اقدام پژوهی | سایت علمی و پژوهشی آسمان - 2

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

آﺳﯿﺐ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﮔﺰارش ﻫﺎي اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﭘﮋوﻫﻨﺪه در ﺳﺎل ﻫﺎي ﮔﺬﺷﺘﻪ

بازديد: 91
آﺳﯿﺐ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﮔﺰارش ﻫﺎي اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ ﻣﻌﻠﻤﺎن ﭘﮋوﻫﻨﺪه در ﺳﺎل ﻫﺎي ﮔﺬﺷﺘﻪ

 آﺳﯿﺒﻬﺎي ﻣﻮﺟﻮد در اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺴﺎﻟﻪ و ﻋﻨﻮان اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ 

 ١- ﻋﺪم ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻫﺎي ﻣﻬﻢ و اﺳﺎﺳﯽ و اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻫﺎي ﮐﻢ اﻫﻤﯿﺖ و ﻏﯿﺮ اوﻟﻮﯾﺘﺪار2- اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ وﻇﺎﯾﻒ و ﺷﻐﻞ و ﺧﺎرج از 

اﺧﺘﯿﺎرات ﻓﺮد .3- اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﻋﻤﻞ ﮔﺮا 4- ﺑﯿﺎن راه ﮐﺎر در ﻋﻨﻮان اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ ( ﻋﻨﻮان ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ راﻫﮑﺎر ﺑﺎﺷﺪ)5- اراﺋﻪ ﻋﻨﺎوﯾﻦ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ادﺑﯽ 

 و ﺷﺎﻋﺮاﻧﻪ 6- ﻋﺪم ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﺪرﺳﻪ ،ﮐﻼس و ﻧﺎﺣﯿﻪ در ﻋﻨﻮان ٧-درج اﺳﺎﻣﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان در ﻋﻨﻮان 

 آﺳﯿﺐ ﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد در ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ : 

1- ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻋﻮاﻣﻞ ﻏﯿﺮ ﺿﺮوري و ﺑﯽ رﺑﻂ در ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ . 

2- ﻋﺪم ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻋﻠﻤﯽ در ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ 

3- ﻋﺪم اﺷﺎره ﺑﻪ ﺷﺎﺧﺼﻬﺎي ﻣﺴﺎﻟﻪ ( از ﻧﻈﺮ ﻓﺮاواﻧﯽ ، ﺷﺪت ، ﻣﺪت ، وﺳﻌﺖ و..) از اﺑﻌﺎد ﻣﺨﺘﻠﻒ 

4- ﻋﺪم اﺷﺎره ﺑﻪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻨﻔﯽ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺮ روﻧﺪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎ و اﺳﯿﺒﻬﺎي اﯾﺠﺎد ﺷﺪه ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ وﺟﻮد اﯾﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ . 

5- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺴﺎﻟﻪ اﺻﻠﯽ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺳﻮاﻟﯽ در اﻧﺘﻬﺎي ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ . 

 آﺳﯿﺒﻬﺎي ﻣﻮﺟﻮد در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺷﻮاﻫﺪ ﯾﮏ : 

1- ﻋﺪم ﻣﻌﺮﻓﯽ اﺑﺰارﻫﺎي ﮔﺮدآوري ﺷﻮاﻫﺪ 1 و ﺷﯿﻮه ﺟﻤﻊ آوري داده ﻫﺎ ،در ﺷﺮوع اﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ 

2- ﻋﺪم اراﺋﻪ داده ﻫﺎي ﺟﻤﻊ آوري ﺷﺪه ﺑﻄﻮر دﻗﯿﻖ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاه اﺑﺰار ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده و روش ﻫﺎي اراﺋﻪ داد ﻫﺎ از ﻗﺒﯿﻞ ﺟﺪول و ﻧﻤﻮدار و ... 

1- اراﺋﻪ ﺟﺪاول و ﻧﻤﻮدار ﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﺿﺮوري و ﺑﺪون ﻣﺴﺘﻨﺪ 

2- اﺳﺘﻔﺎده از ﻫﻤﻪ اﺑﺰار ﻫﺎي ﻋﻠﻤﯽ ﻣﻮﺟﻮد و ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده . ( ﺗﻌﺪاد اﺑﺰار ﻫﺎ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻗﻮت ﮐﺎر ﻧﯿﺴﺖ اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻪ ﺟﺎ و ﻣﻮﺛﺮ از اﺑﺰار ﻫﺎ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻗﻮت ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ) 

3- ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ اﺑﺰار ﻫﺎي ﮔﺮدآوري دادﻫﺎ و اﻧﻮاع آﻧﻬﺎ ( ﺿﺮورت دارد اﺑﺰار ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺮاي ﮔﺮدآوري داد ﻫﺎ ﺑﻪ درﺳﺘﯽ ﺗﺒﯿﯿﻦ و ﺗﻮﺿﯿﺢ داد ه ﺷﻮد) 

 آﺳﯿﺐ ﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد در ﻗﺴﻤﺖ اراﺋﻪ ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ : 

1- ﻋﺪم ﻧﻮﺷﺘﻦ ﭘﯿﺎم و ﻣﻄﻠﺐ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه و ﺑﺴﻨﺪه ﮐﺮده ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺘﺎب، ﻣﺠﻠﻪ ﯾﺎ اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ (. ﺑﺎﯾﺪ از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﺮﺗﺒﻂ ،ﻣﻄﻠﺐ ﻣﺮﺗﺒﻂ دﻗﯿﻘﺎ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﻮد.) 

2- اراﺋﻪ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﮐﻠﯽ و ﻏﯿﺮ ﺿﺮوري و ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده در ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ در ﻗﺴﻤﺖ ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﻧﻈﺮ ي و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﻋﻤﻠﯽ. 

3- اراﺋﻪ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﺪون ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ . (ﻫﺮﭼﻪ از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺘﻔﺎده درﺳﺖ ﺑﻌﻤﻞ آﯾﺪ ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ . ) 

4- ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ وﺗﻔﺴﯿﺮ ﻫﺮﮐﺪام از ﻣﻄﺎﻟﺐ ارﺋﻪ ﺷﺪه از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﻄﻮر ﺟﺪا ﮔﺎﻧﻪ ( اﯾﻦ ﻣﻮرد ﻫﯿﭻ ﺿﺮورﺗﯽ ﻧﺪارد ) 

 ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﺗﻔﺴﯿﺮ دادﻫﺎ واﻃﻼﻋﺎت : 

1- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﺗﻔﺴﯿﺮ دادﻫﺎ در اﮐﺜﺮ آﺛﺎر ﯾﺎ ﻋﺪم اراﺋﮫ ﯾﮏ ﺟﻤﻊ ﺑﻨﺪي ﻋﺎﻟﻤﺎﻧﻪ از دادﻫﺎ ي اراﺋﻪ ﺷﺪه در ﺷﻮاﻫﺪ ﯾﮏ و ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ 

 2- ﻋﺪم دﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪي اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه از ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داد ﻫﺎ ﺑﻪ روش ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اراﺋﻪ اﻫﺪاف 

1- ﻋﺪم اراﺋﻪ اﻫﺪاف ﺑﺼﻮرت روﺷﻦ و دﻗﯿﻖ . 

2- ﻋﺪم ﻗﺮار دادن اﻫﺪاف در ﺟﺎي ﺧﻮد . 

3- ﻋﺪم اراﺋﻪ اﻫﺪاف ﮐﻤﯽ ﻗﺎﺑﻞ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي در ﺻﻮرت ﻣﻮﺟﻮد . 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در ﻣﺮﺣﻠﻪ اراﺋﻪ راه ﺣﻞ ﻫﺎي ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي: 

1- ﻋﺪم اراﺋﻪ اﺑﺰار ﻫﺎ و روش ﻫﺎي ﺟﻤﻊ آوري و ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ راه ﺣﻠﻬﺎي ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدي ( ﻣﺜﺎل : ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ، ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ، ﺑﺮﮔﺰاري ﺟﻠﺴﺎت ﺑﺎرش ﻓﮑﺮي ، ﻣﺸﺎﻫﺪه ، و...) 

2- ﻋﺪم ﺗﺸﺮﯾﺢ راه ﺣﻠﻬﺎ ي اراﺋﻪ ﺷﺪه ﺑﻄﻮر ﻣﺨﺘﺼﺮ و ﺑﺴﻨﺪه ﮐﺮدن ﺑﻪ درج ﻋﻨﻮان راه ﺣﻠﻬﺎ 

3- اراﺋﻪ راه ﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﻣﺮﺗﺒﻂ و ﺑﺪون ﻣﺴﺘﻨﺪ ﻋﻠﻤﯽ و ﭘﯿﺶ ﭘﺎ اﻓﺘﺎده 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اﻧﺘﺨﺎب راه ﺣﻠﻬﺎ: 

1- ﻋﺪم اراﺋﻪ دﻻﯾﻞ ﻣﺴﺘﻨﺪ و ﮐﺎﻓﯽ ﺑﺮاي ﭼﺮاﯾﯽ اﻧﺘﺨﺎب راه ﺣﻠﻬﺎ ( اﻋﺘﺒﺎر ﺑﺨﺸﯽ ) 

2- اﻧﺘﺨﺎب ﻫﻤﻪ راه ﺣﻠﻬﺎي اراﺋﻪ ﺷﺪه در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻗﺒﻞ ( ﺗﻌﺪاد زﯾﺎد راه ﺣﻠﻬﺎ اﻣﺘﯿﺎز ﻧﺪارد . ﮐﯿﻔﯿﺖ اﻧﺘﺨﺎب و ﺑﺪﯾﻊ و ﻣﺒﺘﮑﺮاﻧﻪ ﺑﻮدن و ﻣﻮﺛﺮ ﺑﻮدن راه ﺣﻞ ﻫﺎ اﻣﺘﯿﺎز ﺑﯿﺸﺘﺮ دارد .) 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اﺟﺮاي را ه ﺣﻞ ﻫﺎ : 

1- ﻋﺪم ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﮐﺸﯿﺪن ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ اﺟﺮاي راه ﺣﻠﻬﺎ ( ﻫﺮﮐﺪام از راه ﺣﻠﻬﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ ؟ ﺗﻮﺳﻂ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ؟ ﭼﻪ زﻣﺎﻧﯽ ؟ ﺑﺎ ﭼﻪ اﻣﮑﺎﻧﺎﺗﯽ اﺟﺮا ﺷﺪه اﺳﺖ . و اﮔﺮ ﺑﺎ ﻣﻮاﻧﻌﯽ روﺑﺮو ﺷﺪه 

2- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﺷﯿﻮه ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮاي ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﺟﺮاي راه ﺣﻠﻬﺎ (ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﺗﺸﮑﯿﻞ ﮔﺮوه ﻧﻈﺎرت ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻧﻮع اﻗﺪام ﭘﮋوﻫﯽ) 

3- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻻزم ﺑﺮاي ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻫﻤﮑﺎران در ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﺟﺮا و درﺳﺖ اﺟﺮا ﺷﺪن ﻓﺮاﯾﻨﺪ راه ﺣﻞ ﻫﺎ . (. اﯾﻦ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از : ﺑﺮ داﺷﺖ ﻫﺎي 

ﺷﻤﺎ ، اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ داﻧﺶ آﻣﻮزان ، اوﻟﯿﺎي داﻧﺶ آﻣﻮزان ، ﻣﺪﯾﺮ ﻣﺪرﺳﻪ و ﺳﺎﯾﺮ ﻫﻤﮑﺎران ، ﻋﮑﺲ ، ﻓﯿﻠﻢ و ..) 

4- اراﺋﻪ ﺗﻤﺎم ﻧﻤﺎي ﻧﻘﺎط ﻣﺜﺒﺖ و ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺸﮑﻼت و ﻧﺎﮐﺎﻣﯽ ﻫﺎ 

5- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﺗﻌﺪﯾﻞ و ﺗﻐﯿﯿﺮ در ﻓﺮاﯾﻨﺪ اﺟﺮاي راه ﺣﻞ ﻫﺎ (ﺿﺮورﺗﯽ ﻧﺪارد ﺗﻌﺪﯾﻞ ﻫﺎ و ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻫﺎ ﺑﻄﻮر ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ اراﺋﻪ ﺷﻮد). 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اراﺋﻪ ﺷﻮاﻫﺪ 2: 

1- ﻋﺪم ﻣﻌﺮﻓﯽ اﺑﺰار ﻫﺎ و روﺷﻬﺎي ﺟﻤﻊ آوري داده ﻫﺎي ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺷﻮاﻫﺪ2. 

2- اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات و ﺷﻮاﻫﺪ ﺑﺼﻮرت ﮐﻠﯽ . 

3- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻻزم راي ﻧﺸﺎن دادن ﺗﺎﺛﯿﺮ اﺟﺮاي راه ﺣﻠﻬﺎ در ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎ ﺣﻞ ﻣﺴﺎﻟﻪ ( اﯾﻦ ﻣﺴﺘﻨﺪات ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮارد ذﯾﻞ ﺑﺎﺷﺪ : اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ ﻫﻤﮑﺎران ، ﮔﻮاﻫﯽ 

ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮔﺮوه ﻧﺎﻇﺮان و ﻣﺪﯾﺮ و ﻣﻌﺎوﻧﯿﻦ ﻣﺪرﺳﻪ ، اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ اوﻟﯿﺎي داﻧﺶ آ ﻣﻮزان ، اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ داﻧﺶ آﻣﻮزان ،ﻋﮑﺲ ، ﻓﯿﻠﻢ ، و ﺳﺎﯾﺮ اﺑﺰارﻫﺎي ﺟﻤﻊ آوري اﻃﻼﻋﺎت ) 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در ارزﺷﯿﺎﺑﯽ ﻧﻬﺎﯾﯽ : 

1- ﻋﺪم اراﺋﻪ ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎي اراﺋﻪ ﺷﺪه در ﺷﻮاﻫﺪ 2 وﻋﺪم ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺷﻮاﻫﺪ 1 ﺑﺎ ﺷﻮاﻫﺪ 2 

2- ﺷﺎﺧﺺ ﻗﺮار ﻧﺪادن اﻫﺪاف ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻌﯿﺎر ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ .( اﻫﺪاف ﺷﺎﺧﺺ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي اﺳﺖ )وﮐﻠﯽ ﮔﻮﯾﯽ و ﺑﺪون ﻣﺴﺘﻨﺪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮي ﮐﺮدن 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ : 

1- اراﺋﻪ ﻣﻨﺎﺑﻌﯽ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ اﺳﺘﻔﺎدﻫﺎي از آن ﻧﺸﺪه اﺳﺖ . ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻣﯽ ﺷﻮد ﻓﻘﻂ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه ﺑﻄﻮر دﻗﯿﻖ در اﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ آورده ﺷﻮد . 

2- ﻋﺪم رﻋﺎﯾﺖ اﺻﻮل ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ در ﻣﺘﻦ و ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ . 

3- درج ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه در ﯾﮏ ﮐﺎر ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﯾﺎ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻌﻨﻮان ﻣﻨﺎﺑﻊ (. اﯾﻦ ﺷﯿﻮه ﮐﺎﻣﻼ اﺷﺘﺒﺎه اﺳﺖ . ) 

 اﺷﺘﺒﺎه ﻫﺎي راﯾﺞ در اراﺋﻪ ﭘﯿﻮﺳﺘﻬﺎ : 

1- اراﺋﻪ ﻫﻤﻪ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ و ﻓﺮم ﻫﺎي ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺷﺪه 

2- اراﺋﻪ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﯾﯽ از داﻧﺶ آﻣﻮزان دﺧﺘﺮ دوره راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ و ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺑﺪون رﻋﺎﯾﺖ ﺣﺠﺎب 

3- اراﺋﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪات اﺳﺘﻔﺎده ﻧﺸﺪه در ﻣﺘﻦ و ﻏﯿﺮ ﺿﺮوري در ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ . 

 

ﮔﺮوه ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﭘﮋوﻫﺶ 

 

اداره ﮐﻞ آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﺳﺘﺎن ﻗﻢ

 

همچنین می توانید از لینک های زیر اقدام پژوهی های آماده و کامل سایت را ببینید و دریافت نمائید :

روی لیست هر پست که خواستید در زیر کلیک کنید یا می توانید در همین صفحه همه موضوعات را مشاهده نمایید :

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 18:45 منتشر شده است
نظرات(0)

اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه ی شرکت در مراسم آغازین را افزایش داده و از تاخیر ورود دانش آموزان جلوگیری کنم

بازديد: 207

 

اقدام پژوهی چگونه توانستم انگیزه ی شرکت در مراسم آغازین را افزایش داده و از تاخیر ورود دانش آموزان جلوگیری کنم

·        آمار تاخیرات دانش آموزان در ماه های مهر و آبان هر روز بطور میانگین 18 نفر بود( 36/11 درصد از کل دانش آموزان)

·        همکاران از نامنظم بودن ورود دانش آموزان در ساعت اول روز ناراضی بودند.

·        دانش آموزان در ابتدای ساعت اول کسل و خواب آلوده بوده و آمادگی لازم را برای آموزش نداشتند.

·    استفاده درست و بهینه از وقت آموزشی ساعت اول به دلیل نبودن برخی دانش آموزان ممکن نبود و این در حالی بود که ساعت اول از نظر زمانی طولانی تر از ساعات دیگر آموزشی است.

·        برقراری نظم و ترتیب در برنامه صبحگاه و صف جمع ممکن نبود.

·        اجرای برنامه ای خاص یا دادن تذکرات و خبرهایی به دانش آموزان به علت نبودن همه دانش آموزان میسر نبود.

1-   جمع آوری اطلاعات و رائه ی راه حل های پیشنهادی:

1-  قانون تنبیه: دانش آموزان تاخیردار در صورت همراه نبودن ولی و یا در صورت نداشتن عذر موجه برای تاخیر، آن روز غایب محسوب شوند و به میزان یک روز غیبت غیر موجه از نمره انضباطشان کم شود.("انضباط بهتر است مبتنی بر پیشگیری باشد تا تنبیه یعنی قبل از بروز مشکل باید آموزش های لازم را داد" ، این پیشنهاد را رد کردم)

2-  استفاده از موسیقی و ورزش: ورزش و نرمش صبحگاهی به صورت هماهنگ،همراه با موزیک و آهنگ های شاد برای ایجاد انگیزه ی حضور در برنامه صبحگاه خیلی خوب بود و برای مدتی نتیجه داد ولی با شروع فصل سرما و بارندگی پاییزی همه چیز به هم خورد.

3-  بیان لطیفه: استفاده از لطیفه های بامزه توسط خودم یا دیگر دانش آموزان تا حدودی به حل مشکل کمک می کرد ولی آنقدر لطیفه پیدا نکردم که همه بچه های 6 تا 12 ساله به همه نکات ظریف و خنده دارش پی ببرند و تازه مشکل اخلاقی هم نداشته باشد؛ علاوه بر آن روزهای شهادت و سوگواری و... هم نمی شد از این راه حل استفاده کرد.

4-  مشارکت: اجرای برنامه توسط بچه ها که به صورت رقابتی انجام می گرفت هم راه حل خوبی بود ولی برای همه ی دانش آموزان عملی نبود و علاوه بر این روزهای امتحان و اوقاتی که بچه ها درس های سنگین داشتند؛ وقت کافی برای برنامه ریزی و یا تمرین برنامه ها پیدا نمی کردند.

5-  استفاده از تئوری های علمی: در مطالعات و تحقیقاتم، در مورد ایجاد و تغییر و یا تعدیل رفتار؛ تئوری ها و مطالبی خوانده بودم اما چاره ی مشکل مدرسه ی ما یک راه حل عملی بود که بتوان عمل کرد و به کار بست و نتیجه گرفت.

2-   انتخاب و اجرای راه حل:

استفاده از ارزش های ملی و ایرانی: طبق تحقیقات انجام شده، علاقه مندی و پای بندی به ارزش های ملی، در بین ایرانیان، مقام دوم را (پس از ارزش های دینی و اعتقادی) دارد؛ نظر به اقتضای رشته ی تحصیلی و علاقه ی خودم، از قصه های مثنوی و منطق الطیر و شاهنامه و...استفاده کردم.با قصه گویی، برنامه صبحگاه را به سریالی چند قسمتی تبدیل کردم که در جایی حساس و جذاب،تمام می شد و ادامه ی ان به فردا موکول می شد در نتیجه، بچه ها به حضور به موقع در مراسم فردا برای شنیدن قصه ترغیب می شدند و سعی می کردند به موقع در مدرسه حاضر باشند.

3-   ارزشیابی:

هیجان دانش آموزان برای دنبال کردن ادامه ی قصه، به قدری زیاد بود که ریحانه، به پدرش پیشنهاد کرده بود برای جایزه ای که قول داده بود؛ برای او کتاب مثنوی بخرد. سارا، دیوان حافظش را که خیلی دوستش داشت با کتاب منطق الطیر عمویش عوض کرده بود.مادر مژگان، سراغ کتابخانه ای را می گرفت که کتاب امانت بدهد و پدر فریده، اسم قصه ی مثنوی این هفته را می پرسید که ادامه اش را برای فریده پیدا کند. جالب تر از همه، روزی بود که برای اولین بار به بهانه ای داستان را نگفتم و واکنش و تغییر بچه ها را در کلاس، از همکاران پرسیدم.

4-   ارایه نتایج و شواهد نوع دوم:

در حین گفتن داستان ها؛ بچه های باذوق، صحنه های داستان را نقاشی می کردند،بجای شخصیت های داستان بازی می کردند،ادامه  داستان را حدس می زدند و... کاهش روند تاخیر در عرض چند هفته کاملا محسوس بود؛ من به نتیجه ای که می خواستم رسیده بودم:

رشد، کیفیت، آرامش، قانونمندی، شادی و نشاط، صمیمیت و...

·        تاخیر ورود دانش آموزان به شدت کاهش یافت ( به طور میانگین 1 نفر و 27/2 درصد کل دانش آموزان)

·    بچه ها با اصرار از من می خواستند که برنامه صبحگاه را زودتر شروع کنم تا پس از خواندن قرآن و دعا و... وقت بیشتری برای گفتن داستان داشته باشم.

·        همکاران از وضعیت آمادگی دانش آموزان در ساعت اول کلاس کانلا راضی بودند.

 

·        در حین جستجوی ادامه ی داستان در کتاب ها و... روحیه ی مطالعه و پژوهش بین دانش آموزان به شدت گسترش یافت. 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

همچنین می توانید از لینک های زیر اقدام پژوهی های آماده و کامل سایت را ببینید و دریافت نمائید :

روی لیست هر پست که خواستید در زیر کلیک کنید یا می توانید در همین صفحه همه موضوعات را مشاهده نمایید :

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 18:42 منتشر شده است
نظرات(0)

چک لیست کارهایی یک اقدام پژوهی باید انجام دهد

بازديد: 265
چک لیست کارهایی یک اقدام پژوهی باید انجام دهد

چك ليست مرور كارهايي كه يك اقدام پژوه ميبايست در فرآيند اجرا و گزارش تحقيق خود انجام دهد

 

برای دیدن هزاران موضوع اقدام پژوهی از لینک زیر استفاده کنید :

موضوعات اقدام پژوهی


مقدمه(بيانمسئله،اهداف ودغدغه ي پژوهشگر)

6. مقدمهي گزارش اقدامپژوهي را بنويسم:

- زمينهي اقدامپژوهي حاضر موقعيت مسئلهدار موجود را بهخوبي توصيف نمايم.

- مسئلهي پژوهش خود را بهروشني شرح دهم.

- اهداف اقدامپژوهي خود را بهوضح بيان نمايم.

- دغدغهي اصلي خود (مسئله/ مشكلي كه با آن مواجهام) را بهروشني و دقيق شرح دهم.

- تجاربي كه موجب پيدايش دغدغه و پي بردن به وجود مسئله براي من شده، بيان نمايم.

- آيا تجارب مذكور، خواننده (ي گزارش من) را براي وجود يك مشكل واقعي و قابل پژوهش در موقعيتي كه به عنوان موقعيت نامطلوب،

مبهم و مسئلهدار بيان كردهام، مجاب ميكند؟

- سؤال اصلي تحقيق را بهروشني بيان كنم.

- فهرستي توصيفي و جامع از تعريف مفاهيم و/ يا اصطلاحات، ارايه نمايم.

بررسي پيشينه

7. پيشينهاي مناسب جمعآوري نمايم:

- در رابطه با موضوع تحقيق، اطلاعات مفيدي را جمعآوري و ارايه كنم.

- با بازنگري و نقد ادبيات پژوهش در جهت افزايش دانش موضوعي و يافتن مبنايي منطقي براي پژوهش نتيجه مناسبي بهدست آورم.

- مطالبي كه بيشترين ارتباط با موضوع پژوهش من دارند، جمعآوري و ارايه نمايم.

- اگر راهحلهايي مناسب، مكفي و منطبق با مشكلي كه من در اين پژوهش با آن روبهرو هستم، در پيشينه يافت شده است، از ادامهي

پژوهش صرفنظر كنم و به مسائل احتمالي ديگر بپردازم.

جمعآوري اطلاعات ( (شواهد 1

8. شواهد مربوط به موقعيت نامطلوب موجود را فراهم نمايم:

- فرآيند جمعآوري دادهها را بهروشني مشخص كنم.

- اطلاعات لازم پيرامون مسئله را، جمعآوري نمايم.

- اطلاعات (دادههاي) جمعآوري شده را، با مسئلهي اصلي پژوهش مطابقت دهم و شواهدي ارايه كنم، كه از وجود مسئلهاي واقعي

پشتيباني ميكند.

تحليل و تفسير داد ه ها

9. دادههاي گردآوري شده را تحليل و تفسير كنم:

- دادههاي گردآوري شده را در معرض نقد گروه نقّاد قرار دهم.

- سعي كنم با مشاركت و كمك همكاران منتقد، مطالب ضد و نقيض و كم اثر در تفسير دادهها را تفكيك نمايم.

- دادهها را، بر يك مبناي منطقي و موثق كه مورد تأييد همكاران منتقد پژوهش است، تفسير كنم.

- از روش تحليل كمي يا كيفي مناسبي در تحليل دادهها استفاده نمايم.

- نتايج تحليلوتفسير دادهها را، بهروشني توضيح دهم.

راه حلها و اقد امات (انتخاب،اجرا،ارزيابي،تعديل واعتبار)

10 . راه حلها و اقدامات مناسب را تدارك ببينم:

- از تحليلوتفسير دادهها راهحلهاي موقتي منطقي و مناسبي انتخاب و جهت تأييد به همكاران و گروه نقّاد ارايه دهم.

- اقدامات تأييد و انتخاب شده و جزئيات آنها را، به خوبي توصيف نمايم.

- انطباق اقدامات انتخابي با مشكل/ مسئلهي موجود را محرز و ميزان آن را مشخص كنم.

- اقدامات انتخابشده (پيشنهادي)، از ميان يافتههاي ارايه شده در پژوهش باشد و بهوسيلهي آنها حمايت شوند.

- با مشورت صاحبنظران و همكاران به انتخاب و گزينش راهحلها و اقدامات بهينه بپردازم.

1/10 اجراي راهحلها و اقدامات؛

- راهحلها و اقدامات انتخابي، عملي و قابل اجرا باشند.

- راهحلها و اقدامات انتخابيام را مطابق با جزئيات توصيف شده _در قسمت گزينش راه حلها_ پياده كنم.

2/10 ارزيابي راهحلها و اقدامات ؛

- با طرح سؤالات انتقادي به ارزيابي فرآيندي و مداوم از نتايج پس از اجراي راهحلها و كسب بازخورد لازم، بپردازم.

- پس از دريافت بازخورد، به تغيير يا تعديل راهحلها و اقدامات بپردازم.

3/10 اعتبار راهحلها و اقدامات؛

- از وجود همكاران منتقد و سايرين در اعتباريابي راهحلها و اقدامات در مراحل مختلف (انتخاب تا تعديل) بهره بگيرم.

جمعآوري اطلاعات ( (شواهد 2

11 . شواهد مربوط به موقعيت مطلوب را ارايه دهم:

- شواهد (كمي يا كيفي و يا هر دو) دال بر ايجاد وضعيت مطلوب و بهبودي كه مدعي حصول آن شدهام، ارايه نمايم.

- شواهد ارايه شده، براي پذيرش تغيير و بهبود ادعا شده، مكفي باشد.

- شواهد را، مبتني بر اطلاعات منظم و منطقي، و از روشهاي مناسب جمعآوري نمايم.

: 1/11 مقايسهي شواهد ا و 2

- اطلاعات مربوط به شواهد 2 را بهگونهاي قابل مقايسه با اطلاعات شواهد 1 ارايه نمايم.

: 2/11 نتيجهگيري از شواهد 2

- با نتيجهگيري از شواهد 2، بهديدگاه روشني در مورد روند پژوهش (ادامه و اتمام آنو يا بازگشت بهمراحل قبل) دست يابم.

گزارش اقدام پژوهي

12 . عنوانهاي اصلي و فرعي گزارش؛

- سرفصلها و عناوين اصلي و فرعي گزارش نهايي را به درستي تنظيم نمايم (مطابق با مراحل منطقي اقدامپژوهي).

13 . نگارش و سازماندهي مطالب؛

- گزارش را بهگونهاي سازماندهي كنم، كه خواننده بهراحتي به موضوعات و مباحث اصلي آن دسترسي پيدا كند.

- گزارش من عاري از غلطهاي املايي و چاپي باشد.

- از دستور زبان فارسي (علايم نگارشي)، بهطور مناسب و بهجا استفاده كنم.

- چكيدهاي مناسب در آغاز گزارش تدارك ببينم.

- پيشنهادات مناسبي در زمينهي موضوع مورد تحقيق، براي كمك به پژوهشگران بعدي ارايه دهم.

- شيوهي مناسب استناد (مأخذنويسي) را در گزارش و همچنين در فهرست منابع رعايت نمايم.

- پيوست مناسبي از مدارك و مستندات پژوهش ارايه دهم.

- گزارش را بهگونهاي تنظيم نمايم، كه قابليت طرح بهعنوان يك سند مفيد آموزشي (درحوزهي مورد تحقيق) را داشته باشد.

چند سؤال مهم

- سؤال اول: آيا اقدامپژوهي من حتماً ميبايست داراي اطلاعات كيفي و كمي (بهصورت توأمان و پيوسته) باشد؟

نبود يكي از اين دو نوع اطلاعات و عدم كاربرد آن، از ارزش كار من ميكاهد؟

پاسخ:

اقدامپژوهي ميتواند حاوي هر دو دسته از اطلاعات كمي و كيفي و يا حتي تركيبي از اين دو روش، بهدليل ذات اين نوع از

پژوهش باشد. در عين حال استفاده از دو نوع اطلاعات و يا تركيب آنها در يك گزارش، به نسبت گزارشي كه تنها از يك نوع

اطلاعات متناسب با هدف تحقيق خود استفاده نموده باشد، امتيازي در بر نخواهد داشت. اين نكته همواره بايد مد نظر اقدام-

پژوهان و همچنين ارزيابان اين نوع از پژوهش باشد كه كاربرد كلكسيوني از نمودارها، جداول، و روايتها، مبنايي براي برتري

يك گزارش ايجاد نميكند. بايد به ياد داشته باشيم كه وجود اطلاعات ناهمخوان و نامتناسب از ارزش گزارش نيز خواهد كاست.

- سؤال دوم: آيا ما ملزم به رعايت تمامي مراحل گفته شده در مورد اقدامپژوهي و ذكر مو بهموي آنها هستيم؟

پاسخ:

در پاسخ به اين سؤال توجه شما را به ذات اقدامپژوهي جلب ميكنم. اقدامپژوهي در زمرهي پژوهشهاي كيفي است كه بايد به-

صورت كاملاً روا و معتبر گزارش شود. بنابراين ذكر تمامي مراحل به صورت سلسله وار الزامي نيست. آنچه در اين راستا از

اهميت بيشتري برخوردار است، شكل صحيح گزارش است.

- سؤال سوم: آيا گزارش اقدامپژوهي بايد گزارشي طولاني باشد؟

در پاسخ به اين سؤال بايد توجه كرد، كه اقدامپژوهي با هدف بهبود و اصلاح صورت ميپذيرد. اين نكته مهم است كه در هر كجا

كه اين بهبود، اتفاق افتاد پژوهش را ميتوان خاتمه داد، و يا حداقل به جوانب ديگر آن پرداخت. در اين راستا بهطور قطع

پژوهشي كه جامعومانع بيان شده باشد، و كوتاهترين مسير را براي رسيدن به هدف طي نموده باشد، از مزيت بيشتري برخوردار

است. علاوه بر اين، اطالهي كلام و پرداختن به جزئيات غيرضروري در هر پژوهشي از جمله اقدامپژوهي نكوهيده، و آفت آن

پژوهش بهشمار ميرود. بنابراين به اقدامپژوهان توصيه ميشود كه هرگز با اين ديدگاه كه "گزارش من هرچه قطورتر باشد، از

كيفيت بيشتري برخوردار است"، به تنظيم گزارش نپردازند.

انتشارات رشد (زير چاپ) ،(« راهنماي گام به گام معلمان » منبع: (اقدامپژوهي: از طراحي تا ارزيابي

 

 

برای دیدن هزاران موضوع اقدام پژوهی از لینک زیر استفاده کنید :

موضوعات اقدام پژوهی

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 18:37 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

شیوه نامه اقدام پژوهی یا معلم پژوهنده

بازديد: 471
شیوه نامه اقدام پژوهی یا معلم پژوهنده

شیوه نامه اقدام پژوهی یا معلم پژوهنده

گزارش اقدام پژوهی در ساحت های «عنوان اقدام پژوهی» ، «توصیف و تشخیص مساله اقدام پژوهی » ، «گردآوری، تحلیل داده‌ها و اطلاعات» ، « راه حل های پیشنهادی» ، «اجرا»، « نتایج» و « گزارش پایانی اقدام پژوهی» مورد نقد و قضاوت قرار خواهد گرفت. هر کدام از این عناوین دارای امتیازات و ملاک هایی می باشد. برای آنکه موفقیت خود را بیشتر کنید لازم است گزارش خود را مبتنی بر این ملاک ها نمایید.

شیوه نامه اقدام پژوهی و فرم های ارزشیابی آن را از لینک زیر دانلود کنید :

شیوه نامه معلم پژوهنده

 

برای دیدن هزاران موضوع اقدام پژوهی از لینک زیر استفاده کنید :

موضوعات اقدام پژوهی

لیست کلیه اقدام پژوهی ها

لیست زیر شامل بیش از 500 اقدام پژوهی  در زبان انگلیسی( Action Research یا پژوهش در عمل ) کامل  آماده و بصورت ورد می باشد.شما می توانید قبل از خرید فایل ورد ، فایل پی دی اف آنها را بصورت کامل ببنید 


روی لیست هر پست که خواستید در زیر کلیک کنید یا می توانید در همین صفحه همه موضوعات را مشاهده نمایید :

 


 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 16:44 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

نمون برگ روی جلد اقدام پژوهی

بازديد: 583
نمون برگ روی جلد اقدام پژوهی

 

باسمه تعالی

جمهوری اسلامی ایران

اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه

اداره آموزش و پرورش شهرستان/ ناحیه /منطقه

 

 

عنوان اقدام پژوهی :

 

 

 

 

 

 

 


 

 

مجری :

 پست سازمانی :

 رشته تحصیلی :

 آخرین مدرک تحصیلی :

 دوره تحصیلی :‌

 سمت فعلی :

 شماره پرسنلی :

 

سال تحصیلی

 

 

برای دیدن هزاران موضوع اقدام پژوهی از لینک زیر استفاده کنید :

موضوعات اقدام پژوهی

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت: 16:38 منتشر شده است
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 109

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس