جواب سوالات کتاب - 202

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

نتیجه ی کاوش: فرفره ای که بال پهن تری دارد، ................................ به سطح زمین می رسد؛ بنابراین، هر چه بال

بازديد: 7389

نتیجه ی کاوش:
فرفره ای که بال پهن تری دارد، ...دیرتر...... به سطح زمین می رسد؛ بنابراین، هر چه بال
فرفره ...پهن تر ... باشد، زمان رسیدن آن به سطح زمین ...کند تر .. می شود.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 19:32 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(1)

علوم درس 12 ششم ابتدایی (جنگل برای کیست؟)

بازديد: 2741


 

1-      زنجیره ی غذایی چیست؟

به رابطه ی غذایی یک تولید کننده و چند مصرف کننده گفته می شود .

2-      شبکه غذایی را تعریف کنید ؟

به ارتباط غذایی چند زنجیره غذایی با یکدیگر گفته می شود .

3-      قارچها در چه جایی از زنجیره غذایی قرار دارند؟ آن ها تجزیه کننده هستند .

4-      قارچها چگونه باعث بهبود و تقویت خاک می شوند ؟

با تجزیه بقایای بدن گیاهان و جانوران سبب بهبود و تقویت خاک می شوند .

5-      کروکودیل ها انگل های درون دهان خود را چگونه از بین می برند؟

بعضی وقت ها کروکودیل ها بدون حرکت و با دهان باز استراحت می کنند پرنده ی کوچکی وارد دهان کروکودیل می شود و انگل های درون دهان کروکودیل را می خورند.

6-      چند جانور و گیاهی را که در گذشته وجود داشته اند اما در حال حاضر وجود ندارند نام ببرید ؟

جانوران : دایناسور ها              گیاهان : درختان بسیار تنومند

7-    به نظر شما چه عواملی سبب از بین رفتن نسل یک نوع جاندار می شود ؟

وقتی شرایط زندگی جاندار تغییر می کند مانند تغییر شدید آب و هوا زیستگاه طوفان یا سیل   جاندار نمی توانند با آن ساز گار شوند و باعث نابودی آن ها می گردد.

8-      مثالی برای نابودی برخی جانوران توسط انسان در کشورمان را بیان کنید . 

شیر ایرانی حدود 70 سال پیش در بخش هایی از ایران وجود داشت  اما به علت های متفاوت مانند شکار توسط انسان و از دست دادن زیستگاهش از بین رفت .

9-      منظور از درخت بومی چیست؟

به درختانی که در یک منطقه به طور طبیعی رشد می کنند درخت بومی می گویند .

10-  چرا تنوع گیاهان در جنگل های کاج کم است ؟

زیرا درخت کاج موادی از ریشه ی خود در خاک ترشح می کند که از رشد بسیاری از گیاهان جلوگیری می شود .

11-  با قطع بی رویه ی درختان با گذشت زمان چه تغییری در جنگلهای کره ی زمین ایجاد می شود ؟

جنگل جزء منابع طبیعی و محیط زیست جانوران مختلف است قطع درختان  جنگل باعث نابودی جانوران و محیط زیست می شود .

12-  رابطه ی غذایی بین مورچه و شته چگونه است ؟

به صورت همیاری زندگی می کنند و هر دو موجود از یکدیگر سود می برند مورچه ها شته ها را به بخش های جوان گیاه می رسانند شته از شیرهی گیاه به وسیله ی خرطوم خود تغذیه می کند و مورچه شهد خارج شده از شته را مصرف می کند .

13-  رابطه ی غذایی کرکس و شیر ها چگونه است ؟

به صورت هم سفرگی است . کرکس ها ته ماندهی شکار شیرها را می خورند (کرکس ها مرده خوار هستند )

14-  رابطه ی  غذایی انگلی چگونه است ؟

در زندگی انگلی موجود انگل از میزبان به عنوان منبع غذایی استفاده می کند مانند پشه ها که نیش خود را از درون بدن حیوان دیگری فرو می برند و خون آن ها را می مکند .

15-  یک زنجیره غذایی ساده نام ببرید.

روباه-سنجاب – بلوط

16-  در زنجیره بالا کدام تولید کننده و کدام مصرف کننده است ؟

روباه و سنجاب مصرف کننده و بلوط تولید کننده است

17-  موجودات زنده ی زمین از نظر نقش خود در محیط به چند گروه تقسیم می شوند ؟ موجودات زنده ی زمین از نظر نقش خود در محیط در سه گروه زیر قرار میگیرند : 1- تولید کننده 2- مصرف کننده 3-تجزیه کننده ( گیاهان تولیدکننده – بانور خورشید فتوسنتز می کنند و غذاسازی  انجام می دهند – جانوران مصرف کننده هستند – میکروب ها تجزیه کننده اند )

18-  قارچها در چه جاهایی رشد می کنند؟

قارچها در خاک و آب به سر می برند و در مناطق جنگلی و بارانی رشد می کنند برخی قارچهای خوراکی و سمی که بقایای گیاهی و جانوری را تجزیه می کنند برخی قارچها بیماری های زیادی را به وجود می آورند .گونه ای دیگر از قارچ  به نام مخمر هستند  .گونه ای دیگر باعث سیاه شدن رنگ کاشی های حمام می شود و گونه های دیگر قارچ موجب بیماری می شوند و برخی دیگر به عنوان دارو مصرف می شوند و بعضی نیز باعث پوسیدگی چوب یا رویش دوباره ی گیاه می شوند  . قارچهای تک سلولی مانند کپک میوه در محل میوه های خراب رشد می کنند .

19-  قارچها مواد مورد نیاز خود را چگونه به دست می  آورند؟

قارچها برای رشد به مواد و رطوب نیاز  دارند  که این   مواد با تجزیه ی بقایای بدن موجودات خورده شده فراهم می شود .

20-  قارچها در چه جایی از زنجیره غذایی قرار می گیرند ؟

قارچها تجزیه کننده هستند .

21-  آیا قارچهای تکسلولی و پرسلولی وجود دارد ؟

قارچها به صورت تک سلولی و پرسلولی هستند از قارچهای پرسلولی می توان به قارچهای چتری خوراکی یا سمی و از قارچهای تک سلولی می توان به مخمر و کپک ها اشاره نمود.

22-  همزیستی چیست؟

همزیستی به انواع ارتباط های غذایی میان موجودات زنده گفته می شود که برای تامین غذا به صورت همسفرگی همیاری رقابت انگلی و حتی شکار و شکارچی است .

23-  زندگی همسفرگی چیست؟در زندگی همسفرگی یک موجود سود می برد ودیگری نه سود می برد و نه زیان مانند ماهی بادکش دار و کوسه ماهی

24-  زندگی همیاری چیست؟در این نوع زندگی هر دو موجود سود می برند مانند شته و مورچه

25-  زندگی رقابتی چیست؟ در این نوع زندگی رقابت وجود دارد مثلا گیاهان قد بلند بیشتر از نور خورشید استفاده می کنند .

26-  زندگی انگلی چیست؟در زندگی انگلی موجود انگل از میزبان مانند منبع تغذیه عمل می کند مانند کرم کدو یا زالو و شپش

27-  زندگی شکار و شکارچی چیست؟ در این زندگی موجودی موجود دیگر را شکار می کند و می خورد مانند گنجشک و عقاب

28-  چه شغل هایی در ارتباط با محیط های طبیعی وجود دارد ؟ جنگل بانی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:49 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(1)

سوالات و پاسخ های متن درس 9 علوم ششم

بازديد: 111709


1- برای انجام چه کارهایی به انرژی نیاز دارید؟ 
راه رفتن - بر داشتن اجسام - ورزش کردن – و.... به طور کلی برای انجام هر کاری به انرژی نیاز داریم 
آزمایش کنید
فعّالیّت های زیر را انجام دهید و بگویید در هر مورد انرژی چه تغییری می کند:
1- دست های خود را به هم مالش دهید تا احساس گرما کنید.

انرژی حرکتی ماهیچه های دست ما بر اثر نیروی اصطکاک به گرما تبدیل می شود 
2- فرفره ی کاغذی را بالای منبع گرما(بخاری)قرار دهید تا به چرخش درآید.
انرژی گرمایی بخاری به انرژی حرکتی در فرفره تبدیل می شود 
3- با مداد بر لبه ی لیوان ضربه بزنید تا صدا تولید شود.
انرژی حرکتی دست ما بوسیله مداد به لیوان منتقل می شود و به انرژی صوتی تبدیل می شود 
4- توپی را مطابق شکل پرتاب کرده تا با اسباب بازی ها برخورد کند و آن ها را به حرکت در آورد.
انرژی حرکتی دست ما به توپ منتقل می شود و توپ را به حرکت در می آورد و در
بر خورد توپ با اسباب بازی ها این انرژی حرکتی از توپ به اسباب بازی ها منتقل می شود

5- بر روی طبل پلاستیکی چند دانه برنج بریزید و سپس در نزدیکی پوسته ی طبل صدای محکمی ایجاد کنید.
انرژی حرکتی دست ما با بر خورد به طبل به انرژی صوتی تبدیل می شود که این
انرژی صوتی خود باعث بالا و پایین رفتن دانه های برنج می شود یعنی به انرژی حرکتی
تبدیل می شود در واقع انرژی حرکتی به صوتی و انرژی صوتی دوباره به انرژی حرکتی تبدیل می شود 

2- چند شکل از انرژی را نام ببرید ؟
انرژی به شکل های گوناگون مانند انرژی حرکتی، گرمایی، نورانی و صوتی دیده می شود و دائماً از
شکلی به شکل دیگر تغییر می کند.

3- انرژی مواد خوراکی از کجا به دست می آید؟
از نور خورشید است که در گیاهان سبز ساخته می شود و در آن ها ذخیره می شود 
4- انرژی نورانی خورشید به چه شکلی در گیاهان ذخیره می شود ؟
انرژی شیمیایی 
5- انرژی شیمیایی چیست ؟
انرژی ذخیره شده در گیاهان و میوه ها و سوخت هایی مانند زغال سنگ ، نفت ، گاز طبیعی و چوب را انرژی شیمیایی گویند 
6- انرژی شیمیایی بیشتر به چه انرژی هایی تبدیل می شود ؟
ااین انرژی در اثر سوخت ساز در بدن ما یا به هنگام سوختن سوخت هایی مانند
زغال سنگ ، نفت ، گاز طبیعی و چوب به شکل های مورد نیاز ما مانند گرما و حرکت تبدیل می شوند .

7- چه چیزهایی می توانند انرژی ذخیره کنند؟
گیاهان و میوه ها – سوخت های فسیلی - باطری - مواد منفجره
8- وقتی چراغ قوه یا اسباب بازی متحرک را به کار می اندازید، انرژی چگونه تغییر می کند؟
در چراغ قوه انرژی پتانسیل ذخیره شده در باطری به انرژی نورانی تبدیل می شود
و در اسباب بازی حرکتی این انرژِ به انرژی حرکتی تبدیل می شود 

ایستگاه فکر
بعضی مواد مانند مواد غذایی و سوخت ها به طور طبیعی انرژی ذخیره می کنند و بعضی از وسایل هم مانند
باتری ها می توانند انرژی ذخیره کنند. آیا تاکنون مواردی مشاهده کرده اید که بتوان در جسمی انرژی ذخیره کرد؟ چگونه؟

بله اگر فنر را فشرده کنیم در آن انرژی ذخیره می شود و همین طور اگر زه کمان را
بکشیم در آن انرژی ذخیره شده است 

آزمایش کنید
1-ظرف آبی تهیّه کنید و سنگ کوچکی را ابتدا از ارتفاع ٢٠ سانتی متری و سپس از ارتفاع ۴٠ سانتی متری
و بار سوم از ارتفاع ۶٠ سانتی متری داخل ظرف رها کنید. چه مشاهده می کنید؟

وقتی سنگ به داخل آب می افتد آب به اطراف پخش خواهد شد
2- در کدام ارتفاع آب بیش تری به اطراف پاشیده می شود؟
در ارتفاع 60 سانتی متری 
3-آیا بالابردن سنگ باعث ذخیره شدن انرژی در آن می شود؟
بله و هرچه سنگ را بالا تر ببریم انرژِ بیشتری در آن ذخیره می شود 
4-در چه نوع فعّالیّت ها و ورزش هایی بالارفتن باعث ذخیره شدن انرژی می شود؟
وزنه بردای - اسکی پرشی – چتر بازی - شیرجه 
آزمایش کنید
1-یک اسباب بازی کوکی(فنردار)تهیّه کنید و آن را کوک کرده و رها کنید. 

وقتی اسباب بازی را کوک می کنیم فنر آن فشرده می شود در نتیجه انرژی در آن ذخیره می شود
و زمانی که اسباب بازی را رها می کنیم انرژ ی آزاد شده و باعث حرکت اسباب بازی می شود 

2-بار دیگر آن را بیش تر کوک کنید. چه مشاهده می کنید؟
اینبار اسباب بازی با انرژی بیشتری حرکت خواهد کرد 
3-در کدام حالت انرژی جسم پس از رها شدن بیش تر است؟
در حالت دوم چون انرژی ذخیره شده در فنر آن بیشتر است 
ایستگاه فکر
هنگامی که ماشین اسباب بازی یا عروسک خود را کوک می کنید، چه انرژی هایی به یک دیگر تبدیل می شوند؟

انرژی شیمیایی مواد غذایی که ما خورده ایم به انرژی حرکتی ماهیچه اها تبدیل خواهد شد سپس
انرژی حرکتی ماهیچه های ما به صورت انرژی پتانسیل در فنر ذخیره می شود 

9- انرژی آب ذخیره شده در پشت سد چگونه به انرژی الکتریکی تبدیل می شود ؟
وقتی آب از بالای آبشار سرازیر می شود انرژی که به علّت قرار گرفتن در ارتفاع در آب ذخیره شده است
با سقوط آب به تدریج به انرژی حرکتی تبدیل می شود. سپس وقتی آب روی توربین می ریزد، این انرژی به
انرژی حرکتی توربین تبدیل می شود. توربین هم با چرخش خود دستگاه مولد برق را به حرکت در می آورد
و انرژی الکتریکی تولید می شود

10 – انرژی الکتریکی می تواند به انرژی های ...1...، ....2...،....3... و سایر انرژی های مورد نیاز ما تبدیل شود و این .....4..... دائماً ادامه پیدا می کند
1- صوتی
2- حرکتی
3- گرمایی
4- تغییرات انرژی 

11- آیا در بدن موجودات زنده هم نور و الکتریسیته تولید می شود نام ببرید ؟
تبدیل انرژی در بدن بعضی از موجودات زنده می تواند باعث تولید نور یا الکتریسیته شود.
کرم شب تاب در شب از خود نور می دهد. مارماهی و سفره ماهی می توانند از خود برق
تولید کنند و به این وسیله دشمن را از خود دور کنند.

ایستگاه فکر
1-آیا می توانید وسیله یا پدیده ای معرّفی کنید که در آن دو تبدیل انرژی انجام پذیر باشد؟

در تلویزیون انرژی الکتریکی به انرژی نورانی و انرژی صوتی تبدیل می شود
در بخاری نیز انرژی پتانسیل سوخت فسیلی به انرژی گرمایی و انرژی نورانی تبدیل می شود 

2- تصور کنید انرژی نتواند از یک شکل به شکل دیگر تغییر یابد. مثلاً هوای گرم نتواند فرفره را بچرخاند در این صورت چه مشکلاتی پیش می آید؟
کلیه فعالیت های را که بر اثر تبدیل انرژی از یک صورت به صورت دیگر انجام می دهیم
دیگر نمی توانیم انجام دهیم مانند راه رفتن - ورزش کردن - استفاده از وسایل الکتریکی و خود رو ها و ....

12- انرژی با چه واحدی اندازه گیری می شود ؟
انرژی با واحدی به نام ژول (j )اندازه گیری می شود .
13- واحد انرژی مواد غذایی بر حسب چیست ؟
واحد انرژی روی مواد غذایی بر حسب کالری است 
14- هر کالری چند ژول است ؟
هر کالری مواد غذایی به طور تقریبی معادل ۴٠٠٠ ژول است

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:48 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(3)

سوالات و پاسخ های متن درس 15 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی ( انواع لباس)

بازديد: 138293

 

1 . چه عواملی باعث تفاوت در نوع لباس می شود ؟ موقعیت های مختلف ــ گره های مختلف اجتماعی و شغلی ــ فصول مختلف سال ــ نواحی مختلف آب و هوایی ــ اقوام مختلف

2 . در چه موقعیت هایی ما لباس های مختلفی می پوشیم ؟ ( مثال بزنید ) برای مثال لباس منزل ما با لباس مدرسه و با لباسی که در مهمانی می پوشیم ، فرق دارد . وقتی که ورزش می کنیم از لباس ورزشی استفاده می کنیم و در مراسم عزاداری لباس سیاه بر تن می کنیم .

3 . دلیل تفاوت لباس گروه های مختلف اجتماعی و شغلی چیست ؟ لباس این گروه ها بسته به کار و نقش آن ها در اجتماع متفاوت است و از روی لباس این گروه ها به شغل و حرفه ی آن ها پی می بریم .

4 . پوشاک ما در زمستان و تابستان چه تفاوت هایی با هم دارند ؟ در زمستان لباس های ضخیم ( کلفت ) و تیره می پوشیم و در تابستان لباس های نازک و روشن می پوشیم .

5 . چرا در زمستان بیش تر از رنگ های تیره و در تابستان از رنگ های روشن استفاده می کنیم ؟ زیرا رنگ تیره نور خورشید را جذب کرده و سبب می شود زود تر گرم شویم و در مقابل رنگ های روشن نور خورشید را دفع کرده و باعث می شود گرما را کم تر احساس کنیم .

6 . چرا نوع پوشاک در نواحی مختلف کشورمان فرق می کند ؟ زیرا در سال گذشته خواندیم که در کشور پهناورمان ایران تنوع آب و هوایی وجود دارد . یعنی نوع آب و هوا در همه جا یکسان نیست . در بعضی نواحی آب و هوا گرم و خشک ، در بعضی جاها سرد ، در بعضی مکان ها گرم و مرطوب و در بعضی نواحی معتدل است .

7 . چند نمونه از اقوام ایرانی را که لباس مخصوص به خود دارند را نام ببرید .فارس ، ترک ، لر ، گیلک ، کرد و بلوچ

8 . چگونه در گذشته حدس می زدند که یک فرد اهل کدام منطقه ی ایران است ؟لباس های محلی در گذشته بیش تر مورد استفاده قرار می گرفته است به طوری که در قدیم هر کس از روی شکل لباس فرد دیگر می توانست حدس بزند که او اهل کدام منطقه ی ایران است .

9 . امروزه لباس های محلی اغلب چگونه استفاده می شود ؟  اغلب در مراسم و جشن های خاص پوشیده می شود .

10 . چرا لباس های محلی را در موزه های مردم شناسی حفظ و نگهداری می کنند ؟زیرا این لباس ها قسمتی از فرهنگ و هویت ماست و با نگه داری این لباس ها در موزه در واقع فرهنگ ، گذشته و تاریخ اقوام ایرانی را حفظ می کنند .

11 . آیا در طی زمان همه ی جلوه های لباس ها تغییر کرده است ؟ خیر برخی از جلوه های لباس ها مانند انواع سرپوش ها در طی زمان ثابت مانده اند و برخی دیگر تغییر کرده اند .

12 . چند نمونه از سرپوش ها را در دوره های مختلف نام ببرید . تاج ، انواع کلاه ، عمامه ، دستار و نظایر آن   

 

فعالیت۱

سه گروه اجتماعی یا شغلی دیگر نام ببرید که لباس مخصوص به تن می کنند و بگویید لباس های هر گروه چه ویژگی هایی دارد؟

جواب:به عنوان مثال می توان به لباس نظامیان در حال رژه رفتن،لباس فوتبالیست ها در حین برگزاری مسابقه و لباس پرستاران یک بیمارستان اشاره کرد.لباس هر گروه مخصوص به همان گروه است و با گروه دیگر متفاوت است و از نوع لباس می توان به شغل یا گروه اجتماعی افراد پی برد

فعالیت۳

به نظر شما چرا لباس محلی را در موزه ی مردم شناسی حفظ و نگهداری می کنند؟

جواب:زیرا لباس بخشی از فرهنگ و هویت ماست. با نگه داری لباس های محلی در موزه ی مردم شناسی در حقیقت، گذشته، فرهنگ و تاریخ اقوام مختلف ایرانی را حفظ می کنند.

 

مطلب مرتبط :

لباس محلی مردم استان گیلان

لباسهای محلی زنان گیلان را می توان به سه بخش شرق، غرب و مرکز تقسیم بندی کرد که لباس زنان شرق گیلان به لباس “قاسم آبادی” ، زنان غرب گیلان “تالشی” و لباس زنان مرکزی گیلان با عنوان “رسوخی” معروف است. لباس قاسم آبادی از قدیمی ترین و اصیل ترین لباس های ایران و مشرق زمین است. 

این لباس شامل یک روسری زیرین به نام (مندیل) که به جای آن از کلاه نیز استفاده شده و با تعداد زیادی سکه در قسمت پیشانی تزیین می شود، جلیقه این لباس به مانند جلیقه های دیگر بوده با فرق این که با سکه تزئین شده است. پیراهن لباس قاسم آبادی تفاوت خاصی با پیراهن های نقاط مختلف گیلان دارد. دامن آن نیز از پارچه ساده و یا گل دار که روی آن با فرم استانداردی نواردوزی شده تشکیل می شود.

 

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 


منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:47 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(17)

سوالات و پاسخ های متن درس 16 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی ( لباس ، از تولید به مصرف )

بازديد: 24233


1 . لباس در گذشته ی نه چندان دور چگونه تهیه می شد ؟ بیش تر مردم برای تهیه ی لباس به خیاط مراجعه می کردند و خیاط نیز اندازه ی آن ها را می گرفت و با پارچه ای که مشتری ها به او می دادند و به سلیقه ی آن ها ، لباسی برایشان می دوخت .

2 . امروزه بیش تر مردم پوشاک مورد نیاز خود را چگونه تهیه می کنند ؟ به صورت آماده از فروشگاه های مختلف می خرند .

3 . چرا کارگاه های تولید لباس به وجود آمد ؟ با گذشت زمان و افزایش جمعیت ، چون دیگر یک یا چند خیاط نمی توانستند نیازهای تعداد زیادی از مردم را برآورده کنند ، کم کم کارگاه های تولید لباس به وجود آمدند .

4 . تولید انبوه یعنی چه ؟ به تولید یک کالا به یک شکل و به تعداد زیاد « تولید انبوه » می گویند .

5 . مهم ترین ماده ی مورد نیاز در کارگاه تولید لباس چیست ؟پارچه

6 . پارچه از چه چیزی درست می شود ؟ از نخ

7 . چند نوع نخ وجود دارد ؟ نام ببرید . 2 نوع طبیعی و مصنوعی

8 . نخ و پارچه هر کدام در کجا تولید می شود ؟ نخ در کارخانه های نخ ریسی و پارچه در کارخانه های پارچه بافی ( نساجی ) تولید می شود .

9 . پارچه ی مورد نیاز کارگاه های تولید لباس چگونه تهیه می شود ؟ از عمده فروشان خریداری می شود .

10 . چند نمونه از کارهایی که در کارگاه های تولید لباس انجام می شود را نام ببرید . سازنده ی طرح یا الگو برای پارچه ــ بریدن پارچه از روی الگو ــ دوختن بخش های مختلف لباس توسط خیاط ها مانند دوخت آستین ، یقه ، دگمه و زیپ ــ اتو کردن لباس ــ بسته بندی لباس ها

11 . کار « برش کار» چیست ؟ از روی الگوهایی که دارد ، پارچه را می برد .

12 . کار خیاط ها در کارگاه تولید لباس چیست ؟ هر یک از آن ها یک بخش از لباس را می دوزند . برای مثال یک نفر فقط آستین می دوزد و لباس ها را به دیگری می دهد . نفر بعدی یقه ها و فرد دیگری دگمه و زیپ به لباس می دوزد .

13 . خط تولید یعنی چه ؟ همه ی کسانی که در کارگاه مشغول به کار هستند ، بخشی از کار تولید را انجام می دهند تا کالا به صورت نهایی آماده شود . به این همکاری « خط تولید » گفته می شود .

14 . لباسی که انتخاب می کنیم باید چه شرایطی داشته باشد ؟1 ـ باید با باورهای دینی ما تناسب داشته باشد  2 ـ باید کیفیت خوب و قیمت مناسب داشته باشد .

15 . لباس چگونه می تواند با باورهای دینی ما تناسب داشته باشد ؟ لباس باید پوشش مناسب را برای یک زن یا مرد مسلمان فراهم کند . رعایت حجاب و عفاف موجب وقار و متانت شخص می شود .

16 . منظور از این که لباس باید کیفیت خوب و قیمت مناسب داشته باشد چیست ؟ در هنگام خرید باید لباسی را انتخاب کنیم که هم جنس آن خوب باشد و هم از نظر قیمت مناسب باشد . یعنی با بودجه ی ما تناسب داشته باشد .

17 . بودجه یعنی چه ؟ بودجه یعنی مقدار پولی که می توانیم برای انجام یک کار یا خرید یک چیز بپردازیم .

18 . به چه نکاتی باید قبل و در هنگام خرید توجه کنیم ؟  برای خرید از پول تو جیبی مان پس انداز کنیم ــ وقتی ضرورتی ندارد لباس نو نخریم و از لباس های قدیمی استفاده کنیم ــ در تمیز نگه داشتن و شستن لباس هایمان به بزرگ تر ها کمک کنیم ــ لباس های ایرانی بخریم تا به تولید کنندگان داخلی کمک شود ــ لباسی متناسب با بودجه ی خود بخریم ــ لباسی متناسب با باورهای دینی مان بخریم .

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:46 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(2)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 219

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس