مواد اطراف ما 1- سوم- 9 گام گانیه
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 16 مهر 1394 ساعت: 9:56 منتشر شده است
برچسب ها : مواد اطراف ما 1 سوم 9 گام گانیه,
سایت اقدام پژوهی - گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان
1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819 - صارمی
2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2 و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .
3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل را بنویسید.
اد اطراف ما 1- سوم- 9 گام گانیه
عنوان تدریس: مواد اطراف ما(1) مدت تدریس: 45 دقیقه
محل تدریس: کلاس درس تعداد فراگیران: 20 نفر
روش تدریس: نه گام گانیه، بارش مغزی، بحث گروهی
صفحه: 21،22،23 پایه و مقطع: سوم ابتدایی
اهداف کلی: مواد اطراف ما
اهداف جزئی:
1. فراگیر با حالت های جامد مایع گاز آشنا باشد.
2. فراگیران بتوانند خصوصیات گاز را بیان کنند.
3. فراگیران با انواع مختلف جامد مایع گاز آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
1. فراگیران بتوانند کاربرد خاصیت گاز را بیان کنند.(نگرشی)
2. فراگیران بتوانند با جستجو در محیط اجسامی که جامد مایع گاز هستند بیابند.(مهارتی)
3. فراگیران نسبت به انجام کار گروهی اشتیاق داشته باشند.( نگرشی)
4. فراگیران بتوانند انواع حالت های مواد را نام ببرند. (دانشی)
5. فراگیران بتوانند با آزمایش حباب بسازند.( مهارتی)
6. فراگیران بتوانند در گروه همکاری کنند. (نگرشی)
مواد آموزشی: یک تکه صابون، یک لیوان آب گرم، رنده، لوله خودکار، بادکنک، آب سرد، مداد
نکات ایمنی:
1. هنگام استفاده از رنده کراقب دست هایشان باشند که زخمی نشود.
2. در هنگام کار با وسایل با دوستان خود شوخی نکنند خطرناک است.
رفتار ورودی: (برقراری ارتباط، حضور و غیاب)
معلم با یک بادکنک وارد کلاس می شود.
معلم: سلام دخترای گلم
بچه ها: سلام
معلم: حالتون خوبه؟
بچه ها: بله
معلم: خداروشکر، حضور و غیاب کنیم ببینیم همه سرکلاس هستند.
اسامی دختران به تعداد فراگیران نام برده می شود.
ارزشیابی ورودی( تشخیصی)
ارزشیابی ورودی
درس قبل ( خوراکی ها) از تعدادی به انتخاب معلم پرسیده می شود.
ارزشیابی تشخیصی
در سال گذشته به صورت کلی با مواد آشنا شده اند و تمامی کودکان با بادکنک و حباب ساختن آشنایی دارند.
گروه بندی:
خب بچه ها من به چهار گروه دسته بندی گردم هر کس تو گروه خودش بشینه (اختیاری نیست براساس سطح معلومات هر گروه هم شاگرد قوی و ضعیف)
گام اول گانیه ( ایجاد انگیزه)
معلم با یک بادکنک وارد کلاس می شود و در حین جا به جایی بادکنک ( با سوزن طوری که بچه ها متوجه نشوند) بادش خالی می شود کوچک می شود وصدا می دهد.
معلم ماجرا را اینگونه می خواهد...
گام دوم گانیه (آگاه ساختن یادگیرنده از هدف)
بچه ها چرا بادکنک کوچک شد؟ چطوری دوباره میشه بزرگش کرد؟ توی بادکنک چی بود که صدا رو ایجاد کرد؟ اگه درس امروزو خوب گوش کنید جواب این معما رو پیدا می کنید
گام سوم گانیه( یادآوری پیش نیازها)
بعضی از بچه ها می خواهند که بادکنک را فوت کنند اما عزیزای من اینطوری نمی فهمیم که صدا از کجا اومد و بادش کجا رفت؟ به درس گوش بدید تا راه حل رو پیدا کنید.
گام چهارم گانیه (تحریک ذهن دانش آموزان) مواد آموزشی
وسایلی که گفته بودم با خودتون بیارید رو بذارید روی میز عزیزای من 10 دقیقه زمان دارید تا با وسایلتون حباب درست کنید.
دانش اموزان تکه صابون را با احتیاط رنده می کنند و در لیوان آب گرم می ریزند (با راهنمایی معلم) و با لوله خودکار سعی می کنند دایره های بزرگ و کوچک در آورند اما هرچه تلاش می کنند به نتیجه نمی رسند تا بار دوم دانش آموز در لوله خودکار هوا وارد می کند م حباب درست می کند. حالا بچه ها خوب فکر کنید و به من بگید چرا بار اول نتونستید حباب درست کنید بار دوم موفق شدید؟
گام پنجم گانیه ( معنی دار کردن تمام جملات رمز گذاری شده)
مفاهیم به هم زنجیر و به یک اصل می رسند و اصول را کنار هم می گذارند
تک تک گروه به این اشاره می کنند که بار اول به لوله خودکار هوا و فشار کمی وارد کردیم که باعث میشد حباب سریع متلاشی شود ما بار دوم هوای بیشتری وارد کردیم و لوله را بیشتر وارد آب صابون کردیم تا کاملا کفی شود حباب درست شد.
آفرین دخترای باهوش من
گام ششم گانیه (فراخوان عملکرد) بارش مغزی
بسته آموزشی( بادکنک،لیوان، و آب) را در بین گروه توزیع می کنیم و در حین پخش توضیحات لازم را می دهیم. خب دخترای من با توجه به وسایلی که دارید آزمایش کنید توی لیوان هاتون آب بریزید و بادکنک را باد کنید و ببینید هرکدوم چه حالتی از مواد دارد؟ و چقدر در ظرفش پخش می شود؟ سر میز میرویم و اگر توضیحات لازم داشتند راهنمایی می کنیم.
گام هفتم گانیه (تدارک بازخورد)
آفرین به همه شما دخترای باهوشم، خوب به بادکنک و لیوان نکاه کردید؟ هرکدوم چه حالتی از مواد است و چقدر در ظرفش پخش می شود؟
آفرین درسته آب لیوان مایع و بادکنک جامد و هوای توی بادکنک گاز است. آب به اندازه ظرفش پخش می شود ولی گاز در هوا و در همه جا پخش می شود.
بارش فکری
بچه ها یکم دیگه فکر کنید و بهم بگید تو محیط اطرافمون چه حالتی از مواد است نام ببرید؟ هرکی هرچی به ذهنش می رسه بگه اما نوبت را رعایت کنید تا صحبتای همه رو بشنویم آفرین عزیزم درسته گاز مثل کپسول گاز، اجاق گاز، جامد مثل کیف، مداد مایع مثل آب ،نوشابه، روغن
نگرش
بچه های خوب من تاحالا فکر کردید که هوا هم یک ماده ی است که حالت گازی داره که اگه هوا نباشه ما نمیتونیم نفس بکشیم و زنده بمونیم همه کارهای خدا از روی حکمت و دانایی اوست
گام هشتم گانیه( ارزیابی عملکرد)
خسته نشدید که؟؟ خوب گوش کنید و هرچی میگم انجام بدید دو گروه بادکنکاشونو بردارند دو گروه صابون رو بریزند توی آب گرمو یک دقیقه خوب هم بزنید. 5 دقیقه زمان دارید گروهی کهد بادکنک باد کرده بئد بادش رو خالی کنه و بهم بگه هوای توی باکنک چطوری پخش میشه؟ جنس باکنک و هوا داخلش چیه؟ و گروهی که صابون داشتند به من بگویند صابون چ حالتی داشت وبه چه حالتی تبدیل شد؟ گروه وارد بحث می شود و هرازگاهی یک راهنمایی می کنیم
مهارت استنباط وتفسیر داده ها :
همه حواس ها پیش منه؟ بله حالا همه ی سرگروه ها یک مداد بردارند وبادکنک ها را باد کنند وبعد مداد را به بادکنک بزنند. خب چی شد؟ 2 دقیقه وقت دارید خوب فکر کنید وتفسیر کنید برام؟ خانم: مداد جامد است و وقتی به بادکنک که توش گاز است فشار می دهیم بادکنک می ترکد و هوایش در همه جا پخش می شود. و هرچقدر بیشتر توی بادکنک هوا وارد کنیم بزرگتر می شود.
ارزشیابی تکوینی( مرور درس)
خب کدوم گروه میتونه به من توضیح بده امروز چی یاد گرفتیم؟
( مرور بر درس خواهیم داشت)
گام نهم گانیه( افزایش یادگیری و انتقال ) ارزشیابی پایانی
امروز این همه درس یاد گرفتیم اما حالا چطوری باکنکمو باد کنم؟ آفرین با فشار هوا صدای بادکنک از کجا اومده بود؟ آفرین صدای هوای توی بادکنک به هنگام پخش شدن توی هوا بود.
تکلیف خلاقانه: توی خونه یک تکه یخ بردارید و بذارید در ظزف و کمی صبر کنید و تغییرات را به دقت مشاهده کنید و بنویسد.
این مطلب در تاریخ: دوشنبه 30 شهريور 1394 ساعت: 10:9 منتشر شده است
برچسب ها : مواد اطراف ما 1 سوم 9 گام گانیه,
شمارش- مقایسه اعداد- اول- نمایشی
عنوان: موضوع:ریاضی ص 152. کتاب:ریاضی مقطع:ابتدایی. پایه اول زمان تدریس 45دقیقه. تعداد فراگیر 25.محل تدریس کلاس درس روش تدریس نمایشی و پرسش و پاسخ.سقراطی.
هدف نویسی اهداف کلی:یادگیری درس ریاضی تمرین شمردن چند تا چند تا .دنبال کردن قاعده و دستور العمل.استفاده از ابزار
جزئی:دانش آموزان بتوانند فاصله مساوی بین اعداد را تشخیص دهند.(دانشی)
قاعده ی توالی چند تایی اعداد به صورت یک دنباله در ذهنش ایجاد شود(دانشی)
مفهوم نظم و قاعده مندی در ذهنش ایجاد شود (نگرشی)
در 3 حیطه بلوم
رفتاری:دانش آموزان کلاس اول در حین انجام این فعالیت باید بتوانند چند تا چند تا(2تا2تا)(3تا3تا)بشمرد و نقطه ها را به هم وصل کند
ابزار مورد نیاز:طرح بزرگ مقوایی ساعت موجود در ص 152آهنربا دار خرگوش و موشو هویج آهنربا دار
رفتار ورودی: (8 دقیقه)
با لبخند وارد کلاس می شوم در حالی که مقوای بزرگ ساعت در دستم است با بچه ها سلام و احوال پرسی می کنم بعد از و بعد از حضور غیاب و اطمینان از عادی بودن همه چیز به وضعیت جسمی و روحی بچه ها توجه میکنم که کسی گرسنه ناراحت و رنگ پریده نباشد و همه آمادگی کامل داشته باشند سپس تکالیف جلسه پیش که مسائل ص 150و151 است را میبینم و بازخورد مناسب میدهم حالا وقت ارزشیابی تشخیصی است بایند ببینم آیا بچه ها پیش نیاز های مربوطه را بلدند و اگر نمی دانند به تحریک یاد آوری پیش نیازهای مربوطه بپردازم برای این منظور میگویم خب بچه ها ی گل ردیف یک باهم یک باهم بلند از شما1 تا 20 بشمارید و ردیف از شماره 20 تا 40 و ردیف 3 از شماره 40 تا 60 وقتی شمردن تمام شد. آفرین بچه های خوب اینجوری هم با نشاط تر شدید و هم اومدید تو کلاس فعالیتی که امروز میخوایم انجام بدیم به همین مربوطه شما قراره امروز یک مدل از شمردن یاد بگیرید ولی نه یکی یکی بلکه 2تا 2تا چهار چهار تا چند تا چندتا .
ایجاد انگیزه:(5 دقیقه)
از کیفم خرگوش و موش و آهنربا دار را در می آورم و روی وایت برد می چسبانم و می گویم این آقا موشه و خانم خرگوشه امروز مهمان کلاس ما هستند می خواهند از خانه های این شکل غذایشان را بردارند و بروند اما باید بدانیم خانم خرگوشه باید 2تا 2تا خانه ها را بشمارد و آقا موشه 3تا 3تا خانه ها را بشمارد اگر آن ها اشتباه کنند و در خانه دیگر بروند روباه و گربه منتظرشان نشسته اند امروز بیایید به خانم خرگوشه و آقا موشه کمک کنیم بدون خطر به غذایشان برسند.
اجرای تدریس: (20 دقیقه)
خب بچه های خوب خانم خرگوشه الان تو خونه دوم است پیش به سوی هویج.شما بگید خانم خرگوشه از کجا به کجا میره و رد پاش رو آخر به هم وصل میکنیم.
1.2.3 شروع...
خب از2.2تا 2تا بشمریداز2 میره 4 از 4 میره کجا؟6.از 6 کجا بره؟8 از 8 میره کجا؟10 . از10 بره کجا؟12 از 12 بره کجا 2.
آخیش خانم خرگوشه برگشت به جای اولش با کلی هویج.چون شما بچه های باهوش راهو بهش نشون دادید دست روباه بد جنس هم بهش نرسید.خب خانم خرگوشه خوشحالم.خداروشکر تو سالمی و غذا هاتو برداشتی.حالا برو خونه پیش بچه هات.
خب نوبت آقا موشس که پنیرارو بردارهو ببره واسه بچه هاش. آقا موشه باید3تا3تابره ولی بچه ها حواستون باشه یه وقت اشتبا نره آخه گربه گرسنه ا آخه گربه گرسنه اونجا منتظرش نشسته خب اون اول تو خونه 3هست بعدش؟6 بعدی؟ 9بعدی ؟12بعدی؟ 3 آخیش آقا موشم
بدون خطر رسید وای چه جالب بچه ها رد پاش شبیه چی شد؟چهار گوش.خب حالا اگه ما بخواییم 4 تا 4تا بشمریم چی ؟اگر اولش رو عدد 4 باشیم بعدش میریم کجا؟بعدش چی؟وای بچه ها شکل چی شد؟سه گوش آفرین. خب حالا بیاید با هم این شکلو کامل کنیم خب بچه ها بعد صفر عدد 5 اومده بعد 5 هم 10 اومده خب کی اینجا نشسته که به من بگه بعد از15 چنده؟20 آفرین ...بعد 55؟60 درسته بچه ها شما بازم مثل همیشه خوب عمل کردید.
ارزشیابی تکوینی:
در جریان درس و پرسش و پاسخ هایی که داشتم در واقع همان موقع ارزشیابی تکوینی را انجام دادم که مدام میخواستم جواب بدهند و یادگیریشان سنجیده شود.
رفع نقص و مرور درس: (5 دقیقه)
خب بچه ها ما امروز شمردن پرشی رو یاد گرفتیم یعنی یکی یکی نه دوتا دوتا سه تا سه تا چهارتا چهارتا ... کسی هست که نفهمیده باشه یا بخواد من براش توضیح بدم؟
ارزشیابی پایانی: (5 دقیقه)
از چند نفر میپرسم ببینم الگو را یاد گرفته اند یا خیر
ارائه تکلیف خلاقانه: (2 دقیقه)
به سوالات زیر پاسخ دهید و جای خالی را پر کنید.
2,4,…..,…..,10,…..,14
3,6,9,…..,…..,18,…..,24,…..
توضیح دهید از هر عدد چطور به عدد بعد رسیدیم و چه الگویی وجود دارد؟
5,10,15,20,25,30
4,8,12,16,20,24
6,12,18,24,30,36
زنگ تفریح با بچه ها بازی خرگوش انجام بدهید و گزارش کار را مبصر کلاس به من تحویل دهد.
این مطلب در تاریخ: دوشنبه 30 شهريور 1394 ساعت: 10:13 منتشر شده است
برچسب ها : شمارش مقایسه اعداد اول نمایشی,
تقارن- سوم- پیش سازمان دهنده
موضوع : الگوهای تقارن |
کتاب : ریاضی (ص 19-21) |
مقطع : ابتدایی |
پایه : سوم |
زمان پیش بینی شده : 45 دقیقه |
محل تدریس : کلاس درس |
روش تدریس : پیش سازمان دهنده |
تعداد فراگیران : 20 نفر |
نوع ارزشیابی : تشخیصی – تکوینی - پایانی |
اهداف کلی :
آموزش شمارش با الگوهای متقارن
اهداف جزئی :
مفهوم تقارن را درک کند و بتواند با شمارش خانه ها در صفحه شطرنجی تصاویر را کامل نماید .
اهداف رفتاری :
1 – دانش آموز بتواند برای خط تقارن تعریفی بیان کند ( دانشی )
2 – دانش آموز بتواند خانه های شطرنجی را شمارش کند و کار با صفحه شطرنجی را یاد بگیرد(مهارتی)
3 – دانش آموز بتواند درک کند که در محیط پیرامون اشیای زیادی خاصیت تقارن را دارند ( نگرشی )
4 – دانش آموز بتواند در کلاس درس وسایلی که خط تقارن را دارند نام ببرد ( دانشی )
5 – دانش آموز بتواند نصف دیگر شکل ناقص بر روی صفحه شطرنجی را نسبت به خط تقارن رسم کند و تمییز رنگ بزند .( مهارتی )
ابزار و وسایل مورد نیاز :
معلم با خود وسایل زیر را به کلاس می آورد :
1 - یک عکس نیمه کامل از گنبد یک مسجد که خود کشیده است
2 –ورقه کا غذ A4 به تعداد دانش آموزان
3 – یک مقوای شطرنجی بزرگ که توسط معلم طراحی شده است
4 – ورقه کاغذ شطرنجی ، که روی آنها تصاویر نیمه کاره کشیده شده است به تعداد دانش آموزان تهیه می کنیم
و .....
رفتار ورودی : ( 5 دقیقه )
معلم وارد کلاس می شود : بچه ها سلام ، حالتون خوبه؟، به به چه چهره های شادابی !!!
دانش آموزان : سلام خانم ، ما خوبیم ، شما هم خوبید ؟
معلم : بله عزیزانم ، دخترای گلم می بینم همه حاضرند درسته ؟
ملیکا ( یکی از دانش آموزان ) : نه خانم سارا امروز نیومده ....
معلم : کسی میدونه چرا سارا امروز نیومده ؟؟
مائده : اجازه خانم ، سارا امروز مریض بود .مامانش به مامانم گفت که به شما بگیم .
معلم : بسیار خب بچه ها برای دوستتون دعا کنید که خوب بشه و زود بیاد کلاس که از درس عقب نمونه .
دانش آموزان : چشم خانم .
معلم : نرگس جان درس گذشتمون در مورد چی بود ؟
نرگس : خانم در مورد ساعت
معلم : دخترم میتونی برام یک ساعت پای تابلو بکشی و ساعت 12:30 را برام روی ساعت مشخص کنی ؟
نرگس : بله خانم .( به سمت تابلو می آید و این کار را انجام میدهد )
معلم : آفرین دخترم . بشین عزیزم . زهرا جان شما بیا پای تابلو ( دانش آموز می آید )
معلم : دخترم میتونی ساعت 15:30 را برام روی ساعتی که نرگس کشیده مشخص کنی ؟
دانش آموز : بله خانم ( این کار را می کند )
معلم : آفرین دختر گلم بچه ها برای دوستاتون که درست حل کردن یه دست بزنید .... و بچه ها دست
می زنند .
ایجاد انگیزه : ( 5 دقیقه )
معلم نصف تصویر نقاشی شده ی گنبد یک مسجد را به دانش آموزان نشان میدهد و از آنها می پرسد : دخترای خوب من چه کسی میتونه نیمه دیگر این تصویر را برام بکشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دانش آموزان همه به عکس نگاه میکنند و با علاقه دستان خود را بالا می برند تا معلم آنها را انتخاب کند .....
فاطمه : خانم ما بیایم ؟
زهرا : خانم ما ... ما ؟
مریم : خانم ما میتونیم .
معلم : فاطمه بیا و این عکس رو برای من کامل کن ....
فاطمه : چشم خانم ...( با راهنمایی معلم او کم کم میتواند شکل را کامل کند )
اجرای تدریس : ( 25 دقیقه )
بعد از ایجاد انگیزه برای دانش آموزان معلم چند تصویری که از قبل بر روی صفحات A4 رسم کرده به دانش آموزان نشان میدهد
دانش آموزان : خانم چه قدر خوشگله اون گل .
معلم : بچه ها حالا من به شما برگه میدم شما هم مثل من شروع کنید به کشیدن یک سری چیزهایی که تقارن دارن بعد با تا کردن از وسط خط تقارن اون شکل ها رو به من نشون بدین .
سپس معلم برگه ها را بین دانش آموزان پخش می کند ...
زهرا : خانم اجازه من نمیدونم چی بکشم ؟
معلم : زهرا جان به نظرت عروسک بکشی میتونی خط تقارنشو پیدا کنی ؟
زهرا با کمی مکث میگوید : نه خانم
فاطمه ( دوست بغل دستی ) : چرا میشه خانم و با کمی توضیح فاطمه ، زهرا متوجه و قانع می شود .....
معلم : بچه ها کشیدین ؟
دانش آموزان : بله خانم
معلم : خب حالا خط تقارن عکس هاتون رو پیدا کنید
بچه ها همگی این کار را می کنند به جز چند نفر که با کمک معلم کار را به اتمام می رسانند
معلم : بچه ها حالا به دو بخش نقاشیتون نگاه کنید....به نظرتون هر دو طرف مثل هم شدند ؟
محدثه : خانم برای من یه ذره کجه شبیه هم نشده چی کار کنم ؟
مبینا : خانم برای من با اینکه خیلی به هم شبیه ولی بازم یه خورده فرق داره .
معلم : آفرین به توجه هردوتون ، بچه ها من یه راهی رو بهتون نشون میدم که دو طرف یک تصویر عین هم باشن یعنی حتی اگر کاغذ رو هم تا کردین دو نیمه یک تصویر کاملا روی هم قرار بگیرن ....
دانش آموزان همگی شروع به همهمه میکنند ....
نرگس : مگه میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روژینا : خانم حتما بلده دیگه ....
مبینا : خانم بگید ما هم یاد بگیریم ....
معلم : خب بچه ها همه آماده اید یاد بگیرید ؟
دانش آموزان : بهههههههههههههههههههههلهههههههههههههههههه
معلم مقوایی را که قبلا به صورت صفحه شطرنجی طراحی کرده است از پشت میزش بیرون می آورد و روی آن نیمه یک گلدان را می کشد
معلم : بچه ها به این شکل که نیمه کاره است نگاه کنید من با استفاده از شمردن این مربع های کوچولو می توانم نیمه دیگر گلدان را دقیقا عین همین سمت ، بکشم شما هم با من مربع هایی که داخل این نیمه گلدان هستن بشمارید و به من کمک کنید تا تصویر را کامل کنم باشه ؟
دانش آموزان : باشه خانم
وبه این ترتیب معلم با شمردن و کمک گرفتن از دانش آموزان تصویر را کامل می کند و باعث می شود تا دانش آموزان چگونگی شمردن مربع ها و تکمیل تصویر ناتمام را یاد بگیرند .
معلم : بچه ها حالا کتاباتون رو باز کنید ... همه باز کردین ؟
دانش آموزان : بله
معلم : حالا همانطور که با کمک همدیگر من این شکل را کامل کردم شما هم شروع کنید با شمردن خونه ها شکل ها رو کامل کنید و البته دقت کنید که اگه در شکلی خونه کامل قرار نگرفته به همون اندازه که شکل داخل خونه است شما هم به همون اندازه طرف مقابل را بکشید ببینم کی درس امروز رو خوب یاد گرفته حالا شروع کنید به کشیدن ...
دانش آموزان به تکاپو می افتند برخی از دانش آموزان به راحتی شکل ها را کامل می کنند اما برخی دیگر نیاز به راهنمایی دارند ...در پایان همه دانش آموزان تصاویر را کامل می کنند .
معلم : آفرین به همه شما دخترای گلم .
ارزشیابی تکوینی :
در حین تدریس ما از دانش آموزان سوالاتی پرسیدیم تا آنان نیز در کلاس فعال باشند و این گونه ارزشیابی تکوینی را انجام دادیم .
رفع نقص و مرور درس : ( 5 دقیقه )
بچه ها بعد از این که درس تمام شد اگر سوالی داشتند به آنان پاسخ می دهیم
زهرا : خانم اجازه سوال اول تو بخش تمرینا خودش شکل رو کامل کشیده ما چی کار کنیم ؟
معلم : دختر خوبم آیا رنگش رو هم کامل کرده ؟ خوب دقت کن ؟
زهرا : نه خانم
معلم : پس باید خوب به تصاویر نگاه کنید و رنگ هر قسمت رو در نیمه دوم آن کامل کنید .
معلم سپس یک جمع بندی کلی از درس را بیان می کند و از بچه ها می خواهد اگر سوالی دارند بپرسند و اگر جایی را خوب متوجه نشدند دوباره برای آنها توضیح می دهد .
ارزشیابی پایانی : (4 دقیقه )
برگه های شطرنجی که از قبل آماده کرده ایم را بین دانش آموزان تقسیم می کنیم و از آنها می خواهیم با شمارش خانه ها تصاویر را کامل کنند .و در پایان برگه ها را جمع می کنیم .
ارائه تکلیف خلاقانه : ( 1 دقیقه برای توضیح )
معلم : بچه ها برای هفته آینده با استفاده از کاغذ شطرنجی یک طرح قالی که تقارن داشته باشد ، برای من طراحی کنید و به کلاس بیاورید تا یک نمایشگاه زیبا از طرح های قالی شما درست کنیم و به راه رو مدرسه بزنیم تا بقیه دانش آموزان مدرسه نیز کار شما را ببینند . کسی که بتواند بهترین طرح قالی را بکشد پیش من یک جایزه خوب دارد ....
دانش آموز : خانم اجازه می توانیم از پدر و مادرمون هم کمک بگیریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
معلم : بله عزیزم میتونین کمک بگیرین به شرط اینکه مامان و بابا فقط راهنمایی کنند و نقاشی رو خودتون بکشید ...
معلم : خب دخترای گلم من ، خسته نباشید ...
دانش آموزان : خانم ، شما هم خسته نباشید ...
در اینجا صدای زنگ شنیده می شود و بچه ها با بحث در مورد اینکه چه کسی بهترین نقاشی قالی را
می کشد از کلاس خارج می شوند ....
توجه :
همچنین می توانید سایر طرح درس های همه کتاب های پایه سوم ابتدایی را از لینک های زیردریافت کنید :
بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید :
طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی :
طرح درس فارسی سوم ابتدایی :
طرح درس علوم سوم ابتدایی :
طرح درس ریاضی سوم :
طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی :
طرح درس هنر سوم ابتدایی :
طرح درس قرآن سوم ابتدایی :
طرح درس سالانه سوم ابتدایی :
توجه :
همچنین لیست بروز شده طرح درس های پایه سوم ابتدایی را از صفحه زیر ببینید ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :
لیست طرح درس های پایه سوم ابتدایی
همچنین لیست بیش از 1500 طرح درس از همه پایه ها را از صقحه زیر ببینید و به همکاران اطلاع دهید. ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :
توجه :
همچنین شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :
وشه - سوم - پیش سازمان دهنده
|
|||||||||||||||||||||||
توجه :
همچنین می توانید سایر طرح درس های روزانه و سالانه همه کتاب های پایه سوم ابتدایی را از لینک های زیر ببینید :
بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید :
طرح درس های پایه سوم ابتدایی :
طرح درس علوم سوم ابتدایی :
طرح درس ریاضی سوم :
طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی :
طرح درس فارسی سوم ابتدایی :
طرح درس هدیه های آسمانی سوم ابتدایی :
طرح درس هنر سوم ابتدایی :
طرح درس قرآن سوم ابتدایی :
طرح درس سالانه سوم ابتدایی :
توجه :
همچنین لیست بروز شده طرح درس های پایه سوم ابتدایی را از صفحه زیر ببینید ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :
لیست طرح درس های پایه سوم ابتدایی
همچنین لیست بیش از 2500 طرح درس از همه پایه ها را از صقحه زیر ببینید و به همکاران اطلاع دهید. ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :
توجه :
همچنین شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :
پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.
سامانه خرید و امن این سایت از همه لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه 09159886819 در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما فرستاده می شود .