سوالات و پاسخ های متن درس 16 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی ( لباس ، از ت

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

سوالات و پاسخ های متن درس 16 مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی ( لباس ، از تولید به مصرف )

بازديد: 24233


1 . لباس در گذشته ی نه چندان دور چگونه تهیه می شد ؟ بیش تر مردم برای تهیه ی لباس به خیاط مراجعه می کردند و خیاط نیز اندازه ی آن ها را می گرفت و با پارچه ای که مشتری ها به او می دادند و به سلیقه ی آن ها ، لباسی برایشان می دوخت .

2 . امروزه بیش تر مردم پوشاک مورد نیاز خود را چگونه تهیه می کنند ؟ به صورت آماده از فروشگاه های مختلف می خرند .

3 . چرا کارگاه های تولید لباس به وجود آمد ؟ با گذشت زمان و افزایش جمعیت ، چون دیگر یک یا چند خیاط نمی توانستند نیازهای تعداد زیادی از مردم را برآورده کنند ، کم کم کارگاه های تولید لباس به وجود آمدند .

4 . تولید انبوه یعنی چه ؟ به تولید یک کالا به یک شکل و به تعداد زیاد « تولید انبوه » می گویند .

5 . مهم ترین ماده ی مورد نیاز در کارگاه تولید لباس چیست ؟پارچه

6 . پارچه از چه چیزی درست می شود ؟ از نخ

7 . چند نوع نخ وجود دارد ؟ نام ببرید . 2 نوع طبیعی و مصنوعی

8 . نخ و پارچه هر کدام در کجا تولید می شود ؟ نخ در کارخانه های نخ ریسی و پارچه در کارخانه های پارچه بافی ( نساجی ) تولید می شود .

9 . پارچه ی مورد نیاز کارگاه های تولید لباس چگونه تهیه می شود ؟ از عمده فروشان خریداری می شود .

10 . چند نمونه از کارهایی که در کارگاه های تولید لباس انجام می شود را نام ببرید . سازنده ی طرح یا الگو برای پارچه ــ بریدن پارچه از روی الگو ــ دوختن بخش های مختلف لباس توسط خیاط ها مانند دوخت آستین ، یقه ، دگمه و زیپ ــ اتو کردن لباس ــ بسته بندی لباس ها

11 . کار « برش کار» چیست ؟ از روی الگوهایی که دارد ، پارچه را می برد .

12 . کار خیاط ها در کارگاه تولید لباس چیست ؟ هر یک از آن ها یک بخش از لباس را می دوزند . برای مثال یک نفر فقط آستین می دوزد و لباس ها را به دیگری می دهد . نفر بعدی یقه ها و فرد دیگری دگمه و زیپ به لباس می دوزد .

13 . خط تولید یعنی چه ؟ همه ی کسانی که در کارگاه مشغول به کار هستند ، بخشی از کار تولید را انجام می دهند تا کالا به صورت نهایی آماده شود . به این همکاری « خط تولید » گفته می شود .

14 . لباسی که انتخاب می کنیم باید چه شرایطی داشته باشد ؟1 ـ باید با باورهای دینی ما تناسب داشته باشد  2 ـ باید کیفیت خوب و قیمت مناسب داشته باشد .

15 . لباس چگونه می تواند با باورهای دینی ما تناسب داشته باشد ؟ لباس باید پوشش مناسب را برای یک زن یا مرد مسلمان فراهم کند . رعایت حجاب و عفاف موجب وقار و متانت شخص می شود .

16 . منظور از این که لباس باید کیفیت خوب و قیمت مناسب داشته باشد چیست ؟ در هنگام خرید باید لباسی را انتخاب کنیم که هم جنس آن خوب باشد و هم از نظر قیمت مناسب باشد . یعنی با بودجه ی ما تناسب داشته باشد .

17 . بودجه یعنی چه ؟ بودجه یعنی مقدار پولی که می توانیم برای انجام یک کار یا خرید یک چیز بپردازیم .

18 . به چه نکاتی باید قبل و در هنگام خرید توجه کنیم ؟  برای خرید از پول تو جیبی مان پس انداز کنیم ــ وقتی ضرورتی ندارد لباس نو نخریم و از لباس های قدیمی استفاده کنیم ــ در تمیز نگه داشتن و شستن لباس هایمان به بزرگ تر ها کمک کنیم ــ لباس های ایرانی بخریم تا به تولید کنندگان داخلی کمک شود ــ لباسی متناسب با بودجه ی خود بخریم ــ لباسی متناسب با باورهای دینی مان بخریم .

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:46 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(2)

مطالب مرتبط

نظرات

اين نظر توسط اتوسا در تاريخ 1396/11/10 و 16:22 دقيقه ارسال شده است

اتوسا گفته:

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااابببببببببببببببببببببببببببااااااااااااااااااااششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

اين نظر توسط م در تاريخ 1395/11/23 و 15:11 دقيقه ارسال شده است

م گفته:

عالی بود ولی ای کاش با پاسخ فعالیتها می شد ممنون


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس