سایت اقدام پژوهی - گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان
1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819 - صارمی
2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2 و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .
3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل را بنویسید.
در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا پیام بدهید آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet
سوال :دلیل استفاده از ساز و کار حرکتی چرخ و تسمه را در پروژهٔ ساخت جرثقیل مورد بررسی قرار دهید. روش های دیگری برای این کار پیدا کنید و آن ها را در کلاس ارائه دهید.
جواب : به دلایل زیر از از ساز و کار حرکتی چرخ و تسمه در این جرثقیل استفاده شده است.
1- سادگی و کم هزینه بودن چرخ و تسمه و ساخت آن با وسایل ساده و دور ریختنی
2- بی صدا بودن و روانی حرکت
3- دلیل اصلی - به علت سرعت بالا و زیاد موتور الکتریکی لازم است این سرعت به نسبت زیادی کم شود تا بتوان از این سرعت کم در جرثقیل استفاده کرد به همین دلیل با بستن یک پولی کوچک به سر موتور الکتریکی و انتقال حرکت تند پولی با تسمه به یک پولی خیلی بزرگ می توان سرعت کم و مناسبی را با کم ترین هزینه به دست آورد
4- قابل انعطاف بودن و سهولت تنظیم مکانیزم
اما برای این کار می توان از روش های دیگری نیز استفاده کرد مانند:
استفاده از گیربکس چرخ دنده و سازوکار چرخ و زنجیر
استفاده از روش های ذکر شده سرعت کم به همراه قدرت خیلی زیادی ایجاد خواهد کرد.
قسمتهای تشکیل دهنده این دستگاه چوبی عبارت بودند از:
یک تکیه گاه افقی
دو تکیه گاه عمودی
یک بازوی گردان
استفاده از نمونههای اولیه جرثقیل در سایر ملل نیز شایع بودهاست. به عنوان مثال شواهد باستان شناسان بیانگر این مطلب است که شش قرن پیش از میلاد مسیح یونانیان از وسایلی چوبی برای حمل وسایل سنگین استفاده میکردند. رومیها نیز در ساختار جراثقال یونانیها تغییراتی ایجاد نموداند و از آن در ساخت و ساز استفاده میکردند. جرثقیلهایی که رومیان از آن استفاده میکردند به ترِدویل معروف است.
در قرن شانزدهم میلادی برای افزایش طول باربرداری جرثقیل، قسمت بازوی متحرک به قسمت بالابرنده یا بازوی اصلی اضافه شد. با انقلاب صنعتی استفاده از جرثقیلها برای حمل بار در بنادر رونق گرفت. در سال ۱۸۳۸ ویلیام آرمسترانگ کارخانه دار و تاجر انگلیسی جرثقیلی ساخت که با قدرت آب کار میکرد. یکی از جرثقیلهای او توسط نیروی دریایی ایتالیا در سال ۱۸۸۳ مورد استفاده قرار گرفت. این دستگاه تا اواسط دهه ۱۹۵۰ برای فعالیتهای گوناگون استفاده میشد و هنوز با گذشت چندین دهه در شهر ونیز ایستادهاست
جواب پرسش صفحه 44 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان بازی های رایانه ای
سوال:
چند موتور سازندهٔ بازی نام ببرید.
موتور بازی Game Engine
موتورهای بازی در واقع دارای ابزارهای نرم افزاری هستند که با استفاده از آنها روند تولید و توسعه بازی آسانتر می شود. با وجود موتور بازی دیگر لازم نیست طراح خود را درگیر خیلی از مسائل مباحث کلی و مشترک مانند برنامه نویسی توابع و طراحی گرافیکی کند. با استفاده از موتور بازی تولیدکنندگان و توسعه دهندگان بازیها تنها بر روی جزئیات و مباحث تخصصی تر تمرکز می کنند.
موتورهای بازی را گاهی اوقات "میان افزار بازی" نیز می نامند زیرا آنها یک سکوی نرم افزاری منعطف و قابل استفاده مجدد را ارائه می کنند که تمام کاربردهای موردنیاز را فراهم می آورند تا درحالی که هزینه ها،پیچیدگی ها و زمان ارائه به بازار که همگی این عوامل در صنعت رقابتی بازی های کامپیوتری حیاتی می باشند کم می کند، توسعه و تولید بازی ها را امکان پذیر سازد .
موتورهای معروف بازی سازی عبارتند از:
Unity 3D Pro ، Game Maker ، UDK ، Hero Engine ، Madness Engine ، Scratch
جواب پرسش صفحه 54 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان برق
سوال:
منظور از انرژی های نو چیست؟ چند نمونه را نام ببرید.
جواب :
انرژی های تجدیدپذیر را اصطلاحا انرژی های نومی گویند. مانند:
انرژی های خورشید، باد، زمین گرمایی، بیوگاز، امواج، هیدروژنی و ... از این دسته هستند.
انرژی نو یا انرژی جایگزین به آن دسته از انرژیها گفته میشود که برای تولیدشان از منابع بدون کربن استفاده میگردد؛ مانند انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی دریایی، زمین گرمایی، نیروگاههای آبی و کربن خنثی مانند زیست توده.
از هیدروژن نیز که در پیلهای هیدروژنی قادر به ذخیره انرژی است، به عنوان انرژی نو نام برده میشود.
این نوع انرژیها معایب سوختهای فسیلی مانند افزایش غلظت دیاکسیدکربن و در نتیجه افزایش دمای کره زمین و تغییرات آب و هوایی و آلودگی زیستمحیطی را ندارد علاوه بر این منابع تولید آنها تمام ناشدنی و نامحدود است.
انرژی های تجدیدناپذیر منابع هیدروکربنی هستند که در دو نوع زنده (گیاهان) و غیرزنده( مواد معدنی مانند زغال نگ،نفت، گاز و ...) موجود هستند و به سوختهای فسیلی معروف هستند.
تولید انرژی الکتریکی بوسیله انرژی های نو:
انرژی خورشیدی: در این روش انرژی تابشی خورشید بدون استفاده از دستگاه های متحرک مستقیماً به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. دستگاهی که این عمل را انجام می دهد سلول خورشیدی یا باتری خورشیدی نام دارد. نمونه ای از باتری های خورشیدی را در ماشین حساب ها و یا روشنایی چراغ های خیابان دیده اید. منبع این انرژی خدادادی از بین نمی رود و به محیط زیست آسیب نمی رساند
انرژی باد :در این روش از انرژی باد برای چرخاندن پره های توربین استفاده می شود. محور توربین به محور مولد برق متصل است و حرکت را به آن منتقل کرده و مولد، انرژی الکتریکی تولید می کند. به این نیروگاه، نیروگاه بادی می گویند و در محل هایی احداث می شود که در تمام فصل های سال باد بوزد.
مطالب کمک درسی و آموزشی پودمان بازی های رایانه ای کاروفناوری نهم
سبک های بازی های رایانه ای
سبک بازیهای رایانهای از دیدگاه های مختلف به دسته های متفاوتی تقسیم می شود.
در اینجا چند سبک را مورد بررسی قرار می دهیم:
-1 بازی های ماجرایی
در این سبک بازیها قهرمان بازی، درگیر ماجرایی طولانی میگردد . در طی این بازی فرد ممکن است با پیچیدگیهای خاصی در فرآیند عبور از هر مرحله روبرو شود و برای موفقیت در آن باید تمرکز و پشتکار داشته باشد. برای مثال در صحنه هایی تعقیب و گریز وجود دارد و در مراحلی به هوش و تمرکز برای حل معما، پازل های ماجرا و چالش ها نیاز است. از دیگر ویژگی های بارز این سبک، طولانی بودن مراحل آن است. مسیر سخت و طولانی ماجراجویی عمدتا ایجاب میکند که برای بسیاری ازبازی های این گونه ی پرطرفدار و جذاب، چندین دنباله نیز ساخته شود.
-2بازی هایهیجانی Action
این گونه از بازیها بیشتر بر روی حالتهای فیزیکی شخصیت بازی متمرکز میباشد و عمده درگیری ها بر پایه ی تیراندازی و مشت و لگد طراحی شده است . بازیکن معمولا باید مراحلی از بازی به پایان برساند و پس از به اتمام رساندن این مراحل با یک boss enemy رئیس دشمنان که از دیگر دشمنان قویتر و سرسختر است مبارزه کند. از دیگر نکاتی که بازیکن میتواند در این سبک انجام دهد جمع آوری آیتم برای افزایش سطح است . در این بازیها حملات دشمنان به شخصیت اصلی باعث میشود تا از میزان سلامت وی کاسته شود و وقتی این میزان سلامتی از حد معینی پایینتر برود به اصطلاح بازی Game Over میشود .
مبارزات شخصیت اصلی بیشتر بر روی مهارتهای فیزیکی وی خلاصه میشود. این سبک میتواند با مسابقه دادن و حل کردن پازل ترکیب شود . بازیکن با قدرت تمرکز و سرعت عمل می تواند در چالش ها و تاکتیکهای بازی را موفق شود.
-3 بازی های آموزشی
در حقیقت این سبک از بازیها یکی از راه های استفاده از فناوری در زمینه حمایت از فعالیتهای آموزشی و یادگیری هستند. در این بازیها با سرگرم کردن و تعامل با بازیکن در یک فضای مجازی مطالب بسیاری را به او آموزش می دهند و به دلیل فرآیند حل مسئله موجود در آنها، فعالیتهای ذهنی بازیکن را ارتقا میدهند و این فعالیتهای ذهنی به دنیای واقعی منتقل می شوند . در حقیقت تجربیاتی را مهیا میکنند که یادگیری های بعدی بازیکنان را شکل میدهد و موجب ظهور استعدادها و توانمندیهای آنان می شود.
-4 بازی های فکری
در این سبک از بازیها انواع معماها، پازلها و محاسبه ها مهارت تفکر و حل مساله بازیکن به چالش می کشند و باعث پرورش فکری او می شوند. بازی های راه بردی Strategy نیز در گروه بازیهای فکری قرار دارند و بر زمینه سازی و مدیریت ماهرانه منابع برای به دست آوردن پیروزی متمرکز هستند. در بازیهای راهبردی معمولا نمای دوربین از بالای محیط بازی میباشد و بازیکن کنترل یک ملت یا گروهی را در اختیار دارد و برای ادامه حیات به جمع آوری چیزهایی نیاز دارد و باید با استفاده از فکر خود تدابیر مختلفی را برای غلبه بر دشمنان خود به کار گیرد.
برخی از بازیهای فکری به صورت مسابق های بین بازیکن و رایانه یا بین چند بازیکن طراحی شده اند و باعث می شوند که بازیکن با فعالیتهای فکری، قدرت تمرکز ذهن و دقت خود را افزایش دهد و از هوش خود برای موفقیت بهره بگیرد.
-5 بازی های ورزشی
این بازی ها فعالیتهای ورزشی را شبیه سازی میکنند و طبیعتا این سبک بدلیل وجود ورزشهای رسمی و غیررسمی فراوان می تواند فراگیری و تنوع بیشماری برای بازسازی داشته باشد. با این همه بازی های گروهی عمدتا بیشتر تولید شده و طرفداران گسترده تری دارند . بازی ورزشی تابع قواعد استاندارد و رایج بازی واقعی است و معمولاً در زمان واقعی و در شرایط محدودی انجام میشود.یکی از ویژگی های اصلی برای موفقیت در بازیهای این سبک بهره گیری از ویژگیهای هوش و مهارت است.
این سبک به نیروی فکری زیادی احتیاج دارد و معمولاً با اهداف انتزاعی در ذهن، همانند به دست آوردن امتیاز همراه است ضمن اینکه شامل چالشهای فیزیکی و تاکتیکی و آزمونهای دقت و صحت بازیکن نیز هست از دیگر شاخصه های اصلی سبک ورزشی جنبه رقابتی آن در حین بازی است. چرا که بیشتر بازیهای ورزشی به صورت چندنفره انجام میشوند و در آنها سعی شده طرحی مشخص از ویژگیها و مشخصات ورزشکار مورد نظر با آن ورزش، شامل سرعت، قدرت، شتاب، دقت و قابلیتهای دیگر در بازی گنجانده شوند .
در تاریخ بازیهای رایانه ای یکی از عواملی که باعث توسعه ی بازیهای ورزشی شد؛ تولید کنسول دستگاه ورودی خروجی هایی با قابلیت تشخیص حرکت بود. برخی از این کنسولها را می توان بدون استفاده از هیچ کنترل کنندهای استفاده کرد. مرجع این وسیله ها بر پایة یک دوربین با دو عدد لنز و یک درگاه مادون قرمز است که درگاه مادون قرمز و یکی از دوربیها برای تشخیص عمق تصاویر است و دوربین دیگر هم که یک دوربین رنگی RGB است برای تشخیص تصاویر می باشد. این دوربین به بازیکنان اجازه میدهد تا بدون لمس کردن هیچ کنترل گری بتوانند تمامی اجزای موجود بر صفحه را به کنترل خود در بیاورند.
-6 بازی های نقش آفرینی Role-playing game
این سبک از برخی از نوشتارهای قدیمی و افسانهای و اسطورهای مانند اژدها و سیاه چال برگرفته شده است. بیشتر بازی های نقش افرینی در دنیای باز رخ میدهد که حتی میتوان سبک جهان باز را مکمل این سبک دانست . در سبک نقش آفرینی یک داستان طولانی به عنوان یک داستان اصلی در کنار چندین داستان فرعی پر اهمیت قرار میگیرد.
از این جهات این سبک می تواند دارای مشابهت با سبک ماجراجویی باشد .
برخی از خصوصیات سبک نقش آفرینی از این قرارند :
در این سبک اغلب از سلاحهای سرد و با ترکیب عناصر جادویی استفاده میشود .
از ویژگیهای بارز این سبک نقل قول های صورت گرفته میان شخصیت هاست .
صداگذاری در این سبک بسیار مورد توجه است.
در بازیهای این سبک معمولا از موسیقی های حماسی استفاده میشود.
در این سبک موفقیت و شکست در ماموریتها با قوانین سیستم مرتبط است. ضمن اینکه در بازی نقش آفرینی بازیکنان کاملا آزادی عمل دارند .
روش بازی در این سبک به گونه ای است که در ابتدای بازی نوع قالب یا کلاس، شخصیت بازی را پرسش میکند . قالب شخص یا کلاسها میتواند به صورت جنگجو، جاسوس،دزد،جادوگر و .... باشد. بعد از انتخاب شخصیت میتوان به ساخت چهره ی وی پرداخت .بازی وقتی در داستان اصلی قرار میگیرد میتوان با انجام دادن ماموریتهای فرعی شخصیت بازی را قوی کرده و به راحتی ماموریت های اصلی را پشت سر گذاشت. با قویتر شدن شخصیت بازی، استفاده از سلاحها و پیشرفته کردن آنها آسانتر می شود و از طرفی آسیب پذیری شخصیت بازی کمتر و در نتیجه قدرت تخریب بالا میرود .
نکتة دیگر اینکه، شخصیت بازی در سبک نقش آفرینی قابل کنترل است یعنی با توجه به تصمیماتی که شخص می گیرد می توان به او صفات شخصیتی داد و نوع و روش تمام کردن ماموریت در کنترل بازیکن است چون داستان و قوانین بازی های نقش آفرینی غیر خطی است .
-7 بازی های شبیه سازی Simulation
در این سبک از بازیها تجربه ای مثل پرواز با هواپیما، رانندگی، کشتیرانی گرفته تا مزرعه داری و ... شبیه سازی می شود که برای واقعی کردن آن قوانین فیزیک و تمام محدودیت های دنیای واقعی در نظر گرفته می شود. معمولا برای انجام این بازیها به مطالعه و آموزش اولیه بیشتری نسبت به سایر سبک های بازی نیاز است.
در این سبک سعی میشود که بازی از محیط بخصوص واقعی یا خیالی شبیه سازی شود. همچنین اختصاص فضا و مدیریت منابع در روند بازی اهمیت دارد و بازیکن در بازی به جای کنترل شخصیت، نهادها و منابع متعدد را کنترل می کند.
فلوچارت دارای اشکال قراردادی است که در ادامه عملکرد هر یک از آن ها را بیان می کنیم.
شکل شروع
اولین شکلی که در هر فلوچارت مشاهده می شود شکل یک بیضی است که یک فلش از آن خارج شده است و داخل آن کلمه شروع نوشته شده است که بیانگر شروع عملیات می باشد، لازم به تذکر است که هر الگوریتمی فقط یک مرحله شروع دارد به همین دلیل در ابتدای فلوچارت یک شکل بیضی شروع دیده می شود.
آخرین شکل موجود در هر فلوچارت، مربوط به پایان عملیات است که آن مرحله را نیز با شکل بیضی نشان می دهند که یک فلش وارد آن شده است و در آن کلمه پایان نوشته می شود.
خطوط رابطه
خطوط رابطه که به شکل یک پاره خط جهت دار نشان داده می شوند مراحل اصلی عملیات را به یکدیگر ارتباط می دهند و اگر در یک مرحله از عملیات قرار بگیرید، پس از اجرای آن مرحله، با دیدن این شکل باید مرحله بعدی را دنبال کنید.
شکل ورودی
برای نمایش عملیات مربوط به گرفتن مقادیر و داده ها به عنوان ورودی از شکل متوازی الاضلاع استفاده می شود،این شکل نشان دهنده ورود داده ها به کامپیوتر می باشد.
شکل مقدار دهی اولیه
گاهی لازم می شود در متغیری مقدار اولیه ای را جایگزین کنیم، همانطور که می دانید به چنین عملی عمل انتساب یا جایگزینی گفته می شود. برای مثال، x3 به معنی انتساب عدد 3 به متغیر x است، برای نمایش عملیات انتساب یا جایگزینی از شکل مستطیل استفاده می شود.
از شکل مستطیل برای کلیه عملیات محاسبانی استفاده می شود، به این نمونه ها توجه کنید.
شکل تصمیم گیری
از شکل لوزی برای عملیات تصمیم گیری و یا جملات شرطی استفاده می شود، توجه داشته باشید که تصمیم گیری ها بر اساس نتایج حاصل از اعمال مقایسه ای و برقرار بودن یا نبودن شرطی اتخاذ می گردد
به نمونه زیر توجه نمایید.
همانگونه که در شکل فوق ملاحظه می کنید به یک لوزی یک فلش وارد می شود ولی 2 الی 3 فلش، بنا به شرط داخل آن می تواند از آن خارج شود.
شکل خروجی
برای دستورهای خروجی و یا چاپ نتایج از اشکال زیر استفاده می شود.
سامانه خرید و امن این
سایت از همهلحاظ مطمئن می باشد . یکی از
مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می
توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت
بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم
اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه 09159886819 در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما فرستاده می شود .
آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی
سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس
مطالب پربازديد
متن شعار برای تبلیغات شورای دانش اموزی تحقیق درباره اهن زنگ نزن انشا در مورد 22 بهمن