جواب سوالات کتاب - 205

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

سوالات و پاسخ های کتاب بنویسیم درس دوم پنجره های شناخت

بازديد: 42173

 

فعالیت های درس 

1- مخالف (متضاد) کلمات زير را بنويسيد.

ظاهر === باطن .............پسندیده === ناپسند ..............تفاوت === تشابه................مفید === مضّر 

2- متن زیر را با یکی از حروف زیر (از، به، در، با) کامل کنيد. 

چلچله ی خوش آوزا .....در.... آبی آرام بلند به پرواز در آمد . ....به.... ابر سلام کرد . ....از.....کنار خورشید گذشت و..... به..... لبخند زد 
.....
با..... باد همنوا شد . ......به...... زمزمه آب گوش داد وچهره ی زیبا ی خود را ......در..... آن مشاهده کرد . چلچله می دانست که چگونه 
.....
از..... این همه زیبایی لذت ببرد .
3- کلماتی که باهم ارتباط دارند در یک گروه قرار دهید .

فکر ، افکار ، معلومات ، تعلیم ،تفکر ، معلمان ،متفکران ، تعلیمات 

الف : فکر ، افکار ، تفکر ، متفکران 
ب: معلومات ، تعلیم ، معلمان ، تعلیمات 


املا ء 
1- پنج واژه که املای آن برای شما مهم است ، از متن درس پیدا کنید و معنای هر یک را نیز بنویسید.
این مورد بر عهده خود شما دانش آموزان می باشد 
2- در درس اول یکی از کلماتی را که یکی از اشکال (( ع ، ق )) دارند ، پیدا کنید و بنویسید .

ع----------> معلم ، عجله ، اعضا ، معنا ، عالم ، رعایت ، علم ، علمی ، عمل ، عالی ، عملکرد 
ق----------> دقت ، خلق ، خلقت ، خالق ، دقایق ، نقطه ، اخلاق ، بقیه ، تقریبا ، نقش ، حقیقت ، دقیق 


3- در عبارات زیر چند غلط املایی وجود دارد ، آن هارا بیابید و شکل درست آن را بنویسید 

<< ناگهان معلم از جای خود بر خواست و گفت : خیلی آلی بود ، تا اینجا بسیار جالب بود چون شما با تفکر درباره ی چهار واژه 
به اندیشه های تازه ای دست یافته اید اما 
بگزارید که گروه (( عمل )) هم نظرات خودشان را بیان کنند >>

برخواست ----------> برخاست 
آلی ----------------> عالی 
بگزارید ------------> بگذارید 


نگارش 

1- با کلمه ها و ترکیب های زیر ، جمله بسازید 

خالق : خداوند خالق جهان است .
کبوتر : پرواز کبوتر ها در آسمان زیبا است .
هنگام سحر : هنگام سحر زمان خوبی برای دعا است .
پنجره : با باز شدن پنجره هوای تازه به درون اتاق آمد .


2- اگر می توانستید با کوه ها ، درختان و رود ها صحبت کنید ، چه چیز هایی به آن ها می گفتید . گفت و گوی خود را با آن ها 
در چند سطر بنویسید .
در این روزگاری که درختان را ازبین می برند ، آب هارا آلوده می کنند و کوه ها را برای جاده سازی 
می تراشند از آن ها می پرسیدم که دوست داشتید در مقابل پیشرفت انسان ها زندگی و جاری بودن 
خود را از دست بدهید یا این که ترجیح می دادید طبیعت با نظم همیشگی خودش پیش برود 



3- تصویر زیر ر ا در یک بند توصیف کنید .
farsin1.jpg
درختی که سرسبزی اش به روح انسان جلا می دهد ، آسمان آبی و پاکی که فرصت 
زندگی و تنفس به پرندگان ، پروانه ها و سنجاقک ها می بخشد .صدای آبی که تما م خستگی 
را از جان به در می آورد .در این تصویر زندگی جاری و ساری است چون رود پر آب و پاک .



کار گاه نویسندگی 


در بکار گیری کلمه ها هنگام نوشتن باید دقت کنیم به نمونه های زیر توجه کنید 

صبح ، اورا دیدم .
بامداد ، اورا دیدم .
پگاه ، اورا دیدم .
1- به جای واژگان مشخص شده ، واژه های دیگری قرار دهید و جمله را باز نویسید کنید .

الف )هیچ چیر نمی تواند اثر محبت را ازبین ببرد .-----------------------> هیچ چیز نمی تواند اثر مهربانی را از بین ببرد .
ب ) بپرسیم و از پرسیدن نهراسیم .---------------------------------------> بپرسیم و از پرسیدن نترسیم .

2-اکنون ، در باره موضوعی که بیشتر از هرچیز دیگری درباره آن می اندیشید ، یک بند بنویسید 
دانش آموز عزیز این فعالیت را باید با توجه به اندیشه خود ، توصیف کنید 


3- ضرب المثل (( از تو حرکت ، از خدا برکت )) را در یک بند توضیح دهید . 

برای رسیدن به اهداف و خواسته ها باید تلاش کرد . دعاکردن به درگاه خدا در حالی که کاری برای رسیدن به خواسته ها انجام نمی دهیم 
مفید نخواهد بود . خداوند به کسانی برای رسیده به خواسته هایشان کمک خواهد کرد ، در حالی که بر خدا توکل می کنند و خواسته های خودرا 
از در گاه خداوند می خواهند تلاش نیز می کنند . این ضرب المثل در واقع این مورد را بیان می کند .

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:31 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,
نظرات(2)

پاسخ درس سوم بنویسیم (داستان من و شما)

بازديد: 48479
پاسخ درس سوم بنویسیم (داستان من و شما)

فعالیت های درس 

1- کلمه های مترادفی را که در متن درس به کار رفته است ، پیدا کنید وبنویسید .

مانند = مثل ........... عمر= زندگی ........... شور = شادابی .......... تلاش=کوشش ........... بزرگی= عظمت 
شکوه=شوکت ........... پابرجا = استوار .......... قدرت = توان ........... کلمه = واژه .......... پیوستگی = اتحاد 

2- برای هر کلمه دو هم خانواده بنویسید .

تلفظ = الفاظ = لفظ 
عزت = عزیز = عِزّ
مقصود = قاصد = قصد 
عظمت = معظم = عظیم 

3-با توجه به متن درس جدول زیر را مانند نمونه کامل کنید .

...........
کلمه ............. آن ............ ها ........... ات 
.........ستاره.........ستارگان .... ستاره ها ......-------
..........نسل ...........-------........ نسل ها .....-------
............آن ...............آنان ......... آن ها ........-------
......... آوا .............--------......... آوا ها .........-------
.........نغمه............--------......... نغمه ها ......-------
........فرزند............ فرزندان.......فرزند ها .......--------
.......تغییر ............---------......-----------......تغییرات 
......دوست........... دوستان ......دوست ها ....------
......دشمن ........ دشمنان ...... دشمن ها ....--------


4- برای هر کلمه دو صفت مناسب بنویسید 

کلمه ........... صفت 1 .......... صفت 2

فرزندان ....... کوشا ............. خردمند 

خط ........... زیبا ................ خوش 

نگاهبان ....... هوشیار ......... با دقت



املاء 

1- در متن زیر ، کلمات مشخص شده را با حروف مناسب کامل کنید .

تلاش و کوشش شما فرزند مهر بان باعث سربلندی و عزت من می شود . بزرگی و عظمت من و شما به این است 
که با هم ، کنار هم و نگهبان هم باشیم . تغییر و ت
حوّل ویژگی هر پدیده ی زنده است .
چهره ی نوشتاری و خطّی من ، برای ایجاد دوستی و
صمیمیت میان من و شما کمی بیشتر اهمیّیت دارد .

2- برای هر یک از واژه های زیر دو هم خانواده بنویسید .

کلمه ................ هم خانواده 1 ................ هم خانوداه 2 

ظاهر ................... ظهور ............................ مظاهر 
محبت ................. محب ........................... محبوب 


3- در بند نخست درس واژه هایی را که یک نقطه دارند بیابید و بنویسید .
من ...... موجود ..... فرود ..... طولانی ...... خود ....... همان ....... با ........ نسل ........ بر ....... جاری 
بوده ام ..... هم وطن 

نگارش 

1- چند کلمه مترادف از متن درس انتخاب کنید و با استفاده از آن ها یک بند در باره ی زبان فارسی ، بنویسید 
زبان فارسی ترکیبی از شکوه و شوکت تاریخ پر بار ایرانیان است 
تاریخی که با عظمت و بزرگی ایرانیان گره خورده . زبانی که سرشار 
از آواهای دلنشین و نغمه های مهربانی است . ما باید با تلاش و کوشش 
شور وشادابی این زبان را تا همیشه تاریخ زنده نگهداریم 



2- به عنوان یک ایرانی ، برای حفظ زبان فارسی چه وظایفی دارید ؟ درچند جمله بنویسید .
به کار نبردن واژه های معادل زبان فارسی از سایر زبان ها .
کاربرد صحیح واژه ها و عبارات و خارج نکردن واژه ها از شکل 
صحیح و ادبی آن ها ( عبارات را عامیانه به کار نبریم ) .

3- با استفاده از (( که ، از ، ولی ، هم )) متن زیر را کامل کنید .


یکی از پایه های زبان و فرهنگ ، واژگان آن زبان است کهما آن را قلب زبان می دانیم . ولی حفظ و نکو داشت 
و کاربری درست کلمات زبان ملّی ، کمک به سرزندگی و قدرت و عظمت زبان و 
هم پویا سازی فرهنگ ملّی آن است 

کارگاه نویسندگی 

هر نوشته ای از چند جمله به هم پیوسته درست شده است . در هنگام نوشتن باید به ساده نویسی 
و کوتاهی جمله ها ، توجه کنیم .

1- نوشته ی زیر را به صورت ساده و کو تاه تر بنویسید .

با مدادان ، خورشید از پشت افق ، یعنی آن جایی که در یا به آسمان می پیوندد ، پدیدار می شود 
و چهره ی زرین خود را به جهانیان نشان می دهد 

سپیده دم خورشید از مشرق طلوع می کند و نور خودرا به مردم می بخشد 
2- متنی در یک بند بنویسید و کلمات متضاد (( فراز و فرود )) و (( شکست و پیروزی )) را در آن بکار ببرید .
زندگی سر شار از فراز و فرود است انسان در طول زندگی با شکست ها
وپیروزی های زیادی روبرو می شود که باید تمام آن هارا در قالب تجربه به 
دیگران هدیه کند

3- با توجه به نوشته ی سمت راست ، بخش های خالی سمت چپ جدول را کامل کنید .

قبلا در باری زبان فارسی می دانستمکه دارای سابقه ی طولانی و پرباری در میان سایر زبان هاست .

اکنون یاد گرفتم که این میراث با ارزش را به شکل صحیح آن حفظ کنم و به آیندگان انتقال دهم .

پس تلاش می کنم درباره زبان مادری ام مطالعات دقیق تری داشته باشم و در کاربرد صحیح واژگان کوشا باشم .

زبان فارسی را دوست دارم چون این زبان بزرگانی دارد که باعث افتخار و سربلندی من در بین جهانیان است .


4- ضرب المثل (( زبان سرخ ،سر سبز می دهد بر باد )) را در یک بند توضیح دهید 

بدون فکر و اندیشه سخن گفتن می تواند برای انسان مشکلاتی را به وجود بیاورد .حتی می تواند جان انسان را
به خطر بیاندازد .پس بهتر است پیش از سخن گفتن فکر کنیم و هر سخنی را در هر جایی نگوییم تا خودرا از آسیب
حفظ کنیم .
پایان درس سوم داستان من شما

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:29 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(3)

سوالات و پاسخ های درس سوم علوم تجربی ( کارخانه­ ی کاغذ سازی )

بازديد: 7383

1 . دلیل افزایش مصرف کاغذ در سراسر دنیا چیست ؟ ج : افزایش شدید جمعیت

2 . آیا با این میزان مصرف کاغذ تولید آن به روش ­های سنتی و دستی امکان پذیر است ؟ ج : خیر

3 . چه نوع مواد و وسایلی در کارخانه­ ی کاغذ سازی به کار رفته است ؟ جنس وسایل به کار رفته از چیست ؟ ج : اره ، رنده ، غلتک ، سرند ، دستگاه چوب خردکن و دیگ خمیر سازی ـــ جنس آن ­ها از آهن است .

4 . کدام ویژگی­ های آهن سبب شده تا این فلز به طور وسیع در اغلب صنایع بزرگ کاربرد داشته باشد ؟ ج : 1. فراوان است 2. هزینه­ ی استخراج آن از سایر فلزات کم­تر است 3. سخت و محکم است .

5 . چرا برای خشک کردن خمیرکاغذ و تبدیل آن به ورقه­ های نازک کاغذ ، از غلتک­ های بزرگ آهنی استفاده می­ شود ؟ ج : زیرا 1. آهن فلز سخت و سنگین و مقاومی است 2. باعث می­ شود آب ورقه­ های کاغذ سریع خارج شود .

6 . برخی از ویژگی­ های آهن را نام ببرید . ج : آهن فلز سخت و محکمی است ــ در طبیعت به فراوانی یافت می­ شود ــ در رطوبت و هوای آزاد سریع زنگ می­ زند ــ وزن آن زیاد است .

7 . در کدام سوره و چه آیه­ ای خدا در مورد آهن سخن گفته است ؟ و چه فرموده است ؟ ج : خداوند در سوره ­ی حدید ، آیه­ ی 25 فرموده است : « آهن را که در آن قدرت و استحکام و منافعی برای مردم است ، فرو فرستادیم »

 

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:28 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(1)

سوالات و پاسخ های درس پنجم مطالعات اجتماعی ( عوامل مؤثر در کشاورزی )

بازديد: 4295


1 . انسان ها بخش عمده ی غذای خود را چگونه به دست می آورند ؟

ج : از راه کشاورزی

2 . مراحل عمده ی کشاورزی را نام ببرید .

ج : کاشت ، داشت ، برداشت

3 . عوامل مؤثر در کشاورزی را نام ببرید .

ج : 1 ـ عوامل طبیعی 2 ـ عوامل انسانی

4 . عوامل طبیعی مؤثر در کشاورزی را نام ببرید .

ج : 1 ـ خاک 2 ـ آب و هوا 3 ـ آب

5 . چه زمین هایی برای کشاورزی مناسب نیستند ؟

ج : کوه های بلند و مرتفع ، زمین های پرشیب و سنگلاخ و زمین های آهکی و نمکی

6 . چه زمین هایی برای کشاورزی مناسب هستند ؟

ج : دشت های هموار و جلگه هایی که خاک های آبرفتی و حاصلخیز دارند .

7 . آب و هوا چه تأثیری در تولید محصولات کشاورزی دارد ؟

ج : هر محصول با یک نوع شرایط آب و هوایی سازگاری دارد .

8 .محصولات کشاورزی زیر برای رشد بهتر به چه آب و هوایی نیاز دارند ؟

خرما : آب و هوای گرم  ـــ برنج : آب و هوای معتدل و مرطوب ـــ سیب زمینی : آب و هوای سرد 

9 . آب مورد نیاز کشاورزی کشور چگونه تأمین می شود ؟

ج : از آب باران و رودها و در بعضی نواحی از آب های زیر زمینی از راه کندن چاه یا قنات به زمین های کشاورزی می رسد .

10 . بیش تر مساحت کشورمان چه آب و هوایی دارد ؟

ج : گرم و خشک

11 . کشور ما از نظر بارندگی چه جایگاهی در جهان دارد ؟

ج : از کشورهای کم باران است .

12 . عوامل انسانی مؤثر در کشاورزی را نام ببرید .

ج : 1 ـ نیروی کار 2 ـ ابزار و وسایل 3 ـ سرمایه 4 ـ مواد یا نهاده ها

13 . نیروی کار چه تأثیری در کشاورزی دارد ؟

ج : در کشاورزی به افرادی نیاز داریم که مهارت دارند و می توانند کارهای مربوط به کشاورزی را انجام بدهند ؛ افرادی مانند : کشاورز ، آبیار ، مهندس کشاورزی و ...

14 . از ابزار کشاورزی در چه کارهایی استفاده می شود ؟

ج : برای شخم زدن ، آبیاری ، درو کردن ، کندن علف های هرز و غیره

15 . سرمایه چه تأثیری در کشاورزی دارد ؟

ج : باید پول داشته باشیم تا مواد و ابزار مورد نیازمان را بخریم ؛ اگر سرمایه ی ما کم باشد می توانیم با دیگران شریک شویم یا وام بگیریم .

16 . در کشاورزی مواد و نهاده ها چه هستند ؟

ج : بذر ، سم و کود

17 . چگونه می توان از کشاورزان ایرانی حمایت کرد ؟

ج : با خرید و مصرف محصولات کشاورزی ایرانی 

18 . چرا محصولات ایرانی خوش عطر و خوشمزه است ؟

ج : چون کشور ایران کشوری آفتابی است .

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:27 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(1)

سوالات و پاسخ های درس اول علوم تجربی

بازديد: 231

 

1 . مشاهده چیست ؟

ج : استفاده از اندام های حسی مختلف

2 . چه آزمایشی خوب است ؟

ج : آزمایشی که بتوان آن را با وسایل ساده انجام دادو قابل تکرار باشد .

3 . مشاهده چه فرقی با دیدن دارد ؟

ج :مشاهده فقط از راه چشم نیست و با دقت همراه است .

4 . فرضیه سازی چیست ؟

ج : پاسخ های احتمالی برای یک مسئله یا آزمایش

5 . چگونه بادکنک را به دیوار بچسبانیم که دیوار آسیب نبیند ؟

ج : بادکنک را به موی سر یا پارچه ی پشمی مالش دهیم و به دیوار نزدیک کنیم ؛ بادکنک به دیوار خواهد چسبید .

6 . چرا بادکنک با مالش دادن به موی سر یا پارچه پشمی ، به دیوار می چسبد ؟

ج : چون خاصیت جدیدی در آن ایجاد می شود که باعث ایجاد نیروی ربایش می شود .

7 . چرا دو بادکنک روی دیوار کنار هم نمی چسبند ؟

ج : چون ممکن است خاصیت دو بادکنک شبیه هم باشد و وقتی نزدیک هم باشند بر هم نیروی دافعه وارد کنند یا این که موی سر تمیز و خشک نباشد .

8 . نظریه چیست ؟

ج : فرضیه ای که با انجام آزمایش درستیش ثابت شود نظریه نامیده می شود .

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:18 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 219

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس