طرح درس ابتدایی راهنمایی دبیرستان - 481

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

آموزش سوره فلق اول ابتدایی

بازديد: 357

موزش سوره فلق

موضوع: آموزش قرآن کریم (سوره فلق) زمان: 20 دقیقه  روش تدریس: تلفیقی

پایه: اول ابتدایی                        مکان: کلاس           روش ارزشیابی: توصیفی

مدرس:    تعداد فراگیران: 8 نفر        صفحه: 62

چیدمان:

هدف جزئی: آموزش سوره ی فلق

هدف کلی: کسب توانایی روخوانی قرآن کریم

وسایل لازم: کتاب درسی، لوحه، ضبط صوت، نوار کاست، چوب اشاره، چسب.

اشکال محتوایی: (ستاره، ماه، خورشید)

اهداف رفتاری: مهارت ذهنی: جهت قرائت صحیح آیات قرآن تلاش می کند.

مهارت بدنی: توانایی حفظ کردن سوره فلق را داشته باشند.

نگرش و عواطف: به همکاری و مشارکت با دوستانش علاقه نشان می دهد.

راهبرد شناختی: با قرائت صحیح آیات قرآنی آشنا می شود.

اطلاعات کلامی: بتواند سوره ی فلق را بخواند.

رفتار ورودی: معلم با روی شاد و خوشحال وارد کلاس می شود و با مهربانی با دانش آموزان سلام و علیک می کند.

بچه های گلم: حالتون خوبه. بله ... خب خدا رو شکر که خوبید.

خوب بچه های عزیزم ممنون حاضرید کنار دستیاتون اومدن؟ بله ... خب خدا رو شکر حالا بچه های گلم تکالیف جلسه ی قبلتون رو انجام دادید بزارید رو میز ببینم. معلم با کمی مکث تکالیف بچه ها را می بیند و به آن ها آفرین و مرحبا می گوید و سپس به گروه بندی بچه ها می پردازد و آن ها را به 4 گروه دو نفره تقسیم بندی می کند.

ارزشیابی ورودی: در این قسمت معلم یک نفر از دانش آموزان گروه خورشید را بلند کرده تا یک آیه از درس گذشته را که سوره ی حمد می باشد بخواند تا معلم تشخیص دهد که بچه ها درس گذشته را یاد گرفته اند یا نه سپس شروع به آغاز درس جدید می کنند.

گام اول تدریس: (جلب توجه)

با داستان ایجاد انگیزه صورت می گیرد باتوجه به معنی سوره فلق که حسد است داستان حضرت یوسف را بیان می کند که یکی از پیامبران خدا به اسم یعقوب بود که فرزندان پسر زیادی داشت و آن ها را خیلی دوست داشت نام یکی از آن ها یوسف بود که از همه کوچکتر بود و پدرش بیشتر از همه به اون محبت می کرد و این باعث می شد که برادرانش بهش حسادت کنند و بخواهند اونو از بین ببرن برای همین تصمیم گرفتن و با یه نقشه به بهانه ی بازی اونو به صحرا بردن و داخل چاه انداختن و لباسشو به خون گوسفند آغشته کردن و پیش پدرش اومدن و گفتن که گرگ یوسف رو خورد. اما پدرشون حرف اونا رو باور نکرد و سال ها برای دیدن دوباره یوسف به درگاه خدا گریه و زاری کرد و بعد از سال ها دعا کرن خا یوسف و یعقوب رو به هم رسوند و یوسف برادراشو بخشید و آن ها از کارشون و رفتارشون با برادر خود پشیمان شدند و به درگاه خدا توبه کردند.

گام دوم (آشنا شدن با موضوع درس)

ابتدا از دانش آموزان می خواهیم که اگر حدیث یا داستانی در مورد حسادت می دانند بگویند که حسادت چه عواقبی دارد.

گام سوم: (ارائه محرک ذهنی)

معلم لوحه ای را از سوره ی فلق تهیه کرده و از بچه های گروه خورشید می خواهد که آن را با هم به تخته بچسبانند و از آن ها در مور سوره ی فلق می پرسد.

 

گام چهارم: (انتظار خود را به گروه بگوید)

از هر گروه می خواهیم که سوره ی فلق را با معنی برای خود و به صورت گروه نجوا کنند و در رابطه با آن بیندیشند و سپس از آن ها هم معلم سوال می پرسد و هم گروه ها می توانند از یکدیگر در رابطه با معنی سوره سوال بپرسند و به این گونه هرکدام عقاید خود را برای دیگری بیان می کنند.

 

گام پنجم: (گزارش دهی)

از بچه ها می خواهیم که سوره را بخوانند و اگر جایی دچار مشکل بودند باز از خودش می خواهیم که باز هم بخوانند تا خود به تلفظ صحیح پی ببرد و جبران کند حتی اگر چندین بار ادامه پیدا کند در این جا معلم حق هیچ گونه ایراد گرفتن را ندارد.

بازخورد دهی: در طی تدریس از کودکان در رابطه با درس و خواندن سوره و معنی آن سوالاتی می پرسیم و اگر اشکالی وجود داشت خودمان به درصد رفع آن بر می آییم.

 

گام هشتم: (رفع اشکال و ارزشیابی پایانی)

خوب بچه های گلم همه درس رو باهم بخونید آفرین فاطمه جون فلق نه فلق دوباره بخون دختر گلم آفرین.

ارزشیابی پایانی: انتظار می رود که دانش آموز بتواند در پایان درس 3 آیه از سوره فلق را که در کتاب درسی آمده در مت کمتر از 30 ثانیه بدون کمک دیگران در کلاس درس بخوانند.

 

گام نهم: (تثبیت یاد گرفته ها) در این قسمت با استفاده از وسایل تکنولوژی مانند سی دی و لپ تاپ سوره را پخش کرده و از بچه ها می خواهیم که ابتدا گوش دهند بار دوم زمزمه و در بار سوم آن را با هم بخوانند.

 

تکلیف پایانی: سوره فلق را در منزل برای والدین بخوانند و به کمک والدین این سوره را به همراه شعر حفظ نموه و با وضو به کلاس بیایند.


این مطلب در تاریخ: دوشنبه 30 شهريور 1394 ساعت: 21:38 منتشر شده است
برچسب ها : ,

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت: 8:48 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

سوره نحل پنجم ابتدایی

بازديد: 265

سوره نحل پنجم ابتدایی

 

طرح درس:تدریس آیه 88 تا 93 سوره نحل (روش گانیه )

مریم عالی زاده     90063834

موضوع درس: آموزش آیات 88تا93 سوره نحل

پایه:پنجم                  مقطع:ابتدایی

صفحه: 70            زمان لازم:20 دقیقه                روش تدریس: فعال –گروهی

مکان:کلاس درس            روش ارزشیابی : توصیفی

تعداد فراگیران: 9  نفر           وسایل لازم:کتاب –نوار-اشکال هندسی رنگی برای گروه بندی-چوب نشانگر

مدرس: مریم عالی زاده

هدف کلی:آموزش قرآن کریم

هدف جزئی: آموزش و یادگیری صحیح خوانی آیات 88 تا 93 سوره نحل

اهداف رفتاری:

(اهداف روانی حرکتی ):{1-آیات 88 تا 93 سوره نحل را تا جای ممکن بدون غلط بخواند .

                                  2- بتواند درباره وفای به عهد و نذر صحبت کند .

اهداف شناختی : 1-معنای پیام قرآنی و برخی  کلمات آیات را بفهمد

                      2- بتواند آیه مربوط به فرمای به عهد را پیدا کند .

اهداف عاطفی:1-بتواند آیات را برای اعضای  گروه بخواند و از همکاری با گروه لذت ببرد

                2-انتقاد پذیر باشد

رفتار ورودی :

معلم با پای راست  و چهره شاد و خندان وارد کلاس می شود قبل از هر چیز بسم الله الرحمن الرحیم  را با خطی خوش روی تخته می نویسد و تزئین می کند و بعد با یک صلوات کلاس را شروع می کند .بعد از سلام و احوال پرسی صمیمانه حضور و غیاب را با صدا زدن نام کوچک دانش آموزان انجام می دهد . وبعد به  دیدن تکالیف جلسه قبل که موضوع آن علامتی که درهنگام وقف خوانده نمی شود بود و قرار بوده که کلمات از روی آیات سوره ابراهیم در دفتر نوشته می شده و دور حرکتی که خوانده نمی شود خط بکشند می پردازد.

ارزشیابی تشخیصی: معلم قبل از شروع درس جدید سوالاتی درباره درس گذشته می پرسد و  از هر گروه می خواهد تا یک آیه از سوره ابراهیم را روخوانی کند .

گروه بندی کلاس:

معلم قبل از اشکال هندسی  را تهیه کرده و درون کیسه ای ریخته و از دانش آموزان می خواهد تا هر یک شکلی را بردارند شکل های مثل هم در گروه های سه نفره در کنار هم بنشینند .البته باید توجه کرد که این سه نفر در یک سطح علمی نباشند و سپس سه گروه تشکیل میشود و نا این گروه ها با انتخاب خود دانش آموزان تعیین می شود و سپس جدولی را در کنار تخته برای ثبت امتیاز می کشیم.

گام اول- ایجاد انگیزه:

بچه های گلم می تونه بگه قول دادن یعنی چه؟ تقریباً هر گروه پاسخی می ده .دخترای گلم شده تا حالا کسی به شما قول داده مثلاً پدر و مادر و یا دوستانتون و بعد اونو انجام نداده باشد به دانش آموزان از هر گروه باید معانیت کرده و پاسخ دهند .

خب عزیزای من آدم چه احساسی بهش دست می ده به دانش اموزان پاسخ می دهند که نا راحت می شیم خودتون چی بچه  ها شده قول بدید انجام ندید؟ 2 دقیقه زمان می دیم فکر کنن بعد از سرگروه می خوایم یک نفر بیاد و خاطره ای رو در این زمینه تعریف کند.

بعد از تعریف خاطرات دانش اموزان دوباره می پرسم که بچه ها آدم ها چه طوری به خدا قول می دن کی می تونه  جواب بده؟ کیا تو خونشون نذری می دن ؟ به آنها 3 دقیقه زمان می دهیم تا درباره آن در گروه مشورت کنند .

بعد از زمان تعیین شده معلم از تک تک گروه ها می پرسد و آنها پاسخ های مختلفی می دهند و خود آنها را کامل کرده و بحث را هدایت می کند .بچه ها ما وقتی که از خدا یه چیزی می خواهیم نذر می کنیم و به خدا قول می دیم که مثلاً ای خدای مهربون اگر حال خواهر من خوب بشه من یک روز  روزه بگیرم یا غذا بپزم برم به آدم هایی که نیازمندند و مثالهای دیگری که بچه ها می زنند.

بچه ها اینقدر این وفای به عهد اینقدر خوبه و مهمه که خدا در خیلی از آیاتش به ما گفته حتماً به قول هامون عمل کنیم.

گام دوم: ایجاد انگیزه

گام سوم: ارائه محرک دهنی

سپس معلم آیات 88 تا 93 سوره نحل را روی تخته می چسباند و همزمان با دانش آموزان پیرامون اسم سوره و معنا محتوای آن صحبت می کند.

به این ترتیب که بچه ها امروز آیاتی از سوره ای رو می خواهیم با هم بخونیم که اسم سوره اسم یک حشره است که نوشیدنی که تولید می کنه باعث شفای بیماری ست که می تونه بگه اسم این سوره چیه شاید  دانش آموزان به زنبور عسل اشاره کنند و سپس به آنها می گوییم که زنبور در عربی به معنای نحل است .

و در این سوره خداوند شگفتیهای بسیاری رو درباره زنبور عسل بیان کرده است .

گام چهارم: حالا بچه های گلم از شما می خوام با دقت به نوار گوش بدید و لوحه رو به دقت دنبال کنید در مرحله بعد از آنها می خواهیم تا کتابهای خود را باز کنند یک بار از روی آن نوار می خواند آنها باز هم خوب گوش کنند و هم با نشان دادن خط همراه و شبیه نوار بخوانند .

گام پنجم: در مرحله بعد می خواهیم تا کتاب های خود را باز کنند یک بار از روی آن نواز می خواند و شما باز هم خوب گوش کنید و با نشان دادن خط همراه و شبیه نواز بخوانند سپس در گروه ها اعضای گروه برای هم بخوانند و فرد قوی درگروه کنترل کند .

گام ششم:در این مرحله نماینده گروه با صدای بلند آیات را بخواند و در این مرحله هیچ جوابی و عکس العملی نداشته باشیم و فقط تشویق می کنیم.

گام هفتم: ارزشیابی تلوینی: به صورت گروهی انجام می شود  و دانش آموزان به صورت گروهی آیات را می خوانند و امتیاز آنها در جدول ثبت می شود .

بچه های گلم فهمیدیم که چند جور قول داریم به دانش آموزان گروه اول: 2 جور یکی قول بین آدما یکی هم گل بین آدم ها و خدا

گروه بعد جواب بده : اسم دیگر قول آدمها با خدا چیه ؟ جواب می دهن نذر

از گروه بعد می خواهیم تا آیه ای را بخوانند با هم و از بقیه می خواهیم گوش بدهند ببینید درست می خواند یا نه ؟

گام هشتم ارزشیابی پایانی :

از دانش آموزان می خواهیم تا آیه 88 ال 93 را تک تک بخوانند و در صورت اشکال رفع اشکال می کنیم توسط دانش آموزانی که صحیح می خوانند یا پخش مجدد نوار.

گام نهم : ارائه تکلیف خلاقانه : به کمک بزرگتر ها اسم دیگر سوره نحل رو پیدا کنید و دلیل اسم  رو هم بگیر و با فرستادن صورت  به کلاس خاتمه می دهیم.

 

 

توجه :

همچنین می توانید سایر طرح درس های همه کتاب های پایه پنجم ابتدایی را از لینک های زیر ببینید :

بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید :

طرح درس های فارسی پنجم ابتدایی :

23 - طرح درس فارسی بخوانیم پنجم ابتدایی دوست صمیمی و دانا

233- طرح درس فضل خدا فارسی پنجم ابتدایی

234 - طراحی آموزشی درس سرود ملی کتاب فارسی پنجم

365 - طرح درس روزانه فارسی پایه پنجم درس روزی که باران می بارید

627 - طرح درس بخوانیم پایه ی چهارم ابتدایی کوچ پرستوها

689 - طرح درس فارسی پنجم ابتدایی درس بازرگان و پسران

690 - طرح درس فارسی پنجم ابتدایی درس چنار و کدو بن

691 - طرح درس روزانه فارسی پنجم ابتدایی درس روزی که باران می بارید

692 - طرح درس روزانه فارسی پنجم ابتدایی درس ستایش

693 - طرح درس روزانه فارسی پنجم ابتدایی درس شجاعت

694 - طرح درس روزانه فارسی پنجم ابتدایی درس دفاع از میهن

695 - طرح درس روزانه فارسی پنجم دبستان درس سرود ملی

696 - طرح درس روزانه فارسی پنجم دبستان درس فضل خدا

697 - طرح درس روزانه فارسی پنجم دبستان درس کار و تلاش

698 - طرح درس روزانه فارسی پنجم دبستان درس کاجستان

699 - طرح درس روزانه فارسی پنجم دبستان درس نام آوران دیروز ، امروز و فردا

700 - طرح درس روزانه فارسی پنجم دبستان درس نام نیکو

701 - طرح درس روزانه فارسی پنجم ابتدایی درس نقش خردمندان

702 - طرح درس روزانه فارسی پنجم ابتدایی درس آزاد(نوروز باستان)

703 - طرح درس روزانه فارسی پنجم ابتدایی درس رازی و ساخت بیمارستان

704 - طرح درس روزانه فارسی پنجم ابتدایی درس وقتی بو علی،کودک بود

 

طرح درس علوم پنجم ابتدایی :

 2 - طرح درس علوم پنجم ابتدایی - موضوع : تغییرات مواد

4 - طرح درس علوم درس ماشین ها

53 - طرح درس روزانه علوم پنجم ابتدایی درس آشنایی با تاریخ زمین

158 - طرح درس علوم پنجم ابتدایی درس حرکات بدن

235 - طرح درس تجزیه نور علوم پنجم ابتدایی

236 - طراحی آموزشی علوم پنجم ابتدایی درس حرکت بدن ( ماهیچه )

249 - طرح درس سالانه علوم پنجم ابتدایی

250 - طرح درس اندام های حسی علوم پنجم ابتدایی

386 - طرح درس رنگین کمان علوم پنجم ابتدایی

387 - طرح درس برگی از تاریخ زمین علوم پنجم ابتدایی

388 - طرح درس فصل حرکت بدن علوم پنجم ابتدایی - ماهیچه و غضروف - ستون مهره ها

389 - طرح درس چه خبر؟ (1) علوم پنجم ابتدایی

390 - طرح درس فصل چه خبر؟ (2) علوم پنجم ابتدایی

391 - طرح درس کارها آسان می شود 1 درس اهرم ها علوم پنجم ابتدایی

392 - طرح درس ملی علوم پنجم ابتدایی درس گوه و پیچ ها

392 - طرح درس کارها آسان می شود 2 درس علوم پنجم ابتدایی

393 - طرح درس فصل خاک با ارزش علوم پنجم ابتدایی

394 - طرح درس از ریشه تا برگ علوم پنجم ابتدایی

497 - طرح درس ماده تغییر می کند علوم پنجم ابتدایی

638 - طرح درس علوم پنجم ابتدایی آشنایی دانش آموزان با نحوه ی ورود هوا به درون گیاهان

705 - طرح درس روزانه علوم پنجم ابتدایی درس اهرم چیست؟

طرح درس های ریاضی پنجم ابتدایی :

237 و 238 - طرح درس جمع اعداد اعشاری ریاضی پنجم ابتدایی

239 - طرح درس کسرهای مساوی ریاضی پنجم ابتدایی

240 - طرح درس محیط دایره ریاضی پنجم ابتدایی

362 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس گنجایش

486 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس کسرهای مساوی

487 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس مفهوم حجم صفحه 113

488 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس حجم صفحه 114 و 115 و 116 و 117

489 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس یادآوری عددنویسی و محاسبات عددی صفحه 2 و 3

490 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس یادآوری عددنویسی و محاسبات عددی صفحه 4 و 5

491 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس چند ضلعی ها صفحه 79

492 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس چند ضلعی ها و مجموع زوایا صفحه 80 تا 82

493 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس کسر بزرگتر از واحد

494 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس آشنایی با تقارن مرکزی

495 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس جمع و تفریق عددهای مخلوط

496 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس آشنایی با روش تقسیم کسرها صفحه 36

567 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس تفریق اعداد مخلوط

582 - طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی درس ضرب اعداد اعشاری

 

طرح درس مطالعات و جغرافی پنجم ابتدایی :

25 - طرح درس روزانه تعلیمات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی درس ایثار و فداکاری

216 - طرح درس بازگشت از سفر حج مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

217 - طرح درس من با دیگران ارتباط برقرار می کنم مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

218 - طرح درس جمعیت ایران مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

219- طرح درس راهها و حمل و نقل مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

220- طرح درس احساسات ما مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

221- طرح درس همدلی با دیگران مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

222- طرح درس کشور ما چگونه اداره می شود مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

223- طرح درس منابع آب ایران مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

224- طرح درس نواحی صنعتی ایران مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

1- طرح درس جغرافی پنجم ابتدایی موضوع : کشورهای همسایه ی ایران

593 - طرح درس من عضو گروه هستم مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

706 - طرح درس مطالعات اجتماعی پنجم درس حرکت های زمین

761 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی پنجم درس سفر به کربلا

1061 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی پنجم درس بازسازی ویرانه ها

1062 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی پنجم درس قاره های جهان

1063 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی پنجم درس کشورهای همسایه

1064 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی پنجم درس مدینه شهر پیامبر

1065 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی پنجم درس وزیران کاردان شهرهای آباد

 

طرح درس هدیه های آسمانی پنجم :

24 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی پایه پنجم ابتدایی درس صبح روز بعد

157 - طرح درس هدیه های آسمانی پنجم ابتدایی درس یک جهان جشن

168- طرح درس مال مردم درس هدیه های آسمانی پنجم

225- طرح درس رنگین کمان جمعه هدیه های آسمان پنجم ابتدایی

226- طرح درس از نوزاد بپرس هدیه های آسمان پنجم ابتدایی

227- طرح درس بانویی که یک سوره به نام اوست هدیه های آسمان پنجم ابتدایی

228- طرح درس تنها او هدیه های آسمان پنجم ابتدایی

229- طرح درس در ساحل دجله هدیه های آسمان پنجم ابتدایی

231- طرح درس کوچک های بزرگ هدیه های آسمان پنجم ابتدایی

232- طرح درس گل صد برگ هدیه های آسمان پنجم ابتدایی

230- طرح درس دو نامه هدیه های آسمان پنجم ابتدایی

540 -طرح درس روزانه هدیه ها آسمانی پنجم درس دسته گلی از آسمان

596 - طرح درس روزانه هدیه ها آسمانی پنجم درس خورشید پشت ابر

1066 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی پنجم درس از نوزاد بپرس (نمونه دوم )

1067 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی درس بانویی که یک سوره ی قرآن به نام اوست

1068 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی درس تنها او (نمونه دوم )

1069 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی درس در ساحل دجله (نمونه دوم )

1077 - طرح درس هدیه های آسمانی پنجم درس اینها و آنها

1078 - طرح درس هدیه های آسمانی پنجم درس بزرگ مرد تاریخ

1079 - طرح درس هدیه های آسمانی پنجم درس بهمن همیشه بهار

1080 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی درس خورشید پشت ابر (نمونه دوم )

1081 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی پنجم درس روزنامه دیواری

1082 - طرح درس روزانه هدیه های آسمانی پنجم درس سرو بلند سامرا

 

 طرح درس قرآن پنجم :

18 - طرح درس روزانه قرآن پنجم ابتدایی سوره انفال

22 - طرح درس روزانه قرآن پایه پنجم ابتدایی سوره انبیاء آیه یک تا10

193 - طرح درس قرآن پنجم ابتدایی بر اساس برنامه ملی سوره نحل

285 - بودجه بندی کتاب قرآن پایه سوم ابتدایی

 

 طرح درس تربیت بدنی پنجم :

243 - طرح درس تربیت بدنی پایه پنجم و ششم درس آموزش فوتبال

 طرح درس هنر پنجم :

252 - طرح درس کاردستی هنر پنجم ابتدایی

 طرح درس انشا پنجم :

529- طراحی آموزشی درس انشا پنجم ابتدایی آشنایی با انشا توصیفی

 

طرح درس سالانه پنجم ابتدایی :

251 - طرح درس سالانه ریاضی پنجم ابتدایی

530 - طرح درس سالانه بخوانیم پنجم ابتدایی

532 - طرح درس سالانه بنویسیم پنجم ابتدایی

538 - طرح درس سالانه جغرافی پنجم ابتدایی

641 - طرح درس سالانه قرآن پنجم ابتدایی

توجه :

همچنین لیست بروز شده طرح درس های پایه پنجم ابتدایی را از صفحه زیر ببینید ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

لیست طرح درس های پایه پنجم ابتدایی

 

همچنین لیست بیش از 1500  طرح درس از همه پایه ها را از صقحه زیر ببینید و به همکاران اطلاع دهید. ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

 

لیست کلیه طرح درس ها

 

 

توجه :

همچنین شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 

 
 
 
 
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت: 8:48 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

آموزش و صحیح خوانی سوره ی آل عمران آیات 133 تا 139

بازديد: 109
دسته بندي: طرح درس ,

آموزش و صحیح خوانی سوره ی آل عمران آیات 133 تا 139

موضوع: آموزش و صحیح خوانی سوره ی آل عمران آیات 133 تا 139

زمان: 20 دقیقه                  روش تدریس: فعال، پرسش و پاسخ، بحث گروهی

مکان: کلاس            روش ارزشیابی: شفاهی      مدرس:

تعداد فراگیران: 6 نفر        چیدمان:       

هدف جزئی: آموزش سوره ی آل عمران

هدف کلی: کسب توانایی روخوانی قرآن

 وسایل لازم: کتاب قرآن، ضبط صوت، لوحه درس قبل و درس جدید، چسب، چوب اشاره اشکال محتوایی (ماه، ستاره، خورشید)

 اهداف رفتاری:

1)     به شنیدن قرآن علاقه مند باشند (عاطفی)

2)     به شرکت در فعالیت های گروه علاقه مند باشند (عاطفی)

3)     نسبت به معنا و مفهوم آیات آگاه شون (شناختی)

4)     بتواند آیات را شبیه به نوار بخوانند (مهارتی)

5)     به سوالات ارزشیابی پاسخ دهند (مهارتی)

(رفتار ورودی)

معلم با لبخند زدن وارد کلاس می شود و دانش آموزان ذکر هفته را می خوانند (یا ارحم الراحمین) و معلم کلاس را با نام و یاد خدا و سلام کردن شروع می کند بعد از احوالپرسی با بچه ها معلم به دیدن و یا پرسیدن تکالیف جلسه قبل می پردازد و بعد از آنها شروع به گروه بندی بچه ها می کند و آنها را به سه گروه دو نفره تقسیم می کند.

(ارزشیابی ورودی)

معلم: لوحه درس گذشته که سوره شعراء میباشد را به تخته چسبانده و بعد از آن اسم چند نفر را می خواند که بیایند پای تخته و با نشان دادن هر آیه آن را بخوانند بعد از دوستان خود در آیه بپرسد. اگر غلط خواندند می گوید که دختر گلم یکبار دیگر آن را با دقت بخوان تا اشتباه خود را تصحیح کند و اگر درست خواندند با گفتن کلمه احسنت آنها را تشویق کنند. و سپس شروع به آغاز درس جدید می کند.

گام اول تدریس (ایجاد انگیزه یا جلب توجه)

معلم برای ایجاد انگیزه از دانش آموزانش می پرسد که تا به حال شده برای پدر و مادر خود قرآن خوانده باشند؟ و یا اینکه سوره هایی را حفظ باشند؟

گام دوم تدریس: (آشنا شدن با موضوع درسی)

در این گام ابتـدا از دانش آمـوزان می خواهیم که اگر داستان یا حدیثـی در مورد نیکوکاران می دانند بگویند و اینکه افراد نیکوکار چه کسانی هستند وجایگاه آنها در نزد خداون چگونه میباشد.

گام سوم تدریس: (ارایه محرک ذهنی)

در این گام معلم لوحه ای از سوره ی آل عمران تهیه کرده به کلاس آورده و از دانش آموزان گروه خورشید می خواهد که بیایند آن را به تخته بچسبانند و سپس از آنها در مورد سوره ی آل عمران می پرسد.  

گام چهارم تدریس: (انتظار خود را به گروه بگویید)

معلم به دانش آموزان خود می گوید که هر کدام از آنها یک سوره را انتخاب کنن و 2 الی 3 دقیقه وقت دارند باهم بخوانند و تمرین کنند و درباره ی معنایش باهم مشورت کنن و بعد از 3 دقیقه هر گروه کارهایشان را ارائه دهند.

گام پنجم: (گزارش دهی)

در این گام معلم از بچه ها می خواهد که سوره را بخوانند و اگر جایی دچار مشکل بودن باز از خودش می خواهد که دوباره با دقت بخواند تا خود به تلفظ صحیح پی ببرد و جبران کند حتی اگر لازم باشد که چندین بار آن را بخواند و در این جا معلم حق هیچ گونه ایراد گرفتن را ندارد.

بازخورددهی: در طی تدریس از کودکان در رابطه با خواندن سوره و معنی آن سوالاتی می پرسیم و اگر اشکالی وجود داشت خودمان به درصد رفع آن بر می آییم.

گام هشتم: (رفع اشکال و ارزشیابی پایانی)

از بچه ها می خواهیم که همه باهم سوره را بخوانند و به آنها احسنت می گوییم و اگر اشکالی داشتن از آنها می خواهیم که بار دیگر با دقت بخوانند و آنها را تشویق می کنیم.

ارزشیابی پایانی: انتظار می رود که دانش آموز بتواند در پایان درس 3 آیه از سوره ی آل عمران را که در کتاب درسیشان آمده در مدت کمتر از 30 ثانیه و خودشان بدون کمک دیگران در کلاس درس بخوانند.  

گام نهم: (تثبیت یادگرفته ها)

در این گام با استفاده از لپ تاپ و پراژکتور سوره را در کلاس برای بچه ها پخش کرده و سه بار آن را گذاشته که بار اول کاملاً گوش دهند بار دوم زمزمه و بار سوم همه باهم بخوانند.

تکلیف پایانی: سوره آل عمران را در منزل برای والدین خود بخوانند و یا اینکه هرکس بتواند یک پیام از آیات این درس را پیدا کند و برایش داستان بنویسید یک جایزه خوب برایش در نظر گرفته می شود.

 

«خسته نباشید»


این مطلب در تاریخ: دوشنبه 30 شهريور 1394 ساعت: 21:40 منتشر شده است
برچسب ها : ,

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت: 8:46 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

آموزش عدد 7 - 9 گام گانیه اول ابتدایی

بازديد: 327

عنوان تدریس:آموزش عدد 7

مدت تدریس:35 دقیقه

پایه و مقطع:اول ابتدایی

محل تدریس:کلاس درس

تعداد فراگیران:25نفر

صفحه ی کتاب:69

 نام مدرس:کریمی

روش تدریس:9 گام گانیه - قصه گویی و پرسش و پاسخ

اهداف کلی:آموزش عدد 7

اهداف جزیی:

1.آشنایی باعدد 7

2.آشنایی با نماد عدد7

3. آشنایی با تر کیبات عدد7

اهداف رفتاری:

- پیدا کردن تر کیبات عدد 7(دانش)

- توانایی شمردن اعداد (دانش)

-  توانایینوشتنصحیحنمادعدد٧(مهارتی)

- توانایی نشان دادن شکل های مختلف عدد 7با انگشتان دست(مهارتی)

- توانایی رنگ کردن تر کیبات عدد 7(مهارتی)

- توانایی گوش دادن به صحبت های معلم(نگرشی)

- توانایی پیدا کردن چیزهای  مرتبط با عدد7(نگرشی)

-برقراریارتباطبیننمایشهایمختلفودرک ترکیبیعدد٧بهصورت۵و٢

رفتار ورودی:[برقراری ارتباط , حضورو غیاب]

معلم با لبخند وارد کلاس می شود.

- سلاا ا م گل پسرا 

- سلام

- حالتون خوبه؟

- بله

- خدارو شکر

خب پسراهمه تون هستید؟ حضور غیا ب کنم

شکر خدای مهربون هممون هستیم با هم دیگه.

حالا گل پسرای من قرار بود که اون وسایلی متقارن بودنو اسماشونو با هم بگیم  چنتا هم وسیله بیاریم خب کی آورده ؟

امیر: خانم من سیب اوردم که از وسط نصفش کنم.

پویان : خانم من کاغذ تا کرده اوردم.

ایجاد انگیزه (گام اول گانیه)

عزیزای من شعرروز های هفته رو با هم بخونیم.

هفت تا مداد رنگی                          من توی جعبه دارم

 

مثل رنگین کمان                            رنگاشو می شمارم

هفتا پرنده با هم                             تو لانه ای نشستن

مثل روزای هفته                             هر یک به  رنگی هستن

 

شنبه به رنگ پاییز                          همیشه زرد رنگه

یکشنبه رنگ سبزه                          مثل چمن قشنگه

 

دوشنبه نارنجیه                              رنگ قشنگ خورشید

 

سه شنبه ها بنفشه                           گل بنفشه خندید

 

چهار شنبه آبی رنگه                        به رنگ آب دریا

 

پنجشنبه رنگ نیلی                          چون آسمان شبها

 

جمعه به رنگ قرمز                         مثل گلای زیبا

 

شادی کنید بخندید                         بازی کنید بچه ها

 

حالا یه هفته چن روزه؟

7 روز

-آفرین

آگاه ساختن یاد گیرنده از هدف(گام دوم گانیه)

حالا آقا پسرا به نظر شما امروز چی میخوایم یاد بگیریم؟

-همه با هم عدد 7

- دمتون گرم احسنت

یاد آوری پیش دانسته ها(گام سوم گانیه)

-بچه ها جونم ما تا چند یاد گرتیم؟

- همه با هم 6

- باهم بگیم

1,2,3,4,5,6

-حالا بر عکس

- 6,5,4,3,2,1

-آفرین حالا هر کی واسه دوستش دست بزنه.

ارایه محرک(گام چهارم گانیه)

حالابرای بچه های بازیگوش میخوام بگم یه قصه:

یکی بود یکی نبود غیر از خدای مهربون هیچکس نبود .توی یه برکه ی قشنگ 7 ماهی با هم دوست بودند .باهم آبتنی می کردند,بازی می کردند . یه روز که همگی استراحت می کردند یکی از ماهی ها که از همه بزرگتر و باهوش تر بود رفت لبه برکه و دید که دو تا ماهیگیر بهم میگن که بعد از استراحتمون بریم ماهی بگیریم اون ماهی که اسمش دم قرمز بود اومد به دوستاش گفت که باید از اینجا بریم امادم طلا که بازیگوش تر از همه بود با غرور گفت که هیچ کس نمیتونه منو بگیره و توجهی نکرد .یکی دیگه از ماهی ها که اسمش سینه خیز بود ناراحت بود که باید این ابگیر قشنگ و رها کنه.خلاصه همه ی ماهی ها ازاون برکه رفتند غیر از دم طلا و سینه خیز.سینه خیز به دم قرمز گفت: که بیاما هم از اینجا بریم که دم قرمز گفت :نترس . هیچ اتفاقی نمیفته. اما ناگهان ماهیگیرها تورشون رو انداختند ودم قرمز توی تور گیر کرد اسیر شد و سینه خیز فرار کرد.بچه ها چه نتیجه ای میتونیم بگیریم؟اینکه آدم عاقل همیشه باید به فکر چاره باشه.

گل پسرای من خوششون اومد؟

-بللله

حالا بچه ها انگشتای یه  دستتونو4تا باز کنید اونیکی انگشتاتونو هم 3 تاحالا کلا چنتا از انگشتاتون بازه؟

-        همه با هم:7تا

-         حالا بچه ها انگشتای یه  دستتونو5تا باز کنید اونیکی انگشتاتونو هم 2 تا حالا کلا چنتا از انگشتاتون بازه؟

-        همه با هم:7تا

-        در این موقع به بچه ها میگم که عدد 7 از چه تر کیب هایی تشکیل شده ؟ وبا شکل روی وایت بورد توضیح می دهم.

-        بعد از وایت بورد استفاده میکنم واسه هم برای نمایش عدد 7 و هم نوشتن نماد عدد 7

تدارک«راهنمایی یادگیری» (گام پنجم گانیه)

از فراگیران مخواهم که نماد عدد7 را در دفتر بنویسند.

بهجهتحرکتقلمدرنوشتننمادعدد٧توجهو

بررسی می کنم .

-        تمرینات کتاب را میخواهم که انجام دهند.

 

فراخوان عملکرد(گام ششم گانیه)

-        ترکیبات عدد 7 را از فراگیران می پرسم.

-        نظرات فراگیران را در مورد عدد 7 می پرسم.

 

 

تدارک بازخورد(گام هفتم گانیه)

از فراگیران سوال میکنم که سفره ی عید نوروز چنتا سین داره؟

-        همه با هم:7تا

-        تمرینات کتاب را روی وایت بورد حل می کنیم.

-        از چنتا فراگیران میخواهم که نماد عدد7 را روی وایت بورد بنویسندو نظارت می کنم.

-         

ارزیابی عملکرد(گام هشتم گانیه)

-روی وایت بورد اشاکالی از قبیل مربع ,دایره, مثلث برای ترکیب های عدد 7 میکشم که فراگران واسه جلسه ی بعد رنگ کنند.

- نوشتن نماد عدد7

-بااستفادهازدورنگمهرهیاچینهویابا

رنگکردن٧مربعبااستفادهازدورنگمختلفترکیب

هایمختلفعدد٧رابدستآورید.

افزایش یاد گیری و انتقال(گام نهم گانیه)

از فراگیران می خواهم که از بزرگترها بپرسند که آسمان چند طبقه دارد؟

-        چند بار دور خانه ی خدا طواف میشه؟

-        ازفراگیران می خواهم درمنزلداستان٧

-        کوتولهدرجنگلرابرایخوددرنظربگیرندوتصویری

-        ازآنرانقاشیکنند.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت: 8:45 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ضرب در صفر- سوم- کاوشگری علمی

بازديد: 203

ضرب در صفر- سوم- کاوشگری علمی

عنوان تدریس : ضرب در صفر                           مدت تدریس : 45 دقیقه                            پایه و مقطع : سوم ابتدایی

محل تدریس: کلاس درس                                    تعداد فراگیران :20                                صفحه کتاب:136

روش تدریس: کاوشگری علمی و 9 گام گانیه                                                                     نام مدرس:ب  قیاسی

وسایل کمک آموزشی :برای هر گروه تعدادی گلدان با تعداد مشخصی گل تهیه می کنیم (هم می تواند برعهده دانش آموز باشد هم معلم)

مدل کلاس :گروه ها به صورت دایره ای می نشینند .

 

(گروه بندی همان گروه بندی جلسه قبل است 5 گروه 4 نفره)   

پیش دانسته ها :دانش آموزان در پایه دوم با مفهوم جمع و در پایه سوم در فصل 4 با مفهوم ضرب و خاصیت های ضرب آشنا شده اند .

اهداف کلی آموزشی :ضرب در صفر

اهداف جزﺋﻲ آموزشی :1. مفهوم ضرب عدد در صفر را بفهمد .

                                         2. کاربرد آن را در حل مساﺋﻞ بیاموزد .

 

 

 

اهداف رفتاری :

شناختی :1. فراگیران آنچه آموخته اند را بتوانند بیان کنند .

                2. مطلب آموخته شده را در حل مساﺋﻞ به کار ببرد .

عاطفی :1. فراگیران نسبت به کشف موضوع از خود علاقه نشان دهند .

               2. در حین کشف موضوع به نظر همگروهی های خود احترام بگذارند .

              3. به معلم خود احترام بگذارند .

روانی حرکتی : 1. برای مفهوم آموخته شده شکل ترسیم کنند .

                            2. برای وسایل کمک آموزشی گروه خود مفهوم جدید ایجاد کنند .

 

رفتار ورودی :

 

معلم با لبخند وارد کلاس می شود و سلام می کند . سپس حضورغیاب کرده و درحین حضور و غیاب گپ مختصری با دانش آموزان می زند و حالشان را می پرسد تا دانش آموزان احساس نزدیکی و صمیمیت را با معلم حس کنند .(نکته : اگر معلم خشک و بااخم وارد کلاس شود ممکن است دانش آموزان بترسند و اظهارنظر نکند )  معلم از سرگروه ها می خواهد تکالیف دانش آموزان را ببینند .  ارزشیابی ورودی از درس جلسه قبل انجام می شود مثلا دو سوال از حذف حالت های نامطلوب و ضرب در 10 پرسیده می شود . (7 دقیقه)

 

ایجاد انگیزه ( گام اول گانیه ) :

 

از چند هفته قبل معلم تعدادی گلدان تهیه کرده و درونشون گل کاشته و در کلاس گذاشته و هرروز  به آن ها رسیدگی می کند تا روز تدریس  حس کنجکاوی فراگیران فعال می شود تا اینکه  روز تدریس معلم گلدان ها را رو میز قرار می دهد .عده ای از گلدان ها گل داده اند و عده ای گل نداده اند . (2دقیقه)

 

آگاه ساختن از هدف ( گام دوم گانیه ) :

 

معلم توضیح می دهد که : هدف از اینکه گلدان ها درست کردم این است که مفهوم ضرب را در آن به کار ببرید . (1دقیقه)

 

تحریک یادآوری پیش نیاز ها ی مربوطه (گام سوم گانیه ) :

معلم ابتدا به گروه اول 4 گلدان که در هرکدام 3گل دارد میدهد به گروه دوم 3 گلدان که هر کدام 2 گل دارد به گروه سوم 6 گلدان که در هر کدام 3 گل دارد و به گروه چهارم 5 گلدان که در هرکدام 4گل دارد و  در نهایت به گروه پنجم 2گلدان که در هر کدام 5 گل دارد  می دهد . و از گروه ها می خواهد که :

 

دخترای گلم برای گلدون هایی که دارید ضرب مربوطه را در گروه به دست بیاورید . (5 دقیقه)

 

اراﺋﻪ محرک و تدارک راهنمایی یادگیری  (گام چهارم و پنجم گانیه ) :

بعد از اینکه دانش آموزان ضرب های مربوطه را گفتند آنگاه از بین گلدان ها  ، 4 گلدانی که گل نداده را در جایی که در دیدرس همه فراگیران باشد قرار می دهیم (نکته :گروه ها به صورت گرد نشسته اند وسطشون یک میز قرار می دهیم و گلدان ها را روی آن می گذاریم ) و از آن ها سوال می کنیم :

بچه ها حالا که برای گلدونای خودتون ضرب مربوطه رو نوشتید برای این گلدون ها هم بنویسید .

ممکن است عده ای بگویند که این ها که گل نداده اند چطوری براش ضرب بنویسیم . در این مرحله فراگیران          می توانند در گروه بحث کند و پاسخ را بیابند .

فراگیران با علم خود و بحث در گروه نتوانستند به پاسخ برسند : دخترای گلم حالا می تونید از کتاب یا هرچی که فک می کنید به شما برای رسیدن به جواب کمک می کنه استفاده کنید .

فراگیران کتاب درسی را ورق میزنند کتاب درسی ممکن است کمک چندانی به آن ها نکند (تذکر : چون فراگیران فرصت رفتن به کتابخانه و استفاده از کتاب های مدرسه و اینترنت را ندارند  معلم چند کتاب که به آن ها کمک      می کند از کتابخانه مدرسه در اختیارشان قرار می دهد و یا سرگروه ها می توانند به کتابخانه مدرسه رفته و کتاب های مورد نیاز خود را بیابند) .

معلم سر گروه ها را به کتابخانه مدرسه می فرستد و آن ها کتاب های مورد نیاز خود را می آورند و با کمک همگروهی های خود در آن جست و جو می کنند .

نکته : معلم در حین فعالیت گروه ها چک لیست رفتاری را تهیه می کند .

گروه ها با استفاده از روش های مختلف جمع آوری اطلاعات ( کتاب درسی و کتاب کتابخانه و بحث در گروه) به پاسخ می رسند و با هیجان دست های خود را بالا می برند تا جواب را بیان کنند . از سخنور گروه ها خواسته         می شود بایستند و پاسخ را بیان کنند .

حال فراگیران مطلب جدید را کشف کرده اند و یاددهی صورت گرفته است .(20دقیقه)

 

فراخوان عملکرد و تدارک بازخورد (گام ششم و هفتم گانیه ) :

 

حال که فراگیران مطلب را دریافته اند چند نمونه کاربردی مثال میزنند و تجزیه و تحلیل می کنند . مثال : دانش آموزی می گوید : من دو تا جامدادی دارم وقتی هیچی (صفر تا) توشون مداد نداشته باشم جواب صفر می شود . و معلم با گفتن احسنت یا آفرین بازخورد مناسب را به فراگیر می دهد . (2دقیقه)

 

 

توجه :

همچنین می توانید سایر طرح درس های روزانه و سالانه همه کتاب های پایه سوم ابتدایی را از لینک های زیر ببینید :

بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید :

 

 

طرح درس های پایه سوم ابتدایی :

طرح درس علوم سوم ابتدایی :

290 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس زنگ علوم (درس اول)

375 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس خوراکی ها(درس دوم)

376 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس مواد اطراف ما و گازها(درس سوم)

377 - طرح درس علوم سوم ابتدایی فصل چهارم اندازه گیری مواد(درس چهارم)

565 - طرح درس علوم سوم ابتدایی اندازه گیری مواد(درس چهارم نمونه دوم )

378 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس آب ماده ی با ارزش و اب های شور و شیرین و چگونگی تشکیل ابرها(درس پنجم)

379 - طرح درس ملی علوم سوم ابتدایی درس آبهای شور وشیرین(درس پنجم نمونه دوم)

380 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس زندگی ما و آب(درس ششم)

381 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نور و مشاهده اجسام(درس هفتم)

1367 - طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس جستجو کنیم و بسازیم(درس هشتم)

382 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نیرو همه جا (1) (درس نهم)

383 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نیرو همه جا (2)(درس دهم)

384 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس بکارید و ببینید(درس یازدهم)

385 - طرح درس علوم سوم ابتدایی درس هرکدام جای خود 1(درس دوازدهم)
1368 - طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس هر کدام جای خود2(درس سیزدهم)

1369 - طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده (درس چهاردهم)

1371 - طرح درس روزانه علوم سوم ابتدایی درس ویژگی و کاربرد آیینه ها

طرح درس ریاضی سوم :

343 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس الگویابی

1341 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس شمارش چند تا چند تا

466 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ماشین های ورودی خروجی

465 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ساعت در بعدازظهر

1059 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس الگوهای تقارن

1342 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله – الگوسازی

1343 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس هزار

1344 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ارزش مکانی عدد هزار

1345 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ارزش پول

1346 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس عدد های تقریبی

1347 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله – رسم شکل

467 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس کسر

1348 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس کاربرد کسر در اندازه گیری

1349 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس تساوی کسرها - زاویه

1350 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس مقایسه کسر ها – زاویه

1351 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مساله – روش نمادین

41 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس مفهوم ضرب

548 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ضرب

463 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ضرب اعداد یک رقمی

1353 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس خاصیت های ضرب

574 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس مفهوم تقسیم

1354 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس خط، نیم خط، پاره خط، چند ضلعی

542 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس محیط با روش بازی

786 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس محیط

1355 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس اندازه سطح

1356 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس واحد اندازه گیری مساحت

1357 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله ساده تر کردن

1358 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس مقایسه اعداد – انواع مثلث

1359 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس جمع اعداد در جدول ارزش مکانی

1360 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس تفریق در جدول ارزش مکانی

2080 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله حدس و آزمایش

1361 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس جدول داده

1060 - طرح درس ریاضی سوم و ششم ابتدایی درس آمار و احتمال

1362 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس نمودار دایره ای

1363 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس انتخاب نمودار

2081 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله حذف حالت های نامطلوب

1364 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس ضرب در عدد10

2082 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس حل مسئله حذف حالت های نامطلوب

1365 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس محاسبه ضرب

1366 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس تقسیم باقی مانده

461 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس عددهای چهاررقمی

553 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس خواندن ساعت

554 - طرح درس ریاضی سوم ابتدایی درس تفریق با انتقال

580 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس شعاع و قطر دایره

583 - طرح درس روزانه ریاضی سوم ابتدایی درس ضرب در صفر

 

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی :

573 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس من به دنیا آمده ام (درس اول)

1297 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس من بزرگ تر شده ام(درس دوم )

1298 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس آیا ما مثل هم هستیم؟(درس سوم )

557- طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس اعضای خانواده(درس چهارم )

977 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانواده ام را دوست دارم(درس پنجم )

173 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس تغییر در خانواده(درس ششم )

1299 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس از بزرگ تر ها قدردانی کنیم(درس هفتم )

174 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس چرا باید همکاری کنیم؟(درس هشتم )

169 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس مقررات خانه ما(درس نهم )

183 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس نیاز های خانواده چگونه تامین میشود؟(درس دهم )

1300 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس منابع(درس یازدهم )

177 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس درست مصرف کنیم(درس دوازدهم )

1301 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس بازیافت(درس سیزدهم )

1302 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانه ام را دوست دارم(درس چهاردهم )

165 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم درس خانه ها باهم تفاوت دارند(درس پانزدهم )

1303 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانه های شما چه شکلی است(درس شانزدهم )

1304 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس از خانه محافظت کنیم(درس هفدهم )

1305 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس مدرسه ی دوست داشتنی ما(درس هجدهم )

1306 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس مکان های مدرسه را بشناسیم(درس نوزدهم )

175 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس خانه شما کجاست؟(درس بیستم )

1307 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس جهت های اصلی(درس بیست و یکم )

1308 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس پست(درس بیست و دوم )

1309 - طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس ایمنی در کوچه و خیابان(درس بیست و سوم )

172 - طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس پیدایش روستاها

179- طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس دوستی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی :

306 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس محله ما(درس اول )

296 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس زنگ ورزش(درس دوم )

297 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس آسمان آبی طبیعت پاک(درس سوم )

298 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس آواز گنجشک ها(درس چهارم )

299 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس برزگر و بلدرچین(درس پنجم )

134 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس فداکاران(درس ششم )

300 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس کار نیک(درس هفتم)

344 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس کار نیک(درس هفتم نمونه دوم )

301 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس پیراهن بهشتی(درس هشتم )

1372 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس بوی نرگس(درس نهم )

302 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس یار مهربان(درس دهم )

303 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس نویسنده ی بزرگ(درس یازدهم )

304 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس ایران عزیز(درس دوازدهم )

1373 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس آزاد(درس سیزدهم )

133 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس ایران آباد(درس چهاردهم)

287 و 305 - طرح درس فارسی سوم ابتدایی درس دریا(درس پانزدهم )

1970 - طرح درس ملی فارسی سوم ابتدایی درس دریا(درس پانزدهم نمونه دوم )

1370 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس اگر جنگل نباشد(درس شانزدهم )

1374 - طرح درس روزانه فارسی سوم ابتدایی درس چشم های آسمان(درس هفدهم )

 طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی :

1224 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس آستین های خالی (درس اول )

1225 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس غروب یک روز بهاری (درس دوم )

1226 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس همیشه با من (درس سوم )

1227 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس در کاخ نمرود (درس چهارم )

1228 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس روز دهم (درس پنجم)

1229 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس بانوی قهرمان (درس ششم)

1230 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس بوی بهشت (درس هفتم )

550 - طرح درس روزانه هدیه های اسمانی سوم ابتدایی درس جشن تکلیف (درس هشتم )

278 - طرح درس روزانه هدیه های اسمانی سوم ابتدایی درس گفت و گو با خدا (درس نهم )

551 - طرح درس روزانه هدیه های اسمانی سوم ابتدایی درس ماه مهمانی خدا (درس دهم )

1231 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس عید مسلمانان (درس یازدهم)

1232 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس سخن آسمانی (درس دوازدهم )

1233 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس انتخاب پروانه (درس سیزدهم )

1234 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس اُم ابیها (درس چهاردهم )

1235 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هم سفر ناشناس (درس پانزدهم)

1236 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس داناترین مردم (درس شانزدهم)

1237 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس خواب شیرین (درس هفدهم )

1238 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس آینه ی سخن گو (درس هجدهم)

1239 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس گندم از گندم بروید (درس نوزدهم )

1240 - طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس باغ همیشه بهار (درس بیستم )

طرح درس هنر سوم ابتدایی :

288 - طرح درس روزانه هنر سوم ابتدایی نقاشی با موضوع معین

 طرح درس قرآن سوم ابتدایی :

1241 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس اذان و اقامه

1242 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید

1243 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس اذکار نماز

1244 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس آیه صلوات و پیام قرآنی

1039 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس آشنایی با وضو

1245 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز اول ﻳﺎدآوری ﺗﺮﮐﻴﺐ ﺣﺮوف و ﺣﺮﮐﺎت

1246 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز سوم ﺗﻤﺮﻳﻦ ﺣﺮف ﺳﺎﮐﻦ

3 - طرح درس قرآن پایه سوم ابتدایی نام درس : یاد اوری تنوین پایه اول دبستان

1247 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز پنجم ﺗﻤﺮﻳﻦ ﺗﻨﻮﻳﻦ

1248 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز ششم یادآوری تشدید

1249 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز هفتم تشدید

20 - طرح درس قرآن سوم ابتدایی بر اساس برنامه ملی تمرین تشدید ( 1 )

1250 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز هشتم تشدید

1251 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز نهم یادآوری خواندن «ـه و» و «ـه ی»

1252 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس درس روز دهم تمرین خواندن «ـه و» و «ـه ی»

1253 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز یازدهم پایه های همزه

1254 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز دوازدهم تمرین پایه همزه

1255 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز چهاردهم حروف ناخوانا

1256 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس روز پانزدهم تمرین حروف نا خوانا

1037 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس حروف ناخوانا

997 - طرح درس روزانه قرآن پایه سوم ابتدایی درس موسی (ع)

1038 - طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره ی ابراهیم آیات 35 تا 41

طرح درس سالانه سوم ابتدایی :

281 - طرح سالانه هنر پایه سوم ابتدایی

136 - طرح درس سالانه علوم سوم ابتدایی

586 - طرح درس سالانه ریاضی سوم ابتدایی

587 - طرح درس سالانه مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

588 - طرح درس سالانه هدیه های آسمانی سوم ابتدایی

2184 - طرح درس سالانه فارسی سوم ابتدایی

2203 - طرح درس سالانه کتاب قرآن سوم ابتدایی

 

 

توجه :

همچنین لیست بروز شده طرح درس های پایه سوم ابتدایی را از صفحه زیر ببینید ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

لیست طرح درس های پایه سوم ابتدایی

 

همچنین لیست بیش از 2500  طرح درس از همه پایه ها را از صقحه زیر ببینید و به همکاران اطلاع دهید. ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

 

لیست کلیه طرح درس ها

 

 

توجه :

همچنین شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 

 
 
 
 
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت: 8:44 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 483

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس