سوالات دهم - 16

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

بیشترین و کمترین میزان استفاده متعلق به کدام رسانه است

بازديد: 115
بیشترین و کمترین میزان استفاده متعلق به کدام رسانه است

 

سوال  :

بیشترین و کمترین میزان استفاده متعلق به کدام رسانه است

پاسخ  :

میزان مصرف رسانه و میزان ناهنجاری رفتاری دانش­آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر میانه است. تحقیق از نوع کمی با تکنیک پیمایش است و پرسشنامه ابزار گردآوری اطلاعات بوده است. کل جامعه آماری ما ۳۷۰۳ نفر بود که از این تعداد ۳۴۹ نفر به عنوان نمونه آماری به روش تصادفی انتخاب شده­اند. دراین مطالعه، رابطه میزان ناهنجاری رفتاری دانش­آموزان با برخی از متغیرها مانند میزان مصرف منطقه­ی مسکونی و جنسیت معنی­دار بوده و فرضیات تحقیق در این موارد تأیید شده است.

اما رابطه معنی­داری میان متغیر ملاک و متغیرهای پیش­بین هم­چون میزان مصرف (برنامه شبکه­های داخلی تلویزیون، رادیو، سینما، روزنامه، مجله، کتاب) وجود نداشته است. نتایج به دست آمده حاکی از این است که به ترتیب متغیرهای برنامه شبکه­های خارجی تلویزیون، سایت­های اینترنتی، بازی­های رایانه­ایی، سینما، کتاب) منطقه­ی مسکونی و جنسیت بیشترین تأثیر را در میزان ناهنجاری رفتاری دانش­آموزان دارند و بیشترین تغییرات متغیر ملاک را تبیین می­کنند و بقیه متغیرها از معادله خارج شده­اند. به طورکلی می­توان نتیجه گرفت که میزان ناهنجاری رفتاری دانش­آموزان با میزان مصرف رسانه ارتباط تنگاتنگی دارد.

آزمایش:

همان­طور که ذکر شد، از کل نمونه مورد بررسی یعنی ۳۴۹ نفر دانش­آموز، ۳/۵۱ درصد دانش­آموز دختر و ۷/۴۸ درصد دانش­آموز پسر هستند. محل سکونت ۶/۱۰ درصد روستایی و ۴/۸۹ درصد شهری هستند. از شهرنشین­ها ۴/۳۴ درصد در منطقه بالا، ۱/۳۴ درصد در منطقه متوسط و ۵/۳۱ درصد در منطقه پایین سکونت دارند.

میانگین میزان مصرف تلویزیون برابر ۴۴/۳، کمترین مقدار برابر ۱۵/۱ و بیشترین مقدار برابر ۶۲/۵ است. میانگین میزان مصرف ماهواره برابر ۷۳/۲، کمترین مقدار برابر ۱ و بیشترین مقدار برابر ۶ است. میانگین میزان مصرف اینترنت برابر ۲۸/۲، کمترین مقدار برابر ۱ و بیشترین مقدار برابر ۷۱/۵ است. میانگین میزان مصرف بازی­های رایانه­ای برابر ۴۴/۳، کمترین مقدار برابر ۱ و  بیشترین مقدار برابر ۶ است. میانگین میزان مصرف رادیو برابر ۰/۲، کمترین مقدار برابر ۱ و بیشترین مقدار برابر ۰۸/۵ است. میانگین میزان مصرف سینما برابر ۵۳/۳، کمترین مقدار برابر ۲/۱ و بیشترین مقدار برابر ۴/۵ است. میانگین میزان مصرف روزنامه برابر ۶۰/۲، کمترین مقدار برابر ۱ و بیشترین مقدار برابر ۸۹/۵ است.

میانگین میزان مصرف مجله برابر ۶۹/۲، کمترین مقدار برابر ۱ و  بیشترین مقدار برابر ۹/۵ است. میانگین میزان مصرف کتاب برابر ۲۲/۳، کمترین مقدار برابر ۱ و بیشترین مقدار برابر ۶۷/۵ است. میانگین میزان وقت صرف شده والدین برای فرزندان برابر ۷۲/۲، کمترین مقدار برابر ۱ و بیشترین مقدار برابر ۷۵/۵ است. براین مبنا، در فرضیه­های (۱)، (۵)، (۶)، (۷)، (۸) و (۹) با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون همبستگی پیرسون، سطح معنی‌داری آزمون پیرسون بزرگ­تر از ۰۵/۰ است. یعنی بین میزان مصرف شبکه­های داخلی تلویزیون، رادیو، سینما، روزنامه، مجله، کتاب و میزان ناهنجاری رفتاری دانش­آموزان رابطه معنی‌داری وجود ندارد. ولی فرضیه­های (۲)، (۳) و (۴) با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون همبستگی پیرسون، سطح معنی‌داری آزمون پیرسون کوچک­تر از ۰۵/۰ است.

یعنی بین میزان مصرف شبکه­های خارجی تلویزیون سایت­های اینترنتی، بازی­های رایانه­ای و میزان ناهنجاری رفتاری دانش­آموزان رابطه معنی‌داری وجود دارد. در این میان فرضیه­های (۱۰) و (۱۱) با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون آنالیز واریانس، آزمون t و آزمون پیرسون سطح معنی‌داری آزمون کوچک­تر از ۰۵/۰ است. یعنی بین منطقه مسکونی، جنسیت و میزان ناهنجاری رفتاری دانش­آموزان رابطه معنی‌داری وجود دارد. نتایج آزمون تعقیبی LSD برای فرضیه (۱۰) نشان می‌دهد که میزان ناهنجاری رفتاری در منطقه مسکونی پایین کمتر از منطقه متوسط و بالا است. میزان ناهنجاری رفتاری دانش­آموزان پسر به طور معنی‌داری بیشتر از دانش‌آموزان دختر است. به هر صورت، میانگین میزان ناهنجاری رفتاری برابر ۲۲/۲، کمترین مقدار برابر ۱۶/۱ و بیشترین مقدار برابر ۷۷/۳ است.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت: 17:18 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,
نظرات(0)

تفاوت و شباهت مصرف رسانه را بنویسید

بازديد: 61
تفاوت و شباهت مصرف رسانه را بنویسید

تفاوت و شباهت مصرف رسانه را بنویسید

 

تفاوت بین رسانه های اجتماعی و رسانه های جمعی

رسانه های جمعی

رسانه های اجتماعی

دامنه ی محدود

دامنه ی گشترش پذیر

کمتر یا غیردسترس

در دسترس پذیر

محدود تولید و استفاده

سهولت تولید و استفاده

زمان با تأخیر

زمان فوری

عدم ویرایش

ویرایش پذیر

یک سویه

چند سویه

محدود بودن

نامحدود بودن

رسمی

غیر رسمی

تک رسانه ای

چند رسانه ای و فرامتنی

تیم تحریریه

عدم وجود تیم تحریریه

عدم مشخص بودن تعداد مخاطب

مشخص بودن تعداد مخاطب

سانسور زیاد

سانسور کم

عدم انطباق با مخاطب

مبتنی بر نیاز مخاطب

گران

ارزان

ویژگی رسانه های اجتماعی
۱٫ گفت و گوی دو طرفه: اساس رسانه های اجتماعی بر پایه ی گفت و گو بنا نهاده شده است.
۲٫ باز شدن دیالوگ ها به وسیله ی مخاطبان: کاربران همیشه مولد یک گفت و گو به شمار می روند.
۳٫ ایجاد درگیری: درگیر بودن کاربران در رسانه های اجتماعی، یکی از راه های بازگشت آن ها به این رسانه هاست.
۴٫ تشویق به مشارکت: در رسانه های اجتماعی همیشه کاربران را تشویق به مشارکت در فرایندها می کنند.
۵٫ فعال کردن همکاری: همکاری و کمک کردن مخاطبان به یکدیگر یکی از عوامل توسعه کاربران رسانه های اجتماعی است.
۶٫ برانگیختن شخصیت: هویت کاربران در رسانه های اجتماعی استحکام می یابد.
۷٫ گران نبودن: تولید محتوا در رسانه های اجتماعی در قیاس با رسانه های جمعی، بسیار ارزان تمام می شود؛ به عبارت بهتر، تولید محتوا رایگان است.
۸٫ از وظایف کم تا وظایف زیاد: وظایف کاربران در رسانه های اجتماعی از وظایف آسان و کوچک، به وظایف بزرگ و حرفه ای تبدیل می شود.
۹٫ افزایش اعتبار: رسانه های اجتماعی، فضایی برای ایجاد اعتبار توسط اشخاص، شرکت ها و سازمان ها است.
۱۰٫ اعتدال و برابری: امکانات رسانه های اجتماعی برای تمام کاربران یکسان است.

رسانه های جمعی مانند رادیو، تلویزیون و مطبوعات امروزه مخاطب گسترده ای در جهان و ایران دارند. این در حالی است 

رسانه های اجتماعی (social Media)مانند فیس بوک، توئیتر، یوتیوب و گوگل پلاس نیز درصد مخاطب زیادی داردند، اما رشد بیشتری نسبت به رسانه های جمعی دارند.
از زمانی که چاپ به عنوان بستر رسانه ای جمعی ظهور کرد تا موقعی که اینترنت به عنوان پلتفرم ظهور رسانه های آنلاین، هیچکس فکرش را نمی کرد که تعاملات رسانه ای امروز چنین شود؛ رسانه هایی با عنوان رسانه های اجتماعی رشد بیشتری از سایر رسانه ها داشته باشند و مخاطب را قاپیده باشند.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت: 17:14 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

استفاده از شبکه اجتماعی بومی چه فایده ها و زیان هایی دارد

بازديد: 3082
استفاده از شبکه اجتماعی بومی چه فایده ها و زیان هایی دارد

سوال  :

استفاده از شبکه اجتماعی بومی چه فایده ها و زیان هایی دارد

 

پاسخ  :

مزایای شبکه های اجتماعی

۱. ارتباط جهانی

مهم نیست که شما به دنبال یکی از هم کلاسی های سابق خود باشید یا معلم اول دبستانتان، هیچ راهی سریع تر و آسان تر از شبکه های اجتماعی نیست. میشود گفت که فیس بوک، توییتر، لینکدین و مای اسپیس تقریبا شناخته ترین شبکه های اجتماعی هستند و البته وبسایت های جدید دیگری نیز هستند که به این کار اختصاص دارند. به وسیله این وبسایت ها افراد می توانند دوستان جدید پیدا کنند. روابط دوستانه و تجاری خود را گسترش دهند و با دیگران آشنا شوند.

۲. اشتراک علایق

وقتی که شما در یک شبکه اجتماعی عضو می شوید؛ می توانید افرادی که سلیقه شان شبیه به خودتان است را در کنار خود بیاورید و شبکه ای از این افراد در اطراف خود بسازید. برای مثال، اگر شما طرفدار شطرنج هستید و یا به کتاب علاقه دارید؛ می توانید که افرادی که سلیقه ای مشابه با شما دارند را پیدا کنید و با آنان به تبادل اطلاعات بپردازید.

۳. اشتراک لحظه ای اطلاعات 

بسیاری از شبکه های اجتماعی قابلیت پیام دادن لحظه ای دارند. این قابلیت به این معناست که شما می توانید بی درنگ با یک چت اطلاعات را منتقل کنید. این قابلیتی کاربردی برای معلمین است تا بتوانند گفت و گو در کلاس درس را تسهیل ببخشند

۴. تبلیغات رایگان

اگر شما دارای یک شرکت خصوصی هستید و نیازمند این هستید که خدمات و یا کالای خود بر سر زبان بیاندازید، راهی بهتر از فرستادن پیامتان از طریق شبکه های اجتماعی به میلیون ها انسان ندارید. مزیت اصلی این نوع تبلیغ رایگان بودن آن است. شما می توانید یک کالا، سرویس یا یک ایده را ترویج دهید زیرا شما در این کار هیچ محدودیتی به جز زمان ندارید.

۵. سرعت بالای انتشار اخبار

شبکه های اجتماعی انقلابی در زمینه سرعت بخشیدن در انتقال اخبار هستند. بسیاری از خبرگذاری ها، امروزه در شبکه هایی همچون توییتر، یوتیوب و فیس بوک فعالیت دارند و اخبار را با سرعت بالایی انتقال می دهند. یک فرد به راحتی و تنها با خواندن تیتر های اصلی مطالب در این سایت ها می تواند از اخبار روز دنیا اطلاع پیدا کند. این موضوع باعث شده است کهاخبار به وسیله ها صدها شبکه اجتماعی بی درنگ و فوری به سراسر دنیا منتشر شوند.

معایب شبکه های اجتماعی

۱. در معرض خطر قرار گرفتن روابط چهره به چهره

بزرگترین مزیت شبکه های اجتماعی دارای یک عارضه جانبی منفی است که آن را به مهم ترین عیب این شبکه ها تبدیل کرده است. این شبکه ها روابط چهره به چهره اجتماعی را کاهش و یا به کل از بین می برند. زیرا شبکه های اجتماعی به نوعی استقلال و آزادی به وجود می آورند و افراد می توانند یک دنیای فانتزی برای خود ساخته و وانمود کنند که فرد دیگری هستند.

۲. مزاحمت های سایبری و جرایم علیه کودکان

استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند افراد را در معرض آزار و اذیت و ارتباطات نامناسب با دیگران قرار دهد. با اینکه والدین محتوای اینترنت را برای اعضای خانواده ی خود فیلتر می کنند اما با این حال باز هم کودکان در معرض آزار های جنسی و محتوای های نامناسب هستند.

۳. جعل هویت و کلاه برداری

چه خوشتان بیاید چه نه، اطلاعاتی که شما بر روی اینترنت می فرستید می تواند در دسترس هرکسی که به اندازه کافی باهوش و زیرک باشد قرار بگیرد . اکثر سارقان تنها به مقدار کمی  اطلاعاتی ضروری از شما نیاز دارند تا با جعل هویت تان، زندگی شما را به کابوس تبدیل کنند. گزارشی در CNET نشان می دهد که ۲۴ میلیون امریکایی اطلاعات شخصی خود را با قرار دادن در شبکه های اجتماعی در معرض خطر قرار می دهند.

۴. اتلاف کننده زمان

گزارشی در Nielsen نشان می دهد که شبکه های اجتماعی یکی از بزرگترین ابزارهای اتلاف کننده وقت هستند بطوریکه ۱۷ % از زمان استفاده از اینترنت را بدون هیچ گونه بهره وری به خود اختصاص می دهند. گرچه بخشی از این زمان صرف انجام کارهای مهم تجاری، اجتماعی و حرفه ای می شود. البته صرف نظر کردن از بازی ها، چت و دیگر کارهای غیر ضروری و اتلاف کننده های وقت کار آسانی است.

۵. به خطر افتادن حریم شخصی

شبکه های اجتماعی به حریم خصوصی شما تجاوز کرده و اطلاعات شخصی تان را به شرکت های مختلف می فروشند. آیا تا به حال در فیس بوک نظری داده اید و به تبلیغاتی که مربوط به پست شماست دقت کرده اید؟ فیس بوک در سال ۲۰۱۱ میزان ۳.۸ میلیارد دلار از همین راه کسب درآمد کرده است. این میزان برای یک سایت رایگان بد نیست.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت: 17:09 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

تفاوت ها و شباهت های شبکه های اجتماعی در کشور های مختلف چیست

بازديد: 121
تفاوت ها و شباهت های شبکه های اجتماعی در کشور های مختلف چیست

سوال  :

تفاوت ها و شباهت های شبکه های اجتماعی در کشور های مختلف چیست

 

پاسخ  :

برخی از مسوولان یا منتقدان داخلی شبکه های اجتماعی اعم از فیسبوک و توییتر و… تا شبکه های پیام رسان اینترنتی مانند وایبر و واتس اپ و تلگرام و… معتقدند در ایران مردم شبکه ها اجتماعی را بیش از حد جدی گرفته اند.

این درحالی است که در کشورهای توسعه یافته میزان استفاده و استقبال مردم از این شبکه ها به اندازه ایران نیست. آیا واقعا به نسبت میانگین دسترسی به اینترنت و ابزارهای آن، تفاوت معناداری بین حضور و استفاده از این شبکه ها با کاربران در کشورهای توسعه یافته وجود دارد؟

سوال جالب و مهمی است. البته برای پاسخ دقیق به این سوال نیاز به پژوهش علمی در این حوزه است. اما در کل تجربه و مشاهدات شخصی من از وقایع اجتماعی و سیاسی در کشور نشان می دهد در ایران، مردم شبکه های اجتماعی و به طور کلی فناوری های نوین ارتباط را آن گونه که مردم کشورهای توسعه یافته استفاده می کنند، استفاده نمی کنند؛ به عنوان نمونه در مراسم ترحیم مرتضی پاشایی مقابل تالار وحدت هنگام تشییع پیکر هنرمند درگذشته، تمایم افرادی که نزدیک تابوت وی بودند، گوشی های موبایل خود را بیرون آورده و مشغول تصویربرداری بودند؛ بدون داشتن حالتی که گویای ناراحتی یا عزاداری آنها باشد. به اعتقاد من این صحنه را کمتر در کشورهای توسعه یافته می توان دید. شخصا معتقدم در آن کشورها به اندازه ایرانی ها از این فناوری ها استفاده نمی کنند یا حداقل استفاده نابجا نمی کنند. در کشور ما افراد به صورت هم زمان گاهی در پنج شبکه اجتماعی یا شبکه های پیام رسان اینترنتی مانند وایبر و ای مسج و… عضو هستند.

 

چرا میزان استفاده و صرف زمان در این شبکه ها توسط کاربران ایرانی بیشتر از دیگر کشورهاست؟

از لحاظ جامعه شناختی، باید بافت جمعیتی، اجتماعی و فرهنگی ایران مورد بررسی قرار بگیرد. براساس آمارها بیش از یک چهارم جمعیت (۱۵تا ۲۴ سال) کشور ما (حدود ۲۰ میلیون نفر) جوان است و این جمعیت جوان در دنیایی که اکنون «شبکه ای» شده است نیازهای خاص خود را دارد. با پیشرفت فناوری های نوین ارتباطی، نیاز به استفاده از این فناوری ها نیز پیشرفت می کند و طبیعی است که جمعیت جوان و تعداد زیاد آن باعث تغییراتی در الگوی مصرف شبکه های اجتماعی شود. از لحاظ اجتماعی نیز جمعیت جوان ما ممکن است محدودیت هایی در ابراز احساسات و در مواقعی در ارتباط احساس کند و برای جبران این خلا به شبکه های اجتماعی متعدد روی بیاورد. از بعد فرهنگی نیز همانند بسیاری از فناوری های نوین دیگر، فرهنگ استفاده از آن برای بسیاری از افراد جامعه شرح داده نشده است.

یکی از نمونه های مثال زدنی که منتقدان همیشه به آن استناد می کنند حمله ها و لشکرکشی های فیسبوکی و گاه بی دلیل به صفحات افراد مشهور است. مثل حمله به صفحه پپسی و ناسا برای شایعه انداختن لوگوی این شرکت بر کره ماه، حمله به صفحه لیونل مسی، حمله به صفحه خانم مجری قرعه کشی جام جهانی و جدیدترین مورد حمله به صفحه داور بازی ایران و عراق در جام ملت ها و موارد بسیار دیگر؛ آیا این رفتار و ویژگی فقط مختص کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی است یا مشابه آن در دیگر جاهای دنیا هم رواج دارد؟

نه. این گونه رفتارها و استفاده همگانی از شبکه های اجتماعی برای انتشار موضوع یا ابراز احساسات و اعتراض یا طرفداری به کاربران ایرانی محدود نیست و در دیگرکشورها نمونه های فراوانی از این لشکرکشی ها وجود دارد. مثلا اخیرا رییس جمهور آرژانتین به طور دایمی بیش از سه میلیون بازدیدکننده دارد. در نمونه دیگر در ترکیه، دولت یکی از چهره های محبوب را به دلیل توهین به رییس جمهور آن کشور در اینستاگرام بازداشت کرد. این موضوع باعث شد میلیون ها کاربر اینستاگرام به این بازداشت، اعتراض کنند و پلیس را مجبور به آزادی آن دختر کنند.

 

اساسا رویکرد دولت ها و حکومت ها در دیگر کشورهای جهان به خصوص در کشورهای غربی به شبکه های اجتماعی چگونه است؟ می دانیم که تاکنون دست کم در فرانسه، آمریکا، انگلستان، اسپانیا و چند کشور دیگر پی ریزی برخی اعتراضات و جنبش های مدنی در همین شبکه های اجتماعی ریخته شد و شکل گرفت، اما با این حال از فیلترشدن این شبکه ها خبری نشد. دلیل این رویکرد متفاوت به نظرتان چیست؟

به نظر من این رویکرد تا حدودی متفاوت نیست. در تظاهرات سال گذشته در یکی از همین کشورها در اعتراض به قتل یک جوان سیاه پوست دولت، شبکه های اجتماعی و ارتباطی را قطع کرد و اکنون دنبال آن است تا مجوزی برای اعمال محدودیت در مواقع ضروری گرفته تا این شبکه ها را در مواقع لزوم به طور کامل قطع کند. در کشورهایی که نام بردید برخی شبکه ها و سایت ها به دلایل گوناگون از جمله به دلایل امنیتی و اخلاقی فیلتر هستند.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت: 17:05 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,
نظرات(0)

تاثیراتی که تلفن همراه در جامعه ما گذاشته است چیست

بازديد: 1291
تاثیراتی که تلفن همراه در جامعه ما گذاشته است چیست

تاثیراتی که تلفن همراه در جامعه ما گذاشته تفکر و سواد رسانه ای

سوال  :

تاثیراتی که تلفن همراه در جامعه ما گذاشته است چیست

پاسخ :

امروز تلفن همراه به عنوان یکی از مظاهر فناوری ارتباطی نوین در زندگی فردی و اجتماعی بشر جایگاهی قدرتمند دارد و جزو لاینفک مناسبات روزمره محسوب می شود به طوری که می توان ادعا کرد برای بسیاری از افراد زندگی بدون آن امکان پذیر نیست یا دست کم مطلوبیتی ندارد.

تلفن همراه از جمله فناوری های جدید به شمار می آید که از پدیده های نوظهور عصر الکترونیک و دنیای دیجیتال است و خصوصا در دهه اخیر بشدت جای خود را در بین افراد خانواده ها و بویژه جوانان باز نموده است. و مانند سایر فناورهای نوین چون تلویزیون، ویدیو و ماهواره علاوه بر داشتن جنبه های بسیار مثبت آن، می تواند آثار منفی اجتماعی و یا اخلاقی بدنبال داشته باشد.


تثیرات مثبت تلفن همراه 

این تأثیرات مثبت میتواند در راستای تمام تأثیرات مثبتی باشد که هر فناوری نوینی در زندگی امروزه داراست. تأثیراتی از قبیل: تسهیل ارتباطات، کاهش موانع زمانی و مکانی در ارتباط، گسترش شبکه اطلاع رسانی و امکان همیشه در دسترس بودن و تبادل سریع اطلاعات. به طور جزئی از دیگر تأثیرات مثبت تلفن همراه، امکان استفاده از اینترنت در هر زمان و دسترسی به هرگونه اطلاعاتی در هر مکان و زمانی است

و تأثیرات مثبت تلفن همراه میتواند بیشتر در رابطه با فوائد فناوری آن باشد. به عنوان مقوله ای که سعی می کند جدا از فرهنگ عمل کند، زیر هرگونه فناوری ای از قبیل تلفن همراه سعی میکند قائم به ذات خود باشد و در بستری که از آن پدید آمده یعنی بستر فناوری رشد کند و ماندگار شود. ولی در جریان این رشد و توزیعها خواه ناخواه عوامل دیگری نیز دخیل می شود

 آسیب های تلفن همراه

 ۱٫ کمرنگ کردن ارزشهای اسلامی و اخلاقی

 ۲٫ از بین رفتن حریم خصوصی

 ۴٫ به خطر افتادن هویت ملی

 ۵٫ پخش شایعات

 ۶٫ دستیابی به اطلاعات

 ۷٫ کپی سیم کارت

 ۸٫ تصادفات و حوادث ناشی از استفاده راننده از تلفن همراه

 ۹٫ بوجود آوردن اختلالات ذهنی

 ۱۰٫ اعتیاد به تلفن همراه

 ۱۱٫ کاهش مهارت های ارتباطی

 ۱۲٫ حاکم کردن ادبیات غیر متعارف بر جامعه

 ۱۳٫ تهدید سلامت انسان در اثر استفاده زیاد از تلفن همراه

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت: 17:00 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 30

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس