تحقیق درباره رشته علوم سیاسی

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق درباره رشته علوم سیاسی

بازديد: 413

تحقیق درباره رشته علوم سیاسی

 

1-تعریف و توصيف رشته:

رشته علوم سياسی يکی از زير مجموعه های علوم انسانی مي باشد که دانشجويان اين رشته پس از فراغت از تحصيل در ارگان های دولتی نظير وزارت امور خارجه, وزارت کشور و نيروهای نظامی بکارگيري مي شوند رشته علوم سياسي رشته ای است که رابطه ای بين علو و سياست را مورد بررسی قرار مي دهدو و اينکه يک شخص که در رشته علوم سياسي مشغول به کار مي شود بايد مسائل سياسي روز و روابط بین دولتها آشنايي داشته باشد تا بتواند بصورت کارشناسی نقد و بررسی کند.

2-اهميت و ضروريت:

اين رشته در ميان رشته های ديگر از اهميت و ارزش والايي در جامعه برخوار است. چراکه افرادی که در اين رشته ادامه تحصيل و نيز فراغت از تحصيل می شوند بايد با علاقمندی خاص نسبت به اين رشته داشته باشند. اين رشته يکی از رشته هايي است که بر خلاف رشته های ديگر حد و مرزي ندارد و مربوط به کل جوامع انسانی و مطالعه آن جوامع مي پردازد اين رشته بيشتر نگاهش بسوی حکومت و دولت برمي گردد از قبيل نحوه اداری سياسي جامعه و ايجاد ارتباط محترمانه با کشورهای دنيا در عرصه روابط بين الملل می باشد. آشنايي به زبان های خارجی منجمله زبان انگليسي و نيز اطلاعات مفيد در زمينه تاريخ و جغرافيا از عوامل موفقيت در اين رشته است.

3-تحصيلات لازم : (درسها مقاطع بالاتر)

دانش آموزان دوره ی پيش دانشگاهی در سه شاخه ی نظری(تجربی, انسانی, رياضي) مي توانند بعد از قبولی در کنکور اين رشته را انتخاب کرده و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصيل دهند. دروسی که در اين رشته بايد گذرانده شود عبارتند از اقتصاد بين الملل, اصول روابط بين الملل, سازمان های بين الملل, جامعه شناسي سياسي, حقوق بين الملل خصوصي, روش تحقيق در علوم سياسي, زبان خارجه و...

4-خصوصيات جسمانی و توانائيهای لازم برای اشتغال:

اين رشته با توجه به اينکه بايد شخص از استعداد و بلوغ فکری و جسمی و نيز مطالعه زيادی برخوردار باشد نياز به سلامت جسمی و روحی دارد به علاوه اينکه افرادی که هوش و استعداد بالايي دارند ولی از لحاظ جسمی ناتوان هستند نيز مي توانند اين رشته را انتخاب کرده و در اين رشته ادامه ادامه دهند و سپس مشغول به کار شوند .

5-توانمنديهای ذهنی لازم (هوش و استعداد)

اين رشته با توجه به اينکه شخص بايد با مطالعه مسائل روز در زمينه سياسی داشته باشد تا بتواند نظرات کارشناسانه ای در خصوص روابط بين کشور در بين کشورهای مختلف ارائه دهد بايد از هوش و استعداد خارق العاده ای برخوردار بوده تا بتواند در پيشبرد اهداف جامعه تکليف وظيفه کند.

6-خصوصيات شخصی لازم برای موفقيت:

خصوصياتی که فرد علاقمند در اين رشته بايد داشته باشد عبارتند از:1. علاقمندی خود شخص به اين رشته  2. استعداد و بلوغ فکری که بتواند ببيند, مطالعه کند تا بتواند تجزيه و تحليل کارشناسانه ای ارائه دهد.  3.شخصی که اين رشته را انتخاب کرده بايد به تاريخچه کشور ونيز کشورهای ديگر آشنايي داشته تا بتواند در روابط ديپلماتيک بين کشورها اظهار نظر کند.  4.اين رشته با توجه به اينکه به مطالعه بين روابط ملت ها و دولت ها مي پردازد بايد با فرهنگ ها, آداب و رسوم, روابط سياسی, اجتماعی و فرهنگی آن کشورها و نيز شيوه حکومت داری, آشنايي داشته باشد.

7-وسايل و ابزار لازم برای اشتغال:

وسايل و ابزاری که در اين رشته مورد نياز است کتاب ها و روزنامه هايط که در خصوص سياست خارجی و داخلی مي باشد و نيز اطلس هايي که در خصوص کل کشور ها تهيه شده است و سيستمی که (کامپيوتر) بتوان از طريق آن با اينترنت در ارتباط بود مورد نياز است.

استفاده از تجربيات اشخاصی که در اين رشته تدريس و يا فعاليت می کنند هم مورد نياز است.

8-سرمايه مالی مورد نياز:

اين رشته با توجه به اينکه يکی از رشته هايي است که بازار کارآن ارگانهای  دولتی است و بايد در دانشکده های بورسيه وابسته به وزارت امور خارجه و وزارت کشور ادامه تحصيل داد نيازی به سرمايه شخصي نيست و دانشگاهها موظفند به دانشجويانی که در اين رشته مشغول به تحصيل مي باشند سرمايه گذاری کرده تا دانشجويان بتوانند در اين رشته ادامه تحصيل داده و جذب در وزارت خانه ها مذکور شوند البته دانشگاههای غير دولتی مانند پيام نور- آزاد غيرانتفاعي شبانه برای اين رشته دانشکده هايي پيش بيني کرده اند که شخص با هزينه شخصی خود به اين دانشگاهها وارد شده و سپس بعد از فراغت ار تحصيل اگر خواهان جذب در ارگانهای دولتی نظير وزارت خانه ها سفارت خانه ها می باشد دانشجو پس از طی مراحل نظير مصاحبه و تحقيقات و غيره در اين سازمان مشغول به کار مي شود.

9-شرايط فيزيکی لازم برای محيط کار:

شرايط فيزيکي که برای اين رشته در محيط کار لازم است عبارتند از: 1.دارای کتابخانه غنی از کتاب در مورد ديگر کشورها اطلس نقشه و... بوده تا شخص هر زمان کتابی در مورد يک کشور خواست بتواند راحت پيدا کند.

 2.و نيز مکانی که بتواند شخص مطالعه, بررسی و کارشناسي در مورد اخبار داشته باشد.

3.دارای سالن کنفرانس

4.سالن مطالعه که بتوان مطالعه کرد.

10-اتحاديه انجمن و تشکيلات حرفه ای:

اين رشته زيرنظر وزارت خانه های وابسته به امور خارجه و وزارت کشور بوده که بصورت ديپلمات و يا سفير ايران در ديگر کشور مشغول بکار مي باشند و بصورت مستقيم با وزارت خارجه ايران در ارتباط مي باشد و روابط بين آن کشور را مورد بررسی قرار داده و گزارش مي دهند.

11-آينده رشته تحصيلي در دهه های آينده:

اين رشته با توجه به اينکه به مطالعه بين کشورهای مختلف مي پردازد و روابط متقابل بين آنها را مورد بررسی و مطالعه قرار مي دهد آينده بسيار خوبي خواهد داشت چرا که در آينده ای نزديک روابط بين کشورها در زمينه مسايل فرهنگی سياسي اقتصادی و نظامی بيشتر خواهد شد و تنها رشته ای که به اين مسائل مي تواند بپردازد رشته علوم سياسي و روابط بين الملل مي باشد.


12-مراحل و جريان يک روز عادی برای فرد شاغل:

يک فرد شاغل در رشته علوم سياسی بايد به مطالعه روزنامه های داخلی و خارجی پرداخته و اخبار مربوط به مسائل سياسی را مورد بررسی قرار دهد و از طريق سفارتخانه هايي که در ديگر کشورهاست مسائل مربوط به آن کشور را بصورت روز شمار مورد بررسی قرار داده تا از طريق روابط ديپلماسی بتوانند مشکلاتی که با آن کشور وجود دارد را حل کنند.

13-توصيه ها و پيشنهادات لازم برای دستيابي به اشتغال:

دانشجوياني که در اين رشته ادامه تحصيل مي دهند بايد با علاقه اين رشته را انتخاب کنند. دوماً بايد مطالعات زيادی در زمينه های سياسي داشته باشند. اخبار و روزنامه ها را بصورت روزانه دنبال کنند تا بتوانند در زمينه های سياسي اظهار نظر کنند.

اين رشته با توجه به اينکه فقط در ارگانهای دولتی نظير وزارت خارجه, و وزارت کشور کارايي دارد لذا بايد شخص با استعداد و بلوغ فکری بالايي باشد و نيز با زبانهای خارجی من جمله زبان انگليسي آشنايي داشته باشد تا بتوانند در اين رشته موفق شوند.

14-محل ها و منابع کسب اطلاع:

اساتيد دانشگاه = مصاحبه با دکتر برزنونی- گلستاني خانم دکتر پيشگاهی فرد (وزارت امور خارجه)

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 26 اسفند 1393 ساعت: 15:15 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(2)

نظرات

اين نظر توسط پویا در تاريخ 1401/08/24 و 10:53 دقيقه ارسال شده است

پویا گفته:

درود بر شما
چند تا سوال دارم اگه میشه جواب بدید ممنون میشم.
۱-بنده رشتم علوم تجربی هست و اینکه میشه واسه علوم سیاسی بخونم یا حتما باید رشتمو به علوم انسانی تغییر بدم تا بتونم.
۲-اگر بشه از تجربی واسه سیاسی خوند آیا فرقی می‌کنه کسی که از علوم انسانی واسه سیاست اقدام می‌کنه یا کسی که از علوم تجربی واسه سیاست اقدام می‌کنه.
سپاس و تشکر از شما

اين نظر توسط فاطمه در تاريخ 1394/02/15 و 17:21 دقيقه ارسال شده است

فاطمه گفته:

واقعا تشکر میکنم خیلی عالی بود و به دردم خورد من سال اولم و به این اطلاعات احتیاج داشتم متشکرم..........شکلکشکلکشکلک


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس