سوالات دهم - 10

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

پنج مورد کالای واسطه ای نام ببرید

بازديد: 43
 پنج مورد کالای واسطه ای نام ببرید

پنج مورد کالای واسطه ای نام ببرید

 

جواب فعالیت صفحه ۲۰ درباره پنج مورد کالای واسطه ای نام ببرید

فعالیت اقتصاد پنج مورد کالای واسطه ای نام ببرید

کالای واسطه کالایی که از آن به منظور تولید کالای دیگر استفاده می‌شود، برای مثال استفاده از ورقه فولادی برا ی تولید بدنه خودرو. به کالاهای واسطه‌ای، کالاهای تولیدکننده نیز می‌گویند. تکنولوژی واسطه: مجموعه‌ای از تکنیکها یا روشهای تولید که حالت میانه یا متعادل دارند؛ به طوری که نه مانند تکنیکهای مورد استفاده در کشورهای پیشرفته سرمایه داری، به شدت سرمایه برند و نه مانند تکنیکهای مورد استفاده در کشورهای در حال توسعه، عقب افتاده و به شدت کاربر این نام را برای نخستین بار «شوماخر» در سالهای دهه ۱۹۶۰ مورد استفاده قرار داد. وی یکی از پیشگامان مبحث استفاده از تکنیکهای مناسب در کشورهای در حال توسعه است

معرفی کالاهای واسطه ای

۱-گاز کلر .

۲- گوگرد .

۳-اسید تانیک .

۴-آرگون.

۵-گاز کربنیک ،اکسیژن و ازت .

۶-رسوب زداها .

۷-حد وسط معدنی(اسید کلریدریک )

۸-حد وسط معدنی(اسید سولفوریک)

۹-حد وسط معدنی (اسید کرمیک (

۱۰-حد وسط معدنی(سایر اسیدها)

۱۱-سود سوز آور .

۱۲-ترکیبات منیزیم.

به طوری که ارزش فعلی درامدهای آتی ناشی از سرمایه گذاری، معادل میزان سرمایه به کار رفته در طرح سرمایه گذاری شود. بنابر این، نرخ بازگشت داخلی آن نرخ تنزیلی است که بر طبق آن ارزش خالص فعلی درآمد ناشی از سرمایه گذاری برابر صفر می‌شود. می‌توان از نرخ بازگشت داخلی در ارزیابی پروژه‌های سرمایه گذاری برای تعیین چشم انداز بازده سرمایه گذاری استفاده کرد برای مثال ساکنان سواحل دریا ماهی خشک شده و در یونان قدیم گوسفند و در تبت بسته‌های چای و در هندوستان قند و در آفریقا مروارید و صدف و در کانادا پوست جانوران کالای واسطه بوده.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 17 بهمن 1398 ساعت: 6:55 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

فهرستی از نیازهای مادی و غیرمادی انسان ها ارائه کنید

بازديد: 2427
فهرستی از نیازهای مادی و غیرمادی انسان ها ارائه کنید

فهرستی از نیازهای مادی و غیرمادی انسان ها ارائه کنید

 

جواب فعالیت صفحه ۹ اقتصاد در مورد نیاز های مادی و غیر مادی انسان

 

 

انسان موجودی است جسمانی و با نیازهای مادی. او در زمین با محدودیتهای خاصّی زندگی می کند. از این رو بارزترین نیاز انسان که هر کس در اولین وهله آن را می یابد نیازهای مادی است. نیازهای مادّی آن نیازهایی هستند که فقدان آنها یا اختلال در آنها، بقا و سلامت مادی و ظاهری انسان را مخدوش می کنند؛ مانند نیاز انسان به تغذیه مناسب، پوشش، مسکن و امکانات رفاهی بایسته.

رمز موفقیت هر مکتبی در این نهفته است که با همه جانبه نگری، واقعیات ملموس و بظاهر پیش افتاده زندگی را نادیده نگیرد و به هر جنبه زندگی انسان به میزان بایستگی آن بپردازد، راهکارهای لازم را ارائه دهد.

نظرات شما نشان میدهد که نیازهای غیر مادی ما انسانها ( مطلق یا نسبی )، به شرح زیر است:

آرامش، توجه ، امنیت ، عدالت خواهی ، تفریح ، نیاز به راهنما ، کمال گرایی ، تحسین شدن ، خلوت ، حمایت ، آزادی ، امید

اما همه میدونیم که ممکنه یک روز نیازهای دیگری هم یادمون بیاد که اینجا نگفتیم. پس نباید به اینها قناعت کنیم. اگر بتونیم جوری جلو بریم که شامل همۀ نیازهای غیر مادی باشه، میتونیم ادعا کنیم که داریم با نگاهی کامل، قدم ها رو برمیداریم. درسته ؟ پس همین کار رو میکنیم :

شما در نظرات پست قبل، تقریباً همه معتقد بودید که این نیازها بین همه ما مشترک هست و حتماً میدونید این یعنی چی؟؟ یعنی تا اینجا همسفر بودن من و تو در این دنیا ، نه تنها یک تعارف نیست بلکه عین حقیقته … ما همه در یک کاروان هستیم …

نیاز های مادی :مثل خوراک-مسکن- پوشاک- امکانات رفاعی

نیاز های غیر مادی : احترام-فرهنگ-اطمینان- دین – اخلاق

نیازهای مادی و نیازها غیر مادی داریم. در مورد نیازهای مادی و پوشش دادن آن برای خود، در چندین پست بحث کردیم و به کمک نظرات بسیار جالب از خواننده ها به جاهای خوبی در این قسمت رسیدیم. حال همه ما برای تکمیل نیارهای خود ناچار به پوشش نیازهای غیر مادی خود هستیم.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 17 بهمن 1398 ساعت: 6:51 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,
نظرات(0)

برای اینکه هر کالایی آماده مصرف شود چه مراحلی را باید طی کند؟ این مراحل را فهرست کنید

بازديد: 43
برای اینکه هر کالایی آماده مصرف شود چه مراحلی را باید طی کند؟ این مراحل را فهرست کنید

برای اینکه هر کالایی آماده مصرف شود چه مراحلی را باید طی کند؟ این مراحل را فهرست کنید

 

جواب فعالیت صفحه ۲۳ درس اقتصاد برای اینکه هر کالایی آماده مصرف شود چه مراحلی را باید طی کند

 

در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به:

    فرایند طراحی محصول

    مراحل طراحی محصول

    شیوه‌های طراحی محصول

    عوامل مؤثر بر طراحی محصول

    ملاحظات لازم در طراحی محصول

    نمونه‌هایی از طراحی محصولات موفق.

۱. فرایند طراحی محصول

هر تیم طراحی شیوه‌‌ی متفاوتی برای طراحی و توسعه‌ محصول در پیش می‌گیرد. فرایندی که کوبرگ (Koberg) و باگنل (Bagnell) پایه‌ریزی کرده‌اند نشان می‌دهد که چگونه ایده‌های طرح شده را به محصول فیزیکی تبدیل کنیم. این فرایند از شناخت صورت‌‌مسئله آغاز می‌شود و با گذر از مراحل ایده‌پردازی و ساخت نمونه‌های اولیه، در نهایت به خلق محصول منتهی می‌شود. این قاعده از همان شیوه‌ی رایج تولید در کنار ارزیابی انتقادی برای تشخیص اصلاحات لازم پیروی می‌کند.

این روش سه مرحله دارد؛ ممکن است لازم باشد مراحل دوم و سوم در طول فرایند چند بار تکرار شوند.

تجزیه‌ و تحلیل

در آغازِ فرایند لازم است روی حقایق و ارقامِ موجود، تحقیقات گسترده‌ای صورت گیرد. سپس باید از طریق این داده‌ها بهترین راه ممکن را برای حل مشکلِ موجود بیابیم. به‌عبارت دیگر، در اینجا دو مرحله پیشِ رو داریم:

پذیرش مشکل: طراحان در قبال پروژه و یافتن راه‌حل برای مشکلات موجود مسئولند. با بهره‌گیری از منابع موجود می‌توان دست‌یابی به این هدف را به بهترین نحو تضمین کرد.

تجزیه‌ و تحلیل: در این مرحله تیم طراحی شروع به تحقیق و جمع‌آوری داده‌های مرتبط برای یافتن راه‌حل می‌کند.

ایده‌‌ی کلی

در طراحی محصول ابتدا مشکلات اصلی شناسایی شده و سپس برای آنها راه‌ حل‌ های مناسب تعریف می‌ شود

به محض اینکه مشکل و راه‌حل‌های مناسب مشخص شدند باید راه‌حل نهایی انتخاب و به‌تفصیل تعریف شود. همچنین جوانب مختلف راه‌حل مورد نظر باید به‌گونه‌ای پیاده شود که پاسخگوی نیازهای مشتری باشد. یکی از گام‌های اولیه‌‌ی این مرحله «تعریف» است:

تعریف: در این گام تیم طراحی مشکل یا مشکلات اصلی را شناسایی می‌کنند و با تعریف مشکل و اهداف مورد نظر، اطلاعات مورد نیاز این مرحله را فراهم می‌کند. این کار با فعالیت‌هایی همچون حذف عوامل فرعی و یافتن عاملی که نیازمند اعمال تغییر است، انجام می‌شود.

ترکیب

در این مرحله راه‌حل‌ها به ایده تبدیل و بهترین‌ آن نشانه‌گذاری شده است. این ایده‌ها نمونه‌های اولیه را تشکیل می‌دهند که محصولات حقیقی بر مبنای آنها ساخته خواهد شد. این مرحله به چهار گام تقسیم می‌شود:

ایده‌پردازی: در این مرحله ایده‌ها و راه‌حل‌های مختلف بال‌وپر می‌گیرند. زمانی می‌توانید بهترین مجموعه ایده‌ها را گردآوری کنید که در برابر ایده‌های مختلف موضع‌ نگیرید و بدون تعصب داوری کنید.

انتخاب: از میان ایده‌های ارائه شده، باید ایده‌ای که بهترین نتیجه را در پی دارد، انتخاب شود. در این گام می‌توان برنامه‌‌ی تولید را طراحی کرد.

اجرا: در این گام نمونه‌‌ی اولیه تولید می‌شود و برنامه‌‌ی طرح‌شده به‌طور آزمایشی اجرا می‌شود.

ارزیابی: در نهایت باید نمونه‌ی اولیه آزمایش شود و اصلاحات ضروری صورت بگیرد. اگر روند عملکرد نمونه‌‌ی اولیه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده بود، می‌توان به اجرای ایده‌های تکمیلی پرداخت.

۲. مراحل طراحی محصول

گذشته از مراحل گسترده‌ای که در بخش قبل به آنها اشاره شد، برای طراحی یک محصولِ موفق می‌توان طی یک سری اهداف سازمان‌یافته به پیاده‌‌سازی مراحل جزئی نیز پرداخت.

خلاصه‌ طرح

خلاصه طرح سرآغاز طراحی محصول است

 

خلاصه طرح با تشریح هدف اصلی و تعیین مشکلات، ما را هدایت می‌کند. بنابراین تیم طراحی می‌تواند آن را به عنوان نقطه‌ی شروع در نظر بگیرد. در هر صورت، خلاصه طرح، به تنهایی اطلاعات مفیدی در زمینه‌ی نحوه‌ی آغاز فرایند طراحی در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

شرح طرح محصول (PDS)

شرح طرح محصول قدم بسیار مهم و اساسی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود و به‌درستی درک نمی‌شود، در این گام مسائل به‌تفصیل شرح داده می‌شوند. پیش از کار کردن روی ابداع راه‌حل باید درک عمیقی از مشکل معین شده داشته باشیم. اطلاعات این بخش باید پس از گفت‌وگو با مشتری، تحلیل‌گر بازار و در نظر گرفتن رقبای موجود گردآوری شود. در گام‌های بعدی تیم طراحی باید برای دریافت راهنمایی‌های کارامد به این اطلاعات رجوع کند.

طرح ایده‌ی کلی

در این مرحله از طراحی محصول کلیات ایده‌ اصلی مطرح می‌شود

حال تیم طراحی با کمک اطلاعات به‌دست آمده از مرحله‌ی قبل، راه‌حل را آغاز می‌کند. در این مرحله طراحی بیشتر به صورت مفهومی است؛ با داشتن جزئیاتی از اجزای اصلی به استقبال مرحله‌ی بعد می‌رویم. جزئیات مورد نظر در این مرحله به نوع محصول در حال طراحی بستگی دارد، بنابراین درک زیروبم جوانب مرتبط با محصول مهم است. این جوانب ممکن است فعالیت‌هایی مانند تولید، فروش و هزینه‌های تولید را نیز در برگیرد. این درک اولیه از ارزش زنجیره دوباره‌کاری و کارهای مضاعف را کاهش می‌دهد یا به‌کلی از میان می‌برد.

 

در این مرحله شناخت ایده‌ی کلی و ارزیابی آن ضروری است. از میان ایده‌های متعدد، هرکدام از محصولات که نیازهای مشخص شده در مراحل قبل را فراهم می‌کند، مشخص و سپس آنها را ارزیابی می‌کنیم تا بهترین گزینه‌ی پیشِ رو را بیابیم.

انتخاب ایده‌ی کلی

در این مرحله ممکن است لازم باشد تیم طراحی از مشورت افراد بیشتری برای بررسی جزئیات ایده‌های به‌دست آمده از مراحل قبل استفاده کند. در این خصوص بهترین گروهی که می‌توان از نظرات آنها بهره برد، شامل کارشناسانی از شاخه‌های مختلف است که در زمینه‌ی ارائه‌ی ایده‌ها و راه‌حل‌های خلاقانه بسیار مؤثر خواهند بود. شایسته است که همه‌ی افراد را به مطرح کردن ایده‌هایشان تشویق کنیم و به این ترتیب احتمال نو‌آوری را افزایش بدهیم.

ارزیابی ایده‌ی کلی

از میان این ایده‌های بالقوه، طرح باید به‌گونه‌ای انتخاب شود تا آن دسته از خصوصیات محصول که در مراحل قبل حاصل شد، برآورده شود. این سنجش مقدمه‌ای است برای تصمیمات آینده در رابطه با طرح نهایی. در اینجا دوباره باید گروهی از کارشناسان مختلف گردهم جمع شوند تا همه‌ی زوایای طرح منتخب ارزیابی شود. اکنون ایده‌ای که به حلِ مشکلِ مشخص‌شده از همه نزدیک‌تر است و بیشترین نیازهای طرح را پاسخگوست، جزء به جزء گسترش می‌یابد.

طرح جزئی

در این مرحله تیم طراحی محصول مورد نظر را با جزئیات کامل به تصویر می‌کشد

در این مرحله ایده‌ی نهایی انتخاب شده است. پیچیدگی‌ها ساده شده‌اند و ایده با جزئیات، ابعاد و خصوصیات ضروری طراحی شده است. احتمالا در این مرحله تولید یکی از نمونه‌های اولیه برای آزمایش محصول اصلی لازم باشد. در این مرحله بسیار مهم است که تیم طراحی با واحدهای دیگر نظیر تولید و محاسبات همکاری نزدیک داشته باشند تا از اجرای صحیح جوانب عملی تولید و عرضه اطمینان حاصل کند.

پایان دادن به تکرار مراحل طراحی محصول

معمولا مراحل فوق چندبار تکرار می‌شوند. اما با پرسیدن این سؤال‌ها می‌توان دفعات تکرار مراحل بالا را کاهش داد:

تولید: آیا می‌توانیم محصول را با امکانات موجود بسازیم؟

فروش: آیا می‌توانیم آنچه را مشتری می‌خواهد، تولید کنیم؟

خرید: آیا اجزای مورد نیاز فراهم است یا باید آنها را سفارش بدهیم؟

هزینه: ساخت این طرح برای ما چقدر هزینه دارد؟

حمل‌ونقل: آیا ابعاد مختلف محصول برای شیوه‌های حمل‌ونقل موجود مناسب است؟ آیا به شیوه‌ی خاصی از حمل‌ونقل نیاز است؟

تجزیه: محصول در اواخر عمرش چگونه تجزیه خواهد شد؟

۳. انواع طراحی محصول

اکثر محصولات طراحی‌شده در دو دسته‌ی اصلی قرار می‌گیرند:

تقاضا-نوآوری کششی

تقاضا-کشش زمانی اتفاق می‌افتد که طرح یک محصول مستقیما بتواند در موقعیتی از بازار مفید واقع شود. طرح جدید در جهت حل مشکلِ طرح موجود کار می‌کند. این رویداد هنگام تولید محصول جدید یا تغییر محصول موجود اتفاق می‌افتد.

اختراع-نوآوری فشاری

با پیشرفت علم و فناوری، نوآوری پدید می‌آید و این نوآوری در مسیر تحقیق یا طرح خلاقانه‌ی محصولی جدید رشد می‌کند.

۴. عوامل مؤثر بر طراحی محصول

هزینه

تناسب میان هزینه‌های تولید و سود حاصل از فروش باید در طراحی محصول لحاظ شود

یکی از بزرگ‌ترین عوامل مؤثر بر طراحی محصول هزینه‌ی تولید است که شامل هزینه‌های مواد اولیه و نیروی انسانی است. این هزینه‌ها روی سیاست‌های قیمت‌گذاری تأثیر می‌گذارد که باید با ارزش محصول نزد مشتری هم‌خوانی داشته باشد.

تطابق با نیازها و ویژگی‌های انسان

محصول باید کاربرپسند باشد و با عملکرد خود موجب آسایش شود. شاید لازم باشد با توجه به معیارهای انسانی تغییراتی کوچک و بزرگ در طراحی محصول ایجاد شود تا محصول پاسخگوی نیازهای اساسی باشد.

مصالح و مواد اولیه

اینکه مواد مورد نیاز به‌راحتی قابل دسترسی باشند، در طراحی محصول موضوع مؤثری است. علاوه بر آن لازم است از پیشرفت‌های جدید در زمینه‌ی فناوری غافل نباشید.

نیازهای مشتری

 

یک عامل تأثیرگذار مهم و مشخص در طراحی محصول، مشتری و نیازهای اوست. تسخیر مشتری طی مراحل نظری و برنامه‌ریزی به‌اندازه‌ی برانگیختن او در برابر هرگونه نمونه‌ی اولیه ضروری است. حتی اگر نیاز به استفاده از یک فناوری پیشرفته و اضافه کردن قابلیتی هیجان‌انگیز به محصول موجب کاهش علاقه و همچنین ایجاد احساسات منفی در مخاطب می‌شود باید از آن چشم‌پوشی کرد.

شهرت کارخانه

شهرت کارخانه مایه‌ی افتخار است، البته به همین علت ممکن است لازم باشد طراحی خاص یک محصول یا ترکیب رنگ و قابلیت‌های آن با توجه به این شهرت تعیین شود. شاید لازم باشد نماد شرکت برای اهداف به‌خصوصی به شیوه‌ای ظریف و نامحسوس یا واضح و آشکار روی محصول درج شود. شاید لازم باشد قابلیت‌هایی که شهرت کارخانه به آنها وابسته است در طراحی پیاده شوند.

زیبایی شناسی

بسته به موقعیت شاید لازم باشد محصول مطابق مد روز یا با شکل معینی ظاهر شود تا ظاهر محصول بیانگر فناوری آن باشد. همچنین ممکن است این امر روی فرایند پیش‌بینی شده‌ی تولید محصول نیز تأثیرگذار باشد.

مد

گرایش‌ها و مد رایج هم روی طراحی برخی محصولات تأثیر دارند. در طراحی محصول باید در نظر گرفته شود که مشتری‌ها خواستار به‌روزترین محصولات هستند.

فرهنگ

 

اگر محصول برای بازاری با فرهنگ به‌خصوص طراحی می‌شود، باید در طول فرایند طراحی محصول این موضوع را به یاد داشته باشید. محصولی که در یک فرهنگ مقبول است ممکن است در فرهنگ دیگری توهین‌آمیز تلقی شود و برای مخاطبی با فرهنگ متفاوت جذاب نباشد.

کارایی

محصول قرار است چه مشکلاتی را برطرف کند؟ کارایی و نحوه‌ی استفاده‌ی محصول روی طراحی آن تأثیر می‌گذارد.

محیط‌زیست

توجه به محیط زیست نیز در طراحی محصول مهم است

یکی دیگر از ملاحظات لازم هنگام طراحی محصول تأثیر آن روی محیط‌زیست است. امروزه اغلب مشتری‌ها بیش از پیش از معضلات محیط‌زیست آگاه هستند و به آن اهمیت می‌دهند. قابل بازیافت بودن مواد به‌کار رفته، نحوه‌ی تجزیه‌ی محصول پس از پایان عمرش و نحوه‌ی تجزیه‌ی بسته‌بندی آن از مواردی هستند که باید در نظر داشته باشید.

۵. ملاحظات ضروری در طراحی محصول

طراحی محصول فرایند پیچیده‌ای است. زیرا هرکدام از سرمایه‌گذاران توقع متفاوتی از محصول دارند. نمونه‌هایی از توقعات پیچیده‌ای که باید در طراحی محصول لحاظ شوند به این صورت هستند:

صرفه‌ی اقتصادی

 

توجه به صرفه اقتصادی در فرایند طراحی محصول ضروری است

هدف بخش تولید این است که محصول با حداقل هزینه‌های ممکن تولید شود تا سود حاصل از آن به حداکثر برسد و فروش محصول تضمین شود. محصولی که به ناچار با هزینه‌های زیادی تولید شده است قیمت بالاتری خواهد داشت و مشتری‌ها را فراری می‌دهد. این معضل اغلب به طراحی مجدد محصول و کاهش کیفیت آن می‌انجامد.

قیمت، ظاهر و شهرت

مشتری همیشه دنبال محصولی معروف، کاربردی و در عین حال زیبا و جذاب است. همچنین می‌خواهد قیمت محصول معقول باشد. گاهی ممکن است ظاهر در برابر کارایی اهمیت چندانی نداشته باشد، اما اگر چندین محصول مشابه دیگر در بازار موجود باشد ظاهر محصول عامل برتری آن خواهد بود.

کارایی

باید به بازده و کارایی محصول هم به‌اندازه‌ی کافی توجه شود. مسلما محصول قبل از هر چیز باید به میزان ذکر شده بازده داشته باشد. شاید مخاطب محصول را تحت تأثیر خصوصیات جانبی یا ظاهر دل‌فریب آن خریداری کند، اما رضایت خاطر و بقای فروش تنها زمانی اتفاق می‌افتد که محصول بیشترین بازده را داشته باشد.

تعمیر و نگهداری

طراحی محصول باید به گونه‌ ای باشد که تعمیر و اعمال تغییرات در محصول آسان باشد

 

طراحان محصول، تولیدکنندگان و کارگران تعمیر و نگهداری، محصولی را که از قطعات کوچک‌تر ساخته شده است بیشتر می‌پسندند. هرچه قطعات محصول کارکرد مستقل‌ و ساده‌تری داشته باشد، محصول منعطف‌تر خواهد بود؛ بنابراین در صورت نیاز به طراحی مجدد می‌توان به جای تغییر دادن کل طرح، قطعات اصلی را تغییر داد؛ تولیدکننده به‌سادگی می‌تواند عوامل مشکل‌ساز را بدون ایجاد تغییر در کل فرایند تولید به‌سادگی اصلاح کند و نیازی نخواهد بود کارگران تعمیر و نگهداری همه‌ی قطعات را از یکدیگر جدا کنند و در زمان تعمیر و اصلاح صرفه‌جویی می‌شود.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 17 بهمن 1398 ساعت: 6:44 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,
نظرات(0)

به سیاست اول از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مراجعه کنید و براساس مطالب این درس راهکارهایی را پیشنهاد دهید

بازديد: 13

به سیاست اول از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مراجعه کنید و براساس مطالب این درس راهکارهایی را پیشنهاد دهید

 

جواب فعالیت اقتصاد سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی

۱ – تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط.

۲ – پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقاء جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش‌بنیان در منطقه.

۳- محور قراردادن رشد بهره‌وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویتِ رقابت‌پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استانها و به کارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در جغرافیای مزیت‌های مناطق کشور.

۴- استفاده از ظرفیت اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها در جهت افزایش تولید، اشتغال و بهره‌وری، کاهش شدت انرژی و ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی.

۵- سهم‌بری عادلانه عوامل در زنجیره‌ تولید تا مصرف متناسب با نقش آنها در ایجاد ارزش، بویژه با افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه.

۶- تأمین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید

۷- مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت و رقابت‌پذیری در تولید.

۸- اصلاح و تقویت همه‌جانبه‌ نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی.

۹- حمایت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت از طریق:

۱۰- تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های لازم.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 17 بهمن 1398 ساعت: 6:41 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

یک فرم اظهارنامه مالیاتی را بررسی و به طور فرضی تکمیل کنید

بازديد: 44
یک فرم اظهارنامه مالیاتی را بررسی و به طور فرضی تکمیل کنید

یک فرم اظهارنامه مالیاتی را بررسی و به طور فرضی تکمیل کنید

جواب فعالیت صفحه ۲۹ اقتصاد دهم درباره اظهار نامه مالیاتی

 

مودیان حقیقی :

تسلیم اظهارنامه الکترونیکی برای این دسته از مودیان فقط در صورت تکمیل ثبت نام الکترونیکی امکان پذیر می باشد. برای واحدهای مشارکتی، جهت عملکرد سال جاری تنها تکمیل یک اظهارنامه کافی است و نیازی به ارائه اظهارنامه انفرادی برای تمامی شرکاء نمی باشد.

نکته: اطلاعات شرکاء در واحدهای مشارکتی از سامانه ثبت نام شماره اقتصادی بارگزاری می شود. بنابراین در صورت عدم ثبت اطلاعات این سامانه (از جمله اطلاعات شرکاء…) در ثبت نام شریک اصلی حتما نسبت به تکمیل آن در سامانه ثبت نام شماره اقتصادی ثبت نام اقدام نمایید.

 

مودیان حقوقی :

تسلیم اظهارنامه الکترونیکی برای این دسته از مودیان فقط با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور و کد رهگیری پیش ثبت نام و در صورت تکمیل اطلاعات ثبت نام امکان پذیر می باشد. بنابراین ضروری است مودیان حقوقی نسبت به تکمیل ثبت نام ورفع ایرادات احتمالی این مرحله از طریق سامانه اینترنتی عملیات مالیاتی مودیان به نشانی http://tax.gov.ir  اقدام نمایند.

 

تذکر : دریافت کدخطای 504 در زمان ارسال اظهارنامه الکترونیکی به مفهوم عدم برقراری شروط بالا برای ارسال اظهارنامه می باشد.
نکاتی در مورد اظهار نامه مالیاتی که باید از آن ها مطلع بود:
مالیات بر اساس در آمد مودی در نظر گرفته می شود؛ بنابراین اگر مالیات غیر عادلانه به نظر آید حق اعتراض وجود دارد.
اگر قراردادهایی را که تمبر غیر مالی دارند و به صورت رایگان می باشند، به حوزه مالیاتی ارائه دهیم، حوزه مالیاتی موظف به قبول آن می باشد.
حوزه مالیاتی موظف است پس از ارائه اظهار نامه ظرف مدت یکسال برگ تشخیص صادر کند و قبل از آن نیز یک اعلامیه به نام بند 2 ماده 97 ارائه دهد. در این اعلامیه اسناد و مدارک لازم ( برای اثبات میزان مالیات) از مودی خواسته می شود سپس برگ تشخیص به مودی ابلاغ شده و مودی ظرف مدت یک ماه حق اعتراض دارد.
مودی می تواند با ممیز به توافق برسد؛ در غیر اینصورت می تواند اعتراض رسمی کند. روند اعتراض به این صورت است که ابتدا اعتراض به هیات حل اختلاف بدوی رفته و پس از آن به هیات تجدید نظر می رسد.
اگر دفاتر قانونی (دفاتر درآمد و هزینه) موجود است ولی به دلایلی اعم از نقص و… مورد قبول ممیز واقع نشده و رد شود جریمه ای که به آن تعلق می گیرد معادل ده درصد مبلغ کل مالیات خواهد بود.
هنگام ثبت اظهارنامه شماره ثبت را یادداشت کنید تا درصورت نیاز قابل ارائه باشد.
تصویر دفترچه تمبر مالیاتی و در صورت امکان گواهی حسابداری دادگستری مبنی بر میزان تمبر ابطالی مربوط به عملکرد سال مربوطه به همراه اظهارنامه اخذ و ضمیمه شود.
از تسلیم اظهارنامه سفید به اداره امور مالیاتی خودداری کرده و اظهارنامه را به صورت کامل ارائه دهید.
با اخذ برگ قطعی مالیات در زمان تسویه حساب اقدام به پرداخت مالیات سال جاری نمایید.
در اظهارنامه آدرس دقیق به همراه تلفن تماس را به صورت کامل قید کنید.
درآمد مشمول مالیات = (ضریب مالیاتی سالیانه برابر دفترچه) × درآمد سالیانهمانده مشمول مالیات = معافیت مالیاتی سالیانه – درآمد مشمول مالیات

 

مراحل و فرآیند تکمیل اظهارنامه الکترونیکی :

 

1- پیش ثبت نام شماره اقتصادی و دریافت کد رهگیری

2- تایید اطلاعات پیش ثبت نام و دریافت پاکت نامه حاوی اطلاعات کاربری

3- ثبت نام شماره اقتصادی

4- تایید اطلاعات ثبت نام

5- دریافت و تکمیل اظهار نامه الکترونیک

6- ارسال اظهارنامه و دریافت کدرهگیری

7- دریافت و پرداخت قبوض پرداختی مالیات به صورت اینترنتی

 

نحوه تنظیم اظهارنامه :

در ابتدا برای پیش ثبت نام شماره اقتصادی به وب سایت  https://register2.tax.gov.ir/Pages/Prelogin مراجعه نمایید.
پس از دریافت کد رهگیری به سایت http://e3.tax.gov.ir/Pages/action/show/4 مراجعه نمایید.
به منظور ایجاد اظهارنامه جدید، بر روی گزینه “اظهارنامه جدید” کلیک کنید.
اطلاعات به دست آمده از سامانه شماره اقتصادی را وارد نمایید.
فرم ورود اطلاعات مشتمل بر 25 صفحه خواهد بود. کلیه صفحات ورود اطلاعات در این نرم افزار، مشابه فرم اظهارنامه کاغذی بوده و محاسبات لازم به صورت خودکار توسط این نرم افزار انجام خواهد شد.
با کلیک بر روی آیکن علامت سئوال، توضیحات مربوط نحوه محاسبه اقلام جدول مربوطه نمایش داده خواهد شد.
وارد نمودن ردیف هایی که رنگ قرمز و (*) ستاره دار می‌باشند ضروری است. در صورت عدم پر کردن این ردیف ها اطلاعات ذخیره می شود ولی قادر به انجام عملیات ارسال اطلاعات نخواهید بود.
صفحه اول اظهارنامه : شامل مشخصات و اطلاعات هویتی می باشد.
صفحه دوم : شامل مشخصات محل فعالیت (دفتر مرکزی، شعبه، کارخانه، نمایندگی و…) و حساب های بانکی جهت استرداد می‌باشد. با توجه به نوع محل گزینه مورد نظر خود را انتخاب نموده و مشخصات مربوط به آن را وارد کنید.
صفحه سوم : در این بخش با توجه به سئوال مطرح شده و انتخاب گزینه “بلی:” اطلاعات جداول مربوط به آن بایدتکمیل شود.
صفحه چهارم : شامل مشخصات مجوزهای تاسیس و بهره‌برداری است که در صورت دارا بودن هر یک از مجوزهای فوق اطلاعات مربوط به آن باید وارد شود.
صفحه پنجم : شامل مشخصات مدیر عامل و اعضای هیات مدیره می‌باشد و وارد کردن مشخصات مدیر عامل الزامی می‌باشد.
صفحه ششم : شامل جدول های “فهرست دفاتر رسمی ثبت شده” و “جزئیات پذیرش بورس سهام” می‌باشد. در صورت انتخاب گزینه “بلی” پرسش “5” از جدول “اطلاعات اختصاصی” تکمیل اقلام این جدول ضروری است.
صفحه هفتم : شامل درآمدهایی است که مالیات آن قبلاً به صورت مقطوع پرداخت شده است. در صورت تکمیل این جدول جمع “درآمدهای مقطوع” و “سود (زیان) درآمدهای معاف مقطوع” به ردیف 14 در جدول شماره 6- محاسبه درآمدهای معاف انتقال می‌یابد.
صفحه هشتم : شامل فعالیت های معاف از مالیات بوده و در صورت تکمیل، جمع “سود (زیان) درآمدهای معاف” به ردیف 4 جدول محاسبه مالیات انتقال می‌یابد.
صفحه نهم : شامل جدول های مربوط به “استهلاک زیان سنواتی” و “معافیتها و بخشودگی مالیاتی” بوده و در صورت تکمیل، مقادیر “میزان استهلاک زیان سنواتی” و “جمع بخشودگی‌های مالیاتی” به ترتیب به ردیف‌های 9 و 15 جدول محاسبه مالیات انتقال می‌یابد.
صفحه دهم : شامل جداول “توسعه، نوسازی و بازسازی صنعتی معدنی (ماده 138 ق.م.م) و “معافیتها و بخشودگی‌های درآمدهای حاصل از فعالیتهای خارج از کشور (ماده 180 ق.م.م)” بوده و در صورت تکمیل جدول ماده138 ق.م.م، جمع “سود حاصل از منابع درآمدی مشمول مالیات”، “مالیات متعلق موضوع ماده 105 ق.م.م” و “مبلغ بخشودگی” به ردیف 7 جدول شماره 8 معافیتها و بخشودگی‌های مالیاتی انتقال می‌یابد.
در صورت تکمیل جدول ماده 180 ق.م.م، جمع “سود حاصل از درآمد خارج از ایران”، “مالیات متعلقه در ایران براساس درآمد” و “مبلغ قابل کسر از مالیات” به ردیف 9 جدول شماره 8 معافیتها و بخشودگی‌های مالیاتی انتقال می‌یابد.
صفحه یازدهم: شامل جداول “فعالیتهای حاصل از توافقنامه‌های مالیاتی (ماده 168 ق.م.م) و “ثبت کمک‌های پرداختی” می‌باشد. در صورت تکمیل جدول ماده 168 ق.م.م، جمع “درآمد مشمول مالیات”، “مالیات قبل از اعمال قانون اجتناب از اخذ مالیات مضاعف” و “مابه‌ التفاوت قبل و بعد از اعمال قانون اجتناب از اخذ مالیات مضاعف” به ردیف 10 جدول شماره 8 معافیتها و بخشودگی‌های مالیاتی انتقال می‌یابد.
در صورت تکمیل جدول ثبت کمک‌های مالی پرداختی، جمع “مبلغ کمک‌های مالی پرداختی” به ردیف 29 جدول صورت سود و زیان و “مازاد کمک‌های مالی پرداختی پذیرفته نشده توسط سازمان” به ردیف 5 جدول محاسبه مالیات انتقال می‌یابد.
صفحه دوازدهم : شامل جدول “موجودی مواد و کالا” می‌باشد. در صورت تکمیل این جدول، جمع “خالص موجودی” و “موجودی سال قبل” به ردیف 6 بخش دارایی های جاری جدول ترازنامه انتقال می‌یابد.
صفحه سیزدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به سرمایه سهامداران و شرکاء وارد می‌شود. در صورت تکمیل این جدول، جمع “مبلغ کل سهام / سهم الشرکه” به بخش حقوق صاحبان سهام جدول ترازنامه انتقال می‌یابد.
صفحه چهاردهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به فروش خالص براساس کالای اصلی و سایر وارد می‌شود. در صورت تکمیل این جدول، “جمع مبلغ فروش خالص”سال جاری و سال قبل به ردیف 1 جدول صورت سود و زیان انتقال می‌یابد.
صفحه پانزده م: در این صفحه اطلاعات مربوط به بهای تمام شده کالای فروش رفته وارد می‌شود.
در صورت تکمیل این جدول، “بهای تمام شده کالای فروش رفته” به ردیف 2 جدول صورت سود و زیان انتقال می‌یابد.
صفحه شانزدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جداول “بهای تمام شده کار انجام شده پیمانکاری” و “تعداد کارکنان” وارد می‌شود. در صورت تکمیل جدول شماره 21، “جمع کل بهای تمام شده پیمانکاری/خدمات” به ردیف 5 جدول صورت سود و زیان انتقال می‌یابد.
صفحه هفدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جدول “درآمد ناخالص پیمانکاری/ارائه خدمات” وارد می‌شود. در صورت تکمیل جدول شماره 21، جمع کل “درآمد شناسایی شده” به ردیف 4 جدول صورت سود و زیان انتقال می‌یابد.
صفحه هجدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جدول “فهرست صادرات و مابه ازاء دریافتی” وارد می‌شود.
صفحه نوزدهم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جدول “سرمایه گذار خارجی” وارد می‌شود.
صفحه بیستم : در این صفحه اطلاعات مربوز به تراز مالی اظهارنامه وارد می‌شود. لازم به توضیح است که در صورت عدم تراز مالی در پایان دوره و عدم وارد نمودن مبالغ مربوطه در این جدول امکان ارسال اطلاعات به سازمان نخواهد بود.
صفحه بیست و یکم : در این صفحه اطلاعات مربوط به صورت سود و زیان وارد می‌شود.
صفحه بیست و دوم : در این صفحه اطلاعات مربوط به گردش حساب سود و زیان انباشته وارد می‌شود.
در صورت تکمیل این جدول، جمع کل “سود و زیان انباشته” به بخش حقوق صاحبان سهام جدول ترازنامه انتقال می‌یابد.
صفحه بیست و سوم : در این صفحه با توجه به مقادیر وارد شده در صفحات قبل محاسبه درآمد مشمول مالیات در این بخش صورت می‌پذیرد.
صفحه بیست و چهارم : در این صفحه اطلاعات مربوط به جداول “پرداخت‌های مربوط به این اظهارنامه” و “اطلاعات مالک/مالکین” وارد می‌شود. در صورت تکمیل جدول پرداخت‌های مربوط به این اظهارنامه، جمع کل “مبالغ پرداختی” به ردیف 17 جدول محاسبه مالیات انتقال می‌یابد.
صفحه بیست و پنجم : در این صفحه مشخصات مربوط به تنظیم کننده اظهارنامه (مودی یا نماینده قانونی)، مدیر امور مالی و حسابرسی و در صورت حسابرسی دفاتر توسط موسسات حسابرسی اطلاعات مربوطه تکمیل می‌شود.

نحوه پر کردن اظهار نامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی به طور خلاصه :

صفحه اول : مشخصات شخصی را وارد کنید.
صفحه دوم : اطلاعات شرکا را وارد کنید.
صفحه سوم : در ستون دوم درآمد و هزینه وارد شود.
در قسمت تاریخ بازه زمانی را وارد کنید.
بعد درآمد را وارد کرده و در قسمت سایر در آمد ها درآمد های جانب را اضافه کنید.
درقسمت کسر شودy: هزینه ها را میتوان به طور جزئی و مشخص نوشته و یا اینکه در جلوی سایر هزینه ها به صورت عددی کلی نوشت که می تواند عملا درصدی از در آمد کل باشد.
در قسمت سود(زیان) ویژه: z= x-y  یعنی سود یا زیان ویژه برابر است با حاصل کسر هزینه ها از درامد که در واقع سود ویژه که به معنی درآمد زائد بر هزینه و زیان ویژه می باشد. (هزینه زائد بر درآمد)
صفحه چهارم : در ردیف اول(سود یا زیان ویژه منقول) همان عدد به دست امده x-y راوارد کنید.
ستون “اضافه میشود” را خالی بگذارید.
در ستون “کسر میشود”، گزینه 4 (معافیتها و بخشودگی ها) با توجه به جدول معافیت های مالیاتی، مبلغ معافیت مالیاتی را درج نمایید.
در ردیف جمع (مانده درآمد مشمول مالیات)، مبلغ سود یا زیان ویژه z را از مبلغ معافیت مالیاتی کسر کرده و وارد نمایید.
در صورت مثبت بودن این مقدار، بر اساس جدول مربوطه مالیات را محاسبه کرده و در قسمت مالیات متعلقه وارد نمایید. (این همان مقداری است که در هنگام تسلیم اظهار نامه مالیاتی موظف به پرداخت آن هستید.)
در قسمت “مالیات پرداختی” بر اساس جدول مربوطه مجموع هزینه را نوشته و در قسمت مانده مالیات، مالیات متعلقه را از مالیات پرداختی کسر کنید.

حال با چگونگی تنظیم اظهار نامه مالیاتی آشنا شدید امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد پیشتر در مورد تنظیم اظهارنامه مالیاتی به صورت کوتاه صحبت کرده بودیم که می توانید در این پست ملاحظه بفرمایید

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 17 بهمن 1398 ساعت: 6:38 منتشر شده است
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 30

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس