارد در استراليا بر پا شد که بعد از آن هر ساله نيز به اجرا در آمد. باشگاه شناي «متروپوليتين» لندن در سال ۱۸۶۹تأسيس شد که بعدها به انجمن شناي غير حرفه‌اي تغيير نام پيدا کردکه در واقع هيئت رئيسه شناي غير حرفه‌اي بريتانيا بود. فدراسيون‌هاي ملي شنا در چندين کشور اروپايي در سال ۱۸۸۲تا ۱۸۸۹شکل گرفتند.

 

تاريخچه شنا در ايران

تاريخچه شنا به عنوان يک ورزش، در ايران، بسيار کوتاه است و به طور کلي هم اين رشته از ورزش به نسبت ديگر رشته‌ها در کشور ايران چندان پيشرفتي حاصل نکرده‌است. در حالي که به جهت موقعيت جغرافيايي ايران که در شمال و جنوب کشور به دريا متصل است و هم به جهت تأکيدات مذهبي، مي‌بايستي اين ورزش را مورد توجه قرار مي‌دادند.

در قديم، مکان‌هايي شبيه استخر سرپوشيده در حمام‌ها مي‌ساختند، به نام چال حوض. اين چال حوض‌ها، که حداکثر از ۱۰متر تجاوز نمي‌کرد، براي شنا کردن و آب بازي بود. در اطراف چال حوض‌ها، سکوهايي به ارتفاع ۲يا ۳متر وجود داشت که از بالاي آن به درون آب مي‌پريدند و عملياتي مانند پشتک و وارو انجام مي‌دادند. روشنايي چال حوض‌ها از سوراخ کوچکي که در سقف بود، تأمين مي‌شد. در اين گونه آبگيرهاي غير بهداشتي، هيچ گونه مقرراتي وجود نداشت و هر کس مي‌توانست قبل از استحمام يا پس از آن وارد چال حوض شود و به آب بازي و شنا که به معناي واقعي هم شنا نبود بپردازد. تا سال ۱۳۱۴در سراسر ايران حتي يک استخر شنا هم نبود و فقط در اردوگاه نظامي اقدسيه تهران يک استخر براي آموزش شنا به دانشجويان دانشکده افسري ساخته بودند. در سال ۱۳۱۴، استخر ديگري در باغ فردوس شميران احداث شد که به وزارت فرهنگ تعلق داشت. نخستين استخري که براي استفاده ورزشکاران و تعليم اصول جديد شنا به آنها به وجود آمد، در سال ۱۳۱۴در منظريه تهران بود که يک مربي ورزش خارجي به نام «گيبسون» بر آن نظارت مي‌کرد. پايه‌هاي ورزش شناي نوين در ايران از همان استخر منظريه گذاشته شد.

انواع شنا

شنای قورباغه

شنای قورباغه گونه‌ای از ورزش شنا است. شنای قورباغه قدیمی‌ترین و رایج‌ترین گونه شنا است. دلیل این امر این است که در این نوع از شنا، شناگر قادر به تنفس راحت در حین شنا نیز هست. در استخرها گونه‌هایی از شنا که در آغاز به شناگران آموخته می‌شود معمولاً اول شنای کرال سینه و شنای قورباغه‌است.

شنای قورباغه یکی ازچهارنوع شنای اصلی است که مسابقات آن رسما برگزار می‌شود و در عین حال این شنا علاقه مندان بسیاری دارد، زیرا احتیاج کمتری به صرف انرژی نسبت به شنای کرال سینه دارد. یادگیریش آسان است. این شنا برای مسافت‌های طولانی مناسب است، علاوه بر این، شنای قورباغه هم جهت شنا کردن در دریا وهم در موقع نجات غریق مفید است. کندترین نوع شنا بین چهارنوع شنای اصلی است.

 

 

 

کرال سینه

کرال سینه یکی از انواع شنا است که حرکاتی کاملاً تعریف شده و مشخص دارد. شانه‌ها باید با آب در یک خط قرار بگیرند، و حرکات دست‌ها و پاها باید با هم انجام شود. دست‌ها از سینه دور شده و به دور بدن می‌گردد و بعد دوباره به جای اولیه باز می‌گردد (پاها مستقیم اند و بالا و پایین می‌روند). اگر با این حرکت یک ساعت شنا کنید، حدود ۷۵۰کالری خواهید سوزاند.

واژهٔ کرال از فعل انگلیسی Crawl مشتق شده که به معنی خزیدن است . زیرا انسان به وسیلهٔ این شنا در آب می‌خزد و پیش می‌رود.

کرال سینه سریعترین روش شنا است و تقریبا همه شناگران در مسابقات شنای آزاد از آن استفاده می کنند.

 شنای پروانه

شنای پروانه یکی از زیباترین و مشکل‌ترین انواع شنا است که در اکثر مسابقات معتبر جزو پر بیننده‌ترین انواع شناست. در حالی که دیگر انواع شنا توسط مبتدیان به راحتی انجام می‌شود، پروانه نیاز به تکنیک مناسب دارد تا صورت گیرد. بسیاری از نوآموزان پروانه را سخت‌ترین نوع شنا می‌دانند. در این نوع شنا حرکت پاها مانند حرکت دلفین در آب است و از کمر آغاز می‌شود دستها نیز بطور هم‌زمان و از طرفین به سمت جلو پرتاب می‌شود و و هم‌زمان با این عمل سر از آب بیرون امده و هواگیری انجام می‌شود.

کرال پشت

کرال پشت نوعی شنا است که در آن بدن به شکل افقی به پشت به موازات سطح آب قرار می‌گیرد و سر تا گوش‌ها داخل آب است و پاها به حالت ضربدر به آب ضربه می‌زنند.

کرال پشت را به سادگی می‌توان یاد گرفت . چون صورت همیشه خارج از آب قرار دارد و دم و بازدم به آسانی انجام پذیراست.

 

منبع :

www.wikipedia.com

 

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 05 آبان 1395 ساعت: 16:41 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

منابع كنكور كاردانی به كارشناسی مامائی

بازديد: 89

 


منابع كنكور كاردانی به كارشناسی مامائی و كتابهای مفید معرفی شده برای هر كدام:
( دروس عمومی )
ادبیات فارسی (ضریب3):
1-برگزیده متون ادب فارسی با تجدید نظر كل ی:
به اهتمام جلیل تجلیل – اسماعیل حاكمی – محمد
رادمنش - علی رادمنش - علی شیخ الاسلامی – علی
مرزبان راد مركز نشر دانشگاهی
۱۳۸۴ یا ۱۳۸۳ یا ۱۳۸۲
۲ - زبان ونگارش فارسی :
به اهتمام حسن احمدی گیوی – اسماعیل حاكمی –
یدا ... شكری – سید محمود طباطبایی اردكانی - سازمان
مطالعه و تدوین كتب علوم انسانی دانشگاهها ( سم ت) -
۱۳۸۴ یا ۱۳۸۳ یا ۱۳۸۲

معارف اسلامی (ضریب 2 )
معارف اسلامی – انتشارات نهاد رهبری
ترجیحاً اندیشه اسلامی مطالعه شود .

زبان انگلیسی (ضریب1)
با وجود اینكه منبع خاصی جهت آزمون زبان عمومی
معرفی نمی گردد ولی با توجه به آزمونهای سالهای قبل
منابع زیر پیشنهاد می شود :
۱ - گرامر :
انتشارات –
Basic English Grammar كتاب
دانشگاه شهید رجائی و یا هر كتاب گرامر فارسی كه
مطالب گرامری كلی را دارا باشد.
۲ - متون و لغات و درك مطل ب:
۱A
Basic Course in Reading English
۲Basic
English Readings
۳Bridging
The Gap
۴Concepts
And Comments
۵Developing
Reading Skills
۶Expanding
Reading Skills
۷ - سوالات كنكورهای سالهای قبل

(دروس تخصصی)
بیوشیمی (ضریب1):
بیوشیمی هاپر – شهبازی ،ملك نیا
بیوشیمی – دكتر نجات شكوهی
بیوشیمی برای پرستار

فیزیولوژی (ضریب1)
فیزیولوژی گایتون

بارداری وزایمان(ضریب
۳ )
ویلیامز
۲۰۰۵

جنین شناسی (ضریب
۳ )
جنین شناسی لانگمن

نوزادان(ضریب
۳ )
نلسون 2004

بیماریهای زنان (ضریب1)
كیستز
۱۹۹۹ - بیماری های زنان نواك ۲۰۰۲
اسپیروف
۲

بیماری های داخلی جراحی (ضریب1)
جلد
۳ ویلیامز ۲

بهداشت مادر و كودك (ضریب1)
اسپیروف – درسنامه پزشكی پیشگیری
درس نامه پایه پزشكی – ویلیامز - نلسون

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 05 آبان 1395 ساعت: 16:39 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

آداب حضور در یک میهمانی

بازديد: 24591

 

آداب حضور در یک میهمانی

 

1-تشکر یادتان نرود :

 تشکر از میزبان به خاطر پذیرایی اش ضرورت دارد. این کار را میتوانید در پایان مهمانی انجام بدهید. اما روش بهتری هم وجود دارد؛ میتوانید فردای مهمانی به میزبان تلفن بزنید و به او بگویید فقط زنگ زده اید بابت تشکر از پذیرایی دیروز؛ همین.

۲- سرزده نروید مهمانی:

ایام عید، بازار مهمانی و دید و بازدید حسابی داغ است. پیش از اینکه به قصد مهمانی از منزل خارج شوید، تلفن بزنید و از حضور میزبان در منزل و از آمادگی اش برای پذیرایی از شما اطمینان حاصل کنید. شاید مهمانان زیادی در منزل میزبان حضور داشته باشند و او موقع پذیرایی به زحمت بیفتد 

۴- گپ بزنید، بحث نکنید :

وقتی دور هم نشسته اید، احتمال این که بحث های متنوعی درباره مسائل اجتماعی، سیاسی، شخصی و پیش بیاید، زیاد است. فراموش نکنید که شما مهمان اید و مجلس مهمانی جای بحث و جدل نیست. به یک گپ خودمانی بسنده کنید و مجلس مهمانی را به میدان جنگ تبدیل نکنید. از این فرصت برای تازه کردن دیدارها و لذت بردن از مصاحبت همدیگر استفاده کنید و خودتان و اطرافیانتان را با بحثهای آنچنانی خسته نکنید.

۵به میزبان کمک کنید :

خوشبختانه بیشتر خانمهای ایرانی، این کار را خوب بلدند. به میزبان در امر پذیرایی کمک کنید: موقع چیدن میز غذا، مرتب کردن آشپزخانه بعد از صرف غذا و شست وشوی ظروف. با این کار، نه تنها به میزبان کمک می کنید، بلکه فرصتی پیدا می کنید تا رابطه تان را هم صمیمی تر کنید و احیانا چیزهای جدیدی هم یاد بگیرید.

۶شنونده خوبی باشید

:توی مهمانی، دائم از خودتان تعریف و تمجید نکنید و به همان میزان که صحبت می کنید، به دیگران هم اجازه صحبت بدهید و خلاصه این که شنونده خوبی باشید.

۸غم و غصه تان را با خودتان نبرید :

وقتی به مهمانی می روید، غصه هایتان را در خانه جا بگذارید حتما. مهمانی جای خوبی برای طرح مسائل و مشکلات نیست. مسلما میزبان هم مثل شما مشکلات خاص خودش را دارد. یادتان باشد که این دید و بازدیدها قرار است فرصتی باشند برای شاد بودن و فراموش کردن گرفتاری ها

.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 04 آبان 1395 ساعت: 17:04 منتشر شده است
نظرات(3)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس