پرسشنامه میزان آگاهی دبیران از روش های ارزشیابی
پرسشنامه میزان آگاهی دبیران از روش های ارزشیابی
این پرسشنامه یک کار تحقیقی است در زمینه بررسی میزان آگاهی دبیران از روش های ارزشیابی و طراحی سؤالات امتحانی مدارس . بدیهی است پاسخهای شما به شرایط بهتر ارزشیابی و طراحی سوال کمک فراوانی خواهد کرد. لذا از شما خواهشمندیم که با دادن پاسخ دقیق به سوالات، ما را در انجام این تحقیق یاری فرمایید. از همکاری شما کمال تشکر را داریم.
جنسیت: مردp زنp |
رشته تحصیلی: |
مدرک تحصیلی: |
سابقه تدریس: |
ر |
عنوان |
کاملا موافقم |
موافقم |
نظری ندارم |
مخالفم |
کاملا مخالفم |
1 |
اندازه گیری تعیین می کند که شخص یا شئی چه مقدار از یک ویژگی برخوردار است. |
|
|
|
|
|
2 |
ارزشیابی به منظور مقایسه نمرات یک دانش آموز با میانگین کلاس و قضاوت در مورد پیشرفت او انجام می شود. |
|
|
|
|
|
3 |
از آزمون می توان به عنوان یک ابزار آموزشی در تدریس استفاده کرد. |
|
|
|
|
|
4 |
از ارزشیابی آغازین می توان به عنوان یک نوع ارزشیابی پیش از اجرای آموزش استفاده کرد. |
|
|
|
|
|
5 |
در ارزشیابی تکوینی معلم بخش مهمی از مطالب آموزش داده شده را مورد آزمون قرار می دهد. |
|
|
|
|
|
6 |
در سنجش آغازین معمولا رفتارهای ورودی دانش آموزان مورد اندازه گیری قرار می گیرد. |
|
|
|
|
|
7 |
در ارزشیابی پایانی، هدفهای آموزشی و رفتارهای فرد بطور دقیق سنجش می شود. |
|
|
|
|
|
8 |
آزمون تشریحی موثرترین راه برای درک و فهم عمیق دانش آموزان از مطالب درسی می باشد. |
|
|
|
|
|
9 |
معمولا در آزمون تشریحی در انواع امتحانات، نمره گذاری با نظر و قضاوت شخصی تصحیح کننده همراه است. |
|
|
|
|
|
10 |
بیان هدفهای رفتاری فقط با افعال رفتاری امکان پذیر است. |
|
|
|
|
|
11 |
بهترین مورد استفاده از آزمون صحیح-غلط، سنجش دانش وقایع و رویدادها می باشد. |
|
|
|
|
|
12 |
معمولا در سوالات جورکردنی در هنگام امتحان، تعداد سوالات باید از پاسخها کمتر باشد. |
|
|
|
|
|
13 |
بیشترین سوالات امتحانی مربوط به طبقه دانش از حیطه شناختی است. |
|
|
|
|
|
14 |
تهیه نقشه کار اولین مرحله ارزیابی فعالیتهای عملی دانش آموز توسط معلم است. |
|
|
|
|
|
15 |
درج نمره منفی در امتحانات چند گزینه ای به منظور اعتبار و دقت نمره دانش آموزان صورت می گیرد. |
|
|
|
|
|
16 |
بیان خلاصه درس توسط دانش آموزان نشانگر میزان فهم دانش آموز از موضوع تدریس است. |
|
|
|
|
|
17 |
توانایی دانش آموزان در نمایش مطالب آموزشی مربوط به طبقه ی کاربرد از حیطه شناختی است. |
|
|
|
|
|
18 |
اگر یادگیرنده بتواند نقاط ضعف و قوت درس را بیان کند نوعی ارزشیابی انجام داده است. |
|
|
|
|
|
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 10:02 منتشر شده است
برچسب ها : پرسشنامه میزان آگاهی دبیران از روش های ارزشیابی,